Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2016

Κάλεσμα στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας των Ομοσπονδιών ΔΟΕ – ΟΛΜΕ

yppaideias
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. εκφράζει την αλληλεγγύη των εργαζομένων στο Δημόσιο, στον κοινό αγώνα ΔΟΕ – ΟΛΜΕ, ενάντια στις περιπτώσεις μετακινήσεων εκπαιδευτικών, που έχουν ως γνώμονα τη λογιστική αντίληψη για την εκπαίδευση και απαιτεί να καλυφθούν τα κενά, που υφίστανται ακόμη και 5 μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, με μόνιμους διορισμούς.
Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. στηρίζοντας την κινητοποίηση που οργανώνεται από τις Ομοσπονδίες ΔΟΕ – ΟΛΜΕ καλεί τα συνδικαλιστικά στελέχη, τα μέλη του Γενικού Συμβουλίου, των Δ.Σ. των Ομοσπονδιών και των Σωματείων να δώσουν το «παρών» στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Τετάρτη, 17 Φεβρουαρίου 2016 και ώρα 13:30, στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Οι μετακινήσεις των εκπαιδευτικών και η περαιτέρω υποβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου, ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ
Μόνιμοι διορισμοί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Μπράιαν Φρίελ, Μόλλυ Σουήνυ

Μπράιαν Φρίελ, Μόλλυ Σουήνυ

Μπράιαν Φρίελ, Μόλλυ Σουήνυ

Παρασκευή 19 και Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2016, ώρα 9 μ.μ.
Γενική είσοδος: 5€
Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δ. Χατζής»
Μπράιαν Φρίελ, Μόλλυ Σουήνυ
  • Σκηνοθεσία: Γιολάντα Καπέρδα, Βασίλης Σιάφης
  • Ερμηνεύουν: Ελευθερία Πανταζή, Σπύρος Βάρφης, Μαρία Νταλαούτη
Διοργάνωση: Ερασιτεχνικό Τμήμα «Θεατρικής Συμπαιγνίας»
 Αρχική

Ανασυγκροτήθηκε το ΚΥΣΠΕ


Με απόφαση του υπουργού Παιδείας Ν. Φίλη, ανασυγκροτήθηκε το ΚΥΣΠΕ ως εξής:

Α. ΤΑΚΤΙΚΑ ΜΕΛΗ
 1. Νίκας Λεωνίδας, Διευθυντής της Διεύθυνσης Π.Ε. Πειραιά, ως πρόεδρος.
2. Αντωνίου Αλέξανδρος, Διευθυντής της Διεύθυνσης Π.Ε. Κορίνθου, ως αντιπρόεδρος.
3. Ξυθάλη Βασιλική, Διευθύντρια της Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, ως μέλος.
4. Παληγιάννης Βασίλειος, δάσκαλος, αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
5. Μπράτης Δημήτριος, δάσκαλος, αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Β. ΑΝΑΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΜΕΛΗ
1. Παπαγεωργίου Αναστάσιος, Διευθυντής της Διεύθυνσης Π.Ε. Α ́ Αθήνας
2. Στάμος Αδάμ, Διευθυντής της Διεύθυνσης Π.Ε. Γ ́ Αθήνας
3. Παραμυθιώτου Μαρκέλλα, Διευθύντρια της Διεύθυνσης Π.Ε.Κυκλάδων
4. Αδαμίδου Βασιλική, δασκάλα, αιρετή εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών της
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

5. Σίντος Στέφανος, δάσκαλος, αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

ΔΟΕ: Να αποσυρθεί η τροπολογία για την Ειδική Αγωγή





Αρ. Πρωτ.412
Αθήνα 16/2/2016
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.




Θέμα :Να αποσυρθεί η τροπολογία για την Ειδική Αγωγή

Στις 11-2-2016, μέσα από τροπολογίες στο σχέδιο νόμου «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις», η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου «ξεμπερδεύει» εντός μιας παραγράφου με τα Τμήματα Ένταξης. Με ένδυμα «συνεκπαίδευσης», «διάχυσης του έργου των εκπαιδευτικών των Τ.Ε. στο σύνολο της σχολικής μονάδας», υπεράσπισης των «θεμελιωδών δικαιωμάτων των μαθητών για ισότιμη πρόσβαση στη γνώση χωρίς διακρίσεις και περιθωριοποιήσεις», προσπαθεί απεγνωσμένα να καλύψει τη γυμνή αλήθεια. Ότι, δηλαδή, προσαρμόζει το ρόλο των εκπαιδευτικών των Τμημάτων Ένταξης στα οικονομικά δεδομένα και την τακτική εξοικονόμησης ανθρώπινων πόρων με πολλαπλούς ρόλους με ζητούμενο την κάλυψη κενών χωρίς διορισμούς εκπαιδευτικών.
Η προσπάθεια ένδυσης του παραπάνω εγχειρήματος με παιδαγωγικού μανδύα, προσκρούει σε βασικά σημεία της Ε.Α.Ε. και αφήνει αναπάντητα σημαντικά ερωτήματα:
  • Για ένα σχολικό πλαίσιο μπορεί να χρειάζονται εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί για υποστήριξη, σε 10-15 μαθητές. Λειτουργικά και μόνο ο δάσκαλος του Τμήματος Ένταξης δεν μπορεί να καλύψει αυτές τις ανάγκες μπαίνοντας στις τάξεις. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με παράλληλη στήριξη, που όμως η ισχύουσα νομοθεσία την παρέχει μόνο σε μαθητές με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (Δ.Α.Δ.). Πώς, όμως, θα αντιμετωπιστούν από τη σχολική μονάδα οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες (Μ.Δ) ή άλλα τυχόν λειτουργικά και γνωστικά προβλήματα, εφόσον δε θα λειτουργούν Τμήματα Ένταξης;
  • Αν υποθέσουμε πως το συγκεκριμένο τμήμα που θα πρέπει να μπαίνει ο εκπαιδευτικός του Τμήματος Ένταξης, έχει και μαθητή με Δ.Α.Δ. με παράλληλη στήριξη, σε ένα τμήμα ταυτόχρονα θα υπάρχουν 3 εκπαιδευτικοί; Ή, μήπως, είναι πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας απλά να μην υπάρχει παράλληλη στήριξη και ο εκπαιδευτικός του Τ.Ε. να έχει ρόλο «πασπαρτού»;

Θυμίζουμε στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ότι τα Τμήματα Ένταξης είναι ένας θεσμός που έχει ξεκινήσει από το 1984 με τις Ειδικές Τάξεις και είναι καταξιωμένος και δοκιμασμένος με σπουδαία εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Εάν η πολιτική ηγεσία είχε όντως ως πρόθεση να περάσουμε στη συνεκπαίδευση και να ενισχύσει τα Τμήματα Ένταξης, τότε θα γνώριζε ότι χρειάζονται πολλοί εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής για μεγάλα χρονικά διαστήματα ώστε να συνεπικουρούν τους εκπαιδευτικούς μέσα στη τάξη, για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Μπορεί αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση να διαθέσει τόσες πιστώσεις ή όλα είναι ένα πρόσχημα για να κλείσουν τα Τμήματα Ένταξης και οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε αυτά να αποκτήσουν ρόλο παράλληλης στήριξης και να περιοριστούν οι ανάγκες για τις σχετικές πιστώσεις την επόμενη, δύσκολη, χρονιά;
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. απαιτεί την άμεση απόσυρση της συγκεκριμένης τροπολογίας. Σε αντίθετη περίπτωση η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θα επιβεβαιώσει την καχυποψία που υπάρχει για την ειλικρίνεια των εξαγγελιών της για αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα μέσα από ανοιχτό διάλογο.  Η κατάργηση θεσμών που έχουν προσφέρει και εξακολουθούν να προσφέρουν σημαντικό έργο στα πλαίσια της σχολικής μονάδας μόνο εποικοδομητικός διάλογος δεν μπορεί να θεωρηθεί.

Όλοι στη συγκέντρωση την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου και ώρα 13:30  στο Υπουργείο Παιδείας 

Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2016

Κάρλος Σάουρα, Κάρμεν


Κυριακές στο πανί
Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δημήτρης Χατζής»
Ώρα: 8.30 μ.μ.
Είσοδος ελεύθερη
Ευρωπαίοι Δημιουργοί 
Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2016,ώρα 8.30 μ.μ.
  • Κάρλος Σάουρα, Κάρμεν
    (Carmen, Ισπανία, 1983, 102΄)
Διοργάνωση: Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών
 Αρχική

Ο χορός των "αιωρούμενων"

TOY ΣΠΥΡΟΥ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ*

Η κατάρρευση της  Lehman Brothers πυροδότησε την κρίση, που έκτοτε πολλαπλασιάστηκε πολύμορφα. Η νευρικότητα στις αγορές για την Deutsche Bank μπορεί να επιτρέπει να κουνάμε  το δάκτυλο εναντίον της Γερμανικής κυβέρνησης αλλά αυτό δεν αποτελεί ασπίδα στις επιπτώσεις, έξοδο από την κρίση, διόρθωση ή ενδυνάμωση σε άλλη κατεύθυνση της Ευρωπαϊκής πολιτικής.
Η κρίση που ξεκίνησε από τη μητρόπολη του Καπιταλισμού και από τον χρηματοπιστωτικό τομέα κάνει ομόκεντρους κύκλους. Η παλίρροια είναι στοιχείο της εξέλιξής της με τον συγκεκριμένο τύπο ασκούμενων πολιτικών.
Η κρίση συνεχίζει να καταστρέφει ότι βρήκε ή έφερε στο όριο ή στο κόκκινο (κράτος, επιχείρηση, νοικοκυριό, άτομο, με ανοίγματα και υπερδανεισμό), δηλ. το πιο αδύναμο το εξοντώνει. Επομένως μία πτώση της Deutsche Bank, δηλαδή μεγαλύτερη ένταση της κρίσης, πρέπει να μας ικανοποιεί;

Φτάνει πια με τις “προσδοκίες”: για πετρέλαιο στο Αιγαίο, πολεμικές αποζημιώσεις, διάλυση του Ευρώ, για τους "τρείς μάγους" από την Ανατολή και την Ασία για επενδύσεις και αγορά του χρέους που όλο ξεκινούν αλλά ποτέ δεν φτάνουν.
Αρκετά με τους "σωτήρες" που σώζουν από το ’92 το ασφαλιστικό, τις τηλεπερσόνες με τα "άν και όταν" της μερικής λύσης Γιαννίτση, που καλλιεργούν ενοχικά σύνδρομα για τις κοινωνικές αντιδράσεις και κρύβουν οργανωμένα συμφέροντα.  
Τα Ζάππεια, οι αγανακτισμένοι, τα σκισμένα μνημόνια, τα κλειστά επαγγέλματα που άνοιξαν, οι "μεταρρυθμίσεις που όλο μεταρρυθμίζονται" δεν αύξησαν το ΑΕΠ, τις θέσεις εργασίας, δεν σταμάτησαν τη μετανάστευση των νέων και των επιχειρήσεων. Η πλήρης φτωχοποίηση είναι προ των πυλών με ή άνευ παράταση της αξιολόγησης, το δε κλίμα το έφαγε -όπως λένε στα χωριά μας- ο γάιδαρος. 
Να δούμε την αλήθεια δηλ. ότι η συρρίκνωση της εργασίας, με έναν εργαζόμενο σχεδόν για ένα συνταξιούχο, στερεύει την πηγή χρηματοδότησης της κοινωνικής ασφάλισης, η οποία χρεοκοπεί μόνο όταν χρεοκοπούν τα κράτη και όχι το αντίθετο.

Αν για τη διάσωση της Deutche Bank σπάσει ο κανόνας (και η νομιμότητα) που δεν επιτρέπει η ΕΚΤ να αγοράζει τραπεζικά ομόλογα προκύπτει ένα ερώτημα και γεννιέται μία ευκαιρία. Το ερώτημα είναι «γιατί δεν έγινε αυτό το 2010 για τη χώρα μας και οδηγήθηκε σε χρεοκοπία». Για να σταματήσει το μαρτύριο της σταγόνας και ο βασανισμός του λαού μας χρειάζεται επιτέλους εθνικό μέτωπο και δικό μας σχέδιο με απαίτηση να γίνει σεβαστό.

Επομένως φυγή από την εργαλειακή προσέγγιση “Ευρώ ή όχι”, να συνειδητοποιήσουμε ότι χωρίς γνώση, πρόγραμμα, μέθοδο, ικανότητα, αξιοποίηση του ανθρώπινου και άλλου δυναμικού της χώρας, με κομματικούς σεναριοφύλακες δεν πρόκειται να εκμεταλλευτούμε οποιαδήποτε συνθήκη!
Να σταματήσουμε να είμαστε ως πολίτες τα εύκολα θύματα της μισής αλήθειας, του αλχημισμού, ευκολόπιστοι και πάντα ηττημένοι!

Η Ισλανδία -ένα από τα πρώτα θύματα- που ακολούθησε διαφορετικό δρόμο (αφού άφησε τις χρεοκοπημένες τράπεζες να πέσουν) βγήκε από την κρίση και στην αποχώρησή τους οι  εκπρόσωποι του ΔΝΤ παραδέχθηκαν ότι "διδάχθηκαν πολλά από την ισλανδική εμπειρία". Εάν και για εμάς προκύψει δυνατότητα άλλου δρόμου είμαστε έτοιμοι να τον διεκδικήσουμε; Ή θα χορεύουμε "αιωρούμενοι" απτόητοι και αδιόρθωτοι ελπίζοντας στις σχοινοτενείς επιδεξιότητες ισορροπίας χωρίς να έχουμε αίσθηση αν ακόμη είμαστε στο σχοινί ή το κενό!
* Ο ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2016

Όψεις της βίας: Η επιθετικότητα στο σχολικό περιβάλλον»

http://www.uoi.gr/gr/_gfx/_tmpl/uoi_logo_gr_50yrs.jpg
Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016
 
«Όψεις της βίας: Η επιθετικότητα στο σχολικό περιβάλλον»

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Η Σχολή Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σε συνεργασία με την Εταιρεία Ηπειρωτικών Μελετών και το Παρατηρητήριο πρόληψης Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Ηπείρου, σας προσκαλούν να παρακολουθήσετε τη διάλεξη του κ. Δημήτρη Δαμίγου, Επίκουρου Καθηγητή Ιατρικής Ψυχολογίας με θέμα:

«Όψεις της βίας: Η επιθετικότητα στο σχολικό περιβάλλον»

Η διάλεξη θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016 στην «Αίθουσα Κ. Κατσάρη» του Μεγάρου της Εταιρείας Ηπειρωτικών Μελετών (Παρασκευοπούλου 4) και ώρα 18:30, θα ακολουθήσει δε συζήτηση.

