Δευτέρα 29 Αυγούστου 2011

ΔΟΕ


ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ
Αρ. Πρωτ:97
Αθήνα 29/8/2011
Προς
Γ. Γραμματέα του Υπ. Παιδείας
κ. Βασίλη Κουλαïδή
Κοιν:
1. Μέλη ΠΥΣΠΕ
2. Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε.
       
Θέμα: Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες από τα ΠΥΣΠΕ
Κύριε Γενικέ Γραμματέα,
Με αφορμή την επικείμενη διαδικασία των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών όλης της χώρας, επισημαίνουμε πως θα πρέπει να ακολουθηθεί από τα υπηρεσιακά συμβούλια η διαδικασία όλων των τελευταίων χρόνων, δηλαδή οι αιτήσεις νεοδιορισθέντων και αποσπασθέντων να εξετάζονται ταυτόχρονα ώστε να μη δημιουργούνται αδικίες μεταξύ συναδέλφων.
Η αυθαίρετη και εσφαλμένη προφορική ερμηνεία των διατάξεων του νόμου από παράγοντες του υπουργείου Παιδείας, ότι  «προηγούνται οι νεοδιορισθέντες και ακολουθούν οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί» δημιουργεί σύγχυση και αναστάτωση και θα πρέπει άμεσα να σταματήσει.
Σας υπενθυμίζουμε ότι πέρσι, είχε εκδοθεί αρχικά εγκύκλιος που δημιούργησε προβλήματα στα ΠΥΣΠΕ και προκάλεσε πολλές διαμαρτυρίες των εκπαιδευτικών, η οποία τελικά ανακλήθηκε μετά από συνάντηση που είχε το ΔΣ της ΔΟΕ με την Υπουργό παιδείας κυρία Άννα Διαμαντοπούλου.
Σας καλούμε να προβείτε στην έκδοση των απαιτούμενων διευκρινίσεων προκειμένου τα ΠΥΣΠΕ να προχωρήσουν τη διαδικασία χωρίς να δημιουργούνται επιπλέον προβλήματα στους εκπαιδευτικούς.  


ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ:CD και φωτοτυπίες αντί για βιβλία θα μοιραστούν στους μαθητές αποφάσισε το υπ. Παιδείας - Ο ΟΕΔΒ δεν έχει παραλάβει ακόμη το χαρτί για την εκτύπωση των σχολικών βιβλίων

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Σχολικά βιβλία σε ηλεκτρονική μορφή (CD) θα μοιραστούν στους μαθητές και φωτοτυπίες για όσους θα δηλώσουν ότι δεν έχουν Ηλεκτρονική Υπολογιστή στο σπίτι τους.Αυτή την απόφαση έλαβε η πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας ,σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του esos. η οποία αναμένεται να ανακοινωθεί κι επισήμως εντός των ημερών.
Κι όλα αυτά διότι ο ΟΕΔΒ μόλις προχθές Παρασκευή έλαβε την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για να ολοκληρωθεί η παραγγελία του χαρτιού (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ) για να εκτυπωθούν τα σχολικά βιβλία.
Με τα αποθέματα χαρτιού που είχε στις αποθήκες ο ΟΕΔΒ θα είναι τυπωμένα στις 12 Σεπτεμβρίου περίπου 30 με 35 βιβλία συνολικά για τα Δημοτικά , Γυμνάσια και Λύκεια.
Τα περισσότερα βιβλία από τα 30 με 35 που θα είναι έτοιμα θα αφορούν κυρίως το Δημοτικό.

