Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2017

ΕΞΑΥΔΑ :"Εθισμός -Εξάρτηση". ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Το 2016 ήταν μια χρονιά που προβάλαμε σπουδαία κινηματογραφικά αφιερώματα και θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για την υποστήριξή σας, το 2017 ξεκινάμε με  το αφιέρωμα "Εθισμός και Εξάρτηση". Σας περιμένουμε στην  ζεστή αίθουσα μας να δούμε μαζί και να συζητήσουμε.
Προβολές Κυριακή 8/1/2017 και Δευτέρα 9/1/2017 8:15 μ.μ.     οικονομική ενίσχυση 2 ευρώ    Τηλ. επικοινωνίας 6945377240

επόμενες προβολές
15-16/01  Leaving Las Vegas
22-23/01  Shame
29-30/01  Martha Marcy May Marlene

Κλειστή και την Πέμπτη 12-1-2017 η ΣΕΥΠ στα Ιωάννινα

ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ
Λόγω συνέχισης της χιονόπτωσης στην πόλη των Ιωαννίνων την Πέμπτη 12-1-2017 δεν θα πραγματοποιηθεί το το εκπαιδευτικό και διοικητικό έργο των τμημάτων της ΣΕΥΠ στα Ιωάννινα.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: Διακοπή εκπαιδευτικού και διοικητικού έργου για αύριο, Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017

ΠΡΥΤΑΝΕΙΑ

Ανακοίνωση
Προς όλα τα μέλη της Πανεπιστημιακής Κοινότητας

Λόγω των καιρικών συνθηκών δεν θα πραγματοποιηθεί αύριο, Πέμπτη, 12 Ιανουαρίου 2017, το εκπαιδευτικό και διοικητικό έργο του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Από την Πρυτανεία
Ιωάννινα, 11 Ιανουαρίου 2017

Κλειστά τα σχολεία και αύριο Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017

Κλειστά θα παραμείνουν και αύριο Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017 τα σχολεία όλων των βαθμίδων και οι παιδικοί σταθμοί στο Δήμο Ιωαννιτών.
Κλειστά επίσης θα είναι τα σχολεία στους Δήμους Βορείων Τζουμέρκων, Ζαγορίου, Πωγωνίου, Ζίτσας, Δωδώνης και Μετσόβου.
Αναμένεται επίσημη ανακοίνωση από το Δήμο Κόνιτσας.

ΔΟΕ: 13 Ιανουαρίου. Κήρυξης 3ωρης διευκολυντικής στάσης εργασίας για συμμετοχή στη συγκέντρωση στο ΣτΕ



Αθήνα 10/01/2017
Προς
Τους Συλλόγους εκπαιδευτικών Π.Ε.
 Θέμα: 13 Ιανουαρίου. Κήρυξης 3ωρης διευκολυντικής στάσης εργασίας για συμμετοχή  στη  συγκέντρωση στο ΣτΕ
            Το Δ.Σ. από Δ.Ο.Ε. προκηρύσσει τρίωρη (3ωρη) στάση εργασίας για την Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017 από 8.00 έως 11.00 π.μ. ώστε να δοθεί στους συναδέλφους η δυνατότητα συμμετοχής στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που οργανώνει η Δ.Ο.Ε. στις  09:00 π.μ. στο κτίριο του ΣτΕ (Πανεπιστημίου 47) όπου  εκδικάζεται, στην Ολομέλεια, η αίτηση ακύρωσης της Δ.Ο.Ε. κατά της Υπουργικής Απόφασης για τον «Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου».
Καλούμε τις/τους εκπαιδευτικούς σε μαζική συμμετοχή που θα αναδεικνύει το αίτημα της άμεσης κατάργησης των Υπουργικών Αποφάσεων που διαλύουν τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά Σχολεία.

Από τη Δ.Ο.Ε.

Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2017

Κλειστά τα σχολεία αύριο

Με απόφαση που ελήφθη απόψε, κλειστά θα παραμείνουν, αύριο Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2017, τα σχολεία όλων των βαθμίδων και οι παιδικοί σταθμοί στο Δήμο Ιωαννιτών, μετά τη χιονόπτωση που εκδηλώθηκε αλλά και τον ισχυρό παγετό που ακολουθεί.
Κλειστά επίσης θα είναι τα σχολεία στους Δήμους Μετσόβου, Κόνιτσας,  Βορείων Τζουμέρκων και Πωγωνίου. Οι Δήμοι Ζίτσας και Δωδώνης θα αποφασίσουν αύριο το πρωί.

3ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα: «Ανθρωπιστικές Επιστήμες, Εκπαίδευση, Κοινωνία και Πολιτική Παιδεία»



                                   

Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2017

Πλάτωνα «Απολογία Σωκράτη» την Τρίτη 10 Ιανουαρίου


Η ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ
Πλάτωνα «Απολογία Σωκράτη»
Διδασκαλία ερμηνείας, Μετάφραση, Σκηνοθεσία, Δήμος Αβδελιώδης
ΔΗΠΕΘΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ Τρίτη 10 Ιανουαρίου, ώρα 21:00, θέατρο «Καμπέρειο»
στα αρχαία ελληνικά, με υπέρτιτλους στα ελληνικά & στα αγγλικά

Συντάξεις: Ποιοι βγαίνουν από τα 56 έτη - Τα νέα όρια ηλικίας

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ

Συντάξεις: Ποιοι βγαίνουν από τα 56 έτη - Τα νέα όρια ηλικίας
Εξοδο στη σύνταξη μέσα στο 2017 κλειδώνουν οι ασφαλισμένοι που συμπληρώνουν ηλικίες από 56,6 έως 60,9 ετών και έχουν, ανάλογα με το Ταμείο τους, τον απαιτούμενο χρόνο ασφάλισης είτε έως το 2012 είτε έως την ηλικία που συμπληρώνουν το 2017 ώστε να υποβάλουν και την αίτηση συνταξιοδότησης.
Σύμφωνα με το ένθετο του Ελεύθερου Τύπου, με τα νέα όρια ηλικίας οι ασφαλισμένοι που έχουν δικαίωμα να υποβάλουν αίτηση για σύνταξη εντός του 2017 χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες, που είναι:

Εβραϊκές κοινότητες ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση, 15ος-20ός αιώνας

Εβραϊκές κοινότητες ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση, 15ος-20ός αιώνας

  • Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2017, ώρα 8 μ.μ.
Εβραϊκές κοινότητες ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση, 15ος-20ός αιώνας: οικονομία, κοινωνία, πολιτική, πολιτισμός
Πρακτικά διεθνούς συνεδρίου (Ιωάννινα, 21-23 Μαΐου 2015)
Εκδόσεις Ισνάφι
  • Χαιρετισμοί:
    Χρήστος Σταυράκος, Πρόεδρος τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας,
    Μωυσής Ελισάφ, Πρόεδρος Ισραηλιτικής Κοινότητας Ιωαννίνων
  • Ομιλητές:
    Λάμπρος Φλιτούρης, επίκ. καθηγητής ευρωπαϊκής ιστορίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
    Γιώργος Αντωνίου, επίκ. καθηγητής εβραϊκών σπουδών ΑΠΘ
    Στέφανος Δημητρίου, αναπλ. καθηγητής πολιτικής φιλοσοφίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
    και οι επιμελήτριες του τόμου Άννα Μαχαιρά  και Λήδα Παπαστεφανάκη
  • Συντονιστής:
    Φιλήμων Καραμήτσος
Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δ. Χατζής»
Είσοδος ελεύθερη
Διοργάνωση: Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Ισραηλιτική Κοινότητα Ιωαννίνων, Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών

Η περιγραφική αξιολόγηση σε σχέση με το σχολείο, τον μαθητή και την επικαιρότητα

Η περιγραφική αξιολόγηση σε σχέση με το σχολείο, τον μαθητή και την επικαιρότητα
Κωνσταντίνου Χαράλαμπος
Καθηγητής Σχολικής Παιδαγωγικής και Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
 
Η αξιολόγηση, αναμφίβολα, συνιστά αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής λειτουργίας του σχολείου, δεδομένου ότι συνδέεται άμεσα και αναπόφευκτα με την αποτελεσματικότητα των κυρίαρχων διαδικασιών του, δηλαδή της διδασκαλίας, της μάθησης, της  διαπαιδαγώγησης και της κοινωνικοποίησης. Με άλλα λόγια, το σχολείο, μέσα από την αξιολόγηση στην παιδαγωγική της μορφή, θέλει και πρέπει να επιζητά να διαπιστώσει αν επιτυγχάνονται οι μαθησιακοί και, γενικά, οι εκπαιδευτικοί στόχοι του που έχουν στο επίκεντρό τους τον ίδιο τον μαθητή. Με την έννοια αυτή, το σχολείο, μέσω της αξιολόγησης, επιδιώκει να προσδιορίσει αν και σε ποιον βαθμό ο μαθητής επιτυγχάνει τους εκπαιδευτικούς στόχους, να διαπιστωθούν τυχόν ελλείψεις του, να εντοπισθούν οι δυνατότητές του, να διαπιστώσει ο ίδιος ο εκπαιδευτικός τον βαθμό επιτυχίας των δικών του μεθοδολογικών και εκπαιδευτικών προσπαθειών και, ακολούθως, να προβεί στη λήψη των απαραίτητων διορθωτικών, ανατροφοδοτικών και βελτιωτικών ενεργειών.
     Για τον έλεγχο και την εκτίμηση αυτών των διαδικασιών προβλέπεται

Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2017

Η τυχοδιωκτική τακτική του Υπουργείου Παιδείας



Του Νίκου Τσούλια*


      Όλοι όσοι έχουμε περάσει από τα πανεπιστημιακά αμφιθέατρα της πρώιμης ιδιαίτερα μεταπολίτευσης θυμόμαστε τις ατέρμονες συζητήσεις και τους διαξιφισμούς για τη «διαδικασία επί της διαδικασίας». Για να είσαι μάλιστα καλός συνδικαλιστής σ’ εκείνες τις ηρωικές περιόδους έπρεπε να είσαι καλός χειριστής στα τερτίπια των διαδικασιών των Γενικών Συνελεύσεων και όσο καλύτερα τα κατάφερνες εις βάρος των άλλων παρατάξεων, τόσο πιο εύκολα ανερχόσουνα στην επετηρίδα της δικής σου παράταξης. Αν βέβαια αυτή η τεχνική οδηγούσε πολύ εύκολα στην εκδίωξη της ουσίας, στην απομαζικοποίηση και στην εκπτώχευση του διαλόγου, δεν μας απασχολούσε και πολύ τότε.
      Το ίδιο ακριβώς κάνει και τώρα

