Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2017

Η τυχοδιωκτική τακτική του Υπουργείου Παιδείας



Του Νίκου Τσούλια*


      Όλοι όσοι έχουμε περάσει από τα πανεπιστημιακά αμφιθέατρα της πρώιμης ιδιαίτερα μεταπολίτευσης θυμόμαστε τις ατέρμονες συζητήσεις και τους διαξιφισμούς για τη «διαδικασία επί της διαδικασίας». Για να είσαι μάλιστα καλός συνδικαλιστής σ’ εκείνες τις ηρωικές περιόδους έπρεπε να είσαι καλός χειριστής στα τερτίπια των διαδικασιών των Γενικών Συνελεύσεων και όσο καλύτερα τα κατάφερνες εις βάρος των άλλων παρατάξεων, τόσο πιο εύκολα ανερχόσουνα στην επετηρίδα της δικής σου παράταξης. Αν βέβαια αυτή η τεχνική οδηγούσε πολύ εύκολα στην εκδίωξη της ουσίας, στην απομαζικοποίηση και στην εκπτώχευση του διαλόγου, δεν μας απασχολούσε και πολύ τότε.
      Το ίδιο ακριβώς κάνει και τώρα

Σαν λαγός μπροστά σε προβολείς

Τάκης Θεοδωρόπουλος ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Τον 6ο αιώνα π.Χ. ο Πεισίστρατος επιστρέφοντας στην Αθήνα μετά την εξορία του στην Εύβοια, προκειμένου να επιβληθεί στους συμπολίτες του, σκηνοθέτησε την είσοδό του στην πόλη. Βρήκε μια θεόρατη γυναίκα στην Παλλήνη, της φόρεσε κράνος, της έδωσε την αιγίδα, την ανέβασε σε ένα άρμα βάζοντας τους οπαδούς του να φωνάζουν πως η ίδια η Αθηνά τον συνοδεύει. Βλέπετε, η διάκριση ανάμεσα στην εικόνα των θεών και των ανθρώπων στην ανθρωπόμορφη θρησκεία των Ελλήνων ήταν ζήτημα μεγέθους. Στις γλυπτικές συνθέσεις οι αθάνατοι απεικονίζονται πάντα ως ψηλότεροι και μεγαλύτεροι από τους θνητούς. Οπως γράφει ο Ηρόδοτος στην Κλειώ, στο πρώτο βιβλίο της Ιστορίας του, το τέχνασμα του Πεισίστρατου πέτυχε. Οι Αθηναίοι πείσθηκαν ότι τον συνδράμει η Αθηνά και έτσι ξεκίνησε η δεύτερη περίοδος της τυραννίας του. Ο Ηρόδοτος δεν μας λέει τι απέγινε η γυναίκα από την Παλλήνη. Δεν ενδιαφέρει κανέναν. Ηταν ένα απλό κατσαβίδι της Ιστορίας.
Εκτοτε η Γη έχει γίνει σφαιρική. Ο ανθρώπινος νους έχει κατακτήσει ένα μεγάλο μέρος του σύμπαντος, έχει αποκρυπτογραφήσει τα μυστικά του ανθρωπίνου σώματος και έχει μεταμορφώσει με τις επινοήσεις του απ’ άκρου εις άκρον τον πλανήτη. Παρ’ όλ’ αυτά, η αυτοσυνειδησία εξακολουθεί να είναι σπάνια σαν πολύτιμος λίθος στην ανθρώπινη συμπεριφορά – γι’ αυτό και η σωκρατική σκέψη παραμένει αειθαλής. Σε πείσμα του Διαφωτισμού και όσων πιστεύουν ότι ο άνθρωπος είναι καταδικασμένος να προοδεύει. «Ορκίζομαι υπακοή στα ελλάνια αξιακά πρωτόκολλα και στον πολέμαρχο και στον ιερό σκοπό και σχέδιο που εκπροσωπεί...». Φράση εμβληματική από τον όρκο που δίνουν τα μέλη της ΜΚΟ «Ελλήνων Συνέλευσις». Στην περίπτωση, τον ρόλο της θεάς Αθηνάς τον παίζουν 600 δισ. δολάρια – βλέπετε, η δική μας θρησκεία δεν είναι ανθρωπόμορφη. Η δε θεά εκπροσωπείται επί γης από έναν παχουλό κύριο με μουστάκι και γενάκι που ακούει στο όνομα Σώρρας.
Εκπληξη στο ακροατήριο. Πώς είναι δυνατόν

Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2017

Ξεσπάει "πόλεμος" μεταξύ εκπαιδευτικών για τους μόνιμους διoρισμούς


Υπουργείο παιδείας

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Ως προς τις εξετάσεις η Κυβέρνηση αποκλείει αυτό το ενδεχόμενο, καθώς το κόστος υπολογίζεται για πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ. 