Αναζήτηση επιτυχόντων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση 2011

περισσότερα:
http://www.minedu.gov.gr/

Κυριακή 28 Αυγούστου 2011

Παιδεία: και τώρα προσοχή


Του Λυκούργου Λιαρόπουλου*
Η ιδιαίτερα σημαντική επιτυχία της υπουργού Παιδείας, αλλά και η ωριμότητα που έδειξε το πολιτικό σύστημα μπορούν να έχουν τεράστια σημασία για το μέλλον του τόπου. Παρά την παροδική επικάλυψη από το δημόσιο «ξεκατίνιασμα» Παπουτσή - Παμπούκη με τη θλιβερή κατάληξη, η θεσμική αλλαγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση αποτελεί το πολιτικό γεγονός του καλοκαιριού και ίσως του έτους. Ας αποδώσουμε τα εύσημα εκεί που ανήκουν και ας χαρούμε μια στιγμή που τόσο είχαμε ανάγκη. Είναι καλό, όμως, τώρα που το σκηνικό καθάρισε, να χτίσουμε πάνω στο μέλλον του τόπου και, γι’ αυτό, πρέπει πρώτα να διαφυλάξουμε όσα κερδίσαμε.

Αντιδράσεις στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση

Tου Αγγελου Σταγκου
Τα εννέα δέκατα της Βουλής ψήφισαν τον νέο νόμο για τη λειτουργία των ιδρυμάτων της ανωτάτης παιδείας, αλλά το γεγονός δεν φαίνεται να πτοεί πρυτάνεις, καθηγητές, συγκλήτους και διδάσκοντες που επιμένουν στη λυσσαλέα αντίδρασή τους. Απειλούν άμεσα ή έμμεσα ότι δεν θα εφαρμόσουν τον νόμο και ταυτόχρονα προσφεύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας για να τον κηρύξει αντισυνταγματικό. Είναι δε βέβαιο ότι στην προσπάθειά τους να διατηρήσουν το σημερινό μοντέλο λειτουργίας, που είναι απαράδεκτο, αλλά βολεύει πολλούς και διαφόρους, θα έχουν τη συμπαράσταση των κομμάτων της Αριστεράς και των πάσης φύσεως κομματικών νεολαιών. Των κομμάτων δηλαδή που αδυνατούν να δεχθούν ότι εκφράζουν μια μικρή μειοψηφία στην ελληνική κοινωνία, καθώς και της ΠΑΣΠ και της ΟΝΝΕΔ επειδή δεν θα έχουν πια ρόλο στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ.
Είναι, λοιπόν, σαφές ότι η ψήφιση ενός νόμου, έστω και με συντριπτική πλειοψηφία, από τη Βουλή αποτελεί μόνον ένα πρώτο βήμα στη χώρα που ζούμε. Θα πρέπει να δοθεί μεγάλος και πολύ δύσκολος αγώνας για την εφαρμογή του και το συγκεκριμένο παράδειγμα είναι ένα ακόμη στη σειρά των πολλών. Οι τοπικές κοινωνίες, με κορυφαίο παράδειγμα την Κερατέα, δεν επιτρέπουν την εφαρμογή αποφάσεων γιατί δεν τις εγκρίνουν, συντεχνίες αντιδρούν σε κάθε απόπειρα εκσυγχρονισμού, οι εφοριακοί και οι τελωνειακοί δεν μαζεύουν τα έσοδα διότι μειώνονται οι νόμιμες και παράνομες αποδοχές τους, ενώ το ποδόσφαιρο λειτουργεί με τους δικούς του νόμους και κανόνες, που τρέφουν την παρανομία.
Ολα αυτά (και πολλά άλλα) μαζί έχουν καταστήσει την Ελλάδα ένα ιδιαίτερο μόρφωμα και είναι πλέον γνωστή η κατάστασή της. Το ανησυχητικό είναι μήπως ακόμη και τώρα, που βρίσκεται κυριολεκτικά σε κώμα, οι μηχανισμοί της αντίδρασης καταφέρουν να ακυρώσουν όλες τις δυνατότητες σωτηρίας. Με αυτήν την έννοια, είναι έτοιμη η κυβέρνηση να διασφαλίσει ότι οι προθέσεις των Γερμανών και άλλων ξένων να επενδύσουν σε διάφορους τομείς στη χώρα, δεν θα αντιμετωπίσουν τη σθεναρή αντίδραση της γραφειοκρατίας από τη μία πλευρά και των «πατριωτικών» δυνάμεων από την άλλη; Ισως να μην μπορεί να πείσει τις «πατριωτικές» δυνάμεις να δρουν με λογική, αλλά σίγουρα είναι στο χέρι της να περιορίσει αποφασιστικά και συγκεκριμένα τη γραφειοκρατία για να μην απογοητεύσει τους επίδοξους επενδυτές.
http://news.kathimerini.gr/

