Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2011

Ο Ι «Α Θ Λ Ι Ο Ι»


  
      Του Χρήστου Παπαδημητρίου.
              Κοινωνιολόγου.
                            
                                        Ο  Ι  «Α  Θ  Λ  Ι  Ο  Ι»

              (Με αφορμή την αδυναμία μου σήμερα ως εκπαιδευτικός να προσφέρω στους μαθητές μου ελπίδα –προοπτική –γέλιο-ζωή, και για αυτό φταίω εγώ φταις κι εσύ αγαπητέ Αναγνώστη, φταίνε κι αυτοί οι άθλιοι κι απερίγραπτοι τύποι οι οποίοι ακόμη πολιτικολογούν ιερουργούν αρθρογραφούν ασκούν εξουσία ,και με την παρουσία τους προκαλούν...)

…Όταν ο άνθρωπος ζει αμόρφωτος και απελπισμένος, όταν η γυναίκα πουλάει το κορμί της για μια μπουκιά ψωμί ,όταν το παιδί υποφέρει από αγραμματοσύνη κι από έλλειψη παιδείας,... τότε Άθλιος  ονομάζεται  ο άνθρωπος…
Όταν όμως ο άνθρωπος εκατό χρόνια σχεδόν μετά την παραπάνω παραδοχή του Βίκτωρος Ουγκό έχει ξεπεράσει τις συγκεκριμένες προβληματικές περιοχές, και εντούτοις αντιμετωπίζει τα πράγματα στην χώρα μας ως άλλος Γιάννης Αγιάννης, ο κεντρικός ήρωας δηλαδή των Αθλίων στο πρόσωπο του οποίου εξετάζεται η φύση του καλού και του κακού.
Τότε αγαπητέ μου Αναγνώστη νομιμοποιούμαστε να ισχυριστούμε με βεβαιότητα ότι σήμερα …ο άνθρωπος κατέστη Άθλιος...
Ο άθλιος στην πρώτη περίπτωση αντικατοπτρίζει τον ταπεινό και καταφρονημένο, στην δική μας σημερινή κοινωνική πραγματικότητα άθλιος είναι αυτός όπως έχει καταγραφεί, η σωστότερα κωδικοποιηθεί στην συνείδηση της κοινωνίας, αλλά και στην ατομική συνείδηση ενός εκάστου ως ανυπόληπτος ως αφερέγγυος, ως αναξιόπιστος διαχειριστής της δημόσιας περιουσίας και ανειλικρινής υπερασπιστής της κάθε μορφής  αξιοπρέπειας .
Κι ενώ αυτό είναι κοινός τόπος όλοι αυτόν τον τύπο του άθλιου πολίτη η συμπολίτη, του άθλιου πολιτικού η ιερωμένου, του άθλιου πανεπιστημιακού η δημοσιογράφου, κοκ τον αναζητούμε έξω από το ίδιο περιβάλλον, μακριά από το «εμείς» και πάντα κοντά στο «εσείς»,ποτέ εδώ αλλά σχεδόν πάντα εκεί.
Έτσι λοιπόν κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας, ισχυριζόμενοι φαιδρώς ότι «δεν είμαστε όλοι ίδιοι»,  ιδιαίτερα σήμερα σε αυτή την ενοχική εποχή που για όλα φταίνε οι άλλοι ,και η ευθύνη για όλα τα κακώς κείμενα είναι ξένη από δικές μας συμπεριφορές και πρακτικές.
Προκαλεί αλγεινή εντύπωση η αδυναμία ή η άρνηση αυτοκριτικής καθότι αποτελεί την βάση της επανατοποθέτησης στα πράγματα, φαίνεται και επιβεβαιώνεται τούτες τις ολέθριες μέρες όμως ότι αρνούμαστε έστω για λίγο να δούμε στον καθρέφτη γυμνό τον εαυτό μας.
Προκαλεί αηδία στον «εναπομείναντα πολίτη»(καθότι η αθλιότητα δεν βρίσκει παντού έδαφος να ριζώσει) καθώς παρακολουθεί άναυδος την συνειδητή  άρνηση όλων των προαναφερόμενων  στο να κάνουν αυτοκριτική έστω και με την έννοια της παραδοχής του χτες.
Και θεωρεί αλχημεία τις στημένες τηλεοπτικές διαφωνίες οι οποίες έχουν χάσει παντελώς τον ενημερωτικό χαρακτήρα των, αφού διατεταγμένοι δημοσιογράφοι επιτελούν διατεταγμένο έργο –μορφή αθλιότητας δηλαδή, συμπεριφορά δηλαδή την οποία η κοινωνία αναγνωρίζει ως άθλια και τους ίδιους ως αθλίους.
Λυπάμαι και θλίβομαι ομολογώ και ντρέπομαι με τον εαυτό μου που ως άτομο δεν μπόρεσα να κάνω την δική μου αυτοκριτική για πολλούς λόγους , αλλά αποτελεί πραγματικό γεγονός ότι το περιβάλλον γενικότερα καθίσταται αρνητικό σε αυτή την προσπάθεια ,καθότι καθημερινά ακόμη  και σε αυτή την οριακή στιγμή για την πολιτιστική και πολιτισμική μας συνέχεια ,επικρατεί μια ανυπέρβλητη αμοραλιστή διάθεση η οποία και γεννά μια γενικευμένη αφασία.
Παραδέχομαι ως άτομο την ελλειμματικότητα μου, ως πολίτης αυτής της κοινωνίας όμως επισημαίνω και την αναποτελεσματική παρουσία  του «κοινωνικού γίγνεσθαι» γενικότερα.
Με αυτή την παραδοχή η αθλιότητα ξεπέρασε τα ανεκτά όρια από όλους αυτούς τους τύπους από οπουδήποτε κι αν προέρχονται και ανήκουν για την ανελέητη υποκρισία τους, για το απύθμενο θράσος τους είτε πρόκειται για κληρονόμους και διαχειριστές της πολιτικής της πανεπιστημιακής ,δικαστικής η εν γένει της όποιας κοινωνικής πραγματικότητας.
 Τέτοια άθλια πραγματικότητα βιώνουμε σήμερα από άθλιους διαχειριστές με την έννοια κατ αρχάς της αμφίβολης δυναμικής  των προσωπικοτήτων όπως αυτό το τελευταίο διάστημα φάνηκε στην πολιτική σκηνή  αλλά  και όπως τελικά κατέληξε στην πρώτη ερμαφρόδιτη ελληνική δημοκρατία.
Ως άλλος Γιάννης Αγιάννης, ο οποίος ούτε στην καλοσύνη του ευεργέτη του δεν μπόρεσε να αντισταθεί, και ξανακύλησε στην πρότερα κατάσταση, η χώρα σήμερα σε κάθε μάλλον φαινομενική προσπάθεια διάσωσης μετακυλύει ξανά και ξανά  στην πρότερα κατάσταση  χωρίς αιδώ από κανέναν.
Από κανέναν  εκ των πολλών Αγιάννηδων, οι οποίοι κοιμήθηκαν και ξύπνησαν ο καθένας με την δική του μέθοδο για την σωτηρία της πατρίδας, με πρακτικές οι οποίες αποδείχτηκαν άθλιες με την έννοια ότι η κάθε μέθοδος πρωτίστως σκόπευε στην  επιβίωση του προσωπικού μικρόκοσμου καθενός εκάστου.
Είναι επιβεβλημένη η παρατήρηση ότι σήμερα πρέπει να τεθούν και να επιβληθούν όρια στην άσκηση της κάθε μορφής  εξουσίας, είναι αναπόφευκτο πια  να οροθετηθεί το πλαίσιο και να επαναπροσδιοριστεί με σύγχρονες θέσεις, το τι επιτρέπεται και το τι απαγορεύεται στον οποιοδήποτε ασκεί εξουσία, καθότι ακόμη και σήμερα δίνεται η εντύπωση ότι συνεχίζουν να λένε απερίγραπτες ανακολουθίες αλλά και να ενεργούν με αχαρακτήριστες πρακτικές .
Αγαπητέ συμπολίτη σκοπός της αναφοράς αυτής δεν είναι να μορφώσει η να εκπλήξει για το ύφος ή το ήθος της, αλλά σκοπός της είναι ο προβληματισμός ,ο οποίος δεν συνοδεύεται εσκεμμένα από κάποια πρόταση.
Οι Άθλιοι του Βίκτωρος Ουγκώ γράφτηκαν από αγάπη και νοσταλγία για την πατρίδα του, αφού την είχε χάσει και ήθελε να την ξαναζήσει στο όνειρο του.
Ο τίτλος και το περιεχόμενο του βιβλίου αναφέρεται και υπονοεί  τους καταφρονημένους, του προηγούμενου αιώνα  ενώ η έννοια που αποδίδεται σήμερα στη λέξη αναφέρεται και υπονοεί «αλητήριους» τύπους οι οποίοι καμία σχέση  δεν μπορεί να έχουν με τον κεντρικό ήρωα Γιάννη Αγιάννη ο οποίος έκλεψε ψωμί από οίκτο και λύπη για τον συνάνθρωπο, ενώ αυτούς που χαρακτηρίζουμε αθλίους σήμερα έκλεψαν-υποθήκευσαν και πιθανώς να καταστρέψανε  το αύριο των παιδιών της Ελλάδος, και αποταμίευσαν οι ανιστόρητοι ελεεινοί και τρισάθλιοι την ελπίδα τους για ζωή σε θυρίδες του εξωτερικού σε ισχυρά νομίσματα.
Οι άθλιοι όποιοι κι αν είναι…στον καθρέφτη τους γυμνοί δεν θα μπορέσουν να σταθούν…ποτέ.

 Γιάννενα 23/11/2011
.Κείμενο –Άρθρο-σε πρώτη γραφή. Τονίζεται για την αξιοπιστία του άρθρου αλλά και του     Εντύπου.
.Άρθρο ελεύθερο προς δημοσίευση –μετά των ευχαριστιών του υποφαινόμενου για την δημοσίευση.
.Ευχαριστώ θερμά .

Συνάντηση της Υφυπουργού Παιδείας με την ΟΛΜΕ

Δελτίο Τύπου

Συνάντηση της Υφυπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύης Χριστοφιλοπούλου, με την ΟΛΜΕ
Συναντήθηκαν, σήμερα 05/12/2011, η Υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, σχετικά με τα τρέχοντα ζητήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Γενικός Γραμματέας, Βασίλης Κουλαϊδής, και ο Ειδικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Μιχάλης Κοντογιάννης.
Τα επιμέρους θέματα που συζητήθηκαν ήταν:
  • Νέο Λύκειο & Τεχνολογικό Λύκειο
Στο πλαίσιο της υλοποίησης των τομέων πολιτικής συναίνεσης, η Ομοσπονδία ενημερώθηκε για το πώς εξελίσσονται οι συναντήσεις της Διακομματικής Επιτροπής, στην οποία διαφαίνονται σημεία σύγκλισης για το σχέδιο νόμου για το Νέο Λύκειο και το Τεχνολογικό Λύκειο, το οποίο θα κατατεθεί σύντομα στη Βουλή.
  • Αποζημιώσεις Πανελλαδικών Εξετάσεων 2011
Οι υπηρεσίες του Υπουργείου έχουν μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος των κονδυλίων στις Περιφερειακές Διευθύνσεις, για την καταβολή των αποζημιώσεων. Σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών, όλες οι εκκρεμότητες θα έχουν εξοφληθεί μέχρι το τέλος του έτους.
  • Αποσπάσεις Εκπαιδευτικών
Μετά την πρώτη εφαρμογή του αντικειμενικού συστήματος μοριοδότησης των αποσπάσεων, εξετάζεται η δυνατότητα αντιμετώπισης των ειδικών και ευαίσθητων περιπτώσεων, που λόγω ελλείψεων του σχετικού Π.Δ., δεν ικανοποιήθηκαν. Τα βασικά κριτήρια της παραπάνω προσπάθειας εξακολουθούν να είναι: α) οι ανάγκες των σχολείων, β) η εξυπηρέτηση των εκπαιδευτικών και γ) η εξασφάλιση της αντικειμενικότητας και της διαφάνειας στη διαδικασία των αποσπάσεων.
  • Εφεδρεία
Η Υφυπουργός ξεκαθάρισε για ακόμα μία φορά ότι, μετά από κατάθεση στοιχείων για την ομαλή λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος (Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Τριτοβάθμια Εκπαίδευση), το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε την εξαίρεση των εκπαιδευτικών από τη ρύθμιση της εφεδρείας.
  • Ειδικότερα Θέματα
Α) Η Υφυπουργός ενημέρωσε την ΟΛΜΕ ότι προωθείται νομοθετική ρύθμιση για τα οδοιπορικά των εκπαιδευτικών που μετακινούνται για τις ανάγκες της υπηρεσίας εντός Δήμου, βάσει της διανυόμενης χιλιομετρικής απόστασης.
Β) Σε ό,τι αφορά στη μισθολογική αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ακολουθούνται  οι γενικότερες ρυθμίσεις του ενιαίου μισθολογίου.
Η Εύη Χριστοφιλοπούλου δεσμεύτηκε να αναλάβει πρωτοβουλία για την αποσαφήνιση των παρακάτω θεμάτων: i) το ζήτημα που έχει προκύψει με τον πλεονάζοντα χρόνο προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών, μετά την ένταξη τους στο ενιαίο μισθολόγιο και ii)  την κατάταξη των αναπληρωτών στο εισαγωγικό κλιμάκιο, με βάση τα χρόνια υπηρεσίας τους.
Γ) Μετά από πρόταση της ΟΛΜΕ συμφωνήθηκε να παρασχεθεί εκπτωτική κάρτα Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (πάσο), για τους ενήλικες μαθητές των εσπερινών Γυμνασίων – Λυκείων που το έχουν ανάγκη.
  • Διάρκεια διδακτικού έτους
Στην επισήμανση των μελών του Συμβουλίου της ΟΛΜΕ, για την σύντμηση της διάρκειας του διδακτικού έτους, η Υφυπουργός ανταποκρίθηκε θετικά, τονίζοντας ότι πρέπει να εξαντληθεί, η προβλεπόμενη από τη νομοθεσία, διάρκεια του διδακτικού έτους, για αμιγώς παιδαγωγικούς λόγους.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2011

Κινηματογραφικές προβολές της Κ.Ο.ΠΙ (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων)

Κινηματογραφικές προβολές της Κ.Ο.ΠΙ, από Δευτέρα 5/12/2011 έως Πέμπτη 8/12/2011.

2 Δεκ. 2011
Η Κινηματογραφική Ομάδα του Π.Ι. συνεχίζοντας το αφιέρωμα στο φιλμ νουάρ στο πλαίσιο της Κινηματογραφικής Λέσχης παρουσιάζει:
Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου και Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου:
Μπλε Βελούδο “Blue Velvet” (David Lynch)
Αίθουσα Λόγου και Τέχνης «Δημήτρης Χατζής», Πανεπιστημιούπολη, στις 8.30 το βράδυ. ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ.


Η Κινηματογραφική Ομάδα του Π.Ι. παρουσιάζει τις «Κινηματογραφικές Δευτέρες και Τρίτες» στον κινηματογράφο «ΠΟΛΥΘΕΑΜΑ», με το αφιέρωμα «ΑΡΣΕΝΙΚΟ-ΘΗΛΥΚΟ».

Δευτέρα 5 και Τρίτη 6 Δεκεμβρίου:
Μια γυναίκα εξομολογείται “A woman under the influence” (John Cassavetes)
Κινηματογράφος ΠΟΛΥΘΕΑΜΑ, Σικελιανού 3, στις 10 το βράδυ. Γενική είσοδος 1 ευρώ.
Σχετικό Αρχείο: http://www.uoi.gr/announcements/system/attachments/4252.doc

Ο νέος Ελληνικός Διαφωτισµός

Του Γ. Μπαμπινιώτη*
 Από το κράτος τής δουλείας που καταπλάκωνε τη χώρα επί 400 χρόνια κατόρθωσε η Ελλάδα να απαλλαγεί το 1821 µε τον ένοπλο αγώνα των Ελλήνων µετά τον φωτισµό τους από µερικούς εµπνευσµένους διανοούµενους εντός και εκτός Ελλάδος. Με ηγετική µορφή έναν παθιασµένο για ελευθερία και παιδεία διανοούµενο, τον Αδαµάντιο Κοραή, µια σειρά από καλλιεργηµένους Ελληνες, πολλοί από τους οποίους ήταν ιερωµένοι, αναλώθηκαν στην πνευµατική αφύπνιση τού Γένους, η οποία οδήγησε στον νικηφόρο ξεσηκωµό. Κι είναι αυτό ένα τρανό παράδειγµα από την πρόσφατη ιστορία µας πώς η αληθινή παιδεία µπορεί να εµπνεύσει, να ενθουσιάσει και να ξεσηκώσει έναν ολόκληρο λαό, οδηγώντας τον να συνειδητοποιήσει ότι η ιστορία και η πολιτιστική κληρονοµιά του υπαγορεύουν µια καλύτερη τύχη γι’ αυτόν και τα παιδιά του. Ετσι η συµβολή τού Νεοελληνικού ∆ιαφωτισµού, µιας παιδευτικής αφύπνισης τού Γένους µε τη βοήθεια των διανοουµένων τής εποχής, των ∆ιδασκάλων τού Γένους, αποδείχθηκε καθοριστική.

Τα τελευταία χρόνια οι Ελληνες – πολιτικοί κυρίως αλλά και πολίτες – µε πράξεις και παραλείψεις µας οδηγήσαµε την Ελλάδα σε µια πρωτόγνωρη µορφή δουλείας, σε µια πλήρη εξάρτηση από αγορές, τράπεζες και ξένα εποπτικά όργανα. Πρόκειται για µια οικονοµική δουλεία που βυθίζει χιλιάδες Ελλήνων σε ανεργία, σε ανατροπή τής ατοµικής και οικογενειακής τους ζωής, σε µια οδυνηρή εξαθλίωση και απόγνωση. Η εξαθλίωση αυτή µάλιστα τείνει να καλύψει όλες τις µορφές τής ελληνικής ζωής, πλήττοντας θανάσιµα – ως µη ώφειλε – και την πνευµατική µας υπόσταση, την παιδεία και τον πολιτισµό µας. Μια καταχνιά όλο και περισσότερο σκεπάζει τις ψυχές των πολιτών. Ενα σκοτάδι ξεχύνεται σε όλες τις δραστηριότητές µας. Μια κατάθλιψη κυριεύει τη διάθεσή µας και µαυρίζει τις ελπίδες µας για το µέλλον. Εχουµε περάσει σε µια δουλεία που – τηρουµένων των αναλογιών – είναι το ίδιο βαριά, αν δεν είναι βαρύτερη από την ανελευθερία που έχει βιώσει η χώρα υπό ξένο ζυγό. Γιατί τώρα, απρόσµενα και υπό συνθήκες ειρήνης και συµπόρευσης των λαών τής Ευρώπης, διακυβεύονται η αξιοπρέπεια, η ψυχική ισορροπία, η συλλογική εικόνα τής χώρας, οι ελπίδες, το µέλλον και τα όνειρα ενός ολόκληρου λαού.

Το ζήτηµα πλέον είναι πώς θα αποτινάξουµε αυτόν τον νέο ζυγό που «ανεπαισθήτως» βάλαµε στον τράχηλό µας µετά από περίοδο σχετικής υλικής ευφορίας, προόδου και ευηµερίας που φάνηκαν µετά τον Εµφύλιο. Πρόκειται για µια ιδιότυπη δουλεία στρεβλών αντιλήψεων και άνοµων επιδιώξεων που επέφεραν την οικονοµική µας υποδούλωση. Πρόκειται για τη δουλεία τού βολέµατος, τού καταναλωτισµού, τής διαφθοράς, των πελατειακών σχέσεων, τής φοροδιαφυγής, τής ανοργανωσιάς, τής ανευθυνότητας, τής φιλαυτίας, τού καιροσκοπισµού, τής αρπαχτής, τής ευθυνοφοβίας, τού εύκολου πλουτισµού, τής απαξίωσης προσώπων και θεσµών, τής κατάλυσης αρχών και κανόνων, τής θεοποίησης τού χρήµατος, τής υποβάθµισης των αξιών και τής παιδείας, τής ποικιλόµορφης ξενοµανίας (από τις ξενόγλωσσες πινακίδες µέχρι τα Greeklish µας), τής αποµάκρυνσης από την παράδοση, τής υποτίµησης τού πολιτισµού, τής αποστασιοποίησης από την ορθόδοξη πίστη και τη θρησκεία γενικότερα. Πρόκειται για τη δουλεία τού ψευτοπροοδευτισµού, τής µόνιµης εξέγερσης πάντων εναντίον πάντων, τής καταρράκωσης τής εκπαίδευσης, των πάσης µορφής καταλήψεων ευκαίρως ακαίρως, τής άσκησης βίας προς και από ποικίλες πηγές, τής ισοπέδωσης και τού εξισωτισµού, τού αχαλίνωτου συνδικαλισµού, τού γενικού ξεχαρβαλώµατος και βαθµιαίου γκρεµίσµατος τής χώρας µας χωρίς περίσκεψη και χωρίς αιδώ. Ετσι – εκτός από µεµονωµένες φωνές και µικρές ανήµπορες δυνάµεις που αντιστάθηκαν, όπως κάποιοι διανοούµενοι – µόνοι µας κτίσαµε τα τείχη τής δουλείας µας, µιας δουλείας για την οποία τώρα όλοι θρηνούµε και κοπτόµεθα και αλληλοκατηγορούµαστε, µε αποδιοποµπαίο τράγο – όχι χωρίς λόγο – τους πολιτικούς.

