ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Σύμφωνα με το Σχέδιο Νόμου για το Νέο και Επαγγελματικό Λύκειο (ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΕΔΩ ΟΛΟΚΛΗΡΟ) 1. Η υποπαράγραφος γ) της παραγράφου 1 του άρθρου 8 του ν. 3699/2008, τροποποιείται ως εξής: γ) οι δομές της δευτεροβάθμιας ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης είναι οι κάτωθι: |
Κυριακή 11 Αυγούστου 2013
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:Θέματα Ειδικής Αγωγής
Σάββατο 10 Αυγούστου 2013
Εγκύκλιος Αναπληρωτών – Ωρομίσθιων 2013-14
Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ
Εγκύκλιος Αναπληρωτών – Ωρομίσθιων 2013-14
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων καλεί τους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04 (ειδικότητες Φυσικών, Χημικών, Φυσιογνωστών, Βιολόγων και Γεωλόγων), ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ09, ΠΕ10, ΠΕ11, ΠΕ12, ΠΕ13, ΠΕ14, ΠΕ15, ΠΕ17, ΠΕ18, ΠΕ19, ΠΕ20, ΠΕ32, ΠΕ33, ΠΕ34, ΠΕ40, ΠΕ60, ΠΕ70, ΤΕ01 και ΔΕ01 Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να υποβάλουν αίτηση με τα απαραίτητα δικαιολογητικά, προκειμένου να ενταχθούν στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2013-2014.
Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων ορίζεται από τη Δευτέρα 12-08-2013 έως και την Παρασκευή 23-08-2013.
Οι Αιτήσεις-Δηλώσεις υποβάλλονται στις κατά τόπους Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.
Για την εγκύκλιο πατήστε εδώ.
Για την αίτηση πατήστε εδώ.
Για την αίτηση των κοινών κλάδων πατήστε εδώ.
Για το "Παράρτημα ΙΙ. Απαραίτητα τυπικά προσόντα" επιλέξτε το κατάλληλο υποπαράρτημα:
- Υποπαράρτημα Α. Τυπικά προσόντα ένταξης στους εκπαιδευτικούς κλάδους
- Υποπαράρτημα Β. Τυπικά προσόντα υποψηφίων των καταργημένων κλάδων του άρθρου 82 του Ν. 4172/2013
Για το "Παράρτημα ΙΙΙ. Περιοχές πρόσληψης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης" πατήστε εδώ.
Για το "Παράρτημα ΙV. Περιοχές πρόσληψης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης" πατήστε εδώ.
Για το "Παράρτημα V. Καλλιτεχνικά σχολεία" πατήστε εδώ.
Για το "Παράρτημα VΙ. Εκκλησιαστικά σχολεία" πατήστε εδώ.
Για το "Παράρτημα VΙΙ. Τηλέφωνα πληροφοριών ανά κλάδο" πατήστε εδώ.
Οι περιοχές πρόσληψης αναπληρωτών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τα έντυπα των σχετικών αιτήσεων
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΑΙΤΗΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ 2013-14
ΑΙΤΗΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ 2013-14 (ΚΟΙΝΟΙ ΚΛΑΔΟΙ)
Σε συνέχεια της χθεσινής εγκυκλίου με θέμα "Πρόσκληση
εκδήλωσης ενδιαφέροντος υποψήφιων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και
ωρομίσθιων εκπαιδευτικών σχολ. έτους 2013-2014, σύμφωνα με τις διατάξεις
του άρθρου 9 του ν.3848/2010 (ΦΕΚ 71/19.05.2010 τ.Α΄)", σας κοινοποιώ τις περιοχές πρόσληψης και τις σχετικές αιτήσεις για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Συνημμένα :ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΑΙΤΗΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ 2013-14
ΑΙΤΗΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ 2013-14 (ΚΟΙΝΟΙ ΚΛΑΔΟΙ)
Ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ
Δημήτρης Μπράτης
Παρασκευή 9 Αυγούστου 2013
Η εγκύκλιος για την πρόσληψη Αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Το
υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων στο πλαίσιο της κατάρτισης των
ενιαίων πινάκων αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας
και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχολ. έτους 2013-2014 κ α λ ε ί τους
υποψήφιους εκπαιδευτικούς να υπο βά λο υν αί τη ση μ ε τα απ αρ αί τη τ α
δικ αιο λο γ η τ ικ ά α π ό 12 – 08 – 2013 έ ως 23 – 08 – 2013. Για να
ανοίξετε την εγκύκλιο κάνετε κλικ εδώ
|
Νέοι Διευθυντές Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Ύστερα
από πρόταση του Συμβουλίου Επιλογής Διευθυντών Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης, ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος τοποθέτησε με
θητεία, έως 31−7−2015:
-τον κ. Κολιό Νικόλαο στην κενή θέση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης Ιωαννίνων . - την κ. Μητσιάνη – Ματθαιοπούλου Θεοδώρα στην κενή θέση της Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας- -τον κ. Τζίμα Κωνσταντίνο στην κενή θέση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας. -τον κ. Κόκλα Διονύση στην κενή θέση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου. -τον κ. Κατσίβελη Γεράσιμο στην κενή θέση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κεφαλληνίας. -τον κ. Παπασταμόπουλο Ξενοφώντα στην κενή θέση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής -τον κ. Χατζηδημητρίου Ευστράτιο στην κενή θέση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ΄ Αθήνας. -την κ. Χατζημανώλη Δήμητρα στην κενή θέση της Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας. -τον κ. Οικονόμου Χριστόφορο στην κενή θέση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά. -την κ. Κεχαγιά-Φανού Θεσσαλία στην κενή θέση της Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου. -τον κ. Μάρκο Αναστάσιο στην κενή θέση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης. -τον κ. Κουράκο Γεώργιο στην κενή θέση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας. -τον κ. Κιντή Τριαντάφυλλο στην κενή θέση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας. -τον κ. Λευτεράτο Θωμά-Σπύρο στην κενή θέση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας. Φωτό:Αρχείο eurokinissi |
Ανοιχτή επιστολή του αιρετού Δ.Μπράτη προς τον Υπουργό Παιδείας για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς
Προς:
τον Υπουργό Παιδείας κ. Κ. Αρβανιτόπουλο
Κοιν.:
1.Υφυπουργό Παιδείας κ. Σ. Κεδίκογλου
2. Γεν . Γραμματέα Υπ. Παιδείας κ. Θ. Κυριαζή
3. Δ.Ο.Ε.
