Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2014

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: «Ενημέρωση για την αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση»



 ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  
ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
                    Ιωάννινα,  2-12-2014
Αρ. Πρωτ.:  182
Ταχ. Δ/νση: Αράπη 1A -  45332 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Τηλ. - FAX: 26510 78747
Ιστοσελίδα: www.syldnioa.gr

                              ΠΡΟΣ
                                Μέλη



Θέμα: «Ενημέρωση για την αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση»
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Μετά την ενημερωτική συνάντηση του ΔΣ που πραγματοποιήσαμε στο 7ο ΔΣ Ιωαννίνων με θέμα την αξιολόγηση, σας γνωρίζουμε ότι με την υπ.αριθμ.1211/13-11-2014 απόφαση της ΔΟΕ, η απεργία - αποχή που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλύπτει τους συναδέλφους, οι οποίοι δε διατρέχουν πειθαρχικό κίνδυνο με το να μην συμμετέχουν στις διαδικασίες της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης.  
Το Δ.Σ. επισημαίνει, διευκρινιστικά, τα παρακάτω:
Στις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων  που πραγματοποιούνται για τις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης οι συνάδελφοι  δηλώνουν (προφορικά) ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ και απέχουν από τη συνεδρίαση για το συγκεκριμένο και μόνο θέμα της ημερήσιας διάταξης ενώ συμμετέχουν κανονικά στη συνεδρίαση για τα υπόλοιπα θέματα που (τυχόν) υπάρχουν για συζήτηση.
Όταν η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας συμμετέχει στην απεργία-αποχή, δεν υπάρχει απαρτία και ο σύλλογος διδασκόντων δεν προχωρά στην υλοποίηση της όποιας διαδικασίας σχετίζεται με την αυτοαξιολόγηση. Σε αντίθετη περίπτωση ο κάθε συνάδελφος, ανεξαρτήτως του αν η πλειοψηφία συμμετέχει στην αυτοαξιολόγηση έχει το δικαίωμα να απέχει στο πλαίσιο της συμμετοχής του στην απεργία - αποχή.
Σε ότι αφορά τους διευθυντές δημοτικών σχολείων και προϊστάμενες - προϊσταμένους νηπιαγωγείων και ολιγοθέσιων σχολείων που το ΥΠΑΙΘ τους καλεί να αξιολογηθούν, μπορούν να καταγράψουν τη συμμετοχή στους στην απεργία - αποχή που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στο βιβλίο πράξεων διευθυντή - προϊσταμένου ως εξής: «Δε συμμετέχω στις διαδικασίες της αξιολόγησης, υλοποιώντας την με α.π. 1201/31-10-2014  απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. την οποία εξωδίκως κοινοποίησε στους κ.κ. Υπουργούς Παιδείας και Οικονομικών»
ΤΟ Δ.Σ.

ΔΟΕ: Συνεδρίαση του Σ.Π.Δ.Ε.



Αρ. Πρωτ.1291
Αθήνα 2/12/2014
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.


ΘΕΜΑ : Συνεδρίαση του Σ.Π.Δ.Ε.
 
  Συνεδρίασε την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου η Ολομέλεια του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
  Ενδεικτικό στοιχείο της έλλειψης σοβαρότητας με την οποία αντιμετωπίζει η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ τη διαδικασία, είναι το γεγονός ότι η εισήγηση του Υπουργού Παιδείας, η οποία υποτίθεται ότι θα αποτελούσε τη βάση της συζήτησης, διανεμήθηκε στα μέλη του Συμβουλίου μόλις λίγα λεπτά πριν την τοποθέτηση του κ. Υπουργού.
  Οι εκπρόσωποι του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στο Συμβούλιο (Θανάσης Κικινής και Σταύρος Πετράκης) επισήμαναν το παραπάνω απαράδεκτο γεγονός και τόνισαν ότι :
  • Η Δ.Ο.Ε. αποχώρησε από τη συνεδρίαση του ΕΣΥΠ στις 5/11/2014, διαμαρτυρόμενη (δια του Προέδρου της Χ. Κόκκινου) για τον προσχηματικό χαρακτήρα της συζήτησης αφού μόλις 2 ημέρες πριν (3/11/2014) ο Κ. Λοβέρδος δεν είχε προσέλθει σε προγραμματισμένη συνάντηση με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για το θέμα της αξιολόγησης. Ο κ. Υπουργός οφείλει να τηρήσει τη δέσμευσή του για διάλογο και να ορίσει συνάντηση με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. παγώνοντας τις διαδικασίες της αξιολόγησης που επιχειρεί να επιβάλει.

