Κυριακή 26 Ιουνίου 2011

Κομματική και κοινωνική σύγχυση



Του Αγγελου Σταγκου
H δήλωση του Κυριάκου Μητσοτάκη στον ΣΚΑΪ ότι αν έπρεπε να υπερψηφίσει το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα ως 151ος βουλευτής, προκειμένου να εξασφαλιστεί η πέμπτη δόση του δανείου θα το έκανε, είναι ενδεικτική της απόλυτης σύγχυσης που επικρατεί στο πολιτικό σύστημα και στην κοινωνία. Από τη μία πλευρά, έχουμε πολιτικούς που είναι εγκλωβισμένοι στις κομματικές γραμμές και από την άλλη πλευρά έχουμε ένα τρομακτικό ποσοστό πολιτών, που με πλήρη άνεση και ανευθυνότητα πιέζουν ασφυκτικά για να μην ψηφιστεί το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, αδιαφορώντας αν έτσι επέλθει η χρεοκοπία και η στάση πληρωμών, γεγονός που θα πλήξει ανεπανόρθωτα το επίπεδο ζωής τους - για πάρα πολλά χρόνια και πολύ περισσότερο από αυτό που βιώνουν σήμερα.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε αργότερα και άλλη δήλωση, με την οποία διευκρίνισε ότι θα καταψηφίσει το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, υπακούοντας προφανώς στην κομματική πειθαρχία. Που σημαίνει ότι αντιλαμβάνεται την αναγκαιότητα του μεσοπρόθεσμου προγράμματος, καταλαβαίνει ότι η ψήφισή του αποτελεί προϋπόθεση για να συνεχισθεί η δανειοδότηση της χώρας και ότι έχει επίγνωση τι θα συμβεί αν διακοπεί η δανειοδότηση, αλλά δεν θα το ψηφίσει γιατί αυτό επιτάσσει η γραμμή του κόμματός του.
Πιθανότατα υπάρχουν και άλλοι βουλευτές στη Νέα Δημοκρατία ή και σε άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης που θα ήθελαν να ψηφίσουν υπέρ του μεσοπρόθεσμου προγράμματος, ενώ από την άλλη πλευρά είναι σίγουρο ότι υπάρχουν βουλευτές του ΠΑΣΟΚ με διάθεση να το καταψηφίσουν, αλλά είτε θα πειθαρχήσουν στην κομματική γραμμή είτε βαθιά μέσα τους καταλαβαίνουν τι θα σημαίνει για τη χώρα η απόρριψη του μεσοπρόθεσμου προγράμματος από την πλειοψηφία της Βουλής και δεν θέλουν (και σωστά) να αναλάβουν τέτοια ευθύνη. Τυπικό παράδειγμα η κ. Βάσω Παπανδρέου που συνεχώς διαλαλεί ότι το Μεσοπρόθεσμο «δεν βγαίνει».
Ομως αυτή η κατάσταση δείχνει ξεκάθαρα πόσο κοντά στο τέλος τους βρίσκονται πλέον τα πολιτικά κόμματα στην Ελλάδα, όπως τουλάχιστον είχαν διαμορφωθεί στη μεταπολίτευση. Δεν είναι δυνατόν να συνεχίσουν να συμβιώνουν στα ίδια κόμματα άνθρωποι που βλέπουν διαφορετικά το παρόν και το μέλλον της χώρας, τις δομές της, τον προσανατολισμό της και τη σχέση της με την Ευρωπαϊκή Ενωση και τη Δύση. Καιρός να σταματήσει το ψάρεμα στα θολά νερά στο οποίο επιδίδονται τα δύο κόμματα εξουσίας στην Ελλάδα, φθάνοντας στα όρια της σχιζοφρενικής συμπεριφοράς. Είναι βέβαιο ότι το πολιτικό σκηνικό θα αναδιαρθρωθεί, νέα κόμματα θα ανασχηματισθούν σε πιο καθαρές βάσεις και η σχετική διαδικασία βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.
Αν παραδεχθούμε ωστόσο ότι το πολιτικό σύστημα αντικατοπτρίζει τη σημερινή κοινωνία πώς μπορεί αυτή να αλλάξει; Ειδικά όταν, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, ένα τόσο μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού τάσσεται εναντίον της ψήφισης του Μεσοπρόθεσμου, όταν οι συνδικαλιστές που εκπροσωπούν ανθρώπους με σταθερή εργασία στον δημόσιο τομέα κηρύσσουν ουσιαστικά ανταρσία και όταν μαζεύονται τόσοι άνθρωποι συνεχώς στις πλατείες για να διαμαρτυρηθούν, να υποστηρίξουν απερίγραπτα πράγματα, ακόμη και για να εμποδίσουν την λειτουργία της Βουλής. Αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις μιας χρεοκοπίας, είτε επειδή τις αγνοούν είτε γιατί δεν τις αντιλαμβάνονται είτε και εκ του πονηρού γιατί νομίζουν ότι αν καταρρεύσει η χώρα θα απαλλαγούν από τα προσωπικά τους αδιέξοδα που σε πολλές περιπτώσεις περιλαμβάνουν και χρέη.
Με λίγα λόγια, τίθεται θέμα κατά πόσον η κοινωνία δημιούργησε το συγκεκριμένο πολιτικό σκηνικό, ή αν το πολιτικό σκηνικό δημιούργησε τη σημερινή κοινωνία μας. Αν δηλαδή «η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα» και φυσικά απάντηση δεν μπορεί να δοθεί, παρά μόνον εκ του αποτελέσματος. Εφόσον η διαφαινόμενη αναδιάρθρωση του πολιτικού σκηνικού πάρει σάρκα και οστά και καταφέρει να εξορθολογίσει παράλληλα την ελληνική κοινωνία, θα αποδειχθεί ότι η πολιτική ηγεσία της χώρας έχει τη δυνατότητα να διαμορφώσει ένα συλλογικό τρόπο σκέψης που αντιλαμβάνεται τη σύγχρονη πραγματικότητα και την απαιτούμενη συμπεριφορά. Αν δεν το κατορθώσει, σημαίνει ότι η χώρα θα παραμένει πίσω από τους καιρούς. Αξίζει πάντως να γίνει η προσπάθεια.
http://www.kathimerini.gr/

