Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2013

Από τον Πολκ στον Λαμπράκη και από τον Πέτρουλα στον Φύσσα

Η ΑΙΜΑΤΗΡΗ ΚΑΙ ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΞΟΝΤΩΣΗΣ ΑΠΟ ΚΕΝΤΡΑ ΠΑΡΑΕΞΟΥΣΙΑΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΠΙΣΗΜΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΚΑΤΑΣΤΑΛΤΙΚΟ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ, ΑΚΤΙΒΙΣΤΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΑΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΕΣΤΗΚΥΙΑ ΤΑΞΗ
Δυστυχώς, η δημοκρατική Ελλάδα πλήρωνε το γεγονός ότι ποτέ δεν τιμωρήθηκαν οι δωσίλογοι της Κατοχής, η κύρια πηγή προσπορισμού των μετεμφυλιακών παρακρατικών
Ενας υφηγητής Πανεπιστημίου, ένας φημισμένος βαλκανιονίκης αθλητής, που κάποτε τις νίκες του ζητωκραύγασε ακόμα και ο εθνικός εσμός που αργότερα τον σκότωσε
Ο Παύλος Φύσσας Ο Παύλος Φύσσας Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις, όπως δείχνει η νεότερη ιστορία της χώρας, όπου κέντρα παραεξουσίας αλλά και ανεξέλεγκτες σφαίρες του επίσημου κατασταλτικού μηχανισμού του κράτους στοχοποιούν, όχι τους πλέον δεδηλωμένους εχθρούς του, αλλά εκείνους που με τη στάση τους απειλούν να διευρύνουν την κοινωνική αντίδραση εναντίον του. Κάποτε φτάνουν μέχρι του σημείου να διαπράξουν ακόμη και ωμές δολοφονίες εις βάρος τους και μάλιστα σε δημόσια θέα με σκοπό το μαζικό εκφοβισμό.
Και αυτό γίνεται γιατί οι «στόχοι» αυτοί, ακολουθώντας διαφορετικούς δρόμους πολιτικής λειτουργίας, απευθύνονται σε αποδέκτες τους οποίους οι καταπιεστικοί μηχανισμοί δεν μπορούν να χειριστούν, όντας ιδιόμορφοι ως προς τα κοινωνικά και πολιτικά τους χαρακτηριστικά. Οι νέοι μιας γειτονιάς, οι μαθητές και οι φοιτητές, ο εργάτης που δοκιμάζεται στην αγορά εργασίας, η νοικοκυρά που διαχειρίζεται όπως όπως το φτωχό οικογενειακό προϋπολογισμό, ο καθημερινός άνθρωπος που χάνει το σπίτι του και αγωνιά για το μέλλον.
Αυτούς τους ανθρώπους επηρεάζει ένας ράπερ -μουσικός που τραγουδούσε κατά του φασισμού (Π. Φύσσας), έναν βαλκανιονίκης και προβεβλημένος γιατρός που μιλούσε για την ειρήνη (Γ. Λαμπράκη), ένας φοιτητής που συγκέντρωνε υπογραφές κατά της χρήσης των πυρηνικών στα 1951 (Νίκος Νικηφορίδης), ένας νέος που μοίραζε προκηρύξεις της ΕΔΑ στη Θεσσαλονίκη το 1961, ο Στέφανος Βελδεμίρης, ή οργάνωνε μαχητικές διαδηλώσεις στην Αθήνα το 1965 (Σωτήρης Πέτρουλας), αλλά και ένας δημοσιογράφος, όπως ο Τζορτζ Πολκ, που δολοφονήθηκε στις 16 Μαΐου 1948, τη στιγμή που προσπαθούσε να αποκαλύψει τι συνέβαινε πραγματικά με τον εμφύλιο πόλεμο, ή ένας νεολαίος, ο Γιάννης Χαλκίδης, στις 5 Σεπτεμβρίου του 1967, που έφαγε δύο σφαίρες στην πλάτη γιατί ανατίναξε έναν στύλο της ΔΕΗ και για λίγα λεπτά ματαίωσε τα εγκαίνια της ΔΕΘ στη Θεσσαλονίκη. Αυτοί ήταν κάποιοι από τους ανθρώπους που έβγαλε από τη μέση το «καθεστώς».
Το κοινό τους σημείο, η αποφασιστικότητα και ο δυναμισμός τους, η ανυποχώρητη στάση τους έναντι ενός κλίματος διάχυτης πολιτικής τρομοκρατίας, και σε πολλές περιπτώσεις η απουσία κάλυψης ενός συμπαγούς κομματικού μηχανισμού. Ισως και η δυνατότητά τους να απευθύνονται σε ένα ευρύτερο κοινό, η πολυεπίπεδη σχέση τους με την κοινωνία -όχι πάντα μέσω των επίσημων πολιτικών διαύλων- με κύριο προσδιοριστικό στοιχείο την προσωπική τους πράξη, το αίσθημα κοινωνικής ευθύνης, την ανάγκη τους για συλλογική προσφορά.

Oι 830.000 ευρώ των αρμάτων

http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.ellada&id=28370

Επιστημονική Ημερίδα με θέμα: Σχολική Διαμεσολάβηση: Θεωρία, Εφαρμογή, Αξιολόγηση




Σύντομα κανένα όνομα δεν θα είναι «αόρατο» στο Facebook

Τα μέλη του δικτύου δεν θα μπορούν πλέον να επιλέγουν να μην εμφανίζεται το όνομά τους στη μηχανή αναζήτησης.

Του Κώστα Δεληγιάννη



Σε μερικές εβδομάδες, το Facebook θα απενεργοποιήσει τη ρύθμιση απορρήτου που επέτρεπε στους χρήστες να μην εντοπίζονται, όταν κανείς πληκτρολογούσε το όνομά τους στο πεδίο αναζήτησης του δικτύου.Σύμφωνα με τις δηλώσεις των εκπροσώπων της υπηρεσίας, τη συγκεκριμένη ρύθμιση χρησιμοποιεί σήμερα το 10% των μελών του, οι οποίοι θα ειδοποιηθούν με μήνυμα μόλις η απενεργοποιηθεί. Έτσι, από εκείνη τη στιγμή κι έπειτα, το όνομά τους θα είναι υποχρεωτικά «ορατό» στη μηχανή αναζήτησης.
Το Facebook υποστηρίζει πως η εν λόγω ρύθμιση αποτελούσε απλώς κατάλοιπο της εποχής όπου η δικτύωση γινόταν μέσω των προφίλ των χρηστών και όχι μέσω του περιεχόμενου που αναρτούν, όπως συμβαίνει σήμερα. Εξάλλου, προσθέτει, ακόμη και απόρρητα ονόματα ήταν ορατά μέσω των ενημερώσεων, είτε των δικών τους είτε των «φίλων» τους.
Επομένως, όπως αναφέρει το δίκτυο, θα πρέπει κανείς να δίνει μεγαλύτερο βάρος στις ρυθμίσεις οι οποίες καθορίζουν την πρόσβαση στο περιεχομένου που «ανεβάζουν», ελέγχοντας έτσι ποιοι άλλοι χρήστες θα μπορούν να το δουν.

Νόμπελ σε μικρές ανθρώπινες ιστορίες

Το διήγημα δεν είναι δημοφιλές είδος, κρίνοντας από την καθιερωμένη αναγνωστική αντίληψη γι΄ αυτό. Κι όμως μια αμιγής διηγηματογράφος και μάλιστα κορυφαία, που την έχουν χαρακτηρίσει «Τσέχοφ του Καναδά», η Αλις Μονρό, κέρδισε το Νόμπελ Λογοτεχνίας 2013.

Η Καναδή διηγηματογράφος έγινε η 13η γυναίκα που τιμάται με την ύψιστη λογοτεχνική διάκριση
Η Καναδή διηγηματογράφος έγινε η 13η γυναίκα που τιμάται με την ύψιστη λογοτεχνική διάκριση
Η Σουηδική Ακαδημία επιβράβευσε την καθαρή λογοτεχνία, δίνοντας την ύψιστη λογοτεχνική διάκριση στη 13η γυναίκα, σε σύνολο 110 νικητών μέχρι τώρα, που γράφει στην αγγλική γλώσσα, αλλά και το πρώτο καθαρό Νόμπελ στον Καναδά, αν αφαιρέσουμε το βραβείο το 1977 στον Σολ Μπέλοου, γεννημένο στον Καναδά, όμως με αμερικανική ιθαγένεια.
Η επιλογή της Αλις Μονρό είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις που τα προγνωστικά πέφτουν σχετικά μέσα. Η 82χρονη συγγραφέας ήταν στη δεύτερη θέση των στοιχημάτων, με πρώτο τον Ιάπωνα Χαρούκι Μουρακάμι.

Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2013

Τροπολογία για τον καθημερινό έλεγχο του ωραρίου των εκπαιδευτικών


Η εξάντληση των ωρών του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Δημόσιας Εκπαίδευσης πραγματοποιείται σε μια έως και πέντε όμορες σχολικές μονάδες
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Τροπολογία σχετικά με το Βιβλίο Παρουσίας των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατέθεσε σήμερα, προς ψήφιση, στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος, η οποία ορίζει τα εξής:
Α. Ο Διευθυντής κάθε σχολικής μονάδας και ο προϊστάμενος κάθε άλλης υπηρεσιακής μονάδας του ΥΠΑΙΘ είναι αρμόδιος και υπεύθυνος για την καθημερινή τήρηση και σύνταξη «Βιβλίου Παρουσίας Προσωπικού» (ΒΠΠ) για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Δημόσιας  Εκπαίδευσης  που απασχολούνται με οποιαδήποτε φύσεως σχέση σε αυτή. Το εκπαιδευτικό προσωπικό της σχολικής ή υπηρεσιακής  μονάδας είναι υπεύθυνο για την καθημερινή τήρηση και σύνταξη του «Ατομικού Δελτίου Παρουσίας Προσωπικού» (ΑΔΠΠ).
Β. Στο ΒΠΠ και ΑΔΠΠ αναγράφονται ιδίως τα ακόλουθα στοιχεία:
-ημερομηνία και χρονολογία
-ονοματεπώνυμο εκπαιδευτικού
-ωράριο εργασίας (ώρα άφιξης και ώρα αναχώρησης)
-οι απόντες εκπαιδευτικοί
-είδος απουσίας (ολιγόωρη ή ολοήμερη) , καθώς και κάθε άλλο στοιχείο
Γ. Σε καθημερινή βάση, από τον Διευθυντή ή προϊστάμενο της σχολικής ή υπηρεσιακής  μονάδας και με ευθύνη του, τα στοιχεία του ΒΠΠ καταχωρούνται ηλεκτρονικά σε ειδικά διαμορφωμένο πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου παιδείας.
Δ. Με απόφαση του υπουργού Παιδείας ρυθμίζεται η δημιουργία του ιστοχώρου φιλοξενίας του πληροφοριακού συστήματος, ο τρόπος πρόσβασης σε αυτό, ο τρόπος λειτουργίας αυτού , καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου.
Ε.Η εξάντληση των ωρών του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών της  Πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας  Δημόσιας Εκπαίδευσης  πραγματοποιείται σε μια έως και πέντε όμορες σχολικές μονάδες , με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης που εκδίδεται ύστερα από  γνώμη του οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου
Ζ. Οι εκπαιδευτικοί που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους διδακτικό ωράριο μπορούν να απασχολούνται μέχρι και της συμπληρώσεως του υποχρεωτικού τους διδακτικού ωραρίου:
α/σε ενδοσχολικές δραστηριότητες, όπως η ενισχυτική διδασκαλία, η πρόσθετη διδακτική στήριξη, η ενίσχυση της γλωσσομάθειας, οι αθλητικές πολιτιστικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες,  και,
β/σε υπηρεσίες διοίκησης της εκπαίδευσης, στο σχολείο που υπηρετούν ή σε άλλο σχολείο όμορο αυτού. Η ανωτέρω απασχόληση καθορίζεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη του οικείου ΑΚΥΣΠΕ, ΑΚΥΣΔΕ. Η απασχόληση αυτή θεωρείται ως χρόνος άσκησης διδακτικού έργου, με όλες τις απορρέουσες από αυτό συνέπειες.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΕΤΕΙΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ

11 Οκτ. 2013
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΠΡΥΤΑΝΕΙΑ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
(Για τους Πρωτοετείς Φοιτητές)

Γίνεται γνωστό ότι δικαιούχοι πρωτοετείς φοιτητές του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, που δεν έχουν εγγραφεί στα Τμήματά τους, μπορούν να σιτίζονται στο Φοιτητικό Εστιατόριο του Πανεπιστημίου με την επίδειξη του εγγράφου επιτυχίας ή της βεβαίωσης πρόσβασης στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Επίσης, με την επίδειξη του ίδιου εγγράφου και μέχρι την οριστική εγγραφή τους στο Πανεπιστήμιο τα ΚΤΕΛ Ιωαννίνων, Υπεραστικά και Αστικά, θα παρέχουν τη δυνατότητα μειωμένου εισιτηρίου σε όλους τους πρωτοετείς.


Ιωάννινα, 11 Οκτωβρίου 2013
Από την Πρυτανεία
 
Σχετικό Αρχείο: http://www.uoi.gr/files/news/attachments/6080.doc

Ανακοίνωση για τις εγγραφές των νεοεισακτέων Α/ ετών φοιτητών

11 Οκτ. 2013
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΠΡΥΤΑΝΕΙΑ
Γραμματεία Πρυτανικού Συμβουλίου
τηλ.: 26510-07112, 07219, 07913
e-mail: prytsym@cc.uoi.gr


Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
(Για τους νεοεισακτέους Α/τείς φοιτητές)


Από την Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων ανακοινώνεται ότι, ύστερα από απόφαση που έλαβε το Πρυτανικό Συμβούλιο του Ιδρύματος (συνεδρία αριθμ.1305/9/11-10-2013), οι εγγραφές των νεοεισακτέων Α/ετών φοιτητών του ακαδημαϊκού έτους 2013-2014 αρχίζουν από τη Δευτέρα, 14-10-2013 και ώρα 10.00 και θα λήξουν την Παρασκευή, 25-10-2013.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στη Γραμματεία του Τμήματός τους.


Ιωάννινα 11 Οκτωβρίου 2013
Από την Πρυτανεία

 
Σχετικό Αρχείο: http://www.uoi.gr/files/news/attachments/6081.doc

Καταγγελία για φυλάκιση μαθητών που αγωνίζονται


Αθήνα 11/10/2013
Προς
1. Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
2. Μ.Μ.Ε.


Καταγγελία
για φυλάκιση μαθητών που αγωνίζονται

                Το Δ.Σ. της  Δ.Ο.Ε. καταδικάζει το όργιο αυταρχισμού που επέδειξαν οι αστυνομικές και δικαστικές αρχές της Λαμίας με τη σύλληψη, κράτηση και καταδίκη μαθητών του 1ου ΕΠΑΛ Λαμίας.
                Οι μαθητές πραγματοποιούσαν κινητοποίηση ζητώντας καλύτερη παιδεία και καλύτερες συνθήκες ζωής. Με το πρόσχημα της διατάραξης της κοινής ησυχίας είκοσι (20) μαθητές οδηγήθηκαν στο αστυνομικό τμήμα. Οι δώδεκα (12) μετά από παρέμβαση γονέων αφέθηκαν ελεύθεροι και για τους υπόλοιπους οχτώ (8) ακολουθήθηκε η αυτόφωρη διαδικασία.  Οι έξι (6) από αυτούς καταδικάστηκαν από 20 ημέρες έως 4 μήνες χωρίς την παρουσία δικηγόρου δηλ. χωρίς τη δυνατότητα υπεράσπισης. Τιμώρησαν τα παιδιά την ώρα που αυτά έδιναν τη μάχη να συνεχίσουν τις σπουδές τους στο αντικείμενο που είχαν επιλέξει.
                Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. απαιτεί να σταματήσει κάθε δίωξη των μαθητών της Λαμίας. Η επιχείρηση τρομοκράτησης και συκοφάντησης δε θα περάσει.


Από τη Δ.Ο.Ε.

Ε.Ο.Σ. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, 13 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2013 Έναρξη Ορειβατικής Χρονιάς Καταφύγιο Μιτσικελίου (1.290μ)


  Ε.Ο.Σ. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

13 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2013
   
Έναρξη Ορειβατικής Χρονιάς
Καταφύγιο Μιτσικελίου (1.290μ)
(Α κατηγορία)
Ώρες πορείας: 3

Αρχηγοί: Μακρίδης Γεώργιος, Μπέλλου Γαρυφαλλιά

Εάν οι καιρικές συνθήκες είναι δυσμενείς αυξάνεται ο βαθμός δυσκολίας και η διαδρομή θα επανεκτιμηθεί επί τόπου. Εξοπλισμός: ορειβατικά παπούτσια, αντιανεμικό-αδιάβροχο, μπατόν, καπέλο, πολύ νερό, γυαλιά ηλίου. Ρουχισμός κατάλληλος για την εποχή καθώς και δεύτερη αλλαξιά ρούχων. 


ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ: Η ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΟ
ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟ.

Αναχώρηση από Περιφέρεια Ηπείρου: Κυριακή 08:30  π.μ. 
Πληροφορίες  στα Γραφεία του Συλλόγου, Σμύρνης 15 
καθημερινά 7-9 μ.μ.
τηλ & fax.: 26510-22138

του Δ.Τσιριγώτη ) Η νέα τροπολογία του Υπ. Παιδείας που βγήκε στο φως της δημοσιότητας και που αφορά τις ¨οργανικές θέσεις όλων των εκπαιδευτικών¨ ήρθε να μετατρέψει σε τρικυμία τα ήδη ταραγμένα νερά σχετικά με την ανασφάλεια που επικρατεί τελευταία στην πολύπαθη ζωή των περισσότερων εκπαιδευτικών. Το σύνθημα του υπουργείου είναι ¨οργανική θέση για όλους ¨ κάτι που ο υπουργός Παιδείας είχε προαναγγείλει μέσα στο καλοκαίρι και που μάλλον είχε περάσει στα ψιλά της επικαιρότητας. Τι προβλέπει με λίγα λόγια η τροπολογία αυτή; Α) Όσοι έχουν οργανική θέση μέχρι σήμερα τη κρατάνε (ακόμα και αυτοί που είναι αποσπασμένοι σε άλλο σχολείο ή φορέα ή έχουν πάρει νόμιμη άδεια) Β)Οι επί θητεία (Διευθυντές, Σύμβουλοι, υπεύθυνοι ΕΚΦΕ κ. α ) που δεν έχουν οργανική θέση σε σχολείο θα αποκτήσουν μία μέχρι την 21 /10/2013 με αίτηση προτίμησης που θα περιλαμβάνει μέχρι 5 σχολεία (ανεξάρτητα αν αυτά τα σχολεία έχουν πραγματικά κενά ωρών της ειδικότητά τους ) Γ)Όσοι δεν έχουν οργανική θέση αποκτούν οργανική θέση στο σχολείο που είναι λειτουργικά τοποθετημένοι (που καλύπτουν το διδακτικό τους ωράριο ή έχουν τις περισσότερες ώρες του διδακτικού τους ωραρίου) μέχρι την 21 /10/2013 (ανεξάρτητα αν η θέση που καλύπτουν είναι μια οργανική θέση άλλου καθηγητή που για κάποιο λόγο απουσίαζε από τη θέση του). Θα έχουμε το παράδοξο της δημιουργίας μιας οργανικής πάνω στην άλλη. Δηλαδή δυο οργανικές για την ίδια θέση. Δ)Όσοι δεν έχουν οργανική θέση και είναι αποσπασμένοι σε σχολεία ή φορέα ή και σε νόμιμη άδεια αποκτούν οργανική θέση ,μέχρι την 21 /10/2013 ,σε σχολείο της περιοχής που ανήκουν οργανικά με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης και χωρίς δικής τους δήλωση προτίμησης. Προφανώς θα πρόκειται για μια ¨εικονική οργανική θέση ¨ για να φαίνεται ότι και αυτοί ανήκουν οργανικά σε κάποιο συγκεκριμένο σχολείο. Ε)Οι υπεραριθμίες που οφείλονται σε συγχωνεύσεις, καταργήσεις, μειώσεις αριθμού τμημάτων εξακολουθούν να διευθετούνται βάσει του ΠΔ 50/1996, όπως μέχρι σήμερα δηλαδή.(δηλαδή αυτού του τύπου υπεράριθμοι προηγούνται από όλους στην κατοχύρωση οργανικής θέσης) ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι νέες αυτές οργανικές θέσεις που θα δημιουργηθούν θα είναι ¨προσωρινές οργανικές θέσεις¨ μέχρι τον Ιούλιο του 2014 όπου τότε θα δοθεί η δυνατότητα( σε όποιους επιθυμούν) μιας νέας και τελικής ανακατανομής των θέσεων αυτών (με δηλώσεις προτίμησης από τους ενδιαφερόμενους).Υποθέτω ότι οι θέσεις αυτές θα ανακατανεμηθούν με τη μέθοδο της ¨καραμπόλας¨(δηλαδή ο Α παίρνει τη θέση του Β αν ο Β παίρνει τη θέση του Γ κ.τ.λ).Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή την 30/7/2014 τότε θα έχουμε τις ¨τελικές οργανικές θέσεις¨. Αυτές οι οργανικές θέσεις δεν θα έχουν κανέναν minimum περιορισμό ωρών.( όπως τις 12 ώρες που είχαμε μέχρι σήμερα).Για το λόγο αυτό θα δίνεται η δυνατότητα κάποιος να εξαντλεί το διδακτικό του ωράριο μέχρι και σε 5 όμορα σχολεία .Αν και μετά από αυτό δεν έχει επιτευχθεί η συμπλήρωση του υποχρεωτικού του ωραρίου θα μπορεί να το συμπληρώνει με άλλες ενδοσχολικές δραστηριότητες (ΠΔΣ , Ενισχυτική Διδασκαλία, Γλωσσομάθεια, και υπηρεσίες διοίκησης στο σχολείο τους ή σε όμορο σχολείο κ.α ). Παρατηρήσεις και συμπεράσματα Με τις κινήσεις αυτές φαίνεται ότι κάποια πράγματα που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα θα πάψουν να υφίστανται πλέον. Αναφέρομαι στις κατηγορίες εκπαιδευτικών χωρίς οργανική θέση που φέρουν το διακριτικό τίτλο : «στη Διάθεση του ΠΥΣΔΕ». Επίσης αναφέρομαι και στον τύπο διδακτικού κενού που υπάρχει στα σχολεία που λέγεται «λειτουργικό κενό». Όλοι πλέον οι εκπαιδευτικοί θα καλύπτουν οργανικές θέσεις. Κάθε ένας θα έχει χρεωθεί σε ένα σχολείο μόνιμα και θα μπορεί να πάει σε νέο μόνο με την διαδικασία των μεταθέσεων. Έτσι εξηγείται και η φειδωλότητα που έδειξε το Υπουργείο στον αριθμό των φετινών αποσπάσεων(δεν ήθελε να ανακατέψει τη τράπουλα παραπάνω από όσο είναι ήδη ανακατεμένη).Από ότι φαίνεται γενικά ο θεσμός των αποσπάσεων πάει ουσιαστικά για κατάργηση. Ο μόνος τρόπος για να μετακινείται κάποιος από την οργανική του θα είναι μόνο σε μια νέα οργανική με κανονική ή υποχρεωτική μετάθεση. Εδώ έρχεται να κουμπώσει και η κίνηση του Υπουργείου να τρέξει αυτές τις μέρες το ΠΔ για τους ολικά υπεράριθμους ( ¨υποχρεωτικές μεταθέσεις¨ ) και να το θέσει ξανά εσπευσμένα στο ΣτΕ για τις τελικές διορθώσεις. Οι ¨υποχρεωτικές μεταθέσεις¨ αν όχι από φέτος , τότε από το νέο διδαχτικό έτος θα είναι το εργαλείο που θα λύνει τα χέρια στον Υπουργό για τη διευθέτηση εκείνων των εκπαιδευτικών που δεν θα βρίσκουν οργανική στη περιοχή τους .Τότε θα τους δίνεται η δυνατότητα να αναζητήσουν οργανική αρχικά στην ίδια Περιφέρεια ( 5 επιλογές σχολείων ή ομάδες σχολείων) και αν δεν επιτευχθεί η εξεύρεση οργανικής στη Περιφέρεια να αναζητούν οργανική πλέον στην Επικράτεια ( 5 επιλογές σχολείων ή ομάδες σχολείων). Τι επιδιώκει το Υπουργείο Παιδείας; Εδώ θα ήθελα να πω δεν μπορούμε να είμαστε στο ¨μυαλό του Κ. Αρβανιτόπουλου¨ για αυτό το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι υποθέσεις: ΣΕΝΑΡΙΟ 1 (ΠΟΥ ΔΕΝ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ) Ο υπουργός έχει θέσει σε εφαρμογή αυτό που έχει κατά επανάληψη πει για «εξορθολογισμό» στις θέσεις των εκπαιδευτικών στα σχολεία. Αυτό που εννοούσε ήταν : α) η μετακίνηση εκείνων που πλεονάζουν σε μια περιοχή σε άλλη που είναι ελλειμματική και β) την κατάργηση του θεσμού των αναπληρωτών και των ωρομισθίων αφού όλη τη δουλειά ακόμα και τη βρώμικη (απομακρυσμένες περιοχές ή και ΠΔΣ ) θα τη βγάζουν πλέον οι μόνιμοι. Οι οργανικές θέσεις θα είναι ονομαστικές και έτσι κάθε 1η του Σεπτέμβρη όλοι οι εκπαιδευτικοί θα βρίσκονται στις θέσεις τους .Από την άλλη το υπουργείο κάνει ότι μπορεί για να πείσει ότι αυτή η κίνηση να δώσει ¨οργανική θέση για όλους ¨ είναι ένα δώρο προς τους εκπαιδευτικούς .Οι πληροφορίες ότι η Τρόικα δεν αναγνωρίζει τους καθηγητές που βρίσκονται «στη Διάθεση του ΠΥΣΔΕ» έρχονται να ενισχύσουν την εικόνα που θέλει να βγάζει το υπουργείο προς τα έξω ότι κάνει ότι μπορεί για να τους σώσει από τη διαθεσιμότητα. Βέβαια ας μας επιτρέψει το υπουργείο να είμαστε λίγο καχύποπτοι ως προς τις πραγματικές του διαθέσεις λόγω του βεβαρυμμένου πρόσφατου παρελθόντος .Ακόμα βέβαια και να επαληθευτεί αυτό το λογικοφανές σενάριο δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι πολλοί συνάδελφοί μας θα έχουν υποστεί βίαιο ξεριζωμό από το τόπο που ζούσαν για τις ¨ανάγκες της υπηρεσίας¨, κρινόμενοι τεχνητά πλεονάζοντες .Και βέβαια δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε και τους συνάδελφούς μας αναπληρωτές και ωρομισθίους που θα έχουν θυσιαστεί στο βωμό αυτού που το υπουργείο αρέσκεται να ονομάζει ¨νοικοκύρεμα¨ αλλά που στην ουσία πρόκειται για ¨κούρεμα¨ . ΣΕΝΑΡΙΟ 2 (ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ) Η χειρότερη εξέλιξη που θα μπορούσε να έχει το θέμα αυτό είναι η μεταφορά της συνταγματικά κατοχυρωμένης ¨οργανικότητας ¨ που έχουν όλοι ανεξαιρέτως οι εκπαιδευτικοί από το Υπουργείο Παιδείας στη σχολική μονάδα που θα ανήκουν. ( πηγή :το πολύ σημαντικό άρθρο του Μαυρογένη με τίτλο ¨Το τυρί το βλέπεις, τη φάκα την είδες;¨) Σε αυτή τη περίπτωση η οργανική αυτή θέση θα είναι ευάλωτη και η απώλειά της ( συγχώνευση σχολείων, ελάττωση αριθμού τμημάτων) μπορεί να οδηγεί ακόμα και σε απόλυση και μάλιστα να είναι σε συμφωνία με το Σύνταγμα (2008 -Άρθρο 103, παρ. 4): «Οι δημόσιοι υπάλληλοι που κατέχουν οργανικές θέσεις είναι μόνιμοι εφόσον αυτές οι θέσεις υπάρχουν». Εδώ να προσθέσω ότι αν οι οργανικές θέσεις αποκεντρωθούν και μεταφερθούν στα σχολεία (άρα ο κάθε εκπαιδευτικός θα ανήκει αποκλειστικά στο σχολείο και όχι στο Υπουργείο) τότε είναι πιθανόν να μπουν σε εφαρμογή κάποια άλλα καταστροφικά σενάρια που κατά καιρούς κυκλοφορούν. Μπορεί να γίνει μια γενική αποκέντρωση των σχολείων τα οποία να περάσουν στους Δήμους και οι εκπαιδευτικοί να λογίζονται πλέον ως δημοτικοί υπάλληλοι και το καθεστώς εργασίας τους να είναι πλέον παρόμοιο με των ¨συμβασιούχων¨. Τότε βέβαια θα βληθεί και η κατοχυρωμένη μονιμότητα των εκπαιδευτικών. Το μόνο σίγουρο είναι πίσω από αυτή την ελαστικοποίηση της οργανικότητας (¨οργανική θέση για όλους ¨) υπάρχει ο κίνδυνος της απαξίωσης και της τελικής κατάργησής της .Και μετά θα δεν μένει τίποτα άλλο από το να πέσει σαν ώριμο φρούτο η άρση της μονιμότητας. Ας ελπίσουμε να μην επαληθευτούν τα σενάρια αυτά. Δημήτρης Τσιριγώτης .ΦυσικόςΔιαβάστε περισσότερα: Επιτέλους μια οργανική και ας απολυθώ

( του Δ.Τσιριγώτη ) Η νέα τροπολογία του Υπ. Παιδείας που βγήκε στο φως της δημοσιότητας και που αφορά τις ¨οργανικές θέσεις όλων των εκπαιδευτικών¨ ήρθε να μετατρέψει σε τρικυμία τα ήδη ταραγμένα νερά σχετικά με την ανασφάλεια που επικρατεί τελευταία στην πολύπαθη ζωή των περισσότερων εκπαιδευτικών. Το σύνθημα του υπουργείου είναι ¨οργανική θέση για όλους ¨ κάτι που ο υπουργός Παιδείας είχε προαναγγείλει μέσα στο καλοκαίρι και που μάλλον είχε περάσει στα ψιλά της επικαιρότητας. Τι προβλέπει με λίγα λόγια η τροπολογία αυτή; Α) Όσοι έχουν οργανική θέση μέχρι σήμερα τη κρατάνε (ακόμα και αυτοί που είναι αποσπασμένοι σε άλλο σχολείο ή φορέα ή έχουν πάρει νόμιμη άδεια) Β)Οι επί θητεία (Διευθυντές, Σύμβουλοι, υπεύθυνοι ΕΚΦΕ κ. α ) που δεν έχουν οργανική θέση σε σχολείο θα αποκτήσουν μία μέχρι την 21 /10/2013 με αίτηση προτίμησης που θα περιλαμβάνει μέχρι 5 σχολεία (ανεξάρτητα αν αυτά τα σχολεία έχουν πραγματικά κενά ωρών της ειδικότητά τους ) Γ)Όσοι δεν έχουν οργανική θέση αποκτούν οργανική θέση στο σχολείο που είναι λειτουργικά τοποθετημένοι (που καλύπτουν το διδακτικό τους ωράριο ή έχουν τις περισσότερες ώρες του διδακτικού τους ωραρίου) μέχρι την 21 /10/2013 (ανεξάρτητα αν η θέση που καλύπτουν είναι μια οργανική θέση άλλου καθηγητή που για κάποιο λόγο απουσίαζε από τη θέση του). Θα έχουμε το παράδοξο της δημιουργίας μιας οργανικής πάνω στην άλλη. Δηλαδή δυο οργανικές για την ίδια θέση. Δ)Όσοι δεν έχουν οργανική θέση και είναι αποσπασμένοι σε σχολεία ή φορέα ή και σε νόμιμη άδεια αποκτούν οργανική θέση ,μέχρι την 21 /10/2013 ,σε σχολείο της περιοχής που ανήκουν οργανικά με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης και χωρίς δικής τους δήλωση προτίμησης. Προφανώς θα πρόκειται για μια ¨εικονική οργανική θέση ¨ για να φαίνεται ότι και αυτοί ανήκουν οργανικά σε κάποιο συγκεκριμένο σχολείο. Ε)Οι υπεραριθμίες που οφείλονται σε συγχωνεύσεις, καταργήσεις, μειώσεις αριθμού τμημάτων εξακολουθούν να διευθετούνται βάσει του ΠΔ 50/1996, όπως μέχρι σήμερα δηλαδή.(δηλαδή αυτού του τύπου υπεράριθμοι προηγούνται από όλους στην κατοχύρωση οργανικής θέσης) ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι νέες αυτές οργανικές θέσεις που θα δημιουργηθούν θα είναι ¨προσωρινές οργανικές θέσεις¨ μέχρι τον Ιούλιο του 2014 όπου τότε θα δοθεί η δυνατότητα( σε όποιους επιθυμούν) μιας νέας και τελικής ανακατανομής των θέσεων αυτών (με δηλώσεις προτίμησης από τους ενδιαφερόμενους).Υποθέτω ότι οι θέσεις αυτές θα ανακατανεμηθούν με τη μέθοδο της ¨καραμπόλας¨(δηλαδή ο Α παίρνει τη θέση του Β αν ο Β παίρνει τη θέση του Γ κ.τ.λ).Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή την 30/7/2014 τότε θα έχουμε τις ¨τελικές οργανικές θέσεις¨. Αυτές οι οργανικές θέσεις δεν θα έχουν κανέναν minimum περιορισμό ωρών.( όπως τις 12 ώρες που είχαμε μέχρι σήμερα).Για το λόγο αυτό θα δίνεται η δυνατότητα κάποιος να εξαντλεί το διδακτικό του ωράριο μέχρι και σε 5 όμορα σχολεία .Αν και μετά από αυτό δεν έχει επιτευχθεί η συμπλήρωση του υποχρεωτικού του ωραρίου θα μπορεί να το συμπληρώνει με άλλες ενδοσχολικές δραστηριότητες (ΠΔΣ , Ενισχυτική Διδασκαλία, Γλωσσομάθεια, και υπηρεσίες διοίκησης στο σχολείο τους ή σε όμορο σχολείο κ.α ). Παρατηρήσεις και συμπεράσματα Με τις κινήσεις αυτές φαίνεται ότι κάποια πράγματα που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα θα πάψουν να υφίστανται πλέον. Αναφέρομαι στις κατηγορίες εκπαιδευτικών χωρίς οργανική θέση που φέρουν το διακριτικό τίτλο : «στη Διάθεση του ΠΥΣΔΕ». Επίσης αναφέρομαι και στον τύπο διδακτικού κενού που υπάρχει στα σχολεία που λέγεται «λειτουργικό κενό». Όλοι πλέον οι εκπαιδευτικοί θα καλύπτουν οργανικές θέσεις. Κάθε ένας θα έχει χρεωθεί σε ένα σχολείο μόνιμα και θα μπορεί να πάει σε νέο μόνο με την διαδικασία των μεταθέσεων. Έτσι εξηγείται και η φειδωλότητα που έδειξε το Υπουργείο στον αριθμό των φετινών αποσπάσεων(δεν ήθελε να ανακατέψει τη τράπουλα παραπάνω από όσο είναι ήδη ανακατεμένη).Από ότι φαίνεται γενικά ο θεσμός των αποσπάσεων πάει ουσιαστικά για κατάργηση. Ο μόνος τρόπος για να μετακινείται κάποιος από την οργανική του θα είναι μόνο σε μια νέα οργανική με κανονική ή υποχρεωτική μετάθεση. Εδώ έρχεται να κουμπώσει και η κίνηση του Υπουργείου να τρέξει αυτές τις μέρες το ΠΔ για τους ολικά υπεράριθμους ( ¨υποχρεωτικές μεταθέσεις¨ ) και να το θέσει ξανά εσπευσμένα στο ΣτΕ για τις τελικές διορθώσεις. Οι ¨υποχρεωτικές μεταθέσεις¨ αν όχι από φέτος , τότε από το νέο διδαχτικό έτος θα είναι το εργαλείο που θα λύνει τα χέρια στον Υπουργό για τη διευθέτηση εκείνων των εκπαιδευτικών που δεν θα βρίσκουν οργανική στη περιοχή τους .Τότε θα τους δίνεται η δυνατότητα να αναζητήσουν οργανική αρχικά στην ίδια Περιφέρεια ( 5 επιλογές σχολείων ή ομάδες σχολείων) και αν δεν επιτευχθεί η εξεύρεση οργανικής στη Περιφέρεια να αναζητούν οργανική πλέον στην Επικράτεια ( 5 επιλογές σχολείων ή ομάδες σχολείων). Τι επιδιώκει το Υπουργείο Παιδείας; Εδώ θα ήθελα να πω δεν μπορούμε να είμαστε στο ¨μυαλό του Κ. Αρβανιτόπουλου¨ για αυτό το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι υποθέσεις: ΣΕΝΑΡΙΟ 1 (ΠΟΥ ΔΕΝ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ) Ο υπουργός έχει θέσει σε εφαρμογή αυτό που έχει κατά επανάληψη πει για «εξορθολογισμό» στις θέσεις των εκπαιδευτικών στα σχολεία. Αυτό που εννοούσε ήταν : α) η μετακίνηση εκείνων που πλεονάζουν σε μια περιοχή σε άλλη που είναι ελλειμματική και β) την κατάργηση του θεσμού των αναπληρωτών και των ωρομισθίων αφού όλη τη δουλειά ακόμα και τη βρώμικη (απομακρυσμένες περιοχές ή και ΠΔΣ ) θα τη βγάζουν πλέον οι μόνιμοι. Οι οργανικές θέσεις θα είναι ονομαστικές και έτσι κάθε 1η του Σεπτέμβρη όλοι οι εκπαιδευτικοί θα βρίσκονται στις θέσεις τους .Από την άλλη το υπουργείο κάνει ότι μπορεί για να πείσει ότι αυτή η κίνηση να δώσει ¨οργανική θέση για όλους ¨ είναι ένα δώρο προς τους εκπαιδευτικούς .Οι πληροφορίες ότι η Τρόικα δεν αναγνωρίζει τους καθηγητές που βρίσκονται «στη Διάθεση του ΠΥΣΔΕ» έρχονται να ενισχύσουν την εικόνα που θέλει να βγάζει το υπουργείο προς τα έξω ότι κάνει ότι μπορεί για να τους σώσει από τη διαθεσιμότητα. Βέβαια ας μας επιτρέψει το υπουργείο να είμαστε λίγο καχύποπτοι ως προς τις πραγματικές του διαθέσεις λόγω του βεβαρυμμένου πρόσφατου παρελθόντος .Ακόμα βέβαια και να επαληθευτεί αυτό το λογικοφανές σενάριο δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι πολλοί συνάδελφοί μας θα έχουν υποστεί βίαιο ξεριζωμό από το τόπο που ζούσαν για τις ¨ανάγκες της υπηρεσίας¨, κρινόμενοι τεχνητά πλεονάζοντες .Και βέβαια δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε και τους συνάδελφούς μας αναπληρωτές και ωρομισθίους που θα έχουν θυσιαστεί στο βωμό αυτού που το υπουργείο αρέσκεται να ονομάζει ¨νοικοκύρεμα¨ αλλά που στην ουσία πρόκειται για ¨κούρεμα¨ . ΣΕΝΑΡΙΟ 2 (ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ) Η χειρότερη εξέλιξη που θα μπορούσε να έχει το θέμα αυτό είναι η μεταφορά της συνταγματικά κατοχυρωμένης ¨οργανικότητας ¨ που έχουν όλοι ανεξαιρέτως οι εκπαιδευτικοί από το Υπουργείο Παιδείας στη σχολική μονάδα που θα ανήκουν. ( πηγή :το πολύ σημαντικό άρθρο του Μαυρογένη με τίτλο ¨Το τυρί το βλέπεις, τη φάκα την είδες;¨) Σε αυτή τη περίπτωση η οργανική αυτή θέση θα είναι ευάλωτη και η απώλειά της ( συγχώνευση σχολείων, ελάττωση αριθμού τμημάτων) μπορεί να οδηγεί ακόμα και σε απόλυση και μάλιστα να είναι σε συμφωνία με το Σύνταγμα (2008 -Άρθρο 103, παρ. 4): «Οι δημόσιοι υπάλληλοι που κατέχουν οργανικές θέσεις είναι μόνιμοι εφόσον αυτές οι θέσεις υπάρχουν». Εδώ να προσθέσω ότι αν οι οργανικές θέσεις αποκεντρωθούν και μεταφερθούν στα σχολεία (άρα ο κάθε εκπαιδευτικός θα ανήκει αποκλειστικά στο σχολείο και όχι στο Υπουργείο) τότε είναι πιθανόν να μπουν σε εφαρμογή κάποια άλλα καταστροφικά σενάρια που κατά καιρούς κυκλοφορούν. Μπορεί να γίνει μια γενική αποκέντρωση των σχολείων τα οποία να περάσουν στους Δήμους και οι εκπαιδευτικοί να λογίζονται πλέον ως δημοτικοί υπάλληλοι και το καθεστώς εργασίας τους να είναι πλέον παρόμοιο με των ¨συμβασιούχων¨. Τότε βέβαια θα βληθεί και η κατοχυρωμένη μονιμότητα των εκπαιδευτικών. Το μόνο σίγουρο είναι πίσω από αυτή την ελαστικοποίηση της οργανικότητας (¨οργανική θέση για όλους ¨) υπάρχει ο κίνδυνος της απαξίωσης και της τελικής κατάργησής της .Και μετά θα δεν μένει τίποτα άλλο από το να πέσει σαν ώριμο φρούτο η άρση της μονιμότητας. Ας ελπίσουμε να μην επαληθευτούν τα σενάρια αυτά. Δημήτρης Τσιριγώτης .ΦυσικόςΔιαβάστε περισσότερα: Επιτέλους μια οργανική και ας απολυθώ

Η πρόταση νόμου για τις οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών που παρέδωσε στην ΟΛΜΕ ο υπουργός


ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
 Την πρόταση νόμου για τις οργανικές  θέσεις  των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, παρέδωσε στο ΔΣ της ΟΛΜΕ ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος, κατά τη χθεσινή συνάντηση και ζήτησε  τις επισημάνσεις και παρατηρήσεις.
Κάνετε κλικ εδώ για να δείτε την 1η σελίδα της πρότασης νόμου
Κάνετε κλικ εδώ για να δείτε την 1η σελίδα της πρότασης νόμου

Η πρόταση νόμου θα κατατεθεί , προς ψήφιση , στη Βουλή σε νομοσχέδιο άλλου υπουργείου , την άλλη εβδομάδα.
Το Δς  της ΟΛΜΕ θα συνεδριάσει τη Δευτέρα προκειμένου να διατυπώσει την πρότασή της.



Φωτό: Αρχείο urokinissi

Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013

ούτε οι Δήμοι,ούτε ο ΟΑΕΔ μπορούν να προσλάβουν Νηπιαγωγούς ή οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα,ως εκπαιδευτικούς ,στα σχολεία


Επειδή πολλοί συνάδελφοι(δυστυχώς και αρκετοί που υπηρετούσαν τότε και συνδικαλιστές μάλιστα) δεν γνωρίζουν τον αγώνα που έδωσε ο κλάδος την περίοδο 1993-1998 για να μην μπορούν οι Δήμοι να ιδρύουν Νηπιαγωγεία,ούτε να προσλαμβάνουν εκπαιδευτικό προσωπικό ενημερώνω για τα εξής...
Το 1995 η ΔΟΕ προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του τότε αιρετού νομάρχη Βοιωτίας Σταμούλη,ο οποίος είχε περέμβει στα της εκπαίδευσης ,και ακύρωσε τη σχετική απόφασή του.
Η ολομέλεια του Συμβουλίου Επικρατείας το 1998,ομόφωνα ,έκρινε πως οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης δεν μπορούν να ιδρύουν νηπιαγωγεία,ούτε να προσλαμβάνουν εκπαιδευτικό προσωπικό και ακύρωσε ως αντσυνταγματικό τον σχετικό οργανισμό του νομάρχη.Η υποχρέωση αυτή,είπε το Συμβούλιο Επικρατείας, ανήκει αποκλειστικά στο κράτος.Η απόφαση αυτή εφαρμόζεται από τότε κατά γράμμα.Για να αλλάξει ο,τιδήποτε πρέπει να αλλάξει το σύνταγμα.
Είναι ολοφάνερο πως κανείς άλλος,πέραν του υπουργείου παιδείας,δεν μπορεί να προσλάβει εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία.΄Όποιος,ελαφρά τη καρδία,δημοσιεύει τέτοιες ειδήσεις έστω και άθελά του παραπληροφορεί τους συναδέλφους και επαναφέρει ένα ζήτημα που έχει οριστικά λυθεί και με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Επομένως ούτε οι Δήμοι,ούτε ο ΟΑΕΔ μπορούν να προσλάβουν Νηπιαγωγούς ή οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα,ως εκπαιδευτικούς ,στα σχολεία.Όποιο στέλεχος εκπαίδευσης επιτρέψει να γίνει κάτι τέτοιο θα παρανομήσει και φυσικά θα έχει πειθαρχικές και ποινικές ευθύνες.
Αυτά συνάδελφοι και σας παρακαλώ πολύ να μην αναπαράγετε εδώ όσα αναξιόπιστα και μη έγκυρα διάφορες ιστοσελίδες γράφουν .

Αφιέρωμα στον Ηλία Καζάν

Κυριακές στο πανί
 
Διοργάνωση: Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών

Ώρα προβολών: 8.30 μ. μ.
Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δημήτρης Χατζής»
Είσοδος Ελεύθερη

Κυριακή 13 Οκτωβρίου
Ανατολικά της Εδέμ (East of Eden), 1955, 115 λεπτά
Ο ειδικός συνεργάτης του Πνευματικού Κέντρου κύριος Παναγιώτης Κράββαρης, αναφέρει σχετικά με την ταινία:|

Αφιέρωμα στα 200 χρόνια από τη γέννηση του Ρίχαρντ Βάγκνερ Νίκος Λάαρης, Ρεσιτάλ πιάνου


Το Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2013 και ώρα 8.30 μ.μ. το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών θα παρουσιάσει ένα αφιέρωμα στα 200 χρόνια από τη γέννηση του Ρίχαρντ Βάγκνερ στην Αίθουσα Αρχιεπισκόπου Σπυρίδωνος (ΖΠΑ) με προσκεκλημένο τον πιανίστα Νίκο Λαάρη.

Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2013

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καταγγέλλει την αναίτια σύλληψη της Maura Suicmez,

 
Αθήνα 9/10/2013
Προς
1. Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
2. Μ.Μ.Ε.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ               
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καταγγέλλει την αναίτια σύλληψη της Maura Suicmez, κουρδικής καταγωγής πολιτική πρόσφυγας, η οποία ζει εδώ και 15 χρόνια στην Ελλάδα έχοντας πολιτικό άσυλο και νόμιμη άδεια παραμονής.
                Η κράτηση της παρατείνεται δίχως να της έχει απαγγελθεί κατηγορία σε καθεστώς απίστευτης ταλαιπωρίας.
                Καταδικάζουμε το γεγονός και ζητάμε την άμεση παύση κάθε δίωξης εναντίον της καθώς και την άμεση απελευθέρωσή της.
Από  τη Δ.Ο.Ε.

Χιλιάδες εκπαιδευτικούς χωρίς θέση και ωράριο εργασίας "κατασκεύασε" το Υπουργείο Παιδείας

AlfaVita - Εκπαιδευτικό Ενημερωτικό Δίκτυο
Επιχείρηση: τεχνητό πλεόνασμα εκπαιδευτικών
Αλαλούμ στα σχολεία με κενά, στοίβαγμα μαθητών μέσα σε πολυπληθή τμήματα και συνεχείς μετακινήσεις καθηγητών - 138.000 υπάλληλοι του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ανάμεσά τους 39.000 εκπαιδευτικοί, «εξαφανίστηκαν» τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
 
Αλαλούμ στα σχολεία με κενά, στοίβαγμα μαθητών μέσα σε πολυπληθή τμήματα και συνεχείς μετακινήσεις καθηγητών – 138.000 υπάλληλοι του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ανάμεσά τους 39.000 εκπαιδευτικοί, «εξαφανίστηκαν» τα τελευταία τέσσερα χρόνια
 
  ΕΡΕΥΝΑ του Χρήστου Κάτσικα
 
 

ΑΣΠΑΙΤΕ:4181 αιτήσεις για 1800 θέσεις στα προγράμματα Ε.Π.ΠΑΙ.Κ. και Π.Ε.ΣΥ.Π.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Μεγάλος αριθμός αιτήσεων σε σχέση  με τις προσφερόμενες θέσεις κατατέθηκαν στην ΑΣΠΑΙΤΕ για τα προγράμματα Ε.Π.ΠΑΙ.Κ. και Π.Ε.ΣΥ.Π. (σ.σ. η προθεσμία αιτήσεων έληξε 7 Οκτωβρίου).
Ειδικότερα  κατατέθηκαν  4181 αιτήσεις  για τις συνολικά 1800 θέσεις που προσφέρουν  τα προγράμματα Ε.Π.ΠΑΙ.Κ. και Π.Ε.ΣΥ.Π.  για  το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014.
Κάνετε κλικ εδώ για να δείτε τον αριθμό  των αιτήσεων που υποβλήθηκαν ανά πρόγραμμα (ΕΠΠΑΙΚ, ΠΕΣΥΠ) και πόλη.
Την Πέμπτη 10/10/2013, ώρα 10:00 π.μ. θα διεξαχθεί η δημόσια και ανοικτή προς το κοινό ηλεκτρονική κλήρωση, στα γραφεία του Ε.Α.Π. στην Πάροδο της οδού Αριστοτέλους 18, με την παρουσία όσων από τους ενδιαφερόμενους το επιθυμούν.
Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να αναζητήσουν, αμέσως μετά από την κλήρωση, τα αποτελέσματα από το διαδίκτυο.

Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2013

Αφιέρωμα στο έργο της Ζυράννας Ζατέλη

Αφιέρωμα στο έργο της Ζυράννας Ζατέλη

Στο πλαίσιο της παρουσίασης του έργου της συγγραφέως Ζυράννας Ζατέλη, ο Ελληνοϊταλικός Σύλλογος Φιλίας Ιωαννίνων σε συνεργασία με τις Εκδόσεις Καστανιώτη και το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών θα προσφέρει ένα αφιέρωμα στην διακεκριμένη συγγραφέα την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2013 και ώρα 8 μ.μ. στον Πολιτιστικό Πολυχώρο «Δημήτρης Χατζής» (Παλαιά Σφαγεία).
Όσοι παρευρεθούν στην εκδήλωση, θα έχουν την ευκαιρία να ακούσουν την Ζυράννα Ζατέλη να μιλά για το συγγραφικό της έργο καθώς και τη δυνατότητα να συνομιλήσουν μαζί της θέτοντας ερωτήματα και εκθέτοντας απόψεις.
Η συγγραφέας γεννήθηκε στο Σοχό Θεσσαλονίκης το 1951, σπούδασε θέατρο και εργάστηκε ως ηθοποιός, αλλά από νωρίς το ενδιαφέρον της στράφηκε στη συγγραφή. Το 2010 τιμήθηκε με το βραβείο Μυθιστορήματος του Ιδρύματος Πέτρου Χάρη της Ακαδημίας Αθηνών για το σύνολο του έργου της. Το μυθιστόρημά της «Και με το φως του λύκου επανέρχονται» μεταφράστηκε στα γερμανικά, ιταλικά, ολλανδικά, γαλλικά και λιθουανικά, ενώ διηγήματά της έχουν μεταφραστεί και δημοσιευθεί σε ανθολογίες και λογοτεχνικά περιοδικά στα αγγλικά, γερμανικά ιταλικά και γαλλικά.
Προλογίζει ο πρόεδρος του Ελληνοϊταλικού Συλλόγου Φιλίας Ιωαννίνων Μπιάνκο Γουλιέλμο.

Μαζικές διαδηλώσεις εκπαιδευτικών στη Βραζιλία Διαδήλωσαν πάνω από 50.000 στο Ρίο Ντε Τζανέιρο

Μεγάλες αντικυβερνητικές διαδηλώσεις σάρωσαν τη Βραζιλία το βράδυ της Δευτέρας, ενάντια στις περικοπές στην εκπαίδευση. Πάνω από 50.000 εκπαιδευτικοί διαδήλωσαν στο Ρίο ντε Τζανέιρο.
TASSO MARCELO / AFP TASSO MARCELO / AFP Η κοινωνική κατάσταση στη Βραζιλία παραμένει τεταμένη από τον Ιούνιο, όταν έγιναν μαζικές διαδηλώσεις για το κόστος των συγκοινωνιών, τις υπέρογκες δαπάνες για τις προετοιμασίες ενόψει της διοργάνωσης του Παγκοσμίου Κυπέλλου ποδοσφαίρου το 2014 και των Ολυμπιακών Αγώνων το 2016 και την ενδημική διαφθορά στην πολιτική σκηνή.
Φωνάζοντας «να πέσει αυτή η κυβέρνηση! Έξω ο Καμπράλ κι ο Πάες!» (σ.σ. αντίστοιχα ο Σέρτζιο Καμπράλ, κυβερνήτης στην πολιτεία, και ο Εντουάρντο Πάες, ο δήμαρχος της πόλης), χιλιάδες διαδηλωτές —εκπαιδευτικοί και υποστηρικτές τους— διαδήλωσαν στην λεωφόρο Ρίο Μπράνκο ως την πλατεία Σινελάντια, όπου βρίσκεται το δημαρχείο.
Σύμφωνα με τα συνδικάτα και τους εκπαιδευτικούς —οι οποίοι βρίσκονται σε απεργίες επί δύο μήνες— περίπου 50.000 πρόσωπα απάντησαν στην έκκληση να λάβουν μέρος στις κινητοποιήσεις. Η αστυνομία υπολόγισε τον αριθμό των διαδηλωτών σε 10.000.
«Το σχέδιο αυτό είναι αντισυνταγματικό και πρέπει να αποσυρθεί και να αντικατασταθεί από το σχέδιο του συνδικάτου» των εκπαιδευτικών, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο μια δασκάλα 45 ετών.
Οι εκπαιδευτικοί απεργούν εδώ και 53 ημέρες απαιτώντας αυξήσεις μισθών και βελτίωση των συνθηκών εργασίας τους. Η απεργία πλήττει 600.000 μαθητές δημόσιων σχολείων, που συνήθως προέρχονται από τα φτωχότερα στρώματα του πληθυσμού τα οποία δεν μπορούν να στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία.
Οι αστυνομικές δυνάμεις ήταν ισχυρές και μετά το τέλος των διαδηλώσεων ξέσπασαν επεισόδια στο Ρίο ντε Τζανέιρο, όταν περίπου 200 άτομα του “Μπλακ Μπλοκ” συγκρούστηκαν με την αστυνομία.
Ένα λεωφορείο πυρπολήθηκε, βιτρίνες καταστημάτων και υποκαταστημάτων τραπεζών έσπασαν και υψώθηκαν οδοφράγματα. Μια ομάδα έσπασε τις πόρτες του δημαρχείου, άλλοι πέταξαν αυτοσχέδιες βόμβες στην πρόσοψή του και έβαλαν φωτιά σε κάδους απορριμμάτων στον δρόμο.
Μπροστά από το κτίριο του δημαρχείου άλλοι διαδηλωτές άναψαν μια φωτιά κι έγραψαν με κόκκινα γράμματα στην πρόσοψη το σύνθημα: «+ βιβλία - δακρυγόνα».
Έντεκα πρόσωπα, ανάμεσά τους ένας ανήλικος, συνελήφθησαν πριν απελευθερωθούν ελλείψει αποδείξεων για να στοιχειοθετηθούν κατηγορίες εναντίον τους, σύμφωνα με την έκδοση της εφημερίδας O Globo στο Διαδίκτυο.
Και στο Σάο Πάολο όμως μια διαδήλωση υπέρ των εκπαιδευτικών κατέληξε σε επεισόδια. Επτά άνθρωποι, ανάμεσά τους τέσσερις αστυνομικοί, τραυματίστηκαν, σύμφωνα με την εφημερίδα O Diario.

Υπερωρίες προϊσταμένων ολιγοθέσιων σχολείων

 
Αρ. Πρωτ.247 Αθήνα 8/10/2013
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Θέμα: Υπερωρίες προϊσταμένων ολιγοθέσιων σχολείων
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. αφού έλαβε υπόψη τις καταγγελίες πολλών Συλλόγων Εκπαιδευτικών σχετικά με το θέμα της διακοπής καταβολής της υπερωριακής αποζημίωσης στους προϊσταμένους των ολιγοθέσιων σχολείων, τονίζει τα παρακάτω:
  • Στο άρθρο 11 του ν.1566/1985 προβλέπονται αναλυτικά τα όργανα διοικήσεως των σχολικών μονάδων. Η διατύπωση δε των παραγράφων 1 και 9 του ως άνω άρθρου είναι σαφέστατη. Οι διευθυντές των τετραθέσιων και άνω δημοτικών σχολείων χαρακτηρίζονται ως διευθυντές και οι προϊστάμενοι των ολιγοθέσιων σχολείων (μονοθέσιων, διθέσιων και τριθέσιων) χαρακτηρίζονται ως προϊστάμενοι.
  • Συνεπώς το έγγραφο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους όσον αφορά στην υπερωριακή απασχόληση των Διευθυντών και των Γενικών Διευθυντών δεν αφορά τους προϊσταμένους ολιγοθέσιων σχολείων (μονοθέσιων, διθέσιων και τριθέσιων) και δικαιούνται υπερωριών.
Τα παραπάνω τεκμηριώνονται με τη γνωμοδότηση της Νομικής Συμβούλου της Δ.Ο.Ε. κας Μαρίας Τσίπρα, την οποία και επισυνάπτουμε.
  Είναι, δυστυχώς, εξαιρετική η ευκολία με την οποία είναι έτοιμη η διοίκηση να περικόψει αποδοχές για υπερωριακή εργασία που έχει πραγματοποιηθεί και συνεχίζει να πραγματοποιείται, αφού μόνον έτσι είναι  δυνατό να λειτουργήσουν οι ολιγοθέσιες σχολικές μονάδες.
  Είναι σαφές ότι η μη καταβολή των υπερωριακών αποζημιώσεων είναι μια προδήλως παράνομη ενέργεια.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους Διευθυντές Εκπαίδευσης να προχωρούν κανονικά, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, στην καταβολή των υπερωριακών αποζημιώσεων όπως οφείλουν.
Καλεί, τέλος, την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να δώσει σαφείς και ρητές εντολές για την καταβολή τους αίροντας κάθε αμφισβήτηση επί του θέματος.
                         

Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013

O αριθμός προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών Π.Ε. , μέχρι σήμερα , Γενικής και Ειδικής Αγωγής


Συναδέλφισσες , συνάδελφοι
Σας κοινοποιώ πίνακες με τις προσλήψεις των αναπληρωτών Γενικής και Ειδικής Αγωγής, που έγιναν μέχρι και σήμερα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Για να δείτε τους πίνακες κάντε κλικ εδώ


07-10-13 Ανακοινώνονται τα ονόματα των εκπαιδευτικών Δ.Ε. των οποίων ικανοποιήθηκαν οι ενστάσεις για α) μετάταξη στην Π.Ε. β) τροποποίηση μετάταξης στην Π.Ε. και γ) ανάκληση μετάταξης στην Π.Ε.

ΔΟΕ: ΑΙΤΗΣΗ ΑΝΑΣΤΟΛΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΩΣ «ΠΛΕΟΝΑΖΟΝΤΩΝ»


Αρ. Πρωτ. 246                       Αθήνα 7/10/2013

Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
ΑΙΤΗΣΗ ΑΝΑΣΤΟΛΗΣ
ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΩΣ «ΠΛΕΟΝΑΖΟΝΤΩΝ»
                Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. υλοποιώντας την από 22/9/2013 απόφασή του περί νομικής αντιμετώπισης της διαδικασίας με την οποία εκπαιδευτικοί που ήταν στη διάθεση των ΠΥΣΠΕ ή είχαν θεωρηθεί ως υπεράριθμοι (με βάση το από 9/9/2013 έγγραφο του ΥΠΑΙΘ με το οποίο απομακρύνθηκαν δάσκαλοι από τα Ολοήμερα τμήματα) μετακινήθηκαν με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης σε άλλο ΠΥΣΠΕ  της Περιφέρειας, σας αποστέλλει δυο φόρμες που πρέπει να συμπληρωθούν από τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς.
α) Αίτηση χορήγησης αντιγράφων της πράξης τοποθέτησης εκπαιδευτικού, την οποία οι εκπαιδευτικοί θα καταθέσουν στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
β) Ενημερωτικό Σημείωμα Εκπαιδευτικού το οποίο μαζί με τα δικαιολογητικά που είναι απαραίτητα θα κατατεθούν στους τοπικούς Συλλόγους ώστε αυτοί με τη σειρά τους να το προωθήσουν στη Δ.Ο.Ε.
Τα έγγραφα αυτά θα χρησιμοποιηθούν ώστε να συνταχθούν οι αιτήσεις αναστολής της απόφασης για τη μετακίνηση των εκπαιδευτικών.
                Σχετικά με τα δικαιολογητικά, πρέπει να διευκρινιστεί ότι τα αντίγραφα δανειακών συμβάσεων, οικονομικών υποχρεώσεων  ή ιατρικών βεβαιώσεων   ζητούνται ώστε να τεκμηριωθεί πληρέστερα η ζημία την οποία υφίστανται οι εκπαιδευτικοί (και η προσκόμισή τους είναι προαιρετική).
                Είναι αυτονόητο ότι με βάση τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται από την τοποθέτηση αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ στα ολοήμερα σχολεία, η Δ.Ο.Ε. θεωρεί απαράδεκτο το να προβεί η διοίκηση σε νέες μετακινήσεις μόνιμων εκπαιδευτικών ως «πλεοναζόντων» .
                Σε κάθε περίπτωση που  συμβεί κάτι τέτοιο,  εκπαιδευτικοί που, τυχόν, μετακινηθούν θα πρέπει να κάνουν και αυτοί τις ενέργειες που περιγράφονται στο κείμενο ώστε να επιδιώξουμε την ακύρωση της μετακίνησής τους και με ένδικα μέσα.
                 Διευκρινίζουμε επίσης ότι τα έξοδα της διαδικασίας θα καλυφθούν από τη Δ.Ο.Ε.
Σχετικά :
                   

ΔΟΕ: NA ΚΑΛΥΦΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΤΑ ΚΕΝΑ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

 
Αθήνα 7/10/2013
Προς
1. M.M.E.
2. Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΠΟΣΕΠΕΑ
NA ΚΑΛΥΦΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΤΑ ΚΕΝΑ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
            Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 5 Οκτωβρίου από την ΠΟΣΕΠΕΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού) μεγάλη ανοιχτή εκδήλωση για την Ειδική Αγωγή στα Προπύλαια.
            Η Δ.Ο.Ε. συμμετείχε ενεργά στην εκδήλωση με δικό της πίνακα ανακοινώσεων και υλικό που μοιράστηκε σε όσους συμμετείχαν.
            Ο τομέας της Ειδικής Αγωγής είναι και αυτός θύμα της μνημονικής αντιεκπαιδευτικής κυβερνητικής πολιτικής των περικοπών.
            Βρισκόμαστε στο μήνα Οκτώβριο και η στελέχωση των δομών της Ειδικής Αγωγής τόσο  με εκπαιδευτικούς όσο και με το απαραίτητο ειδικό προσωπικό παραμένει δυστυχώς ζητούμενο.
            Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα συνεχίσει με κάθε ευκαιρία να αναδεικνύει την επιτακτική ανάγκη της ενίσχυσης και ουσιαστικής στήριξης της Ειδικής Αγωγής από την πολιτεία που δυστυχώς, την έχει εγκαταλείψει και καλεί την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να καλύψει άμεσα όλα τα κενά.
Από τη Δ.Ο.Ε.

Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2013

Στο ΣτΕ προσέφυγε η ΑΔΕΔΥ για τη διαθεσιμότητα





Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγε η ΑΔΕΔΥ ζητώντας να ακυρωθούν δύο αποφάσεις του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης για τα κριτήρια της διαθεσιμότητας, όπως και να ακυρωθούν 25 κοινές υπουργικές αποφάσεις με τις οποίες καταργούνται πλέον των 6.000 οργανικών θέσεων σε διάφορα υπουργεία, οργανισμούς του Δημοσίου, ΝΠΔΔ. 
Στις προσφυγές της η ΑΔΕΔΥ υποστηρίζει ότι οι επίμαχες αποφάσεις προσκρούει σε συνταγματικές διατάξεις όπως είναι αυτές για την ισότητα των πολιτών, την προστασία της αξίας του ανθρώπου κλπ.
Επισημαίνει ακόμη πως πριν τη μαζική κατάργηση οργανικών θέσεων δεν προηγήθηκε εμπεριστατωμένη μελέτη της δομής των δημοσίων υπηρεσιών όπως προβλέπεται. Η δε  κατάργηση των θέσεων αυτών υλοποιήθηκε  χωρίς «να υπηρετούνται οι συνταγματικοί σκοποί της συνέχειας της δημόσιας υπηρεσίας και της αδιάλειπτής  λειτουργίας της» και ενώ είναι προαποφασισμένο 15.000 δημόσιοι υπάλληλοι να τεθούν σε διαθεσιμότητα.

newsroom naftemporiki.gr