Δευτέρα 20 Μαΐου 2013

Τα θέματα και οι προτεινόμενες λύσεις στη Βιολογία, Φυσική, Μαθηματικά και Ιστορία


ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Με τα μαθήματα Γενικής Παιδείας Βιολογία, Φυσική, Μαθηματικά και Ιστορία συνεχίστηκαν σήμερα Δευτέρα οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για τους υποψηφίους που διεκδικούν την πρόσβαση στα ΑΕΙ.
Για να δείτε τα θέματα που διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι κάνετε κλικ στο αντίστοιχο μάθημα,  παρακάτω:
 -Φυσική
-Μαθηματικά
- Ιστορία
Βιολογία
ΠΡΙΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΕΦΕ
Φυσική
Μαθηματικά
Ιστορία
Βιολογία
 
Την  Τετάρτη οι υποψήφιοι θα διαγωνιστούν στη Νεοελληνική Λογοτεχνία Θεωρητικής Κατεύθυνσης και στη Φυσική Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (και των δύο κύκλων).
ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ  ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Τι πρέπει να προσέξουν οι μαθητές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις



Οι εξετάσεις συνεχίζονται τη Δευτέρα με κρίσιμα μαθήματα, όπως η Φυσική, η Βιολογία και η Ιστορία κατεύθυνσης, όπου κάθε μονάδα μετράει και οι υποψήφιοι πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.

Του Απόστολου Λακασά

Κυριακή 19 Μαΐου 2013

«Ηττημένη η κυβέρνηση των επιστρατεύσεων»

ΝΙΚΟΣ ΤΣΟΥΛΙΑΣ (εκπαιδευτικός, πρώην πρόεδρος της ΟΛΜΕ)

