Σάββατο 6 Νοεμβρίου 2010

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ ΤΗΣ 3ης ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΤΗΣ Π.Ε. ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ

          ΣΤΕΦΑΝΟΣ Φ. ΣΙΝΤΟΣ                 Ιωάννινα, 4-11 -2010                   
       ΑΙΡΕΤΟΣ ΑΠΥΣΠΕ ΗΠΕΙΡΟΥ                                                                        
Τηλ/φαξ: 2651094734 Κιν: 6932817359                ΠΡΟΣ                                       
       E-mail: stefsintos@sch.gr
http://stefsintos.blogspot.com/               συναδέλφους μου, έδρες τους
                                        
                            1ο  Ενημερωτικό  Νοεμβρίου 2010

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ ΤΗΣ 3ης ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΤΗΣ Π.Ε. ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ .
ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΑΡΤΑΣ
ΕΚΛΟΓΕΣ ΑΙΡΕΤΩΝ 2010
ΚΥΣΠΕ
ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ: 536   ΨΗΦΙΣΑΝ: 512    ΕΓΚΥΡΑ :475   ΑΚΥΡΑ:  37       ΑΠΟΧΗ:4,48%

                              ΕΛΑΒΑΝ ΚΑΤΑ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ
ΨΗΦΟΙ
%
Π.Α.Σ.Κ./Π.Ε.
180
37,89
Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.
107
22,53
Ε.Σ.Α.Κ –Δ.Ε.Ε. 
44
9,26
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΚΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
77
16,21
ΜΑΡΞΙΣΤΙΚΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
7
1,47
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
37
7,79
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
18
3,79
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
5
1,05
 ΣΥΝΟΛΟ
475
100,00

                                                                    ΑΠΥΣΠΕ           
ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ: 536   ΨΗΦΙΣΑΝ: 512   ΕΓΚΥΡΑ : 482   ΑΚΥΡΑ:  30     ΑΠΟΧΗ: 24
                                                  
                                          ΕΛΑΒΑΝ ΚΑΤΑ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ
ΨΗΦΟΙ
   %
ΠΑΣΚ/Π.Ε.
176
36,51
Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.
128
26,56
Ε.Σ.Α.Κ –Δ.Ε.Ε. 
44
9,13
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Αυτόνομη Παρέμβαση-Ανένταχτοι Εκπαιδευτικοί
112
23,24
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε.
22
4,56
ΣΥΝΟΛΟ
482
100,00

ΠΥΣΠΕ
ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ: 536   ΨΗΦΙΣΑΝ: 512   ΕΓΚΥΡΑ : 507  ΑΚΥΡΑ:  19     ΑΠΟΧΗ:24
                                                  
                                           ΕΛΑΒΑΝ ΚΑΤΑ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ           
ΨΗΦΟΙ
  %
Π.Α.Σ.Κ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
177
34,91
Δ.Α.Κ.Ε.-Π.Ε.                                
126
24,85
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ
123
24,26
«ΚΙΝΗΜΑ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ»- ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ
81
15,98
 ΣΥΝΟΛΟ
507
100,00

ΕΚΛΕΓΟΝΤΑΙ
ΠΑΣΚ:  Γεώργος Χρήστος     121               Αναπλ.  : Μαργώνης Γεώργιος  57
ΔΑΚΕ: Σιντελές Γεώργιος       71                Αναπλ. : Βάσιος Φώτιος 45

 ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
ΕΚΛΟΓΕΣ ΑΙΡΕΤΩΝ (2010)
ΚΥΣΠΕ
                              ΕΛΑΒΑΝ ΚΑΤΑ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ
ΨΗΦΟΙ
%
Π.Α.Σ.Κ./Π.Ε.
139

Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.
105

Ε.Σ.Α.Κ –Δ.Ε.Ε. 
58

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΚΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
12

ΜΑΡΞΙΣΤΙΚΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
3

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
19

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
5

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
3

ΑΚΥΡΑ
21

 ΣΥΝΟΛΟ
363

                                        
                                                                  ΑΠΥΣΠΕ                             
                                          ΕΛΑΒΑΝ ΚΑΤΑ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ
ΨΗΦΟΙ
   %
ΠΑΣΚ/Π.Ε.
148

Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.
78

Ε.Σ.Α.Κ –Δ.Ε.Ε. 
73

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Αυτόνομη Παρέμβαση-Ανένταχτοι Εκπαιδευτικοί
26

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε.
18

ΑΚΥΡΑ-ΛΕΥΚΑ-ΔΙΑΦΟΡΑ
20

ΣΥΝΟΛΟ
363


                                                             ΠΥΣΠΕ                                                  
                                           ΕΛΑΒΑΝ ΚΑΤΑ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ          
ΨΗΦΟΙ
  %
Π.Α.Σ.Κ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
121

Δ.Α.Κ.Ε.-Π.Ε.                                
123

Ε.Σ.Α.Κ-Δ.Ε.Ε. - ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
109

ΑΚΥΡΑ
10

 ΣΥΝΟΛΟ
363


                                                              ΕΚΛΕΓΟΝΤΑΙ   
ΔΑΚΕ:  Τσόδουλος Κυριάκος  80            Αναπλ. : Τζίμας Κωνσταντίνος 36
ΠΑΣΚ:  Πούλος Απόστολος   50              Αναπλ.  : Κουρτίδης Απόστολος 49

ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΕΚΛΟΓΕΣ ΑΙΡΕΤΩΝ 2010
ΚΥΣΠΕ
ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ:  1369  ΨΗΦΙΣΑΝ: 1176    ΕΓΚΥΡΑ :1099   ΑΚΥΡΑ:  77       ΑΠΟΧΗ:14

                              ΕΛΑΒΑΝ ΚΑΤΑ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ
ΨΗΦΟΙ
%
Π.Α.Σ.Κ./Π.Ε.
425
38,67
Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.
353
32,12
Ε.Σ.Α.Κ –Δ.Ε.Ε. 
134
12,19
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΚΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
96
8,73
ΜΑΡΞΙΣΤΙΚΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
16
1,45
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
38
3,45
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
25
2,27
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
12
1,09
 ΣΥΝΟΛΟ
1099
99,97

                                                   
ΑΠΥΣΠΕ
ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ:    ΨΗΦΙΣΑΝ: 1176    ΕΓΚΥΡΑ :  ΑΚΥΡΑ:  47      ΑΠΟΧΗ:
                                                  
                                          ΕΛΑΒΑΝ ΚΑΤΑ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ
ΨΗΦΟΙ
   %
ΠΑΣΚ/Π.Ε.
518
45,88
Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.
291
25,77
Ε.Σ.Α.Κ –Δ.Ε.Ε. 
140
12,40
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Αυτόνομη Παρέμβαση-Ανένταχτοι Εκπαιδευτικοί
136
12,04
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε.
44
3,89
ΣΥΝΟΛΟ
1129
99,98

ΠΥΣΠΕ
ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ:    ΨΗΦΙΣΑΝ: 1176    ΕΓΚΥΡΑ :  ΑΚΥΡΑ:  43      ΑΠΟΧΗ:
                                                  
                                           ΕΛΑΒΑΝ ΚΑΤΑ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ          
ΨΗΦΟΙ
  %
Π.Α.Σ.Κ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
517
45.63
Δ.Α.Κ.Ε.-Π.Ε.                                
358
31.59
Ε.Σ.Α.Κ-Δ.Ε.Ε.
122
10,76
ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ- ΕΚΠ-ΚΗ ΡΙΖ/ΚΗ ΣΥΝ/ΣΙΑ
118
10,41
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ
18
1,58
 ΣΥΝΟΛΟ
1133
99,97

                                                              ΕΚΛΕΓΟΝΤΑΙ   
ΠΑΣΚ:   Μπουκομάνης Δημήτρης  380 Αναπλ.: Τσαμπαλάς Οδυσσέας 208
ΔΑΚΕ:   Τσίγγρος  Δημήτρης     276       Αναπλ : Γρίβας Περικλής 86


ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
ΕΚΛΟΓΕΣ ΑΙΡΕΤΩΝ (2010)
ΚΥΣΠΕ
 ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ:    ΨΗΦΙΣΑΝ:     ΕΓΚΥΡΑ :   ΑΚΥΡΑ:       ΑΠΟΧΗ:

                              ΕΛΑΒΑΝ ΚΑΤΑ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ
ΨΗΦΟΙ
%
Π.Α.Σ.Κ./Π.Ε.
150

Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.
129

Ε.Σ.Α.Κ –Δ.Ε.Ε. 
39

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΚΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
55

ΜΑΡΞΙΣΤΙΚΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
6

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
22

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
14

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
6

ΑΚΥΡΑ
21

 ΣΥΝΟΛΟ
442


                                                   
                                                                  ΑΠΥΣΠΕ
ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ:    ΨΗΦΙΣΑΝ:     ΕΓΚΥΡΑ :  ΑΚΥΡΑ:     ΑΠΟΧΗ:
                                                  
                                          ΕΛΑΒΑΝ ΚΑΤΑ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ
ΨΗΦΟΙ
   %
ΠΑΣΚ/Π.Ε.
139

Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.
162

Ε.Σ.Α.Κ –Δ.Ε.Ε.
44

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Αυτόνομη Παρέμβαση-Ανένταχτοι Εκπαιδευτικοί Π.Ε.
58

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε.
25

ΑΚΥΡΑ
14

ΣΥΝΟΛΟ
442



                                                            ΠΥΣΠΕ
ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ:  503  ΨΗΦΙΣΑΝ: 442   ΕΓΚΥΡΑ : 426 ΑΚΥΡΑ:16      ΑΠΟΧΗ:12,13%
                                                  
                                           ΕΛΑΒΑΝ ΚΑΤΑ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ          
ΨΗΦΟΙ
  %
Π.Α.Σ.Κ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
254
59,62
Δ.Α.Κ.Ε.-Π.Ε.                                
127
29,81
Ε.Σ.Α.Κ-Δ.Ε.Ε.
24
5,63
Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση
Παρεμβάσεις-Κινήσεις-Συσπειρώσεις
21
4,93
ΑΚΥΡΑ
16

 ΣΥΝΟΛΟ
442
100,00

                                                              ΕΚΛΕΓΟΝΤΑΙ   
ΠΑΣΚ:  Τσουμελέκα Αλεξάνδρα 193  Αναπλ.: Καρασσαβίδης Φώτιος  118
ΔΑΚΕ:  Μότσιος Γεώργιος  85            Αναπλ.:  Μπαλλής Δημήτριος  60

Στο ΑΠΥΣΠΕ ΗΠΕΙΡΟΥ ΕΚΛΕΓΟΝΤΑΙ
ΕΚΛΕΓΟΝΤΑΙ

ΠΑΣΚ:  ΣΙΝΤΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ  772     Αναπλ.  : ΠΑΠΠΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ  146
ΔΑΚΕ:   ΛΙΟΝΤΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ 325    Αναπλ. : ΖΥΓΟΥΡΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ 275

Συναδελφικά
Στέφανος Σίντος



Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2010

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

          ΣΤΕΦΑΝΟΣ Φ. ΣΙΝΤΟΣ             Ιωάννινα, 5-11-2010                   
       ΑΙΡΕΤΟΣ ΑΠΥΣΠΕ ΗΠΕΙΡΟΥ                                                                        
Τηλ/φαξ: 2651094734 Κιν: 6932817359       ΠΡΟΣ                                       
       E-mail: stefsintos@sch.gr
http://stefsintos.blogspot.com/      συναδέλφους μου, έδρες τους
                                        
ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Αγαπητοί μου συνάδελφοι,
Μετά τα αποτελέσματα των εκλογών της 3ης Νοεμβρίου, όπου για δεύτερη φορά με εκλέξατε να σας εκπροσωπήσω στο ΑΠΥΣΠΕ ΗΠΕΙΡΟΥ, αισθάνομαι την υποχρέωση να επικοινωνήσω μαζί σας και να σας ευχαριστήσω για τη μεγάλη τιμή με την οποία με περιβάλλετε, αλλά και τη μέγιστη εμπιστοσύνη που μου επιδεικνύετε.
Το γεγονός αγαπητοί συνάδελφοι, ότι ανταποκριθήκατε στην πρόσκλησή μου, για να συμπορευτούμε και την επόμενη διετία μαζί, αποτελεί για μένα ηθικό συμβόλαιο υποχρέωσης απέναντί σας και ταυτόχρονα στέλνει αισιόδοξο μήνυμα, ότι ο Αιρετός είναι μέσο διεκδίκησης, αλληλεγγύης και πάλης, που εμπνέει στους εκπροσωπούμενους αίσθημα ασφάλειας και απονομής δικαιοσύνης.
Σας διαβεβαιώνω, ότι θα εντείνω τις προσπάθειές μου απέναντι στα δρώμενα, με τις ίδιες πάντα αξίες και αρχές που σηματοδότησαν τη μέχρι τώρα εκπαιδευτική και συνδικαλιστική μου πορεία, για μια καλύτερη παιδεία, σ’ έναν καλύτερο κόσμο…

Με   αγωνιστικούς χαιρετισμούς,
Στέφανος Σίντος

Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2010

ΑΝΟΙΧΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ


Από αύριο 1η Νοεμβρίου μέχρι και 10 Δεκεμβρίου θα πρέπει να καταθέσουν ηλεκτρονικά τις αιτήσεις τους όσοι ενδιαφέρονται να διεκδικήσουν μία από τις συνολικά 8.290 οι θέσεις για το ακαδημαϊκό έτος 2011-12 , εκ των οποίων
 4.200 θέσεις για τα προπτυχιακά προγράμματα 3.500 για τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, 210 για ΑΜΕΑ και 350 θέσεις αποκλειστικά για εκπαιδευτικούς των ΤΕΙ. Αναλυτικότερα οι παρεχόμενες θέσεις φοιτητών κατανέμονται ανά πρόγραμμα σπουδών, ως ακολούθως:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΈΤΟΣ 2011-2012

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Εκπαίδευση Ενηλίκων 160
Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας 100
Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας 90
Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας 70
Σπουδές στην Εκπαίδευση 380
Σπουδές στην Ορθόδοξη Θεολογία 90
ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Διασφάλιση Ποιότητας 270
Διαχείριση Αποβλήτων 120
Διαχείριση Τεχνικών Έργων 190
Κατάλυση και προστασία του περιβάλλοντος 45
Μεταπτυχιακές Σπουδές στα Μαθηματικά 60
Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών Φυσικών Επιστημών 120
Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στα Πληροφοριακά Συστήματα 150
Περιβαλλοντικός Σχεδιασμός Έργων Υποδομής 90
Περιβαλλοντικός Σχεδιασμός Πόλεων και Κτιρίων 100
Προχωρημένες Σπουδές στη Φυσική 60
Σεισμική Μηχανική και Αντισεισμικές Κατασκευές 90
Τεχνολογία Υλικού και Λογισμικού 60
ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) 270
Διοίκηση Μονάδων Υγείας 210
Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας του Ε.Σ.Υ. 30
Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων 240
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων 120
Τραπεζική 280
ΣΧΟΛΗ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
Γραφικές Τέχνες - Πολυμέσα 60
Σχεδιασμός Φωτισμού – Πολυμέσα 45
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΣΥΝΟΛΟ:3.500

ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό 800
Σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό 800
Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός 100
ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Πληροφορική 1000
Σπουδές στις Φυσικές Επιστήμες 500
ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών 1000
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΑ ΣΥΝΟΛΟ: 4.200

ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ: 7.700
ΣΥΝ 210 ΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΜΕΑ


Από το ΒΗΜΑ, Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2010

Ζητούμενο η ορθή διδασκαλία

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΒΟΛΟΠΟΥΛΟΣ | Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2010
Εκτύπωση Αποστολή με Email
Μικρό μέγεθος γραμματοσειράς Μεσαίο μέγεθος γραμματοσειράς Μεγάλο μέγεθος γραμματοσειράς
Προσθήκη στο Delicious Προσθήκη στο Facebook Προσθήκη στο Newsvine Bookmark
Η συζήτηση για τη σκοπιμότητα, ή μη, της διδασκαλίας της Ιστορίας μαρτυρεί, πιστεύω, μια γενικότερη βαθιά ασθένεια της ελληνικής κοινωνίας. Είναι θλιβερό ένα έθνος με τρισχιλιετείς τίτλους και εμπειρίες ιστορικές, σημαντικές και ποικίλες, μια χώρα κατάσπαρτη και μια πνευματική ζωή κατάφορτη από μαρτυρίες του λόγου και πολιτιστικά μνημεία, να στρέφει τα νώτα στο ένδοξο παρελθόν του, στο ίδιο που αναζητούν οι άλλοι στοιχεία θεμελιακά αυτής της ύπαρξής τους! Αραγε αμάθεια ή, έστω ολιγομάθεια, πλέγμα αυτοκαταστροφής, ηθελημένη συσκότιση της αλήθειας υπό το κράτος ακραίων πολιτικών και ιδεολογικών επιλογών παρωχημένων ήδη σε ευρύτερη παγκόσμια κλίμακα, τι θα ήταν δυνατό να χαρακτηρίσει την αποστροφή αυτή προς ό,τι μοναδικό έχει συντελεστεί;

Θα ήταν, νομίζω, περιττό να εκφράσω την αντίθεσή μου απέναντι στην πρωτοφανή ιδέα για την υποβάθμιση της διδασκαλίας της Ιστορίας. Οπωσδήποτε, είναι σκόπιμηθα έλεγα εκάστοτε και απαραίτητη - η προσαρμογή των διδακτικών μεθόδων στις επιταγές των καιρών. Οι τελευταίες όμως αυτές είναι επιβεβλημένο να ανταποκρίνονται στις βαθύτερες ανάγκες και να μην ακολουθούν τα ρεύματα κάθε εποχής· κατά μείζονα λόγο, αν τα τελευταία αυτά υπαγορεύονται από ρευστές σκοπιμότητες. Είναι ειδικά αναγκαία η αναρρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα, προκειμένου να καταστεί, επιτέλους, εφικτή και η ορθή διδασκαλία της Ιστορίας, μέσω ευσύνοπτων εγχειριδίων τα οποία να παρέχουν την αναγκαία ουσιαστική γνώση. Συνιστά, εξάλλου, γενικότερο πόρισμα ότι η διαφορά μεταξύ επιστήμης και βλαπτικού ερασιτεχνισμού έγκειται στην ικανότητα διάκρισης του ουσιώδους από το επουσιώδες. Είναι όμως απαραίτητο να διατυπωθεί η τελική κρίση για τα εγχειρίδια, όχι από κοινωνικούς επιστήμονες αλλά από τους ίδιους τους ιστορικούς και, παράλληλα, να επιδιωχθεί η ορθολογική διαρρύθμιση της διδακτέας ύλης· προ ετών είχα, από κοινού με εκλεκτούς συναδέλφους, προτείνει, ως μέλος ειδικής επιτροπής του υπουργείου Παιδείας, την εμμονή στην ελληνική κυρίως ιστορία, μετά το Δημοτικό, στο Γυμνάσιο· την απόδοση όμως στο Λύκειο της προτεραιότητας στην παγκόσμια ιστορία με αναφορά και στην Ελλάδα, σε σχέση με τον διεθνή περίγυρο.

Επιβοηθητικά, τη φορά αυτή, προς την ίδια κατεύθυνση, θα ήταν δυνατό να αξιοποιηθούν και συγκεκριμένοι θεσμικοί φορείς. Ανάμεσά τους, η ύπαρξη και η λειτουργία στα ελληνικά πανεπιστήμια ειδικού Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας προσφέρεται, όχι μόνο για να επιβεβαιώσει τη σκοπιμότητα αλλά και για να συμβάλει στην καλύτερη διδασκαλία της Ιστορίας. Η Ακαδημία Αθηνών, εξάλλου, εμμένοντας στην αυστηρά επιστημονική αποστολή της, συντελεί και στη διαφώτιση του ιστορικού παρελθόντος. Πρόσφατα, μάλιστα, μέσω της οργάνωσης επιστημονικών ημερίδων, στις οποίες συμμετέχουν τακτικά και αντεπιστέλλοντα μέλη της, τείνει ακριβώς να εξετάσει πολύπλευρα τη θέση, στη σημερινή εποχή, της διαχρονικής έννοιας και του περιεχομένου των κλασικών γραμμάτων, του νέου Ελληνισμού και της κυοφορούμενης Ευρώπης. Η υπεύθυνη πραγμάτευση αλλά και η συστηματική ενημέρωση πάνω στα θέματα αποτελεί απαράβλεπτη προϋπόθεση για την ανάληψη κάθε πρωτοβουλίας από την πλευρά της πολιτείας.

Γενικώς η αναζήτηση και η προσέγγιση της επιστημονικής αλήθειας αποτελούν σταθερό γνώμονα τον οποίο είναι επιφορτισμένο να προστατεύει κάθε ευνομούμενο κράτος.

Ο κ. Κωνσταντίνος Σβολόπουλος είναι ομότιμος καθηγητής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών.