Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2015

Καθηγητές και ερευνητές ψηφοδελτίων επικρατείας



Καθηγητές και ερευνητές ψηφοδελτίων επικρατείας
του Ιωάννη Ιωαννίδη*
Τα ψηφοδέλτια επικρατείας αντικατοπτρίζουν ό, τι καλύτερο έχει να επιδείξει κάθε κόμμα. Διόλου περίεργο, πάμπολλοι καθηγητές πανεπιστημίου και ερευνητές συμμετέχουν στα ψηφοδέλτια επικρατείας των εννέα πιο δημοφιλών κομμάτων. Μόνο η Χρυσή Αυγή δε συμπεριλαμβάνει κανέναν τέτοιο υποψήφιο στο ψηφοδέλτιο επικρατείας. Φυσικά, όλα τα κόμματα παρουσιάζουν τις ναυαρχίδες τους με τιμές και δάφνες. Όμως μια πιο αντικειμενική εικόνα δίνει η απήχηση στην παγκόσμια επιστημονική βιβλιογραφία.
Στη βάση Google Scholar, οι 23 επιστήμονες-υποψήφιοι επικρατείας έχουν πάρει από 0 μέχρι 2.423 αναφορές ο καθένας, από άλλους επιστήμονες (διάμεσος 94). Αριθμοί γενικά πολύ χαμηλοί έως μέτριοι ή και χειρότερα, γιατί οι 19/23 είναι σε όψιμο στάδιο της καριέρας τους (ο αριθμός αναφορών αυξάνεται με την ηλικία). Ο υψηλότερος αριθμός είναι του κ. Ματσαγγάνη (σε μη εκλόγιμη θέση) και ο υψηλότερος αριθμός σε εκλόγιμη θέση είναι του κ. Διαμαντούρου (1.640 αναφορές). Όμως ακόμα κι αυτά τα καλύτερα νούμερα είναι μικρά. Υπάρχουν περίπου 3.000 Έλληνες επιστήμονες και περίπου 300.000 ξένοι με μεγαλύτερο αριθμό επιστημονικών αναφορών από  τον κ. Ματσαγγάνη. Περίπου 5.000 Έλληνες και μισό εκατομμύριο ξένοι επιστήμονες αντίστοιχα, προηγούνται του κ. Διαμαντούρου. Για μια αίσθηση για το πού κινούνται οι αριθμοί αναφορών σε κορυφαίους επιστήμονες, ο Νόαμ Τσόμσκι έχει 266.522 αναφορές, ο Τομ Μανιάτης του Columbia, 320.281. Επίσης προς αντιπαραβολή, ο Παύλος Αλιβιζάτος του Berkeley έχει 104.207 αναφορές, ο συνονόματος υποψήφιος κ. Νίκος Αλιβιζάτος που προτάθηκε και για Πρόεδρος της Δημοκρατίας έχει 385 αναφορές και ο εκλεγείς Πρόεδρος της Δημοκρατίας καθηγητής κ. Παυλόπουλος έχει 4 αναφορές. Πέντε νεαροί επίκουροι καθηγητές που υπηρετούν στο εργαστήριο όπου εργαζόμουν μέχρι το 2010 στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων έχουν ήδη από 1.795 μέχρι 6.193 αναφορές ο καθένας.
Η απογοητευτική βιβλιομετρική επίδοση των υποψηφίων καθηγητών/ερευνητών των ψηφοδελτίου επικρατείας δεν είναι καινούργιο φαινόμενο. Υπάρχουν πολύ λίγες εξαιρέσεις στα ψηφοδέλτια παλαιότερων εκλογών- καλύτερη εκείνη του κ. Ψαχαρόπουλου το 2000 (24.202 αναφορές σήμερα).
Ντουζίνες καθηγητών κοσμούν επίσης ψηφοδέλτια εκλογικών περιφερειών. Κινούνται συνήθως επίσης σε χαμηλά νούμερα, όπως πάντα συνέβαινε. Πάντως, τουλάχιστον τρεις διαθέτουν πάνω από 10.000 επιστημονικές αναφορές, αριθμός εξαιρετικός. Οι δύο περιέργως, είχανε μάλλον χαμηλή απήχηση μέχρι τα 50, αλλά σε μεγαλύτερες ηλικίες (όταν ο ένας έγινε υπουργός και ο άλλος πρόεδρος σχολής) δημοσιεύσανε πάνω από το 90% του έργου τους. Επιπλέον, και για τους δύο ο μέσος αριθμός αναφορών ανά δημοσιευμένη εργασία (ένας άλλος δείκτης ποιότητας) είναι μέτριος/χαμηλός. Ο τρίτος τα πάει καλά και σε αυτόν τον δείκτη, αλλά βρίσκεται σε μη εκλόγιμη θέση.
Ας επιστρέψουμε στους καθηγητές/ερευνητές των ψηφοδελτίων επικρατείας. Η πλειοψηφία προέρχονται από τις κοινωνικές επιστήμες (πολιτικές επιστήμες, νομικά, κοινωνιολογία, οικονομικά). Υπάρχουν ακόμα τρεις ιστορικοί, δυο αρχιτέκτονες, μια φιλόλογος, κι ένας καθηγητής ΤΕΕΦΑ ειδικός στην «Ειδική προπονησιολογία της ποδοσφαίρισης».  Οι θετικές επιστήμες εκπροσωπούνται μόνο από τον κ. Κατσαρό, ο οποίος είναι μάλλον γνωστός στο ευρύτερο κοινό όχι τόσο για το επιστημονικό του έργο αλλά για συνεντεύξεις που επεξηγούσανε πώς γίνονται αεροψεκασμοί, και από τον νεαρό κ. Κατωπόδη ο οποίος αναφέρει πως βρέθηκε το 2012 στο CERN, αλλά δε βρίσκω να έχει δημοσιεύσει κάτι επιστημονικά αναφερόμενο μέχρι σήμερα. Σημειωτέον, υπάρχουν δεκάδες νεαροί Έλληνες επιστήμονες που έχουν εργαστεί στο CERN και διαθέτουν σημαντικότατο δημοσιευμένο έργο. Οι ιατροβιολογικές επιστήμες εκπροσωπούνται μόνο από τον κ. Γούσια, νεαρό ερευνητή που είναι άγνωστο αν συνεχίζει την έρευνα (τελευταία του δημοσίευση, στη βάση PubMed είναι πριν δυόμιση χρόνια).
Θα ήταν ανώφελο να προσπαθήσει να κατατάξει κάποιος τους 23 επιστήμονες μεταξύ τους. Στη βάση Google Scholar, πολλές ανθρωπιστικές σπουδές (π.χ. ιστορία) αδικούνται, ενώ ερευνητές των κοινωνικών επιστημών συνήθως ευνοούνται και τείνουν να έχουν κάπως μεγαλύτερο αριθμό αναφορών από άλλους επιστήμονες. Αυτό δεν αλλάζει την πτωχή συνολική εικόνα. Επιπλέον, κανένας από τους 23 υποψήφιους δε διαθέτει πρόσφατη κορυφαία ερευνητική παρουσία βιβλιομετρικά. Κανένας δεν έχει δημοσιεύσει την τελευταία πενταετία κάποια δημοσίευση (ως πρώτος ή τελευταίος συγγραφέας) που πήρε πάνω από 41 αναφορές.
Λογικό είναι οι περισσότεροι άριστοι επιστήμονες να μην επιθυμούν εμπλοκή σε κομματικές παρατάξεις. Επίσης, στην πολιτική ίσως δε μετράνε έρευνες και βιβλιομετρίες, αλλά τηλεοπτική εικόνα, θητεία σε όργανα διοίκησης, πρυτανείες, Ευρωπαϊκή Ένωση ή κομματικές νεολαίες, δημόσιες τοποθετήσεις που συνάδουν με το κόμμα ή εντόπια αναγνωρισιμότητα. Υπάρχει όμως ο κίνδυνος να συμπεράνει κάποιος πως η Ελλάδα, από επιστήμονες χρειάζεται κυρίως νομικούς, πολιτικούς, παλαίμαχους γραμματείς υπουργείων, ιστορικούς του παρελθόντος, προπονητές ποδοσφαίρου, οικονομολόγους, παίκτες, συνδικαλιστές, κοινωνιολόγους και επικοινωνιολόγους, ανθρώπους που ξέρουν να κινηθούν μέσα στα δαίδαλα των διαδικασιών, να ελιχθούν μέσα στα νομικίστικα γρανάζια, να διαπρέψουν ως ρήτορες στο τοπικό και ευρωπαϊκό «μπλα μπλα». Τι γίνεται όταν υστερεί ή και απουσιάζει από τις λίστες η σύγχρονη άνθιση των θετικών και βιολογικών επιστημών, η τεχνολογία αιχμής, η σύγχρονη καινοτομία, κι όταν κανένας από τους επίλεκτους συναδέλφους δε βρίσκεται στην ακμή του έργου του; Το μήνυμα γίνεται σαφές. Σύγχρονη επιστήμη, τεχνολογία αιχμής, σύγχρονη καινοτομία, ακμή: Η Ελλάδα δεν τα χρειάζεται όλα αυτά. Νομίζω πως το διευκρίνισα εξ αρχής: Τα ψηφοδέλτια επικρατείας αντικατοπτρίζουν ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει κάθε κόμμα.