Σαν λαγός μπροστά σε προβολείς

Τάκης Θεοδωρόπουλος ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Τον 6ο αιώνα π.Χ. ο Πεισίστρατος επιστρέφοντας στην Αθήνα μετά την εξορία του στην Εύβοια, προκειμένου να επιβληθεί στους συμπολίτες του, σκηνοθέτησε την είσοδό του στην πόλη. Βρήκε μια θεόρατη γυναίκα στην Παλλήνη, της φόρεσε κράνος, της έδωσε την αιγίδα, την ανέβασε σε ένα άρμα βάζοντας τους οπαδούς του να φωνάζουν πως η ίδια η Αθηνά τον συνοδεύει. Βλέπετε, η διάκριση ανάμεσα στην εικόνα των θεών και των ανθρώπων στην ανθρωπόμορφη θρησκεία των Ελλήνων ήταν ζήτημα μεγέθους. Στις γλυπτικές συνθέσεις οι αθάνατοι απεικονίζονται πάντα ως ψηλότεροι και μεγαλύτεροι από τους θνητούς. Οπως γράφει ο Ηρόδοτος στην Κλειώ, στο πρώτο βιβλίο της Ιστορίας του, το τέχνασμα του Πεισίστρατου πέτυχε. Οι Αθηναίοι πείσθηκαν ότι τον συνδράμει η Αθηνά και έτσι ξεκίνησε η δεύτερη περίοδος της τυραννίας του. Ο Ηρόδοτος δεν μας λέει τι απέγινε η γυναίκα από την Παλλήνη. Δεν ενδιαφέρει κανέναν. Ηταν ένα απλό κατσαβίδι της Ιστορίας.
Εκτοτε η Γη έχει γίνει σφαιρική. Ο ανθρώπινος νους έχει κατακτήσει ένα μεγάλο μέρος του σύμπαντος, έχει αποκρυπτογραφήσει τα μυστικά του ανθρωπίνου σώματος και έχει μεταμορφώσει με τις επινοήσεις του απ’ άκρου εις άκρον τον πλανήτη. Παρ’ όλ’ αυτά, η αυτοσυνειδησία εξακολουθεί να είναι σπάνια σαν πολύτιμος λίθος στην ανθρώπινη συμπεριφορά – γι’ αυτό και η σωκρατική σκέψη παραμένει αειθαλής. Σε πείσμα του Διαφωτισμού και όσων πιστεύουν ότι ο άνθρωπος είναι καταδικασμένος να προοδεύει. «Ορκίζομαι υπακοή στα ελλάνια αξιακά πρωτόκολλα και στον πολέμαρχο και στον ιερό σκοπό και σχέδιο που εκπροσωπεί...». Φράση εμβληματική από τον όρκο που δίνουν τα μέλη της ΜΚΟ «Ελλήνων Συνέλευσις». Στην περίπτωση, τον ρόλο της θεάς Αθηνάς τον παίζουν 600 δισ. δολάρια – βλέπετε, η δική μας θρησκεία δεν είναι ανθρωπόμορφη. Η δε θεά εκπροσωπείται επί γης από έναν παχουλό κύριο με μουστάκι και γενάκι που ακούει στο όνομα Σώρρας.
Εκπληξη στο ακροατήριο. Πώς είναι δυνατόν

Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2017

Ξεσπάει "πόλεμος" μεταξύ εκπαιδευτικών για τους μόνιμους διoρισμούς


Υπουργείο παιδείας

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Ως προς τις εξετάσεις η Κυβέρνηση αποκλείει αυτό το ενδεχόμενο, καθώς το κόστος υπολογίζεται για πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ. 

Προ των “πυλών” βρίσκεται ο «πόλεμος» μεταξύ των εκπαιδευτικών για το πιο σύστημα θα επικρατήσει για τους  διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών  που πρόκειται να γίνουν την τριετία 2018-20.
Από τη μια οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που έχουν προϋπηρεσία  ζητούν την πριμοδότησή της και από την άλλη οι εκπαιδευτικοί που δεν κατάφεραν να περάσουν την πόρτα κάποιου σχολείου για να διδάξουν είτε διαφωνούν με την μοριοδότηση της προϋπηρεσίας, είτε ζητούν η επιλογή να γίνει μέσω εξετάσεων του ΑΣΕΠ.
Οι μέχρι τώρα επίσημες θέσεις
ΠΡΩΤΟΝ: Ως προς τις εξετάσεις η Κυβέρνηση αποκλείει αυτό το ενδεχόμενο, καθώς το κόστος υπολογίζεται  για πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ.
ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Ο υπουργός  Παιδείας προσπαθεί να κρατήσει αποστάσεις από αυτή την «πολεμική», ανακοινώνοντας επισήμως ότι οι όποιες αποφάσεις θα ληφθούν μετά τον διάλογο που θα έχει με ΟΛΜΕ και ΔΟΕ.
ΤΡΙΤΟΝ: Ο Τομέας Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ  διατύπωσε την άποψη ότι «Οι διορισμοί  θα πρέπει να πραγματοποιηθούν υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ, χωρίς γραπτό διαγωνισμό αλλά με την ίδια διαδικασία που προβλέπεται για όλους τους άλλους δημοσίους υπαλλήλους  αποφοίτους Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και με ένα σύστημα το οποίο θα σέβεται την προϋπηρεσία που έχουν αποκτήσει οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί υπηρετώντας για χρόνια στα σχολεία της επικράτειας».
ΤΕΤΑΡΤΟΝ: Το δεύτερο κυβερνών κόμμα, οι ΑΝΕΛ, με δήλωση του Αν. Γραμματέα παιδείας Αλέξανδρου Καρβούνη στο esos προτείνουν “να πριμοδοτηθεί η συνεχόμενη προϋπηρεσία των αναπληρωτών  και να βρεθεί λύση για τους εκπαιδευτικούς , με ηλικία άνω των 45 ετών, που βρίσκονται σε πολιτική ομηρία”.
ΠΕΜΠΤΟΝ: Η Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας, ανακοίνωσε σήμερα  την εντονότατη αντίθεσή της στη διεξαγωγή γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ και  προτείνει «συνδυασμό -συγκερασμό των  παρακάτω κριτηρίων αφού αυτά αποτελούν τους τρεις (3) ιστορικούς τρόπους διορισμού:
1.    Ποσοστιαία μοριοδότηση της παλαιότητας πτυχίου ως ενός κοινωνικού κριτηρίου [που να αφορά τα «ενεργά» πτυχία, όσων εργάστηκαν/εργάζονται ως αναπληρωτές σε δημόσια σχολεία .].
2.    Αναγνώριση της δημόσιας προϋπηρεσίας (1μόριο ανά μήνα)
3.    Επιτυχία  ενός (1) ΑΣΕΠ (διαζευκτικά)».
ΕΚΤΟΝ: Η ΔΟΕ δεν έχει συγκεκριμένη πρόταση ως προς το σύστημα διορισμών , αλλά η μέχρι τώρα θέση της είναι “ να διοριστούν ως μόνιμοι όλοι οι εκπαιδευτικοί που έχουν δουλέψει ως αναπληρωτές”
ΕΒΔΟΜΟΝ: Η ΟΛΜΕ προτείνει σύστημα μοριοδότησης  μέσω του ΑΣΕΠ που να συμπεριλαμβάνει:
-1 μόριο για κάθε μήνα προϋπηρεσίας.
-1 μόριο για κάθε βαθμό πάνω από τη βάση σε οποιοδήποτε προηγούμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (επιλέγεται ο διαγωνισμός εκείνος που ο εκπ/κός έχει πετύχει την καλύτερη βαθμολογία)
-1 μόριο για κάθε χρόνο από τη λήψη πτυχίου.
Το ΣτΕ
Πάντως ανεξάρτητα το εισηγούνται εκπαιδευτικοί και πολιτικοί φορείς, η πολιτική ηγεσία προτίθεται να βαδίσει βάσει του Συντάγματος, προκειμένου να αποφευχθούν, μελλοντικά, ¨περιπέτειες" με προσφυγές εκπαιδευτικών στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Τέλος του μήνα οι αποφάσεις
Μέχρι τέλος του Γενάρη το υπουργείο Παιδείας θα οριστικοποιήσει την απόφασή του για το νέο σύστημα μονίμων διορισμών, αφού προηγηθεί διάλογος με την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ.
Ποιες οι πιθανές ειδικότητες
Οι   ειδικότητες που θα απορροφήσουν τις περισσότερες θέσεις, αν λάβουμε υπόψιν και τη μελέτη του υπουργείου Παιδείας του έτους 2014 για τις ανάγκες στα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια,είναι:
Α. Δάσκαλοι
Β. Φιλόλογοι
Γ. Φυσικοί
Δ. Μαθηματικοί, και,
Ε. Ειδικής Αγωγής
Η οριστική απόφαση για τον αριθμό  εκπαιδευτικών που διοριστούν την τριετία  2018 -2020 , θα ληφθεί την ερχόμενη εβδομάδα, στη διϋπουργική σύσκεψη .
ΠΗΓΗ:

Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2017

Τι γιορτάζουμε τα Θεοφάνεια και γιατί; Ασπρόμαυρες εικόνες απ΄ όλη την Ελλάδα, καθώς οι νέοι βουτούσαν για τον Σταυρό...






Όταν ο Χριστός ήταν περίπου τριάντα χρόνων εμφανίσθηκε στον Ιορδάνη ποταμό. Εκεί κήρυττε και βάφτιζε τους πιστούς του θεού, ο Ιωάννης ο γιος του ιερέα Ζαχαρία και της Ελισάβετ, που ήταν συγγενής της Θεοτόκου. Επειδή με τη διδασκαλία του ετοίμαζε τον κόσμο για την έλευση του Μεσσία και άνοιγε τον πνευματικό δρόμο για Αυτόν, ονομάστηκε Πρόδρομος. «Μετανοείτε γιατί έφθασε η βασιλεία των ουρανών», ήταν η συνηθισμένη φράση του, σύμφωνα με τα Ευαγγέλια. Αναμφισβήτητα ήταν πολύ αυστηρός με τους αμαρτωλούς και ειδικά με τους έχοντες, όπως ο Βασιλιάς Ηρώδης, που ζούσε με τη γυναίκα του αδελφού του, την Ηρωδιάδα. Ζούσε μια αυστηρά ασκητική ζωή, τρώγοντας μέλι και ακρίδες, που λογικά ήταν κάποιο χόρτο της περιοχής, που έτρωγε τις άκρες του, όπως οι προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης. Στα νερά του ποταμού αναβάπτιζε όσους ήταν έτοιμοι για τη μετάνοια, από τις αμαρτίες τους. Όταν το μεγάλο συμβούλιο έστειλε κάποιους να τον ακούσουν και να βγάλουν ένα συμπέρασμα για τη δράση του, οι απεσταλμένοι είπαν: φωνή βοώντος εν τη ερήμω. θεοφανεια καβαλα 1910 Καβάλα, 1910. Όταν η πόλη του καπνού άκμαζε και έσφυζε από ζωή Ο Ιωάννης ήταν μόλις έξι μήνες μεγαλύτερος του Ιησού. Όταν είδε τον Ιησού αναγνώρισε αμέσως τον Υιό του Θεού και αρνήθηκε να τον βαφτίσει λέγοντας ότι δεν είναι άξιος ούτε τα κορδόνια από τα σανδάλια του να λύσει. Φυσικά έγινε το θέλημα του Ιησού και την ώρα της βάφτισης, εμφανίσθηκε ένα περιστέρι, που ήταν το Άγιο Πνεύμα, ενώ ακούστηκε η φωνή του θεού να λέει: «αυτός είναι ο υιός μου ο αγαπητός». Έχουμε λοιπόν τη φανέρωση του Θεού και γι΄ αυτό η σημαντική αυτή γιορτή της χριστιανοσύνης ονομάζεται Θεο- φάνεια. θεοφανεια σητν ύδρα Ύδρα. Αυτός που έπιασε τον Σταυρό τρέχει στον ιερέα να τον δώσει και να πάρει την ευχή του, όπως και οι υπόλοιποι που βούτηξαν για το καλό και για την ανάμνηση που θα τους συντροφεύει όλη τους τη ζωή Συγχρόνως έχουμε στο ίδιο σημείο για πρώτη φορά τον Ιησού, το Άγιο Πνεύμα και τον Θεό, δηλαδή την Αγία Τριάδα, που είναι η δογματική βάση της Ορθοδοξίας. Δεν είναι σαφές πότε άρχισε να εορτάζονται τα Θεοφάνεια, αλλά τον τέταρτο αιώνα ήταν ήδη μια λαμπρή γιορτή. Στην Ελλάδα υπήρξε άμεσα συνδεδεμένη με τη ναυτική ζωή και δεμένη με αναρίθμητα έθιμα και παραδόσεις, ανά περιοχή. Φυσικά, η ρίψη του Σταυρού συμβολίζει τη βάφτιση του Ιησού στον Ιορδάνη. θεοφανειο στον πόρο Θεοφάνεια στον Πόρο, με τα παιδάκια στην πρώτη σειρά για να βλέπουν Θεοφάνια ερμιονη Ερμιόνη. Με τους επίσημους στην προβλήτα και τα νιάτα να βουτούν για τον Σταυρό. Ο πρώτος νεαρός φαίνεται να κρατά μια εικόνα Το παρακάτω κείμενο δημοσιεύθηκε στον ιστότοπο www.saronicmagazine.com «Στη θάλασσα θα πέσω, καλέ, βαθιά στα κύματα, να πιάσω την ποδιά σου, καλέ, με τα κεντήματα, γιάλα-γιάλα» και «Καράβι, καραβάκι που πας γιαλό-γιαλό, αν είσαι για την Πόλη, κάτσε ναρθώ κι εγώ». «Τα παιδιά του Σταυρού» τα υποδέχονται από πόρτα σε πόρτα όλοι οι Ερμιονίτες με ιδιαίτερη χαρά κατά τη διάρκεια όλης της νύχτας. Ανήμερα των Φώτων οι νέοι Ερμιονίτες παίρνουν την ευχή του ιερέα και επιβιβάζονται σε στολισμένες –με σμύρτα, φοινικόκλαδα, μπαλόνια και σημαίες από την παραμονή των Θεοφανίων– βάρκες. Για να ζεσταθούν, πίνουν κονιάκ και κουνούν τις βάρκες