Σάββατο 14 Μαΐου 2011

Υποψήφιοι Σχολικοί Σύμβουλοι Π.Ε. Περιφέρειας Ηπείρου



ΠΕ 70 Δασκάλων

601
ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΕΤΡΟΣ
ΠΕ70
1ο ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΗΠΕΙΡΟΥ
602
ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΟΔΥΣΣΕΑΣ
ΠΕ70
1ο ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΗΠΕΙΡΟΥ
603
ΑΣΩΝΙΤΗΣ
ΠΟΛΥΔΕΥΚΗΣ
ΠΕ70
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ

ΗΠΕΙΡΟΥ
604
ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ
ΠΕ70
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΡΤΑΣ
ΑΡΤΑΣ
ΗΠΕΙΡΟΥ
605
ΒΕΡΜΠΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΠΕ70
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
ΗΠΕΙΡΟΥ
606
ΓΕΡΟΓΙΑΝΝΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΠΕ70
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ

ΗΠΕΙΡΟΥ
607
ΓΙΩΤΗ
ΚΛΑΙΡΗ
ΠΕ70
1ο ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Π.Ε. ΑΡΤΑΣ
ΑΡΤΑΣ
ΗΠΕΙΡΟΥ
608
ΓΚΟΤΟΒΟΣ
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΠΕ70
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ

ΗΠΕΙΡΟΥ
609
ΔΑΝΙΗΛΙΔΟΥ
ΝΤΑΙΖΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
ΠΕ70
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ

ΗΠΕΙΡΟΥ
610
ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗ
ΕΛΕΝΗ
ΠΕ70
3ο ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΗΠΕΙΡΟΥ
611
ΔΗΜΟΣ
ΜΙΧΑΗΛ
ΠΕ70
2ο ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΗΠΕΙΡΟΥ
612
ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
ΜΗΝΑΣ
ΠΕ70
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ

ΗΠΕΙΡΟΥ
613
ΖΑΡΡΑ-ΦΛΟΥΔΑ
ΜΑΡΙΑ
ΠΕ70
1ο ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΗΠΕΙΡΟΥ
614
ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ
ΠΕ70
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ

ΗΠΕΙΡΟΥ
615
ΙΝΤΖΕΜΠΕΛΗΣ
ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟΣ
ΠΕ70
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ

ΗΠΕΙΡΟΥ
616
ΚΑΣΤΑΝΗ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
ΠΕ70
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ

ΗΠΕΙΡΟΥ
617
ΚΟΝΤΟΣ
ΑΝΔΡΕΑΣ
ΠΕ70
2ο ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΗΠΕΙΡΟΥ
618
ΚΟΤΡΟΤΣΙΟΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ
ΠΕ70
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΠΡΕΒΕΖΑΣ
ΠΡΕΒΕΖΑΣ
ΗΠΕΙΡΟΥ
619
ΚΩΣΤΟΥΛΑΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΠΕ70
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΗΠΕΙΡΟΥ
620
ΛΙΑΤΣΟΥ
ΛΑΜΠΡΙΝΗ
ΠΕ70
2ο ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΗΠΕΙΡΟΥ
621
ΜΙΧΑΛΗΣ
ΗΛΙΑΣ
ΠΕ70
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΡΤΑΣ
ΑΡΤΑΣ
ΗΠΕΙΡΟΥ
622
ΜΟΤΣΙΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΠΕ70
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΠΡΕΒΕΖΑΣ
ΠΡΕΒΕΖΑΣ
ΗΠΕΙΡΟΥ
623
ΜΠΕΝΕΚΟΥ
ΠΟΛΥΞΕΝΗ
ΠΕ70
2ο ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΗΠΕΙΡΟΥ
624
ΜΠΟΝΙΑ
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
ΠΕ70
3ο ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΗΠΕΙΡΟΥ
625
ΜΠΟΥΣΙΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΠΕ70
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΠΡΕΒΕΖΑΣ
ΠΡΕΒΕΖΑΣ
ΗΠΕΙΡΟΥ
626
ΜΥΛΩΝΑ
ΑΝΝΑ
ΠΕ70
2ο ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΗΠΕΙΡΟΥ
627
ΝΙΚΟΥ
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
ΠΕ70
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
ΗΠΕΙΡΟΥ
628
ΝΤΑΛΑΟΥΤΗ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
ΠΕ70
2ο ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΗΠΕΙΡΟΥ
629
ΝΤΑΣΗ
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
ΠΕ70
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΡΤΑΣ
ΑΡΤΑΣ
ΗΠΕΙΡΟΥ
630
ΠΑΣΣΑ
ΣΟΦΙΑ
ΠΕ70
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΠΡΕΒΕΖΑΣ
ΠΡΕΒΕΖΑΣ
ΗΠΕΙΡΟΥ
631
ΡΕΝΤΖΕΛΟΥ
ΘΕΟΔΩΡΑ
ΠΕ70
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
ΗΠΕΙΡΟΥ
632
ΣΑΚΑΡΕΛΗΣ
ΔΟΝΑΤΟΣ
ΠΕ70
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
ΗΠΕΙΡΟΥ
633
ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΥΔΟΞΙΑ
ΠΕ70
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ

ΗΠΕΙΡΟΥ
634
ΣΤΑΥΡΟΥ
ΙΩΑΝΝΗΣ
ΠΕ70
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΗΠΕΙΡΟΥ
635
ΣΥΓΓΟΥΝΑΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΠΕ70
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΡΤΑΣ
ΑΡΤΑΣ
ΗΠΕΙΡΟΥ
636
ΤΖΑΝΕΤΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΠΕ70
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
ΗΠΕΙΡΟΥ
637
ΤΖΙΜΑΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΠΕ70
1ο ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Π.Ε. ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
ΗΠΕΙΡΟΥ
638
ΤΟΥΛΗΣ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
ΠΕ70
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΗΠΕΙΡΟΥ
639
ΤΣΙΑΛΟΣ
ΣΤΕΦΑΝΟΣ
ΠΕ70
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ

ΗΠΕΙΡΟΥ
640
ΤΣΟΥΜΑΝΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΠΕ70
2ο ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΗΠΕΙΡΟΥ
641
ΤΣΩΛΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΠΕ70
2ο ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΗΠΕΙΡΟΥ
642
ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ
ΙΟΥΛΙΑ
ΠΕ70
3ο ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΗΠΕΙΡΟΥ

ΠΕ 60 Νηπιαγωγών

71

ΓΚΑΝΙΑΤΣΑ
ΔΗΜΗΤΡΑ
ΘΕΟΦΑΝΗΣ
ΠΕ60
3ο ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΗΠΕΙΡΟΥ
72

ΚΑΜΠΕΡΗ
ΕΛΕΝΗ
ΙΩΑΝΝΗΣ
ΠΕ60
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ

ΗΠΕΙΡΟΥ
73

ΛΑΔΙΑ
ΠΟΛΥΞΕΝΗ
ΑΧΙΛΛΕΑΣ
ΠΕ60
3ο ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΗΠΕΙΡΟΥ
74

ΜΙΧΑΛΗ
ΕΛΙΣΑΒΕΤ
ΘΩΜΑΣ
ΠΕ60
1ο ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Π.Ε. ΑΡΤΑΣ
ΑΡΤΑΣ
ΗΠΕΙΡΟΥ
75

ΜΠΕΣΗ
ΜΑΡΙΝΑ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΠΕ60
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ

ΗΠΕΙΡΟΥ
76

ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΕΥΤΥΧΙΟΣ
ΠΕ60
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ

ΗΠΕΙΡΟΥ

Μπράτης Δημήτρης, Πίνακες των υποψηφίων Σχολικών Συμβούλων Π.Ε.

Συναδέλφισσες , συνάδελφοι ,
Σας κοινοποιώ τους πίνακες των υποψηφίων Σχολικών Συμβούλων προσχολικής αγωγής και δημοτικής εκπαίδευσης κατά περιφέρεια, που έχουν τα τυπικά προσόντα για να γίνουν δεκτοί στη διαδικασία επιλογής, καθώς και αυτών που αποκλείονται της διαδικασίας για το λόγο που αναφέρεται δίπλα στο όνομα του κάθε υποψηφίου, όπως αυτοί καταρτίστηκαν από το αρμόδιο Συμβούλιο Επιλογής με την αριθμ. 3/13-5-2011 πράξη του (άρθρο 19, παρ. 1, του ν. 3848/2010).       
         Η ένσταση υποβάλλεται στην υπηρεσία που ο υποψήφιος κατέθεσε την αίτηση συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής.
Για να δείτε τους πίνακες κάντε κλικ εδώ

Δημήτρης Μπράτης

Υπ.Π.Δ.Μ.Θ. Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών «ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΦΑΣΗ» 13-05-11

Στο πλαίσιο της Πιλοτικής Φάσης του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης δύναται να συμμετέχουν   8.400 μόνιμοι εκπαιδευτικοί των κλάδων - ΠΕ02, - ΠΕ04,- ΠΕ05, - ΠΕ06, - ΠΕ07, - ΠΕ60, - ΠΕ70 οι οποίοι υπηρετούν στους  νομούς Αττικής, Θεσσαλονίκης, Κοζάνης, Μυτιλήνης και Ευρυτανίας.
Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να υποβάλλουν αιτήσεις συμμετοχής  μπορούν να επισκεφτούν τον διαδικτυακό τόπο www.epimorfosi.edu.gr  από την Δευτέρα 16 Μαΐου έως την Κυριακή 29 Μαΐου και ώρα 21:00

Σε περίπτωση όπου  ο αριθμός  των ενδιαφερομένων  είναι μεγαλύτερος από τον αριθμό των παρεχόμενων θέσεων επιμορφωνόμενων, γίνεται δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση για την εξασφάλιση του αδιάβλητου.  Η κλήρωση θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 31 Μαΐου  σε ανοιχτή δημόσια διαδικασία.
Για την πρόσκληση πατήστε εδώ.

Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έτους 2011

Δελτίο Τύπου

Από το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοινώνονται οι μεταθέσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έτους 2011.

Οι έγκυρες αιτήσεις που υποβλήθηκαν για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ανήλθαν σε 15.799. Από τις παραπάνω αιτήσεις ικανοποιήθηκαν 1.329 (ποσοστό 8,41%).
Οι μετατιθέμενοι οφείλουν να επικοινωνήσουν με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία ανήκει η περιοχή μετάθεσής τους, προκειμένου να πληροφορηθούν τα κενά στις σχολικές μονάδες και την προθεσμία υποβολής δήλωσης τοποθέτησης σε αυτές. Οι εν λόγω εκπαιδευτικοί μετά την ανακοίνωση της τοποθέτησής τους παρουσιάζονται για ανάληψη υπηρεσίας στις νέες τους θέσεις με τη λήξη του διδακτικού έτους. Σε αυτούς περιλαμβάνονται και οι εκπαιδευτικοί των οποίων η απόσπαση λήγει στις 31-8-2011, συνεχιζομένης όμως της εν λόγω απόσπασης, μέχρι τη λήξη της. Από τα ανωτέρω εξαιρούνται όσοι από τους μετατιθέμενους εμπλέκονται με οποιοδήποτε τρόπο στη διαδικασία των εξετάσεων, οι οποίοι οφείλουν να παρουσιαστούν εντός εύλογου χρόνου μετά την εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους και οπωσδήποτε εντός του μηνός Ιουλίου 2011. Οι Διευθυντές, Υποδιευθυντές σχολικών μονάδων και οι Διευθυντές Διευθύνσεων και Προϊστάμενοι Γραφείων Εκπαίδευσης αναλαμβάνουν υπηρεσία μετά τη λήξη της θητείας τους.  

Οι εκπαιδευτικοί που υπέβαλαν αίτηση μετάθεσης και δεν περιλαμβάνονται στις καταστάσεις, δεν μετατίθενται είτε διότι δεν υπήρχαν κενές οργανικές θέσεις, είτε διότι οι μετατιθέμενοι συγκεντρώνουν περισσότερες μονάδες μετάθεσης. 

Ο πίνακας των ονομάτων είναι αναρτημένος εδώ.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Τετάρτη 11 Μαΐου 2011

Ομιλία του βουλευτή Θεσπρωτίας κ. Χρήστου Κατσούρα στα πλαίσια συζήτησης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας.

