Δευτέρα 9 Μαΐου 2011

Ο κομματικός έλεγχος των Συμβουλίων Επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων

ΠΑΛΗΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

ΑΙΡΕΤΟΣ ΚΥΣΠΕ
ΤΗΛ. 6974 750409                                                                        
FAX: 210 3442287                               Αθήνα, 08/05/2011

Ο κομματικός έλεγχος των Συμβουλίων Επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων

Με αφορμή την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με τις Επιλογές Υποψηφίων Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, αλλά κυρίως με την κατάθεση Σχεδίου Νόμου που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων διάταξη που δίνει τη δυνατότητα στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης να ορίζει ένα (1) Διευθυντή Σχολείου και ένα (1) Σχολικό Σύμβουλο στο Συμβούλιο Επιλογής Διευθυντών επισημαίνω τα εξής:
·        Κανείς δεν αμφισβητεί πως η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου μας κάτω από την πίεση «σκληρού» κομματικού πυρήνα προχώρησε στην ανασυγκρότηση των ΠΥΣΠΕ αρχικά με βάση το Ν. 3839/2010 και, αργότερα, με το Ν.3848/2010 σε μια προσπάθεια του πλήρους ελέγχου των συμβουλίων. Συγκεκριμένα, στα Συμβούλια Επιλογής συμμετέχουν:
o   Οι Διευθυντές Εκπαίδευσης που επιλέγηκαν με τον πιο αναξιοκρατικό τρόπο.
o   Δύο (2) εκπαιδευτικοί ως μέλη που ορίζει, χωρίς κριτήρια, αλλά με βάση την «παραταξιακή ταυτότητα» ο Περιφερειακός Διευθυντής.
o   Ένας (1) επιπλέον διευθυντής και ένας (1) Σχολικός Σύμβουλος που κι αυτοί θα ορίζονται από τον Περιφερειακό Διευθυντή χωρίς κριτήρια επί της ουσίας.
o   Οι δύο (2) αιρετοί εκπρόσωποι.
Με βάση τα παραπάνω, όλοι μας κατανοούμε πως οι επιλογές Διευθυντών Σχολικών Μονάδων θα είναι μια καλοστημένη διαδικασία στην υπηρεσία των «ημετέρων».
Καλόπιστα ρωτάται η κ. Υπουργός, που ευαγγελίζεται την αξιοκρατία, γιατί δεν προχωρά άμεσα στην κατάθεση τροπολογίας για ορισμό αντικειμενικών κριτηρίων για την επιλογή των μελών των Συμβουλίων Επιλογής Διευθυντών Σχολείων, ώστε να μην τα ορίζουν αυθαίρετα και κατά το δοκούν οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης;
Είναι δυνατόν κάποιοι να δρομολογούν ελεγχόμενη επιλογή διευθυντών σχολείων για την εξυπηρέτηση μικροπαραταξιακών και μικροπολιτικών συμφερόντων;
Είναι δυνατόν κάποιοι, εν μέσω της μεγαλύτερης οικονομικής κρίσης που βιώνουμε, να ασχολούνται με καταδικασμένες πρακτικές του παρελθόντος που αποσκοπούν στην αναξιοκρατία, τον κομματισμό και την «ημετεροκρατία»;
Πότε, επιτέλους, σ’ αυτόν τον τόπο και, ιδιαίτερα, στο χώρο της εκπαίδευσης θα συμβάλλουμε και θα επιβάλλουμε την αξιοκρατία, την ισονομία και, ταυτόχρονα, θα δημιουργήσουμε προοπτικές για ποιότητα στην εκπαίδευση;
Αν, τελικά, η πολιτική ηγεσία δεν συμβάλλει στην αξιοκρατία, με τη θεσμοθέτηση αντικειμενικών κριτηρίων για τη συγκρότηση των συμβουλίων, και απλά αφήσει να εξελιχθούν οι διαδικασίες όπως προβλέπονται, το μόνο που θα πετύχει με τις «πράσινες» επιλογές είναι να απογοητεύσει για άλλη μια φορά το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας προσθέτοντας ένα ακόμη πρόβλημα στα ήδη πολλά προβλήματα που δημιούργησε η εκπαιδευτική πολιτικής της Κυβέρνησης.
Τέλος πιστεύω πως αν οι επιλογές των Διευθυντών Σχολείων προηγηθούν των επιλογών των Σχολικών Συμβούλων, πρακτικά θα δημιουργηθούν πολλά προβλήματα.

Πάντα στη διάθεσή σας

  Παληγιάννης Βασίλης

Από φέτος τέρμα τα δωρεάν σχολικά βιβλία στους κυπρίους μαθητές.

Σε ποιες περιοχές μπορούν να γίνουν μόνιμοι διορισμοί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για το 2011

Κυριακή 8 Μαΐου 2011

Τι προβλέπεται σε περίπτωση συγχώνευσης σχολικών μονάδων


ΣΤΕΦΑΝΟΣ Φ. ΣΙΝΤΟΣ                 Ιωάννινα, 8-2-2011
ΑΙΡΕΤΟΣ ΑΠΥΣΠΕ ΗΠΕΙΡΟΥ
   ΤΗΛ/FAX: 2651094734
        ΚΙΝ: 6932817359                              ΠΡΟΣ
E-mail: stefsintos@sch.gr                   εκπ/κούς Π.Ε                                     
http://stefsintos.blogspot.com/               έδρες τους

2ο Ενημερωτικό Μαΐου 2011
Με αφορμή ερωτήματα, σχετικά με τις τοποθετήσεις των συναδέλφων που χάνουν την οργανική τους θέση, εξαιτίας των συνενώσεων – καταργήσεων, σας ενημερώνω ότι στο άρθρο 14 του Π.Δ. 50/96 παρ.1 προβλέπεται ότι: « σε περίπτωση συγχώνευσης σχολικών μονάδων για τη διαπίστωση της τυχόν υπεραριθμίας κρίνονται όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων που συγχωνεύονται.».
Αναλυτικά προβλέπονται τα εξής:
* Υπεραριθμίες εκπαιδευτικών - σε σχολικές μονάδες της Α/θμιας Εκπαίδευσης – είναι δυνατόν να προκύψουν από ίδρυση, κατάργηση, υποβιβασμό, διαίρεση ή συγχώνευση σχολείων ή άλλη αιτία (άρθρο 14, παρ. 1 του Π.Δ 50/96).
* Σε περίπτωση συγχώνευσης σχολικών μονάδων για τη διαπίστωση υπεραριθμίας κρίνονται όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων που συγχωνεύονται (άρθρο 14, παρ.1 του Π.Δ 50/96 και άρθρο 8, παρ. 8 του Ν. 2986/02) και τοποθετούνται με τη διαδικασία που περιγράφεται παρακάτω.

Διαδικασία ρύθμισης των υπεραριθμιών.

Αν διαπιστωθεί υπεραριθμία εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες, αυτή ρυθμίζεται με την παρακάτω διαδικασία:
1. Καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας που ανήκουν οργανικά στο σχολείο όπου διαπιστώθηκε η υπεραριθμία να δηλώσουν, εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών, αν επιθυμούν ή όχι να κριθούν ως υπεράριθμοι.
2. Στη συνέχεια το Π.Υ.Σ.Π.Ε. σε συνεδρίασή του χαρακτηρίζει ονομαστικά τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, κατά σχολική μονάδα, λαμβάνοντας υπόψη τα εξής:

  • Από όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης.
  • Από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι στη σχολική μονάδα.
  • Οι εκπαιδευτικοί που μετατέθηκαν ή τοποθετήθηκαν στη σχολική μονάδα το ίδιο σχολικό έτος, εκτός των εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν ως υπεράριθμοι, θεωρείται ότι τοποθετήθηκαν ταυτόχρονα.
  •  Σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης, υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που συγκεντρώνουν το μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης.
  • Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι, σύμφωνα με τα παραπάνω, καλούνται από το Π.Υ.Σ.Π.Ε. να υποβάλουν δήλωση τοποθέτησης σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες, στις οποίες υπάρχουν οργανικά κενά, εντός δέκα (10) ημερών.

Τοποθέτηση των υπεράριθμων εκπαιδευτικών

  • Όταν η υπεραριθμία σε ένα σχολείο οφείλεται σε ίδρυση αντίστοιχου νέου σχολείου στην σχολική περιφέρειά του και στο οποίο μετακινούνται μαθητές του αρχικού σχολείου, οι υπεράριθμοι τοποθετούνται, εφόσον το επιθυμούν κατά απόλυτη προτεραιότητα στο νέο σχολείο. Η τοποθέτηση γίνεται με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης.
  • Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να τοποθετηθούν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατά απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και όπου αυτό δεν είναι δυνατό, σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης.
                          

    Τι ισχύει για τους εκπαιδευτικούς που δεν τοποθετούνται σύμφωνα με την παραπάνω διαδικασία.

  •  Όσοι εκπαιδευτικοί δεν επιθυμούν ή δεν κατέστη δυνατό να τοποθετηθούν σύμφωνα με τη διαδικασία των παραπάνω περιπτώσεων, τοποθετούνται σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης, συγκρινόμενοι με όλους τους εκπαιδευτικούς που ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση.
  • Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις, παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για τη συμπλήρωση του ωραρίου τους. Η διάθεση αυτών γίνεται με τη σειρά προτίμησης και το σύνολο των μονάδων μετάθεσής τους.

ΠΡΟΣΟΧΗ:
  • Οι εκπαιδευτικοί των παραπάνω περιπτώσεων μπορούν εφόσον το επιθυμούν να μετατεθούν κατά προτεραιότητα το ίδιο ή τα επόμενα σχολικά έτη στο σχολείο που κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, αν σε αυτό δημιουργηθούν κενές θέσεις.
  • Όσοι έχουν μετατεθεί ή τοποθετηθεί ως «ειδικές κατηγορίες» εξαιρούνται και δεν κρίνονται ως υπεράριθμοι.
  • Οι πολύτεκνοι δεν εξαιρούνται από τις ανωτέρω διατάξεις για τη ρύθμιση των υπεραριθμιών και συγκρίνονται με όλους τους εκπαιδευτικούς (άρθρο 30, παρ. 4 του Ν. 3848/10).
Στέφανος Σίντος
                                                                                                                  