Μια άλλη διάσταση της μεταρρύθμισης

ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑΣ
Από το ΒΗΜΑ
 Τα ελληνικά πανεπιστήμια δεν έχουν παρακολουθήσει τις διεθνείς εξελίξεις στην οργάνωση και διοίκηση της Ανώτατης Παιδείας. Από την Αμερική και την Ευρώπη ως την Κίνα οι οργανωτικές και διοικητικές αλλαγές που πραγματοποιούνται στην Ανώτατη Παιδεία είναι κοσμογονικές. Η αιτία αυτών των αλλαγών είναι η κοινή πλέον αντίληψη ότι η καλή και αποτελεσματική Παιδεία, η θεραπεία της επιστήμης και η έρευνα αποτελούν τη βάση της τεχνολογικής εξέλιξης, της καινοτομίας και, τελικά, της οικονομικής προόδου.

Σάββατο 27 Αυγούστου 2011

Κατάργηση των γραφείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φυσικής αγωγής και επαγγελματικής εκπαίδευσης


Άρθρο 33
Κατάργηση των γραφείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φυσικής αγωγής και επαγγελματικής εκπαίδευσης

1. Οι παρακάτω αποκεντρωμένες υπηρεσιακές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καταργούνται:
α) Τα γραφεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που προβλέπονται στα άρθρα 2, 5, και 8 του ν. 1304/1982 (Α΄ 144), όπως τροποποιήθηκαν με την παράγραφο 1 του άρθρου 56 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167).
β) Τα γραφεία φυσικής αγωγής που προβλέπονται στο άρθρο 9 του ν. 1304/1982, όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 56 του ν. 1566/1985, και την παράγραφο 1 του άρθρου 8 του ν. 2986/2002 (Α΄ 24).
γ) Τα γραφεία επαγγελματικής εκπαίδευσης, όπως μετονομάστηκαν με την περίπτωση α΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 16 του ν. 3475/2006 (Α΄ 146) τα γραφεία τεχνικής – επαγγελματικής εκπαίδευσης που προβλέπονται στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 4 του άρθρου 6 του ν. 2043/1992 (Α΄ 79).
2. Οι αρμοδιότητες, οι οργανικές και προσωποπαγείς θέσεις και το προσωπικό των υπηρεσιακών μονάδων που καταργούνται με την παράγραφο 1 μεταφέρονται, αυτοδικαίως, ως εξής:
α) των γραφείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αντίστοιχα, της οικείας περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης και
β) των γραφείων φυσικής αγωγής και επαγγελματικής εκπαίδευσης στις διευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της οικείας περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης.
3. Εντός δύο μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, με απόφαση των περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, γίνεται η περαιτέρω κατανομή των θέσεων που μεταφέρονται σύμφωνα με την παράγραφο 2 καθώς και η τοποθέτηση του προσωπικού στις οικείες υπηρεσιακές μονάδες. Η τοποθέτηση του προσωπικού γίνεται ύστερα από γνώμη του αρμόδιου υπηρεσιακού συμβουλίου.
4. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των προϊσταμένων των υπηρεσιακών μονάδων που καταργούνται με την παράγραφο 1 ανατίθενται ως εξής:
α) των προϊσταμένων των γραφείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στους διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αντίστοιχα, της οικείας περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης και
