Πέμπτη 11 Ιουνίου 2015

Ευχαριστήριο της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ



Ιωάννινα, 10-6-2015
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ δημιουργούμε το όραμά μας για τον κλάδο! ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ συνδιαμορφώνουμε τη νέα πορεία του συλλόγου εκπαιδευτικών Ιωαννίνων!
Ως πρώτη δύναμη στο Σύλλογο Π.Ε. Ιωαννίνων με 4 εκπροσώπους στο νέο Διοικητικό Συμβούλιο και ως  δεύτερη δύναμη για τους αντιπροσώπους της 84ης Γενικής Συνέλευσης με 3 αντιπροσώπους, εγγυόμαστε τη σταθερή, πρωτοπόρα, αταλάντευτη, μαχητική, αγωνιστική εκπροσώπησή σας σε Σύλλογο και ΔΟΕ. Όπλα στη φαρέτρα μας, η δική σας εμπιστοσύνη, που τόσα χρόνια μας περιβάλλει αδιάκοπα και για μια ακόμη φορά εκφράστηκε σε αυτές τις εκλογές ! Σας ευχαριστούμε από καρδιάς! Συνεχίζουμε να διεκδικούμε το δικαίωμά μας  σε μια καλύτερη   παιδεία, το όνειρό μας για μια νέα   εκπαίδευση !

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.  ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ


ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ

2015
2015


ΨΗΦΟΙ
ΕΔΡΕΣ


ΔΗΣΥ
325
4


ΔΑΚΕ/ΠΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
308
3


ΕΡΑ/Αυτόνομη Παρέμβαση
233
3


 ΑΣΕ - ΠΑΜΕ
98
1


ΑΝ.ΚΙΝ.ΣΥΣΠΕΙΡΩΣ.
39
-



Από τη ΔΗ.ΣΥ. Π.Ε. Ιωαννίνων εκλέγονται, για το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Π.Ε. Ιωαννίνων οι :
Σίντος Στέφανος,
 Στουγιάννος Χρήστος,
 Νάτσια Ελευθερία,
Λώλης Δημήτριος
Και για την Ελεγκτική Επιτροπή Μπουκομάνης Δημήτριος.

  ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ 84η Γ.Σ. ΤΗΣ Δ.Ο.Ε.

ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ

2015
2015


ΨΗΦΟΙ
ΕΔΡΕΣ


ΔΑΚΕ/ΠΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
343
4


ΔΗΣΥ
294
3


ΕΡΑ/Αυτόνομη Παρέμβαση
223
2


ΑΣΕ - ΠΑΜΕ
95
1


ΑΝ.ΚΙΝ.ΣΥΣΠΕΙΡΩΣ.
42
-


 Από τη ΔΗ.ΣΥ.  Π.Ε.  ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ για την 84η Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκλέγονται οι Σίντος Στέφανος, Στουγιάννος Χρήστος, Μπουκομάνης Δημήτριος


Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη

Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη

Κυριακή 14 Ιουνίου, ώρα  7 μ.μ.
Αίθουσα «Βασ. Πυρσινέλλας
Είσοδος ελεύθερη    
Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη
Εκδήλωση βράβευσης εθελοντών αιμοδοτών

Ομιλήτριες: 
  • Χ. Καθαροπούλου, Διευθύντρια της Ν.Υ. Αιμοδοσίας του Γ.Ν.Ι. «Γ. Χατζηκώστα»
  • Ελ. Ζερβού, Διευθύντρια της Ν.Υ. Αιμοδοσίας του Π.Ν. Ιωαννίνων
Διοργάνωση: Περιφέρεια Ηπείρου, Δήμος Ιωαννιτών, Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών
 Αρχική

Πίνακας δυσπρόσιτων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων όλης της χώρας


Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Με αφορμή ερωτήματά σας, σας κοινοποιώ πίνακα με τα δυσπρόσιτα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία όλης της χώρας, όπως μου δόθηκε από τμήμα διορισμών του Υπουργείου Παιδείας, με τις παρακάτω επισημάνσεις:
  1. Τελευταία επικαιροποίηση των στοιχείων του πίνακα έχει γίνει με αφορμή την κατάρτιση της εγκυκλίου αναπληρωτών σχολικού έτους 2010-11.
  2. Από τότε μέχρι και σήμερα δεν έχουν χαρακτηριστεί άλλες σχολικές μονάδες ως δυσπρόσιτες. Ενδεχομένως, όμως, κάποια σχολεία από αυτά που συμπεριλαμβάνονται στον πίνακα να έχουν καταργηθεί ή να έχει ανασταλεί η λειτουργία τους.
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ
Ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ
Δημήτρης Μπράτης

ΑΔΕΔΥ : Κινητοποιήσεις ενόψει της συμφωνίας με τους δανειστές

Αναλυτικά τα αποτέλεσμα του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιωαννίνων



Αναλυτικά τα αποτελέσματα του Συλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιωαννίνων από τις εκλογές της 9ης Ιουνίου 2015

Τετάρτη 10 Ιουνίου 2015

Μεταθέσεις δασκάλων και νηπιαγωγών 2015


ΜΠΡΑΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΑΙΡΕΤΟΣ ΚΥΣΠΕ
d.mpratis@gmail.com
http://www.mpratis.gr
τηλ. 69747504026974750402 -   21033127902103312790
21034428842103442884
fax: 2103246893
ΠΑΛΗΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΑΙΡΕΤΟΣ ΚΥΣΠΕ
ΤΗΛ. 6974 750409
FAX: 210 3442287
Αθήνα 10-6-2015

Μεταθέσεις δασκάλων και νηπιαγωγών 2015
( Γενικής - Ειδικής Αγωγής - Διαπολιτισμικά )

Συναδέλφισσες , συνάδελφοι,
            Σας κοινοποιούμε τις μεταθέσεις δασκάλων και νηπιαγωγών του 2015, όπως αυτές προτάθηκαν από το ΚΥΣΠΕ, επισημαίνοντας τα εξής:
  1. Οι μεταθέσεις ανακοινώνονται με μεγάλη καθυστέρηση, και όχι για όλες τις ειδικότητες , επειδή το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει λύσει ακόμη το θέμα των υποχρεωτικών μετατάξεων, παρά τη δέσμευσή του ότι θα το έλυνε από τον περασμένο Μάρτη. Θεωρούμε απαράδεκτο οι συνάδελφοί μας των ειδικοτήτων να παραμένουν όμηροι της αναποφασιστικότητας, της αναβλητικότητας και της έλλειψης πολιτικής βούλησης από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. 4.   Οι μεταθέσεις πραγματοποιήθηκαν στα οργανικά κενά που κατέθεσε η Κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου στο ΚΥΣΠΕ, στα οποία συνυπολογίστηκαν και οι παραιτήσεις που έγιναν από 20 έως 30 Απρίλη του 2015.
5. Έγιναν δεκτές όλες οι αιτήσεις ανάκλησης που υποβλήθηκαν μέχρι και τη Τρίτη 9-6-2015.
6. Ανακλήσεις μεταθέσεων δεν γίνονται.
7. Υπενθυμίζουμε ότι οι αιτήσεις για αμοιβαία μετάθεση, δασκάλων και νηπιαγωγών, γίνονται εντός 15 ημερών από σήμερα.
8. Τέλος, επισημαίνουμε ότι εκκρεμεί η υπογραφή των μεταθέσεων από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου.
Συνημμένα τα σχετικά αρχεία με όλα τα ονόματα.
                              Δημήτρης Μπράτης                            Παληγιάννης Βασίλης


ΔΑΣΚΑΛΟΙ - ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΔΑΣΚΑΛΟΙ - ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ

ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Το πρώτο πλήρως προσβάσιμο βιβλίο για Κωφούς και βαρήκoους μαθητές

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) στο πλαίσιο της Πράξης «Σχεδιασμός και Ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού & εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες» παρέλαβε το πρώτο  πλήρως προσβάσιμο βιβλίο για Κωφούς και βαρήκoους μαθητές: Το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων της Α’ και Β’ Δημοτικού.

Το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων της Α’ και Β’ Δημοτικού είναι πλέον προσβάσιμο μέσω της προσαρμογής του:
1.    Στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ)
2.    Σε Ακουστική μορφή από φυσικό ομιλητή
3.    Σε διαφορετικά μεγέθη γραμματοσειρών και
4.    Σε ηλεκτρονική μορφή με δυνατότητα εκτύπωσης του περιεχομένου και φωτογραφιών νοημάτων
Η εφαρμογή περιλαμβάνει Βιβλίο δασκάλου, Εγχειρίδιο Χρήσης και Οδηγό Εγκατάστασης του λογισμικού
Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΟΠΑΙΘ) Καθηγητής κ. Δημήτρης Χασάπης ανέφερε: «Ο Σχεδιασμός και η Ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού & εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες είναι μέρος της Εθνικής Πολιτικής για το Ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο και το προσβάσιμο υλικό που παράγεται και καλύπτει πλήρως τις απαιτήσεις της Σύμβασης του ΟΗΕ για   τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία στην εκπαίδευση».
Ο Πρόεδρος του ΙΕΠ κ. Σωτήρης Γκλαβάς δήλωσε: «Η ηλεκτρονική προσβασιμότητα για τα άτομα με αναπηρία είναι βασικός άξονας της εκπαιδευτικής πολιτικής και η παραγωγή του Ανθολογίου Λογοτεχνικών Κειμένων της Α’ και Β’ Δημοτικού που είναι προσβάσιμο από κωφούς και βαρήκοους μαθητές αποτελεί έμπρακτο δείγμα εφαρμογής αυτής της πολιτικής».
Ο Επιστημονικός Υπεύθυνος της Πράξης Βασίλης Κουρμπέτης, Σύμβουλος Α του ΥΠΟΠΑΙΘ, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «η ανάπτυξη του Ανθολογίου Λογοτεχνικών Κειμένων της Α’ και Β’ Δημοτικού που είναι προσβάσιμο από κωφούς και βαρήκοους μαθητές βασίστηκε στις προδιαγραφές για την ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη και θα είναι έτοιμο για την επόμενη σχολική χρονιά (2015-2016)». Μία βασική προδιαγραφή του έργου είναι η εφαρμογή της αρχής του αναπηρικού κινήματος  «Τίποτα για μας χωρίς εμάς».  Για τον λόγο αυτό, όλη η απόδοση στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα έγινε από Κωφούς  φυσικούς νοηματιστές της ΕΝΓ. Σύντομα θα ολοκληρωθεί η παραγωγή όλων των προσβάσιμων βιβλίων της Α’ και Β’ Δημοτικού για τα μαθήματα της Μελέτης Περιβάλλοντος, των Μαθηματικών και της Γλώσσας. Επιπλέον, θα παραδοθούν δυο νέα εκπαιδευτικά υλικά για τη διδασκαλία της ΕΝΓ, ως πρώτης γλώσσας, για το Νηπιαγωγείο και την Α’ και Β΄ Δημοτικού.
Το προσβάσιμο Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων της Α’ και Β’ Δημοτικού είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του έργου  http://prosvasimo.gr/el/dimosieuseis-paradotea/nea-logismika
Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με τον Επιστημονικό Υπεύθυνο της Πράξης, κ. Βασίλη Κουρμπέτη στα τηλέφωνα:  210 3319726 – 28  Χ 605  ή  6936121784 ή  στο  email : vk@iep.edu.gr.
Το Έργο «Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες – Οριζόντια Πράξη», MIS 299743 και κωδικό ΣAE 2010ΣΕ84580212 υλοποιείται στο πλαίσιο της πρόσκλησης ΑΡ. 70της ΕΥΔ ΕΠ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ», στα πλαίσια του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ 2007-2013), στον Άξονα Προτεραιότητας 1, 2 και 3 του Επιχειρησιακού Προγράμματος: “Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση”.