Η παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαιτέρως

Παρακαλούμε να ανατρέξετε στο σχετικό αρχείο

Με τιμή
Η Κοσμήτωρ
της Σχολής Επιστημών Υγείας

Μαργαρίτα Τζαφλίδου,
Καθηγήτρια


Οργάνωση:
Κοσμητεία της Σχολής Επιστημών Υγείας, Εταιρεία Ηπειρωτικών Μελετών και Παρατηρητήριο πρόληψης Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Ηπείρου
 
Οργάνωση : Κοσμητεία της Σχολής Επιστημών Υγείας μαζί με άλλους φορείς
Τοποθεσία : «Αίθουσα Κ. Κατσάρη» του Μεγάρου της Ε.Η.Μ.
Ημερομηνία : Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016
Ωρα : 18:30
Είσοδος : Είσοδος ελεύθερη
 
Σχετικό Link :
http://health.ac.uoi.gr/

Σχετικό Αρχείο :

http://www.uoi.gr/files/news/attachments/7705.pdf

Διαδρομές του νέου ελληνισμού

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Άνοιξη του 2016 (15 Φεβ. - 4 Απρ.)
 
Σειρά Διαλέξεων: Διαδρομές του νέου ελληνισμού

Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ιωαννιτών συνδιoργανώνουν σειρά διαλέξεων για το ευρύ κοινό την Άνοιξη του 2016 (αίθουσα «Δ. Χατζής»), με το εξής πρόγραμμα:

Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016, ώρα 20.30
Αλέξανδρος Αλεξάκης,
Καθηγητής Βυζαντινής Φιλολογίας
«Ο έρωτας στη ποίηση του Αγαθία»

Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2016, ώρα 20.30
Συλβάνα Χρυσακοπούλου,
Επίκουρος καθηγήτρια Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας
«Η αρχαία φιλοσοφία ως θεραπεία της ψυχής
και η επίδρασή της στον χριστιανισμό»


Δευτέρα 7 Μαρτίου 2016, ώρα 20.30
Ιωάννης Mαυρομάτης,
Καθηγητής Δημώδους Βυζαντινής¬-Μεταβυζαντινής Φιλολογίας
«H εξέλιξη της ελληνικής γραφής»

Δευτέρα 21 Μαρτίου 2016, ώρα 20.30
Γιάννης Παπαθεοδώρου,
Αναπληρωτής καθηγητής Νεοελληνικής Φιλολογίας
«Μια πρόταση αντικατάστασης του "εθνικού ύμνου":
ο Σολωμός ανάμεσα σε δυτικές φανφάρες και ελληνικά τσάμικα»


Δευτέρα 4 Απριλίου 2016, ώρα 20.30
Τάκης Καγιαλής,
Καθηγητής Νεοελληνικής Φιλολογίας
«Η έννοια του "ελληνισμού" στην καβαφική ποίηση»

Από το Τμήμα Φιλολογίας 

 
Οργάνωση : Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Τμήματος Φιλολογίας και Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ιωαννιτών
Τοποθεσία : Αίθουσα «Δ. Χατζής»
Ημερομηνία : Άνοιξη του 2016 (15 Φεβ. - 4 Απρ.)
Ωρα : 20:30
Είσοδος : Είσοδος ελεύθερη  
 
 

2ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο


Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016

7η Χορωδιακή Συνάντηση

7η Χορωδιακή Συνάντηση
Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2016, ώρα 7.30 μ.μ.
Αίθουσα «Β. Πυρσινέλλας»

7η Χορωδιακή Συνάντηση

Συμμετέχουν:
  • Χορωδία ΟΤΕ Αθήνας
  • Χορωδία Πολιτιστικής Λέσχης ΟΤΕ Θεσσαλονίκης
  • Χορωδία Πολιτιστικού Κέντρου ΟΤΕ Κέρκυρας
  • Χορωδία Αρμονία Καλαμάτας
  • Παιδική Χορωδία 27ου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων
  • Χορωδία του Πολιτιστικού Κέντρου ΟΤΕ ν. Ιωαννίνων
Διοργάνωση: Πολιτιστικό Κέντρο ΟΤΕ ν. Ιωαννίνων,
Αρχική

ΔΟΕ: «Ο πόλεμος λάσπης δεν κρύβει τα πραγματικά κενά στην εκπαίδευση»



Αρ. Πρωτ.409
Αθήνα 11/2/2016
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.



