Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΣΠΔΕ: Σύγκλιση απόψεων για αλλαγές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με έμφαση στο Ολοήμερο Δημοτικό

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σύγκληση απόψεων για αλλαγές και βελτιώσεις στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία , διατύπωσε η πρόεδρος του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΕΣΥΠ κ. Πριόβουλου, στη σημερινή συνεδρίαση (σ.σ.πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Παιδείας) προς την κατεύθυνση:

1. Μείωσης και εξορθολογισμού της ύλης ώστε να υπάρχει ο αναγκαίος χρόνος μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών για επικοινωνία και εμπέδωση.
2. Ενίσχυσης των ωρών μελέτης/εμπέδωσης και προετοιμασίας των μαθητών ή διαχείρισης του χρόνου προς την κατεύθυνση αυτή. Οι μαθητές δεν μπορεί να πηγαίνουν μετά από 6 ή 7 ώρες ή και περισσότερες ώρες στο σχολείο χωρίς προετοιμασία στο σπίτι.
3. Πρότασης για τη «σύγκλιση» των τύπων των ολοήμερων δημ. σχολείων, τουλάχιστον σε ένα, για τα εξαθέσια και άνω σχολεία προκειμένου οι μαθητές να διδάσκονται ένα βασικό σώμα γνωστικών αντικειμένων και όχι διαφορετικά.
Η κ. Πριόβολου τόνισε τη χρησιμότητα των απόψεων που κατατέθησαν και της ενημέρωσης που έγινε από όλους τους παρευρισκόμενους. Επεσήμανε τα θέματα της στελέχωσης των σχολείων που είναι βασικά και σημαντικά, τα οποία θα πρέπει να απασχολήσουν την Πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ.
Η Προέδρος του Σ.Π.Δ.Ε. τοποθετήθηκε και ενημέρωση το σώμα όσον αφορά τη μείωση και τον εξορθολογισμό της ύλης στην Πρωτοβάθμια Εκπ/ση, ως μία αναγκαιότητα στο σημερινό σχολείο καθώς και στο ερωτηματολόγιο που στάλθηκε στους Σχολικούς Συμβούλους Α/θμια Εκπ/σης προκειμένου να καταθέσουν τις απόψεις και τις προτάσεις τους τις επόμενες ημέρες.
Σύμφωνα με πληροφορίες του esos:
A. Οι παρευρισκόμενοι, συμφώνησαν με την πρόταση του Σχ. Συμβούλου κ. Μουταβελή ότι θα πρέπει να δούμε την πιλοτική εφαρμογή όποιων θεμάτων, προτάσεων ή αλλαγών προταθούν και κατόπιν να ακολουθήσει η γενίκευσή τους.
B. Οι παρευρισκόμενοι επίσης συμφώνησαν με την πρόταση για την αναβάθμιση της Προσχολικής Εκπαίδευσης και τα θέματα του Νηπιαγωγείου, τα οποία παραμένουν οξυμμένα.
Μάλιστα η κ. Πρόεδρος του Σ.Π.Δ.Ε., δέχθηκε την πρόταση στην επόμενη Συνεδρίαση να συζητηθούν θέματα Προσχολικής Εκπαίδευσης που έθεσαν οι εκπρόσωποι της Δ.Ο.Ε., αλλά και ο Δ/ντής Σπουδών Π.Ε. του ΥΠΑΙΘ.
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Μουταβελής Αδριανός και Γούπος Θεόδωρος στις ομιλίες τους αναφέρθηκαν:
α) στην αναγκαιότητα μείωσης της ύλης και στον εξορθολογισμό της,
β) στη συμβολή των Σχολικών Συμβούλων, οι οποίοι έχουν την ετοιμότητα αυτή αλλά και στο χρόνο που απαιτείται για να υπάρξουν ολοκληρωμένες προτάσεις,
γ) στην αναγκαιότητα για ‘’ανοιχτά’’ Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών και διαφοροποιημένη διδασκαλία από την πλευρά των εκπαιδευτικών, οι οποίοι χρειάζονται να έχουν σχετική αυτονομία για το λόγο αυτό,
δ) ιδιαίτερα τόνισαν το θέμα της μελέτης, προετοιμασίας και εμπέδωσης της ύλης από τους μαθητές με την αύξηση των ωρών της μελέτης και στην πρωινή ζώνη του προγράμματος των ολοήμερων δημ. σχολείων ώστε οι μαθητές να είναι ‘’έτοιμοι’’ σε μεγάλο βαθμό.
Ο Δ/ντής Σπουδών Α/θμιας Εκπ/σης του ΥΠΑΙΘ, Κώστας Παπαχρήστος με αφορμή τις τοποθετήσεις που έγιναν, αναφέρθηκε στη βασική προτεραιότητα που είναι η στελέχωση των ολοήμερων δημ. σχολείων, καθώς και στην επισήμανση των προβλημάτων που έχουν καταγραφεί και στις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στην κατεύθυνση της βελτίωσής τους. Τόνισε, ότι θα πρέπει να κινηθούμε με βάση τα εμπειρικά δεδομένα που έχουμε, από αρκετές έρευνες, που υπάρχουν και για τα ολοήμερα δημ. σχολεία και αυτά με Ε.Α.Ε.Π..
Πέραν των όσων αναφέρθηκαν, τόνισε ότι οι έρευνες δείχνουν:
α) Οι μαθητές είναι υπέρμετρα φορτωμένοι και παρά τις πολλές ώρες παραμονής τους στο σχολείο δεν είναι προετοιμασμένοι και χρειάζονται και άλλο χρόνο στο σπίτι,
β) οι ειδικότητες δεν έχουν οργανική και μόνιμη θέση και αυτό δημιουργεί προβλήματα αφού αλλάζουν κάθε χρόνο και είναι αδύνατο να δημιουργηθεί κουλτούρα ομάδας στο χώρο των σχολείων,
γ) υπάρχουν θέματα διαμόρφωσης του ωρολογίου Προγράμματος λόγω των υποχρεώσεών τους παρουσίας σε 3-4 σχολεία,
δ) προβλήματα και στη συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων που πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα, ε) ανισότητες που εντείνονται από τους διαφορετικούς τύπους των σχολικών μονάδων με μαθητές να διδάσκονται διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα και άλλοι όχι.
Ο κ. Παπαχρήστος αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα ύπαρξης ενός τύπου σχολείου για όλους τους μαθητές, με τις αναγκαίες παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν προς την κατεύθυνση αυτή.
Ο πρόεδρος του ΙΕΠ Σ. Γκλαβάς αναφέρθηκε στο ερωτηματολόγιο για τον εξορθολογισμό και τη μείωση της ύλης στο δημοτικό σχολείο και στη διαδικασία που έχει δρομολογηθεί.
Αναφερόμενος στον τύπο του σχολείου για την Πρωτοβάθμια Εκπ/ση, τόνισε ότι είναι αναγκαιότητα να πάμε σε ενιαίο τύπο σχολείο για όλους τους μαθητές.
Αναφέρθηκε στην παιδαγωγική λειτουργία του δημοτικού και στη σχέση του δασκάλου με το μαθητή και έθεσε προβληματισμούς για τα πολλά πρόσωπα που εναλλάσσονται και τη χρησιμότητα που μπορεί να έχουν για τους μαθητές.
Τόνισε την αναγκαιότητα των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στο δημοτικό σχολείο, αλλά παράλληλα και τη διαχείριση του προσωπικού που πρέπει να γίνει. Ιδιαίτερα επισήμανε το ρόλο της μελέτης και της εμπέδωσης των μαθημάτων στο σχολείο, ως βασικό θέμα που θα πρέπει να εξεταστεί και να δοθούν απαντήσεις στο ολοήμερο δημ. σχολείο και μάλιστα στην πρωινή ζώνη.
Αναφέρθηκε, επίσης στις εμπειρίες άλλων χωρών και στην Κύπρο όσον αφορά τα ανωτέρω θέματα.
Ο Αντιπρόεδρος του ΙΕΠ Γ. Κουμέντος έθεσε τα θέματα του προγραμματισμού στο πλαίσιο του ΄΄Νέου Σχολείου΄΄ από το 2010 και των στόχων του. Αναφέρθηκε στη δυσλειτουργία της διοίκησης όσον αφορά την υλοποίηση πολιτικών και την υιοθέτηση μέτρων προς την κατεύθυνση αναβάθμισης του ολοήμερου δημ. σχολείου.
