Κυριακή 13 Μαρτίου 2016

Αναβιώνει απόψε το έθιμο της «Τζαμάλας» στα Γιάννενα


 Αποτέλεσμα εικόνας για τζαμάλες
Πως γιορτάζονται οι Αποκριές στα Γιάννενα   

http://www.giannena-e.gr/Giannena/apokries/Tzamales_Samaras_Thodoris.aspx

Η Τέχνη στην Ειδομένη νίκησε τον πόλεμο

Η Τέχνη στην Ειδομένη νίκησε τον πόλεμο 
Η 24ΧΡΟΝΗ ΝΟΥΡ ΑΛ ΧΙΖΑΜ ΕΠΑΙΞΕ ΠΙΑΝΟ

Η Τέχνη νίκησε τον πόλεμο, σήμερα, στην Ειδομένη, όπου η 24χρονη Νουρ αλ Χιζάμ, από την εμπόλεμη Συρία, έπαιξε πιάνο και λίγα μέτρα από τον φράχτη που χωρίζει την ίδια και χιλιάδες άλλους πρόσφυγες από το «ευρωπαϊκό όνειρο», έστειλε το δικό της μήνυμα ειρήνης που αντί για λέξεις είχε νότες.

 

«Ελπίζω ότι θα επικρατήσει τελικά ειρήνη στη Συρία και ότι οι άνθρωποι θα μπορέσουν να περάσουν τα σύνορα και να να ζήσουν ελεύθεροι. Και πως οι άνθρωποι εδώ, που υποφέρουν όπως εγώ, δεν θα συνεχίσουν να υποφέρουν» έλεγε λίγο αργότερα στους δημοσιογράφους, μεταφράζοντας τις νότες σε λέξεις.
Το ολόλευκο πιάνο που έφερε ειδικά γι' αυτήν στον καταυλισμό της Ειδομένης ο διεθνούς φήμης Κινέζος εικαστικός και ακτιβιστής 'Αι Γουέι Γουέι τοποθετήθηκε με θρησκευτική ευλάβεια στο μέσο ενός χωραφιού, που έχει μετατραπεί σε βούρκο από τις βροχοπτώσεις των τελευταίων ημερών, ενώ στη δεξιά πλευρά αυτού λίγες πλαστικές, λευκές καρέκλες περίμεναν τους θεατές σε αυτή τη διαφορετική «έκφραση ζωής» - και όχι παράσταση ή συναυλία, όπως εξηγούσε αργότερα ο Κινέζος εικαστικός.
Συνοδευόμενη από τους γονείς της, Σάνα και Νάσερ, συμπατριώτες της και άλλους πρόσφυγες του καταυλισμού, αλλά και υπό το βλέμμα δεκάδων δημοσιογράφων, φωτορεπόρτερ και τηλεοπτικών συνεργείων από κάθε γωνιά του πλανήτη, η 24χρονη έβαλε δειλά δειλά τα δάχτυλά της πάνω στο πιάνο και άρχισε να παίζει μία από τις αγαπημένες της μελωδίες. Κάθε φορά που σταματούσε για να θυμηθεί τον σκοπό, ξανάρχιζε από την αρχή με μεγαλύτερο πάθος, ενώ η συγκίνηση ήταν έκδηλη στο πρόσωπό της.
Η Νουρ, από την πόλη Ντέιρ Εζόρ της Συρίας, δεν φανταζόταν ποτέ τρία χρόνια πριν -όταν μέσα στη λαίλαπα του πολέμου αναγκαζόταν να μετακινείται από μέρος σε μέρος και να εγκαταλείψει τη μεγάλη της αγάπη, το πιάνο- ότι η επόμενη φορά που θα ακουμπούσε τα μακριά, λεπτεπίλεπτα δάχτυλά της στα πλήκτρα θα ήταν στον λασπότοπο της Ειδομένης. Εκεί, όπου μια βαριά σιδερόφραχτη πύλη, που επί περίπου μια εβδομάδα παραμένει ερμητικά κλειστή, την κρατά μακριά από τον σύζυγό της, ο οποίος βρίσκεται ήδη στη Γερμανία.
«Είχα μεγάλη αγωνία αλλά αισθάνομαι πολύ καλά που τελικά ακούμπησα, ύστερα από τρία χρόνια, τα πλήκτρα» είπε στους δημοσιογράφους που την «περικύκλωσαν» στο τέλος.
«Αγαπάει πολύ τη μουσική και το μόνο που θέλει είναι να βρεθεί στη Γερμανία, όπου ζει ο άνδρας της, κι εκεί να μπορέσει να ολοκληρώσει τις σπουδές της. Οι συνθήκες στο Ντέιρ Εζόρ είναι πλέον ανυπόφορες. Χωρίς νερό, χωρίς ηλεκτρικό και φαγητό να μείνουμε εκεί να κάνουμε τι; Εκεί τα σκεπάζει όλα ο πόλεμος» εξήγησαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ οι γονείς της νεαρής Σύριας, που δεν έπαιρναν τα μάτια τους από πάνω της όσο αυτή έπαιζε πιάνο.
Όπως και ο 'Αι Γουέι Γουέι, που κρατούμε με πατρική φροντίδα, ένα μεγάλο νάιλον, μαζί με άλλα τρία άτομα, για να την προστατεύσει από τη βροχή, ενώ στο τέλος δήλωνε βέβαιος πως «η Τέχνη είναι αυτή που θα μπορέσει να ξεπεράσει τον πόλεμο και τις πολιτικές που οδηγούν σ' αυτόν».
ΠΗΓΗ:  ethnos.gr

Σάββατο 12 Μαρτίου 2016

Ν. Φίλης: Τα Θρησκευτικά για να μείνουν θα αλλάξουν


Ερωτηθείς για το «go back» στην κ. Μέρκελ, ο κ. Ν. Φίλης απάντησε ότι «ο Μάρτιος του 2016 δεν είναι Μάρτιος του 2015, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη, όπου η κρίση του προσφυγικού αναδιατάσσει τον πολιτικό χάρτη». 

Ερωτηθείς για το «go back» στην κ. Μέρκελ, ο κ. Ν. Φίλης απάντησε ότι «ο Μάρτιος του 2016 δεν είναι Μάρτιος του 2015, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη, όπου η κρίση του προσφυγικού αναδιατάσσει τον πολιτικό χάρτη». 

