Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2011

Ανακοίνωση για την κατάργηση των αιρετών από τα Πειθαρχικά Συμβούλια

 
Αρ. Πρωτ.503
Αθήνα 8/12/2011
Προς
Την Υπουργό Παιδείας
κ. Άννα Διαμαντοπούλου
Κοιν:
1. Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
2. Μ.Μ.Ε.
       
Ανακοίνωση
για την κατάργηση των αιρετών από τα Πειθαρχικά Συμβούλια

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καταγγέλλει την οποιαδήποτε σκέψη κατάργησης των αιρετών εκπροσώπων των εργαζομένων από τα Πειθαρχικά Συμβούλια. Σε όλες τις σύγχρονες δημοκρατικές κοινωνίες ακόμα και οι κατηγορούμενοι για τα απεχθέστερα εγκλήματα, δικαιούνται το δικαίωμα στην υπεράσπιση.
Η σαθρή επιχειρηματολογία, της ατιμωρησίας, η οποία δήθεν οφείλεται στην παρουσία εκπροσώπων των εργαζομένων στα Πειθαρχικά Συμβούλια, δε στέκεται σε σοβαρή βάση, καθώς όλοι γνωρίζουν πως η πλειοψηφία των συμβουλίων στελεχώνεται από διορισμένα και όχι αιρετά μέλη.
Η προσπάθεια σύνδεσης της κατάργησης με τραγικά περιστατικά, τα οποία οι εργαζόμενοι όχι απλά καταγγέλλουν αλλά απαιτούν  την παραδειγματική τιμωρία των ενόχων, υποδηλώνει πως μπροστά στην υλοποίηση των σχεδίων τους, κάποιοι δε διστάζουν να χρησιμοποιήσουν τις πιο απαράδεκτες και αντιδεοντολογικές πρακτικές σπίλωσης των εργαζομένων.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. δηλώνει πως είναι κατηγορηματικά αντίθετο σε όλες αυτές τις λογικές που ως στόχο έχουν την περαιτέρω αποδυνάμωση των εργαζομένων, τους οποίους κάποιοι ονειρεύονται να μετατρέψουν σε έρμαια κάθε αυθαιρεσίας, προκειμένου να υλοποιήσουν τους σχεδιασμούς τους. Θα αντιπαλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις, όλες τις βαθιά αντιδραστικές αλλαγές που μετατρέπουν σε κόλαση το εργασιακό περιβάλλον αλλά και τις ζωές των εργαζομένων.
Η επίθεση στα δικαιώματα και στις κατακτήσεις των εργαζομένων δε θα περάσει!!!

Ανακοίνωση για την τριετή παραμονή των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών

 
Αρ. Πρωτ.504
Αθήνα 8/12/2011
Προς
Την Υπουργό Παιδείας
κ. Άννα Διαμαντοπούλου
Κοιν:
1. Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
2. Μ.Μ.Ε.
       
Ανακοίνωση
για την τριετή παραμονή των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει εκφράσει τη συνολική αντίθεσή του με το Ν.3848/2010 πολλές από τις ρυθμίσεις του οποίου έρχονται σε αντίθεση με τις ψηφισμένες θέσεις του κλάδου και αγωνίζεται για την κατάργησή του.
Η ρύθμιση που αφορά στην υποχρεωτική παραμονή των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στην οργανική τους θέση, στη συγκεκριμένη μάλιστα οικονομική συγκυρία που ο μισθός του πρωτοδιόριστου εκπαιδευτικού έχει μετατραπεί σε φιλοδώρημα (660€), φαντάζει σαν μια βαθιά τιμωρητική διάταξη η οποία έχει μοναδικό στόχο να δημιουργήσει προβλήματα και όχι να λύσει.
Ακόμα και το μοναδικό «δήθεν» επιχείρημα της δημιουργίας καλύτερου κλίματος από τη μεγαλύτερη παραμονή στο ίδιο σχολείο των εκπαιδευτικών, είναι έωλο γιατί η υποχρεωτική τριετής παραμονή σε καμιά περίπτωση δεν την εξασφαλίζει, καθώς τον πρώτο χρόνο οι εκπαιδευτικοί είναι στη διάθεση των ΠΥΣΠΕ και στη συνέχεια τοποθετούνται σε οργανική θέση, εάν υπάρχει κενή.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με δεδομένο και τον πολύ μικρό – σχεδόν μηδενικό – αριθμό διορισμών ζητά να καταργηθεί η συγκεκριμένη ρύθμιση και να αντικατασταθεί με κίνητρα παραμονής (π.χ. επιπλέον μόρια) καθώς δημιουργεί τεράστια προβλήματα και δε λύνει κανένα.


Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2011

Ο αριθμός των αναπληρωτών που θα προσληφθούν στην Π.Ε. για κάθε ειδικότητα, μέχρι το τέλος της εβδομάδας

Μπράτης Δημήτρης
Αιρετός ΚΥΣΠΕ

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι ,

Σύμφωνα με ενημέρωση, από τα αρμόδια τμήματα του Υπουργείου Παιδείας, μέχρι το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να γίνουν προσλήψεις αναπληρωτών πλήρους και μειωμένου ωραρίου για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (κρατικού προϋπολογισμού και ΕΣΠΑ) ως εξής :

Για περισσότερα κάντε "κλικ" εδώ

Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2011

Εντολή της Υπουργού για άμεση αντιμετώπιση των περιστατικών επίορκων εκπαιδευτικών

Δελτίο Τύπου


Εντολή της Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου, για άμεση αντιμετώπιση των περιστατικών επίορκων εκπαιδευτικών
Άμεση και αποφασιστική αντιμετώπιση των υποθέσεων αναξιοπρεπούς και ανάρμοστης συμπεριφοράς εκπαιδευτικών ζητεί η Υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, με επιστολή της προς τους Προέδρους των Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων, Ανώτερων Περιφερειακών Υπηρεσιακών Συμβουλίων και Περιφερειακών Υπηρεσιακών Συμβουλίων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η Υπουργός  τονίζει ότι συμπεριφορές επίορκων εκπαιδευτικών, με θύματα αθώες παιδικές ψυχές, δεν μπορούν να μένουν ατιμώρητες, εξαιτίας νομικίστικων και γραφειοκρατικών διαδικασιών.
Εντός 15 ημερών ζητεί ενημέρωση για όλες τις υποθέσεις που εκκρεμούν για μεγάλο χρονικό διάστημα, για το ιστορικό τους, καθώς και για τους λόγους που δεν έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές έρευνες.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2011

Τα κενά όλων των ειδικοτήτων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Μπράτης Δημήτρης
Αιρετός ΚΥΣΠΕ


Συναδέλφισσες , συνάδελφοι
Σας κοινοποιώ πίνακες με τα κενά όλων των ειδικοτήτων στην Π.Ε. , όπως αυτά καταγράφηκαν από τις Διευθύνσεις Π.Ε. όλης της χώρας και απεστάλησαν στο Υπουργείο Παιδείας, μετά τις τελευταίες προσλήψεις αναπληρωτών.

 Για να δείτε τους πίνακες κάντε κλικ εδώ

Ο Ι «Α Θ Λ Ι Ο Ι»


  
      Του Χρήστου Παπαδημητρίου.
              Κοινωνιολόγου.
                            
                                        Ο  Ι  «Α  Θ  Λ  Ι  Ο  Ι»

              (Με αφορμή την αδυναμία μου σήμερα ως εκπαιδευτικός να προσφέρω στους μαθητές μου ελπίδα –προοπτική –γέλιο-ζωή, και για αυτό φταίω εγώ φταις κι εσύ αγαπητέ Αναγνώστη, φταίνε κι αυτοί οι άθλιοι κι απερίγραπτοι τύποι οι οποίοι ακόμη πολιτικολογούν ιερουργούν αρθρογραφούν ασκούν εξουσία ,και με την παρουσία τους προκαλούν...)

…Όταν ο άνθρωπος ζει αμόρφωτος και απελπισμένος, όταν η γυναίκα πουλάει το κορμί της για μια μπουκιά ψωμί ,όταν το παιδί υποφέρει από αγραμματοσύνη κι από έλλειψη παιδείας,... τότε Άθλιος  ονομάζεται  ο άνθρωπος…
Όταν όμως ο άνθρωπος εκατό χρόνια σχεδόν μετά την παραπάνω παραδοχή του Βίκτωρος Ουγκό έχει ξεπεράσει τις συγκεκριμένες προβληματικές περιοχές, και εντούτοις αντιμετωπίζει τα πράγματα στην χώρα μας ως άλλος Γιάννης Αγιάννης, ο κεντρικός ήρωας δηλαδή των Αθλίων στο πρόσωπο του οποίου εξετάζεται η φύση του καλού και του κακού.
Τότε αγαπητέ μου Αναγνώστη νομιμοποιούμαστε να ισχυριστούμε με βεβαιότητα ότι σήμερα …ο άνθρωπος κατέστη Άθλιος...
Ο άθλιος στην πρώτη περίπτωση αντικατοπτρίζει τον ταπεινό και καταφρονημένο, στην δική μας σημερινή κοινωνική πραγματικότητα άθλιος είναι αυτός όπως έχει καταγραφεί, η σωστότερα κωδικοποιηθεί στην συνείδηση της κοινωνίας, αλλά και στην ατομική συνείδηση ενός εκάστου ως ανυπόληπτος ως αφερέγγυος, ως αναξιόπιστος διαχειριστής της δημόσιας περιουσίας και ανειλικρινής υπερασπιστής της κάθε μορφής  αξιοπρέπειας .
Κι ενώ αυτό είναι κοινός τόπος όλοι αυτόν τον τύπο του άθλιου πολίτη η συμπολίτη, του άθλιου πολιτικού η ιερωμένου, του άθλιου πανεπιστημιακού η δημοσιογράφου, κοκ τον αναζητούμε έξω από το ίδιο περιβάλλον, μακριά από το «εμείς» και πάντα κοντά στο «εσείς»,ποτέ εδώ αλλά σχεδόν πάντα εκεί.
Έτσι λοιπόν κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας, ισχυριζόμενοι φαιδρώς ότι «δεν είμαστε όλοι ίδιοι»,  ιδιαίτερα σήμερα σε αυτή την ενοχική εποχή που για όλα φταίνε οι άλλοι ,και η ευθύνη για όλα τα κακώς κείμενα είναι ξένη από δικές μας συμπεριφορές και πρακτικές.
Προκαλεί αλγεινή εντύπωση η αδυναμία ή η άρνηση αυτοκριτικής καθότι αποτελεί την βάση της επανατοποθέτησης στα πράγματα, φαίνεται και επιβεβαιώνεται τούτες τις ολέθριες μέρες όμως ότι αρνούμαστε έστω για λίγο να δούμε στον καθρέφτη γυμνό τον εαυτό μας.
Προκαλεί αηδία στον «εναπομείναντα πολίτη»(καθότι η αθλιότητα δεν βρίσκει παντού έδαφος να ριζώσει) καθώς παρακολουθεί άναυδος την συνειδητή  άρνηση όλων των προαναφερόμενων  στο να κάνουν αυτοκριτική έστω και με την έννοια της παραδοχής του χτες.
Και θεωρεί αλχημεία τις στημένες τηλεοπτικές διαφωνίες οι οποίες έχουν χάσει παντελώς τον ενημερωτικό χαρακτήρα των, αφού διατεταγμένοι δημοσιογράφοι επιτελούν διατεταγμένο έργο –μορφή αθλιότητας δηλαδή, συμπεριφορά δηλαδή την οποία η κοινωνία αναγνωρίζει ως άθλια και τους ίδιους ως αθλίους.
Λυπάμαι και θλίβομαι ομολογώ και ντρέπομαι με τον εαυτό μου που ως άτομο δεν μπόρεσα να κάνω την δική μου αυτοκριτική για πολλούς λόγους , αλλά αποτελεί πραγματικό γεγονός ότι το περιβάλλον γενικότερα καθίσταται αρνητικό σε αυτή την προσπάθεια ,καθότι καθημερινά ακόμη  και σε αυτή την οριακή στιγμή για την πολιτιστική και πολιτισμική μας συνέχεια ,επικρατεί μια ανυπέρβλητη αμοραλιστή διάθεση η οποία και γεννά μια γενικευμένη αφασία.
Παραδέχομαι ως άτομο την ελλειμματικότητα μου, ως πολίτης αυτής της κοινωνίας όμως επισημαίνω και την αναποτελεσματική παρουσία  του «κοινωνικού γίγνεσθαι» γενικότερα.
Με αυτή την παραδοχή η αθλιότητα ξεπέρασε τα ανεκτά όρια από όλους αυτούς τους τύπους από οπουδήποτε κι αν προέρχονται και ανήκουν για την ανελέητη υποκρισία τους, για το απύθμενο θράσος τους είτε πρόκειται για κληρονόμους και διαχειριστές της πολιτικής της πανεπιστημιακής ,δικαστικής η εν γένει της όποιας κοινωνικής πραγματικότητας.
 Τέτοια άθλια πραγματικότητα βιώνουμε σήμερα από άθλιους διαχειριστές με την έννοια κατ αρχάς της αμφίβολης δυναμικής  των προσωπικοτήτων όπως αυτό το τελευταίο διάστημα φάνηκε στην πολιτική σκηνή  αλλά  και όπως τελικά κατέληξε στην πρώτη ερμαφρόδιτη ελληνική δημοκρατία.
Ως άλλος Γιάννης Αγιάννης, ο οποίος ούτε στην καλοσύνη του ευεργέτη του δεν μπόρεσε να αντισταθεί, και ξανακύλησε στην πρότερα κατάσταση, η χώρα σήμερα σε κάθε μάλλον φαινομενική προσπάθεια διάσωσης μετακυλύει ξανά και ξανά  στην πρότερα κατάσταση  χωρίς αιδώ από κανέναν.
Από κανέναν  εκ των πολλών Αγιάννηδων, οι οποίοι κοιμήθηκαν και ξύπνησαν ο καθένας με την δική του μέθοδο για την σωτηρία της πατρίδας, με πρακτικές οι οποίες αποδείχτηκαν άθλιες με την έννοια ότι η κάθε μέθοδος πρωτίστως σκόπευε στην  επιβίωση του προσωπικού μικρόκοσμου καθενός εκάστου.
Είναι επιβεβλημένη η παρατήρηση ότι σήμερα πρέπει να τεθούν και να επιβληθούν όρια στην άσκηση της κάθε μορφής  εξουσίας, είναι αναπόφευκτο πια  να οροθετηθεί το πλαίσιο και να επαναπροσδιοριστεί με σύγχρονες θέσεις, το τι επιτρέπεται και το τι απαγορεύεται στον οποιοδήποτε ασκεί εξουσία, καθότι ακόμη και σήμερα δίνεται η εντύπωση ότι συνεχίζουν να λένε απερίγραπτες ανακολουθίες αλλά και να ενεργούν με αχαρακτήριστες πρακτικές .
Αγαπητέ συμπολίτη σκοπός της αναφοράς αυτής δεν είναι να μορφώσει η να εκπλήξει για το ύφος ή το ήθος της, αλλά σκοπός της είναι ο προβληματισμός ,ο οποίος δεν συνοδεύεται εσκεμμένα από κάποια πρόταση.
Οι Άθλιοι του Βίκτωρος Ουγκώ γράφτηκαν από αγάπη και νοσταλγία για την πατρίδα του, αφού την είχε χάσει και ήθελε να την ξαναζήσει στο όνειρο του.
Ο τίτλος και το περιεχόμενο του βιβλίου αναφέρεται και υπονοεί  τους καταφρονημένους, του προηγούμενου αιώνα  ενώ η έννοια που αποδίδεται σήμερα στη λέξη αναφέρεται και υπονοεί «αλητήριους» τύπους οι οποίοι καμία σχέση  δεν μπορεί να έχουν με τον κεντρικό ήρωα Γιάννη Αγιάννη ο οποίος έκλεψε ψωμί από οίκτο και λύπη για τον συνάνθρωπο, ενώ αυτούς που χαρακτηρίζουμε αθλίους σήμερα έκλεψαν-υποθήκευσαν και πιθανώς να καταστρέψανε  το αύριο των παιδιών της Ελλάδος, και αποταμίευσαν οι ανιστόρητοι ελεεινοί και τρισάθλιοι την ελπίδα τους για ζωή σε θυρίδες του εξωτερικού σε ισχυρά νομίσματα.
Οι άθλιοι όποιοι κι αν είναι…στον καθρέφτη τους γυμνοί δεν θα μπορέσουν να σταθούν…ποτέ.

 Γιάννενα 23/11/2011
.Κείμενο –Άρθρο-σε πρώτη γραφή. Τονίζεται για την αξιοπιστία του άρθρου αλλά και του     Εντύπου.
.Άρθρο ελεύθερο προς δημοσίευση –μετά των ευχαριστιών του υποφαινόμενου για την δημοσίευση.
.Ευχαριστώ θερμά .

Συνάντηση της Υφυπουργού Παιδείας με την ΟΛΜΕ

Δελτίο Τύπου

Συνάντηση της Υφυπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύης Χριστοφιλοπούλου, με την ΟΛΜΕ
Συναντήθηκαν, σήμερα 05/12/2011, η Υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, σχετικά με τα τρέχοντα ζητήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Γενικός Γραμματέας, Βασίλης Κουλαϊδής, και ο Ειδικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Μιχάλης Κοντογιάννης.
Τα επιμέρους θέματα που συζητήθηκαν ήταν:
  • Νέο Λύκειο & Τεχνολογικό Λύκειο
Στο πλαίσιο της υλοποίησης των τομέων πολιτικής συναίνεσης, η Ομοσπονδία ενημερώθηκε για το πώς εξελίσσονται οι συναντήσεις της Διακομματικής Επιτροπής, στην οποία διαφαίνονται σημεία σύγκλισης για το σχέδιο νόμου για το Νέο Λύκειο και το Τεχνολογικό Λύκειο, το οποίο θα κατατεθεί σύντομα στη Βουλή.
  • Αποζημιώσεις Πανελλαδικών Εξετάσεων 2011
Οι υπηρεσίες του Υπουργείου έχουν μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος των κονδυλίων στις Περιφερειακές Διευθύνσεις, για την καταβολή των αποζημιώσεων. Σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών, όλες οι εκκρεμότητες θα έχουν εξοφληθεί μέχρι το τέλος του έτους.
  • Αποσπάσεις Εκπαιδευτικών
Μετά την πρώτη εφαρμογή του αντικειμενικού συστήματος μοριοδότησης των αποσπάσεων, εξετάζεται η δυνατότητα αντιμετώπισης των ειδικών και ευαίσθητων περιπτώσεων, που λόγω ελλείψεων του σχετικού Π.Δ., δεν ικανοποιήθηκαν. Τα βασικά κριτήρια της παραπάνω προσπάθειας εξακολουθούν να είναι: α) οι ανάγκες των σχολείων, β) η εξυπηρέτηση των εκπαιδευτικών και γ) η εξασφάλιση της αντικειμενικότητας και της διαφάνειας στη διαδικασία των αποσπάσεων.
  • Εφεδρεία
Η Υφυπουργός ξεκαθάρισε για ακόμα μία φορά ότι, μετά από κατάθεση στοιχείων για την ομαλή λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος (Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Τριτοβάθμια Εκπαίδευση), το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε την εξαίρεση των εκπαιδευτικών από τη ρύθμιση της εφεδρείας.
  • Ειδικότερα Θέματα
Α) Η Υφυπουργός ενημέρωσε την ΟΛΜΕ ότι προωθείται νομοθετική ρύθμιση για τα οδοιπορικά των εκπαιδευτικών που μετακινούνται για τις ανάγκες της υπηρεσίας εντός Δήμου, βάσει της διανυόμενης χιλιομετρικής απόστασης.
Β) Σε ό,τι αφορά στη μισθολογική αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ακολουθούνται  οι γενικότερες ρυθμίσεις του ενιαίου μισθολογίου.
Η Εύη Χριστοφιλοπούλου δεσμεύτηκε να αναλάβει πρωτοβουλία για την αποσαφήνιση των παρακάτω θεμάτων: i) το ζήτημα που έχει προκύψει με τον πλεονάζοντα χρόνο προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών, μετά την ένταξη τους στο ενιαίο μισθολόγιο και ii)  την κατάταξη των αναπληρωτών στο εισαγωγικό κλιμάκιο, με βάση τα χρόνια υπηρεσίας τους.
Γ) Μετά από πρόταση της ΟΛΜΕ συμφωνήθηκε να παρασχεθεί εκπτωτική κάρτα Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (πάσο), για τους ενήλικες μαθητές των εσπερινών Γυμνασίων – Λυκείων που το έχουν ανάγκη.
  • Διάρκεια διδακτικού έτους
Στην επισήμανση των μελών του Συμβουλίου της ΟΛΜΕ, για την σύντμηση της διάρκειας του διδακτικού έτους, η Υφυπουργός ανταποκρίθηκε θετικά, τονίζοντας ότι πρέπει να εξαντληθεί, η προβλεπόμενη από τη νομοθεσία, διάρκεια του διδακτικού έτους, για αμιγώς παιδαγωγικούς λόγους.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2011

Κινηματογραφικές προβολές της Κ.Ο.ΠΙ (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων)

Κινηματογραφικές προβολές της Κ.Ο.ΠΙ, από Δευτέρα 5/12/2011 έως Πέμπτη 8/12/2011.

2 Δεκ. 2011
Η Κινηματογραφική Ομάδα του Π.Ι. συνεχίζοντας το αφιέρωμα στο φιλμ νουάρ στο πλαίσιο της Κινηματογραφικής Λέσχης παρουσιάζει:
Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου και Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου:
Μπλε Βελούδο “Blue Velvet” (David Lynch)
Αίθουσα Λόγου και Τέχνης «Δημήτρης Χατζής», Πανεπιστημιούπολη, στις 8.30 το βράδυ. ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ.


Η Κινηματογραφική Ομάδα του Π.Ι. παρουσιάζει τις «Κινηματογραφικές Δευτέρες και Τρίτες» στον κινηματογράφο «ΠΟΛΥΘΕΑΜΑ», με το αφιέρωμα «ΑΡΣΕΝΙΚΟ-ΘΗΛΥΚΟ».

Δευτέρα 5 και Τρίτη 6 Δεκεμβρίου:
Μια γυναίκα εξομολογείται “A woman under the influence” (John Cassavetes)
Κινηματογράφος ΠΟΛΥΘΕΑΜΑ, Σικελιανού 3, στις 10 το βράδυ. Γενική είσοδος 1 ευρώ.
Σχετικό Αρχείο: http://www.uoi.gr/announcements/system/attachments/4252.doc

Ο νέος Ελληνικός Διαφωτισµός

Του Γ. Μπαμπινιώτη*
 Από το κράτος τής δουλείας που καταπλάκωνε τη χώρα επί 400 χρόνια κατόρθωσε η Ελλάδα να απαλλαγεί το 1821 µε τον ένοπλο αγώνα των Ελλήνων µετά τον φωτισµό τους από µερικούς εµπνευσµένους διανοούµενους εντός και εκτός Ελλάδος. Με ηγετική µορφή έναν παθιασµένο για ελευθερία και παιδεία διανοούµενο, τον Αδαµάντιο Κοραή, µια σειρά από καλλιεργηµένους Ελληνες, πολλοί από τους οποίους ήταν ιερωµένοι, αναλώθηκαν στην πνευµατική αφύπνιση τού Γένους, η οποία οδήγησε στον νικηφόρο ξεσηκωµό. Κι είναι αυτό ένα τρανό παράδειγµα από την πρόσφατη ιστορία µας πώς η αληθινή παιδεία µπορεί να εµπνεύσει, να ενθουσιάσει και να ξεσηκώσει έναν ολόκληρο λαό, οδηγώντας τον να συνειδητοποιήσει ότι η ιστορία και η πολιτιστική κληρονοµιά του υπαγορεύουν µια καλύτερη τύχη γι’ αυτόν και τα παιδιά του. Ετσι η συµβολή τού Νεοελληνικού ∆ιαφωτισµού, µιας παιδευτικής αφύπνισης τού Γένους µε τη βοήθεια των διανοουµένων τής εποχής, των ∆ιδασκάλων τού Γένους, αποδείχθηκε καθοριστική.

Τα τελευταία χρόνια οι Ελληνες – πολιτικοί κυρίως αλλά και πολίτες – µε πράξεις και παραλείψεις µας οδηγήσαµε την Ελλάδα σε µια πρωτόγνωρη µορφή δουλείας, σε µια πλήρη εξάρτηση από αγορές, τράπεζες και ξένα εποπτικά όργανα. Πρόκειται για µια οικονοµική δουλεία που βυθίζει χιλιάδες Ελλήνων σε ανεργία, σε ανατροπή τής ατοµικής και οικογενειακής τους ζωής, σε µια οδυνηρή εξαθλίωση και απόγνωση. Η εξαθλίωση αυτή µάλιστα τείνει να καλύψει όλες τις µορφές τής ελληνικής ζωής, πλήττοντας θανάσιµα – ως µη ώφειλε – και την πνευµατική µας υπόσταση, την παιδεία και τον πολιτισµό µας. Μια καταχνιά όλο και περισσότερο σκεπάζει τις ψυχές των πολιτών. Ενα σκοτάδι ξεχύνεται σε όλες τις δραστηριότητές µας. Μια κατάθλιψη κυριεύει τη διάθεσή µας και µαυρίζει τις ελπίδες µας για το µέλλον. Εχουµε περάσει σε µια δουλεία που – τηρουµένων των αναλογιών – είναι το ίδιο βαριά, αν δεν είναι βαρύτερη από την ανελευθερία που έχει βιώσει η χώρα υπό ξένο ζυγό. Γιατί τώρα, απρόσµενα και υπό συνθήκες ειρήνης και συµπόρευσης των λαών τής Ευρώπης, διακυβεύονται η αξιοπρέπεια, η ψυχική ισορροπία, η συλλογική εικόνα τής χώρας, οι ελπίδες, το µέλλον και τα όνειρα ενός ολόκληρου λαού.

Το ζήτηµα πλέον είναι πώς θα αποτινάξουµε αυτόν τον νέο ζυγό που «ανεπαισθήτως» βάλαµε στον τράχηλό µας µετά από περίοδο σχετικής υλικής ευφορίας, προόδου και ευηµερίας που φάνηκαν µετά τον Εµφύλιο. Πρόκειται για µια ιδιότυπη δουλεία στρεβλών αντιλήψεων και άνοµων επιδιώξεων που επέφεραν την οικονοµική µας υποδούλωση. Πρόκειται για τη δουλεία τού βολέµατος, τού καταναλωτισµού, τής διαφθοράς, των πελατειακών σχέσεων, τής φοροδιαφυγής, τής ανοργανωσιάς, τής ανευθυνότητας, τής φιλαυτίας, τού καιροσκοπισµού, τής αρπαχτής, τής ευθυνοφοβίας, τού εύκολου πλουτισµού, τής απαξίωσης προσώπων και θεσµών, τής κατάλυσης αρχών και κανόνων, τής θεοποίησης τού χρήµατος, τής υποβάθµισης των αξιών και τής παιδείας, τής ποικιλόµορφης ξενοµανίας (από τις ξενόγλωσσες πινακίδες µέχρι τα Greeklish µας), τής αποµάκρυνσης από την παράδοση, τής υποτίµησης τού πολιτισµού, τής αποστασιοποίησης από την ορθόδοξη πίστη και τη θρησκεία γενικότερα. Πρόκειται για τη δουλεία τού ψευτοπροοδευτισµού, τής µόνιµης εξέγερσης πάντων εναντίον πάντων, τής καταρράκωσης τής εκπαίδευσης, των πάσης µορφής καταλήψεων ευκαίρως ακαίρως, τής άσκησης βίας προς και από ποικίλες πηγές, τής ισοπέδωσης και τού εξισωτισµού, τού αχαλίνωτου συνδικαλισµού, τού γενικού ξεχαρβαλώµατος και βαθµιαίου γκρεµίσµατος τής χώρας µας χωρίς περίσκεψη και χωρίς αιδώ. Ετσι – εκτός από µεµονωµένες φωνές και µικρές ανήµπορες δυνάµεις που αντιστάθηκαν, όπως κάποιοι διανοούµενοι – µόνοι µας κτίσαµε τα τείχη τής δουλείας µας, µιας δουλείας για την οποία τώρα όλοι θρηνούµε και κοπτόµεθα και αλληλοκατηγορούµαστε, µε αποδιοποµπαίο τράγο – όχι χωρίς λόγο – τους πολιτικούς.

Χρειαζόµαστε, λοιπόν, µέσα στην καταχνιά και στο σκοτάδι το φως που θα τα διαλύσει. Και αυτό δεν µπορεί να είναι παρά «τα φώτα» µιας εθνικής αυτοσυνειδησίας, µιας αυτογνωσίας και πολιτικοκοινωνικής εγρήγορσης που θα µάς βγάλουν από τα σηµερινά αδιέξοδα. Χρειαζόµαστε µια πνευµατική αφύπνιση, έναν σύγχρονο διαφωτισµό που θα βοηθήσει να πετάξουµε από πάνω µας τα βαρίδια που µάς κατέβασαν στον πάτο τής εθνικής απαξίωσης. Αυτός ο διαφωτισµός µπορεί να προέλθει από επιστήµονες και διανοούµενους, πολιτικά, κοινωνικά και ηθικά άφθαρτους και αδιάφθορους, µε ήθος και ηθική, µε παιδεία και φρόνηµα, µε όραµα, παρρησία, µαχητικότητα και ετοιµότητα για σύγκρουση όπου και όσο χρειαστεί, χωρίς εξαρτήσεις, χωρίς ατοµικά συµφέροντα, χωρίς προσωπικές βλέψεις. Τέτοιοι άνθρωποι, σε στενή συνεργασία µε ανιδιοτελείς πνευµατικές και πολιτιστικές δυνάµεις τού τόπου και, κυρίως, µε νεότερους µαχητικούς και αγνούς ανθρώπους, µέσα από δηµοκρατικές πάντοτε διαδικασίες (χωρίς αυτόκλητους σωτήρες), πρέπει να βγουν µπροστά, να αφυπνίσουν συνειδήσεις και να εµπνεύσουν τους Ελληνες να αγωνισθούν για να αποτινάξουν τη δουλεία των στρεβλώσεων και την απότοκη οικονοµική δουλεία. Με την προϋπόθεση ότι είµαστε αποφασισµένοι να υπερβούµε τον εαυτό µας και να προχωρήσουµε σε ανατροπές. Η παιδεία στην πιο ευρεία της έννοια, µε αρχές, κανόνες, ιδανικά και αξίες, µπορεί να ξαναγίνει η αφετηρία ενός νέου ελληνικού διαφωτισµού. Τα λόγια τής κορυφαίας µορφής τού Νεοελληνικού ∆ιαφωτισµού, τού Αδαµάντιου Κοραή, είναι όσο ποτέ επίκαιρα: «Τρόπον µεταβολής τής Ελλάδος από την εις την οποίαν ευρίσκεται κατάστασιν την σήµερον ούτ’ εστοχάσθην ποτέ ούτε στοχάζοµαι δυνατόν άλλον παρά την παιδείαν. […] Εξω τούτου τού µέσου τής αναγεννήσεως τής Ελλάδος, αν ήναι κανέν άλλο (και τι άλλο εµπορεί να νοµίση τις πλανώµενος παρά το µέσον τής βίας;) το στοχάζοµαι και άδικον και ανόητον».

*Ο κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης είναι καθηγητής της Γλωσσολογίας, πρόεδρος του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού, τέως πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών. 

http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=433215&h1=true

Σχετικά με πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας «Έθνος» για την εφεδρεία στους εκπαιδευτικούς

Δελτίο Τύπου
Σχετικά με σημερινό (03/12/2011) πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας «Έθνος» με τίτλο «Η εφεδρεία απειλεί 20.000 εκπαιδευτικούς», το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων διευκρινίζει:

Μετά από κατάθεση στοιχείων για την ομαλή λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος (Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Τριτοβάθμια Εκπαίδευση), το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε την εξαίρεση των εκπαιδευτικών από τη ρύθμιση της εφεδρείας.
Σε ό,τι αφορά στη μισθολογική αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών, αυτή ακολουθεί τις γενικότερες ρυθμίσεις του ενιαίου μισθολογίου.
Οι εκπαιδευτικοί, ως ανήκοντες στην κατηγορία ΠΕ(Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης), έχουν ίδιες αποδοχές με όλους τους συναδέλφους τους, της ίδιας κατηγορίας, στο υπόλοιπο δημόσιο.
Πέραν αυτού, οποιαδήποτε συζήτηση αποσκοπεί στη δημιουργία σύγχυσης και ανασφάλειας στους εκπαιδευτικούς.

Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2011

Κάθε χρόνο και χειρότερο το σχολείο








Της Βαρβάρας Αγγέλη
Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου 2011 
ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ
Κάθε χρόνο και χειρότερο το σχολείο

Και όμως μαθητές ακόμα και του Δημοτικού έχουν άγχος. Το ανησυχητικό αυτό στοιχείο αναδεικνύει πανελλαδική έρευνα του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγιεινής που πραγματοποιήθηκε το 2010.

Συγκεκριμένα, στην έρευνα των Α. Κοκκέβη, Α. Φωτίου, Μ. Σταύρου και Ε. Καναβού, αναφέρεται ότι ένας στους τέσσερις 11χρονους και ένας στους δύο 13χρονους και 15χρονους αισθάνονται αρκετά ή πολύ πιεσμένοι από το σχολείο. Η πίεση αυτή συνδέεται με την εμφάνιση ψυχοσωματικών συμπτωμάτων. Οι αυξημένες υποχρεώσεις των παιδιών, τα οδηγούν πολλές φορές στο στρες που συνδέεται με την εκδήλωση ψυχοσωματικών συμπτωμάτων.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι έφηβοι κάνουν απογευματινά μαθήματα (ιδιαίτερα ή στο φροντιστήριο) κατά μέσο όρο 9 ώρες την εβδομάδα. Το 2010 αυξάνονται οι ώρες που οι έφηβοι αναφέρουν ότι κάνουν ιδιαίτερα ή φροντιστήριο για τα μαθήματα του σχολείου.

ΔΙΗΜΕΡΟ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ


ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ


                                                                             Του Γρηγόρη Ι. Τζίμα
                Δασκάλου-Ειδικού Παιδαγωγού
Υπεύθυνου του τομέα Μορφωτικών Υποθέσεων
                         της ΝΟ.Δ.Ε.  ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

3η Δεκεμβρίου, παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ). Ημέρα αφιερωμένη στους αγωνιστές της ζωής, σ’ αυτούς που είναι μαζί μας, που είναι δίπλα μας, που είναι συνάνθρωποί μας, που όμως δυστυχώς  τους θυμόμαστε μια ημέρα το χρόνο! 
Αυτή την ημερομηνία που όλοι γράφουν και λένε…και λένε…και ξαναλένε χωρίς όμως να πραγματοποιούν, χωρίς να ενδιαφέρονται τις υπόλοιπες 364 ημέρες του χρόνου  γι’ αυτούς που παλεύουν καθημερινά για ένα καλύτερο   αύριο.
Θυμόμαστε τα άτομα με αναπηρία μια ημέρα το χρόνο. Τις άλλες τι κάνουμε;  Ποιός σκέφτεται, ποιός ενδιαφέρεται, ποιός ανησυχεί, ποιός σχεδιάζει, ποιός υλοποιεί γι’ αυτούς που είναι καθημερινοί μαχητές της ζωής;
Ας αναλογιστούμε όλοι, ότι έχουμε ευθύνη απέναντι στους συνανθρώπους μας που έχουν  ανάγκη και χρειάζονται τη βοήθειά μας.
Ο σχεδιασμός, η συμμετοχή, η ενθάρρυνση, η κινητοποίηση, η ανάπτυξη συλλογικότητας πρέπει να είναι καθημερινές πρακτικές για τους συνανθρώπους μας με αναπηρίες.
Η συνένωση των ανθρώπινων, θεσμικών, λογιστικών, υλικών και οικονομικών πόρων των Υπουργείων (Υγείας, Παιδείας, Κοινωνικών Υπηρεσιών, κ.ά), περιφερειακών, δημοτικών, τοπικών αρχών και άλλων εξειδικευμένων υπηρεσιών, είναι  ένας αποτελεσματικός τρόπος  για τη μεγιστοποίηση της δύναμης των ΑμεΑ.
Συνδυάζοντας μια εκπαιδευτική και κοινωνική προσέγγιση στην εκπαίδευση ΑμεΑ θα χρειαστεί αποτελεσματική διεύθυνση μηχανισμών που θα διευκολύνει τις διάφορες υπηρεσίες να συνεργαστούν σε εθνικό και τοπικό επίπεδο και θα επιτρέπει στις δημόσιες αρχές και στους συλλόγους να ενώσουν τις δυνάμεις τους.
Στη σημερινή εποχή με τα τεράστια οικονομικά προβλήματα, θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή και να αναπτυχθούν τεχνικές ενσωμάτωσης για τα ΑμεΑ.
Οι υπάρχουσες δομές σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο πρέπει να ενδυναμωθούν και οι δραστηριότητές τους να επεκταθούν σε πεδία όπως πολιτικές, προγράμματα, εκπαίδευση, συμμετοχή.
Η δημιουργία ευκαιριών-για όλους- είναι μία πρόκληση: μία εναλλακτική ερμηνεία του κόσμου και του ανθρώπου. ΟΛΟΙ  ΙΣΟΙ  ΟΛΟΙ  ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ.
                                                

ΕΘΝΟΣ, Η εφεδρεία απειλεί 20.000 εκπαιδευτικούς

 http://www.ethnos.gr/
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

Η εφεδρεία απειλεί 20.000 εκπαιδευτικούς

Στον χάρτη των κυβερνητικών σχεδιασμών μπαίνει η εργασιακή εφεδρεία των εκπαιδευτικών, με προοπτική να εφαρμοστεί στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Υπολογίζεται ότι με την εφαρμογή του μέτρου θα τεθούν σε προσυνταξιοδοτικό καθεστώς 18.000 - 20.000 δάσκαλοι και καθηγητές.