Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2020

Μπέγκας: Ενός λεπτού σιγή ως ελάχιστος φόρος τιμής στην εξέγερση του Πολυτεχνείου

 

Ιωάννινα 02-12-2020

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Να τηρηθεί ενός λεπτού σιγή ως ελάχιστος φόρος τιμής στην εξέγερση του Πολυτεχνείου πρότεινε στο Σώμα ο επικεφαλής της παράταξης «Ενότητα Πολιτών Νέα Γιάννενα», Θωμάς Μπέγκας, στην έναρξη της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου.

«Το οφείλουμε εξαιτίας του γεγονότος ότι η φετινή επέτειος γιορτάστηκε  με περιοριστικούς όρους λόγω της πανδημίας», σημείωσε ο κ. Μπέγκας και πρόσθεσε πως το Δημοτικό Συμβούλιο οφείλει να καταδικάσει τον τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση διαχειρίστηκε το θέμα με την επιβολή ειδικών περιοριστικών μέτρων για τις ημέρες όπου παραδοσιακά λαμβάνουν χωρά οι εκδηλώσεις μνήμης και τιμής.

Ο επικεφαλής της παράταξης

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ο δημόσιος λόγος στην εποχή της πανδημίας

 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ, Π.Τ.Ν.
Εργαστήριο Μελέτης Κοινωνικών Θεμάτων,
Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
και Εκπαίδευσης (ΜΕ.Κ.ΘΕ.Μ.Ε.)

 

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Ο δημόσιος λόγος στην εποχή της πανδημίας

Το Εργαστήριο Μελέτης Κοινωνικών Θεμάτων, Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και Εκπαίδευσης (ΜΕ.Κ.ΘΕ.Μ.Ε.) του Π.Τ.Ν. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σε συνεργασία με το Γαλλικό Τμήμα του Ομίλου Ευρωπαϊκού Τύπου (Club de la Presse Européenne, Paris) οργανώνουν Διαδικτυακό Επιμορφωτικό Πρόγραμμα, στο πλαίσιο της ανάδειξης επίκαιρων θεμάτων που αφορούν στη γλώσσα και στην επικοινωνία στην τρέχουσα κρίση της πανδημίας.

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ – ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Υποβολή βιογραφικών και πληροφορίες εγγραφής, μέχρι 25/1/21

Στα συνημμένα αρχεία της ανακοίνωσης θα βρείτε το ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ, το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ και την ΑΦΙΣΑ του Επιμορφωτικού Προγράμματος

 

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ 02/12/2020 ΚΑΙ ΩΡΑ 14.00 ΜΕ ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ

 



HMERHSIA 02-12-2020 PROSKLHSH 02-12-2020 ...

Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2020

Ορίστηκε νέα Διοικούσα Επιτροπή Σχολείων Πρότυπων και Πειραματικών με πρόεδρο τον Καθ. Γ. Τόμπρα

 01/12/2020

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τη συγκρότηση νέας  Διοικούσας Επιτροπής Σχολείων Πρότυπων και Πειραματικών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.), μετά τη λήξη της της θητείας της απερχόμενης, ορίστηκε με απόφαση της υφ. Παιδείας Σ. Ζαχαράκη, ως ακολούθως:

Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS

Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS: Η 1η Δεκεμβρίου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS το 1988, με απόφαση της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας (ΠΟΥ) και στη συνέχεια της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ. Το A…

Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2020

30-11-20 Παράταση προθεσμίας υποβολής Αίτησης Δήλωσης μαθητών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ για τη συμμετοχή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις

 

ΥΠΑΙΘ 2


Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι παρατείνεται μέχρι τις 3 Δεκεμβρίου 2020 η προθεσμία για την υποβολή της Αίτησης Δήλωσης των μαθητών, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) στις σχολικές μονάδες, για τη συμμετοχή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2021.

Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2020

Μ. Μερτζιανίδης- Από τη Θεσσαλονίκη στα Γιάννενα μέσω… Γιούτα

 

Η δημοσιογραφική καριέρα του Μιχάλη Μερτζιανίδη πριν τον γνωρίσουμε μέσω του Run & Out. Η γνωριμία με τον Καρλ Μαλόουν και η πρώτη live μετάδοση χάντμπολ με τοπία της Βάλια Κάλντα!

Ο Μιχάλης Μερτζιανίδης είναι καθηγητής φυσικής αγωγής και έγινε ευρύτερα γνωστός στα Γιάννενα, και όχι μόνο, ως εμπνευστής του Run & Out, ενός παιχνιδιού που έχει αγαπηθεί από χιλιάδες παιδιά.
Λιγότερο γνωστή είναι ωστόσο η ενασχόλησή του με τη δημοσιογραφία, όχι ερασιτεχνικά όπως συνεχίζει να κάνει και σήμερα μέσα από τη συχνότητα του «Δωδώνη Super FM 104.3», αλλά επαγγελματικά, και μάλιστα θεωρείται ένας από τους ανθρώπους που έχει γνώσεις για αθλήματα εκτός του ποδοσφαίρου, κυρίως γύρω από το μπάσκετ, έχοντας την ευκαιρία να γνωρίσει και μερικούς από τους θρύλους του αθλήματος.
Αφορμή για να ξεκινήσει να

Οι δύο Ελλάδες «Πηγή: https://www.athensvoice.gr/politics/692377_oi-dyo-ellades»

 Οι δύο Ελλάδες

Λεωνίδας Καστανάς


Οι δύο Ελλάδες δίνουν σκληρό αγώνα πάνω στο διακύβευμα της εισόδου ή όχι της ελληνικής εκπαίδευσης στον 21 αιώνα.

Δεν υπάρχει μια Ελλάδα. Οι Ελλάδες ήταν πάντα τουλάχιστον δύο. Καλές και άγιες, όλες δικές μας, αλλά διαφορετικές. Άλλοτε παράλληλες και άλλοτε τεμνόμενες, αλλά πάντοτε σε σύγκρουση, σε έναν ιδιότυπο εμφύλιο πόλεμο με αυξομειούμενη ένταση που δεν έχει τελειωμό. Και επειδή ζουν στον ίδιο τόπο, επικοινωνούν φυσικά και αβίαστα. Ανάμεσά τους κυκλοφορεί ένας μεταβαλλόμενος «κόσμος» που ανάλογα με τις εποχές μετακινείται από τη μία Ελλάδα στην άλλη, αλλάζοντας τις πλειοψηφίες και την τύχη της. Η όσμωση των δύο μεγάλων στρατοπέδων μας οδηγεί πότε από εδώ πότε από εκεί, στο καλύτερο ή στο χειρότερο, στην πρόοδο ή την οπισθοδρόμηση. Έχουμε εκπαιδευτεί για να ζούμε έτσι και δεν μας ενοχλεί. Το μαθαίνουμε από μικροί στο σχολείο. Και μας αρέσει.

Για να μην πάμε πίσω στον

Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2020

Ντιέγκο Αρμάντο Μαραντόνα: 30/10/1960 - 25/11/2020

  

Το γράφημα αποτυπώνει με αριθμούς τη διαδρομή, στη ζωή και στα γήπεδα, του κορυφαίου ποδοσφαιριστή όλων των εποχών / ΑΠΕ - ΜΠΕ / Δημοσιογραφική επιμέλεια: Αντ. Βαζογιάννης

Ένας συγκινητικός αποχαιρετισμός καθηγήτριας σε νέους πτυχιούχους

Ένας συγκινητικός αποχαιρετισμός καθηγήτριας σε νέους πτυχιούχους 

Η συγγραφέας και πανεπιστημιακός Αγγέλα Καστρινάκη με ένα συγκινητικό μήνυμα για την αλληλεγγύη αποχαιρεταει τους νέους πτυχιούχους του πανεπιστημίου Κρήτης.

Μια υπέροχη και συγκινητική ομιλία για την αλληλεγγύη στους καιρούς μας έδωσε η πανεπιστημιακός και συγγραφέας Αγγέλα Καστρινάκη κατά την τελετή αποφοίτησης της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Ο λόγος της όπως τον ανέβασε η ίδια στο facebook:

Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2020

Χωρίς δυσκολίες και προβλήματα δεν μπορεί να υπάρξει ζωή!

Ήταν ένας γάιδαρος - Παραμύθια - Paramithakia.grΠαραμύθια – Paramithakia.gr

  27/11/2020

 Ο θρύλος του γαϊδάρου μέσα στο πηγάδι

 Του Νίκου Τσούλια

      Ανησυχούμε για τις δυσκολίες της ζωής. Τρέμουμε για τα δεινά που μπορεί το αύριο να μας επιφυλάσσει. Δεν θέλουμε προβλήματα και αντιξοότητες. Θεωρούμε την ευτυχία ως μια κατάσταση μακάριας ηρεμίας, στην οποία τίποτα το αρνητικό δεν θα μας συμβεί. Λατρεύουμε την αδράνεια και την παθητικότητα. Νιώθουμε ασφαλείς μόνο αν ισχύει το μέγα πρόταγμα: “Τίποτα να μην μας ενοχλεί”.

     Αλλά έχουμε ποτέ αναρωτηθεί, τι βάσανο θα είναι μια τέτοια ζωή; Τι θα σημαίνει για την πρόοδό μας και για την ανάπτυξή μας η έλλειψη δυσκολιών; Πώς θα καλλιεργείται η σκέψη μας; Πώς θα ακονίζεται το μυαλό μας; Πώς θα προάγονται οι δεξιότητές μας και οι ικανότητές μας; Πώς θα εξελίσσεται ο πολιτισμός μας; Και ακόμα, τα προβλήματα και οι δυσκολίες δεν είναι τα κίνητρα στην πάντα ανεξάντλητη πηγή της Γνώσης, στο να ανοίγουμε όλο και πιο ευρείς ορίζοντες;

     Ας δούμε μια σχετική ιστορία που την αντέγραψα από το βιβλίο που αναφέρεται παρακάτω. Είναι “ο θρύλος του γαϊδάρου μέσα στο πηγάδι”.

Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2020

Σε λειτουργία οι 3 νέες μονάδες του ΚΕΘΕΑ ΗΠΕΙΡ

 

ΚΕΘΕΑ ΗΠΕΙΡΟΣ

Κοραή 11, 45444 Ιωάννινα

Τηλ. 26510 77010 Fax. 26510 75655

Σε λειτουργία βρίσκονται από τα μέσα Νοεμβρίου οι 3 νέες μονάδες του ΚΕΘΕΑ ΗΠΕΙΡΟΣ στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, ενισχύοντας την παρουσία του προγράμματος στην Περιφέρεια Ηπείρου και τη δυνατότητά του να ανταποκρίνεται στις τοπικές ανάγκες.

Στις νέες μονάδες περιλαμβάνεται Πολυδύναμο Συμβουλευτικό Κέντρο στην Άρτα, ενώ με έδρα τα Γιάννενα λειτουργούν Κινητή Μονάδα Ενημέρωσης και Πρόγραμμα Κοινωνικής Επανένταξης.

Το Πολυδύναμο Συμβουλευτικό Κέντρο στην 

ΔΟΕ: Ανοιχτές οι σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής δίχως λήψη μέτρων προστασίας. Να αναλάβει άμεσα τις ευθύνες της η κυβέρνηση

 

Αρ. Πρωτ. 1174 Αθήνα 25/11/2020

Προς

τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

Θέμα: Ανοιχτές οι σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής δίχως λήψη μέτρων προστασίας. Να αναλάβει άμεσα τις ευθύνες της η κυβέρνηση

Με την απόφασή της στις 14 Νοεμβρίου, που αφορά στην αναστολή λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγεία, δημοτικά), η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. και η κυβέρνηση αποφάσισαν τη συνέχιση λειτουργίας των σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής όλων των βαθμίδων.

Οι κυβερνητικές ευθύνες για το κλείσιμο των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων είναι τεράστιες καθώς, κατά τη διάρκεια της δια ζώσης λειτουργίας τους, δεν εισάκουσε τις προτάσεις της Δ.Ο.Ε. για τη διασφάλιση των όρων υγιεινής και ασφάλειας για μαθητές κι εκπαιδευτικούς. Παράλληλα, η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. με αποκλειστική της ευθύνη δεν αξιοποίησε  επτά πολύτιμους μήνες  για την προετοιμασία των σχολικών μονάδων και την ενίσχυση του πλαισίου λειτουργίας τους με εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Τεράστιες είναι, επίσης, οι

Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2020

Κατατακτήριες Εξετάσεις Πανεπιστημίων: Αναβάλλονται οι εξετάσεις και θα γίνουν δια ζώσης όταν αρθούν του έκτακτα μέτρα για τα ΑΕΙ

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Α. Κατ’ εξαίρεση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021, λόγω της ισχύoς των έκτακτων μέτρων για τον περιορισμό του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού SARS- Cov 2, η διεξαγωγή των κατατακτήριων εξετάσεων για την εισαγωγή σε Τμήματα ή Σχολές των Α.Ε.Ι. δεν θα πραγματοποιηθούν στο προγραμματισμένο χρονικό διάστημα    από 1 έως 20 Δεκεμβρίου , όπως ορίζεται στην παρ. 3 του άρθρου 3 της υπό στοιχεία Φ1/192329/ B3/13.12.2013 .

Β. Η διεξαγωγή αυτών θα πραγματοποιηθεί  αποκλειστικά, μετά την άρση του έκτακτου μέτρου της αναστολής διεξαγωγής εξετάσεων με φυσική παρουσία, εντός του χρονικού διαστήματος που θα ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και σε καμία περίπτωση πριν την πάροδο δεκαπέντε (15) ημερών από την ως άνω ανακοίνωση.

Τα παραπάνω προβλέπει απόφαση την οποία υπέγραψε ο υφυπουργός Παιδείας Β. Διγαλάκης και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

ΟΛΜΕ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ στις 26 Νοεμβρίου

 

ΟΛΜΕ

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ στις 26 Νοεμβρίου

ΠΟΥ ΠΡΟΚΗΡΥΞΕ Η ΑΔΕΔΥ

Απαιτούμε άμεσα:

  • Την αύξηση των δαπανών για την Παιδεία, ιδιαίτερα τώρα που οι συνθήκες της πανδημίας και της αναγκαστικής καταφυγής στην τηλεκπαίδευση απαιτούν επί  πλέον χρηματοδότηση.
  • Τη λήψη των αναγκαίων μέτρων για τη λειτουργία ανοικτών σχολείων σε συνθήκες ασφάλεια και υγείας.
  • Τη λήψη μέτρων για τη σωστή λειτουργία της τηλεκπαίδευσης δωρεάν για όλα τα παιδιά.
  • Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη των ελλείψεων στα σχολεία. Προσλήψεις αναπληρωτών για την κάλυψη άμεσων αναγκών τώρα.
  • Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας από την πανδημία στις ΣΜΕΑΕ που παραμένουν ανοικτά και εγκυμονούν ιδιαίτερους κινδύνους.

Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών

Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών: Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, με απόφασή της στις 17 Δεκεμβρίου 1999, ανακήρυξε την 25η Νοεμβρίου ως Διεθνή Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών για να αναδείξει ένα σημαντικό πρόβλημα με παγκόσμια διάσταση.

Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2020

Βία κατά των γυναικών, μια πραγματικότητα που πρέπει να αλλάξουμε

 

Ιωάννινα 24-11-2020

 

 

Βία κατά των γυναικών, μια πραγματικότητα που πρέπει να αλλάξουμε

Η 25η  Νοεμβρίου έχει καθιερωθεί ως  Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών.

Η πιο συχνή μορφή παραβίασης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων αλλά ταυτόχρονα και η πιο αποσιωπημένη μορφή βίας είναι η βία κατά των γυναικών.

Μια διαχρονική μάστιγα που δυστυχώς η πανδημία του κορωνοϊού ήρθε να ενισχύσει.

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία από την τηλεφωνική γραμμή SOS 15900 της Γενικής Γραμματείας Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων και στην Ελλάδα.

Η κατάσταση πίσω από τις κλειστές πόρτες είναι δραματική.

Τα στοιχεία δείχνουν

24-11-20 Προσλήψεις 220 μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) κλάδου ΠΕ23-Ψυχολόγων για το διδακτικό έτος 2020-2021

 

ΥΠΑΙΘ 2

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι προσλαμβάνονται 220 μέλη ΕΕΠ κλάδου ΠΕ23-Ψυχολόγων ως προσωρινοί αναπληρωτές με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ - Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑΛ» για το διδακτικό έτος 2020-2021.

Η Εκπαίδευση θέλει εκπαιδευτικούς – παιδαγωγούς, όχι τοποτηρητές!

 24/11/2020

image

 Του Νίκου Τσούλια

      Κατά κύματα και κατά περιόδους επανέρχεται το ζήτημα για αποκέντρωση στην εκπαίδευση, χωρίς ωστόσο ποτέ να εξηγηθεί ποιο σκοπό υπηρετεί και ποιο περιεχόμενο έχει μια τέτοια πρόταση.

     Εκείνο, που έχει διαφανεί, είναι η πρόταση για μεταφορά κάποιων εκπαιδευτικών λειτουργιών στην τοπική αυτοδιοίκηση αλλά και σ’ αυτό το σημείο δεν γίνεται τίποτα σαφές. Το ίδιο πλαίσιο της γενικολογίας υιοθετεί η πολυδιαφημισμένη Έκθεση Πισσαρίδη, μια έκθεση ιδεών με κρυμμένες αλλά και ολοφάνερες συνταγές νεοφιλελευθερισμού.

     Και είναι πολύ βασικό θέμα να

Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2020

«Δεν βλέπω τα μάτια και το χαμόγελο των μαθητών μου…!»: Στην εποχή της τηλε-διδασκαλίας

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Του Ανδρέα Ανδρικόπουλου, φιλόλογου

Δεν ξέρω πόσοι θα το παρεξηγήσουν -ή θα με παρεξηγήσουν- και πουν «ποιος ψάχνει τώρα για χαμόγελα», την ώρα που είμαστε σε «πόλεμο», την ώρα που χάνονται τόσοι άνθρωποι, στην εποχή της πρωτόγνωρης πανδημίας.

Εγώ, πάντως, θα το δηλώσω: εμείς οι εκπαιδευτικοί πάντα αποζητάμε το χαμόγελο του μαθητή, το βλέμμα της επικοινωνίας, της επιδοκιμασίας. Ακόμη και ένα ειρωνικό βλέμμα είναι καλύτερο -κατά τη γνώμη μου- από την παγερή ησυχία, τη βουβαμάρα της τηλε-διδασκαλίας. Γιατί μπορεί ακόμη και το αρνητικό βλέμμα, ή και το βλέμμα της αποδοκιμασίας, να είναι αφορμή για έναν διάλογο. Όταν όμως δεν βλέπεις στα μάτια τον μαθητή και τη μαθήτριά σου, πώς μπορείς να ξέρεις τι -και αν- έχουν καταλάβει, για να ξέρεις πώς να προχωρήσεις… Εκτός, κι αν

Αντεθνικόν το αναληθές

 

22 Νοεμβρίου 2020

Αναρωτηθήκαμε ποτέ ποια αδήριτη εθνική ανάγκη επέβαλε το 1833 στην Εκκλησία της Ελλάδος να διακηρύξει την ανεξαρτησία της – το «αυτοκέφαλό» της – έναντι του Οικουμενικού Πατριαρχείου, επισύροντας την οργή του και υποχρεώνοντάς το αρχικά (έως το 1850) να αποκηρύξει την Εκκλησία μας ως «σχισματική»;

https://www.in.gr/2020/11/22/apopsi/antethnikon-to-analithes/

Τάσος Γιαννίτσης: Μια ψύχραιμη ματιά στο μέλλον

 

"προσωπικά απέτυχα, όπως και όσοι λίγοι συμμερίστηκαν την άποψη ότι το ασφαλιστικό έπρεπε να αντιμετωπιστεί έγκαιρα. Για είκοσι περίπου χρόνια, αποτύχαμε όχι μόνο στο να πείσουμε ότι η κατάληξη των επιλογών που γίνονταν θα ήταν προβληματική ή και καταστροφική, όσο, προφανώς και κυρίως, στο να αλλάξουν οι επιλογές που οδηγούσαν προς τα εκεί. Αυτό όμως αφορά το παρελθόν. Σήμερα, αυτό που προέχει, είναι να προλάβουμε μια δεύτερη αποτυχία –ή και πολλοστή, αν η μέτρηση δεν περιοριστεί στο ασφαλιστικό–, που όμως μάλλον θα έχει την ίδια τύχη"


 https://www.athensvoice.gr/politics/690718_tasos-giannitsis-mia-psyhraimi-matia-sto-mellon

Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2020

Γιατί δεν είχαμε φανταστεί την δυστοπία του κορωνοϊού;

The Sick Child II - Edvard Munch - WikiArt.org | Edvard munch, Painting, Art

21/11/2020

The Sick Child II – Edvard Munch

Του Νίκου Τσούλια

     Κανένας δεν το είχε φανταστεί. Ίσως γιατί κανένας μας δεν θα μπορούσε. Αλλά υπάρχει ένσταση. Η φαντασία του ανθρώπου δεν έχει σύνορα. Είναι το πιο ελεύθερο στοιχείο που έχει υπάρξει…

     Παρόλα αυτά… Αν και η επιστημονική φαντασία έχει επινοήσει και τα ασύλληπτα, έχει “συναντήσει” εξωγήινους και πράσινα ανθρωπάκια, έχει γράψει μυθιστορήματα με Αρειανούς, έχει δημιουργήσει βιοτεχνολογικές υπάρξεις και ψηφιακούς ανθρώπους που κατακτούν το διάστημα, έχει περιγράψει άλλες μορφές ζωής με άλλη χημεία και βιολογία κάπου πολύ μακριά μας, έχει σημειώσει όντα που υπάρχουν ανάμεσά μας αλλά δεν τα αντιλαμβανόμαστε γιατί δεν μπορούμε να δούμε τις πάνω από τέσσερις διαστάσεις, έχει βάλει ήρωες του διαστήματος να κάνουν ταξίδια στο χρόνο, στο μέλλον και στο παρελθόν, έχει ανατρέψει κάθε περιορισμό του ορθολογισμού και της πιο προηγμένης τεχνογνωσίας, τελικά δεν μπόρεσε να το είχε φανταστεί.

     Δεν μπόρεσε να φανταστεί ότι θα

Παγκόσμια Ημέρα Παιδιού 31 χρόνια Μετά…

 


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

20 Νοεμβρίου 2020, Παγκόσμια Ημέρα Παιδιού
31 χρόνια Μετά…

Το 1959 η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών υιοθέτησε την Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού και όρισε την 20η Νοεμβρίου ως μέρα εορτασμού της Παγκόσμιας Μέρας Παιδιού.

Την ίδια ημέρα, 20 Νοεμβρίου, 30 χρόνια αργότερα, το 1989 η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών θέσπισε τη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού.

Τροποποίηση τοποθέτησης αναπληρωτών εκπαιδευτικών των Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.).

04 02 16 smeae 400px


το έγγραφο σε μορφή pdf 

Τα Εισόδια της Θεοτόκου

Τα Εισόδια της Θεοτόκου. Πίνακας του Τζιοβάνι Μπατίστα ΤσίμαΤα Εισόδια της Θεοτόκου: Θεομητορική εορτή της Χριστιανικής Εκκλησίας, με την οποία τιμάται η είσοδος για τους Ορθοδόξους και η εμφάνιση για τους Καθολικούς της μικρής Μαριάμ (Μαρίας) στο Ναό του Σολομώντος...

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και οι προτάσεις της ΟΛΜΕ

 

Αθήνα, 20/11/2020

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Η εξ απόστασεως εκπαίδευση και οι προτάσεις της ΟΛΜΕ

H OΛΜΕ από το καλοκαίρι είχε προτείνει μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο (μειωμένο αριθμό μαθητών/τριων ανά τμήμα, τεστ σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς, διορισμούς εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας κλπ), κανένα από τα οποία δεν υιοθετήθηκε από το ΥΠΑΙΘ, με αποτέλεσμα να έχουν σημειωθεί πάνω από 5000 επιβεβαιωμένα κρούσματα σε νέους/ες έως 17 ετών από την αρχή της πανδημίας. Με δεδομένη την ανυπαρξία τεστ για τον Covid ακόμα και στα σχολεία που σημειώθηκαν κρούσματα, αγνοούμε ποιος είναι ο πραγματικός αριθμός κρουσμάτων σε μαθητές/τριες. Σχετικά με τα μέτρα που προτείναμε, είχαμε εγκαίρως προβλέψει ότι «…αν δεν τηρηθούν, είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος να αναγκαστεί το ίδιο το Υπουργείο και η Κυβέρνηση να προχωρήσει σε κλείσιμο των σχολείων, προκειμένου να αποφευχθούν ανεξέλεγκτες καταστάσεις».

