Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2015

Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: Αλληλεγγύη και συμπαράσταση στον αγώνα των εργαζομένων στην εταιρεία " Γενική Ανακύκλωση Α.Ε."


ΙΩΑΝΝΙΝΑ 9.11.2015



Ν.Τ. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Ο  Πρόεδρος  του  Νομαρχιακού Τμήματος  Ιωαννίνων της ΑΔΕΔΥ  ΓΡΙΒΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ και το μέλος της Γραμματείας  ΖΕΚΑ ΝΤΙΝΑ, παρευρεθήκαν στο εργοστάσιο της Ανακύκλωσης στην ΒΙΠΕ για να  εκφράσουν και εκ μέρους της ΑΔΕΔΥ  την αλληλεγγύη και την συμπαράσταση στον αγώνα των εργαζομένων στην εταιρεία «Γενική Ανακύκλωση Α.Ε», εναντία στις απολύσεις των Δεκαεπτά συναδέλφων τους ,την επιχειρούμενη μείωση μισθών και για συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας στο χώρο εργασίας τους. 

 Το Ν.Τ. καταδικάζει την κλιμάκωση της τρομοκρατίας από την πλευρά της εργοδοσίας με την παρουσία των ΜΑΤ στο χώρο της Επιχείρησης με στόχο την τρομοκράτηση των εργαζομένων και το “σπάσιμο”  της περιφρούρησης της απεργίας. 

Καλεί τους συλλόγους μέλη του να εκφράσουν την στήριξη και την αλληλεγγύη τους στον αγώνα των εργαζόμενων στην Ανακύκλωση.

ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΗΣ «ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ»



ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Ιωάννινα,  8-11 - 2015
Αρ. Πρωτ.:  31
Ταχ. Δ/νση: Αράπη 1A -  45332 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Τηλ. - FAX: 26510 78747
email:  sepenioa@gmail.com
Ιστοσελίδα: www.syldnioa.gr
ΠΡΟΣ
Εργαζόμενους «Ανακύκλωσης»
Μέλη Συλλόγου
ΜΜΕ



ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΗΣ «ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ»

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ιωαννίνων εκφράζει τη συμπαράσταση και την αλληλεγγύη του  στους εργάτες της «Ανακύκλωσης» που συνεχίζουν τον απεργιακό τους αγώνα ενάντια στην απόφαση της εργοδοσίας για 17 απολύσεις.
Οι απολύσεις είναι πέρα για πέρα απαράδεκτες, αν αναλογιστεί κανείς ότι οι εργάτες της «Ανακύκλωσης» καθημερινά εργάζονται σε εξαιρετικά επικίνδυνες συνθήκες, διαλέγοντας τα σκουπίδια με τα χέρια,  βάζοντας σε ρίσκο την υγεία τους και τη ζωή τους στον απέραντο σκουπιδότοπο του συγκεκριμένου εργοστασίου. Οι ιδιοκτήτες του,   προκειμένου ν’ αυξήσουν τα κέρδη τους απολύουν τους συγκεκριμένους εργάτες για να προσλάβουν στη συνέχεια άλλους φθηνότερους. Είναι η πάγια τακτική  όλων των επιχειρηματιών, που μέσα σε συνθήκες κρίσης και με την στήριξη κυβερνήσεων-ΕΕ-δανειστών, επιβάλλουν στα εργοστάσιά τους συνθήκες γαλέρας. Επιχειρούν ταυτόχρονα  να περάσουν τη λογική στους εργαζόμενους, ότι η υποταγή είναι μονόδρομος γι αυτούς.  Ότι δεν έχουν κανένα άλλο δρόμο από το να διαλέξουν: ή την ανεργία ή τη μείωση μισθών.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας  Εκπαίδευσης Νομού Ιωαννίνων καλεί τους εργαζόμενους της «Ανακύκλωσης» να μη χάσουν το κουράγιο τους και να συνεχίζουν με αποφασιστικότητα τον αγώνα τους. Να μην κάνουν βήμα πίσω από τα δικαιώματά τους: για μόνιμη και σταθερή δουλειά, για να παρθούν πίσω όλες οι απολύσεις, για καμία μείωση μισθών, για μισθούς με βάση τις ανάγκες, για μέτρα προστασίας της υγείας και ασφάλειας στο χώρο δουλειάς. Άλλωστε τα περισσότερα από αυτά τα αιτήματα είναι κοινά με μας τους εκπαιδευτικούς.

