Τετάρτη 18 Μαΐου 2011

Συνεδρίαση Συμβουλίου Επιλογής Σχολικών Συμβούλων Παρασκευή 20/5/2011


Μπράτης Δημήτρης                                 Αθήνα 18 Μάη 2011
Αιρετός του ΚΥΣΠΕ            
d.mpratis@gmail.com                             
http://www.mpratis.gr                             
τηλ. 6974750402 – 2103312790
2103442884                
fax: 2103246893               

Συνεδρίαση Συμβουλίου Επιλογής Σχολικών Συμβούλων
Παρασκευή 20/5/2011


Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Την Παρασκευή 20/5/2011, ώρα 8:30 π.μ. συνεδριάζει το Συμβούλιο Επιλογής των Σχολικών Συμβούλων με θέματα:
  1. «Εξέταση ενστάσεων υποψηφίων σχολικών συμβούλων που δεν έγιναν δεκτοί στη διαδικασία»
  2. «Προτάσεις για τη συγκρότηση των επιτροπών αποτίμησης του συγγραφικού έργου των υποψηφίων σχολικών συμβούλων».
Όπως, ήδη, σας έχω ενημερώσει μετά την ολοκλήρωση της μοριοδότησης θα ακολουθήσουν οι συνεντεύξεις που υπολογίζεται να ξεκινήσουν στο γ’ δεκαήμερο του Ιουνίου του 2011.

Δημήτρης Μπράτης

Φοιτητικές Ελογές

Ψηφίζουν σήμερα οι φοιτητές και οι σπουδαστές για την ανάδειξη των ΔΣ στους Συλλόγους τους και των αντιπροσώπων στο συνέδριο της ΕΦΕΕ και της ΕΣΕΕ..
Από το υποτονικό κλίμα που επικράτησε τις τελευταίες ημέρες στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ , μπορεί εύκολα να συμπεράνει κανείς ότι η αποχή θα είναι για μια ακόμη χρονιά η πρώτη δύναμη, και ενδεχομένως αυτή τη φορά να ξεπεράσει και το 50%.
Με ευθύνη των παρατάξεων το ΚΣ της ΕΦΕΕ εδώ και 25 χρόνια περίπου δεν καταφέρνει να εκδώσει επίσημα στοιχεία. Κάθε παράταξη δίνει τα δικά της αποτελέσματα και  αυτοπαρουσιάζεται ως νικήτρια, έτσι κανείς δεν πρόκειται να πληροφορηθεί ποια είναι τα πραγματικά.

Τρίτη 17 Μαΐου 2011

Διευκρινίσεις σχετικά με την επιλογή υποψηφίων Διευθυντών των ΣΜΕΑΕ & ΕΕΕΕΚ


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
-----

ΘΕΜΑ: «Διευκρινίσεις σχετικά με την επιλογή υποψηφίων Διευθυντών  των ΣΜΕΑΕ & ΕΕΕΕΚ»
ΣΧΕΤ : 1. Η με αριθμ. 45143/Δ2/3-4-2001 (ΦΕΚ 582/τ.Β΄) Υ.Α.
             2. η με αριθμ. 52921/δ2/6-5-2011 εγκύκλιος


            Σε συνέχεια των παραπάνω σχετικών σας διευκρινίζουμε τα ακόλουθα :
Α΄.  Η προβλεπόμενη μετατροπή από τις διατάξεις της παραγράφου 1 , του άρθρου 11, του ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199/τ.Α΄), όπως αντικαταστάθηκε με τις διατάξεις της περίπτωσης γ) της παραγράφου 2, του άρθρου 56 του Σχεδίου Νόμου «περί του Θεσμικού Πλαισίου των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, την Ίδρυση Ινστιτούτου  Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων “Διόφαντος” και Λοιπές Διατάξεις», των ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Β΄ Βαθμίδας και των ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Α΄ και Β΄ Βαθμίδας (ενιαία σχολική μονάδα), τα οποία λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 1, παράγραφος 13, περιπτώσεις δ΄ και ε΄ του ν. 2817/2000 (ΦΕΚ 78/τ.Α΄), δεν έχει πραγματοποιηθεί, λόγω της μη έκδοσης της σχετικής Υπουργικής Απόφασης.
Ως εκ τούτου οι υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών των υπό μετατροπή ΤΕΕ, θα συμπεριληφθούν στους αξιολογικούς πίνακες επιλογής των περιπτώσεων κ) Διευθυντών Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων, κα) Διευθυντών Ειδικών ΕΠΑΛ και κβ) Διευθυντών Ειδικών ΕΠΑΣ της παραγράφου 2, του άρθρου 10 του ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71/τ. Α΄).
            Β΄.  Οι ΣΜΕΑΕ της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ειδικά Γυμνάσια, Ειδικά Λύκεια, Ειδικά ΕΠΑΓ, Ειδικά ΕΠΑΛ, Ειδικές Επαγγελματικές Σχολές), των περιπτώσεων β΄, (εδάφια αα΄, ββ΄) και γ΄ (εδάφια αα΄, ββ΄, γγ΄), της παραγράφου 1, του άρθρου 8, του ν. 3699/2008 καθώς και τα υπό μετατροπή ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Α΄ και Β΄ Βαθμίδας, ανήκουν στον ίδιο τύπο σχολείου.
            Συνεπώς υποψήφιοι για την επιλογή σε θέσεις Διευθυντών όλων των ανωτέρω ΣΜΕΑΕ, μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί που έχουν υπηρεσία τριών διδακτικών ετών σε ΣΜΕΑΕ ή ΚΕΔΔΥ, όπως η υπηρεσία αυτή προσδιορίζεται από τις διατάξεις της περίπτωσης γ, της παραγράφου 3, του άρθρου 56 του Σχεδίου Νόμου «περί του Θεσμικού Πλαισίου των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, την Ίδρυση Ινστιτούτου  Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων “Διόφαντος” και Λοιπές Διατάξεις», συμπεριλαμβανομένης και της διδακτικής υπηρεσίας σε ΕΕΕΕΚ.
            Γ΄.  Τα ΕΕΕΕΚ αποτελούν ξεχωριστό τύπο σχολείου. Επομένως προϋπόθεση για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην επιλογή Διευθυντών ΕΕΕΕΚ, είναι η υπηρεσία τριών διδακτικών ετών σε ΕΕΕΕΚ.
            Δ΄.  Σύμφωνα με τις διατάξεις του εδαφίου αα), της περίπτωσης β), της παραγράφου 3, του άρθρου 14 του ν. 3848/2010 για τους υποψηφίους Διευθυντές των ΣΜΕΑΕ, η άσκηση καθηκόντων Προϊσταμένου ΚΕΔΔΥ, αποτιμάται με δύο (2) μονάδες κατά ανώτατο όριο. Με δύο (2) μονάδες κατά ανώτατο όριο αποτιμάται και η άσκηση καθηκόντων αναπληρωτή Προϊσταμένου ΚΕΔΔΥ, εφόσον αποδεικνύεται από διοικητική πράξη ορισμού αναπληρωτή Προϊσταμένου ΚΕΔΔΥ του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης.
            Ε΄.  Οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν δικαίωμα να υποβάλλουν αίτηση για επιλογή σε θέσεις Διευθυντών ΣΜΕΑΕ καθώς και σε θέσεις Διευθυντών όλων των άλλων τύπων σχολείων, αρμοδιότητας ενός και μόνον ΠΥΣΠΕ. Επίσης έχουν δικαίωμα να υποβάλλουν αίτηση και για επιλογή σε θέσεις Διευθυντών ΕΕΕΕΚ αρμοδιότητας ενός  και μόνον  ΠΥΣΔΕ.        
  



Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ



ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ

Από 18 έως 25/5/2011 οι αιτήσεις για τις αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς του ΥΠΔΒΜΘ

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Εκδόθηκε σήμερα η εγκύκλιος που αναφέρεται στις αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς του ΥΠΔΒΜΘ. Σύμφωνα με την εγκύκλιο οι αιτήσεις πρέπει να γίνουν από 18 έως 25/5/2011.
περισσότερα:
http://www.mpratis.gr/11/egk170511.pdf

Δευτέρα 16 Μαΐου 2011

Έθνος Online: Μέσω ΑΣΕΠ οι μετατάξεις στο Δημόσιο



Λίγες ώρες μετά την αναχώρηση από την Αθήνα της τρόικας, οι εκπρόσωποι της οποίας καθ' όλο το θερμό τριήμερο των διαπραγματεύσεων πίεσαν ασφυκτικά (μεταξύ άλλων) για συγχωνεύσεις και απολύσεις στο Δημόσιο, ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης, μιλώντας στο ραδιόφωνο του «Βήματος» προανήγγειλε ότι όλοι οι μετατασσόμενοι από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα (ΔΕΚΟ κ.λπ) πρόκειται να υπαχθούν σε διαδικασία αξιολόγησης προκειμένου να κριθεί εάν και σε ποια υπηρεσία τελικά θα μεταταγούν.
Την πλήρη εποπτεία της διαδικασίας αξιολόγησης θα έχει το ΑΣΕΠ, καθώς ο Γ. Ραγκούσης, δήλωσε: «Μόνο το ΑΣΕΠ, μόνο η ανεξάρτητη αρχή του ΑΣΕΠ θα μπορούσε να αναλάβει μία τέτοια διαδικασία και να παρέχει τα απαραίτητα αντικειμενικά εχέγγυα, τα εχέγγυα αντικειμενικότητας, δηλαδή, για το ότι αυτές οι διαδικασίες θα οδηγούν στο ποιοτικό αποτέλεσμα που πρέπει να οδηγούν.
Ενδεικτική της αποφασιστικότητας που επιδεικνύει η ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών είναι η δήλωση του κ. Ραγκούση στον ίδιο ραδιοφωνικό σταθμό πως «κάποιοι θα κοπούν αν δεν αξίζουν πράγματι να συνεχίσουν να δουλεύουν στο δημόσιο τομέα, άρα δεν πρέπει να συνεχίσουν να επιβαρύνουν τον Έλληνα φορολογούμενο».
Παράλληλα, ο υπουργός υπογράμμισε: «Ένα από τα μεγάλα προβλήματα του ελληνικού κράτους είναι ότι δεν υπάρχει ένα σύστημα αξιολόγησης εδώ και πολλά χρόνια, άρα κανείς δεν φροντίζει ή δεν έχει κάποιο κίνητρο να αποδίδει όλο και καλύτερα. Άπαξ και αυτό το σύστημα εγκατασταθεί, τότε δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι όλοι θα δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό. Όσοι δεν τον δώσουν....»
Υπό διαμόρφωση το γενικό περίγραμμα της αξιολόγησης
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα κριτήρια που πρόκειται να αποτελέσουν την βάση της αξιολόγησης -τα οποία είναι φυσικό να βρίσκονται μέχρι στιγμής υπό διαμόρφωση- θα περιλαμβάνουν:
• Εξέταση του υπηρεσιακού φακέλου των υπό μετάταξη υπαλλήλων, τα δεδομένα του οποίου ως ένα βαθμό περιγράφουν και κάποια στοιχεία της αποδοτικότητάς του.
• Εξέταση του πειθαρχικού του «μητρώου» προκειμένου να ελεγχθούν τυχόν παραπτώματα στα οποία έχει υποπέσει στο παρελθόν.
Αντιστοίχιση προσόντων - απαιτήσεων
Πέραν όμως των τυπικών αυτών δεδομένων, πηγές του ΥΠΕΣ ανέφεραν ότι η διαδικασία αξιολόγησης θα λαμβάνει και την αντιστοίχιση των ουσιαστικών προσόντων των μετατασσόμενων υπαλλήλων προς τις απαιτήσεις της νέας θέσης εις την οποία πρόκειται να μεταταγούν.
«Από τη στιγμή που οι θέσεις που πρέπει να καλυφθούν στο στενό δημόσιο τομέα είναι συγκεκριμένες, είναι φυσικό να αξιολογείται εάν τα προσόντα των υπαλλήλων μπορούν να ανταποκριθούν στα νέα τους καθήκοντα», σημείωναν οι ίδιες πηγές, διευκρινίζοντας πάντως ότι αυτό δεν σημαίνει αναγκαστικά απολύσεις αλλά ενδεχομλένως μετατάξεις σε θέσεις χαμηλότερων απαιτήσεων.
«Δεν συζητάμε απολύσεις»
Τα δημοσιεύματα που εμφανίζουν την τρόικα να έχει ζητήσει απολύσεις θέλησε να διαψεύσει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος: «Δεν συζητάμε απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων, η μονιμότητα των οποίων, άλλωστε, κατοχυρώνεται από τις διατάξεις του Συντάγματος», δήλωσε ο κ. Πεταλωτής.
Αναφερόμενος στην μέσω ΑΣΕΠ αξιολόγηση των μετατασσόμενων, ο κ. Πεταλωτής ανέφερε ότι η ίδια διαδικασία θα ισχύσει και για όσους υπαλλήλους είναι σήμερα σε υπηρεσίες που πιθανόν να καταργηθούν: «Δεν είναι απόλυση και το ΑΣΕΠ έχει συγκεκριμένα κριτήρια, ορθολογικά και δίκαια», υπογράμμισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
Ρεπορτάζ: Νίκος Β. Τσίτσας

Κραυγές απόγνωσης και θυμού χιλιάδων εκπαιδευτικών για την απάνθρωπες περικοπές των μεταθέσεων από το Υπουργείο Παιδείας, του Χρήστου Κάτσικα

16-05-11 Σημεία ομιλίας της Υφυπουργού Παιδείας, Εύης Χριστοφιλοπούλου, κατά τη συνάντηση εργασίας των σχολικών συμβούλων με θέμα «Αποτίμηση – Προτάσεις της λειτουργιάς των Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ)»

Δελτίο Τύπου


Η Υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, κατά την ομιλία της, σήμερα 16/05/2011, σε συνάντηση εργασίας με σχολικούς συμβούλους αναφέρθηκε στον πρώτο χρόνο λειτουργιάς των Δημοτικών Σχολειών ΕΑΕΠ, καταθέτοντας την εμπειρία της, έπειτα από σειρά επαφών που είχε με διευθυντές και εκπαιδευτικούς των Δημοτικών Σχολείων ΕΑΕΠ από όλη την επικράτεια.
Η Υφυπουργός τόνισε τη σπουδαιότητα, αλλά και τη χρηστικότητα του θεσμού, ως σχολεία προπομπούς για τις αλλαγές στη δημόσια εκπαίδευση και αναφέρθηκε σε τρία βασικά σημεία, με στόχο τη βελτίωση της λειτουργίας των Δημοτικών Σχολείων ΕΑΕΠ για την επόμενη σχολική χρονιά:

  • Δυνατότητα ευελιξίας του προγράμματος των μαθημάτων ειδικοτήτων, όπως π.χ. τα εικαστικά μαθήματα, τα οποία μπορούν να διδάσκονται σε συνεχόμενες διδακτικές ώρες, ώστε να αποκτούν οι μαθητές μια πληρέστερη εικόνα και μια συνέχεια του μαθήματος. Διαμορφώνεται από τη σχολική μονάδα η ανάγκη αύξησης της διδακτικής μονάδας για όλα τα μαθήματα συνολικά. «Οι αλλαγές πρέπει να προσανατολίζονται ώστε “η τσάντα να μένει στο σχολείο”. Εκεί οφείλει να ολοκληρώνεται η εκπαιδευτική διαδικασία».
  • Σπουδαιότητα ευελιξίας των κανόνων που διέπουν τη λειτουργία του σχολείου. «Αναβαθμίζουμε το ρόλο του εκπαιδευτικού και ενισχύουμε την αυτονομία της σχολικής μονάδας. Στόχος του Υπουργείου είναι οι κανόνες λειτουργίας του σχολείου να προσαρμόζονται στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και της τάξης. ‘’Πρώτα ο μαθητής’’ παντού».
  • Ανάγκη και ευκαιρία να υιοθετηθεί στο σχολείο μια κουλτούρα συνεργασίας, αλληλοκατανόησης και όσμωσης μεταξύ των ειδικοτήτων και των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. «Πρέπει όλοι να αλλάξουμε νοοτροπία. Και το Υπουργείο Παιδείας, και οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς. Το σχολείο αλλάζει».
Επίσης, η Υφυπουργός ανέφερε:
«Πρέπει το σχολείο να πάψει να είναι κουραστικό για τους μικρούς μαθητές. Οι μαθητές έχουν την ανάγκη να γίνει ζωντανή η τάξη. Να απομακρυνθούμε από τη μετωπική διδασκαλία και να προχωρήσουμε στη διδασκαλία με παιγνιώδη τρόπο. Ο μικρός μαθητής να μαθαίνει παίζοντας. Δεν θέλουμε ένα αυστηρά ιεραρχικό σχολείο, που στηρίζεται στο μοντέλο της στείρας μεταφοράς της γνώσης από τον δάσκαλο στο μαθητή. Θέλουμε δημιουργικούς εκπαιδευτικούς στην τάξη, που θα κάνουν το μάθημα ζωντανό. Το μάθημα βίωμα. Έχουμε τώρα την ευκαιρία να αλλάξουμε το σχολείο. Μαζί- το Υπουργείο Παιδείας, οι σχολικοί σύμβουλοι και όλοι οι φορείς εκπαίδευσης- δημιουργούμε ένα ζωντανό σχολείο για τα παιδιά μας. Ένα ζωντανό σχολείο για την Ελλάδα»

Του Αιρετού (ΚΥΣΠΕ) Βασίλη Παληγιάννη

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου μας ή βρίσκεται σε πλήρη σύγχυση λόγω της έλλειψης συγκεκριμένου σχεδιασμού και προγραμματισμού σχετικά με τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών ή οι ενέργειές της αποσκοπούν και στην εξυπηρέτηση μικροπαραταξιακών συμφερόντων που έχουν άμεση σχέση με τις επικείμενες εκλογικές διαδικασίες στη ΔΟΕ.
Συγκεκριμένα, μετά το πρωτοφανές φιάσκο των μεταθέσεων, για τις οποίες εξέφρασα τις αντιρρήσεις και την επιφύλαξή μου ως προς τη νομιμότητα αλλά και ως προς τον τρόπο υπολογισμού των οργανικών κενών, ανακοινώνεται πως οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών θα πραγματοποιηθούν το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου. Θα είναι η πρώτη φορά που χιλιάδες εκπαιδευτικοί δεν θα μπορέσουν να προγραμματίσουν εγκαίρως την επαγγελματική, προσωπική και οικογενειακή τους ζωή. Θα είναι η πρώτη φορά που οι εκπαιδευτικοί θα βρίσκονται σε μακρά ομηρία.
Αλήθεια ποιοι «φωστήρες – παρατρεχάμενοι» εισηγούνται τέτοιες προτάσεις εις βάρος της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών; Ο ισχυρισμός ότι δε γνωρίζουν τα λειτουργικά κενά των σχολείων είναι αβάσιμος, αφού μια ματιά στις εισηγήσεις των ΠΥΣΠΕ για τις μεταθέσεις δίνει τη δυνατότητα να διαπιστώσουν πως υπάρχουν χιλιάδες λειτουργικά κενά που επιτρέπουν και επιβάλλουν την έγκαιρη πραγματοποίηση των αποσπάσεων. Εκτός κι αν θέλοντας, μετά τις ελάχιστες μεταθέσεις που πραγματοποιήθηκαν, να κάνουν και ελάχιστες αποσπάσεις μεταθέτουν τη λήψη απόφασης για τον Αύγουστο για να αποφύγουν τις αντιδράσεις των συναδέλφων στις επικείμενες εκλογές για την ανάδειξη αντιπροσώπων για τη Γ.Σ. του Κλάδου.
Από την πλευρά μου καλώ την πολιτική ηγεσία να ξεκαθαρίσει το πότε και με ποιο πλαίσιο θα πραγματοποιηθούν άμεσα οι αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ, στα Γραφεία Εκπαίδευσης και στους φορείς.
Φτάνει πια ο εμπαιγμός των εκπαιδευτικών.
Οι πληροφορίες δε, ότι θα εκδοθεί εγκύκλιος αποσπάσεων μόνο για φορείς και μάλιστα χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις προτάσεις της επιτροπής που συγκροτήθηκε γι’ αυτά τα θέματα και των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, ελπίζω να είναι ένα κακόγουστο αστείο.
Ερασιτεχνισμοί, προχειρότητες και σκοπιμότητες στη λήψη αποφάσεων που αφορούν τους εκπαιδευτικούς, ιδιαίτερα στη σημερινή δύσκολη συγκυρία, όχι μόνο δεν έχουν θέση αλλά δε συγχωρούνται.
Αναμένομαι έστω και την ύστατη στιγμή τη λήψη αποφάσεων με γνώμονα την εξυπηρέτηση της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.

Κυριακή 15 Μαΐου 2011

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ,Σωτήρης Χιωτάκης: Δανει(βια)στές!


Οικονομαχίες
web only
15/05/2011
 
Εδώ έχουν βιάσει, δανείζοντας, μια ολόκληρη χώρα, στην καμαριέρα θα κολλούσαν; Όχι βέβαια... Φαντάζομαι ότι το ύφος των τριών της Τρόικας θα είναι τελείως διαφορετικό στις επόμενες συναντήσεις με την κυβέρνηση.