  • Η συνέχιση της παρουσίας της Δ.Ο.Ε. στις συνεδριάσεις της Ολομέλειας του Σ.Π.Δ.Ε. θα έχει νόημα μόνον στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι θα υπάρξει η δυνατότητα ουσιαστικής συνδιαμόρφωσης της θεματολογίας και στο βαθμό που οι προτάσεις της θα αντιμετωπιστούν με την πρέπουσα σημασία.
  • Οι, επικοινωνιακού χαρακτήρα, εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας περί κοινωνικού σχολείου, περιορισμού της σχολικής διαρροής, αναμόρφωσης αναλυτικών προγραμμάτων και βιβλίων, περί «τσάντας στο σχολείο», αναβάθμισης του ρόλου των εκπαιδευτικών κλπ., δεν πείθουν κανέναν αφού:
Ø  Οι δαπάνες για την παιδεία βρίσκονται στο ναδίρ.
Ø  Μόνιμοι διορισμοί δεν πραγματοποιούνται, ούτε καν στα όρια των μνημονιακών δεσμεύσεων, τη στιγμή που και επιτυχόντες του ΑΣΕΠ υπάρχουν και εκπαιδευτικοί που έχουν την προϋπηρεσία που είναι ικανή για διορισμό τους με βάση το 60/40.
Ø  Χιλιάδες εκπαιδευτικοί εργάζονται εδώ και 13 χρόνια ως αναπληρωτές στην Ειδική Αγωγή και καμία κίνηση δε γίνεται για το μόνιμο διορισμό τους.
Ø  Η Ειδική Αγωγή είναι εγκαταλελειμμένη και οι παράλληλες στηρίξεις για τη στήριξη μαθητών δίνονται με το σταγονόμετρο και απουσιάζει η πολιτική ένταξης των παιδιών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο δημόσιο σχολείο.
Ø  Οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται αντιμέτωποι με μια αξιολόγηση που καμία σχέση δεν έχει με τις θέσεις που καταθέτει εδώ και χρόνια η Δ.Ο.Ε. κι αντί να στοχεύει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου οδηγεί σε κατηγοριοποίηση των σχολείων, μισθολογική στασιμότητα και απολύσεις. Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο με τις πιέσεις και τις απειλές που ασκούν Περιφερειακοί Διευθυντές, Διευθυντές Εκπαίδευσης και Σχολικοί Σύμβουλοι με υπερβάλλοντα ζήλο ενώ το Ι.Ε.Π. διαχειρίζεται πακτωλό χρημάτων για την υλοποίηση της αξιολόγησης τη στιγμή που τα σχολεία στενάζουν από την υποχρηματοδότηση.
Ø  Κανένας σχεδιασμός δεν υπάρχει και καμία δαπάνη δεν πραγματοποιείται για επαναλειτουργία της Μετεκπαίδευσης και πραγματοποίηση προγραμμάτων Επιμόρφωσης.
Ø  Οι εκπαιδευτικοί εργάζονται σε καθεστώς ανασφάλειας υπό την απειλή πειθαρχικών διώξεων που μπορεί να προκληθούν ακόμη κι από ασήμαντες αιτίες ή κακοπροαίρετες καταγγελίες αλλά έχουν ως αποτέλεσμα την καταρράκωσή τους και την καταταλαιπώρησή τους.
Ø  Η προσχολική αγωγή δεν περιλαμβάνει χιλιάδες παιδιά (προνήπια)  που μένουν εκτός του δημόσιου νηπιαγωγείου.
Ø  Η κατάσταση των σχολικών κτιρίων (και ειδικά των νηπιαγωγείων) είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό απαράδεκτη και κανένα πρόγραμμα σχολικής στέγης δε λειτουργεί.
Ø  Οι αλλαγές που σχεδιάζει το ΥΠΑΙΘ σε σχέση με το πρόγραμμα μαθημάτων και το ολοήμερο σχολείο είναι με βάση τους οικονομικούς περιορισμούς που θέτει η υποχρηματοδότηση της Παιδείας κι όχι στα πλαίσια ενός σωστού εκπαιδευτικού προγραμματισμού.
Ø  Τα βιβλία που υπάρχουν στην εκπαίδευση από το 2006 έχουν αξιολογηθεί μόνον από το ΙΠΕΜ της Δ.Ο.Ε. κι όχι από φορείς του ΥΠΑΙΘ το οποίο δεν έλαβε ποτέ υπόψη του τα πορίσματα της έρευνας που του δόθηκαν από τη Δ.Ο.Ε.
Ø  Οι υποτιθέμενες καινοτομίες που ανέξοδα εξαγγέλλει ο Υπουργός Παιδείας αποτελούν, στην πλειονότητά τους, εδώ και χρόνια σημαντικό κομμάτι της διδασκαλίας των Ελλήνων εκπαιδευτικών (αντιμετώπιση ρατσισμού, αγωγή υγείας...) ενώ το ΥΠΑΙΘ δείχνει να μη λαμβάνει σοβαρά υπόψη του την απόφαση της Αρχής προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Καμία απάντηση δε δόθηκε από τον Υπουργό Παιδείαςσε όλα τα θέματα που έθεσαν οι εκπρόσωποι του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στον ελάχιστο χρόνο που τους διατέθηκε για να τοποθετηθούν.
Εντύπωση, όμως, προκάλεσε η τοποθέτηση του προέδρου του Ι.Ε.Π. ο οποίος προσπάθησε να δικαιολογήσει τα υπέρογκα ποσά[1] που διαχειρίζεται το Ινστιτούτο για την εφαρμογή της αξιολόγησης, λέγοντας πως κατά κύριο λόγο δαπανώνται για μετακινήσεις εκπαιδευτικών (διευκρινίζοντας έπειτα από ερώτησή μας, πως πρόκειται, κυρίως, για Διευθυντές Εκπαίδευσης και Σχολικούς Συμβούλους που μετακινήθηκαν για τα σεμινάρια της αξιολόγησης).
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. δεν σκοπεύει να αφήσει τον κ. Λοβέρδο ανενόχλητο στην προσπάθειά του να προβάλλει μια ειδυλλιακή εικόνα για ένα σχολείο που καμία σχέση δεν έχει με την πραγματικότητα που βιώνουν μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς. Με κάθε ευκαιρία και μέσα από κάθε πρόσφορη διαδικασία θα παρουσιάζει την αληθινή εικόνα της εκπαίδευσης, θα προτείνει λύσεις για τα θέματα που πραγματικά απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα αποκαλύπτοντας την ένδεια θετικών προθέσεων της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ και την επικίνδυνη, για το μέλλον της,  πολιτική που εφαρμόζει.

Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2014

Ματζίτ Ματζιντί, «Τα χρώματα του παραδείσου»

Την Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2014 και ώρα 8:30 μ.μ., o Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τυφλών – Περιφερειακή Ένωση Βορειοδυτικής Ελλάδος σε συνεργασία με το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών, παρουσιάζουν στον Πολιτιστικό Πολυχώρο «Δημήτρης Χατζής», την ταινία του Ματζίτ Ματζιντί, Τα χρώματα του παραδείσου (Rang-e Khoda, 1990).
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.
Ο ειδικός συνεργάτης του Πνευματικού Κέντρου, κινηματογραφιστής Παναγιώτης Κράββαρης αναφέρει στο κείμενο του σχετικά με την ταινία:

Ο Μοχάμεντ είναι ένα εκ γενετής τυφλό παιδί που φαίνεται να είναι σε απόλυτη αρμονία με τον κόσμο γύρω του: Ρουφά τη γνώση στο σχολείο για τυφλούς στο οποίο φοιτά, απορροφά και αποκωδικοποιεί τους ήχους της φύσης και ειδικά των πουλιών, και αγαπά και αγαπιέται από τη γιαγιά του και τις αδερφές του. Ο πατέρας όμως δείχνει να αργεί περισσότερο απ’ ότι πρέπει για να τον πάρει μετά το σχολείο όταν αυτό κλείνει για τις καλοκαιρινές διακοπές. Η γιαγιά και οι αδερφές περιμένουν πως και πως τον Μοχάμεντ, αλλά ο πατέρας ντρέπεται γι’ αυτόν και θεωρεί ότι ο τυφλός γιος του είναι εμπόδιο στην επιθυμία του να ξαναπαντρευτεί.

Ο Ματζιντί σκηνοθετεί με έναν αφοπλιστικό ρεαλισμό, με ανθρωπιά αλλά και με θρησκευτική ευλάβεια, καθώς θεωρεί πως ο Θεός έχει ήδη θέση γι’ αυτό το παιδί στον κόσμο, δίνοντάς του το χάρισμα να μετέχει στο μυστήριο της πλάσης με τις υπόλοιπες αισθήσεις του και να δέχεται την αγάπη από τους κοντινούς του ανθρώπους, ακόμα κι αν οι περισσότεροι άνθρωποι «δεν τον θέλουν».
Διάρκεια ταινίας: 90 λεπτά.
 Αρχική

1η Δεκεμβρίου Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS


Αποτέλεσμα εικόνας για παγκόσμια ημέρα κατά του aids

Η 1η Δεκεμβρίου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS το 1988, με απόφαση της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας και στη συνέχεια της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ.
Το AIDS είναι μία από τις φονικότερες επιδημίες στην παγκόσμια ιστορία. Από το 1981 που παρατηρήθηκε κλινικά στις ΗΠΑ, γύρω στα 39.000.000 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους, ενώ 78.000.000 είναι φορείς του ιού HIV. Η σεξουαλική επαφή αποτελεί τον κύριο τρόπο μετάδοσης του HIV.
Αισιόδοξα μηνύματα για την τιθάσευση του ιού εκπέμπει η UNAIDS, η υπηρεσία του ΟΗΕ για την καταπολέμηση του AIDS, που τονίζει ότι «το τέλος της επιδημίας του AIDS δεν είναι πλέον απλώς ένα όραμα, μπορεί να γίνει πραγματικότητα έως το 2030». Το σημαντικό είναι ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι έχουν πρόσβαση στα αντιρετροϊκά φάρμακα που αποτρέπουν την εκδήλωση της ασθένειας, επισημαίνει η υπηρεσία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της UNAIDS, 1,5 εκατομμύριο άνθρωποι πέθαναν από AIDS το 2013, αριθμός που παρουσιάζει μικρή πτώση για όγδοη συνεχόμενη χρονιά. Τα νέα κρούσματα, επίσης, παρουσιάζουν μείωση για μία ακόμη χρονιά (2,1 εκατομμύρια το 2013), όπως και στα παιδιά (240.000 το 2013).
Στην Ελλάδα, μετά τη μεγάλη επιδημία στους χρήστες ενδοφλέβιων ναρκωτικών (ΧΕΝ) την περίοδο 2011-2013, παρατηρείται μείωση των περιστατικών HIV λοίμωξης το πρώτο δεκάμηνο του 2014, τόσο συνολικά, όσο και ειδικά στην ομάδα των XEN. Οι περισσότερες μεταδόσεις του ιού αποδίδονται και πάλι στη σεξουαλική επαφή, κυρίως σε αυτή μεταξύ ανδρών.
Τα περιστατικά HIV λοίμωξης, που έχουν δηλωθεί στο Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ), παρουσιάζουν πτωτική τάση το πρώτο δεκάμηνο του 2014, συγκριτικά με τις αντίστοιχες περιόδους την τριετία 2011-2013. Πιο συγκεκριμένα, τους πρώτους δέκα μήνες του 2013 είχαν καταγραφεί 7,2 περιστατικά HIV λοίμωξης ανά 100.000 πληθυσμού, ενώ την αντίστοιχη περίοδο του 2014 ο ρυθμός δήλωσης έχει πέσει στο 5,9. Σε απόλυτους αριθμούς, μεταξύ Ιανουαρίου και Οκτωβρίου του 2014, δηλώθηκαν στο ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ. 654 HIV λοιμώξεις, εκ των οποίων οι 563 (86,1%) αφορούσαν σε άνδρες και οι 91 (13,9%) σε γυναίκες.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΚΕΕΛΠΝΟ, μέχρι και την 31η Οκτωβρίου 2014 είχαν καταγραφεί 14.288 περιστατικά HIV λοίμωξης (82,3% άνδρες). Από το σύνολο των ατόμων αυτών, 3.638 εμφάνισαν AIDS και περίπου 6.850 βρίσκονται υπό αντιρετροϊκή θεραπεία. Ο συνολικός αριθμός των θανάτων ανέρχεται στους 2.471.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/

Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
28 Νοε. 2014
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΠΡΥΤΑΝΕΙΑ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS τη Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2014 θα διανεμηθεί στους φοιτητές και στο προσωπικό του Πανεπιστημίου μας δωρεάν έντυπο ενημερωτικό υλικό και GADGET σχετικά με την πρόληψη του AIDS στο γραφείο της Υγειονομικής Υπηρεσίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (δίπλα από το κυλικείο Α΄ κατοικιών).

Ιωάννινα, 28 Νοεμβρίου 2014
Από την Πρυτανεία

 
Σχετικό Αρχείο: http://www.uoi.gr/files/news/attachments/6867.doc

Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2014

Οι νέοι μισθοί στο Δημόσιο - Κόβονται έξτρα αμοιβές και επιδόματα

ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΟΙΚΑ

Οι νέοι μισθοί στο Δημόσιο - Κόβονται έξτρα αμοιβές και επιδόματα
Νέο τοπίο στο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων, δημιουργείται από τις αρχές του έτους. Οι μειώσεις θα αφορούν όχι μόνο τους νεοπροσλαμβανόμενους αλλά και εκείνους που είχαν... γλιτώσει από το ενιαίο μισθολόγο.
Σύμφωνα με το Βήμα της Κυριακής κυβέρνηση και δανειστές συμφώνησαν να κοπεί από τον Ιούλιο 2015, μέρος ή ολόκληρο το ποσό της προσωπικής διαφοράς των δημοσίων υπαλλήλων, που οι αποδοχές τους υπερβαίνουν από 80 έως και 690 ευρώ το μήνα, τα ανώτατα όρια του ενιαίου μισθολογίου και να καθιερωθεί νέο κλιμάκιο, με αμοιβές ιδιωτικού τομέα, αποκλειστικά για τους νεοεισερχόμενους στο Δημόσιο.
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, καταβάλλονται ετησίως περίπου 200 εκ. ευρώ ως προσωπική διαφορά σε 66.000 δημοσίους υπαλλήλους.

Πόση είναι η προσωπική διαφορά σε κάθε φορέα

Υπ. Οικονομικών, Κεντρική Υπηρεσία 691
Ελεγκτικό Συνέδριο 636
Υπ. Ανάπτυξης 619
Ελληνική Στατιστική Αρχή 363
Υπ. Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης 155
Σωφρονιστικές Υπηρεσίες 132
Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας (ΣΕΠΕ) 129
Γενική Γραμματεία Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής 117
Ιατροδικαστικές Υπηρεσίες 113
Γ.Γ. Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης 107
Αρχή Διασφάλισης Απορρήτου των Επικοινωνιών 107
Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας 97
Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων 81
Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων 80
ΠΗΓΗ: ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
Συμφωνήθηκε, επίσης, να μειωθούν τα κονδύλια των έξτρα αμοιβών - επιδομάτων, για αποζημιώσεις για συμμετοχή σε συμβούλια, για εκτός έδρας, οδοιπορικά, υπερωρίες και οι αποδοχές σε όλες τις ΔΕΚΟ και τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, που παρά τις γενικές μειώσεις, με αποφάσεις των διοικήσεων τους διατήρησαν τις αμοιβές τους εκτός των ορίων του ενιαίου μισθολογίου.
Το νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο θα εφαρμοστεί ολοκληρωμένα από τον Ιανουάριο του 2016 και μόνο για τους νεοεισερχομένους από 1/1/2015 και για όλους τους υπαλλήλους 1/1/2016, προκειμένου για τους τελευταίους να συνδεθεί με το νέο σύστημα αξιολόγησης.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, φαίνεται πως υπάρχει συμφωνία για τους νεοεισερχομένους -ο μισθός των οποίων πέφτει από 780 σε 684 ευρώ- που καλούνται να υπηρετήσουν μακριά από τα σπίτια τους (πχ. καθηγητές, γιατροί) η μείωση να καλυφθεί από την καταβολή επιδόματος στέγασης.
Αναλυτικά οι μισθοί για τους νεοεισερχομένους:
- Υποχρεωτικής εκπαίδευσης: 684 ευρώ από 780 ευρώ
- Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: 752 ευρώ από 858 ευρώ
- Τεχνολογικής εκπαίδευσης: 889 ευρώ από 1.037 ευρώ
- Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης: 957 ευρώ από 1.092 ευρώ
ΠΗΓΗ  Ημερησία

Οι «δουλέμποροι» και το εμπόριο των λέξεων

imageΣΠΥΡΟΣ ΒΛΕΤΣΑΣ
Άλλοι τους ονομάζουν λαθρομετανάστες, άλλοι παράνομους ή παράτυπους μετανάστες, ορισμένοι υποστηρίζουν ότι πρέπει να ονομάζονται οικονομικοί πρόσφυγες ή απλώς πρόσφυγες. Ενώ για το πώς θα αποκαλούνται όσοι μπαίνουν στη χώρα μας χωρίς να ακολουθούν τη νόμιμη οδό γίνεται αρκετή συζήτηση, για τους διακινητές τους τα μέσα ενημέρωσης έχουν από χρόνια καταλήξει στη λέξη δουλέμποροι. Ακόμη και τα σκάφη που χρησιμοποιούν οι διακινητές ονομάζονται δουλεμπορικά.
Η λέξη δουλέμπορος περιγράφει εκείνους που όταν υπήρχε ο θεσμός της δουλείας αποκόμιζαν κέρδη από τις αγοραπωλησίες σκλάβων. Σκλάβων που δεν είχαν κανένα δικαίωμα και δεν αποφάσιζαν οι ίδιοι για τη ζωή τους. Ανήκαν στην περιουσία του δουλεμπόρου και στη συνέχεια του αφέντη τους. Οι σημερινοί διακινητές έχουν και εκείνοι ως σκοπό το κέρδος από τη διακίνηση των ανθρώπων, αλλά αυτή είναι η μόνη ομοιότητά τους με τους δουλεμπόρους.
Η διακίνηση μεταναστών δεν γίνεται από εμπόρους που διαφεντεύουν τις ζωές των ανθρώπων που μετακινούνται. Εξαιρείται η διακίνηση ανθρώπων στα πλαίσια του trafficking που είναι πράγματι μια σύγχρονη μορφή δουλείας, αλλά αφορά ένα πολύ μικρό ποσοστό των μεταναστών. Οι υπόλοιποι για να ταξιδέψουν προς την Ευρώπη πληρώνουν μεγάλα ποσά, που για τα οικονομικά δεδομένα των χωρών τους είναι μια ολόκληρη περιουσία. Ακόμη πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι ξεκινώντας από τη χώρα τους αρκετοί έχουν συνείδηση πως ίσως να χρειαστεί να διακινδυνεύσουν ακόμη και την ίδια τους τη ζωή για να φθάσουν στον προορισμό τους.
Οι μετανάστες αποφασίζοντας να μεταναστεύσουν παίρνουν μια πολύ σημαντική απόφαση για τη ζωή τους. Η κατάταξη των ανθρώπων αυτών στην κατηγορία του σκλάβου είναι μία άρνηση της ατομικότητάς τους. Κυρίως είναι μια περιφρόνηση για την προσωπική τους αλήθεια.
Η μετανάστευση αποτελεί μια προσωπική επιλογή διαφυγής από τις καταστάσεις που βιώνουν στη χώρα καταγωγής τους. Η φτώχεια και οι πόλεμοι αναγκάζουν τους μετανάστες να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους, ξέροντας ότι στην Ευρώπη τους περιμένει μια δύσκολη ζωή. Ξέρουν ότι θα πρέπει να ξεκινήσουν από το χαμηλότερο σκαλί της κοινωνίας με σκληρή δουλειά. Ξέρουν καλά τι θα έχουν να αντιμετωπίσουν.
Εφόσον έτσι έχουν τα πράγματα, γιατί τα κανάλια μιλούν καθημερινά για δουλεμπόρους; Η απάντηση είναι ότι δανείζονται ένα παλιό αριστερό στερεότυπο που χρησιμοποίησε και ο Ανδρέας Παπανδρέου στη δεκαετία του 1970, ο οποίος μιλούσε για τα σκλαβοπάζαρα της Γερμανίας όταν αναφερόταν στην ελληνική μετανάστευση εκείνης της εποχής.
Βεβαίως, ούτε τότε υπήρχαν σκλάβοι. Απλώς πολλοί Έλληνες ήθελαν αυτά που η Ελλάδα δε μπορούσε να τους δώσει και αναζητούσαν μία καλύτερη τύχη στα υψηλά μεροκάματα της Γερμανίας. Σε σχέση με τους σημερινούς μετανάστες είχαν το πλεονέκτημα της εξασφαλισμένης εργασίας, ήταν νόμιμοι και ενταγμένοι στην επίσημη οικονομία. Αυτό τους πρόσφερε την προστασία της εργατικής νομοθεσίας και πρόσβαση στις κοινωνικές παροχές.
Σήμερα ορισμένοι αριστεροί εντοπίζουν στους φτωχούς μετανάστες το προλεταριάτο που πάντα αναζητούσαν. Και πράγματι, οι μετανάστες που φθάνουν εξαθλιωμένοι στην Ευρώπη μοιάζουν προλετάριοι, καθώς δεν έχουν κυριολεκτικά τίποτε άλλο εκτός από την εργατική τους δύναμη. Η επιδίωξή τους, όμως, να ζήσουν στις ανεπτυγμένες κοινωνίες και να επωφεληθούν από τις ευκαιρίες που οι χώρες αυτές προσφέρουν (ασφάλεια, μισθούς, πρόνοια), τους διαφοροποιεί από το κλασικό προλεταριάτο.
Δεν έχουν «να χάσουν τις αλυσίδες τους», γιατί στόχος τους είναι να λάβουν μερίδιο από την ευημερία της νέας τους χώρας, ακόμη και αν αυτή είναι η Ελλάδα της κρίσης. Η επιδίωξή τους δεν είναι αβάσιμη. Το αποδεικνύει η εξέλιξη των Αλβανών μεταναστών που ήρθαν λιπόσαρκοι και ρακένδυτοι στην Ελλάδα και πρόκοψαν, παρά την εκμετάλλευση και τον ρατσισμό που συνάντησαν.
Η χρήση του στερεότυπου του δουλεμπόρου σήμερα δεν γίνεται από άγνοια ούτε από παρεξήγηση. Η ηθική απαξία και ο τόνος που δίνει η λέξη δουλέμπορος είναι χρήσιμα για τη δραματουργία των δελτίων ειδήσεων. Η ιστορία που αφηγούνται πρέπει οπωσδήποτε να έχει κακούς, τους οποίους ο θεατής θα μπορεί να μισεί χωρίς ενοχές.
Η επινόηση του χαρακτηρισμού δουλέμπορος αποτελεί μέρος ενός φαινομένου που στην Ελλάδα κλιμακώνεται χρόνο με το χρόνο. Αντί στο δημόσιο λόγο να αναζητούνται οι λέξεις που θα αποδίδουν την αληθινή διάσταση των πραγμάτων , πολιτικοί και δημοσιογράφοι ανταγωνίζονται για την πιο δραματικά φορτισμένη ρητορεία.
Υπάρχει μια αγορά λέξεων στην οποία την μεγαλύτερη αξία έχουν εκείνες που φέρνουν το καλύτερο συναισθηματικό αποτέλεσμα. Σαν να μη μπορούμε να συνομιλήσουμε και να συνεννοηθούμε σε μια κανονική γλώσσα. Όσα ακούσαμε κατά την διάρκεια της οικονομικής κρίσης με τις αναφορές σε κατοχή, γερμανοτσολιάδες και δοσίλογους ήταν ο παροξυσμός αυτού του φαινομένου. Τα πράγματα γίνονται χειρότερα όταν δούμε την αποδοχή που βρήκε το λεξιλόγιο του μίσους σε τμήματα της κοινής γνώμης και τα κέρδη που αποκόμισαν όσοι το χρησιμοποίησαν.
ΠΗΓΗ:  Athens Voice

Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2014

Ερχονται ριζικές αλλαγές στο Δημοτικό

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΛΟΒΕΡΔΟΥ

Μείωση της διδακτέας ύλης, νέα σχολικά εγχειρίδια, μελέτη στο σχολείο και δυνατότητα αυτονομίας στις σχολικές μονάδες και στους εκπαιδευτικούς, ώστε να διαμορφώνουν -σε έναν βαθμό- τα ωρολόγια προγράμματα σπουδών είναι μερικές από τις συνολικά 15 αλλαγές που πρότεινε χθες ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος για το δημοτικό σχολείο.

Ερχονται ριζικές αλλαγές στο Δημοτικό
Στην εισήγησή τους προς την αρμόδια επιτροπή του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) προτείνεται ακόμη να αλλάξει το καθεστώς αξιολόγησης των μαθητών, ώστε να λαμβάνεται κυρίως υπόψη η πρόοδος του μαθητή σε σχέση με παλαιότερες επιδόσεις.

«Λιγότερη παροχή πληροφοριών, περισσότερη μόρφωση, περισσότερη παιδεία είναι η καταστατική μας αρχή και ο στόχος μας», τόνισε ο κ. Λοβέρδος για να προσθέσει: «Η εικόνα ενός μικρού παιδιού που φεύγει για το σχολείο και γυρίζει από αυτό με μία βαριά τσάντα και έχει άλλη τόση δουλειά να κάνει στο σπίτι, πρέπει να περάσει στο παρελθόν».
Ετοιμο στις 15 Γενάρη
Το σχέδιο νόμου στο οποίο θα συμπεριληφθούν όλες οι αλλαγές για το δημοτικό σχολείο θα είναι έτοιμο έως τις 15 Ιανουαρίου. Τα 33 μέλη του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ), που εντάσσεται στο ΕΣΥΠ, θα πραγματοποιήσουν και άλλες συνεδριάσεις μέχρι να καταλήξουν στην τελική τους πρόταση.
Οι κυριότερες προτάσεις πάντως, τις οποίες κατέθεσε χθες στα μέλη του Συμβουλίου ο υπουργός Παιδείας, είναι οι εξής:
• Δυνατότητα μερικής διαμόρφωσης των προγραμμάτων από τη σχολική μονάδα με βάση τις ανάγκες, τις δυνατότητες, τις ιδιαίτερες συνθήκες του κάθε σχολείου (ειδικής αγωγής, νησιωτικά, ορεινά). Οι ώρες που είναι αναγκαίες, το εύρος ή η δυσκολία των προγραμμάτων σπουδών θα καθορίζονται από κάθε σχολική μονάδα σε συνεργασία με τον σχολικό σύμβουλο, με βάση τις ιδιαιτερότητες που έχει, όπως η σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού (Ρομά, παιδιά μεταναστών, παιδιά από οικογένειες ανέργων ή με χαμηλά εισοδήματα). Προγράμματα ανοιχτά και ευέλικτα στις ιδιαιτερότητες της κοινωνίας θα επιτρέπουν σε εκπαιδευτικούς και μαθητές να εξειδικεύουν τη διαδικασία μάθησης και θα γεφυρώνουν τον ακαδημαϊκό λόγο των σχολικών εγχειριδίων με την εμπειρική - βιωματική γνώση των μαθητών.
• Εμπέδωση και εμβάθυνση της ύλης στο σχολείο. Προτείνεται να διασφαλιστεί ο αναγκαίος διδακτικός χρόνος για την εμπέδωση της ύλης στο σχολείο στα μαθήματα της γλώσσας, των μαθηματικών, της φυσικής, της γεωγραφίας και της ιστορίας. Οι εργασίες που ανατίθενται στους μαθητές πρέπει να περιοριστούν στο ελάχιστο και μόνο στα βασικά μαθήματα. Στόχος, σύμφωνα με τον κ. Λοβέρδο, να ολοκληρώνονται στο σχολείο όλες οι μαθησιακές διαδικασίες, ώστε να απαλλάσσονται οι μαθητές και οι γονείς από την «κατ' οίκον» διδασκαλία.
• Αλλαγή νοοτροπίας στην αξιολόγηση των μαθητών. Σε αυτό το σημείο προτείνεται η επίδοση των μαθητών να εκτιμάται με βάση τα κριτήρια που προκύπτουν από τους σκοπούς της εκπαίδευσης και όχι από τη σύγκριση με τους συμμαθητές τους. Δεν θα αξιολογείται μόνο η επίδοση, αλλά και η πρόοδος σε σχέση με πρότερες επιδόσεις, δηλαδή η εξέλιξη του ίδιου του παιδιού, η οποία και τελικά να βαθμολογείται.
ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΝΑ
Προσλήψεις 1.000 αναπληρωτών
Thn πρόσληψη 1.000 αναπληρωτών δασκάλων και καθηγητών ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά που προέκυψαν μετά την άδεια άνευ αποδοχών που έλαβαν 1.113 εκπαιδευτικοί.
«Το πρωί ο κ. Σταϊκούρας υπέγραψε την πρόσληψη 1.000 αναπληρωτών για να καλυφθούν τα κενά. Αναμένεται η έγκριση του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και προχωράμε. Φεύγει ένα μεγάλο βάρος από πάνω μας. Μαζί με τους 800 στην Ειδική Αγωγή πάμε για 1.800 αναπληρωτές που καλύπτουν τα κενά», δήλωσε ο κ. Λοβέρδος στο περιθώριο της συνεδρίασης του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας.
ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΕΣΥΠ ΚΑΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΦΟΡΕΩΝ
«Επαψε να προκαλεί ενδιαφέρον στα παιδιά»
Υπέρ των βελτιωτικών παρεμβάσεων στο πρόγραμμα Σπουδών των δημοτικών σχολείων τάχθηκαν χθες όλοι οι ομιλητές στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας αλλά και όλοι αναφέρθηκαν στην οικονομική στήριξη που πρέπει να έχει το δημόσιο σχολείο.
Ο Σωτήρης Γκλαβάς, πρόεδρος Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, τόνισε ότι, σύμφωνα με διεθνείς δείκτες, οι Ελληνες μαθητές υστερούν σε διάφορες δεξιότητες και ικανότητες και το σχολείο δεν προκαλεί το ενδιαφέρον των παιδιών. Τόνισε ότι προσπάθειες που έγιναν κατά το παρελθόν για να ελαφρύνει το πρόγραμμα των μαθητών κατέληξαν να τους προσθέσουν περισσότερη δουλειά στο σπίτι.
Από την πλευρά της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, ο εκπρόσωπος των δασκάλων αναφέρθηκε στις άθλιες υποδομές που έχουν πολλά νηπιαγωγεία και τόνισε ότι τα σχολεία αυτήν τη στιγμή χρειάζονται υποδομές, διορισμούς εκπαιδευτικών και χρήματα.
Ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Παύλος Χαραμής, υπογράμμισε ότι θέματα άμεσης προτεραιότητας είναι και η αντιμετώπιση της ασιτίας και της ανέχειας των μαθητών και όχι μόνο η αλλαγή των εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Στη Συνεδρίαση του ΕΣΥΠ παρέστη και εκπρόσωπος από το υπουργείο Οικονομικών, ο οποίος δεν μίλησε για την ουσία του θέματος, αλλά περιορίστηκε να δηλώσει ότι «εμείς θέλουμε όποιες προτάσεις και να κάνετε να είναι κοστολογημένες».
Τέλος, μεταξύ των προτάσεων που κατέθεσε χθες ο υπουργός Παιδείας είναι να αξιολογηθούν τα πρόσφατα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών από ειδικούς επιστήμονες, σχολικούς συμβούλους και εκπαιδευτικούς, προκειμένου να οδηγηθούμε -όπου χρειάζεται- στην αναμόρφωση των προγραμμάτων αλλά και σε νέα σχολικά εγχειρίδια.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ
ΠΗΓΗ:  ethnos.gr

Πνεύμα στασιαστικόν, την Τετάρτη 3 Δεκέμβρη στις 6:30΄μμ στον Πολιτιστικό πολυχώρο "Δημ. Χατζής"


Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2014

«Ούτε κανένας με γνώριζε» Αφιέρωμα στον Μανόλη Αναγνωστάκη

Ένα αφιέρωμα στον ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη με τίτλο Ούτε κανένας με γνώριζε διοργανώνει το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών, την Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2014 και ώρα 8.30 μ.μ. στην αίθουσα «Βασίλειος Πυρσινέλλας».
Συμμετέχουν:
Ειρήνη Δόβα, σοπράνο.
Αχιλλέας Φρέστας, βαρύτονος.
Γεωργία Αναστάση, πιάνο.
Ελευθέριος Καραγιάννης, κλαρινέτο, φλογέρα, σαξόφωνο, ενορχήστρωση.
Αποσπάσματα από την ποίηση του Μ. Αναγνωστάκη διαβάζουν η Μαρία Στρατσάνη, Διευθύντρια του Πνευματικού Κέντρου Δήμου Ιωαννιτών, και ο Μωυσής Ελισάφ, Καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

ΕΞΑΥΔΑ : "ΜΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΖΩΗ" ΓΙΑ ΤΡΕΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΑΛΙΑ ΣΦΑΓΕΙΑ.

Τρείς  παραστάσεις του θεατρικού έργου «Μια ενδιαφέρουσα ζωή» θα έχει  την ευκαιρία να παρακολουθήσει το κοινό των Ιωαννίνων. Μετά την ευχάριστη επιτυχία του καλοκαιρινού κύκλου παραστάσεων και τη θερμή υποδοχή που επεφύλαξαν οι θεατρόφιλοι των Ιωαννίνων το έργο επιστρέφει, αυτή τη φορά, στη θεατρική σκηνή στα παλιά Σφαγεία, για τρείς μόνο παραστάσεις στις 4, 5 και 6 Δεκεμβρίου.
 Το συγκινητικό κοινωνικό δράμα  «Μια ενδιαφέρουσα Ζωή» βασίζεται στο έργο του Βασίλη Κατσικονούρη «Οι Αγνοούμενοι». Τη σκηνοθεσία του έργου υπογράφει ο Θανάσης Τζάτσος, ο οποίος μετά από 35 χρόνια επιτυχημένης ενασχόλησης με τη σκηνογραφία κάθεται στην καρέκλα του σκηνοθέτη και προσφέρει μια ομολογουμένως ξεχωριστή θεατρική εμπειρία.
Το έργο παρακολουθεί τη ζωή και τη σχέση ενός σύγχρονου ζευγαριού που ζει στην Αθήνα και δέχεται την επίσκεψη της μεγάλης αδελφής από την Κύπρο, η οποία αφιέρωσε τη ζωή της  στην αναζήτηση του αγνοούμενου, από την τουρκική εισβολή, αδελφού τους. Το καταλυτικό τέλος θα αποδείξει ότι το θέμα του έργου είναι η λήθη και η άγνοια και τραγικοί ήρωες όχι αυτοί που αγνοούνται, αλλά όσοι αγνοούν. Τους ρόλους ερμηνεύουν η Αντωνία Παλαβού, η οποία υποδύεται την μεγάλη αδερφή που δεν θέλει να ξεχάσει και αγωνίζεται, ο Παναγιώτης Ντούρος δημοσιογράφος που εκπροσωπεί τα μεγάλα συμφέροντα και το βιομηχανοποιημένο ψεύδος, και η Νέλη Σαβράνη που υποδύεται τη μικρή αδερφή η οποία δεν θυμάται και δεν ενδιαφέρεται να μάθει.
 Ώρα έναρξης 21:00, Το τηλέφωνο κρατήσεων είναι 6946131950 ενώ το εισιτήριο κοστίζει μόλις 5 ευρώ. Σημειώνεται πως για κάθε μια από τις τρείς παραστάσεις το καλλιτεχνικό Σωματείο «Εξαύδα» θα διαθέσει 20 δωρεάν εισιτήρια (60 συνολικά) για ανέργους. Τα εισιτήρια θα διατίθενται στα εκδοτήρια του θεάτρου με απλή επίδειξη της κάρτας ανεργίας.
Το «Μια ενδιαφέρουσα ζωή», είναι η δεύτερη φετινή παραγωγή του καλλιτεχνικού σωματείου «Έξαύδα»,  και αποτελεί μια  «επετειακή» παραγωγή 40 χρόνια μετά την Τουρκική εισβολή στην Κύπρο, αφού το έργο «Οι Αγνοούμενοι», στο οποίο βασίζεται,  γράφτηκε το 2005 με αφορμή το αίτημα της Τουρκίας να μπει στην Ε.Ε. Ο συγγραφέας, χωρίς  πολιτικολογίες, ηθικολογίες ή πατριωτικές κορώνες ανέδειξε το θέμα της συλλογικής μνήμης και γενικότερης άγνοιας, σε μια εποχή γενικευμένης λήθης και ευδαιμονίας  της Ελληνικής κοινωνίας

Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014

Γιάννενα: Με συμμετοχή οι δύο απεργιακές συγκεντρώσεις

Μέχρι 15 Δεκεμβρίου παρατάθηκε η προθεσμία για την ΑΕΕ


Υπουργείο παιδείας 
Παρατείνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής συμπλήρωσης στο «δ» -> Δίκτυο του ετήσιου προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας για το σχολικό έτος 2014-2015, έως και την Δευτέρα 15-12-2014, με απόφαση του υπουργείου Παιδείας.  
ΠΗΓΗ:

Παραστάσεις από την "Εξ έδρας" το Σάββατο29 και την Κυριακή 30 Νοεμβρίου στην αίθουσα "Λόγου και Τέχνης" του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων


Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014

Aφιέρωμα στον Ιταλικό Kινηματογράφο


Ωρα Προβολής 8:30 μ.μ.
Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δ. Χατζής»
Είσοδος ελεύθερη
Διοργάνωση: Ελληνοϊταλικός Σύλλογος Φιλίας Ιωαννίνων - Π.Κ.Δ.Ι.
 

Τετάρτη 26 Νοεμβρίου
Βαλέρια Γκολίνο , Μέλι (Miele), Ιταλία-Γαλλία, 2013, 96’
Τζασμίν Τρίνκα, Κάρλο Τσέκι, Λίμπερο Ντε Ρέντζιο.
Με την ταινία της Βαλέρια Γκολίνο, Μέλι (Miele, Ιταλία-Γαλ­λία, 2013, διάρκεια: 96΄) με τους Τζασμίν Τρίνκα, Κάρλο Τσέκι, Λίμπερο Ντε Ρέντζιο ολοκληρώνεται για το 2014 το αφιέρωμα στον Ιταλικό κινηματογράφο που διοργανώνουν το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών και ο Ελληνο – Ιταλικός Σύλλογος Φιλίας Ιωαννίνων.
Η ταινία θα προβληθεί την Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2014 και ώρα 8.30 μ.μ., στον Πολιτιστικό Πολυχώρο «Δημήτρης Χατζής». Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.
Η Ιρένε, 30 χρονών, έχει αφιερώσει την ζωή της στους ανθρώπους που βρίσκονται στο τελευταίο στάδιο της ζωής τους. Με το ψευδώνυμο Miele (Μέλι) και κρυφά από τους δικούς της ανθρώπους, βοηθά τους ασθενείς που υποφέρουν να δώσουν ένα τέλος στην ζωή τους και να λυτρωθούν. Μια μέρα προμηθεύει έναν νέο πελάτη της με την θανάσιμη δόση, μη γνωρίζοντας όμως ότι ο ίδιος είναι απόλυτα υγιής. Ο 70χρονος άνδρας, θεωρώντας απλώς ότι έχει ζήσει αρκετά κι έχοντας χάσει κάθε ενδιαφέρον, ζητά την βοήθεια της. Η συνάντηση τους αυτή θα δημιουργήσει αμφιβολίες στην Ιρένε για τις μέχρι τώρα πεποιθήσεις της και θα αποτελέσει αφετηρία έναρξης για μια ανθρώπινη σχέση γεμάτη συναισθηματικές διακυμάνσεις.
Βασισμένη στο μυθιστόρημα του Μάουρο Κοβάσιτς,  A Nome Tuo, η Βαλέρια Γκολίνο επιχειρεί να θίξει το θέμα της εκούσιας ευθανασίας χωρίς μελοδραματισμούς, ηθικολογίες και διακηρύξεις ιδεών. Το ενδιαφέρον της στρέφεται εξολοκλήρου πάνω στην ηρωίδα της, Ιρένε Μέλι, και την μελετά ως γυναίκα, ως ακτιβίστρια, ως προσωπικότητα και ως αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο ρόλων της. 
Όπως σημείωσε η ίδια η δημιουργός, αρχικά σκεφτόταν να εμφανιστεί στην ταινία ως ηθοποιός. Στη συνέχεια όμως και ύστερα από συζήτηση με τους παραγωγούς, αποφάσισε να αναλάβει την σκηνοθεσία.  
Η Βαλέρια Γκολίνο, μεγάλωσε στην Αθήνα, κόρη μιας Ελληνίδας ζωγράφου και ενός Ιταλού κριτικού λογοτεχνίας και καθηγητή γερμανικών σπουδών. Σε ηλικία 14 ετών, ξεκίνησε να εργάζεται ως μοντέλο. Την ανακάλυψε η Ιταλίδα σκηνοθέτης Λίνα Βερτμύλερ και στο Φεστιβάλ Βενετίας του 1986 κέρδισε βραβείο για την ερμηνεία της στο ρόλο της Μπρούνα, μιας οικονόμου με φλογερό ταμπεραμέντο, στην ταινία Storia d’amore. Στα τέλη της δεκαετίας του ’80 έκανε διεθνή καριέρα με ταινίες όπως: Ο άνθρωπος της βροχής, Στραβοί πιλότοι, Τέσσερα δωμάτια, Αφήνοντας το Λας Βέγκας και Απόδραση απ’ το Λος Άντζελες
 Αρχική

Εκδήλωση με τίτλο: "Τα ΜΜΕ σε εποχή κρίσης: Εκπαιδεύουν ή χειραγωγούν; Μια συζήτηση για τον παιδευτικό ρόλο των μέσων μαζικής επικοινωνίας"

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων 
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΠΡΥΤΑΝΕΙΑ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Εκδήλωση με θέμα τον παιδευτικό ρόλο των ΜΜΕ οργανώνει το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και η Ένωση Ευρωπαίων Δημοσιογράφων. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη, 26 Νοεμβρίου 2014 και ώρα 12 το μεσημέρι στο Αμφιθέατρο του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. «Τα ΜΜΕ σε εποχή κρίσης: Εκπαιδεύουν ή χειραγωγούν; Μια συζήτηση για τον παιδευτικό ρόλο των μέσων μαζικής επικοινωνίας» είναι ο τίτλος της δράσης, που φιλοδοξεί να εμπλέξει σε έναν ανοιχτό διάλογο για την παιδευτική λειτουργία της δημοσιογραφικής γλώσσας τους φοιτητές και φοιτήτριες του Πανεπιστημίου.

Συζητούν οι κ.κ. Γιάννης Κεΐσογλου, Δημοσιογράφος, μέλος Ένωσης Συντακτών Πελοποννήσου, Ηπείρου και Νήσων, Βασίλης Κούτρας, Καθηγητής Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Χρήστος Μπεχλιβάνος, Δημοσιογράφος, πρ. Πρόεδρος Ένωσης Συντακτών Θεσσαλίας, Εύβοιας, Στ. Ελλάδος και Πρόεδρος του Μορφωτικού Ιδρύματος της Ένωσης, Γιώργος Φιλιππάκης, Δημοσιογράφος, μέλος Δ.Σ. Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών, Ιορδάνης Χασαπόπουλος, Δημοσιογράφος MEGA CHANNEL. Την εκδήλωση θα χαιρετίσουν οι κ.κ. Γεώργιος Καψάλης, Πρύτανης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Μαρία Σακελλαρίου, Πρόεδρος Π.Τ.Ν., Αν. Καθηγήτρια και Θανάσης Παπανδρόπουλος, Διεθνής Πρόεδρος Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων και Ιππότης της Τιμής της Γαλλικής και Ουγγρικής Δημοκρατίας.

Την εκδήλωση θα συντονίσει η κ. Νικολέττα Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Επίκ. Καθηγήτρια Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων. Στους φοιτητές/τριες θα χορηγηθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Ιωάννινα, 25 Νοεμβρίου 2014
Από την Πρυτανεία
 
Σχετικό Αρχείο: http://www.uoi.gr/files/news/attachments/6856.doc

Μεγάλη κινητοποίηση για την απεργία της Πέμπτης


Τρίτη, 25 Νοέμβριος 2014
Μεγάλη είναι η κινητοποίηση σε όλους τους κλάδους για την επιτυχία της πανελλαδικής απεργίας της Πέμπτης. Ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ιωαννίνων Νίκος Φασούλης κάλεσε χτες τους εργαζόμενους να αντιπαλέψουν τις αντεργατικές πολιτικές της λιτότητας και της εξαθλίωσης που μεταφέρει στις πλάτες του εργαζόμενου το κόστος της χρεοκοπίας με την υπερφορολόγηση.
«Η κυβέρνηση συνεχίζει την ίδια βάρβαρη αδιέξοδη και αντεργατική πολιτική καταργώντας εκτός από τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, δημοκρατικούς θεσμούς και διαδικασίες" σημείωσε και κάλεσε στη διαδήλωση που θα ξεκινήσει στις 10.30 από το Εργατικό Κέντρο. «Η κρίση, το έλλειμμα και το χρέος δεν προκλήθηκαν από τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους και τους ανέργους οι οποίοι συνεχίζουν να σηκώνουν αποκλειστικά το βάρος για την αντιμετώπισή τους, απεναντίας είναι οι μόνοι που παράγουν, πληρώνουν φόρους και δημιουργούν πρωτογενή πλεονάσματα», πρόσθεσε ο κ. Φασούλης. Ο πρόεδρος του Νομαρχιακού Τμήματος της ΑΔΕΔΥ Χρήστος Γρίβας ζήτησε κι αυτός από την πλευρά του τη συμμετοχή των υπαλλήλων: «Η γενική απεργία αποτελεί σταθμό στο πρόγραμμα πολύμορφων παρατεταμένων κινητοποιήσεων που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη και θα κλιμακωθούν το επόμενο διάστημα με γενικές συνελεύσεις στους χώρους εργασίας, συλλαλητήρια και απεργίες», τόνισε. Κάλεσμα για συμμετοχή στην απεργία απεύθυναν ακόμα χτες, ο πρόεδρος και ο γραμματέας της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ιωαννίνων. «Είναι απαραίτητο να αντιδράσουμε. Φορολογικό, ασφαλιστικό, ΕΝΦΙΑ, δάνεια και χρηματοδότηση δεν λαμβάνονται σοβαρά υπόψη», είπε ο πρόεδρος Β. Μπάρμπας ενώ ο γραμματέας Χρήστος Μπουκουβάλας, τόνισε: "Η ραχοκοκαλιά της οικονομίας η μικρή και μεσαία επιχείρηση έχει ραγίσει και είναι ζήτημα χρόνου να σπάσει. Η μόνη αντίδραση είναι η μαζική κινητοποίηση με αφετηρία τον χώρο της Ομοσπονδίας στις 9.30 το πρωί της Πέμπτης». Απεργούν όμως και οι δημοσιογράφοι της Ηπείρου, όπως και όλης της χώρας, μία ημέρα όμως νωρίτερα την Τετάρτη, για να μπορούν να καλύψουν την απεργία των άλλων εργαζομένων την Πέμπτη. Το Δ.Σ. της ΕΣΗΕΠΗΝ αποφάσισε την συμμετοχή στην 24ωρη γενική πανεργατική απεργία που κήρυξαν η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ, όλων των εργαζομένων στα έντυπα και ηλεκτρονικά Μέσα Ενημέρωσης. Στην ανακοίνωση αναφέρεται: «Καλούμε τους συναδέλφους σε μαζική συμμετοχή στην απεργιακή κινητοποίηση από τις 06.00 πμ της Τετάρτης 26 Νοεμβρίου έως τις 06.00 πμ της Πέμπτης 27 Νοεμβρίου. Απεργούμε και διεκδικούμε: • Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που θα ισχύουν και θα είναι υποχρεωτικές για όλους καθώς και την κατάργηση της διάταξης που βάζει εμπόδια στην ανεξάρτητη λειτουργία του ΟΜΕΔ (Νόμος 4303/2014). • Να σταματήσει το άθλιο καθεστώς των ατομικών συμβάσεων και η πλήρης απορύθμιση των εργασιακών σχέσεων • Να μην προχωρήσει η κυβέρνηση στην οριστική εκθεμελίωση του ασφαλιστικού μας συστήματος, με την δημιουργία ενός ταμείου- τέρατος που θα καταπιεί τα ελάχιστα ασφαλιστικά δικαιώματα που έχουν απομείνει στους εργαζόμενους • Να διατηρηθούν οι επικουρικές συντάξεις. Όχι στη δημιουργία επαγγελματικών ταμείων • Να μην προχωρήσει η κυβέρνηση στο νομοθέτημα – έκτρωμα που θα απαγορεύει την συνδικαλιστική δράση και την απεργία και θα επαναφέρει το αλήστου μνήμης λοκ άουτ. • Την επιστροφή των κλεμμένων, μέσω PSI, καθώς και των απωλειών από το «τζογάρισμα» των αποθεματικών στα Ταμεία μας • Την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων όλων των εργαζόμενων στο χώρο του τύπου • Την επαναλειτουργία της ΕΡΤ τώρα, της πραγματικής Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης της χώρας».
ΠΗΓΗ: 

Κάλεσμα δασκάλων για την απεργία της Πέμπτης

sylllogos_daskalon19032014
«Οφείλουμε να αντισταθούμε για: Αποκλειστικά δημόσια δωρεάν παιδεία, υγεία – πρόνοια για όλους. Καμιά απόλυση, καμιά διαθεσιμότητα, επαναφορά όλων των διαθέσιμων στις δουλειές τους. Σταθερή μόνιμη δουλειά για όλους. Δωρεάν Φάρμακα για όλους. Να καταργηθούν οι συμμετοχές στα φάρμακα. Καμία έκπτωση στις ανάγκες και τα δικαιώματα μας!  Δεν θα ζήσουμε με τα ψίχουλά τους. Να διεκδικήσουμε τη ζωή που μας αξίζει!», επισημαίνει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Ιωαννίνων καλώντας σε συμμετοχή στην 24ωρη πανεργατική-πανελλαδική απεργία της Πέμπτης, 27 Νοεμβρίου 2014.
Το ΔΣ του Συλλόγου προειδοποιεί ότι «ετοιμάζουν νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό, ετοιμάζεται νέο μισθολόγιο, στα σχολεία η κατάσταση παραμένει εκρηκτική» καλώντας σε συμμετοχή στο συλλαλητήριο του Εργατικού Κέντρου στις 10.30 το πρωί της Πέμπτης με αφετηρία την Γιοσέφ Ελιγιά.
ΠΗΓΗ:  Pamvotis Press

Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2014

Όλες και όλοι στην 24ωρη Πανεργατική-Πανελλαδική Απεργία την Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014



  ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  
     ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Ιωάννινα,  24-11- 2014

Ταχ. Δ/νση: Αράπη 1A -  45332 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Τηλ. - FAX: 26510 78747
Ιστοσελίδα: www.syldnioa.gr
ΠΡΟΣ : Μέλη Συλλόγου
ΚΟΙΝ.: ΜΜΕ



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ- ΚΑΛΕΣΜΑ

ü  Ετοιμάζουν νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό.
ü  Ετοιμάζεται νέο μισθολόγιο
ü  Στα σχολεία η κατάσταση παραμένει εκρηκτική

Αυτή η πολιτική δεν θα σταματήσει αν δεν τη σταματήσουμε.

Οφείλουμε τώρα να αντισταθούμε γιατί στο μέλλον δεν θα υπάρχει κανείς να αντισταθεί για εμάς.

Οφείλουμε να αντισταθούμε για:
  • Αποκλειστικά δημόσια δωρεάν παιδεία, υγεία - πρόνοια για όλους.
  • Καμιά απόλυση, καμιά διαθεσιμότητα, επαναφορά όλων των διαθέσιμων στις δουλειές τους.
  • Σταθερή μόνιμη δουλειά για όλους.
  • Δωρεάν Φάρμακα για όλους. Να καταργηθούν οι συμμετοχές στα φάρμακα.
  • Καμία έκπτωση στις ανάγκες και τα δικαιώματα μας! 
  • Δεν θα ζήσουμε με τα ψίχουλά τους.
  • Να διεκδικήσουμε τη ζωή που μας αξίζει!

Όλες και όλοι στην 24ωρη Πανεργατική-Πανελλαδική Απεργία την
Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014 και στα συλλαλητήρια.

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
10:30΄ πμ

ΤΟ Δ.Σ.

Αίτηση αναβολής αξιολόγησης

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
A. Στελέχη τα οποία προσφάτως τοποθετήθηκαν στη θέση που κατέχουν και δεν έχουν συμπληρώσει το ελάχιστο χρονικό διάστημα των 4 μηνών που απαιτείται για να αξιολογηθούν, μπορούν να υποβάλλουν αιτιολογημένη αίτηση, μέσω των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, στην Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης για να αξιολογηθούν αργότερα εντός του παρόντος σχολικού έτους 2014-15. Ο παραπάνω χρονικός περιορισμός δεν αποκλείει την περίπτωση, εφόσον ο αξιολογητής και ο αξιολογούμενος το επιθυμούν και συμφωνούν να προχωρήσει η διαδικασία αξιολόγησης νωρίτερα.
B. Προϊστάμενοι/ες ολιγοθέσιων σχολικών μονάδων και Νηπιαγωγείων, οι οποίοι νομίμως δεν συμμετείχαν στη διαδικασία αυτοαξιολόγησης, μπορούν να υποβάλλουν αιτιολογημένη αίτηση, μέσω των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, στην Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης και να ζητήσουν αναβολή της αξιολόγησής τους για το κριτήριο ββ΄ της κατηγορίας ΙΙ.
Γ. Οι αξιολογούμενοι που εμπίπτουν στις παραπάνω περιπτώσεις πρέπει να στείλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης μέχρι την Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014 και ώρα 12.00 και αφού αυτές συγκεντρωθούν και ελεγχθούν από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να διαβιβαστούν άμεσα στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
Τα παραπάνω ενημερώνει η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαιδευσης  Δυτ. Μακεδονίας Δρ Βόντσα Βασιλάκη , τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τις σχολικές μονάδες , σε εφαρμογή των απαντήσεων - διευκρινιστικών οδηγιών που εστάλησαν από την ομάδα ε ρ- γασ ί ας του Ι.Ε.Π. σχετικά με ερωτήματα που αφορούν την επικείμενη αξιολόγηση των στελεχών ε κ παίδευσης (περιπτώσεων στ ́ και ζ ́ του άρθρου 1 του Π.Δ.152/13).
ΠΗΓΗ:  http://www.esos.gr/arthra/35930/aitisi-anavolis-axiologisis