Σάββατο 7 Μαΐου 2011

Τροπολογία για την ΕΑΕ, τους αναπληρωτές και τα Υπηρεσιακά Συμβούλια

Μπράτης Δημήτρης
ΑΙΡΕΤΟΣ ΚΥΣΠΕ
Αθήνα 7-5-2011 

Τι προβλέπεται για την Ειδική Αγωγή, τους αναπληρωτές και τη σύνθεση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων ( ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ ) στο Σχέδιο Νόμου για το «Θεσμικό πλαίσιο των πρότυπων πειραματικών σχολείων , ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής». 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Την επόμενη εβδομάδα , στις 12 του Μάη 2011, εισάγεται για ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής το Σχέδιο Νόμου «Θεσμικό πλαίσιο των πρότυπων πειραματικών σχολείων. Ίδρυση ινστιτούτου εκπαιδευτικής πολιτικής, οργάνωση του ινστιτούτου τεχνολογίας υπολογιστών και εκδόσεων <<ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ>> και λοιπές διατάξεις»
Στο Σχέδιο Νόμου περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για την Ειδική Αγωγή, τους αναπληρωτές, τη σύνθεση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, τη μεταφορά των μαθητών κτλ. 
  1. 1.      Στο Άρθρο 56 του σχεδίου νόμου ρυθμίζονται θέματα Ειδικής Αγωγής. Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων προβλέπονται :  
«….Στο άρθρο 11 του ν. 3848/2010 επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: 
  • Στην περίπτωση β' της παραγράφου 1 απαλείφεται η φράση «του κλάδου δασκάλων».
  • Η παράγραφος 7 αντικαθίσταται ως εξής: «7. Ως Προϊστάμενοι ΚΕ.Δ.Δ.Υ. επιλέγονται:
α) εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης των κλάδων νηπιαγωγών και δασκάλων, εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του π.δ. 323/1993 και εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ02 Φιλολόγων, ΠΕ03 Μαθηματικών και ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, με βαθμό Α', που έχουν τα τυπικά προσόντα τοποθέτησης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ., δεκαετή συνολική εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση και έχουν ασκήσει, τουλάχιστον επί μία πενταετία διδακτικά καθήκοντα, από τα οποία τουλάχιστον τρία διδακτικά έτη σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και
β) μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π) όλων των κλάδων, με βαθμό Α’ και δεκαετή συνολική εκπαιδευτική υπηρεσία σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ.». 

Οι δύο αυτές τροποποιήσεις σημαίνουν ότι οι νηπιαγωγοί μπορούν , πλέον , να είναι υποψήφιοι για θέσεις Σχολικών Συμβούλων Ειδικής Αγωγής (Ε.Α.Ε.) και προϊστάμενοι ΚΕ.Δ.Δ.Υ .Όπως σας είχα ενημερώσει αυτός ήταν και ο λόγος που καθυστέρησε η προκήρυξη των θέσεων Σχολικών Συμβούλων Eιδικής Αγωγής.  

2.Με τροπολογίες που κατατέθηκαν στο ίδιο σχέδιο νόμου προβλέπονται τα εξής :  
Α. Αναπληρωτές 
α) Εκπαιδευτικοί οι οποίοι προσλαμβάνονται στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου διαγράφονται από τους πίνακες αναπληρωτών για το σχολικό έτος που διανύεται κατά την ανακοίνωση της πρόσληψης και για το επόμενο σχολικό έτος, εφόσον δεν αναλαμβάνουν για οποιονδήποτε λόγο υπηρεσία εντός πέντε ημερών από την ανακοίνωση της πρόσληψής τους ή αναλαμβάνουν υπηρεσία και παραιτούνται κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.
β) Οι διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου δεν εφαρμόζονται για τους εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται για χρονικό διάστημα μικρότερο των τεσσάρων ημερολογιακών μηνών, τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, τους εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται με πλήρες ή μειωμένο ωράριο για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων που λειτουργούν σε Ειδικά Καταστήματα Κράτησης Νέων, τους εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται κατά τη διάρκεια της εκπλήρωσης των στρατιωτικών τους υποχρεώσεων και αδυνατούν για το λόγο αυτό να αναλάβουν υπηρεσία καθώς και για τους εκπαιδευτικούς που υποχρεούνται να παραιτηθούν προκειμένου να εκπληρώσουν τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις.
γ) Η περίπτωση α' της παραγράφου 45 του άρθρου 13 του ν. 3149/2003 (141 Α'), όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 4 του άρθρου 9 του ν. 3391/2005 (240 Α'), καταργείται. 
Β. Σύνθεση Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ ) ,ως Συμβουλίων Επιλογής  
Ο Σχολικός Σύμβουλος και ο Δ/ντής Σχολείου που συμμετέχουν στα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΠΕ –ΠΥΣΔΕ ) , όταν αυτά λειτουργούν ως Συμβούλια Επιλογής , ορίζονται, πλέον, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή και όχι του Υπουργού Παιδείας. Προβλέπεται, επίσης, πώς γίνεται η αντικατάστασή τους σε περίπτωση « κωλύματος».
Συγκεκριμένα στο ν. 3848/2010 (71 Α') επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: 
  • Το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 8 του άρθρου 16 αντικαθίσταται ως εξής: «Τα μέλη των περιπτώσεων α' και β' του προηγούμενου εδαφίου ορίζονται με τους αναπληρωτές τους με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης.»
  • Στην παράγραφο 13 του άρθρου 16 προστίθεται τρίτο εδάφιο ως εξής: «Αν κατά την επιλογή των στελεχών των περιπτώσεων ια' έως και κβ' και κστ' έως και κη' της παραγράφου 2 του άρθρου 10, τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη της περίπτωσης β' της παραγράφου 8 του άρθρου 16 και των περιπτώσεων β' των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου έκτου του ν. 3839/2010 (51 Α'), όπως αντικαθίστανται, αντίστοιχα, από τις παραγράφους 8 και 9 του άρθρου 47, είναι υποψήφιοι, τότε στη θέση τους ορίζονται, με απόφαση του οικείου περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί με βαθμό Α' και σημαντική εκπαιδευτική και διοικητική εμπειρία ή σχολικοί σύμβουλοι.»
  • Στο τρίτο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 21 η λέξη «Σεπτεμβρίου» αντικαθίσταται από τη λέξη «Αυγούστου».
Για την πληρέστερη ενημέρωσή σας , σας κοινοποιώ το Άρθρο 56 από το σχετικό σχέδιο νόμου και τις τροπολογίες, όπως αυτές κατατέθηκαν στη Βουλή. 
Το Αρθρο 56 από το Σχέδιο Νόμου
Τροπολογία 1
Τροπολογία 2 
Δημήτρης Μπράτης

Παρασκευή 6 Μαΐου 2011

Σχετικά με την επιλογή υποψηφίων Διευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

             ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                            Μαρούσι, 6-5-2011
                ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ              
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Π.Ε. &. Δ.Ε.       52921 / Δ2 / ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ    
  ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Π.Ε. & Δ.Ε.               