Η απεργία διαρκείας θέλει καθοδήγηση από το Δ.Σ., αυτός είναι άλλωστε και ο ρόλος της ηγεσίας. Θέλει στάση ευθύνης και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να προτείνεις και αναστολή όταν τη θεωρείς ορθή
Με τέσσερις συνεχόμενες θητείες, από το 1996 μέχρι το 2003, στο τιμόνι της ΟΛΜΕ, είναι ο μακροβιότερος πρόεδρος στην ιστορία της Ομοσπονδίας των καθηγητών. Ηγήθηκε του συνδικαλιστικού οργάνου των καθηγητών στη μεγαλύτερη απεργία του κλάδου που κράτησε 60 μέρες, στις αρχές του '97.
Φωτογραφία αρχείου από τις διαπραγματεύσεις του υπουργού Παιδείας Γ. Αρσένη με την ΟΛΜΕ, κατά τη δίμηνη απεργία των εκπαιδευτικών το 1997 Φωτογραφία αρχείου από τις διαπραγματεύσεις του υπουργού Παιδείας Γ. Αρσένη με την ΟΛΜΕ, κατά τη δίμηνη απεργία των εκπαιδευτικών το 1997  Αν και προερχόμενος από το ΠΑΣΟΚ, η σύγκρουσή του με τον Γεράσιμο Αρσένη αποτυπώθηκε με τα πιο σκληρά γράμματα. Καθηγητής στο 4ο Λύκειο Ζωγράφου σήμερα, ο Νίκος Τσούλιας κάνει στην «Κ.Ε.» το δικό του απολογισμό, μιας απεργίας στην οποία έδωσε θετική ψήφο.
* Υπερψηφίσατε την πρόταση της ΟΛΜΕ;
- Ναι, την υποστήριξα γιατί είναι δίκαια τα αιτήματά μας και για να απαντήσω πολιτικά στην επιστράτευση. Ζήτησα όμως από την ΟΛΜΕ, στην τοποθέτησή μου, να εισηγηθεί παράλληλα την αναστολή.
* Επομένως κρίνετε θετικά την απόφαση της ΟΛΜΕ να εισηγηθεί αναστολή της απεργίας;
- Απολύτως θετικά. Δεν θα μπορούσε άλλωστε να κάνει ένα δεύτερο λάθος σε συνέχεια του πρώτου λάθους της.
* Ποιο ήταν το πρώτο λάθος;
- Η πρότασή της για απεργία μέσα στις πανελλαδικές εξετάσεις. Ηταν μια πρόταση που έθετε τον εκπαιδευτικό κλάδο σε κοινωνική και πολιτική απομόνωση και φυσικά δεν θα έλυνε κανένα εκπαιδευτικό πρόβλημα.
* Μα η πρόταση της ΟΛΜΕ ψηφίστηκε με μεγάλο ποσοστό.
- Βεβαίως. Και ήταν απόλυτα δικαιολογημένη εξέλιξη, γιατί τα αιτήματά μας είναι πολύ σημαντικά και συσπειρώνουν όλους τους εκπαιδευτικούς και επιπλέον υπήρχε η προκλητική και προληπτική απόφαση της κυβέρνησης για επιστράτευση, στην οποία οι καθηγητές ήθελαν να δώσουν τη δική τους απάντηση.
* Αλλά έτσι η ΟΛΜΕ δεν φαίνεται αναντίστοιχη με τη θέληση των εκπαιδευτικών;
- Οχι, οι εκπαιδευτικοί, πιστεύω, εκτιμούσαν ότι δεν μπορούσε να προχωρήσει η υλοποίηση της απεργίας με το υπάρχον συνολικό πλαίσιο.
* Τι θα γινόταν αν η ΟΛΜΕ δεν πρότεινε αναστολή;
- Θεωρώ ότι οι εκπαιδευτικοί ως επιστρατευμένοι θα λειτουργούσαν κανονικά στα σχολεία. Μια τέτοια εξέλιξη θα είχε στοιχεία ήττας στρατηγικής σημασίας για τον οργανωμένο κλάδο των εκπαιδευτικών, γιατί θα αμφισβητούνταν η ηγεσία της ΟΛΜΕ.
* Ιστορικά, έχει ξανατεθεί ζήτημα αναστολής κάποιας απεργίας από την ΟΛΜΕ;
- Σήμερα απλώς είχαμε αναστολή μιας εν δυνάμει απεργίας. Το ζήτημα της αναστολής πράγματι είναι «απαγορευμένος καρπός» για την αντίληψη των περισσότερων παραταξιακών ρευμάτων του συνδικαλισμού και δεν ετίθετο. Αυτή την αντίληψη τη θεωρώ λανθασμένη. Είναι αντίληψη ανευθυνότητας και έχει συνεργήσει σε απομάκρυνση των εκπαιδευτικών από το συνδικαλισμό.
* Ο τρόπος που έληξε η απεργία, τραυμάτισε τη βάση των εκπαιδευτικών;
- Πρόσκαιρα μπορεί να υπάρχει κάποια απογοήτευση. Αν όμως αναλογιστούμε όλες τις προεκτάσεις της εκδοχής να μην αναστελλόταν η απεργία, τότε σίγουρα θα εκφράσουμε περισσότερη ορθοκρισία και καλύτερη κατανόηση και αποδοχή για τη σημερινή εξέλιξη της αναστολής.
* Υπήρξαν τελικά νικητές και νικημένοι;
- Ηττημένη είναι η κυβέρνηση που επιλέγει την επιστράτευση για την αντιμετώπιση ενδεχόμενης απεργίας, δηλώνοντας με αυτό τον τρόπο ότι δεν μπορεί να δώσει πολιτικές λύσεις στα προβλήματα των εκπαιδευτικών. Νικητές είναι μόνο οι μαθητές.
* Η επιστράτευση δεν είναι μια αρνητική εξέλιξη για τη συνδικαλιστική δράση;
- Σαφώς, και μου έκανε εντύπωση ότι μέλη του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ έλεγαν ότι «με την επιστράτευση θα γυρίσουμε με ψηλά το κεφάλι στα σχολεία», αγνοώντας (;) ότι έτσι εμφανίζονταν σαν να την επιζητούσαν.
* Από την αναστολή της, ποιοι ανακουφίστηκαν περισσότερο, η κυβέρνηση ή οι εκπαιδευτικοί;
- Οι εκπαιδευτικοί, γιατί δεν θα επιβαρυνθούν κοινωνικά από μια ενδεχόμενη αναστάτωση των μαθητών. Η κυβέρνηση όσο προσθέτει επιστρατεύσεις στο ενεργητικό της δεν μπορεί να αισθάνεται καθόλου ήσυχη...
* Ποια πρέπει να είναι η στάση της ηγεσίας των συνδικαλιστών απέναντι σε μια απεργία διάρκειας;
- Η απεργία διαρκείας θέλει καθοδήγηση από το Δ.Σ., αυτός είναι άλλωστε και ο ρόλος της ηγεσίας. Θέλει στάση ευθύνης και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να προτείνεις και αναστολή όταν τη θεωρείς ορθή. Είναι ανεύθυνος όποιος δεν προτείνει ό,τι θεωρεί ορθό από το φόβο κάποιων επαναστατημένων που ανάγουν τον ακτιβισμό σε εκπαιδευτική δράση. Ηγεσία σημαίνει να παίρνεις ευθύνες και να ανοίγεις προοπτικές.

Οι Πόντιοι που μάτωσαν τη φανέλα του Ελληνισμού

ΞΥΠΝΗΣΑΝ ΜΝΗΜΕΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ

 
O Μ. Παπαϊωάννου, ο Κ. Νεστορίδης, ο Αντ. Αντωνιάδης, ο Τ. Λουκανίδης, ο Π. Κελεσίδης, ο Αλ. Αλεξιάδης, ο Κ. Καραταΐδης, ο Λ. Κουιρουκίδης, ο Π. Κυπριανίδης μαζί με άλλους παλαίμαχους του ελληνικού ποδοσφαίρου, από το παλιότερο και το πρόσφατο παρελθόν, κράτησαν στα χέρια τους ή φόρεσαν πριν από λίγες μέρες στο γήπεδο της Καλαμαριάς τις τιμημένες φανέλες ενός ιστορικού συλλόγου του Ποντιακού Ελληνισμού, του Ελληνικού Αθλητικού Συλλόγου Μερζιφούντας «Πόντος».

Η ποδοσφαιρική ομάδα του Πόντου το 1906.
Η ποδοσφαιρική ομάδα του Πόντου το 1906.
Ηταν μια εκδήλωση με ιδιαίτερο συμβολισμό για να τιμηθεί η μνήμη της Γενοκτονίας των Ποντίων, στη διάρκεια της οποίας τα αστέρια της πρωταθλήτριας Ευρώπης του 2004 με επικεφαλής τον Θ. Ζαγοράκη έδωσαν φιλικό παιχνίδι με τη Μεικτή Ομάδα Ποντίων Επιλέκτων. Οι τελευταίοι αγωνίστηκαν φορώντας αντίγραφα των στολών των μαρτυρικών αθλητών του «Πόντου Μερζιφούντας», παράγοντες και αθλητές του οποίου συνελήφθησαν, καταδικάστηκαν σε θάνατο και κρεμάστηκαν το φθινόπωρο το 1921, έχοντας ως βασική κατηγορία -και- την εμφάνιση της ομάδας: άσπρες και μπλε οριζόντιες ρίγες στα χρώματα της ελληνικής σημαίας και το γράμμα «Π» στο στήθος...

Η Δανία νικήτρια στην Eurovision, η Ελλάδα κατέκτησε στην 6η θέση


amna logo



Την έκτη θέση κατέκτησε η ελληνική συμμετοχή με το τραγούδι «Alcohol is free» των Αγάθωνα Ιακωβίδη και Koza Mostra, στον τελικό του 58ου Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision, που πραγματοποιήθηκε στο Μάλμε της Σουηδίας. Νικητήρια χώρα αναδείχθηκε η Δανία με το τραγούδι «Only Teardrops», που ερμήνευσε για τη χώρα της η 20χρονη Emmelie de Forest , συγκεντρώνοντας 281 ψήφους. Πενήντα χρόνια μετά από την πρώτη της νίκη, ο μουσικός διαγωνισμός επιστρέφει στη Δανία.
Σε μία λαμπερή τελετή έναρξης του διαγωνισμού, οι 11.500 θεατές που βρίσκονταν στο κλειστό γήπεδο Μάλμε Αρένα, απόλαυσαν τις 26 συμμετοχές που πήραν μέρος στον διαγωνισμό.epa03706822 Greece

«Δεν υπάρχουν προειλημμένες αποφάσεις για τα αγροτεμάχια»


 amna logo

Αυστηρό μήνυμα σε όλους όσοι αναφέρονται στα περί φορολόγησης στα αγροτεμάχια απηύθυνε ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος.
«Είμαι ο τελευταίος που θα επιθυμούσε τη φορολόγηση των αγροτεμαχίων» δήλωσε ο κ. Χαρακόπουλος, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του 4ου Agro Quality Festival, «και επειδή δεν υπάρχουν προειλημμένες αποφάσεις της κυβέρνησης, θα ήθελα να καλέσω να είναι πιο προσεκτικοί όσοι μιλούν αβασάνιστα ή διαρρέουν πληροφορίες -εντός ή εκτός εισαγωγικών- για τη φορολόγηση των αγροτεμαχίων, ενσπείροντας αναστάτωση στους αγρότες που μοχθούν για τον επιούσιο».
Φωτογραφία Αρχείου/ Παρασκευή 08  Ιουλίου 2011.
 

Σάββατο 18 Μαΐου 2013

Μείωση 25% στις αποσπάσεις - μεταθέσεις για 4.000 εκπαιδευτικούς

Ημερησία

Μείωση 25% στις αποσπάσεις - μεταθέσεις για 4.000 εκπαιδευτικούς
Της Xαράς Kαλημέρη
Mε νέο σύστημα θα γίνονται από τη νέα σχολική χρονιά οι αποσπάσεις, μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών στα σχολεία.
H αύξηση του διδακτικού ωραρίου κατά δύο ώρες εβδομαδιαίως προκαλεί ανατροπές στον τρόπο οργάνωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού από την Aττική μέχρι και την πλέον απομακρυσμένη σχολική μονάδα. Παράλληλα, καθώς εκτιμάται ότι το μέτρο αυτό δεν επαρκεί για την κάλυψη των αναγκών που θα προκύψουν από τη μείωση των προσλήψεων αναπληρωτών, το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει από την αρχή το σύστημα των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών:
  • Mείωση κατά 25% των αποσπάσεων σε διοικητικές θέσεις και μόνο από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που πλεονάζουν, αλλά και
  • Nέο, αυστηρότερο σύστημα καταγραφής των ωρών διδασκαλίας που κάνουν οι εκπαιδευτικοί με «ποινές» για όσους διευθυντές φανούν ασυνεπείς στην καταχώρηση των στοιχείων.
Αυτά είναι δύο μόνο από τα μέτρα που περιλαμβάνονται στον σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας. Σύμφωνα με πληροφορίες,

Παρασκευή 17 Μαΐου 2013

22 και 23 Μαΐου 2013 1ο Διεθνές Συμπόσιο Προσχολικής Παιδαγωγικής

«Μάθηση μέσω Σχεδιασμού: Πρακτικές Ασκήσεις Φοιτητών
και Νέες Μορφές Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης»


Το 1ο Διεθνές Συμπόσιο Προσχολικής Παιδαγωγικής αποτελεί ένα προσυνεδριακό γεγονός του 20ου Διεθνούς Συνεδρίου Μάθησης που διοργανώνεται από τον οργανισμό Conmon Ground & το Πανεπιστήμιο Illinois και το οποίο θα πραγματοποιηθεί στο Πανεπιστήμιο του Αιγαίου, στη Ρόδο μεταξύ 11-13 Ιουλίου 2013.