Κατάργηση του ομολογιακού χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών, που πλέον θα προσανατολισθεί προς τη θρησκειολογία, προαναγγέλλει ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης. Μάλιστα, θεωρεί την αναμόρφωση του μαθήματος προϋπόθεση για να παραμείνει υποχρεωτική η διδασκαλία του σε όλους τους μαθητές. Σε αντίθετη περίπτωση, θα μετατραπεί σε προαιρετικό. Για τις επισκέψεις μητροπολιτών στα σχολεία, ο κ. Φίλης δηλώνει ότι «το υπουργείο δεν μπορεί να επιτρέπει σε οποιονδήποτε ιδιώτη ή φορέα να παρεμβαίνει στη διδασκαλία», ενώ προαναγγέλλει νέο νόμο για τα ιδιωτικά σχολεία. Οσο για το «go back» στην κ. Μέρκελ, είναι παρελθόν, αφού «ο Μάρτιος του 2016 δεν είναι Μάρτιος του 2015», ελέω προσφυγικού (και όχι μόνο).
– Αφήνετε στον εθνικό διάλογο για την Παιδεία τη λύση δύσκολων θεμάτων, σαν να τα παραπέμπετε στις ελληνικές καλένδες. Διαπιστώνετε στον τομέα της Παιδείας, όπως και συνάδελφοί σας στους δικούς τους, ότι οι προεκλογικές σας δεσμεύσεις δεν μπορούν να υλοποιηθούν;
– Είναι ενδιαφέρον αυτό που λέτε γιατί συνήθως η κριτική έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση. Oτι δηλαδή ο διάλογος είναι προσχηματικός γιατί αναλαμβάνουμε νομοθετικές πρωτοβουλίες πριν αυτός ολοκληρωθεί. Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση είναι έργο μακράς πνοής, που για να επιτύχει χρειάζεται ευρείες συναινέσεις. Στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, παρά τις γενικότερες διαφορές των κομμάτων αναζητούνται και ανευρίσκονται σημεία σύγκλισης, όπως π.χ. το ερωτηματολόγιο για την αυτοαξιολόγηση των Συμβουλίων Ιδρυμάτων. Ο διάλογος θα κορυφωθεί το επόμενο διάστημα με συζητήσεις στα σχολεία και τις γειτονιές. Παράλληλα, πραγματοποιείται η διαπραγμάτευση με τον ΟΟΣΑ που έχει αποδεχθεί ότι χρειάζεται να συνταχθεί νέα Eκθεση για την εκπαίδευση και όχι να αναβιώσει η προηγούμενη που αντιστοιχούσε σε μια άλλη φάση, πριν η εκπαίδευση πληγεί από την κρίση.
– Στο θέμα των σχέσεων Πολιτείας-Εκκλησίας κάνετε ένα βήμα προς την κατεύθυνση άμβλυνσης του ρόλου της Εκκλησίας, όπως π.χ. στα Θρησκευτικά και κατόπιν υπαναχωρείτε. Είναι κινήσεις κατευνασμού του αριστερόστροφου ακροατηρίου σας που επιθυμεί τον διαχωρισμό και από ουσία μηδέν;
– Οι σχέσεις Πολιτείας-Εκκλησίας είναι συνταγματικά προσδιορισμένες. Εν όψει της συνταγματικής αναθεώρησης θα συζητήσουμε την ανάγκη να αποσαφηνιστούν οι εκατέρωθεν διακριτοί ρόλοι προς όφελος του λαού. Υπάρχει πάντοτε βέβαια η δυναμική των εξελίξεων, όπως τώρα που η Εκκλησία δραστηριοποιείται με φιλανθρωπική δράση για την αντιμετώπιση του προσφυγικού. Το μάθημα των Θρησκευτικών πρέπει να αναμορφωθεί και ήδη στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχουν εκπονηθεί πιλοτικά προγράμματα προκειμένου τα Θρησκευτικά να πάψουν να είναι ομολογιακό μάθημα και να γίνουν μάθημα γνώσης των θρησκειών, με έμφαση στην ιδιαίτερη παρουσίαση του πολιτισμικού ρόλου της Ορθοδοξίας στη χώρα μας. Είμαστε σε διάλογο με εκπροσώπους της Εκκλησίας. Είναι προφανές ότι η αναμόρφωση των Θρησκευτικών είναι προϋπόθεση για να παραμείνουν υποχρεωτικό μάθημα.
– Τι συστήνετε στους εκπαιδευτικούς, να αποδέχονται τις επισκέψεις μητροπολιτών και ιερέων στο σχολείο για συζήτηση με τους μαθητές;
– Σύμφωνα με τον νόμο, η έγκριση εισόδου τρίτων σε σχολείο για να μετέχουν σε εκδηλώσεις και όχι μαθήματα ανήκει στην ευθύνη του διευθυντή και του συλλόγου διδασκόντων. Αντιλαμβάνεστε ότι το υπουργείο δεν μπορεί να επιτρέπει σε οποιονδήποτε ιδιώτη ή φορέα να παρεμβαίνει στη διδασκαλία, να υποκαθιστά στο μάθημα τους εκπαιδευτικούς και πολύ περισσότερο να «συνδιδάσκει» ή να «επιτηρεί» εκπαιδευτικούς.
– Γιατί είστε αρνητικός στην αξιολόγηση έργου και προσωπικού που επιθυμούν να οργανώσουν ιδιωτικά σχολεία; Η αξιολόγηση δεν θα μπορούσε να προστατεύσει εκπαιδευτικούς από αυθαίρετες απολύσεις;
– Τα ιδιωτικά σχολεία, σύμφωνα με ρητή συνταγματική επιταγή, αποτελούν τμήμα του ενιαίου εκπαιδευτικού συστήματος παρέχοντας το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης υπό την εποπτεία του κράτους. Ως εκ τούτου, είναι αναγκαίο οι δράσεις τους, τα τυπικά προσόντα και οι εργασιακές σχέσεις των διδασκόντων, να βρίσκονται υπό την εποπτεία των εκπαιδευτικών αρχών και όχι του υπουργείου Εργασίας, ώστε να διασφαλίζεται η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών. Οι απολύσεις στα ιδιωτικά πρέπει να είναι αιτιολογημένες, όπως εξάλλου προβλέπει και ο Αναθεωρημένος Ευρωπαϊκός Χάρτης Δικαιωμάτων που εγκρίθηκε πρόσφατα από τη Βουλή. Σύντομα θα φέρουμε σχετική νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή.
Εκπαίδευση και πρόσφυγες
– Σας επικρίνουν ότι το σχέδιο που παρουσιάσατε για την αντιμετώπιση του προσφυγικού στο σκέλος της εκπαίδευσης των παιδιών είναι αόριστο και ουσιαστικά ανεφάρμοστο. Λείπουν τα κονδύλια για προσλήψεις εκπαιδευτικών αλλά και οι υποδομές. Πώς θα προχωρήσετε από τον προσεχή Σεπτέμβριο; Θα εφαρμόσετε προγράμματα της UNICEF;
– Παρουσιάσαμε τους γενικούς άξονες ενός σχεδίου για την υποστήριξη των παιδιών έως 15 χρόνων. Είπαμε ότι παράλληλα με την κάλυψη των βασικών αναγκών σίτισης, στέγασης και υγιεινής πρέπει να προβλέψουμε την ψυχοκοινωνική φροντίδα, τη διαπολιτισμική επικοινωνία και την ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων των παιδιών αυτών όπως ορίζουν οι Διεθνείς Συνθήκες. Ηδη, συναντηθήκαμε με τη UNICEF, συνεργαζόμαστε με παιδαγωγούς από πανεπιστημιακά τμήματα καθώς και με ΜΚΟ. Πολλά σχολεία και εκπαιδευτικοί συμμετέχουν στις πρωτοβουλίες αλληλεγγύης σαν έτοιμοι από καιρό για εθελοντική προσφορά. Είναι κι αυτό άλλη μια απόδειξη ότι η ελληνική κοινωνία παρά την κρίση διαθέτει μεγάλα αποθέματα ανθρωπιάς. Αυτή τη στιγμή το ΥΠΠΕΘ εξειδικεύει αυτό το σχέδιο και τις συγκεκριμένες δράσεις στήριξης, εκπαίδευσης και ένταξης των ανήλικων προσφύγων, αξιοποιώντας την εξειδικευμένη γνώση που υπάρχει σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και σε συνεργασία με κοινωνικούς φορείς και οργανώσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτά τα ζητήματα.
Διορισμοί, κομματικό κράτος, αξιολόγηση
– Με ανοιχτή την αξιολόγηση και το δημοσιονομικό κενό, δεν είναι ουτοπικό να μιλάμε για διορισμούς στην εκπαίδευση;
– Επειτα από πολλά χρόνια αδιοριστίας, η κυβέρνηση, αναλόγως και της πορείας των δημοσιονομικών, σχεδιάζει, ει δυνατόν από φέτος, να προχωρήσει σταδιακά σε διορισμούς εκπαιδευτικών με προτεραιότητα στην ειδική αγωγή όπου οι σχέσεις εκπαιδευτικών και μαθητών πρέπει να είναι μόνιμες και σταθερές. Για το σύστημα διορισμών εξετάζονται σε συνεννόηση με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών οι καλύτερες δυνατές λύσεις, λαμβάνοντας υπόψη και τις αποφάσεις του ΣτΕ. Είναι προφανές ότι από τώρα λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα, ώστε τα σχολεία να λειτουργήσουν κανονικά από την πρώτη μέρα της επόμενης σχολικής χρονιάς.
– Η αντιπολίτευση σας κατηγορεί ότι στήνετε το δικό σας κομματικό κράτος και ότι επιχειρείτε να ελέγξετε τη Δικαιοσύνη και τα ΜΜΕ.
– Οι ισχυρισμοί αυτοί ακούγονται ως ανέκδοτο όταν μάλιστα διατυπώνονται από τους αδίστακτους πρωτεργάτες του κομματικού κράτους που οδήγησε τη χώρα στη σημερινή κρίση. Η κυβέρνηση εφαρμόζει τη νομιμότητα και διευρύνει τη δημοκρατία. Αλλοι είχαν αιμομεικτική σχέση με τα media που λειτουργούσαν χωρίς άδειες και με θαλασσοδάνεια των τραπεζών. Αλλοι εκφόβιζαν τους εισαγγελείς κατά της διαφθοράς ή ξεχνούσαν λίστες φοροφυγάδων στα συρτάρια τους. Και τώρα ο παλαιοκομματισμός αντεπιτίθεται. Ο κ. Μητσοτάκης έφτασε μάλιστα στο σημείο να αντικαταστήσει τον κ. Μεϊμαράκη με τον κ. Βορίδη στην Επιτροπή Διαφάνειας της Βουλής που θα συζητήσει τους ανυπόστατους ισχυρισμούς κατά του κ. Παπαγγελόπουλου, στους οποίους καταφεύγει μια «χρωματισμένη» δικαστική λειτουργός την οποία έσπευσε να υιοθετήσει η διαπλοκή, ιδιαίτερα μετά την απόφασή της να θέσει στο αρχείο την υπόθεση του μεγαλοεπιχειρηματία κ. Βγενόπουλου. Πάντως, οι καταγγελίες για κομματικό κράτος από τη μια και από την άλλη οι έπαινοι από πολλούς βουλευτές της αντιπολίτευσης του νέου νόμου για τη Δημόσια Διοίκηση δεν αντέχουν στη λογική.
– Σε ποια θέματα είστε διατεθειμένοι να υποχωρήσετε για να κλείσει η αξιολόγηση;
– Είμαστε αποφασισμένοι να εφαρμόσουμε τη συμφωνία που υπογράψαμε το καλοκαίρι και θέσαμε στην κρίση του ελληνικού λαού. Ούτε λιγότερα ούτε περισσότερα! Για την καθυστέρηση ευθύνεται η διάσταση απόψεων –για πρώτη φορά τόσο έντονα εκφρασμένη– μεταξύ ΔΝΤ και ευρωπαϊκών θεσμών. Η κυβέρνηση υπερασπίζεται μέχρι τέλους τη μη μείωση των συντάξεων και έχει εξασφαλίσει τη συμφωνία των εργοδοτών για την αύξηση των εισφορών. Μετά την αξιολόγηση θα ανοίξει ο δρόμος για την αξιοποίηση του πακέτου Ντράγκι και τη ρύθμιση του χρέους.
Μνημόνιο και Αριστερά
– Αλήθεια, πόση... Αριστερά χωράει το μνημόνιο που ψηφίσατε;
– Το μνημόνιο σφραγίζεται από τη νεοφιλελεύθερη προσέγγιση. Για να το υπερβούμε είναι αναγκαία η αλλαγή των πολιτικών συσχετισμών στην Ευρώπη όπως διαφαίνεται με τις προοδευτικές εξελίξεις στον Νότο της ηπείρου μας. Δίπλα από το μνημόνιο υπάρχει ένας χώρος πολιτικών πρωτοβουλιών που αφορά την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και της διαφθοράς, την ανασυγκρότηση της Υγείας και της Παιδείας, τη μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης και την αναθεώρηση του Συντάγματος. Αυτό θα είναι το στοίχημα της δικής μας Αριστεράς, ιδιαίτερα την περίοδο μετά την αξιολόγηση. Εκεί, θα δοκιμαστεί η ικανότητά μας να συγκροτήσουμε ιδεολογικά-πολιτικά τον πόλο της δημοκρατικής Αριστεράς και να πετύχουμε ευρύτερες κοινωνικές και πολιτικές συναινέσεις.
– Στις δημοσκοπήσεις η Ν.Δ. υπό την ηγεσία του Κυριάκου Μητσοτάκη εμφανίζεται να προηγείται. Πόσο μπορεί να αντέξει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με την οριακή κοινοβουλευτική πλειοψηφία που διαθέτει;
– Οι εκλογές έγιναν μόλις πριν από έξι μήνες και θα ξαναγίνουν το 2019. Δεν είμαστε κυβέρνηση λίγων μηνών όπως θα επιθυμούσαν οι αντίπαλοί μας, οι οποίοι δεν διστάζουν σε συνεργασία με τη διαπλοκή να καλλιεργούν σενάρια αστάθειας και μάλιστα σε μια τόσο λεπτή περίοδο για τις διαπραγματεύσεις. Είναι κατανοητός ο προβληματισμός των πολιτών αλλά ο ελληνικός λαός διαθέτει και μνήμη και κρίση και αντιλαμβάνεται τι θα είχε συμβεί αν συνεχιζόταν η διακυβέρνηση Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ. Η σημερινή κυβέρνηση εγγυάται την πολιτική σταθερότητα προκειμένου η χώρα να βγει στο ξέφωτο της ανάπτυξης με κοινωνική δικαιοσύνη.
– Θα λέγατε και σήμερα «go back» στην κ. Μέρκελ;
– Ο Μάρτιος του 2016 δεν είναι Μάρτιος του 2015, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη, όπου η κρίση του προσφυγικού αναδιατάσσει τον πολιτικό χάρτη και διατρέχει και τη συντηρητική παράταξη, η οποία διχάζεται ανάμεσα σε ξενοφοβικούς ευρωσκεπτικιστές και σε οπαδούς μιας συντηρητικής μεν, ευρωπαϊκής δε προσέγγισης. Ανάμεσα στους τελευταίους συγκαταλέγεται και η καγκελάριος Μέρκελ. Στις Βρυξέλλες αλλά και στη Σμύρνη επιβεβαιώθηκε ότι η αντιμετώπιση του προσφυγικού μπορεί να σηματοδοτήσει μια νέα περίοδο στις ευρωπαϊκές εξελίξεις αλλά και στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Κι εδώ ο ρόλος της κυβέρνησης της Αριστεράς και προσωπικά του πρωθυπουργού αποδεικνύεται καθοριστικός και συντελεί στην ανάκτηση του διεθνούς κύρους της χώρας.
ΠΗΓΗ:

Ατζέντα "εκτός" πραγματικότητας: απο τα προαπαιτούμενα στα "ετεροχρονισμένα" απαιτούμενα και μετέωρα "μέτρα" για προσφυγικό!

ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ*

Κυβέρνηση και τρόικα, όπως είχε συμφωνηθεί με την ψήφιση του τρίτου μνημονίου, δούλευαν με ατζέντα υποχρεώσεων και ενεργειών.
Το χρονοδιάγραμμα είναι ηλίου φαεινότερο ότι έχει παραβιαστεί.
Η αξιολόγηση "προχωρά" αλλά  μερικώς : όλα δείχνουν ότι εξαιτίας του πολιτικοκοινωνικού κλίματος και του προσφυγικού περνάμε σε "δόσεις μέτρων"  (3-4 δις τώρα,επόμενα  με μεσοπρόθεσμα και σπαστά  ) ενώ η συζήτηση για το χρέος μετατίθεται στην ολοκλήρωση της αξιολόγησης που πρόκειται να "κριθεί" όπως και η επαρκής εφαρμογή  απο τούς δανειστές έν ευθέτω χρόνο.
Ο ερχομός της τρόικας δεν κλείνει την αξιολόγηση, είναι η τελική ανίχνευση , αποσαφήνιση του βαθμού γεφύρωσης των διαφορών  και του νέου οδικού χάρτη  λήψης των σαφώς απαιτούμενων πλέον μέτρων.
Τι, πόσο, πότε, πώς θα εισπραχθεί, δηλαδή ποιά θα είναι η νέα κατανομή βαρών στα ίδια υποζύγια, θα το μάθουμε σε άλλη επίσκεψη της τρόικας ή απο το εργαστήριο των Βρυξελλών ή το τελικό Eurogroup .
Τα νομοσχέδια για ασφαλιστικό, φορολογικό, "κόκκινα δάνεια" είναι τα ακανθώδη και μείζονα ζητήματα που ίσως αιωρούνται έως το Πάσχα !
Οι "θεσμοί" παραμένουν σε εξαιρετικά σκληρή στάση και  στην γνωστή τακτική ανάλογα με την συγκυρία: ένα βήμα πίσω  όχι για να "διευκολύνουν" εμάς αλλά να μην οξύνουν προβλήματα σε όλα τα μέτωπα για την Ευρώπη .
Η κυβέρνηση ίσως βρεθεί σύντομα μπροστά σε νέες αμφισβητήσεις από τους δανειστές για την  αξιοπιστία στοιχείων, καθώς και "πολιτική αξιολόγηση" του τύπου: σχετικά πλέον ικανή για εισαγωγή και ψήφιση  μέτρων, όχι για εφαρμογή. Έτσι, και πάλι, για την απόδοση του προγράμματος δεν ευθύνεται η ορθότητα και κατεύθυνση σχεδιασμού αλλά η Ελληνική κυβέρνηση που "άλλα ψηφίζει, άλλα εννοεί, άλλα πράττει".
Οι πολιτικές "στρατηγικές" με καλλιέργεια προσδοκιών στους πολίτες για έξοδο από την κρίση με ανάπτυξη και κοινωνική δικαιοσύνη, αδρανοποιούνται και πάλι. Οι δύο συμπληρωματικές όψεις: μία να καλύπτει τις υποχρεώσεις προς τους "εταίρους" και δεύτερη τις δεσμεύσεις σε κοινωνικά στρώματα, αποδεικνύονται "ισορροπία πτώσης" με τα "δύο πόδια σε δύο βάρκες".
Επιπρόσθετα το προσφυγικό ως πολύπτυχο ( διεθνές, ανθρωπιστικό, ευρωπαϊκό, εθνικό και κοινωνικό ) ιδιαίτερης σοβαρότητας θέμα,ήδη βρίθει μεθοδεύσεων και σκοπιμοτήτων, δοκιμάζει κρίσιμες ισορροπίες (Βαλκάνια, Τουρκία και ευρύτερα ) αλλά και εντός της χώρας. Πέρα από τις κοινές ανακοινώσεις, στο δια ταύτα: η μεγαλύτερη ενεργοποίηση του ΟΗΕ, διεθνοποίηση για την αντιμετώπιση των αιτιών ή έναρξη διαδικασιών για αναθεώρηση της συμφωνίας του Δουβλίνου, άμεσα μέτρα , παραμένουν μετέωρα.. Η ψυχολογική διάσταση μηνυμάτων για να "πληγούν" τα δίκτυα διακίνησης είναι αναγκαία μεν, όχι ικανά δε να αναχαιτίσουν, οπότε η πιθανότητα να ξεπεράσουμε τους 150 χιλ. ίσως αποδειχτεί ζήτημα χρόνου!
Το αποτύπωμα των γεγονότων και εξελίξεων στην πραγματική κατάσταση της χώρας δείχνει ότι η έως τώρα ατζέντα κυβέρνησης, κομμάτων, πλευρών της Ευρώπης και αρκετών δημοσιολογούντων απλά είναι εκτός πραγματικότητας.
Η λυδία λίθος που κρίνεται η κυβέρνηση, τα κόμματα και διάφοροι αναλυτές, πρωτίστως  η χώρα και η Ευρώπη  είναι στην δυνατότητα αντιμετώπισης   πολλαπλών νέων κινδύνων και απειλών στην ύπαρξη ατζέντας, συμφωνιών και πράξεων εντός της πραγματικότητας!
*Ο Σπύρος Παπασπύρος είναι Πρόεδρος του Γενικού Συμβουλίου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Παρασκευή 11 Μαρτίου 2016

Πότε μπορούν να βγουν στη σύνταξη οι δημόσιοι υπάλληλοι

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ
Πότε μπορούν να βγουν στη σύνταξη οι δημόσιοι υπάλληλοι

Μόνο με τη συμπλήρωση του ανωτάτου ορίου ηλικίας, και όχι με τη συμπλήρωση 35ετίας, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα, θα συνταξιοδοτούνται οι δημόσιοι υπάλληλοι, σύμφωνα με εφαρμοστική εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
Οπως ορίζεται στην εγκύκλιο, όσοι υπάλληλοι συνταξιοδοτήθηκαν από την υπηρεσία τους από 19.8.2015 μέχρι και 27.2.2016 (σ.σ. ημερομηνία έναρξης ισχύος του σχετικού νόμου), έχοντας συμπληρώσει 35ετία, μπορούν να επανέλθουν στις προηγούμενες θέσεις τους με αίτηση που θα υποβάλουν μέχρι τα τέλη του μήνα.
Η αίτηση γίνεται δεκτή με απόφαση του αρμόδιου υπουργού ή του αρμοδίου οργάνου κατόπιν γνώμης του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η επαναφορά αφορά αποκλειστικά οργανική θέση που κατείχε ο υπάλληλος, χωρίς να παρέχεται δικαίωμα επανάκτησης καθηκόντων ευθύνης που ενδεχομένως είχε.
Eφόσον δεν υπάρχει κενή θέση ή οι υπάρχουσες δεν επαρκούν, η διοίκηση θα προβεί σε επανασύσταση των θέσεων… απλώς και μόνο για να επιστρέψουν οι πρόωρα, βάσει του νέου νόμου, συνταξιοδοτηθέντες δημόσιοι υπάλληλοι!
Ως προς τη μισθολογική τους κατάσταση, ο χρόνος από την αυτοδίκαιη απόλυσή τους μέχρι την επιστροφή τους στην υπηρεσία δεν αποτελεί χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας, ενώ οι υπάλληλοι που επανέρχονται λαμβάνουν τις αποδοχές που λάμβαναν πριν από την αυτοδίκαιη απόλυσή τους, εξαιρουμένων αυτών που συνδέονταν με την άσκηση καθηκόντων ευθύνης.
Ειδικότερα, η επιστροφή γίνεται με αίτηση που καταθέτουν οι ενδιαφερόμενοι μέχρι τις 29.3.2016. Η αίτηση διαβιβάζεται για γνωμοδότηση στα αρμόδια υπηρεσιακά συμβούλια και στη συνέχεια «ο υπουργός, ή το αρμόδιο όργανο της διοίκησης, στο πλαίσιο της διακριτικής του ευχέρειας» την κάνει αποδεκτή.
Ως προς την υπηρεσιακή κατάσταση όσων επανέλθουν, επανατοποθετούνται σε κενή οργανική θέση του φορέα από τον οποίο συνταξιοδοτήθηκαν και εφόσον δεν υπάρχει, ή δεν επαρκούν οι υπάρχουσες, τότε «η διοίκηση θα προβεί σε επανασύσταση, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις των θέσεων, προκειμένου να επαναφερθούν οι εν λόγω υπάλληλοι, αφού προηγουμένως εξασφαλιστούν οι αναγκαίες προς τούτο πιστώσεις».
Η επαναφορά δεν αφορά επανάκτηση καθηκόντων ευθύνης που ενδεχομένως ασκούσαν προ συνταξιοδότησης, ούτε και τις σχετικές μισθολογικές παροχές. Επίσης, η επαναφορά δεν περιλαμβάνει επανάκτηση ιδιοτήτων που κατείχαν κατά την αυτοδίκαιη απόλυσή τους, π.χ. σε συλλογικά όργανα της διοίκησης.
Στα 67 θα πρέπει να εγκαταλείπουν τα καθήκοντά τους και οι πρυτάνεις των ΑΕΙ. Σύμφωνα με απόφαση της ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, η θητεία τους δεν μπορεί να συνεχιστεί μετά την παρέλευση του ανωτάτου ορίου ηλικίας των 67 ετών.
Η ολομέλεια του ΣτΕ, κρίνοντας προσφυγή πρύτανη ο οποίος επιθυμούσε να παραμείνει στη θέση του παρά τη συμπλήρωση του ορίου ηλικίας, έκρινε ότι βάσει του ισχύοντος νόμου και του Συντάγματος δεν υπάρχει σχετική δυνατότητα.
ΠΗΓΗ:  Ημερησία

Στις γειτονιές της πόλης μας ανάβουν οι παραδοσιακές τζαμάλες

Στις γειτονιές της πόλης μας ανάβουν οι παραδοσιακές τζαμάλεςΑρχική
Κυριακή 13 Μαρτίου 2016, ώρα 9.00 μ.μ.
Στις γειτονιές της πόλης μας ανάβουν
οι παραδοσιακές τζαμάλες

 

Συνάντηση Δ.Ο.Ε. – Ο.Λ.Μ.Ε. με τον Υπουργό Παιδείας Οι προτάσεις του Υπουργείου… αναμένονται



Αθήνα 11/3/2016
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Συνάντηση Δ.Ο.Ε. – Ο.Λ.Μ.Ε. με τον Υπουργό Παιδείας
Οι προτάσεις του Υπουργείου… αναμένονται

Πραγματοποιήθηκε σήμερα, 11/3/2016 συνάντηση των Δ.Σ. Δ.Ο.Ε. και Ο.Λ.Μ.Ε. με τον Υπουργό Παιδείας κ. Φίλη (έπειτα από πρόσκλησή του) με μοναδικό θέμα συζήτησης: Διορισμοί – Προσλήψεις.
Από την αρχή της συζήτησης καλέσαμε τον Υπουργό να ανακοινώσει τον αριθμό των μόνιμων διορισμών που θα πραγματοποιηθούν φέτος καθώς και την πρόταση του Υπουργείου προς τις Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες σχετικά με τον τρόπο πρόσληψης μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Αντί συγκεκριμένων δεσμεύσεων ο Υπουργός Παιδείας μας ενημέρωσε (για μια ακόμη φορά) ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει ολοκληρωμένη  πρόταση – μελέτη πραγματοποίησης  20.000 μόνιμων διορισμών την επόμενη τριετία την οποία πρόκειται να καταθέσει στους εκπροσώπους των θεσμών την ερχόμενη εβδομάδα. Σε ότι αφορά τον τρόπο διορισμού των μόνιμων και πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών μας ενημέρωσε για τους περιορισμούς που, κατά την εκτίμηση του Υπουργείου, προκύπτουν από τις αποφάσεις του ΣτΕ καθώς και για την πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας να υιοθετήσει ένα προσωρινό (για την επόμενη σχολική χρονιά) και ένα σταθερό σύστημα διορισμών – προσλήψεων.
Ο Υπουργός Παιδείας δεν κατέθεσε καμία συγκεκριμένη πρόταση και δεν ανέλαβε οποιαδήποτε δέσμευση. Μπροστά, μάλιστα, στον κίνδυνο να χαρακτηριστεί ως εντελώς αναξιόπιστος μετά τις επαναλαμβανόμενες υποσχέσεις για πραγματοποίηση χιλιάδων διορισμών, ζήτησε, επί της ουσίας, από τις Ομοσπονδίες να στηρίξουν πολιτικά το Υπουργείο «στην προσπάθειά του» σε επίπεδο διεκδικήσεων, προτάσεων ακόμη και γνωμοδοτήσεων νομικών συμβούλων.
Ακόμα και ο πλέον απαισιόδοξος δεν θα μπορούσε να περιμένει τόση έλλειψη πολιτικής βούλησης από την πλευρά της Κυβέρνησης.
Η πραγματοποίηση, άμεσα, όλων των μόνιμων διορισμών που έχει ανάγκη η δημόσια εκπαίδευση είναι το κυρίαρχο αίτημα της Δ.Ο.Ε., και η προμετωπίδα όλων των διεκδικήσεών της.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας βρίσκεται εγκλωβισμένη στις ανέξοδες υποσχέσεις της, στις μνημονιακές δεσμεύσεις και στην απουσία πολιτικής τόλμης.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί το Υπουργείο Παιδείας να πραγματοποιήσει άμεσα όλους τους μόνιμους διορισμούς που χρειάζεται η δημόσια εκπαίδευση. Περιμένουμε από τον Υπουργό Παιδείας να καταθέσει στις Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες την πρόταση του Υπουργείου για διορισμούς – προσλήψεις.
Η Δ.Ο.Ε., όπως έκανε όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα, θα συνεχίσει να καταθέτει υπεύθυνα τις προτάσεις της, και να αγωνίζεται για μαζικούς μόνιμους διορισμούς, σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους.
Από τη Δ.Ο.Ε.

Ο «ΒΟΥΡΚΟΣ» Της Ελληνικής αρθρογραφίας.



 Του Χρήστου Παπαδημητρίου. 
Κοινωνιολόγου-Οικονομολόγου.


                                     Ο «ΒΟΥΡΚΟΣ»
Της  Ελληνικής αρθρογραφίας.
Υγαγαπητέ μου να γνωρίζεις ότι η επί  «μισθώ αρθογραφία» στην ουσία είναι μιας μορφής εργολαβία, κατά συνέπεια ο επαγγελματίας αρθρογράφος, δεν είναι δημοσιογράφος με την έννοια της καταγραφής του γεγονότος που έγινε, αλλά της έκφρασης  άποψης που του παραγγέλλεται…, ιδιαιτέρως στην πολιτική εφημερίδα η παραπάνω θέση εξαντλείται στην ιδεολογική κειμενογραφία και ως εκ τούτου να γνωρίζεις  ότι  λειτουργεί  ως αλλοτριωτική διαδικασία… και αυτό πρέπει να το σκεφτείς καλά …αν επιθυμείς να γράφεις  ελεύθερα η να γράφεις  αμειβόμενος κατ αποκοπή με ότι αυτό σημαίνει…



Απάντηση  στον υποφαινόμενο της καθηγήτριάς Αλίκης Μαραγκοπούλου  της Παντείου Σχολής  το 1982  στο ερώτημα…  επαγγελματική η ελεύθερη αρθρογραφία…



              Η επικοινωνία που επιτυγχάνεται ανάμεσα στον πολίτη και τον χώρο της πολιτικής εφημερίδος αποτελεί διαδικασία μοναδική, με την έννοια ότι εξυπηρετείται ανάγκη ουσιαστική, και δομική όσον αφορά  την ισορροπία του ανθρώπου, που ενδιαφέρεται τόσο για την πληροφόρηση όσο και για την ενημέρωσή του.

              Αναμφισβήτητα πρόκειται για μια αμφίδρομη σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ γράφοντος και αναγνώστη, και με αυτή την έννοια είναι μια σχέση «ερωτική»,δηλαδή ο γράφων κάθε φορά και σε κάθε περίπτωση  δεν επαναλαμβάνεται αλλά «επιχειρεί» εκ νέου  την παρουσίαση ενός νέου κειμένου, μιας νέας δηλαδή επικοινωνιακής προσπάθειας.

             Προσπάθεια την οποία ο αναγνώστης ιδιαίτερα σήμερα μπορεί να αξιολογήσει, και έχει την δυνατότητα να αντιληφθεί αφενός την διάθεση του γράφοντος  και  την ποιότητα της νέας γραφής ξεχωρίζοντάς την  από το σύνηθες φαινόμενο της αντιγραφής, και αφ ετέρου τον στόχο του γράφοντος, αν πρόκειται δηλαδή για μια ειλικρινή επικοινωνιακή τοποθέτηση η αν πρόκειται για μια δημοσίευση που στοχεύει απλά και μόνο στην αυτοϊκανοποίηση του.

            Για την  Δημοκρατία η ελευθεροτυπία αποτελεί τον πυλώνα της διασφάλισης της.

            Για την ελευθεροτυπία, ανασταλτικό παράγοντα αποτελούν οι κατ επάγγελμα «κομματικό- δίμιτοι», αρθρογράφοι και οι πάτρωνές τους από όλους τους χώρους εξουσίας βεβαίως, οι οποίοι με ανελέητη θρασύτητα, προκάλεσαν στον χώρο του έντυπου τύπου τις προϋποθέσεις για την «αλλοτρίωση» που υφίσταται αυτή η δυναμική δημοκρατική σχέση  ανάμεσα στον πολίτη και την πολιτική εφημερίδα.

             Για την αλλοτρίωση- την αποξένωση με απλά λόγια-του αναγνώστη από την πολιτική εφημερίδα, ευθύνη καίρια και κύρια φέρνει και ο εκδότης της, ο οποίος πολλάκις δεν έχει καμία σχέση, ούτε με το πνεύμα ούτε με το νόημα της ελευθεροτυπίας, αλλά με εργολαβίες οικοδομικές, και πολιτικές μπίζνες.

            Και σε αυτή την ανεπανάληπτη μοναδική και αναντικατάστατη μορφή ενημέρωσης και πληροφόρησης του πολίτη από την εφημερίδα, προκαλείται η καταστροφική αποξένωση , η αλλοτρίωση του, σε σχέση με τo πολιτικό έντυπο όταν συμβαίνει, και σήμερα είναι σχεδόν το σύνηθες, η εφημερίδα να δίνει προτεραιότητα στην ιδιότητα του γράφοντα και όχι στην ποιότητα των απόψεών του.

            Αυτό συμβαίνει στον κεντρικό αλλά και στον περιφερειακό τύπο, με αποτέλεσμα να έχουμε σήμερα, αμέτρητα κείμενα αμφιβόλου προέλευσης με την έννοια που παραπάνω αναφέρθηκε, καθότι πλήθος εξ αυτών αποτελούν κακέκτυπες αντιγραφές, πρόχειρα γραμμένες, δίνοντας την εντύπωση στον Πολίτη, ότι αγόρασε όχι πολιτική αλλά κομματική εφημερίδα και μάλιστα του προηγούμενου μήνα μιας και πολλοί εξ αυτών –που γράφουν αποκλειστικά δήθεν- αρέσκονται στο ανακάτεμα του ίδιου κειμένου αλλάζοντας τον τίτλο, προκαλώντας αυτό που περιγράφουμε ως αποξένωση- αλλοτρίωση .

             Λειτουργούν αποτρεπτικά ιδιαίτερα σήμερα, οι απόψεις «κάποιων» εμπλεκόμενων, και μη, επωνύμων οι οποίο αφού έχουν «εξασφαλίσει» θέση για την φωτογραφία τους , τους είναι αδιάφορη τόσο η ποιότητα του κειμένου, όσο και η ζημία που προκαλούν στον πολίτη στην σχέση του με την εφημερίδα.

Είναι φανερή σήμερα η άρνηση του Πολίτη να συμμερισθεί απόψεις και θέσεις παρωχημένες, πολιτικά δηλητηριασμένες, τοποθετήσεις ακραίες για την πολιτική εξουσία ,(χωρίς ίχνος ενδοιασμού )και εν τέλει θέσεις οι οποίες δεν συνάδουν με το γενικότερο κλίμα πολιτικού προβληματισμού ,και μάλιστα σήμερα περισσότερο από ποτέ καθότι ο πολιτικός προβληματισμός αποτελεί με βεβαιότητα μονόδρομο για πολιτικό παρεμβατισμό όσον αφορά το πλάτεμα και το βάθεμα της Δημοκρατίας .

Νομιμοποιούμαι ως πολίτης να εκφράσω την άποψη ότι αδικεί τον αναγνώστη, ιδιαιτέρως σήμερα η στοχευόμενη κομματικά αρθρογραφία, και επιτείνει την προβληματική της σχέσης πολίτη και πολιτικού εντύπου καθότι αυτός μέσα από την ανούσια κομματική αντιπαράθεση αντιλαμβάνεται  το έντυπο ως κομματικό τραίνο και όχι ως διαδικασία παραγωγής πολιτικής άποψης, και πολιτικής σκέψης ,η οποία παράγεται βεβαιότατα και μέσα από τις πολιτικές εφημερίδες.

                  Στη Δημοκρατία έχω υποχρέωση ως ενεργός πολίτης και αναγνώστης να κρίνω όχι μόνο το κείμενο του οποιοδήποτε, αλλά και να σχολιάσω την στοχευόμενη πολιτικά κατά τίτλο, αλλά κομματικά κατά περιεχόμενο τοποθέτηση.

                   Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αμφισβητώ την ελευθερία του καθενός να γράφει ότι θέλει και των εφημερίδων να δημοσιεύουν αυτά που επίσης επιλέγουν, με την προϋπόθεση ότι ,θα πρέπει να μας προβληματίσει όλους το τι σημαίνει  αλλοτρίωση η οποία προσβάλει  σαν σαράκι σήμερα και  την σχέση πολίτη εντύπου, και εν τέλει την σχέση του πολίτη με την πολιτική.

 

·         Πρώτη γραφή κατά τίτλο και δεύτερη κατά  κείμενο ,με πολιτικούς και όχι  κομματικούς προσδιορισμούς, καθότι η κατά παραγγελία αρθρογραφία σήμερα το παράκανε… βούρκος, βούρκος, βούρκος…



Σας ευχαριστώ θερμά.


Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016

Συμμετοχή στις αντιρατσιστικές κινητοποιήσεις 18-21 Μαρτίου 2016

stopracism
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η 21η Μαρτίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού. Σε πολλές πόλεις της Ελλάδας αλλά και διεθνώς, από την Παρασκευή 18 Μαρτίου έως και τη Δευτέρα, 21 Μαρτίου 2016, θα πραγματοποιηθούν αντιρατσιστικές κινητοποιήσεις, εκδηλώσεις και δράσεις.
H Α.Δ.Ε.Δ.Υ. στάθηκε πάντοτε αλληλέγγυα στους πρόσφυγες και τους μετανάστες. Πάλεψε και συνεχίζει να αγωνίζεται ενάντια στις πολιτικές διακρίσεων και εξανδραποδισμού τους, τον ρατσισμό και τον φασισμό.
Ειδικά σήμερα, αγωνιζόμαστε ενάντια στις πολιτικές της Ευρώπης – «Φρούριο» που κλείνει ολοένα και περισσότερο τα σύνορά της στα θύματα των πολέμων και της φτώχειας και εντείνει τον ρατσισμό και την ισλαμοφοβία για να συγκαλύψει το πραγματικό έγκλημα που είναι οι ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις στη Μέση Ανατολή και στη Βόρεια Αφρική, η στρατιωτική εμπλοκή της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ρωσίας στη Συρία και η πολιτική «αποτροπής» με τους εκατοντάδες πνιγμένους στο Αιγαίο.
Η ενίσχυση των δυνάμεων της Frontex και γενικά των «μέτρων ασφάλειας», με ό,τι αυτό συνεπάγεται, όχι μόνο για τους πρόσφυγες, αλλά και η εμπλοκή του ΝΑΤΟ επιδεινώνουν την κατάσταση αστάθειας στο Αιγαίο, θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια  και την ειρήνη στην περιοχή και εμπλέκουν τη χώρα μας στους πολεμικούς ιμπεριαλιστικούς τυχοδιωκτισμούς στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής.
Στην Ελλάδα, οι εκατόμβες των πνιγμένων προσφύγων και μεταναστών στο Αιγαίο με τη διατήρηση του φράχτη στον Έβρο, συμπληρώνονται με την επαναλειτουργία γιγαντιαίων στρατοπέδων συγκέντρωσης, ενώ παράλληλα εκτυλίσσεται μια πρωτοφανής επιχείρηση ποινικοποίησης του κινήματος αλληλεγγύης με συλλήψεις μελών των ομάδων αλληλεγγύης στα νησιά από τη Frontex και την ΕΛ.ΑΣ.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, το τελευταίο διάστημα, κλιμακώνει τους εκβιασμούς απειλώντας με έξοδο της Ελλάδας από την Σένγκεν αν δεν δεχθεί η χώρα μας να μετατραπεί σε στρατόπεδο συγκέντρωσης προσφύγων και οικονομικών μεταναστών.
Την ίδια ώρα που όλοι οι εργαζόμενοι δίνουμε τη μάχη ενάντια στην κατεδάφιση της κοινωνικής ασφάλισης, δεκάδες χιλιάδες μετανάστες εργαζόμενοι στη χώρα παραμένουν ανασφάλιστοι, συλλαμβάνονται και φυλακίζονται εξ’ αιτίας της άρνησης του κράτους να νομιμοποιήσει την παραμονή και την εργασία τους, με αποτέλεσμα να διογκώνονται τα ελλείμματα των ασφαλιστικών ταμείων.
Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. είναι ενάντια σε αυτές τις πολιτικές καταστολής και ρατσισμού που αποτελούν την άλλη πλευρά των δυσβάστακτων μνημονίων, της σκληρής λιτότητας, των δραματικών περικοπών στις κοινωνικές υπηρεσίες και της διάλυσης της κοινωνικής ασφάλισης για να αποπληρωθεί το χρέος.
Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί όλους τους εργαζομένους και τα συνδικάτα να αγωνιστούν για:
  • Το σταμάτημα των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων και τη δημιουργία ασφαλών δρόμων διέλευσης των προσφύγων.
  • Τη δημιουργία ανοιχτών δομών φιλοξενίας με την αξιοποίηση δημόσιων κτηρίων και με την πρόσληψη προσωπικού στις κοινωνικές υπηρεσίες, την επιτάχυνση της διαδικασίας παροχής ασύλου και νομιμοποιητικών χαρτιών και την κάλυψη των προσωρινών αναγκών στέγασης και σίτισης.
  • Την ανατροπή του μνημονιακού αδιέξοδου της λιτότητας και τη χρηματοδότηση των κοινωνικών αναγκών με την εθνικοποίηση, τον εργατικό και κοινωνικό έλεγχο των τραπεζών, με τη φορολόγηση του μεγάλου πλούτου, με την  διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του χρέους και τη σύγκρουση με τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΔΝΤ.
Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί τους εργαζόμενους να συμμετέχουν στο τετραήμερο διεθνούς κινητοποίησης κατά του ρατσισμού που οργανώνουν σε πολλές πόλεις της χώρας  οι προσφυγικές, μεταναστευτικές και αντιρατσιστικές οργανώσεις  μαζί με συνδικάτα και φορείς, από την Παρασκευή 18 Μαρτίου ως και τη Δευτέρα, 21 Μαρτίου 2016.
Στην Αθήνα καλούμε:
  • Την Παρασκευή, 18 Μαρτίου 2016, στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (Πειραιώς 256),
· στην Εκδήλωση με θέμα «Αλληλεγγύη σε πρόσφυγες – μετανάστες, Αντίσταση στην Ευρώπη – Φρούριο» στην οποία θα συμμετέχουν διεθνείς ακτιβιστές, πρόσφυγες και μετανάστες, αλληλέγγυοι από νησιά, συνδικαλιστές κ.λπ., στις 7.00μμ καθώς και
·  στη Συναυλία ενίσχυσης ομάδων αλληλεγγύης στους πρόσφυγες στα νησιά, στις 10.00μμ
  • Το Σάββατο, 19 Μαρτίου 2016, στα αντιρατσιστικά – αντιφασιστικά συλλαλητήρια που θα πραγματοποιηθούν
·  στην πλατεία Βικτωρίας στις 2:00 μ.μ. και στην πορεία που θα ακολουθήσει προς τη Βουλή και τα γραφεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
·   στην πλατεία Ομονοίας στις 3.00μμ και στην πορεία που θα ακολουθήσει προς τα γραφεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Γιάννης Σκαρίμπας:Έκθεση Φιγούρας Θεάτρου Σκιών


                                         ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ
Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και η Επιτροπή Λόγου και Τέχνης οργανώνουν
εκδήλωση με θέμα "Γιάννης Σκαρίμπας:Έκθεση Φιγούρας Θεάτρου Σκιών",
την Πέμπτη 14 Απριλίου 2016 και ώρα 19:30
στο Συνεδριακό Κέντρο «Κάρολος Παπούλιας» (Ισόγειο) του Πανεπιστημίου
Ιωαννίνων.

Την εκδήλωση χαιρετίζoυν ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων,
Καθηγητής κ.Γεώργιος Καψάλης και ο Αναπληρωτής Πρύτανης και Πρόεδρος της
Επιτροπής Λόγου και Τέχνης, Καθηγητής κ. Ανδρέας Φωτόπουλος.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης θα μιλήσουν η Καθηγήτρια κ. Γεωργία Λαδογιάννη με
θέμα "Ηρωες - σκιές του Γιάννη Σκαρίμπα" και ο Διδάκτωρ Φιλολογίας του Π.Ι.
κ. Άκης Μάντζιος με θέμα "Το Θέατρο Σκιών του Γιάννη Σκαρίμπα".

Την εκδήλωση θα συντονίσει η κ. Μαρία Σακελλαρίου, Καθηγήτρια, Πρόεδρος
Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Την Παρασκευή 15 Απριλίου, την έκθεση Φιγούρας θα επισκεφθούν μαθητές των
σχολείων της πόλης.

Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.
Πληροφορίες:26510-07319, eltuoi@cc.uoi.gr



Η διαδρομή της ρεμπέτικης μουσικής από τα καφέ-αμάν της Σμύρνης στη δεκαετία 1870 μέχρι τους τεκέδες του Πειραιά στη δεκαετία 1930

Σεμινάριο :
Φιλοσοφική
Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας
Τομέας Λαογραφίας
Τετάρτη 16-03-2016     Ώρα: 6.30 μ.μ.
Ομιλητής : Τσικουρίδης Ελευθέριος
Επίκουρος Καθηγητής
Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Θέμα :
.
Στο πλαίσιο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία -Λαογραφία»

Εαρινό Εξάμηνο ακαδημαϊκού έτους 2015-2016

Θεματική ενότητα:
«ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΕΣ: ΠΕΡΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ & ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ»


4ος Κύκλος Σεμιναρίων Λαογραφίας

Αίθουσα : Εργαστήριο Λαογραφίας, Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας (1ος όροφος)
 
Ώρα Έναρξης : 6.30 μ.μ.
 
Σχετικό link : http://www.uoi.gr/gr/announcements/extended.php?post_id=7657
 
Διοργάνωση : Τομέας Λαογραφίας Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας
 

Εκδήλωση με θέμα: "Τιμή στον Φρίξο Τζιόβα"

Εκδήλωση με θέμα: "Τιμή στον Φρίξο Τζιόβα"

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΣ
http://www.culture.uoi.gr

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Η Επιτροπή Λόγου και Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
σας προσκαλεί στην εκδήλωση:

Τιμή στον Φρίξο Τζιόβα

Την εκδήλωση χαιρετίζουν:
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Καθηγητής κ. Γεώργιος Καψάλης και
Ο Αναπληρωτής Πρύτανη και Πρόεδρος της Επιτροπής Λόγου και Τέχνης, Καθηγητής κ. Ανδρέας Φωτόπουλος

Ομιλητές:
Απόστολος Μπενάτσης, τ. Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Μιχάλης Σπέγγος, συγγραφέας

Κείμενα του Φρίξου Τζιόβα διαβάζει
Ελένη Σιωμοπούλου, φιλόλογος

Συντονίζει
Γεωργία Λαδογιάννη, Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων


Τετάρτη 16 Μαρτίου 2016, 19:30
Πολυχώρος Δημ. Χατζής, Παλιά Σφαγεία
με την ευγενική παραχώρηση του ΠΚΔΙ


Είσοδος Ελεύθερη
Πληροφορίες: 26510-07319, eltuoi@cc.uoi.gr

Δείτε συνημμένα την πρόσκληση της εκδήλωσης
Πρόσκληση_Τιμή στον Φρίξο Τζιόβα_16-3-2016.pdf
 
Οργάνωση : Επιτροπή Λόγου και Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Τοποθεσία : Πολυχώρος Δημ. Χατζής, Παλιά Σφαγεία
Ημερομηνία : Τετάρτη 16 Μαρτίου 2016
Ωρα : 19:30
Επικοινωνία : 26510-07319, eltuoi@cc.uoi.gr
Είσοδος : Είσοδος Ελεύθερη
 
Σχετικό Link :
http://www.culture.uoi.gr/

Σχετικό Αρχείο :

http://www.uoi.gr/files/news/attachments/7755.pdf

Aποτελέσματα εκλογών συλλόγου Δ.Ε.Π. - Π.Ι.

Aποτελέσματα εκλογών συλλόγου Δ.Ε.Π. - Π.Ι.

4 Μαρ. 2016
Παρακαλούμε δείτε το σχετικό αρχείο με το πρακτικό ψηφοφορίας και διαλογής της εφορευτικής επιτροπής που εκλέχθηκε για την διεξαγωγή των αρχαιρεσιών της 26-02-2016 για την ανάδειξη του Διοικητικού Συμβουλίου και εξελεγκτικής επιτροπής του συλλόγου Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Για την Εφορευτική Επιτροπή
Αθανάσιος Βλεσσίδης
 
Σχετικό Αρχείο: http://www.uoi.gr/files/news/attachments/7762.pdf

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΤΗ ΣΒΟΥΡΑ

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΤΗ ΣΒΟΥΡΑΑρχική

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΤΗ ΣΒΟΥΡΑ
Το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιού Σβούρα του Πνευματικού Κέντρου Δήμου Ιωαννιτών διοργανώνει για τις Απόκριες τα εξής εργαστήρια:

 Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016 και ώρα 18:00 μ.μ :
« Ένας αλλιώτικος μασκαράς »

Κατασκευή χειροποίητων στολών από καθημερινά υλικά
Εργαστήρι για παιδιά ηλικίας 5 έως 12 ετών
Παρασκευή 11 Μαρτίου 2016 και ώρα 18:00 μ.μ :
« Το μυστήριο ταξίδι του χαρταετού ανάμεσα στα σύννεφα »

Ζούμε τις περιπέτειες ενός χαρταετού που χάθηκε στα σύννεφα και ενώνουμε κομμάτι κομμάτι το δρόμο του πίσω στη γη.
Διαδραστικό παραμύθι
Εργαστήρι για παιδιά ηλικίας 5έως 12 ετών
Απαραίτητες οι δηλώσεις συμμετοχής στο τηλ. 26510 – 37187.
Το Κ.Δ.Α.Π. Σβούρα βρίσκεται στην Πλ. Χατζή 19 στους Αμπελόκηπους.
  
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Αποκριάτικος Χορός ΚΔΑΠ «ΡΟΔΑ»

Αποκριάτικος Χορός ΚΔΑΠ «ΡΟΔΑ»Αρχική

Αποκριάτικος Χορός ΚΔΑΠ «ΡΟΔΑ»

Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016, ώρα 6 μ.μ.
Είσοδος του Πνευματικού Κέντρου Δήμου Ιωαννιτών
Η είσοδος για τα παιδιά είναι 3 ευρώ
Αποκριάτικος Χορός ΚΔΑΠ «ΡΟΔΑ»
Στον Μυστικό Κήπο των Μεταμορφώσεων συμβαίνουν παράξενα πράγματα!
Ένας σούπερμαν μπορεί να μεταμορφωθεί σε βάτραχο.
Μία πριγκίπισσα να γίνει κερασιά.
Μια μαγισσούλα  μπορεί να γίνει αλεπού
Κι ένας πειρατής να μεταμορφωθεί σε κοκκινολαίμη!

Όποιο παιδί θέλει να βρει το μαγικό κλειδί, που θα το οδηγήσει στον Μυστικό Κήπο, μπορεί να έρθει στον παιδικό αποκριάτικο χορό του Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών «ΡΟΔΑ», την Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016, στις 6 το απόγευμα, στην είσοδο του Πνευματικού Κέντρου Δήμου Ιωαννιτών.

Τα Hot Spots που θα γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτικών και ψυχολόγων / κοινωνικών λειτουργών

Διαβάστε περισσότερα:
Το xenesglosses.eu εντόπισε για τους αναγνώστες του δεκάδες θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα για εκπαιδευτικούς. 1. Καθηγητής: ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ αγγλικής γλώσσας ζητείται από ιδιώτη, για μαθήματα Αγγλικών κυρίως σε θέματα οικονομικής ορολογίας (Financial English… 2. Εκπαιδευτική Σύμβουλος: Μαρούσι, ΚΑΘΗΓΉΤΡΙΑ – της Ιταλικής γλώσσας ζητείται από εκδοτική εταιρεία ξενόγλωσσου εκπαιδευτικού βιβλίου για τη θέση του εκπαιδευτικο…… 3. Εκπαιδευτική Σύμβουλος: Μαρούσι, ΚΑΘΗΓΉΤΡΙΑ – της Γερμανικής γλώσσας ζητείται από εκδοτική εταιρεία ξενόγλωσσου εκπαιδευτικού βιβλίου για τη θέση του εκπαιδευτι. 4. Εκπαιδευτική σύμβουλος: Μαρούσι, ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ -της Αγγλικής γλώσσας ζητείται από εκδοτική εταιρεία ξενόγλωσσου εκπαιδευτικού βιβλίου για τη θέση του εκπαιδευτικού.. 5. ΓΥΜΝΑΣΤΕΣ-ΤΡΙΕΣ: Αχαρνές (Μενίδι), ΜΕ προϋπηρεσία ή χόμπυ σε φυσιολατρικές δράσεις (πεζοπορία, αναρρίχηση, αθλοπαιδίες) για 3 ωρη απασχόληση σε εκπαιδευτικές εκδρ… 6. καθηγητές πληροφορικής: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, όμιλος ζητεί για το φροντιστήριό του στην περιοχή της Ανω Γλυφάδας καθηγητές πληροφορικής, αποστολή βιογραφικών 7. Φροντιστηριακός μεγάλος όμιλος: ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΟΣ μεγάλος όμιλος ζητεί πτυχιούχους παιδαγωγικών σχολών Δημοτικής Εκπαίδευσης για να στελεχώσει το δίκτυο των κέντ.. 8. καθηγητές Οικονομικών: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ όμιλος ζητεί για το φροντιστήριο του στην περιοχή της Ανω Γλυφάδας καθηγητές Οικονομικών, αποστολή βιογραφικού em… 9. Ομιλος: Γλυφάδα, ΟΜΙΛΟΣ εκπαιδευτικός, ζητεί για το φροντιστήριο στου στην Ανω Γλυφάδα, καθηγητές Φυσικής, αποστολή βιογραφικών στο e-mail: 10. Καθηγητές: ΟΜΙΛΟΣ εκπαιδευτικός ζητεί για το φροντιστήριό του στην Ανω Γλυφάδα, μαθηματικούς, βιογραφικό στο e-mail: 11. ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΓΑΛΛΙΚΩΝ: Αχαρνές (Μενίδι),ΖΗΤΕΊΤΑΙ καθηγήτρια Γαλλικών από Ιδιωτικό σχολείο. , 08:00-16:00 12. ΖΗΤΕΙΤΑΙ Κειμενογράφος σε γνωστή εταιρία λευκών ειδών. Απαιτούμενα προσόντα: πολύ καλή γνώση γραπτού-προφορικού λόγου στα Ελληνικά-Αγγλικά, γνώση χρήσης Η/Υ, δυναμική-ευχάριστη προσωπικότητα. Προϋπηρεσία θα εκτιμηθεί. 13. ΖΗΤΕΙΤΑΙ Καθηγητής Αγγλικών για 3μηνη εργασία στη Φινλανδία. Σκοπός της διδασκαλίας θα είναι η εκμάθηση βασικών Αγγλικών στους Εργάτες για να συνεννοούνται με το υπόλοιπο προσωπικό. 14. 11 Αγγελίες – Θέσεις εργασίας για ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ και ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ 15. Θέσεις για ΝΗΠΙΓΩΓΟΥΣ α/ σε Hot spot β/ σε Δήμο

