Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2010

ΔΟΕ: Κυβερνητική μέχρι να βγει η ψυχή …της κυβέρνησης


Της Ντίνας Ρέππα,
δασκάλας, Δ.Σ. συλλόγου εκπ/κών Π.Ε. «ο Αριστοτέλης»
και του Κώστα Τουλγαρίδη,
γυμναστή, Δ.Σ συλλόγου εκπ/κών Π.Ε. «Κ.Σωτηρίου»
Η ΔΟΕ μιμείται τη ΓΣΕΕ

Μαθήματα κυβερνητικού συνδικαλισμού δίνει η ΔΟΕ. Από την αρχή της πιο δύσκολης χρονιάς για την εκπαίδευση, με ελάχιστους διορισμούς, με χιλιάδες κενά σε ειδικότητες ακόμα και σήμερα, 4 μήνες μετά το άνοιγμα των σχολείων, με εγκατάλειψη των ολοημέρων τα οποία κυριολεκτικά υπολειτουργούν χωρίς εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, χωρίς, σε πλείστες περιπτώσεις, να δέχονται τα μεγάλα τμήματα (Ε’ Στ’ δημοτικού) λόγω ελλείψεων σε προσωπικό, με την πλήρη αποτυχία των 800 ολοημέρων νέου αναμορφωμένου προγράμματος που έχουν εξελιχθεί σε 800 μικρά τρελοκομεία για τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς, με ατομικές συμβάσεις για πρώτη φορά στην εκπαίδευση, με χιλιάδες μέλη του συνδικάτου, τους αναπληρωτές ΕΣΠΑ, να παραμένουν 4 μήνες απλήρωτοι, με τη Διαμαντοπούλου να ετοιμάζει το μέντορα, τις συγχωνεύσεις σχολείων, την κατηγοριοποίηση και επιχειρηματική λειτουργία τους, την αύξηση του ωραρίου, τη δουλειά και τα απογεύματα, το νέο καθηκοντολόγιο, και το Δ.Σ. του συνδικάτου των 80.000 μελών να βγάζει ανακοινώσεις κάλυψης του υπουργείου ή να σιωπά.

Γιατί ποιος δε θυμάται τον πρόεδρο της ομοσπονδίας να βγαίνει στα κανάλια αρχές Σεπτέμβρη μετά από συνάντηση με το υπουργείο και να δηλώνει ευχαριστημένος με τις εγγυήσεις για προσλήψεις αναπληρωτών. Τις παραμονές της κινητοποίησης των αναπληρωτών ΕΣΠΑ η ΔΟΕ να βγαίνει με ανακοίνωσή της να παπαγαλίζει τα λόγια του υπουργείου (ψηφισμένη από ΠΑΣΚ, ΔΑΚΕ) για να καθησυχάσει και να σπάσει την κινητοποίηση. Την ημέρα της απεργίας για τους αναπληρωτές ΕΣΠΑ να δηλώνει ότι θα πληρωθούν μέχρι τέλος Νοέμβρη όταν η ίδια η Χριστοφιλοπούλου στη δική της ανακοίνωση για την ίδια συνάντηση δεν τόλμησε να ανακοινώσει κάτι τέτοιο (άλλωστε δεν έγινε ποτέ). Το υπουργείο παιδείας να έχει δημοσιεύσει κείμενα διαβούλευσης για το μέντορα και τη νέα διοικητική δομή και το συνδικάτο να μη λέει κουβέντα, να μην ενημερώνει τα μέλη του και να τα κινητοποιεί για τις αντιδραστικές αλλαγές που ετοιμάζονται. Και αυτή την κατεύθυνση να υπηρετούν οι δυνάμεις των ΠΑΣΚ -ΔΑΚΕ και στους συλλόγους.

Γιατί δε βγήκε κοινή αφίσα ΔΟΕ-ΟΛΜΕ και κοινό πανό για την πανεργατική απεργία στις 15 Δεκέμβρη;

Και σα να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, ήρθε το απόλυτο ξεβράκωμα του κυβερνητικού συνδικαλισμού, η αφίσα και το πανό για την απεργία 15/12. Η πρόταση της ΟΛΜΕ για το σύνθημα ήταν «Όχι στα μέτρα κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ». Η ΔΟΕ όμως δεν ήθελε να περιέχει τη λέξη κυβέρνηση!!! Έτσι, δε βγήκε κοινή αφίσα και πανό. Φαίνεται ότι για τη ΔΟΕ τα μέτρα δεν τα παίρνει η κυβέρνηση αλλά η τρόικα μόνη της. Η ΠΑΣΚ πιο πιστή από ποτέ στην κυβέρνηση, πιο υποτελής κι από τους δοσίλογους της κατοχής, δίνει τα ρέστα της για την απόλυτη καθήλωση του κλάδου. Μόνη ενασχόληση τα νέα πολυτελή γραφεία των αιρετών που κόστισαν στο συνδικάτο μερικές ακόμα χιλιάδες. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της ΔΟΕ ο εκλεγμένος επόμενος αιρετός στο ΚΥΣΠΕ παραμένει πρόεδρος της ΔΟΕ μέχρι την τελευταία μέρα πριν την μεταπήδηση του στη νέα του θέση, πιο κοντά στο μηχανισμό του Υπουργείου, μην θέλοντας να εγκαταλείψει τα συνδικαλιστικά προνόμια ούτε για μία μέρα!!! Η ΔΑΚΕ αγκαζέ με την ΠΑΣΚ δεν ασκεί ούτε τη στοιχειώδη αντιπολίτευση. Όλες τις ανακοινώσεις που θυμίζουν το γραφείο τύπου υπουργείου παιδείας και κυβέρνησης ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ τις ψηφίζουν μαζί. Θα νόμιζε κανείς ότι υποστηρίζουν την ίδια κυβέρνηση. Κάτι ήξερε ο Πάγκαλος όταν έλεγε ότι «εμείς είμαστε το κόμμα των συνδικάτων».Αυτός ο συνδικαλισμός συμμαχεί για να σωθεί η πολιτική του κεφαλαίου αντί, τώρα που χιλιάδες εργαζόμενοι από τις ΔΕΚΟ και τις τράπεζες είναι σε απεργία, να καλέσουν όλη την εκπαίδευση και το δημόσιο, σε γενική πολιτική απεργία αυτή την εβδομάδα, με στόχο την συνέχιση της  μέχρι να πάρει πίσω τα μέτρα ή να πέσει η κυβέρνηση. Χωρίς αιδώ θυσιάζει τους εργαζόμενους και τις κατακτήσεις ενός αιώνα για τα μάτια των αφεντικών του.
Οι εργαζόμενοι έχουν μία και μόνη λύση, να τον ανατρέψουν και να τον προσπεράσουν! Να οργανώσουν οι ίδιοι τους αναγκαίους αγώνες τους.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Μπράτης Δημήτρης- Πρόεδρος ΔΟΕ                              Αθήνα 16/12/ 2010
Παληγιάννης Βασίλης - αιρετός ΚΥΣΠΕ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Με αφορμή τη συνεδρίαση της Επιτροπής για τα θέματα
μεταθέσεων - αποσπάσεων - αναμοριοδοτήσεων σχ. Μονάδων
            Πραγματοποιήθηκε σήμερα (16/12/2010) στο Υπ. Παιδείας η πρώτη συνεδρίαση της επιτροπής που θα εξετάσει τα θέματα:
α) της αναμόρφωσης των Π.Δ. για τις μεταθέσεις,
β) της μοριοδότησης των αποσπάσεων,
γ) της αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων,
Στην επιτροπή συμφωνήθηκε το παρακάτω χρονοδιάγραμμα εργασιών:
  • Να συζητηθεί κατά προτεραιότητα το ζήτημα της μοριοδότησης των αποσπάσεων, έτσι ώστε οι προσεχείς αποσπάσεις του 2011 να γίνουν με μετρήσιμα και αντικειμενικά κριτήρια.
  • Να συνεχιστεί η συζήτηση για το θέμα των κριτηρίων των μεταθέσεων και της αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων, έτσι ώστε οι μεταθέσεις της επόμενης χρονιάς να γίνουν με το νέο νομοθετικό πλαίσιο.
  • Η επόμενη συνάντηση θα γίνει την Τετάρτη 22 Δεκέμβρη 2010 ώρα 9:30.
Μπράτης Δημήτρης
   Παληγιάννης Βασίλης

Κλειστά είναι όλα τα σχολεία του Νομού Ιωαννίνων

Κλειστά είναι όλα τα σχολεία του νομού Ιωαννίνων μετά από απόφαση της Νομαρχίας Ιωαννίνων λόγω της χιονόπτωσης. Το χιόνι έφτασε τους 15 με 20 πόντους στο νομό, ενώ χιόνισε έντονα και μέσα στα Γιάννενα.Με δυσκολία διεξάγεται η κίνηση των οχημάτων σε πολλά σημεία του οδικού δικτύου του Νομού.Επί ποδός βρέθηκε από τη νύχτα η Τροχαία Ιωαννίνων και περιπολικά εξακολουθούν να κινούνται σε πολλά σημεία του εθνικού οδικού δικτύου.Η Νομαρχία Ιωαννίνων έχει αποστείλει προς κάθε κατεύθυνση 22 μηχανήματα τα οποία παίρνουν μέρος στο έργο του αποχιονισμού ενώ έχουν κινητοποιηθεί και τα μηχανήματα των Δήμων.

Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2010

Σοβαρά επεισόδια στο κέντρο της Αθήνας


Σφοδρές συγκρούσεις μεταξύ αστυνομίας & διαδηλωτών έγιναν σήμερα στην Αθήνα λίγο πριν και μετά την λήξη των μαζικότατων συλλαλητηρίων κατά των τελευταίων αντιλαϊκών μέτρων της Κυβέρνησης του Μνημονίου. Κάηκαν αυτοκίνητα και πυρπολήθηκαν καταστήματα και ένα ξενοδοχείο από μπαράζ μολότοφ.
Ομάδες νεαρών και κουκουλοφόρων «γνωστών - αγνώστων» ξήλωναν πεζοδρόμια και πετούσαν τις πέτρες σε αστυνομικούς που τους απαντούσαν με μαζική χρήση δακρυγόνων. Γενικά η ατμόσφαιρα στο κέντρο ήταν αποπνικτική απο τα δακρυγόνα.
Ξένα πρακτορεία ειδήσεων χαρακτηρίζουν την κατάσταση που επικρατεί στην Αθήνα «χαοτική» και τις σημερινές συγκρούσεις ως τις χειρότερες από την αρχή της οικονομικής κρίσης.
Μεταξύ των θυμάτων των προβοκατόρων και ο βουλευτής της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης που προπηλακίσθηκε από δήθεν διαδηλωτές της ΑΔΕΔΥ, η οποία πρέπει να δώσει εξηγήσεις για το επεισόδιο.
Η άνανδρη αυτή επίθεση έκανε μεγάλη αίσθηση στο σύνολο του πολιτικού κόσμου. Μάλιστα χρειάστηκε μεγάλη αστυνομική δύναμη, ο βουλευτής, για να μην λιντσαριστεί από τους προβοκάτορες. Εκτός από τα χτυπήματα στο πρόσωπο, ο Κωστής Χατζηδάκης χτυπήθηκε και στην πλάτη αλλά δεν πήγε στο νοσοκομείο.
Είναι απόλυτα παραδεκτό ότι η σημερινή απεργία των ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ σημείωσε καθολική επιτυχία.

ΕΘΝΙΚΗ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ

ΕΚΤΑΚΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΠΡΟΓΝΩΣΗΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΚΑΙΡΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΕΞΕΔΩΣΕ Η ΕΘΝΙΚΗ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
Περισσότερα:
http://www.hnms.gr/hnms/greek/warning/warnings_html

Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2010

Άνοιξε σήμερα το πρωί η Εγνατία στην Πεδινή

Άνοιξε σήμερα το πρωί η Εγνατία στο πλημμυρισμένο σημείο στην Πεδινή, αφού αποσύρθηκαν από το οδόστρωμα τα νερά που είχαν μαζευτεί από τις έντονες βροχοπτώσεις με αποτέλεσμα η κυκλοφορία για Ηγουμενίτσα να διεξάγεται κανονικά.  Η Εγνατία σε αυτό το σημείο παρέμεινε κλειστή για δέκα μέρες.

Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2010

Οι αλλαγές στο Ασφαλιστικό

από ΕΘΝΟΣ
Δημοσιευμένο Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2010
Εκτύπωση

Οι αλλαγές στο Ασφαλιστικό
Ολες οι νέες ρυθμίσεις για τα όρια ηλικίας και τις συντάξεις, που αφορούν τους εργαζόμενους σε Δημόσιο, ΔΕΚΟ, τράπεζες, ιδιωτικούς υπαλλήλους και αυτοαπασχολούμενους
Ριζικές αλλαγές στα όρια ηλικίας, αλλά και επιμέρους ρυθμίσεις για τις συντάξεις θα «φέρει» το 2011. Οι αλλαγές αυτές προβλέπονται στον τελευταίο, αλλά και σε παλαιότερους ασφαλιστικούς νόμους και υλοποιούνται σε... δόσεις.
Οι κυριότερες ανατροπές στο Ασφαλιστικό -που θα τεθούν σε ισχύ τη νέα χρονιά- αφορούν τα όρια ηλικίας για τη συνταξιοδότηση. Με τις ασφαλιστικές παρεμβάσεις του καλοκαιριού έρχονται αλλαγές στο Δημόσιο, στο ΙΚΑ, στα Ταμεία του ευρύτερου δημόσιου τομέα (ΔΕΚΟ και τράπεζες), αλλά και στο Ενιαίο Ταμείο Ανεξάρτητα Απασχολουμένων.
Οι ρυθμίσεις αυτές αφορούν κατά κύριο λόγο όσους ασφαλίστηκαν για πρώτη φορά από την 1η Ιανουαρίου 1983 έως και τις 31 Δεκεμβρίου 1992, ενώ περιορισμένη έκταση έχουν οι αλλαγές για τους υπόλοιπους ασφαλισμένους. Μεγάλες είναι οι αλλαγές για τις μητέρες ανηλίκων, καθώς σταδιακά -ξεκινώντας από το 2011- τα όρια συνταξιοδότησης θα εξισωθούν με αυτά των αντρών.
Ωστόσο δεν υπάρχει καμία αλλαγή για όσους προλάβουν να θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2010. Οι συγκεκριμένοι ασφαλισμένοι μπορούν να παραμείνουν στην εργασία τους χωρίς να υπάρξει καμία αλλαγή στο συνταξιοδοτικό καθεστώς τους.
«Παράθυρο» για την ταχύτερη έξοδο από την αγορά εργασίας προσφέρει η αναγνώριση πλασματικών ετών ασφάλισης, τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις οδηγούν και σε μεγαλύτερη σύνταξη. Από τη νέα χρονιά οι ασφαλισμένοι μπορούν να αναγνωρίσουν έως και τέσσερα πλασματικά έτη και μάλιστα παρέχεται έκπτωση 30% για την εξαγορά της στρατιωτικής θητείας.
Οσον αφορά τις αλλαγές στις συντάξεις υπάρχουν κερδισμένοι και χαμένοι. Για παράδειγμα, οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι ασφαλισμένοι στα Ταμεία των ΔΕΚΟ και των τραπεζών θα δουν το ποσοστό αναπλήρωσης να μειώνεται (με βάση όσα προβλέπονται σε παλαιότερους νόμους).
Διαδοχική ασφάλισηΘετικές είναι οι εξελίξεις για όσους έχουν διαδοχική ασφάλιση, καθώς αλλάζουν οι συντελεστές υπολογισμού των συντάξεων. Ετσι όσοι αποχωρήσουν τη νέα χρονιά και καλύπτονται από τουλάχιστον δύο Ταμεία θα δουν τη σύνταξή τους να αναπροσαρμόζεται (όταν εμπλέκεται Ταμείο μισθωτών).
Οι αλλαγές αγγίζουν και όσους μπουν για πρώτη φορά στην αγορά εργασίας τη νέα χρονιά. Για τους συγκεκριμένους εργαζόμενους (που θα ασφαλιστούν για πρώτη φορά το 2011) αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού των συντάξεων και για το τελικό ποσό -όταν φτάσει η ώρα της συνταξιοδότησης- θα υπολογίζονται η βασική και η αναλογική σύνταξη (το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί σταδιακά και για τους παλαιούς ασφαλισμένους μετά το 2015).
  • Σημειώνεται πως για την έκδοση του οδηγού πολύτιμη ήταν η συμβολή του δικηγόρου Διονύση Ρίζου, ο οποίος ειδικεύεται σε ασφαλιστικά θέματα.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΚΚΑΛΙΑΡΗ

Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2010

Το τέλος του φαύλου κύκλου


Του Σωκρατη Tσιχλια
E λοιπόν ναι, σήμερα, Δεκέμβριος του 2010, μεσούσης της κρίσης, θα μπορούσα να σας υποδείξω μία ντουζίνα επαγγελματίες που δεν κόβουν αποδείξεις, παρά μόνο μετά από επίμονο αίτημα των πελατών τους, εμφανώς δυσφορούντες και οπωσδήποτε προσθέτοντας τον ΦΠΑ στο αρχικώς συμφωνηθέν ποσό.
Στην άναρχη, κακομαθημένη ελληνική κοινωνία, η πλειονότητα των επαγγελματιών αρνείται να φορολογηθεί κατ’ αναλογίαν των εσόδων της. Την ίδια ώρα που απαιτεί με πόζα κατοίκου του Μονάχου δωρεάν παιδεία, υγεία, πυρόσβεση, αστυνόμευση κ.λπ. Είναι άνθρωποι του «μόχθου», υδραυλικοί, ελαιοχρωματιστές, κηπουροί και ηλεκτρολόγοι, αλλά και μικρομεσαίοι επιχειρηματίες καθώς και πλήθος άλλων. Τους ξέρουμε και μας ξέρουν, συναλλασσόμαστε μαζί τους, τους υποθάλπουμε. Είναι οι ίδιοι που όταν πέσουν στα χέρια επιτήδειων χειρουργών στα κρατικά νοσοκομεία πληρώνουν έως και 3.000 «μαύρα» για μια εγχείρηση ρουτίνας. Ακόμη κι αν δεν έχουν...
Φαίνεται ότι ο υπουργός Υγείας αγνοεί αυτό που έχει συμβεί στη συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων που είχαν την ατυχία να χειρουργηθούν σε κρατικό νοσοκομείο. Εκτός αν δεν το αγνοεί και το αποσιωπά. Στη χώρα της υποκρισίας κανείς δεν μιλάει γι’ αυτό. Ούτε και οι παθόντες. Αλλά ούτε και κανείς αγανακτεί, γιατί ένας καθηγητής Πανεπιστημίου αμείβεται με μισθό τουλάχιστον πέντε φορές μικρότερο από τις απολαβές και της τελευταίας τηλεοπτικής μετριότητας που κάτι παρουσιάζει σε αυτό το γελοίο παζάρι της δήθεν ενημέρωσης. Στην ίδια τρελή χώρα, χιλιάδες ταλαίπωροι γονείς πληρώνουν δεκάδες χιλιάδες ευρώ, επίσης «μαύρα», για τα ιδιαίτερα και τα φροντιστήρια των παιδιών τους. Πουθενά αλλού στον κόσμο δεν συμβαίνει.
Η μάχη για τον εκσυγχρονισμό της Ελλάδος δεν είναι ηθική επιταγή, είναι όρος επιβίωσης. Το ελληνικό παράδοξο πρέπει να αποκεφαλιστεί μία κι έξω. Χωρίς συμβιβασμούς, χωρίς συμψηφισμούς. Δεν μπορείς να πιάσεις τον υδραυλικό και να αφήσεις τον γιατρό, να κυνηγήσεις τον φροντιστή και να κάνεις τα στραβά μάτια στον καταστηματάρχη... κ.λπ. Ή τελειώνεις τον φαύλο κύκλο ή σε τελειώνει. Ή όλοι μαζί θα χαθούμε ή όλοι μαζί θα σωθούμε. Θέλουμε;
http://www.kathimerini.gr/

Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ

   Αριθμ. Πρωτ. 1540                                                                   Αθήνα   10/12/2010

                                          Προς
                                                                                                  τους Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε.
           

ΘΕΜΑ : Συνδρομή προς τη Δ.Ο.Ε.

 

Συνάδελφοι,


Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., απαντώντας σε ερωτήματα, σχετικά με το ύψος της συνδρομής, σας ενημερώνει για τα εξής:

1.      Σύμφωνα με το άρθρο 33 παρ. 2 του καταστατικού της ΔΟΕ η συνδρομή προς την ομοσπονδία  ΔΕΝ ΚΑΘΟΡΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΔΟΕ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ.  Η συνδρομή προς τη ΔΟΕ είναι 34€ κατ’ έτος για τους μόνιμους και αναπληρωτές και 10€ κατ’ έτος για τους αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου και τους ωρομίσθιους. Από τα χρήματα αυτά 3€ κατά μέλος πηγαίνουν στην ΑΔΕΔΥ (200.000€ το χρόνο περίπου) και 1€ στις διεθνείς οργανώσεις. Στη ΔΟΕ παραμένουν 30€ και 7€ κατά μέλος αντίστοιχα. Παρά την παραπάνω καταστατική δέσμευση στο Δ.Σ. της ΔΟΕ βρίσκεται σε εξέλιξη μια σοβαρή συζήτηση, όπου έχουν κατατεθεί προτάσεις αλλά δεν έχει γίνει ως τώρα δυνατό να ληφθεί ομόφωνη απόφαση (κάτι που είναι απαραίτητο για να γίνουν αλλαγές που θα επικυρωθούν από τη Γ.Σ. του καλοκαιριού). Η πρόταση που διατυπώνεται, για συνδρομή 20€ κατά μέλος,  σημαίνει ακύρωση όλων των σημαντικών δράσεων της Ομοσπονδίας (αγωνιστικές κινητοποιήσεις, Γενικές Συνελεύσεις του κλάδου, Ολομέλειες Προέδρων, κλπ), αφού τα 4/5 της συνδρομής καλύπτουν αυτές τις ανάγκες και τα υπόλοιπα τα λειτουργικά έξοδα της Ομοσπονδίας (μισθοί υπαλλήλων, λογαριασμοί, κλπ.).
2.      Επειδή το θέμα της συνδρομής αποτελούσε σημείο τριβής και αντιπαραθέσεων στις Γ.Σ. του κλάδου, στη Γενική Συνέλευση του 1993 αποφασίστηκε να υπολογίζεται, η συνδρομή, με πάγιο τρόπο. Είναι το 0,32% του βασικού μισθού του νεοδιόριστου εκ/κού. Από τότε, εδώ και δύο δεκαετίες, περίπου, αυτή η απόφαση δεν έχει αλλάξει σε καμιά Γενική Συνέλευση. Η φετινή συνδρομή, η οποία παραμένει επί τριετία σταθερή, (χωρίς καμία αύξηση) αποφασίστηκε στην 79η Γ.Σ. του κλάδου, από τους 700 αντιπροσώπους. Η απόφαση, μάλιστα, για  το ύψος της συνδρομής των ωρομίσθιων συναδέλφων ήταν ομόφωνη (78η Γ.Σ.).
3.      Το ΔΣ της ΔΟΕ έχει αποφασίσει τη δημιουργία αποθεματικού 250.000 €, κατ’έτος, για τη δημιουργία Κεντρικού Απεργιακού Ταμείου, με  στόχο τη στήριξη των αγώνων του κλάδου και την καλύτερη προβολή των αιτημάτων μας. Για το σκοπό αυτό έχει, ήδη, αποφασίσει την αναπροσαρμογή όλων των εξόδων της Ομοσπονδίας και τον περιορισμό τους, καθώς επίσης τη μη πραγματοποίηση του ετήσιου συνεδρίου ΔΟΕ-ΠΟΕΔ,  την αλλαγή στον τρόπο έκδοσης του Διδασκαλικού Βήματος (ηλεκτρονικά) κλπ.
4.      Επισημαίνουμε, επίσης, ότι η ΔΟΕ δεν έχει άλλους οικονομικούς πόρους, πέρα από τη συνδρομή των συναδέλφων. Ούτε δάνεια έχει πάρει ποτέ, ούτε επιχορηγήσεις. Διαχειρίζεται με φειδώ και περίσκεψη τα χρήματα των συναδέλφων. Εξάλλου, τα οικονομικά της ΔΟΕ, όπως γνωρίζετε, ελέγχονται από διαπαραταξιακή οικονομική επιτροπή, από την Ελεγκτική Επιτροπή της ΔΟΕ, από ορκωτό λογιστή και εγκρίνονται από το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και από τη Γενική Συνέλευση του κλάδου.

Τέλος, πιστεύουμε ότι το ζήτημα της συνδρομής δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι πεδίο αντιπαράθεσης στη δύσκολη συγκυρία που διανύουμε. Λειτουργεί, μάλιστα, εντελώς αποπροσανατολιστικά. Στην 80η Γ.Σ. του κλάδου, τον προσεχή Ιούνιο, στο πλαίσιο της συζήτησης για τον προϋπολογισμό της επόμενης χρονιάς θα μας δοθεί η δυνατότητα να συζητήσουμε ξανά όλα τα οικονομικά θέματα του κλάδου, και το θέμα της συνδρομής, λαμβάνοντας υπόψη αφενός μεν τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, αφετέρου δε τις ανάγκες της Ομοσπονδίας.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Ο Πρόερδρος                                                Ο Γραμματέας

          Μπράτης Δημήτρης                                   Οικονόμου Τριαντάφυλος

Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2010

ΕΚΤΑΚΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΠΡΟΓΝΩΣΗΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΚΑΙΡΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ

Την κατιούσα θα πάρει από αύριο το πρωί ο υδράργυρος, με χιόνια και αισθητή πτώση της θερμοκρασίας. Η ΕΜΥ εξέδωσε δελτίο επικίνδυνων καιρικών φαινομένων...
περισσότερα:
http://www.hnms.gr/hnms/greek/warning/warnings_html

Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010

ΔΟΕ - Επίσχεση εργασίας αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ

ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ
Αρ. Πρωτ.1538
Αθήνα  8/12/2010
Προς
Τους Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε.
Θέμα: Επίσχεση εργασίας αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ
Συνάδελφοι,
            Το Δ.Σ. της ΔΟΕ, στη σημερινή του συνεδρίαση (8-12-2010), και αφού έλαβε υπόψη του το γεγονός ότι οι αναπληρωτές που προσελήφθησαν μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, παραμένουν απλήρωτοι επί τρίμηνο (Σεπτέμβρης - Οκτώβρης - Νοέμβρης), παρά τις διαβεβαιώσεις του Υπ. Παιδείας, ομόφωνα αποφάσισε να καλέσει τους συναδέλφους αναπληρωτές ΕΣΠΑ να προβούν σε επίσχεση εργασίας, καταθέτοντας σχετική δήλωση στις Δ/νσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, από την  Πέμπτη 16 του Δεκέμβρη 2010 (με ευθύνη των Συλλόγων Π.Ε).
            Καλούμε  τους  Συλλόγους εκπαιδευτικών Π.Ε. να ενημερώσουν σχετικά τους συναδέλφους, να οργανώσουν την κατάθεση των δηλώσεων επίσχεσης εργασίας,   καθώς επίσης και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, τις μέρες επίσχεσης, στις Δ/νσεις Εκπαίδευσης. Για οποιαδήποτε επιπλέον διευκρίνηση μπορείτε να απευθύνεσθε στα μέλη του Δ.Σ. της ΔΟΕ και στο Νομικό Σύμβουλο. (Σας αποστέλλουμε τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβούλου της ΔΟΕ και υπόδειγμα δήλωσης).
H γνωμοδότηση του Νομικού Συμβούλου της ΔΟΕ και υπόδειγμα δήλωσης σε επεξεργάσιμη μορφή.

Για τοΔ.Σ. της ΔΟΕ
         Ο Πρόεδρος                             Ο Γραμματέας
                Μπράτης Δημήτρης                  Οικονόμου Τρανάφυλλος

Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2010

Προσλήψεις Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Το Υπ.ΠΔ.Β.Μ.Θ. ανακοίνωσε προσλήψεις προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών  ΠΕ70-Δασκάλων ( 109) και ΠΕ60-Νηπιαγωγών (53), για την κάλυψη των λειτουργικών κενών σε σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για ανάληψη υπηρεσίας από την Τετάρτη 08 Δεκεμβρίου έως και την Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010, και θα τοποθετηθούν προσωρινά με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, σε κενές θέσεις των σχολείων της περιοχής που προσλήφθηκαν, μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.
Δείτε τους πίνακες:

Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2010

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ

Αρ. Πρωτ.1525
Αθήνα  6/12/2010
Προς
1. Tην Υφυπουργό Παιδείας                
κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου
2.  Το Γ.Γραμματέα του Υπ.Παιδείας
κ. Βασίλη Κουλαϊδή
3 Τον Ειδικό Γραμματέα του Υπ. Παιδείας
κ. Μιχάλη Κοντογιάννη
ΚΟΙΝ: Συλλόγους Εκ/κών Π.Ε.
        
Θέμα: Πληρωμή αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ
κυρία Υφυπουργέ,
κύριε Γεν. Γραμματέα,
κύριε Ειδ. Γραμματέα,

            Το Δ.Σ της ΔΟΕ καταγγέλλει το απαράδεκτο γεγονός, τρεις μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, να μην έχουν πληρωθεί οι αναπληρωτές που προσελήφθησαν μέσω ΕΣΠΑ.
            Παρά τις διαβεβαιώσεις που δόθηκαν, από την πλευρά σας, στη συνάντηση που είχαμε στις 23/11/2010, ότι θα πληρωθούν όλοι μέχρι τέλος Νοέμβρη, ελάχιστοι συνάδελφοί μας έχουν πληρωθεί, και μάλιστα ΜΟΝΟ για το μήνα Σεπτέμβρη.
            Το Δ.Σ. της ΔΟΕ σας καλεί, για μια ακόμη φορά, να προβείτε, άμεσα, σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να καταβληθούν τις επόμενες ημέρες τα δεδουλευμένα και των τριών μηνών (Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου – Νοεμβρίου, καθώς και το δώρο Χριστουγέννων) στους συναδέλφους μας
Σε κάθε άλλη περίπτωση θα υπάρξει δυναμική αντίδραση του κλάδου. 
Για το Δ.Σ. της ΔΟΕ
Ο Πρόεδρος                                                   Ο Γενικός Γραμματέας 

Μπράτης Δημήτρης                                         Οικονόμου Τριαντάφυλλος

Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2010

Κλειστή η Εγνατία

 Λίγο πριν τον κόμβο Ιωαννίνων, στην Πεδινή, τα νερά πέρασαν πάνω από την Εγνατία με αποτέλεσμα να διακοπεί η συγκοινωνία από Ηγουμενίτσα  προς Ιωάννινα και να διεξάγεται από το παλαιό εθνικό δίκτυο.

Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2010

ΕΝΑΡΞΗ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2010-11

Το Περιφερειακό Επιμορφωτικό Κέντρο Ιωαννίνων  στο πλαίσιο της διοργάνωσης της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Α/θμιας  και  Β/θμιας  Εκπαίδευσης  Σχολικού  Έτους 2010-11 ανακοίνωσε το Πρόγραμμα της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης  για τους συναδέλφους των νομών της Περιφέρειας Ηπείρου, Λευκάδας και Κέρκυρας.   
Περισσότερα στην ιστοσελίδα του ΠΕΚ: www.pekioanninon.gr

Κραυγή απόγνωσης από τα άτομα με αναπηρία

Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2010
Εκτύπωση Αποστολή με Email
Μικρό μέγεθος γραμματοσειράς Μεσαίο μέγεθος γραμματοσειράς Μεγάλο μέγεθος γραμματοσειράς
Προσθήκη στο Delicious Προσθήκη στο Facebook Προσθήκη στο Newsvine Bookmark Προσθήκη στο Twitter
Ηταν μια διαδήλωση διαφορετική από τις άλλες. Και με απόλυτα δίκαια αιτήματα. Περίπου 3.000 συμπολίτες μας με αναπηρίες και οι συγγενείς τους διαδήλωσαν χθες στη Βουλή ζητώντας το αυτονόητο: ίσα δικαιώματα, συμμετοχή και πρόσβαση, με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Ακουσε κανείς;


Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=46&ct=60&artId=324494&dt=04/12/2010#ixzz178CWptpP

ΤΑ ΝΕΑ On-line Προβλήματα στη δυτική Ελλάδα από το κύμα κακοκαιρίας

Ισχυρές βροχές και καταιγίδες 4/12/2010

Από τη δυτική Ελλάδα ξεκίνησε η επιδείνωση του καιρού με κύρια χαρακτηριστικά τις ισχυρές βροχές και καταιγίδες.

Προβλήματα στο δήμο Αχέροντα Θεσπρωτίας, ενώ δεκάδες κλήσεις έχει δεχθεί η Πυροσβεστική στην πόλη των Ιωαννίνων.

Τα φαινόμενα θα επεκταθούν σταδιακά και στην υπόλοιπη χώρα.  Συγκεκριμένα, το πρωί του Σαββάτου τα φαινόμενα θα επεκταθούν στη δυτική Πελοπόννησο, τη δυτική και κεντρική Μακεδονία και τη Θεσσαλία (κυρίως τη δυτική και βόρεια), το απόγευμα στην ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη και προς το βράδυ στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου (κυρίως στα βόρεια).

Από το απόγευμα του Σαββάτου η κακοκαιρία θα παρουσιάσει ύφεση από τα δυτικά και αργά το βράδυ του Σαββάτου τα ισχυρά φαινόμενα θα περιορισθούν στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, αλλά και εκεί θα ασθενήσουν γρήγορα.

Βροχές και καταιγίδες θα εκδηλωθούν στις περισσότερες περιοχές της χώρας (συμπεριλαμβανομένης και της Αττικής), αλλά θα είναι μικρότερης έντασης και διαρκείας.

Οι νότιοι άνεμοι θα ενισχυθούν πρόσκαιρα, φτάνοντας στο Αιγαίο τα 9 μποφόρ, βαθμιαία και από τα δυτικά θα στραφούν σε βορειοδυτικούς και αργότερα θα ασθενήσουν.

Η θερμοκρασία θα σημειώσει πτώση στη δυτική και τη βόρεια Ελλάδα, ενώ την Κυριακή προβλέπεται σημαντική πτώση σε όλη τη χώρα.

Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2010

Υπουργείο Παιδείας: Για το θεσμό του μέντορα


03/12/2010 - 18:27
Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΕΝΤΟΡΑ

Αναγκαιότητα θεσμού και εννοιολογικός προσδιορισμός

Η παροχή υψηλής ποιότητας παιδαγωγικού/διδακτικού έργου και η προσωπική/επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού αποτελούν τους κύριους άξονες προτεραιότητας του «Νέου Σχολείου». Οι εν λόγω άξονες προϋποθέτουν τα εξής:
α) ομαλή ένταξη/προσαρμογή του στην εκάστοτε σχολική πραγματικότητα,
β) διαρκή παιδαγωγική/διδακτική καθοδήγησή του,
γ) συναισθηματική στήριξή του.
Για το σκοπό αυτό υιοθετείται η εισαγωγή του θεσμού του «Μέντορα» στο εκπαιδευτικό μας σύστημα: για κάθε νεοδιοριζόμενο εκπαιδευτικό ορίζεται ένας παλαιότερος και εμπειρότερός του ως μέντορας.
Η σχέση τους, η οποία θα διέπεται από σαφές θεσμικό πλαίσιο, προσβλέπει στην παροχή εξατομικευμένης βοήθειας από το μέντορα προς το νεοδιοριζόμενο εκπαιδευτικό σχετικά με ζητήματα γενικής και ειδικής διδακτικής, καθώς και με ζητήματα παιδαγωγικής, ψυχολογικής, διοικητικής και επαγγελματικής φύσης. Ο μέντορας λειτουργεί ως πρότυπο για το νεοδιοριζόμενο εκπαιδευτικό, ενώ παράλληλα τον ενθαρρύνει και του παρέχει ευκαιρίες για έμπνευση, αναστοχασμό και αυτοαξιολόγηση στα πλαίσια μιας ισότιμης σχέσης.

Προσόντα και τυπικές προϋποθέσεις επιλογής

Ο μέντορας είναι εκπαιδευτικός με μεγάλη εκπαιδευτική και διδακτική εμπειρία, καθώς και αυξημένα προσόντα, τα οποία οριοθετούνται ως εξής:
·        επιστημονικό υπόβαθρο με έμφαση στην παιδαγωγική/διδακτική κατάρτιση,
·        επάρκεια στη χρήση και αξιοποίηση των Τ.Π.Ε.,
·        εμπειρία σε καινοτόμες δράσεις/προγράμματα και
·        γνώση της κουλτούρας και των ιδιαίτερων συνθηκών άσκησης του εκπαιδευτικού έργου στην περιοχή εργασίας του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού.
Οι τυπικές προϋποθέσεις επιλογής του είναι οι εξής:
α) πενταετής διδακτική προϋπηρεσία και
β) άσκηση διδακτικών καθηκόντων κατά τα δύο αμέσως προηγούμενα σχολικά έτη, από το χρόνο υποβολής της αίτησης.

Διαδικασία και όροι επιλογής
Σε κάθε εκπαιδευτική περιφέρεια καταρτίζονται, ύστερα από τον έλεγχο των σχετικών αιτήσεων, με βάση τον υπηρεσιακό φάκελο του μέντορα και τα παραστατικά για την πλήρωση των τυπικών προϋποθέσεων, οι πίνακες υποψηφίων μεντόρων, ξεχωριστά για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι τελικοί πίνακες που θα προκύψουν θα επικυρώνονται από τον οικείο περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου ΑΠΥΣΠΕ ή ΑΠΥΣΔΕ.
Ο μέντορας για κάθε νεοδιοριζόμενο εκπαιδευτικό θα επιλέγεται από τον τελικό πίνακα και θα ορίζεται από τον οικείο Σχολικό Σύμβουλο σε συνεργασία με το διευθυντή της σχολικής μονάδας, στην οποία έχει τοποθετηθεί. Θα ήταν σκόπιμο να υπηρετεί στην ίδια σχολική μονάδα με το νεοδιοριζόμενο εκπαιδευτικό ή σε άλλη στην περιφέρεια ευθύνης του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου. Στην περίπτωση που αυτό δεν είναι εφικτό ως μέντορας ορίζεται εκπαιδευτικός από όμορη περιφέρεια. Σε δυσπρόσιτες περιοχές και όταν ο μέντορας δεν υπηρετεί στο ίδιο ή γειτονικό σχολείο με εκείνο του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού, θα προβλέπεται ένα μέρος της συνεργασίας να διεξάγεται με ηλεκτρονική αλληλογραφία (e-mentoring). Την τελική ευθύνη για την παραγωγή και τη δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας επικοινωνίας θα αναλάβει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Μετά την επιλογή του ο μέντορας θα παρακολουθεί πρόγραμμα εισαγωγικής επιμόρφωσης και θα εγγράφεται σε «Μητρώο Μεντόρων», το οποίο θα τηρείται σε κάθε περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης.

Καθήκοντα

Τα καθήκοντα του μέντορα είναι τα εξής:
·        Εντοπίζει τις υπηρεσιακές και παιδαγωγικές/διδακτικές ανάγκες του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού και οργανώνει μαζί του πρόγραμμα, που στοχεύει στην κάλυψή τους.
·        Αναλαμβάνει την καθοδήγηση/επιμόρφωση/εμψύχωσή του και του προσφέρει κάθε δυνατή βοήθεια σχετικά με ζητήματα διδακτικής, παιδαγωγικής, ψυχολογικής, διοικητικής και επαγγελματικής φύσης.
·         Μπορεί να καλύπτει τις σχετικές ανάγκες ενός έως και πέντε νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες.

Διάρκεια και περιεχόμενο μεντορικής σχέσης

Η μεντορική σχέση υλοποιείται στα δύο πρώτα έτη της σταδιοδρομίας των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών και έχει το εξής περιεχόμενο:
Κατά τη διάρκεια του 1ου έτους ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη των διδακτικών δεξιοτήτων του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού, καθώς και στις πρακτικές διαχείρισης της τάξης και του επαγγελματικού πλαισίου εν γένει. Συγκεκριμένα, κατά το 1ο έτος προβλέπεται η πραγματοποίηση ικανοποιητικού αριθμού διδασκαλιών, οι οποίες θα διακρίνονται σε α) δειγματικές από το μέντορα με παρατηρητή τον καθοδηγούμενο, β) διδασκαλίες από τον καθοδηγούμενο με παρατηρητή τον μέντορα, γ) διδασκαλίες από κοινού. Στο μέλλον είναι δυνατό η Β’ και η Γ’ φάση της εισαγωγικής επιμόρφωσης των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών στα ΠΕΚ να συνδυαστούν με το 1ο έτος της μεντορικής σχέσης.
Κατά το 2ο έτος υπάρχει αφενός η δυνατότητα διδασκαλιών και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων (επισκέψεις σε μουσεία, βιβλιοθήκες, κέντρα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, εκτέλεση κοινών δημιουργικών διαθεματικών δραστηριοτήτων, οργάνωση μαθημάτων με τη χρήση Τ.Π.Ε. και εκπαιδευτικού λογισμικού, διοργάνωση σχολικών εορτών, διδασκαλία σε εργαστήρια, εξ αποστάσεως διδασκαλία κλπ) από τον μέντορα και έως τριών από το νεοδιοριζόμενο εκπαιδευτικό, αφετέρου πραγματοποίησης έως δέκα συναντήσεων, οι οποίες μεταξύ των άλλων θα επικεντρώνονται στον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου εκ μέρους του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού, σε ζητήματα αξιολόγησης μαθητή, κατ’ οίκον εργασιών, οργάνωσης portfolio εκπαιδευτικού και μαθητών και σε άλλες πιθανές διαστάσεις της μεντορικής σχέσης.

Διδακτικό και υπηρεσιακό ωράριο και άλλες λεπτομέρειες

Για την υλοποίηση της μεντορικής σχέσης και την επίτευξη των στόχων της, το διδακτικό/υπηρεσιακό ωράριο του μέντορα θα διαμορφώνεται ανάλογα με τον αριθμό (1 έως 5) των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών, των οποίων θα αναλαμβάνει τη στήριξη/καθοδήγηση, και τις ιδιαίτερες συνθήκες της κάθε εκπαιδευτικής περιφέρειας. Η μείωση του ωραρίου αρχίζει με τον ορισμό του και την προτείνει μέχρι την 15η Σεπτεμβρίου στο οικείο ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ ο Σχολικός Σύμβουλος που εισηγήθηκε τον ορισμό του. Η τελική απόφαση λαμβάνεται από το ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ, που με βάση τις συνθήκες/χωροταξική κατανομή των σχολικών μονάδων, ρυθμίζει οποιοδήποτε επιπλέον ζήτημα προκύπτει σχετικά με τη μείωση του ωραρίου.
Σε περίπτωση μετάθεσης, συνταξιοδότησης ή μακράς απουσίας του μέντορα από τη σχολική μονάδα στην οποία υπηρετεί, είναι δυνατό να ζητηθεί η αντικατάστασή του. Η αντικατάσταση γίνεται από το Σχολικό Σύμβουλο που όρισε το μέντορα σε συνεργασία με το Διευθυντή του σχολείου, όπου υπηρετεί ο νεοδιοριζόμενος. Η επιλογή του αντικαταστάτη πραγματοποιείται από τον επικυρωμένο πίνακα.
Στη λήξη του 1ου έτους από κοινού μέντορας και νεοδιοριζόμενος εκπαιδευτικός υποβάλλουν υπόμνημα στον οικείο Σχολικό Σύμβουλο σχετικά με τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν, καταθέτοντας παράλληλα και σκέψεις, απόψεις ή και προτάσεις τους για τη βελτίωση του θεσμού και της μεντορικής σχέσης εν γένει. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι αποδελτιώνουν το περιεχόμενο των υπομνημάτων και το εντάσσουν στην ετήσια έκθεσή τους προς τον προϊστάμενο επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης, που κοινοποιείται και στο Π.Ι.

Επιμόρφωση μεντόρων, στήριξη και αξιολόγηση του θεσμού

Οι επιλεγέντες μέντορες θα συμμετάσχουν σε εισαγωγικό πρόγραμμα επιμόρφωσης, που θα διεξάγεται στο οικείο ΠΕΚ και θα τελεί υπό την αιγίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Οι άξονες της επιμόρφωσης θα οριοθετούνται σε γενικές γραμμές ως εξής:ο θεσμός του μέντορα και η φύση της μεντορικής σχέσης, οι βασικές αρχές επιμόρφωσης ενηλίκων, οι τεχνικές συμβουλευτικής των διαπροσωπικών σχέσεων, η διαχείριση προβλημάτων σχολικής μονάδας και τάξης, η διδακτική μεθοδολογία, η εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης και του αναστοχασμού και η σημασία τους στην εκπαιδευτική πράξη και ζωή, οι ιδιαιτερότητες του μαθητικού πληθυσμού και η διαφοροποιημένη διδασκαλία, η αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση, το e-mentoring κλπ.
 

Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2010

ΤΑ ΝΕΑ On-line ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ

ΥΠΕΡΒΟΛΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΩΝ!

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: 2 Δεκεμβρίου 2010
Ανέκαθεν οι πρώτοι οι οποίοι έσπευδαν να κατηγορήσουν τα συνδικάτα για παράλογες επιδιώξεις και διεκδικήσεις που δεν αντέχει η οικονοµία ήταν οι βιοµήχανοι.
Για την ακρίβεια ο Σύνδεσµος Επιχειρήσεων και Βιοµηχανιών, ως εκπρόσωπος των πολύ µεγάλων επιχειρήσεων, ζητούσε πάντα ρεαλισµό στην προβολή των αιτηµάτων των εργαζοµένων.
Σε κάποιες περιπτώσεις είχε δίκιο, αν και κατά τη συνήθη συνδικαλιστική πρακτική τα υπερβολικά αιτήµατα προβάλλονταν κυρίως για ευνόητους διαπραγµατευτικούς λόγους.
Οι εξελίξεις δείχνουν ότι οι βιοµήχανοι θεωρούν αναγκαία την αυτοσυγκράτηση στην προβολή αιτηµάτων, αλλά µόνο σε ό,τι αφορά τους άλλους.
Οι ίδιοι διατηρούν το δικαίωµα να πράττουν τα αντίθετα.
Αυτό προκύπτει από τον µακρύ κατάλογο… επιθυµιών που έθεσε χθες ο ΣΕΒ υπόψη της κυβέρνησης (ρεπορτάζ στη σελ. 9). Σε ορισµένες περιπτώσεις πράττει το αυτονόητο για µια εργοδοτική οργάνωση. Σε άλλες όµως, η λογική του είναι «βρήκαµε παπά, να θάψουµε πέντε - έξι».
Εν µέσω κρίσης και ενώ όλοι πρέπει να αναλογίζονται τη θέση όλων και να κινούνται µε µέτρο, οι βιοµήχανοι ζητούν να κατεδαφιστεί κάθε διευθέτηση των εργασιακών σχέσεων και να παραδοθεί η αγορά εργασίας στην ασυδοσία.
Ενώ η κυβέρνηση τους ζήτησε ευλόγως να αναφέρουν τι εµποδίζει κατά την κρίση τους την επιχειρηµατικότητα, βρίσκουν ότι υπάρχουν... 230 περιπτώσεις στις οποίες πρέπει να αλλάξουν τα πράγµατα – όλες υπέρ τους!
Από τον χρόνο και τα ωράρια εργασίας, το σύστηµα αµοιβών, την ασφάλιση και τις πάσης φύσεως απελευθερώσεις, µέχρι τις αδειοδοτήσεις, τις εκπτώσεις, ακόµη και τον έλεγχο της επιχειρηµατικής δραστηριότητάς τους από τα όργανα της Πολιτείας. Ολα ελεύθερα και όπου βγει. Αυτές οι αξιώσεις των εκπροσώπων της επιχειρηµατικής τάξης δεν απέχουν πολύ από το να χαρακτηριστούν προκλητικές.
Και σίγουρα απέχουν από το πνεύµα µε το οποίο πρέπει να αντιµετωπίσουν τη συγκυρία όλοι οι κοινωνικοί εταίροι.
Με τέτοια αιτήµατα οι βιοµήχανοι δείχνουν ότι αντιµετωπίζουν την κρίση ως ευκαιρία για να κατοχυρώσουν περισσότερα προνόµια και να περιορίσουν τη συµµετοχή τους στην προσπάθεια εξόδου απόαυτήν, άρα το βάρος της να µείνει στις πλάτες των εργαζοµένων.
Αυτή η στάση δικαιώνει την προχθεσινή παρέµβαση του Προέδρου της ∆ηµοκρατίας, ο οποίος ζήτησε να «βάλουν το χέρι στην τσέπη» οι έχοντες.
Στους οποίους ασφαλώς συγκαταλέγονται οι έλληνες βιοµήχανοι.

Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2010

Υπ.Παιδείας:Συγχωνεύσεις και καταργήσεις οργανικών μονάδων

Συγχωνεύσεις και καταργήσεις οργανικών μονάδων προβλέπει κείμενο προτάσεων που , απέστειλε το υπ. Παιδείας σήμερα στις ομοσπονδίες εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ), στον Σύλλογο Εργαζομένων και την Ομοσπονδία Υπαλλήλων της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου, στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και  στα Παιδαγωγικά Τμήματα όλων των Πανεπιστημίων της χώρας,  ζητώντας να καταθέσουν τις προτάσεις τους, μέχρι την Παρασκευή, 10/12/2010. 

Ειδικότερα το κείμενο των  προτάσεων  του υπ. Παιδείας , έχει ως εξής:

Αναβάθμιση της διοίκησης της εκπαίδευσης

Η υφιστάμενη κατάσταση
Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αντανακλά τη γενικότερη εικόνα της δημόσιας διοίκησης, η οποία στη χώρα μας χαρακτηρίζεται από συγκεντρωτισμό και ενίσχυση της εκτελεστικής εξουσίας, αλλά και από την αναποτελεσματικότητα και τις υψηλές περιφερειακές ανισότητες. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα παραμένει, παρά τις όποιες θεσμικές βελτιώσεις, ένα συγκεντρωτικό σύστημα, αφού ελάχιστες ουσιαστικές αρμοδιότητες διοίκησης έχουν μεταφερθεί σε τοπικό-σχολικό επίπεδο. Η εκπαιδευτική πολιτική παράγεται μόνο στην κορυφή της πυραμίδας της διοίκησης (Υπουργείο). Πλήθος εγκυκλίων και νόμων ρυθμίζουν κυρίως κεντρικά και την παραμικρή λεπτομέρεια της λειτουργίας της σχολικής μονάδας, αφήνοντας ελάχιστα περιθώρια για την ανάπτυξη δημιουργικών πρωτοβουλιών και στερώντας το σύστημα από την απαραίτητη ευελιξία και προσαρμοστικότητα μέσα σε ταχύτατα μεταβαλλόμενες συνθήκες. Οι παραπάνω διαπιστώσεις ενισχύονται από τη δημιουργία ενός πληθωριστικού και πολύπλοκου συνόλου οργάνων και λειτουργιών με ιδιαίτερες δυσκολίες στην άσκηση αποτελεσματικής εποπτείας και διαχείρισης.
Άλλα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού συστήματος είναι η πλημμελής επικοινωνία, διασύνδεση και συντονισμός στο εσωτερικό του λόγω των πολλών επιπέδων διοίκησης, ο διεκπεραιωτικός ρόλος των στελεχών και ιδιαίτερα των διευθυντών των σχολικών μονάδων, το γεγονός ότι οι δεσμευτικές κεντρικές αποφάσεις λειτουργούν κάποιες φορές ως άλλοθι αδράνειας, καθώς και η περιορισμένη παιδαγωγική υποστήριξη των εκπαιδευτικών σε επίπεδο σχολικής μονάδας.

Βασικές αρχές και επιδιώξεις
Η αναδιοργάνωση, ο εξορθολογισμός και η αναβάθμιση του συστήματος οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης πρέπει να λαμβάνει υπόψη τα χαρακτηριστικά, την ιστορία και τις εμπειρίες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, την ευρωπαϊκή εμπειρία, αλλά και το σχετικό επιστημονικό - ερευνητικό και εμπειρικό υλικό, με βάση το οποίο έχουν αναπτυχθεί πλούσια κριτική και προτάσεις. Πρέπει επίσης να βασίζεται στις, διεθνώς αποδεκτές ως αποτελεσματικές αρχές της αποκέντρωσης, της υπευθυνότητας, της διαφάνειας, της λογοδοσίας, της ποιότητας και της οικονομικότητας.
Σύμφωνα με τα παραπάνω, η επίτευξη της αποτελεσματικής λειτουργίας του εκπαιδευτικού μας συστήματος προϋποθέτει:
  • Ενίσχυση του επιτελικού και εποπτικού ρόλου του υπουργείου και σαφή προσδιορισμό αρμοδιοτήτων μεταξύ των οργάνων διοίκησης της εκπαίδευσης.
  • Περιορισμό των επιπέδων διοίκησης και διαμόρφωση απλής και ευέλικτης δομής σε λειτουργική αντιστοιχία με το εκπαιδευτικό σύστημα.
  • Αποκέντρωση αρμοδιοτήτων και ενίσχυση του ρόλου των περιφερειακών δομών διοίκησης της εκπαίδευσης στη λήψη και υλοποίηση σημαντικών αποφάσεων.
  • Ενίσχυση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας και της δυνατότητάς της να προγραμματίζει, να οργανώνει, να υλοποιεί, να αξιολογεί το έργο της.
  • Αποτελεσματικό συντονισμό των δομών και υπηρεσιών στήριξης και επιστημονικής – παιδαγωγικής καθοδήγησης του εκπαιδευτικού έργου και της σχολικής μονάδας.
  • Οικονομία μέσων, αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, ολοκλήρωση ηλεκτρονικής σύγκλισης, απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών.

Σε επίπεδο Κεντρικής Υπηρεσίας (ΚΥ), ο οργανισμός του ΥΠ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. αποτελείται από:
  • 5 Γενικές Διευθύνσεις, 4 Ενιαίους Διοικητικούς Τομείς και 2 Ειδικές Υπηρεσίες
  • 40 Διευθύνσεις (εκ των οποίων 9 ανεξάρτητες)
  • 148 Τμήματα και 7 γραφεία.
Το σκεπτικό της αναδιοργάνωσης της ΚΥ βασίζεται στους παρακάτω άξονες:
  • Ενίσχυση των Διευθύνσεων στον επιτελικό, σχεδιαστικό και ελεγκτικό τους ρόλο, με παράλληλη αποκέντρωση των εκτελεστικών αρμοδιοτήτων τους.
  • Ενοποίηση των υπηρεσιών με βάση συγκεκριμένα κριτήρια (π.χ. λειτουργική διάκριση και διαφοροποίηση) στις κατά το δυνατόν λιγότερες οργανικές μονάδες (π.χ. των υπηρεσιών που αντιμετωπίζουν θέματα της Α/θμιας και της Β/θμιας εκπαίδευσης, αυτών που αντιμετωπίζουν θέματα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, των υπηρεσιών οικονομικής διαχείρισης, των υπηρεσιών με μελετητικό προσανατολισμό).
  • Κατάργηση υπηρεσιών των οποίων οι αρμοδιότητες μεταφέρονται σε επιτελικούς εποπτευόμενους φορείς ή στο επίπεδο της περιφέρειας.

Σε επίπεδο περιφερειακών δομών, το σύστημα είναι αναπτυγμένο σε τέσσερα επίπεδα (Περιφερειακή διεύθυνση, Διεύθυνση Εκπαίδευσης σε επίπεδο νομού, Γραφείο Εκπαίδευσης σε επίπεδο επαρχίας, και Σχολική Μονάδα).
Στο επίπεδο της περιφέρειας προτείνεται:
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης αποτελεί βασικό κύτταρο του εκπαιδευτικού σχεδιασμού, μέσω μεταφοράς αρμοδιοτήτων οι κυριότερες από τις οποίες είναι:
  • η εξειδίκευση των εθνικών πολιτικών σε περιφερειακό επίπεδο,
  • η εξειδίκευση και η υλοποίηση των στόχων της εθνικής στρατηγικής για την επιμόρφωση,
  • η οργάνωση και η στήριξη των διαδικασιών αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης,
  • η λήψη αποφάσεων για την ίδρυση, οργάνωση, προαγωγή, συγχώνευση μεταφορά και μετατροπή σχολικών μονάδων.
Στο επίπεδο του νομού η ύπαρξη δύο επιπέδων διοίκησης καθιστά το σύστημα δυσλειτουργικό, ενώ ο αριθμός των υφισταμένων δομών διοίκησης είναι υπερβολικά μεγάλος (450 δ/νσεις και γραφεία), διαμορφώνοντας ένα εξαιρετικά υψηλό κόστος λειτουργίας (ενοίκια κτιρίων, στελέχη, διοικητικοί υπάλληλοι και αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί). Παράλληλα, το σύστημα επιστημονικής – παιδαγωγικής καθοδήγησης και στήριξης του εκπαιδευτικού έργου απαρτίζεται από στελέχη και δομές (Σχολικούς Συμβούλους, Υπεύθυνους Π.Α, ΠΟΛ, Α.Α, ΓΡΑΣΕΠ, ΓΡΑΣΥΠ, ΚΕΣΥΠ, ΚΕΔΔΥ, ΚΠΕ,Π.Ε.Κ.) που δεν λειτουργούν με ξεκάθαρους όρους, συντονισμένα και συντεταγμένα σε ένα λειτουργικό και ιεραρχικό πλαίσιο με ξεκάθαρο προσανατολισμό στο στόχο. 
Προτείνεται:
  • - Αναδιοργάνωση, εξορθολογισμός, ενίσχυση και συντονισμός του συστήματος επιστημονικής – παιδαγωγικής καθοδήγησης και στήριξης του εκπαιδευτικού έργου,
  • - Σύσταση ενιαίας δομής και υπηρεσιακής λειτουργίας υποστήριξης για την Α/θμια και Β/θμια,
  • Κατάργηση των Γραφείων Α/θμιας και Β/θμιας εκπ/σης και περιορισμός των επιπέδων διοίκησης από 2 σε 1,
  • Ενοποίηση των δομών (διοικητικών και καθοδηγητικών - υποστηρικτικών) που αντιμετωπίζουν κοινά θέματα Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, ιδιαίτερα στο πλαίσιο της 9χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης,
  • Εξορθολογισμός της οργανωτικής δομής των Περιφερειακών Υπηρεσιών και βέλτιστη αξιοποίηση του εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού,
  • Βέλτιστη αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων πόρων (μείωση των ενοικιαζόμενων κτιρίων που στεγάζουν τις περιφερειακές υπηρεσίες, συστέγαση όπου είναι δυνατό κ.λ.π.).

Στο επίπεδο της Σχολικής Μονάδας, η ενίσχυση της αυτονομίας της και η μετατροπή της σχολικής μονάδας από φορέα με αποκλειστικά εκτελεστικές αρμοδιότητες σε φορέα γόνιμης υποδοχής και συνδιαμόρφωσης της εκπ/κής πολιτικής αποτελεί κεντρική επιδίωξη. Η απόδοση αυξημένης αυτονομίας στις ΣΜ και η αύξηση των αρμοδιοτήτων των διευθυντών των σχολικών μονάδων καθιστά απαραίτητη τη λήψη μέτρων όπως:
  • Η ευθύνη των οργάνων να συνοδεύεται με την αντίστοιχη εξουσία για την άσκηση όλων των αρμοδιοτήτων,
  • Άρση των επικαλύψεων αρμοδιοτήτων του Δ/ντή με το Σύλλογο Διδασκόντων και τα λοιπά συλλογικά όργανα,
  • Επανεξέταση του διδακτικού ωραρίου των διευθυντών των σχολείων, 
  • Ενίσχυση των ΣΜ με ειδικούς, οι οποίοι θα καλύπτουν ομάδες σχολείων (ψυχολόγος, κοινωνικός λειτουργός),
  • Απόδοση ουσιαστικού ρόλου και αποφασιστικών αρμοδιοτήτων σε συλλογικά όργανα,
  • Εκσυγχρονισμός και ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των συλλογικών οργάνων,
  • Ενίσχυση της αυτονομίας των ΣΜ στον προϋπολογισμό και τη διαχείριση των πιστώσεων για λειτουργικές δαπάνες με βάση τις ανάγκες και τον προγραμματισμό της ΣΜ, όπως προκύπτει από τη διαδικασία αυτοαξιολόγησης,
  • Εξορθολογισμός ωραρίου εκπ/κών Α/θμιας και Β/θμιας εκπ/σης,
  • Ενοποίηση – συγχώνευση ΣΜ,
  • Ενίσχυση των θεσμών κοινωνικής λογοδοσίας.