Ομιλία του βουλευτή Θεσπρωτίας κ. Χρήστου Κατσούρα στα πλαίσια συζήτησης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με θέμα: «Θεσμικό πλαίσιο των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις».
Ο κ. Κατσούρας στην ομιλία του είπε τα εξής: "Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, νομίζω ότι ο χώρος μας δέχτηκε σήμερα μία υπέρ του δέοντος κριτική για όσα συμβαίνουν στο ζήτημα της παιδείας. Η κριτική προφανώς είναι αναγκαία. Ο τρόπος, όμως, που αυτή γίνεται κινδυνεύει να οδηγήσει σε ενοχοποίηση όλου του εκπαιδευτικού συστήματος, των εκπαιδευτικών, αλλά και της ελληνικής νεολαίας, που ακούστηκαν διάφορες φράσεις γι’ αυτήν εδώ μέσα. Κατά τη γνώμη μου, σήμερα - όπως και σε κάθε γενιά- αυτή η νεολαία έχει περισσότερα προσόντα, είναι καλύτερη και όπως σωστά και σοφά ανέφερε ο συνάδελφος ο Γιάννης Ιωαννίδης, κουβαλάει μαζί της τη συσσωρευμένη γνώση της ιστορίας. Αυτή η κριτική με έκανε να ανατρέξω σε ένα κείμενο του Παπανούτσου, που βασίζεται σε μία διάλεξη του 1976 και που αναφέρεται στο εκπαιδευτικό μας πρόβλημα και στην ελληνική ιδιομορφία.Αναφέρει πέντε παράγοντες. 
Το πρώτο - και καλό είναι να μην το ξεχνάμε και να μην το ξεπερνάμε κάθε φορά με ευκολία - είναι η οικονομική πλευρά. Η εκπαίδευση, λέει, είναι υπόθεση δαπανηρή, άσχετα αν σ’ αυτό το κράτος κάθε φορά που πάμε να κάνουμε μία μεταρρύθμιση, βρίσκουμε μία αιτία ή μία αφορμή να ξεπερνάμε αυτόν τον παράγοντα.
Ο δεύτερος είναι η πολιτική πλευρά, 
ο τρίτος η μακρά μας ιστορία, 
ο τέταρτος η απόσταση από την Ευρώπη τους τελευταίους αιώνες και 
ο πέμπτος η ασυμμετρία κράτους και έθνους. 
Και οι πέντε παράγοντες υπήρχαν - για την ιστορία το καταθέτω - προφανώς πριν το «επάρατο» ΠΑΣΟΚ αναλάβει την εξουσία το 1981.Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, στη μεταβατική περίοδο που ζούμε, μια περίοδο διάψευσης προσδοκιών, που ο ελληνικός λαός την βιώνει με χαρακτηριστικά ήττας, χρέος μας είναι να προφυλάξουμε τις επόμενες γενιές και τον τόπο από άλλες επερχόμενες ήττες. Αλλά, κατά τη γνώμη μου, προϋπόθεση γι’ αυτό αποτελούν, πρώτον, η συνειδητοποίηση της κατάστασης της χώρας - και σ’ αυτό έχουν γίνει αρκετά βήματα - δεύτερον, η αυτογνωσία μας - κι εδώ μοιάζουμε ακόμα εγκλωβισμένοι σε σχήματα, έννοιες, συστήματα του παρελθόντος, ψάχνουμε ακόμα, δηλαδή, να βρούμε τον εαυτό μας - και τρίτον, μία ιστορική, δηλαδή επιστημονική ανάλυση των αιτιών για το πώς φτάσαμε ως εδώ, που ακόμα δεν έχει γίνει. Ποιος ήταν, για παράδειγμα, ο ρόλος, πολιτικός και οικονομικός της χώρας, ποιος ήταν ο ρόλος στο διεθνές σύστημα, τι αποτέλεσε τροχοπέδη για την ανάπτυξή της, ποιος ήταν ο ρόλος των κομμάτων και ποιες - αν υπήρξαν - οι πραγματικές ιδεολογικές αντιθέσεις τους, ποιος ήταν ο ρόλος του κάθε μορφής λαϊκισμού και η προάσπιση οποιουδήποτε αιτήματος, αν πράγματι κάθε κρατική δομή είναι εξ ορισμού αναποτελεσματική και κάθε ιδιωτική το αντίθετο, όπως κυρίαρχα εκφράζεται σήμερα, αν τώρα εκποιείται η χώρα ή αν αυτό έγινε στο παρελθόν με τον αλόγιστο δανεισμό και τη μεταφορά, στην ουσία, των αποφάσεων σ’ αυτούς που μας δάνειζαν, ποιος ήταν και ο ρόλος, όμως, του διεθνούς παράγοντα στη συσσώρευση δανείων και τόκων και αν αυτό έγινε τυχαία από ανεπάρκεια ή σχεδιασμένα, καθώς ευνοούσε κάποιους.Αν κάνουμε αυτή την ανάλυση, μπορούμε με μια πανεθνική προσπάθεια να πετύχουμε. Αλλά για να γίνει αυτό χρειάζεται - και το έχω ξαναπεί από εδώ μέσα - ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο, ένα νέο συμβόλαιο που να σηματοδοτεί κάτι. Και αυτό το κάτι σήμερα νομίζω πως είναι η αναβάθμιση της έρευνας και της εκπαίδευσης. Ας έρθουμε όμως στο νομοσχέδιο. Υπάρχουν διάφορες αλλαγές αναγκαίες σε διάφορα κεφάλαια, αλλά νομίζω ότι ο πυρήνας είναι τα πρότυπα σχολεία και η αναβίωση του θεσμού.Γιατί είναι σημαντικό; Για τους εξής λόγους: 
