Τετάρτη 27 Απριλίου 2011

Κατάρτιση Προγραμμάτων Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
-----
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣ/ΚΟΥ Δ.Ε.
ΤΜΗΜΑ Α΄
                                                                                                                                                            ΠΡΟΣ:    Τους Πρυτάνεις των     
           Πανεπιστημίων
                                       Έδρες τους

ΘΕΜΑ:  Κατάρτιση Προγραμμάτων Παιδαγωγικής και Διδακτικής
             Επάρκειας


      Με τη διάταξη της παρ.2 του άρθρου 2 του ν.3848/2010 (ΦΕΚ Α΄/71) η  πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια κατέστη αναγκαία προϋπόθεση διορισμού στη δημόσια πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
     Σύμφωνα δε με τα οριζόμενα στην  περ. α΄ της παραγράφου 3 του ίδιου άρθρου, η κατοχή παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας πιστοποιείται, μεταξύ άλλων,  με βεβαίωση περί επιτυχούς παρακολούθησης ειδικού προγράμματος σπουδών, τουλάχιστον εξαμηνιαίας διάρκειας, το οποίο παρέχεται από τμήμα Α.Ε.Ι. ή από ομάδες συνεργαζόμενων τμημάτων του ίδιου ή περισσοτέρων Α.Ε.Ι. και καταρτίζεται με Απόφαση του οικείου Α.Ε.Ι. που εγκρίνεται από τον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Σημειώνεται ότι τα ως άνω Προγράμματα αφορούν στους εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθόσον σύμφωνα με την περ. γ΄ της παρ. 3, η κατοχή πτυχίου παιδαγωγικών τμημάτων Α.Ε.Ι. πιστοποιεί την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια των αποφοίτων τους. 
    
Ανταποκρινόμενοι σε σχετική εκ μέρους σας αίτηση   και προκειμένου τα Ιδρύματά σας να βοηθηθούν στην άσκηση της προαναφερθείσας αποφασιστικής αρμοδιότητας κατάρτισης των Προγραμμάτων Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, θέτουμε υπ’ όψιν σας με την παρούσα ένα μεσοπρόθεσμο γενικό πλαίσιο δομών και διαδικασιών σχεδιασμού, καθώς και υλοποίησης των εν λόγω Προγραμμάτων, με απόλυτο, σε κάθε περίπτωση σεβασμό στην συνταγματικώς κατοχυρωμένη πλήρη αυτοδιοίκηση των Ιδρυμάτων σας.
      Επισημαίνεται ότι οι προτεινόμενες κατευθυντήριες γραμμές συνιστούν προϊόν: α) μελέτης από εντεταλμένα όργανα του Υπουργείου, και β) σχετικών προτάσεων που υπεβλήθησαν από ορισμένα Πανεπιστήμια. Αναλυτικά:  


1.      Βασικές εκπαιδευτικές παραδοχές για τη δημιουργία του συστήματος

1.1.            Η βασική εκπαίδευση των μελλοντικών εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παρέχεται στο εσωτερικό των Πανεπιστημίων στο επίπεδο της Σχολής.
1.2.            Το Πρόγραμμα Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας δέον όπως δομηθεί και συγκροτηθεί από 8-10 εξαμηνιαία  μαθήματα, τα οποία θα αναπτύσσονται από το πέμπτο έως και το τελευταίο εξάμηνο σπουδών.
1.3.            Το Ειδικό Πρόγραμμα Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης είναι σκόπιμο να αποτελείται από δύο ενότητες μαθημάτων: 
·         την ενότητα των μαθημάτων υποδομής (για παράδειγμα, Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, Ιστορία της Εκπαίδευσης, Συγκριτική Παιδαγωγική, Αναπτυξιακή Ψυχολογία, Εκπαιδευτική Ψυχολογία) και
·         την ενότητα μαθημάτων Ειδικής Διδακτικής (για παράδειγμα, Διδακτική των Μαθηματικών, της Ιστορίας, Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, Παιδαγωγικές Εφαρμογές ειδικών αντικειμένων) - Στην ενότητα αυτή εντάσσεται και πραγματοποίηση Πρακτικής Άσκησης η οποία ενσωματώνεται στο Πρόγραμμα με βάση τις δυνατότητες των Πανεπιστημίων.
1.4.            Τα μαθήματα θα πρέπει να διδάσκονται από μέλη ΔΕΠ, των οποίων τα γνωστικά αντικείμενα εντάσσονται στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Αγωγής βάσει του ΦΕΚ διορισμού τους.
1.5.            Η επιτυχής ολοκλήρωση του Ειδικού Προγράμματος Σπουδών οδηγεί στην απόκτηση Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας το οποίο, μαζί με το βασικό πτυχίο ή δίπλωμα, επιτρέπει στον/την κάτοχό του συμμετοχή στο διαγωνισμό επιλογής εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή, πέραν των θεσμών της δημόσιας εκπαίδευσης, σε άλλη θέση στην οποία απαιτούνται πιστοποιημένα προσόντα εκπαιδευτικού. 


2.      Δομή και οργάνωση του συστήματος
2.1.            Τα Πανεπιστήμια, αν οι απόφοιτοί τους επιθυμούν να εξασφαλίσουν ως επαγγελματική προοπτική αυτή του/της εκπαιδευτικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δέον όπως συγκροτήσουν Ειδική Επιστημονική Επιτροπή (Ε.Ε.Ε.), η οποία θα αναλάβει το σχεδιασμό και τη διεκπεραίωση των σχετικών διαδικασιών. 
2.2.            Η ΕΕΕ κρίνεται σκόπιμο να είναι πενταμελής με Πρόεδρο και Αναπληρωτή/τρια Πρόεδρο στη βαθμίδα του Καθηγητή, και τρία ακόμη μέλη ΔΕΠ με γνωστικό αντικείμενο από το πεδίο των Επιστημών της Αγωγής και της  Εκπαίδευσης, επιλεγόμενα από τη Σύγκλητο ύστερα από σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος.
2.3.            Οι Σχολές, προκειμένου να προσφέρουν στους αποφοίτους /τις φοιτητές/τριές τους τη δυνατότητα απόκτησης του εν λόγω Πιστοποιητικού είτε θα καταρτίζουν Προγράμματα που θα υποβάλλονται στην ΕΕΕ είτε θα απευθύνονται στην ΕΕΕ για να συντονίσει την από κοινού ανάπτυξη σχετικών προγραμμάτων με άλλες Σχολές.
2.4.            Στην πρώτη περίπτωση η Σχολή, σε συνεργασία με την ΕΕΕ, επιλέγει διδάσκοντες/ουσες με γνωστικά αντικείμενα συμβατά με τα μαθήματα του Ειδικού Προγράμματος και οργανώνει τη διεξαγωγή των μαθημάτων. Στη δεύτερη περίπτωση η ΕΕΕ επιλέγει, σε συνεργασία με τις Σχολές διδάσκοντες/ουσες, με  γνωστικά αντικείμενα συμβατά με τα μαθήματα του Ειδικού Προγράμματος και οργανώνει τη διεξαγωγή των μαθημάτων με βάση τις αντικειμενικές δυνατότητες του Πανεπιστημίου.
2.5.            Οι μονάδες που αντιστοιχούν στα μαθήματα που περιλαμβάνονται στο Πιστοποιητικό θα πιστώνονται στο φοιτητή/τρια και θα συνυπολογίζονται για τη λήψη του πτυχίου (περ. β΄ αρθρο 3).
2.6.            Η ολοκλήρωση  του Ειδικού Προγράμματος Σπουδών οδηγεί στην απονομή του Πιστοποιητικού από τον/την Αντιπρύτανη Ακαδημαϊκών Υποθέσεων. Ο βαθμός του Πιστοποιητικού προκύπτει ως μέσος όρος των βαθμών των μαθημάτων.
2.7.            Το Υπουργείο θα ενισχύει τα Πανεπιστήμια με Πρόγραμμα Τεχνικής Βοήθειας (διοικητική στελέχωση, πάγιες δαπάνες, υλικοτεχνική υποδομή, έξοδα μετακίνησης διδασκόντων για τα Πανεπιστήμια με γεωγραφική διασπορά) για τα δύο πρώτα έτη λειτουργίας των ΕΕΕ και θα ανταποκρίνεται σε τεκμηριωμένες προτάσεις των ΕΕΕ για πιστώσεις συμβασιούχων διδασκόντων.
Σε περίπτωση κωλύματος της Συγκλήτου η αρμοδιότητα λήψης των Αποφάσεων μεταφέρεται στο Πρυτανικό Συμβούλιο.

