Δευτέρα 27 Απριλίου 2020
Το σχέδιο για το άνοιγμα των σχολείων- Πίσω στα θρανία στις 11 Μαΐου η Γ' Λυκείου
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ, ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ
Από την Γ' Λυκείου στις 11 Μαΐου θα ξεκινήσει
το άνοιγμα των σχολικών μονάδων η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Μέχρι
στιγμής δεν έχει αποφασιστεί εάν θα ανοίξουν μαζί και οι υπόλοιπες
τάξεις του Λυκείου.
Σε γενικές γραμμές το άνοιγμα αναμένεται να είναι τμηματικό διότι δεν είναι εύκολο το «άπλωμα» στις αίθουσες τόσων μαθητών, δηλαδή η τοποθέτησή τους με βάση τα μέτρα προστασίας (ένας μαθητής σε κάθε θρανίο κλπ), ειδικά στην Αθήνα όπου δεν επαρκούν οι αίθουσες.
Μετά την 11η Μαΐου θα ακολουθήσουν Γυμνάσια και Δημοτικά ανά Δευτέρα, ενώ θα υπάρξει τουλάχιστον μια εβδομάδα παράταση του σχολικού έτους με τις πανελλαδικές εξετάσεις να προσδιορίζονται γύρω στις 20 Ιουνίου.
Τα Δημοτικά πιθανόν να ανοίξουν κάνοντας λιγότερες ώρες καθημερινά προς το τέλος Μαΐου αν και υπάρχουν έντονες διαφωνίες ως προς αυτό, ειδικά μεταξύ των γιατρών.
Για να οριστικοποιηθεί το οτιδήποτε θα πρέπει να υπάρξει προηγουμένως οριστικοποίηση για το πότε θα επιστρέψουν οι γονείς στη δουλειά.
Εύλογη πάντως είναι η εφαρμογή μέτρων όπως ένας μαθητής σε κάθε θρανίο, χρήση αντισηπτικών κλπ, μέτρα που αναμένεται να ληφθούν και κατά τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Τέλος, εξετάζεται πρόβλεψη για την επιστροφή ευπαθών ομάδων εκπαιδευτικών.
ΠΗΓΗ:https://www.kathimerini.gr/
Σε γενικές γραμμές το άνοιγμα αναμένεται να είναι τμηματικό διότι δεν είναι εύκολο το «άπλωμα» στις αίθουσες τόσων μαθητών, δηλαδή η τοποθέτησή τους με βάση τα μέτρα προστασίας (ένας μαθητής σε κάθε θρανίο κλπ), ειδικά στην Αθήνα όπου δεν επαρκούν οι αίθουσες.
Μετά την 11η Μαΐου θα ακολουθήσουν Γυμνάσια και Δημοτικά ανά Δευτέρα, ενώ θα υπάρξει τουλάχιστον μια εβδομάδα παράταση του σχολικού έτους με τις πανελλαδικές εξετάσεις να προσδιορίζονται γύρω στις 20 Ιουνίου.
Τα Δημοτικά πιθανόν να ανοίξουν κάνοντας λιγότερες ώρες καθημερινά προς το τέλος Μαΐου αν και υπάρχουν έντονες διαφωνίες ως προς αυτό, ειδικά μεταξύ των γιατρών.
Για να οριστικοποιηθεί το οτιδήποτε θα πρέπει να υπάρξει προηγουμένως οριστικοποίηση για το πότε θα επιστρέψουν οι γονείς στη δουλειά.
Εύλογη πάντως είναι η εφαρμογή μέτρων όπως ένας μαθητής σε κάθε θρανίο, χρήση αντισηπτικών κλπ, μέτρα που αναμένεται να ληφθούν και κατά τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Τέλος, εξετάζεται πρόβλεψη για την επιστροφή ευπαθών ομάδων εκπαιδευτικών.
ΠΗΓΗ:https://www.kathimerini.gr/
Κυριακή 26 Απριλίου 2020
Παιδαγωγικοί προβληματισμοί σε επιλεγμένα σημεία του νομοσχεδίου για την αναβάθμιση του σχολείου
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Χαράλαμπος
Κωνσταντίνου, Ομότιμος Καθηγητής Σχολικής Παιδαγωγικής και Εκπαιδευτικής
Αξιολόγησης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων-Αντιπρόεδρος Παιδαγωγικής Εταιρείας
Ελλάδος
Αξιολογώντας συνολικά και από άποψη παιδαγωγική το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας (Υ.ΠΑΙ.Θ.) για την αναβάθμιση του σχολείου, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι, τουλάχιστον σε επίπεδο διακήρυξης, περιλαμβάνει αρκετά σημεία, τα οποία, αν εφαρμοστούν στην πράξη, θα συμβάλουν στην ποιοτική αναβάθμιση του σχολείου, όπως είναι η κατάρτιση νέων αναλυτικών προγραμμάτων, οι νέες ενδιαφέρουσες θεματικές ενότητες, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του σχολείου κ.λπ. Ωστόσο, λόγοι μεθοδολογικοί και επιστημονικοί, υπαγόμενοι και επιβαλλόμενοι σε μια συνολική στρατηγική, υπαγορεύουν, σχεδόν επιτακτικά, πριν από οποιαδήποτε παρέμβαση στο εκπαιδευτικό σύστημα, που θα επιφέρει ανατρεπτικές και καθοριστικές μεταβολές σε αυτό, να προηγείται πρωτίστως η διεξαγωγή συστηματικής μελέτης και χαρτογράφησης της υπαρκτής σχολικής πραγματικότητας. Μέσα από την αξιολόγηση-χαρτογράφηση αυτή θα
Αξιολογώντας συνολικά και από άποψη παιδαγωγική το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας (Υ.ΠΑΙ.Θ.) για την αναβάθμιση του σχολείου, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι, τουλάχιστον σε επίπεδο διακήρυξης, περιλαμβάνει αρκετά σημεία, τα οποία, αν εφαρμοστούν στην πράξη, θα συμβάλουν στην ποιοτική αναβάθμιση του σχολείου, όπως είναι η κατάρτιση νέων αναλυτικών προγραμμάτων, οι νέες ενδιαφέρουσες θεματικές ενότητες, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του σχολείου κ.λπ. Ωστόσο, λόγοι μεθοδολογικοί και επιστημονικοί, υπαγόμενοι και επιβαλλόμενοι σε μια συνολική στρατηγική, υπαγορεύουν, σχεδόν επιτακτικά, πριν από οποιαδήποτε παρέμβαση στο εκπαιδευτικό σύστημα, που θα επιφέρει ανατρεπτικές και καθοριστικές μεταβολές σε αυτό, να προηγείται πρωτίστως η διεξαγωγή συστηματικής μελέτης και χαρτογράφησης της υπαρκτής σχολικής πραγματικότητας. Μέσα από την αξιολόγηση-χαρτογράφηση αυτή θα
Μαύρη σελίδα στην εκπαίδευση ο «εξορθολογισμός» των ΕΠΑ.Λ.
Του Νίκου Τσούλια
Προφανώς θα γράψω ξανά και ξανά για το
νομοσχέδιο – έκτρωμα του Υπουργείου Παιδείας στο σύνολό του, αλλά θέλω
να σταθώ ίσως στο πιο μελανό σημείο του, την θεσμική απαγόρευση φοίτησης
νέων πάνω από την ηλικία των 17 ετών στα ΕΠΑ.Λ.
Πολλές φορές οι εκπαιδευτικές πολιτικές έμμεσα
φράσσουν την εκπαιδευτική εξέλιξη των νέων. Άλλωστε, υπάρχουν τόσες και
τόσες κοινωνικές, μορφωτικές και πολιτισμικές ανισότητες ανάμεσα στους
νέους, που, αν η πολιτεία δεν έχει πολιτικές αντισταθμιστικής
εκπαίδευσης για να αμβλυνθούν οι ανισότητες, η γνωστή εκπαιδευτική
επιταγή περί «ίσων ευκαιριών» στη μόρφωση μόνο ως διακήρυξη μπορεί να
θεωρηθεί.
Τι προβλέπεται στο νομοσχέδιο για την
«αναβάθμιση του σχολείου»
Να ανοίξουν ή όχι τα σχολεία;
Αρκεί να είναι ανοικτά τα μυαλά μας
O Λεωνίδας Καστανάς γραφεί για το αν
πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία και εξετάζει παραμέτρους της εκπαίδευσης
αλλά και των αντιδράσεων της κοινωνίας.
Αξίζει
τον κόπο αλλά και το ρίσκο να ανοίξουμε τα σχολεία για λίγες μέρες
«μάθημα»; Όταν είναι γνωστό ότι μετά τις διακοπές του Πάσχα τα γυμνάσια
και τα λύκεια λειτουργούν τυπικά πολλά χρόνια τώρα; Αξίζει να ρισκάρουμε
την καταστροφή των όσων κτίσαμε όταν είναι γνωστό ότι η παγκόσμια
επιτυχία της χώρας μας οφείλεται στο έγκαιρο κλείσιμο των σχολείων και
στο lockdown που ακολούθησε;Αν πριν λίγες μέρες τα
Γιατί δεν πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία και τα πανεπιστήμια
Δεν πρέπει να τιναχθούν στον αέρα οι
θυσίες τόσων εβδομάδων, για να ικανοποιηθεί η εμμονή και η βιασύνη
κάποιων που επιθυμούν να ανοίξουν τα σχολεία το γρηγορότερο.
Γράφει ο Εμμανουήλ Γ. Χαλκιαδάκης*Η ανθρωπότητα αντιμετώπισε στην Ιστορία της πολλές πανδημίες, από την αρχαιότητα μέχρι τους νεότερους χρόνους, και μάλιστα πολύ πιο επιθετικές και θανατηφόρες, με εκατομμύρια νεκρούς. Ωστόσο, μπόρεσε να τις ξεπεράσει, ύστερα από κάποιο χρονικό διάστημα, ή εκείνες εξαφανίστηκαν από μόνες τους, αφού έκαναν τον κύκλο τους, έτσι ξαφνικά, όπως εμφανίστηκαν. Θυμίζω τον
Διεθνής Ημέρα Μνήμης για την Καταστροφή στο Τσερνόμπιλ
Διεθνής Ημέρα Μνήμης για την Καταστροφή στο Τσερνόμπιλ: Η 26η Απριλίου έχει καθιερωθεί ως Διεθνής Ημέρα Μνήμης για την Καταστροφή στο Τσερνόμπιλ (International Chernobyl Disaster Remembrance Day), με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ, που ελήφθη στις 8 Δεκεμβρίου 2016.
Σάββατο 25 Απριλίου 2020
Ειδική αγωγή τις μέρες του Κορονοϊού: Για ακόμα φορά στην αθέατη πλευρά της Σελήνης
Του Τάσου Τόκα*
Αν
για όλους μας η περίοδος αυτή είναι δύσκολη, για τα παιδιά ΑμεΑ των
λαϊκών οικογενειών γίνεται Γολγοθάς. Η συνθετότητα των προβλημάτων που
βιώνουν τα παιδιά αυτά έρχεται να επιδεινωθεί λόγω της έλλειψης
υποστηρικτικών δομών αφού η κυβέρνηση σφυρίζει αδιάφορα μπροστά στα
οξυμένα προβλήματα του πολύπαθου χώρου της Ειδικής Αγωγής.Θα πει κάποιος: «Εδώ ολόκληρος πρωθυπουργός ασχολήθηκε προσωπικά με το αίτημα μιας μητέρας αυτιστικού παιδιού[1] κι εσείς λέτε ότι δεν ενδιαφέρεται;» Ακριβώς, αυτά τα επικοινωνιακά «κολπάκια» γίνονται για να συγκαλύψουν τις τεράστιες πολιτικές ευθύνες, διαχρονικά των κυβερνήσεων, για τις ελλείψεις ως προς την υποστήριξη των παιδιών ΑμεΑ και των οικογενειών τους.
Καταρχάς, αν είναι σχετικά δύσκολο να κατανοήσουν τα μικρά παιδιά τα «γιατί» και τα «πώς» της πανδημίας του κορονοϊού, για πολλές περιπτώσεις παιδιών ΑμεΑ είναι σχεδόν αδύνατο. Πώς π.χ. να εξηγήσει ένας γονέας σ’ ένα παιδί με βαριά νοητική υστέρηση ή αυτισμό, γιατί σταματήσαμε να πηγαίνουμε στο σχολείο; Γιατί περιορίσαμε ή σταματήσαμε τις βόλτες μας; Γιατί δεν βλέπουμε τον παππού και τη γιαγιά; Γιατί πρέπει να φοράμε μάσκες και γάντια; Όλα αυτά τα «γιατί» είναι αδύνατο από μόνη της μια οικογένεια να τα απαντήσει.
Η απουσία της
Η Επανάσταση των Γαρυφάλλων
Η Επανάσταση των Γαρυφάλλων: Στρατιωτικό κίνημα αριστερών αξιωματικών στην Πορτογαλία, που οδήγησε στην κατάλυση της δικτατορίας και την επαναφορά της Δημοκρατίας, μετά 48 χρόνια.
Παρασκευή 24 Απριλίου 2020
24-04-20 Οι αιτήσεις για αμοιβαία μετάθεση υποβάλλονται εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ανακοίνωση των μεταθέσεων
Οι αιτήσεις για αμοιβαία μετάθεση υποβάλλονται εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ανακοίνωση των μεταθέσεων, δηλ. μέχρι και 11/5/2020.
Ως προς τις προϋποθέσεις των αμοιβαίων μεταθέσεων ισχύουν τα αναγραφόμενα στην υπ’ αριθμ. 176269/Ε2/12-11-2019 εγκύκλιο, μέρος τρίτο, κεφάλαιο Β΄
Το έντυπο μετάθεσης σε μορφή doc
Να μην ψηφιστεί το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία
Απρ 24 2020
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Να μην ψηφιστεί το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
καταγγέλλει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και την
Κυβέρνηση της Ν.Δ. που αποφάσισαν, εν μέσω πανδημίας του Κορωνοϊού να
καταθέσουν για συζήτηση και ψήφιση, από τη Βουλή, το πολυνομοσχέδιο για
την παιδεία, το οποίο περιλαμβάνει σαρωτικές αλλαγές σε όλες τις
βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Η χθεσινή ανακοίνωση του
πολυνομοσχεδίου, από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και
Θρησκευμάτων, δεν αποτέλεσε έκπληξη. Επιβεβαιώθηκαν στο ακέραιο οι
σκόπιμες «διαρροές» και τα δημοσιεύματα που το προανήγγειλαν. Επέλεξε η
πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας την απόλυτα ακατάλληλη συγκυρία
να προχωρήσει σε αυτή τη μεθόδευση που φανερώνει τεράστιο έλλειμμα
δημοκρατικής ευαισθησίας και σεβασμού των θεσμικών παραγόντων, που
εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Είναι, όντως, οξύμωρο η Κυβέρνηση να
Μικρός διάλογος με τον Δον Κιχώτη
Του Νίκου Τσούλια
Φίλε Δον Κιχώτη
Δεν θα συνδιαλεχτώ μαζί σου για τη γενική σου
ιδέα, για τον κόσμο σου και για το πνευματικό σου στερέωμα. Είμαι αρκετά
αδύναμος για μια τέτοια πρόκληση.
Είσαι ένα από τα μεγαλύτερα πνευματικά
δημιουργήματα του ανθρώπου. Θεωρείσαι η απαρχή του σύγχρονου
μυθιστορήματος του δυτικού πολιτισμού. Είσαι πνεύμα ανήσυχο,
ανατρεπτικό. Δημιουργείς το δικό σου παράλληλο σύμπαν στο αντίστοιχο
συμβατικό. Είσαι στολίδι στη ζωή κάθε ανθρώπου, που στοχάζεται, που
ονειρεύεται, που αναπλάθει τον εαυτό του.
Θα συζητήσω μαζί σου σε
Πέμπτη 23 Απριλίου 2020
Σχετικά με την επικείμενη κατάθεση του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία στη Βουλή για ψήφιση
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σχετικά με την επικείμενη κατάθεση του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία,
στη Βουλή για ψήφιση
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου
Παιδείας και η Κυβέρνηση της Ν.Δ. αποφάσισαν να φέρουν, σύμφωνα με
δημοσιεύματα του Τύπου και «διαρροές» κυβερνητικών στελεχών, εν μέσω
πανδημίας, για συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή, του πολυνομοσχεδίου για
την Παιδεία. Ένα νομοσχέδιο που περιλαμβάνει αλλαγές σε όλες σχεδόν τις
βαθμίδες της εκπαίδευσης, από την Πρωτοβάθμια έως την Τριτοβάθμια.
Παρά την αντίθεση του
εκπαιδευτικού κινήματος, στο σύνολό του, η πολιτική ηγεσία του
Υπουργείου Παιδείας επιμένει, εν μέσω πανδημίας και σε κενό θεσμικού
διαλόγου, να φέρει προς ψήφιση αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις.
Τώρα, προφανώς, έκρινε ότι είναι ο
κατάλληλος χρόνος για να το ψηφίσει, χωρίς αντιδράσεις, λόγω των
περιοριστικών μέτρων. Το Υπουργείο Παιδείας έχει χρέος να σεβαστεί τους
θεσμοθετημένους, εδώ και πολλές δεκαετίες, κανόνες του δημοκρατικού
διαλόγου και να μην προχωρήσει σε μονομερείς ενέργειες, με αρνητικό
πρόσημο, που καταδεικνύουν περιφρόνηση προς τους εκπαιδευτικούς, τους
μαθητές και την κοινωνία.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., αφού έλαβε υπόψη της τις αποφάσεις των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και την Κυβέρνηση της Ν.Δ.:
- Να μην καταθέσουν, τώρα, στη Βουλή για ψήφιση το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία.
- Να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα στήριξης του δημόσιου σχολείου και να διασφαλίσουν τη δυνατότητα συμμετοχής στην «εκπαιδευτική διαδικασία» όλων των μαθητών και ιδιαίτερα των μαθητών των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
Δελτίο Τύπου – Σχετικά με την επικείμενη κατάθεση του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία στη Βουλή για ψήφισηΗ αλαζονική μοναχικότητα του Υπουργείου Παιδείας… Εν μέσω πανδημίας και χωρίς ουσιαστικό διάλογο κατέθεσε το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία
Η αλαζονική
μοναχικότητα του Υπουργείου Παιδείας…
Εν μέσω
πανδημίας και χωρίς ουσιαστικό διάλογο κατέθεσε το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας
έδωσε στη δημοσιότητα το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, που περιλαμβάνει
σαρωτικές αλλαγές σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (Πρότυπα
και πειραματικά σχολεία, Αγγλικά στο νηπιαγωγείο, αλλαγές στην κατανομή των
ωρών διδασκαλίας, μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα, σχολικός κανονισμός, ποινή
αναπληρωτών για μη ανάληψη υπηρεσίας, αλλαγές προγραμμάτων σε δημοτικό -
γυμνάσιο - λύκειο, τράπεζα θεμάτων, βάση του 10, αλλαγή στον τρόπο εισαγωγής
στα ΑΕΙ, αξιολόγηση σχολικών μονάδων κι εκπαιδευτικών, εκλογή πρυτάνεων κλπ).
Είναι προφανές πως αντέγραψε
ΔΟΕ: Οι «διαρροές» ήταν τελικά επίσημη ενημέρωση. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας «διαρρέει», μονολογεί, προσπαθεί να δημιουργήσει εικονική πραγματικότητα και περιφρονεί στοιχειώδεις κανόνες θεσμικού διαλόγου
Αρ. Πρωτ. 541
|
Αθήνα 23/4/2020
Προς
1. την Υπουργό Παιδείας
κ. Νίκη Κεραμέως
2.την Υφυπουργό Παιδείας
κ. Σοφία Ζαχαράκη
3. τους Συλλόγους
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
|
Θέμα: Οι «διαρροές» ήταν τελικά επίσημη
ενημέρωση. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας «διαρρέει», μονολογεί, προσπαθεί
να δημιουργήσει εικονική πραγματικότητα και περιφρονεί στοιχειώδεις κανόνες
θεσμικού διαλόγου
Το
Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με ανακοινώσεις του τις προηγούμενες ημέρες κάλεσε την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να θέσει
τέλος στις «διαρροές» του προς κατάθεση νομοσχεδίου για την εκπαίδευση και με
σεβασμό στο δύσκολο έργο που οικογένειες κι εκπαιδευτικοί έχουν επωμιστεί το
κρίσιμο αυτό διάστημα, αλλά, κυρίως, στον θεσμικό της ρόλο να μην προχωρήσει σε
μονομερείς ενέργειες νομοθετώντας για ζητήματα που απαιτούν ειλικρινή και
ουσιαστικό διάλογο, εν μέσω της εφαρμογής των περιορισμών για την αντιμετώπιση
της πανδημίας.