Το Συμπόσιο επικεντρώνεται στην παρουσίαση της προσέγγισης «Μάθηση μέσω Σχεδιασμού» και στην εφαρμογή της για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των Πρακτικών Ασκήσεων φοιτητών/ μελλοντικών νηπιαγωγών του Π.Τ.Ν. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στο πλαίσιο των μαθημάτων Προσχολικής Παιδαγωγική.

Συνημμένα μπορείτε να βρείτε:
Το Πρόγραμμα του 1ου Διεθνούς Συμποσίου Προσχολικής Παιδαγωγικής, την Αφίσα (στα ελληνικά και Αγγλικά) την Πρόσκληση και τη συνοπτική εκδοχή του Προγράμματος στα Αγγλικά.


Περισσότερες πληροφορίες:
http://earlychildhoodpedagogy.gr/1-diethes-symposio
  
Οργάνωση : Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών σε συνεργασία με το Πρόγραμμα Μάθηση μέσω Σχεδιασμού του Οργανισμού Common Ground & του Πανεπιστημίου Ιλλινόις (ΗΠΑ)
Τοποθεσία : Συνεδριακό Κέντρο «Κάρολος Παπούλιας» - Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
 
Σχετικό Link :
http://earlychildhoodpedagogy.gr/

Η Kυρία από τη Σανγκάη (The Lady from Shanghai),Όρσον Ουέλς, ΗΠΑ, 1947, 87’

Κυριακές στο πανί:
Μια αναφορά στο Φιλμ Νουάρ

Πολιτιστικός Πολυχώρος Παλαιά Σφαγεία
Είσοδος ελεύθερη

Διοργάνωση: Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών.
 
Κυριακή 19 Μαΐου 9 μ.μ. Η Kυρία από τη Σανγκάη (The Lady from Shanghai),Όρσον Ουέλς, ΗΠΑ, 1947, 87’
Σχετικά με την ταινία αναφέρει ο Παναγιώτης Κράββαρης:

ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 19 Μαΐου 2013


 ΖΑΛΟΓΓΟΣ (1.091μ) - ΓΛΥΚΗ
Συνδιοργάνωση: ΕΟΣ Πρέβεζας και ΕΟΣ Θεσπρωτίας, με δικούς τους αρχηγούς.

Πορεία Α': Γλυκή - Σκάλα Τζαβέλαινας - μονοπάτι προς Τρίκαστρο - Γλυκή
(Μετά το τέλος της πορείας θα μεταβούμε στην παραλία της Αμμουδιάς για βουτιά)

Αρχηγοί: Αλίκη Κονιτσιώτη-Σκοπούλη, Μήτσος Μωραϊτης
 Ώρες πορείας: 6 (Ρυθμός αργός)
*Αναχώρηση από Περιφέρεια Ηπείρου 8πμ*

Πορεία Γ' ΔΙΑΣΧΙΣΗ: Κορυφούλα - Προφήτης Ηλίας - κορυφογραμμή - Άνω Σκαφιδωτή - Παιωνίες* - Άνω Σκαφιδωτή - Τσεκούρι - Γλυκή 

Υψομετρική διαφορά ~750μ.
Αρχηγοί: Γιάνης Δημολιάτης, Πάνος Καλούδης
Ώρες πορείας: 8 (Ρυθμός μέσος/ γρήγορος)
*Αναχώρηση από Περιφέρεια Ηπείρου 7πμ*

Πορεία Δ΄ΔΙΑΣΧΙΣΗ: Κορυφούλα - Προφήτης Ηλίας - κορυφογραμή - Λακοποδάρι (1.091μ) - Παιωνίες* - Βορίλα - Αχέροντας* - Γλυκή

Δεν υπάρχει μονοπάτι
 Υψομετρική διαφορά ~800μ
Αρχηγοί: Στέφανος Σκοπούλης, Γιώργος Μπούτζας
Ώρες πορείας: 9(Ρυθμός πάρα πολύ γρήγορος)
*Αναχώρηση από Περιφέρεια Ηπείρου 7πμ*

Εάν οι καιρικές συνθήκες είναι δυσμενείς αυξάνεται ο βαθμός δυσκολίας και η διαδρομή θα επανεκτιμηθεί επί τόπου. Εξοπλισμός: ορειβατικά παπούτσια, αντιανεμικό-αδιάβροχο, μπατόν, ρουχισμός κατάλληλος για την εποχή καθώς και δεύτερη αλλαξιά ρούχων. 

ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ: Η ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟ.

Πληροφορίες & δηλώσεις συμμετοχής στα Γραφεία του Συλλόγου,
Σμύρνης 15  καθημερινά 7-9μμ. τηλ & fax.: 26510-22138

Tο θέμα και οι προτεινόμενες λύσεις της Νεοελληνικής Γλώσσας

Βασισμένο στο βιβλίο του Καθηγητή Γ. Γραμματικάκη «Ενας αστρολάβος του Ουρανού και της Ζωής»
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Βασισμένο στο βιβλίο του Καθηγητή  Γ. Γραμματικάκη «Ενας αστρολάβος του Ουρανού και της Ζωής» είναι  το θέμα της Νεοελληνικής Γλώσσας στο οποίο διαγωνίζονται αυτή την ώρα οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ.
Οι εξετάσεις ξεκίνησαν χωρίς προβλήματα στις 8:30 το πρωί.
 Ειδικότερα  για να δείτε το θέμα της Εκθεσης  Γενικής Παιδείας στο οποίο διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι κάνετε κλικ εδώ .