τραγουδώντας! Η επιστροφή των ναυτικών εορταζόταν με μεγαλειώδη τρόπο και, καθώς περνούσαν τα χρόνια, ταυτίστηκε με τον εορτασμό του καθαγιασμού των υδάτων στις 6 Ιανουαρίου Με βάση τις διηγήσεις που υπάρχουν στην Ερμιόνη, το έθιμο έχει τις ρίζες του στα χρόνια όπου στη θάλασσα έπεφταν για την ανάδυση του Τιμίου Σταυρού αποκλειστικά οι σφουγγαράδες, οι άνθρωποι της θάλασσας, όσοι δούλευαν σε εμπορικά πλοία. Οι Ερμιονίτες ψαράδες κάποτε έφταναν έως τις βόρειες ακτές της Λιβύης και στην Μπαρμπαριά για να μαζέψουν σφουγγάρια. Αυτό το δύσκολο ταξίδι ξεκινούσε από το λιμάνι της Ερμιόνης, όπου οι ιερείς άγιαζαν τα νερά για να έχουν καλό ταξίδι. Η επιστροφή των ναυτικών εορταζόταν με μεγαλειώδη τρόπο και, καθώς περνούσαν τα χρόνια, ταυτίστηκε με τον εορτασμό του καθαγιασμού των υδάτων στις 6 Ιανουαρίου. Τελικά, καθιερώθηκε να βουτούν στη θάλασσα οι νέοι Ερμιονίτες, που μόλις αποφοίτησαν από το Λύκειο και την επόμενη χρονιά πρόκειται να πάνε φαντάροι. Για τη διατήρηση αυτού του εθίμου, οι Ερμιονίτες καμαρώνουν ιδιαίτερα και για τον λόγο αυτό δίνουν όλοι το «παρών» στο γραφικό βόρειο λιμάνι της περιοχής την ημέρα των Θεοφανείων. καλυμνος Κάλυμνος και η νεολαία περιμένει τα λόγια του μητροπολίτη που θα ρίξει το Σταυρό. Τότε θα γίνει «ναυμαχία» για το ποιος θα τον πιάσει υδρα θεοφανεια Λαμπρότητα και κοσμοσυρροή στην Ύδρα & *"λος στα Kωάννινα αρχές του DR ου αι"να- Μώλος Ιωάννινα. Θεοφάνεια στις αρχές του 20ου αιώνα...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/ti-giortazoume-ta-theofania-ke-giati-aspromavres-ikones-apo-oli-tin-ellada-kathos-i-nei-voutagan-gia-to-stavro/
Όταν ο Χριστός ήταν περίπου τριάντα χρόνων εμφανίσθηκε στον Ιορδάνη ποταμό. Εκεί κήρυττε και βάφτιζε τους πιστούς του θεού, ο Ιωάννης ο γιος του ιερέα Ζαχαρία και της Ελισάβετ, που ήταν συγγενής της Θεοτόκου. Επειδή με τη διδασκαλία του ετοίμαζε τον κόσμο για την έλευση του Μεσσία και άνοιγε τον πνευματικό δρόμο για Αυτόν, ονομάστηκε Πρόδρομος. «Μετανοείτε γιατί έφθασε η βασιλεία των ουρανών», ήταν η συνηθισμένη φράση του, σύμφωνα με τα Ευαγγέλια. Αναμφισβήτητα ήταν πολύ αυστηρός με τους αμαρτωλούς και ειδικά με τους έχοντες, όπως ο Βασιλιάς Ηρώδης, που ζούσε με τη γυναίκα του αδελφού του, την Ηρωδιάδα. Ζούσε μια αυστηρά ασκητική ζωή, τρώγοντας μέλι και ακρίδες, που λογικά ήταν κάποιο χόρτο της περιοχής, που έτρωγε τις άκρες του, όπως οι προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης. Στα νερά του ποταμού αναβάπτιζε όσους ήταν έτοιμοι για τη μετάνοια, από τις αμαρτίες τους. Όταν το μεγάλο συμβούλιο έστειλε κάποιους να τον ακούσουν και να βγάλουν ένα συμπέρασμα για τη δράση του, οι απεσταλμένοι είπαν: φωνή βοώντος εν τη ερήμω. θεοφανεια καβαλα 1910 Καβάλα, 1910. Όταν η πόλη του καπνού άκμαζε και έσφυζε από ζωή Ο Ιωάννης ήταν μόλις έξι μήνες μεγαλύτερος του Ιησού. Όταν είδε τον Ιησού αναγνώρισε αμέσως τον Υιό του Θεού και αρνήθηκε να τον βαφτίσει λέγοντας ότι δεν είναι άξιος ούτε τα κορδόνια από τα σανδάλια του να λύσει. Φυσικά έγινε το θέλημα του Ιησού και την ώρα της βάφτισης, εμφανίσθηκε ένα περιστέρι, που ήταν το Άγιο Πνεύμα, ενώ ακούστηκε η φωνή του θεού να λέει: «αυτός είναι ο υιός μου ο αγαπητός». Έχουμε λοιπόν τη φανέρωση του Θεού και γι΄ αυτό η σημαντική αυτή γιορτή της χριστιανοσύνης ονομάζεται Θεο- φάνεια. θεοφανεια σητν ύδρα Ύδρα. Αυτός που έπιασε τον Σταυρό τρέχει στον ιερέα να τον δώσει και να πάρει την ευχή του, όπως και οι υπόλοιποι που βούτηξαν για το καλό και για την ανάμνηση που θα τους συντροφεύει όλη τους τη ζωή Συγχρόνως έχουμε στο ίδιο σημείο για πρώτη φορά τον Ιησού, το Άγιο Πνεύμα και τον Θεό, δηλαδή την Αγία Τριάδα, που είναι η δογματική βάση της Ορθοδοξίας. Δεν είναι σαφές πότε άρχισε να εορτάζονται τα Θεοφάνεια, αλλά τον τέταρτο αιώνα ήταν ήδη μια λαμπρή γιορτή. Στην Ελλάδα υπήρξε άμεσα συνδεδεμένη με τη ναυτική ζωή και δεμένη με αναρίθμητα έθιμα και παραδόσεις, ανά περιοχή. Φυσικά, η ρίψη του Σταυρού συμβολίζει τη βάφτιση του Ιησού στον Ιορδάνη. θεοφανειο στον πόρο Θεοφάνεια στον Πόρο, με τα παιδάκια στην πρώτη σειρά για να βλέπουν Θεοφάνια ερμιονη Ερμιόνη. Με τους επίσημους στην προβλήτα και τα νιάτα να βουτούν για τον Σταυρό. Ο πρώτος νεαρός φαίνεται να κρατά μια εικόνα Το παρακάτω κείμενο δημοσιεύθηκε στον ιστότοπο www.saronicmagazine.com «Στη θάλασσα θα πέσω, καλέ, βαθιά στα κύματα, να πιάσω την ποδιά σου, καλέ, με τα κεντήματα, γιάλα-γιάλα» και «Καράβι, καραβάκι που πας γιαλό-γιαλό, αν είσαι για την Πόλη, κάτσε ναρθώ κι εγώ». «Τα παιδιά του Σταυρού» τα υποδέχονται από πόρτα σε πόρτα όλοι οι Ερμιονίτες με ιδιαίτερη χαρά κατά τη διάρκεια όλης της νύχτας. Ανήμερα των Φώτων οι νέοι Ερμιονίτες παίρνουν την ευχή του ιερέα και επιβιβάζονται σε στολισμένες –με σμύρτα, φοινικόκλαδα, μπαλόνια και σημαίες από την παραμονή των Θεοφανίων– βάρκες. Για να ζεσταθούν, πίνουν κονιάκ και κουνούν τις βάρκες τραγουδώντας! Η επιστροφή των ναυτικών εορταζόταν με μεγαλειώδη τρόπο και, καθώς περνούσαν τα χρόνια, ταυτίστηκε με τον εορτασμό του καθαγιασμού των υδάτων στις 6 Ιανουαρίου Με βάση τις διηγήσεις που υπάρχουν στην Ερμιόνη, το έθιμο έχει τις ρίζες του στα χρόνια όπου στη θάλασσα έπεφταν για την ανάδυση του Τιμίου Σταυρού αποκλειστικά οι σφουγγαράδες, οι άνθρωποι της θάλασσας, όσοι δούλευαν σε εμπορικά πλοία. Οι Ερμιονίτες ψαράδες κάποτε έφταναν έως τις βόρειες ακτές της Λιβύης και στην Μπαρμπαριά για να μαζέψουν σφουγγάρια. Αυτό το δύσκολο ταξίδι ξεκινούσε από το λιμάνι της Ερμιόνης, όπου οι ιερείς άγιαζαν τα νερά για να έχουν καλό ταξίδι. Η επιστροφή των ναυτικών εορταζόταν με μεγαλειώδη τρόπο και, καθώς περνούσαν τα χρόνια, ταυτίστηκε με τον εορτασμό του καθαγιασμού των υδάτων στις 6 Ιανουαρίου. Τελικά, καθιερώθηκε να βουτούν στη θάλασσα οι νέοι Ερμιονίτες, που μόλις αποφοίτησαν από το Λύκειο και την επόμενη χρονιά πρόκειται να πάνε φαντάροι. Για τη διατήρηση αυτού του εθίμου, οι Ερμιονίτες καμαρώνουν ιδιαίτερα και για τον λόγο αυτό δίνουν όλοι το «παρών» στο γραφικό βόρειο λιμάνι της περιοχής την ημέρα των Θεοφανείων. καλυμνος Κάλυμνος και η νεολαία περιμένει τα λόγια του μητροπολίτη που θα ρίξει το Σταυρό. Τότε θα γίνει «ναυμαχία» για το ποιος θα τον πιάσει υδρα θεοφανεια Λαμπρότητα και κοσμοσυρροή στην Ύδρα & *"λος στα Kωάννινα αρχές του DR ου αι"να- Μώλος Ιωάννινα. Θεοφάνεια στις αρχές του 20ου αιώνα...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/ti-giortazoume-ta-theofania-ke-giati-aspromavres-ikones-apo-oli-tin-ellada-kathos-i-nei-voutagan-gia-to-stavro/

Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2017

ΔΟΕ: 13 Ιανουαρίου εκδικάζεται στην Ολομέλεια του ΣτΕ η αίτηση ακύρωσης της Δ.Ο.Ε. κατά της Υπουργικής Απόφασης για τον «Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου»


Αρ. πρωτ. 1021
Αθήνα 5/01/2017
Προς
Τους Συλλόγους εκπαιδευτικών Π.Ε.

Θέμα: 13 Ιανουαρίου εκδικάζεται στην Ολομέλεια του ΣτΕ η αίτηση ακύρωσης της Δ.Ο.Ε. κατά της Υπουργικής Απόφασης για τον «Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου»

Την Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017 εκδικάζεται στην Ολομέλεια του Συμβουλίου Επικρατείας η αίτηση ακύρωσης που κατέθεσε η Διδασκαλική Ομοσπονδία κατά της Υπουργικής Απόφασης του, πρώην, Υπουργού Παιδείας κ. Φίλη  «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου» (ΦΕΚ Β/2670/26-8-2016) καθώς και κάθε άλλης προγενέστερης ή μεταγενέστερης πράξης ή παράλειψης της Διοίκησης.
Πρόκειται για την αίτηση ακύρωσης που

Τα τρία Κλειδιά!

 ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ* 

Το πολιτικό ζήτημα  της χώρας συνίσταται στο να συνδυάσουμε τρία πράγματα: την οικονομική αποτελεσματικότητα, την κοινωνική δικαιοσύνη και να επανακτήσουμε την πολιτική κυριαρχία. Σε ένα ασταθές τοπίο -με δύσκολες προβλέψεις για τα εσωτερικά και εξωτερικά-  μοιάζει ως να θέτουμε την πρόκληση της ουτοπίας στην πραγματικότητα. 
Κι όμως τα τρία αυτά Κλειδιά

Πλαστικό χρήμα: Στα «τυφλά» οι αγορές με κάρτες


Πλαστικό χρήμα: Στα «τυφλά» οι αγορές με κάρτες 

Του Κωστή Πλάντζου​
«Στα τυφλά» κάνουν αγορές με κάρτες ή χωρίς οι φορολογούμενοι εδώ και 5 μέρες καθώς ακόμα το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει εκδώσει οδηγίες για το τι τελικά θα ισχύσει από φέτος με το «πλαστικό χρήμα».
Παρότι το σχετικό νομοσχέδιο, το οποίο προετοίμαζε επί 1,5 χρόνο η κυβέρνηση (ήδη από το καλοκαίρι του 2015) ψηφίστηκε τελικά πριν από μισό μήνα, το μόνο βέβαιον είναι ότι αρκετοί φορολογούμενοι απειλούνται με πρόστιμα φόρου 22%, αλλά χωρίς κανείς να τους ενημερώσει επισήμως και υπεύθυνα τι να αγοράζουν με κάρτες και τι να κάνουν τις χάρτινες αποδείξεις!
Στο υπουργείο Οικονομικών άλλοι εμφανίζονται αισιόδοξοι πως ενδεχομένως και σήμερα ή αύριο να εκδοθούν οι οδηγίες που χρειάζονται οι πολίτες και οι επιχειρήσεις, άλλοι όμως εκφράζουν φόβους ότι μπορεί να φύγει ο Γενάρης χωρίς ακόμα να έχει αποσαφηνιστεί πλήρως το νέο πλαίσιο!
Με τα ως τώρα δεδομένα πάντως:

Πόσες ήταν οι αιτήσεις αναπληρωτών ανά ειδικότητα το 2016





Σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας το 2016 92.850 εκπαιδευτικοί κατέθεσαν τις αιτήσεις τους για εργασία ως αναπληρωτές ή ως ωρομίσθιοι.
Όσον αφορά τον αριθμό των αιτήσεων και τις ειδικότητες, πενταψήφιο αριθμό αιτήσεων είχαμε για τους φιλολόγους (21.942), τους δασκάλους (13.450) και τους νηπιαγωγούς (11.123). Παράλληλα 7.274 εκπαιδευτικοί ξένων γλωσσών έκαναν αίτηση.
Συγκεκριμένα έγιναν 3807 αιτήσεις εκπαιδευτικών Αγγλικής ΠΕ06.00, 1708 αιτήσεις εκπαιδευτικών Γαλλικής ΠΕ05.00, 1301 αιτήσεις εκπαιδευτικών Γερμανικής ΠΕ07.00, 329 αιτήσεις εκπαιδευτικών Ιταλικής ΠΕ34.00 και 129 αιτήσεις ΠΕ40.00 εκπαιδευτικών Ισπανικής.
                       
ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΝΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΠΡΌΣΛΗΨΗ ΣΕ ΘΕΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ Ή ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Ενδεικτικά)
ΚΛΑΔΟΣ / ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ
ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ
21942
Δάσκαλοι
13450
Νηπιαγωγοί
11123
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ
5621
ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
4983
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΑΕΙ-ΤΕΙ
3971
ΑΓΓΛΙΚΗΣ
3807
ΦΥΣΙΚΟΙ
3126
ΘΕΟΛΟΓΟΙ
2555
ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΙ
1908
ΜΟΥΣΙΚΗΣ
1828
ΓΑΛΛΙΚΗΣ
1708
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ
1461
ΧΗΜΙΚΟΙ
1367
ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ
1301
ΜΟΥΣΙΚΗΣ
1187
ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
1171
ΒΙΟΛΟΓΟΙ
1150
 
ΠΗΓΗ:

Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2017

Ρεσιτάλ Λεωνίδα Καβάκου - Enrico Pace (πιάνο)

Ρεσιτάλ Λεωνίδα Καβάκου - Enrico Pace (πιάνο)

  • Κυριακή 8 Ιανουαρίου, 8:30 μ.μ.
Αίθουσα «Β. Πυρσινέλλας»

Ρεσιτάλ Λεωνίδα Καβάκου - Enrico Pace (πιάνο)
Έργα: Leoš Janáček, Franz Schubert, Olivier Messiaen


 
Είσοδος: 25€ (20€ προπώληση)*
Τα έσοδα θα διατεθούν στην Ι.Μ. Παναγίας Ντουραχάνης
Διοργάνωση: Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών
*Ισχύουν τα εισιτήρια από το αναβληθέν ρεσιτάλ της 10ης Οκτωβρίου
 Αρχική