|
|||||||
Είναι
να μην τρελαθεί κανείς με αυτά που ακούει στο δημοτικό συμβούλιο;
Ειδική συνεδρίαση για τη λογοδοσία του δημάρχου και της δημοτικής αρχής
στο σύνολό της η προχθεσινή και εκείνος που ήταν ξανά άπαιχτος, ήταν ο
Γκόντας!
Ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης που είχε σημειωμένα τα έργα που υλοποιεί
σήμερα η δημοτική αρχή και πήρε το λόγο για να πει στο Σώμα και τους
δημότες, ότι όλα αυτά είναι έργα της δικής του θητείας…
Δε μας είπε βέβαια εάν ήταν της πρώτης ή της δεύτερης θητείας, για να
ξέρουμε πόσο… ωρίμασαν σε αυτή την περίοδο…
Θυμόμαστε βέβαια όλη αυτή τη διαδικασία της ωρίμανσης, που ήταν
εξαντλητική και για τη δημοτική αρχή Γκόντα, αλλά και για την πόλη…
Ξέρετε για παράδειγμα πόσο πολύ περίμεναν οι κάτοικοι στα Καρδαμίτσια
για να γίνουν τα έργα διευθέτησης των όμβριων και αποχέτευσης στην Εθν.
Αντιστάσεως;
Όχι πάρα πολύ… Μερικά χρόνια μόνο, που πνίγονταν στις λακκούβες και στα
λασπόνερα κάθε φορά που έβρεχε…
Ο Οίκος Ευγηρίας; Έτοιμος και αυτός… Σε κτηριακό επίπεδο ναι, έτοιμος,
όμως γιατί δεν τον είχε λειτουργήσει η δημοτική αρχή Γκόντα;
Γιατί περίμενε την υλοποίηση μίας – ακόμη - δέσμευσης που είχε αποσπάσει
από τον Αβραμόπουλο, ως υπουργός Υγείας τότε, για τη διάθεση
συγκεκριμένης πίστωσης…
Όπως και με τις εγκαταστάσεις του Ασύλου Ανιάτων, με αυτές στον Αγ.
Νικόλαο Κοπάνων και πάει λέγοντας…
Ας μη συνεχίσουμε όμως με αυτήν την καταγραφή, γιατί δεν έχει κανένα
απολύτως νόημα για τους πολίτες των Ιωαννίνων…
Αυτοί άλλωστε, θέλουν να βλέπουν να γίνονται έργα και να αξιοποιούνται
προς όφελός τους…
Τώρα, εάν ο κάθε Γκόντας ή Φίλιος τα θεωρεί ως «δικά του» έργα, αυτό
είναι πρόβλημά του…
Αλλά τα έργα είναι της πόλης και των πολιτών. Γιατί εάν αποδεχθούμε αυτή
τη λογική που χρησιμοποιεί ο Γκόντας στο δημοτικό συμβούλιο, θα πρέπει
να του χρωστάμε και χάρη, ως πολίτες των Ιωαννίνων, που μάς έκανε τόσο
έργα…
Που τα ωρίμασε για την ακρίβεια, για να τα εκτελέσει και να τα
παρουσιάσει ως δικά του ο Φίλιος…
Έρευνα του ΟΟΣΑ αποδεικνύει, ότι οι Έλληνες μαθητές είναι δυστυχισμένοι
στο σχολείο με άξονες τις επιδόσεις τους και τη θετική ή αρνητική τους
διάθεση…
Τι να τις κάνουμε τις μελέτες; Στηθείτε ένα πρωί έξω από ένα δημοτικό
σχολείο, την ώρα της προσέλευσης των μαθητών με τους γονείς τους και
μετρήστε πόσα παιδιά είναι χαρούμενα και χαμογελαστά…
Δεν υπάρχει κανείς άλλος ασφαλέστερος δείκτης… Στερήσαμε από τα παιδιά
μας το χαμόγελο και την παιδικότητα, φορτώνοντάς τα με τις δικές μας
σκοτούρες και τα προβλήματα. Μεγαλώνουν γρήγορα έτσι, τα παιδιά, και
αυτό δεν είναι καλό για κανέναν…
ΠΗΓΗ: http://www.ele.gr
|
Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014
ΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙΣΑΡΟΣ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Σχολικά γεύματα στους μαθητές με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Το υπουργείο Παιδείας
καλεί τους μισθωτές των κυλικείων των σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, να
υποβάλλουν προσφορά για υπηρεσίες διαχείρισης κυλικείου και υπηρεσίες
σχολικών γευμάτων στους μαθητές των σχολικών μονάδων στις οποίες
υπάγονται .Ο Προϋπολογισμός του έργου για το Σχολικό Έτος 2013-2014 ανέρχεται σε οχτώ εκατομμύρια εκατό ογδόντα χιλιάδες ευρώ (8.180.000,00€) συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος ΦΠΑ.
Αντικείμενο της υπό διαπραγμάτευση σύμβασης
Τα κυλικεία θα παρέχουν στους μαθητές (που συμμετέχουν στο πρόγραμμα σίτισης) της Σχολικής Μονάδας και συγκεκριμένα:
• Σάντουιτς ή τοστ από ψωμί ολικής άλεσης ή λευκό, με τυρί (με προσθήκη ή μη λαχανικών, τομάτας, μαργαρίνης και άλλων), σύμφωνα με τους όρους της υπ΄αριθμ. ΔΥ1γ/Γ.Π./οικ.93828 ΥΑ, όπως ισχύει, και τιμή προσφοράς ΕΝΑ ΕΥΡΩ (1,00 ΕΥΡΩ), σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. Α4-442/30-08-2012 ΥΑ και επιπλέον, ποσοστό έκπτωσης τουλάχιστον ΔΕΚΑ ΕΠΙ ΤΟΙΣ ΕΚΑΤΟ (≥10 %), δηλαδή κατά μέγιστο ΕΝΕΝΗΝΤΑ ΛΕΠΤΑ, ΑΝΑ ΤΕΜΑΧΙΟ (≤0,90 €/ ανά τεμάχιο).
• Σάντουιτς ή τοστ από ψωμί ολικής άλεσης ή λευκό με τυρί και γαλοπούλα (με προσθήκη ή μη λαχανικών, τομάτας, μαργαρίνης και άλλων), σύμφωνα με τους όρους της υπ΄αριθμ.
ΔΥ1γ/Γ.Π./οικ.93828 ΥΑ, όπως ισχύει, και τιμή προσφοράς ΕΝΑ ΕΥΡΩ και ΕΙΚΟΣΙ ΠΕΝΤΕ ΛΕΠΤΑ (1,25 €), σύμφωνα με την υπ’ αριθ. Α4-442/30-08-2012 ΥΑ και επιπλέον, ποσοστό έκπτωσης τουλάχιστον ΔΕΚΑ ΕΠΙ ΤΟΙΣ ΕΚΑΤΟ (≥10 %), δηλαδή κατά μέγιστο ΕΝΑ ΕΥΡΩ και ΔΩΔΕΚΑ ΛΕΠΤΑ, ΑΝΑ ΤΕΜΑΧΙΟ ( ≤ 1,12 €/ ανά τεμάχιο).
• Τυρόπιτα-σπανακόπιτα με τυρί φέτα ή κασέρι βάρους ΕΚΑΤΟΝ ΤΡΙΑΝΤΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΩΝ
ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ (≥130 γραμμαρίων), σύμφωνα με τους όρους της υπ’ αριθ. ΔΥ1γ/Γ.Π./οικ.93828 Υ.Α. όπως ισχύει και τιμή προσφοράς ENA ΕΥΡΩ (1,00 €), σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. Α4-442/3008-2012 ΥΑ και επιπλέον, ποσοστό έκπτωσης τουλάχιστον ΔΕΚΑ ΕΠΙ ΤΟΙΣ ΕΚΑΤΟ (≥10 %), δηλαδή κατά μέγιστο ΕΝΕΝΗΝΤΑ ΛΕΠΤΑ, ΑΝΑ ΤΕΜΑΧΙΟ (≤ 0,90 €/ ανά τεμάχιο).
Εβδομαδιαίο πρόγραμμα παροχής σχολικών γευμάτων:
Δύο ημέρες την εβδομάδα θα παρέχεται σάντουϊτς με τυρί.
Δύο ημέρες την εβδομάδα θα παρέχεται σάντουϊτς με τυρί και γαλοπούλα.
Μία ημέρα την εβδομάδα θα παρέχεται σπανακόπιτα ή τυρόπιτα.
Οοι υποψήφιοι-μισθωτές κυλικείων καλούνται να υποβάλλουν την
προσφορά τους με τηλεομοιοτυπία στην ΕΥΕ ΕΔ, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, fax: 210-344 3335, και 210 - 3442139
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: «Στάση εργασίας την Παρασκευή 24-01-2014»
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ |
Ιωάννινα, 20-1- 2014
Αρ. Πρωτ.: 70
|
Ταχ. Δ/νση: Αράπη
1A - 45332 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Τηλ. - FAX: 26510
78747
Ιστοσελίδα: www.syldnioa.gr
|
ΠΡΟΣ : ΜΕΛΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
ΚΟΙΝ.: Δ/ΝΤΗ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
|
Ανακοίνωση
Θέμα: «Στάση εργασίας την Παρασκευή 24-01-2014»
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ιωαννίνων με απόφασή του καλεί όλα τα μέλη του Συλλόγου σε Στάση Εργασίας, την Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014, για τις δύο τελευταίες ώρες (12:00΄- 14:00΄) του εργασιακού μας ωραρίου.
Το Διοικητικό Συμβούλιο συγκεκριμένα καλεί:
· τους συναδέλφους -ισσες σε παράσταση διαμαρτυρίας στο Καμπέρειο ίδρυμα Ιωαννίνων όπου θα πραγματοποιηθεί ενημερωτική συνάντηση από τη Σχολική Σύμβουλο Νηπιαγωγών με θέμα: «Αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας».
·
Τις
Προϊσταμένες Σχολείων να μη πάρουν μέρος στη συνάντηση-ενημέρωση.
·
Τη
Σχολική Σύμβουλο να μην πραγματοποιήσει τη συγκεκριμένη επιμόρφωση και κάθε
άλλη παρόμοια στο μέλλον, όσο
η αυτοαξιολόγηση - αξιολόγηση συνδέεται με τη βαθμολογική και μισθολογική
εξέλιξη και τις απολύσεις εκπαιδευτικών που προβλέπονται στο υπάρχον νομικό
πλαίσιο (Νόμοι 3848/2010 και 4024/2011).
Κ α τ ε δ α φ ι ζ ό μ ε θ α
Του Χρήστου Παπαδημητρίου.
Κοινωνιολόγου.
Προέδρου Τ Κ Πύργου-Κόνιτσας.
Κ α τ ε δ α φ ι ζ ό μ ε θ α.
Η ιστορία από την άποψη της κοινωνικής
προβληματικής και ανθρώπινης περιπέτειας επαναλαμβάνεται, και μάλιστα πολλές
φορές γράφεται και περιγράφεται με θαυμαστή ομοιότητα όχι μόνο στα ιστορικά
κείμενα αλλά στις διηγηματικές αφηγήσεις, στις νουβέλες, καθώς και στα μυθιστορηματικά
κείμενα.
....δύσπιστος και σκωπτικός ο ήρωας του
διηγήματος της Διδώς Σωτηρίου πάλευε μέσα και έξω από το περιβάλλον του ανάμεσα
στις συμπληγάδες μιας κυρίαρχης πολιτικής
και ξενόδουλης δεξιάς και μιας βαριά τραυματισμένης μα πάντα
δυναμικής αριστεράς. Αναζητούσε με πάθος το στίγμα της εποχής του, οργίζονταν και αμφισβητούσε ,παρέπαιε και αρνούνταν να ξοδέψει
τον ενθουσιασμό του στις ξεπερασμένες και αποτυχημένες πρακτικές που και τότε
είχαν ως σκοπό την βελτιστοποίηση της κοινωνικής πραγματικότητας…
Παρόμοια πραγματικότητα βιώνει σήμερα
η χώρα μας, και ως άλλος ήρωας, εκατομμύρια ανέργων, των οποίων η τραγικότητα
της κατάστασης είναι ανεκδιήγητη, όπως και αυτών που βρίσκονται στα πρόθυρα της
φτώχειας, της χρεοκοπίας , της κατάθλιψης, και της αυτοχειρίας, κατεδαφίζονται
καθημερινά όλο και πιο βαθειά στα τάρταρα της εξαθλίωσης …
Αναζητά και σήμερα ο νέος
άνεργος το στίγμα της εποχής του, και το μόνο που μπορεί να διακρίνει είναι ο
δρόμος της φυγής, το φάντασμα του προγόνου του «γκασταρμπάιτερ» αφού εδώ στον
τόπο του το μόνο που μπορεί να οραματίζεται είναι ένα αβέβαιο και ζοφερό
μέλλον.
Κι ενώ τα πάντα
κατεδαφίζονται στην χώρα μας οφείλουμε να δούμε και να παραδεχτούμε ότι
γεννιέται και αναπτύσσεται ένα απύθμενο μίσος, όχι μόνο κατά των υπευθύνων
αυτής της λαίλαπας που είναι γνωστοί, αλλά και κατά της δημοκρατίας.
Τίθεται έτσι ευθέως και
χωρίς περιστροφές το ερώτημα από ποιας μορφής φασισμού κινδυνεύει περισσότερο
και άμεσα η ελληνική κοινωνία; από τις ενέργειες κάποιων φασιστών που έτσι κι
αλλιώς είναι καταδικαστέες η από την ενσυνείδητα προβοκατόρικη, και με
βεβαιότητα φασιστική διάθεση και ισχυρισμό ότι τα πολιτικά πράγματα απριόρι τα
χειρίζονται πολιτικά τζάκια και οικογένειες που γνωρίζουν από υποθέσεις
υποβρυχίων και μιζών, από προστασία λιστών αλλά και ληστών, και οι οποίες κατά
τον ένα η άλλο τρόπο θησαύρισαν κλέβοντας το δημόσιο χρήμα και συνεχίζουν να επιβιώνουν ως σκουλήκια που
σαπίζουν τον εναπομείναντα κοινωνικό ιστό.
Αυτό συνέβη και συμβαίνει
αγαπητέ μου αναγνώστη ,ακόμη και σήμερα οι άνθρωποι και οι αχυράνθρωποι της γραβάτας
και της «γκλαμουριάς» ως κληρονόμοι του κλεμμένου δημόσιου πλούτου εμφανίζονται
οι ελεεινοί ακόμη να έχουν την αίσθηση ότι μπορούν να σώσουν την χώρα.
Η απρόσμενη κατάσταση του
«νεόπτωχου», και ληξιπρόθεσμου αλλά και η επισφαλής θέση του «νεόπλουτου» που
ως τέτοιος δυσκολεύεται να αντιληφθεί και να προσαρμοστεί στην νέα
πραγματικότητα, αλλά και ο ακουσίως αποχωρών από τον μάταιο τούτο κόσμο ...ελλείψει ελπίδας… αυτόχειρας, συνθέτουν ένα τοπίο
πραγματικής κατεδάφισης των πάντων.
Το κείμενο γράφεται από
απογοήτευση αλλά και αηδία συνάμα, καθότι ο πόνος, η πείνα και ο θάνατος, για
τον υγιή τον χορτάτο και τον ζωντανό δεν μπορούν να κατανοηθούν αλλά
ερμηνεύονται και αναλύονται με φιλολογική φλυαρία και ανυπέρβλητο θράσος, ακόμη
και σήμερα, που περισσεύουν όλα τους.
Όταν ο άνθρωπος χάνει και
την τελευταία του ελπίδα για ζωή εξ αιτίας της συμπεριφοράς που έγινε κανόνας
όσον αφορά την λεηλασία της Ελλάδος από έλληνες ασθενεί από κατάθλιψη, και τότε γεννώνται και
οι σκέψεις για αυτοχειρία, όταν δηλαδή δεν μπορεί να εξασφαλίσει πλέον τα προς
το ζην τότε τα ανθρώπινα στεγανά διαρρηγνύονται, και πιθανότατα οδηγείται στην
σκέψη της αυτοκτονίας, ως λύτρωση.
Η
επίκληση δε της γενικής ευθύνης και της προσωπικής ενοχής για την ανεργία, την
φτώχια, την μιζέρια, είναι έννοιες για τις οποίες ο πολίτης πρέπει να πειστεί
ότι έχει, όχι μόνο μερίδιο ευθύνης αλλά ενοχής και προσωπικού λάθους, αποτελεί
κατά την άποψή μου προβοκατόρικη προσπάθεια, η οποία βρίσκει συμμάχους σε όλο
το φάσμα της πολιτικής θρησκευτικής, κοινωνικής , δημοσιογραφικής και όχι μόνο
διάστασης στην χώρα μας.
Προσωπική ενοχή για το
σημερινό status quo
που μας προέκυψε από συγκεκριμένους χειρισμούς συγκεκριμένων ανθρώπων της
πολιτικής και όχι μόνο, ενώ οι ίδιοι συνεχίζουν να εκλαμβάνουν την προσωπική
τους παρέμβαση ως ελπίδα για την πατρίδα, ακόμη και τώρα που ομολογείται και εκ
των ιδίων όχι ότι δεν διάβασαν αλλά μάλλον δεν κατάλαβαν ή έκαναν ότι δεν κατάλαβαν τι διάβαζαν ή τι δεν μπορούσαν ή δεν ήθελαν
να καταλάβουν οι «ανόητοι»… ή οι «ηλίθιοι»… θα το κρίνει αυτό ο ιστορικός του
μέλλοντος.
