Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011

Δ.Ο.Ε.


Αρ. Πρωτ:1780
Αθήνα  16/2/2011
Προς
1. Τους Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε.
2. Μ.Μ.Ε. (συντάκτες εκπ/κού ρεπορτάζ)
       

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.

            Το Υπουργείο Παιδείας με επιστολή του Γενικού του Γραμματέα προς τον Πρόεδρο και το Δ.Σ της Δ.Ο.Ε., στις 9/2/2011 γνωστοποίησε τη μη διεξαγωγή για φέτος των εξετάσεων για εισαγωγή των εκπαιδευτικών στα Διδασκαλεία, ανακοινώνοντας ουσιαστικά τη διακοπή της διετούς μετεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
            Είναι απαράδεκτο, η επιστημονική και παιδαγωγική αναβάθμιση των γνώσεων των εκπαιδευτικών που, επί ενενήντα χρόνια, εξασφαλίζεται με τη φοίτησή τους στη διετή μετεκπαίδευση να αντιμετωπίζεται ως μια ξεπερασμένη και ανάξια προβληματισμού διαδικασία.
            Είναι αδιανόητο, ιδιαίτερα σήμερα που η χώρα μας βρίσκεται στη δίνη μιας μεγάλης οικονομικής κρίσης, αντί να επενδύουμε στην εκπαίδευση, να την αποδυναμώνουμε στο βωμό της εξοικονόμησης πόρων.
            Υπάρχουν, σίγουρα, προβλήματα και αδυναμίες στη λειτουργία και στο πρόγραμμα σπουδών της μετεκπαίδευσης, όπως έγκαιρα είχαμε επισημάνει, όμως είναι ο μοναδικός θεσμός, χάρη στον οποίο οι εκπαιδευτικοί της Π.Ε. έχουν τη δυνατότητα να επανασυνδέονται με τις εξελίξεις στην εκπαιδευτική επιστήμη και τις καινοτομίες στο χώρο της διδακτικής, αλλά και να ανατροφοδοτούν τα παιδαγωγικά τμήματα με την εμπειρία της σχολικής καθημερινότητας που μεταφέρουν από τους μαθητές τους.
            Το Υπουργείο Παιδείας, αν πραγματικά έχει την πρόθεση να αναβαθμίσει το θεσμό της μετεκπαίδευσης, μπορεί να υιοθετήσει τις προτάσεις που επανειλημμένα  έχει καταθέσει η ΔΟΕ με στόχο την αναβάθμιση της, ώστε να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των εκπαιδευτικών, διατηρώντας ταυτόχρονα και τον ακαδημαϊκό και ανεξάρτητο χαρακτήρα της, αλλά και την πρόταση της συνόδου των Προέδρων και Κοσμητόρων των παιδαγωγικών τμημάτων για τα Διδασκαλεία (5/2/2011) όπου καθαρά ζητήθηκε η διατήρηση της μετεκπαίδευσης με αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών και διεύρυνση του ρόλου της, έτσι ώστε να καλύπτονται και άλλες εκπαιδευτικές ανάγκες.
            Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. δηλώνει ότι:
·                     Είναι απαίτηση της εκπαιδευτικής κοινότητας η αναβάθμιση και η συνέχιση της λειτουργίας των Διδασκαλείων.
·                     Οποιαδήποτε απόφαση κατάργησης του θεσμού της Μετεκπαίδευσης θα αποτελεί εχθρική ενέργεια για τον κλάδο και την εκπαίδευση και θα συναντήσει την έντονη αντίδραση όλων των δυνάμεών του.
·                     Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στην άμεση προκήρυξη των εξετάσεων για τη διετή φοίτηση στα Διδασκαλεία λαμβάνοντας υπόψη τους τις θέσεις και τις προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας.
·                     Οι λογικές της εξοικονόμησης πόρων από την εκπαίδευση, με την κατάργηση θεσμών με μακρόχρονη προσφορά, είναι επικίνδυνες και καταστροφικές για τη δημόσια εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς και το λαό.

Για το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
Ο Πρόεδρος                                                         Ο Γενικός Γραμματέας



Μαντάς Κομνηνός                                                   Οικονόμου Τριαντάφυλλος





Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2011

Σωσίβιο για το εφάπαξ στο Δημόσιο

ΕΘΝΟΣ
Δημοσιευμένο Τρίτη 15 Φεβρουάριος 2011
Λύση στο πρόβλημα της καταβολής του εφάπαξ στους δημοσίους υπαλλήλους επιδιώκει να δώσει η κυβέρνηση. Στόχος του σχεδίου, που περιλαμβάνει τέσσερις κινήσεις, είναι η συγκέντρωση 600 εκατ. ευρώ
 Σχέδιο τεσσάρων σημείων ανακοινώνει τις επόμενες μέρες η κυβέρνηση, με στόχο να συγκεντρωθούν περίπου 600 εκατομμύρια και να... ξεμπλοκάρει η καταβολή του εφάπαξ σε όσους υπέβαλαν αίτηση το 2009. Αυτή τη στιγμή 37.000 δημόσιοι υπάλληλοι είναι κυριολεκτικά «εγκλωβισμένοι», καθώς το Ταμείο έχει ξεμείνει από ρευστό και η έκδοση του βοηθήματος καθυστερεί πάνω από δύο χρόνια.
Η «μαύρη τρύπα» στο Ταμείο Πρόνοιας αγγίζει το 1,7 δισεκατομμύριο ευρώ, με την κατάσταση να επιδεινώνεται λόγω της μαζικής φυγής από το Δημόσιο. Είναι χαρακτηριστικό πως με βάση τα τελευταία στοιχεία τον Ιανουάριο κατατέθηκαν 1.847 αιτήσεις από δημοσίους υπαλλήλους, όταν τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι οι αιτήσεις ήταν 1.032.
Δέσμη μέτρων ζητεί η ΑΔΕΔΥ για τα Ταμεία των δημοσίων υπαλλήλων
Σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστεί η κατάσταση, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στις εξής παρεμβάσεις:
1. Στον εσωτερικό δανεισμό του Ταμείου Πρόνοιας από το επικουρικό του Δημοσίου (δηλαδή το ΤΕΑΔΥ). Το δάνειο αυτό θα κυμαίνεται από 300 έως 350 εκατ. ευρώ, ποσό που αρκεί για να καταβληθούν περίπου 8.000 εφάπαξ στους δικαιούχους.
2. Στην έκδοση ομολόγου ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ.
3. Στην ασφάλιση στο Ταμείο Πρόνοιας περίπου 60.000 εργαζομένων αορίστου χρόνου, οι οποίοι σήμερα καλύπτονται για κύρια σύνταξη από το ΙΚΑ και δεν δικαιούνται εφάπαξ. Με αυτόν τον τρόπο εκτιμάται πως θα αυξηθούν κατά 25 εκατ. ευρώ τα έσοδα από εισφορές.
Το δέλεαρ για τους αορίστου χρόνου ?που θα πρέπει να καταβάλουν επιπλέον εισφορές? είναι πως θα μπορέσουν να πάρουν εφάπαξ. Βέβαια θα μπουν και συγκεκριμένες προϋποθέσεις για την καταβολή του βοηθήματος, με πιθανότερη τη συμπλήρωση τουλάχιστον 10 ετών ασφάλισης.
4. Τέλος, ανοιχτό είναι και το θέμα της επιβολής ειδικής εισφοράς ?από 2% έως 3%? σε όλα τα επιδόματα των δημοσίων υπαλλήλων για να ενισχυθεί το Ταμείο Πρόνοιας. Το θέμα αυτό αναμένεται να τεθεί στον διάλογο που έχει ξεκινήσει για την εφαρμογή νέου μισθολογίου στον δημόσιο τομέα.
Σημειώνεται πως αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα, όσοι υποβάλουν φέτος αίτηση θα πάρουν το βοήθημα έπειτα από τρία ή ακόμα και τέσσερα χρόνια. Ενδεικτικό της κρισιμότητας της κατάστασης είναι πως τα έσοδα από τις εισφορές αρκούν μόλις για την έκδοση 600 με 650 βοηθημάτων κάθε μήνα.
Το πρόβλημα αναμένεται να γίνει εντονότερο τα επόμενα χρόνια, με δεδομένο πως 120.000 έχουν συμπληρώσει 25ετία και έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα. Ωστόσο, η κυβέρνηση καθιστά σαφές πως δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με κρατική χρηματοδότηση και γι' αυτόν τον σκοπό πρέπει να βρεθεί μια βιώσιμη λύση για την οικονομική εξυγίανση του Ταμείου.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΑΔΕΔΥ
Εκτοξεύτηκε το έλλειμμα και στα άλλα δύο Ταμεία των δημοσίων υπαλλήλων
Τα οικονομικά προβλήματα... επεκτείνονται και στα άλλα δύο ασφαλιστικά ταμεία των δημοσίων υπαλλήλων. Με βάση τα στοιχεία της ΑΔΕΔΥ, στο Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων το έλλειμμα είναι 240 εκατομμύρια ευρώ, ενώ παράλληλα οργανικό έλλειμμα παρουσιάζει και το ΤΕΑΔΥ.
Είναι χαρακτηριστικό πως 200.000 δημόσιοι υπάλληλοι στερούνται μέρος των μερισμάτων, όπως για παράδειγμα το μέρισμα των Χριστουγέννων του Μετοχικού Ταμείου.
Οπως σημειώνει η ΑΔΕΔΥ, «η μείωση των αποδοχών των εργαζομένων στο Δημόσιο, μέσα από την κατάργηση του 13ου και 14ου μισθού και η περικοπή των επιδομάτων κατά 20% έχουν ως αποτέλεσμα, εκτός των άλλων, να περιορίσουν σημαντικά τους πόρους των Ταμείων. Ταυτόχρονα ο περιορισμός των προσλήψεων, σε συνδυασμό με τις αυξημένες αιτήσεις για συνταξιοδότηση, έχουν οδηγήσει τα Ταμεία σε αδιέξοδο».
Τώρα η κυβέρνηση προχωρά στην εκπόνηση αναλογιστικών μελετών για την οικονομική βιωσιμότητα όλων των επικουρικών Ταμείων. Στη συνέχεια θα προχωρήσει στη μείωση των επικουρικών συντάξεων σε όσα από τα Ταμεία έχουν οικονομικό πρόβλημα.
Σπ. Παπασπύρος
Οχι σε αναλογιστική προσέγγιση
«Απέναντι στο μεγάλο αδιέξοδο στα Ταμεία θα επιμείνουμε με κάθε τρόπο στην οικονομική και όχι αναλογιστική προσέγγιση του προβλήματος. Είναι δεδομένο ότι τόσο οι παλαιότερες πολιτικές των κυβερνήσεων όσο και οι μονομερείς νέες πολιτικές για την περικοπή μισθών και προσλήψεων είναι οι κύριοι και βασικοί παράγοντες που δημιουργούν το έλλειμμα στα Ταμεία».
Συνδικαλιστές
Προτάσεις για τη βιωσιμότητα
Πακέτο προτάσεων για την οικονομική στήριξη του Ταμείου Πρόνοιας έχουν συζητήσει η διοίκηση του ασφαλιστικού φορέα και η ΑΔΕΔΥ, σε μία προσπάθεια να αρθεί το οικονομικό αδιέξοδο. Οι κυριότερες προτάσεις, που εξετάστηκαν, είναι τρεις:
  • Να εισπράττει το Ταμείο το 50% των χρημάτων που καταβάλλουν οι δημόσιοι υπάλληλοι ως ειδική εισφορά (δηλαδή το νέο ΛΑΦΚΑ). Υπολογίζεται πως θα μπορούσαν να εισπραχθούν 80 εκατομμύρια ευρώ.
  • Να κατευθυνθούν στον ασφαλιστικό φορέα τα χρήματα που δεν καταβάλλει το κράτος στους δημοσίους υπαλλήλους για τις ημέρες των απεργιών.
  • Να εκδοθεί ένα ομόλογο 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα έχει πενταετή διάρκεια και κάθε χρόνο η διοίκηση του Ταμείου θα μπορεί να ρευστοποιεί το 20%.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΚΚΑΛΙΑΡΗ

Η ΦΛΟΓΑ, Σύλλογος Γονιών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια

Στείλε το μήνυμα σου, (από 14-2-2011 μέχρι και 20-2-2011) ,  στον αριθμό 19454
και ένα ευρώ θα διατεθεί για τις ανάγκες λειτουργίας του
«Σπιτιού των Παιδιών της Φλόγας» στην Αθήνα, (χρέωση 1,23 )
όπου φιλοξενούνται παιδιά από όλη την Ελλάδα για όσο διάστημα υποβάλλονται σε θεραπεία στα παιδιατρικά νοσοκομεία της Αθήνας.
http://www.floga.org.gr/

Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2011

ΠΑΣΚ εκπαιδευτικών Π.Ε.




Αθήνα 14 Φλεβάρη 2011

ΤΟ ΝΕΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ ΤΩΝ Δ.Υ. – Η 48ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΔΟΕ-ΟΛΜΕ ΣΤΙΣ 22-23 ΦΛΕΒΑΡΗ 2011

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ

            Η ΠΑΣΚ εκπαιδευτικών Π.Ε., από τον περασμένο Σεπτέμβρη, έθεσε στο Δ.Σ. της ΔΟΕ, ως ζήτημα άμεσης προτεραιότητας για τις διεκδικήσεις της φετινής χρονιάς, το θέμα του νέου μισθολογίου των Δ.Υ.  επισημαίνοντας τα εξής: «Η διαπραγμάτευση δεν μπορεί να αφεθεί μόνο στην ΑΔΕΔΥ, η οποία επί 20 χρόνια τώρα διαπραγματεύεται τα μισθολόγια, με τα γνωστά για μας αποτελέσματα… Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, που εκπροσωπούν 200.000 εκπαιδευτικούς, οφείλουν να μπουν ΤΩΡΑ μπροστά και να θέσουν ως πρώτη προτεραιότητα τις αυξήσεις στις αποδοχές μας, μέσα από ένα δίκαιο ενιαίο μισθολόγιο, με 1.400€ καθαρά στο νεοδιόριστο…»
            Στην Ολομέλεια των Προέδρων που έγινε στις 11/10/2010 είχαμε καταθέσει πρόταση για 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση με  μοναδικό θέμα το Νέο μισθολόγιο.  Δυστυχώς η πρότασή μας αυτή δεν υπερψηφίστηκε, τότε.
Το πόσο δίκιο είχαμε φαίνεται από το γεγονός ότι η κυβέρνηση, δια του Υπουργού εσωτερικών, ανακοίνωσε την περασμένη βδομάδα, στην ΑΔΕΔΥ την ψήφιση νέου μισθολογίου Δ.Υ. μέχρι τέλος Ιουνίου του 2011.
            Το νέο μισθολόγιο αποτελεί για μας ΚΟΚΚΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ. Όχι μόνο δε θα επιτρέψουμε καμιά περικοπή στις αποδοχές μας, όχι μόνο θα διεκδικήσουμε την επιστροφή του 13ου και του 14ου μισθού και των περικοπών που έγιναν στους μισθούς μας, αλλά θα ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ πραγματικές αυξήσεις στις αποδοχές μας, μέσα από ένα πραγματικά ΔΙΚΑΙΟ ΕΝΙΑΙΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ με εισαγωγικό μισθό 1.400€ καθαρά στο νεοδιόριστο. Σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να συνεχιστεί το απαράδεκτο καθεστώς υπάλληλοι με τα ίδια προσόντα να έχουν διαφορετικές αποδοχές, μέχρι και 2.000€ το μήνα, ανάλογα με το Υπουργείο που υπηρετούν. Οι κλάδοι των εκπαιδευτικών (Π.Ε. και Δ.Ε.), που βρίσκονται στην 21η θέση της Δ.Υ. μισθολογικής κλίμακας (από τις 23) πρέπει να δώσουν όλες τους τις ΔΥΝΑΜΕΙΣ για την  αποκατάσταση της δικαιοσύνης στο Δημόσιο Τομέα.
Σ’ αυτό το πλαίσιο, η κοινή απεργιακή κινητοποίηση των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών ΔΟΕ-ΟΛΜΕ στις 22 και 23 του Φλεβάρη 2011, που έχει ως πρωταρχικό αίτημα το νέο μισθολόγιο, έρχεται ως συνέχεια των μεγάλων κινητοποιήσεων του 2006, που διεκδικούσαμε μισθούς ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ.
Η κυβέρνηση πρέπει να πάρει το μήνυμα ότι οι 200.000 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι αποφασισμένοι να αγωνισθούν μέχρι τέλους, διεκδικώντας πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς, μέσα από ένα δίκαιο ενιαίο μισθολόγιο.

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΣΤΗ 48ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ
ΔΟΕ–ΟΛΜΕ ΣΤΙΣ 22 & 23 ΦΛΕΒΑΡΗ
ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ
ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ

Από την ΠΑΣΚ

Aιτήσεις συμμετοχής στα προγράμματα πιστοποίησης B΄ επιπέδου

Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2011

Πατρίκιοι και πληβείοι στο Δημόσιο

Π.Α.Σ.Κ. εκπαιδευτικών Π.Ε.


10  Φεβρουαρίου 2011

Μετά από μήνες σιωπής και μετά τις αντιδράσεις του συνδικαλιστικού κινήματος, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε σήμερα, με έγγραφο του Γενικού Γραμματέα του,  να ανακοινώσει πως για φέτος δε θα διεξαχθούν οι εξετάσεις  για την εισαγωγή νέων εκπαιδευτικών στα Διδασκαλεία.

Η Π.Α.Σ.Κ. είναι κατηγορηματικά αντίθετη στην προσπάθεια κατάργησης του θεσμού της μετεκπαίδευσης, ενός θεσμού που ξεπήδησε από τα σπλάχνα της εκπαιδευτικής κοινότητας και επιμόρφωσε γενιές Δασκάλων και Νηπιαγωγών, τόσο στη Γενική όσο και στην Ειδική αγωγή.

Η Π.Α.Σ.Κ., σε μια περίοδο που απουσιάζει οποιαδήποτε μορφή επιμόρφωσης, απαιτεί τη συνέχιση της λειτουργίας  των διδασκαλείων, την αναβάθμιση του προγράμματος σπουδών τους και τη δυνατότητα μετεκπαίδευσης για όλες τις ειδικότητες των Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Δ.Β.Μ.Θ. να επανεξετάσει την απόφασή της, αφού λάβει σοβαρά υπόψη της, τόσο τις θέσεις του κλάδου για τα διδασκαλεία και την επιμόρφωση, όσο και τις προτάσεις της Συνόδου των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και των Προέδρων των Διδασκαλείων που συνήλθε στη  Θεσσαλονίκη στις 5 και 6 Φεβρουαρίου 2011.

Η Π.Α.Σ.Κ. μαζί με όλους τους συναδέλφους , θα είναι στην πρώτη γραμμή των αγώνων για τη διατήρηση του θεσμού, ενάντια σε όλους αυτούς που πιστεύουν ότι μπορούν να σχεδιάζουν εκπαιδευτική πολιτική με περικοπές, συγχωνεύσεις με οικονομικά κριτήρια και επιφανειακές προσεγγίσεις που δεν ακουμπάνε την καρδιά της εκπαίδευσης.

Η Π.Α.Σ.Κ. εκπαιδευτικών Π.Ε. δηλώνει κατηγορηματικά πως τέτοιες πολιτικές επιλογές θα συναντήσουν την καθολική αντίδραση του κλάδου.
Από την Π.Α.Σ.Κ. εκπαιδευτικών Π.Ε.

Ο.Λ.Μ.Ε.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ

Αγαπητές Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,
            Βιώνουμε καθημερινά όλο και περισσότερο τις συνέπειες της παράλογης και αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης και της τρόικας. Οι ιθύνοντες επιχειρούν να φορτώσουν την κρίση του συστήματος στις πλάτες των εργαζομένων αμφισβητώντας δικαιώματα και ξεθεμελιώνοντας κατακτήσεις ενός ολόκληρου αιώνα. Η επιδρομή στις μισοάδειες τσέπες μας δε λέει να τελειώσει, ενώ ό,τι είναι δημόσιο πλασσάρεται ως επιζήμιο για το κοινωνικό σύνολο τη στιγμή που οι μίζες και η απληστία του κεφαλαίου καλά κρατούν.
            Κι όμως, συνάδελφοι, αυτή η πολιτική της «σοσιαλιστικής» κυβέρνησης και των προθύμων συμμάχων της (εντός κι εκτός Ελλάδας) δεν είναι μονόδρομος ∙ τη στιγμή μάλιστα, που βασικοί της συντελεστές, επιχειρούν μάταια με παραπλανητικές εξεταστικές επιτροπές να αποσείσουν τις τεράστιες ευθύνες του πολιτικού προσωπικού για το δημοσιονομικό χάλι και τα σκάνδαλα. Πολύ δε περισσότερο δεν είναι μονόδρομος η λογική που λέει ότι πρέπει η παιδεία, η υγεία, η συγκοινωνία, να πληρώσουν τις απαιτήσεις των δανειστών μας και να κορέσουν τις επιθυμίες των άπληστων τραπεζών και των πολυεθνικών.
            Το Υπουργείο Παιδείας επιδίδεται σε μια εναγώνια προσπάθεια να μας πείσει για τον «παιδαγωγικό» χαρακτήρα των ρυθμίσεων, που προωθεί. Ισχυρίζεται  ότι είναι παιδαγωγικά ορθός ο αριθμός των 30 μαθητών ανά τμήμα σε συγχωνευμένα μεγάλα σχολεία (κι ας προβλέπει ο ν.1566/85 σχολεία με 9 τμήματα το πολύ). Επιθυμεί καθηγητές με αυξημένο ωράριο, χωρίς αρμοδιότητες (πέραν βεβαίως της μετατροπής τους σε γραφιάδες), με περιορισμούς στο δικαίωμα της μετάθεσης, κακοπληρωμένους και χωρίς επιμόρφωση. Καθηγητές ευάλωτους στο ιδιαίτερο, αναγκασμένους να πληρώσουν βασικές ιατρικές εξετάσεις και υποχρεωμένους να δουλεύουν μέχρι τα βαθιά γεράματα για μια σύνταξη που θα ταιριάζει σε εξαθλιωμένους. Εκεί άλλωστε οδηγούν η χρόνια καταλήστευση των ασφαλιστικών μας ταμείων και το νέο μισθολόγιο – φτωχολόγιο, που θα υποβαθμίσει ακόμα περισσότερο το δικαίωμά μας να ζούμε αξιοπρεπώς.
            Αν ένα τέτοιο σχολείο ονειρεύεται η κυβέρνηση, χωρίς  επιπλέον δημόσια χρηματοδότηση και με ελαστικές σχέσεις εργασίας, τότε είναι δεδομένο ότι προετοιμάζει τους αυριανούς πολίτες για έναν εφιάλτη. Οι ισχυροί χρειάζονται νέους χωρίς όνειρα και δικαιώματα για μια αξιοπρεπή ζωή.
            Σ’ αυτόν τον ολισθηρό μονόδρομο δεν μπορούμε παρά να αντιτάξουμε το δικό μας μεγάλο «ΌΧΙ». Απαιτούμε λοιπόν να φύγει η τρόικα από τη χώρα μας (μαζί με όσους τη στηρίζουν) και ενώνουμε τη φωνή μας με τους άλλους εργαζόμενους που μάχονται με τον ίδιο σκοπό. Ταυτόχρονα συμμετέχουμε στο νέο προσκλητήριο για την υπεράσπιση της δημόσιας Παιδείας. Η εκπαίδευση δεν είναι εμπόρευμα για να πουλιέται σε όσους μπορούν να το αγοράσουν. Είναι δικαίωμα, που αφορά όλα τα παιδιά, όποια κι αν είναι η κοινωνική και πολιτισμική τους προέλευση.  
            Για να μπορούμε να κοιτάμε τους μαθητές μας στα μάτια, ήρθε η ώρα ν’ αγωνιστούμε για το μέλλον μας αλλά και για το μέλλον της νεώτερης γενιάς.
            Αξίζουμε μια καλύτερη τύχη – και εμείς και το Δημόσιο Σχολείο.
Είμαστε να αποφασισμένοι να διεκδικήσουμε αυτό που μας ανήκει.  
Όλοι μαζί στον αγώνα που αρχίζει!

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ 22 – 23 ΦΛΕΒΑΡΗ
ΜΑΣ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΚΥΦΤΟΙ.
ΑΣ ΞΕΣΗΚΩΘΟΥΜΕ!

Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011

Δημοτικό Σχολείο Κουτσελιού, Ιωαννίνων.


Την Τετάρτη 9/2/2011  στο Δημοτικό Σχολείο Κουτσελιού πραγματοποιήθηκε σεμινάριο για τους Σχολικούς Συμβούλους Π.Ε. Ηπείρου. Ομιλητές του σεμιναρίου ήταν η κ. Νταίζη Δανιηλίδου, Σχ. Σύμβουλος της 4ης Εκπ/κης Περιφέρειας Ιωαννίνων, με θέμα:«Σχεδιασμός και οργάνωση της δομής των σχολικών βιβλίων της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής της Ε' και Στ' τάξης του Δημοτικού Σχολείου» και η κ. Παρασκευή Νταλαούτη, Δ/ντρια του Δ.Σ. Κουτσελιού, με θέμα: «Χρωματίζω το μάθημα με ήχο, βίντεο και εικόνα. Η συμβολή του διαδραστικού πίνακα». Στο σεμινάριο παρευρέθηκε η Περιφερειακή Διευθύντρια κ. Φιλιώ Νόκα- Ζαράχη, ο Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης κ. Στέφανος Τσιάλος και οι Αιρετοί του ΑΠΥΣΠΕ ΗΠΕΙΡΟΥ.
Συγχαρητήρια στη Διευθύντρια και στους συναδέλφους του Σχολείου για την αξιέπαινη προσπάθειά τους.
Από τον Διαχειριστή του blog

ΕΘΝΟΣ

Νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο: Ψηφίζεται μέχρι το καλοκαίρι. Εφαρμογή το Φθινόπωρο

Τι συζήτησαν οι ελεγκτές με τον Γ. Ραγκούση
Την εφαρμογή του Ενιαίου Μισθολογίου από το Φθινόπωρο με ψήφιση του σχετικού νόμου μέχρι το καλοκαίρι, τη διατήρηση του κανόνα «μία πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις» στο Δημόσιο, καθώς και τη λειτουργία μηχανισμού παρακολούθησης των οικονομικών στοιχείων των ΟΤΑ, συζήτησαν χτες το πρωί ο υπουργός Εσωτερικών Γ. Ραγκούσης και οι εκπρόσωποι της τρόικας, που τον επισκέφτηκαν στο γραφείο του.
Οι Π. Τόμσεν του ΔΝΤ, Σ. Ντερούζ της ΕΕ και Κ. Μαζούχ της ΕΚΤ ενημερώθηκαν από τον υπουργό Εσωτερικών για τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η κυβέρνηση εκτός του πλαισίου που προσδιορίζει το Μνημόνιο, όπως είναι η καθιέρωση του οκταώρου στο Δημόσιο και η κυβερνητική πρόταση για απογευματινή λειτουργία δημόσιων υπηρεσιών δύο μέρες την εβδομάδα (Δευτέρα, Τετάρτη) με παράλληλη μείωση του ωραρίου την Παρασκευή.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους, ο υπουργός Εσωτερικών δήλωσε ότι το νέο μισθολόγιο θα είναι «απλό, σύγχρονο και δίκαιο» και δεν θα επιφέρει μείωση στο συνολικό μισθολογικό κόστος του Δημοσίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, το νέο μισθολόγιο θα προβλέπει μειώσεις έως και 40% σε 30.000 υψηλόμισθους υπάλληλους και αυξήσεις κατά μέσο όρο 15% σε χαμηλόμισθους συναδέλφους τους, με στόχο την άρση των ανισοτήτων μεταξύ υπαλλήλων που έχουν τα ίδια προσόντα και την ίδια προϋπηρεσία. Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι το υπουργείο Εσωτερικών εξετάζει την εφαρμογή του Ενιαίου Μισθολογίου και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα (ΔΕΚΟ).
Στη συνάντηση με την τρόικα ο Γ. Ραγκούσης παρουσίασε το σύστημα παρακολούθησης των οικονομικών στοιχείων των ΟΤΑ και των νομικών τους προσώπων, σε βάση δεδομένων που λειτουργεί στο υπουργείο Εσωτερικών. Η καταγραφή θα πραγματοποιείται με μηνιαία περιοδικότητα (δήμοι) ή τριμηνιαία (νομικά πρόσωπα), αρχής γενομένης από τον Ιανουάριο του 2011, απαντώντας σε παλαιότερο αίτημα της τρόικας για τροφοδότηση με έγκυρα στοιχεία των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και οι ΟΤΑ.
Τη διατήρηση της αναλογίας «μία πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις» στο Δημόσιο επιβεβαίωσε ο Γ. Ραγκούσης, αναφέροντας ότι δεν τέθηκε κανένα θέμα από την τρόικα για διεύρυνση της αναλογίας στο «1 προς 7».
Ο υπουργός Εσωτερικών σημείωσε ότι το 2010 πραγματοποιήθηκαν 53.335 αποχωρήσεις από το σύνολο του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, γεγονός που σημαίνει ότι μπορούν να πραγματοποιηθούν περίπου 10.600 νέες προσλήψεις το 2011, συμπεριλαμβανομένων και των μετατάξεων από τις ΔΕΚΟ.
Με δεδομένο ότι θα πραγματοποιηθούν περίπου 2.700 μετατάξεις στο Δημόσιο από τον ΟΣΕ, απομένουν 8.000 νέες προσλήψεις στις οποίες θα συνυπολογιστούν οι διοριστέοι από διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ και οι απόφοιτοι των Εθνικών Σχολών Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης. Ο Γ. Ραγκούσης επισήμανε ότι αν συνεχιστούν με αυτόν τον ρυθμό οι αποχωρήσεις μέχρι το 2013 θα μισθοδοτούνται 200.000 λιγότεροι υπάλληλοι από τον κρατικό προϋπολογισμό.
ΝΙΚΟΣ Β. ΤΣΙΤΣΑΣ

Μπράβο στα παιδιά και τους δασκάλους τους

Τα παιδιά του Πειραματικού Γυμνασίου Ιωαννίνων άφησαν για μια μέρα τα μαθήματα και έδωσαν ένα μάθημα στους Γιαννιώτες για το πώς μπορούν να μετακινούνται και να απολαμβάνουν την πόλη.
Έτσι στα πλαίσια του σχολικού προγράμματος η διεύθυνση του σχολείου και οι καθηγητές τους οργάνωσαν μια ποδηλατική βόλτα  σε συνεργασία με την τροχαία και κατηφόρισαν από το σχολείο πουβρίσκεται στη Δόμπολη, την Κενάν Μεσαρέ, το Πάρκο κυκλοφοριακής Αγωγής και στη συνέχεια στο νέο Παραλίμνιο δρόμο μέχρι τον  Κατσικά. Το σύνθημα ήταν  ένα: αφήνουμε τα αυτοκίνητα, θέλουμε πιο πολλούς ποδηλατόδρομους.

Μετεκπαίδευση: Τίτλοι τέλους . . .

Του προέδρου της ΔΑΚΕ/ΠΕ Βασίλη Παληγιάννη
Ήταν αρκετό ένα κείμενο του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για να πέσουν οι τίτλοι τέλους για ένα θεσμό που αποτέλεσε τον καρπό πολύχρονων διεκδικήσεων των εκπαιδευτικών και που συνέβαλε ουσιαστικά στη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στο δημόσιο σχολείο.

Διαβλέποντας μόνο αδυναμίες, προβλήματα και ελλείψεις, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας καταλήγει στο συμπέρασμα ότι «… τις σύγχρονες ανάγκες των εκπαιδευτικών δεν μπορεί να καλύψει ο ισχύων θεσμός των Διδασκαλείων» και ως εκ τούτου αποφασίζει να μη διεξαχθούν φέτος εξετάσεις για την εισαγωγή δασκάλων και νηπιαγωγών στα Διδασκαλεία. Με άλλα λόγια, «πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι…»
Με την απόφασή της αυτή η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δείχνει ότι δεν αναγνωρίζει τη σπουδαιότητα του θεσμού αυτού και αντί να τον ενισχύσει, πολύ απλά τον καταργεί!
Στην απόφασή της αυτή δε λαμβάνει υπόψη της ούτε τις εκφρασμένες θέσεις του κλάδου, ούτε καν την πρόταση της Συνόδου των Προέδρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων για τα Διδασκαλεία σύμφωνα με την οποία ζητείται από την πολιτική ηγεσία «να ενισχύσει τα Διδασκαλεία για την επιτέλεση του σημαντικού τους έργου στο χώρο της προσχολικής και της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης…».
Είναι ξεκάθαρο πλέον ότι ο κυρίαρχος λόγος πίσω από την απόφαση αυτή είναι η «εξοικονόμηση» εκπαιδευτικών. Είναι σαφές ότι η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αντιμετωπίζουν με καθαρά «οικονομίστικα» κριτήρια όλους τους τομείς της εκπαιδευτικής πολιτικής. Από τη μετεκπαίδευση και τους διορισμούς μέχρι τις συγχωνεύσεις, υποβιβασμούς και καταργήσεις σχολείων.
Όλα θυσία στο βωμό της εξοικονόμησης πόρων.
Αυτό είναι το «Νέο Σχολείο» που ευαγγελίζονται.
Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. δηλώνει την πλήρη αντίθεσή της στην επιχειρούμενη κατάργηση του θεσμού της Μετεκπαίδευσης.
Δεν θα επιτρέψουμε ούτε την κατάργηση της μετεκπαίδευσης ούτε και τη λήψη άλλων μέτρων που υποβαθμίζουν την εκπαίδευση, στοχοποιούν και απαξιώνουν τον εκπαιδευτικό.
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να παλέψουν για να ανατραπεί αυτή η απόφαση.

Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011

Ενημέρωση από τον Αιρετό του ΚΥΣΠΕ

Αθήνα 9 Φλεβάρη 2011 



Σχετικά με τη συνεδρίαση της επιτροπής
για τις μεταθέσεις – αποσπάσεις 

Συνεδρίασε στις 9-2-2011 η επιτροπή που εξετάζει τα θέματα της αναμόρφωσης των Π.Δ. για τις μεταθέσεις, της αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων και τις μοριοδοτήσεις των αποσπάσεων.

