Παρασκευή 20 Μαΐου 2011

Στην τελική ευθεία για τις φορρολογικές δηλώσεις

από ΤΑ ΝΕΑ
«Τρέχουν» από χθες οι καταληκτικές ηµεροµηνίες για την υποβολή τους από µισθωτούς, συνταξιούχους

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΙΝΤΙΚΑΚΗΣ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τετάρτη 18 Μαΐου 2011 
Αντίστροφη µέτρηση άρχισε από χθες για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων τεσσάρων εκατοµµυρίων µισθωτών και συνταξιούχων.

Για όσουςυποβάλλουν τις δηλώσεις τους στην Εφορία ή ταχυδροµικά, χθες εξέπνευσε η προθεσµία για ΑΦΜ που λήγουν σε 1, σήµερα εκπνέει για όσωνο ΑΦΜ λήγει σε 2, αύριο σε 3, στις 30 Μαΐου σε 10, 20, 30, 40ή 50, καιστις 31 Μαΐου για όσους τελειώνουν σε 60 ή 70 ή 80 ή 90 ή 00.

Εφόσον, δε, οι δηλώσεις µισθωτών και συνταξιούχων υποβάλλονται από τους ίδιους, ηλεκτρονικά µέσω του TΑΧΙSnet, τότε η προθεσµία υποβολής τους λήγει στις 15 Ιουνίου, ανεξάρτητα από το τελευταίο ψηφίο του ΑΦΜ.
Ενα από τα πιο σηµαντικά µέτρα που ισχύουν φέτος για πρώτη φορά,είναι ότι για ναεξασφαλίσουν οιφορολογούµενοι τοαφορολόγητο όριο των 12.000 ευρώ πρέπει νασυνυποβάλουν αποδείξεις δαπανών, το ύψος των οποίων καθορίζεται αναλόγως του εισοδήµατός τους (το µέτρο δεν ισχύει για όσους δηλώνουν εισόδηµα κάτω των 6.000 ευρώ). Και όσο µεγαλύτερης αξίας αποδείξεις δηλώσει κανείς, µε µέγιστο όριο τα 15.000 ευρώ, τόσο υψηλότερη µείωση φόρου θα έχει.
Ενδεικτικά, γιαατοµικό εισόδηµα από 6.000 έως 12.000 ευρώ απαιτούνται αποδείξεις αξίαςίσης µε το 10% του εισοδήµατος. Για εισόδηµα από 12.000 ευρώ καιάνω, η αξία των αποδείξεων υπολογίζεται µε 10% για το τµήµα µέχρι τα 12.000 ευρώ, και µε 30% για το τµήµα πάνω από τα 12.000 ευρώ.
Για παράδειγµα,φορολογούµενος µε εισόδηµα20.000 ευρώ,πρέπει να προσκοµίσειαποδείξεις συνολικής αξίας 3.600 ευρώ (1.200 ευρώ για τα πρώτα 12.000 ευρώ εισοδήµατος, συν 2.400 ευρώ για τα επόµενα 8.000 ευρώ).
Οταν οι δαπάνες που καλύπτονται µε αποδείξειςείναι περισσότερες από τις απαιτούµενες γιατην κάλυψη του αφορολογήτου και µέχρι του ποσού των 15.000 ευρώ ατοµικά ή των30.000 ευρώ για οικογένεια, ο φορολογούµενος δικαιούται µείωση φόρου.
Η µείωση αυτήισούται µε το10% των 3.000 ευρώ, τηςδιαφοράς δηλαδή ανάµεσα στο ποσό που απαιτείται για να κατοχυρώσει κανείς το αφορολόγητο (12.000), και το ανώτατο ύψος δαπανών που επιτρέπεται να δηλώσει (15.000 ευρώ). Αρα το όφελοςείναι 300ευρώ. Οταν, ωστόσο, η αξία των αποδείξεων είναι µικρότερη από την απαιτούµενη για την κάλυψη του αφορολόγητου, ο φορολογούµενος θα επιβαρυνθεί µε φόρο 10% επίτου ακάλυπτου ποσού.

∆ΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ. Αν η δήλωση κατατεθεί στην Εφορία ή αποσταλεί ταχυδροµικά, οι αποδείξεις συνυποβάλλονται µε τον φάκελο.
Αν υποβληθεί ηλεκτρονικά, φυλάσσονται από τους φορολογούµενους, για να προσκοµιστούν στη ∆ΟΥ, εφόσον τους ζητηθούν.
Σηµειωτέον ότι το υπουργείο Οικονοµικών ανακοίνωσεπρο ηµερών ότι θα προχωρήσει σε δειγµατοληπτικούς ελέγχους για το αν οι αποδείξεις που αναγράφονται στις δηλώσεις ανταποκρίνονται στην πραγµατικότητα.
Και πως οι πρώτοι που θα ελεγχθούν, θα είναι όσοι έχουν δηλώσει πολύ υψηλά ποσάαποδείξεων συγκριτικά µε τα εισοδήµατά τους.

Για υποβολή µέσω του TAXISnet η προθεσµία λήγει στις 15 Ιουνίου

∆απάνες που εξαιρούνται

∆εν αναγνωρίζονται οι αποδείξεις για δαπάνες που εκπίπτουν κατά ειδικό τρόπο και θεωρούνται φοροαπαλλαγές. Τέτοιες είναι οι τόκοι για στεγαστικά δάνεια απόκτησης α' κατοικίας, οι ιατρικές επισκέψεις (συν εξετάσεις σε γιατρούς), τα νοσήλια, τα ασφάλιστρα, οι αµοιβές δικηγόρου, τα ενοίκια κύριας κατοικίας, δαπάνες για ιδιαίτερα και φροντιστήρια, οι δωρεές, δαπάνες για αγορά αµοιβαίων κεφαλαίων και εγκαταστάσεις εξοικονόµησης ενέργειας (φυσικό αέριο, θερµοµόνωση, συστήµατα ΑΠΕ κ.λπ.). Επίσης δεν αναγνωρίζονται τα τιµολόγια ∆ΕΗ, ΕΥ∆ΑΠ, σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, η αγορά λαχείων, η συµµετοχή σε τυχερά παιχνίδια, τα εισιτήρια για κάθε είδους µεταφορές και οι αγορές αυτοκινήτου, ακινήτου, µοτοσυκλέτας, σκάφους αναψυχής κ.λπ. Προσοχή απαιτείται από όσους έχουν υψηλότερο τεκµαρτό εισόδηµα από το πραγµατικό (π.χ. έχουν πολλά ακίνητα, αυτοκίνητα κ.λπ.) διότι οι απαιτούµενες αποδείξεις θα υπολογιστούν µε βάση το τεκµαρτό εισόδηµά τους, µε το οποίο και θα φορολογηθούν.
Πώς θα υποβληθούν οι αποδείξεις 
Οσοι κάνουν έντυπη δήλωση, τις υποβάλλουν σε κλειστό φάκελο όπου αναγράφουν τον αριθµό τους και το συνολικό ποσό, το ονοµατεπώνυµο και τον ΑΦΜ τους. 
Για τις αποδείξεις θα πραγµατοποιηθούν δειγµατοληπτικοί έλεγχοι

Οι οριστικοί αλφαβητικοί πίνακες των υποψηφίων Σχολικών Συμβούλων Δημοτικής Εκπαίδευσης και Προσχολικής Αγωγής, ανά περιφέρεια, με βάση τις προτιμήσεις

Πέμπτη 19 Μαΐου 2011

Kτηματογράφηση 268 περιοχών της χώρας προκειμένου να ενταχθούν στο Εθνικό Κτηματολόγιο

Η κτηματογράφηση 268 περιοχών της χώρας προκειμένου να ενταχθούν στο Εθνικό Κτηματολόγιο, περιλαμβάνεται σε διεθνή ανοιχτό διαγωνισμό που προκηρύσσεται μέσα στον Ιούνιο. Η κτηματογράφηση αφορά στους νομούς Ανατ. Και Δυτ. Αττικής, Θεσσαλονίκης, Σερρών, Ξάνθης, Μαγνησίας, Ιωαννίνων, Νήσων, Κοζάνης, Θεσπρωτίας, Αιτωλοακαρνανίας, Μεσσήνης, Λακωνίας, Ηλείας, Αρκαδίας, Αργολίδας, Κορινθίας, Αχαϊας, Εύβοιας, Βοιωτίας,  Θα καταγραφούν περίπου 2,6 εκατ. δικαιώματα και θα καταχωριστούν στο Κτηματολόγιο 4,7 εκατ. στρέμματα (Πατήστε εδώ για να δείτε αναλυτικά τις προς κτηματογράφηση περιοχές, σε κάθε νομό).
Ο συνολικός προϋπολογισμός της κτηματογράφησης, είναι  111,2 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Πρόκειται για τα πρώτα έργα κτηματογράφησης του Ολοκληρωμένου Επιχειρησιακού Σχεδίου, που έχει εκπονήσει η εταιρεία με σκοπό την σταδιακή ένταξη των υπολοίπων περιοχών της χώρας στο Κτηματολόγιο μέχρι το 2020.
Με την ολοκλήρωση αυτού του προγράμματος κτηματογράφησης θα έχουν ενταχθεί στο Κτηματολόγιο όλα τα μεγάλα αστικά συγκροτήματα της χώρας, καθώς και οι αναπτυσσόμενες παράκτιες περιοχές.
Οι νέες μελέτες κτηματογράφησης θα υλοποιηθούν με βελτιωμένες τεχνικές προδιαγραφές σε σχέση με τα προηγούμενα προγράμματα και συγκεκριμένες προβλέψεις για την επιτάχυνση της ανακήρυξης των αναδόχων.

Αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς του ΥΠΔΒΜΘ, Ανακοινοποίηση στο Ορθό

Πάγωμα» των διδάκτρων σε όλα τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια για το επόμενο σχ. έτος

Το «πάγωμα» των διδάκτρων σε όλα τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια για το επόμενο σχολικό έτος, ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Ειδικότερα ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης σε σημερινή  συνέντευξη Τύπου, είπε πως  προωθεί, προς ψήφιση, στη Βουλή, σχετική ρύθμιση και υπογράμμισε: «πρόκειται για μια επιβεβλημένη απόφαση στο πλαίσιο της ιδιαίτερα αρνητικής συγκυρίας που διέρχεται η χώρα μας. Με δεδομένο, λοιπόν, ότι τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια αποτελούν μέρος του συνολικού συστήματος παροχής εκπαίδευσης στη χώρα μας, κρίνεται σκόπιμη η προσωρινή αποτροπή των αυξήσεων των διδάκτρων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2011- 2012».

Εθνος Online, Ρεκόρ αλαλούμ και αποχής

Των ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΛΙΑΤΣΟΥ, ΑΝΝΑΣ ΑΝΔΡΙΤΣΑΚΗ


Αντανάκλαση του πολιτικού σκηνικού, έστω και χλομή, αποτελούν οι φετινές φοιτητικές εκλογές στέλνοντας τα δέοντα μηνύματα σε κόμματα, παρατάξεις, κοινωνία. Αντιστρόφως ανάλογη πορεία σε σχέση με πέρυσι για τις δύο μεγάλες παρατάξεις. 

Η ΠΑΣΠ χρεώθηκε τη μνημονιακή πολιτική της κυβέρνησης, ενώ η ΔΑΠ, μετά τις περσινές απώλειες, φέτος κατάφερε να ανασυγκροτηθεί. Πτώση για την ΠΚΣ (ΚΚΕ), ενισχυμένες ελαφρώς οι υπόλοιπες αριστερές παρατάξεις.

Με άλλα λόγια, άλλαξαν χέρια τα κέρδη και οι ζημίες από τη συσχέτιση με το πολιτικό σκηνικό, αφού πέρυσι η ΠΑΣΠ ανταμείφθηκε για τις αποστάσεις που τήρησε από την κυβερνητική πολιτική, κάτι που δεν κατάφερε φέτος. Κάτι τα πιο σκληρά μέτρα, κάτι η κατακραυγή, κάτι η σιωπηρή στάση της νεολαίας, έφεραν την πτώση.
«Αντεπίθεση»
Αντιθέτως, η ΔΑΠ πέρυσι είχε πληρώσει την εσωστρέφεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, φέτος πέρασε στην «αντεπίθεση», όπως την παρότρυνε ο ίδιος ο πρόεδρος του κόμματος με δηλώσεις του τις παραμονές των εκλογών. Από την άλλη, η ΠΚΣ δείχνει αυξομειώσεις. Με απώλειες κυρίως στα ΤΕΙ και στα ίδια επίπεδα αλλά με καθοδική τάση στα πανεπιστήμια. Η αγωνιστική δράση και η κινητικότητα στα ανώτατα ιδρύματα ωφέλησαν τις αριστερές παρατάξεις που ανέβασαν ελαφρώς τα ποσοστά τους.
Κατά τ' άλλα, κάθε παράταξη έδωσε η κάθε μία τα αποτελέσματά της. Η ΔΑΠ -που πάντως παραμένει πρώτη δύναμη- δίνει την πρωτιά στον εαυτό της με προβάδισμα... 20 μονάδων έναντι της ΠΑΣΠ και αύξηση κατά 5 μονάδων των περσινών ποσοστών της. Η ΠΑΣΠ δεν κατάφερε μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες να βγάλει αποτέλεσματα, αλλά εκπρόσωποί της εκτιμούσαν πως τόσο η ίδια όσο και η ΔΑΠ παρέμεναν στα ίδια περσινά επίπεδα. Η ΠΚΣ αντιστοίχως έδινε αύξηση στις δυνάμεις της, ενώ η νεολαία ΣΥΝ δεν κατάφερε να δώσει παρά λίγες σχολές βάσει των οποίων υφίστατο μείωση...
Βέβαια, όλα αυτά με τη γνωστή διαδικασία τού... περίπου. Χρόνια τώρα δεν είναι γνωστό το εκλογικό σώμα - και πώς να είναι αφού ούτε το υπουργείο Παιδείας γνωρίζει τον ακριβή αριθμό των φοιτητών. Δεν είναι γνωστόν ή μάλλον διαφέρουν από παράταξη σε παράταξη ο αριθμός ψηφισάντων, το ποσοστό της αποχής και άλλα απαραίτητα για την αξιοπιστία των εκλογικών αποτελεσμάτων. Παρ' όλα αυτά, οι εκτιμήσεις έγιναν μέχρι και για το ποσοστό της αποχής. Στα ίδια υψηλά επίπεδα με πέρυσι, λένε. Πάνω από 40%.
Ηρεμη, χωρίς σοβαρά προβλήματα, η διαδικασία ψηφοφορίας από το πρωί. *

Τετάρτη 18 Μαΐου 2011

Υπ.Π.Δ.Μ.Θ. Δελτίο Τύπου

18-05-11 Εισβολή αδιόριστων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής στο Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Δελτίο Τύπου

Έπειτα από την απρόσκλητη και καθόλα παράτυπη εισβολή αδιόριστων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και εκπροσώπων της ΔΟΕ, στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, η Υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, δέχτηκε να συναντηθεί με ολιγομελή επιτροπή. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε παρουσία του Ειδικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Μιχάλη Κοντογιάννη.
Η επιτροπή κοινοποίησε στην Υφυπουργό το αίτημά της για διεξαγωγή διαγωνισμού ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής - μετά τη σχετική ρύθμιση του Ν.3848/19 - καθώς και το ζήτημα της μοριοδότησης των εκπαιδευτικών των κλαδών Ειδικής Αγωγής ΠΕ61 και ΠΕ71.
Η Υφυπουργός διαβεβαίωσε την επιτροπή, ότι από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας, έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαιτούμενες ενέργειες και διαδικασίες για την διεξαγωγή του πρώτου διαγωνισμού ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής. Απομένει να δοθεί το «πράσινο φως» από το Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, προκειμένου να προχωρήσει η διεξαγωγή του διαγωνισμού ΑΣΕΠ.
Παράλληλα, η Υφυπουργός ενημέρωσε την επιτροπή ότι το Υπουργείο Παιδείας δρομολογεί ένα νέο θεσμικό πλαίσιο στο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Για πρώτη φορά επιχειρείται μια ολιστική προσέγγιση στην Ειδική Αγωγή, διατηρώντας τα θετικά στοιχεία του υφιστάμενου νομικού πλαισίου. Σε σχέση με την αξιοποίηση του διδασκαλικού δυναμικού η Υφυπουργός ξεκαθάρισε ότι στόχος είναι η δίκαιη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας και των ακαδημαϊκών κριτήριων και η προτεραιότητα που πρέπει να δοθεί στους κλάδους Ειδικής Αγωγής ΠΕ61/ ΠΕ71.
Μετά από αίτημα της επιτροπής, η Υφυπουργού Παιδείας δρομολόγησε συνάντηση και με τον Υφυπουργό Οικονομικών, Φίλιππο Σαχινίδη.
Τέλος, η Υφυπουργός τόνισε, για ακόμα μια φορά, ότι «με τον Ν. 3848/10 τα λεγόμενα ‘’σεμινάρια των 400 ωρών’’ δεν προσμετρούνται, πλέον, ως προσόν διορισμού και δεν πρόκειται - επ’ ουδενί - να επιστρέψουμε σε παρόμοιες λογικές. Ο χώρος της Εδικής Αγωγής έχει ανάγκη τους άξιους και τους ικανούς, αλλά κυρίως τους εξειδικευμένους. Αυτούς που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους στον κλάδο, με μεράκι και αυταπάρνηση».

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

ΔΟΕ:ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΙΑΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

ΨΗΦΙΣΜΑ
 ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ
ΤΟΥ ΠΟΝΤΙΑΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ
Το Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας με αφορμή την τραγική επέτειο της 19ης Μαΐου, εκφράζει τη συμπαράστασή του στο δίκαιο αγώνα του Ποντιακού Ελληνισμού για την αναγνώριση της γενοκτονίας που οργανώθηκε εις βάρος του, από την Οθωμανική αυτοκρατορία στις αρχές του προηγούμενου αιώνα.
Ένα κομμάτι του Ελληνισμού οδηγήθηκε μέσα από βίαια γεγονότα και αποτρόπαια εγκλήματα στο να εγκαταλείψει τις πατρογονικές του εστίες ύστερα από 3 χιλιάδες χρόνια.
Αυτές τις μέρες δεν αρκεί ένα απλό μνημόσυνο. Η  Ιστορία μάς καλεί να αναλάβουμε, σαν σύγχρονη παγκόσμια κοινωνία, τις ευθύνες μας και να προβούμε σε ενέργειες, που να αποτρέπουν πιθανές γενοκτονίες στο μέλλον.
Εμείς οι εκπαιδευτικοί της Α΄/θμιας Εκπαίδευσης οραματιζόμαστε μια κοινωνία του αλληλοσεβασμού, της κατανόησης και της ειρηνικής συνύπαρξης των λαών!
 Πιστεύουμε πως είναι καθήκον όλων μας να διαπαιδαγωγήσουμε τις επόμενες γενιές με υψηλά ιδανικά, με τις αρχές της αλληλεγγύης, της αποδοχής του διαφορετικού, της συνεργασίας.
Θεωρούμε χρήσιμες τις φιλίες μεταξύ των λαών και τις σχέσεις καλής γειτονίας, οι οποίες όμως δε θα πρέπει να στηρίζονται στην παραγραφή και το ψέμα, παρά στην παραδοχή της αλήθειας. Όχι για λόγους εκδίκησης, αλλά γιατί έτσι αποτρέπεται η επανάληψη των ίδιων λαθών στο μέλλον.
Όλα τα παραπάνω ας αποτελέσουν τη βάση για την εδραίωση της ειρηνικής συνύπαρξης και συνεργασίας των λαών ώστε να μην επαναληφθούν παρόμοια τραγικά γεγονότα.
Από τη Δ.Ο.Ε.

Συνεδρίαση Συμβουλίου Επιλογής Σχολικών Συμβούλων Παρασκευή 20/5/2011


Μπράτης Δημήτρης                                 Αθήνα 18 Μάη 2011
Αιρετός του ΚΥΣΠΕ            
d.mpratis@gmail.com                             
http://www.mpratis.gr                             
τηλ. 6974750402 – 2103312790
2103442884                
fax: 2103246893               

Συνεδρίαση Συμβουλίου Επιλογής Σχολικών Συμβούλων
Παρασκευή 20/5/2011


Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Την Παρασκευή 20/5/2011, ώρα 8:30 π.μ. συνεδριάζει το Συμβούλιο Επιλογής των Σχολικών Συμβούλων με θέματα:
  1. «Εξέταση ενστάσεων υποψηφίων σχολικών συμβούλων που δεν έγιναν δεκτοί στη διαδικασία»
  2. «Προτάσεις για τη συγκρότηση των επιτροπών αποτίμησης του συγγραφικού έργου των υποψηφίων σχολικών συμβούλων».
Όπως, ήδη, σας έχω ενημερώσει μετά την ολοκλήρωση της μοριοδότησης θα ακολουθήσουν οι συνεντεύξεις που υπολογίζεται να ξεκινήσουν στο γ’ δεκαήμερο του Ιουνίου του 2011.

Δημήτρης Μπράτης

Φοιτητικές Ελογές

Ψηφίζουν σήμερα οι φοιτητές και οι σπουδαστές για την ανάδειξη των ΔΣ στους Συλλόγους τους και των αντιπροσώπων στο συνέδριο της ΕΦΕΕ και της ΕΣΕΕ..
Από το υποτονικό κλίμα που επικράτησε τις τελευταίες ημέρες στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ , μπορεί εύκολα να συμπεράνει κανείς ότι η αποχή θα είναι για μια ακόμη χρονιά η πρώτη δύναμη, και ενδεχομένως αυτή τη φορά να ξεπεράσει και το 50%.
Με ευθύνη των παρατάξεων το ΚΣ της ΕΦΕΕ εδώ και 25 χρόνια περίπου δεν καταφέρνει να εκδώσει επίσημα στοιχεία. Κάθε παράταξη δίνει τα δικά της αποτελέσματα και  αυτοπαρουσιάζεται ως νικήτρια, έτσι κανείς δεν πρόκειται να πληροφορηθεί ποια είναι τα πραγματικά.

Τρίτη 17 Μαΐου 2011

Διευκρινίσεις σχετικά με την επιλογή υποψηφίων Διευθυντών των ΣΜΕΑΕ & ΕΕΕΕΚ


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
-----

ΘΕΜΑ: «Διευκρινίσεις σχετικά με την επιλογή υποψηφίων Διευθυντών  των ΣΜΕΑΕ & ΕΕΕΕΚ»
ΣΧΕΤ : 1. Η με αριθμ. 45143/Δ2/3-4-2001 (ΦΕΚ 582/τ.Β΄) Υ.Α.
             2. η με αριθμ. 52921/δ2/6-5-2011 εγκύκλιος


            Σε συνέχεια των παραπάνω σχετικών σας διευκρινίζουμε τα ακόλουθα :
Α΄.  Η προβλεπόμενη μετατροπή από τις διατάξεις της παραγράφου 1 , του άρθρου 11, του ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199/τ.Α΄), όπως αντικαταστάθηκε με τις διατάξεις της περίπτωσης γ) της παραγράφου 2, του άρθρου 56 του Σχεδίου Νόμου «περί του Θεσμικού Πλαισίου των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, την Ίδρυση Ινστιτούτου  Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων “Διόφαντος” και Λοιπές Διατάξεις», των ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Β΄ Βαθμίδας και των ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Α΄ και Β΄ Βαθμίδας (ενιαία σχολική μονάδα), τα οποία λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 1, παράγραφος 13, περιπτώσεις δ΄ και ε΄ του ν. 2817/2000 (ΦΕΚ 78/τ.Α΄), δεν έχει πραγματοποιηθεί, λόγω της μη έκδοσης της σχετικής Υπουργικής Απόφασης.
Ως εκ τούτου οι υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών των υπό μετατροπή ΤΕΕ, θα συμπεριληφθούν στους αξιολογικούς πίνακες επιλογής των περιπτώσεων κ) Διευθυντών Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων, κα) Διευθυντών Ειδικών ΕΠΑΛ και κβ) Διευθυντών Ειδικών ΕΠΑΣ της παραγράφου 2, του άρθρου 10 του ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71/τ. Α΄).
            Β΄.  Οι ΣΜΕΑΕ της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ειδικά Γυμνάσια, Ειδικά Λύκεια, Ειδικά ΕΠΑΓ, Ειδικά ΕΠΑΛ, Ειδικές Επαγγελματικές Σχολές), των περιπτώσεων β΄, (εδάφια αα΄, ββ΄) και γ΄ (εδάφια αα΄, ββ΄, γγ΄), της παραγράφου 1, του άρθρου 8, του ν. 3699/2008 καθώς και τα υπό μετατροπή ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Α΄ και Β΄ Βαθμίδας, ανήκουν στον ίδιο τύπο σχολείου.
            Συνεπώς υποψήφιοι για την επιλογή σε θέσεις Διευθυντών όλων των ανωτέρω ΣΜΕΑΕ, μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί που έχουν υπηρεσία τριών διδακτικών ετών σε ΣΜΕΑΕ ή ΚΕΔΔΥ, όπως η υπηρεσία αυτή προσδιορίζεται από τις διατάξεις της περίπτωσης γ, της παραγράφου 3, του άρθρου 56 του Σχεδίου Νόμου «περί του Θεσμικού Πλαισίου των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, την Ίδρυση Ινστιτούτου  Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων “Διόφαντος” και Λοιπές Διατάξεις», συμπεριλαμβανομένης και της διδακτικής υπηρεσίας σε ΕΕΕΕΚ.
            Γ΄.  Τα ΕΕΕΕΚ αποτελούν ξεχωριστό τύπο σχολείου. Επομένως προϋπόθεση για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην επιλογή Διευθυντών ΕΕΕΕΚ, είναι η υπηρεσία τριών διδακτικών ετών σε ΕΕΕΕΚ.
            Δ΄.  Σύμφωνα με τις διατάξεις του εδαφίου αα), της περίπτωσης β), της παραγράφου 3, του άρθρου 14 του ν. 3848/2010 για τους υποψηφίους Διευθυντές των ΣΜΕΑΕ, η άσκηση καθηκόντων Προϊσταμένου ΚΕΔΔΥ, αποτιμάται με δύο (2) μονάδες κατά ανώτατο όριο. Με δύο (2) μονάδες κατά ανώτατο όριο αποτιμάται και η άσκηση καθηκόντων αναπληρωτή Προϊσταμένου ΚΕΔΔΥ, εφόσον αποδεικνύεται από διοικητική πράξη ορισμού αναπληρωτή Προϊσταμένου ΚΕΔΔΥ του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης.
            Ε΄.  Οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν δικαίωμα να υποβάλλουν αίτηση για επιλογή σε θέσεις Διευθυντών ΣΜΕΑΕ καθώς και σε θέσεις Διευθυντών όλων των άλλων τύπων σχολείων, αρμοδιότητας ενός και μόνον ΠΥΣΠΕ. Επίσης έχουν δικαίωμα να υποβάλλουν αίτηση και για επιλογή σε θέσεις Διευθυντών ΕΕΕΕΚ αρμοδιότητας ενός  και μόνον  ΠΥΣΔΕ.        
  



Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ



ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ

Από 18 έως 25/5/2011 οι αιτήσεις για τις αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς του ΥΠΔΒΜΘ

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Εκδόθηκε σήμερα η εγκύκλιος που αναφέρεται στις αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς του ΥΠΔΒΜΘ. Σύμφωνα με την εγκύκλιο οι αιτήσεις πρέπει να γίνουν από 18 έως 25/5/2011.
περισσότερα:
http://www.mpratis.gr/11/egk170511.pdf

Δευτέρα 16 Μαΐου 2011

Έθνος Online: Μέσω ΑΣΕΠ οι μετατάξεις στο Δημόσιο



Λίγες ώρες μετά την αναχώρηση από την Αθήνα της τρόικας, οι εκπρόσωποι της οποίας καθ' όλο το θερμό τριήμερο των διαπραγματεύσεων πίεσαν ασφυκτικά (μεταξύ άλλων) για συγχωνεύσεις και απολύσεις στο Δημόσιο, ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης, μιλώντας στο ραδιόφωνο του «Βήματος» προανήγγειλε ότι όλοι οι μετατασσόμενοι από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα (ΔΕΚΟ κ.λπ) πρόκειται να υπαχθούν σε διαδικασία αξιολόγησης προκειμένου να κριθεί εάν και σε ποια υπηρεσία τελικά θα μεταταγούν.
Την πλήρη εποπτεία της διαδικασίας αξιολόγησης θα έχει το ΑΣΕΠ, καθώς ο Γ. Ραγκούσης, δήλωσε: «Μόνο το ΑΣΕΠ, μόνο η ανεξάρτητη αρχή του ΑΣΕΠ θα μπορούσε να αναλάβει μία τέτοια διαδικασία και να παρέχει τα απαραίτητα αντικειμενικά εχέγγυα, τα εχέγγυα αντικειμενικότητας, δηλαδή, για το ότι αυτές οι διαδικασίες θα οδηγούν στο ποιοτικό αποτέλεσμα που πρέπει να οδηγούν.
Ενδεικτική της αποφασιστικότητας που επιδεικνύει η ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών είναι η δήλωση του κ. Ραγκούση στον ίδιο ραδιοφωνικό σταθμό πως «κάποιοι θα κοπούν αν δεν αξίζουν πράγματι να συνεχίσουν να δουλεύουν στο δημόσιο τομέα, άρα δεν πρέπει να συνεχίσουν να επιβαρύνουν τον Έλληνα φορολογούμενο».
Παράλληλα, ο υπουργός υπογράμμισε: «Ένα από τα μεγάλα προβλήματα του ελληνικού κράτους είναι ότι δεν υπάρχει ένα σύστημα αξιολόγησης εδώ και πολλά χρόνια, άρα κανείς δεν φροντίζει ή δεν έχει κάποιο κίνητρο να αποδίδει όλο και καλύτερα. Άπαξ και αυτό το σύστημα εγκατασταθεί, τότε δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι όλοι θα δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό. Όσοι δεν τον δώσουν....»
Υπό διαμόρφωση το γενικό περίγραμμα της αξιολόγησης
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα κριτήρια που πρόκειται να αποτελέσουν την βάση της αξιολόγησης -τα οποία είναι φυσικό να βρίσκονται μέχρι στιγμής υπό διαμόρφωση- θα περιλαμβάνουν:
• Εξέταση του υπηρεσιακού φακέλου των υπό μετάταξη υπαλλήλων, τα δεδομένα του οποίου ως ένα βαθμό περιγράφουν και κάποια στοιχεία της αποδοτικότητάς του.
• Εξέταση του πειθαρχικού του «μητρώου» προκειμένου να ελεγχθούν τυχόν παραπτώματα στα οποία έχει υποπέσει στο παρελθόν.
Αντιστοίχιση προσόντων - απαιτήσεων
Πέραν όμως των τυπικών αυτών δεδομένων, πηγές του ΥΠΕΣ ανέφεραν ότι η διαδικασία αξιολόγησης θα λαμβάνει και την αντιστοίχιση των ουσιαστικών προσόντων των μετατασσόμενων υπαλλήλων προς τις απαιτήσεις της νέας θέσης εις την οποία πρόκειται να μεταταγούν.
«Από τη στιγμή που οι θέσεις που πρέπει να καλυφθούν στο στενό δημόσιο τομέα είναι συγκεκριμένες, είναι φυσικό να αξιολογείται εάν τα προσόντα των υπαλλήλων μπορούν να ανταποκριθούν στα νέα τους καθήκοντα», σημείωναν οι ίδιες πηγές, διευκρινίζοντας πάντως ότι αυτό δεν σημαίνει αναγκαστικά απολύσεις αλλά ενδεχομλένως μετατάξεις σε θέσεις χαμηλότερων απαιτήσεων.
«Δεν συζητάμε απολύσεις»
Τα δημοσιεύματα που εμφανίζουν την τρόικα να έχει ζητήσει απολύσεις θέλησε να διαψεύσει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος: «Δεν συζητάμε απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων, η μονιμότητα των οποίων, άλλωστε, κατοχυρώνεται από τις διατάξεις του Συντάγματος», δήλωσε ο κ. Πεταλωτής.
Αναφερόμενος στην μέσω ΑΣΕΠ αξιολόγηση των μετατασσόμενων, ο κ. Πεταλωτής ανέφερε ότι η ίδια διαδικασία θα ισχύσει και για όσους υπαλλήλους είναι σήμερα σε υπηρεσίες που πιθανόν να καταργηθούν: «Δεν είναι απόλυση και το ΑΣΕΠ έχει συγκεκριμένα κριτήρια, ορθολογικά και δίκαια», υπογράμμισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
Ρεπορτάζ: Νίκος Β. Τσίτσας

Κραυγές απόγνωσης και θυμού χιλιάδων εκπαιδευτικών για την απάνθρωπες περικοπές των μεταθέσεων από το Υπουργείο Παιδείας, του Χρήστου Κάτσικα

16-05-11 Σημεία ομιλίας της Υφυπουργού Παιδείας, Εύης Χριστοφιλοπούλου, κατά τη συνάντηση εργασίας των σχολικών συμβούλων με θέμα «Αποτίμηση – Προτάσεις της λειτουργιάς των Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ)»

Δελτίο Τύπου


Η Υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, κατά την ομιλία της, σήμερα 16/05/2011, σε συνάντηση εργασίας με σχολικούς συμβούλους αναφέρθηκε στον πρώτο χρόνο λειτουργιάς των Δημοτικών Σχολειών ΕΑΕΠ, καταθέτοντας την εμπειρία της, έπειτα από σειρά επαφών που είχε με διευθυντές και εκπαιδευτικούς των Δημοτικών Σχολείων ΕΑΕΠ από όλη την επικράτεια.
Η Υφυπουργός τόνισε τη σπουδαιότητα, αλλά και τη χρηστικότητα του θεσμού, ως σχολεία προπομπούς για τις αλλαγές στη δημόσια εκπαίδευση και αναφέρθηκε σε τρία βασικά σημεία, με στόχο τη βελτίωση της λειτουργίας των Δημοτικών Σχολείων ΕΑΕΠ για την επόμενη σχολική χρονιά:

  • Δυνατότητα ευελιξίας του προγράμματος των μαθημάτων ειδικοτήτων, όπως π.χ. τα εικαστικά μαθήματα, τα οποία μπορούν να διδάσκονται σε συνεχόμενες διδακτικές ώρες, ώστε να αποκτούν οι μαθητές μια πληρέστερη εικόνα και μια συνέχεια του μαθήματος. Διαμορφώνεται από τη σχολική μονάδα η ανάγκη αύξησης της διδακτικής μονάδας για όλα τα μαθήματα συνολικά. «Οι αλλαγές πρέπει να προσανατολίζονται ώστε “η τσάντα να μένει στο σχολείο”. Εκεί οφείλει να ολοκληρώνεται η εκπαιδευτική διαδικασία».
  • Σπουδαιότητα ευελιξίας των κανόνων που διέπουν τη λειτουργία του σχολείου. «Αναβαθμίζουμε το ρόλο του εκπαιδευτικού και ενισχύουμε την αυτονομία της σχολικής μονάδας. Στόχος του Υπουργείου είναι οι κανόνες λειτουργίας του σχολείου να προσαρμόζονται στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και της τάξης. ‘’Πρώτα ο μαθητής’’ παντού».
  • Ανάγκη και ευκαιρία να υιοθετηθεί στο σχολείο μια κουλτούρα συνεργασίας, αλληλοκατανόησης και όσμωσης μεταξύ των ειδικοτήτων και των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. «Πρέπει όλοι να αλλάξουμε νοοτροπία. Και το Υπουργείο Παιδείας, και οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς. Το σχολείο αλλάζει».
Επίσης, η Υφυπουργός ανέφερε:
«Πρέπει το σχολείο να πάψει να είναι κουραστικό για τους μικρούς μαθητές. Οι μαθητές έχουν την ανάγκη να γίνει ζωντανή η τάξη. Να απομακρυνθούμε από τη μετωπική διδασκαλία και να προχωρήσουμε στη διδασκαλία με παιγνιώδη τρόπο. Ο μικρός μαθητής να μαθαίνει παίζοντας. Δεν θέλουμε ένα αυστηρά ιεραρχικό σχολείο, που στηρίζεται στο μοντέλο της στείρας μεταφοράς της γνώσης από τον δάσκαλο στο μαθητή. Θέλουμε δημιουργικούς εκπαιδευτικούς στην τάξη, που θα κάνουν το μάθημα ζωντανό. Το μάθημα βίωμα. Έχουμε τώρα την ευκαιρία να αλλάξουμε το σχολείο. Μαζί- το Υπουργείο Παιδείας, οι σχολικοί σύμβουλοι και όλοι οι φορείς εκπαίδευσης- δημιουργούμε ένα ζωντανό σχολείο για τα παιδιά μας. Ένα ζωντανό σχολείο για την Ελλάδα»

Του Αιρετού (ΚΥΣΠΕ) Βασίλη Παληγιάννη

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου μας ή βρίσκεται σε πλήρη σύγχυση λόγω της έλλειψης συγκεκριμένου σχεδιασμού και προγραμματισμού σχετικά με τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών ή οι ενέργειές της αποσκοπούν και στην εξυπηρέτηση μικροπαραταξιακών συμφερόντων που έχουν άμεση σχέση με τις επικείμενες εκλογικές διαδικασίες στη ΔΟΕ.
Συγκεκριμένα, μετά το πρωτοφανές φιάσκο των μεταθέσεων, για τις οποίες εξέφρασα τις αντιρρήσεις και την επιφύλαξή μου ως προς τη νομιμότητα αλλά και ως προς τον τρόπο υπολογισμού των οργανικών κενών, ανακοινώνεται πως οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών θα πραγματοποιηθούν το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου. Θα είναι η πρώτη φορά που χιλιάδες εκπαιδευτικοί δεν θα μπορέσουν να προγραμματίσουν εγκαίρως την επαγγελματική, προσωπική και οικογενειακή τους ζωή. Θα είναι η πρώτη φορά που οι εκπαιδευτικοί θα βρίσκονται σε μακρά ομηρία.
Αλήθεια ποιοι «φωστήρες – παρατρεχάμενοι» εισηγούνται τέτοιες προτάσεις εις βάρος της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών; Ο ισχυρισμός ότι δε γνωρίζουν τα λειτουργικά κενά των σχολείων είναι αβάσιμος, αφού μια ματιά στις εισηγήσεις των ΠΥΣΠΕ για τις μεταθέσεις δίνει τη δυνατότητα να διαπιστώσουν πως υπάρχουν χιλιάδες λειτουργικά κενά που επιτρέπουν και επιβάλλουν την έγκαιρη πραγματοποίηση των αποσπάσεων. Εκτός κι αν θέλοντας, μετά τις ελάχιστες μεταθέσεις που πραγματοποιήθηκαν, να κάνουν και ελάχιστες αποσπάσεις μεταθέτουν τη λήψη απόφασης για τον Αύγουστο για να αποφύγουν τις αντιδράσεις των συναδέλφων στις επικείμενες εκλογές για την ανάδειξη αντιπροσώπων για τη Γ.Σ. του Κλάδου.
Από την πλευρά μου καλώ την πολιτική ηγεσία να ξεκαθαρίσει το πότε και με ποιο πλαίσιο θα πραγματοποιηθούν άμεσα οι αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ, στα Γραφεία Εκπαίδευσης και στους φορείς.
Φτάνει πια ο εμπαιγμός των εκπαιδευτικών.
Οι πληροφορίες δε, ότι θα εκδοθεί εγκύκλιος αποσπάσεων μόνο για φορείς και μάλιστα χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις προτάσεις της επιτροπής που συγκροτήθηκε γι’ αυτά τα θέματα και των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, ελπίζω να είναι ένα κακόγουστο αστείο.
Ερασιτεχνισμοί, προχειρότητες και σκοπιμότητες στη λήψη αποφάσεων που αφορούν τους εκπαιδευτικούς, ιδιαίτερα στη σημερινή δύσκολη συγκυρία, όχι μόνο δεν έχουν θέση αλλά δε συγχωρούνται.
Αναμένομαι έστω και την ύστατη στιγμή τη λήψη αποφάσεων με γνώμονα την εξυπηρέτηση της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.