Το ΔΣ

Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2015

"η γέφυρα της ζωής" από την Κατερίνα Ντάση




 Πριν από λίγες ημέρες κυκλοφόρησε το νέο λογοτεχνικό  βιβλίο, της Κατερίνας Ντάση από τις εκδόσεις  Εντύπωσις”.
Ο  τίτλος τιου   είναι “Η γέφυρα της Ζωής”  και η πλοκή της ιστορίας  κινείται  ανάμεσα στον μύθο και την πραγματικότητα, εμπλουτίζοντάς το  η εξαίρετη εικονογράφηση της Μαρίας Σινάνογλου.
Ο τίτλος και μόνο  του παραμυθιού προσδίδει και τον λόγο που γράφτηκε το παρόν βιβλίο, καθώς μία γέφυρα στήνεται για να σωθεί  μια ανθρώπινη ζωή.
Και το ταξίδι   στη γέφυρα της Ζωής αρχίζει, έχοντας ως στόχο να μεταδώσει κυρίως στους νέους και τις νέες μας την αξία του εθελοντισμού, της εθελοντικής συνείδησης,  της αλληλεγγύης, κυρίως όμως της εθελοντικής προσφοράς αίματος που φτάνει  να γίνεται η γέφυρα της ζωής όταν ο συνάνθρωπός μας  έχει ανάγκη από  μία φιάλη αίμα.
Η προσφορά  αίματος και η μετάδοση του μηνύματος πως όλοι πρέπει να γίνουμε εθελοντές αιμοδότες αποτελεί και το κεντρικό μήνυμα της όμορφης αυτής ιστορίας που περιλαμβάνει μυθολογικά και τοπικά στοιχεία από την μυθική Αχερουσία λίμνη, τη σημερινή εύφορη  κοιλάδα του Φαναρίου του Ν. Πρέβεζας, εκεί που ο μυθικός ποταμός Αχέροντας έχει γράψει την δική του μεταφυσική ιστορία.
Ο μυθικός ποταμός Αχέροντας είναι το σύμβολο προσφοράς ζωής στην κοιλάδα Εθελουσία καθώς εκεί διαδραματίζεται όλη η πλοκή του παραμυθιού.
Με γλαφυρό τρόπο απαντώνται μια σειρά από ερωτήματα σχετικά με την χορήγηση αίματος, την αιμοληψία, τις ομάδες αίματος μέσω μιας όμορφης ιστορίας που διαδραματίζεται στην μυθική κοιλάδα  Εθελουσία.
Δύο παιδιά  λοιπόν, ο Εθελοντής από τη Χώρα της ζωής και η Αμηχανία από τη Χώρα της θλίψης και του πόνου γίνονται πολύ καλοί φίλοι και είναι οι κεντρικοί ήρωες στο βιβλίο, προερχόμενοι από τις δύο χώρες  που δεν επικοινωνούσαν μεταξύ τους για πολλά χρόνια.

Μία  απρόσμενη  όμως  εξέλιξη θα ενώσει τους δύο λαούς και το μήνυματα του εθελοντισμού και της προσφοράς θα γίνουν το κεντρικό σύνθημα των δύο λαών  για να ομορφύνουν τη ζωή τους και να την κάνουν πιο ανθρώπινη.
Αυτό που άλλωστε χρειάζεται η ζωή μας σήμερα, καθώς γκρίζα και απαισιόδοξη είναι με τα πλείστα και δύσκολα  προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά.
Πρόκειται για μια ιστορία που αξίζει να διαβαστεί από μικρούς και μεγάλους για τα μηνύματα εθελοντισμού που περνά. Κυρίως  όμως για την μεγάλη σημασία της μη αμειβόμενης εθελοντικής προσφοράς αίματος που τόσο ανάγκη έχει η χώρα μας,  ώστε να καταστεί αυτάρκης σε ποσότητες αίματος.
Κεντρική διάθεση και διανομή του βιβλίου οι εκδόσεις Εντύπωσι: Περιφερειακή οδός Άρτας, τηλ. επικοινωνίας: 2681023010-  e- mail: info@entiposis.gr- και η συγγραφέας Κατερίνα Ντάση. τηλ. επικοινωνίας: 6983691161
Το βιβλίο θα ταξιδέψει  και στην πόλη των Ιωαννίνων  με βιβλιοπαρουσίαση.
Λίγα λόγια για την  συγγραφέα
Η Κατερίνα  Ντάση κατάγεται από την Βαλανιδορράχη του  Φαναρίου Δ. Πάργας και  είναι εκπαιδευτικός της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.  Έχει αποφοιτήσει  από τη Μαράσλειο Παιδαγωγική Ακαδημία και έλαβε πρόσθετες σπουδές αποφοιτώντας  από τη  Γενική Αγωγή Μετεκπαίδευσης και κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος  στις Κοινωνικές Επιστήμες και Παιδεία από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Η 25ετής διδακτική πείρα της εμπλουτίζεται  και με το συγγραφικό της έργο,  καθώς έχει εκδώσει   τα έργα:
·        Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΑΣ- Περιγραφή και ερμηνεία της στα γλωσσικά κείμενα του σχολείου
·        Πάργα- Ο ξεριζωμός ενός λαού
·        Το ηπειρώτικο Φανάρι- Χθες και Σήμερα
·        Τα σχολικά θεατρικά έργα “ Αυτά που θέλω να σου πω.....”
  • Και το πρώτο λογοτεχνικό βιβλίο: “ Η γέφυρα της Ζωής”

Αχ, πού 'σαι, νιότη που 'δειχνες, πως θα γινόμουν άλλος...



8 Νοεμβρίου 2015

Αχ, πού 'σαι, νιότη που 'δειχνες, πως θα γινόμουν άλλος...
Κ. Βάρναλης
           
                Στο πλαίσιο των καινοτόμων(!!) αλλαγών που επιφέρει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και πάντα προς όφελος της Παιδείας(!!) ψηφίστηκε τροπολογία που αφορά την πρόωρη λήξη της θητείας των Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΠΥΣΠΕ, ΠΥΣΔΕ, ΠΥΣΕΕΠ, ΑΠΥΣΠΕ, ΑΠΥΣΔΕ, ΚΥΣΠΕ και ΚΥΣΔΕ).
                Στο εξής τα διορισμένα μέλη των Συμβουλίων, θα επιλέγονται απευθείας από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης (που ως γνωστόν ο αξιοκρατικός τρόπος διορισμού τους έγινε ντροπιαστικό για την Ελλάδα θέμα στο Ευρωκοινοβούλιο!!) καθώς καταργείται η εισήγηση του εκάστοτε Διευθυντή Εκπαίδευσης. Επιπροσθέτως θεωρούνται πλέον περιττά ως κριτήρια επιλογής, η διοικητική εμπειρία, όπως ίσχυε έως τώρα αλλά και η αρχαιότητα ως προς τα χρόνια υπηρεσίας. Τώρα αρκεί απλά 15ετής εκπαιδευτική υπηρεσία,  προκειμένου να χωρούν οπωσδήποτε "οι αρεστοί" του νέου συστήματος!
                Θα περίμενε κανείς ότι το Υπουργείο καταργώντας τα ισχύοντα κριτήρια επιλογής, θα θέσπιζε άλλα, τα οποία ακόμα και για τα προσχήματα, θα εξασφάλιζαν έστω και κατ επίφαση διαφάνεια,  αξιοκρατία και εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς.
                Αντί αυτών επέλεξε τον πλέον απροκάλυπτα κομματικό και χειραγωγούμενο τρόπο επιλογής καθώς και ο πιο αδαής αντιλαμβάνεται πως ένας Περιφερειακός Διευθυντής έχοντας υπό την επίβλεψη του πολλές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, με την κάθε μια να αποτελείται από έναν μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών, όχι μόνο δεν έχει την δυνατότητα να αξιολογήσει και να επιλέξει τους "καταλληλότερους" εκπαιδευτικούς για αυτές τις θέσεις αλλά ούτε καν προλαβαίνει να τους γνωρίσει.
                Η ιστορία λοιπόν επαναλαμβάνεται από τους πρώην αντιμνημονιακούς και τελευταία βαθιά υποταγμένους νέους διαχειριστές του συστήματος και μάλιστα με χειρότερο και πιο απροκάλυπτο τρόπο από αυτό των προκατόχων τους. Για αυτούς δεν χρειάζεται πλέον κανένα πρόσχημα προκειμένου να κρυφτεί η διάθεσή τους να χειραγωγήσουν τα Υπηρεσιακά Συμβούλια! Αυτό είναι πιθανό να οφείλεται όχι μόνο στον αλαζονικό τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουν την "έφοδο" στα "γλυκά" μονοπάτια της εξουσίας, αλλά και στην ανικανότητα να διαχειριστούν με λιγότερο προκλητικό τρόπο τις προθέσεις τους.
                Τα παχιά λόγια και τα τσιτάτα των ανέμελων αντιπολιτευτικών χρόνων φαντάζουν πια ως τραγικά δείγματα πολιτικής ανακολουθίας και ψεύδους. Πιο επίκαιροι από ποτέ οι στίχοι του ποιητή: "Αχ, πού 'σαι νιότη που 'δειχνες πως θα γινόμουν άλλος..."  


Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Πόσα θα πληρώσετε φέτος για τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΑ Ι.Χ.

Πόσα θα πληρώσετε φέτος για τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων
Του Νίκου Μερτέκη
Τις τελευταίες... πινελιές στα τέλη κυκλοφορίας για το 2016 βάζει το οικονομικό επιτελείο, έπειτα από τις αντιδράσεις που έχουν υπάρξει στις φήμες για μια μέση αύξηση κατά 200 ευρώ στα μικρομεσαίου κυβισμού αυτοκίνητα. Αλλά και το σενάριο για την επιβολή τέλους σε περίπτωση ακινητοποίησης του οχήματος προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος και νέας κατάθεσης πινακίδων στα Ι.Χ. υψηλού κυβισμού, έχει προκαλέσει αναταραχή στην αγορά και σε χιλιάδες ιδιοκτήτες τέτοιων αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «ΗτΣ», η γενική φιλοσοφία του σχεδιασμού των νέων τελών κυκλοφορίας που αναμένεται να ανακοινωθούν μέσα στις επόμενες μέρες, είναι να «μοιραστεί» το οικονομικό βάρος. Δηλαδή, οι όποιες αυξήσεις προκύψουν στα ΙΧ ηλικίας έως πέντε ετών (ουσιαστικά με άδεια κυκλοφορίας από τον Νοέμβριο του 2010, όπου έχει υπάρξει και η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού, δηλαδή με την εκπομπή CO2 και όχι του κυβισμού) ή όσα θα πάρουν άδεια κυκλοφορίας για το 2016, να? επιστραφούν ως μειώσεις στα παλαιότερα των πέντε ετών αυτοκίνητα!
Πόσα θα πληρώσετε φέτος για τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων
Με βάση τις τελευταίες πληροφορίες:
  •  Είναι προφανές ότι θα επιβαρυνθούν τα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα με κυβισμό 1.200 κ.εκ. έως 1.600 κ.εκ. και εκπομπή ρύπων από 120-160 γρ./χλμ., τα οποία ανάλογα με την εκπομπή ρύπων επιβαρύνονται από 133 έως 272 ευρώ. Στα αυτοκίνητα αυτά, που ουσιαστικά αποτελούν και το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς αναμένεται να υπάρξουν αυξήσεις από 100-200 ευρώ, πιθανόν με την αλλαγή των συντελεστών ρύπων.
  •  Αλλαγές θα υπάρξουν και στα μηδενικά τέλη, τα οποία ουσιαστικά καταργούνται, καθώς θα ισχύσουν για τα αυτοκίνητα με εκπομπή CΟ2 κάτω από 80 γρ./χλμ και όχι τα 100 γρ./χλμ. (Ελάχιστα είναι τα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς με αυτές τις εκπομπές).
  •  Στα σχέδια του υπουργείου είναι να τροποποιηθούν προς τα πάνω και οι συντελεστές για τα τέλη σε αυτοκίνητα που εκλύουν ρύπους από 161 γρ./χλμ και άνω. Αφορούν σε Ι.Χ. νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, αλλά με μεγαλύτερους σε κυβισμό κινητήρες και πιο βαριά αμαξώματα. Εκεί προφανώς θα υπάρξουν ανατροπές στα τέλη, χωρίς ωστόσο να είναι σίγουρο το σενάριο.
  •  Στα αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας πέραν της πενταετίας, όπου τα τέλη υπολογίζονται βάσει κυβισμού, αναμένεται να υπάρξουν μειώσεις στα ΙΧ άνω των 2 λίτρων (σήμερα βαρύνονται με τέλη από 660-1.320 ευρώ) σε έναν μέσο όρο 20%, προκειμένου να αποφευχθεί το φαινόμενο της μαζικής κατάθεσης πινακίδων και να χαθούν τεράστια έσοδα. Τις τελευταίες ημέρες έχει ενταθεί η φημολογία για την επιβολή ενός τέλους ακινητοποίησης 300-450 ευρώ, ώστε να αποτραπεί η... απόσυρση πινακίδων αλλά με τα νέα δεδομένα εάν τελικά επιβληθεί, θα είναι πολύ χαμηλότερο...
  •  Στις μικρότερες κατηγορίες, και μέχρι τα 1.548 κ.εκ. (τέλη από 22-240 ευρώ), αναμένεται να υπάρξουν μικρές μειώσεις (από 5-20 ευρώ), που θα... προκύψουν από αντίστοιχη αύξηση στα τέλη στις κατηγορίες από 1.549-1.738 κ.εκ. και 1.739 κ.εκ.-1.928 κ.εκ. Εκεί η μέση επιβάρυνση υπολογίζεται στα 50 ευρώ.
Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης

Πόσα θα πληρώσετε φέτος για τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων
Αλλαγές σχεδιάζεται να υπάρξουν και στον φόρο πολυτελούς διαβίωσης ο οποίος επιβάλλεται σε όλα τα αυτοκίνητα με κυβισμό από 1.929 κ.εκ. και άνω με συντελεστές 5% επί του τεκμηρίου για ΙΧ με κινητήρες έως 2,5 λίτρα και 13% για οχήματα με κινητήρες από 2,5 λίτρα και άνω. Στα σχέδια είναι η σύνδεσή του με την εμπορική αξία του αυτοκινήτου και να ισχύσει για αυτοκίνητα άνω των 30.000 ευρώ με δύο συντελεστές 5% και 10% χωρίς να έχει ακόμη αποφασισθεί ποιο θα είναι το όριο της αλλαγής. Πιθανόν τα Ι.Χ. αξίας άνω των 50.000 ευρώ να επιβαρυνθούν με τον υψηλότερο συντελεστή.
Τι θα γίνει με την απόσυρση
Το πρόγραμμα της απόσυρσης ολοκληρώνεται στις 20 Δεκεμβρίου και μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει κάποια σχετική συζήτηση για νέα παράταση ή κατάργηση του μέτρου. Οι πληροφορίες θέλουν και εδώ να υπάρχει σύνδεση της απόσυρσης με την τιμή των αυτοκινήτων και να ισχύσει για εκείνα που η εμπορική τους αξία δεν θα ξεπερνά τις 15.000-17.000 ευρώ, που ουσιαστικά αφορά σε μικρά και μικρομεσαία ΙΧ με μικρούς και οικονομικούς κινητήρες. Δηλαδή να δίνεται έκπτωση μόνο γι’ αυτές τις κατηγορίες αυτοκινήτων. Βεβαίως, ορατό είναι και το ενδεχόμενο της κατάργησή της, ελλείψει πόρων...
Πωλήσεις αυτοκινήτων
«Βούτηξε» 17% η αγορά τον Οκτώβριο
«Παγωμένη» η αγορά περιμένει τις εξελίξεις σχετικά με το τι τελικά θα ισχύσει και ποιες θα είναι οι κατηγορίες που θα επιβαρυνθούν συνολικά με τα νέα τέλη κυκλοφορίας και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης.
Οι πωλήσεις το 10μηνο μπορεί να καταγράφουν μια ανεπαίσθητη άνοδο κατά 5,5% (63.170 ταξινομήσεις έναντι 59.847, πέρσι), ωστόσο τον Οκτώβριο κυριολεκτικά κατέρρευσαν... Απόλυτα φυσικό και αναμενόμενο, από μια ανεύθυνη πολιτική σε ένα τόσο σοβαρό τομέα, κάποτε στιλοβάτη της ελληνικής οικονομίας, από μια κυβέρνηση που στο παρά 5΄ φέρνει αλλαγές, χωρίς κανένα σοβαρό σχέδιο.
Ειδικότερα, η πτώση έφθασε το 16,94% (ταξινομήθηκαν 4.986 νέα ΙΧ έναντι 6.003 οχημάτων τον Οκτώβριο του ΄14) και είναι πολύ μεγάλη για να απορροφηθεί από μια αγορά που ακροβατεί από τις κυβερνητικές αλχημείες, το ασταθές πλαίσιο φορολόγησης, τις κλειστές Τράπεζες, αλλά και μια εξασθενημένη οικονομικά μεσαία τάξη...
ΠΗΓΗ:  Ημερησία