Η
χθεσινή ανακοίνωση του «πολυνομοσχεδίου»
Τα σενάρια για το άνοιγμα των σχολείων
Το μεγάλο αγκάθι, όπως έχει γράψει το iefimerida.gr, παραμένει το αν και πότε θα ανοίξουν τα σχολεία, θέμα που αναμένεται να ξεκαθαρίσει κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Η δυσκολία αυτή καταγράφηκε και κατά την χθεσινή συνεδρίαση της επιτροπής των λοιμωξιολόγων με τις απόψεις που εκφράστηκαν να είναι εκ διαμέτρου αντίθετες.
Ο Σωτήρης Τσιόδρας, όπως έκανε και δημοσίως στην καθιερωμένη ενημέρωση, τάχθηκε υπέρ του ανοίγματος, ενώ μεγάλος αριθμός συναδέλφων του διαφώνησαν και υποστήριξαν ότι τα σχολεία, ειδικά νηπιαγωγεία και δημοτικά πρέπει να παραμείνουν κλειστά. Παρόμοια διχογνωμία υπάρχει και στο εσωτερικό της κυβέρνησης με δύο διαφορετικές εισηγήσεις προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη από τα μέλη του υπουργικού συμβουλίου. Πιθανόν την τελική απόφαση να πάρει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, αφού ακούσει την τελική πρόταση των επιστημόνων. Ως δεδομένη κρίνεται η επανέναρξη των μαθημάτων της Γ’ Λυκείου στις 11 Μαΐου, ώστε στα τέλη Ιουνίου να διεξαχθούν οι Πανελλήνιες.
Αν τελικά αποφασιστεί το άνοιγμα και των υπόλοιπων σχολικών μονάδων, αυτό θα γίνει σταδιακά από τις 25 Μαΐου έως και την 1η Ιουνίου και μια μικρή παράταση του σχολικού έτους. Αυτό αφορά κυρίως τις υπόλοιπες τάξεις του Λυκείου και τα Γυμνάσια, καθώς μέλη της επιτροπής εμπειρογνωμόνων υποστηρίζουν ότι είναι πολύ δύσκολο να ανοίξουν τα δημοτικά. Για τον Σεπτέμβριο προσδιορίζεται το άνοιγμα των πανεπιστημιακών αμφιθεάτρων.
Πηγή: https://www.iefimerida.gr
Ο Σωτήρης Τσιόδρας, όπως έκανε και δημοσίως στην καθιερωμένη ενημέρωση, τάχθηκε υπέρ του ανοίγματος, ενώ μεγάλος αριθμός συναδέλφων του διαφώνησαν και υποστήριξαν ότι τα σχολεία, ειδικά νηπιαγωγεία και δημοτικά πρέπει να παραμείνουν κλειστά. Παρόμοια διχογνωμία υπάρχει και στο εσωτερικό της κυβέρνησης με δύο διαφορετικές εισηγήσεις προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη από τα μέλη του υπουργικού συμβουλίου. Πιθανόν την τελική απόφαση να πάρει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, αφού ακούσει την τελική πρόταση των επιστημόνων. Ως δεδομένη κρίνεται η επανέναρξη των μαθημάτων της Γ’ Λυκείου στις 11 Μαΐου, ώστε στα τέλη Ιουνίου να διεξαχθούν οι Πανελλήνιες.
Αν τελικά αποφασιστεί το άνοιγμα και των υπόλοιπων σχολικών μονάδων, αυτό θα γίνει σταδιακά από τις 25 Μαΐου έως και την 1η Ιουνίου και μια μικρή παράταση του σχολικού έτους. Αυτό αφορά κυρίως τις υπόλοιπες τάξεις του Λυκείου και τα Γυμνάσια, καθώς μέλη της επιτροπής εμπειρογνωμόνων υποστηρίζουν ότι είναι πολύ δύσκολο να ανοίξουν τα δημοτικά. Για τον Σεπτέμβριο προσδιορίζεται το άνοιγμα των πανεπιστημιακών αμφιθεάτρων.
Πηγή: https://www.iefimerida.gr
Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας οι αλλαγές με το άρθρο 49 του πολυνομοσχεδίου που τέθηκε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση κρίνονται
κατά λογική αναγκαιότητα επιβεβλημένες, κατόπιν της αξιολόγησης
των αποτελεσμάτων των τροποποιήσεων που επέφερε ο ν. 4589/2019 (Α ́
13) στα ελάχιστα και στα μέγιστα όρια των τμημάτων νηπιαγωγείων και
δημοτικών σχολείων.
Οι τροποποιήσεις αυτές, οι οποίες εφαρμόστηκαν για πρώτη φορά τη σχολική χρονιά 2019-2020, οδήγησαν κατά περίπτωση στη δημιουργία πλασματικών κενών, με τμήματα υπερβολικά μικρότερα απ’ όσο ορίζουν τα πορίσματα της παιδαγωγικής επιστήμης και οι βασικές παραδοχές της ορθολογικής κατανομής προσωπικού. Αυτό είχε ως συνέπεια, σε αρκετές περιπτώσεις, η κατά τον βέλτιστο και πλέον αποτελεσματικό τρόπο κατανομή προσωπικού να δυσχεραίνεται σημαντικά.
Η παρούσα ρύθμιση αντιμετωπίζει αυτό το ζήτημα, και εναρμονίζει, χωρίς καμία έκπτωση στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, τα όρια των εν λόγω τμημάτων με τους κανόνες της παιδαγωγικής επιστήμης και της ορθολογικής κατανομής προσωπικού για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών των μαθητών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε όλη την Επικράτεια.
Επιπλέον, διορθώνεται και η νομοθετική αβλεψία του ν. 4589/2019, ο οποίος εισήγαγε ρυθμίσεις για τα όρια τμημάτων επταθέσιων νηπιαγωγείων, αν και τέτοια νηπιαγωγεία ούτε υφίσταντο, ούτε υφίστανται στη χώρα.
Παράλληλα, εναρμονίζεται με τις ανωτέρω ρυθμίσεις η διαδικασία δημιουργίας επιπλέον τάξεων (περίπτωση δ ́ της παραγράφου 4 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017 και περίπτωση δ’ της παραγράφου 4 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, A ́109, διόρθ. σφάλμ. Α ́112).
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΔΙΑΤΑΞΗ
Οι τροποποιήσεις αυτές, οι οποίες εφαρμόστηκαν για πρώτη φορά τη σχολική χρονιά 2019-2020, οδήγησαν κατά περίπτωση στη δημιουργία πλασματικών κενών, με τμήματα υπερβολικά μικρότερα απ’ όσο ορίζουν τα πορίσματα της παιδαγωγικής επιστήμης και οι βασικές παραδοχές της ορθολογικής κατανομής προσωπικού. Αυτό είχε ως συνέπεια, σε αρκετές περιπτώσεις, η κατά τον βέλτιστο και πλέον αποτελεσματικό τρόπο κατανομή προσωπικού να δυσχεραίνεται σημαντικά.
Η παρούσα ρύθμιση αντιμετωπίζει αυτό το ζήτημα, και εναρμονίζει, χωρίς καμία έκπτωση στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, τα όρια των εν λόγω τμημάτων με τους κανόνες της παιδαγωγικής επιστήμης και της ορθολογικής κατανομής προσωπικού για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών των μαθητών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε όλη την Επικράτεια.
Επιπλέον, διορθώνεται και η νομοθετική αβλεψία του ν. 4589/2019, ο οποίος εισήγαγε ρυθμίσεις για τα όρια τμημάτων επταθέσιων νηπιαγωγείων, αν και τέτοια νηπιαγωγεία ούτε υφίσταντο, ούτε υφίστανται στη χώρα.
Παράλληλα, εναρμονίζεται με τις ανωτέρω ρυθμίσεις η διαδικασία δημιουργίας επιπλέον τάξεων (περίπτωση δ ́ της παραγράφου 4 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017 και περίπτωση δ’ της παραγράφου 4 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, A ́109, διόρθ. σφάλμ. Α ́112).
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΔΙΑΤΑΞΗ
Τετάρτη 22 Απριλίου 2020
Αριστερά, δημόσιος και ιδιωτικός τομέας
Αυτοί που φωνάζουν εναντίον κάθε ιδιωτικού έχουν κάνει τσιφλίκι τους τους δημόσιους οργανισμούς
Αριστερά κόμματα και μέσα ενημέρωσης
βρήκαν την ευκαιρία με την κρίση κορωνοϊού για να ζητήσουν την
κρατικοποίηση του ιδιωτικού τομέα της υγείας
Ένα
ερώτημα πλανιέται πάνω από την Ελλάδα: «πότε θα επιταχτούν οι ιδιωτικές
μονάδες υγείας». Το ερώτημα επαναλαμβάνεται συχνά στην καθημερινή
ενημέρωση για τον κορωνοϊό από δημοσιογράφους που εκπροσωπούν αριστερά
μέσα ενημέρωσης. Η επίταξη των ιδιωτικών μονάδων υγείας είναι το
συχνότερο αίτημα στις ανακοινώσεις των αριστερών κομμάτων, μαζί με την
απαίτηση για προσλήψεις υγειονομικού προσωπικού.Προς το παρόν, με την
Κώστας Κρυστάλλης
Κώστας Κρυστάλλης: Ηπειρώτης λογοτέχνης, ο «τραγουδιστής του χωριού και της στάνης», ο ποιητής που ύμνησε όσο κανένας άλλος τα λεβέντικα βουνά και τη ζωή της υπαίθρου.
Τρίτη 21 Απριλίου 2020
Φως, θέλουμε φως, περισσότερο φως
Του Νίκου Τσούλια
Που να το φανταστώ, που να τα το φανταστούμε
ότι το φως θα μας αφηγείται την απαρχή των πάντων, θα μας ερμηνεύει τη
γέννηση του χωροχρόνου και της ύλης και το μακρύ ταξίδεμά τους! Ναι,
διαβάζουμε το πιο μακρινό μας παρελθόν παρατηρώντας και ερμηνεύοντας το
αρχέγονο φως – αμέσως μετά τη Μεγάλη Έκρηξη! Μελετάμε το πιο μεγάλο
βιβλίο όλων των εποχών, τον ουρανό, κάθε στιγμή συλλαβίζοντας τα
φωτόνια…
Ό,τι υπάρχει στο σύμπαν είναι
Το Πραξικόπημα της 21ης Απριλίου 1967
Το Πραξικόπημα της 21ης Απριλίου 1967: Στρατιωτικό κίνημα, που εξερράγη τα ξημερώματα τις 21ης Απριλίου 1967, με επικεφαλής τον ταξίαρχο Στυλιανό Παττακό και τους συνταγματάρχες Γεώργιο Παπαδόπουλο και Νικόλαο Μακαρέζο.
Δευτέρα 20 Απριλίου 2020
Το Άγιο Πάσχα - Εβδομάδα της Διακαινησίμου
Το Άγιο Πάσχα - Εβδομάδα της Διακαινησίμου: Έτσι λέγεται η εβδομάδα που αρχίζει από την Κυριακή του Πάσχα και λήγει την Κυριακή του Θωμά...
Κυριακή 19 Απριλίου 2020
Παιδική Πασχαλιά
Παιδική Πασχαλιά: Το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη πρωτοδημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Άστυ» στις 24 Απριλίου 1891 με τον υπότιτλο «Αναμνήσεις» και στην συνέχεια συμπεριλήφθηκε σε αρκετά σχολικά αναγνώσματα.
Η ζωή θα είναι περίεργη και απρόβλεπτη για πολύ καιρό μετά την λήξη της καραντίνας
https://www.lifo.gr
O KOΡΩΝΟΪΟΣ ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΕΙ
τον κόσμο μας όχι μόνο εξαιτίας του πόνου και του φόβου που έχει
σπείρει με την εξάπλωσή του στον πλανήτη, αλλά επειδή, όπως άλλες
μαζικές επιδημίες, από την βουβωνική πανώλη ως την ελονοσία και το AIDS –
έχει την δύναμη να διαμορφώσει τις κοινωνικές νόρμες για τα χρόνια που
θα ακολουθήσουν. Και υπό τέτοιες συνθήκες οι κοινωνικές νόρμες αλλάζουν
εκπληκτικά γρήγορα. Οι περισσότεροι άνθρωποι ούτε που θα μπορούσαν να
διανοηθούν στις αρχές του περασμένου μήνα μόλις, ότι θα αναγκάζονταν να
μείνουν κλεισμένοι στο σπίτι για καιρό....
Την τελευταία εβδομάδα, επικοινώνησα με διάφορους φίλους και συναδέλφους
από μια ευρεία γκάμα επαγγελματικών πεδίων – σπορ, ταξίδι,
αρχιτεκτονική, ψυχαγωγία, τέχνες, κλήρος και διάφορα άλλα – για να τους
ρωτήσω πώς νομίζουν ότι θα είναι ο κόσμος τους την επόμενη μέρα μετά την
άρση των μέτρων απομόνωσης και κοινωνικής απόστασης. Η κοινή τους
απόκριση; Θα είναι ένας παράξενος κόσμος....
Καταρχάς, θα συνηθίσουμε να συναντάμε σταθμούς ελέγχου της θερμοκρασίας
των θεατών έξω από χώρους δημόσιων εκδηλώσεων ενώ ας μην εκπλαγούμε αν
στα μέσα μαζικής μεταφοράς, τα οποία σίγουρα θα θέσουν νέους κανόνες,
καθιερωθεί η υποχρεωτική χρήση μάσκας. Όπως είναι πολύ πιθανό να
καθιερωθεί για όλους τους θεατές στις συναυλίες και στα γήπεδα.
Όσον αφορά τις ρομαντικές και ερωτικές επαφές, οι αλλαγές θα είναι
επίσης ριζικές. Πριν από το ραντεβού με άγνωστο ή άγνωστη, θα πρέπει να
πιστοποιεί κανείς με κάποιον τρόπο αν έχει περάσει τον ιό ή όχι. Το
χαλαρό, περιστασιακό σεξ ή «φάσωμα» θα θεωρείται πολύ παράτολμο. Η
χειραψία; Μόνο με γνωστούς. Η αγκαλιά και ο ασπασμός (στον αέρα έστω);
Μόνο με πολύ οικεία πρόσωπα.
Αλλαγές σαν κι αυτές θα είναι μόνο η αρχή. Σύμφωνα με την ορολογία που
χρησιμοποιείται στην διαχείριση κρίσεων, η φάση ανταπόκρισης σε μια
μαζική καταστροφή ακολουθείται από το στάδιο ανάκαμψης ή επαναφοράς. Η
κρίση όμως που έχει φέρει ο κορωνοϊός θα ακολουθήσει μια διαφορετική
τροχιά όσον αφορά στην διαχείρισή της...
Μέχρι να ανακαλυφτεί εμβόλιο ή κάποια φαρμακευτική μορφή θεραπείας, οι
άνθρωποι σε όλο τον κόσμο θα είναι αναγκασμένοι να κινούνται προσεκτικά
γύρω από έναν ιό ο οποίος θα συνεχίσει να σκοτώνει. Το χρονικό διάστημα –
είτε πρόκειται για μήνες είτε για χρόνια – που θα ακολουθήσει την άρση
του κατ' οίκον περιορισμού, δεν θα αποτελεί περίοδο επανάκαμψης αλλά
προσαρμογής, αυτό που αποκαλείται «προσαρμοστική ανάκαμψη» (adaptive
recovery): θα μάθουμε να ζούμε με τον ιό παρακολουθώντας συγχρόνως την
εξέλιξη στον αγώνα ιατρικής αντιμετώπισής του...
Η λειτουργία του κάθε σχολείου θα καθορίζεται απευθείας από τους
αρμόδιους δημόσιους φορείς ενώ στον ιδιωτικό τομέα, οι αποφάσεις που θα
πάρουν οι μεγάλες εργοδότριες εταιρείες θα είναι εκείνες που θα
διαμορφώσουν σε τρομακτικό βαθμό τους νέους κανόνες εργασίας...
Αναπόφευκτα, θα αναγκαστούμε να επιλέγουμε τις κοινωνικές μας εξόδους
πολύ προσεκτικά, ενώ θα πρέπει να κλείνουμε από πριν ραντεβού για
οτιδήποτε σχεδόν, ακόμα και για να πάμε στο καθαριστήριο ή για να
ψωνίσουμε στο μανάβικο. Τα εστιατόρια θα μειώσουν τα τραπέζια τους και
τα μπαρ/κλαμπ την χωρητικότητά τους κατά το ήμισυ τουλάχιστον, ενώ το
προσωπικό στο μεγαλύτερο κομμάτι της βιομηχανίας εστίασης θα είναι
υποχρεωμένο να φορά μάσκα και γάντια.
Κάποια από αυτά τα μέτρα θα τα στηρίξουμε και θα τα συνηθίσουμε. Κάποια
άλλα θα συναντήσουν την αντίδραση του κοινού και θα εκληφθούν ως
υπερβολικά ή ως συστηματική ταλαιπωρία χωρίς αντίκρισμα, όπως τα μέτρα
ασφαλείας στα αεροδρόμια του πλανήτη μετά την 11η Σεπτεμβρίου. Οι
αλλαγές θα συμβούν όμως και θα συμβούν παντού, ειδικά στις μεγάλες
πόλεις. Είναι πολύ πιθανό να παρατηρηθεί μαζική έξοδος των νέων
οικογενειών προς τα μακρινά προάστια ή την ύπαιθρο...
Όσον αφορά τις ρομαντικές και ερωτικές επαφές, οι αλλαγές θα είναι
επίσης ριζικές. Πριν από το ραντεβού με άγνωστο ή άγνωστη, θα πρέπει να
πιστοποιεί κανείς με κάποιον τρόπο αν έχει περάσει τον ιό ή όχι. Το
χαλαρό, περιστασιακό σεξ ή «φάσωμα» θα θεωρείται πολύ παράτολμο. Η
χειραψία; Μόνο με γνωστούς. Η αγκαλιά και ο ασπασμός (στον αέρα έστω);
Μόνο με πολύ οικεία πρόσωπα.
Οι συμπεριφορές και οι προδιαθέσεις μας θα αλλάξουν κι αυτές συνολικά,
και μάλλον με απογοητευτικούς τρόπους. Όχι μόνο θα μένουμε πολύ
περισσότερο στο σπίτι, αλλά θα επικρίνουμε σε σημείο διαπόμπευσης τους
φίλους, τους γνωστούς ή τους αγνώστους οι οποίοι θεωρούμε ότι δεν
συμπεριφέρονται υπεύθυνα και παίρνουν αχρείαστα ρίσκα...
Η προσαρμοστική ανάκαμψη είναι σα να βιώνεις την διαδικασία της εξέλιξης
σε πραγματικό χρόνο. Θα κάνουμε διαρκώς ελιγμούς και περιστροφές,
αναγκασμένοι να εγκλιματιστούμε στους πειραματισμούς με διάφορα μέτρα
μέχρι να φανεί αν και κατά πόσο λειτουργούν, με την ελπίδα να
περιορίσουμε τον ιό όσο χρειαστεί μέχρι να βρεθεί μια μόνιμη λύση.
Με στοιχεία από το άρθρο "After Social Distancing, a Strange Purgatory
Awaits" που δημοσιεύτηκε στο Atlantic Πηγή: www.lifo.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)