Για να δείτε τις προτεινόμενες λύσεις από την ΟΕΦΕ κάνετε κλικ εδώ
Στο esos θα δημοσιεύονται καθημερινά τα θέματα , οι προτεινόμενες λύσεις , σχόλια και απόψεις επί των θεμάτων, στις αντίστοιχες κατηγορίες παρακάτω:
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Καθηγητές , φροντιστήρια ή επιστημονικοί φορείς που επιθυμούν να δημοσιευτούν προτεινόμενες λύσεις ή απόψεις και σχόλια μπορούν να μας τα στέλνουν στο press@esos.gr  ή να επικοινωνούν με το τηλέφωνο του esos 210-4833190.

Πέμπτη 16 Μαΐου 2013

Διάλεξη από τον Βασίλη Καραποστόλη με θέμα: "Το πρόβλημα της ιδιοτέλειας στην Ελλάδα"

16 Μαΐ. 2013
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΣ
http://www.culture.uoi.gr
eltuoi@cc.uoi.gr
ΚΥΚΛΟΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ "ΦΟΒΟΣ"



ΔΙΑΛΕΞΗ

Βασίλη Καραποστόλη Καθηγητή του Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
του Πανεπιστημίου Αθηνών,

με θέμα:  "Το πρόβλημα της ιδιοτέλειας στην Ελλάδα"

Τι είναι ιδιοτέλεια; Είναι μια ακαταμάχητη φυσική ώθηση του ανθρώπου προς το ατομικό του συμφέρον; Ή μήπως είναι μια στάση απέναντι στον κόσμο, η οποία μπορεί να αλλάξει, αλλάζοντας και την ιδέα που έχουμε για τον εαυτό μας και τα πραγματικά του συμφέροντα; Στην ομιλία θα εξετασθούν τα ζητήματα αυτά σε συνάρτηση με την εξέλιξη της ελληνικής κοινωνίας.

Ο Βασίλης Καραποστόλης γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Stirling Σκωτίας. Είναι καθηγητής στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, όπου διδάσκει Φιλοσοφία της Επικοινωνίας και του Πολιτισμού. Έχει δημοσιεύσει μελέτες, δοκίμια και άρθρα για την ηθική και τα ήθη στον σύγχρονο κόσμο, τον ιδιωτικό και δημόσιο βίο, την εμπειρία της συμβίωσης κ.ά. Από το πλούσιο συγγραφικό έργο, τα δύο πιο πρόσφατα βιβλία του είναι: Η εποχή της όρεξης, Εκδόσεις Πατάκη (2012) και Διχασμός και εξιλέωση, Εκδόσεις Πατάκη (2010).
Σάββατο, 18 Μαΐου, 20.30
Συνεδριακό Κέντρο «Κάρολος Παπούλιας»
Αίθουσα Α' - Ισόγειο

Το πανεπιστημιακό λεωφορείο θα αναχωρήσει στις 19.30 από την κεντρική πλατεία (Περιφέρεια Ηπείρου, πρώην Νομαρχία) και θα επιστρέψει μετά το τέλος της διάλεξης

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ


Πληροφορίες για την εκδήλωση θα βρείτε στους συνδέσμους:
http://www.uoi.gr/files/attach/phobos/2013-05-18/proskili.doc
http://www.uoi.gr/files/attach/phobos/2013-05-18/fovos-af-1.jpeg
http://www.culture.uoi.gr/images/fovos/idioteleia_b.jpg


Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Λόγου και Τέχνης
Καθηγητής Βενετσάνος Μαυρέας
Α ν τ ι π ρ ύ τ α ν η ς
Σχετικό Link: http://www.culture.uoi.gr/

Αυλαία, αύριο, των πανελλαδικών εξετάσεων για 110.000 υποψήφιους


 amna logo
Ανοίγει, αύριο, η αυλαία των πανελλαδικών εξετάσεων για 110.000 υποψήφιους. Το πρώτο μάθημα στο οποίο θα εξεταστούν οι υποψήφιοι είναι η Νεοελληνική Γλώσσα, γενικής παιδείας. 

Τη Δευτέρα οι εξετάσεις θα συνεχιστούν με τα μαθήματα γενικής παιδείας, Βιολογία, Φυσική, Μαθηματικά και Ιστορία.
Η απεργία των καθηγητών της ΟΛΜΕ, ως γνωστόν πλέον, δεν θα γίνει, αφού τις πρώτες πρωϊνές ώρες σήμερα αποφασίστηκε η αναστολή των κινητοποιήσεων.
Όμως, οι πανελλαδικές εξετάσεις αρχίζουν χωρίς να έχει ανακοινωθεί, ακόμη, ο αριθμός των εισακτέων στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά και οφείλεται στο γεγονός ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η επεξεργασία των Προεδρικών Διαταγμάτων που αναφέρονται στο σχέδιο Αθηνά, με την αναμόρφωση του Χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, βάσει του οποίου οι υποψήφιοι θα κληθούν να δηλώσουν σχολές και τμήματα. 
Οι εξετάσεις θα ολοκληρωθούν στις 31 Μαΐου για τους περισσότερους υποψήφιους. Εκείνοι που εξετάζονται σε ειδικά μαθήματα και ανήκουν σε διάφορες κατηγορίες θα συνεχίσουν να εξετάζονται και μέσα στον Ιούνιο.
 Μαθητές στο 8ο λύκειο Ηρακλείου προετοιμάζονται να διαγωνιστούν στην πρεμιέρα των Πανελλαδικών εξετάσεων, στην Κρήτη, Δευτέρα 21 Μαΐου 2012.

Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας ΓΣ Προέδρων ΕΛΜΕ


Μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας ΓΣ Προέδρων ΕΛΜΕ στις 15.05.13 … εδώ

Τετάρτη 15 Μαΐου 2013

Επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας, κ. Αρβανιτόπουλο σχετικά με την Ίδρυση Πολυτεχνικής Σχολής στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Ιωάννινα, 15 Μαΐου 2013

Προς

Καθ. κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο
Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων,
Πολιτισμού και Αθλητισμού

Ανακοίνωση:
- Καθ. κ. Θ. Παπαθεοδώρου,
Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων,
Πολιτισμού και Αθλητισμού
-Καθ. κ. Αθανάσιο Κυριαζή
Γενικό Γραμματέα
Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ: « Ίδρυση Πολυτεχνικής Σχολής στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων»


Αξιότιμε κ. Υπουργέ,


Η διατήρηση του ιδρυμένου Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών και η ένταξή του σε Αρχιτεκτονική Σχολή είναι στη σωστή κατεύθυνση.
Ωστόσο, το πάγιο αίτημα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων παραμένει η ίδρυση Πολυτεχνικής Σχολής, σύμφωνα με την πρόταση της Συγκλήτου και του Συμβουλίου του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, που σας έχουμε ήδη υποβάλει και η οποία Πολυτεχνική Σχολή θα περιλαμβάνει:
1.Το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
2.Το Τμήμα Μηχανικών Επιστήμης Υλικών, και
3.Το Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής (μετά τη μετονομασία του Τμήματος Πληροφορικής).
Και τούτο, γιατί είναι προφανές ότι Τμήματα Μηχανικών με πενταετή διάρκεια σπουδών ανήκουν σε Πολυτεχνική Σχολή και δεν μπορούν να ενταχθούν στη Σχολή Θετικών Επιστημών.
Η Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, επικαλούμενη και τις αποφάσεις της Συγκλήτου και του Συμβουλίου του Ιδρύματος, επιμένει και ζητά να ισχύσει το ακαδημαϊκά ορθόν και προφανές, που είναι η ίδρυση Πολυτεχνικής Σχολής, με την ένταξη σε αυτήν των τριών παραπάνω Τμημάτων.


Με τιμή
Ο
Πρύτανης


Τριαντάφυλλος Αλμπάνης
 
Σχετικό Αρχείο: http://www.uoi.gr/files/news/attachments/5727.doc

Αναστολή των κινητοποιήσεων των καθηγητών προτείνει το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ



Ανατράπηκαν αιφνιδιαστικά τα δεδομένα στην απεργία της ΟΛΜΕ, δεδομένης και της κοινωνικής πίεσης που προκάλεσε η εξαγγελία της κινητοποίησης αυτής μέσα στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Πρόταση για αναστολή των  κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών εισηγήθηκε το  Δ.Σ. της ΟΛΜΕ στις τοπικές ενώσεις των καθηγητών (ΕΛΜΕ) οι οποίοι  συζητούν  για το θέμα , σε μαραθώνια συνεδρίαση που ξεκίνησε πριν από περίπου13 ώρες. Ενταση πάντως επικράτησε όταν το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ κατέθεσε τη συγκεκριμένη  πρόταση καθώς πρόεδροι  κάποιων ΕΛΜΕ επέμεναν για την απεργία και ακολούθησαν διαξιφισμοί. 


Από την πλευρά του πάντως ο υπουργός Παιδείας Κων. Αρβανιτόπουλος δήλωσε«Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις θα διεξαχθούν ομαλά και στην ώρα τους»  . 

Αναστολή της απεργίας των εκπαιδευτικών εισηγείται η ΟΛΜΕ προς τις ΕΛΜΕ.


Η οριστική απόφαση θα ληφθεί την Πέμπτη το μεσημέρι.

Μετά από μια επεισοδιακή συνέλευση περίπου 12 ωρών κατά την διάρκεια της οποίας οι πρόεδροι των τοπικών ΕΛΜΕ διατύπωσαν σειρά προτάσεων, αρκετοί ζήτησαν μέχρι και την ανυπακοή των καθηγητών στην απόφαση της κυβέρνησης για επιστράτευση, υπήρξε ανατροπή: οι παρατάξεις που έχουν την πλειοψηφία στο προεδρείο της ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚΕ, Αυτόνομη Παρέμβαση - πρόσκειται στον ΣΥΡΙΖΑ) κατέβασαν τελικά στην γενική συνέλευση νέα αιφνιδιαστική πρόταση: πρότειναν τελικά να μην γίνει η απεργία, ενώ αντιθέτως η παρατάξη της Εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς (Παρεμβάσεις) τάχθηκε υπέρ της απεργίας.

Όπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι της πλειοψηφίας στο ΔΣ της Ομοσπονδίας, «δεν υπάρχουν αυτη την στιγμή οι κοινωνικοί όροι για να "σπάσουν" οι καθηγητές την επιστράτευση της κυβέρνησης και η κοινωνία σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντέξει τελικά κάτι τέτοιο».

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ για απεργιακή συμπόρευση ΔΟΕ-ΟΛΜΕ

Αρ. Πρωτ:2263 Αθήνα 15/5/2013
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Κοιν.
1. ΟΛΜΕ
2. ΑΔΕΔΥ
3. Μ.Μ.Ε.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
                 για απεργιακή συμπόρευση ΔΟΕ-ΟΛΜΕ               
Η κυβέρνηση των μνημονίων με πρόσχημα την έξοδο της χώρας από την κρίση, φορτώνει όλο και περισσότερα βάρη στις πλάτες των εργαζόμενων και των συνταξιούχων. Τρομοκρατεί, απειλεί, στοχοποιεί, επιστρατεύει, όποιον προσπαθεί να αντισταθεί και να ορθώσει ανάστημα στη βαρβαρότητα.
                Η επίθεση στον χώρο της εκπαίδευσης είναι δείγμα αναλγησίας και έλλειψης σεβασμού απέναντι σε αυτούς που προετοιμάζουν το μέλλον της γενιάς που θα βγάλει τη χώρα από την κρίση.
Η επιστράτευση των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι ένα ακόμη δείγμα αυταρχισμού, μια ακόμη επίθεση στο κοινωνικό κράτος που οικοδομήθηκε με αγώνες των εργαζομένων όλα αυτά τα χρόνια
                Η επίδειξη αλαζονείας, βιαιότητας και πολιτικού «τσαμπουκά» απέναντι στους εργαζόμενους, έχει και τα όριά της.
Η Δ.Ο.Ε. μπροστά σε όλα αυτά τα τραγικά που συμβαίνουν στην εκπαίδευση, δηλώνει την αλληλεγγύη της στον αγώνα των συναδέλφων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αντιλαμβανόμενη πως η επίθεση που εξελίσσεται και  προσωρινά δεν στοχοποιεί το χώρο της Πρωτοβάθμιας, είναι επίθεση που σε κάθε περίπτωση την αφορά.
                Με αίσθημα ευθύνης και σεβόμενη την ενενηντάχρονη ιστορία της, δηλώνει πως η αντίσταση σε όλα αυτά που συντελούνται είναι πράξη ευθύνης.
                Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σε έκτακτη συνεδρίασή του, ομόφωνα, αποφάσισε:
Συμπόρευση με την ΟΛΜΕ, κήρυξη απεργιακής κινητοποίησης ίδιας μορφής με της ΟΛΜΕ, η οποία ενεργοποιείται άμεσα με το κάλεσμα της ΟΛΜΕ προς τα μέλη της για «σπάσιμο» της επιστράτευσης στην πράξη.
Ο αγώνας των εκπαιδευτικών είναι κοινός
Ενωμένοι θα αντιμετωπίσουμε τη βαρβαρότητα

Γονιδιακός ΦΑΣΙΣΜΟΣ???






Του Χρήστου Παπαδημητρίου.
Κοινωνιολόγου.
              Προέδρου Τ Κ Πύργου-Κόνιτσας.                                   
                     Γ ο ν ι δ ι α κ ό ς
                       Φ  Α  Σ  Ι  Σ  Μ  Ο  Σ  ???

Με αφορμή την  τοποθέτηση του κ. Θ. Πάγκαλου σε άρθρο του στο «Βήμα» την Κυριακή του Πάσχα, «ότι το ένα τέταρτο του Ελληνικού λαού εγκλωβίστηκε σε πνευματική αποβλάκωση».

Με αφορμή επίσης την ατυχή θέση αυτού του κειμένου, το οποίο εμφανίζει χαρακτηριστικά γράφοντος με γεροντική άνοια, αλλά και φασίζουσα νοοτροπία στην ίδια εφημερίδα, ανάμεσα από τα άρθρα του καθηγητή μου και σύγχρονου φιλοσόφου Γ. Βέλτσου, και της ψυχολόγου Φ. Τσαλίκογλου.

Σε κάθε περίπτωση είναι δικαίωμα αναφαίρετο στη Δημοκρατία να  μπορεί να εκφράζεται κανείς ελεύθερα, ταυτόχρονα όμως αποτελεί προϋπόθεση επιβίωσης της δημοκρατικής αυτής αρχής και δυνατότητας η απεμπόληση της οποιασδήποτε ελεύθερα εκφραζόμενης άποψης η οποία προσβάλει την ίδια αρχή και επιβουλεύεται την ισχύ της, ακόμη κι αν αυτή ανήκει στον οποιονδήποτε κύριο Θ. Πάγκαλο.
Με κάθε αντικειμενική διάθεση ειλικρίνειας το κείμενο χαρακτηρίζεται ανεπαρκές και γραμμένο με την λογική ενός ανθρώπου χθεσινού ,ο οποίος δεν μπορεί να δει και να κατανοήσει την σημερινή πραγματικότητα.
Εν είδη άρθρου, διαβάζοντας το κανείς μεταφέρεται νοερά στην περίοδο που ο κύριος αυτός χρημάτιζε υπουργός, κείμενο με ύφος αυταρχικό με μια πολιτική λογική ξύλινη και εκτός σημερινής πραγματικότητας και με μια υποκριτική διάσταση η οποία παραπέμπει σε μια γονιδιακή  και φασιστική υποκουλτούρα.

Aλλαγές στο σχέδιο για τις μεταθέσεις των υπεράριθμων εκπαιδευτικών

ΕΠΑΝΑΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

Aλλαγές στο σχέδιο για τις μεταθέσεις των υπεράριθμων εκπαιδευτικών

Ευνοϊκές είναι, σύμφωνα με δικαστικούς κύκλους, οι αλλαγές που έγιναν από τον υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο στο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τις μεταθέσεις των υπεράριθμων εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που επανακατατέθηκε σήμερα για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία στο Ε' Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Aλλαγές στο σχέδιο για τις μεταθέσεις των υπεράριθμων εκπαιδευτικών
Σύμφωνα με το νέο σχέδιο διατάγματος, οι εκπαιδευτικοί που έχουν συμπληρώσει 12 χρόνια προϋπηρεσία δεν θίγονται κατά κανόνα, ενώ το ποσοστό του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου που απαιτείται για το χαρακτηρισμό των εκπαιδευτικών ως υπεράριθμων μειώθηκε από το 75% στο 60%.
Υπενθυμίζεται ότι χθες ο υπουργός Παιδείας με έγγραφό του ανακάλεσε προσωρινά από το ΣτΕ το επίμαχο σχέδιο διατάγματος για τις μεταθέσεις των υπεράριθμων εκπαιδευτικών και σήμερα το κατέθεσε εκ νέου με ορισμένες τροποποιήσεις.
Ειδικότερα, το παλαιό σχέδιο διατάγματος, το οποίο αποσύρθηκε, στην πρώτη παράγραφο του άρθρου 2 που αφορά τον «χαρακτηρισμό και την κατάταξη σε πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων» ανέφερε:
«Οι εκπαιδευτικοί που πλεονάζουν εξολοκλήρου στην περιοχή μετάθεσης που υπηρετούν και δεν συμπληρώνουν το 75% τουλάχιστον του υποχρεωτικού τους διδακτικού ωραρίου σε σχολική μονάδα ή σε ομάδα σχολικών μονάδων της ίδιας ή διαφορετικής βαθμίδας με μαθήματα της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης, της πρώτης και δεύτερης ειδικότητας, χαρακτηρίζονται με απόφαση του οικείου περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση των οικείων περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων, εξολοκλήρου υπεράριθμοι (εφεξής και ολικά υπεράριθμοι) στην οικεία περιοχή μετάθεσης».

Με το σημερινό σχέδιο διατάγματος που επανακατατέθηκε, η πρώτη παράγραφος του άρθρου 1 αντικαταστάθηκε ως εξής:
«Οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν συμπληρώσει δώδεκα χρόνια προϋπηρεσίας και πλεονάζουν εξολοκλήρου στην περιοχή μετάθεσης που υπηρετούν και δεν συμπληρώνουν το 60% τουλάχιστον του υποχρεωτικού τους διδακτικού ωραρίου σε σχολική μονάδα ή σε ομάδα σχολικών μονάδων της ίδιας ή διαφορετικής βαθμίδας με μαθήματα της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης, της πρώτης και δεύτερης ειδικότητας, χαρακτηρίζονται με απόφαση του οικείου περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης ύστερα από εισήγηση των οικείων περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων, εξολοκλήρου υπεράριθμοι (εφεξής και ολικά υπεράριθμοι) στην οικεία περιοχή μετάθεσης».

Παράλληλα, στο άρθρο 5 του επίμαχου διατάγματος που αφορά «την κατάταξη στους πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων πανελλαδικής εμβέλειας και τη διαδικασία μετάθεσης», έγινε και δεύτερη αλλαγή.

Αναλυτικότερα, στο τέλος της παραγράφου 2 του άρθρου 5, προστέθηκε ότι «οι εκπαιδευτικοί που μετατίθενται με αυτή τη διαδικασία (σ.σ.: των υποχρεωτικών μεταθέσεων) εξαιρούνται από τη διαδικασία των υποχρεωτικών μεταθέσεων για τα επόμενα πέντε έτη».

Τέλος, έγινε ακόμη μια τρίτη αλλαγή στο επίμαχο σχέδιο διατάγματος που και πάλι είναι στο άρθρο 5.

Συγκεκριμένα, η παράγραφος 3 του άρθρου 5 αναδιατυπώθηκε και έχει ως εξής: «Εάν οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν τη μετάθεσή τους στην ίδια θέση ισοβαθμούν, προηγείται ο εκπαιδευτικός που επιθυμεί τη μετάθεση, κατά σειρά προτεραιότητας, για συνυπηρέτηση συζύγων και για λόγους εντοπιότητας.
Στις κενές θέσεις όπου κανείς εκπαιδευτικός δεν επιθυμεί να μετατεθεί, μετατίθενται οι εξολοκλήρου υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί της γεωγραφικά και συγκοινωνιακά πλησιέστερης περιοχής μετάθεσης και μεταξύ αυτών που ανήκουν σε περιοχές ίσης απόστασης από την περιοχή που βρίσκονται οι κενές θέσεις προτάσσονται όσοι βρίσκονται σε χαμηλότερη θέση στον οικείο πίνακα υποχρεωτικής μετάθεσης πανελλαδικής εμβέλειας».