                     ΤΜΗΜΑΤΑ: Β΄

                       ------
Ταχ. Δ/νση:  Ανδρέα Παπανδρέου 37,                           ΠΡΟΣ: 1. Περιφερειακές Διευθύνσεις
Τ.Κ. –Πόλη 15180 ΜΑΡΟΥΣΙ                                                      Πρωτ/θμιας  & Δευτ/θμιας Εκπ/σης
Πληροφορίες: Α. Παναγιώτου,   Α. Ρούσκας   (Δ.Ε.)                   2. Διευθύνσεις Πρωτ/θμιας Εκπ/σης
Τηλέφωνο: 210-3442271,  210-3443356                                     3. Διευθύνσεις  Δευτ/θμιας Εκπ/σης
Πληροφορίες: Β. Ευθυμίου, Ι. Κοτογολάς   (Π.Ε.)
Τηλέφωνο: 210-3442121,   210-3442364
Πληροφορίες: Τ. Τριανταφύλλου   (Ε.Α.Ε.)
Τηλέφωνο: 210-3442332
FAX : 210–3442365                                                                      
        

ΘΕΜΑ: «Διευκρινίσεις σχετικά με την επιλογή υποψηφίων Διευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»

Σε συνέχεια της αριθμ.45143/Δ2/13-4-2011(Φ.Ε.Κ.582 τ. Β΄/ 13-4-2011) Υπουργικής Απόφασης που αφορά στην επιλογή των υποψηφίων Διευθυντών και Υποδιευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σας γνωρίζουμε, ότι οι προϋποθέσεις επιλογής και τοποθέτησης των ανωτέρω στελεχών, έχουν ως ακολούθως:


Προϋποθέσεις επιλογής (άρθρο 11 του Ν.3848/2011)

Ως διευθυντές σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ. επιλέγονται εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας με βαθμό Α΄ και οκταετή, τουλάχιστον, εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα επί πέντε (5) τουλάχιστον έτη, από τα οποία τουλάχιστον τρία (3) σε αντίστοιχους με την προς κάλυψη θέση τύπους σχολείων της οικείας βαθμίδας.
Ειδικότερα:
Α) Υποψήφιοι για τις θέσεις διευθυντών δημοτικών σχολείων μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων των κλάδων που υπηρετούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και οι εκπαιδευτικοί που αναφέρονται στο π.δ. 323/1993.
Β) Υποψήφιοι για τις θέσεις διευθυντών σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και Σ.Ε.Κ. μπορεί να είναι:
1) Για θέσεις διευθυντών γυμνασίων, γενικών λυκείων, Ε.ΠΑΛ. και Ε.ΠΑΣ. εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ 01 έως και ΠΕ 20.
2) Για θέσεις διευθυντών Σ.Ε.Κ. εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ 12, ΠΕ 14, ΠΕ 17, ΠΕ 18, ΠΕ 19 και ΠΕ 20.
3) Για θέσεις διευθυντών των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του κλάδου δασκάλων, εκπαιδευτικοί του π.δ. 323/1993 και εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των αντίστοιχων προς τα διδασκόμενα γνωστικά αντικείμενα κλάδων, εφόσον έχουν τα προσόντα τοποθέτησης και διορισμού σε θέσεις προσωπικού των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή υπηρετούν με οργανική θέση στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.
4) Για θέσεις διευθυντών στα γυμνάσια, τα λύκεια και τις λυκειακές τάξεις, που λειτουργούν εντός των Ειδικών Καταστημάτων Κράτησης Νέων, εκπαιδευτικοί που έχουν ασκήσει επί τρία τουλάχιστον έτη εκπαιδευτική υπηρεσία σε σχολική μονάδα που λειτουργεί σε Ειδικό Κατάστημα Κράτησης Νέων.
Γ) Υποψήφιοι για τις θέσεις διευθυντών:
1. των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. εκπαιδευτικοί που έχουν τα προσόντα τοποθέτησης σε θέσεις εκπαιδευτικών σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή υπηρετούν με οργανική θέση σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και έχουν υπηρεσία τριών τουλάχιστον ετών σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ.
2. των πειραματικών σχολείων εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έχουν τα κατά τον νόμο προσόντα άσκησης καθηκόντων διευθυντή. Όσοι επιλεγούν με την παρούσα διαδικασία, μετά τη δημοσίευση του σχεδίου νόμου «Θεσμικό πλαίσιο των πειραματικών σχολείων, ίδρυση Ινστιτούτου εκπαιδευτικής πολιτικής, οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις», που έχει ήδη κατατεθεί στη βουλή για ψήφιση, θα διέπονται εφεξής από τις διατάξεις του νέου νόμου.
Όπου στις διατάξεις του παρόντος άρθρου προβλέπεται εκπαιδευτική υπηρεσία, υπολογίζεται η προϋπηρεσία τόσο στη δημόσια όσο και στην ιδιωτική εκπαίδευση, καθώς και η προϋπηρεσία των υποψηφίων ως προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων με αναγωγή στο υποχρεωτικό εβδομαδιαίο ωράριο διδασκαλίας (άρθρο11, παρ. 8 του Ν.3848/2010).
 « Όπου στις ίδιες διατάξεις προβλέπεται εκπαιδευτική ή διδακτική υπηρεσία σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ., υπολογίζεται η υπηρεσία των υποψηφίων σε Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Κ.Δ.Α.Υ.) ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ., σε αυτοτελείς Σ.Μ.Ε.Α.Ε., σε Τμήματα Ένταξης, σε προγράμματα παράλληλης στήριξης, σε προγράμματα διδασκαλίας στο σπίτι ή σε εκπαιδευτικές δομές Ε.Α.Ε. που προβλέπονται στην περίπτωση β΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 6 του Ν.3699/2008 (Φ.Ε.Κ.199 τ. Α΄, 2-10-2008) ».
Δεν επιλέγεται ως στέλεχος της εκπαίδευσης εκπαιδευτικός ο οποίος έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για πειθαρχικό παράπτωμα από αυτά που ορίζονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 109 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007, Φ.Ε.Κ. 26 τ.Α΄, 9-2-2007) ή για τον οποίον συντρέχουν τα κωλύματα διορισμού της παραγράφου 1 του άρθρου 8 του ίδιου Κώδικα.
Οι προϋποθέσεις και τα κριτήρια επιλογής πρέπει να συντρέχουν κατά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων υποψηφιοτήτων. Το κώλυμα επιλογής της προηγούμενης παραγράφου δεν πρέπει να συντρέχει τόσο κατά το χρόνο λήξης της προθεσμίας υποβολής της αίτησης υποψηφιότητας όσο και κατά το χρόνο τοποθέτησης από το αρμόδιο όργανο.

Συμβούλια επιλογής υποψηφίων Διευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,( άρθρο 16 του Ν.3848/2010 )

Οι διευθυντές των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και οι διευθυντές των Σ.Ε.Κ. επιλέγονται από τα οικεία περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Π.Ε. – Π.Υ.Σ.Δ.Ε.), κατά περίπτωση, στα οποία συμμετέχουν επιπλέον α) ένας σχολικός σύμβουλος, κατά προτίμηση με μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στη διοίκηση της εκπαίδευσης και β) ένας διευθυντής σχολικής μονάδας της ίδιας εκπαιδευτικής περιφέρειας, κατά προτίμηση με μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στη διοίκηση της εκπαίδευσης ή στα παιδαγωγικά και, εφόσον δεν υπάρχει, εκπαιδευτικός με βαθμό Α΄ με σημαντική εκπαιδευτική και διοικητική εμπειρία. Τα μέλη των περιπτώσεων α και β του προηγούμενου εδαφίου ορίζονται με τους αναπληρωτές τους με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

Διαδικασία συνέντευξης (άρθρο 13, παρ. 4 του Ν.3848/2010)

Στην παράγραφο 4 του άρθρου 13 του Ν.3848/2010 γίνεται αναφορά στο κριτήριο Προσωπικότητα – γενική συγκρότηση. Το κριτήριο αυτό αξιολογείται με προσωπική συνέντευξη των υποψηφίων ενώπιον του κατά το άρθρο 16 συμβουλίου επιλογής, μέσω της οποίας εκτιμώνται η προσωπικότητα, η επαγγελματική ανάπτυξη και οι ικανότητες του υποψηφίου, όπως η αντιληπτική ικανότητα, η ικανότητα επικοινωνίας, η ικανότητα συνεργασίας, η ικανότητα ανάπτυξης πρωτοβουλιών και επίλυσης προβλημάτων ιδίως διδακτικών, διοικητικών, οργανωτικών και λειτουργικών, η ικανότητα να δημιουργεί κατάλληλο παιδαγωγικό περιβάλλον και να εμπνέει τους εκπαιδευτικούς στην άσκηση των καθηκόντων τους. Για την αξιολόγηση χρησιμοποιείται τύπος συνέντευξης με τη χρήση έντυπων υποδειγμάτων που περιλαμβάνουν τα αξιολογούμενα στοιχεία, όπως φυσική παρουσία, επιτεύγματα, ενδοπροσωπικές και διαπροσωπικές ικανότητες, στάσεις, προσαρμοστικότητα και τη στάθμισή τους και υποχρεώνουν κάθε μέλος του συμβουλίου να δώσει ξεχωριστή και αιτιολογημένη βαθμολογία.
Η διαδικασία περιλαμβάνει τρεις φάσεις, την προετοιμασία του υποψηφίου πάνω σε μια μελέτη περίπτωσης, την εισήγηση από μέλος του συμβουλίου σχετικά με τον φάκελο του υποψηφίου και την παρουσίαση από τον υποψήφιο του θέματος, το οποίο έχει επεξεργαστεί.
Η συνέντευξη ενώπιον του συμβουλίου επιλογής μαγνητοφωνείται για να διασφαλίζεται η διαφάνεια.
Με την αριθ.Φ.353.1/23/85196/Δ1/14-7-2010(Φ.Ε.Κ. 1085/2010 τ.Β΄,16-7-2010) Υπουργική Απόφαση, καθορίστηκε ο τρόπος τήρησης των πρακτικών και της διαδικασίας συνέντευξης των υποψηφίων στελεχών εκπαίδευσης. Εφιστάται η προσοχή για την έγκαιρη εξασφάλιση του συστήματος μαγνητοφώνησης.
Υποψήφιοι που δεν προσέρχονται στη συνέντευξη αποκλείονται από την επιλογή.