Επιτέλους ο ασθενής εξέπνευσε

Η σύγκριση είναι αναπόφευκτη. Πόσα χρόνια διαρκούν οι δικαστικές έρευνες για τη Siemens ή για το Βατοπέδι ή για τα ομόλογα; Δύο, τρία, έξι χρόνια ή και περισσότερο κάποια απ' αυτές; Και αποτέλεσμα ως τώρα δεν έχουμε δει. Το αντίθετο δηλαδή απ' ό,τι συμβαίνει με την υπόθεση των στημένων ποδοσφαιρικών αγώνων και τη δράση των οργανωμένων συμμοριών που λυμαίνονται τον χώρο. Λιγότερο από χρόνο έχει διαρκέσει η διερεύνηση της σχετικής υπόθεσης και ήδη έχουμε σαφή και συγκεκριμένα αποτελέσματα.
Αν θυμάστε, επανειλημμένα έχω γράψει ότι ο σεβασμός μας προς τη Δικαιοσύνη είναι αυτονόητος, αλλά ο σεβασμός μας προς τους δικαστές είναι κάτι που οφείλουν οι ίδιοι να το κατακτήσουν με τις πράξεις τους. Οπως εν προκειμένω τον έχουν κατακτήσει οι κυρίες Ράικου και Παπανδρέου. Γιατί απ' όσα έχουν δημοσιοποιηθεί το τελευταίο εικοσιτετράωρο, δεν είναι μόνο η συγκεκριμένη υπόθεση. Την ίδια αποτελεσματικότητα έχουν επιδείξει και με όσες άλλες, μείζονος σημασίας, έχουν ασχοληθεί.
Γι' αυτό και η αισιοδοξία είναι βάσιμη ότι η βρώμα στον χώρο του ποδοσφαίρου αυτήν τη φορά θα καθαρίσει. Προσπαθώ να θυμηθώ αν όλα αυτά τα χρόνια που είμαι στη δημοσιογραφία υπήρξαν ανάλογες δικαστικές παρεμβάσεις εναντίον κυκλωμάτων που λυμαίνονταν χώρους κοινωνικών δραστηριοτήτων. Δεν μπορώ να θυμηθώ ούτε μία. Και μάλιστα με τόσο πολλά και ηχηρά ονόματα. Κι αυτό λέει πολλά. Αποδεικνύει ότι έχουμε να κάνουμε με μια σπάνια για τα ελληνικά δικαστικά χρονικά περίπτωση, που μας επιτρέπει να πιστεύουμε πως αυτήν τη φορά η φράση "το μαχαίρι θα φτάσει στο κόκαλο" θα προδιαγράψει το τελικό αποτέλεσμα.
Οι δύο κυρίες της Δικαιοσύνης ανταποκρίνονται με το παραπάνω στο καθήκον τους. Μένει να δούμε αν θα επιδείξουν ανάλογη συμπεριφορά και οι αθλητικές και κρατικές αρχές της χώρας. Γιατί αν κάτι είναι ήδη βέβαιο, δεν είναι άλλο από το γεγονός ότι άσχετα με το τελικό αποτέλεσμα, το οικοδόμημα του ελληνικού ποδοσφαίρου, όπως το γνωρίζαμε μέχρι και χθες, έχει πλέον καταρρεύσει.
Αν κάτι μένει, είναι η τυπική επιβεβαίωση ότι ο μακροχρόνια ασθενής επιτέλους εξέπνευσε. Κι ας ευχηθούμε να είναι οριστικός ο θάνατος και να μην τον δούμε κάποια στιγμή να βρικολακιάζει.
http://www.ethnos.gr/ 
bartzinopoulos@hotmail.com

Σάββατο 25 Ιουνίου 2011

Αποτελέσματα εκλογών για το ΔΣ της ΔΟΕ

Μετά τις χτεσινές αρχαιρεσίες στο συνέδριο της ΔΟΕ η ΠΑΣΚ πήρε 212 ψήφους και 4 έδρες (από 252 και 5 έδρες), η ΔΑΚΕ 179 ψήφους και 4 έδρες (από 226 και 4 έδρες), οι Παρεμβάσεις 91 ψήφους και 2 έδρες (από 63 και 1 έδρα), η ΕΣΑΚ-ΔΕΕ 68 ψήφους  και 1 έδρα,  η Συνεργασία 36 και καμία έδρα (δεν είχε έδρα), ενώ 5 ψήφους πήραν διάφοροι και 2 οι Αγωνιστικές Κινήσεις. Για το ΔΣ της ΔΟΕ ψήφισαν 600 αντιπρόσωποι και υπήρχαν 5 άκυρα και 2 λευκά.
περισσότερα:
http://www.alfavita.gr/artro.php?id=37350

48ΩΡΗ ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ TΡITH 28 & TETAΡTH 29 IOYNIOY 2011


ΟΛΟΙ ΣΤΗ 48ΩΡΗ ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ
TΡITH 28 & TETAΡTH 29 IOYNIOY 2011
ΟΧΙ στην κοινωνική εξαθλίωση
ΔΕΝ θα περάσουν τα αντιλαϊκά μέτρα
Η δύναμη και η ελπIδα είναι στους αγώνες

                                             Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η Κυβέρνηση και η Τρόικα, παρά την αντίδραση των εργαζομένων και τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις της ελληνικής κοινωνίας, ιδίως μέσα από τα πρωτόγνωρα συλλαλητήρια, συνεχίζουν την επίθεσή τους σε βάρος των δικαιωμάτων μας.
Επιμένουν και μάλιστα με συνοπτικές, αντισυνταγματικές και εκβιαστικές διαδικασίες στην ψήφιση του αντιλαϊκού μεσοπρόθεσμου προγράμματος και του εφαρμοστικού Νόμου, στον παραπέρα περιορισμό και περικοπή των δικαιωμάτων των εργαζομένων και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων.
Επιμένουν στην ίδια αδιέξοδη οικονομική πολιτική που οδηγεί τους εργαζόμενους και την κοινωνία στη φτώχεια και την εξαθλίωση ενώ αυξάνει την ύφεση, την ανεργία, το χρέος και τα ελλείμματα.
Ο σχηματισμός της νέας Κυβέρνησης δεν ήταν παρά ένα ακόμη παιχνίδι στην τακτική και την προπαγάνδα για να περάσουν τα νέα αντιλαϊκά μέτρα.
Με το νέο μνημόνιο και το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα δεν θα μείνει τίποτα όρθιο.
Ξεπουλιέται η δημόσια περιουσία, οι δημόσιες επιχειρήσεις, τα δημόσια κοινωνικά αγαθά.
Το νερό, το ρεύμα, ο ΟΤΕ, τα λιμάνια, οι συγκοινωνίες, ο ΟΠΑΠ, τα Κρατικά Λαχεία, το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο κ.α. ξεπουλιούνται για ένα κομμάτι ψωμί, με δραματικές επιπτώσεις για την κοινωνία και την εγχώρια οικονομία.
Καταργούν και συγχωνεύουν δημόσιες υπηρεσίες, δημόσιους οργανισμούς, μειώνουν δραματικά την απασχόληση στο Δημόσιο αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις στους πολίτες και τους εργαζόμενους.
Φορτώνουν στους εργαζόμενους και την κοινωνία νέα δυσβάσταχτα φορολογικά βάρη με τη θέσπιση νέων φόρων, την αύξηση της άμεσης και έμμεσης φορολογίας.
Για τους εργαζόμενους στο Δημόσιο προβλέπεται και νέα μείωση εισοδημάτων μέσα από τη θεσμοθέτηση κρατήσεων για την ανεργία, την περικοπή κατά 50% του κινήτρου απόδοσης, την αναστολή της μισθολογικής εξέλιξης και των ρυθμίσεων του νέου μισθολογίου - φτωχολογίου.
Ταυτόχρονα μειώνεται το εφάπαξ, αυξάνονται οι κρατήσεις για την κοινωνική ασφάλιση, μειώνονται οι κύριες συντάξεις μέσω του ΛΑΦΚΑ αλλά και οι επικουρικές συντάξεις και τα Ταμεία του Δημοσίου οδηγούνται σε διάλυση.
Η Κυβέρνηση όμως δεν περιορίζεται μόνο σε μέτρα περικοπής δικαιωμάτων. Ανακοίνωσε αλλαγές και σε θεσμικό επίπεδο για το Δημόσιο, με τις οποίες επεκτείνει τη στοχοποίηση των Δημοσίων Υπαλλήλων επιχειρώντας ταυτόχρονα να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη.
Κάποιες από αυτές, θα τεθούν και σε δημοψήφισμα για να περιληφθούν στις συνταγματικές ανατροπές. Η κατάργηση της μονιμότητας στο Δημόσιο βρίσκεται προ των πυλών, για να ανοίξει πλέον και τυπικά ο δρόμος των απολύσεων και της παραπέρα ενίσχυσης των κομματικοπελατειακών σχέσεων,
Ο δρόμος που ακολουθεί η Κυβέρνηση και η Τρόικα είναι καταστροφικός, για τους εργαζόμενους και την κοινωνία.
Τα μνημόνια και τα μέτρα λιτότητας θα διαδέχονται το ένα το άλλο και θα οδηγούν στη φτώχεια και την εξαθλίωση τους εργαζόμενους και ολόκληρη την κοινωνία.
Οι εργαζόμενοι με τον αγώνα μας, η κοινωνία με τα μαζικά συλλαλητήρια και τη δράση της, μπορούμε να σταματήσουμε αυτή την πορεία.
• Να υπερασπιστούμε το δικαίωμα στη ζωή, για μας, για τους συνταξιούχους αλλά ιδιαίτερα για τους νέους, για την ίδια τη χώρα.
• Να εμποδίσουμε την ψήφιση του μεσοπρόθεσμου και των νέων αντιλαϊκών μέτρων.
Απεργιακές συγκεντρώσεις στην Αθήνα:
ΤΡΙΤΗ 28 ΙΟΥΝΙΟΥ 2011 στις 11 το πρωί στο Πεδίον του Άρεως
ΤΕΤΑΡΤΗ 29 ΙΟΥΝΙΟΥ 2011 στις 7 το απόγευμα στην πλατεία Κλαυθμώνος

Από την Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Υπ.Π.Δ.Μ.Θ., «ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ»

ΘΕΜΑ: «ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ»

Έχοντας υπόψη:

1.      Τις διατάξεις του Ν. 1566/85 (ΦΕΚ Α΄167) «Δομή και λειτουργία της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης και άλλες διατάξεις».
2.      Τις διατάξεις του Ν. 2525/1997 (ΦΕΚ Α΄ 188) «Ενιαίο Λύκειο, Πρόσβαση των Αποφοίτων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου και άλλες διατάξεις».
3.      Τη με αρ. πρωτ. 105954/Γ2/03-09-2009 (ΦΕΚ Β΄ 1890) Υπουργική Απόφαση που καθορίζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ημερησίου Γυμνασίου.
4.      Την 1120/H/7-1-2010 (ΦΕΚ Β1) κοινή Απόφαση του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με θέμα: «Καθορισμός αρμοδιοτήτων των Υφυπουργών του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων».
5.      Τις διατάξεις του άρθρου 90 του κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (ΦΕΚ Α΄ 98).
6.      Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη εις βάρος του κρατικού Προϋπολογισμού.

Αποφασίζουμε


1)     Οι μαθητές της Α΄ τάξης Γυμνασίου θα διδάσκονται ως  β΄ ξένη γλώσσα την Γαλλική ή την Γερμανική ή την Ιταλική ή την Ισπανική (παράλληλη διδασκαλία).
Η δημιουργία τμημάτων παράλληλης διδασκαλίας ξένης γλώσσας θα γίνεται με τις εξής προϋποθέσεις:
α) Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών που απαιτείται για τη δημιουργία τμήματος είναι δεκαπέντε (15). Σε περιπτώσεις ειδικών λειτουργικών συνθηκών (νησιωτικότητα, ορεινότητα, δυσχέρειες πρόσβασης, κλπ.) μπορούν να λειτουργήσουν τμήματα με ελάχιστο αριθμό δώδεκα (12) μαθητών μετά από απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης και β) Η ύπαρξη οργανικής θέσης εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που θα διδάσκονται οι μαθητές.
Για την Α΄ τάξη του Γυμνασίου, οι Διευθυντές θα συγκεντρώσουν τα ενυπόγραφα σημειώματα των μαθητών που φοιτούν στη ΣΤ΄ Δημοτικού για τη γλώσσα που επιθυμούν να διδαχθούν και λαμβάνοντας υπόψη τις ανωτέρω προϋποθέσεις θα προβούν στη δημιουργία τμημάτων παράλληλης διδασκαλίας.

2) Οι μαθητές της Β΄ και Γ΄ τάξης του Γυμνασίου του σχολικού έτους 2011-2012 θα συνεχίσουν να διδάσκονται τη γλώσσα που έχουν διδαχθεί κατά το σχολικό έτος 2010-2011 με τις εξής προϋποθέσεις:
α) Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών που απαιτείται για τη δημιουργία τμήματος είναι δεκαπέντε (15). Σε περιπτώσεις ειδικών λειτουργικών συνθηκών (νησιωτικότητα, ορεινότητα, δυσχέρειες πρόσβασης, κλπ.) μπορούν να λειτουργήσουν τμήματα με ελάχιστο αριθμό δώδεκα (12) μαθητών μετά από απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης και β) Η ύπαρξη οργανικής θέσης εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που διδάσκονται οι μαθητές.
Εφόσον, σύμφωνα με τα ανωτέρω, δε δημιουργηθούν τμήματα για τους μαθητές της Β΄ και Γ΄ τάξης του Γυμνασίου του σχολικού έτους 2011-2012, οι μαθητές έχουν τις εξής δυνατότητες:
·           ή να ισχύσει το Π.Δ. 188/1985 (άρθρο 2, παρ. 1)
·           ή μετεγγραφή του μαθητή σε όμορο Γυμνάσιο που θα διδάσκεται η ίδια γλώσσα που διδασκόταν ο μαθητής.

Οι με αρ. πρωτ. 66302/Γ2/10-06-2011, 62780/Γ2/02-06-2011, 85970/Γ2/29-08-2006 (ΦΕΚ Β΄1415) και 89409/Γ2/08-07-2008 (ΦΕΚ Β΄ 1351) Υπουργικές Αποφάσεις και η με αρ. πρωτ. Γ2/4637/04-09-2001 απόφαση καταργούνται.

Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από το σχολικό έτος 2011-12.
Η παρούσα να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.



Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ



ΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ

Παρασκευή 24 Ιουνίου 2011

Πρώην διευθυντής του ΔΝΤ κάνει λόγο για σφάλματα στην Αργεντινή

Ο πρώην γενικός διευθυντής του ΔΝΤ, Μισέλ Καμντεσί, παραδέχθηκε σήμερα μιλώντας σε ένα επιχειρηματικό συμπόσιο στο Μπουένος Άιρες ότι ο διεθνής πιστωτικός θεσμός μπορεί να έκανε «πολλές ηλιθιότητες και σφάλματα» στις σχέσεις του με την Αργεντινή, κατά τη δεκαετία του 1990.
«Πιθανόν να κάναμε πολλές ηλιθιότητες και σφάλματα, τελικά όμως το πρόβλημα του χρέους διακανονίστηκε, πήρε όμως τούτο τον καιρό του», δήλωσε ο κ. Καμντεσί – θήτευσε στην κορυφή του ΔΝΤ, από το 1987 έως το 2.000. Μετά το 2006, η Αργεντινή ανακοίνωσε ότι εξόφλησε το σύνολο του δανεισμού της έναντι του ΔΝΤ.
Αρνείται σήμερα η κυβέρνησή της να δεχθεί σε επίσκεψη αντιπροσωπείες του διεθνούς πιστωτικού οργανισμού, υποστηρίζοντας ότι το ΔΝΤ φέρει – εν μέρει – ευθύνη για τη δραματική τροπή που έλαβαν οι οικονομικές εξελίξεις στην Αργεντινή, κατά τη διετία 2001-2002.
Hμερομηνία :  23-06-11 
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ




Πιο αυστηρό το Μνημόνιο II για 138 δισ.

Ανακοίνωση των θεμάτων «Μελέτης Περίπτωσης» για τους υποψηφίους Διευθυντές σχολικών μονάδων

Δελτίο Τύπου
Ανακοίνωση των θεμάτων «Μελέτης Περίπτωσης» για τους υποψηφίους Διευθυντές σχολικών μονάδων
Το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ανακοινώνει τα θέματα που αφορούν στη «Μελέτη Περίπτωσης», κατά τη διαδικασία της συνέντευξης των υποψηφίων Διευθυντών σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Πρόκειται για δύο αρχεία: ένα για την Πρωτοβάθμια και ένα για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στη δημοσιότητα δίδεται  μόνο η περιγραφή της περίπτωσης, ενώ στα μέλη του Συμβουλίου Επιλογής- συνοδευτικά με την περιγραφή - δίδονται ενδεικτικές ερωτήσεις και ενδεικτικές απαντήσεις, που έχουν στόχο να διαμορφώσουν το πλαίσιο σκέψης και προβληματισμού. Τα μέλη του Συμβουλίου έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν και άλλες ερωτήσεις, πέραν των ενδεικτικών, σχετικές  με τη «Μελέτη Περίπτωσης».
Βάσει του Ν. 3848/2010, η καινοτομία αυτή αποσκοπεί στην επιλογή των καλύτερων στελεχών εκπαίδευσης, στο πλαίσιο της αξιοκρατίας και της διαφάνειας που διέπει τη διαδικασία επιλογής, δεδομένου ότι ο Διευθυντής σχολικής μονάδας είναι κομβικής σημασίας στη λειτουργία του Νέου Σχολείου.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.
Για τα σχετικά αρχεία με τα θέματα των «Μελετών Περίπτωσης» πατήστε εδώ.

«Πλήρωση θέσεων Σχολικών Συμβούλων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.)»


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
-----
ΓΕΝΙΚΗ  ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ  ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 
Α/ΘΜΙΑΣ  &  Β/ΘΜΙΑΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ  ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Π.Ε.

ΤΜΗΜΑ Ε΄

----------
Α. Παπανδρέου 37
151 80 ΜΑΡΟΥΣΙ
Ιστοσελίδα: http://www.minedu.gov.gr
Πληροφορίες: Γ. Λιαμπότης τηλ:  210-3442125   
                           Β. Ευθυμίου, τηλ 2103442462             
                           Ε. Τάγαρη, τηλ. 2103442462
                           Μ. Ρεπανίδα, τηλ. 2103442895
Fax:  210-3442897
Βαθμός Ασφαλείας:
Να διατηρηθεί μέχρι:


Μαρούσι,   23 – 6 - 2011
Αρ.Πρωτ.  Βαθμός Προτερ
 Φ.351.1/ 39 / 70556 /Δ1
ΑΔΑ: 4Α3Υ9-8Ζ


                Π Ρ Ο Κ Η Ρ Υ Ξ Η


ΘΕΜΑ : «Πλήρωση θέσεων Σχολικών Συμβούλων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.)»           

Πέμπτη 23 Ιουνίου 2011

Ανακοίνωση αποτελεσμάτων επαναληπτικών Πανελληνίων Εξετάσεων

Δελτίο Τύπου
Από το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι οι  βαθμολογίες των υποψηφίων, που συμμετείχαν στις επαναληπτικές εξετάσεις των Γενικών  Λυκείων, βρίσκονται από σήμερα στα σχολεία.

Παράλληλα, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να πληροφορούνται τη βαθμολογία τους στην  ιστοσελίδα του Υπουργείου http://www.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο  κωδικό εξετάσεων και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το  πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Ανακοίνωση των θεμάτων «Μελέτης Περίπτωσης» για τους υποψηφίους Διευθυντές σχολικών μονάδων

Δελτίο Τύπου
Ανακοίνωση των θεμάτων «Μελέτης Περίπτωσης» για τους υποψηφίους Διευθυντές σχολικών μονάδων
Το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ανακοινώνει τα θέματα που αφορούν στη «Μελέτη Περίπτωσης», κατά τη διαδικασία της συνέντευξης των υποψηφίων Διευθυντών σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Πρόκειται για δύο αρχεία: ένα για την Πρωτοβάθμια και ένα για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στη δημοσιότητα δίδεται  μόνο η περιγραφή της περίπτωσης, ενώ στα μέλη του Συμβουλίου Επιλογής- συνοδευτικά με την περιγραφή - δίδονται ενδεικτικές ερωτήσεις και ενδεικτικές απαντήσεις, που έχουν στόχο να διαμορφώσουν το πλαίσιο σκέψης και προβληματισμού. Τα μέλη του Συμβουλίου έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν και άλλες ερωτήσεις, πέραν των ενδεικτικών, σχετικές  με τη «Μελέτη Περίπτωσης».
Βάσει του Ν. 3848/2010, η καινοτομία αυτή αποσκοπεί στην επιλογή των καλύτερων στελεχών εκπαίδευσης, στο πλαίσιο της αξιοκρατίας και της διαφάνειας που διέπει τη διαδικασία επιλογής, δεδομένου ότι ο Διευθυντής σχολικής μονάδας είναι κομβικής σημασίας στη λειτουργία του Νέου Σχολείου.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.
Για τα σχετικά αρχεία με τα θέματα των «Μελετών Περίπτωσης» πατήστε εδώ.

Τρίτη 21 Ιουνίου 2011

Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης

Σφαγή αριστούχων σε 17 µαθήµατα

Σφαγή αριστούχων στα 17 από τα 22 µαθήµατα των Πανελλαδικών, η οποία σπρώχνει προς τα κάτω τις φετινές βάσεις εισαγωγής στα περισσότερα τµήµατα και σχολές της Τριτοβάθµιας Εκπαίδευσης, αποκάλυψε η χθεσινή ανακοίνωση των βαθµολογιών απότο υπουργείο Παιδείας.
περισσότερα:
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=4636516

Στατιστικά στοιχεία των βαθμολογιών των Πανελληνίων Εξετάσεων

Δίδονται σήμερα στη δημοσιότητα τα στατιστικά στοιχεία των βαθμολογιών των μαθημάτων, στα οποία εξετάστηκαν σε πανελλαδικό επίπεδο οι μαθητές και οι απόφοιτοι Γενικού Λυκείου καθώς και οι απόφοιτοι Επαγγελματικού Λυκείου (Ομάδας Β’) για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει ότι :
  • Στις εξετάσεις προσήλθε το 98,37% του  συνόλου των υποψηφίων (85478 από 86924 υποψηφίους). Το 2010 είχε προσέλθει το 98,4% του  συνόλου των υποψηφίων (90593 από 92081 υποψηφίους).
  • Φέτος αναβαθμολογήθηκαν, λόγω διαφοράς α’ και β’ βαθμολογητή, 36.538 γραπτά (ποσοστό 6,83%). Παρατηρείται δηλαδή μείωση σε σχέση με το 2010. (Το 2010 είχαν αναβαθμολογηθεί  40.089 γραπτά (ποσοστό 7,08%)).
  • Η κλιμάκωση της βαθμολογίας έχει βελτιωθεί στα περισσότερα μαθήματα σε σχέση με το 2010 (με την έννοια ότι επιτρέπει την καλύτερη κατάταξη των υποψηφίων). Μείωση εμφανίζεται στα γραπτά που βαθμολογήθηκαν  μεταξύ 18-20 (11,09 έναντι 15,51% για το έτος 2010)  καθώς και στα γραπτά που βαθμολογήθηκαν μεταξύ 15-18 (18,08% έναντι 19% για το έτος 2010.
Πιο συγκεκριμένα, στα επιμέρους μαθήματα η κατανομή της βαθμολογίας «βελτιώθηκε» σε όλα τα μαθήματα εκτός της Φυσικής Γενικής Παιδείας (όπου το ποσοστό των «αριστούχων» αυξήθηκε σε σχέση με πέρυσι και έφτασε στο 47,27%).
Τα σχετικά στοιχεία επισυνάπτονται εδώ.

Δευτέρα 20 Ιουνίου 2011

Μέχρι τη 1.00 το μεσημέρι θα έχουν αναρτηθεί οι πίνακες σε όλα τα σχολεία

Στις 12.00 το μεσημέρι οι βαθμολογίες από τις Πανελλαδικές στο Internet

Στις 12.00 το μεσημέρι όλοι οι υποψήφιοι θα μπορούν, με τον ειδικό προσωπικό κωδικό τους, να μάθουν τη βαθμολογία τους από τις Πανελλαδικές εξετάσεις. Η διαδικασία ανάρτησης με τους πίνακες βαθμολογιών στα σχολεία της χώρας έχει ξεκινήσει και θα έχει ολοκληρωθεί έως τη 1.00 το μεσημέρι, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας.

«Έχουν φύγει από το πρωί οι πίνακες στις αρμόδιες διευθύνσεις και κάνουμε τους τελικούς ελέγχους ώστε στις 12.00 το μεσημέρι να είναι διαθέσιμες και στο Διαδίκτυο», αναφέρει στέλεχος του υπουργείου Παιδείας.
Εως και τις 28 Ιουνίου υποβάλλουν το Μηχανογραφικό τους είτε µόνοι τους από οποιονδήποτε Η/Υ που έχει πρόσβαση στο ∆ιαδίκτυο είτε στο Λύκειό τους µε τη βοήθεια των καθηγητών τους. «ΤΑ ΝΕΑ» για τη διευκόλυνση των υποψηφίων παραθέτουν ένα πλήρες ιστορικό των βάσεων εισαγωγής της τελευταίας δεκαετίας και τη διακύµανσή τους για κάθε πανεπιστηµιακό τµήµα.
http://www.tanea.gr/

Κυριακή 19 Ιουνίου 2011

Το «τις αγορεύειν βούλεται;» και η ισηγορία, του Παντελη Μπουκαλα

Αξιολόγηση ή επιθεώρηση για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ; του Δημήτρη Τζιόβα

http://www.tovima.gr/
Ξεκίνησε η αξιολόγηση των ΤΕΙ και ΑΕΙ και οι εκθέσεις αξιολόγησης αρκετών τμημάτων έχουν ήδη αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ). Συμμετείχα σε μια τέτοια αξιολόγηση και επειδή δεν μας ζητήθηκε από την ΑΔΙΠ να σχολιάσουμε τη διαδικασία, προτείνοντας βελτιώσεις ή αναδεικνύοντας τυχόν δυσλειτουργίες, θα ήθελα να το κάνω δημόσια με το σκεπτικό ότι αυτό που γίνεται δεν είναι ακριβώς αξιολόγηση ούτε θα συμβάλει σε ουσιαστικές αλλαγές.

Το παράδειγµα, του Γιάννη Καρτάλη