Προ των “πυλών” βρίσκεται ο «πόλεμος» μεταξύ των εκπαιδευτικών για το πιο σύστημα θα επικρατήσει για τους  διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών  που πρόκειται να γίνουν την τριετία 2018-20.
Από τη μια οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που έχουν προϋπηρεσία  ζητούν την πριμοδότησή της και από την άλλη οι εκπαιδευτικοί που δεν κατάφεραν να περάσουν την πόρτα κάποιου σχολείου για να διδάξουν είτε διαφωνούν με την μοριοδότηση της προϋπηρεσίας, είτε ζητούν η επιλογή να γίνει μέσω εξετάσεων του ΑΣΕΠ.
Οι μέχρι τώρα επίσημες θέσεις
ΠΡΩΤΟΝ: Ως προς τις εξετάσεις η Κυβέρνηση αποκλείει αυτό το ενδεχόμενο, καθώς το κόστος υπολογίζεται  για πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ.
ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Ο υπουργός  Παιδείας προσπαθεί να κρατήσει αποστάσεις από αυτή την «πολεμική», ανακοινώνοντας επισήμως ότι οι όποιες αποφάσεις θα ληφθούν μετά τον διάλογο που θα έχει με ΟΛΜΕ και ΔΟΕ.
ΤΡΙΤΟΝ: Ο Τομέας Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ  διατύπωσε την άποψη ότι «Οι διορισμοί  θα πρέπει να πραγματοποιηθούν υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ, χωρίς γραπτό διαγωνισμό αλλά με την ίδια διαδικασία που προβλέπεται για όλους τους άλλους δημοσίους υπαλλήλους  αποφοίτους Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και με ένα σύστημα το οποίο θα σέβεται την προϋπηρεσία που έχουν αποκτήσει οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί υπηρετώντας για χρόνια στα σχολεία της επικράτειας».
ΤΕΤΑΡΤΟΝ: Το δεύτερο κυβερνών κόμμα, οι ΑΝΕΛ, με δήλωση του Αν. Γραμματέα παιδείας Αλέξανδρου Καρβούνη στο esos προτείνουν “να πριμοδοτηθεί η συνεχόμενη προϋπηρεσία των αναπληρωτών  και να βρεθεί λύση για τους εκπαιδευτικούς , με ηλικία άνω των 45 ετών, που βρίσκονται σε πολιτική ομηρία”.
ΠΕΜΠΤΟΝ: Η Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας, ανακοίνωσε σήμερα  την εντονότατη αντίθεσή της στη διεξαγωγή γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ και  προτείνει «συνδυασμό -συγκερασμό των  παρακάτω κριτηρίων αφού αυτά αποτελούν τους τρεις (3) ιστορικούς τρόπους διορισμού:
1.    Ποσοστιαία μοριοδότηση της παλαιότητας πτυχίου ως ενός κοινωνικού κριτηρίου [που να αφορά τα «ενεργά» πτυχία, όσων εργάστηκαν/εργάζονται ως αναπληρωτές σε δημόσια σχολεία .].
2.    Αναγνώριση της δημόσιας προϋπηρεσίας (1μόριο ανά μήνα)
3.    Επιτυχία  ενός (1) ΑΣΕΠ (διαζευκτικά)».
ΕΚΤΟΝ: Η ΔΟΕ δεν έχει συγκεκριμένη πρόταση ως προς το σύστημα διορισμών , αλλά η μέχρι τώρα θέση της είναι “ να διοριστούν ως μόνιμοι όλοι οι εκπαιδευτικοί που έχουν δουλέψει ως αναπληρωτές”
ΕΒΔΟΜΟΝ: Η ΟΛΜΕ προτείνει σύστημα μοριοδότησης  μέσω του ΑΣΕΠ που να συμπεριλαμβάνει:
-1 μόριο για κάθε μήνα προϋπηρεσίας.
-1 μόριο για κάθε βαθμό πάνω από τη βάση σε οποιοδήποτε προηγούμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (επιλέγεται ο διαγωνισμός εκείνος που ο εκπ/κός έχει πετύχει την καλύτερη βαθμολογία)
-1 μόριο για κάθε χρόνο από τη λήψη πτυχίου.
Το ΣτΕ
Πάντως ανεξάρτητα το εισηγούνται εκπαιδευτικοί και πολιτικοί φορείς, η πολιτική ηγεσία προτίθεται να βαδίσει βάσει του Συντάγματος, προκειμένου να αποφευχθούν, μελλοντικά, ¨περιπέτειες" με προσφυγές εκπαιδευτικών στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Τέλος του μήνα οι αποφάσεις
Μέχρι τέλος του Γενάρη το υπουργείο Παιδείας θα οριστικοποιήσει την απόφασή του για το νέο σύστημα μονίμων διορισμών, αφού προηγηθεί διάλογος με την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ.
Ποιες οι πιθανές ειδικότητες
Οι   ειδικότητες που θα απορροφήσουν τις περισσότερες θέσεις, αν λάβουμε υπόψιν και τη μελέτη του υπουργείου Παιδείας του έτους 2014 για τις ανάγκες στα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια,είναι:
Α. Δάσκαλοι
Β. Φιλόλογοι
Γ. Φυσικοί
Δ. Μαθηματικοί, και,
Ε. Ειδικής Αγωγής
Η οριστική απόφαση για τον αριθμό  εκπαιδευτικών που διοριστούν την τριετία  2018 -2020 , θα ληφθεί την ερχόμενη εβδομάδα, στη διϋπουργική σύσκεψη .
ΠΗΓΗ:

Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2017

Τι γιορτάζουμε τα Θεοφάνεια και γιατί; Ασπρόμαυρες εικόνες απ΄ όλη την Ελλάδα, καθώς οι νέοι βουτούσαν για τον Σταυρό...






Όταν ο Χριστός ήταν περίπου τριάντα χρόνων εμφανίσθηκε στον Ιορδάνη ποταμό. Εκεί κήρυττε και βάφτιζε τους πιστούς του θεού, ο Ιωάννης ο γιος του ιερέα Ζαχαρία και της Ελισάβετ, που ήταν συγγενής της Θεοτόκου. Επειδή με τη διδασκαλία του ετοίμαζε τον κόσμο για την έλευση του Μεσσία και άνοιγε τον πνευματικό δρόμο για Αυτόν, ονομάστηκε Πρόδρομος. «Μετανοείτε γιατί έφθασε η βασιλεία των ουρανών», ήταν η συνηθισμένη φράση του, σύμφωνα με τα Ευαγγέλια. Αναμφισβήτητα ήταν πολύ αυστηρός με τους αμαρτωλούς και ειδικά με τους έχοντες, όπως ο Βασιλιάς Ηρώδης, που ζούσε με τη γυναίκα του αδελφού του, την Ηρωδιάδα. Ζούσε μια αυστηρά ασκητική ζωή, τρώγοντας μέλι και ακρίδες, που λογικά ήταν κάποιο χόρτο της περιοχής, που έτρωγε τις άκρες του, όπως οι προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης. Στα νερά του ποταμού αναβάπτιζε όσους ήταν έτοιμοι για τη μετάνοια, από τις αμαρτίες τους. Όταν το μεγάλο συμβούλιο έστειλε κάποιους να τον ακούσουν και να βγάλουν ένα συμπέρασμα για τη δράση του, οι απεσταλμένοι είπαν: φωνή βοώντος εν τη ερήμω. θεοφανεια καβαλα 1910 Καβάλα, 1910. Όταν η πόλη του καπνού άκμαζε και έσφυζε από ζωή Ο Ιωάννης ήταν μόλις έξι μήνες μεγαλύτερος του Ιησού. Όταν είδε τον Ιησού αναγνώρισε αμέσως τον Υιό του Θεού και αρνήθηκε να τον βαφτίσει λέγοντας ότι δεν είναι άξιος ούτε τα κορδόνια από τα σανδάλια του να λύσει. Φυσικά έγινε το θέλημα του Ιησού και την ώρα της βάφτισης, εμφανίσθηκε ένα περιστέρι, που ήταν το Άγιο Πνεύμα, ενώ ακούστηκε η φωνή του θεού να λέει: «αυτός είναι ο υιός μου ο αγαπητός». Έχουμε λοιπόν τη φανέρωση του Θεού και γι΄ αυτό η σημαντική αυτή γιορτή της χριστιανοσύνης ονομάζεται Θεο- φάνεια. θεοφανεια σητν ύδρα Ύδρα. Αυτός που έπιασε τον Σταυρό τρέχει στον ιερέα να τον δώσει και να πάρει την ευχή του, όπως και οι υπόλοιποι που βούτηξαν για το καλό και για την ανάμνηση που θα τους συντροφεύει όλη τους τη ζωή Συγχρόνως έχουμε στο ίδιο σημείο για πρώτη φορά τον Ιησού, το Άγιο Πνεύμα και τον Θεό, δηλαδή την Αγία Τριάδα, που είναι η δογματική βάση της Ορθοδοξίας. Δεν είναι σαφές πότε άρχισε να εορτάζονται τα Θεοφάνεια, αλλά τον τέταρτο αιώνα ήταν ήδη μια λαμπρή γιορτή. Στην Ελλάδα υπήρξε άμεσα συνδεδεμένη με τη ναυτική ζωή και δεμένη με αναρίθμητα έθιμα και παραδόσεις, ανά περιοχή. Φυσικά, η ρίψη του Σταυρού συμβολίζει τη βάφτιση του Ιησού στον Ιορδάνη. θεοφανειο στον πόρο Θεοφάνεια στον Πόρο, με τα παιδάκια στην πρώτη σειρά για να βλέπουν Θεοφάνια ερμιονη Ερμιόνη. Με τους επίσημους στην προβλήτα και τα νιάτα να βουτούν για τον Σταυρό. Ο πρώτος νεαρός φαίνεται να κρατά μια εικόνα Το παρακάτω κείμενο δημοσιεύθηκε στον ιστότοπο www.saronicmagazine.com «Στη θάλασσα θα πέσω, καλέ, βαθιά στα κύματα, να πιάσω την ποδιά σου, καλέ, με τα κεντήματα, γιάλα-γιάλα» και «Καράβι, καραβάκι που πας γιαλό-γιαλό, αν είσαι για την Πόλη, κάτσε ναρθώ κι εγώ». «Τα παιδιά του Σταυρού» τα υποδέχονται από πόρτα σε πόρτα όλοι οι Ερμιονίτες με ιδιαίτερη χαρά κατά τη διάρκεια όλης της νύχτας. Ανήμερα των Φώτων οι νέοι Ερμιονίτες παίρνουν την ευχή του ιερέα και επιβιβάζονται σε στολισμένες –με σμύρτα, φοινικόκλαδα, μπαλόνια και σημαίες από την παραμονή των Θεοφανίων– βάρκες. Για να ζεσταθούν, πίνουν κονιάκ και κουνούν τις βάρκες τραγουδώντας! Η επιστροφή των ναυτικών εορταζόταν με μεγαλειώδη τρόπο και, καθώς περνούσαν τα χρόνια, ταυτίστηκε με τον εορτασμό του καθαγιασμού των υδάτων στις 6 Ιανουαρίου Με βάση τις διηγήσεις που υπάρχουν στην Ερμιόνη, το έθιμο έχει τις ρίζες του στα χρόνια όπου στη θάλασσα έπεφταν για την ανάδυση του Τιμίου Σταυρού αποκλειστικά οι σφουγγαράδες, οι άνθρωποι της θάλασσας, όσοι δούλευαν σε εμπορικά πλοία. Οι Ερμιονίτες ψαράδες κάποτε έφταναν έως τις βόρειες ακτές της Λιβύης και στην Μπαρμπαριά για να μαζέψουν σφουγγάρια. Αυτό το δύσκολο ταξίδι ξεκινούσε από το λιμάνι της Ερμιόνης, όπου οι ιερείς άγιαζαν τα νερά για να έχουν καλό ταξίδι. Η επιστροφή των ναυτικών εορταζόταν με μεγαλειώδη τρόπο και, καθώς περνούσαν τα χρόνια, ταυτίστηκε με τον εορτασμό του καθαγιασμού των υδάτων στις 6 Ιανουαρίου. Τελικά, καθιερώθηκε να βουτούν στη θάλασσα οι νέοι Ερμιονίτες, που μόλις αποφοίτησαν από το Λύκειο και την επόμενη χρονιά πρόκειται να πάνε φαντάροι. Για τη διατήρηση αυτού του εθίμου, οι Ερμιονίτες καμαρώνουν ιδιαίτερα και για τον λόγο αυτό δίνουν όλοι το «παρών» στο γραφικό βόρειο λιμάνι της περιοχής την ημέρα των Θεοφανείων. καλυμνος Κάλυμνος και η νεολαία περιμένει τα λόγια του μητροπολίτη που θα ρίξει το Σταυρό. Τότε θα γίνει «ναυμαχία» για το ποιος θα τον πιάσει υδρα θεοφανεια Λαμπρότητα και κοσμοσυρροή στην Ύδρα & *"λος στα Kωάννινα αρχές του DR ου αι"να- Μώλος Ιωάννινα. Θεοφάνεια στις αρχές του 20ου αιώνα...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/ti-giortazoume-ta-theofania-ke-giati-aspromavres-ikones-apo-oli-tin-ellada-kathos-i-nei-voutagan-gia-to-stavro/