Θέμα: «Ο πόλεμος λάσπης δεν κρύβει τα πραγματικά κενά στην εκπαίδευση»
  
         9 Φεβρουαρίου 2016. Σε μια σχολική χρονιά που το χάος εξ αιτίας των χιλιάδων κενών συνεχίζεται με πάνω από 2.000 κενά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ο Υπουργός Παιδείας από το βήμα της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής προσπάθησε όχι να ωραιοποιήσει (όπως έκανε μέχρι τώρα) την κατάσταση αλλά να εμφανίσει ως υπεύθυνους τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Αόριστες κατηγορίες για πλασματικά κενά τη στιγμή που ακόμη και σήμερα πάρα πολλές τάξεις δεν έχουν το δάσκαλο ή τη δασκάλα τους. Υπαινιγμοί για ώρες που κρύβονται μυστηριωδώς και για ατέλειωτες ώρες γραμματειακής υποστήριξης τη στιγμή που κάτι τέτοιο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση πολύ απλά δεν υφίσταται και οι διευθυντές των σχολείων πνίγονται στην ατελείωτη γραφειοκρατία.
     Άμεση ήταν η απάντηση των εκπροσώπων της Δ.Ο.Ε. στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Απαιτήσαμε από το Υπουργείο παιδείας να βγάλει στο φως όλα τα στοιχεία για τη λειτουργία των σχολείων στη φετινή χρονιά. Αν έχει να εμφανίσει «παρατυπίες» εκ μέρους εκπαιδευτικών της Π.Ε. να το κάνει. Να εμφανίσει όμως, όπως οφείλει, την πραγματικότητα που λέει πως οι εκπαιδευτικοί της Π.Ε. από την έναρξη της σχολικής χρονιάς έχουν διδάξει για πολύ μεγάλα χρονικά διαστήματα σε δύο ή και παραπάνω τμήματα,  έχουν δουλέψει εκατοντάδες ώρες πέρα από το διδακτικό τους ωράριο (απλήρωτες, φυσικά, υπερωρίες) κι έχουν υποστεί υποχρεωτικές ή «προαιρετικές» (νέος όρος) μετακινήσεις για να λειτουργήσουν τα σχολεία και να έχουν οι μαθητές εκπαιδευτικό στην τάξη. Την πραγματικότητα που μιλάει για παραβίαση του 1:25 σε τάξεις με μαθητές που δεν έχουν παράλληλη στήριξη, που δεν μπορούν να φοιτήσουν στα κλειστά Τμήματα Ένταξης, σε τάξεις με πλήθος αλλοδαπών μαθητών που δεν παρακολουθούν Τάξεις Υποδοχής.
    Ως εκπαιδευτικό κίνημα είχαμε μιλήσει από την έναρξη της σχολικής χρονιάς για κενά που θα έφταναν τις 25.000. Τότε το Υπουργείο Παιδείας (βλέπε δηλώσεις κ. Χασάπη) μας έλεγε ψεύτες και περιόριζε τα κενά στις 17.000. Το ίδιο Υπουργείο έχει προσλάβει μέχρι σήμερα 22.000 αναπληρωτές διαψεύδοντας τα κορυφαία στελέχη του.
    Η επιχείρηση λάσπης από την πλευρά του κ. Υπουργού δεν μας εκπλήσσει. Προηγήθηκε η αμφισβήτηση της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στη μεγάλη απεργία της 4-2-2016 όταν με μεγάλη αγωνία έσπευδε να την κατεβάσει στο 18% ενώ γνώριζε το πραγματικό μέγεθος (πάνω από 50% στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση).  Είναι όλα αυτά κρίκοι της ίδιας αλυσίδας της αμφισβήτησης της πραγματικότητας που τρομάζει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου. Οι εκπαιδευτικοί λοιδορούνται και στοχοποιούνται ώστε να δικαιολογούνται οι παραβιάσεις των εργασιακών δικαιωμάτων τους με τις υποχρεωτικές μετακινήσεις και να μην αποκαλύπτεται το μέγεθος των ευθυνών των εκάστοτε κυβερνώντων απέναντι στους μαθητές. Των ευθυνών για τις χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας, για τις τάξεις που ακόμη και σήμερα δεν έχουν εκπαιδευτικούς, για την υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών αλλά και την ανεργία των εκπαιδευτικών (14.671 είναι αυτή τη στιγμή οι άνεργοι εκπαιδευτικοί, δάσκαλοι και νηπιαγωγοί,  που θα έπρεπε να εργάζονται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση). Δυστυχώς, η πολιτική ηγεσία επιλέγει να ακολουθήσει το δρόμο των μνημονίων και της προσαρμογής στις εκθέσεις του ΟΟΣΑ, πιστή στα βήματα των προηγούμενων πολιτικών ηγεσιών. Για να το καλύψει αυτό επιλέγει τη συνηθισμένη τακτική της στοχοποίησης των εκπαιδευτικών.
     Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καταγγέλλει την απαράδεκτη και υβριστική προς τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς, επίθεση του κ. Υπουργού. Εντάσσεται, προφανώς, και αυτή στην ιδιόμορφη αντίληψή του περί του διαλόγου και των κανόνων του. Η Δ.Ο.Ε. έδωσε, δίνει και θα συνεχίσει να δίνει συγκεκριμένα στοιχεία και να καταθέτει τεκμηριωμένες προτάσεις. Περιμένουμε από την πολιτική ηγεσία να πράξει κάτι ανάλογο.
 

Όχι στη λογιστική αντίληψη στην εκπαίδευση. Ναι σε μόνιμους διορισμούς.»


Αρ. Πρωτ.408
Αθήνα 11/2/2016
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Θέμα: « Όχι στη λογιστική αντίληψη στην εκπαίδευση. Ναι σε μόνιμους διορισμούς.»
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ Δ.Ο.Ε. – Ο.Λ.Μ.Ε
ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Tετάρτη 17-2-2016, 13.30
11 Φεβρουαρίου και τα κενά στα σχολεία καλά κρατούν. Γνωρίζει πολύ καλά η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου αυτό που γνωρίζουν όλοι οι εκπαιδευτικοί αλλά και η κοινωνία. Κάθε χρόνο η κατάσταση είναι χειρότερη. Η περικοπή των δαπανών για το δημόσιο σχολείο συνεχίζεται. Η λιτότητα διαρκείας όχι μόνο συντηρεί   και διογκώνει το πρόβλημα, αλλά οδηγεί και σε “λύσεις” που γεννούν νέα προβλήματα.
   Εδώ και μερικά χρόνια το Υπουργείο Παιδείας, για να βρει πόσα κενά οφείλονται στις ελλείψεις προσωπικού και πόσα στην κακοδιαχείριση (στην πραγματικότητα για να βγάλει από τη μύγα ξύγκι) επιστρατεύει μια εντελώς αντιεκπαιδευτική μέθοδο, τη λογιστική των διδακτικών ωρών. Προσθέτει τις ώρες διδασκαλίας που αντιστοιχούν στο ωράριο των μάχιμων εκπαιδευτικών και τις συγκρίνει με τις ώρες διδασκαλίας που αντιστοιχούν στα ωρολόγια προγράμματα των σχολείων. Η σύγκριση επιτρέπει στο Υπουργείο να κρίνει ότι αυτό έκανε τη δουλειά του (πληρώνει και προσφέρει τις απαραίτητες ώρες) και στη συνέχεια να πιέζει τη ζωή των σχολείων να προσαρμοστεί στους αριθμούς. Όμως τα σχολεία δεν είναι αλυσίδες παραγωγής. Η μετατροπή της παιδαγωγικής σχέσης σε αλυσίδα διδασκαλιών καταστρέφει τα σχολεία.
   Όσο το υπουργείο συνεχίζει να βλέπει διδακτικές ώρες αντί για σχολικές τάξεις, τόσο θα συνεχίσει να διαλύει δημοτικά σχολεία. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου πρέπει να καταλάβει ότι η έλλειψη νηπιαγωγού, δασκάλας/δασκάλου από μια τάξη σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντισταθμιστεί από μια παρέλαση διδασκόντων. Οι μαθητές θέλουν τον άνθρωπο που θα τον εμπιστεύονται, που θα τους γνωρίζει, θα τους καταλαβαίνει και στην κατανόηση αυτή θα βασίζεται για να στηρίξει το μαθητή στη σχέση του με τη γνώση και τον κόσμο του σχολείου. Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, το κέντρο δεν βρίσκεται στα γνωστικά αντικείμενα, βρίσκεται στα πρόσωπα των ανθρώπων του: μαθητών και εκπαιδευτικών. Στο δημοτικό σχολείο τάξη χωρίς δάσκαλο είναι τάξη στην οποία στερούμε τα βασικά μορφωτικά δικαιώματα, γιατί στις ηλικίες αυτές προϋπόθεση της μορφωτικής διαδικασίας είναι η προσωπική σχέση δασκάλου μαθητή.
   Όταν λοιπόν το υπουργείο φιλοδοξεί να καλύψει ένα κενό σε τάξη μεταφέροντας δυο τρεις συναδέλφους από γειτονικά σχολεία για να διδάξουν στην τάξη αυτή μέρος του προγράμματος της, μπαλώνει μεν το λογιστικό κενό, αφήνει όμως εντελώς ακάλυπτη την παιδαγωγική σχέση.
   Η λογιστική μέθοδος έχει αντίστοιχες συνέπειες και στα σχολεία με “πλεονάσματα” διδακτικών ωρών. Στα σχολεία αυτά απαιτείται να συγκεντρωθούν οι “πλεονάζουσες” ώρες στο πρόσωπο ενός/μίας συναδέλφου, το τμήμα του οποίου μένει εν πολλοίς χωρίς δάσκαλο τάξης, αφού αυτός δυο τρεις μέρες τη βδομάδα διδάσκει σε άλλο σχολείο. Κι όλα αυτά χωρίς να αναφέρουμε και το τελειωτικό χτύπημα που δέχεται η ενισχυτική διδασκαλία με τη «λύση» αυτή.
   Γιατί στην πραγματικότητα δεν υπάρχει πλεόνασμα ωρών. Οι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν μέσα από την ενισχυτική διδασκαλία να καλύψουν την έλλειψη υποστηρικτικών δομών που η πολιτεία οφείλει να παρέχει στους μαθητές που τις χρειάζονται. Η πολιτική ηγεσία συνεχίζει στον ίδιο δρόμο των προηγούμενων κυβερνήσεων: υιοθετεί τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ, δεσμεύεται από το μνημόνιο που υπέγραψε και επιχειρεί να μεταφέρει τις ευθύνες για τα κενά στους εκπαιδευτικούς.
   Εάν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου θέλει να δει καθαρά την εικόνα της εκπαίδευσης θα πρέπει να σταματήσει τώρα και για πάντα τη λογιστική αντιμετώπιση του προβλήματος των κενών. Να προχωρήσει άμεσα σε όλες στους απαραίτητους διορισμούς εκπαιδευτικών για να καλύψει τα κενά.
Κανένα κενό στα σχολεία.
Κανένα τμήμα χωρίς δάσκαλο.
         Δε θα επιτρέψουμε τις μετακινήσεις εκπαιδευτικών και την παραπέρα υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου.
         Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών να εντοπίσουν και να αναδείξουν όλες τις περιπτώσεις μετακινήσεων εκπαιδευτικών που έχουν ως γνώμονα τη λογιστική αντίληψη για την εκπαίδευση, γίνονται για το λόγο ότι η κυβέρνηση αρνείται να θέσει την παιδαγωγική υπεράνω των αριθμών και δε θα συνέβαιναν εάν δεν κυριαρχούσαν λογικές εξοικονόμησης πόρων που, υπό φυσιολογικές συνθήκες, θα χρησιμοποιούνταν για διορισμούς εκπαιδευτικών. Η καταγγελία αυτών των μεθόδων και οι συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και Περιφερειακές Διευθύνσεις είναι μερικά από τα μέσα που μπορούν να μεταχειριστούν.
         Για την ανάδειξη του προβλήματος και με την απαίτηση να μην πραγματοποιηθούν άλλες μετακινήσεις αλλά μόνιμοι διορισμοί τώρα, τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε. καλούν τους εκπαιδευτικούς σε δυναμική παρουσία στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που οργανώνουν την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου και ώρα 13.30 στο Υπουργείο Παιδείας. Για να διευκολυνθεί η συμμετοχή των συναδέλφων κηρύσσουμε 2ωρη διευκολυντική στάση εργασίας (12-2 και 2-4).
Όλοι στη συγκέντρωση την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου στο Υπουργείο Παιδείας

Δ.Ο.Ε.: «Ορισμός Υποδιευθυντών – Υπευθύνων για το Ολοήμερο Πρόγραμμα των Ολοήμερων Δημοτικών».


Αρ. Πρωτ.407
Αθήνα 11/2/2016
Προς
Τον Υπουργό Παιδείας
κ. Νίκο Φίλη
Κοιν.
Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Θέμα: «Ορισμός Υποδιευθυντών – Υπευθύνων για το Ολοήμερο Πρόγραμμα των Ολοήμερων Δημοτικών».
   Κάθε χρόνο η Διεύθυνση Προσωπικού του ΥΠ.Π.Ε.Θ. εκδίδει εγκύκλιο, στην έναρξη της σχολικής χρονιάς, για τον ορισμό και την τοποθέτηση Υποδιευθυντών – Υπευθύνων για το Ολοήμερο Πρόγραμμα των Ολοήμερων Δημοτικών (κλασικών και Ε.Α.Ε.Π.).
   Για το σχολικό έτος 2015-2016 κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί , με αποτέλεσμα να επικρατεί σύγχυση και οι κατά τόπους Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να αντιμετωπίζουν το ζήτημα κατά βούληση. Σε κάποιες Διευθύνσεις οι Υπεύθυνοι έχουν ήδη οριστεί με αποφάσεις των Π.Υ.Σ.Π.Ε. (με το σκεπτικό, προφανώς, ότι κάτι τέτοιο είναι αυτονόητο αφού τα σχολεία πρέπει να λειτουργήσουν αλλά και με βάση τη Φ.361.22/41/498889/Δ1/01-06-2004 Υπουργική Απόφαση) ενώ σε άλλες συνεχίζουν να αναμένουν τη σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου με αποτέλεσμα οι συνάδελφοι να ασκούν έως και σήμερα τα καθήκοντά τους χωρίς τον επίσημο ορισμό τους από το Π.Υ.Σ.Π.Ε.
   Υπενθυμίζουμε ότι η Φ.361.22/41/498889/Δ1/01-06-2004 Υπουργική Απόφαση, αναφέρει:
1.- Στα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία (1/θ, 2/θ και 3/θ), ο υπεύθυνος δάσκαλος ολοημέρου ορίζεται και είναι ένας από αυτούς που διδάσκουν σο τμήμα, ο οποίος παραμένει μέχρι τη λήξη ου προγράμματος, ανεξάρτητα αν διδάσκει ή όχι την τελευταία ώρα και φροντίζει για την ασφαλή αποχώρηση των μαθητών σύμφωνα με την αριθμ. Φ.50/76/121153/Γ1/3-11-2002 Υ.Α. (ΦΕΚ 1471 τ.Β΄/22-11-2002, εξαιρουμένων των προϊσταμένων τους, χωρίς να δικαιούται σχετικό επίδομα.
2.- Στα 10/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία, ο Υποδιευθυντής του σχολείου και
3.- Στα 4/θέσια έως 9/θέσια δημοτικά σχολεία, που δεν προβλέπεται Υποδιευθυντής, ο εκπαιδευτικός που θα επιλεγεί από το οικείο Π.Υ.Σ.Π.Ε. , ο οποίος λαμβάνει το προβλεπόμενο επίδομα του Υποδιευθυντή του άρθρου 8 του Ν. 4024/2011.
   Επειδή έχουν περάσει περίπου πέντε μήνες από την έναρξη του διδακτικού έτους και με τη σύγχυση που έχει επικρατήσει επί του θέματος είναι σοβαρότατη η πιθανότητα δημιουργίας αδικιών και άνισης μεταχείρισης μεταξύ των συναδέλφων μας ώστε κάποιοι να μην αμειφθούν για εργασία που έχουν προσφέρει και προσφέρουν, καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να δώσει άμεση απάντηση για το συγκεκριμένο ζήτημα με την έκδοση σχετικής εγκυκλίου.

Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2016

Συμμετοχή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. στο Παλλαϊκό Παναγροτικό Συλλαλητήριο στις 12 Φεβρουαρίου 2016

agrotes
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Συμμετοχή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
στο Παλλαϊκό – Παναγροτικό Συλλαλητήριο, Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2016
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. εκφράζει την αμέριστη αλληλεγγύη των εργαζομένων στο Δημόσιο στον πολύμορφο και δίκαιο αγώνα των αγροτών και κτηνοτρόφων και αλιέων της χώρας μας για να μην περάσει το αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο και τα νέα φορολογικά μέτρα που εξουθενώνουν τους παραγωγούς και τους οδηγούν στην εξαθλίωση.
Οι αγρότες είναι από τα κοινωνικά στρώματα που πλήττονται βάναυσα από το 3ο μνημόνιο και γενικότερα από τις πολιτικές των κυβερνήσεων και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο πρωτογενής τομέας που θα έπρεπε να είναι ο θεμέλιος λίθος της οικονομίας μας κινδυνεύει με εξαφάνιση. Εάν εφαρμοστούν τα προαπαιτούμενα του νέου μνημονίου δεν θα μπορέσει να επιβιώσει κανείς νέος αγρότης ή κτηνοτρόφος.
Την απάντηση σε αυτή τη πολιτική τη δίνουν για άλλη μια φορά οι εξουθενωμένοι αγρότες, κτηνοτρόφοι και αλιείς με τα αγωνιστικά μπλόκα στους δρόμους. Αντιστέκονται στη λαίλαπα των νέων μέτρων και δίνουν μάχη για να επιβιώσουν οι οικογένειές τους, για να υπάρχει αύριο πρωτογενής τομέας στη χώρα μας και να μη διαλυθεί η ύπαιθρος και η Ελληνική περιφέρεια.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. εκτιμά ότι αποτελεί μονόδρομο για τους εργαζομένους, ανέργους, αγρότες, κτηνοτρόφους, αυτοαπασχολούμενους και συνταξιούχους ο κοινός τους αγώνας για την ανατροπή των νεοφιλελεύθερων μνημονιακών πολιτικών.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί τους εργαζομένους στο Δημόσιο να δώσουν το «παρών» στις κινητοποιήσεις των αγροτών, έτσι ώστε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, μέσα από τον κοινό αγώνα, να αποτρέψουμε τη ψήφιση του αντιασφαλιστικού Νομοσχεδίου της συγκυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ. και να ανατρέψουμε τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές που εδώ και έξι χρόνια εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις, η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Δ.Ν.Τ. στη χώρα μας.
Μοναδικός δρόμος διαφυγής του λαού μας από τη μέγγενη των μνημονίων και των δανειστών είναι να πιστέψουμε ότι είμαστε πιο δυνατοί από αυτούς. Και είμαστε πιο δυνατοί, αρκεί να ενωθούμε σε ένα μεγάλο πανεργατικό – παλλαϊκό μέτωπο για την απαλλαγή της χώρας μας από τα μνημόνια, για τη διαγραφή του χρέους και για τη σύγκρουση με τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Δ.Ν.Τ.
ΟΛΟΙ και ΟΛΕΣ στο Πανελλαδικό Παναγροτικό – Παλλαϊκό Συλλαλητήριο
την Παρασκευή, 12 Φεβρουαρίου 2016, στις 06.00μ.μ.
στην Πλατεία Κλαυθμώνος και στην πορεία προς τη Βουλή
Συγκεντρωνόμαστε στην Πλατεία Συντάγματος και το Σάββατο, 13 Φεβρουαρίου 2016, μαζί με τους αγρότες, διεκδικώντας να αποσυρθεί το σχέδιο νόμου – ΕΚΤΡΩΜΑ για την Κοινωνική Ασφάλιση.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.