Ο πρώτος είναι γιατί έχει ένα χαρακτήρα αυτοκριτικό, αφού μετά από είκοσι έξι χρόνια ο δικός μου πολιτικός χώρος αλλάζει θέση - πράγμα θεμιτό - αρκεί βέβαια να εκφράζεται - κι αυτό γίνεται σήμερα - με σαφήνεια και αντικειμενικότητα. 
Ο δεύτερος είναι η ουσία του νομοσχεδίου. Κατ’ αρχήν πρόκειται για ένα δημόσιο σχολείο και πολλοί το ξεχνούν αυτό. Αφορά παιδιά που δεν θα μπορούσαν να πληρώσουν για να παρακολουθήσουν αντίστοιχα ιδιωτικά σχολεία. Η ιστορία έδειξε ότι καταργήθηκαν αντίστοιχα σχολεία και δεν αναπληρώθηκαν από άλλα. Επιπλέον, αρκετά από τα παιδιά αυτά υπήρξαν στο παρελθόν στελέχη φημισμένων πανεπιστημίων του εξωτερικού.Τέλος, με τις εξετάσεις κατοχυρώνεται η αξιοκρατική εισαγωγή σ’ αυτά τα σχολεία.Αλλά αντί ο διάλογος να επεκταθεί και να αφορά και άλλα ζητήματα, όπως για παράδειγμα αν χρειάζονται ειδικά πρότυπα, αν χρειάζονται πρότυπα κλασικά ή πρότυπα πρακτικά ή αν αυτό αποτελεί εφεύρημα της ιστορίας και ποιος πραγματικά πρέπει να είναι ο αριθμός τους - και εδώ σωστά, κατά τη γνώμη μου, ο αριθμός είναι μικρός, περιορισμένος στην αρχή - ποια θα πρέπει να είναι η χωροταξία τους, πώς θα επιλέγονται οι εκπαιδευτές - που είναι ένα κυρίαρχο ζήτημα καθώς το κύριο πράγμα, δηλαδή η προσωπικότητα του εκπαιδευτή δεν μπορεί πολλές φορές να μετρηθεί με κάποιους δείκτες - αντί όλων αυτών, βλέπουμε μια άρνηση για τη δημιουργία των προτύπων.Έχει κάποια βάση αυτή η άρνηση; Υπάρχει πράγματι κάποιο ζήτημα ανισότητας στην εκπαίδευση με την ύπαρξη καλύτερων δημόσιων σχολείων έναντι άλλων; Γιατί αν υπάρχει, όντως έχουμε ζήτημα πολιτικής ηθικής. Αν θέλουμε και εδώ να είμαστε ειλικρινείς, πράγματι ένα ζήτημα υπάρχει. Όμως, το συλλογικό όφελος είναι σημαντικά μεγαλύτερο από τις όποιες παρενέργειες.Θα παραφράσω κάτι που είχε πει ένας ξεχασμένος μέχρι πρόσφατα προεπαναστατικός Ρώσος πεζογράφος, ο Λεονίντ Αντρέγιεφ: Ξεχνάμε κάτι πολύ βασικό, ότι στη ζωή πριν ακόμη γεννηθούμε, χίλιες φορές έχουμε ηττηθεί. Δεν γεννιόμαστε όλοι ίσοι στον κόσμο.Ας μη βάζουμε φραγμούς στη δυνατότητα παιδιών που αξίζουν να φοιτήσουν σε ένα καλό δημόσιο σχολείο.Επειδή ανακοινώθηκαν σήμερα διάφορα για τα ΤΕΙ, θέλω να σας πω δυο σκέψεις. Πραγματικά υπάρχει ανάγκη μιας νέας εκπαιδευτικής πολιτικής. Όμως, από αυτό μέχρι αυτό που ανακοινώθηκε, υπάρχει μια απόσταση. Θα σας αναφέρω τη γνώμη μου για ένα συγκεκριμένο ΤΕΙ στο Νομό μου και θα σας πω γιατί δεν είναι αξιοκρατικό αυτό που γίνεται.Πρώτον, γιατί δεν έγινε με ακαδημαϊκά κριτήρια. Και μιλώ για το ΤΕΙ Ιχθυοκομίας - Αλιείας. Δείτε τα βιογραφικά των διδασκόντων σε άλλα αντίστοιχα ΤΕΙ.Δεύτερον, δεν ελήφθησαν υπόψη τα γεωοικονομικά κριτήρια, στα οποία τόσες φορές αναφερόμαστε. Έτσι, κάθε λόγος για σύνδεση των ΤΕΙ με την παραγωγική βάση της αντίστοιχης περιοχής, καθίσταται πλέον λόγος κενός.Τρίτον, είναι το μόνο αξιολογημένο από εξωτερικούς κριτές και το ξέρετε. Και τέταρτον, είναι ειρωνικό ότι μαζί με το ΤΕΙ Ζωικής Παραγωγής της Άρτας - που και γι’ αυτό αναστέλλεται η εισαγωγή φοιτητών στο 1ο έτος - έχουν το 52% των ετεροαναφορών σε διεθνή περιοδικά απ’ όλες τις αναφορές του ΤΕΙ Ηπείρου, το οποίο είναι το πρώτο σε ετεροαναφορές σε όλα τα ΤΕΙ της χώρας. Έτσι, όμως, δεν επιβραβεύουμε την έρευνα στον ελλαδικό χώρο. Σας καλώ να λάβετε θέση πάλι γι’ αυτό το ζήτημα και να δώσετε τα συγκριτικά στοιχεία για τα αντίστοιχα ΤΕΙ, για να αποκαταστήσετε την αξιοπιστία της όλης προσπάθειας.
Σας ευχαριστώ πολύ".

kathimerini.gr

                                                                        Hμερομηνία :  11-05-11          
Ωρα εξελίξεων
Του Αγγελου Σταγκου
Η προσφυγή της Ελλάδας στον μηχανισμό στήριξης, πριν από ένα χρόνο, αποκάλυψε σε όλους τη δεινή οικονομική πραγματικότητα. Το δημοσίευμα όμως του «Σπίγκελ», την περασμένη Παρασκευή, λειτούργησε σαν καταλύτης για να διαπιστωθεί η αδυναμία του ελληνικού συστήματος -κυρίως- και του ευρωπαϊκού δευτερευόντως, να αντιμετωπίσουν με σθένος και αποφασιστικότητα τη βαθύτατη κρίση στον χρόνο που μεσολάβησε. Δεν αποκλείεται να αποδειχθεί και καταλύτης πολιτικών εξελίξεων, καθώς η κυβέρνηση κατ’ αρχήν, αλλά και το πολιτικό σύστημα στην ολότητά του, δεν κατάφερε να φανεί αντάξιο των καιρών. Η μεν κυβέρνηση δεν έδειξε την αποφασιστικότητα και τη γνώση που απαιτούνται, τα κόμματα της αριστερής αντιπολίτευσης επιδόθηκαν σε ασκήσεις τροφοδότησης της κρίσης ενώ, από την πλευρά της, η Νέα Δημοκρατία, αν και αστικό κόμμα εξουσίας, αρνήθηκε ουσιαστικά να συμβάλει στην όποια προσπάθεια διαχείρισής της.
Με δεδομένες τις προηγούμενες επιδόσεις και διαπιστώσεις, είναι φανερό ότι βρισκόμαστε μπροστά και σε νέο αδιέξοδο, αν δεν αλλάξουν κάποια πράγματα. Ηδη γίνονται κινήσεις, όπως αυτή του Α. Λοβέρδου, που από τη μία πλευρά, χαρακτηρίζεται «καμπάνα συναγερμού» ή και «μπροστάρης» του πρωθυπουργού, από την άλλη αποτελεί σίγουρα προσωπική στρατηγική, εν όψει της επόμενης ημέρας. Στην ίδια γραμμή βγήκε και η Αννα Διαμαντοπούλου που έχει μεν τις ίδιες απόψεις, αλλά και δεν θέλει να αφήσει το πεδίο ελεύθερο στον Α. Λοβέρδο. Αρκετοί αναλυτές εκτιμούν ότι η επόμενη ημέρα δεν είναι μακριά, καθώς θεωρούν ότι τα σημάδια της κατάρρευσης είναι ορατά και δεν υπάρχει πολύ μέλλον για τη σημερινή κυβέρνηση.
Κανείς δεν διακινδυνεύει την πρόβλεψη αν ο Γ. Παπανδρέου θα αναγκαστεί να καταφύγει σε εκλογές, αν θα προσπαθήσει να ξεφύγει με ανασχηματισμό ή αν θα επιδιώξει να συνεργαστεί με κόμματα της αντιπολίτευσης. Συμφωνούν όμως όλοι ότι η διεθνής περίοδος χάριτος για την κυβέρνηση έχει τελειώσει. Αλλωστε, πληροφορίες από τα κέντρα αποφάσεων της τρόικας αναφέρουν ότι η επόμενη δόση του δανείου δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Κάποιες από αυτές τις πληροφορίες αναφέρουν ότι οι Ευρωπαίοι εταίροι έχουν ήδη προειδοποιήσει ότι η δόση δεν θα δοθεί, ενώ άλλες τη συνδέουν ευθέως με την έγκριση του μεσοπρόθεσμου προγράμματος αντιμετώπισης της κρίσης, που μερικοί το ονομάζουν νέο Μνημόνιο και θα περιλαμβάνει οπωσδήποτε και σχέδιο αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας. Οχι μόνο για να εξασφαλιστούν τα χρήματα των πιστωτών, αλλά και για να εξασφαλιστεί η ρευστότητα που είναι δεδομένο ότι στερεύει, ακόμη και πριν τελειώσει το 2011.
Ταυτόχρονα, είναι πια βέβαιο ότι οι ηγεσίες της τρόικας και οι Ευρωπαίοι ηγέτες επιθυμούν σφόδρα να παίξει κάποιο συναινετικό ρόλο η Νέα Δημοκρατία. Εχει περάσει γενικά η άποψη ότι αυτά που πρέπει να γίνουν στην Ελλάδα δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν από μια κυβέρνηση, πόσω μάλλον από τη σημερινή (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πιστεύουν στις δυνατότητες μιας κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, κάθε άλλο) και απαιτείται «να βάλει πλάτη» η Νέα Δημοκρατία σε κάποιες πολιτικές. Αγνωστο αν η επιθυμία έχει διαβιβαστεί στην ηγεσία της Ν.Δ., αλλά ούτως ή άλλως εκείνη έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι δεν πρόκειται προσφέρει στην κυβέρνηση τη συναίνεσή της.
Επομένως, αν η κυβέρνηση υιοθετήσει την πρόταση του Α. Λοβέρδου να περάσει από τη Βουλή με πλειοψηφία 3/5 το λεγόμενο μεσοπρόθεσμο, το πιθανότερο είναι ότι θα αποτύχει, οπότε θα ανοίξει ο δρόμος προς τις κάλπες. Το πιθανότερο είναι όμως ότι θα ζητήσει να περάσει με απλή πλειοψηφία, εκτός αν επιδιώκει τις εκλογές, ή ελπίζει ότι κάποιοι νεοδημοκράτες βουλευτές θα το ψηφίσουν, προκαλώντας την ηγεσία τους. Πάντως, είναι εξαιρετικά αμφισβητήσιμο κατά πόσον οι εκλογές θα προσφέρουν διέξοδο ή θα περιπλέξουν τα πράγματα, ειδικά αν δεν υπάρξει αυτοδυναμία.
Αναμφίβολα, όλα αυτά δείχνουν ότι το πολιτικό προσωπικό επιμένει ακόμη να παίζει κομματικά παιχνίδια, να κινείται με γνώμονα την προσωπική επιβίωση στο προσκήνιο και να μην αντιλαμβάνεται τι διακυβεύεται ή ότι η οριστική κατάρρευση της χώρας θα το συμπαρασύρει στην ολότητά του. Δυστυχώς και ένα μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης δεν αντιλαμβάνεται ούτε την πραγματική κατάσταση, ούτε τι σημαίνουν διάφορες έννοιες, όπως «αναδιάρθρωση» ή «πτώχευση» και ποιες θα είναι οι συνέπειές τους. Ενδεικτικό είναι ότι το ένα τρίτο των Ελλήνων προτιμά την εγκατάλειψη του Μνημονίου και την πτώχευση, σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση.
Ωστόσο, είναι φανερό ότι σε μεγάλο βαθμό οι εξελίξεις καθορίζονται πλέον από κέντρα εκτός Ελλάδας. Ολοι το υποπτεύονταν από τη στιγμή που μπήκε η χώρα στον μηχανισμό στήριξης, αλλά τώρα δεν υπάρχει αμφιβολία γι’ αυτό. Δεν αποκλείεται να φτάσουμε στο σημείο τοποθέτησης επιτρόπων της τρόικας σε όλα τα υπουργεία, κάτι που δεν θα είναι πρωτόγνωρο. Είχε ξαναγίνει στην περίοδο 1947-1952 με το Σχέδιο Μάρσαλ, όταν οι Αμερικανοί ήθελαν να ελέγχουν και στην πιο μικρή λεπτομέρεια που πήγαιναν τα χρήματά τους…

Σε ποια τμήματα δεν θα εισαχθούν φοιτητές για το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012

Στο Μηχανογραφικό Δελτίο που θα συμπληρώσουν οι υποψήφιοι δεν θα συμπεριληφθούν φέτος 24 τμήματα των ΤΕΙ μετά την ανακοίνωση τουυ υπουργείο Παιδείας των εισακτέων σε ΑΕΙ,ΤΕΙ κλπ. Πρόκειται για τα  παρακάτω Τμήματα των ΤΕΙ:
1.      ΤΕΙ ΘΕΣ/ΚΗΣ, ΤΕΧΝΟΛ. ΑΛΙΕΙΑΣ & ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ (με έδρα τα Μουδανιά)
2.      ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ, ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ (με έδρα την Αμαλιάδα)
3.      ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ (με έδρα τα Γρεβενά)
4.      ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ (με έδρα τη Φλώρινα)
5.      ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ (με έδρα τη Φλώρινα)
6.      ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ, ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΤΙΡΙΩΝ (με έδρα τα Τρίκαλα)
7.      ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ, ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΒΙΟΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
8.      ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ, ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
9.      ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ, ΔΑΣΟΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (με έδρα την Καρδίτσα)
10.  ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ, ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΑΚΩΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΟΚΟΜΙΑΣ
11.  ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦ. ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ (με έδρα τον Άγ. Νικόλαο)
12.  ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ, ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (με έδρα το Ηράκλειο)
13.  ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ, ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ (με έδρα την Άρτα)
14.  ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ, ΙΧΘΥΟΚΟΜΙΑΣ ΑΛΙΕΙΑΣ (με έδρα την Ηγουμενίτσα)
15.  ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ, ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (με έδρα την Ηγουμενίτσα)
16.  ΤΕΙ ΚΑΒΑΛΑΣ, ΟΙΝΟΛΟΓΙΑΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΟΤΩΝ (με έδρα τη Δράμα)
17.  ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ, ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (με έδρα την Κεφαλονιά)
18.  ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (με έδρα την Κεφαλονιά)
19.  ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (με έδρα τη Λευκάδα)
20.  ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ, ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΑΚΩΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ & ΑΝΘΟΚΟΜΙΑΣ
21.  ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ, ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
22.  ΤΕΙ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ, ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΑΚΩΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ & ΑΝΘΟΚΟΜΙΑΣ
23.  ΤΕΙ ΜΕΣΟΛΛΟΓΓΙΟΥ, ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
24.  ΤΕΙ ΜΕΣΟΛΛΟΓΓΙΟΥ, ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΙΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ

Δεν θα εισαχθούν επίσης φοιτητές στο Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών επειδή εξετάζεται αν θα συνεχιστεί ή όχι η λειτουργία του.

