Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2013

Στης κατάληψης τα θρανία

Του Πάσχου Μανδραβέλη
Έχει ένα δίκιο η ΟΛΜΕ όταν λέει ότι «τα σχολεία χρειάζονται εκπαιδευτικούς κι όχι εισαγγελείς, αστυνομικούς και αυτόκλητους “αγανακτισμένους πολίτες”», αλλά πού να βρουν τα παιδιά τους εκπαιδευτικούς, αφού μόλις άρχισε το σχολικό έτος, εκείνοι απεργούσαν; Και άντε τους βρίσκουν τους εκπαιδευτικούς. Τι θα μάθουν από αυτούς; Την τέχνη της παρανομίας, διά των καταλήψεων;
Να σημειώσουμε για όσους συνδικαλιστές δεν το γνωρίζουν, ότι το άρθρο 334 παρ. 3 του ποινικού κώδικα προβλέπει: «Οποιος εισέρχεται παράνομα σε κατάστημα ή χώρο δημόσιας, δημοτικής ή κοινοτικής υπηρεσίας ή νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου ή επιχείρησης κοινής ωφέλειας ή παραμένει στους χώρους αυτούς παρά τη θέληση της υπηρεσίας που τους χρησιμοποιεί, της οποίας τη θέλησή του δηλώνει ο νόμιμος εκπρόσωπος ή ο υπάλληλός της και προκαλεί έτσι διακοπή ή διατάραξη της ομαλής διεξαγωγής της υπηρεσίας, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι μηνών».
Το βασικό πρόβλημα της Παιδείας είναι οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των λειτουργών της. Αυτοί που δεν ντρέπονται να διδάσκουν το ψεύδος σε νέα παιδιά και στην ελληνική κοινωνία γράφοντας σε ανακοινώσεις ότι οι καταλήψεις νομιμοποιούνται επειδή «αρκετοί μαθητές του λυκείου ψηφίζουν και έχουν όλα τα δικαιώματα του Ελληνα πολίτη» Α, ναι; Τι ποσοστό των μαθητών λυκείου έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του και ψηφίζει; Και με τους μαθητές 12-15 χρόνων του γυμνασίου, που μαθαίνουν από τα τρυφερά τους χρόνια την παρανομία, τι θα γίνει; «Οι πραγματικοί δάσκαλοι που είναι φωτεινό ορόσημο», όπως γράφει η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ, μπορούν μήπως να εξηγήσουν γιατί είναι αντιπαιδαγωγική η απόφαση κάποιων διευθυντών να μετακινήσουν μαθητές και εκπαιδευτικούς «από σχολεία που βρίσκονται σε κατάληψη σε άλλα γειτονικά, σε απογευματινή βάρδια»; Ας προσέξουμε τον βαθύτατο παραλογισμό που διδάσκεται η νέα γενιά: είναι αντιπαιδαγωγικό να γίνονται μαθήματα, ενώ είναι παιδαγωγικό να μη γίνονται!
Εχουν ξεφύγει οι συνδικαλιστικές οργανώσεις. Στη Σάμη της Κεφαλονιάς δικάζονται έξι εργαζόμενοι του δήμου για κάποια παραπτώματα. Η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς-Ιθάκης δεν συμπαρίσταται απλώς στους κατηγορουμένους. Προκήρυξε και «τρίωρη διευκολυντική (!) στάση εργασίας προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να μπορέσουν να παρευρεθούν στα δικαστήρια». Αυτούς τους δασκάλους έχουμε, αυτούς τους πολίτες έχουμε και θα έχουμε...

Πιέσεις για ψαλίδι σε εφάπαξ & επικουρικές

«Βόμβα» έτοιμη να εκραγεί είναι τα ασφαλιστικά ταμεία, με την τρόικα να ζητά μέτρα για να καλυφθεί η «μαύρη τρύπα». Η χθεσινή συνάντηση των δανειστών με τον υπουργό Εργασίας Γιάννη Βρούτση ακυρώθηκε αιφνιδιαστικά, ενώ αναζητείται τρόπος να αντιμετωπιστεί το χρηματοδοτικό κενό.

Δεν πραγματοποιήθηκε τελικά χθες η προγραμματισμένη συνάντηση τρόικας - υπ. Εργασίας. Οι δανειστές, πάντως, εμφανίζονται προβληματισμένοι για τα οικονομικά των Ταμείων
Δεν πραγματοποιήθηκε τελικά χθες η προγραμματισμένη συνάντηση τρόικας - υπ. Εργασίας. Οι δανειστές, πάντως, εμφανίζονται προβληματισμένοι για τα οικονομικά των Ταμείων
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δανειστές είναι ιδιαίτερα προβληματισμένοι για τα οικονομικά των ταμείων αλλά και για το ότι μια σειρά μνημονιακών μέτρων δεν έχουν εφαρμοστεί (π.χ. εισφορά στον τζίρο των επιχειρήσεων). Από την πλευρά του υπουργείου Εργασίας δίνονταν διαβεβαιώσεις πως η συνάντηση ακυρώθηκε επειδή είχαν κλείσει όλα τα θέματα στις επαφές με τα τεχνικά κλιμάκια.
Μεγάλο «αγκάθι» αποτελεί η ρήτρα μηδενικού ελλείμματος που πρέπει να εφαρμοστεί στα ταμεία από το 2014. Αυτό πρακτικά σημαίνει

Φόρος στα ανεντόπιστα χωράφια

Εως και διπλάσιο φόρο θα κληθούν να πληρώσουν χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων εξαιτίας της προχειρότητας με την οποία αντιμετώπισε το υπουργείο Οικονομικών το σχεδιασμό του νέου Ενιαίου Φόρου Ακινήτων.
Παλιά έριχναν την πέτρα και καθόριζαν τα σύνορα στο χωράφι. Τώρα η πέτρα αυτή πέφτει στο κεφάλι του ιδιοκτήτη Παλιά έριχναν την πέτρα και καθόριζαν τα σύνορα στο χωράφι. Τώρα η πέτρα αυτή πέφτει στο κεφάλι του ιδιοκτήτη Οι φορολογούμενοι θα βρεθούν αντιμέτωποι με τα κενά που ανέδειξε ο νέος νόμος εξαιτίας των λαθών που εντοπίστηκαν στη βάση δεδομένων για την ακίνητη περιουσία, του υπουργείου Οικονομικών και ως εκ τούτου θα πληρώσουν ακριβά τις ελλείψεις και τα λάθη του κρατικού μηχανισμού.
Κατά την προετοιμασία του νέου φόρου, τόσο τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών όσο και τα στελέχη που όρισαν τα κόμματα της συγκυβέρνησης να συγκεντρώσουν τα στοιχεία και να σχεδιάσουν το νέο φόρο, αντιλήφθηκαν ότι η βάση δεδομένων του υπουργείου είναι διάτρητη.

Παληγιάννης Β. - Μπράτης Δ.: Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Π.Ε. όλων των ειδικοτήτων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ

Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2013

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΚΛΑΔΟΥ ΠΕ70 ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2013-2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ypdvmth thumb other250 0Προσλήψεις Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ70-Δασκάλων στο πλαίσιο υλοποίησης των Πράξεων «Υποστήριξη των Ολοήμερων Σχολείων - Άξονας Προτεραιότητας 1», «Υποστήριξη των Ολοήμερων Σχολείων - Άξονας Προτεραιότητας 2» και «Υποστήριξη των Ολοήμερων Σχολείων - Άξονας Προτεραιότητας 3» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» για το διδακτικό έτος 2013-2014.
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι, για το σχολικό έτος 2013-2014, προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές, 873 εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ70-Δασκάλων για την κάλυψη λειτουργικών κενών αποκλειστικά και μόνον στο απογευματινό πρόγραμμα των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων, στο πλαίσιο υλοποίησης των Πράξεων «Υποστήριξη των Ολοήμερων Σχολείων - Άξονας Προτεραιότητας 1», «Υποστήριξη των Ολοήμερων Σχολείων - Άξονας Προτεραιότητας 2» και «Υποστήριξη των Ολοήμερων Σχολείων - Άξονας Προτεραιότητας 3» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» για το διδακτικό έτος 2013-2014.
Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για ανάληψη υπηρεσίας την Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2013 όπου και θα τοποθετηθούν προσωρινά με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.
Σημειώνεται ότι ως ημερομηνία πρόσληψης των προσωρινών αναπληρωτών λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.
Για τον πίνακα των ονομάτων πατήστε εδώ.

Αποσπάσεις Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπ/σης από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ

Αποσπάσεις και ανακλήσεις αποσπάσεων εκπ/κών Δ.Ε. από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ για το διδακτικό έτος 2013-2014

Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013

ΔΟΕ: ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ

 
Αρ. Πρωτ.217                       Αθήνα 27/9/2013
Προς
Τον Υπουργό Παιδείας
κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο
Κοιν.
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών

ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ
Κύριε Υπουργέ
   Παρά τις συνεχείς παρεμβάσεις μας, τόσο στις συναντήσεις που είχαμε όσο και με τα κείμενά μας, όπως πληροφορηθήκαμε από τους αιρετούς του Κ.Υ.Σ.Π.Ε., ούτε και στη σημερινή συνεδρίαση πρόκειται να συζητηθούν αιτήσεις απόσπασης από Π.Υ.Σ.Π.Ε. σε Π.Υ.Σ.Π.Ε. των συναδέλφων μας εκπαιδευτικών ειδικοτήτων.
   Θεωρούμε αδιανόητο το γεγονός ότι, στο όνομα των όποιων μετατάξεων που έφεραν αναστάτωση και αδικίες, αγνοούνται επιδεικτικά αιτήσεις που έχουν υποβάλει εκπαιδευτικοί που αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα υγείας καθώς και τεράστια οικογενειακά και οικονομικά προβλήματα.
   Σας καλούμε να δώσετε άμεσα εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου να εξεταστούν οι αιτήσεις των συναδέλφων ώστε να αρθεί η πολύ μεγάλη αδικία που υφίστανται εδώ και δυο μήνες.
                    

ΣτΕ: Αντισυνταγματική η εφεδρεία στο δημόσιο

Αντισυνταγματική κρίθηκε από την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας η εφεδρεία στο δημόσιο τομέα, και συγκεκριμένα το μέτρο της προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας για τους υπαλλήλους του αμιγούς δημόσιου τομέα που απασχολούνται καθαρά με σχέση Δημοσίου Δικαίου.
Όπως αναφέρεται, με την υπ’ αριθμ. 3354/2013 απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, κρίθηκε αντισυνταγματική η πρώτη εφεδρεία στο δημόσιο τομέα που προβλέφθηκε το 2011 με το Μνημόνιο Ι (Ν. 4024/2011) και την υπουργική απόφαση ΔΙΔΑΔ/Φ.26.14/56/ ΟΙΚ.1872/8.11.2011.
Ειδικότερα, οι δικαστές του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου, έκριναν ότι η εφεδρεία αντίκειται στο άρθρο 103 του Συντάγματος και στη συνταγματική αρχή τής ισότητας, ενώ μια δικαστής επιπρόσθετα έκρινε ότι αντίκειται και στη συνταγματική αρχή της αξιοκρατίας.
Αναλυτικότερα, σημειώνουν οι σύμβουλοι Επικρατείας ότι «δεν είναι συνταγματικά ανεκτή η πρόβλεψη στον νόμο της υποχρεωτικής, και χωρίς προηγούμενη κρίση του υπαλλήλου από υπηρεσιακό συμβούλιο, αποχωρήσεώς του» με μόνο κριτήριο τη συμπλήρωση ορισμένου χρόνου πραγματικής υπηρεσίας, έστω και αν αυτός είναι μεγάλος, όπως είναι η 35ετής υπηρεσία.
Σε άλλο σημείο της δικαστικής απόφασης, αναφέρεται ότι «δεν είναι συνταγματικά επιτρεπτό, προκειμένου να εξυπηρετηθεί ο θεμιτός σκοπός της αναδιοργανώσεως των δημοσίων υπηρεσιών και της ορθολογικής διαχειρίσεως της αντίστοιχης δημόσιας δαπάνης, να καθορίζονται όροι υποχρεωτικής απομακρύνσεως υπαλλήλων από την υπηρεσία με βάση κριτήρια μη συνδεόμενα με τις λειτουργικές και οργανωτικές ανάγκες της διοικήσεως, αλλά και με τα προσόντα, τις ικανότητες και την εν γένει υπηρεσιακή τους απόδοση και η κατάργηση των οργανικών θέσεων, τις οποίες κατείχαν οι αποκρινόμενοι, να επέρχεται ως αυτόθροη συνέπεια της απομακρύνσεως».
Όπως επισημαίνεται στην απόφαση, η απομάκρυνση δημοσίου υπαλλήλου από την υπηρεσία χωρίς τις εγγυήσεις του άρθρου 103 του Συντάγματος, δηλαδή χωρίς προηγούμενη κρίση υπηρεσιακού συμβουλίου, είναι επιτρεπτή μόνο σε δύο περιπτώσεις: Η πρώτη είναι η παύση έπειτα από δικαστική απόφαση και η δεύτερη είναι η αποχώρηση λόγω συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας.
Κατόπιν αυτών, οι σύμβουλοι Επικρατείας έκριναν αντισυνταγματική την εφεδρεία του άρθρου 33 του Ν. 4024/2011, καθώς «η μεταβολή στο υπηρεσιακό καθεστώς των δημοσίων υπαλλήλων που έχει ως συνέπειες στην οργάνωση και λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών, αφενός δεν βασίζεται σε προηγούμενο ανακαθορισμό των λειτουργιών του κράτους και τη διοικητική αναδιοργάνωσή του κατ’ εκτίμηση των υπηρεσιακών αναγκών με κριτήριο την αποτελεσματικότητα των δημοσίων υπηρεσιών, η δε κατάργηση των νομοθετημένων οργανικών θέσεων δεν επέρχεται ως συνέπεια της αναδιαρθώσεως και αφετέρου δεν ανάγεται σε πάγια αλλαγή του γενικού καθεστώτος που διέπει τους όρους λύσεως της υπαλληλικής σχέσεως με απόλυση λόγω ορίου ηλικίας και 35ετίας».
Στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο έχουν προσφύγει η ΑΔΕΔΥ και άλλες συνδικαλιστικές οργανώσεις υποστηρίζοντας ότι ο Ν. 4024/2011 (ενιαίο μισθολόγιο, εργασιακή εφεδρεία, κ.λπ.) όπως και η επίμαχη υπουργική απόφαση, είναι αντίθετη σε ένα πλέγμα διατάξεων του Συντάγματος, της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας (ευρωπαϊκών οδηγιών).
Σημειώνεται, ότι ακολούθησε και δεύτερο σχέδιο εφεδρείας με το Μνημόνιο ΙΙ (Ν. 4038/2012).

Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2013

Ο "Ταρτούφος" του Μολιέρου τη Δευτέρα 30-09-2013 στις 8:30΄ στην 'Αρχιεπισκόπου Σπυρίδωνος" από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Πεδινής



Την παράσταση «Ταρτούφος» του Μολιέρου παρουσιάζει τη Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου στις 8.30 το βράδυ, στην αίθουσα «Αρχιεπισκόπου Σπυρίδωνος» της πρώην Ζωσιμαίας Παιδαγωγικής Ακαδημίας ο Πολιτιστικός Σύλλογος Πεδινής. Σκηνοθεσία: Χρήστος Χρήστου. Σκηνικά: Ιωάννα Κοσμά
Είσοδος ελεύθερη

ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Αρ. Πρωτ.215                       Αθήνα 26/9/2013
Προς
1.  Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
2. Μ.Μ.Ε.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ               
Στα πλαίσια των αποφάσεων του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για την πολύπλευρη αντιμετώπιση του τεράστιου ζητήματος της παράνομης μετακίνησης εκπαιδευτικών ως πλεοναζόντων, με βάση το έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ) περί τοποθέτησης δασκάλων στα Ολοήμερα Σχολεία, αλλά και με τη διάλυση κάθε υποστηρικτικής δομής στην εκπαίδευση,
προχωρήσαμε σήμερα στην επίδοση εγγράφου εξώδικης διαμαρτυρίας
προς τον Υπουργό Παιδείας και τον Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής.
                Τις επόμενες ημέρες θα ακολουθήσουν και άλλες κινητοποιήσεις, πέρα από τη συνδικαλιστική δράση, για την ανάδειξη των παράνομων ενεργειών της ηγεσίας της εκπαίδευσης και την αποκατάσταση της νομιμότητας.

Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2013

Αναβολή συνεδρίασης του ΚΥΣΠΕ για την Παρασκευή 27-9-2013 β΄ φάση αποσπάσεων Π.Ε. 60 , 70 - Αποσπάσεις σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ





Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Όπως με ενημέρωσε πριν από λίγο ο Πρόεδρος του ΚΥΣΠΕ κ. Κουράκος Γεώργιος η προγραμματισμένη για αύριο συνεδρίαση του ΚΥΣΠΕ αναβάλλεται για την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013, ώρα 12.00.
Με ενημέρωσε, επίσης, ότι στα θέματα Ημερήσιας Διάταξης θα συμπεριληφθούν και δύο από τα τρία θέματα που είχα ζητήσει με την επιστολή μου. Συγκεκριμένα :
  1. Επανεξέταση των αιτήσεων για απόσπαση (β’ φάση) των εκπαιδευτικών ΠΕ70 και ΠΕ60.
  2. Εξέταση των αιτήσεων για απόσπαση σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ
Για μία ακόμη φορά ζήτησα από τον Πρόεδρο του ΚΥΣΠΕ να συμπεριληφθεί στα θέματα της Η.Δ. του Συμβουλίου και η εξέταση των αιτήσεων για απόσπαση των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων Π.Ε. (α’ φάση).

Δημήτρης Μπράτης

12 μήνες με αναστολή στον υποψήφιο της Χρυσής Αυγής για επεισόδιο μέσα στο αστυνομικό τμήμα


Τετάρτη, 25 Σεπτέμβριος 2013

Συνέχεια είχε το περιστατικό με τις ζημιές σε κατάστημα στρατιωτικών ειδών, πρώην υποψηφίου της Χρυσής Αυγής.
Η ανακοίνωση της Αστυνομίας για όσα συνέβησαν, έχει ως εξής:
Χθες, το απόγευμα στα Ιωάννινα, ομάδα διαδηλωτών αντιεξουσιαστικού χώρου, τριακοσίων περίπου ατόμων, πραγματοποίησε πορεία σε κεντρικούς δρόμους της πόλης.
Κατά τη διάρκεια της πορείας, ομάδα ατόμων προκάλεσε φθορές σε κατάστημα ιδιοκτησίας 39χρονου ημεδαπού, με αποτέλεσμα να προκληθεί παρέμβαση των αστυνομικών δυνάμεων.
Από το χώρο του επεισοδίου, προσήχθησαν από τους αστυνομικούς συνολικά είκοσι (20) άτομα.
Την ώρα του περιστατικού βρισκόταν μέσα στο κατάστημα ο 39χρονος ιδιοκτήτης και όταν προσήλθε στην Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Ιωαννίνων προκειμένου να αναγνωρίσει τους προσαχθέντες, επιτέθηκε αιφνιδιαστικά σε τρεις νεαρές ημεδαπές, χτυπώντας αυτές στο πρόσωπο.
Ο 39χρονος ημεδαπός συνελήφθη για το αδίκημα της απρόκλητης σωματικής βλάβης ενώ υπέβαλλε έγκληση σε βάρος των τριών ημεδαπών για εξύβριση, οι οποίες και συνελήφθησαν.
Για όλες τις αστυνομικές ενέργειες και την εξέλιξη των περιστατικών ενημερώθηκε ο Εισαγγελέας Πλημμελειοδικών Ιωαννίνων. Την προανάκριση ενεργεί η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Ιωαννίνων.
Τελικά πριν από λίγη ώρα, επεβλήθη ποινή 12 μηνών με αναστολή στον 39χρονο, ενώ έξω από το δικαστήριο είχε συγκεντρωθεί ομάδα νέων του αντιεξουσιαστικού χώρου.

Αλ. Τσίπρας: Μονόδρομος η ανατροπή της πολιτικής του μνημονίου

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας δεσμεύθηκε να στηρίξει τα αιτήματα των δασκάλων, κατά τη σημερινή συνάντησή του με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας και εξέφρασε την ανησυχία του για την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία, τονίζοντας ότι φέτος έχουμε τη χειρότερη σχολική χρονιά των τελευταίων 40 τουλάχιστον χρόνων.

Ο Αλ. Τσίπρας δήλωσε ότι υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις στα σχολεία και αυτό είναι αποτέλεσμα «μιας βάρβαρης πολιτικής, που, με στόχο τα λογιστικά πρωτογενή πλεονάσματα, δημιουργεί τεράστια κοινωνικά ελλείμματα».

Οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων έχουν δίκαια αιτήματα, είπε ο κ. Τσίπρας και αυτά, όπως τόνισε, δεν αφορούν στο ιερό τους δικαίωμα στην εργασία. Αφορούν στη δυνατότητα η χώρα να έχει σχολεία, πανεπιστήμια, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια που θα πηγαίνουν τα παιδιά να μορφώνονται. Άρα αφορά την ίδια την ύπαρξη και την προοπτική του λαού μας και της πατρίδας μας, τόνισε.

Για μάς, σημείωσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, είναι φανερό ότι η ανατροπή αυτής της πολιτικής του μνημονίου είναι μονόδρομος.


Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας (Δ) και ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας Χαράλαμπος Κόκκινος (Α) στη σημερινή συνάντηση του προέδρους του ΣΥΡΙΖΑ με το προεδρείο της ΔΟΕ, Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2013. ΑΠΕ - ΜΠΕ/ΑΠΕ - ΜΠΕ/Αλέξανδρος Μπελτές

Διευκρινίσεις για τη λειτουργία των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων


ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Με αφορμή ερωτήματα που ετέθησαν στη Διεύθυνση Σπουδών Π.Ε. του ΥΠΑΙΘ, διευκρινίζεται ότι:
Με την με αριθμ. Φ.50/267/ 131333 /Γ1/17-09-2013 εγκύκλιο , δίνονται γενικές οδηγίες και κατευθύνσεις για τη διαμόρφωση και σύνταξη των Ωρολογίων Προγραμμάτων στα Ολοήμερα δημοτικά σχολεία.
Στα Ολοήμερα δημοτικά σχολεία που εφαρμόζουν το Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (Ε.Α.Ε.Π.), το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ολοήμερου Προγράμματος συντάσσεται μόνο με τις διαθέσιμες ώρες των εκπαιδευτικών ΠΕ70, που υπηρετούν στο σχολείο καθώς και των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων.
Η με αριθμ. 125334/Γ1/09-09-2013 Υ.Α.,  η οποία δίνει οδηγίες σχετικά με τη μετακίνηση νηπίων και μαθητών σε όμορες σχολικές μονάδες, είναι σε ισχύ.
1.    Προκειμένου να αποφεύγεται η μετακίνηση νηπίων και μαθητών σε όμορες σχολικές μονάδες και σε εξαιρετικές και μόνο περιπτώσεις, ο αριθμός των νηπίων στα νηπιαγωγεία και των μαθητών στα δημοτικά σχολεία δύναται να υπερβαίνει κατά 10% την αναλογία μαθητών ανά δάσκαλο και νηπίων ανά νηπιαγωγό, όπως αυτή ορίζεται στις Φ3/897/97652/Γ1/25-9-2006 (ΦΕΚ 1507/2006 τ. Β΄) και Φ3/898/97657/Γ1/25-9-2006 (ΦΕΚ 1507/2006 τ. Β΄) Κ.Υ.Α.
2.    Εκπαιδευτικοί ΠΕ 70, τοποθετούνται για την έναρξη του σχολικού έτους, κατά προτεραιότητα, ως εξής:
-    Στο πρωϊνό πρόγραμμα ώστε να στελεχωθούν όλα τα πρωϊνά τμήματα.
-    Στο ολοήμερο πρόγραμμα των σχολικών μονάδων, πλην των Ε.Α.Ε.Π., ένας εκπαιδευτικός, εφόσον υπάρχει διαθέσιμο εκπαιδευτικό προσωπικό. Το ολοήμερο πρόγραμμα μπορεί να λειτουργήσει και με τις διαθέσιμες ώρες των εκπαιδευτικών και με αυτές των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων.
-    Στις σχολικές μονάδες με ΕΑΕΠ, θα λειτουργήσει ολοήμερο πρόγραμμα, με τις διαθέσιμες ώρες των εκπαιδευτικών ΠΕ 70, καθώς και των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων.
    Προτεραιότητα δίνεται στην κάλυψη των αναγκών των μικρότερων τάξεων όσον αφορά το ολοήμερο πρόγραμμα. Προηγείται η δημιουργία και λειτουργία ολοήμερου τμήματος για τους μαθητές των Α΄,Β΄,Γ΄ και Δ΄ τάξεων και εφόσον υπάρχει δυνατότητα, δημιουργείται ολοήμερο τμήμα και για τις υπόλοιπες τάξεις. Την εποπτεία – εφημερία του ολοήμερου έχει εκπαιδευτικός που διδάσκει στο/στα ολοήμερο/α τμήμα/τα συμπεριλαμβανομένων και των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων.
3.    Σε ό,τι αφορά το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών, αυτό τηρείται χωρίς παρέκκλιση από όλους τους εκπαιδευτικούς και τους Διευθυντές/Προϊσταμένους των σχολικών μονάδων.
4.    Για τα τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας, θα λειτουργήσουν αυτά τα οποία θα συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το Ελληνικό Δημόσιο. Σχετικές οδηγίες θα ακολουθήσουν.
5.    Για τα θέματα που ρυθμίζουν τις υπερωρίες εκπαιδευτικών, ισχύουν όσα αναφέρονται στον Νόμο 1566/85 καθώς και στον Νόμο 4024/11.

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ για τις προσλήψεις αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή








Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Όπως ενημερώθηκα από το τμήμα Ειδικής Αγωγής οι πιστώσεις για την πρόσληψη αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής, για το σχολικό έτος 2013-14 , έχουν κατανεμηθεί, περίπου, ως εξής:
-1.450 για την Π.Ε. και 1550 για την Δ.Ε. για προσλήψεις σε Ειδικά σχολεία και τμήματα ένταξης -2.700 συνολικά για παράλληλη στήριξη( Π.Ε. και Δ.Ε.) , εκ των οποίων οι 2.300 θα είναι περίπου στην Π.Ε. Αυτό σημαίνει πως αρκετοί συνάδελφοι από αυτούς που είναι στους πίνακες Γενικής Αγωγής Π.Ε., περίπου 1.700, θα προσληφθούν στην παράλληλη στήριξη, εφόσον έχουν συμπληρώσει το αντίστοιχο "κουτάκι".
Το σύνολο δηλαδή των πιστώσεων είναι περίπου 5.700 , ενώ πέρυσι οι αντίστοιχες πιστώσεις ήταν 3.350. Όλες οι πιστώσεις είναι από το ΕΣΠΑ.
Δημήτρης Μπράτης

Εξέταση αιτήσεων για απόσπαση εκπαιδευτικών ειδικοτήτων Π.Ε. (α’ φάση), επανεξέταση αιτήσεων απόσπασης Π.Ε. 60, 70 (β’ φάση) και εξέταση αιτήσεων για απόσπαση σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ

Μπράτης Δημήτρης
Αιρετός των εκπαιδευτικών της
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
στο ΚΥΣΠΕ
d.mpratis@gmail.com 
τηλ. 6974750402 – 2103312790
2103442884
fax: 2103246893


Αθήνα, 25/9/2013

Προς
Τον Πρόεδρο του Κ.Υ.Σ.Π.Ε.
κ. Κουράκο Γεώργιο
Κοιν:
1) Μέλη Κ.Υ.Σ.Π.Ε.
2) Δ.Ο.Ε.
3) Εκπαιδευτικούς Π.Ε.










Θέμα: Εξέταση αιτήσεων για απόσπαση εκπαιδευτικών ειδικοτήτων Π.Ε. (α’ φάση), επανεξέταση αιτήσεων απόσπασης Π.Ε. 60, 70 (β’ φάση) και εξέταση αιτήσεων για απόσπαση σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ

Κύριε Πρόεδρε,
Όπως ενημερώθηκα από τη Γραμματεία του ΚΥΣΠΕ, αύριο Πέμπτη 26/9/2013 ώρα 12:00, θα συνεδριάσει το Συμβούλιο  με θέματα ημερήσιας διάταξης, μεταξύ άλλων :
α) Εξέταση των ενστάσεων επί των αποσπάσεων α’ φάσης
β) Παραιτήσεις εκπαιδευτικών Π.Ε.
Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ.8 του Ν.2690/1999 «…Η ημερήσια διάταξη συντάσσεται από τον Πρόεδρο, ο οποίος προς τούτο λαμβάνει υπόψη του και απόψεις που διατυπώνονται από μέλη του συλλογικού οργάνου», ως αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών Π.Ε. στο ΚΥΣΠΕ ζητώ να συμπεριληφθούν στα θέματα Η.Δ. και τα εξής :
  1. Εξέταση των αιτήσεων για απόσπαση των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων Π.Ε. (α’ φάση)
  2. Επανεξέταση των αιτήσεων για απόσπαση (β’ φάση) των εκπαιδευτικών ΠΕ70 και ΠΕ60.
  3. Εξέταση των αιτήσεων για απόσπαση σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ
Εξυπακούεται ότι η εξέταση των αιτήσεων θα πρέπει να γίνει με βάση τα πραγματικά κενά που έχουν αποστείλει, στο Υπουργείο Παιδείας, οι Διευθύνσεις Π.Ε.

Ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ

Δημήτρης Μπράτης

Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2013

Αποτυπώματα της ελληνικής κρίσης στην εκπαίδευση, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς

 Χαράλαμπος Κωνσταντίνου, Καθηγητής Σχολικής Παιδαγωγικής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Η απάντηση στο ερώτημα ακόμη και στον μη ειδικό, “ποια είναι τα εννοιολογικά χαρακτηριστικά που κυριαρχούν στη σημερινή ελληνική καθημερινότητα;”, θα ήταν: οικονομική δυσπραγία, μνημόνιο, δημοσιονομικά μέτρα, στατιστικοί αριθμοί, ύφεση, είσπραξη φόρων, έλεγχοι, περικοπές, συγχωνεύσεις, καταργήσεις, διαθεσιμότητα, μετακινήσεις, απολύσεις, ανεργία κ.ο.κ. Γνωρίσματα, δηλαδή, που είναι σαφώς τεχνοκρατικού και οικονομικού χαρακτήρα, αναμενόμενα σε μια χώρα που διολισθαίνει οικονομικά και προσπαθεί να ανακάμψει από την επαπειλούμενη κατάρρευση, η οποία, όμως, αφήνει τα ευδιάκριτα αποτυπώματά της και στη λειτουργία του κοινωνικού συστήματος.
Ωστόσο, όλα αυτά αποκτούν το νόημά τους, αν τα συσχετίσει κανείς με τη συνολική λειτουργία της κοινωνίας και, επομένως, θελήσει να διαπιστώσει σε ποιο βαθμό την επηρεάζουν. Διότι, από άποψη, τουλάχιστον, κοινωνιολογική, δεν αμφισβητείται η παραδοχή ότι τα συγκεκριμένα κοινωνικά γνωρίσματα επηρεάζουν, ενίοτε σε καταλυτικό βαθμό, τους θεσμούς, τη συνοχή και, γενικά, τη λειτουργία του κοινωνικού συστήματος. Κατά συνέπεια, έχουν να κάνουν με την ίδια την υπόσταση και την επιβίωσή του.
Στην προκειμένη περίπτωση και πιο συγκεκριμένα, επηρέασαν και επηρεάζουν το θεσμό του σχολείου και, ειδικότερα, της εκπαίδευσης. Με άλλα λόγια, γίνεται υπόμνηση της παραδοχής ότι το σχολείο ως κοινωνικό δημιούργημα αντανακλά τον τρόπο οργάνωσης, λειτουργίας και ανάπτυξης της ίδιας της κοινωνίας που το διαμόρφωσε από άποψη ιστορική, οικονομική, επιστημονική και πολιτισμική.
Ποιος, όμως, έχει τη βασική θεσμική ευθύνη να διαμορφώσει, να διατηρήσει ή να ενισχύσει και να αναδείξει έμπρακτα την παραδοχή ότι το σχολείο, ως θεσμός, αποτελεί κεφάλαιο οικονομικής, επιστημονικής, πολιτισμικής και κοινωνικής ανάπτυξης μιας χώρας; Ασφαλώς η ασκούμενη εκπαιδευτική πολιτική. Αυτή πρέπει να σχεδιάσει, να οργανώσει, να χρηματοδοτήσει, να θεσπίσει και να λάβει όλα εκείνα τα μέτρα που θέτουν σε λειτουργία τον εκπαιδευτικό ρόλο του σχολείου και το οδηγούν στην επίτευξη των θεσμικών του στόχων. Αυτό σημαίνει πρακτικά για τα ελληνικά δεδομένα ότι οι ασκούντες την εκπαιδευτική πολιτική λαβαίνουν υπόψη τους και διαφυλάσσουν, παρά τις αντικειμενικά δυσμενείς συνθήκες, τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές λειτουργίες του σχολείου. Δηλαδή, «προστατεύουν» θεσμικά τόσο τις ίδιες τις μαθησιακές και κοινωνικοποιητικές διαδικασίες του όσο και τα πρωταγωνιστικά πρόσωπα που συμμετέχουν σ’ αυτές. Αυτό, βέβαια, προϋποθέτει την απουσία επιζήμιων συντεχνιακών παρεμβολών και υπερβολών που ενίοτε πλήττουν καίρια τη λειτουργία των θεσμών.
Πάντως, είναι βέβαιο ότι οι συγχωνεύσεις τμημάτων ή σχολικών μονάδων, οι μετακινήσεις και η διαθεσιμότητα εκπαιδευτικού προσωπικού, οι δραστικές οικονομικές περικοπές, οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών και, γενικά, οι συντελούμενες θεσμικές αλλαγές έχουν διαμορφώσει ένα κλίμα ανασφάλειας και αβεβαιότητας, το οποίο διαπερνά σε βάθος, τουλάχιστον, τη συναισθηματική και ψυχολογική διάθεση και κατάσταση των εκπαιδευτικών. Γνωστό είναι, επίσης, από άποψη ψυχολογική, ότι ο εκπαιδευτικός, πέραν των άλλων προϋποθέσεων, χρειάζεται ηθικά, θεσμικά και οικονομικά κίνητρα, καθώς και πολιτική και κοινωνική στήριξη και προοπτική, για να ενισχυθούν οι προσπάθειές του για μεγαλύτερη αποδοτικότητα. Με άλλα λόγια, πρέπει να βοηθηθεί θεσμικά στη διαμόρφωση ευνοϊκών εκπαιδευτικών συνθηκών, προκειμένου οι περισσότεροι σήμερα “ταλαιπωρημένοι” μαθητές του να βρεθούν κοντά στην επίτευξη των μαθησιακών και εκπαιδευτικών στόχων και, συνολικά, στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους.
Ο εκπαιδευτικός σήμερα καλείται να αντιμετωπίσει και να διαχειριστεί παιδαγωγικά όλες τις κοινωνικές και οικογενειακές δυσλειτουργίες που βιώνει σε καθημερινή βάση ο σημερινός μαθητής, οι συνέπειες των οποίων είναι δύσκολα διαχειρίσιμες, γιατί συνδέονται με στέρηση, παραβατικότητα και κοινωνική απόκλιση, και αρκετές απ’ αυτές απαιτούν εξειδικευμένη εκπαίδευση και επιμόρφωση. Και πολλά από τα καθημερινά βιώματα του μαθητή, τον κοινωνικοποιούν, μένουν ανεξίτηλα και χαράζουν την πορεία διαμόρφωσης της συμπεριφοράς και, γενικά, της προσωπικότητάς του. Ωστόσο, ο ανήλικος μαθητής, που βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσης της ταυτότητάς του, υπολείπεται των ώριμων πολιτών λόγω ανωριμότητας και, επομένως, στερείται των συναισθηματικών, νοητικών, πρακτικών και κοινωνικών δεξιοτήτων-ικανοτήτων, για να διαχειριστεί ορθολογικά και αποτελεσματικά τα ποικίλα προσωπικά και κοινωνικά προβλήματα που τον ταλανίζουν καθημερινά. Το γεγονός αυτό επιφορτίζει τον εκπαιδευτικό με επιπλέον παιδαγωγικές, ανθρωπιστικές και κοινωνικές ευθύνες να δείχνει κατανόηση, να συμπαρίσταται, να βοηθά και να επιλύει προβλήματα, με τα οποία ο ίδιος έρχεται, κατά κανόνα, για πρώτη φορά αντιμέτωπος.
Επομένως και συμπερασματικά, εφόσον αποδεχτούμε εμπράκτως, όπως αυτό έχει τεκμηριωθεί επιστημονικά, ότι το σχολείο και ο εκπαιδευτικός αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες κοινωνικής συνοχής και οικονομικής, πολιτισμικής και κοινωνικής ανάπτυξης μιας χώρας, τότε θα πρέπει και από την πλευρά των ασκούντων την εκπαιδευτική πολιτική όχι μόνο να προστατευτούν ως σημαντικοί θεσμοί, αλλά και να ληφθούν εκείνα τα μέτρα που θα ενισχύσουν το θεσμικό ρόλο που τους έχει ανατεθεί από το ίδιο το κοινωνικό σύστημα. Με την προϋπόθεση, βέβαια, ότι και οι εκπαιδευτικοί θα σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, πράγμα που η πλειονότητά τους το πράττει μέχρι σήμερα σε υψηλό βαθμό. Σε διαφορετική περίπτωση, διακυβεύεται η ίδια η υπόσταση, η επιβίωση και η προοπτική μιας χώρας. Κατά συνέπεια, στις προτεραιότητες της πολιτείας πρέπει να είναι η υπηρεσιακή ηρεμία των εκπαιδευτικών, απαλλαγμένη, κατά το δυνατόν, από ανασφάλειες και αβεβαιότητες, και η διαμόρφωση κινήτρων για περισσότερη αποδοτικότητα του εκπαιδευτικού.

Γυναίκες Δημιουργοί:Τραγούδια γραμμένα από Ελληνίδες δημιουργούς

Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου, ώρα 9 μ. μ.
Αίθουσα Αρχιεπισκόπου Σπυρίδωνος(ΖΠΑ)
Είσοδος Ελεύθερη
Γυναίκες Δημιουργοί
Τραγούδια γραμμένα από Ελληνίδες δημιουργούς

  • Θέλμα Καραγιάννη (τραγούδι)
  • Νίκος Καρακαλπάκης (τραγούδι)
  • Γιώργος Τσοκάνης (πιάνο, πλήκτρα)
  • Αρετή Κοκκίνου (ηλεκτρική κιθάρα, ακουστική κιθάρα, μαντολίνο)
Διοργάνωση: Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών

Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2013

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ- ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΤΗ 48ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 24 ΚΑΙ 25 ΤΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  
   ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Ιωάννινα,   23-9-2013
Αρ. Πρωτ.: 14
Ταχ. Δ/νση: Αράπη 1A -  45332 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Τηλ. - FAX: 26510 78747
Ιστοσελίδα: www.syldnioa.gr

ΠΡΟΣ : Μέλη Συλλόγου
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ- ΚΑΛΕΣΜΑ
ΣΤΗ 48ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 24 ΚΑΙ 25 ΤΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Κυβέρνηση και Τροϊκανοί, επιμένουν στην ίδια αδιέξοδη, αναποτελεσματική, αντεργατική και αντικοινωνική πολιτική, λες και οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι είναι οι ένοχοι και οι υπεύθυνοι της κρίσης. Πρέπει να καταλάβουν ότι πίσω από τους αριθμούς και τους δείκτες υπάρχουν άνθρωποι με δικαιώματα και απαιτήσεις που τσακίζονται καθημερινά. Οι εκπαιδευτικοί μαζί με όλους τις εργαζόμενους, έδωσαν και συνεχίζουν να δίνουν μάχες για να αποκρούσουν και να ακυρώσουν αυτές τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές!
Όλοι μαζί μπορούμε να νικήσουμε.
ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ
Τρίτη 24/9/2013 στις 11πμ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Τετάρτη 25/9/2103 στις 11 πμ Γενική Συνέλευση του Συλλόγου στα Λιθαρίτσια
Το Δ.Σ.