Τόνισε τη λειτουργία των ολοήμερων δημ. σχολείων με ΕΑΕΠ, τη διαχείριση του προσωπικού, τη δημιουργία οργανικών θέσεων για τις ειδικότητες. Επεσήμανε την πιλοτική εφαρμογή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών, που πιλοτικά δοκιμάστηκαν από το 2011 και κατέθεσε τους προβληματισμούς για το ΄΄αύριο΄΄.
Οι Δ/ντές των σχολικών μονάδων του 144ου δημ. σχ. Αθήνας κ. Κωνσταντόπουλος Παν. & του 4ου δημ. σχ. Μελισσίων κ. Χαλεπλής Σπ, τόνισαν ότι τα θέματα που έχουν τεθεί απασχολούν τις σχολικές μονάδες και δημιουργούν προβλήματα, τα οποία πρέπει να αντιμετωπιστούν.
Αναφέρθηκαν στο ρόλο των Δ/ντών και την πίεση που αντιμετωπίζουν από τις συνεχείς αλλαγές που είναι καθημερινές και δεν έχουν χρόνο επικοινωνίας και επαφής με τους εκπαιδευτικούς και το Σύλλογο Διδασκόντων.
Τόνισαν ιδιαίτερα τη λειτουργία των διοικητικών υπηρεσιών και το συγχρονισμό τους σε επίπεδο ΥΠΑΙΘ..
Η Γενική Διευθύντρια του υπ. Παιδείας κ. Καρδαμίτση έθεσε τα θέματα του προσωπικού και της στελέχωσης των σχολείων.
Εξέφρασε προβληματισμούς για τη διαχείριση του προσωπικού και τις ιδιαιτερότητες που υπάρχουν.
Ενημέρωσε για τους εκπαιδευτικούς της β΄ ξένης γλώσσας και τις προσλήψεις που έγιναν στα σχολεία τελευταία.
Τόνισε ότι έγιναν 15000 προσλήψεις Αναπληρωτών, αλλά επεσήμανε τις δυσκολίες που υπάρχουν για το ΄΄αύριο΄΄.
Οι εκπρόσωποι της ΔΟΕ (Κικινής Θαν., Γεν. Γραμματέας, Πετράκης Σταύρος, Ειδ. Γραμματέας, Οικονόμου Τριαντάφυλλος, Ταμίας), έθεσαν θέματα που αφορούσαν τη Στελέχωση των Ολοήμερων δημ. σχολείων ως προτεραιότητα για τη συζήτηση και ζήτησαν να αποσαφηνιστούν οι προθέσεις του ΥΠΑΙΘ τόσο στο θέμα αυτό όσο και σε μια σειρά από ζητήματα όπως η φυσιογνωμία του σχολείου, η ικανοποίηση των κοινωνικών και παιδαγωγικών αναγκών, σύμφωνα με τις θέσεις της ΔΟΕ., το ζήτημα της σχολειοποίησης και του φόρτου των μαθητών στο ΕΑΕΠ, χωρίς την ολοκλήρωση της μελέτης και της προετοιμασίας των μαθητών, αλλά και το θέμα της ύλης και του εξορθολογισμού της, που τέθηκε από την Πρόεδρο του Σ.Π.Δ.Ε. κ. Πριόβολου.
Τόνισαν ιδιαίτερα τους πολλούς τύπους των σχολείων, που υπάρχουν, με αποτέλεσμα την ανάπτυξη παραπέρα των ανισοτήτων που δημιουργούνται αφού χιλιάδες μαθητές δεν διδάσκονται μια σειρά μαθημάτων που διδάσκονται οι άλλοι.
Στη συνεδρίαση συμμετείχαν ο Πρόεδρος του ΙΕΠ κ. Γκλαβάς Σωτ., ο Αντιπρόεδρος του ΙΕΠ κ. Κουμέντος Ιων., εκπρόσωποι της ΔΟΕ (Κικινής Θαν., Γεν. Γραμματέας, Πετράκης Σταύρος, Ειδ. Γραμματέας, Οικονόμου Τριαντάφυλλος, Ταμίας), η κ. Καρδαμίτση Ευδ., Γεν. Δ/ντρια Προσωπικού του ΥΠΑΙΘ, ο κ. Χατζηδημητρίου Ευστρ., Δ/ντής Α/θμιας Εκπ/σης Δ’ Αθήνας, οι Σχολικοί Σύμβουλοι κ.κ. Γούπος Θεόδωρος & Μουταβελής Ανδριανός, οι Διευθυντές του 144ου δημ. σχ. Αθήνας κ. Κωνσταντόπουλος Παν. & του 4ου δημ. σχ. Μελισσίων κ. Χαλεπλής Σπ., η Σύμβουλος του Υπουργού κ. Παπαϊωάννου Μαρία και ο Δ/ντής Σπουδών Α/θμιας Εκπ/σης του ΥΠΑΙΘ κ. Παπαχρήστος Κώστας.