Υποβλητέα δικαιολογητικά

Τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν τις αιτήσεις είναι τα εξής:
1) Πλήρες πιστοποιητικό υπηρεσιακών μεταβολών που εκδίδεται αυτεπάγγελτα από την αρμόδια Διεύθυνση στην οποία ανήκει οργανικά ο υποψήφιος ή τηρείται ο Ατομικός Υπηρεσιακός του Φάκελος (επισυνάπτεται υπόδειγμα).
2) Βιογραφικό σημείωμα.
3) Φωτοαντίγραφα τίτλων σπουδών, τίτλων μεταπτυχιακών σπουδών, μετεκπαίδευσης και επιμόρφωσης.
4) Αποδεικτικά γνώσης ξένων γλωσσών.
5) Πιστοποιητικό επιμόρφωσης στις Τ.Π.Ε.
6) Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986, με την οποία βεβαιώνεται ότι:
α) ο εκπαιδευτικός δεν έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για πειθαρχικό παράπτωμα από τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 109 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007 Φ.Ε.Κ.26 τ.Α΄, 9-2-2007).
β) δεν συντρέχουν τα κωλύματα διορισμού της παρ. 1 του άρθρου 8 του ίδιου κώδικα.
Όλοι οι τίτλοι σπουδών υποβάλλονται σε επικυρωμένα φωτοαντίγραφα, προκειμένου δε για τίτλους σπουδών, οι οποίοι προέρχονται από ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής, πρέπει να είναι αναγνωρισμένοι από το Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. / ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. ή το Ινστιτούτο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Ι.Τ.Ε.), ή το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Ισοτιμιών (Σ.Α.Ε.Ι.). Τυχόν ξενόγλωσσες βεβαιώσεις ή έγγραφα πρέπει να έχουν επίσημα μεταφραστεί από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών, ή άλλο αρμόδιο κατά νόμο όργανο.
Οι βεβαιώσεις ή τα υπηρεσιακά έγγραφα που αφορούν στην υπηρεσιακή κατάσταση, άσκηση διοικητικών καθηκόντων, διδακτικού και καθοδηγητικού έργου, καθώς και τη συμμετοχή σε υπηρεσιακά συμβούλια, πρέπει να αναφέρουν χρόνο έναρξης και λήξης, κατά περίπτωση.
Οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων εκπαιδευτικών (επισυνάπτεται υπόδειγμα) θα υποβληθούν στις Διευθύνσεις και στα Γραφεία που ανήκουν οργανικά και θα διαβιβασθούν στο Π.Υ.Σ.Δ.Ε. ή Π.Υ.Σ.Π.Ε. της επιλογής τους.
          Μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων, δεν γίνονται δεκτά:
α) συμπληρωματικά δικαιολογητικά και
β) οποιαδήποτε μεταβολή στο περιεχόμενο των αιτήσεων.



Ρύθμιση θεμάτων μοριοδότησης

Τα χρονικά διαστήματα που μοριοδοτούνται ή που απαιτούνται ως προσόν για τη συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής, υπολογίζονται μέχρι την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων.
Για την πιστοποίηση επιμόρφωσης στις Τ.Π.Ε. υποβάλλονται και μοριοδοτούνται, βεβαιώσεις πιστοποίησης, οι οποίες ορίζονται από τα προβλεπόμενα στις διαδικασίες επιλογής του Α.Σ.Ε.Π.
Γίνονται επίσης δεκτά και μοριοδοτούνται πιστοποιητικά γνώσεων χειρισμού Η/Υ, τα οποία έχουν εκδοθεί από φορείς του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε βασικές δεξιότητες των Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση.
Το πτυχίο του Παιδαγωγικού Τμήματος που αποκτήθηκε μετά από κατατακτήριες εξετάσεις μοριοδοτείται, εφόσον υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία και δεν μοριοδοτείται το πτυχίο του Παιδαγωγικού Τμήματος που αποκτήθηκε μετά από εξομοίωση.
Τίτλος Διδασκαλείου Εκπαίδευσης : 3 μονάδες (άρθρο 13 του Ν.3854 τ.Α΄/23-6-2010).
Πτυχίο Σχολής Νηπιαγωγών ή Παιδαγωγικής Ακαδημίας όταν συντρέχει με εξομοίωση και υποβάλλεται από υποψήφιο που υπηρετεί ως εκπαιδευτικός διαφορετικού κλάδου, μοριοδοτείται ως δεύτερο πτυχίο Α.Ε.Ι.
Η συμμετοχή των αναπληρωματικών μελών σε υπηρεσιακά συμβούλια και συμβούλια επιλογής στελεχών, η οποία αποδεικνύεται από τα πρακτικά συνεδριάσεων, μοριοδοτείται με την προϋπόθεση συμμετοχής σε τέσσερις (4) τουλάχιστον συνεδριάσεις κατ’ έτος.
Όπου στις διατάξεις των άρθρων του Ν. 3848/2010 που αφορούν στην αποτίμηση κριτηρίων επιλογής των υποψηφίων στελεχών εκπαίδευσης, αναφέρεται η φράση «..θεωρείται ότι τα καθήκοντα ασκήθηκαν στην ίδια θέση», το υποψήφιο στέλεχος μοριοδοτείται μόνο για μια θέση από τις αναφερόμενες στις σχετικές διατάξεις και κυρίως για εκείνη η οποία αποτιμάται με τον υψηλότερο αριθμό μορίων.


Στο χρόνο άσκησης διδακτικών καθηκόντων προσμετράται και η υπηρεσία που έχει προσφερθεί από τη θέση του σχολικού συμβούλου και αυτή που έχει διανυθεί σε Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, καθώς επίσης και τα διαστήματα βραχυχρόνιας απουσίας του εκπαιδευτικού από τα διδακτικά του καθήκοντα, ως ακολούθως:
·      οι ειδικές άδειες του άρθρου 50, οι γονικές άδειες της παρ. 6 του άρθρου 53, οι βραχυχρόνιες αναρρωτικές άδειες της παρ. 2 του άρθρου 55, οι άδειες μικρής χρονικής διάρκειας του άρθρου 59 και οι άδειες εξετάσεων του άρθρου 60 του υπαλληλικού κώδικα (κυρωτικός ν. Ν. 3528/2007 Φ.Ε.Κ.26 τ.Α΄, 9-2-2007)
·      οι βραχυχρόνιες συνδικαλιστικές άδειες που προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 17 &18 του ν.1264/1982, του άρθρου 6 του ν. 2224/1994 και του άρθρου 11 του ν. 2336/1995
·      οι άδειες αιρετών Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού, οι οποίες προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 93 παρ. 5, και 182 παρ.2,3 & 4 εφόσον χορηγούνται τμηματικά και του άρθρου 183 του ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α’),
·      οι άδειες για συμμετοχή σε εθνικούς αγώνες, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 665/1997.
Ο χρόνος της άδειας μητρότητας και ανατροφής τέκνου δεν προσμετράται στο χρόνο άσκησης διδακτικών καθηκόντων.

Χρόνος υποβολής αιτήσεων

Οι αιτήσεις των υποψηφίων διευθυντών όλων των σχολικών μονάδων, συμπεριλαμβανομένου αυτών της Ειδικής Αγωγής, των Σ.Ε.Κ. και των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. υποβάλλονται από 9-5-2011 έως 25-5-2011 ύστερα από πρόσκληση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, η οποία αναρτάται στις διευθύνσεις και στα γραφεία εκπαίδευσης και δημοσιεύεται στο διαδίκτυο.

 

    Η   ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ



                                                                             ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ


Συνημμένα:

1.Υπόδειγμα Αίτησης
2.Υπόδειγμα Πιστοποιητικού Υπηρεσιακών Μεταβολών


ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
1)     Γραφεία Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού
2)     Ο.Λ.Μ.Ε. Κορνάρου 2, Τ.Κ.10563 Αθήνα
3)     Δ.Ο.Ε.


ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΝΟΜΗ:
1) Γραφείο Υπουργού
2) Γραφείο Υφυπουργού
3) Γραφείο Γενικού Γραμματέα
4) Γραφείο Γενικού Διευθυντή Π.Ε. & Δ.Ε.
5) Δ/νση Προσ/κού Π.Ε. Τμήμα Β΄ & Ε΄
6) Δ/νση Προσ/κού Δ.Ε. Τμήμα Β΄ & Δ΄
7) Δ/νση Εκκλησ/κής Εκπ/σης
8) Δ/νση Ειδικής Αγωγής
9) Δ/νση ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.

Εκπαιδευτικό-Περιβαλλοντικό Διήμερο «Θεσπρωτία-Αλβανική μεθόριος: Φύση και πολιτισμός, περιβάλλον και ιστορία μια διαλεκτική σχέση»

                                          
Το Παράρτημα Ηπείρου της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε. Παράρτημα Ηπείρου), σε συνεργασία με το ΚΠΕ Φιλιατών διοργανώνει εκπαιδευτικό-περιβαλλοντικό διήμερο με τίτλο «Θεσπρωτία-Αλβανική μεθόριος: Φύση και Πολιτισμός, Περιβάλλον και Ιστορία μια διαλεκτική σχέση», στις 28/5/2011 έως και 29/5/2011, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στο Πνευματικό Κέντρο Φιλιατών.
Στόχος του εκπαιδευτικού διήμερου είναι η ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση εκπαιδευτικών και πολιτών σε θέματα που αφορούν ευαίσθητες οικολογικά, παραμεθόριες περιοχές καθώς και περιοχές που ανήκουν στο Δίκτυο Natura και έχουν χαρακτηριστεί ως μνημεία της παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς.  
Ταυτόχρονα το διήμερο αυτό αποτελεί μια ευκαιρία για γνωριμία με την ιστορία και το πολιτισμικό περιβάλλον τόσο της παραμεθόριας Θεσπρωτίας όσο και της γειτονικής Αλβανίας.
                                                                                                                      
Η φιλοξενία των συμμετεχόντων θα γίνει σε ξενοδοχείο της Ηγουμενίτσας με την ευγενική χορηγία του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας (Ο.Λ.ΗΓ) καθώς και οι απαραίτητες μετακινήσεις στα πεδία μελέτης.
Δηλώσεις συμμετοχής ως τις 20 Μαΐου 2011 στο mail του παραρτήματος Ηπείρου peekpe.ipirou@gmail.com & στο fax 2651040819. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
 (Σημείωση: για την επίσκεψη στην Αλβανία απαραίτητο διαβατήριο ή νέα αστυνομική ταυτότητα).

Πέμπτη 5 Μαΐου 2011

Συνεδρίαση Συμβουλίου Επιλογής Σχολικών Συμβούλων, του αιρετού Β. Παληγιάννη



ΠΑΛΗΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
    ΑΙΡΕΤΟΣ ΚΥΣΠΕ
   ΤΗΛ. 6974 750409                                                                        
   FAX: 210 3442287                                                                               Αθήνα, 05/05/2011

