Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2014

Η ιστορία μιας δίκης

Αρχική 
Κυριακές στο πανί

Ώρα Προβολής 8:30 μ.μ.
Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δ. Χατζής»
Είσοδος ελεύθερη
Διοργάνωση: Π.Κ.Δ.Ι.

Κυριακή 14 Δεκεμβριου
Η ιστορία μιας δίκης
Στίβεν Σπίλμπεργκ, Άμισταντ (Amistad),
ΗΠΑ, 1997, 155’
O ειδικός συνεργάτης του Πνευματικού Κέντρου Δήμου Ιωαννιτών, κ. Παναγιώτης Κράββαρης αναφέρει σχετικά:
«Άμισταντ» (φιλία στα ισπανικά), είναι το όνομα του ισπανικού πλοίου που το 1839 μπαρκάρει από ένα λιμάνι της Κούβας, φορτωμένο αλυσοδεμένους αφρικανούς που θα πουληθούν ως σκλάβοι. Όλοι ανήκουν σε μια φυλή της Σιέρα Λεόνε, και ο Σίνκε, ο αρχηγός τους, βρίσκει τον τρόπο να απελευθερωθεί από τα δεσμά του, και αφού ελευθερώσει και τους υπόλοιπους, τους οδηγεί σε μια αιματηρή εξέγερση εν πλω, σκοτώνοντας ολόκληρο το ισπανικό πλήρωμα, αλλά χαρίζοντας τη ζωή στους δύο ιδιοκτήτες με τον όρο να τους οδηγήσουν πίσω στην Αφρική. Οι δύο Ισπανοί όμως οδηγούν το πλοίο σε ένα λιμάνι της Αμερικής, εκεί όπου οι Αφρικανοί συλλαμβάνονται και οδηγούνται σε μια δίκη κατηγορούμενοι για φόνο, που η διαφαινόμενη ποινή είναι η εκτέλεσή τους.
Δύο υπέρμαχοι της κατάργησης της δουλείας θα ψάξουν έναν νεαρό φιλόδοξο δικηγόρο, τον Μπάλντουιν, που ασχολείται με θέματα ιδιοκτησίας για να τους υπερασπιστεί. Ο Μπάλντουιν, έχοντας υπ’ όψιν του ότι το 1839 είναι το έτος που το δουλεμπόριο κυρήσσεται παράνομο με διεθνείς συνθήκες, βασίζει την γραμμή υπεράσπισης στο γεγονός ότι οι Αφρικανοί του Άμισταντ δεν γεννήθηκαν σκλάβοι, καθώς ο νόμος υπαγόρευε ότι όσοι γεννήθηκαν σκλάβοι παρέμεναν σκλάβοι, όπως και τα παιδιά τους, αλλά ήταν ελεύθεροι άνθρωποι που απήχθησαν παράνομα από τη χώρα τους και άρα εξεγέρθηκαν δίκαια. Το αμερικάνικο δικαστικό σύστημα όμως, που άτυπα στήριζε ακόμα τη δουλεία, παραπέμπει την υπόθεση στο Ανώτατο Δικαστήριο, και τότε οι υπερασπιστές των Αφρικανών καλούν σε βοήθεια τον πρώην πρόεδρο Τζων Κουίνσι Άνταμς, που στη θητεία του αγωνίστηκε για την κατάργηση της δουλείας.
Ο Σπίλμπεργκ επιλέγει ξανά να ασχοληθεί με μια σκοτεινή πλευρά της αμερικάνικης ιστορίας που συμπυκνώνεται σε ένα μικρό πραγματικό περιστατικό. Αυτή τη φορά, οι Αφρικανοί δεν είναι τα απρόσωπα θύματα, αλλά έχουν πρόσωπο και όνομα (R. Ebert), και αφηγούνται οι ίδιοι τα εγκλήματα που έχουν διαπραχθεί εις βάρος τους».

Βραδιά μουσικής δωματίου Έργα για κλαρινέτο και πιάνο

Αρχική

Μια βραδιά μουσικής δωματίου με έργα συνθετών της πόλης μας διοργανώνει το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών, το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου και ώρα 8.30 μ.μ., στην αίθουσα «Βασίλειος Πυρσινέλλας».     
O Άγγελος Αντώνογλου στο κλαρινέτο, η Δήμητρα Ηγουμενίδη στο πιάνο, και η Μαριέττα Θεοτικού, στο πιάνο, ερμηνεύουν έργα Αντώνη Βικελή, Μαριέττας Θεοτικού, Κωνσταντίνου Λώλη και Δημήτρη Παππά.
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.
Αναλυτικά το πρόγραμμα περιλαμβάνει:
Simon Milton, Έργο Νο 50 (βασισμένο στο έργο 1/24 του Nικολό Παγκανίνι)
Άγγελος Αντώνογλου, κλαρινέτο
Δήμητρα Ηγουμενίδη, πιάνο
Αντώνης Βικελής, Αpopaduxe
Άγγελος Αντώνογλου, κλαρινέτο
Δήμητρα Ηγουμενίδη, πιάνο
Μαριέττα Θεοτικού, Λευκό γράμμα
Άγγελος Αντώνογλου, κλαρινέτο
Μαριέττα Θεοτικού, πιάνο
Δημήτρης Παππάς, Ντουέτο για κλαρινέτο και πιάνο
Άγγελος Αντώνογλου, κλαρινέτο
Δήμητρα Ηγουμενίδη, πιάνο
Κωνσταντίνος Λώλης, Μοιρολόι και γύρισμα
Άγγελος Αντώνογλου, κλαρινέτο
Δήμητρα Ηγουμενίδη, πιάνο
 

Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2014

ΔΟΕ: Πιέσεις και παράνομες ενέργειες για την επιβολή της αξιολόγησης. Διευκρινήσεις για πρακτικά ζητήματα



Αρ. Πρωτ.1293
Αθήνα 12/12/2014
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Θέμα: Πιέσεις και παράνομες ενέργειες για την επιβολή της αξιολόγησης. Διευκρινήσεις για πρακτικά ζητήματα

  Σύμφωνα με καταγγελίες που φτάνουν καθημερινά στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., αυξάνεται ανησυχητικά το φαινόμενο των πιέσεων που ασκούν Διευθυντές Εκπαίδευσης και Σχολικοί Σύμβουλοι προς τους εκπαιδευτικούς για να τους οδηγήσουν σε συμμετοχή στις διαδικασίες της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης.
  Απειλές για αρνητική αξιολόγηση όσων δεν έχουν καταθέσει portfolio. Άμεσες ή έμμεσες «προειδοποιήσεις» σε τηλεφωνικές επαφές που πραγματοποιούνται ακόμα και εκτός του εργασιακού ωραρίου ( Σαββατοκύριακα, μεσημεριανές και βραδινές ώρες) για συμμετοχή στην ατομική αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, διασπορά φημών τύπου «μόνο εσείς έχετε μείνει εκτός» και δημιουργία κλίματος καθολικής αποδοχής της όλης διαδικασίας, κάτι που καμία σχέση δεν έχει με την πραγματικότητα, είναι μέρος, πια, της λειτουργίας πολλών, δυστυχώς, στελεχών.
  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καταγγέλλει όλες αυτές τις ενέργειες και προειδοποιεί τους ένθερμους υποστηρικτές της χειραγώγησης των εκπαιδευτικών ότι από τη στιγμή που  παραβιάζουν έμπρακτα το συνδικαλιστικό δικαίωμα της συμμετοχής στην απεργία - αποχή που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα πάρουν συνδικαλιστική απάντηση αλλά θα βρεθούν αντιμέτωποι και με τις αρμόζουσες νομικές ενέργειες.
  Αρκετά προβλήματα παρουσιάζονται σε συλλόγους διδασκόντων όπου Διευθυντές ή Προϊστάμενοι δηλώνουν ότι από τη στιγμή που ο σύλλογος διδασκόντων απέχει (υλοποιώντας την απόφαση για απεργία - αποχή) από την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας εκείνοι θα αναθέσουν στους εκπαιδευτικούς τις σχετικές εργασίες. Τονίζουμε ότι η μη υλοποίηση της αυτοαξιολόγησης μέσω της απεργίας - αποχής είναι απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και όλοι οι συνάδελφοι που την εφαρμόζουν (δίχως πειθαρχικό κίνδυνο και δίχως οικονομικές περικοπές αφού εκτελούν πλήρως όλα τα καθήκοντά τους)  είναι απόλυτα καλυμμένοι. Όποιος επιχειρήσει να καταστρατηγήσει τα συνδικαλιστικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών είναι νομικά έκθετος και θα βρεθεί αντιμέτωπος με τις συνέπειες της παράνομης πράξης του και τον Κλάδο.
  Το ίδιο ισχύει και στις περιπτώσεις που Διευθυντές σχολείων αρνούνται να καλέσουν σε συνεδρίαση για το θέμα της αυτοαξιολόγησης το σύλλογο διδασκόντων (επικαλούμενοι την περσινή διαδικασία ή αποφάσεις που είχαν ληφθεί πριν τη σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ και πριν την κήρυξη της απεργίας - αποχής από το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.).  Υπενθυμίζουμε ότι στις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων  που πραγματοποιούνται για τις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης οι συνάδελφοι  δηλώνουν (προφορικά) ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η Δ.Ο.Ε. και απέχουν από τη συνεδρίαση για το συγκεκριμένο θέμα της ημερήσιας διάταξης. Είναι αυτονόητο ότι σε αυτή την περίπτωση δε συντάσσεται πρακτικό (αφού η συνεδρίαση δεν πραγματοποιείται λόγω της συμμετοχής, όλων ή της πλειοψηφίας, στην απεργία - αποχή) και είναι λάθος να δίνεται η κατεύθυνση ότι γίνεται πρακτικό του συλλόγου διδασκόντων. Σε αυτήν την περίπτωση μπορεί ο Διευθυντής να αναφέρει στο Βιβλίο Πράξεων του Διευθυντή ότι η αυτοαξιολόγηση δε γίνεται λόγω της συμμετοχής στην απεργία - αποχή. Είναι, επίσης, αυτονόητο ότι δεν έχει κανείς το δικαίωμα με δική του πρωτοβουλία να κάνει ανάρτηση στο παρατηρητήριο προγραμματισμού ή αυτοαξιολόγησης αφού η απόφαση είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του συλλόγου διδασκόντων.
  Η συμμετοχή στην απεργία - αποχή είναι αναφαίρετο συνδικαλιστικό δικαίωμα. Διευθυντές ή προϊστάμενοι που έκαναν επιβεβαίωση στοιχείων, συμμετείχαν στην προαξιολογική ενημέρωση ή και κατέθεσαν portfolio έχουν κάθε δικαίωμα, και τους καλούμε να το κάνουν, να αναθεωρήσουν τη στάση τους και δηλώνοντας ότι συμμετέχουν στην απεργία - αποχή να μην αξιολογηθούν. Είναι απαράδεκτη η στάση Διευθυντών Εκπαίδευσης και Σχολικών Συμβούλων που διατείνονται το αντίθετο και τους ασκούν πιέσεις για να μην αλλάξουν τη στάση τους. Το ίδιο ισχύει και για συλλόγους διδασκόντων οι οποίοι πήραν αποφάσεις, δίχως να είναι πλήρως και σωστά ενημερωμένοι, να εφαρμόσουν την αυτοαξιολόγηση και έπειτα από την πλήρη ενημέρωσή τους αποφασίζουν να συμμετέχουν στην απεργία - αποχή που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς να συνταχθούν με τις αποφάσεις και τις θέσεις του Κλάδου για την αξιολόγηση, ώστε να μην εφαρμοστεί η αξιολόγηση - χειραγώγηση της κατηγοριοποίησης των σχολείων, της διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης και των απολύσεων.

ΔΟΕ: Καταγραφή στοιχείων σχετικά με τη συμμετοχή στην απεργία - αποχή



Αρ. Πρωτ.1294
Αθήνα 12/12/2014
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

ΘΕΜΑ : Καταγραφή στοιχείων σχετικά με τη συμμετοχή στην απεργία - αποχή
Συναδέλφισσες συνάδελφοι

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., προκειμένου να σχεδιάσει τις επόμενες δράσεις του, θέλει να έχει μια ολοκληρωμένη και αξιόπιστη εικόνα σχετικά με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην απεργία - αποχή, από τις διαδικασίες αξιολόγησης, που έχει κηρύξει. Για το λόγο αυτό παρακαλούμε να μας αποστείλετε, όσο το δυνατό πιο σύντομα, τα στοιχεία που αφορούν τις σχολικές μονάδες του Συλλόγου σας, ως εξής:
Αριθμός σχολικών μονάδων (Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων, σε σχέση με το συνολικό αριθμό και την οργανικότητά τους) που:
1.      Δεν προχωρούν στην υλοποίηση της αυτοαξιολόγησης.
2.      Δε συμμετέχουν στη διαδικασία της αξιολόγησής τους, ακολουθώντας την απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για απεργία - αποχή.
 
 

Η ιστορική ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ και της Αριστεράς


 
Μην πείτε ότι δεν τα έχουμε ξαναζήσει! Η κρατική βία, η οποία δεν διστάζει να μετατρέψει σε πεδίο μάχης το κέντρο των ελληνικών μεγαλουπόλεων, σε συνδυασμό με την αδιάλλακτη στάση στο θέμα Ρωμανού, αλλά και τα σενάρια αποστασίας για την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας, είναι η τρανή απόδειξη ότι ο κοινοβουλευτικός «Φρανκενστάιν» σχηματισμός που κυβερνά τη χώρα δεν είναι διατεθειμένος να παραδεχθεί την πολιτική του ήττα και να προχωρήσει σε ομαλές για τη δημοκρατία επιλογές.
Θα ήταν λάθος να εκληφθεί ως πανικός των κυβερνώντων. Βεβαίως και φοβούνται ότι έχουν απολέσει τη δημοκρατική νομιμοποίηση για να κυβερνούν τη χώρα και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο έχουν επιλέξει την οδό της πολιτικής ανωμαλίας. Είναι το ήδη δοκιμασμένο και ψύχραιμα μελετημένο σενάριο του εκφοβισμού του μέσου «νοικοκύρη» πολίτη, που δεν θέλει τις ακρότητες, τρέμει για την περιουσία του και το αυτοκίνητό του, αγωνιά για τη σωματική ακεραιότητα του παιδιού του που κυκλοφορεί στους δρόμους όπου ίπτανται βόμβες μολότοφ και πέτρες. Στήνεται το ίδιο σκηνικό τρομοκρατίας, το οποίο έχουμε δει δεκάδες φορές στη σύγχρονη πολιτική ιστορία της χώρας, προκειμένου ο μέσος Ελληνας να υποκύψει γιατί φοβάται τα χειρότερα. Οι κυβερνητικοί εταίροι δεν πρόκειται να παραδώσουν τόσο εύκολα την εξουσία.
Σ’ αυτή τη συγκυρία, η ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ καθίσταται ακόμη μεγαλύτερη και κρίσιμα σημαντική. Είναι σαφές ότι είναι ο μοναδικός εκφραστής της αριστερής πρότασης για τη διακυβέρνηση της χώρας και θα είναι λάθος, χάριν του προσδοκώμενου εκλογικού αποτελέσματος, να απομακρυνθεί από αυτήν. Συνάμα, όμως, ενσαρκώνει -μόνος αυτός πάλι- την ελπίδα για τη δημοκρατική επαναφορά του πολιτικού συστήματος στην πατρίδα μας, την απελευθέρωση του λαού μας από τα δεσμά των μνημονίων, την αποκατάσταση του κοινωνικού κράτους και την πορεία προς την πρόοδο.
Αυτός ο αγώνας, στο εσωτερικό και το εξωτερικό της χώρας, δεν μπορεί να δοθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ χωρίς ευρύτατες κοινωνικές συμμαχίες και συμφωνίες. Διατηρώντας τον αδιαπραγμάτευτο, κεντρικό ιδεολογικό πυρήνα ενός κόμματος της Αριστεράς, οφείλει ταυτόχρονα να εκφράσει τη βούληση του λαού μας για αλλαγή πλεύσης, να εμπνεύσει εμπιστοσύνη και να πείσει ότι μπορεί να λειτουργήσει ως κυβέρνηση εθνικής ανακούφισης και σωτηρίας.
Είναι σαφές ότι αύριο η ψήφος προς τον ΣΥΡΙΖΑ δεν θα είναι μόνο ψήφος αποδοχής των θέσεών του. Θα είναι, ταυτόχρονα, ψήφος αποδοκιμασίας της ακολουθούμενης από τη συγκυβέρνηση πολιτικής. Υπό την έννοια αυτήν, απαιτείται να βρεθούν και να τηρηθούν εκείνες οι πολιτικές ισορροπίες μεταξύ της αριστερής ιδεολογικής του συνέπειας και της ετερογενούς σύνθεσης της εκλογικής βάσης του. Εγχείρημα διόλου εύκολο, θα έλεγα μάλιστα εξαιρετικού ρίσκου.
Είναι πιθανό κάποιος να προβάλει το παράδειγμα του ΠΑΣΟΚ το 1981, όταν ο Α. Παπανδρέου συσπείρωσε μεγάλες λαϊκές μάζες ψηφοφόρων με το πρόταγμα της «Αλλαγής». Η σύγκριση, ωστόσο, θα ήταν ατυχής, τόσο όσον αφορά το ιστορικό συγκείμενο και τις διαφορές της κάθε εποχής όσο και τη διαφορετική φυσιογνωμία των δύο κομμάτων. Το ΠΑΣΟΚ του ’81 ήταν ένα κόμμα αρχηγικό, δίχως εσωτερικές διαδικασίες ιδεολογικού διαλόγου και αντιπαράθεσης, στο οποίο επιβαλλόταν η χαρισματική φυσιογνωμία του αρχηγού του. Το πρώτο του Συνέδριο το έκανε αρκετά χρόνια μετά την άνοδό του στην εξουσία και όποιος διατύπωνε αντίθετη άποψη απλώς «κατέβαινε από το τρένο».
Αντίθετα, ο ΣΥΡΙΖΑ έχει εμπεδώσει τόσο την εσωκομματική του δημοκρατία όσο και μια κουλτούρα ιδεολογικού προβληματισμού, διαλόγου, αντιπαράθεσης και σύγκλισης των διάφορων συνιστωσών του, ενώ ταυτόχρονα αισθάνεται αρκετά άβολα με ενδεχόμενους «πολιτικάντικους συμβιβασμούς» στον δρόμο προς την κυβέρνηση.
Τελικά, όμως, ίσως δεν είναι και τόσο «απαραίτητοι» οι συμβιβασμοί αυτοί. Αρκεί να γίνει ξεκάθαρο, μέσα και έξω από το κόμμα, ότι οι πόρτες του δεν είναι κλειστές. Οποιος, όμως, στοιχίζεται μαζί του, το κάνει με τους όρους του ΣΥΡΙΖΑ, ως πολιτικής πλατφόρμας της Αριστεράς, και με τις προγραμματικές του θέσεις για την άσκηση της εξουσίας.
Θεμιτοί και κατανοητοί οι φόβοι των ιστορικών μελών του κόμματος για ιδεολογική αλλοτρίωση και υφαρπαγή της «σφραγίδας» του από τυχοδιωκτικά στοιχεία, που «είδαν πόρτα» εξουσίας και μπήκαν. Αρκεί οι φόβοι να μη μετατραπούν σε φοβίες, παθολογικές, δηλαδή, καταστάσεις, οι οποίες θα ακυρώσουν το μεγάλο εγχείρημα, που σήμερα είναι εθνική προτεραιότητα: τη δημοκρατική επαναφορά, την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης και την αποκατάσταση της σχέσης εμπιστοσύνης ανάμεσα στο κράτος και τον πολίτη. Είναι μια μεγάλη ευθύνη, την οποία η Ιστορία φαίνεται ότι αναθέτει στην Αριστερά και στον ΣΥΡΙΖΑ, και την οποία ουδείς από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης έχει το δικαίωμα να αποποιηθεί.
* Αναπληρωτής καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

ΠΗΓΗ:  http://www.efsyn.gr/sites/efsyn.gr/themes/efsyn/images/logo_efsyn_footer.png

Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014

Η καθημερινότητα των Ελλήνων φανερώνει χαρακτηριστικά της παιδείας τους

* του Χαράλαμπου Κωνσταντίνου, καθηγητή Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Η συμπεριφορά του καθενός «προδίδει» την παιδεία που έχει αποκτήσει ως μέλος μέσα από τη συμμετοχή και δραστηριοποίησή του στην οικογενειακή, σχολική και κοινωνική ζωή.

Η συλλογιστική προσέγγισης του θέματος βασίζεται στην παραδοχή ότι η διαμόρφωση της κοινωνικής συμπεριφοράς κάθε ατόμου συνιστά δημιούργημα της επιρροής, κυρίως, του περιβαλλοντικού παράγοντα.
Με άλλα λόγια, στην κοινωνική συμπεριφορά συμπυκνώνονται οι εμπειρίες, τα βιώματα, οι στάσεις, οι αντιλήψεις, οι νοοτροπίες, οι πληροφορίες και, γενικά, οι ιδιαιτερότητες που βιώνει κάθε άτομο μέσα από τη συναναστροφή και την αλληλεπίδρασή του με πρόσωπα, θεσμούς, περιστάσεις και, συνολικά, με τη λειτουργία του κοινωνικού συστήματος.
Αυτό σημαίνει, τελικά, ότι η κάθε οικογένεια, το κάθε σχολείο και, γενικά, η κάθε κοινωνία, στο πέρασμα του χρόνου έχουν διαμορφώσει τη δική τους κουλτούρα, μέσα από την αλληλεπίδραση που συντελείται ανάμεσά τους, η οποία αποτυπώνεται στη συμπεριφορά των μελών τους.

Διατυπώνοντας διαφορετικά την άποψη αυτή, υποστηρίζουμε ότι η συμπεριφορά του μέλους της ελληνικής κοινωνίας, όπως αυτή εκδηλώνεται στην καθημερινότητά του και σε όλους τους τομείς, «προδίδει» την παιδεία που έχει αποκτήσει το μέλος μέσα από τη συμμετοχή και δραστηριοποίησή του στην οικογενειακή, σχολική και κοινωνική ζωή.
Αυτό, λοιπόν, το είδος παιδείας επιδιώκουμε να αναδείξουμε μέσα από χαρακτηριστικά παραδείγματα της συμπεριφοράς του παιδιού, του νέου και, γενικά, του Ελληνα πολίτη. Ιδού, λοιπόν, ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα, τα οποία δεν χρειάζεται να καταβάλει κανείς μεγάλη προσπάθεια για να τα παρατηρήσει και να τα αντιληφθεί στην καθημερινότητα των Ελλήνων, λόγω του ότι εμφανίζονται με υψηλή συχνότητα:

• Ενας ανησυχητικός αριθμός μαθητών όλων των βαθμίδων, μετά τη χρήση του περιεχομένου, πετά τη συσκευασία ή ακόμη και το περιεχόμενο των αναλώσιμων προϊόντων (γαριδάκια, μπισκότα, τσίχλα…) στους κοινόχρηστους χώρους του σχολείου ή σε όποιον άλλο εξωσχολικό κοινόχρηστο χώρο βρεθεί (πεζοδρόμιο, δρόμο…).
• Ενας μειοψηφικός, αλλά σταθερός, αριθμός φοιτητών, επανειλημμένα και συστηματικά, γράφει συνθήματα, κατά κανόνα, ακραία, χυδαία και κυρίως πολιτικού περιεχομένου, όχι σε πανό αλλά στους τοίχους των πανεπιστημιακών κτιρίων, παραβιάζοντας κάθε κριτήριο αισθητικής και, προφανώς, καταστρατηγώντας τη δημόσια και ιδιωτική ιδιοκτησία.
• Οι επιφάνειες μνημείων, ανδριάντων και αγαλμάτων επικαλύπτονται και βεβηλώνονται, συχνά και απροκάλυπτα, με τουλάχιστον αντιαισθητικά συνθήματα και γκράφιτι, προσβάλλοντας τη μνήμη σημαντικών προσωπικοτήτων της ιστορίας, του πολιτισμού και γενικά της κοινωνίας.
• Η ποιότητα του πολιτικού λόγου και της συμπεριφοράς αρκετών πολιτικών προσώπων, όχι μόνο στις προεκλογικές τους διαδικασίες αλλά και μέσα στην ίδια τη Βουλή, είναι από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα «κουλτούρας» συμπεριφοράς.
• Η χρήση χυδαίων και προσβλητικών εκφράσεων ή του φασκελώματος παρατηρείται καθημερινά σε μεγάλη συχνότητα, ακόμη και για επουσιώδη ζητήματα και συμβάντα. 
• Ενας απροσδιόριστος αριθμός οδηγών σταθμεύει το αυτοκίνητό του κατά τέτοιον ατομικιστικό τρόπο, ώστε να στερεί τουλάχιστον μία θέση στάθμευσης σε οδηγούς που αναζητούν να σταθμεύσουν τα αυτοκίνητά τους.
• Οι άκρες των μικρών και μεγάλων δρόμων και οι παραλίες, σχεδόν πανελλαδικά, «στενάζουν» από σκουπίδια, κυρίως άδεια πλαστικά μπουκάλια νερού, κύπελλα καφέ, αποτσίγαρα, αποφάγια κ.ο.κ.
• Το πέταγμα του αποτσίγαρου ή ακόμη και του άδειου πακέτου από το παράθυρο του αυτοκινήτου και το άδειασμα του σταχτοδοχείου του αυτοκινήτου στους φωτεινούς σηματοδότες αποτελούν συνηθισμένη καθημερινή ενέργεια.

Επίσης, συνηθισμένο φαινόμενο αποτελούν:
• Η μεγάλη συχνότητα σε βανδαλισμούς και καταστροφές των στεγάστρων των αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιακών φορέων και των τηλεφωνικών θαλάμων.
• Τα αναρίθμητα συνθήματα στους τοίχους των κατοικιών και οι δολιοφθορές σε σταθμευμένα αυτοκίνητα.
• Η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη, του μονόδρομου, καθώς και η αφαίρεση της προτεραιότητας από αρκετούς οδηγούς θεωρείται όχι μόνο φυσιολογική αλλά και «μάγκικη» κοινωνική στάση κ.λπ.

Αυτές και πολλές άλλες περιπτώσεις συμπεριφοράς οδηγούν στη διαπίστωση ότι ένας ερευνητικά απροσδιόριστος και, ασφαλώς, ανησυχητικός, αριθμός Ελλήνων πολιτών, σχεδόν όλων των ηλικιών, δίνει καθημερινά και συχνά δείγματα έλλειψης παιδείας, η οποία αποτυπώνεται στη συμπεριφορά τους με χαρακτηριστικά γνωρίσματα την αγένεια, την έλλειψη σεβασμού και αισθητικής, την ασυνέπεια, την ανευθυνότητα κ.ο.κ.
Αυτά τα δείγματα συμπεριφοράς, που, ενδεχομένως, από ορισμένους να εκλαμβάνονται ως «μικρής» πολιτισμικής και κοινωνικής εμβέλειας και σημασίας, φανερώνουν παγιωμένες αντιλήψεις, νοοτροπίες και πρακτικές, οι οποίες, όμως, αφενός δύσκολα ανατρέπονται γιατί ενισχύονται από τον τρόπο λειτουργίας του πολιτικού και κοινωνικού συστήματος, με γνωρίσματα, π.χ., την ανοχή και την ατιμωρησία, και αφετέρου απηχούν στην πράξη τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς του στη διαχείριση των προσωπικών και κοινωνικών ζητημάτων.

Ολα αυτά, πέραν των γνωρισμάτων της επικρατούσας κουλτούρας, οδηγούν σε μια απαισιόδοξη διαπίστωση ότι η λειτουργία και το μέλλον της ελληνικής κοινωνίας, σε ζητήματα παιδείας και κοινωνικής συμπεριφοράς, δεν διαγράφεται ιδιαίτερα ευοίωνο.
Η διαπίστωση αυτή έχει τη σημασία της, δεδομένου ότι η λειτουργία των θεσμών και συνολικά του κοινωνικού συστήματος εξαρτάται από τις αξίες, τους κανόνες και τις πρακτικές που χρησιμοποιούν οι πολίτες μιας κοινωνίας σε όλα τα επίπεδα της καθημερινής επικοινωνίας και δραστηριοποίησής τους. 
 
 
ΠΗΓΗ:
 

Να σταματήσουν τώρα οι διώξεις εργαζομένων και Δημάρχων


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καταγγέλλει τη συστηματική προσπάθεια κυβερνητικής τρομοκράτησης των εργαζομένων και των αιρετών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης προκειμένου να προχωρήσει η πολιτική των απολύσεων με επαναπροσδιορισμό των κριτηρίων, επανέλεγχος μετατροπής των συμβάσεων από ΙΔΟΧ σε ΙΔΑΧ σε βάθος εικοσαετίας.
Όλο αυτό το διάστημα κορυφώνονται οι πιέσεις με διαδοχικές κλήσεις σε απολογία των Δημάρχων Ζωγράφου, Λάρισας, Νίκαιας – Ρέντη, Πάτρας και Χαλανδρίου καθώς και των προϊσταμένων των Διευθύνσεων Διοικητικών Υπηρεσιών των παραπάνω Δήμων με κατηγορίες για παράβαση καθήκοντος και απείθειας κατ’ εξακολούθηση.
Η κλήση, ιδιαίτερα, των Προϊσταμένων Διευθύνσεων Διοικητικού, οι οποίοι συμμετέχουν στην απεργιακή κινητοποίηση της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. και της ΠΟΕ-ΟΤΑ (ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ από την εφαρμογή του Ν.4250/2014) δείχνει ότι κυβερνητική πρόθεση, είναι η κατάργηση του συνταγματικού δικαιώματος της Απεργίας ώστε να μην υπάρχει καμία αντίδραση στη λήψη των νέων μέτρων της συγκυβέρνησης και της Τρόικα.
Η προσπάθεια του Υπουργού των «απολύσεων και της διοικητικής απορρύθμισης» να ποινικοποιήσει τους αγώνες των αιρετών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των εργαζομένων στέλνοντας τους στον εισαγγελέα θα πέσει στο κενό. Όπως και η προσπάθεια της Κυβέρνησης να αφαιρέσει από τους εργαζόμενους το δικαίωμα της απεργίας.
Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. δηλώνει ότι οι εργαζόμενοι συνένοχοι στο έγκλημα δεν θα γίνουν. Αντίθετα συμπαραστέκονται και στηρίζουν τους αιρετούς και τους συναδέλφους τους που καλούνται από τις δικαστικές αρχές να δώσουν εξηγήσεις, διότι «…δεν συνεμορφώθησαν προς τας υποδείξεις».
Το συνδικαλιστικό κίνημα των εργαζομένων στο Δημόσιο θα συνεχίσει τους αγώνες του για να:
  • Ακυρώσει τα κυβερνητικά σχέδια για νέες απολύσεις.
  • Επαναπροσληφθούν όλοι οι απολυμένοι.
  • Καταργηθεί το καθεστώς της διαθεσιμότητας.
  • Κατοχυρωθεί το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 14 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2014

Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
14 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2014

 ΤΥΜΦΗ 
ΛΑΠΑΤΟΣ 2.254μ
Μεγάλο Πάπιγκο - Λάπατος 2.254μ
(Γ κατηγορία)
Ώρες πορείας: 9
Αρχηγός: Μπούντζας Γιώργος

Μεγάλο Πάπιγκο - Κούλα(1.524μ)
(Β κατηγορία)
Ώρες πορείας: 7
Αρχηγός πορείας: Μπούντζας Γιώργος

Mεγάλο Πάπιγκο - Άνω Κλειδωνιά
(Α κατηγορία)
Ώρες πορείας: 4
Αρχηγός πορείας: Κάρκαλου Ελένη

    Εάν οι καιρικές συνθήκες είναι δυσμενείς αυξάνεται ο βαθμός δυσκολίας και η διαδρομή θα επανεκτιμηθεί επί τόπου. Εξοπλισμός: ορειβατικά παπούτσια, αντιανεμικό-αδιάβροχο, μπατόν. Ρουχισμός κατάλληλος για την εποχή καθώς και δεύτερη αλλαξιά ρούχων.

Δηλώσεις συμμετοχής έως και την Πέμπτη, τηρείται αυστηρή αριθμητική σειρά προτεραιότητας.
ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ: 07:00 π.μ.  
Στην έξοδο του parking κάτω από την πλατεία της Περιφέρειας.
 Για περισσότερες πληροφορίες στα γραφεία του Ε.Ο.Σ. Ιωαννίνων,
Σμύρνης 15,7-9 μ.μ. καθημερινά εκτός Κυριακής, και στο τηλ. 2651022138

 
 

ΟΛΜΕ: Κάλεσμα προς τους συναδέλφους για τη συμβολή τους στην έκτακτη οικονομική ενίσχυση των υπό διαθεσιμότητα εκπαιδευτικών

Αθήνα, 10/12/14
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ συνεχίζοντας την οικονομική καμπάνια που ξεκίνησε το Μάιο του 2014, καλεί τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ και τον κάθε συνάδελφο ξεχωριστά να συμβάλουν στην αντιμετώπιση και εν όψει των Χριστουγέννων με έκτακτη οικονομική ενίσχυση – συμβολικά – των αναγκών των συναδέλφων που είναι σε διαθεσιμότητα και ιδιαίτερα αυτών των οποίων έχει διακοπεί η μισθοδοσία από τον Μάρτη του 2014.
Ο ειδικός λογαριασμός αλληλεγγύης της ΟΛΜΕ στον οποίο μπορεί να καταθέτει κάθε σχολείο είναι: Alpha Bank (114002002005940).
Πολλές ευχές
Καλές γιορτές
Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

Εκδήλωση στα πλαίσια των χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων του Δήμου Ιωαννιτών

Αποτέλεσμα εικόνας για δημαρχειο ιωαννινων

EΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                       
ΝΟΜΟΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ                                               
ΔΗΜΟΣ  ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΥ 
Ταχ.Δ/νση: Παπάζογλου 5
Τ.Κ. 45444 Ιωάννινα
Τηλ. 2651361379
                                       

                                     
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Την Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου και ώρα 18:00 στο Αρχοντικό Πυρσινέλλα (Παπάζογλου και Αραβαντινού γωνία) θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση στα πλαίσια των χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων του Δήμου Ιωαννιτών με άρωμα Χριστουγέννων και γεμάτο μελωδίες αγάπης, χρώματα και φαντασία.
Το πρόγραμμα της εκδήλωσης περιλαμβάνει τα εξής:
Παιδική χορωδία
Χορευτικές επιδείξεις
Δρώμενα από το Ειδικό Σχολείο
Δημιουργική απασχόληση των παιδιών και Face painting
Εμφάνιση του G.Gakis και Τroublemakers
Παρακαλώ όπως ενημερώσετε το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και τους μαθητές του σχολείου σας.

                                                        Ο Αντιδήμαρχος

                                                             ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΚΟΛΟΚΑΣ

Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΣΠΔΕ: Σύγκλιση απόψεων για αλλαγές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με έμφαση στο Ολοήμερο Δημοτικό

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σύγκληση απόψεων για αλλαγές και βελτιώσεις στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία , διατύπωσε η πρόεδρος του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΕΣΥΠ κ. Πριόβουλου, στη σημερινή συνεδρίαση (σ.σ.πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Παιδείας) προς την κατεύθυνση:

1. Μείωσης και εξορθολογισμού της ύλης ώστε να υπάρχει ο αναγκαίος χρόνος μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών για επικοινωνία και εμπέδωση.
2. Ενίσχυσης των ωρών μελέτης/εμπέδωσης και προετοιμασίας των μαθητών ή διαχείρισης του χρόνου προς την κατεύθυνση αυτή. Οι μαθητές δεν μπορεί να πηγαίνουν μετά από 6 ή 7 ώρες ή και περισσότερες ώρες στο σχολείο χωρίς προετοιμασία στο σπίτι.
3. Πρότασης για τη «σύγκλιση» των τύπων των ολοήμερων δημ. σχολείων, τουλάχιστον σε ένα, για τα εξαθέσια και άνω σχολεία προκειμένου οι μαθητές να διδάσκονται ένα βασικό σώμα γνωστικών αντικειμένων και όχι διαφορετικά.
Η κ. Πριόβολου τόνισε τη χρησιμότητα των απόψεων που κατατέθησαν και της ενημέρωσης που έγινε από όλους τους παρευρισκόμενους. Επεσήμανε τα θέματα της στελέχωσης των σχολείων που είναι βασικά και σημαντικά, τα οποία θα πρέπει να απασχολήσουν την Πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ.
Η Προέδρος του Σ.Π.Δ.Ε. τοποθετήθηκε και ενημέρωση το σώμα όσον αφορά τη μείωση και τον εξορθολογισμό της ύλης στην Πρωτοβάθμια Εκπ/ση, ως μία αναγκαιότητα στο σημερινό σχολείο καθώς και στο ερωτηματολόγιο που στάλθηκε στους Σχολικούς Συμβούλους Α/θμια Εκπ/σης προκειμένου να καταθέσουν τις απόψεις και τις προτάσεις τους τις επόμενες ημέρες.
Σύμφωνα με πληροφορίες του esos:
A. Οι παρευρισκόμενοι, συμφώνησαν με την πρόταση του Σχ. Συμβούλου κ. Μουταβελή ότι θα πρέπει να δούμε την πιλοτική εφαρμογή όποιων θεμάτων, προτάσεων ή αλλαγών προταθούν και κατόπιν να ακολουθήσει η γενίκευσή τους.
B. Οι παρευρισκόμενοι επίσης συμφώνησαν με την πρόταση για την αναβάθμιση της Προσχολικής Εκπαίδευσης και τα θέματα του Νηπιαγωγείου, τα οποία παραμένουν οξυμμένα.
Μάλιστα η κ. Πρόεδρος του Σ.Π.Δ.Ε., δέχθηκε την πρόταση στην επόμενη Συνεδρίαση να συζητηθούν θέματα Προσχολικής Εκπαίδευσης που έθεσαν οι εκπρόσωποι της Δ.Ο.Ε., αλλά και ο Δ/ντής Σπουδών Π.Ε. του ΥΠΑΙΘ.
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Μουταβελής Αδριανός και Γούπος Θεόδωρος στις ομιλίες τους αναφέρθηκαν:
α) στην αναγκαιότητα μείωσης της ύλης και στον εξορθολογισμό της,
β) στη συμβολή των Σχολικών Συμβούλων, οι οποίοι έχουν την ετοιμότητα αυτή αλλά και στο χρόνο που απαιτείται για να υπάρξουν ολοκληρωμένες προτάσεις,
γ) στην αναγκαιότητα για ‘’ανοιχτά’’ Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών και διαφοροποιημένη διδασκαλία από την πλευρά των εκπαιδευτικών, οι οποίοι χρειάζονται να έχουν σχετική αυτονομία για το λόγο αυτό,
δ) ιδιαίτερα τόνισαν το θέμα της μελέτης, προετοιμασίας και εμπέδωσης της ύλης από τους μαθητές με την αύξηση των ωρών της μελέτης και στην πρωινή ζώνη του προγράμματος των ολοήμερων δημ. σχολείων ώστε οι μαθητές να είναι ‘’έτοιμοι’’ σε μεγάλο βαθμό.
Ο Δ/ντής Σπουδών Α/θμιας Εκπ/σης του ΥΠΑΙΘ, Κώστας Παπαχρήστος με αφορμή τις τοποθετήσεις που έγιναν, αναφέρθηκε στη βασική προτεραιότητα που είναι η στελέχωση των ολοήμερων δημ. σχολείων, καθώς και στην επισήμανση των προβλημάτων που έχουν καταγραφεί και στις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στην κατεύθυνση της βελτίωσής τους. Τόνισε, ότι θα πρέπει να κινηθούμε με βάση τα εμπειρικά δεδομένα που έχουμε, από αρκετές έρευνες, που υπάρχουν και για τα ολοήμερα δημ. σχολεία και αυτά με Ε.Α.Ε.Π..
Πέραν των όσων αναφέρθηκαν, τόνισε ότι οι έρευνες δείχνουν:
α) Οι μαθητές είναι υπέρμετρα φορτωμένοι και παρά τις πολλές ώρες παραμονής τους στο σχολείο δεν είναι προετοιμασμένοι και χρειάζονται και άλλο χρόνο στο σπίτι,
β) οι ειδικότητες δεν έχουν οργανική και μόνιμη θέση και αυτό δημιουργεί προβλήματα αφού αλλάζουν κάθε χρόνο και είναι αδύνατο να δημιουργηθεί κουλτούρα ομάδας στο χώρο των σχολείων,
γ) υπάρχουν θέματα διαμόρφωσης του ωρολογίου Προγράμματος λόγω των υποχρεώσεών τους παρουσίας σε 3-4 σχολεία,
δ) προβλήματα και στη συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων που πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα, ε) ανισότητες που εντείνονται από τους διαφορετικούς τύπους των σχολικών μονάδων με μαθητές να διδάσκονται διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα και άλλοι όχι.
Ο κ. Παπαχρήστος αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα ύπαρξης ενός τύπου σχολείου για όλους τους μαθητές, με τις αναγκαίες παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν προς την κατεύθυνση αυτή.
Ο πρόεδρος του ΙΕΠ Σ. Γκλαβάς αναφέρθηκε στο ερωτηματολόγιο για τον εξορθολογισμό και τη μείωση της ύλης στο δημοτικό σχολείο και στη διαδικασία που έχει δρομολογηθεί.
Αναφερόμενος στον τύπο του σχολείου για την Πρωτοβάθμια Εκπ/ση, τόνισε ότι είναι αναγκαιότητα να πάμε σε ενιαίο τύπο σχολείο για όλους τους μαθητές.
Αναφέρθηκε στην παιδαγωγική λειτουργία του δημοτικού και στη σχέση του δασκάλου με το μαθητή και έθεσε προβληματισμούς για τα πολλά πρόσωπα που εναλλάσσονται και τη χρησιμότητα που μπορεί να έχουν για τους μαθητές.
Τόνισε την αναγκαιότητα των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στο δημοτικό σχολείο, αλλά παράλληλα και τη διαχείριση του προσωπικού που πρέπει να γίνει. Ιδιαίτερα επισήμανε το ρόλο της μελέτης και της εμπέδωσης των μαθημάτων στο σχολείο, ως βασικό θέμα που θα πρέπει να εξεταστεί και να δοθούν απαντήσεις στο ολοήμερο δημ. σχολείο και μάλιστα στην πρωινή ζώνη.
Αναφέρθηκε, επίσης στις εμπειρίες άλλων χωρών και στην Κύπρο όσον αφορά τα ανωτέρω θέματα.
Ο Αντιπρόεδρος του ΙΕΠ Γ. Κουμέντος έθεσε τα θέματα του προγραμματισμού στο πλαίσιο του ΄΄Νέου Σχολείου΄΄ από το 2010 και των στόχων του. Αναφέρθηκε στη δυσλειτουργία της διοίκησης όσον αφορά την υλοποίηση πολιτικών και την υιοθέτηση μέτρων προς την κατεύθυνση αναβάθμισης του ολοήμερου δημ. σχολείου.
Τόνισε τη λειτουργία των ολοήμερων δημ. σχολείων με ΕΑΕΠ, τη διαχείριση του προσωπικού, τη δημιουργία οργανικών θέσεων για τις ειδικότητες. Επεσήμανε την πιλοτική εφαρμογή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών, που πιλοτικά δοκιμάστηκαν από το 2011 και κατέθεσε τους προβληματισμούς για το ΄΄αύριο΄΄.
Οι Δ/ντές των σχολικών μονάδων του 144ου δημ. σχ. Αθήνας κ. Κωνσταντόπουλος Παν. & του 4ου δημ. σχ. Μελισσίων κ. Χαλεπλής Σπ, τόνισαν ότι τα θέματα που έχουν τεθεί απασχολούν τις σχολικές μονάδες και δημιουργούν προβλήματα, τα οποία πρέπει να αντιμετωπιστούν.
Αναφέρθηκαν στο ρόλο των Δ/ντών και την πίεση που αντιμετωπίζουν από τις συνεχείς αλλαγές που είναι καθημερινές και δεν έχουν χρόνο επικοινωνίας και επαφής με τους εκπαιδευτικούς και το Σύλλογο Διδασκόντων.
Τόνισαν ιδιαίτερα τη λειτουργία των διοικητικών υπηρεσιών και το συγχρονισμό τους σε επίπεδο ΥΠΑΙΘ..
Η Γενική Διευθύντρια του υπ. Παιδείας κ. Καρδαμίτση έθεσε τα θέματα του προσωπικού και της στελέχωσης των σχολείων.
Εξέφρασε προβληματισμούς για τη διαχείριση του προσωπικού και τις ιδιαιτερότητες που υπάρχουν.
Ενημέρωσε για τους εκπαιδευτικούς της β΄ ξένης γλώσσας και τις προσλήψεις που έγιναν στα σχολεία τελευταία.
Τόνισε ότι έγιναν 15000 προσλήψεις Αναπληρωτών, αλλά επεσήμανε τις δυσκολίες που υπάρχουν για το ΄΄αύριο΄΄.
Οι εκπρόσωποι της ΔΟΕ (Κικινής Θαν., Γεν. Γραμματέας, Πετράκης Σταύρος, Ειδ. Γραμματέας, Οικονόμου Τριαντάφυλλος, Ταμίας), έθεσαν θέματα που αφορούσαν τη Στελέχωση των Ολοήμερων δημ. σχολείων ως προτεραιότητα για τη συζήτηση και ζήτησαν να αποσαφηνιστούν οι προθέσεις του ΥΠΑΙΘ τόσο στο θέμα αυτό όσο και σε μια σειρά από ζητήματα όπως η φυσιογνωμία του σχολείου, η ικανοποίηση των κοινωνικών και παιδαγωγικών αναγκών, σύμφωνα με τις θέσεις της ΔΟΕ., το ζήτημα της σχολειοποίησης και του φόρτου των μαθητών στο ΕΑΕΠ, χωρίς την ολοκλήρωση της μελέτης και της προετοιμασίας των μαθητών, αλλά και το θέμα της ύλης και του εξορθολογισμού της, που τέθηκε από την Πρόεδρο του Σ.Π.Δ.Ε. κ. Πριόβολου.
Τόνισαν ιδιαίτερα τους πολλούς τύπους των σχολείων, που υπάρχουν, με αποτέλεσμα την ανάπτυξη παραπέρα των ανισοτήτων που δημιουργούνται αφού χιλιάδες μαθητές δεν διδάσκονται μια σειρά μαθημάτων που διδάσκονται οι άλλοι.
Στη συνεδρίαση συμμετείχαν ο Πρόεδρος του ΙΕΠ κ. Γκλαβάς Σωτ., ο Αντιπρόεδρος του ΙΕΠ κ. Κουμέντος Ιων., εκπρόσωποι της ΔΟΕ (Κικινής Θαν., Γεν. Γραμματέας, Πετράκης Σταύρος, Ειδ. Γραμματέας, Οικονόμου Τριαντάφυλλος, Ταμίας), η κ. Καρδαμίτση Ευδ., Γεν. Δ/ντρια Προσωπικού του ΥΠΑΙΘ, ο κ. Χατζηδημητρίου Ευστρ., Δ/ντής Α/θμιας Εκπ/σης Δ’ Αθήνας, οι Σχολικοί Σύμβουλοι κ.κ. Γούπος Θεόδωρος & Μουταβελής Ανδριανός, οι Διευθυντές του 144ου δημ. σχ. Αθήνας κ. Κωνσταντόπουλος Παν. & του 4ου δημ. σχ. Μελισσίων κ. Χαλεπλής Σπ., η Σύμβουλος του Υπουργού κ. Παπαϊωάννου Μαρία και ο Δ/ντής Σπουδών Α/θμιας Εκπ/σης του ΥΠΑΙΘ κ. Παπαχρήστος Κώστας.

ΠΗΓΗ:

ΔΟΕ: Σχετικά με τις φήμες για την τιμωρητική αντιμετώπιση των Διευθυντών και Προϊσταμένων που δε συμμετέχουν στη διαδικασία της αξιολόγησης


Αρ. Πρωτ.1292
Αθήνα 10/12/2014
Προς
Τον Υπουργό Παιδείας
κ. Ανδρέα Λοβέρδο
Κοιν.
1. Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. 
2. Μ.Μ.Ε.

Σχετικά με τις φήμες για την τιμωρητική αντιμετώπιση  των Διευθυντών και Προϊσταμένων που δε συμμετέχουν στη διαδικασία της αξιολόγησης
Κύριε Υπουργέ,
Με αισθήματα έκπληξης και οργής πληροφορηθήκαμε μέσω γνωστής ιστοσελίδας, η οποία είθισται να διαχέει «αποκλειστικές πληροφορίες από κύκλους και παράγοντες του Υπουργείου Παιδείας» ότι, ούτε λίγο ούτε πολύ, η πολιτική ηγεσία σχεδιάζει να «τιμωρήσει» τους διευθυντές σχολείων και τους/τις προϊστάμενους/ες ολιγοθέσιων σχολείων και νηπιαγωγείων που, πειθαρχώντας στην απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για απεργία - αποχή από όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης δεν κατέθεσαν το περίφημο portfolio ώστε να αξιολογηθούν.
Σας θυμίζουμε, ότι οι συνάδελφοί μας δεν έπραξαν τίποτε το οποίο να αιτιολογεί την οποιαδήποτε τιμωρητική μεταχείρισή τους είτε με το να αξιολογηθούν ως «ανεπαρκείς» είτε με το να αποκλεισθούν από μελλοντικές διαδικασίες επιλογής στελεχών εκπαίδευσης. Εκτελούν πλήρως όλα τους τα καθήκοντα τόσο ως «στελέχη διοίκησης» των σχολικών τους μονάδων όσο και ως εκπαιδευτικοί της τάξης. Αυτό που πράττουν είναι να μη συμμετέχουν σε μια διαδικασία ευτελισμού των εκπαιδευτικών αλλά και της έννοιας της αξιολόγησης η οποία υλοποιείται σε έωλο νομικό πλαίσιο και με παραβίαση ακόμη και των διαδικασιών που ορίζουν οι σχετικοί νόμοι (π.χ. αξιολογούνται μόνο ως προς το διοικητικό και όχι και ως προς το εκπαιδευτικό μέρος) και μάλιστα ασκώντας ένα απολύτως νόμιμα δικαίωμα τους, ήτοι το δικαίωμα στην απεργία.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει ήδη ενημερώσει εκπαιδευτικούς με γνωμοδότηση της νομικής του συμβούλου ότι: « ... Τόσο από την ίδια την συνταγματική αλλά και υπερνομοθετική αναγνώριση του δικαιώματος της απεργίας όσο και από την ρητή διατύπωση του άρθρου 46 του ν.3528/2007 προκύπτει με σαφήνεια, ότι η συμμετοχή σε απεργία, οποιασδήποτε μορφής, συνιστά δικαίωμα του εργαζομένου, προστατεύεται πλήρως από την έννομη τάξη και σε καμία περίπτωση η άσκηση ενός νομίμου δικαιώματος δεν μπορεί να ερμηνευτεί ως πειθαρχικό παράπτωμα, καθώς κάτι τέτοιο αφενός θα ερχόταν σε πλήρη αντίθεση προς την ίδια την έννοια του πειθαρχικού παραπτώματος και αφετέρου θα έπληττε καίρια τον πυρήνα του δικαιώματος της απεργίας. Περαιτέρω, οποιαδήποτε έμμεση ή άμεση διοικητική συνέπεια εις βάρος των απεργών δημοσίων υπαλλήλων, εξαιτίας της συμμετοχής σε απεργιακή κινητοποίηση, ελέγχεται για την νομιμότητα της, καθώς η ενάσκηση ενός νομίμου δικαιώματος δεν μπορεί να επιφέρει οποιαδήποτε κύρωση εις βάρος του φορέα αυτού.  » καθώς και ότι : «η μη υποβολή της εκθέσεως και του ατομικού φακέλου δεν μπορεί να αποτελέσει βάση για μια δυσμενή κρίση του στελέχους, τόσο βάσει των σκέψεων, που αναπτύχθηκαν στην αμέσως προηγούμενη (υπ' αριθμόν 2) παράγραφο όσο και βάσει του γεγονότος, ότι από την ίδια την διατύπωση του νόμου προκύπτει, ότι η υποβολή της αυτοαξιολόγησης και του ατομικού φακέλου δεν είναι υποχρεωτική ενώ εξάλλου δεν δεσμεύει τον αξιολογητή. Σε περίπτωση, που παρατηρηθούν φαινόμενα χαμηλής βαθμολόγησης εξαιτίας της μη υποβολής ατομικού φακέλου και εκθέσεως αυτοαξιολόγησης, αυτό θα αποτελεί μια ισχυρή ένδειξη, ότι η χαμηλή βαθμολόγηση των στελεχών, που συμμετέχουν στην αποχή οφείλεται στην άσκηση ενός νομίμου δικαιώματος τους και γίνεται για λόγους άσχετους προς τα πραγματικά τους προσόντααλλά και: «για την αποστέρηση του δικαιώματος συμμετοχής σε διαδικασίες αξιολόγησης θα πρέπει να υφίσταται υπαιτιότητα εκ μέρους του εκπαιδευτικού. Η συμμετοχή σε απεργιακή κινητοποίηση, οποιασδήποτε μορφής συνιστά άσκηση νομίμου δικαιώματος και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ερμηνευτεί, ότι η μη συμμετοχή στην αξιολόγηση αποτελεί υπαιτιότητα του εκπαιδευτικού, που του αποστερεί το δικαίωμα επιλογής σε θέση στελέχους».
Τέλος, υπογραμμίζουμε, ότι σύμφωνα με την ίδια γνωμοδότηση: «...πρέπει να τονιστεί, ότι η κατ' άρθρο 23 παρ.1 του ν. 1264/1982 η καθ' οιονδήποτε τρόπο επέμβαση στην άσκηση συνδικαλιστικών δικαιωμάτων συνιστά ποινικό αδίκημα για τον εργοδότη και τα όργανα αυτού.».
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σας καλεί να διαψεύσετε άμεσα τις «διαρροές» που διοχετεύονται  με σαφή σκοπό την κάμψη του αγωνιστικού φρονήματος των εκπαιδευτικών και κάνει ξεκάθαρο πως δεν πρόκειται να ανεχτεί οποιαδήποτε ενέργεια, που θα έχει ως στόχο την τιμωρία των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στην απεργία - αποχή από τις διαδικασίες της αξιολόγησης αλλά θα απαντήσει τόσο συνδικαλιστικά όσο και δια της νομικής οδού, στρεφόμενη κατά παντός υπευθύνου, σε περίπτωση, που γίνει η όποια τέτοιου είδους απόπειρα.
 
 

«Διακοπές Χριστουγέννων»


Βαθμός Ασφαλείας:
Να διατηρηθεί μέχρι:
Βαθμός Προτεραιότητας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ  ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

 Αθήνα, 5-12-2014
 Αρ. Πρωτοκόλλου Φ.7/ 953/ 198483/Δ1                                                                                 


ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠΡΟΣ: Όπως πίνακας αποδεκτών

Ταχ. Δ/νση            : Ανδρέα Παπανδρέου 37
Τ.Κ. – Πόλη           : 15180 – Μαρούσι
Ιστοσελίδα            : http://www.minedu.gov.gr
Email                      : spudonpe@minedu.gov.gr 
Πληροφορίες       :  Σ. Λαπατά
                               :  Α. Βάρλα
                               :  Α. Μαγουλάς
Τηλέφωνο             : 210 344 2247
FAX                        : 210 344 3354
 
     
 ΘΕΜΑ :  «Διακοπές Χριστουγέννων»

Ύστερα από ερωτήματα που δέχεται η Υπηρεσία μας, σας ενημερώνουμε ότι:
Α) Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:
Σύμφωνα με τα άρθρα 4, §§ 1.δ των Π. Δ 200 & 201 /1998 (ΦΕΚ 161Α), τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά Σχολεία της χώρας, δε λειτουργούν από 24 Δεκεμβρίου μέχρι και 7 Ιανουαρίου (Διακοπές Χριστουγέννων).
 Β) Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:
 Σύμφωνα  με το άρθρο 2, § 1α του Π.Δ 104/1979 (Α΄23) και την § 1α του άρθρου 2 της υπ΄ αριθμ. 80033/Γ2/04-08-2006 Υ. Α (Β΄1286), τα Γυμνάσια, τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ της χώρας, δε λειτουργούν από 24 Δεκεμβρίου έως και 7 Ιανουαρίου. (Διακοπές Χριστουγέννων).
     Εσωτερική Διανομή:
 1. Δ/νση Σπουδών, Προγραμμάτων
  & Οργάνωσης  Δ.Ε.  Τμήμα Γ’
2. Δ/νση Επαγγελματικής Εκπ/σης
    Τμήμα Β΄
3. Δ/νση Σπουδών, Προγραμμάτων
  & Οργάνωσης  Π.Ε.  Τμήμα Γ’

                                                                                     Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ

                                                                                                                          ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΜΠΑΡΛΑ
                                                                                                                         
                                                             
                                                         ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ
             ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ (ΠΡΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑ)

1.       Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης της  χώρας (έδρες τους)

2.       Προϊσταμένους Παιδαγωγικής και Επιστημονικής  Καθοδήγησης
               (μέσω Περ/κών Δ/νσεων Εκπ/σης)

3.       Σχολικούς Συμβούλους Π.Ε & Δ. Ε (μέσω Περ/κών Δ/νσεων Εκπ/σης)

4.       Δ/νσεις Π. Ε. & Δ. Ε της χώρας.

5.       Σχολικές μονάδες Π. Ε & Δ. Ε της χώρας (μέσω Δ/νσεων Π. Ε  & Δ. Ε )