ΠΗΓΗ:

Δευτέρα 8 Ιουνίου 2015

Βιβλιοπαρουσίαση: Κώστας Κρομμύδας Μη με λησμόνει


Βιβλιοπαρουσίαση: Κώστας Κρομμύδας Μη με λησμόνει

Βιβλιοπαρουσίαση: Κώστας Κρομμύδας Μη με λησμόνει

Τρίτη 9 Ιουνίου, ώρα 8:30 μ.μ.
Αίθουσα «Δημ. Χατζής»
Είσοδος ελεύθερη
Βιβλιοπαρουσίαση
Κώστας Κρομμύδας
Μη με λησμόνει

Εκδόσεις «διόπτρα»
Παρουσιάζουν:
  • Βίλιαν Στασινού, δημοσιογράφος και διευθύντρια στο ΒΗΜΑ Ιωαννίνων,
  • Γιώτα Φλώρου, εκπαιδευτικός,
  • Βαγγέλης Γιωτόπουλος, φωτογράφος,
Συντονίζει η  Καρολίνα Καπόγλου,
Θα χαιρετίσει ο Δήμαρχος Ιωαννιτών, Θωμάς Μπέγκας
Παράλληλα με την παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί έκθεση φωτογραφίας με έργα του Βαγγέλη Γιωτόπουλου, με τίτλο "Παμβώτις, Αλησμόνητη σαγήνη".
  • Το βιβλίο

Παράσταση Σχολής Κλασικού και Σύγχρονου Χορού Παράρτημα Ανατολής, Όνειρα από ζάχαρη και χρώμα

Παράσταση Σχολής Κλασικού και Σύγχρονου Χορού Παράρτημα Ανατολής, Όνειρα από ζάχαρη και χρώμα

Τρίτη 9 Ιούνιου, ώρα 8 μ.μ.
Αίθουσα «Βασ. Πυρσινέλλας»
Είσοδος ελεύθερη
Παράσταση Σχολής Κλασικού και Σύγχρονου Χορού Παράρτημα Ανατολής
Όνειρα από ζάχαρη και χρώμα
Διδασκαλία – χορογραφία: Ευγενία Μπινέρη
Διοργάνωση: Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών
 Αρχική

Αύριο στον τομέα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ το τελικό πολυνομοσχέδιο

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Εκτιμάται ότι εάν στην αυριανή συνεδρίαση των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ δεν υπάρξουν σοβαρές αντιρρήσεις , την επόμενη ημέρα, την Τετάρτη το πολυνομοσχέδιο θα αναρτηθεί στο opengov, για δημόσια διαβούλευση. 

Οι Βουλευτές του Τομέα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ θα συνεδριάσουν αύριο Τρίτη, το απόγευμα, προκειμένου να διατυπώσουν ,εάν υπάρχουν, τις παρατηρήσεις τους επί του τελικού πολυνομοσχεδίου που ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς απέστειλε, προς έγκριση, στον πρωθυπουργό Α. Τσίπρα.

Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ήδη, το τελευταίο δίμηνο, έχουν παραλάβει περισσότερες από 7 φορές σε αντίστοιχες εκδόσεις το πολυνομοσχέδιο με συνεχείς βελτιωμένες διορθώσεις, μετά από προτάσεις των ιδίων, φορέων και απλών πολιτών.
Εκτιμάται ότι εάν στην αυριανή συνεδρίαση των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ δεν υπάρξουν σοβαρές αντιρρήσεις , την επόμενη ημέρα, την Τετάρτη το πολυνομοσχέδιο θα αναρτηθεί στο opengov, για δημόσια διαβούλευση.
   Ποιοι είναι οι Βουλευτές
Οι Βουλευτές του τομέα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ είναι η εξής: 

Κυριακή 7 Ιουνίου 2015

Είδα τον δάσκαλο για καφέ

Ο κύριος Τάδε είχε 6ωρο σήμερα. Δηλαδή 6 ώρες μάθημα ή, καλύτερα, 6 διδακτικές ώρες, ούτε καν ολόκληρες, των 45 λεπτών η καθεμιά. Αυτή ήταν όλη κι όλη η δουλειά του σήμερα. Και μάλιστα με διαλείμματα ενδιάμεσα.

Ο κύριος Τάδε ξόδεψε μερικά λεπτά από κάθε ώρα για να επαναφέρει τους μαθητές του σε ρυθμούς μαθήματος. Τώρα που άνοιξε ο καιρός, το μυαλό τους έχει σκορπίσει και δε συμμαζεύονται εύκολα.

Στο πρώτο δίωρο ο κύριος Τάδε τους έβαλε να διαβάσουν ένα κείμενο, εξήγησε τις άγνωστες λέξεις, έκανε ερωτήσεις κατανόησης, δίδαξε δύο γραμματικά φαινόμενα, έδωσε οδηγίες για μια έκθεση και τους άφησε λίγη ώρα για να τη γράψουν. Ο κύριος Τάδε σκέφτηκε πως δε θα προλάβει να δει τις εκθέσεις στο διάλειμμα (γράφουν και από δυο σελίδες ο καθένας, ζωή να ‘χουν) και τις μάζεψε για να τις διορθώσει στο σπίτι.

Στο πρώτο διάλειμμα ο κύριος Τάδε πήγε στην αποθήκη για να βρει τα κατάλληλα όργανα και υλικά για το μάθημα της Φυσικής και ετοίμασε τον προτζέκτορα για την παρουσίαση του μαθήματος. Άδικος κόπος όμως καθώς όλο το δίωρο αφιερώθηκε στα Μαθηματικά, μιας και χρειάστηκαν διπλάσιες ασκήσεις από τις προτεινόμενες του βιβλίου για να κατανοήσουν οι μαθητές του την έννοια του ποσοστού.

Στο δεύτερο διάλειμμα ο κύριος Τάδε κράτησε στην τάξη τη Δήμητρα που έλειπε τις προηγούμενες μέρες και έπρεπε να καλύψει τα κενά που παρουσιάστηκαν.

Στην ώρα της Γεωγραφίας ο κύριος Τάδε ξεκίνησε με τους μαθητές του το σχέδιο εργασίας σχετικά με τα μεγαλύτερα ποτάμια του κόσμου και το πόσο αυτά επηρέασαν την ανάπτυξη των χωρών που διασχίζουν. Ο κύριος Τάδε χρειάστηκε να δώσει πολλές οδηγίες σχετικά με τον τρόπο που θα εργαστούν οι ομάδες, τι ακριβώς πρέπει να καταγράψουν και πού θα ψάξουν για πληροφορίες. Φυσικά η ώρα δεν έφτασε και θα συνεχίσουν την οργάνωση την επόμενη φορά.

Στο τελευταίο διάλειμμα ο κύριος Τάδε συνάντησε στον διάδρομο τον πατέρα του Χρήστου, ο οποίος δεν μπόρεσε να έρθει στη χθεσινή συνάντηση γονέων για να ενημερωθεί για την πρόοδο του παιδιού.

Η τελευταία ώρα ήταν εξουθενωτική. Ένας καβγάς στο διάλειμμα μεταξύ 2 παιδιών στάθηκε ικανός να ξεσηκώσει όλη την τάξη και ο κύριος Τάδε έπρεπε για άλλη μια φορά να παραστήσει τον διαιτητή, τον κριτή και τον δικαστή ώστε να βρει μια λύση που θα αποφορτίσει το τεταμένο κλίμα και θα συμφιλιώσει τους οξύθυμους έφηβους μαθητές του.

Ο κύριος Τάδε είχε μια κουραστική μέρα σήμερα. Αποφάσισε, λοιπόν, να πάει στην καφετέρια απέναντι από το σχολείο και να χαλαρώσει πίνοντας έναν καφέ με τους φίλους του. Την ίδια ώρα έξω από την καφετέρια μιλούσαν κάποιοι άλλοι φίλοι:
«Αυτός δεν είναι ο Τάδε; Ορίστε, ούτε 2 η ώρα και είναι κιόλας για καφέ.»
«Ε, βέβαια, και μετά λένε ότι οι δάσκαλοι δουλεύουν πολύ. Τα βλέπουμε! Εσύ τι κάνεις;»
«Καλά μωρέ, χαλαρά ήμασταν σήμερα…»

Υ.Γ. 1: Αφορμή για το κείμενο στάθηκε πραγματικό περιστατικό με δάσκαλο που πήγε στο σχολείο του στις 10 το πρωί και το γεγονός αυτό σχολιάστηκε έντονα από τους περίοικους. Σε κανέναν όμως δεν πέρασε από το μυαλό πως ο συγκεκριμένος δάσκαλος σχολάει στις 4:15 καθώς κάνει ώρες και στο ολοήμερο πρόγραμμα.
Υ.Γ. 2: Καθώς δεν έχει νόημα να διατυμπανίσουμε για άλλη μια φορά πως δεν περνάμε τη ζωή μας ρεμβάζοντας στην τάξη και πως η πραγματική δουλειά μας δεν είναι δυνατόν "να φανεί" και πως υπάρχει μια μικρή πιθανότητα να εργαζόμαστε εξίσου σκληρά με άλλους, ας επιλέγουμε τουλάχιστον καφετέριες σε κατακόμβες ή σε κτίρια χωρίς παράθυρα και τζαμαρίες. Για να μην "τα βλέπουν".

Υ.Γ. 3: Ο κύριος Τάδε είναι έμπνευση μαθητή μου ο οποίος έγραψε έκθεση με τίτλο «Ο φίλος μου ο Τάδε», εξηγώντας μου πως δεν έβαλε συγκεκριμένο όνομα για να μη δυσαρεστήσει τους υπόλοιπους φίλους του. Ο Τάδε, είπε, είναι όλοι. Έτσι κι εδώ. Ο Τάδε είμαστε όλοι.



Ποιοι και γιατί βιάζονται «να τελειώνει» η διαπραγμάτευση;

Του Βασ. Αναστασόπουλου

Οι πρώτες αντιδράσεις αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης που διεξήχθη την Παρασκευή στη Βουλή, με τον πρωθυπουργό να ενημερώνει το Σώμα για την πορεία της διαπραγμάτευσης και τους πολιτικούς αρχηγούς της αντιπολίτευσης να τοποθετούνται επ' αυτής, συνέκλιναν στην επωδό ότι «δεν μάθαμε κάτι νέο».

Στην ουσία, είπαν πολλοί, ήταν μια διαδικασία άνευ λόγου και αιτίας, από την στιγμή που δεν υπάρχει ένα τελικό, χειροπιαστό κείμενο συμφωνίας μεταξύ Αθήνας και δανειστών, ώστε να αναλύσουμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά της.

Κι όμως, κάνουν λάθος όσοι πιστεύουν πως δεν μάθαμε κάτι καινούργιο χθες... Τουναντίον. Η όλη διαδικασία που έλαβε χώρα στην Ολομέλεια της Βουλής ήταν πέρα για πέρα εποικοδομητική, καθώς ο ελληνικός λαός είχε την ευκαιρία να δει και να ακούσει τους ηγέτες της αντιπολίτευσης -κυρίως αυτούς της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ- να μας πληροφορούν πόσο... καλά καμωμένα ήταν όλα επί θητείας τους, πόσο σκληρές διαπραγματεύσεις διεξήγαγαν και πόσες φορές μας... έσωσαν κι εμείς οι αχάριστοι δεν τους το αναγνωρίσαμε, με αποτέλεσμα η εκλογική -στις 25 Ιανουαρίου- και δημοσκοπική -στις μέρες μας- διαφορά τους από το πρώτο κόμμα (ΣΥΡΙΖΑ) να θυμίζει... θερμοκρασίες Σιβηρίας (-23, για παράδειγμα, αν ανατρέξουμε στο πιο πρόσφατο γκάλοπ που ήρθε στο φως της δημοσιότητας).

Πέρα από τη θυμηδία, ωστόσο, που για μια ακόμα φορά μας προκάλεσαν τα πολιτικά «ζόμπι» (εκ της πολιτικά ημιθανούς κατάστασης, στην οποία έχουν περιέλθει μετά την 25η Ιανουαρίου, αλλά και της ακόρεστης «δίψας» τους για αίμα... φορολογουμένων) του πάλαι ποτέ κραταιού δικομματισμού, αξίζει να σταθούμε και σε ένα βασικό σημείο του προσχεδίου συμφωνίας 47 σελίδων, που παρουσίασε η ελληνική κυβέρνηση στους εταίρους στις 3 Ιουνίου, για να λάβει αντίστοιχα τη δική τους 12σέλιδη πρόταση. Σύμφωνοι, είναι «ηλίου φαεινότερον» ότι οι 47 ελληνικές σελίδες περιέχουν μέτρα και δεσμεύσεις, οι οποίες πόρρω απέχουν από τις προεκλογικές εξαγγελίες, ιδιαίτερα όπως αυτές εκφράστηκαν από τον Αλέξη Τσίπρα μέσα από το περίφημο «πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης».

Η ελληνική πρόταση, ωστόσο, επιμένει -σωστά- σε τούτο: στην ανάγκη αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους, προκειμένου να καταστεί βιώσιμο. Προς αυτήν την κατεύθυνση, μάλιστα, το οικονομικό επιτελείο εισηγείται προς τους εταίρους-πιστωτές ένα «κοκτέιλ» μείωσης επιτοκίων, διαγραφής ποσών και εισαγωγής «αέναων ομολόγων» («perpetual bonds»), με στόχο το χρέος να μειωθεί από το 180% του ΑΕΠ σήμερα στο 93% το 2020 και στο 60% έως το 2030. Οι πρώτες αντιδράσεις για το ελληνικό σχέδιο μείωσης του χρέους είναι ενθαρρυντικές, καθώς χαρακτηρίζεται από «φιλόδοξο» έως «δημιουργικό». Κανείς δεν λέει πως δεν είναι ρεαλιστικό, όλοι ομολογούν ωστόσο ότι προσκρούει στην πολιτική απροθυμία των κυβερνήσεων της ευρωζώνης να δεχτούν ανακούφιση του χρέους, μολονότι στην ανάγκη αυτής επιμένει και το ΔΝΤ.

Αντίθετα, η λύση που φαίνεται να προκρίνεται αυτήν την στιγμή από τους εταίρους, είναι το τρέχον πρόγραμμα βοήθειας της Ελλάδας να παραταθεί στα τέλη Ιουνίου έως το φθινόπωρο και να ανοίξει εκ νέου η κάνουλα της ρευστότητας για τη χώρα. Σύμφωνα με ξένα δημοσιεύματα, οι πιστωτές της Ελλάδας επιθυμούν να θέσουν στη διάθεση της Αθήνας ένα μέρος των 10,9 δισ. ευρώ που προορίζονταν για την ανακεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών. Σε αντάλλαγμα, θα ζητήσουν, μεταξύ άλλων, τη μείωση όλων των συντάξεων κατά 1% του ΑΕΠ και τη συνέχιση των ιδιωτικοποιήσεων.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι δανειστές δεν «βλέπουν» να επιτυγχάνεται συμφωνία μέχρι τις 30 Ιουνίου, που εκπνέει το τρέχον πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής, κι έτσι καταφεύγουν σε μια μεσοβέζικη λύση, προκειμένου και η Ελλάδα να... βγάλει το καλοκαίρι και εκείνοι να απολαύσουν τα... μπάνια τα δικά τους και να μην «χαλάσουν» τα μπάνια του λαού. Εδώ βρίσκεται όμως και η ουσία της αντιπαράθεσης, καθώς η Αθήνα δεν θέλει άλλη μια ενδιάμεση συμφωνία, που θα... κρύβει τα προβλήματα κάτω από το χαλάκι, αλλά μια συνολική λύση, που θα διασφαλίζει, πάνω απ' όλα, τη βιωσιμότητα του επαχθούς χρέους.

Όσοι, λοιπόν, εμφανίζονται να «πνέουν τα μένεα» για το ελληνικό προσχέδιο συμφωνίας και τις πρόνοιές του, ας αναλογιστούν εάν το ζητούμενο είναι να «βγάλει» η Ελλάδα ένα ακόμα καλοκαίρι ή εάν θα πρέπει, επιτέλους, να δοθεί μια λύση μακράς πνοής, που θα επιτρέπει στη χώρα να αναπνεύσει... στο διηνεκές και όχι για έναν, δύο, τρεις μήνες το πολύ.

Κι έπειτα, ας μας εξηγήσουν με τίνος το μέρος είναι σε αυτήν τη διαπραγμάτευση και γιατί τους «ενοχλεί» τόσο πολύ, που αυτή συνεχίζεται...
 
ΠΗΓΗ: 
 
 

25 Ιουλίου, ξαναερχόμαστε!



Τι είναι χειρότερο από την επιστροφή στη δραχμή;


image

Του ΝΙΚΟΥ ΚΤΙΣΤΑΚΗ




Αν εκείνη την Τετάρτη, 20 Φεβρουαρίου, είχε προσέλθει στο Γιούρογκρουπ ο Βαρουφάκης με όλα τα παρελκόμενα (ύφος καρδιναλίων, φουλάρια, χύμα πουκάμισα κτλ) και είχε δηλώσει στους συναδέλφους του: «Ξέρετε, εγώ είμαι εκπρόσωπος μίας νεοεκλεγείσας αριστερής - κομμουνιστικής κυβέρνησης και έχω δώσει εντολή στο διοικητή της Κεντρικής μου Τράπεζας τη Δευτέρα να αλλάξω το νόμισμά μου, αν λοιπόν έχετε να μου προτείνετε κάτι καλύτερο τα ξαναλέμε, εντός των τεσσάρων ημερών που απομένουν» – αν λοιπόν είχε μιλήσει έτσι ο υπουργός, αυτή τη θέση-τελεσίγραφο, παρόλο που δεν συμφωνώ, θα μπορούσα να την καταλάβω.
Αν πάλι μέσα σε ένα λογικό χρονικό περιθώριο μερικών ημερών –αφού οι κυβερνώντες θα είχαν ενημερωθεί από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, τους διοικητές των τραπεζών και τη Δημόσια Διοίκηση για τις ζοφερές προοπτικές της οικονομίας και αφού έβαζαν το περίφημο mail Χαρδούβελη μπροστά στο τραπέζι– έλεγαν στους εταίρους: «Κάντε ένα σκόντο, το υπογράφουμε και ξεκινάμε», αυτή την ενέργεια επίσης θα την καταλάβαινα και θα συμφωνούσα.
Αυτό όμως που συμβαίνει είναι ακατανόητο. Επί πέντε ολόκληρους μήνες η οικονομία σέρνεται στον κυκεώνα της αναποφασιστικότητας και της παρέλκυσης. Οι εκροές των καταθέσεων ανάγκασαν τις τράπεζες να σταματήσουν τις χρηματοδοτήσεις των επιχειρήσεων, οι εξαγωγείς υπομένουν εκβιασμούς από τους πελάτες τους και οι εισαγωγείς διαπιστώνουν με τρόμο πως οι προμηθευτές τους δεν δέχονται τις πιστώσεις και εγγυήσεις των ελληνικών τραπεζών.
Λέει μία παλιά επιχειρηματική προτροπή: «Καλύτερα να κάνεις λάθος, παρά να μην κάνεις τίποτα». Ε λοιπόν αυτή η κυβέρνηση είναι ανίκανη για συμφωνία και ταυτόχρονα ανίκανη για ρήξη, και το μόνο ουσιώδες που είδαμε είναι το τίποτα, μαζί με μπόλικες αιθεροβάμονες ιδέες περί δανεισμού από Ρωσία και Κίνα και συνεκμετάλλευση μελλοντικών κοιτασμάτων πετρελαίου με τις ΗΠΑ.
Η περίπτωση της «δημιουργικής ασάφειας» του Βαρουφάκη θα επαναπροσδιορίσει σύντομα τον ορισμό της ανοησίας. Ενώ ζούμε σε κόσμους όπου οι δικηγόροι παλεύουν με τις λέξεις στα συμβόλαια και διυλίζουν τους όρους, αυτός παράτησε μία ολόκληρη χώρα στην αβεβαιότητα, την ασάφεια και την καλή πίστη των αντισυμβαλλόμενων, που ωστόσο ο ίδιος και το κόμμα του αντιμετώπισαν εχθρικά και καχύποπτα.
Δικαιούμαστε να αναρωτηθούμε: γιατί σε αυτούς που θεωρείς εχθρούς και κακούς εταίρους-δανειστές τούς προσφέρεις την πολυτέλεια της δημιουργικής ασάφειας, που μεταφράζεται σε μεγάλα περιθώρια χρόνου, ενώ εσύ αιμορραγείς και η οικονομία σου τρώει τις σάρκες της;
Ακόμη κι αυτή την ώρα, τώρα που γράφεται αυτό το άρθρο (ξημερώματα Παρασκευής), αν επιτευχθεί τελικά συμφωνία, οι όροι θα είναι τόσο δυσβάσταχτοι και κατακρεουργικοί για το σύνολο του πληθυσμού, ώστε η ζημιά θα είναι ασύλληπτη για την κουρελιασμένη οικονομία, που θα κατρακυλήσει σε νέο υφεσιακό κύκλο.
Αν πάλι οδηγηθούμε σε εκλογές, σενάριο που αναμοχλεύτηκε πρόσφατα από Βούτση, Στρατούλη και άλλους, είτε ως ομολογία και παραδοχή της πολιτικής ανεπάρκειας είτε γιατί μετρήθηκαν οι ψήφοι των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, και υπάρχουν τουλάχιστον 13 που δεν θα πειθαρχήσουν, τότε θα μάθουμε τι είναι εφάμιλλο, ακόμη και χειρότερο, από την επιστροφή στη δραχμή.
Είναι ο μεσολαβών χρόνος μέχρι την επιστροφή στη δραχμή.
ΠΗΓΗ:  Athens Voice

Η Συμφωνία, το δράμα, η κωμωδία

Photo: Menelaos Myrillas / SOOCΤου Γιώργου Καρελιά Γιώργος Καρελιάς
Μια κυβέρνηση, που εξελέγη για να «σκίσει» τα Μνημόνια και να «συντρίψει» τους δανειστές, μπορούσε να υπογράψει μαζί τους στο άψε-σβήσε ένα νέο; Όποιος το περίμενε αυτό, να πάει να ελέγξει τις νοητικές του λειτουργίες.
Μια κυβέρνηση, η οποία συμπληρώνει σε λίγο έξι μήνες θητεία, μπορεί να υπογράψει νέο Μνημόνιο, που θα το βαφτίσει «αναπτυξιακή συμφωνία»; Όχι μόνο μπορεί, είναι έτοιμη. Όσοι πρόσεξαν τις αποχρώσεις της ομιλίας Τσίπρα στη Βουλή δεν πρέπει να έχουν αμφιβολίες. Παρά τις κορώνες και τους μαξιμαλισμούς, που είναι για εσωκομματική κατανάλωση, ο πρωθυπουργός διαβεβαίωσε ότι λύση θα βρεθεί, αφού τώρα «είμαστε περισσότερο παρά ποτέ κοντά σε συμφωνία». Το είπε στην πρωτολογία του, το κατέστησε απολύτως σαφές και στην τριτολογία του.
Μόνο που, πριν έρθει αυτή η λύση, πρέπει να προηγηθεί η δραματοποίηση. Είναι αυτό που γίνεται τον τελευταίο μήνα. Φουσκώνονται οι απαιτήσεις των δανειστών, που του ενεχείρισε ο Γιουνκέρ και «εξεπλάγη» ο κ. Τσίπρας (τι σόι διαπραγματευτές έχει, που δεν κατάλαβαν τίποτα;), ώστε να φανούν μέτριος καφές τα μέτρα που προτείνει η ίδια η κυβέρνηση. Δηλαδή, οι δανειστές θα αποσύρουν την κατάργηση του ΕΚΑΣ και η κυβέρνηση θα πάρει μέτρα μερικών δισεκατομμυρίων ευρώ παραπάνω από το τρισκατάρατο «μέιλ Χαρδούβελη».
Αυτή η δραματοποίηση, την οποία πολύ έντεχνα κάνει η κυβέρνηση, θα διευκολύνει πολύ και την υπερψήφιση της συμφωνίας από τους κυβερνητικούς βουλευτές. Αφού η κυβέρνηση θα έχει «καταφέρει» να «επιβάλει» τα δικά της μέτρα, αυτοί οι βουλευτές θα τα υπερψηφίσουν με «εθνική αξιοπρέπεια».
Η λύση σε κάθε τραγωδία οδηγεί, κατά τον ορισμό του Αριστοτέλη, στην «κάθαρση». Εν προκειμένω «κάθαρση» για τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ θα είναι το Σχέδιο Ανάπτυξης Νέας Οικονομίας (ΣΑΝΟ, όπως το βάφτισε ο Βενιζέλος, προκαλώντας ιλαρότητα στη Βουλή), το οποίο θα υπερψηφίσουν, αφού δεν θα έχει τον τίτλο Μνημόνιο.
Εν τω μεταξύ, στο εξελισσόμενο δράμα, στο οποίο αναζητεί μια λύση ο κ. Τσίπρας, εισβάλλουν ενίοτε ορισμένες σκηνές κωμωδίας, με πρωταγωνιστή τον Ανεξάρτητο Έλληνα κ. Καμμένο, τον κολοσσό αυτό της σύγχρονης πολιτικής, ο οποίος κράτησε ψηλά το επίπεδο του κοινοβουλευτικού λόγου ωρυόμενος και εμφανίστηκε έτοιμος να καταθέσει ως και την πιστωτική του κάρτα, για να αποδείξει πώς πλήρωσε το ταξιδάκι του στην Αμερική.
Κάπως έτσι, μεταξύ του μεγάλου δράματος και των μικρών σκηνών κωμωδίας, ο κ. Τσίπρας προσπάθησε να περιγράψει τη Συμφωνία που σε λίγες μέρες θα φέρει στη Βουλή. Μια Συμφωνία που θα είναι μεν επαχθέστερη από το «μέιλ Χαρδούβελη», αλλά είναι δέκα φορές προτιμότερη από το ναυάγιο, που θα οδηγήσει τη χώρα στον βυθό και θα καταστήσει τον ίδιο μοιραίο πρόσωπο.

ΠΗΓΗ:

Σάββατο 6 Ιουνίου 2015

Τα σχολικά βιβλία Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου για το σχολικό έτος 2015-2016

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Το esos παρουσιάζει τους τίτλους όλων των σχολικών βιβλίων που θα παραλάβουν οι μαθητές του Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου  το επόμενο  σχολικό έτος 2015-2016.




ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΛΥΚΕΙΟ
Στον   πίνακα  (ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΑΝΟΙΞΕΤΕ) εμφανίζεται ο κατάλογος των διδακτικών βιβλίων προς διανομή για τα Ημερήσια Λύκεια για το σχολικό έτος 2015-2016 σύμφωνα με τις παρακάτω Υπουργικές Αποφάσεις του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων:
51207/Δ2 - 27-03-2015
51208/Δ2 - 27-03-2015
87531/Δ2 - 03-06-2015
87540/Δ2 - 03-06-2015
87535/Δ2 - 03-06-2015
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΛΥΚΕΙΟ
Στον π πίνακα  (ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΑΝΟΙΞΕΤΕ) εμφανίζεται ο κατάλογος των διδακτικών βιβλίων προς διανομή για τα Εσπερινά Λύκεια για το σχολικό έτος 2015-2016 σύμφωνα με τις παρακάτω Υπουργικές Αποφάσεις του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων:
51207/Δ2 - 27-03-2015
51208/Δ2 - 27-03-2015
87531/Δ2 - 03-06-2015
87540/Δ2 - 03-06-2015
87535/Δ2 - 03-06-2015
ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Στον  πίνακα (ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΑΝΟΙΞΕΤΕ) εμφανίζεται ο κατάλογος των διδακτικών βιβλίων προς διανομή για τα Γυμνάσια για το σχολικό έτος 2015-2016 σύμφωνα με τις παρακάτω Υπουργικές Αποφάσεις του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων:
38205/Δ2 - 09-03-2015
38206/Δ2 - 09-03-2015
ΔΗΜΟΤΙΚΟ
Στον  πίνακα  (ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΑΝΟΙΞΕΤΕ) εμφανίζεται ο κατάλογος των διδακτικών βιβλίων προς διανομή για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2015-2016 σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση με Αριθμ. Πρωτ. 211862/Δ1 - 29-12-2014 του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.  
ΠΗΓΗ: