Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2014

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΑΜΟΝΗΣ ΠΡΩΤΟΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2013-14

Παρακαλούμε δείτε το συνημμένο για την ενημέρωσή σας σχετικά με τα αποτελέσματα επιλογής για τη διαμονή στις φοιτητικές εστίες των πρωτοετών φοιτητών.
 
Σχετικό Αρχείο: http://www.uoi.gr/files/news/attachments/6215.docx

Αφιέρωμα στον ζωγράφο, πεζογράφο και συνθέτη Νίκο Χουλιαρά

Αρχική

Την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014 και ώρα 8:00 μ.μ το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών παρουσιάζει στην αίθουσα «Β. Πυρσινέλλας» ένα αφιέρωμα στον ζωγράφο, πεζογράφο και συνθέτη, Νίκο Χουλιαρά.
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.
Ο Νίκος Χουλιαράς, γεννήθηκε τον Οκτώβριο του 1940 στα Ιωάννινα. Σπούδασε γλυπτική και σκηνογραφία στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών από όπου απεφοίτησε το 1967. Παράλληλα με την ζωγραφική ασχολήθηκε με την λογοτεχνία. Έγραψε ποίηση, διηγήματα και μυθιστορήματα, ενώ ασχολήθηκε και με τη μουσική γράφοντας στίχους και μελωδίες. Από το 1963 έγραψε πολλά τραγούδια και κάποια από αυτά τα τραγούδησε ο ίδιος. Φιλοτέχνησε ακόμη εξώφυλλα βιβλίων και δίσκων ενώ υπήρξε ο πρώτος που διασκεύασε παλιούς ηπειρώτικους δημοτικούς σκοπούς. Ο Νίκος Χουλιαράς συνεργάσθηκε με πολλά περιοδικά από το 1962, όπως τα: «Ενδοχώρα», «Δοκιμή», «Ζυγός», «Τραμ» ενώ εικονογράφησε μέσα από αυτά και το διήγημα του Σωτήρη Κακίση «Το μαύρο που με ξέρει».
Μεγάλη υπήρξε η ενασχόλησή του με την μουσική. Δικές του επιτυχίες είναι «Το τσιμεντένιο δάσος», «Θα σου το πω με Α», «Ο νοτιάς της ξενιτιάς» και η διασκευή του «Γιάννη μου το μαντήλι σου». Τραγούδια του έχουν τραγουδήσει πολλοί καλλιτέχνες του Νέου Κύματος, όπως η Αρλέτα, από το πρώτο κιόλας δίσκο της, το 1966, «Η μέρα τελείωσε», «Τα πελαγίσια όνειρα» μέχρι και την μετέπειτα επιτυχία της «Το πέτρινο χαμόγελο», η Πόπη Αστεριάδη μόνη της στο: «Η μικρή Νανώ» ή σε ντουέτο με τον Χουλιαρά: «Το σπαθί», «Χαλασιά μου»,» Ζηλιάρικο», η Μαρίζα Κωχ «Άναψα κλωνί δαδί» και άλλοι. 
Σημαντικές στιγμές στη δισκογραφία του είναι οι: «Μεγάλες επιτυχίες» και «H νύχτα που μας ξέρει»,  με την συμμετοχή της Δήμητρας Γαλάνη και της Αφροδίτης Μάνου. Το 2006 εμφανίζεται ως στιχουργός στο τραγούδι του συγκροτήματος «Μικρές Περιπλανήσεις» από τον δίσκο « Και με οδηγό μου ένα παιδί», ενώ η πιο πρόσφατη δουλειά του είναι το cd «Τα νησιά τ' ουρανού», όπου ερμηνεύει η Αλίκη Καγιαλόγλου, ενώ υπάρχει και ένα κομμάτι «Της τρέλλας η ζητιανιά» που το τραγουδά ο ίδιος ο Νίκος Χουλιαράς.
Στην βραδιά του αφιερώματος θα μιλήσουν o ποιητής Μιχάλης Γκανάς καθώς και η Αρετή Αδαμοπούλου, επίκουρη Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Μουσικά, θα συμμετάσχουν η Πόπη Αστεριάδη με τον Γιώργο Σαλβάνο στο πιάνο, ερμηνεύοντας τραγούδια του Νίκου Χουλιαρά.

28-01-14 Πρόσκληση υποψήφιων εκπαιδευτικών, για μόνιμο διορισμό σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2013-2014

Δελτίο Τύπου
ypdvmth thumb other250 0Πρόσκληση υποψήφιων εκπαιδευτικών, για μόνιμο διορισμό σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2013-2014
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, προκειμένου να προβεί στο μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04.02, ΠΕ14.04, ΠΕ15, ΠΕ17.02, ΠΕ17.03, ΠΕ18.18 και ΠΕ18.23, καλεί τους υποψηφίους που είναι εγγεγραμμένοι:
α) στους πίνακες διοριστέων του ΑΣΕΠ του έτους 2008 (αριθμ. 2Π/2008, 4Π/2008 και 5Π/2008 Προκηρύξεις ΑΣΕΠ) των κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ14.04, ΠΕ15, ΠΕ17.02, ΠΕ17.03, ΠΕ18.18, ΠΕ18.23 (ποσοστό πλήρωσης 60% επί των κενών οργανικών θέσεων),
β) στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών με πραγματική προϋπηρεσία (ενιαίο πίνακα διορισμών) των κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ14.04, ΠΕ15, ΠΕ17.02, ΠΕ17.03, ΠΕ18.18, ΠΕ18.23 (ποσοστό πλήρωσης 40% επί των κενών οργανικών θέσεων),
γ) στον πίνακα 24μήνου των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04.02,
δ) στον πίνακα 30μήνου του κλάδου ΠΕ03,
να εκδηλώσουν σχετικό ενδιαφέρον υποβάλλοντας αίτηση στο πλαίσιο της αριθμ. 11564/Δ2/28-1-2014 (ΑΔΑ: ΒΙΨ19-ΘΓΑ) εγκυκλίου.
Προθεσμία υποβολής αιτήσεων: από 29-1-2014 μέχρι 31-1-2014.

Για την εγκύκλιο πατήστε εδώ.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

28-01-14 Πρόσκληση για μόνιμο διορισμό σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2013-2014 υποψηφίων εκπαιδευτικών κλάδων ΠΕ70 Δασκάλων και ΠΕ60 Νηπιαγωγών


Δελτίο Τύπου
ypdvmth thumb other250 0Πρόσκληση για μόνιμο διορισμό σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2013-2014 υποψηφίων εκπαιδευτικών κλάδων ΠΕ70 Δασκάλων και ΠΕ60 Νηπιαγωγών
Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι καλούνται να υποβάλουν αίτηση διορισμού για το σχολικό έτος 2013-2014, οι εκπαιδευτικοί κλάδων:
    • ΠΕ60 Νηπιαγωγοί οι οποίοι περιλαμβάνονται:
      • (α) στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών με πραγματική προϋπηρεσία (ενιαίος πίνακας διορισμών) σχολ. έτους 2013-2014 και έχουν πραγματική προϋπηρεσία από 25,9 μόρια και άνω και
        (β) στον πίνακα διοριστέων του διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π. 2008 (3Π/2008 Προκήρυξη), όπως δημοσιεύτηκε στο αριθμ. 571/23.07.2009 ΦΕΚ τ.Γ΄
    • ΠΕ70 Δάσκαλοι οι οποίοι περιλαμβάνονται:
     (α) στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών με πραγματική προϋπηρεσία (ενιαίος πίνακας διορισμών) σχολ. έτους 2013-2014 και έχουν πραγματική προϋπηρεσία από 19 μόρια και άνω και
(β) στον πίνακα διοριστέων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2008 (2Π/2008Προκήρυξη), όπως δημοσιεύτηκε στο αριθ. 555/20.07.2009 ΦΕΚ τ.Γ΄

Προθεσμία υποβολής αιτήσεων: από 29.01.2014 μέχρι 31.01.2014


Για την εγκύκλιο πατήστε εδώ.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

28-01-14 Πρόσληψη σαράντα πέντε (45) εκπαιδευτικών ως προσωρινούς αναπληρωτές των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ09, ΠΕ10, ΠΕ12, ΠΕ17, ΠΕ18, ΠΕ19 και ΠΕ20

28-01-14 Πρόσληψη Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών, κλάδων ΠΕ06-Αγγλικής Γλώσσας, ΠΕ08-Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, ΠΕ11-Φυσικής Αγωγής και ΠΕ19 Πληροφορικής στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας – Άξονας Προτεραιότητας 2»

Δελτίο Τύπου
ypdvmth thumb other250 0Πρόσληψη Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών, κλάδων ΠΕ06-Αγγλικής Γλώσσας, ΠΕ08-Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, ΠΕ11-Φυσικής Αγωγής και ΠΕ19 Πληροφορικής στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας – Άξονας Προτεραιότητας 2» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2007-2013, για το διδακτικό έτος 2013-2014.
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι για το σχολικό έτος 2013-2014 προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές, 1εκπαιδευτικός μειωμένου ωραρίου κλάδου ΠΕ06-Αγγλικής Γλώσσας,1εκπαιδευτικός μειωμένου ωραρίου κλάδου ΠΕ08-Καλλιτεχνικών Μαθημάτων,1εκπαιδευτικός μειωμένου ωραρίου κλάδου ΠΕ11-Φυσικής Αγωγής και 2εκπαιδευτικοί πλήρους ωραρίου κλάδου ΠΕ19-Πληροφορικής.
Οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί θα απασχοληθούν, για το διδακτικό έτος 2013-2014, σε Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία που ορίστηκαν με την Φ. 1ΤΥ/809/101455/Γ1/30-9-2011 (ΦΕΚ 2197 Β) Y.A., στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας – Άξονας Προτεραιότητας 2» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2007-2013, η οποία συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και Ελληνικό Δημόσιο.
Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις οικείες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για ανάληψη υπηρεσίας την Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2014 έως την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2014.
Σημειώνεται ότι ως ημερομηνία πρόσληψης των προσωρινών αναπληρωτών λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι πίνακες των ονομάτων είναι αναρτημένοι στην ιστοσελίδα του Υπουργείου www.minedu.gov.gr

Για τους πίνακες με τα ονόματα πατήστε εδώ.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014

27-01-14 Πρόσληψη δεκαεννέα (19) αναπληρωτών νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) και είκοσι τριών (23) δασκάλων του ενιαίου πίνακα γενικής εκπαίδευσης, πλήρους ωραρίου

Δελτίο Τύπου
ypdvmth thumb other250 0
Πρόσληψη δεκαεννέα (19) αναπληρωτών νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) και είκοσι τριών (23) δασκάλων του ενιαίου πίνακα γενικής εκπαίδευσης, πλήρους ωραρίου, για το διδακτικό έτος2013-2014, στο πλαίσιο υλοποίησης των Πράξεων «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – Άξονας Προτεραιότητας 1», «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – Άξονας Προτεραιότητας 2» και «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – Άξονας Προτεραιότητας 3» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση»
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει την πρόσληψη δεκαεννέα (19) αναπληρωτών νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) και είκοσι τριών (23) δασκάλων του ενιαίου πίνακα γενικής εκπαίδευσης, πλήρους ωραρίου,στο πλαίσιο υλοποίησης των Πράξεων «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – Άξονας Προτεραιότητας 1», «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – Άξονας Προτεραιότητας 2» και «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – Άξονας Προτεραιότητας 3» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» για το διδακτικό έτος 2013-2014.
Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις αντίστοιχες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την υπογραφή σύμβασης και ανάληψη υπηρεσίας από την Τρίτη 28-1-2014έως και την Πέμπτη 30-1-2014.
Ως ημερομηνία πρόσληψης των προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΕΑΕ, λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας και υπογραφής σχετικής σύμβασης στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.
Για τα ονόματα των αναπληρωτών Δασκάλων πατήστε εδώ.
Για τα ονόματα των αναπληρωτών Νηπιαγωγών πατήστε εδώ.

Πώς θα αποφύγετε το νοθευμένο καύσιμο

ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΒΕΝΖΙΝΗΣ

Καταστροφική για τον κινητήρα του αυτοκινήτου, μπορεί να είναι η χρήση νοθευμένου καυσίμου είτε πρόκειται για βενζίνη, είτε για πετρέλαιο.

Πώς θα αποφύγετε το νοθευμένο καύσιμο
Και στις δυο περιπτώσεις τα συστήματα ανάφλεξης και τροφοδοσίας του κινητήρα, μπορεί να υποστούν ανεπανόρθωτες βλάβες ή στην καλύτερη περίπτωση να απαιτήσουν ένα αξιοσέβαστο ποσό για την επιδιόρθωσή τους.
Για το πως μπορούμε όμως να αντιληφθούμε το νοθευμένο καύσιμο και να προλάβουμε τα χειρότερα πατήστε εδώ.

ΠΗΓΗ:  ethnos.gr

Δίνουν τα σπίτια στο Δημόσιο για να πληρώσουν φόρο

ΕΡΕΥΝΑ

Δίνουν τα σπίτια στο Δημόσιο για να πληρώσουν φόρο
Η ΠΟΜΙΔΑ έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου στην κυβέρνηση να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο που αφορά τον ενιαίο φόρο ακινήτων και τον φόρο «υπεραξίας», πριν οδηγηθούν εκατοντάδες ιδιοκτήτες, πωλητές και συμβολαιογράφοι ακόμη και στις... φυλακές. Παράλληλα ζήτησε να αλλάξει η νομική αντιμετώπιση όσων ιδιοκτητών αδυνατούν να πληρώσουν τους φόρους στην ακίνητη περιουσία.
Μάλιστα τέσσερις στους δέκα ιδιοκτήτες ακινήτων θα εκχωρούσαν τα ακίνητά τους στο Δημόσιο στην αντικειμενική τους αξία, προκειμένου να μπορέσουν να πληρώσουν τις τρέχουσες αλλά και μελλοντικές τους υποχρεώσεις, όπως προκύπτει από μελέτη της Kapa Research που παρουσιάστηκε στο 31ο Ετήσιο Συνέδριο της ΠΟΜΙΔΑ.
Στην έρευνα της Kapa Research, το 73% των ιδιοκτητών χαρακτηρίζουν άδικο τον νέο φόρο (ΕΝΦΙΑ), ενώ το 38% δηλώνουν ότι δεν θα μπορέσουν να καλύψουν τις φορολογικές υποχρεώσεις της νέας χρονιάς. Αξίζει να αναφερθεί ότι οι δείκτες ασφυξίας της μισθωτικής αγοράς που αφορούν τις καθυστερήσεις ή τη μη πληρωμή ενοικίων, τις μειώσεις των μισθωμάτων κ.λπ. παρουσιάζουν σταθερή επιδείνωση.
Σχεδόν οι μισοί ιδιοκτήτες (45%) δηλώνουν ότι σε περίπτωση που καταργηθεί η δυνατότητα εκχώρησης ανείσπρακτων ενοικίων στο Δημόσιο, θα επιχειρήσουν να απαλλαγούν το συντομότερο από τον ενοικιαστή προκειμένου να μην επιβαρυνθούν για ανύπαρκτο εισόδημα.
Προκειμένου να απαλλαγούν από την ολοένα αυξανόμενη φορολογία που επιβαρύνει την περιουσία τους, το 13,7% των ιδιοκτητών θα άφηναν το Δημόσιο να κατάσχει τα ακίνητά τους. Από την άλλη πλευρά, το 29,2% θα προσπαθούσαν να πουλήσουν τα ακίνητά τους σε τιμή κοντά στην αντικειμενική τους αξία, το 17,1% θα δανείζονταν για να πληρώσουν τους φόρους, ενώ το 14,7% θα πουλούσαν σε τιμές χαμηλότερες αυτής της αντικειμενικής τους αξίας.
Σημειώνεται ακόμη ότι περίπου ένας στους δέκα ιδιοκτήτες έχει προχωρήσει σε ρύθμιση για την πληρωμή των ΦΑΠ 2011, 2012 και 2013. Η μεγάλη πλειοψηφία των ιδιοκτητών (65%) θεωρεί πως το γεγονός ότι από τον νέο φόρο (ΕΝΦΙΑ) εξαιρέθηκαν τα αγροτικά ακίνητα και επιβαρύνθηκαν περισσότερο οι αστικές περιουσίες είναι λάθος, ενώ ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό (80%) θεωρεί λάθος το γεγονός ότι τα ακίνητα που δεν χρησιμοποιούνται, δεν αποφέρουν έσοδα ή είναι μη ηλεκτροδοτούμενα δεν έχουν κάποια έκπτωση φόρου.
Τα αιτήματα
Μερικά από τα βασικά αιτήματα της ΠΟΜΙΔΑ προς το υπουργείο Οικονομικών είναι τα εξής:
  • Κατάργηση του συμπληρωματικού φόρου του ΕΝΦΙΑ.
  • Μείωση στο 50% της φορολογητέας αξίας των ξενοίκιαστων ακινήτων.
  • Δικαίωμα πληρωμής φόρων με μονομερή εκχώρηση ακινήτων στο Δημόσιο.
  • Αποποινικοποίηση της αντικειμενικής αδυναμίας καταβολής του ΕΝΦΙΑ.
  • Επαναφορά της εκχώρησης μισθωμάτων και της φοροαπαλλαγής της ιδιοκατοίκησης.
  • Προσδιορισμός του φόρου υπεραξίας από τις Δ.Ο.Υ., με εξορθολογισμό του τρόπου προσδιορισμού της τιμής κτήσης, λαμβανομένης υπόψη και της νομισματικής μεταβολής και με βάση το αναγραφόμενο τίμημα ως τιμή πώλησης, και με σαφή προσδιορισμό του νομικού πλαισίου της έκπτωσης των 25.000 ευρώ.
  • Αμεση απελευθέρωση των νέων εμπορικών μισθώσεων, μείωση χρόνου και αποζημιώσεων των παλαιών και παράταση της θητείας των Επιτροπών Διακανονισμού Εμπορικών Μισθώσεων.
  • ΠΗΓΗ:  Ημερησία

Φοιτητικό στεγαστικό επίδομα: Οσα πρέπει να γνωρίζουν οι φοιτητές

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Α. Προϋποθέσεις χορήγησης του επιδόματος
1. Φοίτηση
- Καταβάλλεται για τους προπτυχιακούς φοιτητές των Ιδρυμάτων του Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης των Ανωτέρων Σχολών Τουριστικών Επαγγελμάτων και των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού της Ελλάδος, καθώς και των Σχολών του Πανεπιστημίου της Κύπρου που περιλαμβάνονται στο σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, εφ΄ όσον πληρούνται και οι λοιπές προϋποθέσεις.

- Χορηγείται για

Πίνακες κατά ειδικότητα του αριθμού των εκπαιδευτικών που προβλέπεται να διοριστούν για το σχολικό έτος 2013-2014

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Πίνακες κατά ειδικότητα του αριθμού των εκπαιδευτικών που προβλέπεται να διοριστούν κατά τους επικείμενους διορισμούς για το σχολικό έτος 2013-2014 περιλαμβάνει η σχετική απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος.
ΔΕΊΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ
Ειδικότερα  προβλέπεται να διοριστούν :
17 δάσκαλοι (ΠΕ70)
95 νηπιαγωγοί (ΠΕ60)
30 φιλόλογοι (ΠΕ02)
5 μαθηματικοί (ΠΕ03)
1 χημικός (ΠΕ04.02)
3  ενοποιημένου κλάδου ΠΕ14.04
5 οικιακής οικονομίας (ΠΕ15)
30 ενοποιημένου κλάδου ΠΕ17.02
20 ενοποιημένου κλάδου ΠΕ17.03
4 οχημάτων ΤΕΙ (ΠΕ18.18)
και 2 κλάδου ΠΕ18.23

Η καθολική υπογραφή του κειμένου της ΔΟΕ θα είναι η απάντηση στις σημερινές προκλητικές δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας για την αξιολόγηση

Γενάρης 2014
Η καθολική υπογραφή του κειμένου της ΔΟΕ θα είναι η απάντηση στις σημερινές προκλητικές δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας για την αξιολόγηση
            Με μια προκλητική συνέντευξή του, στην εφημερίδα Πρώτο Θέμα, ο Υπουργός Παιδείας για μια άλλη μια φορά, προκαλεί τον εκπαιδευτικό κόσμο παραπληροφορώντας και διαστρεβλώνοντας τη βούληση των εκπαιδευτικών.
            Ο Υπουργός, μεταξύ όλων των άλλων, δηλώνει : " Θεσμοθετήσαμε έπειτα από 30 χρόνια την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αλλά και του εκπαιδευτικού έργου. Όχι μόνον θα προχωρήσει, αλλά και θα επιταχυνθεί. Οι αντιδράσεις είναι το κύκνειο άσμα μια συντεχνίας και όχι της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών που την επιζητούν".
            Ο Υπουργός έχει κάθε δικαίωμα να μιλά ως εκπρόσωπων των δανειστών αλλά σε καμιά περίπτωση δε δικαιούται να μιλά εκ μέρους της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών, που βιώνουν καθημερινά με το χειρότερο τρόπο τα αποτελέσματα των πολιτικών του και πολύ περισσότερο να τους ερμηνεύει αυθαίρετα.
            Η καλύτερη απάντηση στις αυθαίρετες ερμηνείες του Υπουργού της διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης θα είναι η καθολική υπογραφή του κειμένου της Ομοσπονδίας μας, που δηλώνει την αντίθεση του κλάδου μας στην εφαρμογή της αξιολόγησης – χειραγώγησης, που ξεκινά με τη λεγόμενη αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, μια διαδικασία άμεσα συνδεδεμένη με τις διατάξεις του Ν.4024/11.
            Όσο για το "κύκνειο άσμα" που αναφέρει ο Υπουργός μάλλον δείχνει να μην έχει καταλάβει ότι δικό του "κύκνειο άσμα" αποτελούν οι αντιεκπαιδευτικές πολιτικές που εφαρμόζει και θα πρέπει να γνωρίζει ότι η στιγμή της δικής του αξιολόγησης από τους εκπαιδευτικούς και τον ελληνικό λαό πλησιάζει.
            Καλούμε κάθε συνάδελφο και συναδέλφισσα να κάνει προσωπική του υπόθεση τη συλλογή υπογραφών.
            Τα μέλη των Δ.Σ. των Συλλόγων εκπαιδευτικών Π.Ε. να οργώσουν τις σχολικές μονάδες για την ενημέρωση όλων των συναδέλφων.         
ΑΠΟ ΤΗ
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.

Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014

Επιμήκυνση του σχολικού έτους Εξετάζει το υπουργείο Παιδείας

Την επιμήκυνση του σχολικού έτους εξετάζει το υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με δηλώσεις του Κ. Αρβανιτόπουλου σε κυριακάτικη εφημερίδα.
Ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος Ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος «Πιστεύω ότι περισσεύουν οι αργίες. Οι μαθητές πρέπει να μάθουν περισσότερα και καλύτερα. Γι΄αυτό χρειάζεται πέραν της εμβάθυνσης του μαθήματος, η επιμήκυνση του σχολικού έτους. Τα δημοτικά μας κάνουν μάθημα 170 ημέρες και τα γυμνάσια και λύκεια 150. Άλλωστε, ιδιαίτερα στο Λύκειο, περισσότερες ημέρες στο σχολείο σημαίνει λιγότερες ώρες στο φροντιστήριο», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας.

Εξάλου, για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών τονίζει ότι «όχι μόνο θα προχωρήσει, αλλά και επιταχυνθεί». «Θεσμοθετήσαμε έπειτα από 30 χρόνια την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αλλά και του εκπαιδευτικού έργου.Οι αντιδράσεις είναι το κύκνειο άσμα μίας συντεχνίας και όχι της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών που την επιζητούν» επισημαίνει.
 
Για τις πανελλαδικές εξετάσεις ο κ. Αρβανιτόπουλος επαναλαμβάνει ότι «οι αλλαγές συνολικά εφαρμόζονται από τη φετινή Α' Λυκείου», ενώ για τα σχολικά εγχειρίδια και τις πιθανές αλλαγές δηλώνει: «η βασική αλλαγή είναι ότι τα σχολικά εγχειρίδια, αλλά και η διδακτέα ύλη, πλέον θα δομούνται με κριτήριο τι χρειάζεται να μάθει ο μαθητής και όχι τι χρειάζεται να διδάξει ο καθηγητής για να συμπληρώσει τις ώρες του. Ιδιαίτερα τώρα που αποσυνδέσαμε την οργανικότητα από τις ώρες διδασκαλίας»
ΠΗΓΗ:

26-01-14 Συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, στην εφημερίδα “Πρώτο Θέμα”



                                                                                                              Δελτίο Τύπου
ypdvmth thumb other250 0Συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, στην εφημερίδα “Πρώτο Θέμα”
Σχεδιάζουμε εμβάθυνση Μαθήματος και Επιμήκυνση σχολικού έτους
Η αξιολόγηση θα προχωρήσει και θα επιταχυνθεί

Το θέμα με τη διαθεσιμότητα έχει τελειώσει για το Υπουργείο Παιδείας;
Τέθηκαν σε διαθεσιμότητα 1.165 διοικητικοί και 1.870 εκπαιδευτικοί.  Από αυτούς έχουμε ήδη επανατοποθετήσει 1.404 εκπαιδευτικούς. Μέσα από τη διαδικασία της ενδο-ιδρυματικής και δια-ιδρυμματικής κινητικότητας προχωρούμε για τους υπόλοιπους, εκεί που χρειάζεται. Σε κάθε περίπτωση, αυτή η επώδυνη δοκιμασία στοχεύει σε καλύτερα στελεχωμένα ιδρύματα. Αυτό επιδιώκουμε.

Ναι, αλλά οι φοιτητές στα Πανεπιστήμια έχασαν ώρες μαθημάτων.
Αυτό συνέβη μόνο στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο και σε κάποια Τμήματα του Μετσοβίου. Όπου χάθηκαν μαθήματα, όμως, θα αναπληρωθούν, προκειμένου να συμπληρωθούν οι απαραίτητες διδακτικές ώρες, ακόμη και αν χρειαστεί να γίνουν μαθήματα μέχρι τον Αύγουστο.

Παρά ταύτα παρατηρείται  μια σύγκρουση Πρυτανικών Αρχών και Συμβουλίων Ιδρυμάτων.
Τόσο οι Πρυτανικές Αρχές όσο και ορισμένα Συμβούλια, ζητούν αλλαγές στο νόμο. Ας ασκήσουν τις αρμοδιότητές τους και μετά από μια εύλογη περίοδο θα αξιολογήσουμε εάν χρειάζονται βελτιώσεις.

Ο ΣΥΡΙΖΑ σας κατηγορεί ότι και το σχέδιο ΑΘΗΝΑ και οι υπόλοιπες μεταρρυθμίσεις σας είναι  μνημονιακές πολιτικές. Είναι αλήθεια αυτό;    
Οι μεταρρυθμίσεις υπαγορεύθηκαν από την ανάγκη αναδιάταξης συνολικά του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Γιατί εάν  βαδίζεις στο ίδιο μονοπάτι θα καταλήγεις στο ίδιο αδιέξοδο.

Και αυτό το μονοπάτι, κατά τη γνώμη σας, που οδηγούσε;
Στην ανεργία, στην υποαπασχόληση και στην ετεροαπασχόληση. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα χωρίς στρατηγική ήταν αντιπαιδαγωγικό και αντιαναπτυξιακό.  Και αυτό είναι μία από τις βασικότερες αιτίες της κρίσης που βιώνουμε σήμερα.

Οι αλλαγές σας ποιο στρατηγικό στόχο υπηρετούν;
Το εκπαιδευτικό σύστημα, από το νηπιαγωγείο έως το Πανεπιστήμιο να εφοδιάζει τη νέα γενιά με γνώσεις και δεξιότητες, που θα πολλαπλασιάζουν τους εθνικούς πόρους εξασφαλίζοντας στους πολίτες ευκαιρίες ζωής και στη χώρα ανάπτυξη.

