Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2016

6ο ΙΟΑΝΝΙΝΑ ROCK CITY FESTIVAL



11 Σεπτεμβρίου 2016 IOANNINA ROCK ISLAND
6ο ΙΟΑΝΝΙΝΑ ROCK CITY FESTIVAL

Για έκτη συνεχή χρονιά το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών διοργανώνει στην πόλη μας το Ioannina Rock City Festival.
Φέτος οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν μόνο στο Νησί της Παμβώτιδας και για αυτό και ονομάστηκε και Ioannina Rock Island.
Από τις 6 το απόγευμα πλανόδιοι μουσικοί  του Ionnina School of Music υποδέχονται τους επισκέπτες.
Στις 7 μ.μ., στη θέση Σαράι, εμφανίζονται οι Solid Buzz, The R.A.G. και οι Blues People.
Στις 8 μ.μ., στην κεντρική πλατεία, την Πλατεία Αλιέων, εμφανίζονται οι Beer for Breakfast, ακολουθεί ζούμπα και στη συνέχεια ο Γιώργος Γάκης και οι Troublemakers.
Το πρόγραμμα κλείνουν με παραδοσιακά και έντεχνα ελληνικά τραγούδια οι Ηχοβάτες.
Παράλληλες εκδηλώσεις:
Ο Αιμίλιος Νέος εκθέτει τις φωτογραφίες του, δίπλα στην εκκλησία του Νησιού.
Η Βασιλική Σιαταρά και ο Κλέανδρος Ζυγούρης εκθέτουν έργα ζωγραφικής τους, στο Σαράι. 
Στην πλατεία Μοναστηρίου θα λειτουργήσει έκθεση φωτογραφίας του Μενέλαου Συκοβέλη με τίτλο «Απειρωτάν Rock».
Στο μώλο  του Νησιού ο Μουσικός Οίκος Σταύρος Ντούκας, για μια ακόμη χρονιά, διοργανώνει, από τις 6.30 μ.μ, μουσικά εργαστήρια, σεμινάρια και έκθεση μουσικών οργάνων.
Μέχρι το πέρας των εκδηλώσεων θα γίνονται δρομολόγια με τα καραβάκια.
Το Σωματείο Λεμβούχων Νήσου προσφέρει το εισιτήριο στην τιμή του 1€ με επιστροφή.

10-09-2016 ΑΠΟΦΆΣΕΙΣ ΠΥΣΠΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2016

ΔΟΕ: Το Υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζει τους αναπληρωτές σαν αριθμούς και παίζει με την αγωνία τους



Αρ. Πρωτ. 793
Αθήνα 9/9/2016
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.




Το Υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζει τους αναπληρωτές σαν αριθμούς
και παίζει με την αγωνία του

Δεν έχει σταματημό η προχειρότητα και η έλλειψη γνώσης της εκπαιδευτικής πραγματικότητας με την οποία αντιμετωπίζει το Υπουργείο Παιδείας την Εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς. Πιο πρόσφατο περιστατικό ο χαώδης τρόπος με τον οποίο έγιναν οι πρώτες προσλήψεις των αναπληρωτών τρεις μέρες πριν ανοίξουν τα σχολεία, με την τακτική των σύντομων και πρόχειρων διαδικασιών που συνοδεύονται από σωρεία αυθαιρεσιών.  Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έκανε κουρέλι τη σειρά των αναπληρωτών εκπαιδευτικών στους πίνακες χωρίζοντάς τους σε κατηγορίες ανάλογα με τον τρόπο πληρωμής τους (ΕΣΠΑ, ΠΔΕ, τακτικός προϋπολογισμός) και περιορίζοντάς τους σε συγκεκριμένες κατηγορίες σχολείων τα οποία μπορούν να επιλέξουν για να τοποθετηθούν. Αποτέλεσμα, συνάδελφοι με πάρα πολλά μόρια και υψηλή θέση στους πίνακες να μη μπορούν να τοποθετηθούν σε σχολεία που επιθυμούν (και υπό φυσιολογικές συνθήκες θα τοποθετούνταν) γιατί τα σχολεία αυτά απορροφούν αναπληρωτές από συγκεκριμένη κατηγορία τρόπου πληρωμής. Το ίδιο πρόβλημα θα υπάρχει και με τα νηπιαγωγεία, αφού οι αναπληρωτές ΕΣΠΑ σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου προβλέπονται για τα τμήματα που έχουν προνήπια, και οι υπόλοιποι για τα άλλα!
                Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει τονίσει και έχει αναδείξει σε όλους τους τόνους το ότι η μοναδική λύση για την πραγματική κάλυψη των κενών στην εκπαίδευση είναι η πραγματοποίηση όλων των μόνιμων διορισμών που είναι απαραίτητοι. Η κυβέρνηση πιστή στην τήρηση των μνημονιακών πολιτικών μεταθέτει συνεχώς τους μόνιμους διορισμούς για το αβέβαιο μέλλον (οι οποίοι για 7η συνεχόμενη χρονιά δεν πραγματοποιούνται). Προσπαθεί  να καλύψει μέρος των κενών με αναπληρωτές (αφού ένα άλλο μεγάλο μέρος το καλύπτει με την αλλαγή του ωρολόγιου προγράμματος και τις ώρες των μόνιμων εκπαιδευτικών) και σαν να μη φτάνει αυτό με τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιεί τις προσλήψεις δημιουργεί αδικίες και σύγχυση, δυσχεραίνει τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου, και διαμορφώνει ένα ρευστό, βασισμένο στις ελαστικές μορφές εργασίας, περιβάλλον που αφορά το σύνολο των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ζήτησε και από το σημερινό Υπουργό Παιδείας να προχωρήσει στους διορισμούς όλων των αναπληρωτών σε μια φάση και με έξοδα του τακτικού προϋπολογισμού. Δυστυχώς, οι προτάσεις μας έπεσαν στο κενό και αυτή τη στιγμή, για μια ακόμη φορά, η πρόσληψη των αναπληρωτών συνοδεύεται από τεράστια προβλήματα, κατακερματισμό των εργασιακών σχέσεων και την αντιμετώπισή των αναπληρωτών ως εργαζόμενους δεύτερης κατηγορίας.
Επιβάλλεται, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να βρει τον τρόπο αποκατάστασης της άδικης μεταχείρισης των αναπληρωτών δίνοντας λύση στο τεράστιο πρόβλημα που η ίδια δημιούργησε.

 

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για πλήρωση κενούμενων θέσεων του ΚΠΕ Φιλιππιάδας Περιφέρειας Ηπείρου

Αποσπάσεις εντός ΠΥΣΠΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ εκπ/κών κλάδου ΠΕ16.01 Μουσικής

Logo

Αποσπάσεις εντός ΠΥΣΠΕ εκπ/κών κλάδου ΠΕ16.01 Μουσικής

Δείτε την σχετική ανακοίνωση

Δ/ΝΣΗ ΠΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: Αποσπάσεις εντός ΠΥΣΠΕ και τοποθετήσεις από άλλα ΠΥΣΠΕ εκπ/κών κλάδου ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής-Τροποποιήσεις τοποθετήσεων

Logo

Αποσπάσεις εντός ΠΥΣΠΕ και τοποθετήσεις από άλλα ΠΥΣΠΕ εκπ/κών κλάδου ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής-Τροποποιήσεις τοποθετήσεων

Απο την Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  ανακοινώνονται τα εξής:
1. Προσωρινές ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής από άλλα ΠΥΣΠΕ- Αποσπάσεις εκπαιδευτικών κλάδων ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής εντός ΠΥΣΠΕ-Συμπλήρωση ωραρίου-Τροποποιήσεις τοποθέτησης εκπαιδευτικών αρμοδιότητας ΠΕ Ιωαννίνων
2. Καλεί τους εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής από άλλα ΠΥΣΠΕ, να υποβάλουν δήλωση τοποθέτησης την Παρασκευή 9-9-2016 μέχρι ώρα 15:00...

09-09-16 Αναλυτικά οι αλλαγές στο Γυμνάσιο

09 09 16 gimnasio
09-09-16 Αναλυτικά οι αλλαγές στο Γυμνάσιο
Έγγραφο με αναλυτικές πληροφορίες για τις αλλαγές στο Γυμνάσιο απέστειλε το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ώστε να ενημερωθούν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές για το τι θα ισχύσει το σχολικό έτος 2016-2017. Ακολουθούν τα όσα αναφέρονται στο έγγραφο:

Προσλήψεις 1.316 αναπληρωτών των κλάδων ΠΕ08 και ΠΕ32 μέσω ΕΣΠΑ

prosl anpl
08-09-16 Προσλήψεις 1.316 αναπληρωτών των κλάδων ΠΕ08 και ΠΕ32 μέσω ΕΣΠΑ
Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι, για το σχολικό έτος 2016-2017, προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές, πλήρους ωραρίου, 1.316   εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ08, ΠΕ32, για την κάλυψη λειτουργικών κενών σε δημόσια σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης μέσω του Προγράμματος "Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο" του ΕΣΠΑ.
Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις οικείες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για ανάληψη υπηρεσίας, από την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου έως και τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2016, όπου και θα τοποθετηθούν, με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, σε κενές θέσεις των σχολείων της περιοχής, στην οποία προσλήφθηκαν, μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.
 Πίνακες προσλήψεων ΠΕ32
 Πίνακες προσλήψεων ΠΕ08

Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2016

Η αράχνη και ο ιστός, η ΔΕΘ και το πάτωμα!

Του Σπύρου Παπασπύρου* 

Στον "αστερισμό" της ΔΕΘ έχει κανείς την αίσθηση ότι "είναι" στην Ντίσνευλαντ. Η κρίση και τα μνημόνια "ινδιάνικος" καπνός, οι κοινωνικά αδύναμοι έχουν "γλυκόζη", τα κατασχετήρια "χριστουγεννιάτικη δωροεπιταγή" και βέβαια η υπερφορολόγηση και η ανεργία το "μαγικό" στο σύντομο πέρασμα του τραίνου απο το λόφο με τους ληστές.
Η διεθνής τάση από το 2007 είναι η μείωση συντελεστών δεδομένου ότι φορολογικός ανταγωνισμός είναι έντονος. Εδώ με 1,5 εκ ανέργους είμαστε 6 μονάδες πάνω από το μέσο Ευρωπαϊκό όρο, πάνω από τον παγκόσμιο ή αφρικανικό ή ασιατικό και μάλιστα δίπλα σε φορολογικούς  "παραδείσους": Κύπρος, Βουλγαρία, Αλβανία.
Το εμπόδιο  είναι οι περιορισμοί στις ομαδικές απολύσεις δηλ. με το καλημέρα οι "επενδυτές" δεν σκέπτονται δημιουργία νέων θέσεων εργασίας αλλά απολύσεις! Οι τέσσερις μήνες προειδοποίησης και όχι η φορολογία είναι το βουνό! 
"Φυσικό" λοιπόν, οι παραστάσεις κλόουν με  μαλλί γριάς.
Στην Ελλάδα ως καθαρή αμοιβή και εισόδημα- από οποιαδήποτε νόμιμη δραστηριότητα -μένει, στην καλύτερη το 50%,πολύ λιγότερο από την Ιρλανδία, μικρότερο από την Πορτογαλία, Ισπανία ή την Βουλγαρία! 
Αν μια "μέση" 4μελής οικογένεια έχει 25χιλ τις μένουν στο χέρι τα 12,5,  1000 το μήνα για να καλύψει όλες τις αλλες υποχρεώσεις και ανάγκες (ΔΕΚΟ, φαγητό, ένδυση κλπ) πλην εφορίας και εισφορών. Άν έχει δανεισμό απο την μία εμφανίζεται πάνω από το όριο προστασίας και από την άλλη είναι στον "καιάδα"!
Απεργίες και συνδικαλισμός: ας δούμε, αν υπάρχει αντικειμενικά ζήτημα. Το σημερινό πλαίσιο ήταν και είναι το επιστέγασμα αγώνων για αποκατάσταση και  εμβάθυνση  της δημοκρατίας μετά τον χουντικό αποδεκατισμό  και τις κρατικές παρεμβάσεις. Αναμφισβήτητα "καταχρηστικές" συμπεριφορές, που επιτρέπουν κάποιοι να κάνουν  "την τρίχα τριχιά", υπάρχουν. Οι δανειστές και η κυβέρνηση, αν υποταχθεί στις επιταγές τους, θέλουν να βγάλουν την τρίχα από το ζυμάρι; μη ελεγχόμενα συνδικάτα; ή φροντίζουν την κοινωνία  από αλλοτριωμένους συνδικαλιστές; 
Μην γελιόμαστε η εγκατάσταση  ενός ακραίου υποδείγματος- εκτός ευρωπαϊκού πολιτισμού-πλήρους απαξίωσης της εργασίας, ενίσχυσης της ατομικότητας (γι αυτό το θέμα συλλογικών διαπραγματεύσεων) και η άνευ -έστω και μικρών- αντιδράσεων συρρίκνωση μισθών, συντάξεων, κοινωνικών παροχών (εξατομικευμένοι όροι) και μορφών κοινωνικής προστασίας, προϋποθέτουν και αποδυνάμωση των συνδικάτων γιατί το "χειρότερο συνδικάτο είναι καλύτερο από αυτό που δεν υπήρξε ποτέ"!
Για να μην γίνουμε "δημοκρατία του P. Escobar" δεν πρέπει να γίνουμε Αιθιοπία στο κόστος, την αξία, τα δικαιώματα της εργασίας.
Η εξέλιξη των άλλων "πολιτικών" δρώμενων είναι στην απάντηση της αράχνης από το νταβάνι στην ερώτηση: τι κάνεις εκεί πάνω; επειδή βλέπει τον ιστό  και τι έχει: Εσείς τι κάνετε εκεί πάνω;  Υπάρχει και ο ιστός στο πάτωμα από την αναρρίχηση της. Έχει εγκλωβίσει εργαζόμενους, άνεργους, πολίτες, που βλέπουν τι γίνεται αλλά δεν συνειδητοποιούν το αδύναμο του περιτυλίγματος!
Η πρόκληση με ουσία επί αρχών και λύσεων  είναι έξω από "αριστεροδεξιά" ή "κεντρο-παραγοντίστικα", δάνεια "σωτηρο-πατριδοκαπηλείας" θεσμών, αλλά είναι στα μείζονα διακυβεύματα της εργασίας, των συλλογικών  μορφών  συμμετοχής, να γονιμοποιηθεί η αναγεννησιακή ανάταξη από την κοινωνία.
Είναι το κατάλληλο timing για τα συνδικάτα, να σταθούν με ιστορική τόλμη, καθαρή θέση στρατηγική και όχι εφήμερη ή "μικρό-υπολογιστική" τακτική.
Η ΔΕΘ μόνο έτσι: με νέο κεντρικό πολιτικό (και όχι στενό ή κομματικό) πρόταγμα και αγώνα από αυτόνομα συνδικάτα με ευρύτερη κοινωνική συμμαχία μπορεί να είναι πολιτικό, οικονομικό, κοινωνικό γεγονός, σταθμός για την πατρίδα!
*Ο Σπύρος Παπασπύρος είναι Πρόεδρος του Γενικού Συμβουλίου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2016

ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων: Τοποθετήσεις λειτουργικά υπεράριθμων εκπ/κών κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων

Logo

ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ(ΠΥΣΠΕ) ΣΧΕΤΙΚΑ με Τοποθετήσεις λειτουργικά υπεράριθμων εκπ/κών κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων

Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο μετα την σημερινή  συνεδρίαση (Τετάρτη 7 - 9 - 2016) ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΙ τα εξής:
1.ΑΠΟΦΑΣΗ_ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΩΝ_ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ_ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΩΝ_ΠΕ70_ΔΑΣΚΑΛΩΝ
2. ΑΠΟΦΑΣΗ_ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ_ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΥ_3ο_ΔΣ_ΑΝΑΤΟΛΗΣ

ΔΟΕ: ΑΠΕΡΓΙΑ 15 Σεπτεμβρίου 2016


07-09-16 Προσλήψεις 5179 δασκάλων και νηπιαγωγών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης


07 09 16 proslipseis

07-09-16 Προσλήψεις 5179 δασκάλων και νηπιαγωγών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης
Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι για το σχολικό έτος 2016-2017 προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές:
1.261 Δάσκαλοι ΕΑΕ (ΠΕ71) και 223 Νηπιαγωγοί ΕΑΕ (ΠΕ61 και ΠΕ60.50) για την κάλυψη λειτουργικών κενών σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) ή/και των Τμημάτων Ένταξης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και
2.360 εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ70-Δασκάλων και 1.335 εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ60-Νηπιαγωγών για την κάλυψη λειτουργικών κενών σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πρόσληψης για ανάληψη υπηρεσίας από την Τετάρτη 7 έως και την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2016 και θα τοποθετηθούν με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης σε κενές θέσεις των σχολείων της περιοχής όπου προσλήφθηκαν μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.
Οι πίνακες με τα ονόματα των προσλαμβανόμενων είναι αναρτημένοι στην ιστοσελίδα του Υπουργείου www.minedu.gov.gr.

Οι 2360 αναπληρωτές δάσκαλοι γενικής
Οι 1335 αναπληρωτές νηπιαγωγοί γενικής
Οι 1261 αναπληρωτές δάσκαλοι ειδικής
Οι 223 αναπληρωτές νηπιαγωγοί ειδικής

07-09-16 Οριστικοί πίνακες κατατάξης αναπληρωτών Νηπιαγωγών και Δασκάλων Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης

07 09 16 pinakes
07-09-16 Οριστικοί πίνακες κατατάξης αναπληρωτών Νηπιαγωγών και Δασκάλων Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης
Ανακοινώνονται οι οριστικοί πίνακες κατάταξης αναπληρωτών εκπαιδευτικών Νηπιαγωγών και Δασκάλων Γενικής και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), ύστερα από τον έλεγχο νομιμότητας από το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου τρίτου του Ν.4395/2016 (ΦΕΚ 110/Α΄/08-06-2016), για το σχολικό έτος 2016-2017 και αναρτώνται στην ηλεκτρονική διεύθυνση του ΥΠ.Π.Ε.Θ http://e-aitisi.sch.gr.

Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2016

06-09-16 Ξεκινούν οι προσλήψεις των αναπληρωτών


06 09 16 proslipseis

 


Στην πρόσληψη περίπου 3750 αναπληρωτών στις ειδικότητες των δασκάλων και νηπιαγωγών θα προχωρήσει  σήμερα το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων . Από τις 3.750 προσλήψεις περίπου 2400 θα αφορούν τους δασκάλους και 1350 τους νηπιαγωγούς.
Όσον αφορά τις ειδικότητες των εκπαιδευτικών ,καλλιτεχνικών ΠΕ08, μουσικής ΠΕ16.01, δραματικής τέχνης ΠΕ18.41, θεατρολόγων ΠΕ32 καθώς και των ειδικοτήτων ΠΕ02,ΠΕ03,ΠΕ04 οι προσλήψεις θα ανακοινωθούν τις επόμενες μέρες καθώς το ΑΣΕΠ δεν έχει αποστείλει ακόμα του κυρωμένους πίνακες ώστε να προχωρήσει η διαδικασία.

Tango Ardiente

 

Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου, ώρα 9 μ.μ.
Αύλειος χώρος Πολιτιστικού Πολυχώρου «Δ. Χατζής»
Είσοδος: προσφορά τροφίμων για το Κοινωνικό Παντοπωλείο αντί εισιτηρίου 


Βραδιά milonga  αφιερωμένη στον Carlos Gardel και στο αργεντίνικο Tango
Μαθητές αλλά και καθηγητές θα είναι εκεί για να μυήσουν το κοινό στο Tango, στο πάρτι που θα συνεχιστεί με DJ μετά την παράσταση

Συμμετέχουν:
  • Tango Ardiente:  Αλέξης Λώλης, βιολί , Δήμητρα Ηγουμενίδη, πιάνο
  • Νίκος Παπαδιώτης, κιθάρα, τραγούδι
  • Κατερίνα Κουρεντζή, τραγούδι
  • Roman Gomez, πιάνο, μπαντονεόν, κιθάρα

ΔΟΕ: Ανακοίνωση για τα νηπιαγωγεία - πρακτικό



Αρ. Πρωτ. 791
Αθήνα 6/9/2016
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.


Να ανακληθούν τώρα οι ρυθμίσεις της Υ.Α. για το Νηπιαγωγείο.
Ζητάμε  ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση (ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο).
Ενιαίο πρόγραμμα. Ελευθερία στο σύλλογο διδασκόντων να αποφασίζει την εναλλαγή του ωραρίου ανάμεσα στις νηπιαγωγούς του βασικού και του προαιρετικού προγράμματος

              Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. όπως έχει ήδη τονίσει με τις μέχρι σήμερα ανακοινώσεις του αλλά και στις συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΕΘ, διαπιστώνει με οργή και απογοήτευση ότι οι ρυθμίσεις για την προσχολική αγωγή που μέσα στο 2016 (και ιδιαίτερα μέσα στο καλοκαίρι) αποφάσισε κι επιβάλλει το Υπουργείο, απέχουν πολύ από την παιδαγωγική θεώρηση της λειτουργίας του νηπιαγωγείου στοχεύοντας αποκλειστικά στον περιορισμό των αναγκών σε νηπιαγωγούς και το χτύπημα των εργασιακών σχέσεων σε πλήρη εναρμόνιση με τα μνημόνια.
              Ιδιαίτερα οι ρυθμίσεις για τη λειτουργία του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου ενέχουν σοβαρό κίνδυνο υποβάθμισης ενός θεσμού που μέχρι σήμερα έχει να παρουσιάσει πολλαπλά οφέλη για τα νήπια, μέσα από την ποιοτική – παιδαγωγική χρήση του χρόνου που διαθέτει και που για να αποφευχθεί θα χρειαστεί, για μια ακόμη φορά, οι νηπιαγωγοί να υπερβάλουν σε προσφορά ώστε να μην έχουν αντίκτυπο οι ολέθριες ενέργειες της πολιτικής ηγεσίας στους μαθητές.
                Με τη διάκριση του προγράμματος σε βασικό υποχρεωτικό και προαιρετικό και την αυτονομία δραστηριοτήτων των δύο προγραμμάτων χωρίς καμία συνέχεια, χάνεται η  σύνδεση με τις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις.
             Η υποχρεωτική ανάθεση τμήματος για ολόκληρη τη σχολική χρονιά σε μια νηπιαγωγό χωρίς τη δυνατότητα εναλλαγής, καταργεί την ενιαία γραμμή δράσης και συνεργασίας των νηπιαγωγών, με κοινούς σκοπούς και στόχους, σε ισότιμο εκπαιδευτικό πλαίσιο.
                Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τονίζει, για μια ακόμη φορά, ότι η εφαρμογή του νέου «Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου» νηπιαγωγείου, ως αποτέλεσμα θα έχει το να δεχτεί πλήγμα τόσο η εκπαίδευση των παιδιών όσο και οι εργασιακές σχέσεις των νηπιαγωγών.
              Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.:
            Καταγγέλλει την συστηματική προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΕΘ για υποβάθμιση του ολοήμερου νηπιαγωγείου.
            Απαιτεί δυνατότητα εναλλαγής του ωραρίου ανάμεσα στις νηπιαγωγούς του βασικού και του προαιρετικού προγράμματος, με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων.
            Ζητά ενιαίο πρόγραμμα και στόχους, με συνεργασία των νηπιαγωγών
                Οι εκπαιδευτικοί της Π.Ε. υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο.
Απαντάμε δυναμικά στην πολιτική διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης από το Υπουργείο Παιδείας.
Συμμετέχουμε δυναμικά στην απεργιακή κινητοποίηση του Κλάδου την Πέμπτη 15/9/2016
 

Σχολικό έτος: 2016-2017

Aριθμός πράξης …………………….. του συλλόγου διδασκόντων του …………………Νηπιαγωγείου …………………………………..

Θέμα: «Κατανομή τμημάτων και εφημεριών και ορισμός Νηπιαγωγών που διδάσκουν στα τμήματα».

ΔΟΕ: Ανακοίνωση για την εγύκλιο του προγράμματος κολύμβησης



Αρ. Πρωτ. 792
Αθήνα 6/9/2016
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Θέμα: Σχετικά με την  εγκύκλιο  «Εφαρμογή του αντικειμένου της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στην Γ΄ τάξη της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το τρέχον σχολικό έτος 2016-17».
   Την ίδια στιγμή που η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προχωρά ακάθεκτη στην αποψίλωση του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου και η σχολική χρονιά ξεκινά με τα σχολεία σε καθεστώς υποχρηματοδότησης των αναγκών τους, για μια ακόμη χρονιά, έρχεται η απόφαση της Δ/νσης Φυσικής Αγωγής του ΥΠ.Π.Ε.Θ. σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού για «την εφαρμογή της διδασκαλίας του αντικειμένου της κολύμβησης στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που βρίσκονται σε απόσταση μέχρι και 25 χιλιόμετρα από το χώρο διεξαγωγής του μαθήματος (εθνικά, δημοτικά, δημόσια και ιδιωτικά κολυμβητήρια, κ.α.) για το σχολικό έτος 2016-2017.» να προκαλέσει το ειλικρινές και αβίαστο ερώτημα:
   Βρίσκεται, άραγε, η κυβέρνηση σε επαφή με την εκπαιδευτική πραγματικότητα;
   Σαφέστατα δεν αμφισβητούμε το σκοπό των ΔΕΠΠΣ και ΑΠΣ του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, για απόκτηση κολυμβητικής παιδείας/επάρκειας.
   Υπάρχει όμως πλήθος ζητημάτων που ανοίγουν με την παραπάνω απόφαση.
·           Θεωρούν, αλήθεια, οι εμπνευστές της απόφασης ότι τα 25 χιλιόμετρα είναι απόσταση που ευνοεί τη μετακίνηση των μαθητών και μάλιστα εντός δίωρου αφού όπως αναφέρεται « Το διδακτικό δίωρο θα περιλαμβάνει το χρόνο μετάβασης των μαθητών/τριων από και προς το χώρο διεξαγωγής του μαθήματος και τη χρονική διάρκεια διδασκαλίας του αντικειμένου.»;
·           Από τη στιγμή που αναφέρεται ρητά ότι « Οι μετακινήσεις από και προς τη σχολική μονάδα θα πραγματοποιούνται σύμφωνα με τις ισχύουσες, περί μετακίνησης μαθητών/τριών, διατάξεις και χωρίς δαπάνη για το ΥΠ.Π.Ε.Θ.», τι θέλουν να μας πουν; Ότι οι σχολικές μονάδες που αδυνατούν να καλύψουν ακόμη και τα στοιχειώδη έξοδά τους θα είναι σε θέση να καλύψουν τα έξοδα μετακίνησης;
·           Θεωρούν ότι καλύπτεται η ασφάλεια των μαθητών από την ύπαρξη ενός μόνο συνοδού;
·           Πόσο εφικτή είναι  «η ενοποίηση των δύο (2) διδακτικών ωρών του μαθήματος Φυσικής Αγωγής» σε σχολεία που εξ αιτίας του χάους που προκαλεί η λογική των ωρών που διακατέχει το ΥΠ.Π.Ε.Θ. η τροποποίηση του προγράμματος σ’ αυτή τη βάση είναι γρίφος;
·              Τι θα γίνεται με το μάθημα της Φ.Α. στα σχολεία όπου θα απουσιάζει ο εκπαιδευτικός του μαθήματος συνοδεύοντας το τμήμα; Γνωρίζουν άραγε το πλήθος των παραμέτρων που πρέπει να εναρμονίζονται για να συνταχθεί σωστά το πρόγραμμα των μαθημάτων σε μια σχολική μονάδα;
·           Με ποιο πλαίσιο θα επιλεγούν οι «τρείς (3) μόνιμοι εκπαιδευτικοί ή/και αδιόριστοι πτυχιούχοι Φυσικής Αγωγής, με ειδικότητα στην κολύμβηση»; Και αν είναι αδιόριστοι θα προσληφθούν από τους πίνακες αναπληρωτών ή όχι;
·            Τέλος, στο άρθρο 10 του Π.Δ. 201/98, αναφέρεται ότι «Τα Ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα των δημοτικών σχολείων ορίζονται με Προεδρικά Διατάγματα, τα οποία εκδίδονται για το σκοπό αυτό. Παρεμβάσεις και ειδικές ρυθμίσεις που αφορούν τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα μπορούν να γίνονται με υπουργικές αποφάσεις». Αποτελούν όλα αυτά που αναφέρονται ως απόφαση «της Δ/νσης Φυσικής Αγωγής του ΥΠ.Π.Ε.Θ. σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού» αντικείμενο κάποιας Υπουργικής Απόφασης και ποιας. Γιατί αν υπάρχει θα έπρεπε να αναφέρεται στο έγγραφο που υπογράφει ο Γ. Γ. του  ΥΠ.Π.Ε.Θ. ο αριθμός της στο Φ.Ε.Κ.
   Από όλα τα παραπάνω γίνεται ολοφάνερη η προχειρότητα και η άγνοια περί λειτουργίας του σχολείου που αποπνέει το συγκεκριμένο έγγραφο. Από τη στιγμή, μάλιστα, που υπάρχει και θέμα νομιμότητας η ευθύνη αυτών που καλούνται να υλοποιήσουν το πρόγραμμα (των εκπαιδευτικών) γίνεται δυσανάλογα μεγάλη σε σχέση με τα όποια πραγματικά οφέλη για τους μαθητές.
   Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκτιμά ότι αν και μια σωστά οργανωμένη πρωτοβουλία τέτοιου περιεχομένου θα είχε πολλά να προσφέρει στους μαθητές η συγκεκριμένη έχει πολλά προβλήματα, τόσα που την καθιστούν, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, ανεφάρμοστη.
   Καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αποφάσεις τους ενώ καλύπτει πλήρως όσους αποφασίσουν να μην υλοποιήσουν το πρόγραμμα με βάση όλα τα παραπάνω προβλήματα.