Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2014

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων: Ανακοίνωση Πινάκων κατάταξης υποψηφίων ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων




Ανακοίνωση Πινάκων κατάταξης υποψηφίων ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής
Σχετικό έγγραφο: (335 KBytes)
Ημερομηνία ανάρτησης: 30/10/2014 [09:22]

ΙΠΕΜ-ΔΟΕ: 30/10/2014 - Πίνακες Επιλεγέντων Εκπαιδευτικών για Επιμόρφωση στα Σεμινάρια του ΙΠΕΜ/ΔΟΕ στις 7-8 Νοεμβρίου 2014

 

30/10/2014 - Πίνακες Επιλεγέντων Εκπαιδευτικών για Επιμόρφωση στα Σεμινάρια του ΙΠΕΜ/ΔΟΕ στις 7-8 Νοεμβρίου 2014
Σας γνωστοποιούμε τα ονόματα και την κατανομή σε τμήματα ανά πόλη, καθώς και τα σχολεία που θα πραγματοποιηθεί η επιμόρφωση. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την επιμόρφωση 465 εκπ/κών σε 10 πόλεις των περιφερειών Ηπείρου, Θεσσαλίας και Δυτικής Μακεδονίας. Κατεβάστε τους πίνακες από εδώ.

ΙΠΕΜ-ΔΟΕ:ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-Αλλαγή Ημερομηνιών Διεξαγωγής Σεμιναρίων

29/10/2014 - ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-Αλλαγή Ημερομηνιών Διεξαγωγής Σεμιναρίων 

Σας ενημερώνουμε ότι λόγω του μεγάλου αριθμού αιτήσεων (533) και της ανάπτυξης είκοσι (20) τμημάτων σε δέκα (10) πόλεις, στις Περιφέρειες Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Μακεδονίας, η προγραμματισμένη επιμόρφωση για 31 Οκτωβρίου και 1 Νοεμβρίου 2014, μετατίθεται για 7 και 8 Νοεμβρίου 2014. Επισημαίνουμε ότι ειδικά για το τμήμα της Φλώρινας, η επιμόρφωση θα πραγματοποιηθεί στις 6 και 7 Νοεμβρίου 2014, λόγω του εορτασμού της επετείου απελευθέρωσης της πόλης.

ΔΟΕ: Για τη διαδικασία του γεύματος στα νηπιαγωγεία



Αρ. Πρωτ.1196
Αθήνα 23/10/2014
Προς
1. Τον Υπουργό Παιδείας
κ. Ανδρέα Λοβέρδο
2. Τον Υφυπουργό Παιδείας
κ. Αλέξανδρο Δερμεντζόπουλο
Κοιν.
1.  Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