Τρίτη 10 Μαΐου 2011

Μπράτης Δημήτρης, Πώς κρίνονται οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί

Πώς κρίνονται οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί
ΠΡΟΣΟΧΗ : Η εγκύκλιος Φ.361.23/7/Δ1/672/6-2-2001 έχει καταργηθεί
Συναδέλφισσες , συνάδελφοι,
Με αφορμή τη σύγχυση που υπάρχει εξαιτίας της Φ.361.23/7/Δ1/672/6-2-2001 εγκυκλίου, η οποία βασίστηκε στην υπ΄ αρίθμ. 2490/27-10-2000 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβούλου του Υπουργείου Παιδείας και στο άρθρο 13 παρ. 5 του Ν 1566/85 το οποίο ανέφερε :
Άρθρο 13 , παρ.15 του Ν.1566/85
Αν μειωθούν οι οργανικές θέσεις με την κατάργηση ή συγχώνευση δημοτικών σχολείων, παραμένουν ως υπεράριθμοι οι νεότεροι στο βαθμό και καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις που θα κενωθούν.

Σας ενημερώνω ότι η εγκύκλιος αυτή ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ γιατί οι διατάξεις του άρθρου 13 παρ. 5 του νόμου 1566/85 καταργήθηκαν με το νόμο 2986/2002 άρθρο 8 παράγραφος 8 η οποία αναφέρει :
Άρθρο 8 ,παρ. 8 του 2986/2002
Καταργούνται οι διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985 και η υπεραριθμία δασκάλων, που προκύπτει από την κατάργηση ή συγχώνευση δημοτικών σχολείων, ρυθμίζεται κατά τις ισχύουσες διατάξεις για τους λοιπούς εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ( Άρθρο 14 του ΠΔ 50/96 , παρ. 1 )

Επομένως για την κρίση των υπεράριθμων εκπαιδευτικών ισχύουν τα όσα σας έχω ανακοινώσει στο ενημερωτικό μου, από τις 16-3-2011 , με θέμα :
Πώς κρίνονται και τοποθετούνται οι συνάδελφοι που χάνουν την οργανική τους θέση εξαιτίας των συνενώσεων – καταργήσεων των σχολικών μονάδων (κάντε κλικ στον τίτλο για να δείτε το ενημερωτικό μου).

Δημήτρης Μπράτης

Στις 10:30΄ συγκέντρωση στο Εργατικό Κέντρο Ιωαννίνων


Δευτέρα 9 Μαΐου 2011

Ο κομματικός έλεγχος των Συμβουλίων Επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων

ΠΑΛΗΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

ΑΙΡΕΤΟΣ ΚΥΣΠΕ
ΤΗΛ. 6974 750409                                                                        
FAX: 210 3442287                               Αθήνα, 08/05/2011

Ο κομματικός έλεγχος των Συμβουλίων Επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων

Με αφορμή την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με τις Επιλογές Υποψηφίων Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, αλλά κυρίως με την κατάθεση Σχεδίου Νόμου που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων διάταξη που δίνει τη δυνατότητα στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης να ορίζει ένα (1) Διευθυντή Σχολείου και ένα (1) Σχολικό Σύμβουλο στο Συμβούλιο Επιλογής Διευθυντών επισημαίνω τα εξής:
·        Κανείς δεν αμφισβητεί πως η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου μας κάτω από την πίεση «σκληρού» κομματικού πυρήνα προχώρησε στην ανασυγκρότηση των ΠΥΣΠΕ αρχικά με βάση το Ν. 3839/2010 και, αργότερα, με το Ν.3848/2010 σε μια προσπάθεια του πλήρους ελέγχου των συμβουλίων. Συγκεκριμένα, στα Συμβούλια Επιλογής συμμετέχουν:
o   Οι Διευθυντές Εκπαίδευσης που επιλέγηκαν με τον πιο αναξιοκρατικό τρόπο.
o   Δύο (2) εκπαιδευτικοί ως μέλη που ορίζει, χωρίς κριτήρια, αλλά με βάση την «παραταξιακή ταυτότητα» ο Περιφερειακός Διευθυντής.
o   Ένας (1) επιπλέον διευθυντής και ένας (1) Σχολικός Σύμβουλος που κι αυτοί θα ορίζονται από τον Περιφερειακό Διευθυντή χωρίς κριτήρια επί της ουσίας.
o   Οι δύο (2) αιρετοί εκπρόσωποι.
Με βάση τα παραπάνω, όλοι μας κατανοούμε πως οι επιλογές Διευθυντών Σχολικών Μονάδων θα είναι μια καλοστημένη διαδικασία στην υπηρεσία των «ημετέρων».
Καλόπιστα ρωτάται η κ. Υπουργός, που ευαγγελίζεται την αξιοκρατία, γιατί δεν προχωρά άμεσα στην κατάθεση τροπολογίας για ορισμό αντικειμενικών κριτηρίων για την επιλογή των μελών των Συμβουλίων Επιλογής Διευθυντών Σχολείων, ώστε να μην τα ορίζουν αυθαίρετα και κατά το δοκούν οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης;
Είναι δυνατόν κάποιοι να δρομολογούν ελεγχόμενη επιλογή διευθυντών σχολείων για την εξυπηρέτηση μικροπαραταξιακών και μικροπολιτικών συμφερόντων;
Είναι δυνατόν κάποιοι, εν μέσω της μεγαλύτερης οικονομικής κρίσης που βιώνουμε, να ασχολούνται με καταδικασμένες πρακτικές του παρελθόντος που αποσκοπούν στην αναξιοκρατία, τον κομματισμό και την «ημετεροκρατία»;
Πότε, επιτέλους, σ’ αυτόν τον τόπο και, ιδιαίτερα, στο χώρο της εκπαίδευσης θα συμβάλλουμε και θα επιβάλλουμε την αξιοκρατία, την ισονομία και, ταυτόχρονα, θα δημιουργήσουμε προοπτικές για ποιότητα στην εκπαίδευση;
Αν, τελικά, η πολιτική ηγεσία δεν συμβάλλει στην αξιοκρατία, με τη θεσμοθέτηση αντικειμενικών κριτηρίων για τη συγκρότηση των συμβουλίων, και απλά αφήσει να εξελιχθούν οι διαδικασίες όπως προβλέπονται, το μόνο που θα πετύχει με τις «πράσινες» επιλογές είναι να απογοητεύσει για άλλη μια φορά το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας προσθέτοντας ένα ακόμη πρόβλημα στα ήδη πολλά προβλήματα που δημιούργησε η εκπαιδευτική πολιτικής της Κυβέρνησης.
Τέλος πιστεύω πως αν οι επιλογές των Διευθυντών Σχολείων προηγηθούν των επιλογών των Σχολικών Συμβούλων, πρακτικά θα δημιουργηθούν πολλά προβλήματα.

Πάντα στη διάθεσή σας

  Παληγιάννης Βασίλης

Από φέτος τέρμα τα δωρεάν σχολικά βιβλία στους κυπρίους μαθητές.

Σε ποιες περιοχές μπορούν να γίνουν μόνιμοι διορισμοί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για το 2011

Κυριακή 8 Μαΐου 2011

Τι προβλέπεται σε περίπτωση συγχώνευσης σχολικών μονάδων


ΣΤΕΦΑΝΟΣ Φ. ΣΙΝΤΟΣ                 Ιωάννινα, 8-2-2011
ΑΙΡΕΤΟΣ ΑΠΥΣΠΕ ΗΠΕΙΡΟΥ
   ΤΗΛ/FAX: 2651094734
        ΚΙΝ: 6932817359                              ΠΡΟΣ
E-mail: stefsintos@sch.gr                   εκπ/κούς Π.Ε                                     
http://stefsintos.blogspot.com/               έδρες τους

2ο Ενημερωτικό Μαΐου 2011
Με αφορμή ερωτήματα, σχετικά με τις τοποθετήσεις των συναδέλφων που χάνουν την οργανική τους θέση, εξαιτίας των συνενώσεων – καταργήσεων, σας ενημερώνω ότι στο άρθρο 14 του Π.Δ. 50/96 παρ.1 προβλέπεται ότι: « σε περίπτωση συγχώνευσης σχολικών μονάδων για τη διαπίστωση της τυχόν υπεραριθμίας κρίνονται όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων που συγχωνεύονται.».
Αναλυτικά προβλέπονται τα εξής:
* Υπεραριθμίες εκπαιδευτικών - σε σχολικές μονάδες της Α/θμιας Εκπαίδευσης – είναι δυνατόν να προκύψουν από ίδρυση, κατάργηση, υποβιβασμό, διαίρεση ή συγχώνευση σχολείων ή άλλη αιτία (άρθρο 14, παρ. 1 του Π.Δ 50/96).
* Σε περίπτωση συγχώνευσης σχολικών μονάδων για τη διαπίστωση υπεραριθμίας κρίνονται όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων που συγχωνεύονται (άρθρο 14, παρ.1 του Π.Δ 50/96 και άρθρο 8, παρ. 8 του Ν. 2986/02) και τοποθετούνται με τη διαδικασία που περιγράφεται παρακάτω.

Διαδικασία ρύθμισης των υπεραριθμιών.

Αν διαπιστωθεί υπεραριθμία εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες, αυτή ρυθμίζεται με την παρακάτω διαδικασία:
1. Καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας που ανήκουν οργανικά στο σχολείο όπου διαπιστώθηκε η υπεραριθμία να δηλώσουν, εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών, αν επιθυμούν ή όχι να κριθούν ως υπεράριθμοι.
2. Στη συνέχεια το Π.Υ.Σ.Π.Ε. σε συνεδρίασή του χαρακτηρίζει ονομαστικά τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, κατά σχολική μονάδα, λαμβάνοντας υπόψη τα εξής:

  • Από όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης.
  • Από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι στη σχολική μονάδα.
  • Οι εκπαιδευτικοί που μετατέθηκαν ή τοποθετήθηκαν στη σχολική μονάδα το ίδιο σχολικό έτος, εκτός των εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν ως υπεράριθμοι, θεωρείται ότι τοποθετήθηκαν ταυτόχρονα.
  •  Σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης, υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που συγκεντρώνουν το μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης.
  • Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι, σύμφωνα με τα παραπάνω, καλούνται από το Π.Υ.Σ.Π.Ε. να υποβάλουν δήλωση τοποθέτησης σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες, στις οποίες υπάρχουν οργανικά κενά, εντός δέκα (10) ημερών.

Τοποθέτηση των υπεράριθμων εκπαιδευτικών

  • Όταν η υπεραριθμία σε ένα σχολείο οφείλεται σε ίδρυση αντίστοιχου νέου σχολείου στην σχολική περιφέρειά του και στο οποίο μετακινούνται μαθητές του αρχικού σχολείου, οι υπεράριθμοι τοποθετούνται, εφόσον το επιθυμούν κατά απόλυτη προτεραιότητα στο νέο σχολείο. Η τοποθέτηση γίνεται με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης.
  • Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να τοποθετηθούν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατά απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και όπου αυτό δεν είναι δυνατό, σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης.
                          

    Τι ισχύει για τους εκπαιδευτικούς που δεν τοποθετούνται σύμφωνα με την παραπάνω διαδικασία.

  •  Όσοι εκπαιδευτικοί δεν επιθυμούν ή δεν κατέστη δυνατό να τοποθετηθούν σύμφωνα με τη διαδικασία των παραπάνω περιπτώσεων, τοποθετούνται σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης, συγκρινόμενοι με όλους τους εκπαιδευτικούς που ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση.
  • Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις, παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για τη συμπλήρωση του ωραρίου τους. Η διάθεση αυτών γίνεται με τη σειρά προτίμησης και το σύνολο των μονάδων μετάθεσής τους.