*Ο Ιωάννης Π.Α. Ιωαννίδης κατέχει την έδρα C.F. Rehnborg πρόληψης νοσημάτων στο πανεπιστήμιο Stanford των ΗΠΑ όπου είναι καθηγητής παθολογίας, έρευνας και υπηρεσιών υγείας, και στατιστικής.


Επιστήμονας (Κόμμα) Συνολικός αριθμός αναφορών Μέγιστος αριθμός αναφορών σε δημοσίευμα της πενταετίας 2010-5
(σαν πρώτος ή τελευταίος συγγραφέας)
Αντικείμενο
Αλιβιζάτος Ν. (ΠΟΤΑΜΙ) 385 0 Νομική
Αχτσιόγλου Ε. (ΣΥΡΙΖΑ) 8 3 Εργατικό δίκαιο
Βελισσαρίου Σ. (ΛΑΕ) 27 1 Αγγλική φιλολογία
Γαβρόγλου Κ. (ΣΥΡΙΖΑ) 886 33 Ιστορία επιστημών
Γούσιας Ι. (ΝΔ) 599 24 Νευροεπιστήμες
Διαμαντούρος Ν. (ΠΟΤΑΜΙ) 1.640 4 Πολιτικές επιστήμες
Καλαβρέζου Ι. (ΠΟΤΑΜΙ) 194 0 Βυζαντινή ιστορία
Καρακωστάκη Χ. (ΠΑΣΟΚ) 4 0 Κοινωνιολογία
Καρκατσούλης Π. (ΠΟΤΑΜΙ) 112 5 Διακυβέρνηση
Κατσαρός Ν. (ΑΝΕΛ) 2.126 2 Φυσικοχημεία
Κατωπόδης Θ. (ΣΥΡΙΖΑ) 0 0 Στο CERN το 2012
Κοντιάδης Ξ. (ΠΑΣΟΚ) 13 0 Νομική
Κοτζιάς Ν. (ΣΥΡΙΖΑ) 28 0 Πολιτικές επιστήμες
Μαργαρίτης Γ. (ΚΚΕ) 35 0 Νεότερη ιστορία
Ματσαγγάνης Μ. (ΠΟΤΑΜΙ) 2.423 41 Οικονομικά
Μήτρου Λ. (ΠΑΣΟΚ) 527 32 Νομική
Νεγρεπόντη-Δελιβάνη Μ. (ΛΑΕ) 94 3 Οικονομικά
Νικολακοπούλου-Στεφάνου Η. (ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ) 4 0 Κοινωνικό δίκαιο
Παπανικολάου Ζ. (ΑΝΕΛ) 154 33 Προπονησιολογία
Πορτάλιου Ε. (ΛΑΕ) 20 0 Αρχιτεκτονική
Τσουκαλάς Κ. (ΣΥΡΙΖΑ) 402 0 Κοινωνιολογία
Φορτσάκης Θ. (ΝΔ) 32 0 Νομική
Φωτίου Θ. (ΣΥΡΙΖΑ) 4 0 Αρχιτεκτονική

Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Ιδέες και Απόψεις» του ΑΠΕ- ΜΠΕ δημοσιεύονται αυτούσια και απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του πρακτορείου.



ΠΗΓΗ:

Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015

Εκλογές θρίλερ δείχνουν οι νέες δημοσκοπήσεις - Ανατροπές στα ποσοστά των κομμάτων


Σε θρίλερ για γερά νεύρα εξελίσσεται η υπόθεση των εκλογών της 20ης Σεπτεμβρίου καθώς τα δύο κόμματα που διεκδικούν την εξουσία βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής. Ουσιαστικά ξεκινούν από την ίδια θέση την τελευταία εβδομάδα της προεκλογικής εκστρατείας και όπως όλα δείχνουν η Κυριακή των εκλογών θα είναι περιπετειώδης.
Δημοσκόπηση GPO: Πρώτο κόμμα ο ΣΥΡΙΖΑ με 0,2 μονάδες μπροστά από τη ΝΔ
Δημοσκοπικό ντέρμπι δείχνει η νέα δημοσκόπηση της εταιρείας GPO για τον τηλεοπτικό σταθμό MEGA. Εντός Βουλής οι ΑΝΕΛ, σε υψηλό αριθμό 10% οι αναποφάσιστοι.
Ειδικότερα, στην πρόθεση ψήφου ο ΣΥΡΙΖΑ λαμβάνει 26% και η ΝΔ 25,8%, διαφορά δηλαδή 0,2%. Ακολουθεί η Χρυσή Αυγή με 6,5%, το ΠΑΣΟΚ με 6%, το ΚΚΕ με 5,7%, το Ποτάμι με 4,4%, η Λαϊκή Ενότητα με 3,6%, η Ένωση Κεντρώων με 3,3% και οι ΑΝΕΛ με 3%. Η αδιευκρίνιστη ψήφος ανέρχεται στο 10%.
Στην προηγούμενη μέτρηση, η ΝΔ συγκέντρωνε 25,3%, ο ΣΥΡΙΖΑ 25% και ακολουθούσαν η η Χρυσή Αυγή με 5,5%, το ΠΑΣΟΚ με 5,3%, το ΚΚΕ με 5%, το Ποτάμι 4,6%, η Λαϊκή Ενότητα με 4%, η Ένωση Κεντρώων με 3,2% και οι ΑΝΕΛ με 3%. Στο 12,8% η αδιευκρίνιστη ψήφος.

Ως προς τη δημοτικότητα, ο πρόεδρος της ΝΔ Βαγγέλης Μεϊμαράκης αυξάνει το προβάδισμά του από τον ΣΥΡΙΖΑ λαμβάνοντας 45%, έναντι 42,9% του Αλέξη Τσίπρα. Ακολουθούν η Φώφη Γεννηματά και ο Σταύρος Θεοδωράκης με 40,2% αντίστοιχα, ο Δημήτρης Κουτσούμπας με 28,4%, ο Πάνος Καμμένος με 26,8%, ο Παναγιώτης Λαφαζάνης με 22,1% και ο Νίκος Μιχαλολιάκος με 11,5%.


Στη δημοσκόπηση της εταιρείας την περασμένη εβδομάδα, ο κ. Μεϊμαράκης ελάμβανε 44,3% των θετικών απόψεων, ενώ ο Αλέξης Τσίπρας (ΣΥΡΙΖΑ) συγκέντρωνε 41,9%, ο Σταύρος Θεοδωράκης (Ποτάμι) 39,7% και η Φώφη Γεννηματά (ΠΑΣΟΚ) 39,5%. Ακολουθούσαν ο Δημήτρης Κουτσούμπας (ΚΚΕ) με 28,2%, ο Πάνος Καμμένος (ΑΝΕΛ) με 25,6%, ο Παναγιώτης Λαφαζάνης (Λαϊκή Ενότητα) με 23,4% και ο Νίκος Μιχαλολιάκος (Χρυσή Αυγή) με 11,2%.
Ισχνό προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ δείχνει η δημοσκόπηση της Metron Analysis
Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση της Metron Analysis για την εφημερίδα Τα Παραπολιτικά αλλάζει ο νικητής των εκλογών και έχει ισχνό προβάδισμα ο ΣΥΡΙΖΑ με ποσοστό 25% με τη Νέα Δημοκρατία να ακολουθεί με ποσοστό 24,7% και τη διαφορά να είναι στα όρια του στατιστικού λάθους.
Στην προηγούμενη δημοσκόπηση της Metron Analysis στις 5 Σεπτεμβρίου, πρώτο κόμμα στην πρόθεση ψήφου ήταν η Νέα Δημοκρατία με ποσοστό 24% και δεύτερος ο ΣΥΡΙΖΑ με ποσοστό 23,4%.

Η ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΤΙΣ 5 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ


Η ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΤΙΣ 11 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

Φωτό από Παραπολιτικά
Φωτό από Παραπολιτικά

Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση θα γίνει μάχη και για την τρίτη θέση. Προηγείται η Χρυσή Αυγή με ποσοστό 4,9% και ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής το ΚΚΕ με ποσοστό 4,7%. Ακολουθεί με διαφορά μόλις 0,1% η Ένωση Κεντρώων που συγκεντρώνει ποσοστό 4,6% και μετά έρχεται το Ποτάμι με ποσοστό 4,4%. Το ΠΑΣΟΚ συγκεντρώνει ποσοστό 4,1%.

Η δημοσκόπηση δείχνει πως τόσο η Λαϊκή Ενότητα του Παναγιώτη Λαφαζάνη όσο και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες του Πάνου Καμμένου δεν εισέρχονται στη Βουλή. Η ΛΑΕ συγκεντρώνει ποσοστό 2,6%, ενώ τελευταίοι οι Ανεξάρτητοι Έλληνες φτάνουν σε ποσοστό 2,4%.

Στη δημοσκόπηση ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Ευάγγελος Μεϊμαράκης προηγείται στις θετικές γνώμες με ποσοστό 46% και ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής ο Αλέξης Τσίπρας με ποσοστό 45%.


Εντυπωσιακά είναι τα ποσοστά στην ερώτηση πως αξιολογούν οι πολίτες την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ.

Το 68% των πολιτών αξιολογούν αρνητικά το οκτάμηνο έργο της κυβέρνησης, μόλις 24% το κρίνει θετικά και ένα ποσοστό 6% παραμένει ουδέτερο.


Πάντως, η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου σε ποσοστό 82% επιθυμεί την παραμονή της χώρας στο ευρώ, ενώ ένα 15% τάσσεται υπέρ της επιστροφής στη δραχμή.
Παν. Μακεδονίας: Προβάδισμα μίας μονάδας για τον ΣΥΡΙΖΑ
Προβάδισμα μίας μονάδας για τον ΣΥΡΙΖΑ, έναντι της Ν.Δ., καταγράφει δημοσκόπηση του Πανεπιστήμιου Μακεδονίας για λογαριασμό του ΣΚΑΪ, η οποία διενεργήθηκε την περίοδο 9-11 Σεπτεμβρίου.
Ο ΣΥΡΙΖΑ συγκεντρώνει ποσοστό 28,5 στην πρόθεση ψήφου, με τη Ν.Δ. να συγκεντρώνει 27,5%.
Τρίτο κόμμα παραμένει η Χρυσή Αυγή με 7%. Ακολουθεί το ΚΚΕ με 6%, πολύ κοντά το ΠΑΣΟΚ με 5,5%, έπεται το Ποτάμι με 5% και η Ένωση Κεντρώων στο 4,5%. Η Λαϊκή Ενότητα συγκεντρώνει 3%, ενώ οι ΑΝΕΛ με 2%.
Η αδιευκρίνιστη ψήφος κυμαίνεται στο 8%.
Το 69% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι παρακολούθησε την τηλεμαχία των επτά πολιτικών αρχηγών, το ποσοστό όμως όσων έμειναν αδιάφοροι αγγίζει το 31%.
Το 84% όσων το παρακολούθησαν δήλωσαν απολύτως ανεπηρέαστοι από όσα άκουσαν και είδαν.
ΠΗΓΗ:  Ημερησία

Εξ αποστάσεως Επιμόρφωση: Νεοελληνική Λογοτεχνία & Ψηφιακές Τεχνολογίες

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

11 Σεπ. 2015
Μετά από την επιτυχημένη υλοποίηση του επιμορφωτικού προγράμματος «Νεοελληνική Λογοτεχνία και Ψηφιακές Τεχνολογίες», το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σε συνεργασία με το Εργαστήριο Νέας Ελληνικής Φιλολογίας προσφέρει ξανά το πρόγραμμα στον χειμερινό κύκλο (Λήξη εγγραφών: 18 Σεπτεμβρίου 2015). Το Πρόγραμμα έχει διάρκεια δώδεκα διδακτικών εβδομάδων (21.9.2015 – 14.12.2015) και υλοποιείται αποκλειστικά με τη μεθοδολογία της εξ αποστάσεως μάθησης (e-learning).

Εγγραφές: 15/6/2015 – 18/9/2015
Έναρξη προγράμματος: 21 Σεπτεμβρίου 2015

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ:
• Σε εκπαιδευτικούς και εργαζόμενους στον χώρο της εκπαίδευσης
• Σε φιλολόγους
• Σε φοιτητές και αποφοίτους φιλοσοφικών σχολών, σχολών ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών & επιστημών της αγωγής
• Σε αποφοίτους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή ενδιαφέροντα

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ:
• Η λογοτεχνία στο διαδίκτυο: έρευνα σε ψηφιακές βιβλιοθήκες, πύλες και βάσεις δεδομένων
• Αξιολόγηση και δημιουργική αξιοποίηση ψηφιακού και πολυμεσικού υλικού
• Χρήσεις ψηφιακών εφαρμογών στη διδακτική της λογοτεχνίας
• Ειδικό λογισμικό στη φιλολογική έρευνα
• Ψηφιακή λογοτεχνία κ.ά.

Πληροφορίες: Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Τηλ. 26510-09141, 26510-09131
E-mail: elearn@uoi.gr
http://dikeppee.uoi.gr/kek
http://www.digilit-edu.net
Σχετικό Link: http://www.digilit-edu.net

Ανακλήθηκε η απόφαση για τα κριτήρια χορήγησης συνάφειας των διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων με την την Ειδική Αγωγή

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Την ανάκληση της  υπ’ αριθμ. 8860/17−8−2015 (ΦΕΚ 1730 τ.Β ́/18−8−2015) υπουργικής απόφασης με θέμα: «Ορισμός κριτηρίων για τη χορήγηση συνάφειας των διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων με την την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), προβλέπει απόφαση που υπέγραψε η υπηρεσιακή υπουργός Παιδείας Φρόσω Κιάου.
Επίσης με τηνν ίδια απόφαση ανασυγκροτήθηκε η  Επιστημονική Επιτροπή για εξέταση συνάφειας των διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), ως εξής:
1. Κουρμπέτης Βασίλειος, Σύμβουλος Α ́ του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, ως Πρόεδρος. 2. Ο εκάστοτε Προϊστάμενος της Δ/νσης Ειδικής Αγωγής του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ, ως Αντιπρόεδρος.
3. Κούτρας Στέφανος, Σύμβουλος Β ́ του ΙΕΠ, ως μέλος.
4. Βλαχόπουλος Λάζαρος, Σύμβουλος Β ́ του ΙΕΠ, ως μέλος.
5. Μουταβελής Αδριανός Σχολικός Σύμβουλος Δ ́, περ. Ειδικής Αγωγής, ως μέλος.
6. Παναγιωτοπούλου Ευγενία, Τμηματάρχης Α ́, Δ/νσης Ειδικής Αγωγής, ως μέλος.
7. Χατζηπέτρου Ανθούλα, Επιστημονική συνεργάτης ΕΣΑμεΑ, ως μέλος.
Αναπληρωματικά Μέλη κατά αντιστοιχία
1. Χατζοπούλου Μαριάννα, Διευθύντρια Ειδικού Δ.Σ.Κωφών Πεύκης.
2. Σπηλιόπουλος Πολυχρόνης Δ/ντής στο Ειδικό Δ.Σ. κινητικά αναπήρων.
3. Γελαστοπούλου Μαρία, Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής.
4. Μάνου Ιωάννα, Σύμβουλος Α ́ του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.
5. Ζυμβρακάκης Γιάννης, Δ/ντής Ειδικού Δ.Σ. Δραπετσώνας.
6. Μπομπαρίδου Χρυσή, ΠΕ Εκπαιδευτικής Υποστήριξης.
7. Λογαράς Δημήτριος, Επιστημονικός συνεργάτης ΕΣΑμεΑ.
Τον Πρόεδρο της ως άνω Επιτροπής Κουρμπέτη Βασίλειο, Σύμβουλο Α ́ του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, απουσιάζοντα, κωλυόμενο ή ασθενούντα αναπληρώνει ο εκάστοτε Προϊστάμενος της Δ/νσης Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, ως Αντιπρόεδρος.
Έργο της Επιτροπής είναι να εξετάζει τις συνάφειες διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) και να εισηγείται σχετικά στο Δ.Σ. του Ι.Ε.Π. το οποίο και θα γνωμοδοτεί προς τη Δ/νση Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων για συνάφειες σχετικές με ΕΕΠ και ΕΒΠ και προς τις αρμόδιες Δ/νσεις Προσωπικού για συνάφειες σχετικές με εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, οι οποίες και θα εκδίδουν τη σχετική απόφαση.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ

ΠΗΓΗ:

Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2015

ΠΥΣΠΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: Αποσπάσεις εντός ΠΥΣΠΕ εκπαιδευτικών κλάδων ΠΕ60 και ΠΕ70 (Γενικής και Ειδικής Αγωγής)

ΔΟΕ: Εργασιακά δικαιώματα Εκπαιδευτικών Π.Ε.



                                                                                               

                                                                                           Προς
                                                           Τους  Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε.


Θέμα : Εργασιακά δικαιώματα Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Συνάδελφοι,
Με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., επικαιροποιεί τις αποφάσεις του για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και σας καλεί να ενημερώσετε γι’ αυτό τους συναδέλφους των σχολείων σας.
Συγκεκριμένα:

Θύματα της ανεργίας οι αυτόχειρες

Αυτοκτονίες στην Ελλάδα
H 10η Σεπτεμβρίου έχει αναγνωριστεί ως Παγκόσμια Μέρα Πρόληψης της Αυτοκτονίας, σε μια εποχή που οι αυτοκτονίες αποτελούν αιτία θανάτου, τόσο στις ανεπτυγμένες όσο και στις χαμηλού-μεσαίου εισοδήματος χώρες.
Σύμφωνα με το κέντρο πρόληψης αυτοκτονιών «Κλίμακα», η αυτοχειρία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μία από τις δραματικότερες εκφράσεις της κοινωνικής κρίσης. Τα στοιχεία -δε- που δόθηκαν στη δημοσιότητα από το κέντρο είναι αποκαλυπτικά.
Για το 2013 και το 2014, πρώτος παράγοντας που ευθύνεται για την αύξηση των αυτοκτονιών στην Ελλάδα είναι η ανεργία και ακολουθεί η καθυστέρηση στην αποπληρωμή των δόσεων των δανείων.
Ειδικότερα, το 67% των περιπτώσεων που πήραν τηλέφωνο στη γραμμή παρέμβασης για την αυτοκτονία (1018) ανήκαν στον οικονομικά ανενεργό ή άνεργο πληθυσμό.
Να σημειωθεί ότι για το 2014 η τηλεφωνική γραμμή δέχτηκε συνολικά 11.206 κλήσεις, 6.577 με αίτημα επικοινωνίας και 2.144 με σαφές αίτημα άμεσης παρέμβασης (εντάσσονται στην κατηγοριοποίηση της αυτοκαταστροφικής-αυτοκτονικής συμπεριφοράς). Επίσης, σύμφωνα με τα επιμέρους στοιχεία που έχουν καταγραφεί από την «Κλίμακα»:
■ 58% των κλήσεων στην 24ωρη γραμμή παρέμβασης έγινε από γυναίκες.
■ 45% των κλήσεων έγινε από άτομα που ανησυχούν για κάποιο κοντινό τους πρόσωπο.
■ Οι άνδρες διαχρονικά υπερεκπροσωπούνται στον πληθυσμό των αυτοχείρων.
■ Η Αττική και η Κρήτη εξακολουθούν να έχουν τους υψηλότερους δείκτες αυτοκτονιών.
■ Η κύρια μέθοδος αυτοκτονίας των ανδρών είναι ο απαγχονισμός, ενώ των γυναικών η πτώση.
■ Προκύπτει μια τάση σταθεροποίησης ή μικρής αύξησης του αριθμού των αυτοκτονιών μεταξύ των ετών 2013-2014.
■ Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, συγκριτικά με το 2010, το 2013 σημειώνεται 41,4% αύξηση των αυτοκτονιών (533 έναντι 377).
Στην πραγματικότητα, οι αυτοκτονίες είναι πολύ περισσότερες αυτών που καταγράφονται, ενώ δεν υπάρχουν καθόλου στοιχεία για τις μη θανατηφόρες απόπειρες, οι οποίες εκτιμάται ότι είναι 15-20 φορές περισσότερες των καταγεγραμμένων αυτοκτονιών. Οι 533 αυτοκτονίες που επίσημα καταγράφηκαν για το έτος 2013 συνεπάγονται τουλάχιστον 8.000 απόπειρες αυτοκτονίας.

«Σώστε ζωές»

Το μήνυμα της «Κλίμακας», που είναι ο εθνικός αντιπρόσωπος της Ελλάδας στη Διεθνή Συνεργασία για την Πρόληψη της Αυτοκτονίας (International Association for Suicide Prevention-IASP), είναι «Προσεγγίστε και Σώστε Ζωές» και επικεντρώνεται στην προσέγγιση του ατόμου σε κίνδυνο και στην προσπάθεια στήριξής του, καθώς και στα προληπτικά εκείνα μέτρα που μπορούν να ληφθούν, τόσο για τον γενικό πληθυσμό όσο και για τις ευάλωτες, σε αυτοκτονικές τάσεις, ομάδες πληθυσμού (π.χ. κρατούμενοι, πρόσφυγες, μετανάστες, άτομα με σεξουαλική διαφορετικότητα κ.λπ.).
Να σημειωθεί ότι -σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας- περισσότεροι από 800.000 άνθρωποι αυτοκτονούν ετησίως σε όλο τον κόσμο.
Επισημαίνεται ότι η εν λόγω εκτίμηση είναι συντηρητική και δεν αποδίδει τις συνολικές διαστάσεις του προβλήματος, δεδομένου του στίγματος που συνδέεται με την αυτοκτονία, της έλλειψης αξιόπιστων διαδικασιών καταγραφής των αυτοκτονιών, κ.ά.

ΠΗΓΗ:

Ζητούνται εθελοντές εκπαιδευτικοί

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

19.000 αναπληρωτές σε όλα τα σχολεία

ΘΕΣΕΙΣ

Σχεδόν όλες τις κενές θέσεις στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναμένεται να καλύψει το υπουργείο Παιδείας, καθώς εξασφαλίστηκαν κονδύλια για 5.000 επιπλέον αναπληρωτές.