Διαβάστε περισσότερα:
Το xenesglosses.eu εντόπισε για τους αναγνώστες του δεκάδες θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα για εκπαιδευτικούς. 1. Καθηγητής: ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ αγγλικής γλώσσας ζητείται από ιδιώτη, για μαθήματα Αγγλικών κυρίως σε θέματα οικονομικής ορολογίας (Financial English… 2. Εκπαιδευτική Σύμβουλος: Μαρούσι, ΚΑΘΗΓΉΤΡΙΑ – της Ιταλικής γλώσσας ζητείται από εκδοτική εταιρεία ξενόγλωσσου εκπαιδευτικού βιβλίου για τη θέση του εκπαιδευτικο…… 3. Εκπαιδευτική Σύμβουλος: Μαρούσι, ΚΑΘΗΓΉΤΡΙΑ – της Γερμανικής γλώσσας ζητείται από εκδοτική εταιρεία ξενόγλωσσου εκπαιδευτικού βιβλίου για τη θέση του εκπαιδευτι. 4. Εκπαιδευτική σύμβουλος: Μαρούσι, ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ -της Αγγλικής γλώσσας ζητείται από εκδοτική εταιρεία ξενόγλωσσου εκπαιδευτικού βιβλίου για τη θέση του εκπαιδευτικού.. 5. ΓΥΜΝΑΣΤΕΣ-ΤΡΙΕΣ: Αχαρνές (Μενίδι), ΜΕ προϋπηρεσία ή χόμπυ σε φυσιολατρικές δράσεις (πεζοπορία, αναρρίχηση, αθλοπαιδίες) για 3 ωρη απασχόληση σε εκπαιδευτικές εκδρ… 6. καθηγητές πληροφορικής: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, όμιλος ζητεί για το φροντιστήριό του στην περιοχή της Ανω Γλυφάδας καθηγητές πληροφορικής, αποστολή βιογραφικών 7. Φροντιστηριακός μεγάλος όμιλος: ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΟΣ μεγάλος όμιλος ζητεί πτυχιούχους παιδαγωγικών σχολών Δημοτικής Εκπαίδευσης για να στελεχώσει το δίκτυο των κέντ.. 8. καθηγητές Οικονομικών: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ όμιλος ζητεί για το φροντιστήριο του στην περιοχή της Ανω Γλυφάδας καθηγητές Οικονομικών, αποστολή βιογραφικού em… 9. Ομιλος: Γλυφάδα, ΟΜΙΛΟΣ εκπαιδευτικός, ζητεί για το φροντιστήριο στου στην Ανω Γλυφάδα, καθηγητές Φυσικής, αποστολή βιογραφικών στο e-mail: 10. Καθηγητές: ΟΜΙΛΟΣ εκπαιδευτικός ζητεί για το φροντιστήριό του στην Ανω Γλυφάδα, μαθηματικούς, βιογραφικό στο e-mail: 11. ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΓΑΛΛΙΚΩΝ: Αχαρνές (Μενίδι),ΖΗΤΕΊΤΑΙ καθηγήτρια Γαλλικών από Ιδιωτικό σχολείο. , 08:00-16:00 12. ΖΗΤΕΙΤΑΙ Κειμενογράφος σε γνωστή εταιρία λευκών ειδών. Απαιτούμενα προσόντα: πολύ καλή γνώση γραπτού-προφορικού λόγου στα Ελληνικά-Αγγλικά, γνώση χρήσης Η/Υ, δυναμική-ευχάριστη προσωπικότητα. Προϋπηρεσία θα εκτιμηθεί. 13. ΖΗΤΕΙΤΑΙ Καθηγητής Αγγλικών για 3μηνη εργασία στη Φινλανδία. Σκοπός της διδασκαλίας θα είναι η εκμάθηση βασικών Αγγλικών στους Εργάτες για να συνεννοούνται με το υπόλοιπο προσωπικό. 14. 11 Αγγελίες – Θέσεις εργασίας για ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ και ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ 15. Θέσεις για ΝΗΠΙΓΩΓΟΥΣ α/ σε Hot spot β/ σε Δήμο

Διαβάστε περισσότερα:

Έκτακτη συνάντηση Ν. Φίλη με ΟΛΜΕ ΔΟΕ για το νέο σύστημα διορισμών

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Οι διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών θα γίνουν με ένα πίνακα που θα περιέχει προυπηρεσίες, επιτυχόντες ΑΣΕΠ (των διαγωνισμών) , επιστημονικά και κοινωνικά κριτήρια. 

Πρόσκληση προς τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ απηύθυνε σήμερα το πρωί ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, για έκτακτη συνάντηση, μεθαύριο Παρασκευή, στις 10 το πρωί, με μοναδικό θέμα το νέο σύστημα διορισμών των εκπαιδευτικών.
Η ΟΛΜΕ, σύμφωνα με πληροφορίες,  ήδη  αυτές τις ημέρες αναζητά δικηγορικό γραφείο προκειμένου να ζητήσει γνωμοδότηση , μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, περί διορισμών και προσλήψεων εκπαιδευτικών.
Η απάντηση του υπ. Παιδείας στο esos για τους διορισμούς και προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ
Είμαστε σε επαφή και με το Συμβούλιο της Επικρατείας για να δούμε το θέμα σχετικά με τον τρόπο των προσλήψεων. Η ιδιοτυπία φέτος είναι ότι θα έχουμε, σύμφωνα με το Συμβούλιο της Επικρατείας, ενιαίους πίνακες για τις προσλήψεις αναπληρωτών και για το διορισμό μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού.
Αυτό είπε μεταξύ άλλων ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης στη   Συνέντευξη Τύπου της περασμένης εβδομάδας απαντώντας σε σχετική ερώτηση του esos.
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΥΤΗ Η ΔΗΛΩΣΗ
Η  δήλωση του υπουργού Παιδείας σημαίνει ότι:
Α. Οι διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών θα γίνουν με ένα πίνακα που θα περιέχει προυπηρεσίες, επιτυχόντες ΑΣΕΠ (των  διαγωνισμών , επιστημονικά και κοινωνικά κριτήρια.
Β. Για τους αναπληρωτές θα προβλέπεται και μ αυτούς διαδικασία ΑΣΕΠ από τους πίνακες του προηγούμενου διαγωνισμού και προυπηρεσίες.
Γ. Επειδή  για να γίνει νέος διαγωνισμός χρειάζεται χρόνος τουλάχιστον οκτώ μηνών, για φέτος δεν προβλέπεται καμία τέτοια διαδικασία.
Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ESOS ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ  ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

Τετάρτη 9 Μαρτίου 2016

Μετά το καλοκαίρι οι κρίσεις των Σχολικών Συμβούλων, ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας


 

Οι προτάσεις που παρέδωσε η ΠΕΣΣ στον υπουργό Παιδείας 

Οι κρίσεις των Σχολικών Συμβούλων θα γίνουν μετά το Καλοκαίρι,  ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας  Νίκος Φίλης στη σημερινή    συνάντηση με το  ΔΣ της Πανελλήνιας Ενωσης Σχολικών Συμβούλων (ΠΕΣΣ), η οποία κράτησε περισσότερο από μία ώρα.
Η ΠΕΣΣ κατέθεσε στον υπουργό 10 σέλιδο κείμενο με Προτάσεις για ζητήματα εκπαίδευσης και για το θεσμό του Σχολικού Συμβούλου.
ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Ειδικότερα οι προτάσεις, έχουν ως εξής: