O ανιστόρητος άνθρωπος είναι αγράμματος άνθρωπος· επικίνδυνος για τον εαυτό του και για τους άλλους
Τ ο μάθημα της ιστορίας πρέπει να
αποκτήσει κεντρική θέση στο σημερινό σχολείο. Η μεταρρύθμιση συνεπάγεται
αλλαγή περιεχομένου, διδακτικών μέσων και νοοτροπίας.Δεν
ξέρω πού το πάει η σημερινή κυβέρνηση σχετικά με τη μεταρρύθμιση του
μαθήματος της ιστορίας, πιστεύω όμως ότι η αριστερά δεν δικαιούται να
διαμαρτύρεται: έχει την ευθύνη της αποτυχίας του σημερινού σχολείου και
της γενικής αγραμματοσύνης. Όσο για το μάθημα της ιστορίας, χρειάζεται
ριζική αναδημιουργία· απαιτεί ευρύτερη και βαθύτερη παρέμβαση από τη
«μεταρρύθμιση». Οι μεταρρυθμίσεις της δεκαετίας του 1960-70, μερικές από
τις οποίες ήταν επαναστατικές –και στις οποίες είμαστε προσκολλημένοι–
δεν ευνόησαν τη μάθηση· αντιθέτως, μαζί με άλλους παράγοντες
(κοινωνικούς και δημογραφικούς) υποβίβασαν την ποιότητα του δημόσιου
σχολείου.
Μέχρι τη δεκαετία του 1970
Μέχρι τη δεκαετία του 1970