Σε ό,τι αφορά στις αποσπάσεις έγιναν δεκτές οι παρακάτω τροποποιήσεις – προσθήκες, με βάση τις παρατηρήσεις των συναδέλφων:

Συγκεκριμένα:

Στα κριτήρια για τις αποσπάσεις:
  
Η συνυπηρέτηση μοριοδοτείται για όλους με 10 μόρια και όχι μόνο για συζύγους εκπαιδευτικών. 

Στα κωλύματα αποσπάσεων:
Η παρ.δ που προέβλεπε:
«…όσοι ζητούν αποσπάσεις για τρίτο συνεχόμενο σχολικό έτος, εάν δεν είχαν υποβάλει αίτηση μετάθεσης στην περιοχή όπου ζητούσαν να αποσπασθούν…», ΔΙΑΓΡΑΦΕΤΑΙ.

Στη διαδικασία αποσπάσεων:

Στο τέλος προστίθενται τα εξής:
 «…Οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών ολοκληρώνονται μέχρι τέλος Ιουνίου. Οι αποσπάσεις εξετάζονται μετά τη διαδικασία των μόνιμων διορισμών, οι οποίοι έπονται των μεταθέσεων…».
«…Σε εξαιρετικές περιπτώσεις εκπαιδευτικών για τους οποίους συντρέχουν ειδικοί σοβαροί έκτακτοι λόγοι απόσπασης τα συμβούλια με ομόφωνη απόφασή τους μπορούν να εισηγηθούν την απόσπασή τους…»

Στην επιτροπή συνεχίζεται η συζήτηση για τα κριτήρια των μεταθέσεων, όπου κατατέθηκαν, καταρχήν, οι εξής προτάσεις:
«…Οι σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατατάσσονται σε 12 κατηγορίες και όχι 10, όπως ήταν της Πρωτοβάθμιας…»
«Η κατάργηση ως προϋπόθεσης, για μετάθεση, της τριετίας για τους νεοδιόριστους και της διετίας για τις άλλες κατηγορίες». Κατατέθηκε από ΔΟΕ-ΟΛΜΕ.  
                                     Δημήτρης Μπράτης

Ενημέρωση Αιρετού ΚΥΣΠΕ

Μπράτης Δημήτρης                                                                                
Αιρετός ΚΥΣΠΕ                          
d.mpratis@gmail.com
http://www.mpratis.gr/  
τηλ. 6974750402
Αθήνα 9 Φλεβάρη 2011 
Προκήρυξη θέσεων συντονιστών εκπαίδευσης εξωτερικού  
Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται η έκδοση της προκήρυξης των θέσεων για τους συντονιστές εκπαίδευσης εξωτερικού. Στο ΦΕΚ 95/1-2-2011/τεύχος 2ο δημοσιεύεται η Υπουργική Απόφαση για τον καθορισμό των προσόντων , των κριτηρίων και της διαδικασίας επιλογής.
Δημήτρης Μπράτης

Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011

ΔΟΕ



Αρ. Πρωτ. 1745
Αθήνα  8/2/2011
Προς
Τους Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε.
ΚΟΙN: Μ.Μ.Ε.
       

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ Δ.Ο.Ε.
ΓΙΑ ΚΗΡΥΞΗ 48ωρης ΑΠΕΡΓΙΑΚΗΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ
ΣΤΙΣ 22 ΚΑΙ 23 ΤΟΥ ΦΛΕΒΑΡΗ 2011

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
            Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στη συνεδρίασή του στις 7/2/2011 και  αφού έλαβε υπόψη του τις αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων του κλάδου αλλά και την κατάσταση, όπως αυτή διαμορφώνεται με:
·    Το γεγονός ότι όλες οι κατακτήσεις των εργαζομένων βρίσκονται στο στόχαστρο εθνικών και υπερεθνικών επιλογών, αφού με πρόσχημα την οικονομική κρίση, επιχειρούν με βίαιο τρόπο να σαρώσουν ότι θετικό κατακτήσαμε με αγώνες χρόνων και να διαμορφώσουν ένα σκηνικό όπου θα κυριαρχεί η ανασφάλεια και ο φόβος.
·  Το γεγονός ότι οι πολιτικές της κυβέρνησης και της Τρόικας (ΔΝΤ, Ε.Ε., Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα) είναι σκληρές, άδικες και αντικοινωνικές. Την κρίση δεν πληρώνουν οι ΕΧΟΝΤΕΣ και ΚΑΤΕΧΟΝΤΕΣ, αλλά για μια ακόμη φορά οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι, τα χαμηλότερα κοινωνικοοικονομικά στρώματα της πατρίδας μας.
·   Τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για τη θεσμοθέτηση ενός νέου μισθολογίου στο δημόσιο τομέα με το οποίο επιδιώκει να περικόψει ακόμη περισσότερο τις αποδοχές μας. Στο στόχαστρο των περικοπών βρίσκονται τα επιδόματα των εκπαιδευτικών (εξωδιδακτικό, απασχόλησης, παραμεθόριων περιοχών, κ.α.) αγνοώντας το γεγονός ότι βρισκόμαστε στην τελευταία κλίμακα αμοιβών μεταξύ των δημοσίων υπαλλήλων.
·   Τη δραματική κατάσταση στην οποία έχουν οδηγηθεί τα ταμεία των εργαζομένων στο δημόσιο εξαιτίας της χρόνιας καταλήστευσης των αποθεματικών τους από το κράτος, τη χρησιμοποίηση των αποθεματικών τους για κάλυψη εισοδηματικών πολιτικών χωρίς την ανάλογη ενίσχυση αλλά και της εμπλοκής τους σε χρηματιστηριακές συναλλαγές με τα δομημένα ομόλογα.
·   Την πρόβλεψη του νέου προϋπολογισμού για μείωση των δαπανών για την Παιδεία σε ποσοστό, για πρώτη φορά, κάτω από το 3% του ΑΕΠ, με αποτέλεσμα την υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών που αδυνατούν να ανταποκριθούν ακόμη και στις στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων.
·   Τη διαφαινόμενη κατάργηση του θεσμού της Μετεκπαίδευσης και την απουσία οποιασδήποτε μορφής οργανωμένης επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών
·   Την προώθηση σχεδίου εκτεταμένων συγχωνεύσεων – καταργήσεων σχολικών μονάδων με μοναδικό στόχο την εξοικονόμηση πόρων από τις λειτουργικές δαπάνες των μικρών και μεσαίων σχολικών μονάδων.  
·  Τις σαρωτικές αλλαγές στην κοινωνική ασφάλιση με το νέο ασφαλιστικό νόμο ο οποίος προβλέπει:
·αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης και εξίσωσης προς τα πάνω όλων των ορίων ανδρών - γυναικών
·Δραματική χειροτέρευση του τρόπου υπολογισμού της σύνταξης
·  Την αύξηση των έμμεσων και άμεσων φόρων (ΦΠΑ από 19% σε 23%). Ιδιαίτερα οι αυξήσεις στα καύσιμα έχουν εκτοξεύσει αυτόματα τις τιμές σε όλα τα είδη λαϊκής κατανάλωσης,

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
·   Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει εκφράσει την αντίθεσή του στην προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να επιβάλλει την εφαρμογή της "αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας μιας διαδικασίας που η φιλοσοφία και η πρακτική της μπορεί να αποτελέσει το δούρειο ίππο για την αξιολόγηση - χειραγώγηση των εκπαιδευτικών,  αφού όπως προβλέπεται στο άρθρο 23 παρ.7 του Ν.3848/2010: "Την αξιολόγηση της δράσης των σχολικών μονάδων κατά τις διατάξεις του παρόντος άρθρου ακολουθεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η οποία πραγματοποιείται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις ...(Ν.2986/2002 τις διατάξεις του οποίου δεν έχει αποδεχθεί ο κλάδος)...". Υπενθυμίζουμε ότι ο κλάδος μας έχει ψηφισμένες θέσεις για την αξιολόγηση τις οποίες και έχει καταθέσει τόσο στο ΣΠΔΕ, όσο και στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Θέσεις που θέτουν τη ζήτηση στη βάση της πραγματικής βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου κι όχι στη στοχοποίηση και χειραγώγηση του εκπαιδευτικού που επιχειρείται.
·  Το αναμορφωμένο πρόγραμμα των 800 Ολοήμερων Σχολείων έγινε με ελλιπή επιστημονική τεκμηρίωση και με βιασύνη. Ο στόχος του κλάδου μας για λειτουργία του ολοήμερου σχολείου, για όλα τα παιδιά, με βάση τις ψηφισμένες θέσεις του, απέχει πολύ από το να γίνει πραγματικότητα.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
            Μας καλούν να πληρώσουμε την κρίση, τη στιγμή που είμαστε οι μοναδικοί που δεν έχουμε καμιά απολύτως ευθύνη γι' αυτή.
            Τα μέτρα που προσπαθούν να μας επιβάλουν αλλάζουν δραματικά το εργασιακό τοπίο. Τίποτε δεν θα είναι το ίδιο αν περάσουν.
            Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι χρειάζεται μαχητικά, μαζικά και αποφασιστικά να αντιπαλέψουμε τις προωθούμενες αντιεκπαιδευτικες αλλαγές. Ο μοναδικός δρόμος  για να αποτρέψουμε τα σχέδια που απεργάζονται σε βάρος μας είναι να βγούμε στο δρόμο του αγώνα. Να βγούμε στο προσκήνιο, να γίνουμε επικίνδυνος αντίπαλος, να ανατρέψουμε τα άδικα μέτρα του μνημονίου.

Με βάση τα παραπάνω, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., χωρίς να απεμπολεί κανένα από τα διαχρονικά αιτήματα του κλάδου, στην παρούσα φάση αποφάσισε:
Α' ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
·  Νέο μισθολόγιο που θα αναβαθμίζει οικονομικά τον εκπαιδευτικό και θα αντιμετωπίζει ισότιμα εργαζομένους ίδιων προσόντων. Καμία μείωση μισθών.
·  Να επιστραφούν οι απώλειες των μισθών μας για το 2010.
·  Δαπάνες για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ
·  1.400 καθαρά στο νεοδιόριστο εκπαιδευτικό
·  Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων
·  Κατάργηση του Ν.3848/2010
·  Άμεση χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών από τον κρατικό προϋπολογισμό
·  Ολοήμερο σχολείο σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου
·  Όχι στις καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολείων με οικονομικά κριτήρια
·  Προσλήψεις αναπληρωτών για κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία
·  Όχι στην κατάργηση των Διδασκαλείων και της Μετεκπαίδευσης
·  Εισαγωγική επιμόρφωση πριν την έναρξη των μαθημάτων, προγράμματα επιμόρφωσης για όλους τους εκπαιδευτικούς
·  Να πληρωθούν τώρα όλοι οι συνάδελφοι που έχουν δουλέψει υπερωριακά και παραμένουν απλήρωτοι
Β' ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
·  Συνάντηση με το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. στο πλαίσιο της συμπόρευσης των Εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών και με στόχο το συντονισμό δράσης για την καλύτερη διεκδίκηση λύσεων στα προβλήματα της εκπαίδευσης.
·  Κοινή συνέντευξη τύπου με την Ο.Λ.Μ.Ε. για την προβολή των θέσεων των εκπαιδευτικών
·  Έκδοση κοινής αφίσας και επιστολής προς τους γονείς
·  Συμμετοχή στην Πανελλαδική κινητοποίηση της ΑΔΕΔΥ στις 10 Φλεβάρη 2011 με 2ωρη στάση εργασίας, τις 2 τελευταίες ώρες του εργασιακού ωραρίου του πρωινού κύκλου και τις 2 πρώτες ώρες του απογευματινού του κάθε συναδέλφου, προκειμένου να συμμετέχουν οι συνάδελφοι στα κατά τόπους συλλαλητήρια. Για την Αθήνα όλοι στη συγκέντρωση μπροστά από το Τ.Π.Δ.Υ. (Σταδίου 31), ώρα 13:00.
·  Κηρύσσει 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση μαζί με την ΟΛΜΕ στις 22 και 23 Φεβρουαρίου του 2011.
·  Καλεί τα Δ.Σ. των Συλλόγων να πραγματοποιήσουν τακτικές ή έκτακτες Γ.Σ. προκειμένου να στηριχθούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις και να αποφασίσουν για την παραπέρα πορεία του κλάδου.
·  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκτιμά ότι τα χρόνια προβλήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών μπορούν να επιλυθούν μόνο μέσα από δυναμικούς αγώνες και σε συντονισμό με ολόκληρο το εκπαιδευτικό και εργατικό κίνημα.

Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΚΑΙ ΚΟΣΜΗΤΟΡΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΑ.

Στο πλαίσιο του διαλόγου που το Υ.Π.ΔΒΜ.Θ. έχει αναπτύξει γύρω από το θέμα των Διδασκαλείων και της μετεξέλιξης του θεσμού αυτού, η Σύνοδος των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και των Προέδρων των Διδασκαλείων που συνήλθε στη  Θεσσαλονίκη στις 5 και 6 Φεβρουαρίου 2011 ενέκρινε πλαίσιο αρχών για τη φύση της μετεκπαίδευσης και το σύγχρονο ρόλο των Διδασκαλείων ως φορέων μετεκπαίδευσης και Δια Βίου επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών.

Οι βασικές αρχές έχουν ως εξής: 

Ως προς το ρόλο της μετεκπαίδευσης
  • Εκκινώντας από τη θέση ότι κάθε προσπάθεια αναβάθμισης του θεσμού της μετεκπαίδευσης συνδέεται άμεσα με την προάσπιση και την ενίσχυση του δημόσιου σχολείου, η Σύνοδος των Προέδρων υποστηρίζει ότι η μετεκπαίδευση οφείλει να συμβάλει στην αναβάθμιση του ρόλου  του/της εκπαιδευτικού ως διανοούμενου και ως φορέα αλλαγής στη σχολική μονάδα και την κοινωνία. Αναγνωρίζει ότι τα Διδασκαλεία συνιστούν μια σημαντική δομή μέσω της οποίας μπορούμε να επιφέρουμε ουσιαστικές και μακροχρόνιες αλλαγές στη δημόσια εκπαίδευση.
  • Η Σύνοδος τονίζει την ανάγκη να διατηρηθεί ο δημόσιος ακαδημαϊκός χαρακτήρας της μετεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών. Υποστηρίζει ότι κάθε προσπάθεια μετεκπαίδευσης ή επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) για να έχει εχέγγυα επιστημονικής εγκυρότητας δεν μπορεί να υλοποιείται από άλλο φορέα παρά μόνο από το Πανεπιστήμιο, το οποίο αποτελεί και τον κατ’ εξοχήν χώρο ανάπτυξης της έρευνας και της διδασκαλίας σε συνθήκες αυτοτέλειας και ελευθερίας.
  • Προτείνει να ιδρυθούν  Διδασκαλεία σε κάθε Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής  και Δημοτικής Εκπαίδευσης  έτσι ώστε να ισχυροποιηθούν οι δεσμοί των Παιδαγωγικών Τμημάτων με το τοπικό δίκτυο των σχολείων. Τα Διδασκαλεία με τον τρόπο αυτό μετεξελίσσονται σε χώρους κριτικού διαλόγου του Πανεπιστημίου με την τοπική κοινότητα των εκπαιδευτικών. 
Ως προς τη μορφή της Μετεκπαίδευσης
  • Η Σύνοδος τάσσεται υπέρ της διατήρησης της μετεκπαίδευσης, η οποία μπορεί να συνυπάρχει με (αλλά όχι να αντικατασταθεί από) προγράμματα ευέλικτης επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Επιπλέον, προτείνει, μέσα από την αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών, να διευρυνθεί ο ρόλος των Διδασκαλείων έτσι ώστε τα Διδασκαλεία να καλύψουν και άλλες εκπαιδευτικές ανάγκες (π.χ. συμβάλλοντας στην κατάρτιση των εκπαιδευτικών Β/Θμιας Εκπαίδευσης στην ειδική αγωγή). 
  • Τονίζει, ωστόσο, ότι αναγκαία προϋπόθεση για την επίτευξη των παραπάνω στόχων είναι η προσέλκυση διδασκόντων υψηλού επιπέδου, πράγμα που είναι δύσκολο να επιτευχθεί με τα τρέχοντα επίπεδα αμοιβής των διδασκόντων και την έλλειψη μόνιμης γραμματειακής υποστήριξης.

Τέλος, η Σύνοδος ζητά από την Υπουργό ενημέρωση  για τις ημερομηνίες κατά τις οποίες θα διεξαχθούν τη φετινή χρονιά οι εξετάσεις εισαγωγής των εκπαιδευτικών (προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης) στα  Διδασκαλεία της χώρας.

Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2011

Η υφυπ. Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου σήμερα στη Βουλή

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου):  Και εμείς ευχαριστούμε.
Ορίστε, κυρία Χριστοφιλοπούλου, έχετε το λόγο.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):  Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Νομίζω ότι μπορώ απόλυτα να συμφωνήσω μαζί σας και να επισημάνω ότι είναι στην εγκύκλιο ότι ένα απομακρυσμένο χωριό, όπως είπατε, με δύσκολο οδικό δίκτυο- σε καμία περίπτωση δεν θα χάσει το σχολειό του. Ακόμα και εάν έχει πολύ λίγα παιδιά.
Θα υπάρξει σχολειό στο μικρό νησί, θα υπάρξει σχολείο στο απομακρυσμένο χωριό ακόμα και αν χρειάζεται να βάλουμε τον Έλληνα φορολογούμενο και την ελληνική πολιτεία στην κρίση να πληρώσει πολύ, για να έχουμε όλους τους δασκάλους εκεί και όλους τους καθηγητές, Δεν κάνουμε πίσω από αυτό.
Εκεί όμως που θέλουμε την συμβολή σας και θέλουμε κυρίως τη συμβολή των αιρετών της τοπικής αυτοδιοίκησης, όχι μόνο των εκπροσώπων, των Βουλευτών, είναι στο να δούμε τις περιπτώσεις που αναφέρατε την κάθε μία χωριστά. Γιατί άλλο είναι -όπως πολύ σωστά είπατε- να έχεις κάποια χωριά ή κάποιες μικρές κωμοπόλεις που βρίσκονται σε απόσταση και υπάρχει εξοπλισμός και μπορεί να λειτουργήσει το σχολείο και άλλο είναι να έχεις δύο σχολειά, όπως ανέφερα εγώ πριν, σε δύο χωριά που δεν απέχουν πολλές φορές ούτε δύο χιλιόμετρα ή τρία χιλιόμετρα το πολύ μεταξύ τους και πραγματικά είναι σαν ένα μεγάλο χωριό, σχεδόν ενωμένο.
Άρα λοιπόν, η κατεύθυνση που έχει δοθεί από εμάς προς τους περιφερειακούς διευθυντές είναι μέχρι τις 25 Φεβρουαρίου να μπουν σε διαβούλευση, να ζητήσουν τη γνώμη των δημάρχων, την οποία θα ζητήσουμε και εμείς. Διότι με πρωτοβουλία της κυρίας Διαμαντοπούλου θα υπάρξει διαβούλευση, όχι μόνο για τις συνενώσεις, αλλά συνολικά για τα θέματα που αφορούν τις σχέσεις του Υπουργείου Παιδείας με την τοπική αυτοδιοίκηση και με τη μεταφορά μαθητών, με τον κ. Ντόλιο, που είναι εδώ και έχουμε πολύ στενή συνεργασία. Όλοι λοιπόν, οι δήμαρχοι στις 28 Φεβρουαρίου θα έλθουν στο Υπουργείο Παιδείας για να συζητήσουν μαζί μας...

Νέο πλαίσιο για τις αποσπάσεις δασκάλων-καθηγητών

 Θεσπίζονται αντικειμενικά και διαφανή κριτήρια, προκειμένου να μπει τέλος στο πελατειακό καθεστώς, με το οποίο πραγματοποιούνταν οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών. Με μοριοδότηση ακόμα και οι μετακινήσεις στο υπουργείο και στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης

Τα νέα κριτήρια για τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παρουσιάζει σήμερα το ΕΘΝΟΣ. Πρόκειται για το τελικό σχέδιο που διαμόρφωσε ειδική επιτροπή του υπουργείου Παιδείας με τη συμμετοχή των Εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ).
Αποτελεί σημαντική παρέμβαση στον τρόπο απόσπασης των εκπαιδευτικών, ενώ ικανοποιεί πάγια αιτήματα δασκάλων και καθηγητών, τα οποία ζητούσαν από το 1997, προκειμένου να σταματήσει το ρουσφέτι και οι πελατειακές σχέσεις, που είχαν αναπτυχθεί με το προηγούμενο σύστημα και στο οποίο εμπλέκονταν οι πάντες, από πολιτικά κόμματα, βουλευτές, υπουργούς κ.α, αφού όλοι τις ?πουλούσαν¨για να διατηρήσουν το πελατειακό τους σύστημα.
Τώρα για πρώτη φορά θεσπίζονται κριτήρια και για τις αποσπάσεις, όπως συμβαίνει και με τις μεταθέσεις. Το σημαντικό είναι ότι η μοριοδότηση αφορά ακόμη και τις αποσπάσεις που θα γίνονται στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας, στις διευθύνσεις εκπαίδευσης και στις περιφερειακές διευθύνσεις, πράγμα που σημαίνει ότι ακόμη και ο εκάστοτε υπουργός δεν θα μπορεί να κάνει παρεμβάσεις αφού θα υπάρχουν τα κριτήρια, τα οποία δεν θα επιτρέπουν κάτι τέτοιο.
Το νέο σχέδιο, δυνητικά, αφορά 200.000 νηπιαγωγούς, δασκάλους και καθηγητές οι οποίοι έχουν το δικαίωμα αίτησης απόσπασης. Κάθε χρόνο κατατίθενται περίπου 30.000 τέτοιες αιτήσεις (εκ των οποίων οι περίπου 10.000 αφορούν από σχολείο σε σχολείο) και από αυτές ικανοποιούνται σχεδόν 15.000. Παρά το γεγονός ότι μεγάλος αριθμός αιτήσεων ικανοποιούνταν πάντα υπήρχαν εκπαιδευτικοί ο οποίοι δεν έπαιρναν απόσπαση και θεωρούσαν ότι αδικήθηκαν γι΄αυτό και ζητούσαν να θεσπιστούν αντικειμενικά και διαφανή κριτήρια.
Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να γνωρίζουν ότι από το νέο σύστημα εξαιρούνται οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί που πραγματοποιούν τη υπηρεσία τους στην περιοχή του πρώτο διορισμού τους, οι οποίοι δεν μπορούν να ζητήσουν να αποσπασθούν στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου ή σε άλλες υπηρεσίες τους ή σε άλλους φορείς που εποπτεύονται από αυτό. Επίσης δικαίωμα απόσπασης δεν θα έχουν τα στελέχη της εκπαίδευσης, διευθυντές και υποδιευθυντές σχολείων καθώς και ορισμένες ακόμη κατηγορίες που αναφέρονται αναλυτικά παρακάτω.
Στο εξής, αρμόδια όργανα για τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι τα κεντρικά, τα ανώτερα περιφερειακά και τα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια των εκπαιδευτικών.
Το πλήρες κείμενο της πρότασης της ομάδας εργασίας θα τεθεί, σε ανοικτή διαβούλευση στο http://www.opengov.gr/ ενώ θα ακολουθήσει και το αντίστοιχο κείμενο για τις μεταθέσεις.

ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΣΕ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ
Εξτρα μόρια από δεύτερο πτυχίο και μεταπτυχιακά
Σύμφωνα με την πρόταση της επιτροπής, για τις αποσπάσεις στην κεντρική υπηρεσία και στις ανεξάρτητες ή σε αποκεντρωμένες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας, σε νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου που εποπτεύονται από το υπουργείο, καθώς και στις περιφερειακές διευθύνσεις, στις διευθύνσεις και στα γραφεία εκπαίδευσης τα αρμόδια υπηρεσιακά συμβούλια λαμβάνουν υπόψη τα εξής κριτήρια:
α. τις μεταπτυχιακές σπουδές στη δημόσια διοίκηση ή στη διοίκηση της εκπαίδευσης,
β. το δεύτερο πτυχίο που είναι σχετικό με τη διοίκηση, τη νομική ή άλλη επιστήμη,
γ. την τεκμηριωμένη γνώση του αντικειμένου της θέσης που πρόκειται να καλυφθεί,
δ. τη γνώση των νέων τεχνολογιών, η οποία αποδεικνύεται με πτυχίο, μεταπτυχιακό τίτλο ή πιστοποίηση επιπέδου Α΄ ή Β΄,
ε. την αξιόλογη διοικητική εμπειρία, κατά προτίμηση στις υπηρεσίες ή σε νομικά πρόσωπα του υπουργείου Παιδείας,
στ. την πιστοποιημένη γνώση ξένων γλωσσών, η οποία αποδεικνύεται με πτυχίο, μεταπτυχιακό τίτλο ή πιστοποιητικό επιπέδου Β2 και άνω.
ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ Η ΠΡΟΤΑΣΗ
Η μοριοδότηση για τις μετακινήσεις από σχολείο σε σχολείο
Συγκεκριμένοι αριθμοί μορίων για όλα τα κριτήρια που θα ληφθούν υπόψη για τις αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ και από σχολείο σε σχολείο του ίδιου ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ περιλαμβάνονται στην πρόταση. Αφού ληφθούν υπόψη, καταρχάς, τα μόρια για τις μεταθέσεις, τα κριτήρια τα οποία συνεκτιμώνται από το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο είναι τα εξής:
Βαριές και δυσίατες ασθένειες:
  • των ίδιων των εκπαιδευτικών, των παιδιών ή των συζύγων τους, 5 μονάδες για ποσοστό 50-67% και 10 μονάδες για ποσοστό 67% και άνω
  • των γονέων τους που είναι δημότες από διετίας δήμου της περιοχής όπου ζητείται η απόσπαση, εφόσον αποδεδειγμένα έχουν την επιμέλειά τους, 2 μονάδες για ποσοστό αναπηρίας 50-67% και 5 μονάδες για ποσοστό 67% και άνω
  • αδελφών τους με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, εφόσον έχουν με δικαστική απόφαση την επιμέλειά τους (5 μονάδες)
Επισημαίνεται ότι το ποσοστό αναπηρίας αποδεικνύεται με γνωμάτευση πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας υγειονομικής επιτροπής, που εκδίδεται βάσει του Ενιαίου Κανονισμού Προσδιορισμού Ποσοστού Αναπηρίας, όπως ισχύει κάθε φορά.
Η συνυπηρέτηση με σύζυγο εκπαιδευτικό της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή μελών Δ.Ε.Π. Πανεπιστημίων ή Ε.Π. Τ.Ε.I. Τμημάτων ή Παραρτημάτων (6 μονάδες).
Η χηρεία, εφόσον υπάρχουν ανήλικα παιδιά (5 μονάδες)
Οι εξαιρετικά σοβαροί οικογενειακοί λόγοι, όπως η διάζευξη ή διάσταση, η χηρεία ή η ανάγκη για εξωσωματική γονιμοποίηση (3 μονάδες)
Οι σπουδές του εκπαιδευτικού (μεταπτυχιακές ή για απόκτηση άλλου τίτλου) σε σχολή που εδρεύει σε διαφορετική περιοχή από αυτήν όπου ανήκει οργανικά ο εκπαιδευτικός (2 μονάδες).
Οσον αφορά τις αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, αποσπώνται κατά σειρά προτεραιότητας και συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες:
Βαριές και δυσίατες ασθένειες
Είναι σύζυγοι στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων
Είναι εκλεγμένοι περιφερειακοί σύμβουλοι, δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, πρόεδροι δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων ή εκπρόσωποι τοπικών κοινοτήτων
Είναι σύζυγοι δικαστικών λειτουργών
Είναι μέλη των διοικητικών συμβουλίων των ενώσεων λειτουργών μέσης εκπαίδευσης ή των συλλόγων των δασκάλων και ζητούν απόσπαση σε σχολεία της έδρας αυτών
Αν δεν υπάρχουν, ωστόσο, λειτουργικά κενά στην περιοχή όπου θεμελιώνουν δικαίωμα απόσπασης, σύμφωνα με την κατηγορία στην οποία ανήκουν, η απόσπαση πραγματοποιείται σε όμορη περιοχή.
ΟΙ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ
Ποιες κατηγορίες εκπαιδευτικών δεν έχουν δικαίωμα να υποβάλουν αίτηση
Εξαιρέσεις σχετικά με το δικαίωμα υποβολής αίτησης για απόσπαση προβλέπονται στην πρόταση της επιτροπής. Ειδικότερα, δεν μπορούν να κάνουν αίτηση οι παρακάτω κατηγορίες εκπαιδευτικών:
Οι νεοδιόριστοι που διανύουν την υποχρεωτική υπηρεσία στην περιοχή ή στο σχολείο του πρώτου διορισμού τους, προκειμένου για τις αποσπάσεις στην κεντρική υπηρεσία και στις ανεξάρτητες ή σε αποκεντρωμένες υπηρεσίες του υπουργείου, σε νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου που εποπτεύονται από το υπουργείο Παιδείας, καθώς και στις περιφερειακές διευθύνσεις, στις διευθύνσεις και στα γραφεία εκπαίδευσης. Εξαιρούνται όσοι ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες.
Στελέχη
Οσοι είναι στελέχη της εκπαίδευσης (σχολικοί σύμβουλοι, διευθυντές διευθύνσεων, προϊστάμενοι γραφείων, προϊστάμενοι εκπαιδευτικών θεμάτων, διευθυντές και υποδιευθυντές σχολείων).
Οσοι υπηρετούν σε θέσεις με θητεία η οποία λήγει μετά την 31η Αυγούστου του έτους που γίνονται οι αποσπάσεις.
Οσοι ζητούν απόσπαση για τρίτο συνεχόμενο σχολικό έτος, εάν δεν έχουν υποβάλει αίτηση μετάθεσης στην περιοχή όπου ζητούν να αποσπαστούν.
Οσοι ανήκουν οργανικά σε ΣΜΕΑΕ, ΚΕΔΔΥ, πειραματικά, μουσικά, καλλιτεχνικά ή μειονοτικά σχολεία και σε σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και επιθυμούν απόσπαση στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας, στις ανεξάρτητες ή σε αποκεντρωμένες υπηρεσίες του υπουργείου κ.α., εφόσον δεν έχουν εξαντλήσει το προβλεπόμενο διάστημα υποχρεωτικής παραμονής σε αυτά.
ΝΙΚΟΛ. ΤΡΙΓΚΑ - ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Δ. Μπράτης
Τέλος στις αδικίες
Η ΔΟΕ από το 1997 είχε καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση για τη μοριοδότηση των αποσπάσεων, προκειμένου να καθιερωθεί ένα δίκαιο και αντικειμενικό σύστημα, ώστε να μην υπάρχουν αδικίες μεταξύ των συναδέλφων. Οι προτάσεις της επιτροπής, εφόσον νομοθετηθούν, θα είναι μια σημαντική τομή, αφού θα σταματήσουν οι πελατειακές λογικές που αναπτύχθηκαν τόσα χρόνια. Το σημαντικό είναι ότι όλες οι αποσπάσεις πλέον θα γίνονται από τα υπηρεσιακά συμβούλια των εκπαιδευτικών και θα υπάρχει πλήρης διαφάνεια, αφού δεν θα μπορεί να παρεμβαίνει σε κανένα επίπεδο η πολιτική εξουσία, λόγω μετρήσιμων και αντικειμενικών κριτηρίων
*Δημήτρης Μπράτης (αιρετός ΚΥΣΠΕ)

Κ. Μαντάς
Αναγκαία η αλλαγή
Το θεσμικό πλαίσιο των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών εδώ και χρόνια έχει ξεπεράσει τα όριά του και είναι επιτακτική ανάγκη να υπάρξει άμεσα επαναπροσδιορισμός της διαδικασίας και των κριτηρίων, στην κατεύθυνση της δικαιοσύνης και της διαφάνειας των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών. Για να ολοκληρωθεί ομαλά η διαδικασία, την οποία ξεκίνησε το υπουργείο, θα πρέπει να κάνει αποδεκτές τις προτάσεις της επιτροπής που συγκρότησε και να τροποποιήσει τις διατάξεις του Ν. 3848, που εγκλωβίζουν για μία τριετία τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς στον τόπο διορισμού τους.
* Ο Κομνηνός Μαντάς είναι πρόεδρος ΔΟΕ

Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011

Συνάντηση της ΑΔΕΔΥ με τον Υπουργό Εσωτερικών


Μπράτης Δημήτρης                           Αθήνα 3/2/2011
Μέλος της Ε.Ε. της ΑΔΕΔΥ                                
                                             

Σχετικά με τη συνάντηση της Ε.Ε. της ΑΔΕΔΥ
με τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Γιάννη Ραγκούση
         
          Στη σημερινή συνάντηση της Ε.Ε. της ΑΔΕΔΥ με τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Γιάννη Ραγκούση που είχε ως γενικό θέμα την αναδιάρθρωση του Δημοσίου για το θέμα του νέου μισθολογίου των Δ.Υ. ανακοινώθηκαν, από την πλευρά του Υπουργού, τα εξής:
«…1. Πρόθεση της κυβέρνησης είναι να γίνει μέχρι το καλοκαίρι ένα νέο δίκαιο μισθολόγιο στο δημόσιο τομέα. Ως τα μέσα Μαρτίου θα δοθεί σχέδιο στην ΑΔΕΔΥ.
2. Δε θα μειωθεί το σημερινό μισθολογικό κόστος του δημοσίου, ενόψει της κατάρτισης του νέου μισθολογίου.
3. Με δεδομένο το μισθολογικό κόστος, θα γίνει ένα δίκαιο μισθολόγιο ώστε να μην υπάρχουν πλέον παραδείγματα διαφορετικών αποδοχών , σε υπαλλήλους με τα ίδια προσόντα.
4. Είναι απόφαση της κυβέρνησης το νέο μισθολόγιο να αφορά όλους τους Δ.Υ. και δεν θα υπάρξει διαχωρισμός νεοεισερχόμενων – παλιών…».
Μπράτης Δημήτρης