 
3.      Ειδικές ρυθμίσεις

3.1.            Τα Πανεπιστήμια μπορούν να επιλέξουν την υλοποίηση του Ειδικού Προγράμματος με μεθοδολογία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ή με μεικτή εκπαιδευτική διαδικασία.
3.2.            Μέλη ΔΕΠ, που υπηρετούν σε Τμήματα, των οποίων οι απόφοιτοι/ες κατευθύνονται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και που έχουν γνωστικά αντικείμενα στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Αγωγής, συμβατά με τα μαθήματα του Ειδικού Προγράμματος Σπουδών, επιλέγονται κατά προτεραιότητα ως διδάσκοντες/ουσες. 

                                                                                     Ο Γενικός Γραμματέας



Βασίλειος Κουλαϊδής




Εσωτ. Διανομή
Γραφείο κ. Υπουργού
Γραφείο κ. Αναπληρώτριας Υπουργού
Γραφείο Υφυπουργού κ. Πανάρετου
Γραφείο Υφυπουργού κ. Χριστοφιλοπούλου
Γραφείο κ. Γενικού Γραμματέα
Γραφεία κ.κ. Ειδικών Γραμματέων
Γενική Δ/νση Δ/σης Π.Ε. και Δ.Ε.
Δ/νση Στατιστικής και Οργάνωσης Π.Ε.
Δ/νση Προσωπικού Δ.Ε.
Δ/νση Προσωπικού Π.Ε.


Από το esos.gr

Τρίτη 26 Απριλίου 2011

Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ

ΑΠΕΡΓΙΕΣ Γ.Σ.Ε.Ε. - Α.Δ.Ε.Δ.Υ. 1Η ΜΑΗ & 11 ΜΑΗ 2011
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ., μπροστά στη νέα επίθεση που έχουν εξαπολύσει Κυβέρνηση και Τρόικα σε εργαζόμενους, ανέργους και συνταξιούχους, μέσω του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής, του «μισθολογίου» των νέων περικοπών αλλά και του «Συμφώνου Ανταγωνιστικότητας», που «θεσμοθετεί» τη διαρκή λιτότητα και καταδικάζει ολόκληρη την κοινωνία στη φτώχεια, καλεί σε μαζική συμμετοχή:

•·Στις αγωνιστικές πρωτομαγιάτικες εκδηλώσεις, την Κυριακή 1η Μαΐου στις 11:00 το πρωί στην πλατεία Κλαυθμώνος και στις απεργιακές συγκεντρώσεις που θα πραγματοποιηθούν από τα Συνδικάτα σε ολόκληρη τη χώρα.

•·Στην 24ωρη Γενική Απεργία που πραγματοποιούν από κοινού ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ την Τετάρτη 11 Μαΐου.

Οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι και οι συνταξιούχοι με τη συμμετοχή τους και την αγωνιστικότητά τους μπορούν να διαμορφώσουν μια νέα δυναμική, αντιδρώντας:
•1. Στην πολιτική χιλιάδων απολύσεων σε Δημόσιο (συμβασιούχοι) και Ιδιωτικό Τομέα.
•2. Στην πολιτική συνεχούς μείωσης μισθών και συντάξεων και διαρκούς αύξησης της ακρίβειας.
•3. Στην πολιτική απαξίωσης του ρόλου των Δημοσίων Υπηρεσιών, συνολικής εκποίησης του Δημοσίου Τομέα, διαρκούς συρρίκνωσης του Κοινωνικού Κράτους και μεταφοράς του κόστους στους πολίτες, με μοναδικό κριτήριο την περιστολή δαπανών. 
Από  την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Δευτέρα 25 Απριλίου 2011

Η κρίση φέρνει ζωή στα χωριά της Ηπείρου

Στους τόπους καταγωγής τους αποφάσισαν να περάσουν το τριήμερο του Πάσχα εκατοντάδες απόδημοι Ηπειρώτες - Η κρίση δεν τους επέτρεψε να ταξιδέψουν προς κάποια άλλη πόλη και οι περισσότεροι επέλεξαν να διατηρήσουν την επαφή με τις ρίζες τους

Δεν πτοήθηκαν από την οικονομική κρίση πολλοί Ηπειρώτες, που αποφάσισαν να περάσουν τις ημέρες του Πάσχα στα πάτρια εδάφη και μάλιστα στα χωριά από όπου κατάγονται.
Ο αριθμός αυτών που επέλεξαν να επιστρέψουν τις ημέρες του Πάσχα στην Ήπειρο είναι μικρότερος σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, όμως όσοι τελικά αποφάσισαν τη… μεγάλη έξοδο έδωσαν ζωή στα χωριά της περιοχής.
Ανάμεσά τους και η Κοπάνη Ιωαννίνων, όπου και φέτος γέμισε από γνώριμες φωνές και μάλιστα παιδικές φωνές. Ήδη από χθες άρχισαν να καταφθάνουν οι πρώτοι απόδημοι, ενώ και το Μεγάλο Σάββατο αναμένεται να είναι αυξημένη η προσέλευση.
Σύμφωνα με τον Φώτη Δρόσο, κάτοικο της Αθήνας που κατάγεται από την Κοπάνη, δεν νοείται Πάσχα μακριά από τον τόπο καταγωγής του καθενός. Χωρίς τα τοπικά έθιμα και το παραδοσιακό σούβλισμα και την μαγειρίτσα, κοντά στους συγγενείς και τους φίλους δεν γίνεται να γιορτάσει κανείς εύκολα το Πάσχα, σημείωσε χαρακτηριστικά.
Κίνητρο αποτελεί ακόμη η ανάγκη του καθενός να διατηρήσει την επαφή με τις ρίζες του με τον τόπο όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε, συμπλήρωσε.
Και μπορεί η κρίση να απέτρεψε ορισμένους να επιστρέψουν στα πάτρια εδάφη, όμως για τον κ. Δρόσο κάτι τέτοιο δεν ισχύει. «Η κρίση είναι  παντού. Τέτοιες μέρες την αφήνουμε πίσω. Άλλωστε θα την βρούμε πάλι όταν γυρίσουμε».
Ζωντανεύουν τα χωριά
Η παρουσία των αποδήμων στα ορεινά χωριά των Ιωαννίνων δίνει κυριολεκτικά ζωή στους μόνιμους κατοίκους, κυρίως ηλικιωμένους.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Τοπικής Κοινότητας Κοπάνης Φώτη Ζυγούρη, φέτος παρατηρείται μειωμένη προσέλευση πιθανότατα εξαιτίας της κρίσης.
Όμως παρ’ όλα αυτά αρκετοί είναι αυτοί που επέλεξαν να περάσουν τις άγιες ημέρες του Πάσχα στο χωριό τους.
Σε αυτό συμβάλλουν και οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσονται σε τοπικό επίπεδο, όπως η αναβίωση με το Μοιρολόγι της Παναγίας την Μεγάλη Παρασκευή.
ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΛΑΖΟΥ από την εφημερίδα Ανεξάρτητος

Πέμπτη 21 Απριλίου 2011

Υπουργείο Παιδείας: Καθορισμός της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων των υποψηφίων Διευθυντών και Υποδιευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Α/θμιας & Β/βάθμιας Εκπ/σης

Η 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις των άρθρων 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 21, 23, 24, 25, 26, 27 και 29 του Ν. 3848/2010 (Φ.Ε.Κ. 71/ 19−5−2010 τ.Α΄) «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού – καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις».
2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις αυτής της απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
3. Το άρθρο 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα που κυρώθηκε με άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (Φ.Ε.Κ. Α΄ 98), αποφασίζουμε:
Ορίζουμε τη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων των υποψηφίων Διευθυντών και Υποδιευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα υποβλητέα δικαιολογητικά, καθώς και τη ρύθμιση θεμάτων μοριοδότησης ως εξής:
Χρόνος και διαδικασία υποβολής αιτήσεων 
Οι προθεσμίες υποβολής αιτήσεων των υποψηφίων διευθυντών όλων των σχολικών μονάδων, συμπεριλαμβανομένου αυτών της Ειδικής Αγωγής, των Σ.Ε.Κ. και των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. καθορίζονται με πρόσκληση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης εντός του πρώτου δεκαημέρου του Μαΐου 2011, η οποία αναρτάται στις διευθύνσειςκαι στα γραφεία εκπαίδευσης και δημοσιεύεται στο διαδίκτυο.
Οι προθεσμίες υποβολής αιτήσεων των υποψηφίων υποδιευθυντών όλων των σχολικών μονάδων, συμπεριλαμβανομένου αυτών των Σ.Ε.Κ. και των υπευθύνων των τομέων Σ.Ε.Κ., των προϊσταμένων ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων, καθορίζονται με πρόσκληση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, η οποία αναρτάται στις διευθύνσεις και στα γραφεία εκπαίδευσης, στις σχολικές μονάδες και δημοσιεύεται στο διαδίκτυο, μετά την τοποθέτηση των διευθυντών των σχολικών μονάδων και των Σ.Ε.Κ. Υποβλητέα δικαιολογητικά 
 Τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν τις αιτήσεις είναι τα εξής:
1) Πλήρες πιστοποιητικεό υπηρεσιακών μεταβολών.
2) Βιογραφικό σημείωμα.
3) Φωτοαντίγραφα τίτλων σπουδών, τίτλων μεταπτυχιακών σπουδών, μετεκπαίδευσης και επιμόρφωσης.
4) Αποδεικτικά γνώσης ξένων γλωσσών.
5) Πιστοποιητικό επιμόρφωσης στις Τ.Π.Ε.
6) Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986, με την οποία βεβαιώνεται ότι 
 α) ο εκπαιδευτικός δεν έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για πειθαρχικό παράπτωμα από τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 109 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007 Φ.Ε.Κ. 26/9−2−2007 τ.Α΄).
β) δεν συντρέχουν τα κωλύματα διορισμού της παρ. 1 του άρθρου 8 του ίδιου κώδικα.
Όλοι οι τίτλοι σπουδών υποβάλλονται σε επικυρωμένα φωτοαντίγραφα, προκειμένου δε για τίτλους σπουδών, οι οποίοι προέρχονται από ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής, πρέπει να είναι αναγνωρισμένοι από το Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. / ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. ή το Ινστιτούτο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Ι.Τ.Ε.), ή το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Ισοτιμιών (Σ.Α.Ε.Ι.). Τυχόν ξενόγλωσσες βεβαιώσεις ή έγγραφα πρέπει να έχουν επίσημα μεταφραστεί από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών, ή άλλο αρμόδιο κατά νόμο όργανο.
Οι βεβαιώσεις ή τα υπηρεσιακά έγγραφα που αφορούν στην υπηρεσιακή κατάσταση, άσκηση διοικητικών καθηκόντων, διδακτικού και καθοδηγητικού έργου, καθώς και τη συμμετοχή σε υπηρεσιακά συμβούλια, πρέπει να αναφέρουν χρόνο έναρξης και λήξης, κατά περίπτωση.
Μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων, δεν γίνονται δεκτά:
α) συμπληρωματικά δικαιολογητικά και
β) οποιαδήποτε μεταβολή στο περιεχόμενο των αιτήσεων.
Ρύθμιση θεμάτων μοριοδότησης
Τα χρονικά διαστήματα που μοριοδοτούνται ή που απαιτούνται ως προσόν για τη συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής, υπολογίζονται μέχρι την ημερομηνίαλήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων.
Για την πιστοποίηση επιμόρφωσης στις Τ.Π.Ε. υποβάλλονται και μοριοδοτούνται, βεβαιώσεις πιστοποίησης,οι οποίες ορίζονται από τα προβλεπόμενα στις διαδικασίες επιλογής του Α.Σ.Ε.Π.
Γίνονται επίσης δεκτά και μοριοδοτούνται πιστοποιητικά γνώσεων χειρισμού Η/Υ, τα οποία έχουν εκδοθεί από φορείς του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε βασικές δεξιότητες των Τ.Π.Ε. στηνBεκπαίδευση.
Το πτυχίο του Παιδαγωγικού Τμήματος που αποκτήθηκε μετά από κατατακτήριες εξετάσεις μοριοδοτείται, εφόσον υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία.
Πτυχίο Σχολής Νηπιαγωγών ή Παιδαγωγικής Ακαδημίας όταν συντρέχει με εξομοίωση και υποβάλλεται από υποψήφιο που υπηρετεί ως εκπαιδευτικός διαφορετικού κλάδου, μοριοδοτείται ως δεύτερο πτυχίο Α.Ε.Ι.
Η συμμετοχή των αναπληρωματικών μελών σε υπηρεσιακά συμβούλια και συμβούλια επιλογής στελεχών, η οποία αποδεικνύεται από τα πρακτικά συνεδριάσεων, μοριοδοτείται με την προϋπόθεση συμμετοχής σε τέσσερις (4) τουλάχιστον συνεδριάσεις κατ’ έτος.
Όπου στις διατάξεις των άρθρων του Ν. 3848/2010 που αφορούν στην αποτίμηση κριτηρίων επιλογής των υποψηφίων στελεχών εκπαίδευσης, αναφέρεται η φράση «...θεωρείται ότι τα καθήκοντα ασκήθηκαν στην ίδια θέση», το υποψήφιο στέλεχος μοριοδοτείται μόνο για μια θέση από τις αναφερόμενες στις σχετικές διατάξεις και κυρίως για εκείνη η οποία αποτιμάται με τον υψηλότερο αριθμό μορίων.
Στο χρόνο άσκησης διδακτικών καθηκόντων προσμετράται και η υπηρεσία που έχει προσφερθεί από τη θέση του σχολικού συμβούλου και αυτή που έχει διανυθεί σε Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, καθώς επίσης και τα διαστήματα βραχυχρόνιας απουσίας του εκπαιδευτικού από τα διδακτικά του καθήκοντα,Bως ακολούθως:
• οι ειδικές άδειες του άρθρου 50, οι γονικές άδειες της παρ. 6 του άρθρου 53, οι βραχυχρόνιες αναρρωτικές άδειες της παρ. 2 του άρθρου 55, οι άδειες μικρής χρονικής διάρκειας του άρθρου 59 και οι άδειες εξετάσεων του άρθρου 60 του υπαλληλικού κώδικα (κυρωτικός ν. 3528/2007)
• οι βραχυχρόνιες συνδικαλιστικές άδειες που προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 17 και 18 του ν. 1264/1982, του άρθρου 6 του ν. 2224/1994 και του άρθρου 11 του ν. 2336/1995
• οι άδειες αιρετών Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού, οι οποίες προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 93 παρ. 5, και 182 παρ. 2, 3 και 4 εφόσον χορηγούνται τμηματικά και του άρθρου 183 του ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α΄),
• οι άδειες για συμμετοχή σε εθνικούς αγώνες, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 665/1997.
Ο χρόνος της άδειας μητρότητας και ανατροφής τέκνου δεν προσμετράται στο χρόνο άσκησης διδακτικών καθηκόντων.
Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ

Βαθιά θλίψη για τον αιφνιδιαστικό χαμό του συναδέλφου μας Βασίλη Σμπόνια



Έφυγε σήμερα το πρωί, πρόωρα, από τη ζωή ο δάσκαλος, αγωνιστής, στέλεχος της ΠΑΣΚ Βασίλης Σμπόνιας.
Ο Βασίλης υπηρέτησε τη δημόσια εκπαίδευση  και το συνδικαλιστικό κίνημα, από όλες τις θέσεις που τάχθηκε με ανιδιοτέλεια, ενώ τον διέκρινε πάντα η μαχητικότητα και η γεμάτη αυταπάρνηση δράση.
Θερμά συλλυπητήριά στην οικογένειά του.
Η κηδεία του  θα γίνει το Μεγάλο Σάββατο  23/4/2011 στις  11:00 π.μ., στον  Άγιο Δημήτριο Πετρούπολης.

Παρασκευή 29-4-2011, θα συνεδριάσει το ΚΥΣΠΕ για την πραγματοποίηση των μεταθέσεων


Μπράτης Δημήτρης
Αιρετός ΚΥΣΠΕ                                       Αθήνα,  20 Απρίλη 2011

Την Παρασκευή  29-4-2011,  θα συνεδριάσει το ΚΥΣΠΕ
για την πραγματοποίηση των μεταθέσεων  των εκπαιδευτικών Π.Ε.
Σχετικά με τις προσλήψεις  μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών
για το σχ. έτος 2011-12.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

       Ολοκληρώνεται η καταγραφή και η καταχώριση των κενών απ’ όλες τις Διευθύνσεις  της χώρας και την  Παρασκευή 29-4-2011, θα  συνεδριάσει το ΚΥΣΠΕ για να πραγματοποιήσει τις μεταθέσεις της φετινής χρονιάς. Ο αριθμός των μεταθέσεων αναμένεται να  είναι χαμηλότερος από την περσινή χρονιά.

       Σε ό,τι αφορά στις προσλήψεις μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το 2011-12, σας ενημερώνω για τα εξής:

•     Το ΥΠΔΒΜΘ έχει εκδώσει από τις 18/4/2011 εγκύκλιο για την καταχώριση των στοιχείων της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών του διδακτικού έτους 2010-11.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Η καταχώριση αυτής της προϋπηρεσίας ( διδακτικό έτος 2010-11 ) δεν υπολογίζεται για τη σύνταξη των πινάκων  από τους οποίους θα γίνουν οι προσλήψεις για το σχολικό έτος 2011-12 , αφού σύμφωνα με το Ν.3848/2010 οι πίνακες έκλεισαν στις 30/6/2010. Οι πίνακες δηλ. της φετινής χρονιάς θα γίνουν με βάση την περσινή προϋπηρεσία. Η καταχώριση της προϋπηρεσίας μετά την 1/9/2010 αφορά στο μέλλον, όταν θα ζητηθεί η προϋπηρεσία του κάθε εκπαιδευτικού εφόσον έχει επιτύχει σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
•     Σε ό,τι αφορά στους δασκάλους (ΠΕ70) οι μόνιμοι διορισμοί θα γίνουν φέτος κατά 100% σχεδόν από τον ενιαίο πίνακα, αφού δεν υπάρχουν, παρά ελάχιστοι, επιτυχόντες του προηγούμενου διαγωνισμού   του ΑΣΕΠ, αδιόριστοι . Για τις άλλες κατηγορίες ισχύει το 60%  ΑΣΕΠ – 40% Ενιαίος Πίνακας.
• Για τον αριθμό των προσλήψεων (μόνιμων και αναπληρωτών) τίποτε δεν έχει καθορισθεί ακόμη. Αυτό αναμένεται να γίνει μετά την ανακοίνωση των μεταθέσεων και προς το τέλος Ιουνίου 2011 και θα εξαρτηθεί τόσο από τα κενά που υπάρχουν αλλά, κυρίως, από τις πιστώσεις που θα εγκρίνει το Υπ. Οικονομικών.


Δημήτρης Μπράτης

Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

Ενημέρωση Αιρετού ΚΥΣΠΕ

Μπράτης Δμήτρης 
Αιρετός ΚΥΣΠΕ                                                    Αθήνα 20-04-2011 
Με αφορμή την πρόταση για τις μεταθέσεις - αποσπάσεις που ανάρτησε για δημόσια διαβούλευση το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Με αφορμή την πρόταση που ανάρτησε στις 19 Απριλίου 2011 (http://www.opengov.gr/ypepth/?p=937), το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, για δημόσια διαβούλευση επισημαίνω τα εξής : 
  1. 1.      Η πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. δεν έκανε αποδεκτή τη βασική πρόταση των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ) , που ήταν και πλειοψηφούσα θέση στην ομάδα εργασίας , για την κατάργηση της τριετίας στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς και της διετίας στους υπόλοιπους. Η συγκεκριμένη διάταξη του ν.3848/2010 είναι τιμωρητική και πρέπει άμεσα να καταργηθεί και να αντικατασταθεί με την παροχή κινήτρων παραμονής (π.χ. μόρια), όπως έχει προτείνει ο κλάδος.
  2. 2.Δεν έγινε επίσης αποδεκτή η πρόταση ΔΟΕ-ΟΛΜΕ για κατάργηση της παραγράφου 1 και 3, περ. β του άρθρου 31 του ν. 3848/2010, για τις αποσπάσεις των υπεραρίθμων σε σχολείο άλλου νομού της ίδιας ή άλλης Περιφερειακής Διεύθυνσης.
  3. 3.      Στα κωλύματα των αποσπάσεων έχει προστεθεί διάταξη σύμφωνα με την οποία οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί που διανύουν την υποχρεωτική υπηρεσία (τριετία) στην περιοχή του πρώτου διορισμού τους , δεν έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης απόσπασης εκτός κι αν ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες. Η διάταξη αυτή είναι αντίθετη με τη θέση της ομάδας εργασίας αφού η απόσπαση είναι δικαίωμα του εκπαιδευτικού που ασκείται για συγκεκριμένους λόγους και δεν μπορεί να υπόκειται στον περιορισμό της τριετίας. Η διάταξη πρέπει να διαγραφεί.
  1. Από το κείμενο που δόθηκε στη δημοσιότητα έχουν παραλειφθεί τα παρακάτω , για τα θέματα μεταθέσεων :
  • Η παράγραφος 5 η οποία έλεγε: «Σε κάθε σχολικό συγκρότημα ή ομάδα σχολείων δημιουργούνται θέσεις επικουρικών ή αναπληρωματικών εκπαιδευτικών, ώστε να αναπληρώνονται άμεσα εκπαιδευτικοί που λαμβάνουν μακροχρόνια άδεια ή μετακινούνται, για οποιοδήποτε λόγο, κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους».
  • Έχουν παραλειφθεί επίσης οι παράγραφοι οι οποίες αναφέρονται στις μεταθέσεις στα πειραματικά και μειονοτικά σχολεία , χωρίς να δίνεται καμιά εξήγηση για αυτό. 
Τέλος επισημαίνω τα εξής : 
  • Η μοριοδότηση των αποσπάσεων που ήταν πάγια θέση του κλάδου μας είναι θετική εξέλιξη και αποτελεί τομή στα εκπαιδευτικά μας πράγματα αφού θα θέσει τέρμα στις κάθε είδους ρουσφετολογικές και πελατειακές λογικές. Η μοριοδότηση πρέπει να ισχύσει από τις αποσπάσεις της φετινής χρονιάς. 
  • Θεωρώ αντιδεοντολογικό και απαράδεκτο το γεγονός να μην αναρτάται για δημόσια διαβούλευση ολόκληρη η πρόταση της ομάδας εργασίας , αλλά άλλη με προσθήκες και παραλείψεις που δεν αποτελούν θέσεις της επιτροπής, που συστήθηκε για το σκοπό αυτό .
Δημήτρης Μπράτης

Τρίτη 19 Απριλίου 2011

ΤΑΜΕΙΟ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Ν. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΤΑΜΕΙΟ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑΣ                              
 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
 ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
 Πληρ: Γιάννης Στέφος 2651046385 κιν: 6944392910
                                                                                   Αρ. Πρ: 51

                                                                                   Ιωάννινα 11/4/2011         
            Συναδέλφισσες/οι
Το Δ.Σ του ταμείου μας προγραμματίζει πενθήμερη εκδρομή στην Κωνσταντινούπολη, τις λεπτομέρειες της οποίας μπορείτε να διαβάσετε στο πρόγραμμα που επισυνάπτεται.
            Μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή στα μέλη του Δ.Σ μέχρι τη Μ. ΠΕΜΠΤΗ 21 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, ημερομηνία κατά την οποία θα πρέπει δοθεί προκαταβολή 100 Ευρώ κατ΄ άτομο προκειμένου να κλείσουμε τα ξενοδοχεία που προτείνονται. Το υπόλοιπο ποσό θα εξοφληθεί μέχρι τις 15 Ιουνίου. Επειδή οι ημερομηνίες είναι ιδιαίτερα πιεστικές, και εκτιμούμε πως θα υπάρξει μεγάλη ανταπόκριση, παρακαλείσθε να δηλώσετε το συντομότερο δυνατόν τη συμμετοχή σας και να εξοφλήσετε την προκαταβολή. Η εκδρομή θα πραγματοποιηθεί με το ταξιδιωτικό γραφείο PAMVOTIS TRAVEL.
 ΤΟ Δ.Σ ΕΥΧΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ !!!!
                                                     
                                                  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΡΟΜΗΣ

5 ΗΜΕΡΗ ΕΚΔΡΟΜΗ

ΣΤΗΝ  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ

  
1η ΜΕΡΑ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 01/07/11,   ΙΩΑΝΝΙΝΑ – ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ.
     Συγκέντρωση των εκδρομέων το πρωί, επιβίβαση στο πούλμαν και αναχώρηση μέσω Εγνατίας Οδού. Με ενδιάμεση στάση για καφέ και φαγητό, άφιξη στα σύνορα, στους Κήπους, όπου θα γίνει τελωνειακός έλεγχος και μικρή στάση στα αφορολόγητα για ψώνια.  Αναχώρηση για Κωνσταντινούπολη με άφιξη στο ξενοδοχείο. Τακτοποίηση στα δωμάτια. Eλεύθερος  χρόνος. Δείπνο σε ταβέρνα. Επιστροφή στο ξενοδοχείο. Διανυκτέρευση.

2η ΜΕΡΑ, ΣΑΒΒΑΤΟ, 02/07/11, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ.
   Πρωινό και αναχώρηση για την περιήγηση της Πόλης. Επίσκεψη στην περίφημη εκκλησία - μουσείο της Αγίας Σοφίας, στο Βυζαντινό Ιππόδρομο ( Ατ. Μεινταν ) με τον υπέροχο (Ντικιλίτας) κίονα - οβελίσκο που φέρει πάνω του ιερογλυφικά το χάλκινο τρίποδα των Δελφών. Στη συνέχεια θα δούμε το καταπληκτικό παλάτι Τοπ Καπή με τους αμύθητης αξίας θησαυρούς των σουλτάνων στο Μπλε Τζαμί του σουλτάνου Αχμέτ. Ακολουθεί γεύμα σε παραδοσιακή ταβέρνα και μετά, ελεύθερος χρόνος για να επισκεφθούμε το Καπαλί Τσαρσί (κλειστή αγορά), με τα χιλιάδες καταστήματα, χρυσαφικά, δερμάτινα κ.α.  Επιστροφή στο ξενοδοχείο. Το βράδυ προαιρετική διασκέδαση με χορούς και τραγούδια της Ανατολής. Διανυκτέρευση.

3η ΜΕΡΑ, ΚΥΡΙΑΚΗ, 03/07/11,  ΚΩΝ/ΠΟΛΗ - ΠΡΙΓΚΙΠΟΝΝΗΣΑ.
     Πρωινό και αναχώρηση για επίσκεψη στο περίφημο Ντολμά Μπαχτσέ Σαράι. Κατόπιν μετάβαση στην προβλήτα και προαιρετική αναχώρηση για Πριγκιπόννησα (Πρώτη, Αντιγόνη , Χάλκη, Πρίγκιπος) με άφιξη στην Χάλκη, όπου θα δούμε τη Θεολογική Σχολή. Στη συνέχεια, αναχώρηση για το νησί Πρίγκιπος, όπου θα παραμείνουμε για γεύμα. Γνωριμία με το νησί, προαιρετικός γύρος του νησιού με παιτονάκι. Επιστροφή το απόγευμα στην Κωνσταντινούπολη. Ελεύθερος χρόνος. Δείπνο σε παραδοσιακή ταβέρνα. Διανυκτέρευση.


4η ΜΕΡΑ, ΔΕΥΤΕΡΑ, 04/07/11, ΚΩΝ/ΠΟΛΗ – ΞΑΝΘΗ.
    Πρωινό. Eπίσκεψη στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, καθώς και την Παναγία των Βλαχερνών, όπου εψάλει για πρώτη φορά ο Ακάθιστος Ύμνος το 626μ.Χ. Ακόμη θα δούμε την εκκλησία της Ζωοδόχου πηγής στο (Μπαλουκλί), με το θαυματουργό αγίασμα και τα παραδοσιακά χρυσόψαρα και τους τάφους των Πατριαρχών. Στη συνέχεια, θα επισκεφθούμε το ΄΄Turkuazoo΄΄, το πρώτο  ενυδρείο της Τουρκίας, με μέγεθος 8.000 τ.μ.. το οποίο είναι το μεγαλύτερο αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη. Διαθέτει αυτή τη στιγμή πάνω από 10.000 διαφορετικά είδη θαλάσσιας ζωής και ένας κινούμενος διάδρομος μεταφέρει τους επισκέπτες κατά μήκος του 80μετρου γυάλινου υποβρύχιου τούνελ που είναι ένα από τα μακρύτερα στο κόσμο και τους δίνει τη δυνατότητα να αισθάνονται ότι βρίσκονται και οι ίδιοι στο βυθό. Επιβίβαση στο πούλμαν και αναχώρηση. Διέλευση συνόρων από Κήπους και διανυκτέρευση το βράδυ στην Ξάνθη.

5η ΜΕΡΑ, ΤΡΙΤΗ, 05/07/11, ΞΑΝΘΗ – ΙΩΑΝΝΙΝΑ.
      Πρωινό και και παραμονή στην πόλη της Ξάνθης μέχρι το μεσημέρι. Αναχώρηση για τα Ιωάννινα με ενδιάμεσες στάσεις για καφέ και φαγητό. Άφιξη στην πόλη μας περίπου στις οκτώ το βράδυ.

ΤΕΛΟΣ ΕΚΔΡΟΜΗΣ


ΤΙΜΗ  ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ :   275 ευρώ / κατ΄ άτομο. ΜΟΝΟΚΛΙΝΟ:         ευρώ / κατ΄ άτομο

ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ :
- Μεταφορά με πολυτελές, υπερυψωμένο, ασφαλές, κλιματιζόμενο, πούλμαν του γραφείου μας, με την πολυετή εμπειρία των οδηγών μας.
- Τρεις (3) διανυκτερεύσεις στην Κωνσταντινούπολη στο ξενοδοχείο GREEN PARK 4****   στην πλατεία Taksim .
- Μία (1) διανυκτέρευση στην Ξάνθη, σε επιλεγμένο ξενοδοχείο του γραφείου μας, 3***( πιθανότατα το ΕΛΕΝΑ) .
- Τέσσερα (4) πρωινά.
- Δύο (2) δείπνα και ένα (1) γεύμα,  σε επιλεγμένες παραδοσιακές ταβέρνες, βάση προγράμματος.
- Περιηγήσεις-ξεναγήσεις, όπως αναφέρονται στο πρόγραμμά μας.
- Τοπικός ξεναγός.
- Ασφάλεια αστικής ευθύνης (Π.Δ 339/11-9-96), σύμφωνα με τους νόμους της Ε.Ε.
- Φ.Π.Α

ΔΕΝ  ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ :
- Εισόδους σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους και κέντρα διασκεδάσεως.
- Κρουαζιέρα στα Πριγκηπόνησα.
- Ό,τι αναφέρεται ως προαιρετικό.
- Τα ποτά στα δείπνα.
Προσοχή !  Χρειάζεται η καινούρια αστυνομική ταυτότητα (με τους λατινικούς χαρακτήρες) ή το καινούριο σας διαβατήριο.

 *Το πρόγραμμα ενδέχεται να πραγματοποιηθεί με διαφορετική  σειρά χωρίς να παραλειφθεί τίποτα, προς όφελος των πελατών.

