Δευτέρα 16 Ιουνίου 2014

T a b u l a R a s a. Αίτιο ή αποτέλεσμα του ελληνικού πολιτικού αμοραλισμού;

Του Χρήστου Παπαδημητρίου.

        Κοινωνιολόγου-Οικονομολόγου.

        Πρόεδρου ΤΚ Πύργου-Κόνιτσας.                                                            

*T a b u l a   R a s a.

Αίτιο ή αποτέλεσμα του ελληνικού πολιτικού αμοραλισμού;


Με αφορμή την επικείμενη εκλογή Προέδρου Της Ελληνικής Δημοκρατίας και την ανήκεστο «πολιτική ίωση» των επαγγελματιών της πολιτικής να τους απασχολεί η διαδικασία μόνο ως αριθμητικό μέγεθος, και να αδιαφορούν πλήρως για το τι σημαίνει αυτό το «παιχνίδι» τους για την αξιοπιστία του θεσμού για τον οποίο δήθεν κόπτονται.
Και βέβαια σε σχέση και με το μέγεθος της εκλογικής αποχής, η οποία από όρος της πολιτικής διαδικασίας εξελίχτηκε με «ακούσιες τεχνικές» και μεθόδους σε θέση της προβοκατόρικης συζήτησης όσον αφορά το από πού αντλεί δύναμη και νομιμοποίηση ο φασισμός.
Βεβαίως εσύ αγαπητέ αναγνώστη γνωρίζεις την πραγματικότητα, ότι τον Γιάννη Aγιάννη τον έσπρωξε η πείνα στο κλέψιμο της φρατζόλας, και βεβαίως ότι τον έλληνα και σημερινό Γιάννη Aγιάννη σπρώχνει στους κόλπους της αντίδρασης η αδυναμία του χορτάτου να καταλάβει τι σημαίνει πείνα, και δυστυχώς η αδυναμία των “φερόμενων” ως δημοκρατών  να εξηγήσουν γιατί απλά ενεργούν εν λευκώ στις επιταγές τρίτων.


Είναι σαφές ότι το πραγματικό γεγονός που προκαλεί ανησυχία δεν είναι τα όποια ποσοστά αποχής του εκλογικού σώματος, αλλά πρωτίστως η ηλικιακή διάρθρωση των πολιτών που στέκονται με αρνητική διάθεση απέναντι στο θεμελιώδες μέγεθος της Δημοκρατίας, αυτό της εκλογικής διαδικασίας.

Η αποχή αναμφίβολα αποτελεί ανάχωμα για την εξέλιξη της Δημοκρατίας, αν μείνουμε δε στην επί σκοπώ αριθμολογία, στην ανόητη και πολλές φορές «κατευθυνόμενη και προβοκατόρικη κουβέντα» στα κανάλια, και στην επιφανειακή άποψη «περί καναπέδων», τότε ελλοχεύει ο κίνδυνος της κοινωνικοποίησης σε αντιδημοκρατικές συμπεριφορές, τις οποίες η δημοκρατία των ηλικιωμένων από κάθε άποψη πολιτικών δεν θα μπορέσει να τιθασεύει, με απρόβλεπτες συνταγματικές συνέπειες στο εγγύς μέλλον.

Η ανεξέλεγκτη πολιτική συμπεριφορά που δημιούργησε, αυτή την προβληματική είναι ίσως η πρώτη φορά στην πολιτική ιστορία της χώρας μας, που οδηγεί αβίαστα στο συμπέρασμα η «πολιτική» να βάλλεται τόσο σφοδρά, και οι «πολιτικοί» να περιχαρακώνονται σε κλειστές κάστες και επαγγελματικές ομάδες με ότι αυτό συνεπάγεται μέσα και έξω από την Ελλάδα - να συμπεριφέρονται δηλ. ως να μην κατανοούν το εφιαλτικό τοπίο που προέκυψε από συγκεκριμένες «πολιτικές», όχι μόνο για την οικονομία, αλλά και για τον κοινωνικό ιστό γενικότερα, όπως για παράδειγμα η συμπεριφορά της αποχής από τις εκλογές αποτελεί καρκίνωμα για την επιβίωση και εξέλιξη του Δημοκρατικού μας Πολιτεύματος.

Θλιβερό το φαινόμενο της ανεπάρκειας των ανθρώπων της πολιτικής, αλλά καταγεγραμμένο πλέον με νούμερα, δεν είναι αυθαίρετο αυτό που προκύπτει ως συμπέρασμα ότι συμπεριφορές και πρακτικές αγγίζουν τα όρια της tabula rasa, υπό την έννοια της πολιτικής ενέργειας χωρίς πολιτική ευθύνη καθότι κατέστη η εκτελεστική εξουσία εκτελεστικό όργανο τρίτων θεσμικών και μη θεσμικών παραγόντων.

Επικίνδυνο όμως είναι ως φαινόμενο πολύ περισσότερο για την ανάπτυξη της Δημοκρατίας, τον πολιτικό μας βίο, η και πάλι καταγεγραμμένη άποψη στην συνείδηση των πολιτών ή σωστότερα των ενεργών πολιτών, των οποίων έχει με αυτές τις συμπεριφορές και πρακτικές των «πολιτικών» περιθωριοποιηθεί η πολιτική των προσωπικότητα, και αδρανοποιηθεί η πολιτική των σκέψη και άποψη, ότι η αποχή δεν είναι το αίτιο, αλλά το αποτέλεσμα μιας βαθειά νοσηρής κατάστασης στα πολιτικά πράγματα της χώρας.

Αν από εδώ δεν ξεκινήσει η επανατοποθέτηση και η ανάταξη των φθαρμένων πολιτικών συμπεριφορών η αποχή θα συνεχίζεται, αν δηλαδή δεν αλλάξουν τακτική να βλέπουν το δέντρο και όχι το δάσος, αν δηλαδή δεν αντιληφθούν ότι δεν είναι αναντικατάστατοι, αν δηλαδή δεν σταματήσουν να φυτεύουν δέντρα στην άμμο, αν δηλαδή δεν καταλάβουν ότι τα κόμματα έχουν λόγο ύπαρξης όταν έχουν αναφορές στο πεζοδρόμιο και στους πολίτες.

Αποτελεί κοινό τόπο επίσης ότι η αρνητική ή η θετική άποψη του πολίτη όσον αφορά τον πολιτικό αποτελεί βασική παράμετρο για την ποιότητα και την ανάπτυξη η συρρίκνωση της Δημοκρατίας.

Η πολιτική άποψη και σκέψη για να προαχθεί πρέπει να υφίσταται πολιτικός χώρος, για να υπάρχει πολιτικός χώρος απαιτείται να τον στηρίζουν πολιτικές οντότητες ήθους και δυναμικής, και με αυτή την δημοκρατική πραγματικότητα ο λαός μας έχει αποδείξει ότι συμφωνεί απολύτως, κατά συνέπεια τον αδικεί αυτή η διαχέουσα άποψη περί μη συμμετοχής στα της πολιτικής ενασχόλησης.

Η άσκηση της εξουσίας τα προηγούμενα χρόνια αγνόησε την πολιτική βούληση των πολιτών, η οποία διαμορφώνεται συνήθως με πολιτικές λόγων, ασκήθηκε πέρα και έξω από κάθε λογική, αγνοώντας επιδεκτικά η κατ άλλους προσβάλλοντας χαρακτηριστικά την κοινωνική επιταγή.

Αυτή η κατάσταση της πολιτικής αδιαφορίας του κόσμου εκ της πολιτικής συμπεριφοράς των πολιτικών, αποτελεί κατά την άποψη μου αρνητικό σύμπτωμα και ανασταλτικό παράγοντα της επιβίωσης και παραπέρα εξέλιξης της Δημοκρατίας

Αυτή η πολιτική αδιαφορία μετατρέπεται πολύ σύντομα με συγκεκριμένες ιστορικές μεθόδους και πολιτικές σε πολιτική διαμαρτυρία, σε πολιτική αλχημεία, σε πολιτικό και δημοκρατικό εκτροχιασμό.

Αν λοιπόν συνεχίσουν έτσι να διάγουν τον πολιτικό τους βίο με αλαζονεία και αμετροέπεια και συνεχίσουν να θεωρούν την παρουσία τους στην πολιτική αναντικατάστατη να βλέπουν το όποιο δέντρο και όχι το κοινωνικό δάσος και το τι συμβαίνει στο πεζοδρόμιο θα οδηγήσουν με μαθηματική ακρίβεια την δημοκρατία σε περιπέτειες.

Η παρατήρηση, και η περιγραφή του γεγονότος, σε ένα κείμενο που απευθύνεται σε πολίτες, ολοκληρώνεται συνήθως με πρόταση, δηλαδή δεν αρκεί για τον αναγνώστη, αλλά και για τον γράφοντα μόνο άποψη, η μόνο μακροσκελής περιγραφή και αναφορά.

Η πρόταση σαφής, ότι αν δεν επιχειρηθεί η πολιτική επανατοποθέτηση σε σχέση με το ποιο είναι το ζητούμενο ο «πολιτικός» και η επιβίωσή του, ή η «πολιτική», ο πολίτης θα επιμένει στην μη συμμετοχή, ο νέος να μην τον ενδιαφέρει το πολιτικό γίγνεσθαι, η αποχή να μεγαλώνει και το πιο επικίνδυνο η κοινωνία να μπολιάζεται με άκρως αντιδημοκρατικές παραφυάδες του τύπου των διάφορων «χρυσών και ελληνικών αυγών»

«Αυτό που δεν έπρεπε, και δεν πρέπει να ξανασυμβεί στο μέλλον είναι αυτή η αδιανόητη και αχαρακτήριστη προσβολή του πολιτικού μας υπόβαθρου, από τους ασχολούμενους με την πολιτική διαχείριση της εξουσίας, οι οποίοι αλαζονικά αγνόησαν και αγνοούν την θεμελιώδη αρχή της πολιτικής επιστήμης και ορολογίας ότι η «πολιτική» είναι μια συνεχής διαδικασία στο χρόνο εξέλιξης της Δημοκρατίας, και οφείλει ως εκ τούτου να την υπηρετεί έχοντας σήμερα ιδιαίτερα υπ όψιν του ότι η φαύλη διαχείριση των κοινών θα τον οδηγεί στο μέλλον εκεί που οδηγείται και ο πολίτης όταν παρανομεί, καθότι μια ευνομούμενη και σύγχρονα θεσμοθετημένη Δημοκρατία δεν μπορεί να προστατεύει με ειδικούς νόμους «μικρούς πολιτικούς» που επειδή βρέθηκαν στο χώρο της πολιτικής θεώρησαν και θεωρούν ότι η «Πολιτική» τελειώνει με τον «πολιτικό» .

*Ο τίτλος Τabula rasa υπονοεί την «λευκή διάθεση» για την εν λευκώ διαχείριση των ζητημάτων της ανάταξης της χώρας.

·         Η παραπάνω αναφορά αποτελεί κατά τίτλο και κείμενο πρώτη γραφή.

·         Επισημαίνεται για την αξιοπιστία εντύπου και γράφοντος.

·         Κείμενο στοχευόμενης γραφής στο θέμα «πολιτική εκτελεστική εξουσία», έχοντας υπ όψιν ότι άλλο πράγμα έχω την παραπάνω εξουσία, άλλο πράγμα την  ασκώ, και άλλο πράγμα τι με ενδιαφέρει από την άσκησή της



Ευχαριστώ θερμά.