Η ανάταξη της πολιτικής συμπεριφοράς,
προϋποθέτει δομική αναδιάρθρωση της πολιτικής κουλτούρας (γεγονός πράγματι
δύσκολο) και εντελώς μακριά από εκείνη που οδήγησε σε αυτήν την πρωτοφανή
προσβολή του πολιτικού μας υπόβαθρου, από τους φορείς της πολιτικής εξουσίας ,
οι οποίοι αλαζονικά υπέσκαψαν την θεμελιώδη αρχή της πολιτικής ορολογίας ότι η
«πολιτική» είναι διαδικασία παραγωγής πολιτικής σκέψης και πράξης ενώ ο
«πολιτικός» πρόσωπο ,η διαδικασία αποτελεί το μείζον το πρόσωπο το έλασσον, και
με τις ενέργειες των οδήγησαν όχι μόνο την Ελλάδα αλλά και τους Έλληνες στην
σημερινή κατάσταση, αυτή του πολιτικού αμοραλισμού, και της απύθμενης
φτωχοποίησης των πάντων.
Αναμφίβολα
και η πολιτική ασυλία αποτέλεσε και αποτελεί ανάχωμα και αποδεικνύεται άλλη μια φορά σήμερα ότι πίσω
της καλύπτονται ανήθικα στοιχεία, κλέφτες αλήτες και κοπρίτες, πολιτικοί με
προδιαγραφές «νταμαρτζήδων» με «χαρίσματα» αναξιόπιστων και τιποτένιων του
ημερήσιου και νυχτερινού υπόκοσμου, μάγκες και ψευτόκλαψες πολιτικοί οι οποίοι
άσκησαν τα καθήκοντα τους πλημμελώς και εν πάση περιπτώσει έχοντας στο πίσω
μέρος του μυαλού τους την πολιτική αθλιότητα, και όχι την πολιτική ως
παραγωγική διαδικασία, αυτή είναι η πραγματικότητα αυτό πιστεύει ο κόσμος, αυτό
πλανάται και αυτό λέγεται, και με αυτές τις λογικές το πλοίο κτύπησε στα ύφαλα,
και με αυτές τις πρακτικές και θεσμικές αδυναμίες οδηγηθήκαμε στην κατεδάφιση
των πάντων.
Η
συγκεκριμένη αναφορά λοιπόν ενδιαφέρεται για την συμπεριφορά του προσώπου που
συνέβαλε ακούσια η εκούσια στην κατεδάφιση των ονείρων της νέας γενιάς, και όχι
για το πρόσωπο, κατά συνέπεια ενδιαφέρεται για τα πολιτικά χαρακτηριστικά του
προσώπου που αποτελούν προωθητικό παράγοντα εξέλιξης της Δημοκρατίας, αλλά και
για τα χαρακτηριστικά του «πολιτικού κτήνους» που αποτελούν ανασταλτικό
παράγοντα της παραπέρα εξέλιξης της.
Η
ελληνική κοινωνία έχει την ευκαιρία σήμερα να διακρίνει τέτοιες συμπεριφορές,
και βεβαίως της δίνεται η μοναδική ευκαιρία να αναδείξει, αλλά και να
απομονώσει «πρόσωπα και κτήνη», να προωθήσει ή να οπισθοδρομήσει την πολιτική
εξέλιξη των πραγμάτων, να ανατάξει ή να περιθωριοποιήσει την Δημοκρατία.
Κατεδαφιζόμεθα,
πολίτες και Δημοκρατία, και μία από τις δυνατότητες ανάσχεσης αναμφίβολα είναι η
πολιτική διαδικασία των εκλογών, με την λογική της καθοριστικής παρέμβασης του εκλογικού
σώματος να θέσει στο περιθώριο, όχι μόνο αυτούς που στην καθημερινότητα τους
χαρακτηρίζονται ως αλήτες ,κλέφτες και απατεώνες, και αποτελούν υποκείμενα του
ποινικού δικαίου, ως φίλοι και συνδαιτυμόνες των τροφίμων του κορυδαλλού, αλλά και όσους είτε δεν
καταλάβαιναν, οπότε είναι « πολιτικά ηλίθιοι» και άρα ακατάλληλοι, είτε
καταλάβαιναν και άρα είναι επικίνδυνοι να αναπαράγουν συνεχώς τις ίδιες
αμαρτωλές πρακτικές και στο μέλλον.
Κείμενο
πολιτικού προβληματισμού ελεύθερο δημοσίευσης.
Η
επιγραφή του άρθρου δανεισμένη από την Διδώ Σωτηρίου.
Γιάννενα 21-01-2014
ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ Δ.Ο.Ε. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΣΗΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ - ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ
Αρ. Πρωτ.570 | Αθήνα 20/1/2013
Προς
1. Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. 2. Μ.Μ.Ε. |
ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ Δ.Ο.Ε.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΣΗΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ - ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ
Η Διδασκαλική Ομοσπονδία μέσα από τις αποφάσεις των Γενικών της Συνελεύσεων καθώς και από αυτές του Διοικητικού Συμβουλίου της έχει,
με συνέπεια και υπευθυνότητα, εκφράσει τις θέσεις του κλάδου των
εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την αξιολόγηση. Την
αξιολόγηση ως ανατροφοδοτική, γνήσια παιδαγωγική διαδικασία ουσιαστικής
αποτίμησης τόσο του εκπαιδευτικού έργου, όσο και συνολικά της εκπαιδευτικής πολιτικής, μιας αποτίμησης από τα «κάτω»
που θα πραγματοποιείται από τους εκπαιδευτικούς συλλογικά και όχι από
μονοπρόσωπα όργανα και θα έχει ως στόχο την ανίχνευση των προβλημάτων
και το σχεδιασμό των αναγκαίων παρεμβάσεων στην κατεύθυνση της
ουσιαστικής ενίσχυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του δημόσιου
σχολείου.
Δυστυχώς, με τα νομοθετήματα των τελευταίων χρόνων (Ν.3848/10, Ν.4024/11 και το πρόσφατο ΠΔ 152/2013) η
πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας (υπό την όποια ηγεσία)
αποδεικνύει ότι ως μοναδικό στόχο έχει τη χειραγώγηση και τιμωρία των
εκπαιδευτικών και την κατηγοριοποίηση των σχολείων.
Όπως επανειλημμένα έχουμε τονίσει, η σύνδεση της μισθολογικής και
βαθμολογικής εξέλιξης με την αξιολόγηση, η οποία μέσα από μια σειρά
εντελώς αυθαίρετων ποσοστώσεων ανοίγει διάπλατα ακόμη και την πόρτα των
απολύσεων, όπως δείχνει και η διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών
τεχνικής εκπαίδευσης που έχουν τεθεί από το καλοκαίρι σε διαθεσιμότητα,
αποτελεί εχθρική ενέργεια κατά του κλάδου και σε καμία περίπτωση δεν
μπορεί να γίνει αποδεκτή.
Η προσπάθεια
εφαρμογής της σε πρώτο στάδιο, με την πραγματοποίηση ενημερωτικών
συναντήσεων για τα στελέχη της εκπαίδευσης, συνάντησε τη δυναμική
αντίδραση του Κλάδου. Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών
ανταποκρίθηκε με δυναμισμό στο κάλεσμα της Δ.Ο.Ε. και των κατά τόπους
συλλόγων για μη συμμετοχή στις συναντήσεις. Τα μηνύματα από όλη την
Ελλάδα αναφέρουν τη ματαίωση των σεμιναρίων και των συναντήσεων. Οι εκπαιδευτικοί κέρδισαν την πρώτη μάχη.
Σε λίγες ημέρες λήγει και η προθεσμία συγκέντρωσης των υπογραφών των
εκπαιδευτικών ενάντια στη διαδικασία που το Υπουργείο ονομάζει
αξιολόγηση. Κι εδώ τα μηνύματα είναι εξαιρετικά ελπιδοφόρα. Η έκφραση της αντίθεσης του εκπαιδευτικού κόσμου προς τους σχεδιασμούς της πολιτικής ηγεσίας είναι συντριπτική.
Ο δρόμος είναι, όμως, ακόμα μακρύς. Ήδη το Υπουργείο Παιδείας θέτει σε
εφαρμογή τη διαδικασία της αποκαλούμενης αυτοαξιολόγησης και καλεί με εγκύκλιό του τους συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν και να δημιουργήσουν ομάδες εργασίας που θα υλοποιήσουν την αυτοαξιολόγηση, μια διαδικασία που η φιλοσοφία και η πρακτική της θα αποτελέσει το δούρειο ίππο για την αξιολόγηση-χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.
Η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης, ανεξαρτήτως του τίτλου που φέρει,
είναι μια διαδικασία που οι σύλλογοι διδασκόντων διαχρονικά ακολουθούν.
Αυτοί είναι που, παρά το γεγονός ότι καλούνται να ασκήσουν το έργο τους
δίχως υποδομές και στήριξη από την πολιτεία, αποτιμούν στις παιδαγωγικές
τους συνεδριάσεις την εκπαιδευτική διαδικασία της σχολικής τους μονάδας
και προχωρούν σε κινήσεις βελτίωσής της προς όφελος των μαθητών.
Αντίθετα,
η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου καμία αυτοαξιολόγηση του έργου της δεν
κάνει. Αν το είχε κάνει θα γνώριζε πως εκπαιδευτική πολιτική δεν μπορεί
να ασκείται δίχως διορισμούς εκπαιδευτικών, με διαθεσιμότητα, με
συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, με αύξηση του αριθμού των μαθητών στις
τάξεις, δίχως επαρκή χρηματοδότηση, δίχως τη στοιχειώδη υλικοτεχνική
υποδομή, δίχως...
Αντ' αυτού για μια ακόμη φορά
μετακυλύει την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς και τους καλεί «αθώα» και με
«όμορφες» λεκτικές διατυπώσεις να κηρύξουν εκείνοι την έναρξη μιας
διαδικασίας που ολοφάνερα συνδέεται με την κατηγοριοποίηση των σχολικών
μονάδων, με την αναζήτηση των υπευθύνων για την πορεία της εκπαίδευσης στις τάξεις τους και που ολοφάνερα
οδηγεί στο επόμενο στάδιο, την αξιολόγηση - λαιμητόμο, των ποσοστώσεων,
της μισθολογικής και βαθμολογικής καθήλωσης και τελικά της απόλυσης.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους συλλόγους των διδασκόντων να μην διευκολύνουν την πολιτική ηγεσία στο έργο της δικής τους καρατόμησης. Οι συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων δεν πρέπει να οδηγήσουν στη στελέχωση των ομάδων εργασίας. |
Τονίζουμε ότι όταν οι συνεδριάσεις γίνονται εκτός ωραρίου εργασίας, κάτι που προβλέπει η σχετική εγκύκλιος, η
συμμετοχή σε αυτές αποτελεί σαφέστατη παραβίαση του εργασιακού ωραρίου,
επομένως κανείς δεν μπορεί να υποχρεώσει τους εκπαιδευτικούς να
συμμετέχουν σε αυτές.
Σε κάθε περίπτωση,
όμως, που οι σύλλογοι διδασκόντων θα συζητήσουν το ζήτημα της
αυτοαξιολόγησης το αποτέλεσμα πρέπει να είναι η ξεκάθαρη απάντηση ότι οι ομάδες εργασίας δε συγκροτήθηκαν.
Συνάδελφοι,
αυτό είναι το δεύτερο βήμα, έπειτα από τη ματαίωση των σεμιναρίων, στην
πορεία της οργανωμένης και μεθοδικής αντίδρασης ενάντια στην εφαρμογή
της αξιολόγησης - χειραγώγησης. Ο δρόμος του αγώνα που βρίσκεται μπροστά
μας θα είναι μεγάλος μα τελικά νικηφόρος. Είναι αναγκαίο να συνειδητοποιήσουμε ότι η συνολική και δυναμική μας αντίδραση ενάντια
στην εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης - αξιολόγησης είναι αυτή που θα
ανατρέψει τα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας. Οι αυταπάτες που
καλλιεργούνται στους συναδέλφους που έχουν μείνει βαθμολογικά και
μισθολογικά στάσιμοι, εξ αιτίας της εφαρμογής των νόμων 3848 και 4024,
είναι εύκολο να αποκαλυφθούν. Κανείς δεν πρόκειται να εξελιχθεί
μισθολογικά όσο χαμηλά κι αν βρίσκεται ακόμη κι αν πραγματοποιηθεί η
αξιολόγηση. Οι οικονομικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης προς την τρόικα
μιλούν για μηδενικές αυξήσεις σε μισθούς. Το μόνο βέβαιο είναι ότι η
αξιολόγηση που η κυβέρνηση έχει στο πρόγραμμά της, είναι αυτή που
συνδέεται με τη στασιμότητα, τη διαθεσιμότητα, την απόλυση.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει ήδη ξεκινήσει σειρά ενημερωτικών επισκέψεων σε
περιοχές όπου διοργανώνονται συναντήσεις - συνελεύσεις με θέμα την
αξιολόγηση. Προχωρά, επίσης, στη διοργάνωση κεντρικών εκδηλώσεων ανά
Περιφέρεια με στόχο την ενημέρωση, τη συνειδητοποίηση και τη συσπείρωση
των συναδέλφων.
Καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς:
- Να εκφράσουν συντεταγμένα με κάθε τρόπο και κυρίως με την υπογραφή του κειμένου της Ομοσπονδίας, την αντίθεσή τους απέναντι στην προωθούμενη αυτοαξιολόγηση - αξιολόγηση - χειραγώγηση.
- Να μην προχωρήσουν στη στελέχωση των ομάδων εργασίας.
Οι
τοπικοί σύλλογοι εκπαιδευτικών σε συνεννόηση κα συνεργασία με το Δ.Σ.
της Δ.Ο.Ε. θα πρέπει να προχωρήσουν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες
για την υλοποίηση της παραπάνω απόφασης.
Φόβοι για ντόμινο από την απόφαση του ΣτΕ
Φόβοι για ντόμινο από την απόφαση του ΣτΕ | ||||||
Ντόμινο με απρόβλεπτες, δημοσιονομικές και όχι μόνον, συνέπειες φοβάται η κυβέρνηση ότι θα ακολουθήσει την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την οποία κρίθηκε αντισυνταγματική η αναδρομική –τουλάχιστον– περικοπή των μισθών των ενστόλων το 2012. Ηδη τα ποσά που πρέπει να επιστρέψει η κυβέρνηση κυμαίνονται από 30 έως 108 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, σε περίπτωση δικαίωσης και άλλων, είναι ορατός ο κίνδυνος να απαιτηθούν έως και 420 εκατ. ευρώ. | ||||||
|
Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2014
ΕΚΑ: «Ξεκάθαρη συνδικαλιστική δίωξη» από τη διοίκηση της Forthnet – Nova
Την παράνομη και καταχρηστική απόλυση
μέλους του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων στη Forthnet-Netmed από τη
διοίκηση της Forthnet – Nova καταγγέλλει το Εργατικό Κέντρο Αθήνας
(ΕΚΑ).
Η ανακοίνωση του ΕΚΑ κάνει λόγο για «ξεκάθαρη συνδικαλιστική
δίωξη» σε μια προσπάθεια της επιχείρησης να αποδυναμώσει και να
εκφοβίσει τους εργαζομένους που αντιστέκονται και αγωνίζονται, αναφορικά
με την απόλυση του εργαζομένου Ηλία Αζαμπί.
Όπως σημειώνεται, τα μέλη των ΔΣ των Σωματείων, βάσει του νόμου 1264/82, απαγορεύεται να απολυθούν όσο διαρκεί η θητεία τους εκτός και αν έχουν προβεί σε συγκεκριμένες «παραβάσεις» που περιγράφονται στο νόμο.
Το ΕΚΑ καταγγέλλει ότι η Forthnet-NOVA κατασκεύασε κατηγορίες για να δικαιολογήσει την απόλυση του Ηλία Αζαμπί και επιπλέον ότι η διοίκηση της εταιρείας αρνείται να του καταβάλλει αποζημίωση απόλυσης, φέροντας ως επιχείρημα ότι εξώθησε την εταιρία να τον απολύσει.
«Το Εργατικό Κέντρο Αθήνας απαιτεί την ανάκληση της απόλυσης του
συνδικαλιστή Ηλία Αζαμπί και δηλώνει ότι θα βρίσκεται στο πλευρό του
στον αγώνα του για επαναπρόσληψη» καταλήγει η ανακοίνωση.
Βασίλης Γισδάκης “ Ένα ταξίδι στο τραγούδι και το λόγο του Μάνου Χατζιδάκι”
Την
Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014 και ώρα 8:30 μ.μ., το Πνευματικό Κέντρο
Δήμου Ιωαννιτών, παρουσιάζει ένα αφιέρωμα στον Μάνο Χατζιδάκι, με τον
Βασίλη Γισδάκη, τον τελευταίο αυθεντικό ερμηνευτή του Μάνου Χατζιδάκι, ο
οποίος αναλαμβάνει να μας ξεναγήσει στο έργο του μεγάλου Έλληνα
μουσικοσυνθέτη. Εμβόλιμα, παρουσιάζεται η ιστορία των τραγουδιών μέσα
από αναφορές στην προσωπικότητα και το έργο του Μάνου Χατζιδάκι με
παράλληλη προβολή φωτογραφικού υλικού. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί
στην αίθουσα «Βασίλειος Πυρσινέλλας», η οποία ανοίγει τις πύλες της
ύστερα από ενός περίπου έτους εργασίες, ανακαίνισης και εξοπλισμού της
σκηνής της.
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.
Σε ποιες περιοχές μπορούν να γίνουν μόνιμοι διορισμοί στην Π.Ε. για τους κλάδους δασκάλων και νηπιαγωγών
Με αφορμή ερωτήματά σας, σχετικά με τους επικείμενους μόνιμους διορισμούς 95 νηπιαγωγών (57 ΑΣΕΠ και 38 ενιαίος πίνακας) και 17 δασκάλων (10 ΑΣΕΠ και 7 ενιαίος πίνακας), σας κοινοποιώ τις περιοχές που παρουσιάζουν οργανικά κενά, μετά τις μεταθέσεις του σχολικού έτους 2012-2013.
Επισημαίνω πως μόνο σ΄ αυτές, σύμφωνα με τη νομοθεσία, μπορούν να γίνουν προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών στην Π.Ε. (η νομοθεσία προβλέπει πως μόνο στις περιοχές όπου ικανοποιήθηκαν όλες οι αιτήσεις μετάθεσης μπορούν να γίνουν μόνιμοι διορισμοί).
Η οριστική διαγραφή της ΕΛΜΕ Προτύπων από τη δύναμη της ΟΛΜΕ, είναι το δεύτερο θέμα (το πρώτο οι κινητοποιήσεις), που θα συζητήσουν το Σάββατο στην έκτακτη Γενική Συνέλευση οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
(Απόσπασμα από τα πρακτικά του 16ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ)
ΕΙΣΗΓΗΣΗ του ΔΣ της ΟΛΜΕ ΣΤΟ ΘΕΜΑ:
ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΙΑΓΡΑΦΗΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΠΡΟΤΥΠΩΝ
ΑΠΟ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ
α) Σύμφωνα με το άρθρ. 4 του Καταστατικού της ΟΛΜΕ:
«Η ΟΛΜΕ συγκροτείται από όλες τις ενώσεις λειτουργών Μ.Ε. που υπάρχουν ή θα συσταθούν νόµιµα σε όλη τη χώρα και το εξωτερικό. Η κάθε µία ΕΛΜΕ καλύπτει περιοχή µέχρι και ενός Νοµού ή Νοµαρχιακού Διαµερίσµατος και, όπου ειδικές συνθήκες επικοινωνίας το επιβάλλουν, καλύπτει ανάλογη περιοχή κατά τον προσφορότερο συνδικαλιστικό τρόπο».
Είναι λοιπόν σαφές από το Καταστατικό της ΟΛΜΕ ότι αφενός προβλέπεται μόνο η δημιουργία ΕΛΜΕ κατά περιοχή και όχι κατά είδος σχολείων και αφετέρου, δεν προβλέπεται σε καμιά περίπτωση η δημιουργία Πανελλαδικού Σωματείου.
β) Η πολιτικοσυνδικαλιστική απόφαση του Κλάδου μας όπως αυτή έχει εκφραστεί και σε παλαιότερα Συνέδρια αλλά και σε πρόσφατη ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. είναι η εγγραφή όλων των εκπαιδευτικών των «Προτύπων – Πειραματικών» Σχολείων στις κατά τόπους ΕΛΜΕ.
γ) Σύμφωνα με το πνεύμα και τη διαδικασία που περιγράφεται στο άρθ. 5 του Καταστατικού της ΟΛΜΕ, και εφαρμόζεται σε ανάλογες περιπτώσεις, η εγγραφή εκπαιδευτικών από σχολεία που ανήκουν συνδικαλιστικά σε άλλες ΕΛΜΕ, απαιτεί πρώτα απόφαση της ΕΛΜΕ στην οποία ανήκουν χωροταξικά σήμερα.
Με βάση τα παραπάνω, και με δεδομένο ότι:
1. Η ΕΛΜΕ Προτύπων προχώρησε στην ψήφιση και έγκριση (9-5-2012) νέου καταστατικού που προβλέπει τη μετατροπή της σε πανελλαδικού τύπου σωματείου.
2. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ είχε προειδοποιήσει, πριν την τροποποίηση του καταστατικού με έγγραφο στις 3-4-2012, το ΔΣ της ΕΛΜΕ Προτύπων ότι μια τέτοια ήταν αντικαταστατική και αντίθετη με την ομόφωνη απόφαση για τον τρόπο συνδικαλιστικής έκφρασης του κλάδου μας.
3. Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Προτύπων δεν προχώρησε σε κάποια διορθωτική ενέργεια όπως ζήτησε το ΔΣ της ΟΛΜΕ, τόσο στη μεταξύ μας συνάντηση (Νοέμβρης 2012) αλλά και με έγγραφο στις 30-11-2012.
4. Εγγράφει ήδη μέλη εκπαιδευτικούς από όλες τις περιοχές της χώρας.
5. Ψήφισαν στις εκλογές για την ανάδειξη ΔΣ και αντιπροσώπων στο 16ο συνέδριο της ΟΛΜΕ και εκπαιδευτικοί από σχολεία που ανήκουν στη δύναμη άλλων ΕΛΜΕ ανά τη χώρα.
Το 16ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ, αποφασίζει τα παρακάτω:
Α. Καλεί την ΕΛΜΕ Προτύπων να προβεί αμέσως σε όλες εκείνες τις απαιτούμενες ενέργειες για να επανέλθει στο προηγούμενο καταστατικό της και
Β. Εξουσιοδοτεί το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να φέρει το θέμα της διαγραφής της ΕΛΜΕ Προτύπων από τη δύναμη της ΟΛΜΕ, στην πρώτη μετά το συνέδριο Γενική Συνέλευση Προέδρων ΕΛΜΕ (εφόσον η ΕΛΜΕ Προτύπων δεν προχωρήσει στην υλοποίηση της παραπάνω απόφασης του Συνεδρίου, βλ. σημείο Α), δεδομένου ότι έπαυσε να υπάρχει σε αυτήν η απαιτούμενη από το Καταστατικό προϋπόθεση για τη διατήρηση της ιδιότητας του μέλους.
Λουί Φερντινάν Σελίν, Ταξίδι στην άκρη της νύχτας
Την Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2014 και την Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014 και ώρα 9μ.μ, στον Πολιτιστικο Πολυχώρο «Δημήτρης Χατζής», η ARTCOLOUR-ΟΜΑΔΑ ΧΡΩΜΑ υπό την αιγίδα του Πνευματικού Κέντρου Δήμου Ιωαννιτών και του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Ιωαννίνων, παρουσιάζουν το μυθιστόρημα του Λουί Φερντινάν Σελίν «Ταξίδι στην άκρη της νύχτας», μεταφερμένο στην θεατρική σκηνή.
Πρόκειται για μια πρωτότυπη θεατρική διασκευή του εμβληματικού λογοτεχνικού αριστουργήματος. Η Ομάδα Χρώμα διασκευάζει το μυθιστόρημα του Σελίν και διηγείται το πώς άρχισε το ταξίδι του Φερδινάνδου. Δηλαδή ανάποδα. Από το τέλος. Νέα Υόρκη. Φορντ. Παρίσι. Λόλα. Αφρική. Ροβινσώνας. Πόλεμος. Το ταξίδι του στην άκρη της νύχτας..
«…στον πόλεμο, λες πως θα ‘ναι καλύτερη η ειρήνη… Πιπιλάς αυτή την ελπίδα σαν καραμέλα… Κι έπειτα είναι σκατά κι απόσκατα… Δεν τολμάς να το πεις… μη τυχόν και αναγουλιάσει κανένας. Κι έπειτα καταλήγεις να το ξεράσεις μπροστά σ’ όλον τον κόσμο. Μα τότε ο κόσμος σε βρίσκει υπερβολικά αγενή...»
Το Ταξίδι στην άκρη της νύχτας, πρωτόλειο μυθιστόρημα και αριστούργημα του Λουί Φερντινάν Σελίν, ψευδώνυμο του γιατρού Λουί Ντετούς, δημοσιεύτηκε στο Παρίσι τον Οκτώβριο του 1932 από τον εκδοτικό οίκο Denoël & Steele, προκαλώντας το λογοτεχνικό σκάνδαλο της χρονιάς, της δεκαετίας, ίσως και ολόκληρου του εικοστού αιώνα. Η ρεαλιστική, φανταστική, αλληγορική πορεία του αφηγητή Φερδινάνδου Μπαρνταμού –πρώτου πραγματικού αντιηρωικού «εγώ» της λογοτεχνίας– , από το μακελειό του Μεγάλου Πολέμου, στην ανάλγητη υποκρισία των μετόπισθεν, από την πύρινη θηριωδία των αποικιοκρατούμενων Τροπικών, στην ψυχρή μηχανοποίηση της Αμερικής και πάλι πίσω στη μιζέρια των εξαθλιωμένων παρισινών προαστίων, διαγράφει έναν κύκλο, ασφυκτικά κλειστό. Από τον επερχόμενο ως τον συντελεσμένο θάνατο –του πατριωτισμού, της πίστης, του έρωτα, του θάρρους, της αλήθειας, των άλλων, του εαυτού– ο Μπαρνταμού οδηγεί τους αναγνώστες-συνομιλητές του ως την «άκρη της νύχτας».
Πρόκειται για μια πρωτότυπη θεατρική διασκευή του εμβληματικού λογοτεχνικού αριστουργήματος. Η Ομάδα Χρώμα διασκευάζει το μυθιστόρημα του Σελίν και διηγείται το πώς άρχισε το ταξίδι του Φερδινάνδου. Δηλαδή ανάποδα. Από το τέλος. Νέα Υόρκη. Φορντ. Παρίσι. Λόλα. Αφρική. Ροβινσώνας. Πόλεμος. Το ταξίδι του στην άκρη της νύχτας..
«…στον πόλεμο, λες πως θα ‘ναι καλύτερη η ειρήνη… Πιπιλάς αυτή την ελπίδα σαν καραμέλα… Κι έπειτα είναι σκατά κι απόσκατα… Δεν τολμάς να το πεις… μη τυχόν και αναγουλιάσει κανένας. Κι έπειτα καταλήγεις να το ξεράσεις μπροστά σ’ όλον τον κόσμο. Μα τότε ο κόσμος σε βρίσκει υπερβολικά αγενή...»
Το Ταξίδι στην άκρη της νύχτας, πρωτόλειο μυθιστόρημα και αριστούργημα του Λουί Φερντινάν Σελίν, ψευδώνυμο του γιατρού Λουί Ντετούς, δημοσιεύτηκε στο Παρίσι τον Οκτώβριο του 1932 από τον εκδοτικό οίκο Denoël & Steele, προκαλώντας το λογοτεχνικό σκάνδαλο της χρονιάς, της δεκαετίας, ίσως και ολόκληρου του εικοστού αιώνα. Η ρεαλιστική, φανταστική, αλληγορική πορεία του αφηγητή Φερδινάνδου Μπαρνταμού –πρώτου πραγματικού αντιηρωικού «εγώ» της λογοτεχνίας– , από το μακελειό του Μεγάλου Πολέμου, στην ανάλγητη υποκρισία των μετόπισθεν, από την πύρινη θηριωδία των αποικιοκρατούμενων Τροπικών, στην ψυχρή μηχανοποίηση της Αμερικής και πάλι πίσω στη μιζέρια των εξαθλιωμένων παρισινών προαστίων, διαγράφει έναν κύκλο, ασφυκτικά κλειστό. Από τον επερχόμενο ως τον συντελεσμένο θάνατο –του πατριωτισμού, της πίστης, του έρωτα, του θάρρους, της αλήθειας, των άλλων, του εαυτού– ο Μπαρνταμού οδηγεί τους αναγνώστες-συνομιλητές του ως την «άκρη της νύχτας».
Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014
Ο εμπαιγμός, από τον Υπουργό Παιδείας, για την εγκύκλιο των μεταθέσεων συνεχίζεται
Ο εμπαιγμός, από τον Υπουργό Παιδείας, για την εγκύκλιο των μεταθέσεων συνεχίζεται
Συναδέλφισσες συνάδελφοι,
Ο
εμπαιγμός των εκπαιδευτικών από τον Υπουργό Παιδείας, για το θέμα των
μεταθέσεων, συνεχίζεται. Με μια προκλητική και αλαζονική απάντηση, που
απαξιώνει θεσμούς, διαδικασίες, νομικό πλαίσιο, αλλά και το σύνολο των
εκπαιδευτικών, ο Υπουργός Παιδείας σε ερωτήσεις βουλευτών στη Βουλή
δήλωσε πως : "η
διαδικασία των μεταθέσεων κατά το σχολικό έτος 2013-14 των εκπαιδευτικών
Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης βρίσκεται σε εξέλιξη"!!! . Αλήθεια πώς είναι δυνατόν να βρίσκεται σε εξέλιξη μια διαδικασία όταν αυτή δεν έχει ξεκινήσει καν;
Ο
Υπουργός ηθελημένα αγνοεί και παραπλανά, αφού σύμφωνα με το Π.Δ. 50/96
(άρθρο 6, παράγραφος 2) οι αιτήσεις μετάθεσης των εκπαιδευτικών
υποβάλλονται μέσα στο μήνα Νοέμβριο κάθε έτους. Ήδη βρισκόμαστε στον
Γενάρη του 2014 και η σχετική εγκύκλιος για τις μεταθέσεις
εκπαιδευτικών του 2013-2014 δεν έχει εκδοθεί. Όπως, μάλιστα, με έχουν
ενημερώσει οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου η εγκύκλιος βρίσκεται
στο γραφείο του Υπουργού, εδώ και τρεις μήνες περίπου, κι ακόμη δεν την
έχει υπογράψει. Τώρα, βέβαια, χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση που να
ορίζει νέα προθεσμία υποβολής αιτήσεων, αφού οι ημερομηνίες που
προβλέπει το ΠΔ 50/96 παρήλθαν. Είναι προφανές ότι η καθυστέρηση αυτή
μόνο τυχαία δεν είναι και ότι ο Υπουργός Παιδείας και οι "
μυστικοσύμβουλοί " του κάτι μηχανεύονται για να καταστρατηγήσουν το
αντικειμενικό σύστημα των μεταθέσεων, όπως έκαναν και με τις
υποχρεωτικές μετατάξεις.
Ως αιρετός του ΚΥΣΠΕ έγκαιρα, από την 1η Δεκέμβρη 2013, με "ανοιχτή επιστολή μου" (Επιστολή προς τον Υπ. Παιδείας για τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών σχολικού έτους 2013-14) είχα επισημάνει τη μεγάλη καθυστέρηση έκδοσης της εγκυκλίου των μεταθέσεων.Για μια ακόμη φορά καλώ
τον Υπουργό Παιδείας να προχωρήσει άμεσα τη διαδικασία των μεταθέσεων
έτσι ώστε να μη βρίσκονται σε ομηρία χιλιάδες εκπαιδευτικοί.
Καλώ , επίσης , το Δ.Σ. της ΔΟΕ να παρέμβει άμεσα στην πολιτική ηγεσία
του Υπουργείου Παιδείας, να απαιτήσει την άμεση έκδοση της εγκυκλίου
και να ακυρώσει τα σχέδια που εξυφαίνονται για την καταστρατήγηση του
αντικειμενικού συστήματος των μεταθέσεων.
Δημήτρης Μπράτης
Τα δύο σενάρια του Σαμαρά για ανασχηματισμό και εκλογές
Ενώπιον διπλού διλήμματος σχετικά με τον χρόνο του ανασχηματισμού, αλλά και της διενέργειας εθνικών εκλογών, βρίσκεται ο πρωθυπουργός. Ο κ. Αντώνης Σαμαράς προσανατολίζεται να προχωρήσει σε ανασχηματισμό της κυβέρνησης τον Απρίλιο, μετακινώντας τον κ. Γιάννη Στουρνάρα σε άλλη κορυφαία θέση. Ωστόσο, δεν αποκλείεται οι αλλαγές στην κυβέρνηση να γίνουν μετά τις ευρωεκλογές, για να απορροφηθούν κραδασμοί από ενδεχόμενο αρνητικό αποτέλεσμα. | ||
Του Κ. Π. Παπαδιόχου | ||
Σύμφωνα με πληροφορίες, |
Ανοικτά καταστήματα εν μέσω αντιδράσεων
Ανοιχτά θα είναι στις περισσότερες περιοχές της χώρας τα εμπορικά καταστήματα με τις χειμερινές εκπτώσεις να συνεχίζονται μέχρι την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου.
Η λειτουργία των καταστημάτων είναι προαιρετική από τις 11 το πρωί ως τις 6 το απόγευμα για την Αθήνα και έως τις 8 το βράδυ για τη Θεσσαλονίκη.
Η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων προκήρυξε πανελλαδική απεργία στον κλάδο του εμπορίου για την Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014.
Η ομοσπονδία αμφισβητεί τα στοιχεία των εμπορικών συλλόγων και του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, ότι η λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές και η «λευκή νύχτα» τόνωσαν το τζίρο στην αγορά και σημειώνει ότι η πραγματικότητα είναι διαφορετική.
Παράλληλα, είναι προγραμματισμένη απεργιακή συγκέντρωση στην Αθήνα στις 12.00 μ.μ. (Σύνταγμα και Ερμού).
ΠΗΓΗ: http://newpost.gr/post/314800/anoikta-katasthmata-en-mesw-antidrasewn#ixzz2qpaA162j
Η λειτουργία των καταστημάτων είναι προαιρετική από τις 11 το πρωί ως τις 6 το απόγευμα για την Αθήνα και έως τις 8 το βράδυ για τη Θεσσαλονίκη.
Η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων προκήρυξε πανελλαδική απεργία στον κλάδο του εμπορίου για την Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014.
Η ομοσπονδία αμφισβητεί τα στοιχεία των εμπορικών συλλόγων και του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, ότι η λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές και η «λευκή νύχτα» τόνωσαν το τζίρο στην αγορά και σημειώνει ότι η πραγματικότητα είναι διαφορετική.
Παράλληλα, είναι προγραμματισμένη απεργιακή συγκέντρωση στην Αθήνα στις 12.00 μ.μ. (Σύνταγμα και Ερμού).
ΠΗΓΗ: http://newpost.gr/post/314800/anoikta-katasthmata-en-mesw-antidrasewn#ixzz2qpaA162j
Η χαμένη γενιά της Ελλάδας: Νέοι αποκλεισμένοι και χωρίς δουλειά
Αβέβαιο και με μελανά χρώματα είναι όχι μόνο το μέλλον, αλλά και
το παρόν για τους νέους στην Ελλάδα. Τα αποτελέσματα νέας έρευνας
σοκάρουν, αφού έχει αυξηθεί κατά 50% ο αριθμός των ανθρώπων έως 24 ετών
που βρίσκονται εκτός αγοράς εργασίας, εκπαίδευσης ή κατάρτισης. Πάνω από
τους μισούς σκέφτονται πλέον να φύγουν στο εξωτερικό για να αναζητήσουν
μία καλύτερη τύχη.
Αυτή τη στιγμή, το 16,9% των νέων της Ελλάδας ανήκουν στους λεγόμενους ΝΕΕΤs (young people not in education, employment or training), όπως ορίζονται διεθνώς οι «αποκλεισμένοι» από την εκπαίδευση και την εργασία. Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ, σε συνεργασία με την GPO και το ΙΤΕ, την οποία δημοσιεύει το Εθνος, το ποσοστό των «αποκλεισμένων» 15-24 ετών αυξήθηκε κατά 50% την περίοδο της κρίσης.
Αυτά τα στοιχεία φέρνουν την Ελλάδα στις πρώτες θέσεις της ΕΕ των 28 σε αυτό το καυτό ζήτημα. Ανάμεσα στους «αποκλεισμένους» οι περισσότερες είναι γυναίκες και πλειοψηφία αποτελούν οι απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αν και αξιοσημείωτο είναι και το ποσοστό εκείνων που έχουν πτυχίο ΑΕΙ/ΤΕΙ (28,4%). Οι περισσότεροι εργάστηκαν στο παρελθόν, κυρίως σε εποχική απασχόληση και οι πιο πολλοί έχασαν τη δουλειά τους είτε λόγω περικοπών είτε επειδή δεν πληρώνονταν.
Αποτέλεσμα αυτού είναι η οικογένεια να εξακολουθεί να συντηρεί αυτούς τους νέους- για το 85% των «αποκλεισμένων» οι γονείς αποτελούν τη μοναδική πηγή οικονομικής στήριξης- ενώ οι περισσότεροι ζουν καθημερινά με το άγχος (54,6%) και αρκετοί δηλώνουν απελπισμένοι (31,7%). Μάλιστα, περισσότεροι από τους μισούς- το 56,8%- σκέφτεται να μεταναστεύσει στο εξωτερικό, αφού με την παρούσα κατάσταση θεωρεί ότι οι στόχοι του είναι ακατόρθωτο να επιτευχθούν (40,9%).
Αυτή τη στιγμή, το 16,9% των νέων της Ελλάδας ανήκουν στους λεγόμενους ΝΕΕΤs (young people not in education, employment or training), όπως ορίζονται διεθνώς οι «αποκλεισμένοι» από την εκπαίδευση και την εργασία. Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ, σε συνεργασία με την GPO και το ΙΤΕ, την οποία δημοσιεύει το Εθνος, το ποσοστό των «αποκλεισμένων» 15-24 ετών αυξήθηκε κατά 50% την περίοδο της κρίσης.
Αυτά τα στοιχεία φέρνουν την Ελλάδα στις πρώτες θέσεις της ΕΕ των 28 σε αυτό το καυτό ζήτημα. Ανάμεσα στους «αποκλεισμένους» οι περισσότερες είναι γυναίκες και πλειοψηφία αποτελούν οι απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αν και αξιοσημείωτο είναι και το ποσοστό εκείνων που έχουν πτυχίο ΑΕΙ/ΤΕΙ (28,4%). Οι περισσότεροι εργάστηκαν στο παρελθόν, κυρίως σε εποχική απασχόληση και οι πιο πολλοί έχασαν τη δουλειά τους είτε λόγω περικοπών είτε επειδή δεν πληρώνονταν.
Αποτέλεσμα αυτού είναι η οικογένεια να εξακολουθεί να συντηρεί αυτούς τους νέους- για το 85% των «αποκλεισμένων» οι γονείς αποτελούν τη μοναδική πηγή οικονομικής στήριξης- ενώ οι περισσότεροι ζουν καθημερινά με το άγχος (54,6%) και αρκετοί δηλώνουν απελπισμένοι (31,7%). Μάλιστα, περισσότεροι από τους μισούς- το 56,8%- σκέφτεται να μεταναστεύσει στο εξωτερικό, αφού με την παρούσα κατάσταση θεωρεί ότι οι στόχοι του είναι ακατόρθωτο να επιτευχθούν (40,9%).
Αλλού είναι τα πτυχία και αλλού οι δουλειές: Ερευνα για την αγορά εργασίας στην Ελλάδα
Διεθνής έρευνα της εταιρείας McKinsey έδειξε ότι οι δεξιότητες αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αποκλίνουν από τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας.
Του Γιώργου Φιντικάκη
«Εκπαιδευτικοί και εργοδότες στην Ελλάδα ζουν σε... διαφορετικούς
πλανήτες», επισημαίνει διεθνής έρευνα της εταιρείας συμβούλων McKinsey,
καθώς οι δεξιότητες των πανεπιστημιακών αποφοίτων αποκλίνουν από τις
πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας, γεγονός που αποτελεί και μια
από τις βασικές αιτίες που έξι στους δέκα νέους στη χώρα μας είναι
άνεργοι.
Ενδεικτικό είναι ότι ένας στους δύο έλληνες εργοδότες, ποσοστό 45%,
που είναι και το υψηλότερο της έρευνας, θεωρεί ότι η δυσκολία να βρει
προσωπικό με τις αναγκαίες δεξιότητες αποτελεί σοβαρό πρόβλημα για την
επιχείρησή του.
Την ίδια στιγμή ένας στους τρεις εργοδότες δεν μπορεί να βρει
προσωπικό με τις απαραίτητες δεξιότητες για τις θέσεις που ζητάει.
Πρόκειται για φαινόμενο όχι μόνο ελληνικό αλλά ευρωπαϊκό, με τη
διαφορά ότι στη χώρα μας είναι περισσότερο έντονο απ' ό,τι σε κάθε άλλη
χώρα της ΕΕ.
Η έρευνα που με αντικείμενο την ανεργία των νέων (15-24 ετών),
διεξήχθη σε 8 ευρωπαϊκές χώρες (Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιταλία, Ισπανία,
Γαλλία, Γερμανία, Βρετανία και Σουηδία) και παρουσιάστηκε την περασμένη
Δευτέρα στις Βρυξέλλες, έχει πολλές αναγνώσεις.
Στην Ελλάδα της κρίσης τέσσερις στους δέκα νέους (42%), το
υψηλότερο ποσοστό στην έρευνα, εγκαταλείπουν τις σπουδές τους μετά το
λύκειο λόγω οικονομικών προβλημάτων.
Παράλληλα όμως και παρότι η κατασκευαστική αγορά βρίσκεται σε
συνεχή ύφεση, από το 2005 έως σήμερα οι πτυχιούχοι της Αρχιτεκτονικής
έχουν αυξηθεί κατά 50%!
Πρόκειται για αντιφάσεις τις οποίες διόγκωσε και πολλαπλασίασε η
κρίση. Δεν είναι μόνο ότι ολοένα και περισσότεροι έλληνες φοιτητές ζουν
στο πατρικό τους λόγω έλλειψης χρημάτων, είναι και ότι η κοινωνία αργεί
να αντιδράσει στα μηνύματα των καιρών.
Για παράδειγμα, η έρευνα κατατάσσει την Ελλάδα στην κορυφή των
χωρών με τη μεγαλύτερη έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ πανεπιστημίων και
αγοράς εργασίας, επιβεβαιώνοντας αυτό που οι νέοι γνωρίζουν από πρώτο
χέρι.
Οπως αναφέρει η McKinsey, μόνο... ένας στους δέκα Ελληνες έως 24
ετών (δηλαδή 13%, το υψηλότερο ποσοστό) λαμβάνει κατά τη διάρκεια της
φοίτησής του στο λύκειο επαρκή πληροφόρηση επαγγελματικού
προσανατολισμού, προτού επιλέξει ποιο επάγγελμα θέλει να ακολουθήσει
καθώς και ποιες ικανότητες χρειάζονται γι' αυτό.
Το αμέσως χαμηλότερο ποσοστό παρουσιάζει η Γαλλία (20%), ενώ το υψηλότερο συναντάται στη Γερμανία (36%).
Το αμέσως χαμηλότερο ποσοστό παρουσιάζει η Γαλλία (20%), ενώ το υψηλότερο συναντάται στη Γερμανία (36%).
Οι εργοδότες διαψεύδουν τους εκπαιδευτικούς
Συμπεραστικά η έκθεση επισημαίνει ότι «εκπαιδευτικοί και εργοδότες
δεν λειτουργούν απλώς σε διαφορετικό μήκος κύματος, αλλά σε
διαφορετικούς πλανήτες»! Ενώ το 79% των εκπαιδευτικών που συμμετείχε
στην έρευνα απάντησε ότι οι φοιτητές είναι απόλυτα προετοιμασμένοι για
να βρουν την πρώτη τους δουλειά, με την άποψη αυτή συμφώνησε μόλις το
23% των εργοδοτών!
Αυτό το χάσμα είναι το μεγαλύτερο στην έρευνα και δείχνει την
τεράστια έλλειψη επικοινωνίας ανάμεσα στα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα
και την αγορά εργασίας. Δεν είναι τυχαίο ότι λιγότεροι από τους μισούς
νέους εργαζομένους στην Ελλάδα επικοινωνούν, έστω και μία φορά τον
χρόνο, με φορείς σχετικούς με την εκπαίδευση, τις προσλήψεις και την
παροχή δεξιοτήτων. «Βέβαια, βασικός λόγος είναι ότι στην Ελλάδα δεν
υπάρχει η παραμικρή οργανωμένη δομή που να φέρνει σε επαφή αυτούς τους
δύο χώρους», γράφει ο συντάκτης της McKinsey.
Ετσι εξηγείται και το γεγονός ότι το... 30% των ελλήνων εργοδοτών,
το υψηλότερο και πάλι ποσοστό μεταξύ των χωρών της έρευνας, αδυνατεί να
βρει άτομα με τα κατάλληλα προσόντα για να καλύψει τις θέσεις που ζητά.
Επίσης, σχεδόν ένας στους... δύο εργοδότες (45%) απαντά ότι αποτελεί
πρόβλημα για την επιχείρησή του το γεγονός πως δεν υπάρχουν ικανοί νέοι
άνθρωποι για να καλύψουν τις ανάγκες του.
Μόνο το 25% των εργοδοτών θεωρεί ότι οι απόφοιτοι είναι καλά προετοιμασμένοι. Τέλος, μόνο το 57% των πανεπιστημιακών αποφοίτων και το 58% όσων έχουν σπουδάσει σε τεχνική σχολή κάνουν κάποιου είδους πρακτική εξάσκηση είτε κατά τη διάρκεια των σπουδών είτε αμέσως μετά.
Μόνο το 25% των εργοδοτών θεωρεί ότι οι απόφοιτοι είναι καλά προετοιμασμένοι. Τέλος, μόνο το 57% των πανεπιστημιακών αποφοίτων και το 58% όσων έχουν σπουδάσει σε τεχνική σχολή κάνουν κάποιου είδους πρακτική εξάσκηση είτε κατά τη διάρκεια των σπουδών είτε αμέσως μετά.
Και όμως, από τις απαντήσεις φοιτητών και εργαζομένων στην έρευνα
προκύπτει ότι η πρακτική εξάσκηση τουλάχιστον για έξι μήνες σε θέση που
σχετίζεται με τις σπουδές ενός νέου θα μπορούσε να αυξήσει έως και 60%
τις πιθανότητές του να βρει δουλειά στην Ελλάδα.
Αρχιτέκτονες εναντίον υδραυλικών
Στην έρευνα επισημαίνεται ακόμη ότι οι μεταλυκειακές σπουδές στην
Ελλάδα δεν έχουν και πολλή σχέση με αυτά που ζητεί η αγορά. «Ενώ, για
παράδειγμα, η κατασκευαστική αγορά στην Ελλάδα βρίσκεται σε συνεχή ύφεση
και από το 2005 έως σήμερα ο τζίρος της έχει μειωθεί κατά 50%,
εντούτοις οι απόφοιτοι της Αρχιτεκτονικής αυξήθηκαν στο ίδιο διάστημα
κατά 50%!», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Το πρόβλημα δεν είναι μόνο ελληνικό. «Σε Ιταλία, Ελλάδα, Πορτογαλία και Βρετανία, όλο και περισσότεροι νέοι επιλέγουν σπουδές που σχετίζονται με τις κατασκευές και τη μεταποίηση, παρά τη μεγάλη πτώση στη ζήτηση που υπάρχει σε αυτούς τους τομείς», διαπιστώνει η McKinsey.
Το πρόβλημα δεν είναι μόνο ελληνικό. «Σε Ιταλία, Ελλάδα, Πορτογαλία και Βρετανία, όλο και περισσότεροι νέοι επιλέγουν σπουδές που σχετίζονται με τις κατασκευές και τη μεταποίηση, παρά τη μεγάλη πτώση στη ζήτηση που υπάρχει σε αυτούς τους τομείς», διαπιστώνει η McKinsey.
Οι κρίσεις όμως δεν υποχωρούν με θρήνο, χρειάζονται αναδιοργάνωση
και αλλαγή νοοτροπίας. Δυστυχώς, η Ελλάδα είναι η χώρα με την ισχυρότερη
κοινωνική προκατάληψη απέναντι στις πιο «ταπεινές» δουλειές, που
σχετίζονται με τεχνικά επαγγέλματα όπως αυτά του υδραυλικού, του
ηλεκτρολόγου και του ξυλουργού, αναφέρει η McKinsey.
Μόνο το 28% των νέων πιστεύει ότι τα τεχνικά επαγγέλματα
αναγνωρίζονται από την κοινωνία. Γι' αυτό, άλλωστε, μόνο το 42% των νέων
τα επιλέγουν, εν αντιθέσει με το 78% που επιδιώκουν την ακαδημαϊκή
μόρφωση.Το οξύμωρο είναι ότι σε άλλη ερώτηση μόλις τρεις στους δέκα νέους στην Ελλάδα (31%), και πάλι το χαμηλότερο ποσοστό στην έρευνα, θεωρούν ότι οι πανεπιστημιακές σπουδές τους δίνουν περισσότερες ευκαιρίες για να βρουν δουλειά. Σκεφτείτε ότι ο μέσος όρος των λοιπών χωρών βρίσκεται στο 42%!
Η ΕΡΕΥΝΑ
Συμμετείχαν πάνω από 8.00 άτομα
Η έρευνα απηύθυνε ερωτηματολόγια σε πάνω από 8.000 μαθητές, φοιτητές, εκπαιδευτικούς και εργοδότες στις οκτώ χώρες καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι ειδικά στον Νότο, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τη χώρα μας, φταίνε οι δεξιότητες, η εκπαίδευση και η σύνδεσή της με τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας, που μαζί με την κρίση έχουν εκτινάξει την ανεργία των νέων σε πρωτοφανή επίπεδα.
Τα δίδακτρα ανά χώρα
Εκεί που η Ελλάδα βρίσκεται σε καλύτερη μοίρα από τις άλλες χώρες, είναι αναφορικά με όσους εγκαταλείπουν τις σπουδές επειδή είναι υψηλά τα δίδακτρα. Στην Ελλάδα, το ποσοστό αυτό είναι σχεδόν μηδενικό, αφού στα πανεπιστήμια δεν υπάρχουν δίδακτρα. Το ίδιο ισχύει και για τη Σουηδία, ενώ κάτω από 1.000 ευρώ τον χρόνο είναι τα δίδακτρα στη Γερμανία, την Πορτογαλία, την Ισπανία και τη Γαλλία. Από τις χώρες της έρευνας μόνο η Βρετανία αναγκάζει τους φοιτητές να πληρώνουν υψηλά δίδακτρα, της τάξης των 8.500 με 11.000 ευρώ ετησίως για τη συντριπτική πλειονότητα των μαθημάτων. Παρ’ όλα αυτά, τα δίδακτρα αυτά μπορούν να καλυφθούν με επιδοτούμενα από το κράτος δάνεια, διάρκειας αποπληρωμής έως και 30 ετών. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει παρόμοια παροχή, όπως άλλωστε και στην Ισπανία.
ΠΗΓΗ:
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)