Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2010

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

          ΣΤΕΦΑΝΟΣ Φ. ΣΙΝΤΟΣ             Ιωάννινα, 5-11-2010                   
       ΑΙΡΕΤΟΣ ΑΠΥΣΠΕ ΗΠΕΙΡΟΥ                                                                        
Τηλ/φαξ: 2651094734 Κιν: 6932817359       ΠΡΟΣ                                       
       E-mail: stefsintos@sch.gr
http://stefsintos.blogspot.com/      συναδέλφους μου, έδρες τους
                                        
ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Αγαπητοί μου συνάδελφοι,
Μετά τα αποτελέσματα των εκλογών της 3ης Νοεμβρίου, όπου για δεύτερη φορά με εκλέξατε να σας εκπροσωπήσω στο ΑΠΥΣΠΕ ΗΠΕΙΡΟΥ, αισθάνομαι την υποχρέωση να επικοινωνήσω μαζί σας και να σας ευχαριστήσω για τη μεγάλη τιμή με την οποία με περιβάλλετε, αλλά και τη μέγιστη εμπιστοσύνη που μου επιδεικνύετε.
Το γεγονός αγαπητοί συνάδελφοι, ότι ανταποκριθήκατε στην πρόσκλησή μου, για να συμπορευτούμε και την επόμενη διετία μαζί, αποτελεί για μένα ηθικό συμβόλαιο υποχρέωσης απέναντί σας και ταυτόχρονα στέλνει αισιόδοξο μήνυμα, ότι ο Αιρετός είναι μέσο διεκδίκησης, αλληλεγγύης και πάλης, που εμπνέει στους εκπροσωπούμενους αίσθημα ασφάλειας και απονομής δικαιοσύνης.
Σας διαβεβαιώνω, ότι θα εντείνω τις προσπάθειές μου απέναντι στα δρώμενα, με τις ίδιες πάντα αξίες και αρχές που σηματοδότησαν τη μέχρι τώρα εκπαιδευτική και συνδικαλιστική μου πορεία, για μια καλύτερη παιδεία, σ’ έναν καλύτερο κόσμο…

Με   αγωνιστικούς χαιρετισμούς,
Στέφανος Σίντος

Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2010

ΑΝΟΙΧΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ


Από αύριο 1η Νοεμβρίου μέχρι και 10 Δεκεμβρίου θα πρέπει να καταθέσουν ηλεκτρονικά τις αιτήσεις τους όσοι ενδιαφέρονται να διεκδικήσουν μία από τις συνολικά 8.290 οι θέσεις για το ακαδημαϊκό έτος 2011-12 , εκ των οποίων
 4.200 θέσεις για τα προπτυχιακά προγράμματα 3.500 για τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, 210 για ΑΜΕΑ και 350 θέσεις αποκλειστικά για εκπαιδευτικούς των ΤΕΙ. Αναλυτικότερα οι παρεχόμενες θέσεις φοιτητών κατανέμονται ανά πρόγραμμα σπουδών, ως ακολούθως:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΈΤΟΣ 2011-2012

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Εκπαίδευση Ενηλίκων 160
Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας 100
Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας 90
Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας 70
Σπουδές στην Εκπαίδευση 380
Σπουδές στην Ορθόδοξη Θεολογία 90
ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Διασφάλιση Ποιότητας 270
Διαχείριση Αποβλήτων 120
Διαχείριση Τεχνικών Έργων 190
Κατάλυση και προστασία του περιβάλλοντος 45
Μεταπτυχιακές Σπουδές στα Μαθηματικά 60
Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών Φυσικών Επιστημών 120
Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στα Πληροφοριακά Συστήματα 150
Περιβαλλοντικός Σχεδιασμός Έργων Υποδομής 90
Περιβαλλοντικός Σχεδιασμός Πόλεων και Κτιρίων 100
Προχωρημένες Σπουδές στη Φυσική 60
Σεισμική Μηχανική και Αντισεισμικές Κατασκευές 90
Τεχνολογία Υλικού και Λογισμικού 60
ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) 270
Διοίκηση Μονάδων Υγείας 210
Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας του Ε.Σ.Υ. 30
Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων 240
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων 120
Τραπεζική 280
ΣΧΟΛΗ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
Γραφικές Τέχνες - Πολυμέσα 60
Σχεδιασμός Φωτισμού – Πολυμέσα 45
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΣΥΝΟΛΟ:3.500

ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό 800
Σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό 800
Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός 100
ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Πληροφορική 1000
Σπουδές στις Φυσικές Επιστήμες 500
ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών 1000
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΑ ΣΥΝΟΛΟ: 4.200

ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ: 7.700
ΣΥΝ 210 ΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΜΕΑ


Από το ΒΗΜΑ, Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2010

Ζητούμενο η ορθή διδασκαλία

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΒΟΛΟΠΟΥΛΟΣ | Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2010
Εκτύπωση Αποστολή με Email
Μικρό μέγεθος γραμματοσειράς Μεσαίο μέγεθος γραμματοσειράς Μεγάλο μέγεθος γραμματοσειράς
Προσθήκη στο Delicious Προσθήκη στο Facebook Προσθήκη στο Newsvine Bookmark
Η συζήτηση για τη σκοπιμότητα, ή μη, της διδασκαλίας της Ιστορίας μαρτυρεί, πιστεύω, μια γενικότερη βαθιά ασθένεια της ελληνικής κοινωνίας. Είναι θλιβερό ένα έθνος με τρισχιλιετείς τίτλους και εμπειρίες ιστορικές, σημαντικές και ποικίλες, μια χώρα κατάσπαρτη και μια πνευματική ζωή κατάφορτη από μαρτυρίες του λόγου και πολιτιστικά μνημεία, να στρέφει τα νώτα στο ένδοξο παρελθόν του, στο ίδιο που αναζητούν οι άλλοι στοιχεία θεμελιακά αυτής της ύπαρξής τους! Αραγε αμάθεια ή, έστω ολιγομάθεια, πλέγμα αυτοκαταστροφής, ηθελημένη συσκότιση της αλήθειας υπό το κράτος ακραίων πολιτικών και ιδεολογικών επιλογών παρωχημένων ήδη σε ευρύτερη παγκόσμια κλίμακα, τι θα ήταν δυνατό να χαρακτηρίσει την αποστροφή αυτή προς ό,τι μοναδικό έχει συντελεστεί;

Θα ήταν, νομίζω, περιττό να εκφράσω την αντίθεσή μου απέναντι στην πρωτοφανή ιδέα για την υποβάθμιση της διδασκαλίας της Ιστορίας. Οπωσδήποτε, είναι σκόπιμηθα έλεγα εκάστοτε και απαραίτητη - η προσαρμογή των διδακτικών μεθόδων στις επιταγές των καιρών. Οι τελευταίες όμως αυτές είναι επιβεβλημένο να ανταποκρίνονται στις βαθύτερες ανάγκες και να μην ακολουθούν τα ρεύματα κάθε εποχής· κατά μείζονα λόγο, αν τα τελευταία αυτά υπαγορεύονται από ρευστές σκοπιμότητες. Είναι ειδικά αναγκαία η αναρρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα, προκειμένου να καταστεί, επιτέλους, εφικτή και η ορθή διδασκαλία της Ιστορίας, μέσω ευσύνοπτων εγχειριδίων τα οποία να παρέχουν την αναγκαία ουσιαστική γνώση. Συνιστά, εξάλλου, γενικότερο πόρισμα ότι η διαφορά μεταξύ επιστήμης και βλαπτικού ερασιτεχνισμού έγκειται στην ικανότητα διάκρισης του ουσιώδους από το επουσιώδες. Είναι όμως απαραίτητο να διατυπωθεί η τελική κρίση για τα εγχειρίδια, όχι από κοινωνικούς επιστήμονες αλλά από τους ίδιους τους ιστορικούς και, παράλληλα, να επιδιωχθεί η ορθολογική διαρρύθμιση της διδακτέας ύλης· προ ετών είχα, από κοινού με εκλεκτούς συναδέλφους, προτείνει, ως μέλος ειδικής επιτροπής του υπουργείου Παιδείας, την εμμονή στην ελληνική κυρίως ιστορία, μετά το Δημοτικό, στο Γυμνάσιο· την απόδοση όμως στο Λύκειο της προτεραιότητας στην παγκόσμια ιστορία με αναφορά και στην Ελλάδα, σε σχέση με τον διεθνή περίγυρο.

Επιβοηθητικά, τη φορά αυτή, προς την ίδια κατεύθυνση, θα ήταν δυνατό να αξιοποιηθούν και συγκεκριμένοι θεσμικοί φορείς. Ανάμεσά τους, η ύπαρξη και η λειτουργία στα ελληνικά πανεπιστήμια ειδικού Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας προσφέρεται, όχι μόνο για να επιβεβαιώσει τη σκοπιμότητα αλλά και για να συμβάλει στην καλύτερη διδασκαλία της Ιστορίας. Η Ακαδημία Αθηνών, εξάλλου, εμμένοντας στην αυστηρά επιστημονική αποστολή της, συντελεί και στη διαφώτιση του ιστορικού παρελθόντος. Πρόσφατα, μάλιστα, μέσω της οργάνωσης επιστημονικών ημερίδων, στις οποίες συμμετέχουν τακτικά και αντεπιστέλλοντα μέλη της, τείνει ακριβώς να εξετάσει πολύπλευρα τη θέση, στη σημερινή εποχή, της διαχρονικής έννοιας και του περιεχομένου των κλασικών γραμμάτων, του νέου Ελληνισμού και της κυοφορούμενης Ευρώπης. Η υπεύθυνη πραγμάτευση αλλά και η συστηματική ενημέρωση πάνω στα θέματα αποτελεί απαράβλεπτη προϋπόθεση για την ανάληψη κάθε πρωτοβουλίας από την πλευρά της πολιτείας.

Γενικώς η αναζήτηση και η προσέγγιση της επιστημονικής αλήθειας αποτελούν σταθερό γνώμονα τον οποίο είναι επιφορτισμένο να προστατεύει κάθε ευνομούμενο κράτος.

Ο κ. Κωνσταντίνος Σβολόπουλος είναι ομότιμος καθηγητής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών.

Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2010

Βεβαίωση Πιστοποίησης στις Τ.Π.Ε. Α' επίπεδο

Ανακοίνωση για τη διάθεση των Βεβαιώσεων Πιστοποίησης

Έχουν εκδοθεί οι Βεβαιώσεις Πιστοποίησης των εκπαιδευτικών, οι οποίοι συμμετείχαν με επιτυχία στις εξετάσεις πιστοποίησης στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Α/Θμιας & Β/Θμιας Εκπαίδευσης σε βασικές δεξιότητες των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαίδευση» (Ά επίπεδο - ΕΡΓΟ ΙΙ). Οι ανωτέρω εξετάσεις πιστοποίησης είχαν πραγματοποιηθεί κατά τις εξής περιόδους:

§ 1η Περίοδος Πιστοποίησης από 27-1-2007 μέχρι 31-3-2007

§ 2η Περίοδος Πιστοποίησης από 15-6-2007 μέχρι 15-7-2007

§ 3η Περίοδος Πιστοποίησης από 15-2-2008 μέχρι 18-4-2008

§ 4η Περίοδος Πιστοποίησης από 12-5-2008 μέχρι 20-7-2008

§ 5η Περίοδος Πιστοποίησης από 18-8-2008 μέχρι 31-10-2008

Οι Βεβαιώσεις Πιστοποίησης θα αποσταλούν, μέσω των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, στις οικείες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Προς διευκόλυνση των δικαιούχων εκπαιδευτικών έχει αναρτηθεί κατάλογος στη θέση «Νέα-Ανακοινώσεις» στην ιστοσελίδα:

www.eye-ypepth.gr/epimorfosi

Στον εν λόγω κατάλογο ο κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να αναζητήσει, με βάση τον Αριθμό Μητρώου του, την περιοχή στην οποία θα αποσταλεί η Βεβαίωση Πιστοποίησής του.

Οι Βεβαιώσεις είναι μοναδικές και δεν επανεκδίδονται. Η κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης θα αποφασίσει για τον τρόπο διάθεσης των Βεβαιώσεων. Θα πρέπει, πάντως, να παραληφθούν ενυπόγραφα από τους δικαιούχους ή εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό τους και για αποφυγή συνωνυμίας θα σημειώνεται ο Αριθμός Ταυτότητας.

Τα πιθανά προβλήματα θα συλλέγονται από την αρμόδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2010

Βέτο δασκάλων - νηπιαγωγών για μείωση των αποδοχών τους

ΕΘΝΟΣ
Δημοσιευμένο Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2010
Εκτύπωση

Βέτο δασκάλων - νηπιαγωγών για μείωση των αποδοχών τους

Συνάντηση με την υφυπουργό Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου

Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι οι χαμηλότερα αμειβόμενοι δημόσιοι υπάλληλοι στη χώρα μας και δεν μπορούν να αντέξουν πλέον καμία περικοπή στις αποδοχές τους, τόνισαν χθες δάσκαλοι και νηπιαγωγοί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, κατά τη διάρκεια συνάντησης για το θέμα του «νέου μισθολογίου».

Οι συνδικαλιστές της ΔΟΕ υποστήριξαν ότι δεν θα δεχθούν καμία περικοπή στις αποδοχές των συναδέλφων τους, αλλά θα διεκδικήσουν αυξήσεις, μέσα από ένα πραγματικά ενιαίο και δίκαιο μισθολόγιο, με κατώτατο μισθό τα 1.400 ευρώ καθαρά στον νεοδιόριστο.

«Το 2006 δώσαμε αγώνα 42 ημερών με κυρίαρχο αίτημα μισθούς αξιοπρέπειας, τότε μας χορηγήθηκαν 105 ευρώ ως επίδομα. Πέρυσι τα χρήματα αυτά τα «έκοψε» ο υπουργός Οικονομικών στο όνομα του προγράμματος σταθερότητας» δήλωσε ο πρόεδρος της ΔΟΕ Δ. Μπράτης, υπογραμμίζοντας ότι «ο κλάδος δεν είναι διατεθειμένος να δεχτεί άλλες περικοπές και προσδοκά ότι μέσα από ένα σύστημα δίκαιων αμοιβών στον δημόσιο τομέα θα υπάρξουν αυξήσεις».

Από την πλευρά της η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου παραδέχτηκε ότι οι εκπαιδευτικοί είναι οικονομικά αδικημένοι και αμείβονται λιγότερο, ενώ έχουν και περισσότερες ευθύνες και περισσότερα προσόντα από πολλούς συναδέλφους τους δημοσίους υπαλλήλους, σημειώνοντας ότι «αυτή η αδικία πρέπει να αρθεί». Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου τόνισε, πάντως, στους δασκάλους ότι δεν υπάρχει δυνατότητα να δοθούν επιπλέον χρήματα, και γι’ αυτό θα γίνει σωστή αναδιάρθρωση των υπαρχόντων χρημάτων, προκειμένου να αρθούν οι αδικίες.

Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2010

Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος. ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

με αφορμή τη συνάντηση του Δ.Σ. της ΔΟΕ

με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας

Πραγματοποιήθηκε σήμερα 25-10-10 συνάντηση του Δ.Σ. της ΔΟΕ με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας (Υπουργό κ. Άννα Διαμαντοπούλου, Υφυπουργό κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου, Γενικό Γραμματέα κ. Βασίλη Κουλαϊδή), ύστερα από αίτημα της ΔΟΕ για το θέμα του «νέου μισθολογίου».

Το Δ.Σ. της ΔΟΕ έθεσε, επίσης, και τα ζητήματα της επιχορήγησης των Σχολ.Επιτροπών, της πληρωμής των αναπληρωτών συναδέλφων μας μέσω ΕΣΠΑ, της εισαγωγικής επιμόρφωσης και των αποσπάσεων.

Οι απαντήσεις που δόθηκαν:

1. Για το «νέο μισθολόγιο»: Η Υπουργός Παιδείας κ.Διαμαντοπούλου δήλωσε πως οι εκπαιδευτικοί είναι σαφώς αδικημένοι με το υπάρχον μισθολόγιο, δεν υπάρχει, όμως, δυνατότητα να δοθούν επιπλέον χρήματα, και γι αυτό θα γίνει σωστή αναδιάρθωση των υπαρχόντων χρημάτων, προκειμένου να αρθούν οι αδικίες. Δεσμεύθηκε ότι θα υπάρξει συνάντηση της ΔΟΕ με τον αρμόδιο Υφυπουργό Οικονομικών κ. Σαχινίδη, για το θέμα, εντός των ημερών.

2. Για την πληρωμή των αναπληρωτών που προσελήφθησαν μέσω ΕΣΠΑ: Η Υφυπουργός Παιδείας δήλωσε ότι, σύμφωνα με τη ρύθμιση που ψηφίστηκε στο Νόμο για τη Διά Βίου μάθηση, οι αναπληρωτές, που προσελήφθησαν μέσω ΕΣΠΑ έχουν τα ίδια εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, και ίδια μοριοδότηση και προϋπηρεσία με τους υπόλοιπους αναπληρωτές.

Ο Γεν. Γραμματέας δήλωσε ότι γίνεται προσπάθεια να πληρωθούν όλοι μέχρι τα μέσα του Νοέμβρη. Η πληρωμή θα γίνεται κάθε μήνα και η αμοιβή θα είναι ίδια με τους υπόλοιπους αναπληρωτές.

3. Επιχορηγήσεις στις Σχολικές Επιτροπές: Η Υφυπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι έχει δοθεί στους Δήμους το ποσό των 30.000.000 € (Β' Δόση 2010) και είναι προς εκκαθάριση το ποσό των 40.000.000 €, ως Γ' δόση.

4. Εισαγωγική επιμόρφωση: Δεν δόθηκε καμιά ουσιαστική απάντηση στα ζητήματα της εισαγωγικής επιμόρφωσης, που τέθηκαν από το Δ.Σ. της ΔΟΕ.

(αρ.πρωτ.1377/21-10-2010 έγγραφο ΔΟΕ)

5. Αποσπάσεις: Το Δ.Σ. της ΔΟΕ ζήτησε να εισαχθούν για συζήτηση στο ΚΥΣΠΕ όλες οι αιτήσεις εκ/κών Π.Ε. που ζητούν απόσπαση. Ο Γ.Γ. του Υπ. Παιδείας επιφυλάχθηκε να απαντήσει.

6. Αποσπάσεις στα Παιδαγωγικά Τμήματα: Δεν ξεκκαθάρισε τις προθέσεις του Υπουργείου για το θέμα.

Το Δ.Σ. της ΔΟΕ εκτιμά ότι δεν δόθηκαν ουσιαστικές απαντήσεις στα θέματα που τέθηκαν. Για το λόγο αυτό θα συνεδριάσει την προσεχή Τετάρτη 27/10/2010 για να αποφασίσει το πρόγραμμα δράσης του κλάδου.

Την ίδια μέρα στις 12.00 θα γίνει κοινή συνεδρίαση των Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ στα γραφεία της ΔΟΕ.

Από τη ΔΟΕ