ΘΕΜΑ: Για τη διαδικασία του γεύματος στα νηπιαγωγεία
 Έχει περάσει ένας ολόκληρος χρόνος από την αποστολή υπομνήματος της Δ.Ο.Ε. προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μέσα από το οποίο αναδεικνύονταν τα τεράστια προβλήματα που ταλανίζουν νήπια, εκπαιδευτικούς και γονείς στον πολύπαθο χώρο της προσχολικής αγωγής.
  Στο υπόμνημα αυτό δόθηκε ιδιαίτερη σημασία σε θέματα που αφορούν την έκθεση των παιδιών σε κινδύνους σχετικούς με την ασφάλεια και την υγεία τους ενώ παράλληλα υποβαθμίζουν το εκπαιδευτικό έργο του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, μετατρέποντάς το σε χώρο φύλαξης. Ένα από αυτά ήταν το θέμα της  διαδικασίας του γεύματος, οργάνωσή και η προετοιμασία του. Τονίστηκε το ότι αν και η παιδαγωγική αξιοποίηση της ώρας του γεύματος είναι σημαντική και αποτελεί ευθύνη του/της Νηπιαγωγού, εμπεριέχει, εν τούτοις, και το θέμα της προετοιμασίας - ζεστάματος και διανομής  του,  το οποίο δεν μπορεί να αποτελεί ευθύνη των εκπαιδευτικών.
  Αναδείχθηκε το ζήτημα ότι οι κανονισμοί υγιεινής και ασφάλειας για την διατήρηση και προετοιμασία του γεύματος απαιτούν προσεκτικούς χειρισμούς και κατάλληλα εκπαιδευμένο βοηθητικό προσωπικό χειριστών τροφίμων -τραπεζοκόμων, προς διασφάλιση πρωτίστως της υγείας των νηπίων.
  Έπειτα από ένα χρόνο όχι μόνο δεν έγινε ούτε μισό βήμα από την πλευρά του Υπουργείου στην κατεύθυνση της επίλυσης του μεγάλου αυτού προβλήματος αλλά προστίθενται καθημερινά ακόμη περισσότερα. Το τελευταίο, μάλιστα,  χρονικό διάστημα έχουν ενταθεί οι έλεγχοι των υγειονομικών υπηρεσιών σε ολοήμερα νηπιαγωγεία όπου πέρα από την αναστάτωση που δημιουργείται με την παρουσία προσώπων ξένων προς την εκπαιδευτική διαδικασία οι συνάδελφοί μας νηπιαγωγοί έρχονται αντιμέτωποι με σειρά «παρατηρήσεων» που έχουν να κάνουν με το θέμα της προετοιμασίας του γεύματος λες και αυτό είναι το αντικείμενο της εργασίας τους.
  Η Δ.Ο.Ε. έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου όταν με την  Φ.50 /313/138476/Γ1/27-9-2013 το ΥΠΑΙΘ  προχώρησε στο ολίσθημα να υποχρεώνει το/τη νηπιαγωγό και τα νήπια να εκτελούν χρέη  χειριστή τροφίμων- τραπεζοκόμου. Τονίσαμε ότι αυτό είναι ιδιαιτέρως επικίνδυνο για την υγεία και την ασφάλειά των νηπίων αφού  δεν λαμβάνονται υπόψη ούτε οι κανόνες ασφάλειας και υγιεινής, ούτε το γεγονός ότι τα περισσότερα Νηπιαγωγεία στεγάζονται σε κτήρια που δεν πληρούν τις προδιαγραφές του ΟΣΚ και υπάρχει ανεπάρκεια κατάλληλων χώρων για σίτιση. Γνωρίζει, αλήθεια, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ότι στην πλειοψηφία των περιπτώσεων η κουζίνα είναι σε χώρο έξω από το Νηπιαγωγείο -ειδικά στις περιπτώσεις συστέγασης με Δημοτικό, και ο/η νηπιαγωγός που είναι μόνος/μόνη  του/της  κατά την ώρα του γεύματος δεν είναι δυνατόν να προετοιμάζει το γεύμα και ταυτόχρονα να έχει και την εποπτεία των παιδιών που βρίσκονται σε άλλο χώρο;
  Αν και το ΥΠΑΙΘ με τα έγγραφά του Φ.50/47/13446/Γ1/30-1-08 και Φ. 50 / 106 / 22547 / Γ1/21-2-2008 με θέματα «Τραπεζοκόμοι στα ολοήμερα σχολεία» και «Βοηθητικό προσωπικό στα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία» έδωσε άδεια εισόδου βοηθητικού προσωπικού στα Ολοήμερα, το οποίο θα εξυπηρετούσε πρωτίστως τις ανάγκες της σίτισης των μαθητών όλα αυτά τα χρόνια κανένα ουσιαστικό βήμα δεν έχει γίνει ώστε να προσλαμβάνεται το απαραίτητο βοηθητικό προσωπικό με αποτέλεσμα οι συνθήκες σίτισης στο Ολοήμερο, να είναι ανεπαρκείς και επικίνδυνες για την υγεία και την ασφάλεια των παιδιών και οι νηπιαγωγοί να ασχολούνται με διαδικασίες που καμιά σχέση δεν έχουν με το εκπαιδευτικό τους έργο ενώ παράλληλα ελέγχονται και δέχονται παρατηρήσεις σε σχέση με αυτές τις διαδικασίες.
  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. απευθύνει προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ύστατη έκκληση να αναλάβει τις ευθύνες του. Να φροντίσει ώστε:
  • Να στελεχωθούν άμεσα με μόνιμους νηπιαγωγούς όλα τα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία, προκειμένου να συνεχιστεί η λειτουργία του θεσμού.
  • Να προσληφθεί άμεσα βοηθητικό προσωπικό για τη διαδικασία του γεύματος των νηπίων.
  Ως εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η αντικατάσταση του μεσημεριανού γεύματος των παιδιών αποκλειστικά με κρύα ξηρά τροφή και πρόχειρο φαγητό δεν προάγει την υγεία των παιδιών και δε βοηθά στην πρόληψη της παιδικής παχυσαρκίας, η οποία αποτελεί πολύ σημαντικό πρόβλημα για τη χώρα μας κάτι για το οποίο ο Υπουργός Παιδείας διατείνεται ότι ενδιαφέρεται ιδιαίτερα και το ΥΠΑΙΘ, υποτίθεται, ότι αναδεικνύει. Το γεγονός ότι το ΥΠΑΙΘ δε φροντίζει ώστε με την πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού να δοθεί ουσιαστική λύση στο πρόβλημα καταδεικνύει το ακριβώς αντίθετο αφού εκ των πραγμάτων οδηγούμαστε στη «λύση» του πρόχειρου φαγητού.
  Η Δ.Ο.Ε. καλεί την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να μεριμνήσει άμεσα για τα παραπάνω ζητήματα. Σε αντίθετη περίπτωση με επόμενη απόφασή της θα καλέσει τις/τους νηπιαγωγούς να μη συμμετέχουν σε καμία διαδικασία προετοιμασίας φαγητού κάτι το οποίο αφενός δεν είναι εκπαιδευτικό έργο αφετέρου τους δημιουργεί  σωρεία προβλημάτων και βάζει σε κίνδυνο την ασφάλεια των νηπίων.
 

Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2014

ΝΤ ΑΔΕΔΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 1η ΝΟΕΜΒΡΗ, στο Σύνταγμα, 12 μμ






Ν.Τ.ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΙΩΑΝΝΙΝΑ 29/10/2014



 ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ
ΟΛΟΙ και ΟΛΕΣ στο ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ
ΣΑΒΒΑΤΟ 1η ΝΟΕΜΒΡΗ, στο Σύνταγμα, 12 μμ
Εργαζόμενοι, άνεργοι, συνταξιούχοι, νέοι, γυναίκες διαδηλώνουμε και βροντοφωνάζουμε:
«Δε θα ζήσουμε με τα ψίχουλα»
Να ακουστεί η φωνή μας δυνατά!
Να απαιτήσουμε ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ
·         Επίδομα ανεργίας 600 ευρώ για όλους τους ανέργους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις για όλη τη διάρκεια της ανεργίας.
·         Κανένας εργαζόμενος να μην εργάζεται με μισθούς κάτω από 751 ευρώ. Κανένας εργαζόμενος να μην εργάζεται ανασφάλιστος, χωρίς συλλογικές συμβάσεις. Να επανέλθουν οι κλαδικοί μισθοί στα επίπεδα του 2009.
·         Να καλυφθούν άμεσα όλες οι ανάγκες των ασφαλιστικών ταμείων από το κράτος και τη μεγαλοεργοδοσία. Πλήρης κρατική εγγύηση όλων των συντάξεων και των παροχών. Κατώτερη σύνταξη στα 600 ευρώ. Να επανέλθουν άμεσα ο 13ος και 14ος μισθός.
·         Κατάργηση όλων των αντεργατικών και αντιασφαλιστικών νόμων που επηρεάζουν τους μισθούς, τις εργασιακές σχέσεις, την Κοινωνική Ασφάλιση και τις συντάξεις.
·         Να μπει φρένο στη φοροληστεία και στην αφαίμαξη του λαϊκού εισοδήματος. Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, των χαρατσιών και των φόρων που πλήττουν μισθούς και συντάξεις.

Δε θα αποδεχτούμε να ζούμε με τον εφιάλτη της ανεργίας!
Δε θα δεχτούμε να ζούμε σαν σύγχρονοι σκλάβοι 
Η ζωή μας κάθε μέρα κάνει άλματα προς τα πίσω για να να αυξάνονται τα κέρδη και τα προνόμια των μονοπωλιακών ομίλων, των λίγων. Εκατοντάδες χιλιάδες σήμερα πιέζονται στην πρέσα της ανεργίας, χιλιάδες εργαζόμενοι εργάζονται ευέλικτα και κακοπληρωμένα. Παίρνουν πίσω όχι μόνο δικαιώματα που κατακτήθηκαν βήμα-βήμα με αδιάκοπους αγώνες και αίμα αλλά μας γυρνούν στην εποχή του μαστίγιου, στην ασταμάτητη δουλειά ήλιο με ήλιο για ένα κομμάτι ψωμί.
Για να ανασάνουμε χρειάζεται ανατροπή της βαρβαρότητας που ζούμε.
Να μην ανεχτούμε τις συνθήκες της σύγχρονης εξαθλίωσης!
Να ξαποστείλουμε όσους κάθονται στο σβέρκο μας!
Να θρυμματίσουμε το μέλλον που μας προετοιμάζουν.
Μπορούμε να ζήσουμε καλύτερα!
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ: 26510 33501

ΔΟΕ: Σχετικά με την προτεινόμενη ρύθμιση του ΥΠΑΙΘ για το πειθαρχικό δίκαιο





Αρ. Πρωτ.1198
Αθήνα29/10/2014
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

ΘΕΜΑ: Σχετικά με την προτεινόμενη ρύθμιση του ΥΠΑΙΘ για το πειθαρχικό δίκαιο
  Είναι φανερό ότι για λόγους πολιτικής σκοπιμότητας  ο Υπουργός Παιδείας επιχειρεί να εμφανίσει σε ανακοινώσεις, τη διάθεση εκ μέρους του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. (και της Ο.Λ.Μ.Ε.) να ασκήσει το συνδικαλιστικό καθήκον του διαλόγου με στόχο την επίλυση ζητημάτων, ως συναίνεση.
  Έχοντας γνώση αυτής της τακτικής αλλά ταυτόχρονα θέτοντας δημόσια τις θέσεις μας επί της αρχής, προσήλθαμε την Πέμπτη 23/10 στη συνάντηση Δ.Ο.Ε. - Ο.Λ.Μ.Ε. με την πολιτική ηγεσία ενώ αντιπροσωπεία των δυο Δ.Σ. με τους νομικούς συμβούλους των Ομοσπονδιών συναντήθηκε και την Παρασκευή 24/10 με κλιμάκιο νομικών του ΥΠΑΙΘ που επεξεργάζεται τις προτάσεις για αλλαγές στο πειθαρχικό δίκαιο.
  Αυτό που έγινε σαφές ήταν ότι η τακτική του Υπουργού ως προς την παρέμβασή του για τα θέματα πειθαρχικού δικαίου είναι αποσπασματική και υπαγορεύεται από συγκεκριμένα κίνητρα. Η πρόταξη της ρύθμισης σχετικά με  τα εγκλήματα κατά της γενετήσιας ελευθερίας (που ούτως ή άλλως αντιμετωπίζονται από το πειθαρχικό δίκαιο) εξυπηρέτησε, κατά ένα μέρος, και επικοινωνιακές ανάγκες. Η πρόθεσή του να προχωρήσει σε ρύθμιση που αφορά αποκλειστικά τον περιορισμό των παραπτωμάτων που οδηγούν τους εκπαιδευτικούς σε αυτοδίκαιη αργία υπαγορεύεται, κυρίως, από τη δημοσιονομική πίεση και την άμεση ανάγκη για επιστροφή εκπαιδευτικών στις τάξεις που δεν έχουν δάσκαλο. Δεν αγνοούμε την καλή προαίρεση διακρίνουμε, όμως πολύ εύκολα, την προτεραιότητα.
  Ως Δ.Σ. δεν μπορούμε να μην αναγνωρίσουμε τα θετικά στοιχεία της προτεινόμενης ρύθμισης ώστε να περιοριστούν οι περιπτώσεις που οδηγούν σε αυτοδίκαιη αργία, η οποία θα προφυλάξει πολλούς συναδέλφους μας από την ψυχική φθορά και ταλαιπωρία, θα επαναφέρει σημαντικό αριθμό εκπαιδευτικών στην ενεργό υπηρεσία και δε θα στερήσει τους μαθητές από εκπαιδευτικούς, όταν η πολιτεία αρνείται να διορίσει εκπαιδευτικούς στα χιλιάδες οργανικά κενά που υπάρχουν.
  Αυτό δε σημαίνει ότι μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι. Έχουμε καταθέσει  από την αρχή τη θέση μας για κατάργησή του υφιστάμενου «πειθαρχικού δικαίου» που έχει γίνει εργαλείο διώξεων και αυταρχισμού, στερεί το τεκμήριο της αθωότητας και έχει οδηγήσει πάρα πολλούς εκπαιδευτικούς σε αργία  ακόμη και για ασήμαντες ιδιωτικές διαφορές.
  Η συζήτηση που έγινε με την πολιτική ηγεσία στις 23/10 είχε αφήσει αμυδρές ελπίδες για υιοθέτηση, έστω, ενός σημαντικού μέρους προτάσεών μας που τέθηκαν για μια σειρά από εξαιρετικής σημασίας θέματα, όπως:
  • Την εξειδίκευση κατά τρόπο περιοριστικό (αν όχι της απαλοιφής) της έννοιας του πειθαρχικού παραπτώματος της χαρακτηριστικώς ανάξιας και αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς εντός και εκτός υπηρεσίας, ώστε να μην μπορεί να υπαχθεί στο αδίκημα κάθε συμπεριφορά είτε αφορά στον ιδιωτικό είτε στον υπηρεσιακό βίο του υπαλλήλου.
  • Το ότι συμπεριφορές, που άπτονται του ιδιωτικού βίου του υπαλλήλου δεν μπορούν να αποτελούν πειθαρχικά παραπτώματα και σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να οδηγούν σε θέση του σε αυτοδίκαιη αργία.
  • Την ανάγκη αντιμετώπισης του διαλυτικού, για την ομαλή λειτουργία των σχολείων, φαινομένου της, άκριτης, παραπομπής για κάθε σοβαρή ή μη καταγγελία που γίνεται εναντίον εκπαιδευτικών κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.
  • Την επιστροφή των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στα πειθαρχικά συμβούλια.
  Το γεγονός ότι την επόμενη ημέρα η πολιτική ηγεσία, μέσω νομικών, μας έκανε σαφές ότι το μόνο που συζητείται άμεσα είναι η προτεινόμενη ρύθμιση κι ό, τι άλλο παραπέμπεται σε μελλοντική πρόταση προς το Υπουργείο διοικητικής Μεταρρύθμισης μόνο έντιμη, πολιτικά, στάση δεν μπορεί να θεωρηθεί. Δυστυχώς ο Υπουργός Παιδείας φαίνεται να αισθάνεται καλύτερα με   επικοινωνιακού χαρακτήρα εξαγγελίες παρά με τις ουσιαστικές παρεμβάσεις σε ένα χώρο, όπως αυτός της δημόσιας εκπαίδευσης, που βρίσκεται στα όρια της διάλυσης.
  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. δε θα δώσει έδαφος για εύκολες παραστάσεις μέσω Μ.Μ.Ε. και θα καταθέσει τις προτάσεις του για την ξεκομμένη από το υπόλοιπο άδικο «πειθαρχικό δίκαιο»,  ρύθμιση. Δηλώνουμε όμως η λύση βρίσκεται στη ριζική αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για το πειθαρχικό δίκαιο και προς αυτή την κατεύθυνση συνεχίζουμε να παλεύουμε και καλούμε την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να συναντήσει, με ξεκάθαρες κινήσεις, την εκπαιδευτική κοινότητα.

Τρίτη 28 Οκτωβρίου 2014

Χρυσός Σταυρός Αριστείας και Τιμής στην 94χρονη ηρωίδα της Πίνδου

ΑΘΗΝΑ ΝΤΙΝΑΛΕΞΗ

Η πολιτεία σε τιμά «γι' αυτά που έκανες τα αξέχαστα και τα γενναία», είπε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κάρολος Παπούλιας, στην 94χρονη Αθηνά Ντιναλέξη, ηρωίδα της Πίνδου, απονέμοντας της το Χρυσό Σταυρό του Τάγματος Αριστείας της Τιμής, σε ειδική εκδήλωση απόψε στο υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, παρουσία του αντιπροέδρου της Βουλής, Γιάννη Τραγάκη και του υπουργού Μακεδονίας και Θράκης, Γιώργου Ορφανού.

Χρυσός Σταυρός Αριστείας και Τιμής στην 94χρονη ηρωίδα της Πίνδου
Με την ίδια διάκριση τίμησε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και τον συγγραφέα, συλλέκτη κειμηλίων της νεότερης ιστορίας και διευθυντή του Ιδρύματος του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα, Βασίλειο Νικόλτσιο, «για τη συνεισφορά του στη διατήρηση της μνήμης των αγώνων του ελληνικού λαού».
Όπως αναφέρθηκε στην εκφώνηση της ημερήσιας διαταγής της Προεδρίας της Δημοκρατίας, η Αθηνά Ντιναλέξη «έκανε το χρέος της όταν η πατρίδα της τη χρειάστηκε στον πόλεμο του '40 με θάρρος και αυταπάρνηση».
Η Αθηνά Ντιναλέξη γεννήθηκε το 1920 στο χωριό Ελαφόνησος του δήμου Ζαγορίου, όπου και τελείωσε τη βασική εκπαίδευση. Όταν ο ελληνικός στρατός υπερασπιζόταν από τις επιθέσεις των Ιταλών το ύψωμα της Γκραμπάλας η Αθηνά Ντιναλέξη, μαζί με άλλες γυναίκες του χωριού, αψηφώντας τους κινδύνους, κουβαλούσε πολεμοφόδια, τροφή και νερό στους στρατιώτες. «Η δύσκολη επιλογή της μάς θυμίζει τους ηρωικούς αγώνες των Ελληνίδων και αποτελεί παράδειγμα ψυχικού μεγαλείου και αγνού πατριωτισμού» αναφέρθηκε στην εκδήλωση.
Χρυσός Σταυρός Αριστείας και Τιμής στην 94χρονη ηρωίδα της Πίνδου
«Θυμάσαι εκείνα τα παλιά τα ωραία;» τη ρώτησε χαριτολογώντας κατά τη βράβευση της ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Η ηλικιωμένη ηπειρώτισσα εξέφρασε τον προβληματισμό της για τις σημερινές δυσκολίες και συγκρίνοντας τις με εκείνης της εποχής, σημείωσε: «Τώρα έμαθαν με τα πολλά, δεν μπορούν με τα λίγα».
«Η πολιτεία, όμως, έρχεται να σε τιμήσει ακριβώς γι' αυτό που έκανες, δε σε ξέχασε» της απάντησε ο κ. Παπούλιας και πρόσθεσε: «Γι' αυτά που έκανες τα αξέχαστα και τα γενναία». «Δεν ξεχνιούνται αυτά…» παραδέχθηκε η κ. Ντιναλέξη.
Χρυσός Σταυρός Αριστείας και Τιμής στην 94χρονη ηρωίδα της Πίνδου
Η κ. Ντιναλέξη ζει τα τελευταία χρόνια στη Θεσσαλονίκη. Έχει τρεις γιους που ζουν στα Ιωάννινα, μία κόρη που ζει στη Θεσσαλονίκη, οκτώ εγγόνια και επτά δισέγγονα. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν η κόρη και η εγγονή της και φιλικά της πρόσωπα.
Νωρίτερα, περιέγραψε στους δημοσιογράφους εικόνες από την εποποιία του '40, την υπεράνθρωπη προσπάθεια των γυναικών του ορεινού όγκου, που με τα ζώα φορτωμένα με πυρομαχικά έκαναν διαδρομή δυόμιση ωρών από το Καλπάκι μέχρι το ύψωμα που υπεράσπιζαν οι Έλληνες φαντάροι, μέσα από δύσβατα μονοπάτια για να φτάσουν στην πρώτη γραμμή, αψηφώντας τους βομβαρδισμούς και τον κίνδυνο. Οι γυναίκες, επίσης, έπλεκαν και τους πήγαιναν κάλτσες και πανωφόρια για να αντιμετωπίσουν το ψύχος, καθώς και τρόφιμα για να τους στηρίξουν στην πολεμική προσπάθεια.
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας βράβευσε νωρίτερα με τον Χρυσό Σταυρό του Τάγματος Αριστείας της Τιμής τον Βασίλειο Νικόλτσιο για τις υπηρεσίες του στην πατρίδα.
«Παθιασμένος μουσειολόγος, με διαταγή του ΓΕΣ εργάστηκε για την αναβάθμιση του ιστορικού χώρου του Ρούπελ καθώς και όλων των στρατιωτικών μουσείων της χώρας, αλλά και για το σχεδιασμό και τη δημιουργία νέων στρατιωτικών μουσείων» υπογραμμίστηκε στην εκδήλωση.
Ο κ. Νικόλτσιος, απόστρατος συνταγματάρχης του στρατού ξηράς, για περισσότερα από τριανταπέντε χρόνια ασχολείται με την ιστορική έρευνα, συγκέντρωση, συντήρηση, διάσωση, διαφύλαξη και προβολή ιστορικού υλικού. Έχει στην κατοχή του περισσότερα από 10.000 ιστορικά κειμήλια με τα οποία έχει διοργανώσει πάνω από 140 ιστορικές περιοδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Το κύριο μέρος της συλλογής εκτίθεται στο Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και τμήματα της στα μουσεία Βαλκανικών Πολέμων, στο μουσείο της Μάχης του Σκρα, στο μουσείο της Επανάστασης του '21 «Εμμανουήλ Παππά», στο Πολεμικό Μουσείο Αθηνών και στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα στη Θεσσαλονίκη. Είναι συγγραφέας πολλών ιστορικών έργων και από το 2002 διευθυντής του Ιδρύματος του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα.
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, παρασημοφορώντας τον κ. Νικόλτσιο, τον συνεχάρη για το έργο και την προσφορά του, αναφέροντας ότι και ο ίδιος είχε την ευκαιρία να τη δει από κοντά.
Σε ερώτηση δημοσιογράφων για την τιμητική διάκριση προς το πρόσωπό του, ο κ. Νικόλτσιος ευχαρίστησε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τις ένοπλες δυνάμεις από όπου ξεκίνησε και το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα, που του δίνει τη δύναμη να συνεχίσει το έργο του «έτσι όπως κινήθηκα μέχρι τώρα και με μεγαλύτερο πάθος».
«Τα κειμήλια της νεότερης Ελλάδος που συλλέγω, αποφάσισα να μην τα κρατήσω στον ιδιωτικό μου χώρο για να τα χαίρομαι εγώ και οι φίλοι μου, αλλά τα παρουσιάζω σε έντεκα μουσεία στην Ελλάδα και την Κύπρο, γιατί βαθιά πιστεύω ότι όλα τα κειμήλια τα οποία μαζεύω σχεδόν σαράντα χρόνια, ανήκουν σε όλο τον ελληνικό λαό, ανεξάρτητα εάν η κατοχή τους βρίσκεται σε μένα, γι' αυτό και πρέπει να εκτίθενται για να είναι κτήμα όλου του ελληνικού λαού» δήλωσε ο κ. Νικόλτσιος.
Μετά την τελετή βράβευσης, ο υπουργός Μακεδονίας και Θράκης, Γιώργος Ορφανός, δώρισε στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κάρολο Παπούλια, τρία βιβλία, ένα για τη Μακεδονία, μια έκδοση του ΚΕΔΑΚ για το Άγιο Όρος και ένα ακόμη με ιστορικό περιεχόμενο.
ΠΗΓΗ:  ethnos.gr

Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Προγράμματος του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων στη Ζωσιμαία Δημόσια Κεντρική Ιστορική Βιβλιοθήκη Ιωαννίνων


 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ.
«Ζ Ω Σ Ι Μ Α Ι Α»
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ
ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
----


Ιωάννινα  23-10-2014

Aριθ. Πρωτ.:  367



Δ/νση: Μ. Μπότσαρη & Ε. Βενιζέλου                      
               454 44  ΙΩΑΝΝΙΝΑ                                                       
Πληροφορίες:  Χρήστος Ν. Σφώρος   
Τηλέφωνο : : 2651025591, 2651072863                           
FAX              : 2651083445                                            
Email           : zosimaialib@sch.gr

                    : mail@vivl-ioann.ioa.sch.gr

Ιστοσελίδα: zosimaialib.sch.gr

Προς:
Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου
(με την παράκληση να κοινοποιηθεί στις Δ/νσεις Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης της Ηπείρου, προκειμένου να ενημερωθούν τα σχολεία της αρμοδιότητάς τους)

Κοιν.:
1) Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
Διεύθυνση Βιβλιοθηκών & Γεν. Αρχείων
Τμήμα Α’ Βιβλιοθηκών
    Ανδρέα Παπανδρέου 37
    151 80 Μαρούσι


 Θέμα: Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Προγράμματος του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων στη Ζωσιμαία Δημόσια Κεντρική Ιστορική Βιβλιοθήκη Ιωαννίνων.

Σας γνωρίζουμε ότι το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων με μεγάλη ευχαρίστηση ανταποκρίθηκε στο αίτημα της Ζωσιμαίας Δημόσιας Κεντρικής Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ιωαννίνων, για την παρουσίαση των νέων του εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε μαθητές και εκπαιδευτικούς των Ιωαννίνων και της Ηπείρου.
Η παρουσίαση αυτή θα πραγματοποιηθεί στο χώρο της Ζωσιμαίας Βιβλιοθήκης τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2014, σύμφωνα με το ακόλουθο πρόγραμμα:
9.00: «Εργαστήρι Δημοκρατίας»: Παρουσίαση σε μαθητές του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων (Τ. Σίδερη, υπεύθυνη σχεδιασμού εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Ιδρύματος της Βουλής)
9.45: Συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς
10.00: Οι εκπαιδευτικές δράσεις του Ιδρύματος της Βουλής και το πρόγραμμα «Δημοκρατία και Εκπαίδευση» (παρουσίαση Α. Καζάκος, προϊστάμενος τμήματος εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Ιδρύματος της Βουλής)
11.00: Συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς
11.15: Διάλειμμα
11.30: «1974: Η αποκατάσταση της δημοκρατίας»: Παρουσίαση σε μαθητές του 5ου Γυμνασίου Ιωαννίνων (Τ. Σίδερη)
12.30: Συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το πρόγραμμα «Δημοκρατία και Εκπαίδευση»
• απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν τα μαθήματα της Πολιτικής Αγωγής και της Ιστορίας, της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας, της Οικιακής Οικονομίας και της Σχολικής και Κοινωνικής Ζωής, αλλά και σε κάθε εκπαιδευτικό που ενδιαφέρεται για τη δημοκρατική διαπαιδαγώγηση των μαθητών του
• προσφέρει πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό, σε ψηφιακή μορφή, για την υποστήριξη της διδασκαλίας σε θέματα δημοκρατικών αρχών και αξιών, πολιτικής αγωγής, κοινοβουλευτικής και πολιτικής ιστορίας
• βοηθά τους εκπαιδευτικούς να εμπλουτίσουν τη διδασκαλία τους, κάνοντάς την πιο αποτελεσματική και ευχάριστη
• προτείνει εκπαιδευτικό υλικό που πολύ εύκολα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην τάξη.
Το εκπαιδευτικό υλικό που προτείνεται συνδέεται με ενότητες που διδάσκονται στο πλαίσιο πολλών σχολικών μαθημάτων και μπορεί να χρησιμοποιηθεί, αυτούσιο, επιλεκτικά ή συνδυαστικά, ως αφόρμηση ή ως επέκταση της προβλεπόμενης σχολικής διδασκαλίας.
Περισσότερες πληροφορίες στην σελίδα του Ιδρύματος Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία (foundation.parliament.gr/central.aspx?sId)

Όσοι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στα προγράμματα, μπορούν να επικοινωνούν με τη Γραμματεία της Ζωσιμαίας Βιβλιοθήκης κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες στο τηλέφωνο 2651072863 ή να αποστέλλουν ηλεκτρονικό μήνυμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση:  zosimaialib@.sch.gr. Λόγω περιορισμένου αριθμού συμμετεχόντων, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.  
                                                                                    Η Προϊσταμένη Διεύθυνσης

                                                                                            Βαΐα Οικονομίδου
                                                                                              ΠΕ Ιστορικών