Θέμα : Υπηρεσιακές μεταβολές εκπαιδευτικών και νέα σχολική χρονιά
Κύριε Υπουργέ ,
Ως αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών της Π.Ε. στο Κεντρικό
Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΠΕ) οφείλω να σας
επισημάνω, με αυτή μου την επιστολή, τη μεγάλη καθυστέρηση που υπάρχει
στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών της Π.Ε. και στις
επιπτώσεις που αυτή θα έχει στην ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Συγκεκριμένα :
1. Αποσπάσεις εκπαιδευτικών από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ , σε υπηρεσίες και φορείς αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας , κατά το σχολικό έτος 2013-2014.
Σχεδόν είκοσι ημέρες πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς
(2013-14) και ακόμη δεν έχουν ανακοινωθεί τα ονόματα των εκπαιδευτικών
που θα αποσπασθούν σε υπηρεσίες και φορείς αρμοδιότητας του Υπουργείου
Παιδείας, ενώ κανείς δεν γνωρίζει το χρονοδιάγραμμα για τις αποσπάσεις
από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ, καθώς οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου
ενημερώνουν πως δεν έχουν λάβει καμία σχετική εντολή. Η εγκύκλιος δε για
τις αποσπάσεις σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ΣΜΕΑΕ
και ΚΕΔΔΥ, για το διδακτικό έτος 2013-2014, βρίσκεται στο γραφείο σας
πάνω από τρεις εβδομάδες, και δεν έχει ακόμη υπογραφεί. Η καθυστέρηση
εξέτασης των αιτήσεων απόσπασης θα έχει δυσμενείς επιπτώσεις τόσο στην
πρόσληψη των προσωρινών αναπληρωτών, όσο και στις τοποθετήσεις των
συναδέλφων στα σχολεία όλης της χώρας. Παράλληλα χιλιάδες εκπαιδευτικοί
βρίσκονται σε πρωτοφανή ομηρία, ολόκληρο το καλοκαίρι, αφού δεν μπορούν
να κάνουν ούτε το στοιχειώδη οικογενειακό προγραμματισμό τους.
2. Εγκύκλιος για την πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών
Δεν έχει εκδοθεί ακόμη η εγκύκλιος για την πρόσληψη προσωρινών
αναπληρωτών, σχολικού έτους 2013-14 , ούτε για τη Γενική αλλά ούτε και
για την Ειδική Αγωγή. Με δεδομένο ότι από την έκδοση της σχετικής
εγκυκλίου έως και την τοποθέτηση των αναπληρωτών στα σχολεία χρειάζεται
ένα σχετικά μεγάλο χρονικό διάστημα (υποβολή των αιτήσεων, ανακοίνωση
προσωρινών πινάκων , ενστάσεις , ανακοίνωση προσλήψεων, διαδικασία
τοποθέτησης από τα ΠΥΣΠΕ κτλ) , είναι προφανές ότι τα χρονικά περιθώρια
είναι πλέον ασφυκτικά, αν δεν έχουν ήδη εξαντληθεί.
Είναι, επίσης, εντελώς απαράδεκτο το γεγονός δεκάδες χιλιάδες
εκπαιδευτικοί, να εμπαίζονται καθημερινά, σχετικά με την ημερομηνία
έκδοσης της εγκυκλίου, καθώς και με τον τελικό αριθμό αναπληρωτών που θα
προσληφθούν, αφού αυτός συνεχώς μεταβάλλεται.
3 .Μετατάξεις εκπαιδευτικών της Β/θμιας εκπαίδευσης στην Α/θμια
Εκπαιδευτικοί της Β/θμιας εκπαίδευσης κλήθηκαν με εγκύκλιο του
Υπουργείου Παιδείας να υποβάλουν αιτήσεις μετάταξης, για 900 θέσεις
συγκεκριμένων ειδικοτήτων στην Π.Ε., οι οποίες μέχρι τώρα δεν
εξετάσθηκαν ποτέ από τα αρμόδια συμβούλια ΚΥΣΠΕ και ΚΥΣΔΕ και η τύχη
τους αγνοείται.
Ταυτόχρονα έχετε ανακοινώσει 4933 υποχρεωτικές μετατάξεις εκπαιδευτικών
από την Β/θμια στην Α/θμια εκπαίδευση και κανείς δεν γνωρίζει με ποια
διαδικασία θα γίνουν. Πώς θα μετακινηθούν οι συνάδελφοι; Ποιες θέσεις θα
καλύψουν; Θα συσταθούν νέες οργανικές θέσεις; Αν ναι, τι θα γίνει με
τους εκπαιδευτικούς της Π.Ε., αντίστοιχων ειδικοτήτων, οι οποίοι όταν
υπέβαλαν αίτηση μετάθεσης αυτή δεν ικανοποιήθηκε γιατί τότε δεν υπήρχαν
αυτές οι οργανικές και επομένως δεν υπήρχαν "κενά";
4. Αμοιβαίες μεταθέσεις - Μετατάξεις - Τοποθετήσεις Δ/ντών Εκπαίδευσης Π.Ε.
Παρά το γεγονός ότι το ΚΥΣΠΕ, από την Πέμπτη 11 Ιουλίου 2013, υπέβαλε
την πρότασή του για τις αμοιβαίες μεταθέσεις και τις μετατάξεις (που
γίνονται με τη προβλεπόμενη διαδικασία κάθε χρόνο) των εκπαιδευτικών
Π.Ε. μέχρι και σήμερα δεν έχουν υπογραφεί.
Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με την τοποθέτηση των νέων Δ/ντών
Εκπαίδευσης Π.Ε. σε 14 περιοχές της χώρας. Η σχετική απόφαση σας έχει
υποβληθεί από Συμβούλιο Επιλογής Διευθυντών Εκπαίδευσης από τις
21-7-2013 , αλλά δυστυχώς και αυτή δεν έχει ακόμη υπογραφεί.
Κύριε Υπουργέ ,
Η πρωτοφανής αυτή καθυστέρηση στις υπηρεσιακές μεταβολές των
εκπαιδευτικών και η αδικαιολόγητη αναβλητικότητα που επικρατεί στην
έκδοση των σχετικών αποφάσεων, σε αντίθεση μάλιστα με τις ταχύτατες
διαδικασίες που ακολουθήθηκαν για τη διαθεσιμότητα των 2.122
εκπαιδευτικών Δ.Ε., πέρα από τις αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει στην
ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων κατά την έναρξη της νέας σχολικής
χρονιάς, δείχνει και τις προτεραιότητες της πολιτικής ηγεσίας του
Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης.
Έστω και τώρα, κύριε Υπουργέ, οφείλετε
να κινήσετε άμεσα τις διαδικασίες για να γίνουν οι υπηρεσιακές
μεταβολές των εκπαιδευτικών, έτσι ώστε τα σχολεία μας να έχουν
εκπαιδευτικούς το Σεπτέμβρη. Ταυτόχρονα θα πρέπει να κατανοήσετε ότι και
οι εκπαιδευτικοί είναι άνθρωποι με ανάγκες, δικαιώματα και υποχρεώσεις
και όταν καλούνται να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε όλες τις περιοχές
της χώρας, μακριά από τα σπίτια τους, θα πρέπει να έχουν τον ελάχιστο
χρόνο που απαιτείται για να μετακινηθούν και να εγκατασταθούν.
Ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ
Δημήτρης ΜπράτηςΠέμπτη 8 Αυγούστου 2013
Από 9-8-2013 έως 16-8-2103 η προθεσμία υποβολής αιτήσεων απόσπασης από ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), για το διδακτικό έτος 2013 - 2014
Πρόσκληση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για υποβολή αιτήσεων απόσπασης από ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), για το διδακτικό έτος 2013 - 2014
Ioannina Rock City Fest 3
Το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ιωαννιτών
Παρουσιάζει
Παρουσιάζει
IOANNINA ROCK CITY FEST 3
Παρασκευή 6 Σάββατο 7
Σεπτεμβρίου 2013
Σεπτεμβρίου 2013
Πολυχώρος «ΣΦΑΓΕΙΑ»
Η Γιαννιώτικη ROCK Σκηνή
SPECIAL GUEST
BARRY BARNS
TRIBUTE TO RORRY GALLAGHER
BARRY BARNS
TRIBUTE TO RORRY GALLAGHER
Ώρα Προσέλευσης 18:30 μ.μ.
Είσοδος Ελέυθερη
Είσοδος Ελέυθερη
Politheatro Μας ψεκάζουν
Παρασκευή 9 Αυγούσου 9:00 μ.μ.
Politheatro
Μας ψεκάζουν
Τα σενάρια κοντεύουν να γίνουν η μισή μας ζωή.
Η άλλη μισή, είναι η ανάλυσή τους: στη δουλειά, στο σπίτι στο καφενείο, στο δρόμο, στο γήπεδο, παντού υπάρχουν σενάρια.
Τώρα που «κάνει κρίση», τα σενάρια φουσκώνουν όλο και περισσότερο και μοιάζουν σαν να τα τρέφουν οι ίδιοι άνθρωποι που τα συζητούν και τα αναπαράγουν.
Σε 13 τουλάχιστον περιπτώσεις όμως, τα σενάρια βρίσκουν το δάσκαλό τους.
Κάπου μεταξύ πραγματικότητας, κόμικ και φαντασίας, 13 επεισόδια που όλο και κάτι θυμίζουν στον καθένα από την καθημερινότητά του, μπαίνουν στο ψεκαστήρι και εξαπολύονται ελεύθερα, από το Politheatro.
Μην έχετε αμφιβολία όμως: Το «Μας ψεκάζουν» είναι το πιο αληθοφανές σενάριο που θα συζητηθεί στην πόλη αυτές τις μέρες.
Κείμενα : Γιώργος Τσαντίκος
Σκηνοθεσία : Θοδωρής Γκόγκος
Μουσική : Pit Teilor
Σκηνικά : Δήμητρα Γούση
Φωτογραφία : Χρήστος Γκλίβας
Video: Κωστής Εμμανουηλίδης
Ζωγραφική σκηνικού : Σοφία Στεφανίδη
Ερμηνεύουν: Θοδωρής Γκόγκος, Στέλλα Κατσαρού, Χριστόδουλος Κωτσίνας,
Ράνια Λαγού
Διοργάνωση: Τοπική Κοινότητα Μουζακαίων, Εκπολιτιστικός Σύλλογος Μουζακαίων, Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών
Παλαιό Δημοτικό Σχολείο Μουζακαίων
Είσοδος ελεύθερη
Politheatro
Μας ψεκάζουν
Τα σενάρια κοντεύουν να γίνουν η μισή μας ζωή.
Η άλλη μισή, είναι η ανάλυσή τους: στη δουλειά, στο σπίτι στο καφενείο, στο δρόμο, στο γήπεδο, παντού υπάρχουν σενάρια.
Τώρα που «κάνει κρίση», τα σενάρια φουσκώνουν όλο και περισσότερο και μοιάζουν σαν να τα τρέφουν οι ίδιοι άνθρωποι που τα συζητούν και τα αναπαράγουν.
Σε 13 τουλάχιστον περιπτώσεις όμως, τα σενάρια βρίσκουν το δάσκαλό τους.
Κάπου μεταξύ πραγματικότητας, κόμικ και φαντασίας, 13 επεισόδια που όλο και κάτι θυμίζουν στον καθένα από την καθημερινότητά του, μπαίνουν στο ψεκαστήρι και εξαπολύονται ελεύθερα, από το Politheatro.