Ατομική αξιολόγηση και σχολικοί σύμβουλοι: η έννοια της προσωπικής στάσης

Του Γιάννη Σταύρου*

Οποιοδήποτε σύστημα αξιολόγησης – ή και άλλων εκπαιδευτικών αλλαγών – εντάσσεται και ερμηνεύεται στο συγκεκριμένο κοινωνικό πλαίσιο για το οποίο θεσπίστηκε και το οποίο καλείται να υπηρετήσει. Κατά γενική ομολογία το πλαίσιο που διαμορφώνεται στην κοινωνία μας και στην εκπαίδευση είναι ιδιαίτερα αρνητικό (αφαίρεση δικαιωμάτων, περικοπές προσωπικού, υποχρηματοδότηση, συμπτύξεις σχολείων-τμημάτων, ανταγωνισμός, διαρκείς εξετάσεις, αριστεία κλπ.). Αυτό το νέο περιβάλλον καλείται το σχολείο και ο εκπαιδευτικός να υπηρετήσει και επομένως η αξιολόγηση εντασσόμενη σε αυτό το πλαίσιο λειτουργεί επικουρικά και ενισχυτικά ως προς αυτό.
    Ο ρόλος των σχολικών συμβούλων σε ένα τέτοιο περιβάλλον μεταλλάσσεται ραγδαία καθώς αυτοί μετατρέπονται από επιστημονικοί συνεργάτες-σύμβουλοι των εκπαιδευτικών σε ελεγκτές-αξιολογητές-επιθεωρητές. Γι’ αυτό και στις τάξεις των σχ. συμβούλων καταγράφεται έντονος προβληματισμός ο οποίος εκφράζεται με επιφυλάξεις, αντιρρήσεις ή/και αντιδράσεις, άλλοτε ανοιχτά (δημοσιεύσεις) άλλοτε ζωντανά σε διάφορες συναντήσεις. Ωστόσο δεν βρήκε συλλογική έκφραση από τα επιστημονικά και συνδικαλιστικά όργανα καθώς ούτε η Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων (ΠΕΣΣ) ούτε οι συνδικαλιστικές ομοσπονδίες (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ) είχαν ξεκάθαρη θέση ως προς τη στάση που έπρεπε να κρατήσουν οι σχολικοί σύμβουλοι. Η ΠΕΣΣ, εξάλλου, πριν λίγες μέρες με απόφαση του Δ.Σ. τάχθηκε κατ’ αρχήν θετικά για την αξιολόγηση, προτείνοντας γενικά βελτιώσεις στο Π.Δ.152. Το πώς και κάτω από ποιες συνθήκες πάρθηκε αυτή η απόφαση όπως και το αν και πόσο αυτή αντιστοιχεί με τις διαθέσεις των σχολικών συμβούλων είναι μερικά από τα ερωτήματα που περιμένουν απάντηση.
    Οι απόψεις των σχολικών συμβούλων που ως τώρα έχουν δημοσιευτεί - είτε ατομικά είτε ομαδικά - έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: επικρίνουν - και καλώς - το ΠΔ 152 κυρίως σε ότι αφορά στην αξιοποίηση του αποτελέσματος της αξιολόγησης, καθώς και στην μετατροπή του ρόλου του σχολικού συμβούλου. Δεν αμφισβητούν όμως αυτή καθ’ αυτή την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Πρέπει, ωστόσο, να γίνει σαφές ότι ακόμα κι αν αποσυνδεθεί η αξιολόγηση από την βαθμολογική – μισθολογική εξέλιξη και τις απολύσεις, ο επιθεωρητισμός θα παραμείνει, δεν αναιρείται. Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού εισάγεται ανεξάρτητα από την διαχείριση του αποτελέσματός της. Με άλλα λόγια ο αξιολογητής θα ακολουθεί όλο το πλαίσιο της αξιολόγησης (αξιολογική περίοδος, ενημέρωση αξιολογούμενου, παρακολούθηση διδασκαλιών, αξιολόγηση, εκθέσεις κλπ.) ανεξάρτητα από το πώς αυτή θα αξιοποιηθεί. Τον σχολικό σύμβουλο που γνωρίσαμε να τον ξεχάσουμε, ακόμα κι αν, προσωρινά, κρατήσει τον τίτλο. Δεν μπορεί να είναι σύμβουλος και αξιολογητής παράλληλα.
    Το ΠΔ 152 δεν μπορεί να βελτιωθεί. Εντάσσεται σε μια φιλοσοφία και υπηρετεί ένα μοντέλο ξένο και αποκρουστικό στην ελληνική εκπαίδευση, πρωτόγνωρα σκληρό ακόμα και για τα δεδομένα των συντηρητικότερων χωρών της Δύσης. Μετατρέπει τον σχολικό σύμβουλο σε τιμωρό, αλλοιώνει τη βάση της συνεργασίας, την ουσία, τη φύση του ρόλου και του έργου των σχολικών συμβούλων. Ανατρέπει την απαραίτητη σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ εκπαιδευτικού και σχολικού συμβούλου με καταστρεπτικές συνέπειες για την συνεργασία, την εμπιστοσύνη, την διασφάλιση παιδαγωγικού κλίματος. Εισάγει στο σχολείο τον ανταγωνισμό, το αλληλοφάγωμα, τις διακρίσεις. Αν εφαρμοστεί θα έχει οικτρά αποτελέσματα. Και τότε θα εμφανιστούν αρκετοί πρόθυμοι για τη … νεκροψία.
    Ορισμένες επισημάνσεις:
-    Η Αυτοαξιολόγηση δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί ως αυτόνομη διαδικασία καθώς εντάσσεται στην ίδια φιλοσοφία, πηγάζει από τον ίδιο νόμο, είναι μέρος της ατομικής αξιολόγησης. Επομένως κι όσοι ήταν θετικοί ως προς την αυτοαξιολόγηση έχουν πολλούς λόγους τώρα να είναι δισταχτικοί ή αρνητικοί.
-    Δεν υπάρχει αξιολόγηση στο “όλον” σύστημα όπως λέγεται ή συστημική αξιολόγηση. Η εκπαιδευτική πολιτική δεν αξιολογείται από τους υπαλλήλους της. Αποτελεί συνειδητή πολιτική επιλογή της εκάστοτε κυβέρνησης η οποία σχετίζεται με τους στόχους της πολιτικής εξουσίας, τον τύπο προσωπικότητας που επιχειρεί να διαμορφώσει μέσα από την εκπαίδευση. Γι' αυτό και η εκπαιδευτική πολιτική δεν μπορεί να αξιολογηθεί όπως - αφελώς - ζητείται αλλά αυτή διαμορφώνεται από την δυναμική και την κατεύθυνση μιας κοινωνίας, από τις αντιπαραθέσεις και τους συσχετισμούς που αναπτύσσονται όπως, εξάλλου, συμβαίνει και με άλλους τομείς της κοινωνίας.
-    Η εθελοντική αξιολόγηση, η οποία είναι πιθανό να εφαρμοστεί από Σεπτέμβρη, αποτελεί εφαρμογή της αξιολόγησης. Με εκβιαστικό τρόπο γίνεται εκμετάλλευση της ανάγκης των εκπαιδευτικών να ξεφρακάρουν από την πόρτα της εισόδου στον επόμενο βαθμό. Φαινομενικά ανώδυνη και … δημοκρατική, αλλά χωρίς καμιά αμφιβολία, στο βαθμό που αυτή γίνει αποδεκτή, η γενίκευσή της είναι δεδομένη.
    Μπροστά σε αυτή την πραγματικότητα καλείται ο καθένας (εκπαιδευτικός, δ/ντής, σύμβουλος) να πάρει τις αποφάσεις του. Βεβαίως, υπό προϋποθέσεις, η προσωπική στάση, ιδιαίτερα όταν κανείς είναι ψηλά στην ιεραρχία, μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο, να γίνει παράδειγμα ικανό να εμπνεύσει, να διαμορφώσει συνθήκες μαζικής αντίδρασης και επομένως ελπίδες ανατροπής. Ωστόσο, παραμένει προσωπική στάση η οποία πηγάζει από την προσωπικότητα, την ιδεολογία, τις ηθικές αξίες του καθενός πιθανόν και από άλλους παράγοντες. Και είναι αλήθεια πως η αξιολόγηση όπως και κάθε αντιδραστική εξέλιξη, δεν ανατρέπεται ατομικά αλλά συλλογικά.
Παρά τις προσπάθειες που έγιναν, αυτό που ακόμα αναζητείται σε επίπεδο σχολικών συμβούλων είναι η συλλογική έκφραση όσων είναι αντίθετοι με την αξιολόγηση, όσων έχουν κοινή οπτική ως προς τις συνέπειες που θα προκύψουν από την εφαρμογή της κι αισθάνονται την ανάγκη να συμβάλλουν στην αποτροπή της. Κι όσο αυτά είναι υπό αναζήτηση τόσο πιεζόμενοι οι σχολικοί σύμβουλοι θα υποχωρούν, θα συμβιβάζονται, θα ενσωματώνονται με αρκετούς όμως να διαφωνούν, να εναντιώνονται, να συγκρούονται, να αρνούνται και γιατί όχι να παραιτούνται. Ας μην θεωρείται, πάντως, δεδομένη τη στάση όλων των Σχολικών Συμβούλων ούτε από την ηγεσία της ΠΕΣΣ ούτε –κυρίως- από το Υπουργείο.
Ραντεβού στα … σχολεία
* Ο Γιάννης Σταύρου είναι Σχολικός Σύμβουλος της Α/θμιας Εκπαίδευσης στο Νομό Θεσπρωτίας

Κυριακή 15 Ιουνίου 2014

Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Λείπουν 22.000 εκπαιδευτικοί-Υπάρχει κίνδυνος να μην ανοίξουν τα σχολεία το Σεπτέμβριο