β) των προϊσταμένων των γραφείων φυσικής αγωγής και επαγγελματικής εκπαίδευσης στους διευθυντές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της οικείας περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης.
5. Υφιστάμενες μισθώσεις για τη στέγαση και λειτουργία των αποκεντρωμένων υπηρεσιακών μονάδων που καταργούνται με την παράγραφο 1 λύονται μέσα σε τρεις μήνες από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων μπορεί να παραταθεί υφιστάμενη μίσθωση έως και ένα έτος, εφόσον συντρέχει σοβαρός λόγος που μνημονεύεται στην απόφαση αυτή. Με όμοια απόφαση ρυθμίζεται και κάθε άλλο θέμα σχετικό με τη λύση των μισθώσεων.
6. Οι διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στην αρμοδιότητα των οποίων μεταφέρονται οι αρμοδιότητες, οι θέσεις και το προσωπικό των υπηρεσιακών μονάδων που καταργούνται με την παράγραφο 1 ευθύνονται για την ολοκλήρωση των διαδικασιών μεταφοράς των κάθε μορφής αρχείων που τηρούνται στους χώρους στέγασης των καταργούμενων υπηρεσιακών μονάδων καθώς και για την ασφαλή φύλαξη και μεταφορά των υλικών ή αξιών που ανήκουν στη δημόσια περιουσία. Για την υλοποίηση των υποχρεώσεων της προηγούμενης παραγράφου οι διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εκδίδουν νομικές πράξεις και αναθέτουν την πραγματοποίηση υλικών ενεργειών σε υπαλλήλους των καταργούμενων μονάδων.
7. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος όπου στις κείμενες διατάξεις αναφέρονται:
α) το γραφείο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και το γραφείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης νοούνται η διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που προβλέπονται στις παραγράφους 1 των άρθρων 4 και 7 του ν. 1304/1982, όπως είχαν τροποποιηθεί από την παράγραφο 1 του άρθρου 56 του ν. 1566/1985, αντίστοιχα.
β) ο προϊστάμενος του γραφείου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και ο προϊστάμενος του γραφείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης νοούνται ο διευθυντής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και ο διευθυντής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που προβλέπονται στο άρθρο 2 και στις παραγράφους 2 των άρθρων 4 και 7 του ν. 1304/1982, όπως οι τελευταίες είχαν τροποποιηθεί από την παράγραφο 1 του άρθρου 56 του ν. 1566/1985, αντίστοιχα.
γ) το γραφείο φυσικής αγωγής και το γραφείο επαγγελματικής εκπαίδευσης νοείται η διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που προβλέπεται στην παράγραφο 1 του άρθρου 7 του ν. 1304/1982, όπως είχε τροποποιηθεί από την παράγραφο 1 του άρθρου 56 του ν. 1566/1985.
δ) ο προϊστάμενος του γραφείου φυσικής αγωγής και ο προϊστάμενος του γραφείου επαγγελματικής εκπαίδευσης νοείται ο διευθυντής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που προβλέπεται στο άρθρο 2 και στην παράγραφο 2 του άρθρου 7 του ν. 1304/1982, όπως η τελευταία είχε τροποποιηθεί από την παράγραφο 1 του άρθρου 56 του ν. 1566/1985.

Φροντιστήριο αναξιοκρατίας


http://www.ethnos.gr/

Επειδή σ' αυτήν τη χώρα το συνηθίζουμε να επιχειρηματολογούμε αγνοώντας την πραγματικότητα δεν με ξάφνιασε καθόλου που βρέθηκαν κάποιοι από τον χώρο της ενημέρωσης, αλλά και της πολιτικής οι οποίοι τοποθετήθηκαν αρνητικά απέναντι στον νόμο-πλαίσιο για την Παιδεία επειδή αποκλείει, λέει, τους σπουδαστές από τα πανεπιστημιακά όργανα. Προφανώς τους είναι δύσκολο να καταλάβουν ότι αυτός ακριβώς ο αποκλεισμός είναι η σημαντικότερη ίσως προσφορά του συγκεκριμένου νόμου στον φοιτητικό κόσμο.
Προσπαθώ να καταγράψω τα συν και τα πλην της εμπλοκής όλα αυτά τα χρόνια των Ελλήνων φοιτητών στα διοικητικά των ΑΕΙ. Και φυσικά εννοώ την αξιολόγηση αυτή από τη σκοπιά του νέου και της νέας που πήγαν στα πανεπιστήμια και τα πολυτεχνεία για να σπουδάσουν και όχι για να διαμορφώσουν προϋποθέσεις πολιτικής καριέρας ή να εγγράψουν υποθήκες βολέματος στο Δημόσιο ή να προωθήσουν τις θέσεις του πολιτικού χώρου στον οποίο ανήκουν.
Για τα παιδιά αυτά η συμμετοχή στα διοικητικά των ΑΕΙ μόνο αρνητικά είχε. Υποχρεώθηκαν να βιώσουν από πρώτο χέρι ή και να συμμετάσχουν σε άθλια αλισβερίσια για θέσεις και αξιώματα, να ξεπουλήσουν και να ξεπουληθούν, ν' αποδεχθούν ή και να καλύψουν απαράδεκτες καταστάσεις, ν' απαξιώσουν κάθε σοβαρή φοιτητική λειτουργία και -το σημαντικότερο- να υπονομεύσουν με καταλήψεις και απεργίες που σπάνια είχαν καθαρά φοιτητικό κίνητρο την προσπάθεια των εκατοντάδων χιλιάδων άλλων παιδιών που ήθελαν -και θέλουν- αποκλειστικά και μόνο να σπουδάσουν.
Αν μάλιστα δεχθούμε πως η συναλλαγή έναντι κάποιων ευεργετημάτων υπήρξε η πρακτική την οποία όλοι πλέον αναγνωρίζουμε ότι στάθηκε μία από τις αιτίες της αναξιοκρατίας και της αναποτελεσματικότητας του δημόσιου τομέα, τότε ο χώρος της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης αποτέλεσε ιδανικό φροντιστήριο για την εξασφάλιση μιας αποδοτικής επαγγελματικής σταδιοδρομίας βασισμένης σε κομματικά εύσημα. Κι από παραδείγματα, όσα θέλετε. Αφθονούν.
Τώρα τα πράγματα μοιάζουν να ξαναμπαίνουν στη θέση τους κι ο καθένας να ξαναβρίσκει τον ρόλο του. Κι αν οι φοιτητές φιλοδοξούν να έχουν κάποιον ουσιαστικότερο ρόλο στα δρώμενα στον πανεπιστημιακό χώρο, ας φροντίσουν ν' ανακαλύψουν τον τρόπο ν' αναδεικνύουν σοβαρά, υπεύθυνα και αδιαμφισβήτητα τα όργανα εκπροσώπησής τους. Γιατί ούτε αυτό δεν είναι ικανοί να κάνουν.
bartzinopoulos@hotmail.com

Τη Δευτέρα τελειώνει η αγωνία για τις βάσεις

Αναμένεται σημαντική πτώση

http://www.tanea.gr/
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Σάββατο 27 Αυγούστου 2011
Τη Δευτέρα αναμένεται να γίνει η ανακοίνωση των βάσεων για την εισαγωγή στα ανωτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας. Οι ενδείξεις κάνουν λόγο για σημαντική πτώση των βάσεων σε πολλές σχολές.

Η  σημαντική μείωση του αριθμού των φετινών αριστούχων (18-20) σε συνδυασμό με την κατάργηση των μετεγγραφών και την ένταση της οικονομικής κρίσης «χρωματίζουν» φέτος την κίνηση των βάσεων εισαγωγής στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Η αναμενόμενη πτώση των βάσεων η οποία, για την πλειονότητα των τμημάτων ΑΕΙ-ΤΕΙ θα αρχίζει από τα 150 μόρια και θα φτάνει τα 1.300 συνοδεύεται και από εκπλήξεις που αναμένεται να εκδηλωθούν σε μια ορατή ομάδα σχολών, διασκορπισμένη σε όλα τα Επιστημονικά Πεδία, η οποία για διάφορους λόγους θα ανεβάσει το «κασέ» των βάσεων εισαγωγής τους.