ΠΗΓΗ:

ΔΟΕ: Σχετικά με τις φήμες για την τιμωρητική αντιμετώπιση των Διευθυντών και Προϊσταμένων που δε συμμετέχουν στη διαδικασία της αξιολόγησης


Αρ. Πρωτ.1292
Αθήνα 10/12/2014
Προς
Τον Υπουργό Παιδείας
κ. Ανδρέα Λοβέρδο
Κοιν.
1. Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. 
2. Μ.Μ.Ε.

Σχετικά με τις φήμες για την τιμωρητική αντιμετώπιση  των Διευθυντών και Προϊσταμένων που δε συμμετέχουν στη διαδικασία της αξιολόγησης
Κύριε Υπουργέ,
Με αισθήματα έκπληξης και οργής πληροφορηθήκαμε μέσω γνωστής ιστοσελίδας, η οποία είθισται να διαχέει «αποκλειστικές πληροφορίες από κύκλους και παράγοντες του Υπουργείου Παιδείας» ότι, ούτε λίγο ούτε πολύ, η πολιτική ηγεσία σχεδιάζει να «τιμωρήσει» τους διευθυντές σχολείων και τους/τις προϊστάμενους/ες ολιγοθέσιων σχολείων και νηπιαγωγείων που, πειθαρχώντας στην απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για απεργία - αποχή από όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης δεν κατέθεσαν το περίφημο portfolio ώστε να αξιολογηθούν.
Σας θυμίζουμε, ότι οι συνάδελφοί μας δεν έπραξαν τίποτε το οποίο να αιτιολογεί την οποιαδήποτε τιμωρητική μεταχείρισή τους είτε με το να αξιολογηθούν ως «ανεπαρκείς» είτε με το να αποκλεισθούν από μελλοντικές διαδικασίες επιλογής στελεχών εκπαίδευσης. Εκτελούν πλήρως όλα τους τα καθήκοντα τόσο ως «στελέχη διοίκησης» των σχολικών τους μονάδων όσο και ως εκπαιδευτικοί της τάξης. Αυτό που πράττουν είναι να μη συμμετέχουν σε μια διαδικασία ευτελισμού των εκπαιδευτικών αλλά και της έννοιας της αξιολόγησης η οποία υλοποιείται σε έωλο νομικό πλαίσιο και με παραβίαση ακόμη και των διαδικασιών που ορίζουν οι σχετικοί νόμοι (π.χ. αξιολογούνται μόνο ως προς το διοικητικό και όχι και ως προς το εκπαιδευτικό μέρος) και μάλιστα ασκώντας ένα απολύτως νόμιμα δικαίωμα τους, ήτοι το δικαίωμα στην απεργία.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει ήδη ενημερώσει εκπαιδευτικούς με γνωμοδότηση της νομικής του συμβούλου ότι: « ... Τόσο από την ίδια την συνταγματική αλλά και υπερνομοθετική αναγνώριση του δικαιώματος της απεργίας όσο και από την ρητή διατύπωση του άρθρου 46 του ν.3528/2007 προκύπτει με σαφήνεια, ότι η συμμετοχή σε απεργία, οποιασδήποτε μορφής, συνιστά δικαίωμα του εργαζομένου, προστατεύεται πλήρως από την έννομη τάξη και σε καμία περίπτωση η άσκηση ενός νομίμου δικαιώματος δεν μπορεί να ερμηνευτεί ως πειθαρχικό παράπτωμα, καθώς κάτι τέτοιο αφενός θα ερχόταν σε πλήρη αντίθεση προς την ίδια την έννοια του πειθαρχικού παραπτώματος και αφετέρου θα έπληττε καίρια τον πυρήνα του δικαιώματος της απεργίας. Περαιτέρω, οποιαδήποτε έμμεση ή άμεση διοικητική συνέπεια εις βάρος των απεργών δημοσίων υπαλλήλων, εξαιτίας της συμμετοχής σε απεργιακή κινητοποίηση, ελέγχεται για την νομιμότητα της, καθώς η ενάσκηση ενός νομίμου δικαιώματος δεν μπορεί να επιφέρει οποιαδήποτε κύρωση εις βάρος του φορέα αυτού.  » καθώς και ότι : «η μη υποβολή της εκθέσεως και του ατομικού φακέλου δεν μπορεί να αποτελέσει βάση για μια δυσμενή κρίση του στελέχους, τόσο βάσει των σκέψεων, που αναπτύχθηκαν στην αμέσως προηγούμενη (υπ' αριθμόν 2) παράγραφο όσο και βάσει του γεγονότος, ότι από την ίδια την διατύπωση του νόμου προκύπτει, ότι η υποβολή της αυτοαξιολόγησης και του ατομικού φακέλου δεν είναι υποχρεωτική ενώ εξάλλου δεν δεσμεύει τον αξιολογητή. Σε περίπτωση, που παρατηρηθούν φαινόμενα χαμηλής βαθμολόγησης εξαιτίας της μη υποβολής ατομικού φακέλου και εκθέσεως αυτοαξιολόγησης, αυτό θα αποτελεί μια ισχυρή ένδειξη, ότι η χαμηλή βαθμολόγηση των στελεχών, που συμμετέχουν στην αποχή οφείλεται στην άσκηση ενός νομίμου δικαιώματος τους και γίνεται για λόγους άσχετους προς τα πραγματικά τους προσόντααλλά και: «για την αποστέρηση του δικαιώματος συμμετοχής σε διαδικασίες αξιολόγησης θα πρέπει να υφίσταται υπαιτιότητα εκ μέρους του εκπαιδευτικού. Η συμμετοχή σε απεργιακή κινητοποίηση, οποιασδήποτε μορφής συνιστά άσκηση νομίμου δικαιώματος και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ερμηνευτεί, ότι η μη συμμετοχή στην αξιολόγηση αποτελεί υπαιτιότητα του εκπαιδευτικού, που του αποστερεί το δικαίωμα επιλογής σε θέση στελέχους».
Τέλος, υπογραμμίζουμε, ότι σύμφωνα με την ίδια γνωμοδότηση: «...πρέπει να τονιστεί, ότι η κατ' άρθρο 23 παρ.1 του ν. 1264/1982 η καθ' οιονδήποτε τρόπο επέμβαση στην άσκηση συνδικαλιστικών δικαιωμάτων συνιστά ποινικό αδίκημα για τον εργοδότη και τα όργανα αυτού.».
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σας καλεί να διαψεύσετε άμεσα τις «διαρροές» που διοχετεύονται  με σαφή σκοπό την κάμψη του αγωνιστικού φρονήματος των εκπαιδευτικών και κάνει ξεκάθαρο πως δεν πρόκειται να ανεχτεί οποιαδήποτε ενέργεια, που θα έχει ως στόχο την τιμωρία των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στην απεργία - αποχή από τις διαδικασίες της αξιολόγησης αλλά θα απαντήσει τόσο συνδικαλιστικά όσο και δια της νομικής οδού, στρεφόμενη κατά παντός υπευθύνου, σε περίπτωση, που γίνει η όποια τέτοιου είδους απόπειρα.
 