Μην έχετε αμφιβολία όμως: Το «Μας ψεκάζουν» είναι το πιο αληθοφανές σενάριο που θα συζητηθεί στην πόλη αυτές τις μέρες.
Κείμενα : Γιώργος Τσαντίκος
Σκηνοθεσία : Θοδωρής Γκόγκος
Μουσική : Pit Teilor
Σκηνικά : Δήμητρα Γούση
Φωτογραφία : Χρήστος Γκλίβας
Video: Κωστής Εμμανουηλίδης
Ζωγραφική σκηνικού : Σοφία Στεφανίδη
Ερμηνεύουν: Θοδωρής Γκόγκος, Στέλλα Κατσαρού, Χριστόδουλος Κωτσίνας,
Ράνια Λαγού
Διοργάνωση: Τοπική Κοινότητα Μουζακαίων, Εκπολιτιστικός Σύλλογος Μουζακαίων, Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών
Παλαιό Δημοτικό Σχολείο Μουζακαίων
Είσοδος ελεύθερη
Απολύουν τους εκπαιδευτικούς όταν γεράσουν
Γιατί επιμένει να επαναλαμβάνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης
τα περί σκληρού ΑΣΕΠ; Σύμφωνα με τη μοριοδότηση των υπό διαθεσιμότητα
υπαλλήλων, όσοι εκπαιδευτικοί έχουν προσληφθεί πριν το 1997 θα είναι οι
πρώτοι που θα απολυθούν και αυτό γιατί οι πριν το 1997 έχουν διοριστεί
με τον παλιό νόμο, τη γνωστή επετηρίδα, για την οποία μοριοδοτούνται με 5
μόρια, ενώ το ΑΣΕΠ με 30! Τι σημαίνει αυτό; Ότι όσο και αν θέλει να
επικαλείται την "αξιοκρατία", καταδικάζει σε απόλυση εκπαιδευτικούς που
προσελήφθησαν με τη μοναδική νόμιμη διαδικασία που υπήρχε τότε, όσα
μεταπτυχιακά και διδακτορικά και αν έχουν! Η υπουργική απόφαση ορίζει
πως όσο πιο πολλά χρόνια στο Δημόσιο έχεις τόσο λιγότερα μόρια σου
δίνονται. Έτσι, όσα μεταπτυχιακά ή διδακτορικά και αν έχεις, δεν
πρόκειται να ξεπεράσεις τα 12-13 μόρια, που ουσιαστικά σε στέλνουν στον
Καιάδα.
Θυμίζουμε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν είχαν άλλη επιλογή, αυτή ήταν η υπάρχουσα νομοθεσία, δεν επέλεξαν τον τρόπο πρόσληψής τους! Κάπως πρέπει να χτίσει και ο Κυρ. Μητσοτάκης τον μύθο της "αξιολόγησης", να απολύσει και να αποκτήσει φτηνό εργατικό δυναμικό και αυτή είναι η φόρμουλα, όπως φαίνεται.
Καλά πληροφορημένες πηγές της στήλης δε, γνωρίζουν πως το θράσος υπαλλήλου του γραφείου του υπουργού έφτασε στο να πει σε εκπαιδευτικούς που διαμαρτυρήθηκαν "πως τι να κάνουμε, άλλες οι ανάγκες του '70, άλλες τώρα" και δεν παρέλειψε να τους "παρηγορήσει" λέγοντας πως άλλωστε "από εδώ και πέρα όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι θα είναι σε διαρκή κινητικότητα"!
E.Z.
Θυμίζουμε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν είχαν άλλη επιλογή, αυτή ήταν η υπάρχουσα νομοθεσία, δεν επέλεξαν τον τρόπο πρόσληψής τους! Κάπως πρέπει να χτίσει και ο Κυρ. Μητσοτάκης τον μύθο της "αξιολόγησης", να απολύσει και να αποκτήσει φτηνό εργατικό δυναμικό και αυτή είναι η φόρμουλα, όπως φαίνεται.
Καλά πληροφορημένες πηγές της στήλης δε, γνωρίζουν πως το θράσος υπαλλήλου του γραφείου του υπουργού έφτασε στο να πει σε εκπαιδευτικούς που διαμαρτυρήθηκαν "πως τι να κάνουμε, άλλες οι ανάγκες του '70, άλλες τώρα" και δεν παρέλειψε να τους "παρηγορήσει" λέγοντας πως άλλωστε "από εδώ και πέρα όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι θα είναι σε διαρκή κινητικότητα"!
E.Z.
Οι βάσεις σε 40 περιζήτητες σχολές
ΟΙ ΤΕΛΙΚΕΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ
Bυθίζονται οι βάσεις εισαγωγής σε δεκάδες τμήματα υψηλής και μεσαίας ζήτησης, ακόμα και σ' αυτά που εδρεύουν στα μεγάλα αστικά κέντρα. Στις Στρατιωτικές Σχολές η μείωση των θέσεων οδηγεί σε άνοδο των βάσεων.
Το «ασανσέρ» των βάσεων σε 40 υψηλόβαθμες σχολές των ΑΕΙ-ΤΕΙ αλλά και των στρατιωτικών τμημάτων, καταγράφει το σημερινό «ΕΘΝΟΣ».
«Βουτιά» στις βάσεις εισαγωγής δεκάδων τμημάτων υψηλής και μεσαίας ζήτησης, ακόμη και αυτών που εδρεύουν σε μεγάλα αστικά κέντρα και άνοδο των βάσεων σε σχεδόν όλα τα στρατιωτικά, εξαιτίας της μεγάλης μείωσης των θέσεων, δείχνουν οι τελευταίες εκτιμήσεις.
Μετά και την κατάθεση των μηχανογραφικών δελτίων των υποψηφίων με τις προτιμήσεις για τις σχολές των ΑΕΙ-ΤΕΙ, συμπληρώθηκε και το τελευταίο κομμάτι του «παζλ» που ρυθμίζει την κίνηση των βάσεων.
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, οι υποψήφιοι που στοχεύουν στα υψηλόβαθμα τμήματα ανεξαρτήτως επιστημονικού πεδίου, θα πρέπει να αναμένουν πτώση των βάσεων που μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα 700 μόρια. Αντίστοιχη θα είναι η πτώση και σε σχολές μεσαίας ζήτησης και βαθμολογιών μεταξύ 13.000 έως 15.000 μορίων αφού εκεί θα οδηγηθούν και αρκετοί υποψήφιοι που δεν θα καταφέρουν να εισαχθούν στη σχολή της αρεσκείας τους.
Πτώση των βάσεων η οποία όμως θα είναι μικρότερης έντασης, αναμένεται και για τις περιζήτητες – υψηλόβαθμες σχολές των τεχνολογικών ιδρυμάτων που «υπόσχονται» επαγγελματική αποκατάσταση. Συγκεκριμένα, καθοδικά κινούνται τμήματα Φυσικοθεραπείας, Εργοθεραπείας, Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διατροφής και Διαιτολογίας. Η πτώση σε αυτά τα τμήματα δεν αναμένεται να ξεπεράσει τα 350 με 400 μόρια.
Στοιχεία
Η κίνηση των βάσεων ανά επιστημονικό πεδίο έχει ως εξής:
1ο Ε.Π: Εως 300 λιγότερα μόρια σε σχέση με πέρυσι, θα χρειαστούν οι υποψήφιοι που επιθυμούν να εισαχθούν στις Νομικές σχολές Αθήνας και Θεσσαλονίκης ενώ λίγο μικρότερη θα είναι η πτώση σε τμήματα Φιλολογίας, εξαιτίας της μείωσης των θέσεων ενώ σε κάποιες περιπτώσεις – ανάλογα και με το ενδιαφέρον που καταγράφηκε στα μηχανογραφικά - μπορεί να κρατηθούν οι βάσεις στα περσινά επίπεδα Στα Παιδαγωγικά τμήματα, αναμένεται μικρή μείωση στα ιδρύματα της Αθήνας και Θεσσαλονίκης ενώ στις επαρχιακές πόλεις όπου έχουν «ψαλιδιστεί» οι θέσεις, δεν προβλέπεται σημαντική μεταβολή σε σχέση με πέρυσι.
2ο-4ο Ε.Π: Καθοδική τροχιά διαγράφεται για τις βάσεις εισαγωγής των τμημάτων που εντάσσονται στο 2ο και 4ο επιστημονικό πεδίο. Οι φυσικομαθηματιές σχολές και τα τμήματα μαθηματικών αναμένεται να σημειώσουν πτώση έως 400 με 500 μόρια ενώ οι «πύλες» στις Πολυτεχνικές, όπου δόθηκαν φέτος επιπλέον θέσεις θα ξεκλειδώσουν με περίπου 500 ή ακόμη και 600 λιγότερα μόρια σε σχέση με την περσινή χρονιά. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η βάση στη σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΕΜΠ θα διαμορφωθεί μεταξύ 21.200 έως 21.400 όταν πέρυσι είχε φτάσει τα 21.669. Σε κάποια περιφερειακά τμήματα, η πτώση μπορεί να είναι λίγο μεγαλύτερη, φτάνοντας και τα 600 μόρια.
3ο Ε.Π: Σε σημαντική υποχώρηση των βάσεων -οδηγούνται όλα τα τμήματα του 3ου επιστημονικού πεδίου. Η πτώση, στις 24 πανεπιστημιακές σχολές του πεδίου θα ξεκινήσει από τα 100 με 150 μόρια για τις Ιατρικές και θα σταματήσει μέχρι τα 300 για ορισμένες Οδοντιατρικές, Φαρμακευτικές και Νοσηλευτικές. Η Ιατρική Αθήνας, φαίνεται ότι θα σημειώσει και φέτος την υψηλότερη βάση μεταξύ όλων των πανεπιστημιακών τμημάτων και θα κινηθεί κοντά στο όριο των 19.000 μορίων, ενώ η Κτηνιατρική Θεσσαλονίκης, θα πέσει οριακά κάτω από τα 18.000 μόρια.
5ο Ε.Π: Τα δύσκολα θέματα στα οποία διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι του 5ου επιστημονικού πεδίου θα έχουν θετικό αντίκτυπο στην πορεία των βάσεων, καθώς προβλέπεται ότι θα σημειωθεί η μεγαλύτερη πτώση από όλα τα πεδία. Δεν αποκλείεται σε ορισμένα επαρχιακά τμήματα να υποχωρήσουν οι βάσεις ακόμη και πάνω από τα 700 μόρια ενώ στα πρωτοκλασάτα τμήματα των μεγάλων αστικών κέντρων, οι υποψήφιοι θα χρειαστούν 400 έως 600 λιγότερα μόρια από πέρυσι.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ
Τετάρτη 7 Αυγούστου 2013
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι μαθητές για την Ενισχυτική Διδασκαλία που θα ξεκινήσει το Σεπτέμβριο
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Ένα
πολύ ενδιαφέρον ρεπορτάζ για το τι πρέπει να γνωρίζουν οι μαθητές για
την Ενισχυτική Διδασκαλία που θα ξεκινήσει το Σεπτέμβριο, δημοσιεύει
σήμερα το www.likio.gr , το οποίο αξίζει να διαβάσουν οι μαθητές και οι γονείς που παρακολουθούν το www.esos.gr
|
Η φιλοσοφία ξαναζωντάνεψε στην Ακαδημία του Πλάτωνα
Στο μέρος που δίδαξε πριν από 2.400 χρόνια ο Πλάτωνας ανέπτυξαν τις
θέσεις τους για την σημασία της ελληνικής φιλοσοφικής στο σήμερα,
διακεκριμένοι καθηγητές Φιλοσοφίας.
Ο αρχαιολογικός χώρος της Ακαδημίας του Πλάτωνα γέμισε από κόσμο που ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του 23ου Παγκόσμιου Συνέδριου Φιλοσοφίας, το οποίο φιλοξενείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
«Στον χώρο της Ακαδημίας Πλάτωνος δεν μπορείς παρά να νιώσεις δέος για τους φιλοσόφους που πριν από χιλιετηρίδες αφιέρωσαν την ζωή τους στην έρευνα προκειμένου να αφήσουν κληρονομιά το μνημειώδες έργο τους» ανέφερε ο καθηγητής του Πανεπιστημίου San Diego των ΗΠΑ, Γεώργιος Αναγνωστόπουλος καλωσορίζοντας το κοινό, ενώ υπενθύμισε την παρατήρηση του Κικέρωνα ότι κανείς συγκινείται περισσότερο στον χώρο της Ακαδημίας παρά για το έργο των σπουδαίων φιλοσόφων καθώς εκεί μπορεί να φέρει τον Πλάτωνα, τον Αριστοτέλη, τον Σπεύσιππο και τον Ξενοκράτη μπροστά στα μάτια του. «Αν υπήρχε ένας ιερός χώρος της φιλοσοφίας αυτός θα ήταν αναμφίβολα η Ακαδημία Πλάτωνος» τόνισε ο κ. Αναγνωστόπουλος.
Χαιρετισμό απηύθυνε και ο αντιπρόεδρος της Βουλής Γιώργος Καλαντζής επικεντρώνοντας την παρέμβασή του στην σχέση της φιλοσοφίας με την πολιτική.
Ο αρχαιολογικός χώρος της Ακαδημίας του Πλάτωνα γέμισε από κόσμο που ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του 23ου Παγκόσμιου Συνέδριου Φιλοσοφίας, το οποίο φιλοξενείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
«Στον χώρο της Ακαδημίας Πλάτωνος δεν μπορείς παρά να νιώσεις δέος για τους φιλοσόφους που πριν από χιλιετηρίδες αφιέρωσαν την ζωή τους στην έρευνα προκειμένου να αφήσουν κληρονομιά το μνημειώδες έργο τους» ανέφερε ο καθηγητής του Πανεπιστημίου San Diego των ΗΠΑ, Γεώργιος Αναγνωστόπουλος καλωσορίζοντας το κοινό, ενώ υπενθύμισε την παρατήρηση του Κικέρωνα ότι κανείς συγκινείται περισσότερο στον χώρο της Ακαδημίας παρά για το έργο των σπουδαίων φιλοσόφων καθώς εκεί μπορεί να φέρει τον Πλάτωνα, τον Αριστοτέλη, τον Σπεύσιππο και τον Ξενοκράτη μπροστά στα μάτια του. «Αν υπήρχε ένας ιερός χώρος της φιλοσοφίας αυτός θα ήταν αναμφίβολα η Ακαδημία Πλάτωνος» τόνισε ο κ. Αναγνωστόπουλος.
Χαιρετισμό απηύθυνε και ο αντιπρόεδρος της Βουλής Γιώργος Καλαντζής επικεντρώνοντας την παρέμβασή του στην σχέση της φιλοσοφίας με την πολιτική.
Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του μέτρου της διαθεσιμότητας
Διευκρινίσεις,
ως προς τις οδηγίες για την εφαρμογή του μέτρου της διαθεσιμότητας στο
δημόσιο, δίνει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης προς τις υπηρεσίες, όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται και στις
εξαιρέσεις υπαλλήλων, καθώς και σε περίπτωση συνταξιοδότησης.
Όπως αναφέρεται από το υπουργείο, υπάλληλος που κατοχυρώνει συνταξιοδοτικό δικαίωμα εν μέσω διαθεσιμότητας, υποβάλλει την παραίτησή του στον φορέα προέλευσης.
Επιπλέον, εκδίδονται ατομικές διαπιστωτικές πράξεις θέσης σε διαθεσιμότητα των υπαλλήλων των οποίων οι θέσεις καταργούνται και αναρτώνται στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ.
Τρίτη 6 Αυγούστου 2013
Τι είπε ο υφ. Παιδείας στην ΟΛΜΕ για τα ωρολόγια προγράμματα
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Ο υφυπουργός Παιδείας Συμεών Κεδίκογλου κατά τη σημερινή συνάντηση με το ΔΣ της ΟΛΜΕ υποστήριξε πως δεν γνώριζε από πού στάλθηκαν τα ωρολόγια προγράμματα στις Περιφερειακές Διευθύνσεις.
Ωστόσο δεν δεσμεύτηκε για την άμεση ανάκλησή τους και δεν αποδέχτηκε το αίτημα για νέα συνάντηση άμεσα, για να υπάρξει μια ξεκάθαρη και συνολική τοποθέτηση από τη μεριά του. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ διατύπωσε την έντονη διαμαρτυρία για τα ωρολόγια προγράμματα, προς τον υφυπουργό Παιδείας Συμεών Κεδίκογλου, στη συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο διαμαρτυρίας που οργανώθηκε από επιστημονικούς συλλόγους. Παράλληλα το ΔΣ μετέφερε στον υφυπουργό Παιδείας την έντονη διαμαρτυρία του κλάδου για την αποστολή νέων ωρολογίων προγραμμάτων (για Γυμνάσιο, Γενικό και Τεχνικό Λύκειο) προς τις Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης με τα οποία, μάλιστα, καλούνταν οι διευθύνσεις να υπολογίσουν τις ανάγκες προσωπικού, χωρίς τα προγράμματα αυτά να είναι Υπουργικές Αποφάσεις. Οι εκπρόσωποι των επιστημονικών φορέων τόνισαν πως «με τα νέα προγράμματα υποβαθμίζεται η ποιότητα της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών που δεν μπορούν να έχουν άλλα στηρίγματα και ότι μέσω αυτών σχεδιάζεται να «κατασκευαστούν» νέες υπεραριθμίες εκπαιδευτικών που θα οδηγήσουν σε διαθεσιμότητες και θα ανοίξουν την πόρτα της ανεργίας για χιλιάδες ακόμα εκπαιδευτικούς». «Απαιτήσαμε την άμεση ανάκληση αυτών των προγραμμάτων» αναφέρει σχετική ανακοίνωση της ΟΛΜΕ και υπογραμμίζει:. Α.Θεωρούμε ότι πρέπει όλη η εκπαιδευτική κοινότητα, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, να είναι ενήμεροι για αυτά τα σχέδια και να είναι σε εγρήγορση μπροστά στις εξελίξεις. Β.Καλούμε τις ΕΛΜΕ να οργανώσουν τις επόμενες ημέρες παραστάσεις διαμαρτυρίας στις Δ/νσεις Εκπ/σης ώστε να μην υπολογιστούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες με βάση αυτά τα προγράμματα που, εκτός των άλλων, δεν έχουν καμία νομική υπόσταση. |
Δευτέρα 5 Αυγούστου 2013
Η Μέρα της Μαρμότας (Groundhog Day),
Μ' αγιόκλημα και γιασεμιά
Υπαίθριος χώρος Παλαιών Σφαγείων
Είσοδος ελεύθερη
Διοργάνωση: Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών
Δευτέρα 5 Αυγούστου 9:30 μ.μ.
Η Μέρα της Μαρμότας (Groundhog Day),
Harold Ramis, ΗΠΑ, 1993, 101 λεπτά
Σχετικά με την ταινία αναφέρει ο συνεργάτης του Πνευματικού Κέντρου, Παναγιώτης Κράββαρης: «Ο δημοσιογράφος, και παρουσιαστής του καιρού Φιλ, αναλαμβάνει για ακόμη μια χρονιά να καλύψει με άλλους δύο μόνιμους συνεργάτες του την εθιμοτυπική τελετή πρόβλεψης του καιρού από ένα τρωκτικό, την μαρμότα, που αποτελεί τη μασκότ μιας κωμόπολης της Πενσυλβάνια. Η γελοιότητα της γιορτής και η ανιαρή ατμόσφαιρα της μικρής πόλης (τουλάχιστον στα μάτια του Φιλ) του θυμίζουν την στάσιμή του καριέρα, αυξάνουν την έτσι κι αλλιώς υπάρχουσα μελαγχολία του και τον κάνουν ακόμα πιο κυνικό και εγωιστή απέναντι στον κόσμο και τους συνεργάτες. Καθώς παγιδεύονται στην πόλη λόγω μιας χιονοθύελλας (την οποία ο Φιλ δεν είχε προβλέψει στο δελτίο καιρού), και αναγκάζονται να διανυκτερεύσουν, το άλλο πρωί συνειδητοποιεί ότι ζει ξανά την προηγούμενη μέρα, με τη διαφορά ότι μόνο αυτός θυμάται τι συνέβη· οι άλλοι το έχουν ξεχάσει. Ο Φιλ ζει την ίδια μέρα ξανά και ξανά, και καθώς το παίρνει απόφαση ότι αυτό δεν θα αλλάξει, προσπαθεί να δει ποιες είναι οι προτεραιότητες της ζωής.
Η ταινία λειτουργεί σαν ένα εκλαϊκευμένο φιλοσοφικό δοκίμιο για τα στάδια της ύπαρξης: Από ένα ηδονιστικό στάδιο, όπου αναζητούνται αποκλειστικά οι απολαύσεις, ο χαρακτήρας περνά σε ένα στάδιο απελπισίας και τέλος σε ένα πιο υψηλό στάδιο, πιο ηθικό θα λέγαμε, όπου υπάρχει και η αγάπη.
Ο Μπιλ Μάρεϋ είναι ιδανικός στον ρόλο του Φιλ, καθώς αβίαστα ενσαρκώνει το αντιφατικό του ανθρώπου με άξονα το κυνικό χιούμορ. Ο κόσμος είναι πάντα πολύ βαρύς γι’ αυτόν, είναι λίγο εξυπνότερος από τους άλλους, απομονωμένος, μελαγχολικός και εγωιστής, και βαθιά καχύποπτος απέναντι στη χαρά. Ένας Άμλετ για σίτκομ, όπως τον έχει αποκαλέσει ο κριτικός Ρότζερ Έμπερτ».
Σκληρή γλώσσα κατά του υπουργείου από τους καθηγητές Μουσικής
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Το υπουργείο Παιδείας
δεν ενδιαφέρεται ούτε για την μόρφωση ούτε για την υγεία των πολιτών
και ιδιαίτερα των παιδιών - των νέων, που αποτελούν το μέλλον της χώρας!
Ενδιαφέρονται μόνον για τη στυγνή εφαρμογή δημοσιονομικών μέτρων που
δήθεν σώζουν τη χώρα, ενώ καταστρέφουν τις δομές της και συμπιέζουν τις
δυνατότητες επιβίωσης των πολιτών της.
Με αυτή τη σκληρή γλώσσα απαντά το Συντονιστικό Όργανο των Ενώσεων Εκπαιδευτικών Μουσικής στα Σχέδια Ωρολογίων Προγραμμάτων που δημοσιοποίησε το esos. «Υγεία και παιδεία αντί να είναι υπό απόλυτη προστασία, είναι υπό συνεχή διωγμό», καταγγέλλει το Συντονιστικό και υπογραμμίζει: «Ο αγώνας της Εκπαιδευτικής Κοινότητας οφείλει, για το μέλλον και την προστασία των παιδιών της, να είναι πιο σκληρός από ποτέ και ανυποχώρητος». Το Συντονιστικό θέτει προς το υπουργείο Παιδείας, και τα εξής ερωτήματα. 1. Ποιοι και με ποια αξιολογικά κριτήρια επιλέχτηκαν για να αποφασίζουν για τα ωρολόγια προγράμματα των σχολείων 2. Σε ποιες μελέτες και σε ποιες εισηγήσεις βασίστηκαν 3. Αν έχει ζητηθεί η γνώμη και ποιες είναι οι θέσεις των Σχολικών Συμβούλων Μουσικής και της Καλλιτεχνικής επιτροπής. Ποια είναι η γνώμη, αν ζητήθηκε, των αντίστοιχων τεσσάρων Πανεπιστημιακών Τμημάτων. Όσο για εμάς, διευκρινίζουμε ότι απλά διαβάσαμε όσα δημοσιεύονται στον Τύπο και στο Διαδίκτυο. ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΕΝΩΣΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ • ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΝΑΤΟΛ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ • ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ • ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ • ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΕΝΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ «και η μουσική υπό διωγμό στην χώρα του πολιτισμού και … του μνημονίου» Δευτέρα 05-08-2013 Eχουμε εδώ και αρκετό καιρό απόσχει συνειδητά από τις δημόσιες ανακοινώσεις, για δύο λόγους: αφενός, διότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Χώρα στο σύνολό της δεν άφηναν χώρο για τα δικά μας "μικρά" αιτήματα και αφετέρου, διότι έχει καταστεί σαφές ότι κάθε προσπάθεια διαλόγου με τους διαδοχικούς Υπουργούς των κυβερνήσεων που διαχειρίζονται την κρίση είναι απολύτως μάταιη! Προσπαθήσαμε στο ενδιάμεσο διάστημα, συμπορευόμενοι με την ΟΛΜΕ, να προστατέψουμε κατά το δυνατόν τους χώρους της εργασίας μας, που δεν είναι άλλοι από το Δημόσιο Σχολείο, από τον καταιγισμό των νομοθετικών ρυθμίσεων που έχουν καταργήσει πρωτίστως το γνωστό σύνθημα του Υπουργείου, «πρώτα ο μαθητής». Η πληροφόρησή μας από το Υπουργείο Παιδείας είναι ότι, μετά την κατάργηση του γνωστικού αντικειμένου της Αισθητικής Αγωγής στο Λύκειο, το μάθημα της Μουσικής βαίνει προς κατάργηση και στις Β' και Γ' τάξεις του Γυμνασίου. Πρόκειται για τραγικωμωδία, τη στιγμή που η πολιτεία εξαγγέλλει την ίδρυση "Παρατηρητηρίου για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του ρατσισμού", να καταργεί το "φάρμακο" για το πρόβλημα! Όσα θέλει να επιτύχει το Υπουργείο στο επίπεδο της πρόληψης, με τις συνήθεις αοριστολογικές γραφειοκρατικές διατυπώσεις όπως "Οργάνωση δράσεων Αγωγής Υγείας και Δράσεις ευαισθητοποίησης μαθητών", είναι πράγματα που αποδεδειγμένα επιτυγχάνει η Μουσική: με την καλλιέργεια ευγένειας, υψηλής αισθητικής, πειθαρχίας αλλά και συνεργασίας μεταξύ των παιδιών και ανάδειξης των ιδιαίτερων ικανοτήτων τους, συμβάλλει άμεσα και αποτελεσματικά στην εξάλειψη των αρνητικών φαινομένων και την εν γένει δημιουργία ενός υγιούς και ευχάριστου σχολικού περιβάλλοντος. Επιπλέον, η ενασχόληση με τη μουσική βοηθά στην ανάπτυξη της νοημοσύνης και την κοινωνικοποίηση των μαθητών μέσω των μουσικών συνόλων, καθώς και με την καλλιέργεια της φωνής, μέσω της άσκησης στη σωστή στάση του σώματος και την ορθή τεχνική αναπνοής, εξασφαλίζει σωματική υγεία και βοηθά τον οργανισμό να αντιμετωπίσει τις όποιες δυσκολίες ή ασθένειες. Αλλά, όσες αναφορές κι αν κάνουμε στους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους, όσες σύγχρονες διεθνείς έρευνες κι αν επικαλεστούμε, η αξία των τεχνών και ιδιαίτερα της Μουσικής για την ίδια την ψυχική και σωματική υγεία των παιδιών, δεν πιστεύουμε ότι μπορεί να συγκινήσει εκείνους που προγραμματίζουν στο Υπουργείο Παιδείας χωρίς να έχουν στοιχειώδη γνώση της διεθνούς και ιδιαίτερα της ευρωπαϊκής πραγματικότητας. Τελικά, το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο συνέχεια επικαλείται την αξιολόγηση, ας απαντήσει σε μερικά απλά ερωτήματα. 4. Ποιοι και με ποια αξιολογικά κριτήρια επιλέχτηκαν για να αποφασίζουν για τα ωρολόγια προγράμματα των σχολείων 5. Σε ποιες μελέτες και σε ποιες εισηγήσεις βασίστηκαν 6. Αν έχει ζητηθεί η γνώμη και ποιες είναι οι θέσεις των Σχολικών Συμβούλων Μουσικής και της Καλλιτεχνικής επιτροπής. Ποια είναι η γνώμη, αν ζητήθηκε, των αντίστοιχων τεσσάρων Πανεπιστημιακών Τμημάτων. Όσο για εμάς, διευκρινίζουμε ότι απλά διαβάσαμε όσα δημοσιεύονται στον Τύπο και στο Διαδίκτυο. Δυστυχώς έχουμε πειστεί, αν και θα θέλαμε τα γεγονότα να μας διαψεύσουν ότι δεν ενδιαφέρονται ούτε για την μόρφωση ούτε για την υγεία των πολιτών και ιδιαίτερα των παιδιών - των νέων, που αποτελούν το μέλλον της χώρας! Ενδιαφέρονται μόνον για τη στυγνή εφαρμογή δημοσιονομικών μέτρων που δήθεν σώζουν τη χώρα, ενώ καταστρέφουν τις δομές της και συμπιέζουν τις δυνατότητες επιβίωσης των πολιτών της. Υγεία και παιδεία αντί να είναι υπό απόλυτη προστασία, είναι υπό συνεχή διωγμό. Ο αγώνας της Εκπαιδευτικής Κοινότητας οφείλει, για το μέλλον και την προστασία των παιδιών της, να είναι πιο σκληρός από ποτέ και ανυποχώρητος. Για το Συντονιστικό όργανο Ενώσεων Εκπαιδευτικών Μουσικής |
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)