Όχι γιατί σημειώνουμε καμία πρόοδο στο αδιέξοδο που – εδώ και 1,5 χρόνο επιμένω ότι – έχουμε βρεθεί...

Αλλά γιατί – να βρε παιδιά – σπάει αυτός ο ψευτοcommeilfautτσαμπουκάς με τον οποίο οι όψιμοι
κυβερνήτες μας προσεγγίζουν όλο αυτό το διάστημα τους βάρβαρους, τους απολίτιστους, τους ιθαγενείς...

Όταν το αφεντικό τους, όντας ένας από τους σημαντικότερους ανθρώπους του πλανήτη και όντας σε
μία διαδικασία διεκδίκησης της προεδρίας ενός κράτους όπως είναι η Γαλλία, συλλαμβάνεται για απόπειρα βιασμού (!), οι μύτες πέφτουν, τα τουπέ κονταίνουν και το υφάκι πάει περίπατο.

Ακόμη και απέναντι στο Καφιριστάν που στα μάτια τους είναι η Ελλάδα...

Τροϊκανοί, το πάθημα του αφεντικού σας να σας γίνει μάθημα. Δεν θα γίνω γραφικός σαν κι αυτούς που
θυμίζουν ότι, όταν εσείς τρώγατε βελανίδια, εμείς είχαμε ήδη χοληστερίνη, όχι..

Αλλά πρέπει να καταλάβετε ότι δεν είστε τίποτε περισσότερο από μία παρέα που η συγκυρία έχει φέρει
σε θέση κυριαρχίας έναντι μιας χώρας που πληρώνει την προδοτική ανεπάρκεια των πολιτικών της και τον κοντόφθαλμο ωχαδερφισμό του λαού της.

Όπως ένας ιθαγενής βγάζει το άγριο, απάνθρωπο ένστικτό του και πάει να βιάσει, έτσι πράττει και ο πολύς
Ντομινίκ Στρος Καν, ο επικεφαλής του ΔΝΤ, ο Γάλλος bon viveur που διαφεντεύει έθνη και αγορές.

Άντε μπράβο, ξενέρωτοι...

Υ.Γ. Το σχόλιο που σήκωσε στο facebook ο Νίκος ο Ηλίοπουλος, ο τεχνικός διευθυντής του protothema.gr πραγματικά δεν υπάρχει: αν κάτι τέτοιο είχε συμβεί στην Ελλάδα, θα είχε συλληφθεί η καμαριέρα!

ΥΓ.2: Είναι γάτα ο κόντος με τη γραβάτα! Και όποιος κατάλαβε... κατάλαβε!

Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική...

Από το Έθνος

Γράφει η Ρίκα Βαγιάνη

«E» 13/5
Αρχαία Ελληνικά διδάσκονται παντού στον πολιτισμένο κόσμο, αλλά Νέα Ελληνικά; Η καθομιλουμένη, η δημοτική μας γλώσσα, ως πανεπιστημιακό μάθημα;


Χειμωνιάζει στο Περθ, σκοτεινιάζει νωρίς. Εχει νυχτώσει όταν παρκάρω έξω από το κτίριο της Ελληνικής Κοινότητας, όπου φιλοξενείται το τμήμα Νέων Ελληνικών της Εδρας Ανθρωπιστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Νοτρ Νταμ. Οι εγκαταστάσεις της κοινότητας, μαζί με την εντυπωσιακή Μητρόπολη, πιάνουν δύο μεγάλα οικοδομικά τετράγωνα, στο Νόρθμπριτζ, στη ζωηρή, κεντρική γειτονιά της πόλης. Το ελληνικό δαιμόνιο κατάφερε να αποκτήσει τον θησαυρό αυτό σε καιρούς παλιούς και τιμές προσιτές. Ωστόσο, το εσωτερικό προδίδει οικονομικά στενέματα: Τριμένες μοκέτες, φθαρμένα έπιπλα, όλα όμως πεντακάθαρα και με αγάπη τακτοποιημένα.
Το μάθημα παρακολουθούν και εξωπανεπιστημιακοί φοιτητές κι έτσι όλες οι ηλικίες αλλά και οι εθνικότητες είναι συγκεντρωμένες στην αίθουσα. Κάθομαι ανάμεσα στη Ναταλί, μια γοητευτική πιτσιρίκα από το Ιράν, και τον Αντώνη, ένα αστραφτερό παιδί Καστελοριζιών, τρίτης, ίσως τέταρτης γενιάς μεταναστών. Δυσκολεύεται πολύ με τα Ελληνικά του. Κάποιος εδώ μου είπε πως κάθε φορά που πεθαίνει μια γιαγιά στο Περθ, σβήνει μαζί της κι ένα κομμάτι Ελλάδας. Ο λέκτορας, ο κύριος Σάββας Παππασάβας, συναισθάνεται την επικείμενη εξαφάνιση των Ελληνικών από τη Δυτική Αυστραλία, σαν προσωπική απειλή εναντίον της ίδιας του της ύπαρξης. Κι έτσι ακριβώς την αντιμάχεται. Διδάσκει παλλόμενος, διδάσκει με όλο του το σώμα, λες και παίρνει ρεύμα από μια αόρατη πρίζα, σπέρνει οξείες, συλλαβές και άρθρα, για να θερίσει πτώσεις και γένη. Δεν χαλαρώνει στιγμή - ούτε δευτερόλεπτο δεν φεύγει ανεκμετάλλευτο. Στο σχόλασμα είναι ξέπνοος, σαν να έχει σκάψει δύο στρέματα χωράφι μόνος του, σαν να έχει πλακωθεί στο ξύλο με έξαλλες, αόρατες προπαραλήγουσες.
Κάνει έργο μοναχικό, αλλά δεν είναι ο μόνος. Υπάρχει μια χούφτα ανθρώπων εδώ στο Περθ, σε διαφορετικά πόστα, «ταγμένη» στην ίδια αποστολή - μόνο ο περιορισμός του χώρου της στήλης με εμποδίζει να τους αναφέρω ξεχωριστά.
Από τις επισκέψεις στα λιτά, φτωχά σε μέσα ελληνικά σχολεία, φεύγω κουρασμένη, αλλά πάμπλουτη. Θυμάμαι ότι μέσα μου κουβαλάω έναν θησαυρό, που τον απέκτησα σε καιρούς παλιούς και τιμές προσιτές, έναν γλωσσικό θησαυρό που σήμερα άλλοι αγωνιούν να αποκτήσουν ένα ψήγμα του.
«Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική. Το σπίτι φτωχικό στις αμμουδιές του Ομήρου. Μονάχη έγνοια μου η γλώσσα στις αμμουδιές του Ομήρου...».
Αξιος εστί ο ποιητής.
Και αξιότερος ο δάσκαλος.

ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΩΡΙΜΟ ΜΗΛΟ

Το Βήμα
Του Σταύρου Π. Ψυχάρη
Επειδή όλο και περισσότερο γίνεται λόγος για κυβέρνηση συνεργασίας, ας δούμε τι διδάσκει η κτηθείσα πείρα.

Κυβέρνηση συνεργασίας είχαμε κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου Πολέμου. Πρωθυπουργός ο γηραιός Θεμιστοκλής Σοφούλης, αρχηγός των Φιλελευθέρων (Κέντρο), και αντιπρόεδρος ο Κωνσταντίνος Τσαλδάρης, αρχηγός του Λαϊκού Κόμματος (Δεξιά). Προκειμένου να επιτευχθεί η συγκρότηση της κυβερνήσεως συνεργασίας ο Κ. Τσαλδάρης απεδέχθη τον β΄ ρόλο αν και το Λαϊκόν Κόμμα διέθετε στη Βουλή περισσότερες έδρες από τους Φιλελευθέρους.

Από το τέλος του Εμφυλίου και ως τον εκλογικό θρίαμβο του Παπάγου (1952) σχηματίστηκαν διάφορες πολυκομματικές κυβερνήσεις βραχύβιες τόσο ώστε η Ιστορία να τις καταγράψει στις υποσημειώσεις.

Η πρώτη εν δυνάμει περίπτωση για κυβέρνηση «συνεργασίας» προκύπτει το 1963 μετά την εκλογική νίκη τήςυπό τον Γ. Παπανδρέου- Ενώσεως Κέντρου. Στο κορύφωμα του Ανενδότου Αγώνος η Ενωση Κέντρου νίκησε τότε αλλά δεν κατάφερε να συγκεντρώσει τις απαιτούμενες για την πλειοψηφία της Βουλής 151 έδρες. Τότε στο πολιτικό παιχνίδι προσήλθε εθελοντής η ΕΔΑ, μετωπική πολιτική έκφραση του εν παρανομία ευρισκομένου ΚΚΕ. Ο Γ. Παπανδρέου, πατέρας του συνθήματος Ο αγώνας μας είναι διμέτωπος, αρνήθηκε την προσφορά της ΕΔΑ να δώσει ψήφον εμπιστοσύνης, οπότε τα δύο κόμματα σχημάτιζαν σχήμα συνεργασίας, έστω και αν η ΕΔΑ δεν ζητούσε άμεσα συμμετοχή στην κυβέρνηση.

Παρά την άρνηση του Γ. Παπανδρέου να δεχθεί τη στήριξή της, η ΕΔΑ υπερψήφισε τη νέα κυβέρνηση. Οσοι πίστευαν ότι είχε έλθει η ώρα της Κεντροαριστεράς γρήγορα διεπίστωσαν ότι έτρεφαν φρούδες ελπίδες. Ο Γ. Παπανδρέου αρνήθηκε τη στήριξη της ΕΔΑ, υπέβαλε παραίτηση και ζήτησε νέες εκλογές, τις οποίες ο βασιλεύς Παύλος προκήρυξε, διορίζοντας υπηρεσιακό πρωθυπουργό τον διοικητή της Εθνικής Τραπέζης Ι. Παρασκευόπουλο.

Στις εκλογές του Φεβρουαρίου 1964 η Ενωση Κέντρου θριάμβευσε και εξανεμίστηκαν τα όνειρα ορισμένων για συγκρότηση συμμαχικής κυβερνήσεως κεντροαριστερού προσανατολισμού.

Πέρασαν πολλά χρόνια, με γεγονότα δραματικά και βαθιές μεταβολές έως ότου φθάσαμε στο έτος 1989, που έμεινε στην Ιστορία με τον χαρακτηρισμό Βρώμικο ΄89. Τότε σχηματίστηκε κυβέρνηση συνεργασίας της ΝΔ (φυσική συνέχεια της Δεξιάς με κεντρώες πινελιές) με τον Συνασπισμό της Αριστεράς, μετωπικό σχήμα με πρωτοκαθεδρία του ΚΚΕ. Η κυβέρνηση συνεργασίας μεταξύ της παραδοσιακής Δεξιάς και της παραδοσιακής Αριστεράς προέκυψε επειδή οι συγκροτήσαντες το σχήμα είχαν κοινό στόχο την εξουδετέρωση του Ανδρέα Παπανδρέου και τη διάλυση του ΠαΣοΚ. Πρωταγωνιστής στα προξενιά που προηγήθηκαν ήταν ο Κ. Μητσοτάκης που ως πρόεδρος της ΝΔ το 1989 πέτυχε αυτό που δεν είχε καταφέρει ως πολιτικός «μεσολαβητής» το καλοκαίρι του 1965. Τότε ο Κ. Μητσοτάκης, λίγο προτού αρχίσει, ώρα μεσάνυχτα, η ψηφοφορία για ψήφο εμπιστοσύνης στην (δεύτερη) κυβέρνηση των αποστατών (υπό τον Ηλία Τσιριμώκο), είχε κάνει στην ΕΔΑ μιαν απίστευτη πρόταση. Αν ψηφίσετε τον Τσιριμώκο ως πρωθυπουργό, η νέα κυβέρνηση θα καταργήσει τα Εκτακτα Μέτρα (δηλαδή τους περιβόητους αντικομμουνιστικούς νόμους 375 και 509 κ.λπ.). Μία ώρα και πλέον καθυστέρησε η έναρξη της ψηφοφορίας, ενόσω ο Κ. Μητσοτάκης και οι συνεργάτες του προσπαθούσαν να πείσουν την αντιπροσωπεία της ΕΔΑ στις ανεπίσημες αυτές συζητήσεις που έληξαν ανεπιτυχώς.
* * *
Στις ημέρες μας τι σημαίνει ο όρος πολιτική συστράτευση σήμερα και κυβέρνηση συνεργασίας αύριο;

Ολες οι κυβερνήσεις ονειρεύονται ήρεμο πολιτικό βίο και τη συναίνεση της αντιπολιτεύσεως. Είναι το όνειρο όλων των κυβερνώντων.

Φυσικά ούτε ο κ. Παπανδρέου χθες ούτε ο κ. Σαμαράς σήμερα είχαν ποτέ την πρόθεση να παραδοθούν στα κυβερνητικά σχήματα των αντιπάλων τους! Περίμεναν και περιμένουν, με τη θεωρία του ώριμου μήλου.

Αυτά διδάσκει η Ιστορία. Στους ηγέτες των εναλλασσόμενων στην εξουσία δύο μεγάλων κομμάτων εναπόκειται να σκεφθούν και να αποφασίσουν αν ήλθε η ώρα για μια Νέα Αρχή.

Σάββατο 14 Μαΐου 2011

ΤΑ ΝΕΑ On-line

Μάνα είναι µόνο µία (και κάτι ψιλά)

ΤΗΣ ΕΛΕΝΑΣ ΑΚΡΙΤΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: 14 Μαΐου 2011
Τηλεφωνικός διάλογος µάνας µε γιο που σπουδάζει σε πανεπιστήµιο της περιφέρειας.
- Ελα, µαµά! - Ελα, παιδί µου, πού χάθηκες; - Πού χάθηκα, χτες βράδυ µιλήσαµε… - Από χτες βράδυ µέχρι σήµερα ξέρεις πόσα µπορούν να συµβούν; Ενα λεπτό θέλει να γίνει το κακό!

- Να σε παίρνω δηλαδή κάθε ΕΝΑ λεπτό; - Λέω, παιδί µου… Της Μαρίας ογιος δεν πήγε για σοκοφρέτα απ’ το περίπτερο και του ‘σπασε το πόδι το αγροτικό; - Δεν τρώω σοκοφρέτες! - Σκούφο φοράς: - Μες στο σπίτι, πας καλά: - Γιατί φοράς έξω απ’ το σπίτι;

- Κανένα παιδί δεν φοράει σκούφο! - Δεν µε νοιάζει τι κάνουν τα άλλα παιδιά, το δικό µου µε νοιάζει! Να φοράς σκούφο και να καλύπτεις και τα αυτιά, από τα αυτιά κρυώνει ο άνθρωπος!
- ∆εν κάνει κρύο! - Μια ζωή «δεν κάνει κρύο» και µια ζωή έτρεχα για αντιπυρετικά! Μυαλό δεν θα βάλεις ποτέ, κοτζάµ άντρας είσαι πια!
- Ασε µε, ξέρω τι κάνω! - Την τύφλα σου ξέρεις, µικρό παιδί είσαι ακόµα!
- Τι είµαι τελικά, ρε µάνα, κοτζάµ άντρας ή µικρό παιδί;

- Τα γάντια τα µάλλινα τα φοράς; Από τα χέρια κρυώνει ο άνθρωπος! - Τα φοράω! - Δεν τα φοράς, ψέµατα µου λες για να µε ξεφορτωθείς! Πες µου τώρα ότι περπατάς και ξυπόλυτος στα µωσαϊκά, από τα πόδια κρυώνει ο άνθρωπος!
- Μάνα δεν είµαι στην Αλάσκα,στα Γιάννενα είµαι!

- Ο Θοδωρής Κολυδάς είπε ότι έχει κρύο στα Γιάννενα!
- Κι εγώ ο Θανάσης Ηλιόπουλος σου λέω ότι ∆ΕΝ έχει κρύο στα Γιάννενα!

- Και γιατί να πιστέψω εσένακι όχι τον επιστήµονα;

- Γιατί ο επιστήµονας δεν ζει στα Γιάννενα! - Τουλάχιστον το φερµουάρ του µπουφάν σου µέχρι επάνω να το σηκώνεις! Οχι να αφήνουµε τα λαιµά έξω, από τα λαιµά κρυώνει ο άνθρωπος!

- Ναι, µάνα! Ναι, ναι, ναι! Εξω έχει 20 βαθµούς κι ο τρελός του χωριού θα κυκλοφορεί στην πόλη µε γάντια, σκούφο, κασκόλ, µπουφάν κι ένα αερόθερµο αγκαλιά! Να γελάσουν λίγο κι οι πικραµένοι που τους κόβουν την επικουρική!

- Θα σου στείλω µε το ΚΤΕΛ γεµιστά που σ’ αρέσουν!
- ∆εν µου αρέσουν τα γεµιστά! - Τι λες τώρα; Μικρόςτα ‘τρωγες σαν τρελός, φώναζες «τέλω γεµιτά, τέλω γεµιτά», σαν να σ’ ακούω, µανάρι µου µωρέ, πουλάκι µου εσύ, τι καλό παιδί που ήσουνα, µε τα ωραία σου τα µαλλάκια, µε τις µπουκλίτσες σου… λούστηκες;
- Τι λες τώρα; Από το λούσιµο κρυώνει ο άνθρωπος!

- Γεµιστά σου ‘βαλα µπόλικα να τρατάρεις και τον καθηγητή σου, εξετάσεις έρχονται! - Μάνα, σε χάνω! - Γιατί παιδί µου, τι έχω και µου το κρύβετε;

- Οχι, σε χάνω,λέω, δεν έχω σήµα… Αντε γεια… - Το κινητό είναι φορτωµένο; - Και το κινητό είναι φορτωµένο κι εγώ επίσης!

- Φορτωµένο να το ’χεις γιατην κακιά στιγµή… Της Καλλιόπης η Μαρία… - Μάνα, σε κλείνω… - Να σου στείλω το εσωθερµικό το σώβρακο; Και να αλλάζεις κάθε µέρα… Του Προκόπη ο Αντωνάκης ξεράθηκε στο Μετρό κι ήταν µε τρύπιο µποξεράκι, ρεζίλι έγινε η µάνα του!
- Μάνα, έλεος, λυπήσου µε, δεν αντέχω άλλο! - Αµα δεν σ’ τα πω εγώ, ποιος θα σ’ τα πει, ο ξένος;
- Κάθε µέρα, κάθε µέρα, κάθε µέρα ΓΙΑΤΙ το κάνεις αυτό; Και κυρίως ΠΩΣ το κάνεις αυτό; - Αγόρι µου, µάνα είναι µόνο µία! - Ευτυχώς, µάνα! Ευτυχώς! ∆εν θ’ άντεχα και δεύτερη!

Το χρονοδιάγραμμα της διαδικασίας επιλογής Σχολικών Συμβούλων

Μπράτης Δημήτρης                                 Αθήνα 13 Μάη 2011
Αιρετός του ΚΥΣΠΕ             
d.mpratis@gmail.com                             
http://www.mpratis.gr                             
τηλ. 6974750402 – 2103312790
2103442884                
fax: 2103246893               

Σχετικά με τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Επιλογής
Σχολικών Συμβούλων 13/5/2011 
Το χρονοδιάγραμμα της διαδικασίας επιλογής 


Συνεδρίασε σήμερα, 13/5/2011, το Συμβούλιο Επιλογής Σχολικών Συμβούλων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με θέματα:
 
1.    Επιλογή των υποψηφίων που έχουν τα τυπικά προσόντα για να γίνουν δεκτοί στη διαδικασία επιλογής Σχολικών Συμβούλων  - Κατάρτιση των σχετικών αλφαβητικών πινάκων και κοινοποίησή τους στη Δ/νση Προσωπικού Π.Ε.
 
2.  Προτάσεις για τη συγκρότηση των επιτροπών αποτίμησης του συγγραφικού έργου των υποψηφίων.
·                     Το Συμβούλιο ενέκρινε  1135 αιτήσεις δασκάλων και 152 νηπιαγωγών και απέρριψε 17 αιτήσεις δασκάλων και 6 νηπιαγωγών επειδή δεν είχαν τα τυπικά προσόντα που απαιτεί ο Ν.3848/2010. Έγιναν επίσης δεκτές 5 αιτήσεις ανάκλησης (4 δασκάλων, 1 νηπιαγωγών).

·                     Ως προς το χρονοδιάγραμμα της διαδικασίας επιλογής:
 
  1. Από την προσεχή Δευτέρα 16/5/2011 ξεκινά η διαδικασία μοριοδότησης των υποψηφίων.
  2. Στην επόμενη συνεδρίαση του συμβουλίου, 20/5/2011, θα οριστικοποιηθεί η πρόταση για τις επιτροπές αποτίμησης του συγγραφικού έργου.
  3. Η διαδικασία μοριοδότησης (μαζί με το συγγραφικό) και η εκδίκαση των πιθανών ενστάσεων εκτιμάται ότι θα διαρκέσει ως τις 20 Ιουνίου περίπου. Η διαδικασία των συνεντεύξεων θα ακολουθήσει αμέσως μετά.


Δημήτρης Μπράτης