ΑΔΕΔΥ: Ανακοίνωση της κυβέρνησης για το νέο μισθολόγιο

25/08/2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Οι θέσεις της Κυβέρνησης, σχετικά με το νέο Μισθολόγιο των Δημοσίων Υπαλλήλων, όπως αυτές περιγράφονται στη χθεσινή ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών, αποκαλύπτουν ότι η Κυβέρνηση υπαναχώρησε από όλες τις έως σήμερα δεσμεύσεις και υποσχέσεις της.

Από την ανακοίνωση αυτή καθίσταται απολύτως σαφές ότι η Κυβέρνηση οδηγείται στον πλήρη διαχωρισμό «νέων» και «παλαιών» υπαλλήλων, μέσω της διαφορετικής μισθολογικής τους μεταχείρισης, ενώ παράλληλα σχεδιάζει την επιβολή νέων περικοπών σε βάρος του συνόλου των εργαζομένων στο Δημόσιο. Οι σχεδιασμοί αυτοί, εάν υλοποιηθούν, οδηγούν αφενός στη διατήρηση των ήδη υπαρχόντων εσωτερικών ανισοτήτων, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούν νέες -και μάλιστα ιδιαίτερα άδικες ανισότητες- μεταξύ εργαζομένων, που όχι απλώς εργάζονται σε διαφορετική Υπηρεσία, αλλά και μέσα στο ίδιο Γραφείο!

Οι σχεδιασμοί της Κυβέρνησης, είναι προφανές ότι, δεν αφορούν σε καμία περίπτωση ένα Νέο Ενιαίο Μισθολόγιο αποκατάστασης αδικιών, ενίσχυσης εισοδημάτων (ιδιαίτερα των χαμηλόμισθων Δημοσίων Υπαλλήλων), ένα Μισθολόγιο διαφάνειας, ισότητας, το οποίο θα εξορθολογήσει τις υπάρχουσες στρεβλώσεις και θα συμβάλλει στην πιο αποτελεσματική λειτουργία των Δημοσίων Υπηρεσιών.

Αντιθέτως τέτοιου είδους σχεδιασμοί «υποτάσσουν» το Μισθολόγιο στους γενικότερους δημοσιονομικούς στόχους, με άγνωστες συνέπειες για το ήδη "κατακρεουργημένο" εισόδημα της πλειοψηφίας των εργαζομένων στο Δημόσιο Τομέα. Στο πλαίσιο αυτό πρόκειται σαφώς για ένα Μισθολόγιο, το οποίο, αντί να αναβαθμίζει τις αποδοχές ενός μεγάλου μέρους των Δημοσίων Υπαλλήλων, βασιζόμενο στην αρχή: «Υπάλληλοι με τα ίδια τυπικά προσόντα, θα αμείβονται με τον ίδιο τρόπο» (αρχή που κατά κόρον χρησιμοποιήθηκε από την Κυβέρνηση κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών, για επικοινωνιακούς όπως φαίνεται μόνο λόγους), οδηγεί σε νέα υποβάθμιση των αποδοχών, με μεγάλους χαμένους, τόσο τους νεοεισερχόμενους όσο και τους χαμηλόμισθους στο Δημόσιο.

Επιπλέον, η αναφορά που γίνεται στη χθεσινή ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών, περί διατήρησης προσωπικής διαφοράς για το σύνολο των Δημοσίων Υπαλλήλων, οδηγεί αυτομάτως σε σαφή συμπεράσματα για το μέγεθος των περικοπών που πρόκειται να ακολουθήσουν, τόσο σε βραχυπρόθεσμο όσο και μεσο-μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα.

Πρόκειται ασφαλώς για ένα ακόμη τέχνασμα με στόχο τον αποπροσανατολισμό του δημοσιοϋπαλληλικού κόσμου, στη βάση πολλών άλλων που προηγήθηκαν τους τελευταίους μήνες που μιλούσαν για αυξήσεις στους χαμηλόμισθους Δημοσίους Υπαλλήλους.