Χρειαζόµαστε, λοιπόν, µέσα στην καταχνιά και στο σκοτάδι το φως που θα τα διαλύσει. Και αυτό δεν µπορεί να είναι παρά «τα φώτα» µιας εθνικής αυτοσυνειδησίας, µιας αυτογνωσίας και πολιτικοκοινωνικής εγρήγορσης που θα µάς βγάλουν από τα σηµερινά αδιέξοδα. Χρειαζόµαστε µια πνευµατική αφύπνιση, έναν σύγχρονο διαφωτισµό που θα βοηθήσει να πετάξουµε από πάνω µας τα βαρίδια που µάς κατέβασαν στον πάτο τής εθνικής απαξίωσης. Αυτός ο διαφωτισµός µπορεί να προέλθει από επιστήµονες και διανοούµενους, πολιτικά, κοινωνικά και ηθικά άφθαρτους και αδιάφθορους, µε ήθος και ηθική, µε παιδεία και φρόνηµα, µε όραµα, παρρησία, µαχητικότητα και ετοιµότητα για σύγκρουση όπου και όσο χρειαστεί, χωρίς εξαρτήσεις, χωρίς ατοµικά συµφέροντα, χωρίς προσωπικές βλέψεις. Τέτοιοι άνθρωποι, σε στενή συνεργασία µε ανιδιοτελείς πνευµατικές και πολιτιστικές δυνάµεις τού τόπου και, κυρίως, µε νεότερους µαχητικούς και αγνούς ανθρώπους, µέσα από δηµοκρατικές πάντοτε διαδικασίες (χωρίς αυτόκλητους σωτήρες), πρέπει να βγουν µπροστά, να αφυπνίσουν συνειδήσεις και να εµπνεύσουν τους Ελληνες να αγωνισθούν για να αποτινάξουν τη δουλεία των στρεβλώσεων και την απότοκη οικονοµική δουλεία. Με την προϋπόθεση ότι είµαστε αποφασισµένοι να υπερβούµε τον εαυτό µας και να προχωρήσουµε σε ανατροπές. Η παιδεία στην πιο ευρεία της έννοια, µε αρχές, κανόνες, ιδανικά και αξίες, µπορεί να ξαναγίνει η αφετηρία ενός νέου ελληνικού διαφωτισµού. Τα λόγια τής κορυφαίας µορφής τού Νεοελληνικού ∆ιαφωτισµού, τού Αδαµάντιου Κοραή, είναι όσο ποτέ επίκαιρα: «Τρόπον µεταβολής τής Ελλάδος από την εις την οποίαν ευρίσκεται κατάστασιν την σήµερον ούτ’ εστοχάσθην ποτέ ούτε στοχάζοµαι δυνατόν άλλον παρά την παιδείαν. […] Εξω τούτου τού µέσου τής αναγεννήσεως τής Ελλάδος, αν ήναι κανέν άλλο (και τι άλλο εµπορεί να νοµίση τις πλανώµενος παρά το µέσον τής βίας;) το στοχάζοµαι και άδικον και ανόητον».

*Ο κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης είναι καθηγητής της Γλωσσολογίας, πρόεδρος του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού, τέως πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών. 

http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=433215&h1=true

Σχετικά με πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας «Έθνος» για την εφεδρεία στους εκπαιδευτικούς

Δελτίο Τύπου
Σχετικά με σημερινό (03/12/2011) πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας «Έθνος» με τίτλο «Η εφεδρεία απειλεί 20.000 εκπαιδευτικούς», το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων διευκρινίζει:

Μετά από κατάθεση στοιχείων για την ομαλή λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος (Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Τριτοβάθμια Εκπαίδευση), το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε την εξαίρεση των εκπαιδευτικών από τη ρύθμιση της εφεδρείας.
Σε ό,τι αφορά στη μισθολογική αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών, αυτή ακολουθεί τις γενικότερες ρυθμίσεις του ενιαίου μισθολογίου.
Οι εκπαιδευτικοί, ως ανήκοντες στην κατηγορία ΠΕ(Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης), έχουν ίδιες αποδοχές με όλους τους συναδέλφους τους, της ίδιας κατηγορίας, στο υπόλοιπο δημόσιο.
Πέραν αυτού, οποιαδήποτε συζήτηση αποσκοπεί στη δημιουργία σύγχυσης και ανασφάλειας στους εκπαιδευτικούς.

Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2011

Κάθε χρόνο και χειρότερο το σχολείο








Της Βαρβάρας Αγγέλη
Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου 2011 
ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ
Κάθε χρόνο και χειρότερο το σχολείο

Και όμως μαθητές ακόμα και του Δημοτικού έχουν άγχος. Το ανησυχητικό αυτό στοιχείο αναδεικνύει πανελλαδική έρευνα του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγιεινής που πραγματοποιήθηκε το 2010.

Συγκεκριμένα, στην έρευνα των Α. Κοκκέβη, Α. Φωτίου, Μ. Σταύρου και Ε. Καναβού, αναφέρεται ότι ένας στους τέσσερις 11χρονους και ένας στους δύο 13χρονους και 15χρονους αισθάνονται αρκετά ή πολύ πιεσμένοι από το σχολείο. Η πίεση αυτή συνδέεται με την εμφάνιση ψυχοσωματικών συμπτωμάτων. Οι αυξημένες υποχρεώσεις των παιδιών, τα οδηγούν πολλές φορές στο στρες που συνδέεται με την εκδήλωση ψυχοσωματικών συμπτωμάτων.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι έφηβοι κάνουν απογευματινά μαθήματα (ιδιαίτερα ή στο φροντιστήριο) κατά μέσο όρο 9 ώρες την εβδομάδα. Το 2010 αυξάνονται οι ώρες που οι έφηβοι αναφέρουν ότι κάνουν ιδιαίτερα ή φροντιστήριο για τα μαθήματα του σχολείου.

ΔΙΗΜΕΡΟ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ


ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ


                                                                             Του Γρηγόρη Ι. Τζίμα
                Δασκάλου-Ειδικού Παιδαγωγού
Υπεύθυνου του τομέα Μορφωτικών Υποθέσεων
                         της ΝΟ.Δ.Ε.  ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

3η Δεκεμβρίου, παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ). Ημέρα αφιερωμένη στους αγωνιστές της ζωής, σ’ αυτούς που είναι μαζί μας, που είναι δίπλα μας, που είναι συνάνθρωποί μας, που όμως δυστυχώς  τους θυμόμαστε μια ημέρα το χρόνο! 
Αυτή την ημερομηνία που όλοι γράφουν και λένε…και λένε…και ξαναλένε χωρίς όμως να πραγματοποιούν, χωρίς να ενδιαφέρονται τις υπόλοιπες 364 ημέρες του χρόνου  γι’ αυτούς που παλεύουν καθημερινά για ένα καλύτερο   αύριο.
Θυμόμαστε τα άτομα με αναπηρία μια ημέρα το χρόνο. Τις άλλες τι κάνουμε;  Ποιός σκέφτεται, ποιός ενδιαφέρεται, ποιός ανησυχεί, ποιός σχεδιάζει, ποιός υλοποιεί γι’ αυτούς που είναι καθημερινοί μαχητές της ζωής;
Ας αναλογιστούμε όλοι, ότι έχουμε ευθύνη απέναντι στους συνανθρώπους μας που έχουν  ανάγκη και χρειάζονται τη βοήθειά μας.
Ο σχεδιασμός, η συμμετοχή, η ενθάρρυνση, η κινητοποίηση, η ανάπτυξη συλλογικότητας πρέπει να είναι καθημερινές πρακτικές για τους συνανθρώπους μας με αναπηρίες.
Η συνένωση των ανθρώπινων, θεσμικών, λογιστικών, υλικών και οικονομικών πόρων των Υπουργείων (Υγείας, Παιδείας, Κοινωνικών Υπηρεσιών, κ.ά), περιφερειακών, δημοτικών, τοπικών αρχών και άλλων εξειδικευμένων υπηρεσιών, είναι  ένας αποτελεσματικός τρόπος  για τη μεγιστοποίηση της δύναμης των ΑμεΑ.
Συνδυάζοντας μια εκπαιδευτική και κοινωνική προσέγγιση στην εκπαίδευση ΑμεΑ θα χρειαστεί αποτελεσματική διεύθυνση μηχανισμών που θα διευκολύνει τις διάφορες υπηρεσίες να συνεργαστούν σε εθνικό και τοπικό επίπεδο και θα επιτρέπει στις δημόσιες αρχές και στους συλλόγους να ενώσουν τις δυνάμεις τους.
Στη σημερινή εποχή με τα τεράστια οικονομικά προβλήματα, θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή και να αναπτυχθούν τεχνικές ενσωμάτωσης για τα ΑμεΑ.
Οι υπάρχουσες δομές σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο πρέπει να ενδυναμωθούν και οι δραστηριότητές τους να επεκταθούν σε πεδία όπως πολιτικές, προγράμματα, εκπαίδευση, συμμετοχή.
Η δημιουργία ευκαιριών-για όλους- είναι μία πρόκληση: μία εναλλακτική ερμηνεία του κόσμου και του ανθρώπου. ΟΛΟΙ  ΙΣΟΙ  ΟΛΟΙ  ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ.
                                                

ΕΘΝΟΣ, Η εφεδρεία απειλεί 20.000 εκπαιδευτικούς

 http://www.ethnos.gr/
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

Η εφεδρεία απειλεί 20.000 εκπαιδευτικούς

Στον χάρτη των κυβερνητικών σχεδιασμών μπαίνει η εργασιακή εφεδρεία των εκπαιδευτικών, με προοπτική να εφαρμοστεί στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Υπολογίζεται ότι με την εφαρμογή του μέτρου θα τεθούν σε προσυνταξιοδοτικό καθεστώς 18.000 - 20.000 δάσκαλοι και καθηγητές.

Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2011

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΥΠΟΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΟΛΟΗΜΕΡΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ


Αρ. Πρωτ.476 Αθήνα 30/11/2011
Προς
1. Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
2. Μ.Μ.Ε.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΥΠΟΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΟΛΟΗΜΕΡΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ
ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Το Δ.Σ. της ΔΟΕ εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του για τη έγκαιρη μη πρόσληψη του απαιτούμενου αριθμού εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στα Ολοήμερα σχολεία.
Ενώ βρισκόμαστε στο μέσο της σχολικής χρονιάς τα σχολεία αυτά, λόγω της έλλειψης εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που εξακολουθούν να παρατηρούνται 3 μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων, υπολειτουργούν με αποτέλεσμα να μην υλοποιούνται οι στόχοι που έχουν καθοριστεί.
Στη μη έγκαιρη πρόσληψη εκπαιδευτικών ειδικοτήτων προστίθεται και η προοπτική κατάργησης των διδακτικών αντικειμένων της αισθητικής αγωγής καθώς από το Πρόγραμμα Σπουδών για το Νέο Σχολείο δίνεται η δυνατότητα πραγματοποίησης των μαθημάτων ειδικοτήτων όχι μόνο από εκπαιδευτικούς ειδικότητας αλλά και από ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς χωρίς εξειδικευμένες γνώσεις.
Υπενθυμίζουμε ότι ισχύει η απόφαση το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. (Αρ.Πρωτ:133/7-9-2011):
  • Σε περίπτωση μακροχρόνιας απουσίας εκπαιδευτικού ειδικότητας είναι φανερό ότι πρέπει άμεσα να έρχεται στο σχολείο αναπληρωτής και σε καμία περίπτωση να μην αναλαμβάνουν με υπερωρία οι συνάδελφοι. Η ΔΟΕ σ' αυτές τις περιπτώσεις ζητά την αναμόρφωση του προγράμματος έως ότου έρθει αναπληρωτής.
  • Ιδιαίτερα αρνητικοί πρέπει να είναι, όταν τους ζητείται να καλύπτουν ώρες εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που δεν έχουν καν τοποθετηθεί στα σχολεία (π.χ. Αγγλικών, Φυσικής Αγωγής) τη στιγμή που χιλιάδες εκπαιδευτικοί παραμένουν αδιόριστοι.
Το σχολείο του αύριο χρειάζεται:
  • Εκπαιδευτικούς, έγκαιρα τοποθετημένους, για όλα τα μαθήματα και έγκαιρη δωρεάν διανομή βιβλίων σε όλους τους μαθητές.
  • Εκπαίδευση με γενναία χρηματοδότηση και όχι εκπαίδευση των χορηγών με όρους της αγοράς
Το Δ.Σ. της ΔΟΕ διαμηνύει προς όλες τις κατευθύνσεις ότι είναι απέναντι στις πολιτικές εκείνες που στόχο έχουν την υποβάθμιση και διάλυση της Δημόσιας και Δωρεάν Εκπαίδευσης.
ΑΜΕΣΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ
ΣΤΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΝΑ ΜΗ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

01-12-11 Εκδήλωση Νέο Σχολείο και Πολιτισμός:«Παπαδιαμάντης - Ελύτης - Γκάτσος - Τσίρκας: εκατό χρόνια μετά!!!»

Δελτίο Τύπου
Νέο Σχολείο και Πολιτισμός:
«Παπαδιαμάντης - Ελύτης - Γκάτσος - Τσίρκας: εκατό χρόνια μετά!!!»
Το πρόγραμμα «Παπαδιαμάντης - Ελύτης - Γκάτσος - Τσίρκας: εκατό χρόνια μετά!!!» -που ξεκίνησε το Φεβρουάριο του 2011 και κορυφώνεται, αύριο 02/12/2011, με την προβολή της καλλιτεχνικής δημιουργίας των σχολείων- αναδεικνύει τον καινοτόμο και δημιουργικό τρόπο δράσης του Νέου Σχολείου. Του σχολείου που δημιουργεί ανοικτούς διαύλους επικοινωνίας και συνεργασίας με την κοινότητα, με τους πολιτιστικούς φορείς και τους καλλιτέχνες και συμβάλλει στην πολιτιστική ζωή.
Μαθητές και σχολεία από όλη τη χώρα έλαβαν μέρος σε πανελλήνιο διαγωνισμό, που διοργάνωσε το Υπουργείο, για τη δημιουργία βίντεο, μπλογκ και αφίσας, με θέμα τα 100 χρόνια από τη γέννηση και το θάνατο των κορυφαίων λογοτεχνών.
Το πρόγραμμα «κλείνει»  -για να ανοίξει νέους δρόμους-  με τη βράβευση των 12 σχολείων που διακρίθηκαν στη δημιουργία των καλύτερων έργων, σε εκδήλωση που θα γίνει στο Υπουργείο, αύριο 02/12/2011, 10:00-14:00 (αίθ. Γαλάτεια Σαράντη).
Στην εκδήλωση θα μιλήσει η Υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, συντονιστής θα είναι ο δημοσιογράφος Γιάννης  Μπασκόζος,  Διευθυντής του περιοδικού «Διαβάζω» και σχολιαστής ο συγγραφέας Πέτρος  Τατσόπουλος.
Όλο το πρόγραμμα υποστηρίχτηκε από την ηλεκτρονική πλατφόρμα i-create (www.i-create.gr) που δημιούργησε το Υπουργείο Παιδείας. Τα καινοτόμα έργα των παιδιών αξιολογήθηκαν από κριτική επιτροπή σημαντικών προσωπικοτήτων της Τέχνης και του Πολιτισμού, ενώ τρία έργα, ένα από κάθε κατηγορία, διακρίθηκαν από διαδικτυακή αξιολόγηση της σχολικής κοινότητας.
Τέτοιου είδους δράσεις αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του προγράμματος, αλλά και της φιλοσοφίας του Νέου Σχολείου. Μαθητές και εκπαιδευτικοί δημοσιοποιούν τα αποτελέσματα της δημιουργικότητάς τους και τα έργα τους, εκθέτουν την πρωτοβουλία τους σε δημόσιο διάλογο, ανταλλάσουν απόψεις μεταξύ τους αλλά και με την ευρύτερη κοινότητα. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά στην κοινωνική και πολιτιστική ζωή και αναπτύσσουν συλλογικό και κοινωνικό πνεύμα.
Η συμμετοχή των σχολείων και τα έργα των μαθητών αποδεικνύουν έμπρακτα ότι 100 χρόνια μετά οι αξίες, η έμπνευση, οι στίχοι, τα διηγήματα, τα μυθιστορήματα των μεγάλων Ελλήνων δημιουργών είναι ΕΔΩ, πηλός της ιστορικής, ηθικής και αισθητικής συνείδησης της νέας γενιάς που τόσο ανάγκη έχει η χώρα μας.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.
Για το πρόγραμμα της εκδήλωσης πατήστε εδώ.
Τα έργα των μαθητών και το υλικό για την εκδήλωση πατήστε εδώ.
Η εκδήλωση για τη βράβευση των έργων που διακρίθηκαν θα μεταδοθεί ζωντανά από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο: http://vod.sch.gr/video/iptv/646

Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2011

ΔΟΕ, Παραπέρα πορεία του κλάδου

 
Αρ. Πρωτ:475
Αθήνα  30/11/2011
Προς
1. Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
2.Μ.Μ.Ε.
       
Θέμα: Παραπέρα πορεία του κλάδου
Συνάδελφοι,
            Ο δρόμος των διαρκών ανάλγητων πολιτικών που στο όνομα της οικονομικής συγκυρίας συνθλίβει τους αδύναμους, τους μη έχοντες, τον κόσμο της εργασίας, τη νέα γενιά, δημιουργώντας οικονομικό και εργασιακό μεσαίωνα, σαρώνει κάθε μορφή κοινωνικού κράτους και στερεί το μέλλον στους νέους, δεν είναι δυνατό να μείνει χωρίς απάντηση.
            Το ασφυκτικό πλαίσιο χειραγώγησης της κοινής γνώμης μέσω της αποδοχής της λογικής ότι για όλα πρέπει να πληρώσει, όποιος δεν έχει τη δυνατότητα να κάνει αλλιώς, γιατί σε αντίθετη περίπτωση κινδυνεύει η κρατική υπόσταση και ύπαρξη, έχει ως στόχο να στερήσει από κάθε φωνή ή σκέψη αντίστασης τη δυνατότητα να συσπειρώσει αγωνιστικά τις μάζες που πλήττονται.
            Η ισοπεδωτική, κατευθυνόμενη πολιτική της υπόδειξης, ουσιαστικά της μαζικής συνδικαλιστικής δράσης, ως υπεύθυνης για μεγάλο μέρος από τα δεινά της ελληνικής κοινωνίας και η στοχοποίηση των δρώντων στους χώρους των κοινωνικών αγώνων, δημιουργούν το υπόβαθρο της μελλοντικής  υποθήκευσης κάθε μορφής αγώνα ο οποίος θα μπορεί να αποτελέσει ανάχωμα στα σχέδια των ισχυρών, για όσο το δυνατό μεγαλύτερο κέρδος.
Το φαινόμενο παίρνει περισσότερο ανησυχητικές διαστάσεις από το γεγονός, ότι στο βωμό μικροπαραταξιακών σκοπιμοτήτων που δεν έπρεπε να έχουν καμιά απολύτως θέση στη σημερινή συγκυρία που τα πάντα είναι στο στόχαστρο και τα πάντα ανατρέπονται, υπάρχουν φωνές «εντός των τειχών» που διαδίδουν, αναπαράγουν την ίδια επιχειρηματολογία με τους πολέμιους των εργαζόμενων. Η συγκεκριμένη παραδοξότητα, το συνδικαλιστικό κίνημα να δέχεται βολές τόσο από τους κυβερνητικούς εκφραστές των ανάλγητων αντιλαϊκών πολιτικών όσο και από οργανωμένες ή και ανοργάνωτες φωνές της πληττόμενης βάσης, είναι ένα νοσηρό φαινόμενο που δυναμιτίζει εκ των έσω την αναγκαία ενότητα που πρέπει να υπάρχει για να μπορέσει να αντιμετωπιστεί η σφοδρή επίθεση στη ζωή των εργαζόμενων και ρίχνει νερό στο μύλο όσων αποφασίζουν και υλοποιούν αντικοινωνικές αποφάσεις.



Συνάδελφοι,
            Η εφαρμογή του νέου μισθολογίου – φτωχολογίου που σε συνάρτηση με όλα τα προηγούμενα ανάλγητα μέτρα του μνημονίου και του μεσοπρόθεσμου έχουν ήδη εφαρμοστεί, αλλά και τα κάθε είδους χαράτσια που έχουν επιβληθεί, είναι γεγονός πως έχουν φέρει σε πάρα πολύ δύσκολη θέση το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου αλλά και όλων των εργαζόμενων της χώρας.
            Η χωρίς όρια και λογική πολιτική απαράδεκτης λιτότητας, έχει φέρει τους μισθούς μας πολύ κάτω από τα όρια της αξιοπρεπούς διαβίωσης. Ιδιαίτερα για τους νέους συναδέλφους τα μέτρα είναι τόσο δυσβάστακτα που μετατρέπουν τους υποτιθέμενους μισθούς σε προνοιακά επιδόματα.
            Όλη αυτή η αντιμετώπιση ενός κλάδου εργαζόμενων που εκτός από τα τυπικά προσόντα που διαθέτουν τα μέλη του, έχει και την τεράστια ευθύνη να προετοιμάσει τη γενιά του αύριο, υποδηλώνει ότι είναι επιλογή η υποβάθμιση της εκπαίδευσης ώστε να περνούν ευκολότερα οι αντικοινωνικές πολιτικές, όχι μόνο στο παρόν αλλά και στο μέλλον.
            Μέσα σε αυτή τη δραματική κατάσταση στόχος του κινήματος πρέπει να είναι η καλύτερη δυνατή εκτίμηση της πραγματικότητας, η οποία στη συνέχεια με βάση τις δυνατότητες που υπάρχουν, θα φέρει την καταλληλότερη αντιμετώπιση της βίαιης επίθεσης που δεχόμαστε ως εργαζόμενοι.
            Η εξαλλότητα, οι κραυγές χωρίς ταυτόχρονη διατύπωση πρότασης, αλλά και η παραίτηση, η μη συμμετοχή, η αδράνεια, η λογική του «τίποτα δεν αλλάζει άρα γιατί να αγωνιστώ», είναι το ίδιο αναποτελεσματικές λογικές που δεν βοηθούν κανένα.
            Με ενότητα στη βάση αλλά και στην ηγεσία, αλλά και ενότητα στους στόχους της δράσης, μπορούμε να διεκδικήσουμε με ελπίδα αυτό που μας στερούν, την αξιοπρέπεια και το δικαίωμα στο αύριο εμάς και τα παιδιά του ελληνικού λαού.

            Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. το διάστημα των τελευταίων κρίσιμων μηνών προσπάθησε να δημιουργήσει τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις συμπόρευσης όλου του κόσμου της εργασίας. Μέσα από πολύμορφες αγωνιστικές πρωτοβουλίες και δράσεις (5 ημέρες απεργία, συλλαλητήρια, συμβολικές καταλήψεις, μουσικές εκδηλώσεις, παρεμβάσεις στα Μ.Μ.Ε.) προσπάθησε να αναδείξει το τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί – οι χειρότερα αμειβόμενοι δημόσιοι υπάλληλοι.
            Ταυτόχρονα, αφουγκραζόμενο την αγωνία της βάσης του κλάδου, η οποία είναι αντίθετη σε όλες τις πολιτικές που εφαρμόζονται, αλλά δυσκολεύεται απίστευτα από τις οικονομικές συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί προχώρησε σε τέτοια διαχείριση που από τη μια να μην επιτρέπει σε κανέναν να υπαινίσσεται πως ο κλάδος συμφωνεί με όλα αυτά που γίνονται και από την άλλη να μην εξοντώνει οικονομικά τα μέλη του.

            Σε αυτό το πλαίσιο και με στόχο τη διατήρηση των ζητημάτων της Παιδείας στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας, σε τοπικό αλλά και σε εθνικό επίπεδο, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. αποφάσισε αγωνιστικές δράσεις με παρεμβάσεις σε πρώτο χρόνο, στις πόλεις της περιφέρειας όπου λειτουργούν παιδαγωγικά τμήματα αλλά και στις έδρες των Περιφερειών. Εκδηλώσεις που αναδεικνύουν τα προβλήματα και τα δίκαια αιτήματά μας (συνεντεύξεις τύπου, συλλαλητήρια, ανοιχτές συζητήσεις, συναυλίες).
Οι νέοι συνάδελφοι που φοιτούν στα Παιδαγωγικά Τμήματα, τα μεγαλύτερα ίσως θύματα των ανάλγητων περικοπών στην εκπαίδευση, η Πανεπιστημιακή κοινότητα, η Τοπική Αυτοδιοίκηση όλων των βαθμών, το γονεϊκό κίνημα μέσω των θεσμικών του εκφράσεων, ο κόσμος της εργασίας (Εργατικά Κέντρα, Νομαρχιακά Τμήματα ΑΔΕΔΥ) θα αποτελέσουν τους φυσικούς συμμάχους στην προσπάθεια ανάδειξης των ζητημάτων της εκπαίδευσης.
Η δραστηριοποίηση των Πρωτοβάθμιων Συλλόγων Εκπαιδευτικών και η στήριξη των δράσεων, θα δώσει τη δυνατότητα στο μαχόμενο κομμάτι της εκπαίδευσης να εκφραστεί, να συμμετέχει, να οργανώσει, να δράσει.
            Ταυτόχρονα το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σε επικοινωνία και επαφή με την ΑΔΕΔΥ, την ΟΛΜΕ και άλλες Ομοσπονδίες, στα πλαίσια της διεύρυνσης του αγωνιστικού μετώπου αντίδρασης, θα προσπαθήσει να δώσει έκφραση στην οργή και τη δικαιολογημένη αγανάκτηση του κόσμου της εργασίας.
            Σε δεύτερο χρόνο και αφού θα έχουν κορυφωθεί οι διαδικασίες βάσης, θα συγκληθεί Ολομέλεια των Προέδρων των Συλλόγων όλης της χώρας η οποία θα μεταφέρει τον προβληματισμό που θα αναπτυχθεί και θα συνδιαμορφώσει την αγωνιστική πρόταση του επόμενου διαστήματος.



Μην τους βοηθάς να θάψουν το φως
Μην παραδίνεσαι χωρίς να αγωνιστείς
Μη μου λες ότι δεν υπάρχει καμιά ελπίδα
Ενωμένοι στεκόμαστε όρθιοι
Διαιρεμένοι πέφτουμε

Αποσπάσεις χωρίς κριτήρια…


ΠΑΛΗΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΑΙΡΕΤΟΣ ΚΥΣΠΕ
ΤΗΛ. 6974 750409                                                                         
FAX: 210 3442287                                                                                  Αθήνα, 29/11/2011

Αποσπάσεις χωρίς κριτήρια…

Σε μια εποχή που οι εκπαιδευτικοί βιώνουν πρωτόγνωρες καταστάσεις, που δοκιμάζεται η αντοχή τους εξαιτίας της πιο σκληρής και βάρβαρης λιτότητας, το ΚΥΣΠΕ αντί να αντιμετωπίσει με ιδιαίτερη σοβαρότητα, υπευθυνότητα και ευαισθησία το όλο θέμα των αποσπάσεων εκπαιδευτικών από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ, συνεδρίασε την προηγούμενη εβδομάδα και πρότεινε, κατά περίπτωση, ελάχιστες αποσπάσεις.
Η πλειοψηφία του ΚΥΣΠΕ στην τελευταία συνεδρίασή του ούτε ξεκάθαρα κριτήρια έθεσε, ούτε την προβλεπόμενη μοριοδότηση πρότεινε. Η μη εφαρμογή της ισονομίας και της ίσης μεταχείρισης όλων των εκπαιδευτικών είχε ως αποτέλεσμα την πλήρη διαφωνία μου αφού εκτός των άλλων υποβαθμίζει το ρόλο και το κύρος του Συμβουλίου.
Την ενέργεια της πλειοψηφίας του ΚΥΣΠΕ συνδυάστε την με την πολιτική της ηγεσίας του Υπουργείου που ενώ γνωρίζει ότι οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα, δε δίνει τη δυνατότητα να αποσπαστούν στις περιφέρειες όπου υπάρχουν κενά μόνιμοι εκπαιδευτικοί για να βρεθούν κοντά στις οικογένειές τους, αλλά προτιμά να προσλαμβάνει αναπληρωτές.
Ας αναλάβει επιτέλους κάποιος την ευθύνη των αποσπάσεων και ας μας απαντήσει γιατί δεν ικανοποιήθηκαν οι αιτήσεις απόσπασης συναδέλφων για περιοχές που προσλήφθηκαν αναπληρωτές;
Είναι δυνατόν να αντιμετωπίζονται με αυτό τον τρόπο εκπαιδευτικοί; Είναι δυνατόν η διοίκηση να δείχνει το πιο σκληρό της πρόσωπο στους λειτουργούς της εκπαίδευσης; Γιατί τέτοια αναλγησία; Γιατί η επίλυση προβλημάτων των εκπαιδευτικών εκεί που υπάρχει η δυνατότητα έγινε ζητούμενο ενώ θα έπρεπε να είναι αυτονόητη;
Ο θυμός, η οργή, η αγανάκτηση και οι διαμαρτυρίες των συναδέλφων απόλυτα δικαιολογημένες.
Τα όσα πρωτοφανή και τραγελαφικά ζήσαμε την τρέχουσα σχολική περίοδο θα πρέπει να μας προβληματίσουν και να μας οδηγήσουν σε προτάσεις αναμόρφωσης του πλαισίου που διέπει τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών.
Σίγουρα χρειάζεται αλλαγή της μοριοδότησης των χρόνων υπηρεσίας, της συνυπηρέτησης, των λόγων υγείας κτλ. Σίγουρα πρέπει να δοθεί το δικαίωμα απόσπασης και στους νεοδιόριστους.
Το σημαντικότερο θα πρέπει να υπάρξει δέσμευση της πολιτικής ηγεσίας για το χρόνο πραγματοποίησης των αποσπάσεων σε συνδυασμό με τη δέσμευση πως όπου υπάρχουν κενά καλύπτονται με αποσπάσεις και σε περίπτωση μη κάλυψης αυτών να προχωράνε σε προσλήψεις αναπληρωτών.
Η αδήριτη ανάγκη για ένα δίκαιο, αντικειμενικό και ανθρώπινο σύστημα αποσπάσεων δεν αμφισβητείται από κανέναν.  
Πάντα στη διάθεσή σας
        Παληγιάννης Βασίλης

Σεμινάριο με θέμα «Καθημερινότητα και ετερότητα όπως τις μεταπλάθει η λογοτεχνία»


Διδασκαλείο Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών
Εργαστήριο Εμπειρικής Εκπαιδευτικής Έρευνας (Τμήμα Φ.Π.Ψ.) 
Εργαστήριο Έρευνας του Κοινωνικού Αποκλεισμού και της Αξιολόγησης στην Εκπαίδευση (Τμήμα Φ.Π.Ψ.)


Ιωάννινα, 29.11.2011

Προς τα Μέσα Μαζικής  Ενημέρωσης του Νομού Ιωαννίνων


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Σας ενημερώνουμε ότι την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2011 και ώρα 11:00 π.μ. θα πραγματοποιηθεί σεμινάριο με θέμα «Καθημερινότητα και ετερότητα όπως τις μεταπλάθει η λογοτεχνία». Προσκεκλημένος ομιλητής είναι ο κ. Γιάννης Καλπούζος, συγγραφέας των βιβλίων «Ιμαρέτ» και «Άγιοι και δαίμονες».
Το σεμινάριο συνδιοργανώνεται από το Διδασκαλείο Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών (Δημ. Ράπτης), το Εργαστήριο Εμπειρικής Εκπαιδευτικής Έρευνας (Τμήμα Φ.Π.Ψ.)  και το Εργαστήριο Έρευνας του Κοινωνικού Αποκλεισμού και της Αξιολόγησης στην Εκπαίδευση (Τμήμα Φ.Π.Ψ.) και θα πραγματοποιηθεί στο Αμφιθέατρο του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Πληροφορίες: 2651005770, 6978228923, 2651005682

Συνημμένα: Αφίσα σεμιναρίου


                                      ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ& ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ&Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ
Δ/ΝΣΗ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Ταχ.Δ/νση: Λ. Ακρίτα & Φ. Εταιρείας 15Α
Τ.Κ.: 45444  Ιωάννινα
Ταχ. Θυρίδα 1167
Πληροφορίες: Μπονόβα Λ.
Τηλ: 2651024846
Fax: 2651024846




                                                                                        Ιωάννινα 30/11/2011
                                                                                                                   
                                                                                               Αριθ. Πρωτ.: 4896



ΠΡΟΣ:Εκπαιδευτικούς ΠΕ Ιωαννίνων
(πίνακας 1)


ΘΕΜΑ: «Άμεση αποστολή στοιχείων»
             Παρακαλούνται οι εκπαιδευτικοί που ήρθαν με μετάθεση στην Π.Ε. Ιωαννίνων (επισυνάπτεται πίνακας ονομάτων (πίνακας 1)) να αποστείλουν άμεσα, έως την Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2011:
  1. Φωτοτυπία της 1ης σελίδας Βιβλιαρίου Αγροτικής Τράπεζας (Α.Τ.Ε) με πρώτο όνομα του δικαιούχου εκπαιδευτικού,
  2. Φωτοτυπία της αστυνομικής τους ταυτότητας διπλής όψεως,
  3. Τα στοιχεία του επισυναπτόμενου πίνακα (πίνακας 2)
Σε περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί του πίνακα 1 τα έχουν αποστείλει να αγνοήσουν την παρούσα ειδοποίηση. Η αποστολή των στοιχείων πρέπει να γίνει άμεσα διότι οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί δεν θα μπορέσουν να πληρωθούν για το μήνα Ιανουάριο 2012. Σας υπενθυμίζουμε πως η μισθοδοσία σας και του μηνός Δεκεμβρίου γινόταν από τα Γραφεία Εκπαίδευσης που είχατε οργανική θέση πριν την μετάθεση σας. Παρακαλούνται οι Διευθυντές/ντριες και Προϊστάμενοι/νες Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων να ειδοποιήσουν ενυπόγραφα τους εκπαιδευτικούς.
            Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.

                                                                            Ο Διευθυντής Π.Ε Ιωαννίνων


                                                                             Αγγέλης Ιωάννης

Συνημμένα: Πίνακας 1 (Ονόματα Εκπαιδευτικών)
                    Πίνακας 2 (Στοιχεία Εκπαιδευτικών)

Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2011

ΨΗΦΙΣΜΑ για τους εργαζόμενους στην «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ»



Αρ. Πρωτ:471 Αθήνα 29/11/2011
Προς
1.  ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
2. Μ.Μ.Ε.
3. Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
       
ΨΗΦΙΣΜΑ
για τους εργαζόμενους στην «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ»
            Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στηρίζει τα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων της Ελευθεροτυπίας,  οι οποίοι δίνουν μεγάλο αγώνα, κάτω από ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες, για τη διατήρηση της εργασίας τους.
            Η απαίτηση της εργοδοσίας να αποδεχτούν οι εργαζόμενοι ένα σχέδιο εξυγίανσης, που συντάχθηκε από τεχνοκράτες χωρίς κανένα ουσιαστικό διάλογο, το οποίο μάλιστα προβλέπει μαζικές απολύσεις και επιβάλλει στους εργαζόμενους να δουλεύουν απλήρωτοι, είναι στη λογική της δημιουργίας εργασιακού μεσαίωνα και δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.
            Απαιτούμε να καταβληθούν άμεσα οι υποχρεώσεις της επιχείρησης προς τους εργαζόμενους και να σταματήσει ο απαράδεκτος εξαναγκασμός των εργαζομένων σε υπογραφή ατομικών συμβάσεων.