ΠΡΟΣΟΧΗ:
  • Οι εκπαιδευτικοί των παραπάνω περιπτώσεων μπορούν εφόσον το επιθυμούν να μετατεθούν κατά προτεραιότητα το ίδιο ή τα επόμενα σχολικά έτη στο σχολείο που κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, αν σε αυτό δημιουργηθούν κενές θέσεις.
  • Όσοι έχουν μετατεθεί ή τοποθετηθεί ως «ειδικές κατηγορίες» εξαιρούνται και δεν κρίνονται ως υπεράριθμοι.
  • Οι πολύτεκνοι δεν εξαιρούνται από τις ανωτέρω διατάξεις για τη ρύθμιση των υπεραριθμιών και συγκρίνονται με όλους τους εκπαιδευτικούς (άρθρο 30, παρ. 4 του Ν. 3848/10).
Στέφανος Σίντος
                                                                                                                  

Σάββατο 7 Μαΐου 2011

Τροπολογία για την ΕΑΕ, τους αναπληρωτές και τα Υπηρεσιακά Συμβούλια

Μπράτης Δημήτρης
ΑΙΡΕΤΟΣ ΚΥΣΠΕ
Αθήνα 7-5-2011 

Τι προβλέπεται για την Ειδική Αγωγή, τους αναπληρωτές και τη σύνθεση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων ( ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ ) στο Σχέδιο Νόμου για το «Θεσμικό πλαίσιο των πρότυπων πειραματικών σχολείων , ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής». 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Την επόμενη εβδομάδα , στις 12 του Μάη 2011, εισάγεται για ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής το Σχέδιο Νόμου «Θεσμικό πλαίσιο των πρότυπων πειραματικών σχολείων. Ίδρυση ινστιτούτου εκπαιδευτικής πολιτικής, οργάνωση του ινστιτούτου τεχνολογίας υπολογιστών και εκδόσεων <<ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ>> και λοιπές διατάξεις»
Στο Σχέδιο Νόμου περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για την Ειδική Αγωγή, τους αναπληρωτές, τη σύνθεση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, τη μεταφορά των μαθητών κτλ. 
  1. 1.      Στο Άρθρο 56 του σχεδίου νόμου ρυθμίζονται θέματα Ειδικής Αγωγής. Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων προβλέπονται :  
«….Στο άρθρο 11 του ν. 3848/2010 επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: 
  • Στην περίπτωση β' της παραγράφου 1 απαλείφεται η φράση «του κλάδου δασκάλων».
  • Η παράγραφος 7 αντικαθίσταται ως εξής: «7. Ως Προϊστάμενοι ΚΕ.Δ.Δ.Υ. επιλέγονται:
α) εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης των κλάδων νηπιαγωγών και δασκάλων, εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του π.δ. 323/1993 και εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ02 Φιλολόγων, ΠΕ03 Μαθηματικών και ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, με βαθμό Α', που έχουν τα τυπικά προσόντα τοποθέτησης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ., δεκαετή συνολική εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση και έχουν ασκήσει, τουλάχιστον επί μία πενταετία διδακτικά καθήκοντα, από τα οποία τουλάχιστον τρία διδακτικά έτη σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και
β) μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π) όλων των κλάδων, με βαθμό Α’ και δεκαετή συνολική εκπαιδευτική υπηρεσία σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ.». 

Οι δύο αυτές τροποποιήσεις σημαίνουν ότι οι νηπιαγωγοί μπορούν , πλέον , να είναι υποψήφιοι για θέσεις Σχολικών Συμβούλων Ειδικής Αγωγής (Ε.Α.Ε.) και προϊστάμενοι ΚΕ.Δ.Δ.Υ .Όπως σας είχα ενημερώσει αυτός ήταν και ο λόγος που καθυστέρησε η προκήρυξη των θέσεων Σχολικών Συμβούλων Eιδικής Αγωγής.  

2.Με τροπολογίες που κατατέθηκαν στο ίδιο σχέδιο νόμου προβλέπονται τα εξής :  
Α. Αναπληρωτές 
α) Εκπαιδευτικοί οι οποίοι προσλαμβάνονται στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου διαγράφονται από τους πίνακες αναπληρωτών για το σχολικό έτος που διανύεται κατά την ανακοίνωση της πρόσληψης και για το επόμενο σχολικό έτος, εφόσον δεν αναλαμβάνουν για οποιονδήποτε λόγο υπηρεσία εντός πέντε ημερών από την ανακοίνωση της πρόσληψής τους ή αναλαμβάνουν υπηρεσία και παραιτούνται κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.
β) Οι διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου δεν εφαρμόζονται για τους εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται για χρονικό διάστημα μικρότερο των τεσσάρων ημερολογιακών μηνών, τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, τους εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται με πλήρες ή μειωμένο ωράριο για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων που λειτουργούν σε Ειδικά Καταστήματα Κράτησης Νέων, τους εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται κατά τη διάρκεια της εκπλήρωσης των στρατιωτικών τους υποχρεώσεων και αδυνατούν για το λόγο αυτό να αναλάβουν υπηρεσία καθώς και για τους εκπαιδευτικούς που υποχρεούνται να παραιτηθούν προκειμένου να εκπληρώσουν τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις.
γ) Η περίπτωση α' της παραγράφου 45 του άρθρου 13 του ν. 3149/2003 (141 Α'), όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 4 του άρθρου 9 του ν. 3391/2005 (240 Α'), καταργείται. 
Β. Σύνθεση Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ ) ,ως Συμβουλίων Επιλογής  
Ο Σχολικός Σύμβουλος και ο Δ/ντής Σχολείου που συμμετέχουν στα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΠΕ –ΠΥΣΔΕ ) , όταν αυτά λειτουργούν ως Συμβούλια Επιλογής , ορίζονται, πλέον, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή και όχι του Υπουργού Παιδείας. Προβλέπεται, επίσης, πώς γίνεται η αντικατάστασή τους σε περίπτωση « κωλύματος».
Συγκεκριμένα στο ν. 3848/2010 (71 Α') επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: 
  • Το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 8 του άρθρου 16 αντικαθίσταται ως εξής: «Τα μέλη των περιπτώσεων α' και β' του προηγούμενου εδαφίου ορίζονται με τους αναπληρωτές τους με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης.»
  • Στην παράγραφο 13 του άρθρου 16 προστίθεται τρίτο εδάφιο ως εξής: «Αν κατά την επιλογή των στελεχών των περιπτώσεων ια' έως και κβ' και κστ' έως και κη' της παραγράφου 2 του άρθρου 10, τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη της περίπτωσης β' της παραγράφου 8 του άρθρου 16 και των περιπτώσεων β' των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου έκτου του ν. 3839/2010 (51 Α'), όπως αντικαθίστανται, αντίστοιχα, από τις παραγράφους 8 και 9 του άρθρου 47, είναι υποψήφιοι, τότε στη θέση τους ορίζονται, με απόφαση του οικείου περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί με βαθμό Α' και σημαντική εκπαιδευτική και διοικητική εμπειρία ή σχολικοί σύμβουλοι.»
  • Στο τρίτο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 21 η λέξη «Σεπτεμβρίου» αντικαθίσταται από τη λέξη «Αυγούστου».
Για την πληρέστερη ενημέρωσή σας , σας κοινοποιώ το Άρθρο 56 από το σχετικό σχέδιο νόμου και τις τροπολογίες, όπως αυτές κατατέθηκαν στη Βουλή. 
Το Αρθρο 56 από το Σχέδιο Νόμου
Τροπολογία 1
Τροπολογία 2 
Δημήτρης Μπράτης