Ταυτόχρονα, η σύνδεση του νέου μισθολογίου με το βαθμολόγιο θα καταδικάσει την πλειοψηφία των εργαζομένων στο Δημόσιο σε νέα μισθολογική καθήλωση.

Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ., παραμένοντας πιστή στις αρχές της, διεκδικεί την καθιέρωση ενός νέου Ενιαίου και Δίκαιου Μισθολογίου, για το σύνολο των εργαζομένων στο Δημόσιο, ένα μισθολόγιο το οποίο θα αναβαθμίζει οικονομικά τους εργαζόμενους, θα αναπληρώνει τις απώλειες των τελευταίων ετών, θα αποκαθιστά τις εσωτερικές ανισότητες μεταξύ εργαζομένων, θα υπηρετεί τη βασική αρχή της ενιαίας και ισότιμης αντιμετώπισης όλων των υπαλλήλων, συμβάλλοντας έτσι στην αποτελεσματικότερη λειτουργία των Δημοσίων Υπηρεσιών.

Στο σημείο αυτό, επισημαίνουμε ότι οι απώλειες του συνολικού εισοδήματος των Δημοσίων Υπαλλήλων αγγίζουν πια το 40%. Οι συνάδελφοι/εργαζόμενοι στο Δημόσιο έχουν ξεπεράσει προ πολλού τα όριά τους και τονίζουμε ότι δεν θα δεχτούμε καμία περαιτέρω μείωση των εισοδημάτων μας.

Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ

Παρασκευή 26 Αυγούστου 2011

Μέτρα - ανάσα για το Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων, που βρίσκεται υπό κατάρρευση

Επιχείρηση σωτηρίας του εφάπαξ

Μέτρα - ανάσα για το Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων, που βρίσκεται υπό κατάρρευση

Ρεπορτάζ: Ηλίας Γεωργάκης

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Πέμπτη 25 Αυγούστου 2011
Φιλί ζωής στο υπό κατάρρευση Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων επιχειρεί να δώσει το υπουργείο Εργασίας με σειρά μέτρων όπως η υποχρεωτική υπαγωγή στην ασφάλιση του ΤΠΔΥ των 60.000 επί συμβάσει αορίστου χρόνου υπαλλήλων του Δημοσίου και των ΝΠΔΔ καθως και ο επαναπροσδιορισμός των αποδοχών επί των οποίων υπολογίζεται η εισφορά και το εφάπαξ βοήθημα από 1/1/2010.

Οδηγίες για τις σχετικές παρεμβάσεις δίνουν εγκύκλιοι του υπουργείου Εργασιας κατ' εφαρμογήν του νόμου για την αναδιάρθρωση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας. Παράλληλα προβλέπεται η καταβολή έντοκου εφάπαξ βοηθήματος για όλες τις περιπτώσεις της διαδοχικής ασφάλισης ενώ γίνεται ρύθμιση θεμάτων κληρονομικού δικαιώματος του βοηθήματος για γονείς και αδελφούς/ές θανόντος ασφαλισμένου. Ηδη από 1/1/2011 προβλέπεται η παρακράτηση 1% στο σύνολο των αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων υπέρ ΤΠΔΥ

Πέμπτη 25 Αυγούστου 2011

Τα μυστικά του νέου μισθολογίου στο Δημόσιο

Πέμπτη, 25 Αύγουστος 2011 08:36
ΧΑΜΕΝΟΙ ΟΙ ΝΕΟΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΟΙ
Τα μυστικά του νέου μισθολογίου στο Δημόσιο

Με μοντέλο τη συμφωνία που επετεύχθη με τους εφοριακούς η κυβέρνηση προσανατολίζεται να αντιμετωπίσει συνολικά το μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων. Οι απώλειες από την περικοπή των επιδομάτων προβλέπεται να καλυφθούν σε πρώτο χρόνο από τον ειδικό λογαριασμό της "προσωπικής διαφοράς"
 Αντιδρούν αντιπολίτευση, ΑΔΕΔΥ και δάσκαλοι