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Για το νέο σχολικό  έτος 2014-2015 λείπουν 22.000 δάσκαλοι και καθηγητές και ο αριθμός μπορεί να φτάσει τις 24.000, αποκάλυψε ο νέος υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος , σε συνέντευξή του στο Mega  και σημείωσε πως «Υπάρχει κίνδυνος να μην ανοίξουν τα σχολεία το Σεπτέμβριο».
«Δεν θα υπάρχουν δάσκαλοι και καθηγητές στα σχολεία, αν αυτοί δεν αναπληρωθούν. Ο αριθμός είναι εξωφρενικά μεγάλος και πιο μεγάλος από ποτέ» υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας και τόνισε:
Α.Φέτος οι συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών, όπως ενημερώνομαι, ίσως φτάσουν τις 9.500 ξεπερνώντας τις 6.500 που ήταν πέρσι και πρόπερσι.
Β.Ο βασικός μου πονοκέφαλος αυτή την στιγμή είναι ότι επειδή για διοικητικούς λόγους υπάρχει καθυστέρηση της διενέργειας των μεταθέσεων των δασκάλων και των καθηγητών στα σχολεία, στα γυμνάσια και τα λύκεια, αν δεν δουλέψουμε 24 ώρες το 24ωρο, υπάρχει κίνδυνος να μην ανοίξουν τα σχολεία.
ΠΗΓΗ: 

Πρεμιέρα χθες για τη θεατρική ομάδα "εξ έδρας"




Πρεμιέρα έκανε χθες βράδυ η Θεατρική Ομάδα των Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης Ιωαννίνων "εξ έδρας"  με την ξεκαρδιστική & πάντα επίκαιρη κωμωδία του Δ. Ψαθά "ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΘΑΥΜΑΤΩΝ!!! 
Κατάμεστο Καμπέρειο θέατρο και το κοινό στο τέλος με το παρατεταμένο χειροκρότημα επιβράβευσε τους συντελεστές με τον καλύτερο τρόπο.
Συγχαρητήρια κι από μας και να ενημερώσουμε ότι η παράσταση επαναλαμβάνεται κι απόψε την ίδια ώρα (9μμ) στο Καμπέρειο Θέατρο Ιωαννίνων.
 Λίγα λόγια για το έργο:

Κι όμως, η πρόκριση δεν έχει χαθεί!



του Δημήτρη Κωτσέλη
 Μπορεί το βαρύ 3-0 στην πρεμιέρα του Μουντιάλ να μείωσε αρχικά τις ελπίδες της Εθνικής μας ομάδας για πρόκριση στους «16» του Παγκοσμίου Κυπέλλου, όμως κάτι η εμφάνιση που αφήνει σημάδια ζωής, κάτι η ήττα των Ιαπώνων, μας δείχνουν έναν ευδιάκριτο δρόμο πρόκρισης, ο οποίος χρειάζεται και τύχη, αλλά σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται από μας.
Μέσα σε ένα γήπεδο με περισσότερους από σαράντα χιλιάδες Κολομβιανούς φιλάθλους, η Εθνική δεν άντεξε στην πίεση και πραγματοποίησε την χειρότερη δυνατή πρεμιέρα από άποψη αποτελέσματος. Ωστόσο, παρά το γρήγορο γκολ που δέχτηκε, κατάφερε να ισορροπήσει την αναμέτρηση έστω κι αν οι επιθετικές της προσπάθειες δεν μετατράπηκαν σε γκολ και κάπου εκεί κρίθηκε και ο αγώνας, με την Κολομβία να τιμωρεί την αναποτελεσματικότητα της ελληνικής ομάδας.
Ωστόσο, δεδομένου ότι το 90% των ομάδων που ηττώνται στην πρεμιέρα των Παγκοσμίων Κυπέλλων χάνουν το τρένο της πρόκρισης, το ερώτημα που προκύπτει είναι πώς μπορεί η «γαλανόλευκη» να διεκδικήσει αυτές τις λιγοστές ελπίδες της; Μετά και τη νίκη-ανατροπή της Ακτής Ελεφαντοστού επί της Ιαπωνίας τα σενάρια έχουν περιοριστεί. Η Εθνική από εδώ και πέρα προφανώς μπορεί να μαζέψει 0, 1, 2, 3, 4 ή 6 βαθμούς. Το αρνητικό, δεδομένου ότι στις διοργανώσεις της FIFA μετράνε στις ισοβαθμίες τα γκολ, είναι πως υπάρχει πιθανό σενάριο όπου στην τριπλή ισοβαθμία με Ακτή Ελεφαντοστού και Κολομβία μένουμε εκτός συνέχειας ακόμα και με το μέγιστο της βαθμολογικής συγκομιδής!
Αυτό όμως που έχει τη μεγαλύτερη αξία για την Εθνική, πέρα από την δική της φυσικά αγωνιστική ανασύνταξη κόντρα στην Ιαπωνία στις 19 του μήνα στο Νατάλ, είναι το παιχνίδι της Ακτής με την Κολομβία το οποίο διεξάγεται την ίδια ημέρα, αλλά τέσσερις ώρες νωρίτερα. Βγαίνοντας στον αγωνιστικό χώρο του «Αρένα Ντας Ντούνας», η Εθνική θα γνωρίζει σε μεγάλο βαθμό τις πιθανότητες πρόκρισής της. Και εξηγούμαι: Αν η Κολομβία νικήσει την Ακτή, τότε ακόμα και με ισοπαλία με την Ιαπωνία η Εθνική παραμένει στο κόλπο, με τη λογική να νικήσει την Ακτή Ελεφαντοστού στη Φορταλέζα. Αν η Κολομβία μείνει στην ισοπαλία με την Ακτή, τότε μία «γαλανόλευκη» νίκη επί της Ιαπωνίας, θα την φέρει μόλις μία νίκη μακριά από την πρόκριση, την οποία θα εξασφαλίζει νικώντας στην τρίτη αγωνιστική τους Αφρικανούς.
Τέλος, το χειρότερο σενάριο για την Ελλάδα είναι να διπλασιάσει στην δεύτερη αγωνιστική των ομίλων τις νίκες της η Ακτή Ελεφαντοστού. Τότε η Ελλάδα θα πρέπει είτε να προκριθεί εις βάρος των Κολομβιανών, είτε να καλύψει το -3 των γκολ, τα οποία θα την… πνίξουν σε μία αρκετά πιθανή τριπλή ισοβαθμία στους 6, αν δηλαδή οι Ιάπωνες χάσουν και τα τρία παιχνίδια.
Συνοψίζοντας, η Εθνική παρά την ήττα διατηρεί τις ελπίδες πρόκρισής της, οι οποίες θα πολλαπλασιαστούν αν η Κολομβία συνεχίσει νικηφόρα κόντρα στους Αφρικανούς. Όπως και να έχει, η ομάδα του Σάντος θα πρέπει να κρατήσει τα θετικά του αγώνα με την Κολομβία και να διεκδικήσει στη συνέχεια της διοργάνωσης – αν μη τι άλλο – να δώσει λίγη χαρά τόσο στους εκατομμύρια Έλληνες που την παρακολουθούν από τους τηλεοπτικούς δέκτες τους, τόσο σε εκείνους τους εκατοντάδες που την ακολούθησαν, από κάθε γωνιά του πλανήτη, στη Βραζιλία, δίνοντας την δική τους γαλανόλευκη απόχρωση στο παιχνίδι με τους Λατινοαμερικάνους…

*Ο Δημήτρης Κωτσέλης είναι δημοσιογράφος. 

ΠΗΓΗ:

Να ζητήσουν συγγνώμη από την Ελλάδα ΔΝΤ και Λαγκάρντ

WALL STREET JOURNAL

Να ζητήσουν συγγνώμη από την Ελλάδα ΔΝΤ και Λαγκάρντ
Σημαντικά λάθη στην διαχείριση της "ελληνικής υπόθεσης" με κορυφαία την άρνηση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου να πιστέψει ότι η Ελλάδα θα πετύχαινε πρωτογενές πλεόνασμα το 2013, διαπιστώνει ο Σάιμον Νίξον, εκ των κορυφαίων αρθρογράφων της αμερικανικής εφημερίδας Wall Street Journal. Προσθέτει δε ότι το ΔΝΤ και προσωπικά η Κριστίν Λαγκάρντ οφείλουν μια συγνώμη από την Ελλάδα για τις άστοχες κινήσεις και προβλέψεις τους που είχαν σοβαρό αντίκτυπο στη χώρα και καθυστέρησαν την επιστροφή της στις αγορές.
Στο άρθρο του στην εφημερίδα, ο Νίξον επισημαίνει χαρακτηριστικά: «Την περασμένη εβδομάδα, η Κριστίν Λαγκάρντ ζήτησε συγγνώμη από τη Βρετανία. Είναι κρίμα που το αφεντικό του ΔΝΤ δεν έδειξε την ίδια αβροφροσύνη απέναντι στην Ελλάδα αυτή την εβδομάδα».
Όπως εξηγεί, η προειδοποίηση του ΔΝΤ ότι η βρετανική κυβέρνηση «παίζει με τη φωτιά» με τη στρατηγική της λιτότητας, δεν προκάλεσε ζημιά, με δεδομένο ότι η οικονομία της χώρας βιώνει μια εντυπωσιακή ανάκαμψη. Αλλά τα λάθη που έκανε στην περίπτωση της Ελλάδας το ΔΝΤ πέρυσι, είχαν πραγματικές συνέπειες.
Εάν η Αθήνα είχε υποχωρήσει μπροστά στην απαίτηση του ΔΝΤ για περαιτέρω μέτρα, προκειμένου να μειωθεί το «φανταστικό έλλειμμα», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, είναι σχεδόν σίγουρο ότι η Ελλάδα θα αντιμετώπιζε έναν έβδομο χρόνο ύφεσης.
ΠΗΓΗ:  Ημερησία

Πολυνομία, ο αόρατος «εχθρός» της χώρας

ΤΗΣ ΛΙΝΑΣ ΓΙΑΝΝΑΡΟΥ

Σάββατο 14 Ιουνίου 2014

Λοβέρδος: Θα βρούμε λύση

Ανακήρυξη Υποψηφίων για το Αξίωμα του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

13 Ιουν. 2014
Το Συμβούλιο του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στη συνεδρίασή του, σήμερα 13 Ιουνίου 2014, επέλεξε ως επικρατέστερους Υποψηφίους για το Αξίωμα του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων τους κ.κ.:

1. Γεώργιο Λεοντάρη (12 ψήφοι)
2. Ισαάκ Λαγαρή (11 ψήφοι)
3. Γεώργιο Καψάλη (10 ψήφοι).


Καθηγητής Π.Ν. Σουκάκος
Πρόεδρος Συμβουλίου Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
 

Ξανά στο ΣτΕ για τη διαθεσιμότητα στα Πανεπιστήμια

ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΚΑΙ ΜΕΤΣΟΒΙΟ

Ξανά στο ΣτΕ για τη διαθεσιμότητα στα Πανεπιστήμια
Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν ξανά το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, ζητώντας για δεύτερη φορά την ακύρωση των υπουργικών αποφάσεων με τις οποίες καταργήθηκαν οργανικές θέσεις διοικητικού προσωπικού και οι εργαζόμενοί τους τέθηκαν σε διαθεσιμότητα.
Τα δύο ΑΕΙ έχουν ήδη προσφύγει από το τέλος του περασμένου έτους στο ΣτΕ για το ζήτημα αυτό και οι προσφυγές τους έχουν μεν συζητηθεί στην Ολομέλεια του ΣτΕ τον περασμένο Ιανουάριο, αλλά δεν έχουν δημοσιευθεί ακόμη οι σχετικές αποφάσεις.
Στη συνέχεια, ενώ αναμένεται η έκδοση των αποφάσεων της Ολομέλειας του ΣτΕ εκδόθηκαν νέες υπουργικές αποφάσεις για το ίδιο θέμα, αλλά αυτή τη δεύτερη φορά καταργήθηκε μικρότερος αριθμός οργανικών θέσεων διοικητικών υπαλλήλων.
Κατόπιν αυτών, τα δύο ΑΕΙ κατέθεσαν νέες προσφυγές στο ΣτΕ, ζητώντας και πάλι την ακύρωση των νέων υπουργικών αποφάσεων.
Στις προσφυγές τους τα ΑΕΙ υποστηρίζουν, μεταξύ των άλλων, ότι το καθεστώς της μείωσης των διοικητικών υπαλλήλων και η θέση τους σε καθεστώς διαθεσιμότητας, είναι αντίθετο στις επιταγές του άρθρου 16 του Συντάγματος που κατοχυρώνει το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ.
Ακόμη, είναι αντισυνταγματικές καθώς τα θέματα αυτά δεν μπορούν να ρυθμιστούν με υπουργικές αποφάσεις, αλλά με την έκδοση Προεδρικών Διαταγμάτων.
Τέλος, όπως αναφέρουν, αυτές οι επίμαχες υπουργικές αποφάσεις είναι παράνομες, καθώς δεν δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Οι εργαζόμενοι στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών θα αποφασίσουν τη Δευτέρα για το μέλλον των κινητοποιήσεών τους αντιδρώντας στο μέτρο της διαθεσιμότητας.
Στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο οι διοικητικοί υπάλληλοι πήραν την Πέμπτη απόφαση για επ' αόριστον κλείσιμο, εν αναμονή των αποφάσεων της κυβέρνησης.
Το θέμα της διαθεσιμότητας των διοικητικών υπαλλήλων έχει προκαλέσει πεδίο τριβής και για την κυβέρνηση, καθώς ο νέος υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος επιδιώκει να περάσουν σε καθεστώς διαθεσιμότητας λιγότεροι υπάλληλοι, διαφωνώντας με τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκο Μητσοτάκη.
Η κυβέρνηση προσπαθεί να ξεπεράσει το «αγκάθι» αυτό, δίνοντας πενθήμερη παράταση στο καθεστώς διαθεσιμότητας των 341 διοικητικών υπαλλήλων των ΑΕΙ, που λήγει την Κυριακή 15 Ιουνίου, με τροπολογία που κατέθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Η παράταση, σύμφωνα με το Μέγαρο Μαξίμου, κρίθηκε απαραίτητη, για να ενημερωθεί και να αξιολογήσει τα δεδομένα ο νέος υπουργός Παιδείας, καθώς και να δοθεί επαρκής χρόνος στους ενδιαφερόμενους να υποβάλλουν αιτήσεις μετά τη δημοσίευση της σχετικής ανακοίνωσης.
ΠΗΓΗ:  Ημερησία

Μουσική στο δρόμο, Ανοιχτή βραδιά Τάνγκο

Αρχική

Δευτέρα 16 Ιουνίου 9:30 μ.μ.
Αύλειος χώρος Πολιτιστικού Πολυχώρου «Δ. Χατζής»

Μουσική στο δρόμο
Ανοιχτή βραδιά Τάνγκο,
«Μιλόνγκα» για χορευτές και όχι μόνο


Διοργάνωση: Π.Κ.Δ.Ι.

Μεγάλη διαρροή μαθητών σε σχολεία του εξωτερικού λόγω μετανάστευσης των οικογενειών τους-ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΑΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΊΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας  κατά τρο τρέχον σχολικό έτος 2013-14 υπήρξε μεγάλη διαρροή μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου  προς το εξωτερικό.
Όπως  αναφέρει το υπουργείο Παιδείας στα στοιχεία που διαθέτει  δεν έχει καταγραφεί   ο πραγματικός αριθμός  μετεγγραφών μαθητών σε σχολεία του εξωτερικού, καθώς στις περισσότερες χώρες, για την εγγραφή κάποιου αλλοδαπού μαθητή -πχ από Ελλάδα- δεν απαιτείται επίσημη διαδικασία μετεγγραφής, ούτε καν βεβαίωση σπουδών από ελληνικό σχολείο, οπότε πολλοί μαθητές που μετανάστευσαν δεν έχουν ουσιαστικά καταγραφεί.
Ωστόσο σύμφωνα με στοιχεία που διατίθενται αυτή τη στιγμή στο υπουργείο Παιδείας  την «πρωτιά» σε μετεγγραφές μαθητών από ελληνικά σχολεία κατέχει η Γερμανία, ενώ τη δεύτερη θέση κατέχει η Αλβανία , γεγονός που σημαίνει  ότι πολλές οικογένειες αλαβανών επιστρέφουν στην  πατρίδα τους.
Όσον αφορά τα γεωγραφικά διαμερίσματα η Αττική , η Μακεδονία και η Θράκη βρίσκονται στις δύο πρώτες θέσεις  μετεγγραφών.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ  ΤΟΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΙΝΑΚΑ
Σχετικά με τις μετεγγραφές μαθητών από σχολεία του εξωτερικού  και εδώ την πρώτη θέση σε αριθμό κατέχει η Γερμανία και ακολουθεί η Αλβανία. ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ  ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΙΝΑΚΑ 
ΠΗΓΗ:

Πέμπτη 12 Ιουνίου 2014

ΔΟΕ: «Αίτημα συνάντησης με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας»


Αρ. Πρωτ.913
Αθήνα 12/6/2014
Προς
1. Τον Υπουργό Παιδείας
κ. Λοβέρδο Ανδρέα
2. Τον Υφυπουργό Παιδείας
κ. Δεμερτζόπουλο Αλέξανδρο
3.  Τον Υφυπουργό Παιδείας
κ. Κουκουδήμο Κων/νο

Θέμα: «Αίτημα συνάντησης με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας»

Κύριε Υπουργέ,
Κύριοι Υφυπουργοί,

Δεχτείτε τις θερμότερες ευχές μας για επιτυχία στα καθήκοντα τα οποία πρόσφατα αναλάβατε.
Ταυτόχρονα με τις ευχές μας, καταθέτουμε αίτημα για συνάντηση εργασίας μαζί σας για τα μεγάλα ζητήματα που απασχολούν την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Η μη υλοποίηση των Υπηρεσιακών Μεταβολών των εκπαιδευτικών, η υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης, η αναστάτωση που έχει προκαλέσει στον εκπαιδευτικό κόσμο η προωθούμενη αξιολόγηση - χειραγώγηση, οι άδικες πειθαρχικές διώξεις σε  βάρος εκπαιδευτικών, η συνεχιζόμενη οικονομική και επιστημονική υποβάθμισή μας, η αδιοριστία είναι από τα βασικά θέματα που απαιτούν διάλογο, αποφάσεις και αποτελεσματικές λύσεις.
Έχουν συσσωρευτεί πολλά προβλήματα τα οποία δυναμιτίζουν την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων και παρά το γεγονός ότι διάγουμε τις τελευταίες ημέρες του σχολικού έτους αυτά καθημερινά κορυφώνονται και πιέζουν.
Εκτιμούμε, ότι θα ανταποκριθείτε άμεσα στο δίκαιο αίτημά μας και θα καλέσετε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στη συνάντηση που ζητάμε με στόχο να δοθούν λύσεις στα μεγάλα ζητήματα της εκπαίδευσης που μας απασχολούν.

  

ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 15 ΙΟΥΝΙΟΥ 2014

Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
15 ΙΟΥΝΙΟΥ 2014

Τσεπέλοβο - Φονικό (μέσω χωματόδρομου) - Σκαμνέλι
(A κατηγορία)
Ώρες πορείας: 5
Αρχηγοί: 

Τσεπέλοβο - Φονικό - Μεγάλα Λιθάρια - Πηγή Γκούρας - Σκαμνέλι
(Β κατηγορία)
Ώρες πορείας: 6
Αρχηγοί: Φερεντίνος Νίκος, Βασιλείου Κώστας

Τσεπέλοβο - Φονικό - Μεγάλα Λιθάρια - Άβαλο - Βρυσοχώρι
(Γ κατηγορία)
Ώρες πορείας: 8
Αρχηγοί: Ματσούλης Σάκης, Μπούτζας Γιώργος

Εάν οι καιρικές συνθήκες είναι δυσμενείς αυξάνεται ο βαθμός δυσκολίας και η διαδρομή θα επανεκτιμηθεί επί τόπου. Εξοπλισμός: ορειβατικά παπούτσια, γκέτες, αντιανεμικό-αδιάβροχο, μπατόν. Ρουχισμός κατάλληλος για την εποχή καθώς και δεύτερη αλλαξιά ρούχων.  
Οι δηλώσεις συμμετοχής να γίνονται το συντομότερο δυνατό, τηρείται σειρά προτεραιότητας.
Αναχώρηση απέναντι από έξοδο parking κεντρικής πλατείας:
Κυριακή 07:00 π.μ.
Πληροφορίες  στα Γραφεία του Συλλόγου, Σμύρνης 15,
καθημερινά 7-9 μ.μ. Τηλ & fax.: 26510-22138
ΜΕΓΑΛΑ ΛΙΘΑΡΙΑ

Τετάρτη 11 Ιουνίου 2014

Μετάταξη εκπαιδευτικών (κινητικότητα των εκπαιδευτικών που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα )

ΔΟΕ: Ο αγώνας για την ακύρωση στην πράξη της Α.Ε.Ε. συνεχίζεται

Αρ. Πρωτ.911 Αθήνα 11/6/2014
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Θέμα:  Ο αγώνας για την ακύρωση στην πράξη της Α.Ε.Ε. συνεχίζεται
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., από την πρώτη στιγμή που η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, με μονομερείς ενέργειες και με παντελή απουσία ουσιαστικού διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα, αποφάσισε να επιβάλει τη διαδικασία της ΑΕΕ της σχολικής μονάδας  σε σύνδεση με την ατομική αξιολόγηση, στάθηκε ξεκάθαρα απέναντί της και με σειρά αποφάσεων και ενεργειών στόχευσε και στοχεύει στην ακύρωση της επιχείρησης χειραγώγησης του κλάδου των εκπαιδευτικών. Δεν ακολούθησε τον παραδοσιακό και «εύκολο» συνδικαλιστικά δρόμο της απόφασης για κάλεσμα των συναδέλφων «να μην πειθαρχήσουν». Δεν τον ακολούθησε τόσο από άποψη για τον τρόπο λειτουργίας των συνδικαλιστικών οργάνων όσο και με για το λόγο ότι ανάλογες ενέργειες άλλων οργάνων, δίχως να είναι αυτή η πρόθεσή τους, δεν απέτρεψαν τη δρομολόγηση των διαδικασιών της ΑΕΕ από πολύ νωρίς. 
Η ανάδειξη της απουσίας υποχρεωτικότητας και η εθελοντική βάση συγκρότησης των ομάδων εργασίας υπήρξε στάση που, αν και αμφισβητήθηκε έντονα από πολλούς, με πλήρη νομική τεκμηρίωση και συντονισμένη δράση, οδήγησε στη μη συγκρότηση των ομάδων εργασίας στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η, με χαρακτηριστικά άλλων εποχών, αντιδημοκρατική κι αυταρχικού χαρακτήρα εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ στις 24/3/2014 δικαίωσε τη στάση της Δ.Ο.Ε. αλλά ταυτόχρονα έκανε την παρανομία επίσημο τρόπο λειτουργίας της πολιτικής ηγεσίας και υποχρέωσε, υπό μορφή «επιστράτευσης» τους συλλόγους διδασκόντων να συγκροτήσουν τις ομάδες εργασίας.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ανέδειξε με σειρά ενεργειών και νομικά έγκυρων οδηγιών προς τους εκπαιδευτικούς, τη σκοτεινή αυτή πλευρά της λειτουργίας του ΥΠΑΙΘ. Η κήρυξη στάσεων εργασίας με στόχο να αποτραπεί η ουσιαστική λειτουργία των ομάδων εργασίας ήταν μια μέθοδος που αν είχε υιοθετηθεί από το σύνολο των εκπαιδευτικών θα είχε ακυρώσει τόσο τυπικά όσο και ουσιαστικά τη διαδικασία της ΑΕΕ. Ως εναλλακτικός τρόπος απαξίωσης της διαδικασίας επελέγη το Κείμενο Ενιαίας Απάντησης με στόχο να υποκαταστήσει τον τυπικό τρόπο συμπλήρωσης των εκθέσεων ΑΕΕ, να αναδείξει τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει στη δημόσια εκπαίδευση, διαχρονικά,  η πολιτική των ηγεσιών του Υπουργείου Παιδείας και να μη δώσει ερείσματα στην πολιτική ηγεσία για την επιχείρηση κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων. Το ότι η στάση αυτή της Δ.Ο.Ε. έχει δυσκολέψει απίστευτα την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ γίνεται φανερό από το ότι αναγκάστηκε να δώσει παράταση στην κατάθεση των εκθέσεων μέχρι και την 21η Ιουνίου και λίγες ημέρες μετά τη λήξη της αρχικής προθεσμίας να δώσει την κατεύθυνση της συμπλήρωσης μιας φόρμας με συγκεκριμένα βήματα ώστε να αποτρέψει τους εκπαιδευτικούς από το να ακολουθήσουν το δρόμο που προτείνει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε και η συντριπτική πλειοψηφία των Συλλόγων (ανεξαρτήτως παραταξιακών συσχετισμών).
  Σήμερα, υπάρχουν πολλοί σύλλογοι διδασκόντων που υιοθετώντας απόλυτα την απόφαση της Ομοσπονδίας για στάση εργασίας των εκπαιδευτικών που καλούνται σε συνεδρίαση των ομάδων εργασίας, δεν πρόκειται να καταθέσουν απολύτως τίποτα στη διαδικασία της ΑΕΕ. Η στάση τους θα πρέπει να  είναι το παράδειγμα για όλους μας σχετικά με το πώς έρχονται οι νίκες για το συνδικαλιστικό κίνημα, όταν όλοι ακολουθούμε τον ίδιο, αποφασισμένο δρόμο. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. χαιρετίζει και στηρίζει τη στάση τους, το δύσκολο και όχι δίχως κινδύνους δρόμο που ακολουθούν. Είναι και θα συνεχίσει να είναι δίπλα τους με όλα τα συνδικαλιστικά και νομικά μέσα που έχει στη διάθεσή του.
Τα σχολεία που οι σύλλογοι διδασκόντων αποφάσισαν να υιοθετήσουν την κατάθεση του Ενιαίου Κείμενου που πρότεινε η Δ.Ο.Ε. και Σύλλογοι Εκπαιδευτικών ( «Πρόοδος» Πειραιά, Α' Αθήνας κ.α.) αποτελούν την πλειοψηφία των σχολικών μονάδων του Κλάδου. Καλούμε κι εκείνους τους συναδέλφους που μέχρι σήμερα δεν έχουν ακολουθήσει το δρόμο του συνδικαλιστικού κινήματος να ενωθούν μαζί τους και να επιμείνουν στην αξιοποίηση του Κειμένου της Δ.Ο.Ε. στα περιγραφικά τμήματα της φόρμας του Υπουργείου, αφήνοντας τόσο τα αριθμητικά όσο τα αρχικά τμήματα της φόρμας όπου αποτυπώνεται όλη η λειτουργία του σχολείου, ασυμπλήρωτα. Τονίζουμε ότι αυτό θα πρέπει να επιχειρηθεί άμεσα ώστε να μπορέσουμε έγκαιρα να αντιμετωπίσουμε πιθανά προβλήματα και δυσλειτουργίες που, ίσως, δημιουργήσει η φόρμα σε αυτή την περίπτωση.
 Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκτιμά ότι παρά την σκληρή αντίδραση του Υπουργείου ο κλάδος των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στάθηκε και στέκεται με πρωτοφανή συσπείρωση απέναντί του έχοντας πλήρη συνείδηση ότι αυτή η ΑΕΕ δεν είναι τίποτε άλλο παρά η εισαγωγή στην αξιολόγηση των ποσοστώσεων, της κατηγοριοποίησης σχολείων κι εκπαιδευτικών και των απολύσεων.    
Αυτό αποδεικνύει και η δυναμική στάση των διευθυντών των σχολικών μονάδων στα παράνομου χαρακτήρα σεμινάρια για την αξιολόγηση. Σε ένα, πέρα από κάθε προσδοκία, τεράστιο ποσοστό οι διευθυντές απεργούν και αρνούνται να «επιμορφωθούν» για να μετατραπούν σε αξιολογητές δίνοντας μήνυμα ενότητας του κλάδου προς πάσα κατεύθυνση λίγο πριν τη μεγάλη μάχη για την αποτροπή της εφαρμογής της αξιολόγησης - χειραγώγησης. 
  

Τρίτη 10 Ιουνίου 2014

Όπως παλιά... Τραγούδια από τον παλιό Ελληνικό κινηματογράφο


ΔΟΕ: ΤΕΤΑΡΤΗ 11/6/2014 στις 6:30 μ.μ. ΟΛΟΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΥΛΗ


Αθήνα 10/6/2014
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 ΤΕΤΑΡΤΗ 11/6/2014 στις 6:30 μ.μ.
ΟΛΟΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΥΛΗ
«ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΠΙΣΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΥΠΟΒΙΒΑΣΜΟΥΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΜΗΜΑΤΩΝ»

                Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους εκπαιδευτικούς της Π.Ε. στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που διοργανώνει η Ομοσπονδία Ενώσεων Συλλόγων Γονέων - Μαθητών της Περιφέρειας Αττικής την Τετάρτη 11/6/2014 στις 6:30 μ.μ. έξω από τη βουλή.

Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές απαιτούν:
  • Να παρθούν τώρα πίσω όλες οι καταργήσεις - συγχωνεύσεις σχολείων ή τμημάτων.
  • Να πάρουν πίσω την τράπεζα θεμάτων.
  • Μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών. Κανένα τμήμα πάνω από 20 μαθητές.
  • Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό για τις ανάγκες των σχολείων. 
ΔΕΝ ΘΑ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΣΤΟ ΕΛΕΟΣ ΤΗΣ ΑΜΟΡΦΩΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗΣ!».

Από τη Δ.Ο.Ε.
 

Ο Α. Λοβέρδος είχε καταψηφίσει στη Βουλή τις αλλαγές Κ. Αρβανιτόπουλου στο νόμο πλαίσιο για τα ΑΕΙ-Υπερψήφισε το Σχέδιο Αθηνά

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
 Τον Αύγουστο του 2012 ο νέος υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος με αλλους πέντε Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ Μιχάλη Χρυσοχοΐδη Γιώργο Παπανδρέου, Χρήστο Αηδόνη, Γιώργο Ντόλιο και Συμεών Κεδίκογλου  καταψήφισαν στη Βουλή τις ρυθμίσεις του Κ. Αρβανιτόπουλου που τροποποιούσαν το νόμο πλαίσιο 4009/11 για τα ΑΕΙ, της Αννας Διαμαντοπούλου.
 Μάλιστα ο Α. Λοβέρδος, ως Βουλευτής τότε, είχε εξαπολύσει σφοδρή επίθεση στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας  , καλώντας την να πάρει πίσω το νομοθέτημα και χρεώνοντάς της ευκαμψία απέναντι σε κατεστημένα. Ο κ. Λοβέρδος είχε κάνει   λόγο για αντιμεταρρύθμιση και υποστήριξε ότι υπάρχει πρόβλημα δημοκρατικής νομιμοποίησης, λόγω των ταχέων διαδικασιών με τις οποίες ήλθε στη Βουλή το ν/σχ, σημειώνοντας πως ο προηγούμενος νόμος (4009/2011) της Α. Διαμαντοπούλου, ψηφίστηκε μετά από 18 μηνών προκοινοβουλευτική διαδικασία.
Ο κ. Λοβέρδος είχε πει επίσης  ότι οι προθέσεις της νέας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας έγιναν σαφείς με την τοποθέτηση στη θέση του υφυπουργού του Θεόδωρου Παπαθεοδώρου, πρύτανη του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, ο οποίος -σύμφωνα με τον κ. Λοβέρδο- είχε αναφέρει πέρυσι ότι ο νόμος Διαμαντοπούλου «θα μείνει ένα χαρτί με γράμματα και δεν θα εφαρμοστεί». 
Ο υπουργός Παιδείας , τότε, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος απάντησε ότι ο κ. Λοβέρδος προσπάθησε να δημιουργήσει εντυπώσεις με κορώνες για λόγους εντυπωσιασμού. «Του επιστρέφω», πρόσθεσε, «τα περί ευκαμψίας απέναντι στις συντεχνίες».
Σημείωσε ακόμη ότι σέβεται τις δημοκρατικές διαδικασίες, εξηγώντας ότι πριν έλθει το νομοσχέδιο στη Βουλή, οι προτάσεις συζητήθηκαν στις αρμόδιες κομματικές επιτροπές και για το περιεχόμενό τους συμφώνησαν οι τρεις πολιτικοί αρχηγοί των κομμάτων που συγκροτούν την κυβέρνηση συνεργασίας.
Από την πλευρά του ο κ. Παπαθεοδώρου είπε ότι ο κ. Λοβέρδος επιχείρησε να προσβάλει την ακαδημαϊκή του ιδιότητα. «Αυτό που με θλίβει», πρόσθεσε, «είναι ότι (η προσβολή) προέρχεται από ακαδημαϊκό άνδρα».

Υπερψήφισε το "Σχέδιο Αθηνά"
Το Μάρτιο του 2013 ο Α. Λοβέρδος, ως Ανεξάρτητος Βουλευτής τότε , υπερψήφισε την τροπολογία για του Σχέδιο Αθηνά για τα ΑΕΙ
ΠΗΓΗ:

Δευτέρα 9 Ιουνίου 2014

"εταιρεία θαυμάτων" από την "εξ έδρας"



Εταιρεία  Θαυμάτων
(Του Δ. Ψαθά)
Ο  Δ. Ψαθάς  καταγόταν από την Τένεδο και γεννήθηκε στην Τραπεζούντα του Πόντου τον Οκτώβριο του 1907 και το 1923, μετά το τέλος της μικρασιατικής εκστρατείας, εγκαταστάθηκε στην Αθήνα όπου, τελειώνοντας τις σπουδές του, αφιερώθηκε τόσο στη δημοσιογραφία - και ιδιαίτερα στην ευθυμογραφία - όσο και στο θέατρο.
Το έργο «Εταιρεία Θαυμάτων» γράφτηκε το 1959!
Η Εταιρεία Θαυμάτων είναι μια δήθεν φιλανθρωπική οργάνωση μιας  απατεώνισσας  ιδιοκτήτριας  ελληνο-βρετανικής εταιρείας μεταλλείων, της αγγλίδας Μs. Τζόουνς, που στήθηκε με σκοπό να οικειοποιηθεί η εν λόγω  Αγγλίδα, με τη βοήθεια του επινοημένου αγίου Βαλαντίου, το πλούσιο σε μετάλλευμα βοσκοτόπι του αφελούς και θεοσεβούμενου Ιλάριου. Για να το πετύχει, η Μs Τζόουνς  χρησιμοποιεί τον ιεροκήρυκα Κοσμά που «λιβανίζει» τους εύπιστους κι αγράμματους χωριάτες, καθώς και την όμορφη Μίνα, επικουρούμενη από τη μητέρα της Δανάη. Η Δανάη παριστάνει τη μουγκή, η οποία θα ξαναβρεί τη μιλιά της χάρη στο «θαύμα» του αγίου, αλλά ο καταλύτης έρωτας, ανάμεσα στον Ιλάριο και τη Μίνα, στέκεται αφορμή να αποκαλυφθούν οι κατεργαριές όλων.

Παίζουν μα τη σειρά που εμφανίζονται:
ΑΣΤΥΝΟΜΟΣ:  Δόσης Γιώργος
ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΑΣ 1 : Γερογιώργης  Αντώνης
ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΑΣ 2 : Μόσχος  Δημήτρης
ΙΛΑΡΙΟΣ: Καλούδης  Πάνος
ΚΟΣΜΑΣ: Νούσης  Γιάννης
ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Στουγιάννος Χρήστος
ΚΙΜΩΝ : Λεοντίου  Κώστας
Μs ΤΖΟΟΥΝΣ: Δρίβα  Αγγελική
ΜΙΝΑ: Γιαννάκη Μαρία
ΔΑΝΑΗ : Πανέλλη Μπέττυ
ΚΥΡΑ ΘΟΔΩΡΑ: Σιντόρη Ελευθερία
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ: Λώλης  Δημήτρης
ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΟΣ-ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Μπαλαμάτσια  Μαρίνα
*********
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:  Δόσης Γιώργος
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ : Πανέλλη Μπέττυ
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Λαμπράκη Νεκταρία- Πανέλλη  Μπέττυ
ΡΥΘΜΙΣΗ ΗΧΟΥ: Λαμπράκη Νεκταρία
ΣΚΗΝΙΚΑ-ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Η Ομάδα