Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών Π.Ε. - Μετατάξεις εκπαιδευτικών Β/θμιας στην Α/θμια



Μπράτης Δημήτρης                                             Αθήνα  1/03/ 2013
Αιρετός του ΚΥΣΠΕ          
d.mpratis@gmail.com                             
http://www.mpratis.gr                            
τηλ. 6974750402 – 2103312790
2103442884                                        
fax: 2103246893               

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών  Π.Ε. -
Μετατάξεις εκπαιδευτικών Β/θμιας στην Α/θμια

Συναδέλφισσες , συνάδελφοι
            Σύμφωνα με ενημέρωση από το αρμόδιο τμήμα μεταθέσεων του Υπ. Παιδείας η συνεδρίαση του ΚΥΣΠΕ,  που θα εξετάσει τις ειδικές κατηγορίες μεταθέσεων στην Π.Ε. , προσδιορίζεται για το τέλος του Μάρτη. Η ανακοίνωση των μεταθέσεων εκτιμώ ότι θα γίνει μετά το τέλος του Απρίλη του 2013.
                Στις αρχές της επόμενης εβδομάδας θα εκδοθεί η εγκύκλιος η οποία θα καθορίζει τα κριτήρια μετάταξης εκπαιδευτικών της Β/θμιας στην Α/θμια και θα καλεί τους εκπαιδευτικούς να υποβάλλουν σχετική αίτηση.
                Υπενθυμίζω ότι με Υπουργική Απόφαση είχαν συσταθεί  στην  Π.Ε. οι εξής κλάδοι εκπαιδευτικού προσωπικού.
ΚΛΑΔΟΣ
ΘΕΣΕΙΣ
ΠΕ05 Γαλλικής Γλώσσας
200
ΠΕ07 Γερμανικής Γλώσσας
100
ΠΕ08 Καλλιτεχνικών Μαθημάτων
100
ΠΕ32 Θεατρικών Σπουδών
60
ΠΕ18.41 Δραματικής Τέχνης
5
ΠΕ19 Πληροφορικής Πτυχιούχων ΑΕΙ
288
ΠΕ20 Πληροφορικής Πτυχιούχων ΤΕΙ
192

Οι μετατάξεις αυτές θα γίνουν πριν τις μεταθέσεις του 2013.
Δημήτρης Μπράτης

ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ: Οδηγίες του υπ. Παιδείας

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Δέκα οδηγίες δίνει προς τα σχολεία εγκύκλιος του υπ. Παιδείας για την αποτελεσματική πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και της επιθετικότητας μεταξύ των μαθητών οι οποίες έχουν ως εξής: 
1. Διαμόρφωση καλού σχολικού κλίματος επικοινωνίας, διαλόγου και εμπιστοσύνης, ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Το κλίμα επικοινωνίας και διαλόγου θα πρέπει να υποστηρίζεται έμπρακτα τόσο από το Διευθυντή της σχολικής μονάδας, όσο και από τους εκπαιδευτικούς μέσα στις τάξεις.
2 Αξιοποίηση του θεσμού των μαθητικών συμβουλίων για την ενίσχυση της ανάδειξης των απόψεων των μαθητών.
3. Παρακολούθηση και προστασία των μελών της σχολικής κοινότητας από οποιαδήποτε απειλή ή άσκηση βίας σε βάρος τους. Κάθε εκπαιδευτικός ή μαθητής θα πρέπει να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του ή τα παράπονά του και εφόσον χρειάζεται, να λαμβάνει εγγυήσεις για την αποτροπή της επανάληψης βλαπτικών συμπεριφορών.
4. Επαρκής ενημέρωση των μαθητών και επικοινωνία στις τάξεις, σχετικά με την άσκηση, το σεβασμό και την προστασία των δικαιωμάτων όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Ειδικότερα, θα πρέπει να γίνονται συζητήσεις και ενημερώσεις σχετικά με την άσκηση βίας, πώς εκδηλώνεται αλλά και για τους τρόπους που μπορεί να αποτραπεί με την συνδρομή όλων.
5. Καθιέρωση διαδικασιών ακρόασης με την συνδρομή του Προϊσταμένου Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, όταν εκδηλώνεται ένα περιστατικό βίας και ανάθεση ρόλων συμβούλων σε εκπαιδευτικούς με ειδικές γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να εξηγούν τις συμπεριφορές τους, να εκφράζουν τις απόψεις τους, να επικοινωνούν ύστερα από την εκδήλωση βίαιων ενεργειών και να γίνεται προσπάθεια συμφιλίωσης μεταξύ των εμπλεκόμενων.
6. Επιβολή κυρώσεων ύστερα από προσεκτική ακρόαση των μερών και με την συνδρομή του Σχολικού Συμβούλου αλλά και του Προϊσταμένου Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, όπου αυτή κρίνεται αναγκαία.
7. Ενίσχυση του ρόλου των μαθητών στη διαδικασία επίλυσης συγκρούσεων, ενδεχόμενα μέσα από τη δημιουργία ομάδων φιλίας ή διαμεσολάβησης, ανάλογα με τις δυνατότητες υποστήριξης των ομάδων αυτών από τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας.
8. Ανάπτυξη προαιρετικών ομαδικών δραστηριοτήτων που ενδιαφέρουν τους μαθητές και βοηθούν στην καλλιέργεια στενότερων δεσμών και σχέσεων συνεργασίας μεταξύ τους (π.χ. ομάδες εφημερίδας, περιοδικού, αθλητισμού, ιστολoγίου κ.τ.λ.).
9. Τακτική επικοινωνία με τους γονείς και ευαισθητοποίησή τους, έτσι ώστε να βρίσκονται κοντά στα παιδιά τους και στους προβληματισμούς τους, επικοινωνώντας διαλεκτικά μαζί τους.
10.Συνεργασία ολόκληρης της σχολικής κοινότητας, τόσο σε επίπεδο σχολικού συμβουλίου, όσο και μέσα από τη διοργάνωση εκδηλώσεων ενημέρωσης, συζητήσεων, εκθέσεων που θα προάγουν τις ειρηνικές σχέσεις αλλά και την εγρήγορση όλων, με απώτερο στόχο την αποτροπή της εκδήλωσης μορφών βίας,επιθετικότητας και εκφοβισμού μεταξύ μαθητών.