Η κυβέρνηση που δεν διέθεσε κονδύλια για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων  και που ακόμη και μέχρι σήμερα δεν έχει κατορθώσει να στείλει τις κατάλληλες μάσκες στα σχολεία, αφού πρώτα αγνόησε τις Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και ειδικούς (που πρότειναν μειωμένο αριθμό μαθητών/τριων ανά τμήμα) αναγκάστηκε να ξανακλείσει τα σχολεία, για να ακολουθήσει ένα νέο φιάσκο με την «περιβόητη» και πολυδιαφημισμένη εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ΕξΑΕ).

Η Ομοσπονδία κατά την

Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2020

Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού

Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού: Η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού εορτάζεται κάθε χρόνο στις 20 Νοεμβρίου, με αφορμή την επέτειο υιοθέτησης από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1989, της Σύμβαση…

Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2020

Μικροί στοχασμοί σε καθημερινούς προβληματισμούς

Philosopher Illuminated by the Light of the Moon and the Setting Sun, 1939  - Salvador Dali - WikiArt.org

 Philosopher, Νταλί

Του Νίκου Τσούλια

Υπάρχει απόλυτη ελευθερία. Υπάρχει το απόλυτα προσωπικό σύμπαν.

     Η σκέψη μας έχει απόλυτη ελευθερία – αν και δική μας, δεν είναι πάντα δική μας. Μπορεί να έρθει από το πουθενά και άλλοτε να μας ξαφνιάζει και να αναρωτιόμαστε πώς προέκυψε και άλλοτε να την αγκαλιάζουμε σαν να ήταν πάντα δική μας, πριν ακόμα φανερωθεί.

     Έρχεται από το υποσυνείδητο, από τις ατέλειωτες ονειροπολήσεις μας, από τη χώρα των φαντασιώσεών μας; Ποιος να ξέρει; Χαιρόμαστε όμως την ελευθερία της, τον ασύνορο ορίζοντά της αλλά και το σκληρό της κέλυφος. Κανένας δεν θα την βρει, κανένας δεν θα την ελέγξει ποτέ – αν εμείς δεν την εκφράσουμε. Κανένα σύστημα εξουσίας, καμιά μορφή χειραγώγησης δεν μπορεί να έχει πρόσβαση στη σκέψη μας. Είναι ο απόλυτα όμορφος προσωπικός μας κόσμος!

Πότε είμαστε μεγάλοι; Γιατί στην πρόσληψη του χρόνου συγκρούονται τόσο έντονα υποκειμενικότητα και αντικειμενικότητα;

Καταγγελία του ΝΤ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΔΕΔΥ

 

ΙΩΑΝΝΙΝΑ 19.11.2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Καταγγέλλουμε την απρόκλητη επίθεση των δυνάμεων καταστολής και την άσκηση ποινικών διώξεων στους εστιακούς φοιτητές

Χαιρετίζουμε τα  σωματεία και τους εκπροσώπους του οργανωμένου συνδικαλιστικού κινήματος που  συμμετείχαν, τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, λόγω της πανδημίας, στις εκδηλώσεις τιμής και μνήμης της εξέγερσης του Πολυτεχνείου.

Χαιρετίζουμε όλους αυτούς που έσπασαν στην πράξη την απαγόρευση των συναθροίσεων της Κυβέρνησης.

Καταγγέλλουμε την απρόκλητη επίθεση των δυνάμεων καταστολής και την άσκηση ποινικών διώξεων στους εστιακούς φοιτητές με βαρύτατες και ανυπόστατες κατηγορίες. Η κυβέρνηση έχει εγκληματικές ευθύνες, αφού αποδείχτηκε περίτρανα ότι η προστασία της δημόσιας υγείας ήταν πρόσχημα για το χτύπημα των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και των ελευθεριών μας. Με τον πιο αυταρχικό, αντιδημοκρατικό και ωμό τρόπο, η Κυβέρνηση, αξιοποίησε τις δυνάμεις καταστολής, για να αποτρέψει να πραγματοποιηθούν οι εκδηλώσεις για την εξέγερση του Πολυτεχνείου.

Το μήνυμα του Πολυτεχνείου και η σχέση του με τους αγώνες του σήμερα συμπυκνώνεται στο σύνθημα ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ και συμπληρώνεται με το αίτημα για την προάσπιση της ΥΓΕΙΑΣ του λαού.

Συνεχίζουμε στο δρόμο του αγώνα!