Ενημερωτικό Σημείωμα:
Συνεδρίαση Συμβουλίου Επιλογής Σχολικών Συμβούλων

Μετά από πέντε (5) μήνες, επιτέλους συνεδρίασε χθες, 4-5-2011, το Συμβούλιο Επιλογής Σχολικών Συμβούλων με τα παρακάτω θέματα :
1.      Επιλογή Υποδιευθυντή του ΠΕΚ Καβάλας.
2.      Αναπλήρωση και πλήρωση κενούμενων θέσεων Σχολικών Συμβούλων Π.Ε.
3.      Χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή.
4.      Χορήγηση επιδόματος μεταπτυχιακών σπουδών.
5.      Ανάθεση Περιφερειών σε Σχολικούς Συμβούλους Π.Ε.
6.      Εξέταση πειθαρχικών
Το Συμβούλιο θα συνεδριάσει και πάλι στις 9-5-2011 με κύρια θέματα Ημερήσιας Διάταξης τα διαδικαστικά της επιλογής Σχολικών Συμβούλων.
Είναι γεγονός πως υπάρχει μια αδικαιολόγητη καθυστέρηση στη συγκεκριμένη διαδικασία η οποία δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά.
Όλοι γνωρίζετε πως με βάση το άρθρο 19 του Ν.3848/2010, το αρμόδιο Συμβούλιο Επιλογής Σχολικών Συμβούλων έπρεπε εντός δέκα (10) ημερών από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των υποψηφιοτήτων που προβλέπονταν στην προκήρυξη να επιλέξει τους υποψηφίους που έχουν τα τυπικά προσόντα για να γίνουν δεκτοί στη διαδικασία επιλογής και να καταρτίσει τους σχετικούς αλφαβητικούς πίνακες.
Αν και πέρασαν σχεδόν σαράντα (40) ημέρες έως σήμερα το Συμβούλιο δε συνεδρίασε με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Κανείς δε γνωρίζει τις προθέσεις για το χρονοδιάγραμμα των επιλογών.
Αυτό που έχει σημασία για κάποιους είναι η ομηρία των υποψηφίων Σχολικών Συμβούλων, όπως άλλωστε ισχύει για τους υποψήφιους Διευθυντές Σχολικών Μονάδων ενόψει εκλογών για την ανάδειξη αντιπροσώπων για την 80η Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σε όλους τους συλλόγους εκπαιδευτικών της χώρας.
Ταυτόχρονα, πρέπει να γνωρίζετε πως έως σήμερα δεν εκδόθηκε προκήρυξη για υποβολή αιτήσεων συμμετοχής συναδέλφων στις επιλογές Σχολικών Συμβούλων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Κάτι που δημιουργεί ερωτηματικά για το ενιαίο της κρίσης Σχολικών Συμβούλων και κατ’ επέκταση για τη νομιμότητα της διαδικασίας.
Περισσότερα μετά το Συμβούλιο της Δευτέρας.
 Πάντα στη διάθεσή σας

                                                                                                Παληγιάννης Βασίλης

Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. - ΚΕ.Δ.Δ.Υ.

Δελτίο Τύπου 
 

Το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοινώνει τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε.-ΚΕ.Δ.Δ.Υ. 2011. έτους


Οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν ανήλθαν σε  427 από τις οποίες ικανοποιήθηκαν  277. Οι μετατιθέμενοι σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. οφείλουν να επικοινωνήσουν με τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην οποία υπάγεται η περιοχή μετάθεσής τους, προκειμένου να πληροφορηθούν τα κενά σε σχολικές μονάδες και την προθεσμία υποβολής δήλωσης τοποθέτησης σε αυτές. Οι εν λόγω εκπαιδευτικοί μετά την ανακοίνωση της τοποθέτησής τους παρουσιάζονται για ανάληψη υπηρεσίας στις νέες τους θέσεις μέχρι  21/06/2011. Σε αυτούς περιλαμβάνονται και οι εκπαιδευτικοί  των οποίων η απόσπαση λήγει στις  31/08/2011.
Οι μετατιθέμενοι σε ΚΕ.Δ.Δ.Υ. παρουσιάζονται για ανάληψη υπηρεσίας στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. μέσα στην ίδια προθεσμία.
Οι Διευθυντές, Υποδιευθυντές σχολικών μονάδων και οι Διευθυντές Διευθύνσεων  και Προϊστάμενοι Γραφείων Εκπαίδευσης αναλαμβάνουν υπηρεσία μετά τη λήξη της θητείας τους.
Οι εκπαιδευτικοί που υπέβαλαν αίτηση μετάθεσης  και δεν περιλαμβάνονται στις καταστάσεις, δεν μετατίθενται, είτε διότι δεν υπήρχαν κενές οργανικές θέσεις, είτε διότι οι μετατιθέμενοι προηγούνται κατά σειρά σε προσόντα Ειδικής Αγωγής σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 21 παρ. 1 και του άρθρου 20 παρ. 1.3 του ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199 Α’).
Οι σχετικοί πίνακες είναι αναρτημένοι εδώ.

Τετάρτη 4 Μαΐου 2011

Ποια βιβλία θα πρέπει να φυλάξουν οι μαθητές του Δημοτικού

Με τη λήξη του σχολικού έτους οι γονείς των μαθητών που φοιτούν στο Δημοτικό Σχολείο θα πρέπει , να πουν στα παιδιά τους να φυλάξουν  για τα επόμενα σχολικά έτη τα εξής βιβλία:


α. Λεξικό Α΄, Β΄, Γ΄ τάξεων και για τα τρία σχολικά έτη
β. Λεξικό Δ΄, Ε΄, Στ΄ τάξεων και για τα τρία σχολικά έτη
γ. Ανθολόγιο Α΄, Β΄ τάξεων και για τα δύο σχολικά έτη
δ. Ανθολόγιο Γ΄, Δ΄ τάξεων και για τα δύο σχολικά έτη
ε. Ανθολόγιο Ε΄, Στ΄ τάξεων και για τα δύο σχολικά έτη
στ. Θεατρική Αγωγή Ε΄, Στ΄ τάξεων και για τα δύο σχολικά έτη
ζ. Εικαστικά βιβλίο & Τ.Ε. Ε΄, Στ΄ τάξεων και για τα δύο σχολικά έτη
η. Φυσική Αγωγή Ε΄, Στ΄ τάξεων και για τα δύο σχολικά έτη
Τα βιβλία του δασκάλου θα πρέπει να είναι χρεωμένα στο βιβλίο βιβλιοθήκης και να παραμείνουν στο σχολείο για να χρησιμοποιηθούν και το επόμενο σχολικό έτος από τους δασκάλους που θα αναλάβουν.