Κυριακή 3 Μαρτίου 2013

Για ποιους χτυπούν τα κουδούνια των κλόουν;


Του Θέμου Αναστασιάδη
Εντάξει λοιπόν. Είναι τρελοί οι Ιταλοί που ψήφισαν τον δημαγωγό-διασκεδαστή Μπέπε Γκρίλο και τον πρώην διασκεδαστή και μετέπειτα πρωθυπουργό και ξανά διασκεδαστή Σίλβιο Μπερλουσκόνι, παρότι όλοι οι θεσμοί της Ιταλίας προσπαθούν να τον διαλύσουν. Είναι ακραίοι και τυφλωμένοι οι Ελληνες που ψήφισαν, πιο πολιτικά και οργισμένα, «άκρα», από ΣΥΡΙΖΑ και Χρυσή Αυγή, παρότι ουδεμία η σχέση μεταξύ των δύο. Είναι συγχρόνως εντελώς συμπτωματικό ότι οι εκλεκτοί της γερμανικής ορθής λιτότητας, τύπου Μόντι και Παπαδήμου, πήγαν άπατοι. Μπορεί στα μάτια της Μέρκελ και των Ολλανδών ο Μπέπε και ο Σίλβιο να μοιάζουν κλόουν, ενώ οι αναρχοκομμουνιστές και οι «εθνικιστές» επικίνδυνοι εξτρεμιστές. Οταν ο κλόουν αγριέψει και πάρει το όπλο του γίνεται σαν τον «Τζόκερ» του μπάτμαν. Αν δεν το καταλαβαίνουν, ας περιμένουν την ανακήρυξη της ανεξάρτητης Καταλονίας με πρωθυπουργό κάνα Μέσι (αν περάσει τη Μίλαν) και κάποια νέα πορτογαλική επανάσταση, τρέχα γύρευε τι τύπου. Ο κάθε λαός έχει τον δικό του τρόπο να εκφράσει την ΟΡΓΗ του για το πρόγραμμα «προσαρμογής» της γερμανοκρατούμενης Ευρωπαϊκής Ενωσης, και όσο κι αν δεν τους αρέσει, πάμε ένα στοίχημα; Αν δεν αλλάξουν το μοντέλο «εμείς πάντα κερδισμένοι κι εσείς όλο και πιο χρεωμένοι», σε μερικούς μήνες όλη η Μεσόγειος θα φλέγεται απ’ άκρου εις άκρον!
Γιατί, ανεξάρτητα από το αν δεν υπάρχει ταύτιση μεταξύ των «κλόουν» της Ιταλίας και των αριστερο-ακροδεξιών λαϊκών κινημάτων αντίδρασης στην Ελλάδα, μόνο τυφλοί δεν μπορούν να διακρίνουν ότι κάτι τους ενώνει: ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΩΝ. Ναι, πράγματι δεν έχουν να προσφέρουν άμεσα άλλη λύση, όπως έχουμε υπερτονίσει, κι ούτε οι ίδιοι διανοούνται να κυβερνήσουν. Προσφέρουν, όμως, τρόπο έκφρασης. Και, στο κάτω-κάτω, ποιος είναι προτιμότερος; Ο κλόουν του λαού ή οι γελωτοποιοί της Μέρκελ, οι «συστημικοί» πειθήνιοι πολιτικοί που τάζουν

Η μαύρη λίστα με τους 12.700 «διαθέσιμους»

Το τελικό σχέδιο της κυβέρνησης για την ένταξη 12.700 υπαλλήλων σε καθεστώς διαθεσιμότητας έως τον Ιούνιο. Από αυτούς, 8.800 θα ενταχθούν άμεσα, μετά και τα τελεσίγραφα των δανειστών.

Η μαύρη λίστα με τους 12.700 «διαθέσιμους»
Τη λίστα με τους 12.700 υπαλλήλους που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα θα παραδώσει -σύμφωνα με πληροφορίες- η κυβέρνηση στην τρόικα προκειμένου να πιστοποιήσει ότι υλοποιείται το πρόγραμμα της κινητικότητας και με προφανή στόχο να αποφύγει το ενδεχόμενο απολύσεων.
Μετά τις τελευταίες δηλώσεις αξιωματούχων της ΕΕ και του ΔΝΤ που διεμήνυσαν στην ελληνική κυβέρνηση ότι αν δεν μειωθεί ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων θα ζητηθούν νέα μέτρα με περικοπές μισθών και συντάξεων, η κυβέρνηση πάτησε «γκάζι» για να αναπληρώσει τις καθυστερήσεις των τελευταίων μηνών και διαμόρφωσε πρόταση στην οποία περιλαμβάνεται ο οδικός χάρτης για τη διαθεσιμότητα 12.700 υπαλλήλων μέχρι τον Ιούνιο του 2013 και ακόμα 12.500 εργαζομένων στο Δημόσιο μέχρι τα τέλη του έτους.
Λεπτομέρειες στην έντυπη έκδοση του «Εθνους της Κυριακής»

Ανυπεράσπιστα


Του Νίκου Ξυδάκη
Αναψαν ξύλα σ’ ένα αυτοσχέδιο μαγκάλι για να ζεσταθούν, ίσως και σαν αθώο, ανέξοδο παιχνίδι. Πέντε φίλοι, φοιτητές εικοσάχρονοι, έφαγαν, ήπιαν, θα αστειεύθηκαν, θα είδαν καμιά ταινία στον υπολογιστή, έπεσαν να κοιμηθούν με αναμμένο το μαγκάλι. Στη Λάρισα, σε μια φοιτητική γκαρσονιέρα.
Αμφιβάλλω αν τα παιδιά αυτά είχαν ακούσει ποτέ για την τοξική δράση του μονοξειδίου του άνθρακος, συν όλα τ’ άλλα της καύσης του μαγκαλιού μέσα σε κλειστό χώρο. Αμφιβάλλω αν γνώριζαν καν ότι η αυτοσχέδια θερμάστρα που έστησαν με τον κομμένο θερμοσίφωνα ονομάζεται μαγκάλι, ψησταριά θα το ονόμαζαν· ούτε οι γονείς τους ούτε, ίσως, οι παππούδες τους θα τους είχαν πει για μαγκάλια, πυρήνα, αναθυμιάσεις. Αμφιβάλλω αν είχαν ακούσει ποτέ ιστορίες πείνας και Κατοχής. Αμφιβάλλω αν είχαν προλάβει να καταλάβουν τι είναι ένδεια και ανάγκη.
Είναι παιδιά γεννημένα μετά το 1990, σαν τα δικά μου, που ρωτούσαν χθες «τι είναι μαγκάλι», παιδιά του καλοριφέρ και του κλιματιστικού, που αδυνατούν να συλλάβουν τον κόσμο χωρίς κινητή τηλεφωνία και διαδίκτυο, που δίνουν ραντεβού μέσω φέισμπουκ. Παιδιά χαϊδεμένα, τρυφερά, σαν άνθη θερμοκηπίου, με όνειρα να σπουδάσουν και να προκόψουν, όπως και οι προηγούμενες γενιές. Με μια κρίσιμη διαφορά: είναι παιδιά που αγνοούν τη σφαίρα της εκτάκτου ανάγκης, ως εκ τούτου απροετοίμαστα να την αντιμετωπίσουν, δεν ξέρουν πώς να επιζήσουν σε δυσχερείς ή ακραίες συνθήκες. Παιδιά ανυπεράσπιστα. Θα μάθουν.
Οι δύο φοιτητές στη Λάρισα δεν πρόλαβαν. Δεν πρόλαβαν να μάθουν να διακρίνουν το παιχνίδι από την ανάγκη, δεν πρόλαβαν να μάθουν να αναγνωρίζουν τους κινδύνους του βίου και να προσαρμόζονται. Η ζωή ήταν ακόμη παιχνίδι, χαρά, διαρκής ανακάλυψη, δεν περιείχε ήττες και ματαιώσεις. Αναψαν το μαγκάλι, μαγείρεψαν, αστειεύθηκαν, άνοιξαν μπίρες, ήταν ευτυχείς με τα ελάχιστα. Κι ύστερα κοιμήθηκαν, τα πουλάκια μου.

Η τροπολογία του Υπ. Παιδείας για την ίδρυση Ανεξάρτητης Αρχής για την Αξιολόγηση της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης


Ανεξάρτητη Αρχή για την αξιολόγηση της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως υπάρχει και η ΑΔΙΠ για την αξιολόγηση των πανεπιστημίων, πρόκειται να συγκροτήσει το υπουργείο Παιδείας.Σύμφωνα με τροπολογία που κατέθεσε απόψε το υπουργείο Παιδείας, η Ανεξάρτητη Αρχή θα έχει διοικητική αυτοτέλεια και θα είναι υπό την εποπτεία του. Η τροπολογία αυτή προστέθηκε στο νομοσχέδιο «Επείγουσες ρυθμίσεις του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και άλλες διατάξεις» ( Αρ. Τροπολογίας: 257/26 1.3.2013 ,Υπουργείο: Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Περιγραφή: Ρυθμίσεις θεμάτων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού )
Δείτε εδώ ολόκληρη την τροπολογία

Σάββατο 2 Μαρτίου 2013

Η Κυριακή των παπουτσιών

Λάκης Λαζόπουλος, Η Κυριακή των παπουτσιών 
 Λάκης Λαζόπουλος, Η Κυριακή των παπουτσιών

Ο Σύλλογος γονέων παιδιών με νεοπλασματική ασθένεια «Φλόγα», Ο Οργανισμός Πολιτισμού, Άθλησης και Παιδικής Μέριμνας Δήμου Βορείων Τζουμέρκων και το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών παρουσιάζουν την Κυριακή των παπουτσιών του Λάκη Λαζόπουλου με τη Δημοτική Θεατρική Σκηνή «Βορείως», την Kυριακή 3 Mαρτίου 2013 και ώρα 8 μ.μ., στην αίθουσα «Β. Πυρσινέλλας».
Σκηνοθεσία-Σκηνογραφία-Φωτισμοί: Γιάννης Σεντελές
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος
Μουσική επιμέλεια-Διασκευή: Πάνος Σεντελές
Γενική είσοδος:  5€.
Τα έσοδα θα διατεθούν για τους σκοπούς της «Φλόγας». Προπώληση εισιτηρίων στο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών, στο κατάστημα ΙΡΙΣ (Γρ. Σακκά 20), στα βιβλιοπωλεία Αναγνώστης (Πυρσινέλλα 11) και Ελευθερουδάκης (Κ. Κατσαδήμα 7), στο Rock Shop (Πουτέτση 1α) και στο κατάστημα δίσκων Giorgio (Στοά Ορφέα).

Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

Bιβλιοπαρουσίαση: Αναστάσιος Παπασταύρος, Αλή Πασάς, από λήσταρχος ηγεμόνας

Σάββατο 2 Mαρτίου 8.00 μ.μ.
Αναστάσιος Παπασταύρος,
Αλή Πασάς, από λήσταρχος ηγεμόνας
Bιβλιοπαρουσίαση

 
Διοργάνωση: Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών
Αίθουσα «Β. Πυρσινέλλας»
είσοδος ελεύθερη

Ορειβατικός Σύλλογος Ιωαννίνων


Κινηματογραφικές Προβολές Κ.Ο.Π.Ι. (4 έως 7 Μαρτίου 2013)


1 Μαρ. 2013
Η Κινηματογραφική Ομάδα του Π.Ι. στο πλαίσιο του αφιερώματος «Θέατρο και Κινηματογράφος» παρουσιάζει:

Τετάρτη 6 και Πέμπτη 7 Μαρτίου 2013:
Ποιος Φοβάται τη Βιρτζίνια Γούλφ; (Who’s Afraid of Virginia Woolf?) (Mike Nichols)
Αίθουσα Λόγου και Τέχνης «Δημήτρης Χατζής», Πανεπιστημιούπολη, στις 8.30 το βράδυ.
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ.
- Το τελευταίο αστικό αναχωρεί από την Πανεπιστημιούπολη προς την πόλη των Ιωαννίνων στις 11 το βράδυ.
- Όλες οι ταινίες τελειώνουν πριν την αναχώρηση του τελευταίου αστικού.



Η Κινηματογραφική Ομάδα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (Κ.Ο.Π.Ι) σε συνεργασία με την Επιτροπή Λόγου και Τέχνης παρουσιάζουν όλες τις βραβευμένες ταινίες του τελευταίου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας στην πόλη μας.

Πρώτο μέρος: Δευτέρα 04 Μαρτίου 2013, Δεύτερο Μέρος: Τρίτη 05  Μαρτίου 2013,
Κινηματογράφος ΠΟΛΥΘΕΑΜΑ (Σικελιανού 3).

Ώρα έναρξης:
20:00 & 22:00, είσοδος 2ευρώ.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε τον δικτυακό τόπο της Κ.Ο.Π.Ι http://users.uoi.gr/kopi

 
Σχετικό Αρχείο: http://www.uoi.gr/files/news/attachments/5466.doc

Διευκρινίσεις επί της εξεταστέας-διδακτέας ύλης των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Διευκρινίσεις επί της εξεταστέας-διδακτέας ύλης  των πανελλαδικώς εξεταζόμενων  μαθημάτων εξέδωσε το Διευθυντής Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας Στέλιος μερκούριος. Για να δείτε τις διευκρινίσεις κάνετε κλικ εδώ

Επιστολή προς την πολιτική ηγεσία του Υπ.Παιδείας : Συγκρότηση Συμβουλίων Επιλογής Δ/ντών Εκπαίδευσης και Σχολικών Συμβούλων











Μπράτης Δημήτρης                        
Αιρετός των εκπαιδευτικών της
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
στο ΚΥΣΠΕ
d.mpratis@gmail.com                            
τηλ. 6974750402 – 2103312790
2103442884              
fax: 2103246893
                  

Αθήνα, 28 Φεβρουαρίου 2013
Προς:
1. Τον Υπουργό Παιδείας
κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο
2. Τον Υφυπουργό Παιδείας
κ. Θ.Παπαθεοδώρου
Κοιν: Δ.Ο.Ε.

 Θέμα: Συγκρότηση Συμβουλίων Επιλογής Δ/ντών Εκπαίδευσης και Σχολικών Συμβούλων

Κύριε Υπουργέ,
Κύριε Υφυπουργέ, 
Ως εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (αιρετός στο ΚΥΣΠΕ) στα Συμβούλια Επιλογής Δ/ντών Εκπαίδευσης και Σχολικών Συμβούλων σας ενημερώνω ότι τα παραπάνω Συμβούλια δεν λειτουργούν πλέον. Το μεν Συμβούλιο Επιλογής Δ/ντών Εκπαίδευσης από το Δεκέμβρη του 2011, το δε Συμβούλιο Επιλογής Σχολικών Συμβούλων από το Νοέμβρη του 2012.
Η κατάσταση αυτή έχει ως αποτέλεσμα αφενός μεν να παραμένουν κενές θέσεις Σχολικών Συμβούλων, που δεν μπορούν να συμπληρωθούν αφού δεν υπάρχει Συμβούλιο, αφετέρου δε οχτώ μεγάλες περιοχές της χώρας (Αιτωλ/νίας, Αχαΐας, Α’ Αθήνας, Δ’ Αθήνας, Έβρου, Ξάνθης, Χαλκιδικής, Κέρκυρας) να μην έχουν Δ/ντές Εκπαίδευσης που να έχουν επιλεγεί από το αρμόδιο Συμβούλιο, αλλά τους αναπληρωτές τους.

Κύριε Υπουργέ,
Κύριε Υφυπουργέ,
            Ύστερα από τα παραπάνω ζητώ τη συγκρότηση των Συμβουλίων Επιλογής Δ/ντών Εκπαίδευσης και Σχολικών Συμβούλων, το συντομότερο δυνατό.

Ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ


Δημήτρης Μπράτης

Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013

Αρβανιτόπουλος: Να συνδεθούν τα πανεπιστήμια με την ανάπτυξη

ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ «ΑΘΗΝΑ»
«Θέλουμε να συνδέσουμε τον πανεπιστημιακό χάρτη της χώρας με τον αναπτυξιακό χάρτη της χώρας», τόνισε ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, μιλώντας για το σχέδιο "Αθηνά" στο συνέδριο με θέμα "Εκπαίδευση και Καινοτομία στον 21ο αιώνα" που διοργανώθηκε από τον Economist, τη Microsoft Hellas και το British Council.

Αρβανιτόπουλος: Να συνδεθούν τα πανεπιστήμια με την ανάπτυξη
Ο υπουργός έκανε λόγο για «άναρχες πολιτικές», που «ήταν βασισμένες σε συντεχνίες» και οι οποίες οδήγησαν στην αύξηση των πανεπιστημιακών τμημάτων από σχεδόν 300 τη δεκαετία του 1990, σε περισσότερα από 500 σήμερα, και τόνισε ότι πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία των τοπικών κοινωνιών, παρά το γεγονός ότι αυτό είναι δύσκολο.
Επίσης, χαρακτήρισε «οριζόντια προτεραιότητα», για όλες τις πολιτικές πρακτικές του υπουργείου, την αξιολόγηση δομών, διαδικασιών και ανθρώπινου δυναμικού. Σχετικά δε με το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, ο κ. Αρβανιτόπουλος τόνισε ότι αυτή δεν έχει σκοπό να τιμωρήσει, αλλά να ανιχνεύσει τις αδυναμίες και να προσφέρει κίνητρα στους εκπαιδευτικούς, προκειμένου να συνεχίσουν τον αγώνα της αυτοβελτίωσης.
Αναφερόμενος στο ζήτημα της ειδικής αγωγής, είπε ότι είναι πολλά χρόνια πίσω, τονίζοντας συγχρόνως την ανάγκη εκσυγχρονισμού των υφιστάμενων δομών.
Τέλος, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι τον επόμενο μήνα αναμένεται να κατατεθεί νομοσχέδιο και για την ξενόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό (δίγλωσσα σχολεία για ομογενείς).

«Συνέχιση προγραμμάτων εξομοίωσης πτυχίων»



Αρ. Πρωτ:1972 Αθήνα 28/2/2013

Προς
Τον Υπουργό Παιδείας
κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο
Κοιν.
Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. 
Θέμα: «Συνέχιση προγραμμάτων εξομοίωσης πτυχίων»
Κύριε Υπουργέ,
            Εκατοντάδες εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, παρά τη θέλησή τους, για σοβαρούς λόγους δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν κάποια από τα προγράμματα εξομοίωσης των πτυχίων των Παιδαγωγικών Ακαδημιών με τα πτυχία των Παιδαγωγικών Τμημάτων που πραγματοποιήθηκαν στο παρελθόν.
            Οι συνάδελφοι αυτοί έχουν εκδηλώσει επιθυμία να παρακολουθήσουν πρόγραμμα εξομοίωσης καθώς εξέλιπαν οι λόγοι αδυναμίας τους και υπέβαλαν σχετικό αίτημα από το 2010, το οποίο δεν έγινε αποδεκτό.
            Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ζητά να λειτουργήσουν άμεσα νέα προγράμματα προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα σε όλους να συμμετέχουν.

Εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2013-2014

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Η Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων διαβίβασε σήμερα προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης
 α) Την Απόφαση της ΔΕΠΠΣ για την εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία (Π.Π.Σ.),
β) Την Ανακοίνωση του Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου για τις δηλώσεις μαθητών στο Π.Π. Γυμνάσιο και
γ)Την  Ανακοίνωση του Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου για τις δηλώσεις μαθητών στο Π.Π. Λύκειο.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: ………………………………………..................


ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ/ΤΕΣΤ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ …. Π.Π ΛΥΚΕΙΟ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2013-2014

Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

Κοινή σύσκεψη Δ.Ο.Ε. - Ο.Λ.Μ.Ε.

Αθήνα 27/2/2013

Προς
M.M.E.
(συντάκτες εκπαιδευτικού ρεπορτάζ)
Κοιν:
Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Συναντήθηκαν σήμερα 27/2/2013 στα γραφεία της Δ.Ο.Ε. στην Αθήνα τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε.
Συζητήθηκαν οι κοινοί τρόποι δράσης των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών ενάντια στα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας για την προωθούμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και το νέο πειθαρχικό δίκαιο.
Συμφωνήθηκε να αναπτυχθούν μια σειρά δράσεις στην εκπαίδευση (ενημέρωση πολιτικών κομμάτων, εκπαιδευτικών και κοινωνίας) και να οργανωθούν κοινές αγωνιστικές κινητοποιήσεις με στόχο να μην περάσουν αλλά και να ακυρωθούν στην πράξη τα σχέδια της Κυβέρνησης.
Τα Δ.Σ.
Δ.Ο.Ε.               Ο.Λ.Μ.Ε.

ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ Δ.Ο.Ε. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ


Αρ. Πρωτ: 1960 Αθήνα 26/2/2013
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Κοιν.
Μ.Μ.Ε.

ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ Δ.Ο.Ε.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στη συνεδρίασή του στις 21/2/2013, μια μέρα μετά τη γενική απεργία και αφού έλαβε υπόψη του:
  • Τη διαρκή υποβάθμιση της Δημόσιας δωρεάν Παιδείας στην πατρίδα μας που συνεχίζει να βρίσκεται στο επίκεντρο και των νέων μέτρων και περικοπών της κυβέρνησης και την τρόικας, που εφαρμόζουν κατά γράμμα όλες τις αντεργατικές διατάξεις του πρόσφατα ψηφισμένου 3ου μνημονίου.
  • Τη δραματική οικονομική κατάσταση των σχολικών επιτροπών και τη δραματική μείωση των αποδοχών μας που στους νέους εκπαιδευτικούς ξεπερνάει το 45% και οδηγεί στην εξαθλίωση του κλάδου.
  • Τις νέες πειθαρχικές διατάξεις που καταργούν το «τεκμήριο αθωότητας» και μας οδηγούν σε έναν εργασιακό μεσαίωνα, με τη διαθεσιμότητα, την αργία και τις απολύσεις να επιτρέπονται ακόμα και για αυτούς που απλά παραπέμπονται στα νέα πειθαρχικά συμβούλια.
  • Το σχέδιο Π.Δ. για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επέστρεψε ως απαράδεκτο στον Υπουργό και το οποίο υλοποιεί τις αντιπαιδαγωγικές και αντιεπιστημονικές διατάξεις του 4024/12, που συνδέουν την αξιολόγηση με τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών, μέσα από παράλογες και άδικες ποσοστώσεις από βαθμό σε βαθμό αλλά και με πρόβλεψη για στασιμότητα ακόμα και απολύσεις.
  • Την πλήρη κατάρρευση του προϋπολογισμού για την Παιδεία και τις προσλήψεις στην εκπαίδευση που οδηγεί στην αύξηση του διδακτικού ωραρίου των μόνιμων εκπαιδευτικών και στην ανεργία χιλιάδες αναπληρωτές και αναπληρώτριες.
Αποφάσισε να πραγματοποιήσει τις παρακάτω δράσεις:
  • Συνάντηση με τους αρχηγούς των κομμάτων του ελληνικού κοινοβουλίου προκειμένου να αναπτυχθούν οι θέσεις του κλάδου για την απαράδεκτη σύνδεση της αξιολόγησης με τους μισθούς, τις απολύσεις και τη διαθεσιμότητα και να τους ζητηθεί να μη συναινέσουν στη μετατροπή του σχολείου σε χώρο τρομοκρατίας και αυταρχισμού.
  • Συνάντηση με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ με στόχο τη χάραξη κοινής πορείας των δυο εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών.
  • Συνάντηση με το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων στην κατεύθυνση, της συμπόρευσης των Σχολικών Συμβούλων με τις θέσεις του οργανωμένου κλάδου για την αξιολόγηση, της καταγραφής των προθέσεων αυτών που καλούνται να την υλοποιήσουν καθώς και της στήριξης της Δ.Ο.Ε. στις πιέσεις που θα ασκηθούν.
  • Συναντήσεις με τους Διευθυντές όλων των σχολείων της Ελλάδας με συγκεντρώσεις που θα προγραμματιστούν κατά ΠΥΣΠΕ από τους τοπικούς Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. Στις συναντήσεις θα αναπτυχθούν οι θέσεις της Δ.Ο.Ε. για την αξιολόγηση και τα Πειθαρχικά Συμβούλια και θα επιβεβαιωθεί η ομόθυμη βούληση του κλάδου για αντίσταση στο πισωγύρισμα που επιχειρεί η κυβέρνηση και στη μετατροπή του Διευθυντή Σχολείου σε ένα νέο επιθεωρητή.
  • Εξακτινωμένες εκδηλώσεις, με θέμα τις απαράδεκτες πειθαρχικές διώξεις που προωθούνται, οι οποίες θα επικρέμονται ως «δαμόκλειος σπάθη» πάνω από τα κεφάλια των εκπαιδευτικών, που θα οδηγούνται σε διαθεσιμότητα, αργία - απόλυση με την παραμικρή καταγγελία του οποιουδήποτε όσο αστήρικτη και ανυπόστατη και αν είναι. Οι δυο πρώτες παρεμβάσεις περιλαμβάνουν εκδηλώσεις ανάδειξης του προβλήματος με συμμετοχή νομικών αλλά και συνδικαλιστικών στελεχών. Στις εκδηλώσεις θα κληθούν να συμμετέχουν ένας εκπαιδευτικός από κάθε σχολείο της Περιφέρειας που θα πραγματοποιηθούν, τα μέλη των Δ.Σ. των Συλλόγων, οι αιρετοί στα υπηρεσιακά συμβούλια, οι Σχολικοί Σύμβουλοι. Ταυτόχρονα θα πραγματοποιηθούν επισκέψεις σε σχολεία της περιφέρειας από όλα τα μέλη του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
Οι εκδηλώσεις που προγραμματίζονται είναι: α. 12 του Μάρτη 2013 στην Πάτρα για τους Συλλόγους της Δυτικής και Νότιας Ελλάδας, β. αρχές του Απρίλη στη Βόρεια Ελλάδα για τους Συλλόγους της Ηπείρου, της Θεσσαλίας και της Β. Ελλάδας (αναλυτικό ενημερωτικό θα ακολουθήσει τις επόμενες ημέρες).
  • Οργανωμένη αντίδραση του συνόλου του κλάδου, μέσω των Συλλόγων διδασκόντων των σχολείων όλης της Ελλάδας, στις προσπάθειες να επανέλθει μετά από 31 χρόνια ξανά στο προσκήνιο ο «επιθεωρητισμός» και να καταργηθεί η παιδαγωγική ελευθερία και η δημοκρατία στο σχολείο.
Ενότητα - Αλληλεγγύη - Συλλογικότητα
Κανείς μόνος στη βαρβαρότητα

Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

Επανέρχεται η ελεύθερη πρόσβαση των εκπαιδευτικών στους αρχαιολογικούς χώρους



ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Με Κοινή Υπουργική Απόφαση που έχει υπογραφεί από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. και θα υπογραφεί σύντομα από το Υπουργείο Οικονομικών, θα επιτρέπεται και πάλι η ελεύθερη είσοδος των εκπαιδευτικών λειτουργών της Α΄ Βάθμιας, Β΄Βάθμιας και Γ΄Βάθμιας εκπαίδευσης σε Μουσεία Μνημεία και Αρχαιολογικούς Χώρους.
Την απάντηση αυτή έδωσε στη Βουλή ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Κωνσταντίνος Τζαβάρας, ύστερα από ερώτηση του Βουλευτή Λευτέρη Αυγενάκη.
Κάνετε κλικ εδώ για να δείτε την  έγγραφη απάντηση του κ. υπουργού
Κάνετε κλικ εδώ για να δείτε τη ερώτηση του Βουλευτή.
Όπως δήλωσε ο  Βουλευτής κ. Αυγενάκης: «η εκπαίδευση και ο πολιτισμός πρέπει να αντιμετωπίζονται με σεβασμό και υπευθυνότητα, και οφείλουμε να εξασφαλίσουμε στους εκπαιδευτικούς την ελεύθερη πρόσβαση στον πολιτισμό και την ιστορία της πατρίδας μας, της ιστορικής και πολιτισμικής μας κληρονομιάς».

26-02-13 Πρόγραμμα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2013-Γενικότερος Προγραμματισμός για τις διαδικασίες εισαγωγής

Α. Πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2013  
Β. Γενικότερος προγραμματισμός για τις διαδικασίες εισαγωγής

Α. Πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2013.
α) Στις 15 Μαΐου λήγουν τα μαθήματα του σχολικού έτους  2012-2013 και στις 16 Μαΐου ολοκληρώνεται η διαδικασία έκδοσης και αποστολής των στοιχείων των υποψηφίων από τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια προς τα οικεία Εξεταστικά κέντρα.
β) Οι πανελλαδικές εξετάσεις  των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β΄) για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα αρχίσουν την Παρασκευή 17-5-2013, ενώ οι πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Α΄) θα αρχίσουν την Τρίτη 21-05-2013. Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα ξεκινήσουν το Σάββατο 15-6-2013  και η Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία των υποψηφίων για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) θα διεξαχθεί από 17-6-2013 ως και 28-6-2013. Τέλος, οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ θα αρχίσουν το Σάββατο 8-6-2013.
γ) Οι απολυτήριες εξετάσεις για τα μαθήματα που εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας για την Γ΄ τάξη των ημερήσιων και τη Δ΄ τάξη των εσπερινών Γενικών Λυκείων θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 3-6-2013 για όσους θα έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές.
δ) Οι απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄ και Β΄) σε επίπεδο σχολικής μονάδας θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 10-6-2013.
Συνημμένα ανακοινώνεται το πλήρες πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2013 και αναλυτικά :
1. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΓΕΛ)
2. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄)
3. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013  ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄)
4. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 2013 ΓΙΑ ΓΕΛ & ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΕΣ Α΄ & Β΄)
5. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ  ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΓΕΛ)
Όσοι υποψήφιοι συμμετάσχουν σε κάποιο ειδικό μάθημα και γι αυτό το λόγο απουσιάσουν, δικαιολογημένα, από τις ενδοσχολικές τους εξετάσεις, θα μπορούν να συμμετάσχουν στις επαναληπτικές ενδοσχολικές εξετάσεις του Ιουνίου
Β. Γενικότερος προγραμματισμός για τις διαδικασίες εισαγωγής
Όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2013 των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, υποβάλλουν ήδη στο Λύκειό τους Αίτηση-Δήλωση Υποψηφιότητας συμμετοχής στις εξετάσεις αυτές. Σχετική Αίτηση-Δήλωση υποβάλλουν και οι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων εισακτέων και μόνο εφόσον επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για Στρατιωτικές/Αστυνομικές Σχολές/Σχολές Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού/ΤΕΦΑΑ. Υποψήφιοι για το 10% των θέσεων εισακτέων χωρίς νέα εξέταση μπορούν να είναι μόνο οι κάτοχοι βεβαίωσης πρόσβασης ημερήσιων ΓΕΛ ή ημερήσιων ΕΠΑΛ-Β΄ των ετών 2011 ή 2012. Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, η προθεσμία υποβολής της Αίτησης-Δήλωσης λήγει την Τρίτη 5 Μαρτίου. Επισημαίνεται ότι η προθεσμία είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της δεν γίνεται δεκτή καμία Αίτηση-Δήλωση.
Υπενθυμίζεται  ότι όλοι οι ως άνω  μαθητές και απόφοιτοι (υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και όσοι δηλώσουν ενδοσχολικό απολυτήριο) με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εξετάζονται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία προφορικά ή γραπτά κατά  περίπτωση, πρέπει μέσα στην ίδια προθεσμία, δηλαδή ως 5 Μαρτίου να υποβάλουν και σχετική αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στο Λύκειό τους.
Όσοι από τους μαθητές της τελευταίας τάξης εμπίπτουν στην ειδική κατηγορία των υποψηφίων-πασχόντων από σοβαρές παθήσεις (για εισαγωγή στο 5% των θέσεων εισακτέων), ήδη πιστοποιούνται από συγκεκριμένα νοσοκομεία για την πάθησή τους μέχρι 8 Μαρτίου. Εφόσον αποκτήσουν το πιστοποιητικό της πάθησής τους, θα μπορέσουν να ανακαλέσουν την Αίτηση-Δήλωση για πανελλαδικές εξετάσεις και να υποβάλουν εκ νέου Αίτηση για ενδοσχολικό απολυτήριο.
Τον Απρίλιο, σε ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν με νεότερο δελτίο τύπου, όλοι οι υποψήφιοι για τις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ στο Λύκειο, στο οποίο υπέβαλαν την Αίτηση-Δήλωση του Φεβρουαρίου, καθώς και οι υποψήφιοι του 10% θα προσέλθουν για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password), για να τον χρησιμοποιήσουν κατά την ηλεκτρονική υποβολή του μηχανογραφικού τους δελτίου, η οποία υπολογίζεται για τον Ιούνιο.
Επίσης, τον Απρίλιο,  οι υποψήφιοι με τα ΓΕΛ ή με τα ΕΠΑΛ ή με το 10%  των θέσεων εισακτέων,  οι οποίοι τυχόν εμπίπτουν στις ειδικές περιπτώσεις των πολυτέκνων, των τριτέκνων και των κοινωνικών κριτηρίων,  θα κληθούν να υποβάλουν στο Λύκειό τους τα αντίστοιχα δικαιολογητικά, προκειμένου να ενταχθούν σε κάποια ειδική περίπτωση, ώστε να διεκδικήσουν τις επιπλέον θέσεις εισαγωγής.
Στο ίδιο διάστημα, περί τα τέλη Απριλίου, όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, θα αποκτήσουν από το Λύκειο υποβολής της Αίτησης Δήλωσης, το δελτίο εξεταζομένου, με το οποίο θα προσέρχονται στο εξεταστικό κέντρο κατά τις ημέρες των εξετάσεων.

Για όλες τις παραπάνω διαδικασίες οι υποψήφιοι θα ενημερώνονται από τα Λύκειά τους με σχετικές εγκυκλίους. Παράλληλα, ενημερωτικό υλικό, εγκύκλιοι, υποδείγματα κλπ θα αναρτώνται και στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr στο σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ.
Για τα προγράμματα πατήστε εδώ.

Ανοιχτό άφησε ο Γ. Στουρνάρας το ενδεχόμενο απολύσεων στο δημόσιο

Εκλογές|Πολιτική|νέα|δημοσκοπήσεις|ψηφοδέλτια|eklogika

  
Ανοιχτό άφησε ο Γ. Στουρνάρας το ενδεχόμενο απολύσεων στο δημόσιο, αλλά δεσμεύτηκε και πάλι ότι δεν θα μειωθεί ο κατώτερος μισθός
Ανοιχτό άφησε ο υπουργός Οικονομικών Γ. Στουρνάρας το ενδεχόμενο να γίνουν απολύσεις στο δημόσιο τομέα, κάνοντας λόγο γα ανοιχτή διαπραγμάτευση με την τρόικα και σημειώνοντας ότι πρόκειται για δύσκολο θέμα. Πάντως, ο κ. Στουρνάρας, διαβεβαίωσε και πάλι ότι η κυβέρνηση δεν πρόκειται να προχωρήσει σε μείωση του κατώτατου μισθού στην Ελλάδα.
Πιο συγκεκριμένα, σε συνέντευξή του το βράδυ της Δευτέρας στον τηλεοπτικό σταθμό Mega, ο κ. Στουρνάρας είπε για τον κατώτατο μισθό ότι η κυβέρνηση δεν έχει σκοπό να τον μειώσει, ενώ παράλληλα επικαλέστηκε ως αντίβαρο στην δυσκολία διαβίωσης την προσπάθεια που γίνεται για τη μείωση των τιμών.
Σε ό,τι έχει να κάνει με το ενδεχόμενο απολύσεων στο δημόσιο, ο κ. Στουρνάρας είπε ότι το θέμα είναι δύσκολο και ανοιχτό για τους εταίρους, αν και ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση δεν θέλει απολύσεις. Δήλωσε, μάλιστα, ότι η εξέλιξη των οικειοθελών αποχωρήσεων είναι καλύτερη από αυτή που αναμενόταν.
Απαντώντας σε ερώτηση για το θέμα του φόρου στα ακίνητα, ο κ. Στουρνάρας δήλωσε ότι δεν υπάρχει βιασύνη και επιχειρείται η θέσπιση ενός απλούστερου φόρου, ενώ έκανε λόγο για δύο δυνάμεις, την ελαστικότητα του φόρου και την εισοδηματική ελαστικότητα. Εστίασε, ωστόσο, στη σημαντικότητα της έως τώρα επίτευξης των στόχων. Παράλληλα, υποστήριξε ότι ο νέος φόρος ακινήτων θα είναι δικαιότερος από το «χαράτσι» της ΔΕΗ , ενώ υπερασπίστηκε το νέο φορολογικό σύστημα, λέγοντας ότι όσοι έχουν κάτω από 25.000 ευρώ εισόδημα και 2-3 παιδιά -που είναι η συντριπτική πλειοψηφία-, θα πληρώσουν λιγότερο φόρο φέτος.
Ο υπουργός Οικονομικών, εμφανίστηκε καθησυχαστικός και σε ότι έχει να κάνει με την υστέρηση εσόδων, σημειώνοντας εμφατικά ότι δεν θα χρειαστούν πρόσθετα μέτρα εφόσον εφαρμοστεί το πρόγραμμα. Σε άλλη ερώτηση για τα εργασιακά, και πιο συγκεκριμένα για το πότε θα υπάρξουν ξανά συλλογικές συμβάσεις εργασίας, ο υπουργός Οικονομικών είπε ότι αυτό θα επιτευχθεί όταν φύγει η τρόικα και αποκατασταθεί μια βιώσιμη οικονομία, που θα οδηγήσει στην έξοδο στις αγορές. Επίσης, ο κ. Στουρνάρας υπογράμμισε ότι με την τρόικα γίνεται σκληρή και μεγάλη διαπραγμάτευση, λέγοντας ότι ο ίδιος είχε ξεκαθαρίσει εξ αρχής στους επικεφαλής της τριμερούς κυβέρνησης ότι συμφωνεί με τους στόχους προγράμματος αλλά διαφωνεί με κάποια από τα μέτρα. Επίσης, ο υπουργός Οικονομικών είπε ότι διαφωνεί με τον Όλι Ρεν, όταν ο επίτροπος λέει ότι για την εκτός υπολογισμών ύφεση, δεν φταίνε τα σκληρά δημοσιονομικά μέτρα. «Ο κ. Ρεν έχει φερθεί πολύ φιλικά στην Ελλάδα», σημείωσε, ενώ πρόσθεσε ότι «δεν φταίει μόνο η Ελλάδα για την ύφεση», λέγοντας ωστόσο ότι η ελληνική Οικονομία είχε ένα μεγάλο έλλειμμα.
Ακόμη, σε σχέση με τον λάθος πολλαπλασιαστή,  ο Γιάννης Στουρνάρας επεσήμανε ότι η τρόικα έχει ήδη κάνει βήματα βελτίωσης του Μνημονίου με την επιμήκυνση και τη μείωση του επιτοκίου δανεισμού και προέβλεψε μάλιστα ότι πιθανότατα θα υπάρξει περαιτέρω μείωση επιτοκίου.
Αναφερόμενος στην πορεία του προγράμματος, ο υπουργός Οικονομικών δήλωσε ότι αυτό προχωρά καλά γενικά, αφού αποφεύχθη η χρεοκοπία, και πρόσθεσε ότι γίνονται σημαντικά βήματα σε ότι αφορά τη δημοσιονομική προσαρμογή και την ανταγωνιστικότητα.
Ως πρώτο στόχο της κυβέρνησης, όρισε το να μπορέσει η χώρα να φύγει οριστικά από το φάσμα της χρεοκοπίας, ενώ ως δεύτερο στόχο να μπει η Ελλάδα σε ένα δρόμο που θα την οδηγήσει στην έξοδο ξανά στις αγορές. Παράλληλα, προέβλεψε ότι το2014 θα είναι χρονιά μικρής αλλά πραγματικής ανάκαμψης.
Ο κ. Στουρνάρας σχολίασε και τις σχέσεις τους με τους πολιτικούς αρχηγούς, σημειώνοντας ότι δεν υπάρχουν προβλήματα και οι σχέσεις είναι πλέον πάρα πολύ καλές. Μάλιστα, αναφέρθηκε και στη σχέση των πολιτικών αρχηγών μεταξύ τους, κάνοντας λόγο για βελτίωση κλίματος, κατανόηση και προσήλωση σε κοινό σκοπό. Προέβλεψε, δε, ότι αυτή η κυβέρνηση θα εξαντλήσει την τετραετία.
Επίσης, σχετικά με τη σχέση του με τους βουλευτές και την κριτική που του έχει ασκηθεί, ο κ. Στουρνάρας είπε χαρακτηριστικά ότι «ο καθένας έχει τις απόψεις του», ενώ σημείωσε ότι σημαντικό είναι «να μην επαναληφθούν τα λάθη του παρελθόντος». Ανέφερε μάλιστα, ότι η δουλειά του υπουργού Οικονομικών είναι να λέει και αρκετά «όχι». «Δεν μπορώ να λέω ‘ναι’ και μετά στο Eurogroup να μου τα απορρίπτουν», είπε.
Τέλος, υποστήριξε ότι οι Καραμανλικοί βουλευτές που του επιτίθενται παρεξήγησαν τις προθέσεις του, όταν μίλησε για τα λάθη της περιόδου πρωθυπουργίας του Κώστα Καραμανλή που μας οδήγησαν ως εδώ και είπε ότι οι προθέσεις του ήταν να μην επαναληφθούν αυτά τα λάθη.

Δελτίο Τύπου για την εισφορά αλληλεγγίους

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η γνωστοποίηση, μέσω εγγράφου της διοίκησης του ΟΑΕΔ, σύμφωνα με την οποία τα χρήματα της εισφοράς αλληλεγγύης (2%) που παρακρατούνται από τις εισφορές των Δημοσίων Υπαλλήλων και των συνταξιούχων δεν διατίθενται για τους ανέργους, αλλά καταλήγουν στη "μαύρη τρύπα" των ελλειμμάτων και του δημοσίου χρέους, δηλαδή στο λογαριασμό των δανειστών, αποτελεί τεράστια απάτη της Κυβέρνησης απέναντι στους ανέργους, στους εργαζόμενους και γενικότερα απέναντι στον Ελληνικό λαό.
Η Κυβέρνηση, η οποία επικαλείται την αντιμετώπιση της ανεργίας για να δικαιολογήσει τα σκληρά μέτρα και τις μειώσεις μισθών παρακρατεί τις εισφορές των Δημοσίων Υπαλλήλων, περικόπτοντας ακόμη περισσότερο τους μισθούς τους όχι για την αντιμετώπιση της ανεργίας αλλά για λογαριασμό των δανειστών.
Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καταγγέλλει την αναλγησία και την προσπάθεια εξαπάτησης εργαζομένων και ανέργων εκ μέρους της Κυβέρνησης και απαιτεί την επιστροφή των χρημάτων στον ΟΑΕΔ και την άμεση λήψη ουσιαστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της ανεργίας και την προστασία των ανέργων.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2013

Κινηματογραφικές Προβολές ΚΟΠΙ (25 Φεβρουαρίου έως 1 Μαρτίου 2013)

25 Φεβ. 2013
Η Κινηματογραφική Ομάδα του Π.Ι. στο πλαίσιο του αφιερώματος «Θέατρο και Κινηματογράφος» παρουσιάζει:

Τετάρτη 27 και Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013:
Η Λυσσασμένη Γάτα "Cat on a Hot Tin Roof" (Richard Brooks) 
Αίθουσα Λόγου και Τέχνης «Δημήτρης Χατζής», Πανεπιστημιούπολη, στις 8.30 το βράδυ. ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ.

  • Το τελευταίο αστικό αναχωρεί από την Πανεπιστημιούπολη προς την πόλη των Ιωαννίνων στις 11 το βράδυ.
  • Όλες οι ταινίες τελειώνουν πριν την αναχώρηση του τελευταίου αστικού.






Σκέψεις-Θέσεις για την ΑΣΠΑΙΤΕ

Του Γ. Ε. Χατζαράκη Καθηγητή της ΑΣΠΑΙΤΕ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Για το σχέδιο "Αθηνά" που ανακοίνωσε ο Υπουργός κ. Αρβανιτόπουλος, κατά το μέρος που αφορά την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ), επισημαίνω τα εξής:
1.    Η διατήρηση τεσσάρων Τμημάτων Εκπαιδευτικών (Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής, Μηχανολογίας και Πολιτικών Μηχανικών) είναι στη σωστή κατεύθυνση, δεδομένου ότι οι ειδικότητες αυτές αποτελούν τον κύριο  κορμό   και τους βασικούς πυλώνες της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, η στελέχωση της οποίας γίνεται κατά το πλείστον με αποφοίτους των Τμημάτων της ΑΣΠΑΙΤΕ.
2.    Πρέπει οπωσδήποτε να προστεθεί στο σχέδιο «Αθηνά» το Παιδαγωγικό Τμήμα, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν ανήκει στην κατηγορία των Γενικών Τμημάτων, δεδομένου ότι υποστηρίζει σε ποσοστό πλέον του 30% τα προσφερόμενα μαθήματα στα ανωτέρω Τμήματα. Επιπλέον παρέχει σε  Πανελλαδικό επίπεδο (Αθήνα, Θεσσαλονίκη ,Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος, Κρήτη, Σάπες, Ρόδος) Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης (ΕΠΠΑΙΚ) για όλους τους υποψήφιους καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (εκ των οποίων ένας αριθμός εργάζεται στη συνέχεια και στη Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση, ακόμα και στην Πρωτοβάθμια). Εξασφαλίζει δηλαδή την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια σε αποφοίτους των Πανεπιστημίων και των Πολυτεχνείων (ιατρών, δικηγόρων, γεωπόνων, οικονομολόγων, πληροφορικής, κοινωνιολόγων, πολιτικών μηχανικών, ηλεκτρολόγων μηχανικών, μηχανολόγων μηχανικών, αρχιτεκτόνων κ.λ.π.), η συμμετοχή των οποίων συμβάλλει στην αναβάθμιση της ΤΕΕ, αλλά επιπλέον και σε απόφοιτους ΤΕΙ απονέμοντας πτυχίο Διδακτικής και Παιδαγωγικής Επάρκειας. Το Παιδαγωγικό Τμήμα θα συνεχίσει να παρέχει τις υπηρεσίες του προς τα Τεχνολογικά Τμήματα της Σχολής και τα ετήσια Προγράμματα Κατάρτισης του ΕΠΠΑΙΚ με τον ίδιο ακριβώς τρόπος που λειτουργεί και σήμερα.
3.    Η οποιαδήποτε αλλοίωση της φυσιογνωμίας της ΑΣΠΑΙΤΕ, της Μοναδικής Παιδαγωγικής Σχολής  για καθηγητές  της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, όχι μόνο υποβαθμίζει την ίδια την Τεχνολογική Εκπαίδευση , η οποία σε όλη την Ευρώπη αποτελεί παράγοντα οικονομικής ανάπτυξης, αλλά και διαγράφει την καταξιωμένη πορεία και αδιαμφισβήτητη συνεισφορά της  στα εκπαιδευτικά δρώμενα της χώρας για περισσότερο από μισό αιώνα.


                                                                              Γεώργιος Ε. Χατζαράκης
                                                                                Καθηγητής ΑΣΠΑΙΤΕ
                                                                           Δρ. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός
                                                                                  Δρ. Μαθηματικών