Δευτέρα 18 Απριλίου 2011

ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ Οι καλές συµβουλές

Από τα Νέα ON-LINE

ΤOY ΓΙΏΡΓΟY ΛΑΚΟΠΟYΛΟY

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Δευτέρα 18 Απριλίου 2011
Αµλετ σε ό,τι πιο σύγχρονο γίνεται: 
αναδιάρθρωση or not αναδιάρθρωση; Να σοβαρευτούµε. Το θέµα απαιτεί υψηλή ειδίκευση και ειδική πληροφόρηση. Κυρίως απαιτεί πολιτική κρίση. Και αυτό είναι που καθιστά εξαιρετικά ενδιαφέρον το ρήγµα που εµφανίστηκε αιφνιδίως και αιφνιδίως άρχισε να διευρύνεται στην κυβερνητική παράταξη. Επισήµως η κυβέρνηση δεν έχει ιδέα για αναδιάρθρωση: ούτε τη συζητεί ούτε την επιθυµεί. Ανεπισήµως όλοι ξέρουν ότι στο διεθνές παρασκήνιο αυτή η συζήτηση γίνεται. Και ό,τι συζητείται διεθνώς, αργά ή γρήγορα περνάει και στα πρωτοσέλιδα των µεγάλων οικονοµικών εφηµερίδων. Αυτό προφανώς έκανε τον Γιώργο Προβόπουλο να ενισχύσει µε σωφροσύνη την κυβερνητική θέση: η αναδιάρθρωση περισσότερα προβλήµατα θα δηµιουργήσει παρά θα λύσει.
Αυτή θα ήταν και η πιο διαδεδοµένη άποψη, αν δεν έµπαινε αιφνιδίως στη συζήτηση ο Κώστας Σηµίτης. Μέχρι εκείνη τη στιγµή υπήρχαν η θέση της κυβέρνησης και... η Βάσω. Τώρα όµως υπάρχουν δύο γραµµές. Και η υπόθεση αλλάζει χαρακτήρα. Τι ήταν αυτό που έκανε τον πρώην πρωθυπουργό να πάρει δηµόσια θέση τόσο καθαρά υπέρ της αναδιάρθρωσης είναι ζητούµενο. Είναι φανερό πάντως ότι παρακολουθεί µε προβληµατισµό τον τρόπο µε τον οποίο η κυβέρνηση υπηρετεί την ευρωπαϊκή παρουσία της. Ή ακόµη και τον τρόπο που την αντιλαµβάνεται. Και την έχει επικρίνει γι’ αυτό τουλάχιστον δύο φορές έως τώρα. Και τις δύο, ύστερα από κρίσιµες συνόδους κορυφής που έλαβαν αποφάσεις επιδεχόµενες περισσότερες από µία ερµηνείες. 
Ζητούµενο είναι επίσης αν η νέα εµφάνιση Σηµίτη ενέχει στοιχεία δηµιουργίας εσωκοµµατικού άξονα µε τη Βάσω και άλλους βουλευτές. Αρα, δηλαδή, αν πρέπει στο εξής να λογίζεται ως πόλος προς τον οποίο θα στραφεί ο (κατακερµατισµένος) παλαιός σηµιτικός πυρήνας του εκσυγχρονισµού. Ισως και άλλοι βουλευτές, βάσει του φυσικού κανόνα ότι τα ετερώνυµα έλκονται. Πώς ακριβώς εξέλαβαν στην κυβέρνηση την προτροπή Σηµίτη υπέρ της αναδιάρθρωσης προκύπτει από τον σκούρο καπνό της δυσαρέσκειας που αναδύεται από το Μέγαρο Μαξίµου. Τους προβληµατίζει πάντως το ενδεχόµενο να έχουν εφεξής απέναντί τους την κριτική ενός ιστορικού παράγοντα του κόµµατος, µε τον οποίο θεώρησαν ότι τέλειωσαν. Προς το παρόν αντιµετωπίζουν τις συµβουλές του Σηµίτη όπως έλεγε η αµερικανίδα συγγραφέας Ερικα Τζονγκ: «Καλές συµβουλές δίνεις όταν είσαι πολύ µεγάλος για να γίνεις το κακό παράδειγµα».

Μειώσεις των επικουρικών συντάξεων 5%-6% από το 2012

Από τα Νέα On-line

ΡΕΠΟΡΤΆΖ: ΗΛΙΑΣ ΓΕΩΡΓΑΚΗΣ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Δευτέρα 18 Απριλίου 2011
 Εννέα στα δέκα Ταµεία κινδυνεύουν να υποχρεωθούν σε περικοπές
Από την επόµενη χρονιάθα ισχύουν οι περικοπές στις επικουρικές συντάξεις οι οποίες προαναγγέλλονται στο Μεσοπρόθεσµο Πρόγραµµα. Ο νόµος για τις επικουρικές συντάξεις θα κατατεθεί τον Σεπτέµβριο και η εφαρµογή του θα γίνει από 1/1/2012.
Οι µειώσεις που θα επέλθουν στις επικουρικές συντάξεις µετά και τις αναλογιστικές µελέτες που έχουν ξεκινήσει θα ολοκληρωθούν το 2015.

Εκτιµάται από το υπουργείο Εργασίας ότι θα είναι της τάξης του 5%-6%. Σύµφωνα µε το αναθεωρηµένο Μνηµόνιο, ορίζεται ότι οι όποιες προσαρµογές χρειαστούν στις παραµέτρους του κύριου ασφαλιστικού συστήµατος, καθώς και η µεταρρύθµιση των επικουρικών ταµείων και των ταµείων πρόνοιας θα ολοκληρωθούν µέχρι τα τέλη του Ιουνίου 2011 ύστερα από διαβούλευση µε την τρόικα.

Τα επικουρικά ταµεία, τα οποία αυτήν τη στιγµή καλύπτουν περίπου 800.000 συνταξιούχους, θα πρέπει να αναπροσαρµόσουν τις παροχές τους µε βάση την οικονοµική τους βιωσιµότητα. Αυτό σηµαίνει πως όσα κριθούν πως δεν είναι οικονοµικά βιώσιµα θα πρέπει να περικόψουν τις επικουρικές συντάξεις.

Σήµερα οι επικουρικές συντάξεις παρουσιάζουν διακυµάνσεις από Ταµείο σε Ταµείο και µπορεί να φτάνουν έως το 80% του συντάξιµου µισθού. Εκτιµάται ότι εννέα στα δέκα επικουρικά ταµεία κινδυνεύουν να µην περάσουν τις εξετάσεις και να αναγκαστούν να µειώσουν τις συντάξεις.

Νεα λίστα στα βαρέα. Από 1ης Ιουλίου θα ισχύσει η νέα λίστα των Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελµάτων (ΒΑΕ). Η νέα 11µελής επιτροπή που συστήθηκε από το υπουργείο Εργασίας µε τη συµµετοχή του Ελληνικού Ινστιτούτου Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας Επιτροπή θα πρέπει να γνωµοδοτήσει έως τον Ιούνιο για την υπαγωγή ή εξαίρεση εργασιών, ειδικοτήτων ή χώρων εργασίας στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλµατα.

Στη συνέχεια θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιουλίου η νέα λίστα περιλαµβάνοντας τουλάχιστον 250.000 λιγότερους εργαζοµένους σύµφωνα µε την οδηγία του επικαιροποιηµένου Μνηµονίου, που ορίζει ότι δεν θα µπορεί να είναι στη λίστα πάνω από το 10% του εργατικού δυναµικού (έναντι 30% σήµερα).

Πάντως διευκρινίζεται ότι όσοι απασχολούνται σε επαγγέλµατα που θα εξαιρεθούν θα εξακολουθήσουν να υπάγονται στα βαρέα και ανθυγιεινά εφόσον συµπληρώνουν τις ελά χιστες προϋποθέσεις συνταξιοδότησης µέχρι τις 31/12/2015 (δεν θίγονται όσοι έχουν συµπληρώσει τις ελάχιστες προϋποθέσεις, δηλαδή 4.500 ένσηµα εκ των οποίων τα 3.600 βαρέα και ανθυγιεινά).

  Στον ιδιωτικό τομέα. Από 1/7/2011 οι αποδοχές των εργαζοµένων στον ιδιωτικό τοµέα κατατίθενται από τους εργοδότες ταυτόχρονα και συνολικά µε τις ασφαλιστικές εισφορές και τον φόρο µισθωτών υπηρεσιών σε τράπεζα και µεταφέρονται και αποδίδονται από αυτή στους λογαριασµούς των δικαιούχων µισθωτών, στους φορείς κοινωνικής ασφάλισης και το ∆ηµόσιο, αντίστοιχα. Για τον σκοπό αυτό κάθε υπόχρεη επιχείρηση υπογράφει σχετική σύµβαση µε τράπεζα που επιλέγει. Οι συµβαλλόµενες τράπεζες δεν θεωρούνται δηµόσιοι υπόλογοι και ευθύνονται µόνο για τυχόν λάθη από δική τους υπαιτιότητα.

Παράλληλα, θεσµοθετείται η κάρτα εργασίας που δίνει τη δυνατότητα στο ΣΕΠΕ (επιθεωρητές Εργασίας) και στο ΙΚΑ κυρίως να ελέγχουν µε ηλεκτρονικό και σύγχρονο τρόπο την ασφαλιστική κάλυψη των εργαζοµένων, το ωράριο εργασίας κ.λπ. Παρέχεται ουσιαστικό κίνητρο για την εφαρµογή του µε µείωση των εισφορών κατά 10% από 1/7/2011.

Κυριακή 17 Απριλίου 2011

Το δημόσιο σχολείο στο «στόχαστρο» του Μπερλουσκόνι

Με το δημόσιο «αριστερό» σχολείο τα έβαλε ο Ιταλός πρωθυπουργός προκαλώντας σφοδρές αντιδράσεις.

Νέο μέτωπο άνοιξε σήμερα ο πρωθυπουργός της Ιταλίας, Σίλβιο Μπερλουσκόνι, καταγγέλλοντας την «αριστερή εκπαίδευση» που παρέχουν τα δημόσια σχολεία της χώρας, σε μήνυμά του προς την Εθνική Ένωση Μητέρων το συνέδριο της οποίας διεξάγεται στην Πάδουα.
Οι γονείς θα πρέπει να μπορούν να επιλέγουν ελεύθερα τι εκπαίδευση θα δώσουν στα παιδιά τους και να μπορούν «να τα προστατεύουν από την εκπαίδευση της αριστεράς που ενσταλάζει στο δημόσιο σχολείο ιδεολογίες και αξίες διαφορετικές από αυτές της οικογένειας», γράφει ο Μπερλουσκόνι στο μήνυμά του.
Φοιτητικές και αριστερές οργανώσεις αλλά και η αντιπολίτευση αντέδρασαν αμέσως καταγγέλλοντας αυτές τις δηλώσεις. «Έχουμε πραγματικά κουραστεί να πρέπει να υπερασπιζόμαστε συνεχώς το δημόσιο σχολείο απέναντι στις επιθέσεις του πρωθυπουργού», τόνισε το Δίκτυο Φοιτητών. Η οργάνωση κατήγγειλε «την τεράστια βλάβη που προκάλεσε η κυβέρνηση» στο δημόσιο σχολείο που «καταστράφηκε» από τις «εγκληματικές μεταρρυθμίσεις».
«Ο συνηθισμένος Μπερλουσκόνι μας φίλεψε με ένα από τα σόου του που έχουν για πρωταγωνιστές: τους κομμουνιστές, τους αριστερούς, δασκάλους και τα ιδιωτικά σχολεία, τους ιππότες της ελευθερίας».
Η Ένωση Φοιτητών χαρακτήρισε «αχρείες» τις δηλώσεις του Μπερλουσκόνι λέγοντας ότι «έχει κουραστεί από μια κυβέρνηση που στερεί από το δημόσιο σχολείο δισεκατομμύρια ευρώ και θριαμβολογεί για αυτό». Η Ένωση οργανώνει κινητοποίηση στις 19 Απριλίου σε 50 ιταλικές πόλεις για να καταγγείλει το μοντέλο εκπαίδευσης που προωθεί η κυβέρνηση.
Το Δημοκρατικό Κόμμα, το μεγαλύτερο κόμμα της αντιπολίτευσης, επέκρινε επίσης τις δηλώσεις του «Καβαλιέρε». Η επικεφαλής των γερουσιαστών του κόμματος, Άννα Φινοτσιάρο χαρακτήρισε «ντροπή» την επίθεση στο δημόσιο σχολείο και τους δασκάλους, μετά τις επιθέσεις που έχει εξαπολύσει ο Μπερλουσκόνι στη δικαιοσύνη και το κοινοβούλιο.
Κατά σύμπτωση, σήμερα οργανώθηκε στο Μιλάνο διαδήλωση, στην οποία συμμετείχαν 40.000 άνθρωποι, υπέρ των ιδιωτικών καθολικών σχολείων. «Η οικογένεια και το καθολικό σχολείο κάνουν καλό στην Ιταλία», φώναζαν οι δάσκαλοι, διευθυντές, γονείς και μαθητές που είχαν συγκεντρωθεί μπροστά από τον καθεδρικό ναό της πόλης.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σάββατο 16 Απριλίου 2011

Ξεκινούν προγράμματα πιστοποίησης Α΄ επιπέδου

Προγράμματα πιστοποίησης Α' επιπεδου θα υλοποιηθούν στο διάστημα Μαΐου – Ιουλίου 2011 στα Κέντρα Πιστοποίησης (ΚεΠΙΣ). Μπορούν να συμμετάσχουν σ' αυτά μόνιμοι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και εν ενεργεία αναπληρωτές της δημόσιας εκπαίδευσης, των κλάδων της επιμόρφωσης Β' επιπέδου, εκτός των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ19/20 για τους οποίους η πιστοποίηση Α' επιπέδου δεν αποτελεί προϋπόθεση για τη συμμετοχή τους στην επιμόρφωση αυτή. Οι αναπληρωτές και οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί οφείλουν να προσκομίσουν σχετική βεβαίωση από την οικεία διεύθυνση εκπαίδευσης, προκειμένου να τους δοθεί η δυνατότητα υποβολής αίτησης στα προγράμματα πιστοποίησης Α' επιπέδου.
Ο Οδηγός Ενημέρωσης θα είναι διαθέσιμος από τη Μ. Δευτέρα 18.04.2011 και θα περιλαμβάνει αναλυτικές πληροφορίες και υλικό σχετικά με τη διαδικασία πιστοποίησης, τον τρόπο απόκτησης κωδικών για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής, οδηγίες χρήσης του υπολογιστικού περιβάλλοντος πιστοποίησης, καθώς και ένα δείγμα τεστ και ερωτήσεων της εξέτασης.
Τα προγράμματα πιστοποίησης προβλέπεται να ανακοινωθούν στις αρχές Μαΐου 2011, οπότε και θα ξεκινήσουν οι αιτήσεις συμμετοχής των υποψηφίων, ενώ η έναρξη της διεξαγωγής των προγραμμάτων πιστοποίησης τοποθετείται στα μέσα του ίδιου μήνα.
Περισσότερα:

http://b-epipedo2.cti.gr/news-announcements/16-latestnews/184-14042011-.html