Εχουν εξασφαλιστεί συνολικά 19.000 αναπληρωτές που θα διατεθούν σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια
Εχουν εξασφαλιστεί συνολικά 19.000 αναπληρωτές που θα διατεθούν σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια
Τις προηγούμενες ημέρες, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε ανακοινώσει ότι θα προχωρήσει στην πρόσληψη 12.000 αναπληρωτών από το ΕΣΠΑ και 2.000 από τον προϋπολογισμό του υπουργείου. Χθες, ωστόσο, έγινε γνωστό ότι εξασφαλίστηκαν ακόμη 1.000 καθηγητές από τον τακτικό προϋπολογισμό καθώς και 4.000 από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Μετά την κραυγή αγωνίας των προηγούμενων ημερών από τις ομοσπονδίες δασκάλων και καθηγητών για την ύπαρξη χιλιάδων κενών θέσεων στα σχολειά με το πρώτο κουδούνι, εντατικοποιήθηκαν οι προσπάθειες από την υπηρεσιακή υπουργό Παιδείας, Ευφροσύνη Κιάου, αλλά και τους αρμόδιους παράγοντες του υπουργείου για την εξεύρεση πρόσθετων πόρων για αναπληρωτές. Με βάση τα νέα δεδομένα, έχουν εξασφαλιστεί συνολικά 19.000 αναπληρωτές που θα διατεθούν σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια.
Τα κενά
Υπενθυμίζεται ότι οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες καθώς και αιρετοί εκπρόσωποι στα Κεντρικά Υπηρεσιακά Συμβούλια Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είχαν τονίσει ότι τα κενά και στις δύο βαθμίδες ανέρχονται σε περίπου 20.000 (13.000 στην Πρωτοβάθμια και 7.000 στη Δευτεροβάθμια).
Μπορεί σε πρώτη φάση να καλυφθούν σχεδόν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, ωστόσο εντός του Σεπτεμβρίου αναμένεται να προκύψουν και άλλα, εξαιτίας των αναρρωτικών και εκπαιδευτικών αδειών, κύησης κ.λπ.
Χθες, πάντως, λίγο πριν γίνει γνωστό ότι εξασφαλίστηκαν κονδύλια για την πρόσληψη 5.000 επιπλέον αναπληρωτών, η ομοσπονδία καθηγητών μέσης εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) είχε τονίσει πως τα κενά στα σχολεία της δευτεροβάθμιας πρέπει να καλύπτονται από μόνιμους διορισμούς. «Είναι η θέση που δίνει λύση στο πρόβλημα της μόνιμης και σταθερής εργασίας αλλά κυρίως δίνει λύση στο αυτονόητο, ότι οι μαθητές τον Σεπτέμβρη πρέπει να έχουν σχολεία που να είναι σε θέση να λειτουργήσουν, εκπαιδευτικούς, βιβλία. Για άλλη μία χρονιά το αίτημα για κάλυψη των πραγματικών κενών με μόνιμους διορισμούς δεν υλοποιείται», αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΟΛΜΕ.
Οι προσλήψεις
Η καθυστέρηση που παρατηρείται σχετικά με τις προσλήψεις των αναπληρωτών οφείλεται στο γεγονός ότι περίπου 90.000 εκπαιδευτικοί κλήθηκαν πριν από λίγες ημέρες να καταθέσουν για δεύτερη φορά αιτήσεις στις διευθύνσεις εκπαίδευσης (σ.σ.: η προθεσμία λήγει στις 11 Σεπτεμβρίου). Ο λόγος είναι ότι ορισμένοι εκπαιδευτικοί είχαν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο με τη σειρά του υποχρέωσε την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να επανεκδώσει τη σχετική εγκύκλιο για την πρόσληψη των αναπληρωτών, να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης και να οριστεί νέα προθεσμία για την υποβολή των αιτήσεων.
Σύμφωνα με ανώτατο παράγοντα του υπουργείου Παιδείας, αφού ολοκληρωθούν οι αιτήσεις στις 11 Σεπτεμβρίου, θα οριστικοποιηθεί ο πίνακας αναπληρωτών στις 14, και μέχρι τις 20 Σεπτεμβρίου αναμένεται να ξεκινήσει το πρώτο «κύμα» προσλήψεων.
ΣΧΟΛΕΙΑ
Κλειστά στις 18 και 21 Σεπτεμβρίου
Λόγω της διενέργειας των βουλευτικών εκλογών στις 20 Σεπτεμβρίου, τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν θα λειτουργήσουν την Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου και τη Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2015. Οι διευθυντές των σχολικών μονάδων που έχουν οριστεί ως καταστήματα ψηφοφορίας θα παραδώσουν το πρωί της Παρασκευής 18 Σεπτεμβρίου τις σχολικές αίθουσες στις κατά τόπους δημοτικές αρχές, ώστε να γίνει έγκαιρα η διαμόρφωση των αιθουσών και των χώρων που θα χρησιμοποιηθούν στις βουλευτικές εκλογές. Επίσης, οι διευθυντές των σχολικών μονάδων που τυχόν διαθέτουν τεχνικά μέσα διευκόλυνσης ατόμων με αναπηρίες (ράμπες κ.λπ.) θα φροντίσουν ώστε να βρίσκονται στη διάθεσή τους για να εξασφαλιστεί η ασφαλής πρόσβασή τους στις αίθουσες ψηφοφορίας.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ
ΠΗΓΗ:  ethnos.gr

Κενά στα σχολεία και σε καθαρίστριες...



10 Σεπτεμβρίου 2015

Κενά στα σχολεία και σε καθαρίστριες...
               
            Ο τραγικός τρόπος με τον οποίο η απελθούσα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας χειρίστηκε τα ζητήματα της εκπαίδευσης, αναδεικνύεται καθημερινά και δημιουργεί μεγάλα αδιέξοδα στη σχολική ζωή για χιλιάδες μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.
            Στην, για πρώτη φορά μηδενική πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών με το πρώτο χτύπημα του κουδουνιού στα σχολεία, έρχεται να προστεθεί η μη πρόσληψη καθαριστριών, καθώς το Υπουργείο Παιδείας λόγω ολιγωρίας δεν ξεκαθάρισε έγκαιρα το τοπίο σχετικά με το ποιος έχει την ευθύνη επιχορήγησης των σχολικών επιτροπών προκειμένου να γίνουν οι προσλήψεις (εξέδωσαν πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου στις 26 Αυγούστου για να ρυθμίσουν το νομικό καθεστώς των προσλήψεων "ξέχασαν" όμως να ορίσουν τον φορέα υλοποίησης!!) ενώ εκκρεμούν και οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις και εγκύκλιοι.
            Ενώ λοιπόν τα σχολεία εκτός από τους εκπαιδευτικούς άνοιξαν και για τους μαθητές, οι αρμόδιοι κυβερνητικοί παράγοντες παριστάνουν τους παρατηρητές και τους σχολιαστές της σχολικής πραγματικότητας, κάνοντας αλληλοσυγκρουόμενες προβλέψεις για τα τεράστια κενά σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς (24000 σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια), αγνοώντας το ζήτημα της καθαριότητας των σχολείων και "αυτοθαυμάζονται" και "αυτοσυγχαίρονται" για τον δήθεν τεράστιο αγώνα που κάνουν!! Το μόνο που δεν κάνουν είναι να δίνουν λύσεις ή τουλάχιστον να αναλαμβάνουν το βάρος της ευθύνης που μάλλον αποτελεί άγνωστη για αυτούς λέξη.
            Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, να αντιληφθεί επιτέλους τον ρόλο της και να δώσει άμεσα λύσεις.

Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2015

Ioannina Rock City Festival



Ioannina Rock City Festival

Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου έως και Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου, ώρα 9:30 μ.μ.
Είσοδος ελεύθερη
Σπήλαιο Περάματος - Νήσος Ιωαννίνων - Αύλειος χώρος «Δ. Χατζή
Ioannina Rock City Festival
Επιμέλεια: Γιώργος Γάκης
Για πέμπτη συνεχή χρονιά το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών διοργανώνει στην πόλη μας το Ioannina Rock City Festival.
Οι εκδηλώσεις ξεκινούν την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015, με το «Cave metal», μία ακουστική συναυλία του θρυλικού τραγουδιστή των Rainbow και των Deep Purple, Joe Lynn Turner, και του Γιώργου Γάκη και των Troublemakers, στο Σπήλαιο Περάματος, στην αίθουσα των ανακτόρων. Την εκδήλωση διοργανώνει ο Οργανισμός Σπηλαίου Περάματος σε συνεργασία με το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών. Ταυτόχρονα, στους σταλαγμίτες του Σπηλαίου, η Μαρία Κατσούρα θα προβάλει video mappings. Λόγω της ιδιαιτερότητας του χώρου, η εκδήλωση δεν είναι  ανοιχτή στο κοινό.
Την επομένη, Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2015, στον Πολιτιστικό Πολυχώρο «Δ. Χατζής», στον αύλειο χώρο, από τις 7 το απόγευμα, θα εμφανιστούν τα συγκροτήματα: Blues Powder, Bandemonic, Blues People,  Rockin’ Rebels. Και μετά, η γιαννιώτικη ροκ σκηνή του 1990 αναβιώνει με τη συμμετοχή συγκροτημάτων, όπως οι: Insomnia, Noise In, Tristessa και άλλων.
Στην αίθουσα «Δ. Χατζής», από τις 8.15 μ.μ., εμφανίζονται γυναικεία rock συγκροτήματα: Closet of 4, Disperse Dissolve, Neperia, Killer Teddy Bear.
Στον ίδιο χώρο, ο Μουσικός Οίκος Σταύρος Ντούκας, για μια ακόμη χρονιά, διοργανώνει, από τις 6,30 μ.μ, μουσικά εργαστήρια, σεμινάρια και έκθεση μουσικών οργάνων.
Παράλληλα, στον εκθεσιακό χώρο θα πραγματοποιηθεί έκθεση φωτογραφίας του Μενέλαου Συκοβέλη.
Στην είσοδο της αίθουσας «Δ. Χατζής», η Βασιλική Σιαταρά εκθέτει έργα ζωγραφικής της και ο Λεωνίδας Μπακόλας εκθέτει φωτογραφίες από τη συλλογή του.
Στο μεταλλουργείο, δίπλα στον Πολιτιστικό Πολυχώρο, ο Χάρης Μπινώλης και η Γιώτα Σιώμου Μπέστα προβάλουν φωτογραφίες από την πόλη μας.
Την Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2015, το Νησί της Παμβώτιδας φιλοξενεί για πρώτη φορά το Ioannina Rock City Festival. Από τις 6 το απόγευμα πλανόδιοι μουσικοί υποδέχονται τους επισκέπτες. Στις 9 μ.μ., στη θέση Σαράι, εμφανίζονται οι Sugar Pie και το πρόγραμμα κλείνει με συναυλία του Δημήτρη Υφαντή, στην κεντρική πλατεία του Νησιού, την πλατεία αλιέων, στις 10.30 μ.μ.. Από νωρίς το απόγευμα, ο Αιμίλιος Νέος εκθέτει τις φωτογραφίες του, απέναντι από την εκκλησία του Νησιού.
Μέχρι το πέρας των εκδηλώσεων θα γίνονται δρομολόγια με τα καραβάκια. Το Σωματείο Λεμβούχων Νήσου προσφέρει το εισιτήριο στην τιμή του 1€ με επιστροφή.
Διοργάνωση: Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών 
 Αρχική

Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2015

Δημόσιο κάλεσμα ενότητας στις Παρατάξεις της ΔΟΕ



8 Σεπτεμβρίου 2015

Δημόσιο κάλεσμα ενότητας στις Παρατάξεις της ΔΟΕ
               
Τρεις περίπου μήνες μετά την εκλογική διαδικασία που για πρώτη φορά ανέδειξε έξι παρατάξεις στο ΔΣ της ΔΟΕ και ενώ θα περίμενε κανείς πως το μήνυμα της βάσης για ενότητα, θα γινόταν αντιληπτό από όλες τις παρατάξεις, δυστυχώς το ΔΣ της ΔΟΕ παραμένει ουσιαστικά ασυγκρότητο.
Έτσι λοιπόν, οι πολλές "φωνές" αντί να ενωθούν για να "ακούγονται" δυνατότερα, επιλέγουν για δικούς της η καθεμιά λόγους, να μείνουν μόνες και ανίσχυρες, παλεύοντας για τις συλλογικές τους και μόνο αλήθειες...
Η κρισιμότητα των στιγμών, μετά την πρωτοφανή σε βαρβαρότητα εφαρμογή του τρίτου μνημονίου, σκληρότερου και απεχθέστερου όλων, δεν προσφέρεται για διατύπωση παραταξιακού συνδικαλιστικού λόγου που διχάζει. Τα τεράστια προβλήματα στην εκπαίδευση (μηδενικοί διορισμοί, καμία πρόσληψη αναπληρωτή, σύνταξη στα 67 έτη, υποχρηματοδότηση, capital controls στα σχολεία, μετατάξεις εκπαιδευτικών, καμία μέριμνα για προσχολική και ειδική αγωγή κλπ) επιβάλλουν ενότητα όλων των δυνάμεων για την αντιμετώπισή τους.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ καλεί όλες τις παρατάξεις, να αναλογιστούν το βάρος της ευθύνης και να προχωρήσουν χωρίς δογματισμούς και προαπαιτούμενα στη συγκρότηση του ΔΣ της ΔΟΕ με τη συμμετοχή όλων. Ως Παράταξη δεσμεύεται να αναλάβει στο Προεδρείο τη θέση που της αναλογεί με βάση την εκλογική της δύναμη και τα μέλη της να εργαστούν ενωτικά για να αντιμετωπιστεί η βαρβαρότητα.
Συνάδελφοι, παραταξιακά πεδία αντιπαράθεσης υπάρχουν πολλά, αντιλήψεις, απόψεις, ιδέες, θέσεις, υπάρχουν επίσης πολλές. Όμως η κρισιμότητα των στιγμών επιβάλλει να μην υπάρχει αντιπαράθεση και σε ένα όχι κυρίαρχο θέμα με βάση το μέγεθος των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος, όπως αυτό της λειτουργικής συγκρότησης του ΔΣ της ΔΟΕ, προκειμένου να έχει "φωνή" και να εκφραστεί ο κλάδος.
Καλούμε όλους, χωρίς σε αυτή τη στιγμή καμία διάθεση χρέωσης ευθυνών που επιμερίζονται αναλογικά σε όλους, να κάνουμε πράξη τη συμμετοχή όλων των δυνάμεων όπως αποτυπώθηκε εκλογικά από τη βούληση των συναδέλφων της βάσης. Εμείς δεσμευόμαστε, να είμαστε παρόντες και σε αυτό το προσκλητήριο ενότητας και αγώνα.
Κανείς δεν μπορεί μόνος
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ενωμένοι θα αντιμετωπίσουμε τη βαρβαρότητα παλιών και νέων μνημονίων

Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Τα capital controls "παγώνουν" τις δαπάνες των σχολείων

alt

Τα capital controls "παγώνουν" τις δαπάνες των σχολείων
 
Η νέα σχολική χρονιά ξεκινά και όπως έγκαιρα είχαμε ως παράταξη επισημάνει, τα προβλήματα είναι πολλά. Ένα από τα σημαντικότερα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι διευθυντές και προϊστάμενοι των δημοτικών σχολείων και οι προϊσταμένες των νηπιαγωγείων είναι η κάλυψη των δαπανών λόγω των capitalcontrols.
Ο λόγος της απίστευτης δυσλειτουργίας είναι, ο κοινός τραπεζικός λογαριασμός για την κάθε σχολική επιτροπή, με τελικούς όμως δικαιούχους όλες τις σχολικές μονάδες του κάθε Δήμου (οι οποίες στα μεγάλα αστικά κέντρα είναι εκατοντάδες), τον οποίον οι τράπεζες όμως βλέπουν ως έναν και άρα υπάρχει ο περιορισμός των 420 ευρώ ανάληψη ανά εβδομάδα!! Δηλαδή κάθε Δήμος μπορεί να διαθέτει μόνο 420 ευρώ την εβδομάδα για όλα του τα σχολεία!!
Καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να παρέμβει άμεσα, έτσι ώστε να απεγκλωβιστούν οι σχολικές επιτροπές από τον περιορισμό των capitalcontrols για να ομαλοποιηθεί η κατάσταση στη σχολική κοινότητα καθώς είναι αδύνατον να καλυφθούν τόσο οι λειτουργικές ανάγκες των σχολείων, όσο και η συντήρησή τους ιδιαίτερα στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς που οι υποχρεώσεις είναι περισσότερες.


Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Μήπως ήρθε η ώρα να υπάρξει διακομματική συνεννόηση και για τη σωτηρία της δημόσιας εκπαίδευσης;

alt7 Σεπτεμβρίου 2015


Μήπως ήρθε η ώρα να υπάρξει διακομματική συνεννόηση και για τη σωτηρία της δημόσιας εκπαίδευσης;
 
Το δημόσιο σχολείο αποτελεί το σημαντικότερο κύτταρο παιδείας και πολιτισμού σε κάθε σύγχρονη κοινωνία. Στη σημερινή Ελλάδα των αλλεπάλληλων μνημονίων και της διαρκούς κατάρρευσης, η δημόσια εκπαίδευση αποδεικνύεται, ίσως, ο μεγαλύτερος ασθενής της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης. Υποχρηματοδότηση της δημόσιας παιδείας, μηδενικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών, καθιέρωση ελαστικών μορφών εργασίας, πρωτοφανείς ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, αντικατοπτρίζουν τη σκληρή πραγματικότητα εν έτει 2015, αφού εδώ και έξι χρόνια μνημονιακών πολιτικών καμία κυβέρνηση δεν έχει ενδιαφερθεί ουσιαστικά για τη δημόσια εκπαίδευση.
Στον αντίποδα αυτής της κατάστασης, ελάχιστες μόνο μέρες ήταν αρκετές για να ασκηθούν πιέσεις, να εισακουστούν αιτήματα και να υπάρξει άμεσα διακομματική συνεννόηση για το πάγωμα και τη διαφαινόμενη κατάργηση του ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση. Φυσικά, δεν υπήρξε ούτε για μία στιγμή αντίστοιχη κινητοποίηση όταν πριν από λίγα χρόνια, στο βωμό του πρώτου μνημονίου, χιλιάδες δημόσια σχολεία έκλεισαν μέσα σε μια νύχτα. Δεν είδαμε ποτέ ανάλογη κομματική σύμπνοια όταν, τις ημέρες του δεύτερου μνημονίου, 2.500 εκπαιδευτικοί του δημόσιου σχολείου τέθηκαν σε διαθεσιμότητα-απόλυση.
Ακόμη και σήμερα, που βιώνουμε ημέρες ενός τρίτου μνημονίου, το γεγονός ότι τα δημόσια σχολεία ανοίγουν σε λίγες μέρες με μηδενική χρηματοδότηση και χωρίς εκπαιδευτικούς (25000 είναι τα κενά στην εκπαίδευση!!) τείνει να αποτελέσει μία δεδομένη κατάσταση(!!) στην οποία γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί καλούνται να συμβιβαστούν. Τα «ισοδύναμα μέτρα» ισχύουν, προφανώς, μόνο για την ιδιωτική εκπαίδευση. Για τα παιδιά του δημόσιου σχολείου υπάρχει, απλά, ο «Καιάδας» των μνημονίων…
Σε καμία περίπτωση, η υπερφορολόγηση πάσης φύσεως ιδιωτικής πρωτοβουλίας δεν αποτελεί τη λύση για την ανάπτυξη. Ούτε υπάρχει αντιπαλότητα μεταξύ των εργαζόμενων στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα. Μήπως όμως, κάποια στιγμή θα πρέπει να γίνει αντιληπτό, από την πολιτική ηγεσία αλλά και από όλα τα πολιτικά κόμματα, ότι η υπέρογκη και δυσβάσταχτη φορολόγηση του 95% των ελληνικών οικογενειών, που τα παιδιά τους φοιτούν στο δημόσιο σχολείο, πρέπει να έχει ως ελάχιστο αντίκρισμα ποιοτική δημόσια και δωρεάν παιδεία;
Χρειάστηκαν μόνο λίγες μέρες για τη «σωτηρία της ιδιωτικής εκπαίδευσης». Αναμένουμε από τα πολιτικά κόμματα την ίδια άμεση ευαισθησία και για τη συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων της ελληνικής επικράτειας που δεν είναι ιδιωτικά, αλλά δημόσια. Ας βρεθούν, επιτέλους, κάποια στιγμή «ισοδύναμα μέτρα» και για διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, για αυξημένη χρηματοδότηση αλλά και ουσιαστική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα το δημόσιο σχολείο είναι πλέον αναγνωρίσιμα και αποδεκτά από όλους. Μήπως ήρθε η ώρα να υπάρξει διακομματική συνεννόηση και για τη σωτηρία της δημόσιας εκπαίδευσης;

Δημοκρατική Συνεργασία
                                                                                                                              Εκπαιδευτικών Π.Ε.