Παρασκευή 11 Μαρτίου 2016

Ο «ΒΟΥΡΚΟΣ» Της Ελληνικής αρθρογραφίας.



 Του Χρήστου Παπαδημητρίου. 
Κοινωνιολόγου-Οικονομολόγου.


                                     Ο «ΒΟΥΡΚΟΣ»
Της  Ελληνικής αρθρογραφίας.
Υγαγαπητέ μου να γνωρίζεις ότι η επί  «μισθώ αρθογραφία» στην ουσία είναι μιας μορφής εργολαβία, κατά συνέπεια ο επαγγελματίας αρθρογράφος, δεν είναι δημοσιογράφος με την έννοια της καταγραφής του γεγονότος που έγινε, αλλά της έκφρασης  άποψης που του παραγγέλλεται…, ιδιαιτέρως στην πολιτική εφημερίδα η παραπάνω θέση εξαντλείται στην ιδεολογική κειμενογραφία και ως εκ τούτου να γνωρίζεις  ότι  λειτουργεί  ως αλλοτριωτική διαδικασία… και αυτό πρέπει να το σκεφτείς καλά …αν επιθυμείς να γράφεις  ελεύθερα η να γράφεις  αμειβόμενος κατ αποκοπή με ότι αυτό σημαίνει…



Απάντηση  στον υποφαινόμενο της καθηγήτριάς Αλίκης Μαραγκοπούλου  της Παντείου Σχολής  το 1982  στο ερώτημα…  επαγγελματική η ελεύθερη αρθρογραφία…



              Η επικοινωνία που επιτυγχάνεται ανάμεσα στον πολίτη και τον χώρο της πολιτικής εφημερίδος αποτελεί διαδικασία μοναδική, με την έννοια ότι εξυπηρετείται ανάγκη ουσιαστική, και δομική όσον αφορά  την ισορροπία του ανθρώπου, που ενδιαφέρεται τόσο για την πληροφόρηση όσο και για την ενημέρωσή του.

              Αναμφισβήτητα πρόκειται για μια αμφίδρομη σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ γράφοντος και αναγνώστη, και με αυτή την έννοια είναι μια σχέση «ερωτική»,δηλαδή ο γράφων κάθε φορά και σε κάθε περίπτωση  δεν επαναλαμβάνεται αλλά «επιχειρεί» εκ νέου  την παρουσίαση ενός νέου κειμένου, μιας νέας δηλαδή επικοινωνιακής προσπάθειας.

             Προσπάθεια την οποία ο αναγνώστης ιδιαίτερα σήμερα μπορεί να αξιολογήσει, και έχει την δυνατότητα να αντιληφθεί αφενός την διάθεση του γράφοντος  και  την ποιότητα της νέας γραφής ξεχωρίζοντάς την  από το σύνηθες φαινόμενο της αντιγραφής, και αφ ετέρου τον στόχο του γράφοντος, αν πρόκειται δηλαδή για μια ειλικρινή επικοινωνιακή τοποθέτηση η αν πρόκειται για μια δημοσίευση που στοχεύει απλά και μόνο στην αυτοϊκανοποίηση του.

            Για την  Δημοκρατία η ελευθεροτυπία αποτελεί τον πυλώνα της διασφάλισης της.

            Για την ελευθεροτυπία, ανασταλτικό παράγοντα αποτελούν οι κατ επάγγελμα «κομματικό- δίμιτοι», αρθρογράφοι και οι πάτρωνές τους από όλους τους χώρους εξουσίας βεβαίως, οι οποίοι με ανελέητη θρασύτητα, προκάλεσαν στον χώρο του έντυπου τύπου τις προϋποθέσεις για την «αλλοτρίωση» που υφίσταται αυτή η δυναμική δημοκρατική σχέση  ανάμεσα στον πολίτη και την πολιτική εφημερίδα.

             Για την αλλοτρίωση- την αποξένωση με απλά λόγια-του αναγνώστη από την πολιτική εφημερίδα, ευθύνη καίρια και κύρια φέρνει και ο εκδότης της, ο οποίος πολλάκις δεν έχει καμία σχέση, ούτε με το πνεύμα ούτε με το νόημα της ελευθεροτυπίας, αλλά με εργολαβίες οικοδομικές, και πολιτικές μπίζνες.

            Και σε αυτή την ανεπανάληπτη μοναδική και αναντικατάστατη μορφή ενημέρωσης και πληροφόρησης του πολίτη από την εφημερίδα, προκαλείται η καταστροφική αποξένωση , η αλλοτρίωση του, σε σχέση με τo πολιτικό έντυπο όταν συμβαίνει, και σήμερα είναι σχεδόν το σύνηθες, η εφημερίδα να δίνει προτεραιότητα στην ιδιότητα του γράφοντα και όχι στην ποιότητα των απόψεών του.

            Αυτό συμβαίνει στον κεντρικό αλλά και στον περιφερειακό τύπο, με αποτέλεσμα να έχουμε σήμερα, αμέτρητα κείμενα αμφιβόλου προέλευσης με την έννοια που παραπάνω αναφέρθηκε, καθότι πλήθος εξ αυτών αποτελούν κακέκτυπες αντιγραφές, πρόχειρα γραμμένες, δίνοντας την εντύπωση στον Πολίτη, ότι αγόρασε όχι πολιτική αλλά κομματική εφημερίδα και μάλιστα του προηγούμενου μήνα μιας και πολλοί εξ αυτών –που γράφουν αποκλειστικά δήθεν- αρέσκονται στο ανακάτεμα του ίδιου κειμένου αλλάζοντας τον τίτλο, προκαλώντας αυτό που περιγράφουμε ως αποξένωση- αλλοτρίωση .

