Τετάρτη 6 Απριλίου 2011

ΔΟΕ


Αρ. Πρωτ.1953
Αθήνα  6/4/2011
Προς
το Γ. Γραμματέα ΥΠ.Δ.Β.Μ.Θ.
κ. Βασίλη Κουλαϊδή
ΚΟΙΝ:
1. Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
2. Μ.Μ.Ε. (συντάκτες εκπ/κού ρεπορτάζ)


Θέμα: Μη κάλυψη εξόδων εκτός έδρας για την εισαγωγική επιμόρφωση εκπ/κών

            Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του για την απαράδεκτη τακτική της πολιτείας να αθετεί και μάλιστα με καθυστέρηση τριετίας, όσα υπηρεσίες της, με έγγραφά τους (ΠΕΚ Πειραιά, αρ.πρωτ 1968/21.8.2008), έχουν ορίσει.
            Συγκεκριμένα, τον Αύγουστο του 2008, 201 συνάδελφοι διορίστηκαν στο νομό Κυκλάδων. Τους ζητήθηκε να συμμετάσχουν υποχρεωτικά σε επιμορφωτικά σεμινάρια 2 εβδομάδων στην Ερμούπολη της Σύρου. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί προερχόμενοι απ’ όλα τα σημεία της Ελλάδας αναγκάστηκαν να διαμείνουν στη Σύρο– προκειμένου να «επιμορφωθούν» - από  25/8/2008 έως 5/9/2008, καλύπτοντας τα προσωπικά τους έξοδα μόνοι τους (διαμονή – διατροφή – εισιτήρια) γνωρίζοντας ότι αυτά τα χρήματα θα τους επιστρεφόταν εξ’ ολοκλήρου, αφού καταθέσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
            Παρ’ όλα αυτά μετά από σχεδόν τρία χρόνια και αντί οι συνάδελφοι να πάρουν ολόκληρο το ποσό που δικαιούνταν σύμφωνα με τις αποδείξεις που ο καθένας είχε καταθέσει (ένα ποσό γύρω στα 700-800 ευρώ) μπήκαν στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς ΜΟΝΟ 300 ευρώ!!!
            Αναρωτιόμαστε, μπορεί άραγε κανείς να διαμείνει 2 ολόκληρες εβδομάδες στα τέλη του Αυγούστου στη Σύρο με μόλις 300 ευρώ;
            Ζητάμε, από τους αρμόδιους, να αποζημιωθούν οι συνάδελφοί μας με βάση όσα το ΠΕΚ Πειραιά είχε καθορίσει με την εγκύκλιό του. 
Για το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
Ο Πρόεδρος                                                         Ο Γενικός Γραμματέας



Μαντάς Κομνηνός                                                   Οικονόμου Τριαντάφυλλος

Υπ.Παιδείας

Δελτίο Τύπου                                             06/04/2011

Έναρξη Δημόσιας Διαβούλευσης του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Ξεκίνησε, σήμερα 06/04/2011, η  δημόσια διαβούλευση του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων στην ιστοσελίδα της ανοιχτής διακυβέρνησης (www.opengov.gr) με θέμα: «Πρώτα ο Μαθητής» – «Πρώτα η Σχολική Μονάδα» Νέα Διοίκηση για το Νέο Σχολείο.
Η διαβούλευση θα διαρκέσει έως και τις 15/04/2011.
Τα κείμενα και επιπλέον ενημερωτικό υλικό είναι αναρτημένα στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.opengov.gr/ypepth/?p=854

Υπ.Π.Δ.Β.Μ.Θ.

                                        05/04/2011
                                                                                                                      
Δελτίο Τύπου                                             

Από το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται:  
α) Η ημερομηνία λήξης των μαθημάτων,
β) Το πρόγραμμα των πανελληνίων εξετάσεων του έτους 2011 για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και
γ) η περίοδος των ενδοσχολικών εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.

1. Λήξη μαθημάτων σχολικού έτους 2010 – 2011 στις 10 Μαΐου 2011
             
2.  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ  ΤΑΞΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑΣ Β΄) ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

ΗΜΕΡΑ

ΗΜΕΡ/ΝΙΑ
ΜΑΘΗΜΑ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΠΕΜΠΤΗ
12 - 5 - 2011
-ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ
14 - 5 - 2011
-ΒΙΟΛΟΓΙΑ
-ΦΥΣΙΚΗ
-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ
-ΙΣΤΟΡΙΑ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ
16 - 5 - 2011
-ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ

ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΥΚΛΩΝ)
ΤΕΤΑΡΤΗ
18 - 5 - 2011
-ΙΣΤΟΡΙΑ
-ΒΙΟΛΟΓΙΑ
-ΧΗΜΕΙΑ – ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ

-ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
(ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΧΝ/ΓΙΑΣ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
(ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ)
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
 20 - 5 - 2011
-ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

-ΦΥΣΙΚΗ
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ

ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΥΚΛΩΝ)
ΔΕΥΤΕΡΑ
23 - 5 - 2011
-ΛΑΤΙΝΙΚΑ
-ΧΗΜΕΙΑ
-ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ

-ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΧΝ/ΓΙΑΣ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ)
ΤΕΤΑΡΤΗ
25 - 5 - 2011
-ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ

ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ




Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερησίων και εσπερινών Λυκείων.
Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις  08.00 π.μ.
Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.

3.  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄) ΚΑΙ
ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ  ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ  Β΄)
       
ΗΜΕΡΑ
ΗΜΕΡ/ΝΙΑ
                   ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΕΜΠΤΗ
19 - 5 - 2011
-ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΤΡΙΤΗ
24 - 5 - 2011
-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ι
ΠΕΜΠΤΗ
26 - 5 - 2011
-ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
-ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ
-ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΙΙ
-ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ ΙΙ
-ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΙΙ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
27-5-2011
-ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΨΥΞΗΣ
-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΚΤΥΠΩΣΕΩΝ
-ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΙΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ-ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ
-ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
-ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ
28-5-2011
-ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ
-ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
-ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ
-ΔΟΜΗΜΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
-ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΦΟΡΤΙΩΝ

ΔΕΥΤΕΡΑ
30-5-2011
-ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ
-ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΙΙ
-ΦΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
-ΑΡΧΕΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
-ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ ΙΙ
-ΜΗΧΑΝΕΣ ΠΛΟΙΟΥ Ι
ΤΡΙΤΗ
31-5-2011
-ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ
-ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
-ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΝΑΤΟΜΙΑΣ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ΙΙ
-ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΙΙ
-ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΠΙΟΥ

ΤΕΤΑΡΤΗ
1-6-2011
-ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
-ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ
-ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
-ΑΓΩΓΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
-ΑΝΘΟΚΗΠΕΥΤΙΚΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ

            

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερησίων και εσπερινών Λυκείων.
Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις  08.00 π.μ.
Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες, εκτός από τα μαθήματα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο και Γραφιστικές Εφαρμογές, για τα οποία η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις (4) ώρες.
Όπως είναι γνωστό οι υποψήφιοι των Εσπερινών ΕΠΑΛ (Ομάδα Α΄) εξετάζονται μόνο στα 2 μαθήματα Γενικής Παιδείας: Νεοελληνική Γλώσσα και Μαθηματικά Ι.

4. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

ΗΜΕΡΑ
ΗΜΕΡ/ΝΙΑ
                 ΜΑΘΗΜΑ
ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ
11/6/2011
ΑΓΓΛΙΚΑ 
17.00 μ.μ
ΤΡΙΤΗ
14/6/2011
ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ
08.30 π.μ
ΤΕΤΑΡΤΗ
15/6/2011
ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
08.30 π.μ
ΠΕΜΠΤΗ
16/6/2011
ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ
 - ΙΣΠΑΝΙΚΑ
08.30 π.μ
17.00 μ.μ.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
17/6/2011
ΓΑΛΛΙΚΑ  
08.30 π.μ
ΣΑΒΒΑΤΟ
18/6/2011
  ΑΡΜΟΝΙΑ
- ΙΤΑΛΙΚΑ
08.30 π.μ
17.00 μ.μ.
ΔΕΥΤΕΡΑ
20/6/2011
ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ
08.30 π.μ

Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις  08.00 π.μ. για όλα τα μαθήματα εκτός των Αγγλικών, των Ισπανικών και των Ιταλικών, για τα οποία πρέπει να προσέλθουν μέχρι τις 16.30 μ.μ .
Η διάρκεια εξέτασης για τα μαθήματα:
- των ξένων γλωσσών και της Αρμονίας είναι τρεις (3) ώρες,
- των  Σχεδίων ( Ελεύθερο και Γραμμικό)  είναι έξι (6) ώρες,
- του ειδικού μαθήματος «ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ» είναι περίπου είκοσι (20) λεπτά.

5. Το πρόγραμμα των επαναληπτικών πανελληνίων εξετάσεων της τελευταίας τάξης των ημερησίων και εσπερινών Γενικών Λυκείων  θα ανακοινωθεί αργότερα.

    
 6. ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ

            Οι  απολυτήριες εξετάσεις για τα μαθήματα που εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας για την Γ΄ τάξη των ημερήσιων και τη Δ΄ τάξη των εσπερινών Γενικών Λυκείων θα ξεκινήσουν στις 27-5-2011 και θα διενεργηθούν με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα που καταρτίζει το κάθε λύκειο χωριστά.       

7. ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΕΠΑΛ  (ΟΜΑΔΑ Α΄ ΚΑΙ Β΄) ΣΕ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ

         Οι απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄ και Β΄) σε επίπεδο σχολικής μονάδας θα ξεκινήσουν στις 2-6-2011 και θα διενεργηθούν με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα που καταρτίζει το κάθε λύκειο χωριστά.      

8 . ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑ Τ.Ε.Φ.Α.Α.

            Ορίζουμε την προθεσμία διεξαγωγής Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) από την Τετάρτη 8-6-2011 μέχρι και την Τετάρτη 22-6-2011.

Σημείωση: Στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις οι υποψήφιοι (μαθητές και απόφοιτοι) που έχουν δηλώσει συμμετοχή είναι: 92.259 για τις εξετάσεις των ημερησίων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ομάδα Β’), 1.068 για τα εσπερινά ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ομάδα Β’), 22.010 για τα ημερήσια ΕΠΑΛ (ομάδα Α’) και 1.133 για τα εσπερινά ΕΠΑΛ (ομάδα Α’).

Τρίτη 5 Απριλίου 2011

Γιατί τα θρησκευτικά;

του Κώστα Γιαννακίδη    

  31/03/2011

Δεδομένης της συγκυρίας η Αννα Διαμαντοπούλου είναι μία τυχερή πολιτικός. Πιθανότατα επειδή το δικαιούται. Διατηρεί ένα χαρτοφυλάκιο που επιτρέπει στον κάτοχό του να έχει όραμα. Την ώρα που ο υπουργός Υγείας βλέπει εφιάλτες, η υπουργός Παιδείας οφείλει να περιγράφει οράματα. Το όραμα της Αννας Διαμαντοπούλου για το νέο Λύκειο περιλαμβάνει και τη μορφή της Μεγαλόχαρης. Προς Θεού, όχι δακρυσμένη και παραπονούμενη όπως συνηθίζει να εμφανίζεται σε όνειρα και λερωμένα τζάμια. Η Μεγαλόχαρη χαμογελάει σαν τη Μόνα Λίζα. Αν το επέτρεπε η θέση Της, μπορεί και να έκλεινε το μάτι στην ιεραρχία. Αλλά δεν πειράζει, αυτό το κάνει η υπουργός. Το νέο Λύκειο, που θα παλιώσει κατά το 2040, έχει στις δύο πρώτες τάξεις του τα θρησκευτικά ως υποχρεωτικό μάθημα. 

Ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την πολιτική στην Ελλάδα σε υποχρεώνει να δεις την υπουργό με κατανόηση. Αν καταργείτο ο υποχρεωτικός χαρακτήρας των θρησκευτικών το Σύνταγμα θα μαύριζε από ράσα. Η ρήξη θα απαιτούσε πολιτικούς πόρους που δεν υπάρχουν, ενώ και η ίδια η υπουργός θα έθετε σε κίνδυνο ακόμα και την επανεκλογή της. Εν τέλει, αν το δεις με κυνισμό, θα πεις ότι η χώρα δεν έχει την πολυτέλεια να ασχοληθεί στη συγκεκριμένη στιγμή με τη θέση των θρησκευτικών στην εκπαίδευση. Εντάξει. Δεν αδικώ την υπουργό, απλώς πλέον έχω λιγότερες προσδοκίες από αυτήν. Αλλωστε το περίγραμμα όσων ανακοίνωσε είναι θετικό και επιχειρεί πραγματικά σύγχρονες τομές που δημιουργούν σκεπτόμενους μαθητές και όχι νευρωτικούς υποψηφίους. Αν ξεχάσουμε το θέμα των θρησκευτικών, η Αννα Διαμαντοπούλου μπορεί να εγγράψει ένα ενδιαφέρον κεφάλαιο στην πολιτική της βιογραφία. 

Ίσως βέβαια να κρύβει κάποιο ξόρκι στο μανίκι της και το περιεχόμενο του μαθήματος να αλλάξει, μετατρέποντας τα θρησκευτικά σε θρησκειολογία. Ομως, μεταξύ μας, ξέρουμε ότι δεν πρόκειται να συμβεί ούτε και αυτό. Ακόμα και αν η εποχή μας ευνοεί τις ανατροπές, το μάθημα των θρησκευτικών βρίσκεται πίσω από μία γραμμή που το πολιτικό προσωπικό διστάζει να διαβεί. Είναι, άλλωστε, γνωστό ότι στα ελληνικά σχολεία μετά βίας διδάσκεται η δαρβινική θεωρία της εξέλιξης, καθώς πρόκειται για θέμα που ενοχλεί την Εκκλησία. Η μισή αμαρτία, λοιπόν, ας βαρύνει την υπουργό και η άλλη μισή όλους εμάς που, ως κοινωνία, φτιάχνουμε το σχολείο του 21ου αιώνα με υποχρεωτικό το μάθημα των θρησκευτικών. Κανένας γονιός δεν θα βγει στο δρόμο για τον Δαρβίνο. Χιλιάδες, όμως, θα έβγαιναν για τους ήρωες της Βίβλου. 

Η υπουργός ίσως δεχθεί κριτική για την κατάργηση της Πληροφορικής από το Λύκειο. Θα ήταν άδικο. Ετσι όπως διδάσκεται η πληροφορική στα ελληνική σχολεία, η διατήρηση της στο Λύκειο θα αποτελούσε κατασπατάληση διδακτικών ωρών. Αν έχεις φτάσει στην εφηβεία χωρίς να γνωρίζεις πως να χρησιμοποιείς υπολογιστή, τότε το Λύκειο δεν έχει να σου προσφέρει κάτι και ίσως και εσύ να μην έχεις να προσφέρεις κάτι σε αυτό. 

Αντιθέτως, πίσω από τη θριαμβολογία για την επικείμενη πάταξη της παραπαιδείας ίσως κρύβεται μία αντίφαση. Αν υποθέσουμε ότι αύριο δεν υφίσταται παραπαιδεία, τι θα κάνουν όλοι όσοι συντηρούνται από αυτήν; Πως θα ζήσουν οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί και οι φροντιστές; Εκτός και αν απορροφηθούν σε μοναστήρια που, λόγω υποχρεωτικής διδασκαλίας των θρησκευτικών, θα διατηρήσουν την ακμάζουσα λειτουργία τους. Αμην.

Πρόσληψη Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης 05-04-11

Ανάκληση και Πρόσληψη Εκπαιδευτικών Αισθητικής Αγωγής (Μουσικής) μειωμένου ωραρίου στα Δημοτικά Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα και στα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι, για το σχολικό έτος 2010-2011, ανακαλούνται και επαναπροσλαμβάνονται στην ίδια περιοχή πρόσληψης 4 εκπαιδευτικοί μειωμένου ωραρίου Μουσικής για τη διδασκαλία των μαθημάτων της Αισθητικής Αγωγής στα Ολοήμερα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα και στα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία της Α/θμιας Εκπαίδευσης.
Οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών που θα τοποθετηθούν στα Δημοτικά Σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και στα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία για τη διδασκαλία της Αισθητικής Αγωγής (Μουσική και πολιτιστικοί όμιλοι δραστηριοτήτων) πραγματοποιούνται στο πλαίσιο των Πράξεων «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – Η Μετάβαση: Πολιτισμός και Ένταξη ΕΚΟ στα Δημοτικά Σχολεία – Άξονας Προτεραιότητας 1»,  «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – Η Μετάβαση: Πολιτισμός και Ένταξη ΕΚΟ στα Δημοτικά Σχολεία – Άξονας Προτεραιότητας 2» και «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – Η Μετάβαση: Πολιτισμός και Ένταξη ΕΚΟ στα Δημοτικά Σχολεία – Άξονας Προτεραιότητας 3» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το ελληνικό δημόσιο.
Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για ανάληψη υπηρεσίας από τη Τετάρτη 06/04/2011 έως και την Παρασκευή 08/04/2011.
Για τους πίνακες των ονομάτων πατήστε εδώ.

Δευτέρα 4 Απριλίου 2011

Ενημέρωση Αιρετού ΚΥΣΠΕ, Μπράτη Δημήτρη

                                                               Αθήνα, 4 Απρίλη 2011
 d.mpratis@gmail.com                             

Σχετικά με το χρόνο πραγματοποίησης των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  
Συνεδρίαση του ΚΥΣΠΕ 11 και 12/4/2011
Δε θα γίνουν μεταθέσεις στα πειραματικά – διαπολιτισμικά σχολεία


Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

            Με αφορμή ερωτήματά σας, σχετικά με το χρόνο πραγματοποίησης των μεταθέσεων, σας ενημερώνω ότι  την επόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσει η διαδικασία των μεταθέσεων των ειδικών κατηγοριών (άρθρο 13 Π.Δ. 50/96). Ήδη, έχει ορισθεί γι’ αυτό συνεδρίαση του ΚΥΣΠΕ την ερχόμενη Δευτέρα και Τρίτη 11 και 12 /4/2011.
ΔΕ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ, σύμφωνα με πληροφορίες από το Υπουργείο Παιδείας, μεταθέσεις στα πειραματικά, διαπολιτισμικά, κλπ. σχολεία, με το επιχείρημα ότι πρόκειται να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο.
Σε ό,τι αφορά στις γενικές μεταθέσεις, κατά την εκτίμησή μου, είναι αμφίβολο αν αυτές θα πραγματοποιηθούν , πριν από τις διακοπές του Πάσχα. Το αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Παιδείας θα αποστείλει, σήμερα, εγκύκλιο προς τις Διευθύνσεις όλης της χώρας, προκειμένου να καταγραφούν όλα τα οργανικά κενά που υπάρχουν, μετά τις συνενώσεις – συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων.
Επίσης, θα ζητείται από τους εκπαιδευτικούς «δήλωση πρόθεσης συνταξιοδότησης», μέχρι 31/8/2011, έτσι ώστε να καταγραφούν, πέρα από τα οργανικά και τα λειτουργικά κενά που θα προκύψουν, για να γίνουν οι μεταθέσεις και οι διορισμοί σ’ αυτά.

Δημήτρης Μπράτης

Α.Δ.Ε.Δ.Υ.



Αθήνα 4.4.2011

ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΦΙΛΕΛΛΗΝΩΝ & ΨΥΛΛΑ 2
105 57 ΑΘΗΝΑ
Τηλ 213.16.16.900
Fax 2103246165
             adedy1@adedy.gr
ΑΡΙΘΜ. ΠΡΩΤ.:133

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Για τις δημοσιοϋπαλληλικές κινητοποιήσεις

Με τη διοχέτευση μέσω του Τύπου, νέων σεναρίων για το μισθολόγιο στο Δημόσιο, η Κυβέρνηση αυτοδιαψεύδεται για ακόμη μία φορά, αναιρώντας τόσο τις χθεσινές δηλώσεις του Πρωθυπουργού ότι «δεν θα θιγούν άλλο μισθοί και συντάξεις» όσο και παλαιότερες δηλώσεις Υπουργών ότι «δεν θα υπάρξουν νέες περικοπές». Είναι πλέον πασιφανές ότι προετοιμάζεται νέα άγρια επιδρομή στις αποδοχές των εργαζομένων στο Δημόσιο, στον ευρύτερο Δημόσιο και στον Ιδιωτικό Τομέα.

Οι αναδιαρθρώσεις στους τομείς της Υγείας και της Παιδείας, που επιχειρούνται μέσω συγχωνεύσεων και καταργήσεων υγειονομικών σχηματισμών και εκπαιδευτικών μονάδων, ουδεμία σχέση έχουν με οποιαδήποτε επιστημονική προσέγγιση αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες. Οι αναδιαρθρώσεις αυτές έχουν ως μοναδικό στόχο τη μείωση του κόστους και οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στη συρρίκνωση του δικτύου υπηρεσιών και των παροχών προς τους πολίτες. Η μείωση του προσωπικού μέσω των απολύσεων χιλιάδων συμβασιούχων και το «πάγωμα» των προσλήψεων, καθώς και η υποχρηματοδότηση των Υπηρεσιών, υποβαθμίζουν τα δημόσια και κοινωνικά αγαθά και οδηγούν στην εμπορευματοποίησή τους.

Ταυτόχρονα, τα νέα μέτρα που προωθούνται από την Κυβέρνηση και την Τρόικα για την εκποίηση της δημόσιας περιουσίας, τις νέες περικοπές δικαιωμάτων, με πρόσχημα τα ελλείμματα και το χρέος, αλλά και το Σύμφωνο Ανταγωνιστικότητας, το οποίο έχει ως γνώμονα τη διαρκή μείωση μισθών, συντάξεων και κοινωνικών παροχών, αποκαλύπτουν για άλλη μια φορά τα αδιέξοδα αυτού του νεοφιλελεύθερου μοντέλου πολιτικής.

Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. έπειτα από τη σημερινή σύσκεψη με τις Ομοσπονδίες του δημοσιοϋπαλληλικού χώρου αποφάσισε:

·        Τη συμμετοχή του συνόλου των εργαζομένων στο Δημόσιο στο  συλλαλητήριο της ΠΟΕ-ΟΤΑ, το Σάββατο 9 Απριλίου και ώρα 12:00 το μεσημέρι στην πλατεία Καραϊσκάκη

·        Την πραγματοποίηση, την Τετάρτη 13 Απριλίου στις 6:30 το απόγευμα, συγκέντρωσης διαμαρτυρίας και συλλαλητηρίου στην πλατεία Κλαυθμώνος.

·        Την ανάπτυξη αγωνιστικών μορφών παρέμβασης σε εργασιακούς χώρους και τους βασικούς τομείς του δημοσίου (Κεντρική Διοίκηση, Αυτοδιοίκηση, Νοσοκομεία, Ασφαλιστικά Ταμεία και Εκπαίδευση) στις 14 και 15 Απριλίου.

·        Τη συνέχιση και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων με απεργιακή μορφή μετά το Πάσχα.


Από  την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.


                                        

Κυριακή 3 Απριλίου 2011

Εθνος Online, Οχι άλλα προσχήματα.

Από τον Παναγιώτη Δ. Παναγιώτου


Η κ. Διαμαντοπούλου παρουσίασε μία πρόταση για το Λύκειο, με πολλά και ενδιαφέροντα νέα στοιχεία, αξιοποιώντας θετικά τη σχετική διεθνή εμπειρία. Λιγότερα μαθήματα. Ερευνητικές εργασίες. Μαθήματα υποχρεωτικά και επιλογής. Δυνατότητα εμβάθυνσης σε επιλεγμένα μαθήματα. Δημιουργία κατευθύνσεων κ.λπ. Δυστυχώς στην Παιδεία έχουμε «υποστεί» κατά τακτά χρονικά διαστήματα τόσες «μεταρρυθμίσεις» χωρίς αποτέλεσμα, που στο τέλος έχει δυσφημιστεί η ίδια η ιδέα της μεταρρύθμισης. Παρ' όλ' αυτά, γενική είναι από την άλλη μεριά η διαπίστωση ότι το «εκπαιδευτικό μας σύστημα» είναι αναχρονιστικό, έχει «μπλοκάρει» και έχει «τελματώσει». Η αλλαγή του σ' όλα τα επίπεδα είναι υποχρεωτική. Και βέβαια θα κριθεί εν τέλει από την εφαρμογή και τα αποτελέσματά του. Εκείνο που είναι ενοχλητικό και παράλογο, είναι η αδυναμία μιας «σύμπλευσης» γύρω από ένα τέτοιο θέμα των κομμάτων της αντιπολίτευσης και της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Τα «προσχήματα» κυριαρχούν. Λόγου χάρη, πάντα «λείπει ο διάλογος», ενώ εδώ και χρόνια έχουμε «σαπίσει» να τα κουβεντιάζουμε με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο, αλλά να μην κάνουμε τίποτα! Το «νέο πρόσχημα» είναι δήθεν η «έξαρση της παραπαιδείας», λες και δεν υπάρχει σήμερα στον υψηλότερο δυνατό βαθμό! Και εν πάση περιπτώσει, η αντιμετώπισή της, μόνο μέσα από την αναβάθμιση των εκπαιδευτικών λειτουργιών εντός του σχολείου μπορεί να γίνει και όχι με «μηχανιστικό» τρόπο, μέσω της διάλυσης π.χ. των ελεγκτικών μηχανισμών απόδοσης και ικανοτήτων των μαθητών.
Πιο σημαντική από τη στάση των κομμάτων είναι η στάση της εκπαιδευτικής κοινότητας. Με την «άρνηση» αυτών που θα κληθούν να υλοποιήσουν την αλλαγή δεν γίνεται τίποτα. Και είναι «κρίμα» γιατί η αφετηρία των περισσότερων «διαφωνιών» δεν είναι τόσο η πίστη σ' ένα άλλο «εκπαιδευτικό μοντέλο», αλλά η υποταγή σε συντεχνιακά συμφέροντα. Υπάρχουν και δύο ακόμα παράμετροι που επηρεάζουν τον διάλογο για τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στο Λύκειο.

Η μία είναι η οικονομική κρίση, που περιορίζει τους οικονομικούς πόρους στήριξης ενός τέτοιου εγχειρήματος. Και η άλλη είναι οι συγχωνεύσεις σχολείων (ο «Καλλικράτης» στην Παιδεία), που ενώ είναι αναγκαίες και από πλευράς κατεύθυνσης γενικά σωστές, υπάρχουν αρκετές «τοπικές αστοχίες», όπου λείπουν οι σωστοί σχεδιασμοί... Η ανάγκη όμως να φτιάξουμε ένα σωστό Λύκειο είναι τόσο μεγάλη που δεν πρέπει να την «μπλοκάρουμε» με άλλα πράγματα -που κι αυτά σημαντικά είναι- που όμως αυτήν τη στιγμή δεν χωράνε «στο ίδιο καλάθι».
Παναγιώτης Δ. Παναγιώτου
panpan@pegasus.gr

Οι προθεσμίες των φορολογικών δηλώσεων του 2011


►Από 18 Απριλίου για όσους έχουν εισόδημα από ατομικές εμπορικές επιχειρήσεις και ελευθέρια επαγγέλματα που δεν τηρούν βιβλία ή τηρούν βιβλία Α' ή Β' κατηγορίας. Όσοι απέκτησαν εισοδήματα από συμμετοχή σε ΕΠΕ με έγκριση ισολογισμού μέσα στο 2010. Όσοι έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από εκμίσθωση ακινήτων. Φορολογούμενοι χωρίς εισοδήματαπου είναι ιδιοκτήτες ΙΧ επιβατικού αυτοκινήτου ή ημιφορτηγού ΙΧ ή μοτοσικλέτας, κότερου, αεροσκάφους κλπ εφόσον δεν απαλλάσσονται από τεκμαρτή δαπάνη διαβίωσης. Επίσης, όσοι δεν έχουν εισοδήματα αλλάαγόρασαν ΙΧ ή σκάφος ή άλλο περιουσιακό στοιχείο μέσα στο 2010. Αναλυτικότερα :
  • •18η Απριλίου για ΑΦΜ 1
  • •19η Απριλίου για ΑΦΜ 2
  • •20η Απριλίου για ΑΦΜ 3
  • •21η Απριλίου για ΑΦΜ 4
  • •26η Απριλίου για ΑΦΜ 5
  • •27η Απριλίου για ΑΦΜ 6
  • •28η Απριλίου για ΑΦΜ 7
  • •29η Απριλίου για ΑΦΜ 8
  • •2η Μαϊου για ΑΦΜ 9
  • •3η Μαϊου για ΑΦΜ που λήγουν σε 10,20,30,40 και 50
  • •4η Μαϊου για ΑΦΜ που λήγουν σε 60,70,80,90,00
► Από 18 Απριλίου για όσους δηλώνουν γεωργικό εισόδημα ή εισόδημα από εκμίσθωση ή δωρεάν παραχώρηση γεωργικής γής. Αναλυτικότερα :
  • •18η Απριλίου για ΑΦΜ 1
  • •19η Απριλίου για ΑΦΜ 2
  • •20η Απριλίου για ΑΦΜ 3
  • •21η Απριλίου για ΑΦΜ 4
  • •26η Απριλίου για ΑΦΜ 5
  • •27η Απριλίου για ΑΦΜ 6
  • •28η Απριλίου για ΑΦΜ 7
  • •29η Απριλίου για ΑΦΜ 8
  • •2η Μαϊου για ΑΦΜ 9
  • •3η Μαϊου για ΑΦΜ που λήγουν σε 10,20,30,40 και 50
  • •4η Μαϊου για ΑΦΜ που λήγουν σε 60,70,80,90,00
► Από 18 Απριλίου για όσους δηλώνουν εισόδημα από ατομικές εμπορικές επιχειρήσεις ή ελευθέρια επαγγέλματα με βιβλία Γ΄κατηγορίας, η διαχειριστική περίοδος των οποίων έληξε Νοέμβριο ή Δεκέμβριο του 2010. Αναλυτικότερα:
  • •18η Απριλίου για ΑΦΜ 1
  • •19η Απριλίου για ΑΦΜ 2
  • •20η Απριλίου για ΑΦΜ 3
  • •21η Απριλίου για ΑΦΜ 4
  • •26η Απριλίου για ΑΦΜ 5
  • •27η Απριλίου για ΑΦΜ 6
  • •28η Απριλίου για ΑΦΜ 7
  • •29η Απριλίου για ΑΦΜ 8
  • •2η Μαϊου για ΑΦΜ 9
  • •3η Μαϊου για ΑΦΜ που λήγουν σε 10,20,30,40 και 50
  • •4η Μαϊου για ΑΦΜ που λήγουν σε 60,70,80,90,00
► Από 2 Μαϊου για όσους δηλώνουν εισοδήματα από συμμετοχή σε εταιρεία ή κοινοπραξία ή κοινωνία που δεν τηρεί βιβλία ή τηρεί βιβλία Α' ή Β' ή Γ' κατηγορίας του ΚΒΣ, εφόσον η διαχειριστική περίοδος αυτής έληξε μέσα στους μήνες Νοέμβριο ή Δεκέμβριο του 2010. Εισοδήματα που αποκτούν τα μέλη Δ.Σ. ανώνυμης εταιρείας. Οι φορολογούμενοι που δεν κατοικούν ούτε έχουν εισοδήματα στην Ελλάδα αλλά υποχρεούνται να υποβάλλουν δήλωση από άλλη αιτία (π.χ κατοχή αυτοκινήτου). Τέλος, οι αντιπρόσωποι, οι πράκτορες ασφαλιστικών εταιρειών και οι ασφαλειομεσίτες, οι συγγραφείς για τα συγγραφικά τους δικαιώματα καθώς και οι πράκτορες και αντιπρόσωποι τραπεζών. Αναλυτικότερα:
  • •2η Μαϊου για ΑΦΜ 1
  • •3η Μαϊου για ΑΦΜ 2
  • •4η Μαϊου για ΑΦΜ 3
  • •5η Μαϊου για ΑΦΜ 4
  • •6η Μαϊου για ΑΦΜ 5
  • •9η Μαϊου για ΑΦΜ 6
  • •10η Μαϊου για ΑΦΜ 7
  • •11η Μαϊου για ΑΦΜ 8
  • •12η Μαϊου για ΑΦΜ 9
  • •13η Μαϊου για ΑΦΜ που λήγουν σε 10,20,30,40 και 50
  • •16η Μαϊου για ΑΦΜ που λήγουν σε 60,70,80,90,00
Από 3 Μαϊου για όσους δηλώνουν εισοδήματα από μισθωτές υπηρεσίες (μισθοί-συντάξεις). Εισοδήματα τα οποία έχουν προκύψει στο εξωτερικό. Εισοδήματα από αμοιβές αξιωματικών και κατώτερων πληρωμάτων εμπορικών πλοίων. Επίσης, εισοδήματα τα οποία έχουν προκύψει στην Ελλάδα αλλά οι φορολογούμενοι που τα εισπράττουν, δεν κατοικούν στη χώρα μας. Αναλυτικότερα:
  • •3η Μαϊου για ΑΦΜ 1
  • •5η Μαϊου για ΑΦΜ 2
  • •9η Μαϊου για ΑΦΜ 3
  • •11η Μαϊου για ΑΦΜ 4
  • •13η Μαϊου για ΑΦΜ 5
  • •17η Μαϊου για ΑΦΜ 6
  • •19η Μαϊου για ΑΦΜ 7
  • •23η Μαϊου για ΑΦΜ 8
  • •25η Μαϊου για ΑΦΜ 9
  • •27η Μαϊου για ΑΦΜ που λήγουν σε 10,20,30,40 και 50
  • •31η Μαϊου για ΑΦΜ που λήγουν σε 60,70,80,90,00