Όταν ο Χριστός ήταν περίπου τριάντα χρόνων εμφανίσθηκε στον Ιορδάνη ποταμό. Εκεί κήρυττε και βάφτιζε τους πιστούς του θεού, ο Ιωάννης ο γιος του ιερέα Ζαχαρία και της Ελισάβετ, που ήταν συγγενής της Θεοτόκου. Επειδή με τη διδασκαλία του ετοίμαζε τον κόσμο για την έλευση του Μεσσία και άνοιγε τον πνευματικό δρόμο για Αυτόν, ονομάστηκε Πρόδρομος. «Μετανοείτε γιατί έφθασε η βασιλεία των ουρανών», ήταν η συνηθισμένη φράση του, σύμφωνα με τα Ευαγγέλια. Αναμφισβήτητα ήταν πολύ αυστηρός με τους αμαρτωλούς και ειδικά με τους έχοντες, όπως ο Βασιλιάς Ηρώδης, που ζούσε με τη γυναίκα του αδελφού του, την Ηρωδιάδα. Ζούσε μια αυστηρά ασκητική ζωή, τρώγοντας μέλι και ακρίδες, που λογικά ήταν κάποιο χόρτο της περιοχής, που έτρωγε τις άκρες του, όπως οι προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης. Στα νερά του ποταμού αναβάπτιζε όσους ήταν έτοιμοι για τη μετάνοια, από τις αμαρτίες τους. Όταν το μεγάλο συμβούλιο έστειλε κάποιους να τον ακούσουν και να βγάλουν ένα συμπέρασμα για τη δράση του, οι απεσταλμένοι είπαν: φωνή βοώντος εν τη ερήμω. θεοφανεια καβαλα 1910 Καβάλα, 1910. Όταν η πόλη του καπνού άκμαζε και έσφυζε από ζωή Ο Ιωάννης ήταν μόλις έξι μήνες μεγαλύτερος του Ιησού. Όταν είδε τον Ιησού αναγνώρισε αμέσως τον Υιό του Θεού και αρνήθηκε να τον βαφτίσει λέγοντας ότι δεν είναι άξιος ούτε τα κορδόνια από τα σανδάλια του να λύσει. Φυσικά έγινε το θέλημα του Ιησού και την ώρα της βάφτισης, εμφανίσθηκε ένα περιστέρι, που ήταν το Άγιο Πνεύμα, ενώ ακούστηκε η φωνή του θεού να λέει: «αυτός είναι ο υιός μου ο αγαπητός». Έχουμε λοιπόν τη φανέρωση του Θεού και γι΄ αυτό η σημαντική αυτή γιορτή της χριστιανοσύνης ονομάζεται Θεο- φάνεια. θεοφανεια σητν ύδρα Ύδρα. Αυτός που έπιασε τον Σταυρό τρέχει στον ιερέα να τον δώσει και να πάρει την ευχή του, όπως και οι υπόλοιποι που βούτηξαν για το καλό και για την ανάμνηση που θα τους συντροφεύει όλη τους τη ζωή Συγχρόνως έχουμε στο ίδιο σημείο για πρώτη φορά τον Ιησού, το Άγιο Πνεύμα και τον Θεό, δηλαδή την Αγία Τριάδα, που είναι η δογματική βάση της Ορθοδοξίας. Δεν είναι σαφές πότε άρχισε να εορτάζονται τα Θεοφάνεια, αλλά τον τέταρτο αιώνα ήταν ήδη μια λαμπρή γιορτή. Στην Ελλάδα υπήρξε άμεσα συνδεδεμένη με τη ναυτική ζωή και δεμένη με αναρίθμητα έθιμα και παραδόσεις, ανά περιοχή. Φυσικά, η ρίψη του Σταυρού συμβολίζει τη βάφτιση του Ιησού στον Ιορδάνη. θεοφανειο στον πόρο Θεοφάνεια στον Πόρο, με τα παιδάκια στην πρώτη σειρά για να βλέπουν Θεοφάνια ερμιονη Ερμιόνη. Με τους επίσημους στην προβλήτα και τα νιάτα να βουτούν για τον Σταυρό. Ο πρώτος νεαρός φαίνεται να κρατά μια εικόνα Το παρακάτω κείμενο δημοσιεύθηκε στον ιστότοπο www.saronicmagazine.com «Στη θάλασσα θα πέσω, καλέ, βαθιά στα κύματα, να πιάσω την ποδιά σου, καλέ, με τα κεντήματα, γιάλα-γιάλα» και «Καράβι, καραβάκι που πας γιαλό-γιαλό, αν είσαι για την Πόλη, κάτσε ναρθώ κι εγώ». «Τα παιδιά του Σταυρού» τα υποδέχονται από πόρτα σε πόρτα όλοι οι Ερμιονίτες με ιδιαίτερη χαρά κατά τη διάρκεια όλης της νύχτας. Ανήμερα των Φώτων οι νέοι Ερμιονίτες παίρνουν την ευχή του ιερέα και επιβιβάζονται σε στολισμένες –με σμύρτα, φοινικόκλαδα, μπαλόνια και σημαίες από την παραμονή των Θεοφανίων– βάρκες. Για να ζεσταθούν, πίνουν κονιάκ και κουνούν τις βάρκες τραγουδώντας! Η επιστροφή των ναυτικών εορταζόταν με μεγαλειώδη τρόπο και, καθώς περνούσαν τα χρόνια, ταυτίστηκε με τον εορτασμό του καθαγιασμού των υδάτων στις 6 Ιανουαρίου Με βάση τις διηγήσεις που υπάρχουν στην Ερμιόνη, το έθιμο έχει τις ρίζες του στα χρόνια όπου στη θάλασσα έπεφταν για την ανάδυση του Τιμίου Σταυρού αποκλειστικά οι σφουγγαράδες, οι άνθρωποι της θάλασσας, όσοι δούλευαν σε εμπορικά πλοία. Οι Ερμιονίτες ψαράδες κάποτε έφταναν έως τις βόρειες ακτές της Λιβύης και στην Μπαρμπαριά για να μαζέψουν σφουγγάρια. Αυτό το δύσκολο ταξίδι ξεκινούσε από το λιμάνι της Ερμιόνης, όπου οι ιερείς άγιαζαν τα νερά για να έχουν καλό ταξίδι. Η επιστροφή των ναυτικών εορταζόταν με μεγαλειώδη τρόπο και, καθώς περνούσαν τα χρόνια, ταυτίστηκε με τον εορτασμό του καθαγιασμού των υδάτων στις 6 Ιανουαρίου. Τελικά, καθιερώθηκε να βουτούν στη θάλασσα οι νέοι Ερμιονίτες, που μόλις αποφοίτησαν από το Λύκειο και την επόμενη χρονιά πρόκειται να πάνε φαντάροι. Για τη διατήρηση αυτού του εθίμου, οι Ερμιονίτες καμαρώνουν ιδιαίτερα και για τον λόγο αυτό δίνουν όλοι το «παρών» στο γραφικό βόρειο λιμάνι της περιοχής την ημέρα των Θεοφανείων. καλυμνος Κάλυμνος και η νεολαία περιμένει τα λόγια του μητροπολίτη που θα ρίξει το Σταυρό. Τότε θα γίνει «ναυμαχία» για το ποιος θα τον πιάσει υδρα θεοφανεια Λαμπρότητα και κοσμοσυρροή στην Ύδρα & *"λος στα Kωάννινα αρχές του DR ου αι"να- Μώλος Ιωάννινα. Θεοφάνεια στις αρχές του 20ου αιώνα...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/ti-giortazoume-ta-theofania-ke-giati-aspromavres-ikones-apo-oli-tin-ellada-kathos-i-nei-voutagan-gia-to-stavro/

Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2017

ΔΟΕ: 13 Ιανουαρίου εκδικάζεται στην Ολομέλεια του ΣτΕ η αίτηση ακύρωσης της Δ.Ο.Ε. κατά της Υπουργικής Απόφασης για τον «Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου»


Αρ. πρωτ. 1021
Αθήνα 5/01/2017
Προς
Τους Συλλόγους εκπαιδευτικών Π.Ε.

Θέμα: 13 Ιανουαρίου εκδικάζεται στην Ολομέλεια του ΣτΕ η αίτηση ακύρωσης της Δ.Ο.Ε. κατά της Υπουργικής Απόφασης για τον «Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου»

Την Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017 εκδικάζεται στην Ολομέλεια του Συμβουλίου Επικρατείας η αίτηση ακύρωσης που κατέθεσε η Διδασκαλική Ομοσπονδία κατά της Υπουργικής Απόφασης του, πρώην, Υπουργού Παιδείας κ. Φίλη  «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου» (ΦΕΚ Β/2670/26-8-2016) καθώς και κάθε άλλης προγενέστερης ή μεταγενέστερης πράξης ή παράλειψης της Διοίκησης.
Πρόκειται για την αίτηση ακύρωσης που

Τα τρία Κλειδιά!

 ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ* 

Το πολιτικό ζήτημα  της χώρας συνίσταται στο να συνδυάσουμε τρία πράγματα: την οικονομική αποτελεσματικότητα, την κοινωνική δικαιοσύνη και να επανακτήσουμε την πολιτική κυριαρχία. Σε ένα ασταθές τοπίο -με δύσκολες προβλέψεις για τα εσωτερικά και εξωτερικά-  μοιάζει ως να θέτουμε την πρόκληση της ουτοπίας στην πραγματικότητα. 
Κι όμως τα τρία αυτά Κλειδιά

Πλαστικό χρήμα: Στα «τυφλά» οι αγορές με κάρτες


Πλαστικό χρήμα: Στα «τυφλά» οι αγορές με κάρτες 

Του Κωστή Πλάντζου​
«Στα τυφλά» κάνουν αγορές με κάρτες ή χωρίς οι φορολογούμενοι εδώ και 5 μέρες καθώς ακόμα το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει εκδώσει οδηγίες για το τι τελικά θα ισχύσει από φέτος με το «πλαστικό χρήμα».
Παρότι το σχετικό νομοσχέδιο, το οποίο προετοίμαζε επί 1,5 χρόνο η κυβέρνηση (ήδη από το καλοκαίρι του 2015) ψηφίστηκε τελικά πριν από μισό μήνα, το μόνο βέβαιον είναι ότι αρκετοί φορολογούμενοι απειλούνται με πρόστιμα φόρου 22%, αλλά χωρίς κανείς να τους ενημερώσει επισήμως και υπεύθυνα τι να αγοράζουν με κάρτες και τι να κάνουν τις χάρτινες αποδείξεις!
Στο υπουργείο Οικονομικών άλλοι εμφανίζονται αισιόδοξοι πως ενδεχομένως και σήμερα ή αύριο να εκδοθούν οι οδηγίες που χρειάζονται οι πολίτες και οι επιχειρήσεις, άλλοι όμως εκφράζουν φόβους ότι μπορεί να φύγει ο Γενάρης χωρίς ακόμα να έχει αποσαφηνιστεί πλήρως το νέο πλαίσιο!
Με τα ως τώρα δεδομένα πάντως:

Πόσες ήταν οι αιτήσεις αναπληρωτών ανά ειδικότητα το 2016





Σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας το 2016 92.850 εκπαιδευτικοί κατέθεσαν τις αιτήσεις τους για εργασία ως αναπληρωτές ή ως ωρομίσθιοι.
Όσον αφορά τον αριθμό των αιτήσεων και τις ειδικότητες, πενταψήφιο αριθμό αιτήσεων είχαμε για τους φιλολόγους (21.942), τους δασκάλους (13.450) και τους νηπιαγωγούς (11.123). Παράλληλα 7.274 εκπαιδευτικοί ξένων γλωσσών έκαναν αίτηση.
Συγκεκριμένα έγιναν 3807 αιτήσεις εκπαιδευτικών Αγγλικής ΠΕ06.00, 1708 αιτήσεις εκπαιδευτικών Γαλλικής ΠΕ05.00, 1301 αιτήσεις εκπαιδευτικών Γερμανικής ΠΕ07.00, 329 αιτήσεις εκπαιδευτικών Ιταλικής ΠΕ34.00 και 129 αιτήσεις ΠΕ40.00 εκπαιδευτικών Ισπανικής.
                       
ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΝΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΠΡΌΣΛΗΨΗ ΣΕ ΘΕΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ Ή ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Ενδεικτικά)
ΚΛΑΔΟΣ / ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ
ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ
21942
Δάσκαλοι
13450
Νηπιαγωγοί
11123
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ
5621
ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
4983
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΑΕΙ-ΤΕΙ
3971
ΑΓΓΛΙΚΗΣ
3807
ΦΥΣΙΚΟΙ
3126
ΘΕΟΛΟΓΟΙ
2555
ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΙ
1908
ΜΟΥΣΙΚΗΣ
1828
ΓΑΛΛΙΚΗΣ
1708
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ
1461
ΧΗΜΙΚΟΙ
1367
ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ
1301
ΜΟΥΣΙΚΗΣ
1187
ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
1171
ΒΙΟΛΟΓΟΙ
1150
 
ΠΗΓΗ:

Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2017

Ρεσιτάλ Λεωνίδα Καβάκου - Enrico Pace (πιάνο)

Ρεσιτάλ Λεωνίδα Καβάκου - Enrico Pace (πιάνο)

  • Κυριακή 8 Ιανουαρίου, 8:30 μ.μ.
Αίθουσα «Β. Πυρσινέλλας»

Ρεσιτάλ Λεωνίδα Καβάκου - Enrico Pace (πιάνο)
Έργα: Leoš Janáček, Franz Schubert, Olivier Messiaen


 
Είσοδος: 25€ (20€ προπώληση)*
Τα έσοδα θα διατεθούν στην Ι.Μ. Παναγίας Ντουραχάνης
Διοργάνωση: Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών
*Ισχύουν τα εισιτήρια από το αναβληθέν ρεσιτάλ της 10ης Οκτωβρίου
 Αρχική