             Λειτουργούν αποτρεπτικά ιδιαίτερα σήμερα, οι απόψεις «κάποιων» εμπλεκόμενων, και μη, επωνύμων οι οποίο αφού έχουν «εξασφαλίσει» θέση για την φωτογραφία τους , τους είναι αδιάφορη τόσο η ποιότητα του κειμένου, όσο και η ζημία που προκαλούν στον πολίτη στην σχέση του με την εφημερίδα.

Είναι φανερή σήμερα η άρνηση του Πολίτη να συμμερισθεί απόψεις και θέσεις παρωχημένες, πολιτικά δηλητηριασμένες, τοποθετήσεις ακραίες για την πολιτική εξουσία ,(χωρίς ίχνος ενδοιασμού )και εν τέλει θέσεις οι οποίες δεν συνάδουν με το γενικότερο κλίμα πολιτικού προβληματισμού ,και μάλιστα σήμερα περισσότερο από ποτέ καθότι ο πολιτικός προβληματισμός αποτελεί με βεβαιότητα μονόδρομο για πολιτικό παρεμβατισμό όσον αφορά το πλάτεμα και το βάθεμα της Δημοκρατίας .

Νομιμοποιούμαι ως πολίτης να εκφράσω την άποψη ότι αδικεί τον αναγνώστη, ιδιαιτέρως σήμερα η στοχευόμενη κομματικά αρθρογραφία, και επιτείνει την προβληματική της σχέσης πολίτη και πολιτικού εντύπου καθότι αυτός μέσα από την ανούσια κομματική αντιπαράθεση αντιλαμβάνεται  το έντυπο ως κομματικό τραίνο και όχι ως διαδικασία παραγωγής πολιτικής άποψης, και πολιτικής σκέψης ,η οποία παράγεται βεβαιότατα και μέσα από τις πολιτικές εφημερίδες.

                  Στη Δημοκρατία έχω υποχρέωση ως ενεργός πολίτης και αναγνώστης να κρίνω όχι μόνο το κείμενο του οποιοδήποτε, αλλά και να σχολιάσω την στοχευόμενη πολιτικά κατά τίτλο, αλλά κομματικά κατά περιεχόμενο τοποθέτηση.

                   Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αμφισβητώ την ελευθερία του καθενός να γράφει ότι θέλει και των εφημερίδων να δημοσιεύουν αυτά που επίσης επιλέγουν, με την προϋπόθεση ότι ,θα πρέπει να μας προβληματίσει όλους το τι σημαίνει  αλλοτρίωση η οποία προσβάλει  σαν σαράκι σήμερα και  την σχέση πολίτη εντύπου, και εν τέλει την σχέση του πολίτη με την πολιτική.

 

·         Πρώτη γραφή κατά τίτλο και δεύτερη κατά  κείμενο ,με πολιτικούς και όχι  κομματικούς προσδιορισμούς, καθότι η κατά παραγγελία αρθρογραφία σήμερα το παράκανε… βούρκος, βούρκος, βούρκος…



Σας ευχαριστώ θερμά.


Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016

Συμμετοχή στις αντιρατσιστικές κινητοποιήσεις 18-21 Μαρτίου 2016

stopracism
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η 21η Μαρτίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού. Σε πολλές πόλεις της Ελλάδας αλλά και διεθνώς, από την Παρασκευή 18 Μαρτίου έως και τη Δευτέρα, 21 Μαρτίου 2016, θα πραγματοποιηθούν αντιρατσιστικές κινητοποιήσεις, εκδηλώσεις και δράσεις.
H Α.Δ.Ε.Δ.Υ. στάθηκε πάντοτε αλληλέγγυα στους πρόσφυγες και τους μετανάστες. Πάλεψε και συνεχίζει να αγωνίζεται ενάντια στις πολιτικές διακρίσεων και εξανδραποδισμού τους, τον ρατσισμό και τον φασισμό.
Ειδικά σήμερα, αγωνιζόμαστε ενάντια στις πολιτικές της Ευρώπης – «Φρούριο» που κλείνει ολοένα και περισσότερο τα σύνορά της στα θύματα των πολέμων και της φτώχειας και εντείνει τον ρατσισμό και την ισλαμοφοβία για να συγκαλύψει το πραγματικό έγκλημα που είναι οι ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις στη Μέση Ανατολή και στη Βόρεια Αφρική, η στρατιωτική εμπλοκή της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ρωσίας στη Συρία και η πολιτική «αποτροπής» με τους εκατοντάδες πνιγμένους στο Αιγαίο.
Η ενίσχυση των δυνάμεων της Frontex και γενικά των «μέτρων ασφάλειας», με ό,τι αυτό συνεπάγεται, όχι μόνο για τους πρόσφυγες, αλλά και η εμπλοκή του ΝΑΤΟ επιδεινώνουν την κατάσταση αστάθειας στο Αιγαίο, θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια  και την ειρήνη στην περιοχή και εμπλέκουν τη χώρα μας στους πολεμικούς ιμπεριαλιστικούς τυχοδιωκτισμούς στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής.
Στην Ελλάδα, οι εκατόμβες των πνιγμένων προσφύγων και μεταναστών στο Αιγαίο με τη διατήρηση του φράχτη στον Έβρο, συμπληρώνονται με την επαναλειτουργία γιγαντιαίων στρατοπέδων συγκέντρωσης, ενώ παράλληλα εκτυλίσσεται μια πρωτοφανής επιχείρηση ποινικοποίησης του κινήματος αλληλεγγύης με συλλήψεις μελών των ομάδων αλληλεγγύης στα νησιά από τη Frontex και την ΕΛ.ΑΣ.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, το τελευταίο διάστημα, κλιμακώνει τους εκβιασμούς απειλώντας με έξοδο της Ελλάδας από την Σένγκεν αν δεν δεχθεί η χώρα μας να μετατραπεί σε στρατόπεδο συγκέντρωσης προσφύγων και οικονομικών μεταναστών.
Την ίδια ώρα που όλοι οι εργαζόμενοι δίνουμε τη μάχη ενάντια στην κατεδάφιση της κοινωνικής ασφάλισης, δεκάδες χιλιάδες μετανάστες εργαζόμενοι στη χώρα παραμένουν ανασφάλιστοι, συλλαμβάνονται και φυλακίζονται εξ’ αιτίας της άρνησης του κράτους να νομιμοποιήσει την παραμονή και την εργασία τους, με αποτέλεσμα να διογκώνονται τα ελλείμματα των ασφαλιστικών ταμείων.
Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. είναι ενάντια σε αυτές τις πολιτικές καταστολής και ρατσισμού που αποτελούν την άλλη πλευρά των δυσβάστακτων μνημονίων, της σκληρής λιτότητας, των δραματικών περικοπών στις κοινωνικές υπηρεσίες και της διάλυσης της κοινωνικής ασφάλισης για να αποπληρωθεί το χρέος.
Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί όλους τους εργαζομένους και τα συνδικάτα να αγωνιστούν για:
  • Το σταμάτημα των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων και τη δημιουργία ασφαλών δρόμων διέλευσης των προσφύγων.
  • Τη δημιουργία ανοιχτών δομών φιλοξενίας με την αξιοποίηση δημόσιων κτηρίων και με την πρόσληψη προσωπικού στις κοινωνικές υπηρεσίες, την επιτάχυνση της διαδικασίας παροχής ασύλου και νομιμοποιητικών χαρτιών και την κάλυψη των προσωρινών αναγκών στέγασης και σίτισης.
  • Την ανατροπή του μνημονιακού αδιέξοδου της λιτότητας και τη χρηματοδότηση των κοινωνικών αναγκών με την εθνικοποίηση, τον εργατικό και κοινωνικό έλεγχο των τραπεζών, με τη φορολόγηση του μεγάλου πλούτου, με την  διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του χρέους και τη σύγκρουση με τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΔΝΤ.
Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί τους εργαζόμενους να συμμετέχουν στο τετραήμερο διεθνούς κινητοποίησης κατά του ρατσισμού που οργανώνουν σε πολλές πόλεις της χώρας  οι προσφυγικές, μεταναστευτικές και αντιρατσιστικές οργανώσεις  μαζί με συνδικάτα και φορείς, από την Παρασκευή 18 Μαρτίου ως και τη Δευτέρα, 21 Μαρτίου 2016.
Στην Αθήνα καλούμε:
  • Την Παρασκευή, 18 Μαρτίου 2016, στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (Πειραιώς 256),
· στην Εκδήλωση με θέμα «Αλληλεγγύη σε πρόσφυγες – μετανάστες, Αντίσταση στην Ευρώπη – Φρούριο» στην οποία θα συμμετέχουν διεθνείς ακτιβιστές, πρόσφυγες και μετανάστες, αλληλέγγυοι από νησιά, συνδικαλιστές κ.λπ., στις 7.00μμ καθώς και
·  στη Συναυλία ενίσχυσης ομάδων αλληλεγγύης στους πρόσφυγες στα νησιά, στις 10.00μμ
  • Το Σάββατο, 19 Μαρτίου 2016, στα αντιρατσιστικά – αντιφασιστικά συλλαλητήρια που θα πραγματοποιηθούν
·  στην πλατεία Βικτωρίας στις 2:00 μ.μ. και στην πορεία που θα ακολουθήσει προς τη Βουλή και τα γραφεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
·   στην πλατεία Ομονοίας στις 3.00μμ και στην πορεία που θα ακολουθήσει προς τα γραφεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Γιάννης Σκαρίμπας:Έκθεση Φιγούρας Θεάτρου Σκιών


                                         ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ
Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και η Επιτροπή Λόγου και Τέχνης οργανώνουν
εκδήλωση με θέμα "Γιάννης Σκαρίμπας:Έκθεση Φιγούρας Θεάτρου Σκιών",
την Πέμπτη 14 Απριλίου 2016 και ώρα 19:30
στο Συνεδριακό Κέντρο «Κάρολος Παπούλιας» (Ισόγειο) του Πανεπιστημίου
Ιωαννίνων.

Την εκδήλωση χαιρετίζoυν ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων,
Καθηγητής κ.Γεώργιος Καψάλης και ο Αναπληρωτής Πρύτανης και Πρόεδρος της
Επιτροπής Λόγου και Τέχνης, Καθηγητής κ. Ανδρέας Φωτόπουλος.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης θα μιλήσουν η Καθηγήτρια κ. Γεωργία Λαδογιάννη με
θέμα "Ηρωες - σκιές του Γιάννη Σκαρίμπα" και ο Διδάκτωρ Φιλολογίας του Π.Ι.
κ. Άκης Μάντζιος με θέμα "Το Θέατρο Σκιών του Γιάννη Σκαρίμπα".

Την εκδήλωση θα συντονίσει η κ. Μαρία Σακελλαρίου, Καθηγήτρια, Πρόεδρος
Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Την Παρασκευή 15 Απριλίου, την έκθεση Φιγούρας θα επισκεφθούν μαθητές των
σχολείων της πόλης.

Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.
Πληροφορίες:26510-07319, eltuoi@cc.uoi.gr



Η διαδρομή της ρεμπέτικης μουσικής από τα καφέ-αμάν της Σμύρνης στη δεκαετία 1870 μέχρι τους τεκέδες του Πειραιά στη δεκαετία 1930

Σεμινάριο :
Φιλοσοφική
Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας
Τομέας Λαογραφίας
Τετάρτη 16-03-2016     Ώρα: 6.30 μ.μ.
Ομιλητής : Τσικουρίδης Ελευθέριος
Επίκουρος Καθηγητής
Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Θέμα :
.
Στο πλαίσιο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία -Λαογραφία»

Εαρινό Εξάμηνο ακαδημαϊκού έτους 2015-2016

Θεματική ενότητα:
«ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΕΣ: ΠΕΡΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ & ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ»


4ος Κύκλος Σεμιναρίων Λαογραφίας

Αίθουσα : Εργαστήριο Λαογραφίας, Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας (1ος όροφος)
 
Ώρα Έναρξης : 6.30 μ.μ.
 
Σχετικό link : http://www.uoi.gr/gr/announcements/extended.php?post_id=7657
 
Διοργάνωση : Τομέας Λαογραφίας Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας
 

Εκδήλωση με θέμα: "Τιμή στον Φρίξο Τζιόβα"

Εκδήλωση με θέμα: "Τιμή στον Φρίξο Τζιόβα"

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΣ
http://www.culture.uoi.gr

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Η Επιτροπή Λόγου και Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
σας προσκαλεί στην εκδήλωση:

Τιμή στον Φρίξο Τζιόβα

Την εκδήλωση χαιρετίζουν:
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Καθηγητής κ. Γεώργιος Καψάλης και
Ο Αναπληρωτής Πρύτανη και Πρόεδρος της Επιτροπής Λόγου και Τέχνης, Καθηγητής κ. Ανδρέας Φωτόπουλος

Ομιλητές:
Απόστολος Μπενάτσης, τ. Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Μιχάλης Σπέγγος, συγγραφέας

Κείμενα του Φρίξου Τζιόβα διαβάζει
Ελένη Σιωμοπούλου, φιλόλογος

Συντονίζει
Γεωργία Λαδογιάννη, Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων


Τετάρτη 16 Μαρτίου 2016, 19:30
Πολυχώρος Δημ. Χατζής, Παλιά Σφαγεία
με την ευγενική παραχώρηση του ΠΚΔΙ


Είσοδος Ελεύθερη
Πληροφορίες: 26510-07319, eltuoi@cc.uoi.gr

Δείτε συνημμένα την πρόσκληση της εκδήλωσης
Πρόσκληση_Τιμή στον Φρίξο Τζιόβα_16-3-2016.pdf
 
Οργάνωση : Επιτροπή Λόγου και Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Τοποθεσία : Πολυχώρος Δημ. Χατζής, Παλιά Σφαγεία
Ημερομηνία : Τετάρτη 16 Μαρτίου 2016
Ωρα : 19:30
Επικοινωνία : 26510-07319, eltuoi@cc.uoi.gr
Είσοδος : Είσοδος Ελεύθερη
 
Σχετικό Link :
http://www.culture.uoi.gr/

Σχετικό Αρχείο :

http://www.uoi.gr/files/news/attachments/7755.pdf

Aποτελέσματα εκλογών συλλόγου Δ.Ε.Π. - Π.Ι.

Aποτελέσματα εκλογών συλλόγου Δ.Ε.Π. - Π.Ι.

4 Μαρ. 2016
Παρακαλούμε δείτε το σχετικό αρχείο με το πρακτικό ψηφοφορίας και διαλογής της εφορευτικής επιτροπής που εκλέχθηκε για την διεξαγωγή των αρχαιρεσιών της 26-02-2016 για την ανάδειξη του Διοικητικού Συμβουλίου και εξελεγκτικής επιτροπής του συλλόγου Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Για την Εφορευτική Επιτροπή
Αθανάσιος Βλεσσίδης
 
Σχετικό Αρχείο: http://www.uoi.gr/files/news/attachments/7762.pdf

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΤΗ ΣΒΟΥΡΑ

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΤΗ ΣΒΟΥΡΑΑρχική

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΤΗ ΣΒΟΥΡΑ
Το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιού Σβούρα του Πνευματικού Κέντρου Δήμου Ιωαννιτών διοργανώνει για τις Απόκριες τα εξής εργαστήρια:

 Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016 και ώρα 18:00 μ.μ :
« Ένας αλλιώτικος μασκαράς »

Κατασκευή χειροποίητων στολών από καθημερινά υλικά
Εργαστήρι για παιδιά ηλικίας 5 έως 12 ετών
Παρασκευή 11 Μαρτίου 2016 και ώρα 18:00 μ.μ :
« Το μυστήριο ταξίδι του χαρταετού ανάμεσα στα σύννεφα »

Ζούμε τις περιπέτειες ενός χαρταετού που χάθηκε στα σύννεφα και ενώνουμε κομμάτι κομμάτι το δρόμο του πίσω στη γη.
Διαδραστικό παραμύθι
Εργαστήρι για παιδιά ηλικίας 5έως 12 ετών
Απαραίτητες οι δηλώσεις συμμετοχής στο τηλ. 26510 – 37187.
Το Κ.Δ.Α.Π. Σβούρα βρίσκεται στην Πλ. Χατζή 19 στους Αμπελόκηπους.
  
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Αποκριάτικος Χορός ΚΔΑΠ «ΡΟΔΑ»

Αποκριάτικος Χορός ΚΔΑΠ «ΡΟΔΑ»Αρχική

Αποκριάτικος Χορός ΚΔΑΠ «ΡΟΔΑ»

Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016, ώρα 6 μ.μ.
Είσοδος του Πνευματικού Κέντρου Δήμου Ιωαννιτών
Η είσοδος για τα παιδιά είναι 3 ευρώ
Αποκριάτικος Χορός ΚΔΑΠ «ΡΟΔΑ»
Στον Μυστικό Κήπο των Μεταμορφώσεων συμβαίνουν παράξενα πράγματα!
Ένας σούπερμαν μπορεί να μεταμορφωθεί σε βάτραχο.
Μία πριγκίπισσα να γίνει κερασιά.
Μια μαγισσούλα  μπορεί να γίνει αλεπού
Κι ένας πειρατής να μεταμορφωθεί σε κοκκινολαίμη!

Όποιο παιδί θέλει να βρει το μαγικό κλειδί, που θα το οδηγήσει στον Μυστικό Κήπο, μπορεί να έρθει στον παιδικό αποκριάτικο χορό του Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών «ΡΟΔΑ», την Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016, στις 6 το απόγευμα, στην είσοδο του Πνευματικού Κέντρου Δήμου Ιωαννιτών.

Τα Hot Spots που θα γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτικών και ψυχολόγων / κοινωνικών λειτουργών

Διαβάστε περισσότερα:
Το xenesglosses.eu εντόπισε για τους αναγνώστες του δεκάδες θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα για εκπαιδευτικούς. 1. Καθηγητής: ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ αγγλικής γλώσσας ζητείται από ιδιώτη, για μαθήματα Αγγλικών κυρίως σε θέματα οικονομικής ορολογίας (Financial English… 2. Εκπαιδευτική Σύμβουλος: Μαρούσι, ΚΑΘΗΓΉΤΡΙΑ – της Ιταλικής γλώσσας ζητείται από εκδοτική εταιρεία ξενόγλωσσου εκπαιδευτικού βιβλίου για τη θέση του εκπαιδευτικο…… 3. Εκπαιδευτική Σύμβουλος: Μαρούσι, ΚΑΘΗΓΉΤΡΙΑ – της Γερμανικής γλώσσας ζητείται από εκδοτική εταιρεία ξενόγλωσσου εκπαιδευτικού βιβλίου για τη θέση του εκπαιδευτι. 4. Εκπαιδευτική σύμβουλος: Μαρούσι, ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ -της Αγγλικής γλώσσας ζητείται από εκδοτική εταιρεία ξενόγλωσσου εκπαιδευτικού βιβλίου για τη θέση του εκπαιδευτικού.. 5. ΓΥΜΝΑΣΤΕΣ-ΤΡΙΕΣ: Αχαρνές (Μενίδι), ΜΕ προϋπηρεσία ή χόμπυ σε φυσιολατρικές δράσεις (πεζοπορία, αναρρίχηση, αθλοπαιδίες) για 3 ωρη απασχόληση σε εκπαιδευτικές εκδρ… 6. καθηγητές πληροφορικής: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, όμιλος ζητεί για το φροντιστήριό του στην περιοχή της Ανω Γλυφάδας καθηγητές πληροφορικής, αποστολή βιογραφικών 7. Φροντιστηριακός μεγάλος όμιλος: ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΟΣ μεγάλος όμιλος ζητεί πτυχιούχους παιδαγωγικών σχολών Δημοτικής Εκπαίδευσης για να στελεχώσει το δίκτυο των κέντ.. 8. καθηγητές Οικονομικών: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ όμιλος ζητεί για το φροντιστήριο του στην περιοχή της Ανω Γλυφάδας καθηγητές Οικονομικών, αποστολή βιογραφικού em… 9. Ομιλος: Γλυφάδα, ΟΜΙΛΟΣ εκπαιδευτικός, ζητεί για το φροντιστήριο στου στην Ανω Γλυφάδα, καθηγητές Φυσικής, αποστολή βιογραφικών στο e-mail: 10. Καθηγητές: ΟΜΙΛΟΣ εκπαιδευτικός ζητεί για το φροντιστήριό του στην Ανω Γλυφάδα, μαθηματικούς, βιογραφικό στο e-mail: 11. ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΓΑΛΛΙΚΩΝ: Αχαρνές (Μενίδι),ΖΗΤΕΊΤΑΙ καθηγήτρια Γαλλικών από Ιδιωτικό σχολείο. , 08:00-16:00 12. ΖΗΤΕΙΤΑΙ Κειμενογράφος σε γνωστή εταιρία λευκών ειδών. Απαιτούμενα προσόντα: πολύ καλή γνώση γραπτού-προφορικού λόγου στα Ελληνικά-Αγγλικά, γνώση χρήσης Η/Υ, δυναμική-ευχάριστη προσωπικότητα. Προϋπηρεσία θα εκτιμηθεί. 13. ΖΗΤΕΙΤΑΙ Καθηγητής Αγγλικών για 3μηνη εργασία στη Φινλανδία. Σκοπός της διδασκαλίας θα είναι η εκμάθηση βασικών Αγγλικών στους Εργάτες για να συνεννοούνται με το υπόλοιπο προσωπικό. 14. 11 Αγγελίες – Θέσεις εργασίας για ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ και ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ 15. Θέσεις για ΝΗΠΙΓΩΓΟΥΣ α/ σε Hot spot β/ σε Δήμο

Διαβάστε περισσότερα:
Το xenesglosses.eu εντόπισε για τους αναγνώστες του δεκάδες θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα για εκπαιδευτικούς. 1. Καθηγητής: ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ αγγλικής γλώσσας ζητείται από ιδιώτη, για μαθήματα Αγγλικών κυρίως σε θέματα οικονομικής ορολογίας (Financial English… 2. Εκπαιδευτική Σύμβουλος: Μαρούσι, ΚΑΘΗΓΉΤΡΙΑ – της Ιταλικής γλώσσας ζητείται από εκδοτική εταιρεία ξενόγλωσσου εκπαιδευτικού βιβλίου για τη θέση του εκπαιδευτικο…… 3. Εκπαιδευτική Σύμβουλος: Μαρούσι, ΚΑΘΗΓΉΤΡΙΑ – της Γερμανικής γλώσσας ζητείται από εκδοτική εταιρεία ξενόγλωσσου εκπαιδευτικού βιβλίου για τη θέση του εκπαιδευτι. 4. Εκπαιδευτική σύμβουλος: Μαρούσι, ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ -της Αγγλικής γλώσσας ζητείται από εκδοτική εταιρεία ξενόγλωσσου εκπαιδευτικού βιβλίου για τη θέση του εκπαιδευτικού.. 5. ΓΥΜΝΑΣΤΕΣ-ΤΡΙΕΣ: Αχαρνές (Μενίδι), ΜΕ προϋπηρεσία ή χόμπυ σε φυσιολατρικές δράσεις (πεζοπορία, αναρρίχηση, αθλοπαιδίες) για 3 ωρη απασχόληση σε εκπαιδευτικές εκδρ… 6. καθηγητές πληροφορικής: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, όμιλος ζητεί για το φροντιστήριό του στην περιοχή της Ανω Γλυφάδας καθηγητές πληροφορικής, αποστολή βιογραφικών 7. Φροντιστηριακός μεγάλος όμιλος: ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΟΣ μεγάλος όμιλος ζητεί πτυχιούχους παιδαγωγικών σχολών Δημοτικής Εκπαίδευσης για να στελεχώσει το δίκτυο των κέντ.. 8. καθηγητές Οικονομικών: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ όμιλος ζητεί για το φροντιστήριο του στην περιοχή της Ανω Γλυφάδας καθηγητές Οικονομικών, αποστολή βιογραφικού em… 9. Ομιλος: Γλυφάδα, ΟΜΙΛΟΣ εκπαιδευτικός, ζητεί για το φροντιστήριο στου στην Ανω Γλυφάδα, καθηγητές Φυσικής, αποστολή βιογραφικών στο e-mail: 10. Καθηγητές: ΟΜΙΛΟΣ εκπαιδευτικός ζητεί για το φροντιστήριό του στην Ανω Γλυφάδα, μαθηματικούς, βιογραφικό στο e-mail: 11. ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΓΑΛΛΙΚΩΝ: Αχαρνές (Μενίδι),ΖΗΤΕΊΤΑΙ καθηγήτρια Γαλλικών από Ιδιωτικό σχολείο. , 08:00-16:00 12. ΖΗΤΕΙΤΑΙ Κειμενογράφος σε γνωστή εταιρία λευκών ειδών. Απαιτούμενα προσόντα: πολύ καλή γνώση γραπτού-προφορικού λόγου στα Ελληνικά-Αγγλικά, γνώση χρήσης Η/Υ, δυναμική-ευχάριστη προσωπικότητα. Προϋπηρεσία θα εκτιμηθεί. 13. ΖΗΤΕΙΤΑΙ Καθηγητής Αγγλικών για 3μηνη εργασία στη Φινλανδία. Σκοπός της διδασκαλίας θα είναι η εκμάθηση βασικών Αγγλικών στους Εργάτες για να συνεννοούνται με το υπόλοιπο προσωπικό. 14. 11 Αγγελίες – Θέσεις εργασίας για ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ και ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ 15. Θέσεις για ΝΗΠΙΓΩΓΟΥΣ α/ σε Hot spot β/ σε Δήμο

Διαβάστε περισσότερα:

Έκτακτη συνάντηση Ν. Φίλη με ΟΛΜΕ ΔΟΕ για το νέο σύστημα διορισμών

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Οι διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών θα γίνουν με ένα πίνακα που θα περιέχει προυπηρεσίες, επιτυχόντες ΑΣΕΠ (των διαγωνισμών) , επιστημονικά και κοινωνικά κριτήρια. 

Πρόσκληση προς τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ απηύθυνε σήμερα το πρωί ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, για έκτακτη συνάντηση, μεθαύριο Παρασκευή, στις 10 το πρωί, με μοναδικό θέμα το νέο σύστημα διορισμών των εκπαιδευτικών.
Η ΟΛΜΕ, σύμφωνα με πληροφορίες,  ήδη  αυτές τις ημέρες αναζητά δικηγορικό γραφείο προκειμένου να ζητήσει γνωμοδότηση , μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, περί διορισμών και προσλήψεων εκπαιδευτικών.
Η απάντηση του υπ. Παιδείας στο esos για τους διορισμούς και προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ
Είμαστε σε επαφή και με το Συμβούλιο της Επικρατείας για να δούμε το θέμα σχετικά με τον τρόπο των προσλήψεων. Η ιδιοτυπία φέτος είναι ότι θα έχουμε, σύμφωνα με το Συμβούλιο της Επικρατείας, ενιαίους πίνακες για τις προσλήψεις αναπληρωτών και για το διορισμό μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού.
Αυτό είπε μεταξύ άλλων ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης στη   Συνέντευξη Τύπου της περασμένης εβδομάδας απαντώντας σε σχετική ερώτηση του esos.
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΥΤΗ Η ΔΗΛΩΣΗ
Η  δήλωση του υπουργού Παιδείας σημαίνει ότι:
Α. Οι διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών θα γίνουν με ένα πίνακα που θα περιέχει προυπηρεσίες, επιτυχόντες ΑΣΕΠ (των  διαγωνισμών , επιστημονικά και κοινωνικά κριτήρια.
Β. Για τους αναπληρωτές θα προβλέπεται και μ αυτούς διαδικασία ΑΣΕΠ από τους πίνακες του προηγούμενου διαγωνισμού και προυπηρεσίες.
Γ. Επειδή  για να γίνει νέος διαγωνισμός χρειάζεται χρόνος τουλάχιστον οκτώ μηνών, για φέτος δεν προβλέπεται καμία τέτοια διαδικασία.
Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ESOS ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ  ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

Τετάρτη 9 Μαρτίου 2016

Μετά το καλοκαίρι οι κρίσεις των Σχολικών Συμβούλων, ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας


 

Οι προτάσεις που παρέδωσε η ΠΕΣΣ στον υπουργό Παιδείας 

Οι κρίσεις των Σχολικών Συμβούλων θα γίνουν μετά το Καλοκαίρι,  ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας  Νίκος Φίλης στη σημερινή    συνάντηση με το  ΔΣ της Πανελλήνιας Ενωσης Σχολικών Συμβούλων (ΠΕΣΣ), η οποία κράτησε περισσότερο από μία ώρα.
Η ΠΕΣΣ κατέθεσε στον υπουργό 10 σέλιδο κείμενο με Προτάσεις για ζητήματα εκπαίδευσης και για το θεσμό του Σχολικού Συμβούλου.
ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Ειδικότερα οι προτάσεις, έχουν ως εξής:

7ο θέμα διαλόγου: Εκπαιδευτική αποκέντρωση και διοικητική αυτοτέλεια των σχολικών μονάδων



9 Μαρτίου 2016

Ανοίγουμε τον Εθνικό διάλογο για την Παιδεία με θέσεις!
7ο θέμα διαλόγου: Εκπαιδευτική αποκέντρωση και διοικητική αυτοτέλεια των σχολικών μονάδων

Το εκπαιδευτικό μοντέλο που επικράτησε για αρκετές δεκαετίες στη χώρα μας συνοψίστηκε κυρίαρχα στη ρήση «Το Υπουργείο Παιδείας αποφασίζει και τα σχολεία υλοποιούν».
Υπήρξαν ασφαλώς όλα αυτά τα χρόνια και προσπάθειες να δρομολογηθεί η διαδικασία αποσυγκέντρωσης του εκπαιδευτικού μας συστήματος, μέσω θεσμοθέτησης οργάνων και υπηρεσιών για την άσκηση συγκεκριμένων αρμοδιοτήτων σε περιφερειακό επίπεδο (Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, Παιδαγωγικές Υποστηρικτικές Υπηρεσίες κλπ).
Την ίδια περίοδο σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες προωθήθηκαν αλλαγές στην εσωτερική οργάνωση και διοίκηση του σχολείου που είχαν προσανατολισμό την παιδαγωγική και διοικητική αυτοτέλεια του σχολείου, αναθέτοντας στις σχολικές μονάδες τη σημαντική ευθύνη και τον καταλυτικό ρόλο, σε συνεργασία και με τις τοπικές κοινωνίες και φορείς (Τοπική Αυτοδιοίκηση), να αποφασίζουν και να αντιμετωπίζουν από κοινού θέματα και προβλήματα που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου.
Ιδιαίτερα στη δεκαετία του 1990 μετά την ψήφιση και του Β’ βαθμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης, και κάτω από την πίεση εξωτερικών οργανισμών στη δεκαετία του 2000 με την ένταξη μας στην ΟΝΕ, το ζήτημα της αποκέντρωσης του εκπαιδευτικού συστήματος στη χώρα μας τέθηκε στο επίκεντρο του εκπαιδευτικού και πολιτικού προβληματισμού αλλά και αντιπαλότητας που οξύνθηκε εξαιτίας του ρεύματος του κρατισμού που στάθηκε εμπόδιο να αναπτυχτεί ένας ουσιαστικός διάλογος για το παραπάνω ζήτημα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να ενισχυθεί ο συγκεντρωτικός και γραφειοκρατικός  χαρακτήρας του σχολείου και να περιοριστούν σημαντικά οι δυνατότητες εσωτερικής ευελιξίας, αυτορρύθμισης, ανάπτυξης αυτενέργειας και καινοτομιών, διαμορφώνοντας ένα απόλυτα ομοιόμορφο προφίλ λειτουργίας για όλα τα ελληνικά σχολεία.
Ο απόλυτος συγκεντρωτισμός για τα θέματα της οργάνωσης του σχολείου ως αντίληψη έχει ολοκληρώσει τον κύκλο του, ευθύνεται για μια σειρά δυσλειτουργιών και προβλημάτων και χρήζει ριζικής αναθεώρησης  έτσι ώστε να επιδιώκει την ενίσχυση του ρόλου της τοπικής κοινωνίας και των εκπαιδευτικών φορέων που εμπλέκονται στη λειτουργία του σχολείου.
Τα τελευταία χρόνια γίνεται λόγος για την αποκέντρωση της εκπαίδευσης. Υπάρχουν όμως διαφορετικές προσεγγίσεις σε σχέση με το πώς αντιλαμβάνεται καθένας (Υπουργείο Παιδείας, κόμματα, Ο.Τ.Α.) τον όρο αποκέντρωση. Ο κλάδος μας στις αποφάσεις του ορίζει τα εξής: «Ως αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος νοείται η αποκέντρωση πρωτοβουλιών, δραστηριοτήτων και αρμοδιοτήτων, που στόχο έχουν να αναδείξουν τη δυναμογόνο δράση του σχολείου ως ζωντανού οργανισμού, ανοιχτού στην κοινωνία, τον άνθρωπο, τη ζωή, και ικανού να αναβαθμίσει με τη δυναμική του την πολύπλευρη ανάπτυξη της τοπικής και ευρύτερης κοινωνίας και, συγχρόνως, να προσφέρει στην ίδια την κοινωνία πολίτες ελεύθερους, υπεύθυνους, δημοκρατικούς, κριτικά σκεπτόμενους και κοινωνικά συμμέτοχους.»
Το να λειτουργήσει – τουλάχιστον γραφειοκρατικά – ένα διοικητικό πυραμιδικό σύστημα, ίσως, είναι εύκολο. Το δύσκολο είναι να φτάσει η αποκέντρωση στο ίδιο το σχολείο. Να ανοίξει το σχολείο στην κοινωνία και η κοινωνία να πλησιάσει το σχολείο. Καμιά καινοτομία δεν μπορεί να πετύχει αν επιβληθεί από τα πάνω αν δεν την αποδεχτούν οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, οι γονείς. Θα πρέπει, λοιπόν, να διαμορφωθούν πολιτικές για την εκπαίδευση που θα είναι αποτέλεσμα διεργασιών κοινωνικής διαβούλευσης και όχι κεντρικά και από τα πάνω σχεδιασμένων όπως συμβαίνει σήμερα. Η διαβούλευση και οι σχετικές αποφάσεις με προσανατολισμό τη διοικητική αυτοτέλεια της σχολικής μονάδας και την εκπαιδευτική αποκέντρωση πρέπει να περιλαμβάνουν θεματικές περιοχές που να αφορούν:
·         Τον καθορισμό μέρους των προγραμμάτων σπουδών σε ότι αφορά την τοπική διάσταση (τοπική ιστορία, μαθήματα συνδεδεμένα με ιδιαιτερότητες του τοπικού φυσικού περιβάλλοντος ή της τοπικής παραγωγικής βάσης)
·         Την επιλογή των διδακτικών εγχειριδίων και των κατάλληλων παιδαγωγικών προσεγγίσεων
·         Τη λήψη αποφάσεων για θέματα προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου.
·         Την οργάνωση της σχολικής ζωής και τη μετατροπή του σχολείου σε τοπικό πολυδύναμο κέντρο γνώσης
·         Τη σύνδεση του σχολείου με την τοπική κοινωνία και τις ανάγκες της και την ευαισθητοποίηση μέσω της οργάνωσης ποικίλων εκδηλώσεων για τα προβλήματα που την απασχολούν.
·         Την αποκέντρωση σε περιφερειακό επίπεδο και τη λειτουργία τμημάτων και τομέων ερευνητικών κέντρων και παιδαγωγικών υποστηρικτικών θεσμών (ΠΕΚ, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής κλπ.    
·         Την ανάδειξη του συλλόγου διδασκόντων ως βασικού οργάνου παιδαγωγικής - εκπαιδευτικής δραστηριότητας, έκφραση της συλλογικότητας και της συμμετοχικής λειτουργίας του σχολείου. Στην προώθηση και υλοποίηση όλων αυτών, θα βοηθήσει σημαντικά η συμμετοχή των τοπικών εκπαιδευτικών φορέων, των ειδικών σε θέματα επιστημονικών παιδαγωγικών προσεγγίσεων και μελετητών ειδικών θεμάτων.
·         Την παιδαγωγική αυτονομία στον προγραμματισμό και στην οργάνωση της σχολικής ζωής.
·         Την επαρκή, σταθερή και ορθολογική διαχείριση πόρων για τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας και ανάπτυξη δυνατότητας υλοποίησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων που να συνδέονται με τις τοπικές ανάγκες
·         Τη διαρκή συμβολή των εκπαιδευτικών στη διαμόρφωση προτάσεων για θέματα αναλυτικών προγραμμάτων και αξιολόγησης σχολικών εγχειριδίων, προβολή και στήριξης καινοτομιών καθώς και ενθάρρυνση για δράσεις που καταξιώνουν κοινωνικά τον εκπαιδευτικό (εκδηλώσεις αλληλεγγύης γα ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, εθελοντισμός, αντιρατσιστική εκπαίδευση, οικολογική, περιβαλλοντική δραστηριοποίηση κλπ.
·         Τη θεσμοθέτηση περιφερειακών επιτροπών παιδείας
·         Την καθιέρωση εκπαιδευτικών συνεδρίων σε επίπεδο σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικής περιφέρειας με περιεχόμενο που θα έχει σχέση με τη διδακτική πράξη στο σχολείο (παιδαγωγικά συνέδρια) και θα δίνουν τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να ανταλλάσσουν εμπειρίες και ασφαλώς να αλληλοτροφοδοτούν την καθημερινή μάθηση στο σχολείο
Σαφέστατα τοποθετούμαστε υπέρ της αποκέντρωσης αρμοδιοτήτων προς την περιφέρεια και κυρίως προς τη σχολική μονάδα και την εκπαιδευτική κοινότητα. Η αποκέντρωση, σε καμιά περίπτωση, δεν θα πρέπει να θίγει τον ενιαίο Δημόσιο και Δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης και δεν μπορεί να σημαίνει την υπαγωγή των σχολείων στους Οργανισμούς Τοπικής και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης.
2ο θέμα διαλόγου:              
      
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.