 

«Διακοπές Χριστουγέννων»


Βαθμός Ασφαλείας:
Να διατηρηθεί μέχρι:
Βαθμός Προτεραιότητας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ  ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

 Αθήνα, 5-12-2014
 Αρ. Πρωτοκόλλου Φ.7/ 953/ 198483/Δ1                                                                                 


ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠΡΟΣ: Όπως πίνακας αποδεκτών

Ταχ. Δ/νση            : Ανδρέα Παπανδρέου 37
Τ.Κ. – Πόλη           : 15180 – Μαρούσι
Ιστοσελίδα            : http://www.minedu.gov.gr
Email                      : spudonpe@minedu.gov.gr 
Πληροφορίες       :  Σ. Λαπατά
                               :  Α. Βάρλα
                               :  Α. Μαγουλάς
Τηλέφωνο             : 210 344 2247
FAX                        : 210 344 3354
 
     
 ΘΕΜΑ :  «Διακοπές Χριστουγέννων»

Ύστερα από ερωτήματα που δέχεται η Υπηρεσία μας, σας ενημερώνουμε ότι:
Α) Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:
Σύμφωνα με τα άρθρα 4, §§ 1.δ των Π. Δ 200 & 201 /1998 (ΦΕΚ 161Α), τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά Σχολεία της χώρας, δε λειτουργούν από 24 Δεκεμβρίου μέχρι και 7 Ιανουαρίου (Διακοπές Χριστουγέννων).
 Β) Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:
 Σύμφωνα  με το άρθρο 2, § 1α του Π.Δ 104/1979 (Α΄23) και την § 1α του άρθρου 2 της υπ΄ αριθμ. 80033/Γ2/04-08-2006 Υ. Α (Β΄1286), τα Γυμνάσια, τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ της χώρας, δε λειτουργούν από 24 Δεκεμβρίου έως και 7 Ιανουαρίου. (Διακοπές Χριστουγέννων).
     Εσωτερική Διανομή:
 1. Δ/νση Σπουδών, Προγραμμάτων
  & Οργάνωσης  Δ.Ε.  Τμήμα Γ’
2. Δ/νση Επαγγελματικής Εκπ/σης
    Τμήμα Β΄
3. Δ/νση Σπουδών, Προγραμμάτων
  & Οργάνωσης  Π.Ε.  Τμήμα Γ’

                                                                                     Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ

                                                                                                                          ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΜΠΑΡΛΑ
                                                                                                                         
                                                             
                                                         ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ
             ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ (ΠΡΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑ)

1.       Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης της  χώρας (έδρες τους)

2.       Προϊσταμένους Παιδαγωγικής και Επιστημονικής  Καθοδήγησης
               (μέσω Περ/κών Δ/νσεων Εκπ/σης)

3.       Σχολικούς Συμβούλους Π.Ε & Δ. Ε (μέσω Περ/κών Δ/νσεων Εκπ/σης)

4.       Δ/νσεις Π. Ε. & Δ. Ε της χώρας.

5.       Σχολικές μονάδες Π. Ε & Δ. Ε της χώρας (μέσω Δ/νσεων Π. Ε  & Δ. Ε )

Εξι στους δέκα παίρνουν μισθό μέχρι 1.000 ευρώ

ΑΥΞΗΘΗΚΑΝ ΚΑΤΑ 159.729 ΑΤΟΜΑ ΟΙ ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΣΕ ΕΝΑΝ ΧΡΟΝΟ

«Διπλό» πρόσωπο παρουσιάζει η ελληνική αγορά εργασίας. Από τη μία πλευρά, για έξι στους δέκα εργαζόμενους οι μισθοί δεν ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ (αφορά πλήρως αλλά και μερικώς απασχολούμενους), ενώ το 30% δουλεύει λιγότερες από 35 ώρες την εβδομάδα.

Οι επιχειρήσεις που απασχολούν έστω και έναν μισθωτό εργαζόμενο αυξήθηκαν φέτος στις 214.409 (9%), δηλαδή δημιουργήθηκαν μέσα σε έναν χρόνο 17.714 νέες επιχειρήσεις
Οι επιχειρήσεις που απασχολούν έστω και έναν μισθωτό εργαζόμενο αυξήθηκαν φέτος στις 214.409 (9%), δηλαδή δημιουργήθηκαν μέσα σε έναν χρόνο 17.714 νέες επιχειρήσεις
Από την άλλη πλευρά, παρατηρείται αύξηση των θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό τομέα και μάλιστα κάνουν την εμφάνισή τους νέες μικρές επιχειρήσεις (με τουλάχιστον έναν εργαζόμενο). Τα ετήσια στοιχεία για την κατάσταση στην αγορά εργασίας -όπως καταγράφονται στο σύστημα «Εργάνη»- παρουσίασε χθες ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης.
Ο υπουργός σημείωσε πως τα στοιχεία πιστοποιούν ότι: η μισθωτή απασχόληση στην Ελλάδα «ξαναζωντανεύει», επιδεικνύοντας έναν πρωτόγνωρο δυναμισμό.
Ενδεικτικά αναφέρεται πως μέσα σε έναν χρόνο αυξήθηκε κατά 159.729 άτομα ο αριθμός των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα. Πρόκειται για μία αύξηση της τάξης του 11,65% μέσα σε έναν χρόνο, με το υπουργείο να κάνει λόγο για «ενθαρρυντικό στοιχείο». Αναλυτικά, με βάση το σύστημα «Εργάνη»:
  • Tο 8,95% των εργαζομένων αμείβεται στα όρια του κατώτατου μισθού, ενώ στον αντίποδα το 40% των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα αμείβεται με μισθούς μεγαλύτερους των 1.000 ευρώ.
  • Πάντως έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον το ότι η συνολική μηνιαία δαπάνη για μισθούς ανέρχεται φέτος σε 1,5 δισεκατομμύρια (δηλαδή είναι αυξημένη κατά περίπου 80 εκατομμύρια σε σχέση με πέρυσι).
  • Το 70% των εργαζομένων δουλεύει πάνω από 35 ώρες, ωστόσο το υπόλοιπο 30% απασχολείται σε ευέλικτες μορφές εργασίας (μερική ή εκ περιτροπής). Μάλιστα σχεδόν ένας στους πέντε μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα απασχολείται έως 20 ώρες την εβδομάδα.
  • Ο συνολικός αριθμός των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα στην καταγραφή του 2013 ήταν 1.371.450 άτομα. Φέτος ο αριθμός των μισθωτών έφτασε τις 1.531.179, δηλαδή αυξήθηκε κατά 159.729 άτομα σε σχέση με πέρυσι. Αυτή η ετήσια αύξηση της μισθωτής απασχόλησης είναι περίπου 11,65%.
  • Πέρυσι ο αριθμός των επιχειρήσεων που απασχολούσαν έστω και έναν μισθωτό εργαζόμενο ήταν 196.695. Φέτος αυξήθηκαν στις 214.409 (ποσοστό 9%), δηλαδή δημιουργήθηκαν μέσα σε έναν χρόνο 17.714 νέες επιχειρήσεις που απασχολούν τουλάχιστον έναν εργαζόμενο.
  • Το 89,6% από αυτές τις επιχειρήσεις είναι πολύ μικρές, καθώς απασχολούν έως 10 εργαζομένους. Το 45,5% -δηλαδή περίπου οι μισές επιχειρήσεις- δραστηριοποιούνται στο λιανικό και χονδρικό εμπόριο και στις υπηρεσίες εστίασης.
  • Τις 19.900 φτάνουν οι αιτήσεις που έχουν υποβληθεί για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα (αφορούν 26.800 ωφελούμενους), με βάση τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο υφυπουργός Εργασίας Βασίλης Κεγκέρογλου.
Σημειώνεται πως το 65% δηλώνει μηδενικό εισόδημα το τελευταίο 12μηνο, το 25% δηλώνει εισόδημα μέχρι 2.000 ευρώ και το 10% εισόδημα από 2.000 μέχρι 5.000 ευρώ (αφορά στο καθαρό πραγματικό εισόδημα).
Κ. Κοκκαλιάρη
ΠΗΓΗ:  ethnos.gr

«Εορτασμός της 11ης Δεκεμβρίου ως Παγκόσμιας Ημέρας του Παιδιού»





ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ  ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
-----
      Αθήνα, 8-12-2014
 Αρ. Πρωτοκόλλου : Φ.14/ 950/ 198730/Δ1   


ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ & ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Π.Ε.
ΤΜΗΜΑ Γ’ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ & ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ

-----


Ταχ. Δ/νση            : Ανδρέα Παπανδρέου 37
Τ.Κ. – Πόλη           : 15180 – Μαρούσι
Ιστοσελίδα            : http://www.minedu.gov.gr
Email                      : spudonpe@minedu.gov.gr 
Πληροφορίες       :  Σ. Λαπατά
Τηλέφωνο             : 210 344 2247
FAX                        : 210 344 3354
  ΠΡΟΣ: 1. Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης
                   της χώρας (έδρες τους)
               2. Προϊσταμένους Παιδαγωγικής &
                   Επιστημονικής Καθοδήγησης
                   (μέσω Περιφ. Δ/νσεων  Εκπ/σης)
               3. Σχολικούς Συμβούλους Δημοτ. Εκπ/σης 
                   (μέσω Περιφ. Δ/νσεων  Εκπ/σης)
               4. Δ/νσεις  Π.Ε. της χώρας (έδρες τους)
               5. Δημόσια & Ιδιωτικά Δημ. Σχολεία της   
                    χώρας (μέσω Δ/νσεων Π.Ε.)        
 
 KOIN.:   Υπ. Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης      
                   & Πρόνοιας
                   Γεν. Δ/νση Πρόνοιας
                   Δ/νση Προστασίας Οικογένειας
                   Σολωμού 60
                   104 32 Αθήνα


ΘΕΜΑ :  «Εορτασμός της 11ης Δεκεμβρίου ως Παγκόσμιας Ημέρας του Παιδιού»
Σχετικό έγγραφο: 194621/01-12-2014

Η 11η Δεκεμβρίου, με πρωτοβουλία του Ο.Η.Ε και της UNICEF, έχει ορισθεί ως Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού. Ο ετήσιος εορτασμός της προβάλλει τη σημασία που η Διεθνής Κοινότητα προσδίδει στα παιδιά όλου του κόσμου, ώστε να προετοιμάζονται πλήρως για να ζήσουν σε μία κοινωνία που θα σέβεται και θα προστατεύει τα ατομικά τους δικαιώματα.
Στο πλαίσιο του ετήσιου εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας του Παιδιού, παρακαλούνται οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων Π.Ε. της χώρας, όπως μεριμνήσουν για την οργάνωση σχετικών εκδηλώσεων, με τη συμμετοχή ολόκληρου του διδακτικού προσωπικού και τη συνεργασία, όπου αυτό είναι εφικτό και άλλων τοπικών παραγόντων, έτσι ώστε να διαδοθεί το μήνυμα της Ημέρας, για το καλύτερο αύριο των παιδιών όλου του κόσμου.
Επισημαίνεται ότι, οι εκδηλώσεις, η διοργάνωση των οποίων είναι προαιρετική,  θα λάβουν χώρα στο πλαίσιο του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης, ώστε να μη διαταραχθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα.
                                                                                                  
  Εσωτερική Διανομή:                                                     Ο  ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
1.Δ/νση Σπουδών, Προγραμμάτων
  & Οργάνωσης  Π.Ε.
  Τμήμα Γ’
   
                                                                                       
                                                                                                      ΚΩΣΤΑΣ  ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