Αυτό αλλάζει, και πως;
Καταρχάς εντάσσοντας όλες τις αλλαγές σε ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό και στοχοθεσία. Η αναδιάταξη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης - η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μας και του εκπαιδευτικού έργου - η αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος του Γυμνασίου και του Λυκείου - η καθολική εφαρμογή του θεσμού των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων - η κατοχύρωση του θεσμού των δημόσιων Προτύπων Πειραματικών σχολείων -το νέο Γενικό Λύκειο – η ριζική αναβάθμιση του Επαγγελματικού Λυκείου με την καθιέρωση του θεσμού της «Μαθητείας» - η δωρεάν δημόσια για όλους Επαγγελματική Κατάρτιση, είναι αλλαγές που προσδίδουν παιδαγωγικό και αναπτυξιακό χαρακτήρα στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Άρα το ζήτημα δεν είναι οι πόροι και η χρηματοδότηση;
Μπορούμε να κάνουμε πολλά με λίγα χρήματα, διορθώνοντας τα στρεβλά του συστήματος.

Δηλαδή, για παράδειγμα;
Η αξιολόγηση των σχολικών εγχειριδίων και ο εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης, η ένταξη του Μαθήματος της Πληροφορικής με εστίαση στην Αλγοριθμική ως Μάθημα Γενικής Παιδείας στη Β’ και Γ’ Λυκείου ή το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας και της Φιλοσοφίας, η ενίσχυση των θετικών επιστημών, τόσο στο Γυμνάσιο όσο και στο Λύκειο, και στον αριθμό των εισακτέων στα Ανώτατα Ιδρύματα είναι αλλαγές που κάναμε, αλλαγές δομικές χωρίς κόστος.      

Στα σχολικά εγχειρίδια τι σκοπεύετε να αλλάξετε;
Η βασική αλλαγή είναι ότι τα σχολικά εγχειρίδια, αλλά και η διδακτέα ύλη, πλέον θα δομούνται με κριτήριο τι χρειάζεται να μάθει ο μαθητής και όχι τι χρειάζεται να διδάξει ο καθηγητής για να συμπληρώσει τις ώρες του. Ιδιαίτερα τώρα που αποσυνδέσαμε την οργανικότητα από τις ώρες διδασκαλίας.

Το νέο Γενικό Λύκειο είναι ιδιαιτέρως απαιτητικό. Αυτό δεν θα αυξήσει τις ανάγκες για φροντιστήρια ;
Το Γενικό Λύκειο έχει αυξημένες απαιτήσεις από τους μαθητές με παράλληλη προετοιμασία τους μέσα στο σχολείο ακυρώνοντας το φροντιστήριο στη πράξη.  Μειώσαμε τα μαθήματα εισαγωγής από 6 σε 4 και αυξήσαμε τις ώρες διδασκαλίας τους από 14 ώρες σε 20 εβδομαδιαίως. Εμείς ενισχύουμε το κύρος και την αποδοτικότητα του Δημόσιου Σχολείου, αλλά πρέπει και οι γονείς να το εμπιστευτούν.

Οι αλλαγές ισχύουν από φέτος;
Φυσικά. Έχω δηλώσει ότι ο Νόμος 4186/13 για το Γενικό Λύκειο, το Επαγγελματικό Λύκειο θα εφαρμοστεί πλήρως. Δουλεύουμε σκληρά πάνω στο προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα, το οποίο τηρείται.

Αυτό αφορά και την Τράπεζα Θεμάτων και τον Οργανισμό των εξετάσεων;
Τόσο η Τράπεζα Θεμάτων, που έχει στόχο να εξαντλούν όλοι οι εκπαιδευτικοί την διδακτέα ύλη, ώστε να μην υπάρχουν μαθησιακά κενά και ανισότητες ανάμεσα στα παιδιά, όσο και ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων, που έχει στόχο  το συντονισμό και τον έλεγχο των διαδικασιών προχωρούν κανονικά.

Πρακτικά τι σημαίνει αυτό για τους μαθητές;
Δεν αλλάζει τίποτα στις Πανελλαδικές και εφέτος και του χρόνου. Οι αλλαγές, συνολικά, εφαρμόζονται από τη φετινή  Α’ Λυκείου.  Τα μισά θέματα στα οποία θα εξεταστούν στις προαγωγικές προς τη Β’ Λυκείου θα αντληθούν  από την Τράπεζα Θεμάτων. Ο καθηγητής τους που έχει και την ευθύνη της βαθμολόγησης όλων των θεμάτων, θα επιλέξει τα άλλα μισά.

Προτίθεστε να αλλάξετε και τη διάρκεια του σχολικού έτους;
Πιστεύω ότι περισσεύουν οι αργίες. Οι μαθητές πρέπει να μάθουν περισσότερα και καλύτερα. Γι’ αυτό χρειάζεται πέραν της εμβάθυνσης του μαθήματος η επιμήκυνση του σχολικού έτους.  Τα Δημοτικά μας κάνουν μάθημα 170 ημέρες και τα Γυμνάσια και τα Λύκεια 150.  Άλλωστε, ιδιαίτερα στο Λύκειο, περισσότερες ημέρες στο σχολείο σημαίνει λιγότερες ώρες στο φροντιστήριο.

Τελικά αποδυναμώσατε, όπως σας κατηγορούν, ή ενδυναμώσατε, όπως ισχυρίζεστε τα ΕΠΑΛ και τα ΙΕΚ;
Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Ενώ πέρσι φοιτούσαν 5.500 σπουδαστές στα Δημόσια ΙΕΚ φέτος φοιτούν 12.500. Οι μαθητές των ΕΠΑΛ ήταν 22.000 και πέρσι και φέτος. Και δεν προσθέτω τους 30.000 πολίτες που φοιτούν στα νεοσύστατα  Κέντρα Διά Βίου Μάθησης από τον Σεπτέμβριο του 2013.

Ποιο είναι το μέλλον της τεχνικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Ελλάδα;
Όλες οι προσπάθειές μας συντείνουν να γίνει η επαγγελματική εκπαίδευση επιλογή. Επιδιώκουμε και πετυχαίνουμε νέους προσανατολισμούς για τη Νέα Γενιά. Τόσο με το νέο Επαγγελματικό Λύκειο, όσο και με το θεσμό της «Μαθητείας», με τα Δημόσια ΙΕΚ, με την ίδρυση των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης, με το Σχέδιο Νόμου για την Έρευνα και την Τεχνολογία και με το Εθνικό Σχέδιο για τη Μαθητεία 2014-2020, διαμορφώνουμε τις συνθήκες ενός ανταγωνιστικού ανθρώπινου δυναμικού σε Ελλάδα και Ευρώπη.

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων. Θα προχωρήσει;
Θεσμοθετήσαμε έπειτα από 30 χρόνια την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αλλά και του εκπαιδευτικού έργου. Όχι μόνο θα προχωρήσει, αλλά και θα επιταχυνθεί. Οι αντιδράσεις είναι το κύκνειο άσμα μίας συντεχνίας και όχι της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών που την επιζητούν.

Αλλαγή στο καλύτερο ήταν να καταργήσετε το νόμο Διαμαντοπούλου δίνοντας «φιλί ζωής» στους Πρυτάνεις;
Σε εμένα το λέτε που για πρώτη φορά έστειλα Πρύτανη στο Πειθαρχικό; Και ποιός σας είπε ότι καταργήσαμε το Νόμο; Κόψαμε γόρδιους δεσμούς ανεφάρμοστων διατάξεων και με την ηλεκτρονική ψηφοφορία εφαρμόσαμε το Νόμο που έμενε ενάμιση χρόνο στα χαρτιά.

Γιατί; Tα Συμβούλια των ΑΕΙ, που καθιέρωσε η κα. Διαμαντοπούλου δεν είχαν εκλεγεί; 
Όχι, δεν είχαν εκλεγεί. Και τα 24 Πανεπιστήμια συγκρότησαν Συμβούλια, με διαδικασίες εκλογής των μελών τους, μετά το Νόμο, που έφερα στη Βουλή  τον Αύγουστο του 2012.

Ναι, αλλά παρατάθηκε η θητεία των Πρυτάνεων;
Παράταση θητείας δεν έδωσα σε κανέναν. Ο ν.4009 δεν επέτρεπε σε νόμιμα εκλεγμένους πρυτάνεις, να εξαντλήσουν την τετραετή θητεία τους, με το πρόσχημα της αλλαγής αρμοδιοτήτων και του τρόπου εκλογής τους. Εμείς τους επιτρέψαμε να ολοκληρώσουν τη θητεία τους, αλλά μέσα στο νέο θεσμικό πλαίσιο εφαρμόζοντας έτσι το νέο νόμο.

Ποιά είναι τα αποτελέσματα της εφαρμογής του νόμου στα ΑΕΙ;
Αποδείξαμε ότι το Ελληνικό Πανεπιστήμιο μπορεί να λειτουργεί σύμφωνα με τους κανόνες της διεθνούς πρακτικής, όπως τα Συμβούλια Ιδρυμάτων, τηρώντας ταυτόχρονα τους δημοσιονομικούς κανόνες.

Οι Πρυτάνεις πάντως, σας κατηγορούν, ότι αντί για δημοσιονομική εξυγίανση περικόψατε ασφυκτικά την κρατική χρηματοδότηση…
Και όταν δίναμε περισσότερα πάλι τα ίδια έλεγαν. Σημασία δεν έχει πόσα δίνεις, αλλά που πάνε και εάν πιάνουν τόπο.   Με οικονομική εξυγίανση, χρηστή και αποτελεσματική διοίκηση, μπορείς να νοικοκυρέψεις τα οικονομικά και να έχεις καλύτερα αποτελέσματα.

Και τη σίτιση;
Για τη σίτιση από  το 2012 και μετά η χρηματοδότηση δεν έχει μειωθεί ούτε ένα ευρώ.

Για το Σχέδιο Αθηνά κατηγορηθήκατε, όμως, ότι υποχωρήσατε σε πιέσεις και έτσι δεν έκλεισαν όσα Τμήματα ή Ιδρύματα έπρεπε.
Αμετροεπής κριτική. Αυτοί που θεωρούσαν λογικό επί μια εικοσαετία να ιδρύονται Πανεπιστήμια και ΤΕΙ σε μια νύκτα, τώρα απαιτούν να «σβήνονται» από τον χάρτη με την ίδια ταχύτητα και προχειρότητα.

Τελικά πόσα Τμήματα και Ιδρύματα λιγότερα έχουμε πλέον, μετά την εφαρμογή του Σχεδίου;
Συγχωνεύσαμε 4 Ιδρύματα και 123 Τμήματα, με στόχο να έχουμε ισχυρότερα Ιδρύματα και Τμήματα, να συνδέσουμε τον ακαδημαϊκό με τον αναπτυξιακό χάρτη της χώρας και να δίνουμε πτυχία με αντίκρισμα.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Παιδική φτώχεια και πελατειακό σύστημα

 Της Μαρίας Μέξη
Σε υπόμνημά τους που κατέθεσαν στη Βουλή κατά την επίσκεψή τους στο Κοινοβούλιο τον περασμένο Οκτώβριο, δεκατρείς δάσκαλοι του 62ου Δημοτικού Σχολείου της Πάτρας, έγραψαν τα εξής:
«Η καθημερινότητα στο σχολείο άλλαξε. Κάθε πρωί οι αφηγήσεις των παιδιών δεν έχουν να κάνουν με τι είδαν, τι άκουσαν από τον κόσμο, αλλά με τις οικογενειακές καταστάσεις που βιώνουν. Την ανέχεια, την ανεργία, την απόλυση. Στα διαλείμματα τα παιδιά δεν έχουν μαζί τους ένα κουλούρι, το μεσημεριανό στο ολοήμερο για κάποια είναι μια φέτα ψωμί».
Αυτή την εικόνα επιβεβαιώνουν όλα τα διαθέσιμα στοιχεία. Ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, στην έκθεσή του για το 2012 έγραψε:
«... η φτώχεια φαίνεται να μετατοπίζεται από την ομάδα των ηλικιωμένων προς την ομάδα των νεότερων ζευγαριών με παιδιά αλλά και προς τους νέους εργαζόμενους… Το πρόβλημα της προστασίας των παιδιών από τις χειρότερες συνέπειες της οικονομικής κρίσης θα πρέπει πλέον να αντιμετωπίζεται ως ένα από τα πιο επείγοντα ζητήματα δημόσιας πολιτικής στην Ελλάδα».
Η παιδική φτώχεια είναι το πιο σημαντικό πολιτικό ζήτημα σήμερα. Και όμως, το πολιτικό σύστημα το αγνοεί επιδεικτικά. Η εκκωφαντική σιωπή των κυρίαρχων σήμερα κομμάτων είναι άλλη μια απόδειξη της αδυναμίας τους να ακούσουν, να διδαχθούν και εν τέλει να κυβερνήσουν για το συμφέρον των πολλών.
Το πρόβλημα είναι γνωστό σε όσους από εμάς ασχολούμαστε με την κοινωνική πολιτική. Το σύστημα κοινωνικής προστασίας στη χώρα μας, σε αντίθεση με όλα τα ευρωπαϊκά, δεν προβλέπει ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα. Προβλέπει ένα ελλιπέστατο επίδομα ανεργίας και ελάχιστη στήριξη στέγασης, η οποία πρόσφατα καταργήθηκε. Ετσι μόνο 14% των ανέργων λαμβάνουν βοήθεια από το κράτος, ενώ σε άλλες χώρες είναι 100%. Αν και κάποιες προσπάθειες είχαν γίνει κατά καιρούς, τόσο το ΠαΣοΚ όσο και η Νέα Δημοκρατία αρνήθηκαν να διαθέσουν χρήματα για την πραγματική και σίγουρη ενίσχυση των φτωχών με κοινωνικά επιδόματα για όλους όσους τα χρειάζονται. Η φτώχεια στην Ελλάδα είναι ακόμα ζήτημα ατόμων και οικογενειών, όχι ζήτημα αλληλεγγύης. Η Ελλάδα έτσι είναι όχι μόνο από τις πιο άνισες στην Ευρωζώνη αλλά και η μόνη που οι κυβερνήσεις της συστηματικά αρνήθηκαν να στηρίξουν τους αδυνάτους με προνοιακά επιδόματα. Τα δισεκατομμύρια που δανείστηκαν και ξόδεψαν οι κυβερνήσεις μας, πήγαν αλλού.
Το αποτέλεσμα είναι ότι

Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2014

Οριακή πρωτιά του ΣΥΡΙΖΑ έναντι της ΝΔ, σε δύο νέες δημοσκοπήσεις

Πρωτιά με οριακή διαφορά 0,6% δίνει στον ΣΥΡΙΖΑ δημοσκόπηση της Alco που δημοσιεύει το Πρώτο Θέμα. Στην πρόθεση ψήφου ο ΣΥΡΙΖΑ συγκεντρώνει το 22,2%, η ΝΔ 21,6%, η Χρυσή Αυγή 7,7%, το ΠΑΣΟΚ 4,7%, το ΚΚΕ 4,6%, οι ΑΝΕΛ 4,3% και η ΔΗΜΑΡ 3,2%. Το 33% θεωρεί πιο αξιόπιστο ως πρωθυπουργό τον Αντώνη Σαμαρά έναντι του 27% που θεωρεί τον Αλέξη Τσίπρα.

Την ίδια ώρα, σε δημοσκόπηση της Metron Analysis που δημοσιεύει το Έθνος της Κυριακής, στην πρόθεση ψήφου ο ΣΥΡΙΖΑ προηγείται με 0,8% συγκεντρώνοντας το 20,5% έναντι 19,7% της ΝΔ. Ακολουθεί η ΧΑ με 6,9%, το ΠΑΣΟΚ με 4,3%, το ΚΚΕ με 3,4%, οι ΑΝΕΛ με 3,2% και η ΔΗΜΑΡ με 2,5%. Η αδιευκρίνιστη ψήφος φτάνει στο 32,7%. Ο Αντώνης Σαμαράς θεωρείται από το 31% ως καταλληλότερος για πρωθυπουργός, έναντι 16% που επιλέγει τον Αλέξη Τσίπρα. 


ΠΗΓΗ:amna logo

Τα σχολεία του asperger

Ανδρέας Ζαμπούκας 
Του Ανδρέας Ζαμπούκα
Photo: magda wolna/Flickr
Tο πρόσφατο περιστατικό σχολικής βίας στην Άρτα, αποτελεί ευκαιρία για προβληματισμό. Όχι βέβαια, για απόδοση ευθυνών από τον ανεύθυνο λόγο της δημόσιας φλυαρίας. Άλλωστε ξέρουμε πολύ καλά πώς διαστρεβλώνονται οι αφηγήσεις των εμπλεκόμενων που επιθυμούν διακαώς τη θυματοποίησή τους. Δεν είναι δυνατόν να γνωρίζουμε ούτε πώς ακριβώς έγινε ούτε και αν το γεγονός άξιζε να γίνει είδηση.
Εκείνο που με βεβαιότητα ξέρουμε, είναι ότι τέτοιες περιπτώσεις κι ακόμα χειρότερες, συμβαίνουν καθημερινά στα σχολεία. Ότι η βία είναι φαινόμενο των διαλυμένων σχολικών κοινοτήτων, με ευθύνη των ανθρώπων που ανέλαβαν να τις διοικήσουν. Επειδή η δημοσιότητα δίνεται περισσότερο σε άλλους «θιάσους» πολιτικού αμοραλισμού, δεν σημαίνει πως οι ζωές των καθηγητών και των μαθητών στα σχολεία, είναι ρόδινες. Κάθε λεπτό που περνάει, κάθε διδακτική ώρα, κάθε μέρα, κάποιοι άνθρωποι γίνονται πιο δυστυχισμένοι, πιο αδιάφοροι, πιο «αυτιστικοί». Γιατί υφίστανται τις τραγικές επιπτώσεις ενός αυταρχικού συστήματος λαϊκιστικής διαχείρισης, που υποθάλπει και συντηρεί όλα τα είδη βίας που μπορεί να φανταστεί κανείς. Από την ψυχολογική, τη λεκτική, μέχρι και την άκρως εγκληματική. Ας δοκιμάσει μία επιτροπή του Υπουργείου, με εντολή Εισαγγελέα, να ψάξει αιφνιδιαστικά τους μαθητές. Θα εκπλαγούν οι πάντες από τους σουγιάδες που θα μαζέψουν. Από την άλλη, ας οριστεί μια ομάδα ειδικών να εξετάσει, με σοβαρότητα, την ψυχολογική κατάσταση των διδασκόντων. Σε τι ποσοστό άραγε ανάγονται οι άνθρωποι που λαμβάνουν καθημερινά φαρμακευτική υποστήριξη, με προβλήματα διαταραχής;
Η κατάσταση είναι σοβαρή. Μαθητές και καθηγητές είναι πλέον, επικίνδυνοι ο ένας για τον άλλον, σχηματίζοντας τέσσερα ζεύγη ψυχαναγκαστικής συμμετρίας. Μαθητές εναντίον μαθητών, καθηγητές εναντίον μαθητών, καθηγητές εναντίον καθηγητών και μαθητές εναντίον καθηγητών. Οπουδήποτε η σχολική κοινότητα χάνει τον έλεγχο, όλοι μισούν όλους και απελευθερώνουν αναισθησία και βαρβαρότητα. Μου θυμίζουν πλέον, τους αυτιστικούς με σύνδρομο asperger, που έχουν χάσει την ενσυναίσθηση και τη δυνατότητα της ποιοτικής κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Οι άνθρωποι με AS συγκρίνουν τους γύρω τους μόνο με το είδωλό τους και δεν μπορούν να αντιδράσουν στα ερεθίσματα του κοινωνικού τους περιβάλλοντος. Αδιαφορούν για τα συναισθήματα των άλλων και κρατούν αποστάσεις από οτιδήποτε δεν αφορά άμεσα τον εαυτό τους. Με λίγα λόγια, πρόκειται για ένα είδος αυτισμού που απομονώνει το άτομο και το εγκλωβίζει, μέσα στα τείχη που ο ίδιος κατασκεύασε γύρω του.
Ήταν επόμενο να φτάσουμε εδώ. Μάλλον, βιώνουμε την αποσύνθεση μιας κατακερματισμένης, «αυτιστικής» πλέον, κοινωνίας που διαλύεται. Και το σχολείο είναι δείγμα πολιτικό και ασφαλώς κοινωνικό. Η αυταρχική μεθοδολογία της τυποποίησης, του στείρου ανταγωνισμού και της ελευθεριότητας σε κανόνες και θεσμούς δημιούργησαν τον «μαθητή-asperger». Από την άλλη, η απουσία σωστής αξιολόγησης, η ανεύθυνη επιλογή από επετηρίδες, το τεράστιο έλλειμμα προστασίας και η απαράδεκτη διοίκηση, γέννησαν τον «δάσκαλο- asperger». Έτσι λοιπόν, και οι δύο βασανίζονται σ΄ ένα αρρωστημένο περιβάλλον, στραγγίζοντας τις ψυχές τους από συναισθήματα και τα μυαλά τους από ιδέες και δημιουργικότητα. Σαπίζουν καθημερινά οι συνειδήσεις των ανθρώπων στα σχολεία. Γι΄ αυτό οι πάντες περιμένουν πότε θα έρθει η ώρα ν΄ ανοίξει η πόρτα να φύγουν. Ο μαθητές για να βρίσουν και οι καθηγητές να γυρίσουν σπίτι και να εκτονωθούν με τις «τρελές» αφηγήσεις τους, για τις γκάφες των συναδέλφων.
Με ποια βία να πρωτοασχοληθούμε και πού να αποδώσουμε ευθύνες; Στην αντιπνευματικότητα του δασκάλου, στο χαμηλό επίπεδο των οικογενειών ή στην απαράδεκτη διεύθυνση των σχολείων; Όλα μαζί, πάνε πακέτο. Όταν δεν υπάρχουν κανόνες και αυστηρή προσήλωση σε αρχές, οι άνθρωποι χάνουν την επαφή με την ομορφιά, τις αξίες και τη χαρά της δημιουργίας. Και μετά έρχεται η βία, ως αντίδραση. Ποια διεύθυνση, ποιο Υπουργείο υποστήριξε ποτέ τον δοκιμαζόμενο δάσκαλο που υφίσταται τη χειρότερη βία στο μάθημά του; Όταν ο μαθητής δεν μαθαίνει ποτέ του ποια είναι τα όρια, καταστρέφεται πρώτα ο ίδιος και μετά η ψυχική υγεία του καθηγητή του. Ποια πολιτική διοίκηση έστειλε σπίτι του τον ανήμπορο και ακατάλληλο δάσκαλο που ασκεί βία και φόβο στους μαθητές του, ακόμα και με τη γραφικότητά του;
Δυστυχώς, τα σχολεία αποτελούν μια καλή και ξεκάθαρη εικόνα ολόκληρης της ελληνικής πραγματικότητας, φτιαγμένη στα «εργαστήρια» του πολιτικού μας συστήματος. Κι όσο για τους «κακούς» δασκάλους ή τους «ανεύθυνους» μαθητές, μη σπεύδετε μαζί με τα μίντια, να τους καταδικάσετε. «Ιδιαίτεροι» είναι, συναισθηματικά «ανάπηροι» και «αυτιστικοί» που χρειάζονται βοήθεια και «συμπόνια»... Απροστάτευτοι και έκθετοι στην ανασφάλεια που αναπαράγει το πελατειακό σύστημα του νεποτισμού και της αδιαφορίας.

ΠΗΓΗ:

Η Ελλάδα της κρίσης... πετάει φαγητό στον κάδο

ΕΡΕΥΝΑ

Παρατηρώντας τους πελάτες του να τρώνε στον πρωινό μπουφέ, ο ιδιοκτήτης μεγάλης ξενοδοχειακής μονάδας σε παραθεριστική περιοχή της χώρας αποφάσισε να κάνει ένα πείραμα: Μέτρησε για κάποιες ημέρες τη συνήθη ποσότητα φαγητού που άφηνε στο πιάτο της μια τετραμελής οικογένεια Ελλήνων και τη συνέκρινε με τη μέση ποσότητα μιας οικογένειας από χώρες της Βόρειας Ευρώπης.

Η Ελλάδα της κρίσης... πετάει φαγητό στον κάδο
Τα αποτελέσματα δικαίωσαν την περιέργειά του:

Καλπάζοντας μόνος χιλιάδες μίλια (Quian Li Zou Dan Qi), Ζάνγκ Γιμού, Κίνα-Ιαπωνία-Χονγκ Κόνγκ, 2005

Κυριακές στο πανί
Ώρα προβολών: 8.30 μ.μ.
Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δημήτρης Χατζής»
Είσοδος Ελεύθερη 
Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014
Καλπάζοντας μόνος χιλιάδες μίλια
(Quian Li Zou Dan Qi), Ζάνγκ Γιμού, Κίνα-Ιαπωνία-Χονγκ Κόνγκ, 2005
Περιληπτικά για την ταινία, ο ειδικός συνεργάτης του Πνευματικού Κέντρου, κινηματογραφιστής Παναγιώτης Κράββαρης γράφει:

Γιώργος Γάκης & Troublemakers, Viva Elvis



 
Μετά την επιτυχία της πρώτης παράστασης Viva Elvis”, (η οποία αναφέρεται στη ζωή και το μουσικό έργο του ELVIS PRESLEY), που πραγματοποιήθηκε στα Ιωάννινα τον Ιούλιο του 2013 στο υπαίθριο θέατρο της Ε.Η.Μ., ο Γιώργος Γάκης με τους Troublemakers και τους συνεργάτες τους, την παρουσιάζουν ξανά, αυτή τη φορά στην αίθουσα «Βασίλειος Πυρσινέλλας» του Πνευματικού Κέντρου Δήμου Ιωαννιτών, το Σάββατο 25 Ιανουαρίου, στις 9 το βράδυ.
       Η γλαφυρή και άμεση – σε πρώτο πρόσωπο- αφήγηση, σε συνδυασμό με τα άρτια videos, που προβάλλονται καθ’ όλη τη διάρκεια του show, δίνουν τη θέση τους διαδοχικά σε 40 τραγούδια παιγμένα με τον καλύτερο τρόπο live από τον Γιώργο Γάκη, τους Troublemakers, ένα κουαρτέτο πνευστών και δύο εξαιρετικές τραγουδίστριες στα φωνητικά (συνολικά 11 μουσικοί) καλύπτοντας έτσι όλο το μουσικό φάσμα του Elvis, από το 1956 έως το 1977. Σε συγκεκριμένα κομμάτια η Βίκυ Γκούμα με την ομάδα της, έχει αναλάβει τις χορογραφίες, τη σκηνοθεσία επιμελείται η γνωστή ηθοποιός Ναταλία Μίγδου ενώ στα φωνητικά είναι οι Ζωή Ευαγγέλου και Ανθή Σταύρου. Στον εναλλακτικό ρόλο έκπληξη του Elvis ο Θύμιος Μάντζιος.
            Ο Γιώργος Γάκης έχοντας μία μακροχρόνια και αμετάβλητη πορεία στα rock μουσικά δρώμενα της χώρας, καθώς και σημαντικές συνεργασίες, όπως με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου, δημιούργησε με τη Julie Massino τους Troublemakers το Μάιο του 1993. Σήμερα ζει στα Γιάννενα όπου παράλληλα με τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες, συνεχίζει να κάνει εμφανίσεις σε όλη τη χώρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι μαζί με το συγκρότημά του τους Troublemakers έχουν παίξει σχεδόν σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας κάνοντας περισσότερα από 1000 live δημιουργώντας ένα φανατικό κοινό. 
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.