Ποια είναι τα πραγματικά προβλήματα των Πανελλαδικών εξετάσεων;
Του Νίκου Τσούλια*
Αν εφαρμόσουμε μια συνηθισμένη μεθοδολογία
στην οποία συνήθως αρεσκόμαστε – δηλαδή να συγκρίνουμε τα εκπαιδευτικά
μας ζητήματα με τα αντίστοιχα άλλων ευρωπαϊκών χωρών – και δεχτούμε ότι
το ποσοστό των αποφοίτων του λυκείου μας που δίνει εισαγωγικές εξετάσεις
για το πανεπιστήμιο δεν είναι περί το 85% που είναι για την Ελλάδα αλλά
στο 50% που είναι αλλού (και στην Ευρώπη) και με δεδομένο ότι την
πρόσβαση την επιζητεί μάλλον το υψηλότερο βαθμολογικά τμήμα των μαθητών,
τότε η όλη συζήτηση για τις βάσεις αποκτά άλλα χαρακτηριστικά και
προφανώς θα είχαμε πολύ υψηλότερες βάσεις.
Αλλά δεν είναι μόνο η