Επιστρέφει η κακοκαιρία από την Πέμπτη


ΑΠΕ-ΜΠΕ /ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
Επιδείνωση θα παρουσιάσει ο καιρός τις επόμενες ημέρες με χαμηλές θερμοκρασίες, χιονοπτώσεις και βόρειους ισχυρούς ανέμους. Ο καιρός θα ξεκινήσει να αλλάζει αρχικά με βροχές και καταιγίδες από τη δυτική και νότια Ελλάδα, αλλά και το ανατολικό Αιγαίο.
Σύμφωνα με δηλώσεις στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων της Χρυσούλας Πέτρου, τμηματάρχη της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας (ΕΜΥ), από την Πέμπτη το απόγευμα και από την βορειοδυτική Ελλάδα οι βροχές θα μετατραπούν σε έντονες χιονοπτώσεις, οι οποίες μάλιστα θα επεκταθούν και στα πεδινά, ενώ κατά τη διάρκεια της νύχτας τα φαινόμενα θα γίνουν ακόμα πιο έντονα.
Την Παρασκευή η Ελλάδα θα είναι χωρισμένη στα δύο με τις βορειοδυτικές περιοχές να πλήττονται από έντονες χιονοπτώσεις και τις ανατολικές από ισχυρές βροχές και καταιγίδες, ενώ οι χιονοπτώσεις σταδιακά θα επεκταθούν και στη νότια Ελλάδα.
«Φανταστείτε μία νοητή γραμμή από την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Μεθώνη όπου από την μία πλευρά θα χιονίζει και από την άλλη θα βρέχει, ενώ στη συνέχεια τα φαινόμενα θα επεκταθούν σε ολόκληρη την χώρα», σημείωσε η κ. Πέτρου.
Το Σάββατο οι χιονοπτώσεις θα είναι έντονες σε ολόκληρη την Ελλάδα. Στην Αττική και τις γύρω περιοχές τα φαινόμενα των χιονοπτώσεων θα είναι ισχυρά, ενώ σταδιακά από το απόγευμα θα αρχίσει η εξασθένισή τους στην δυτική και βόρεια Ελλάδα. Στη συνέχεια της ημέρας οι χιονοπτώσεις θα συνεχιστούν στις ανατολικές και νότιες περιοχές της Ελλάδας.
Την Κυριακή τα φαινόμενα θα περιοριστούν εξασθενημένα στην ανατολική και νότια Ελλάδα, ενώ σταδιακά ο καιρός θα εμφανίσει σημάδια βελτίωσης.
Σε ό,τι αφορά τις θερμοκρασίες αυτές θα κινηθούν σε πολύ χαμηλά επίπεδα σε ολόκληρη την Ελλάδα. Στις περισσότερες περιοχές ακόμα και κατά τη διάρκεια της ημέρας ο υδράργυρος δεν θα ανέβει πάνω από τους μηδέν βαθμούς Κελσίου, ενώ θα υπάρξουν και περιοχές κυρίως της βόρειας Ελλάδας όπου το θερμόμετρο θα δείξει ακόμα και -20 βαθμούς Κελσίου.
Η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ) βρίσκεται σε ετοιμότητα και αύριο αναμένεται να εκδώσει νέο δελτίο επικίνδυνων καιρικών φαινομένων.
Οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται για επικείμενα έντονα καιρικά φαινόμενα και να λαμβάνουν οδηγίες αυτοπροστασίας μέσω της ιστοσελίδας της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, www.civilprotection.gr
ΠΗΓΗ:


Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2017

Πολιτικό μίασμα ο κος Πολάκης. Μηνυτήρια Αναφορά της ΠΟΕΔΗΝ και Αγωγή για αποκατάσταση του κύρους της ΠΟΕΔΗΝ και του Προέδρου της

ΑΘΗΝΑ 3.1.2017
ΑΡ.ΠΡΩΤ.: 2584
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Πολιτικό μίασμα ο κος Πολάκης
Μηνυτήρια Αναφορά της ΠΟΕΔΗΝ και Αγωγή
για αποκατάσταση του κύρους της ΠΟΕΔΗΝ και του Προέδρου της
Ο κος Πολάκης με νέα ανορθόγραφη, ασύντακτη, παραληρηματική ανάρτηση στο facebook κατά του Προέδρου της ΠΟΕΔΗΝ, επιβεβαιώνει ότι αποτελεί το πολιτικό μίασμα της πολιτικής και κοινωνικής ζωής του τόπου.
Δεν φταίει βέβαια ο ίδιος, που είναι Υπουργός Υγείας. Ο Πρωθυπουργός τον επέλεξε να του κάνει τη βρώμικη δουλειά.
Η αγωνιστική στάση της ΠΟΕΔΗΝ είναι ίδια καθ’ όλη τη διάρκεια των Μνημονιακών ετών. Μόνο που με τους Σαμαροβενιζελικούς άρεσε στον κο Πολάκη, τον κο Ξανθό και την κυβέρνησή τους. Τώρα δεν αρέσει. Θυμίζουμε ότι το έτος 2013 επί Υπουργίας Γεωργιάδη, κτίσαμε το ΔΡΟΜΟΚΑΪΤΕΙΟ με την συμμετοχή πολλών στελεχών (τώρα κυβερνητικών) του ΣΥΡΙΖΑ.
Μάλιστα συληφθήκαμε και οδηγηθήκαμε στο κρατητήριο. Χρειάστηκε η παρέμβαση Συνδικαλιστικών Στελεχών της ΑΔΕΔΥ και της ΠΟΕΔΗΝ να μας βγάλουν από το κρατητήριο. Τότε λοιπόν

Mε διαγωνισμό οι νέες προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη κενών θέσεων



Κ.Γαβρόγλου: Αρχή νέας πορείας οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών
Στην κάλυψη χρόνιων κενών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ετοιμάζεται να προχωρήσει η κυβέρνηση, μέσω διαγωνισμού για αρκετές χιλιάδες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Διϋπουργική σύσκεψη για τον τριετή προγραμματισμό των προσλήψεων αυτών, που θα αφορούν τα έτη 2018 -2020 αναμένεται να συγκληθεί την ερχόμενη εβδομάδα. Στη σύσκεψη αυτή πρόκειται να συζητηθούν όλες οι πτυχές της απόφασης. Κατά συνέπεια, μέσα στο τρέχον έτος (2017) πρέπει να πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός, ενώ σχετικές εισηγήσεις έχουν ήδη γίνει από τον αρμόδιο υπουργό Κώστα Γαβρόγλου. Με τον τρόπο αυτό, η κυβέρνηση απαντά στο πρόβλημα των μεγάλων ελλείψεων σε δασκάλους και καθηγητές, ελλείψεις που έχουν γίνει χρόνιες, αν συνυπολογιστεί ότι, όπως σημειώνει ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου στη δήλωσή του προς το ΑΠΕ -ΜΠΕ, από το 2009 έχουν να γίνουν μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση, συνεπώς προ κρίσης.
Στη δήλωσή του προς το ΑΠΕ -ΜΠΕ, ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Γαβρόγλου επισημαίνει τη «μεγάλη σημασία που δίνει η Κυβέρνηση για την εκπαίδευση όλων των βαθμίδων είναι δεδομένη. Δεδομένη, επίσης είναι, και η νέα κατάσταση που αποτυπώθηκε στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό, ότι, δηλαδή, οι προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας για το 2017, στοχεύουν όχι στη διαχείριση της κρίσης, αλλά στην αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων που μας επιτρέπουν πια οι σαφείς ενδείξεις μιας έστω δειλής αλλά σταθερής αναπτυξιακής πορείας του τόπου μας».
Παραλλήλως, ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων υπενθυμίζει ότι «από το 2009 μέχρι σήμερα δεν υπήρξε κανένας μόνιμος διορισμός στην εκπαίδευση, όταν την ίδια χρονική περίοδο είχαμε πλέον των 30.000 συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών. Οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών σηματοδοτούν την αρχή μιας νέας πορείας, δύσκολης αλλά και ελπιδοφόρας. Οι διορισμοί δηλώνουν την αρχή του τέλους ενός απαράδεκτου καθεστώτος στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση που ολοένα και περισσότερο βασίζεται σε αναπληρωτές καθηγητές, των οποίων την προσφορά θα πρέπει να αναγνωρίσουμε με τον πιο γενναιόδωρο τρόπο», σημειώνει εξάλλου προϊδεάζοντας μάλλον και για κάποιες προβλέψεις του διαγωνισμού. Μετά το απόλυτα επιτυχημένο άνοιγμα των σχολείων τον προηγούμενο Σεπτέμβριο έρχονται τώρα οι διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών να επιβεβαιώσουν την επιστροφή στην κανονικότητα στην Παιδεία».
Και η δήλωσή του καταλήγει με μια ακόμη εξαγγελία που αναμένεται να κάνει ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας: «Επιπλέον ο πρωθυπουργός σε σύντομο διάστημα θα ανακοινώσει την σύσταση μιας επιτροπής εμπειρογνωμόνων που θα μελετήσει τα οικονομικά της εκπαίδευσης και θα υπάρξει δέσμευση ότι σε τρία χρόνια να αντιμετωπιστούν όλες οι ανελαστικές ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικό, λειτουργικές απαιτήσεις και υλικές υποδομές. Από πλευράς μας θα κάνουμε το παν για να επιτευχθεί μία πολιτική και κοινωνική συναίνεση ώστε να κάνουμε όλοι μαζί το επόμενο στέρεο βήμα».
ΠΗΓΗ:

Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2017

Τι δουλειά θέλει η γενιά της κρίσης


ΝΕΟΙ ΗΛΙΚΙΑΣ 15-18 ΕΤΩΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ

Στον τουρισμό, στη γεωργία, τη ναυτιλία, την πληροφορική και τις μεταφορές «βλέπουν» την επαγγελματική τους αποκατάσταση οι σημερινοί 18άρηδες, αλλά αν δεν υπήρχε η οικονομική κρίση να τους πιέζει θα προτιμούσαν να σπουδάσουν ιατρική, ψυχολογία, βιολογία, αγγλική φιλολογία, στρατιωτικές σχολές και φυσικοθεραπεία.

Επίσης σχεδόν κανείς δεν ενδιαφέρεται πλέον για την επαγγελματική αποκατάσταση σε θέσεις του Δημοσίου, ενώ ελάχιστοι πιστεύουν ότι στα επόμενα 6-8 χρόνια, όταν δηλαδή θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, η κατάσταση στη χώρα μας θα έχει βελτιωθεί. Οι 18άρηδες είναι απογοητευμένοι με την κατάσταση στην Ελλάδα και σε ποσοστό που ξεπερνά το 40% δηλώνουν ότι θα αναγκαστούν να μεταναστεύσουν στο εξωτερικό χωρίς αυτό να αποτελεί και επιθυμία τους. Τα συμπεράσματα αυτά προέρχονται από έρευνα που διενεργήθηκε σε δείγμα της «γενιάς Κ», όπως την ονόμασαν οι ερευνητές, δηλαδή της γενιάς της κρίσης. Πρόκειται για τα παιδιά τα οποία

Οι λέξεις αυξομειώνονται σε δημοφιλία με βάση μυστηριώδεις 14ετείς κύκλους

 EPA/UWE ZUCCHI
Το λεξιλόγιο των ανθρώπων ασφαλώς αλλάζει και εμπλουτίζεται ή φτωχαίνει στο πέρασμα του χρόνου. Όμως, οι επιστήμονες ανακάλυψαν για πρώτη φορά και κάτι ακόμα: ότι οι λέξεις που χρησιμοποιούμε, εμφανίζουν μυστηριώδεις κύκλους δημοφιλίας, διάρκειας περίπου 14 ετών. Σε διαδοχικούς τέτοιους κύκλους, ορισμένες λέξεις γίνονται αρχικά πιο δημοφιλείς και μετά φεύγουν από τη μόδα, για να επανέλθουν στο προσκήνιο αργότερα. Κανείς δεν γνωρίζει γιατί μπορεί να υπάρχει μια τέτοια περιοδικότητα της τάξης των 14 ετών κατά προσέγγιση.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Μαρτσέλο Μοντεμούρο του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Palgrave Communications", σύμφωνα με το "New Scientist", εστίασαν σε 5.630 συχνά χρησιμοποιούμενες λέξεις (μόνο ουσιαστικά) και ανέλυσαν πώς εξελίχθηκε η δημοφιλία τους κατά τα τελευταία 300 χρόνια. Για τον σκοπό αυτό, ανέλυσαν τη Google Ngram, μια βάση δεδομένων με λέξεις που χρησιμοποιήθηκαν σε σχεδόν πέντε εκατομμύρια ψηφιοποιημένα βιβλία διαφόρων εποχών. Στη συνέχεια, εξέτασαν με ποιο τρόπο μεταβλήθηκε η δημοφιλία των 5.630 λέξεων από το 1700 μέχρι σήμερα.
Η ανάλυση έφερε στο φως μια ανεξήγητη αυξομείωση δημοφιλίας των λέξεων σε κύκλους των 14 ετών. Η περιοδικότητα αυτή καταγράφηκε όχι μόνο στις αγγλικές λέξεις, αλλά επίσης στις γαλλικές, γερμανικές, ιταλικές, ισπανικές και ρωσικές, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει κάποια διεθνής τάση.
ΠΗΓΗ:

Ο ΣΟΛΙΣΤΑΣ

Με την τελευταία μας ταινία "Ο Σολίστας" θα κλείσουμε το αφιέρωμα μας στις "Βιογραφίες Μουσικών" . Οι ταινία θα προβληθεί στον ζεστό χώρο μας την Κυριακή 1/1/2017 και την Δευτέρα 2/1/2017 στις 8:15μ.μ   
Καλλιτεχνικό Σωματείο "ΕΞΑΥΔΑ'
Κουντουριώτου 31
Τ.Κ. 45444 Ιωάννινα

Ο ΣΟΛΙΣΤΑΣ

        Το 1986, 10 χρόνια πριν την ταινία, ο βραβευμένος με όσκαρ  Αυστραλός σκηνοθέτης Σκοτ Χικς, διάβασε στην εφημερίδα μια μικρή ιστορία για έναν πιανίστα, τον Ντέιβιντ Χέλφγκοτ. Το σύντομο βιογραφικό του μουσικού γοήτευσε τον σκηνοθέτη

Σάββατο 31 Δεκεμβρίου 2016

Η φθορά και η ελπίδα στην αλλαγή του χρόνου!

TOY ΣΠΥΡΟY ΠΑΠΑΣΠΥΡΟY*
Ένας φίλος δημοσιογράφος σε μια ανταλλαγή απόψεων  για την εφάπαξ "13η σύνταξη" ανέφερε ένα περιστατικό: "μου τηλεφώνησε ένας μόνιμος συνομιλητής  -συνταξιούχος αγρότης από την Μακεδονία- και είπε ότι δεν του έβαλαν την "13η" και δεν ξέρει πότε θα καταφέρει να ανανεώσει την κάρτα για να συνεχιστεί  η επικοινωνία μας. Του είπα ότι μπαίνει παραμονές Χριστουγέννων και, αφού ξεπέρασε την καχυποψία του για τους κυβερνώντες, μου εξήγησε τον προγραμματισμό κάλυψης υποχρεώσεων του με τα λίγα  Ευρώ..."
Η συζήτηση στην παρέα πήρε άλλη τροπή αφού

Καλή Χρονιά!

Ευτυχισμένος ο καινούργιος τρόμος!

 Αποτέλεσμα εικόνας για ρουλα γεωργακοπουλου δημοσιογραφος


Συντομογραφικά, την ανεκτικότητα θα την λένε Πάολα, την ανδρεία Πολλάκη και τη Δημοκρατία Λεβεντόπαιδο Αρίστο μπες στο μαγαζί και κλείσ ’το

Από το 2012 είχε αρχίσει να φαίνεται το πράγμα. Είναι η τετραετία που διέλυσε τους γραφιάδες, ενώ τους σκιτσογράφους τους ανέβασε στα ουράνια. Γιατί το σκίτσο θέλει ισχυρή τυπολογία και μια κοινωνία σμπαράλια για να απογειωθεί και να αστράψει, ενώ η μονοθεματική πραγματικότητα στην οποία έχουμε περιέλθει, ρίχνει τα κείμενα στα τάρταρα και κάνει το διάβασμα βραχνά. Τι μου τη χάρισες αυτή την ταμπακιέρα αφού ξέρεις ότι το έχω ρίξει στο ηλεκτρονικό; Όχι πως και το ηλεκτρονικό γράψιμο δεν έχει κι αυτό τις αντενδείξεις του. Γιατί μπορεί να μην έχει την πίσσα και τα αέρια του χαρτιού, έχει όμως κάτι αρωματικούς δακτύλιους που σε πιάνουν στο λαιμό και σε καρυδώνουν.
Τα καλύτερα παιδιά κουράστηκαν και γύρισαν στο σπίτι. Φόρεσαν τις μπιτζάμες τους και ταμπουρώθηκαν ξανά στα παλιά τους πολυθεϊστικά δωμάτια με τις αφίσες. Πολλοί έβαλαν σακιά με άμμο στα παράθυρα και επέστρεψαν σε μια εφηβεία ανάρμοστη, εκτός τόπου και χρόνου, χωρίς ορμόνες ει μη μόνον ματαιώσεις κι ένα θυμό που δεν υποστηρίζεται οργανικά.
Ζορίζεται ο υποθάλαμος και τα επινεφρίδια τσιτώνουν. Πώς ο άνθρωπος έχασε, με τα χρόνια, το τρίχωμά του, του έπεσε η ουρά, εξαφανίστηκε και το κοκαλάκι που είχε στο πέος; Σε μια τέτοια ανθρωπολογική καμπή αισθάνομαι ότι βρισκόμαστε και σήμερα. Μόνο που τώρα, ό,τι είναι να χάσουμε δεν θα είναι σε είδος. Οι έννοιες. Αυτές είναι που θα πάθουν το μεγαλύτερο πατατράκ.
Συντομογραφικά, την ανεκτικότητα θα την λένε Πάολα, την ανδρεία Πολλάκη και τη Δημοκρατία Λεβεντόπαιδο Αρίστο μπες στο μαγαζί και κλείσ ’το.
Κι όμως, θα μπορούσαμε να το σώσουμε το κατάστημα. Αν δεν είχαμε ρίξει τις ορμόνες μας στο πιθάρι των Δαναΐδων. Αν μαζί με την κουλτούρα της χαράς είχαμε κρατήσει μια μικρή καβάντζα και για την κουλτούρα του πένθους. Just in case. Γιατί πόσο κρατάει ένα πένθος; Έναν ενιαυτό, λένε αυτοί που ξέρουν. Κι εμείς κλείσαμε τέσσερις και πάμε για τον πέμπτο. Χρόνια πολλά!
ΠΗΓΗ:  AV Logo

Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2016

Οι σχέσεις μας με τον χρόνο: παραδοσιακή προσέγγιση


Timeless Reality. Image Credit: violscraper via flickr.

Αποτέλεσμα εικόνας για νίκος τσούλιας
Του Νίκου Τσούλια

Πέραν της κοινής και συστηματικής προσπάθειας για μια γενική και ενοποιητική θεωρία του χρόνου, κάθε άνθρωπος καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του είναι αντιμέτωπος με το ζήτημα του χρόνου άλλοτε με αέρα υπεροχής απέναντί του, άλλοτε με μάλλον μια ουδέτερη στάση και άλλοτε με ένα κλίμα φοβίας. Γιατί η σχέση μας με το χρόνο συναρτάται και με το δικό μας χρόνο, το χρόνο ζωής, μας αλλά και με το «χρονική φάση» της στιγμής μας. Μήπως λοιπόν όλη αυτή η αλληλοσυνάρτηση δηλώνει την αυτοτέλεια του χρόνου και την αυτοαναφορικότητά του και εμείς απλώς θεωρούμε ότι συμμετέχουμε σε ένα παιχνίδι που απλώς είναι φαντασιακό;

Πρόγραμμα εκδηλώσεων ΠΚΔΙ Ιάνουάριος-Φεβρουάριος 2017