Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015

Κοινό υπόμνημα ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για τις συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών




Αθήνα, 27-3-2015
                                                                                    ΠΡΟΣ:
                                                                                                τον Υπ. Παιδείας
                                                                                                κ. Αρ. Μπαλτά
                                                                                                τον αναπλ. Υπ. Παιδείας
                                                                                                κ. Αναστ. Κουράκη

Κοινό υπόμνημα ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για τις συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών
  Τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε. επανέρχονται για το ιδιαίτερα σοβαρό ζήτημα του δικαιώματος των εκπαιδευτικών να επιλέγουν το χρόνο που θα υποβάλλουν αίτηση για συνταξιοδότηση. Υπογραμμίζουμε ότι οι εκπαιδευτικοί των δύο βαθμίδων είναι οι μοναδικοί κλάδοι μονίμων δημοσίων υπαλλήλων οι οποίοι δεν έχουν δικαίωμα να υποβάλλουν αίτηση συνταξιοδότησης οποιαδήποτε στιγμή το επιθυμούν. Το καθεστώς αυτό της ανισοτιμίας μέσα στο Δημόσιο, έρχεται σε πλήρη αντίθεση ακόμα και με τα θεμελιώδη, συνταγματικά κατοχυρωμένα, δικαιώματα της ισονομίας και της ισοτιμίας όλων των δημοσίων υπαλλήλων.
  Επίσης, σύμφωνα με το Ν.4186/13, το διάστημα υποβολής αίτησης παραίτησης περιορίστηκε ακόμα περισσότερο στο τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου κάθε έτους ενώ η λύση της υπαλληλικής σχέσης ορίζεται στις 30/6, γεγονός που στερεί από πολλούς συναδέλφους ώριμα συνταξιοδοτικά δικαίωματα τα οποία διατηρούσαν με το προηγούμενο καθεστώς.
  Θεωρούμε αναγκαίο να παρθούν άμεσα όλες εκείνες οι πρωτοβουλίες και τα μέτρα από τη μεριά της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας ώστε να αρθούν αυτές οι αδικίες και οι ανισότητες σε βάρος των εκπαιδευτικών των δύο βαθμίδων.
  Τα Δ.Σ. των Δ.Ο.Ε. και Ο.Λ.Μ.Ε. ζητούν να δίνεται, τουλάχιστον, η δυνατότητα περισσότερες φορές μέσα στο χρόνο στους εκπαιδευτικούς το δικαίωμα για συνταξιοδότηση.
Προτείνουμε συγκεκριμένα:
1.       Όσοι παραιτούνται το τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου (για να υπολογίζονται τα κενά) να γίνεται λύση της υπαλληλικής τους σχέσης την 31η  Αυγούστου και όχι την 1η Ιουλίου. Αυτό διευκολύνει τους εκπαιδευτικούς στη συμπλήρωση των αντίστοιχων χρόνων συνταξιοδότησης, γιατί οι εκπαιδευτικοί διορίζονται το Σεπτέμβρη.
2.       Να δίνεται, επιπλέον, η δυνατότητα στο τέλος των τριμήνων (Α΄ και Β΄ ) ή του τετραμήνου στα Λύκεια, να υποβάλλονται παραιτήσεις των εκπαιδευτικών για συνταξιοδότηση, με την υποχρέωση να έχουν προειδοποιήσει δεσμευτικά τρεις μήνες πριν την υπηρεσία, ώστε να προγραμματίζεται η ανάλογη αναπλήρωση.
  Πιστεύουμε πως η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θα υιοθετήσει τις προτάσεις μας, στην κατεύθυνση της άρσης των αδικιών και την εξάλειψη των φαινομένων της άνισης μεταχείρισης των εκπαιδευτικών σε σχέση με τους υπόλοιπους εργαζόμενους του δημόσιου τομέα.
ΤΑ Δ.Σ.
ΔΟΕ- ΟΛΜΕ
 

Πέμπτη 26 Μαρτίου 2015

Δεκαπέντε συμπεράσματα για το Bullying

«Η ενδοσχολική βία δεν είναι παιχνίδι. Πρέπει να μιλήσεις” είναι το σύνθημα της δράσης κατά του bullying #MI FOVASAI που υλοποιεί η εταιρία Stoiximan, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κρήτης». Στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου παριουσιάστηκαν μάλιστα τα πορίσματα της Επιστημονικής Ομάδας για το Σχολικό Εκφοβισμό ποιυ έχει συσταθεί από το Εργαστήριο Ψυχολογίας & Ειδικής Αγωγής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης και του Τμήματος Ψυχολογίας του Παν. Κρήτης.

Δεκαπέντε συμπεράσματα για το Bullying
Συγκεκριμένα σύμφωνα με τα πορίσματα που παρουσίασαν οι ερευνητές:
1. Ο ενδοσχολικός εκφοβισμός είναι στα ίδια πάνω-κάτω επίπεδα με τις άλλες χώρες της Δ. Ευρώπης, παρόλο που κάποιες έρευνες δείχνουν υψηλότερα ποσοστά (π.χ. Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας (WHO, HBSC 2005/2006): δήλωσαν Θύματα το 27% των κοριτσιών και το 29% των αγοριών στο 13ο έτος (2η θέση) και το 17% των κοριτσιών και το 21% των αγοριών στο 15ο έτος (3η θέση), Δράστες, το 12% των κοριτσιών και το 38% των αγοριών στο 15ο έτος (3η θέση))
2. Ο ενδοσχολικός εκφοβισμός και η θυματοποίηση κινείται σε ένα ευρύ φάσμα: από τις ανοιχτές σωματικές, λεκτικές και ψυχολογικές μορφές βίας έως και τις πλέον συγκαλυμμένες ή ήπιες και έμμεσες (π.χ. αποκλεισμός από σχέσεις, (έμμεση) συκοφάντηση), κοκ)
3. Ο ενδοσχολικός εκφοβισμός συνιστά μία τραυματική εμπειρία (ακόμη και στις πιο ήπιες μορφές του, π.χ. συστηματικός αποκλεισμός από σχέσεις). Συνδέεται σε μεγάλα ποσοστά με την ποιότητα του δεσμού (σχέσεων) στην οικογένεια. Η χαμηλή ποιότητα δεσμού συνδέεται με υψηλότερα ποσοστά και επίπεδα τραύματος, καθώς και εκφοβισμού του άλλου (πρώτα στοιχεία πανελλήνιας έρευνας). Γνωρίζουμε και δημοσιεύεται και στο τελευταίο βιβλίο μας για τη Σχολική Βία, ότι οι καλοί/θετικοί οικογενειακοί δεσμοί/ σχέσεις συνιστούν ένα προστατευτικό παράγοντα και για τον κίνδυνο θυματοποίησης (Θύμα) και για τις συμπεριφορές εκφοβισμού (Θύτης)
4. Τα παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (Τμήμα Ένταξης) φαίνεται να είναι πιο ευάλωτα και να θυματοποιούνται σε μεγαλύτερα ποσοστά, με βάση και τις αντιλήψεις των δασκάλων αλλά και με δεδομένα άμεσα μετρήσεων με βάση δηλώσεις των παιδιών (σε μικρής βέβαια κλίμακας έρευνα (380 δασκάλων και 120 παιδιών: Ρέθυμνο-Λάρισα)
5. Η θυματοποίηση συνδέεται με μεγαλύτερα ποσοστά κατάθλιψης και άγχους, αλλά και οικογενειακών δυσλειτουργιών, με βάση δεδομένα από εναλλακτικές μετρήσεις για την οικογένεια (ζωγραφιά οικογένειας)( σε μικρής κλίμακας έρευνα: Κρήτη)
6. Τα αγόρια δηλώνουν περισσότερο από τα κορίτσια πως άσκησαν συμπεριφορές εκφοβισμού ή παρενόχλησης σε άλλα άτομα
7. Οσο μικρότερη η ενσυναίσθηση των αγοριών τόσο μεγαλύτερη η πιθανότητα εκδήλωσης συμπεριφορών εκφοβισμού και γενικά ριψοκίνδυνων συμπεριφορών
8. Οσο μικρότερη η ενσυναίσθηση των αγοριών τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να πέσουν θύματα εκφοβισμού. (Η ενσυναίσθηση είναι κατά κάποιο τρόπο μια βασική διάσταση αυτού που αποκαλούμε συναισθηματική νοημοσύνη, όταν αυτή απουσιάζει αυξάνει τις πιθανότητες εμπλοκής με τον έναν ή άλλο τρόπο στον εκφοβισμό)
9. Βρέθηκε σημαντική συσχέτιση μεταξύ θυματοποίησης με άσχημη ψυχολογική κατάσταση (π.χ. αισθήματα λύπης, μοναξιάς, απαισιοδοξίας για το μέλλον)
10. Η σχέση με τον πατέρα και οι μορφές διαπαιδαγώγησης παίζουν σημαντικό ρόλο στην εμπλοκή στον εκφοβισμό
11. Ενα σημαντικό ποσοστό συνδέεται και με συμπεριφορές/ταυτίσεις με ανδρικά πρότυπα ψευτο-παλληκαρισμού, για να διαχειριστεί το παιδί τα άγχη της προ-εφηβεία και της εφηβείας, και να διασφαλίσει την ταυτότητα του σε σχέση με βαθύτερα ή λιγότερα σημαντικά αισθήματα μειονεξίας.
12. Προτάσεις: δεν φτάνει μόνο η πληροφόρηση ή οι κατασταλτικές πρακτικές: χρειάζονται παρεμβάσεις σε όλα τα επίπεδα, εμπλοκή ειδικών, δασκάλων, γονέων, αλλά και των άλλων παιδιών και εξατομικευμένες προσεγγίσεις για την καλύτερη κατανόηση της δυναμικής του φαινομένου, σε ατομικό και οικογενειακό επίπεδο
13. Συμβουλευτική υποστήριξη γονέων και παιδιών-θυμάτων, αλλά και Συμβουλευτική εποπτεία γονέων και παιδιών-θυτών.
14. Σχολείο: Χρήση εναλλακτικών μεθόδων διδασκαλίας και κυρίως προαγωγής των ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων, ενίσχυσης των δεσμών μεταξύ της ομάδας (σχολικό κλίμα της τάξης) και της κουλτούρας της συνεργασίας
15. Σημερινό σχολείο: απουσία χαράς (όχι απλά πλάκας), απουσία ενδιαφέροντος, απουσία ενός ελκυστικού προγράμματος, ενός προγράμματος που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και ικανότητες των μαθητών
ΠΗΓΗ:  ethnos.gr

Κουζίνα με Ψυχή (Soul Kitchen),

Αρχική

 

Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δημήτρης Χατζής» Είσοδος ελεύθερη
Κυριακή 29 Μαρτίου, ώρα 8:30 μ.μ.
Κουζίνα με Ψυχή  (Soul Kitchen),
Φατίχ Ακίν, Γερμανία - Γαλλία - Ιταλία, 2009, 99’
Διοργάνωση: Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών
O ειδικός συνεργάτης του Πνευματικού Κέντρου Δήμου Ιωαννιτών, κ. Παναγιώτης Κράββαρης αναφέρει σχετικά:
«Ο Ζήνος Καζαντζάκης είναι ένας ελληνικής καταγωγής Γερμανός του Αμβούργου που έχει ένα εστιατόριο στη βιομηχανική περιοχή της πόλης. Μέσα σε μια παλιά διαμορφωμένη αποθήκη σερβίρει μερίδες fast food στους θαμώνες που κυρίως αποτελούνται από φαν της σόουλ μουσικής και ροκ συγκροτημάτων που κάνουν πρόβες στο μαγαζί. Ένα μικρό ατύχημα τραυματίζει έναν σπόνδυλο της σπονδυλικής του στήλης και δεν μπορεί να σταθεί και να περπατήσει καλά. Η κοπέλα του φεύγει για την Κίνα και ο αχαΐρευτος αδερφός του παίρνει άδεια από την φυλακή με την προϋπόθεση ότι θα βρει δουλειά στο εστιατόριό του, στο οποίο μόλις έχει προσλάβει έναν ιδιότροπο μάγειρα. Παράλληλα τον κυνηγά ένας παλιός του συμμαθητής που θέλει να αγοράσει το οικόπεδο και το υγειονομικό του βάζει πρόστιμα.
Ο Φατίχ Ακίν σκηνοθετεί τον φίλο του από το σχολείο Άνταμ Μπουσδούκο σε δραματοποιημένες πραγματικές εμπειρίες της παρέας τους, ενώ γράφουν μαζί και το σενάριο
».

Έκτακτη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιωαννίνων την Πέμτπη 31-3-2015



  ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  
     ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Ιωάννινα,  23-3-2015
Αρ. Πρωτ.: 206
Ταχ. Δ/νση: Αράπη 1A -  45332 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Τηλ. - FAX: 26510 78747
Ιστοσελίδα: www.syldnioa.gr

ΠΡΟΣ : Μέλη Συλλόγου
ΚΟΙΝ.: ΔΟΕ

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΘΕΜΑ : «Έκτακτη Γενική Συνέλευση»

Το Δ.Σ. του Συλλόγου σας καλεί σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση την Τρίτη 31 Μαρτίου 2015 στις 6:00΄μμ στην αίθουσα εκδηλώσεων του 27ου Δημοτικού Σχολείου (Τάσου Ισαάκ 22 & Τέρμα Μανωλιάσας, Κιάφα).

Θ.Η.Δ.: «Εκτίμηση των  νέων δεδομένων στην  εκπαίδευση όπως αυτά προέκυψαν από  την συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε με  την  πολιτική  ηγεσία  του  Υπουργείου Παιδείας και  απόφαση  για την παραπέρα πορεία του Κλάδου και τα αγωνιστικά βήματα που θα πρέπει να πραγματοποιηθούν».

ΥΓ
Όσοι συνάδελφοι αναπληρωτές ΕΣΠΑ, δεν έχουν καταβάλει την ετήσια  συνδρομή τους στο Σύλλογο και την Ομοσπονδία, θα πρέπει να τακτοποιηθούν οικονομικά για να μπορέσουν να συμμετάσχουν στην πρωινή εκλογοαπολογιστική συνέλευση του Ιουνίου. Στη συνέλευση θα παρευρίσκεται ο ταμίας του Συλλόγου για την εξυπηρέτησή τους. Παρακαλούμε τους Διευθυντές των Σχολείων να ενημερώσουν όλους τους συναδέλφους.


Α.Δ.Ε.Δ.Υ.: Επιστολή προς Υπουργό και Υφυπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
Προς:
1. Υπουργό Εργασίας,
Κοινωνικής Ασφάλισης
και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
κ. Παναγιώτη Σκουρλέτη
2. Υφυπουργό Εργασίας,
Κοινωνικής Ασφάλισης
και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
κα. Θεανώ Φωτίου
Κοιν.:
1. Πρόεδρο Κ.Κ.Π.Π.Δ.Ε.
κα. Γεωργία Τσουκαλά
2. Εκπρόσωπο Εργαζομένων Δ.Σ.
3. Σύλλογο Εργαζομένων Λεχαινών
4. Σύλλογο Εργαζομένων Αίγιου
Κύριοι Υπουργοί,
Κατόπιν επικοινωνίας με την ΠΟΕΔΗΝ ενημερωθήκαμε για την πρόθεση της Διοίκησης του Κ.Κ.Π.Π.Δ.Ε. να μετακινήσει υπαλλήλους από τις μονάδες Πύργου και Αιγίου προς την έδρα του Κ.Κ.Π.Π.Δ.Ε. για να ενισχύσει τη λειτουργία του.
Με το Ν. 4109/2012 ως έδρες των Κ.Κ.Π.Π.Δ.Ε. ορίζονται οι πρωτεύουσες των περιφερειών (εν προκειμένου η Πάτρα) και όχι οι πόλεις που εδρεύουν οι μεγαλύτεροι φορείς.
Εξαιτίας αυτής της ρύθμισης επιχειρείται μεταφορά προσωπικού από το παράρτημα ΑΜΕΑ Λεχαινών (υπηρετούν 70 υπάλληλοι) και από το παράρτημα Αιγίου (υπηρετούν 23 υπάλληλοι) προς το Σκαγιοπούλειο Πάτρας όπου υπηρετούν 14 υπάλληλοι.
Η άκριτη και ανούσια μεταφορά εργαζομένων δεν αντιμετωπίζει τα λειτουργικά προβλήματα, υποβαθμίζει το προσφερόμενο κοινωνικό έργο, ενώ δημιουργεί τεράστια προβλήματα στους εργαζομένους, που σε εποχή οικονομικής κρίσης καλούνται να μετακινούνται σε μεγάλες αποστάσεις για τη δουλειά τους, κάτι που ισοδυναμεί με περαιτέρω οικονομική εξαθλίωση και οικογενειακή εξόντωση.
Το παράρτημα ΑΜΕΑ Λεχαινών έχει γίνει κατ’ επανάληψη αντικείμενο αρνητικής προβολής από διεθνή μέσα ενημέρωσης για την κακή κατάσταση στις υποδομές και στις τεράστιες ελλείψεις προσωπικού. Αυτό οδηγεί σε πρακτικές απαράδεκτες, ξεπερασμένες επιστημονικά και δυσφημεί τη χώρα και τους εργαζόμενους.
Οι κατά καιρούς δεσμεύσεις των εκάστοτε πολιτικών ηγεσιών, αποδείχθηκαν έπεα πτερόεντα.
Κύριοι Υπουργοί,
Ζητάμε την άμεση ανάκληση των δυσμενών μετακινήσεων, την πρόσληψη μονίμου προσωπικού, που θα στελεχώσουν και θα ενισχύσουν τις υπό κατάρρευση προνοιακές μονάδες από τη χρόνια εγκατάλειψη των κυβερνώντων.
Το κράτος πρόνοιας σε εποχή οικονομικής κρίσης θέλει ενίσχυση και αναβάθμιση κατά προτεραιότητα. Η κινητικότητα του προσωπικού με δυσμενείς επιπτώσεις σε ασθενείς και εργαζόμενους συνιστά απλά διαχείριση της φτώχειας και μας βρίσκει ριζικά αντίθετους.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

ΔΟΕ: Παρατηρήσεις για τις αλλαγές επί του πειθαρχικού δικαίου που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο "Εκδημοκρατισμός της διοίκησης- Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση-Αποκατάσταση Αδικιών και άλλες διατάξεις"


 
Αρ. Πρωτ.1516
Αθήνα 24/3/2015

Προς
Τον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης

Κοιν.
1. τον Υπουργό Παιδείας
κ. Αριστείδη Μπαλτά
2. τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας
κ. Τάσο Κουράκη  
Κοιν:
Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.


Θέμα: Παρατηρήσεις για τις αλλαγές επί του πειθαρχικού δικαίου που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο  "Εκδημοκρατισμός της διοίκησης- Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση-Αποκατάσταση Αδικιών και άλλες διατάξεις"
Σχετικά με το νομοσχέδιο "Εκδημοκρατισμός της διοίκησης- Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση-Αποκατάσταση Αδικιών και άλλες διατάξεις" που αναρτήθηκε στη Διαύγεια για διαβούλευση (ως τις 24/3) και ειδικότερα στο κομμάτι για το πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων, που αφορά και τους εκπαιδευτικούς, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τονίζει, ότι από την πρώτη στιγμή της εφαρμογής του νέου πειθαρχικού δικαίου και του θεσμού της αυτοδίκαιης αργίας ζήτησε και ζητά επίμονα και ξεκάθαρα την κατάργησή τους. Άμεσα παρατηρήσαμε, και δυστυχώς στη συνέχεια οι αντιρρήσεις μας επιβεβαιώθηκαν, ότι οι εν λόγω διατάξεις αντί να επιλύουν ζητήματα αποτελούν εργαλείο διώξεων και αυταρχισμού, στερούν το τεκμήριο της αθωότητας και έχουν οδηγήσει πάρα πολλούς εκπαιδευτικούς σε αργία, ακόμη και για ασήμαντες ιδιωτικής φύσεως διαφορές. Στην κατεύθυνση αυτή η Δ.Ο.Ε. είχε προσέλθει και στο διάλογο με την, υπό τον Κ. Λοβέρδο, τότε ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας καταθέτοντας προτάσεις, που έθεταν σοβαρά ζητήματα και πρότειναν λύσεις, χωρίς ωστόσο, μέσω των διατάξεων που τελικώς θεσπίστηκαν να βελτιωθεί σοβαρά ο πυρήνας των προβλημάτων.
Τις ίδιες προτάσεις έθεσε και στη συνάντηση της 3/3/2015 με τη νυν πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.
Συγκεκριμένα ζητήσαμε:



   

Τετάρτη 25 Μαρτίου 2015

ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 26-3-2015 ΣΤΙΣ 6:30

ΚΑΛΕΣΜΑ*

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι

'Όσο η κυβέρνηση διατηρεί ενεργό το θεσμικό πλαίσιο που διατηρεί το βαθμολόγιο – μισθολόγιο – φτωχολόγιο, όσο παραμένουν ενεργά τα αντιλαϊκά εργασιακά μέτρα, όσο παραμένουν ενεργές οι δηλώσεις του Υπουργού Διοικητικής μεταρρύθμισης σχετικά με την αξιολόγηση στο δημόσιο, όσο η ακώλυτη βαθμολογική/μισθολογική εξέλιξη  και συνέχιση της οικονομικής φτωχοποίησης των εργαζομένων στην εκπαίδευση εξαρτώνται από τις δεσμεύσεις και τις συμφωνίες με την Ε.Ε. το συνδικαλιστικό κίνημα οφείλει να βγει μπροστά. Να διεκδικήσει τα αιτήματά του. Πολιτική επιλογή της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας είναι η απόφαση να θέσει ως κριτήριο  για την αντιμετώπιση των αιτημάτων του κινήματος το όριο της δημοσιονομικής προσαρμογής και του οικονομικού κόστους. Αυτή η πολιτική που παραπέμπει ευθέως στις μνημονιακές δεσμεύσεις υπονομεύει  ακόμη και αυτό που σήμερα ονομάζουμε δημόσια δωρεάν εκπαίδευση καθώς και την οικονομική και εργασιακή αποκατάσταση των εργαζομένων στο δημόσιο. Δεν μπορεί να υπάρξει φιλολαϊκή πολιτική  όσο η κυβέρνηση κινείται κάτω από τα ασφυκτικά όρια που θέτουν Ε.Ε.-ΔΝΤ-δανειστές.
Το ζήτημα των διαθέσιμων και απολυμένων συναδέλφων, το ζήτημα της αξιολόγησης, τα διαθέσιμα των ασφαλιστικών ταμείων που προβλέπεται να μπουν στη εξυπηρέτηση του χρέους, τα κενά στην εκπαίδευση απαιτούν άμεση κινητοποίηση.
Η ανασυγκρότηση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, ακόμα και τα μέτρα άμεσης και επείγουσας ανάγκης, όπως οι προσλήψεις για την κάλυψη των κενών ή μέτρα αυτονόητης οικονομικής ανακούφισης όπως η ακώλυτη βαθμολογική/μισθολογική εξέλιξη και πολύ περισσότερο οι εκπαιδευτικές πολιτικές που θα κάνουν πράξη το σχολείο των λαϊκών αναγκών και δικαιωμάτων, έρχονται σε ευθεία σύγκρουση και ρήξη με τις μνημονιακές πολιτικές.
Σε αυτή την κατεύθυνση, καλούμε τους συναδέλφους  και όλους τους εργαζόμενους  στον αγώνα για τη δικαίωση των αιτημάτων μας, για τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση των όλων και των ίσων.

*Το κάλεσμα απευθύνεται στο Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ , ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ και σε κάθε σωματείο , συλλογικότητα,εργαζόμενο


ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΑΛΛΑΪΚΟ
ΠΕΜΠΤΗ 26 ΜΑΡΤΙΟΥ ΣΤΙΣ 6:30΄μμ
ΖΩΣΙΜΑΙΑ ΑΚΑΔΗΜΙΑ


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. Ν. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΕΛΜΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΗΛΩΝ ΠΑΝ/ΜΙΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Υπόμνημα προς τον Αναπλ. Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης

Μαρ 24 2015 

ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Κύριε Υπουργέ,
Οι αγώνες των εργαζομένων στο Δημόσιο και ιδιαίτερα οι εμβληματικοί και ανυποχώρητοι αγώνες των απολυμένων και διαθέσιμων την προηγούμενη περίοδο, απονομιμοποίησαν την πολιτική των απολύσεων και της συρρίκνωσης των κοινωνικών αγαθών.
Οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου με τίτλο «Εκδημοκρατισμός της διοίκησης – Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση – Αποκατάσταση Αδικιών και άλλες διατάξεις» ικανοποιούν ορισμένα από τα κεντρικά αιτήματα της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. της τελευταίας περιόδου, όπως η ακύρωση των διαθεσιμοτήτων και των απολύσεων και η επαναφορά των συναδέλφων στην ενεργό υπηρεσία, η κατάργηση της αυτοδίκαιης αργίας, η κατάργηση της διαδικασίας επαναπροσδιορισμού των κριτηρίων μετατροπής των συμβάσεων σε Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου (ΙΔΑΧ), η μονιμοποίηση των συναδέλφων ΙΔΑΧ και η κατάργηση της πολιτικής επιστράτευσης των απεργών.
Ειδικότερα,

Ελληνική Επανάσταση του 1821


 

Η Ελληνική Επανάσταση ή Επανάσταση του 1821 ήταν η ένοπλη εξέγερση των Ελλήνων εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, με σκοπό την αποτίναξη της οθωμανικής κυριαρχίας και τη δημιουργία ανεξάρτητου εθνικού κράτους. Υπολογίζεται ότι κατά τη διάρκεια του οκταετούς, συνολικά, αγώνα των Ελλήνων (1821-1829) διεξήχθησαν μεταξύ αυτών και των οθωμανικών στρατευμάτων περισσότερες από 1.000 μάχες.[5]
Την ένοπλη εξέγερση των Ελλήνων ξεκίνησαν και τελείωσαν δυο πρίγκιπες, οι οποίοι ήταν και αδέλφια: ο αρχηγός της Φιλικής Εταιρείας, πρίγκιπας Αλέξανδρος Υψηλάντης, που κήρυξε την έναρξή της στο Ιάσιο της Μολδοβλαχίας, (περιοχή που σήμερα ανήκει στη Ρουμανία), στις 22 Φεβρουαρίου του 1821 και ο πρίγκιπας Δημήτριος Υψηλάντης, που έδρασε στον ελλαδικό χώρο από το 1821, δίνοντας την τελευταία, νικηφόρα, μάχη εναντίον των Τούρκων, στην Πέτρα της Βοιωτίας, στις 12 Σεπτεμβρίου του 1829.
Οι απαρχές του ελληνικού εθνικού κινήματος βρίσκονται στη Συνθήκη Κιουτσούκ-Καϊναρτζή, κατά την οποία εκδηλώθηκε η ρωσική προστασία επί όλων των χριστιανικών πληθυσμών της οθωμανικής επικράτειας και κυρίως της Βαλκανικής, παράλληλα με την ώριμη φάση του νεοελληνικού Διαφωτισμού, περί το 1800. Η επανάσταση οργανώθηκε από μία συνωμοτική οργάνωση τη Φιλική Εταιρεία, που ιδρύθηκε το 1814 στην Οδησσό από τρεις Έλληνες εμπόρους. Οι πρωτεργάτες της επαναστατικής ιδέας είχαν επηρεαστεί από το έργο του εθνεγέρτη Ρήγα Φεραίου, ο οποίος οραματίστηκε μια πανβαλκανική εξέγερση όλων των λαών της χερσονήσου για την αποτίναξη του οθωμανικού ζυγού και για αυτό τον λόγο επέλεξαν να ξεκινήσουν την επανάσταση από τις παραδουνάβιες αυτόνομες ηγεμονίες της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, όπου διαβίωναν διάφορες χριστιανικές, κατά ομιλούσα γλώσσα "εθνότητες". Οι Φιλικοί προκειμένου να ενισχύσουν το φρόνημα του πληθυσμού, άφησαν εντέχνως να διαφαίνεται ότι πίσω από την κινητοποίησή τους κρυβόταν κάποια χριστιανική υπερδύναμη της εποχής και συγκεκριμένα η τσαρική Ρωσία, αφού στην προκήρυξή του, που εξέδωσε στις 22 Φεβρουαρίου 1821, ο Αλέξανδρος Υψηλάντης αναφέρει κατά γράμμα:
«Κινηθήτε, ω φίλοι, και θέλετε ιδή μίαν Κραταιάν δύναμιν να υπερασπισθή τα δίκαιά μας!»
Τούτο ήταν αληθές πλην όμως η κατ΄ αυτό τον τρόπο δημοσιοποίηση της ηθικής υποστήριξης εξανάγκασε τον τσάρο Αλέξανδρο Α΄, που συμμετείχε τον καιρό εκείνο στην Ιερά Συμμαχία, πληροφορηθείς την έκρηξη του κινήματος στη Μολδοβλαχία, μετά και τον αφορισμό εκ μέρους του Πατριάρχη Κωνσταντινούπολης Γρηγορίου του Ε΄, να αποδοκιμάσει δημόσια την ενέργεια του αξιωματούχου του και να τον καθαιρέσει. Στις προσεκτικά διατυπωμένες ανακοινώσεις τους προς τις ευρωπαϊκές αυλές, οι Έλληνες φρόντισαν πάντα να προσδίδουν στον ξεσηκωμό τους καθαρά εθνικό-απελευθερωτικό χαρακτήρα (κι όχι κοινωνικό-ανατρεπτικό). Την άνοιξη του 1821 οι Φιλικοί δημιούργησαν πολλές επαναστατικές εστίες από τη Μολδοβλαχία μέχρι την Κρήτη, ενώ στα αρχικά τους σχέδια περιλαμβανόταν και εξέγερση του χριστιανικού πληθυσμού της Πολης, όπως και η πυρπόληση μέρους της πόλης, με στόχο να καταφέρουν τη δολοφονία ακόμη και του ίδιου του Σουλτάνου, όταν θα έσπευδε προς το σημείο με την ακολουθία του. Ωστόσο, αυτό το μεγαλεπήβολο σχέδιο δεν κατέστη δυνατό να εφαρμοσθεί. Οι περισσότερες από τις επαναστατικές εστίες της ηπειρωτικής Ελλάδας έσβησαν σε σύντομο χρονικό διάστημα λόγω της κινητοποίησης ισχυρότατων τουρκικών στρατευμάτων, όμως οι επαναστάτες κατάφεραν να υπερισχύσουν στην Πελοπόννησο, τη Στερεά Ελλάδα και σε πολλά νησιά του Αιγαίου και να κατανικήσουν τις στρατιές που έστειλε εναντίον τους τα δύο επόμενα χρόνια ο Σουλτάνος Μαχμούτ Β΄.
Οι Έλληνες οργανώθηκαν πολιτικά και συνέστησαν προσωρινή κεντρική διοίκηση, η οποία επέβαλε την εξουσία της στους επαναστατημένους μετά από δύο εμφυλίους πολέμους. Οι οθωμανικές δυνάμεις με τη συνδρομή του Ιμπραήμ πασά της Αιγύπτου κατάφεραν να περιορίσουν σημαντικά την επανάσταση, αλλά η πτώση του Μεσολογγίου, το 1826, σε συνδυασμό με το κίνημα του Φιλελληνισμού, συνέβαλαν στη μεταβολή της διπλωματικής στάσης των ευρωπαϊκών μεγάλων δυνάμεων, που είχαν αντιμετωπίσει με δυσαρέσκεια το ξέσπασμα της επανάστασης. Η διπλωματική ανάμιξη της Αγγλίας (ήταν η πρώτη από τις μεγάλες δυνάμεις που αναγνώρισε τους Έλληνες ως εμπόλεμο έθνος δια του πρωθυπουργού της Γεωργίου Κάνινγκ τον Απρίλιο του 1826), της Γαλλίας (η οποία απέστειλε στην Πελοπόννησο εκστρατευτικό σώμα υπό το στρατηγό Nicolas Maison) και της Ρωσίας (που δια του Τσάρου της πρότεινε στα 1824 ένα "Τριπλό Σχέδιο" επίλυσης της ελληνοτουρκικής διένεξης[6] [7]) και η ένοπλη παρέμβασή τους με τη ναυμαχία του Ναυαρίνου και το ρωσοτουρκικό πόλεμο συνέβαλαν στην επιτυχή έκβαση του αγώνα των Ελλήνων, αναγκάζοντας την Πύλη να αποσύρει τις δυνάμεις της αρχικά από την Πελοπόννησο και έπειτα από τη Στερεά Ελλάδα.
Μετά από μια σειρά διεθνών συνθηκών από το 1827 και εξής, η ελληνική ανεξαρτησία αναγνωρίστηκε από την Υψηλή Πύλη στις 27 Μαρτίου του 1830 και τα σύνορα του νέου κράτους οριστικοποιήθηκαν το 1832. Ο "διακανονισμός της Κωνσταντινούπολης"[8] που υπογράφτηκε τον ίδιο χρόνο στο "Καλεντέρ Κιοσκ" της τότε πρωτεύουσας του Οθωμανικού κράτους ήταν η τελική διπλωματική πράξη για τον ελληνικό αγώνα. Παρά τις μεγάλες ανθρώπινες θυσίες, το κράτος που προέκυψε ήταν περιορισμένο σε στενά όρια και δεν περιλαμβάνονταν σε αυτό σημαντικά εδαφικά τμήματα που κατοικούνταν από χριστιανικούς πληθυσμούς. Ως πολίτευμα καθορίσθηκε η μοναρχία, με πρώτο ηγεμόνα το βαυαρό πρίγκιπα του οίκου των Σαξ-Κοβούργων Λεοπόλδο, ο οποίος, ωστόσο, δεν αποδέχθηκε την ενθρόνισή του λόγω των δυσμενών οικονομικών συνθηκών και της μη ικανοποίησης από τις τρεις εγγυήτριες δυνάμεις των όρων που έθεσε. Εν συνεχεία, ο Ιωάννης Καποδίστριας έγινε ο πρώτος "Κυβερνήτης" του ανεξάρτητου ελληνικού κράτους. Το σύνθημα της επανάστασης, «Ελευθερία ή θάνατος», έγινε το εθνικό σύνθημα της Ελλάδας και από το 1838 η 25η Μαρτίου, επέτειος εορτασμού της έναρξής της επανάστασης, καθιερώθηκε ως ημέρα εθνικής εορτής και αργίας.
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
πηγή: http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%95%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7_%CF%84%CE%BF%CF%85_1821

Τρίτη 24 Μαρτίου 2015

Ελεύθερη είσοδος σε Μουσεία – Αρχαιολογικούς χώρους με τις κάρτες της ΔΟΕ και ΟΛΜΕ

Δ.Ο.Ε.Ο.Λ.Μ.Ε.



Αθήνα 24/3/15
ΠΡΟΣ:
τον Αναπληρωτή Υπουργό  Πολιτισμού
κ. Ν. Ξυδάκη
ΘΕΜΑ: Ελεύθερη είσοδος σε Μουσεία – Αρχαιολογικούς χώρους με τις κάρτες της ΔΟΕ και ΟΛΜΕ

Κύριε Υπουργέ,

Είναι νομίζουμε αυτονόητο πως η επαφή των εκπαιδευτικών με το περιεχόμενο των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων στη χώρα μας αποτελεί μέρος του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού.
Με την υπ. Αριθμ. ΥΠΑΙΘΠΑ/ΓΔΑΠΚ/ΔΜΕΡΠ/ΤΜΔΠ/Φ32-Φ56/22714/10510/1259/27β που εκδόθηκε στις 4/3/2013.
Επιτρέπεται η ελεύθερη είσοδος των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων σε όλα τα μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους που ανήκουν στο Δημόσιο.
Σας ζητούμε εκτός από τη δυνατότητα αυτή, να επιτραπεί η ελεύθερη είσοδος να ισχύει και με την επίδειξη της κάρτας της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ.
Σας ενημερώνουμε πως η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ εκδίδουν κάθε χρόνο κάρτα μέλους για τους εκπαιδευτικούς μέλη τους, με φωτογραφία.
                Η κάρτα αυτή που αναγνωρίζεται σε πολλά μουσεία σε όλο τον κόσμο μιας και οι ομοσπονδίες μας είναι μέλη της Education International.
                Πιστεύουμε αυτό το μέτρο βοηθά και τη μείωση της γραφειοκρατίας από τις υπηρεσίες του Υπ. Πολιτισμού. Επίσης, να σας ενημερώσουμε ότι αυτό ίσχυε με απόφαση του Γ. Γ. ΥΠΠΟ στις 4/11/2008 (αριθμ. Πρωτ. 3091) αλλά καταργήθηκε μετέπειτα.
                Ζητάμε λοιπόν την έκδοση δική σας απόφασης – εγκυκλίου που να επιτρέπει την ελεύθερη είσοδο εκπαιδευτικών σε μουσεία – αρχαιολογικούς χώρους κ.λπ. με τις κάρτες μέλους ΔΟΕ- ΟΛΜΕ.

ΔΟΕ: Αποκατάσταση αδικίας ασφαλιστικών διατάξεων – Αποφάσεις Ελεγκτικού Συνεδρίου



Αρ. Πρωτ.1495
Αθήνα 23/3/2015
Προς
1. την Αναπληρώτρια Υπουργό Οικονομικών
κ. Νάντια Βαλαβάνη
2. Τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών
κ. Δημήτρη Μάρδα
3. Τον Αναπληρωτή Υπουργό Κοινωνικών Ασφαλίσεων
κ. Δημήτρη Στρατούλη  
4. Τον Υπουργό Παιδείας
κ. Αριστείδη Μπαλτά  







Θέμα: Αποκατάσταση αδικίας ασφαλιστικών διατάξεων – Αποφάσεις Ελεγκτικού Συνεδρίου

Κύριοι Υπουργοί,
Επανερχόμαστε στο θέμα της αποκατάστασης ασφαλιστικών αδικιών το οποίο είχαμε θίξει με κείμενό μας στις 3 Μαρτίου 2015. Με το σημερινό μας κείμενο θέλουμε να τονίσουμε την ανάγκη της άμεσης αντιμετώπισης της αδικίας που υφίστανται εκατοντάδες συνάδελφοί μας (άντρες) οι οποίοι κατά τη συμπλήρωση της 25ετίας είχαν ανήλικο παιδί ως το 2010! σε σχέση με τους συναδέλφους οι οποίοι συμπληρώνουν 25ετία το 2011 και 2012 και έχουν ανήλικο παιδί.
Σας επισυνάπτουμε 2 αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου οι οποίες κρίνουν στα πλαίσια της αρχής της ισότητας στη συνταξιοδότηση ότι πατέρας με ανήλικο παιδί δικαιούται να αποχωρήσει με τη συμπλήρωση 25 ετών υπηρεσίας στο 50ο έτος της ηλικίας του.
                Θεωρούμε πως είναι απαραίτητο να προβείτε άμεσα στη λήψη πολιτικής απόφασης με την οποία θα ρυθμίζεται το ζήτημα στο πνεύμα των αποφάσεων του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Η απόφασή σας αυτή θα δείξει το σεβασμό της κυβέρνησης προς τις αρχές δικαίου και τις αποφάσεις της δικαιοσύνης και θα απαλλάξει πλήθος Δημοσίων Υπαλλήλων από την ψυχοφθόρα και δαπανηρή προσφυγή στη δικαιοσύνη για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους.