Δευτέρα 5 Απριλίου 2021

ΣΕΠΕΝΙ: Ανακοίνωση σχετικά με την πρόταση χαρακτηρισμού σχολείων ως Πειραματικά


 ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ        ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Ιωάννινα, 05 – 04 – 2021

Αρ. Πρωτ.: 200

Ταχ. Δ/νση: Αράπη 1A -  45332 ΙΩΑΝΝΙΝΑ

Τηλ. - FAX: 26510 78747

email:  sepenioa@gmail.com

Ιστοσελίδα: www.syldnioa.gr

ΠΡΟΣ

ΜΕΛΗ

ΜΜΕ

 Θέμα: « Ανακοίνωση σχετικά με την πρόταση χαρακτηρισμού σχολείων ως Πειραματικά»

Το Δ.Σ. του ΣΕΠΕΝΙ πραγματοποίησε άλλη μια παρέμβασή του στον Διευθυντή Εκπαίδευσης Π.Ε. Ιωαννίνων, εκφράζοντας την αντίθεσή του, με αφορμή την αποστολή πρότασης στο ΥΠΑΙΘ, για τον χαρακτηρισμό δύο Νηπιαγωγείων ως Πειραματικά.

Ακολουθώντας πιστά τις επιταγές του Υπουργείου, προχώρησε στην συγκεκριμένη πρόταση, χωρίς να ενημερώσει αλλά και χωρίς να ζητήσει την άποψη του Συλλόγου Διδασκόντων του Νηπιαγωγείου, όπως, συναδελφικά, όφειλε να πράξει, δημιουργώντας αναστάτωση στους εκπαιδευτικούς. Στο παρελθόν, το Δ.Σ. είχε παραπονεθεί για παρόμοια αιφνιδιαστική απόφασή του και είχαμε λάβει τη δέσμευση ότι δεν θα επαναληφθεί και θα υπήρχε συνεργασία.Με την παρούσα του απόφαση έρχεται σε κάθετη αντίθεση με τη συλλογική έκφραση των συναδέλφων, όπως αυτή εκφράζεται μέσα από τον ΣΕΠΕΝΙ,και ανατρέπειτα εργασιακά  δικαιώματα των συναδελφισσών αφού θίγεται το δικαίωμα της οργανικής θέσης.

Θα μπορούσε μάλιστα να υπάρξει αντιπρόταση στις πιέσεις του Υπουργείου (μέσω του Περιφερειακού Διευθυντή), για το χαρακτηρισμό σχολικών μονάδων ως Πειραματικά.  Η αντιπρόταση αυτή θα ζητούσε πίστωση χρόνου αφούυπάρχει πλάνο μεταφοράς των Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων σε χώρο που παραχωρήθηκε από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων έτσι ώστε να υπάρχει δυνατότητα ίδρυσης νέας σχολικής μονάδας (Νηπιαγωγείου) με το χαρακτηρισμό ως Πειραματικό.

Το ΥΠΑΙΘ με τηνΥπουργική Απόφαση 22631/Δ2 με αριθμό Φ.Ε.Κ. 776/26-2-2021 και στη συνέχεια της εγκυκλίου«Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος των σχολικών μονάδων για χαρακτηρισμό τους ως Πρότυπα και Πειραματικά» (1/3/2021)ζήτησε από όλες τις Δ/νσεις Εκπαίδευσης να προτείνουν σχολικές μονάδες οι οποίες θα λειτουργήσουν ως Πειραματικά, στα πλαίσια του νόμου 4692/2020 «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις».

Σύμφωνα με τον ανωτέρω νόμο, προκύπτουν μία σειρά από δυσάρεστες εξελίξεις: α) οι εκπαιδευτικοί που είναι τοποθετημένοι οριστικά σε σχολείο που χαρακτηρίζεται ως Πρότυπο ή Πειραματικό Σχολείο παύουν να είναι οριστικά τοποθετημένοι σε αυτό χάνοντας την οργανική τους θέση. β) Η επιλογή των μαθητών που θα φοιτούν στα σχολεία αυτά δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας τους, όπως ίσχυε μέχρι τώρα, αλλά με κλήρωση κάτι που συμβαίνει σήμερα σε όλα τα πειραματικά σχολεία. Καταργούνται, επομένως, τα γεωγραφικά όρια των σχολικών μονάδων. γ) Οι εκπαιδευτικοί φαίνονται να αποδέχονται την ατομική αξιολόγησή τους με βάση τα όσα ισχύουν σήμερα για την αξιολόγηση στα Πειραματικά σχολεία και δ) το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών δεν είναι πλέον καθορισμένο με ασφάλεια αλλά βρίσκεται στη διάθεση του Υπουργείου Παιδείας.

Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η μετατροπή των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε Πειραματικά δεν στηρίζεται σε ένα οργανωμένο εκπαιδευτικό σχέδιο πολλαπλασιασμού των σχολικών μονάδων που εφαρμόζουν πειραματικές εκπαιδευτικές μεθόδους με μια λογική αναλογικής επέκτασής τους ανά την Ελλάδα, αλλά αντίθετα αποδεικνύει πως μοναδικό μέλημα της κυβέρνησης είναι η αλλαγή του χάρτη της δημόσιας εκπαίδευσης με τρόπο που θα επιφέρει σοβαρές, αρνητικές συνέπειες στα σχολεία, στους μαθητές και στις οικογένειες τους αλλά και στους εκπαιδευτικούς.

Διανύουμε μια δύσκολη περίοδο και προτεραιότητα κάθε κυβέρνησης θα πρέπει να είναι το σύνολο της εκπαίδευσης και όχι η ενίσχυση των σχολείων των αρίστων. Η εκπαιδευτική κοινότητα γύρισε την πλάτη στην εφαρμογή της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης με ποσοστό 95% και πλέον. Το υπουργείο οφείλει  να αφουγκραστεί το χώρο της εκπαίδευσης και να μην προσπαθεί με έμμεσους τρόπους, είτε με τον εσωτερικό σχολικό κανονισμό (αφορά το θεματικό άξονα 9 Ηγεσία-οργάνωση και διοίκηση σχολικής μονάδας), είτε με το χαρακτηρισμό ως Πειραματικά, σχολικών μονάδων αγνοώντας τις θέσεις  του κλάδου να προβαίνει αυταρχικά σε τέτοιου είδους κινήσεις. Το Δημόσιο σχολείο χρειάζεται επιτακτικά γενναίο προϋπολογισμό, διορισμούς, υποδομές, μείωση των μαθητών ανά τμήμα για μία διδασκαλία ποιοτική στο σύνολο του μαθητικού πληθυσμού.

 


 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου