Τετάρτη 8 Αυγούστου 2018

Τι απάντησαν ο υπουργός και ο Γ.Γ. στη ΔΟΕ στη «μαραθώνια» συζήτηση στο υπ. Παιδείας

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
«Μαραθώνια» συνάντηση είχε το ΔΣ της  Διδασκαλικής Ομοσπονδίας   αρχικά με τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας Γ. Αγγελόπουλου (2,5 ώρες) και στη συνέχεια άλλες τρεις ώρες με τον υπουργό Κώστα Γαβρόγλου (σ.σ. στη συνάντηση ο υπουργός δεν έκανε καμία αναφορά στην εξαγγελία που ακολούθησε από την κρατική τηλεόραση για έναρξη μαθημάτων στις 9 το πρωί αντί στις 8:15).
Η συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα
Σε επικοινωνία που είχε το esos με τον πρόεδρο της ΔΟΕ Θανάση Κικινή , προέκυψαν τα εξής:

Μέτρα   στήριξης των μαθητών από την πύρινη καταστροφή:   Ο Γ.Γ. είπε ότι συγκεκριμένα σχολεία θα ενταχθούν από τον Σεπτέμβριο σε Ζ.Ε.Π. και με τον τρόπο αυτό θα εξασφαλιστεί η παρουσία ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών ενώ έχει ήδη συμφωνηθεί η συνεργασία με την Μέριμνα για την ολόπλευρη στήριξη όλων όσων ήρθαν αντιμέτωποι με πύρινη κόλαση. Θα υπάρξει, επίσης, μέριμνα για τις σχολικές μονάδες που έχουν υποστεί ζημίες με σοβαρότερη την περίπτωση του Ειδικού Σχολείου Ραφήνας που έχει καταστραφεί. Ο Γ.Γ. εξέφρασε την εκτίμησή ότι, παρά τις τεράστιες καταστροφές, δεν θα μειωθεί ο μαθητικός πληθυσμός
Εκπαίδευση των προσφύγων:   Ο Γ.Γ. ενημέρωσε ότι δημιουργούνται νέες Δ.Υ.Ε.Π. για το νέο σχολικό έτος ενώ θα λειτουργήσουν Δ.Υ.Ε.Π. στη Σάμο και στη Μόρια. Τα παιδιά που έχουν ολοκληρώσει τη φοίτησή τους σε Δ.Υ.Ε.Π. εντάσσονται κανονικά στις σχολικές μονάδες και τα παιδιά που βρίσκονται σε σπίτια προωθούνται σε σχολεία όπου δημιουργούνται Τ.Υ. Συνολικά την περσινή χρονιά συμμετείχαν στην τυπική εκπαίδευση του Υπουργείου Παιδείας 8.000 σε σύνολο 10.000 παιδιών (7.300 περίπου σε ΔΥΕΠ και σχολεία με Τ.Υ. ενώ τα υπόλοιπα στα πρωινά τμήματα δίχως Τ.Υ.). Σε σχέση με το τι εικόνα έχει το Υπουργείο για τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα της λειτουργίας των Δ.Υ.Ε.Π.    δόθηκε η απάντηση στη ΔΟΕ ότι υπάρχουν οι εκθέσεις της Επιστημονικής Επιτροπής για την εκπαίδευση των προσφύγων (στις οποίες στηρίχτηκαν και οι βελτιωτικές κινήσεις) που αφορούν τη λειτουργία των Δ.Υ.Ε.Π. οι οποίες βρίσκονται αναρτημένες στην ιστοσελίδα του Υπουργείου.
Το Δ.Σ. τόνισε την ανάγκη της ίδρυσης όλων των αναγκαίων Τ.Υ. ενώ έθιξε και το σοβαρότατο ζήτημα της μη ομαλής κατανομής των παιδιών των προσφύγων στις σχολικές μονάδες κάτι το οποίο έγινε φανερό ότι δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί αφού η εξεύρεση κατοικιών για τους προσφυγές έχει εκχωρηθεί στις Μ.Κ.Ο. Το Δ.Σ έθεσε επίσης το ζήτημα των ρυθμίσεων που προβλέπονταν σε σχέση με τις Δ.Υ.Ε.Π. στο σχέδιο νόμου για τις Υποστηρικτικές Δομές (με σοβαρότερη όλων αυτή του άρθρου 80 παρ.1 και 4 όπου εισαγόταν νέα κατηγοριοποίηση αναπληρωτών) για τις οποίες ζήτησε να διευκρινιστεί αν υπάρχει πρόθεση επαναφοράς τους. Ο Γ.Γ. δεσμεύτηκε πως όχι αν και υπεραμύνθηκε των ρυθμίσεων.
Κτιριακές υποδομές:  Ο Γ.Γ. απάντησε αόριστα και χωρίς να είναι σε θέση να δώσει κανένα απολύτως οικονομικό στοιχείο ότι το Υπουργείο θα ενισχύσει  οικονομικά τους Δήμους που το ζητούν  για τη σχολική στέγη της προσχολικής αγωγής μέσα από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων με στόχο την εφαρμογή της 2ετούς υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης σε 100 περίπου ακόμη Δήμους από την επόμενη σχολική χρονιά.
Σε σχέση με το πρόβλημα της λήξης των συμβάσεων ενοικίασης κτιρίων νηπιαγωγείων σε κάποιους Δήμους, ο Γ.Γ. απάντησε ότι θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση που θα δίνει λύση χωρίς να ορίσει κανένα απολύτως χρονικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα γίνει η ρύθμιση.
Στη συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας που ακολούθησε, προέκυψαν τα εξής:
Μόνιμοι διορισμοί:   Ο κ. υπουργός επανέλαβε ότι μέχρι τον Οκτώβριο θα ανακοινωθεί ο αριθμός των διορισμών (που θα αφορούν, αρχικά, το σχ. έτος 2019-2020). Αυτό στο οποίο αναφέρθηκε, τονίζοντας τη σημασία του, ήταν το ενιαίο σύστημα προσλήψεων-διορισμών το οποίο, όπως είπε, με βάση την απόφαση του ΣτΕ οφείλει να εναρμονιστεί στο πλαίσιο του Α.Σ.Ε.Π., δίχως όμως να αναφέρει συγκεκριμένη πρόταση του υπουργείου και χωρίς να δεσμευτεί καν ότι θα υπάρξει εισηγητικά κυβερνητική πρόταση! Δήλωσε ότι βούληση του υπουργείου είναι η διαμόρφωση της πρότασης του συστήματος με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών με την κατάθεση συγκεκριμένων προτάσεων στη λογική του συστήματος Α.Σ.Ε.Π. με κριτήρια πέραν του πτυχίου και την προϋπηρεσίας ενώ την πιθανή ή μη πραγματοποίηση γραπτού διαγωνισμού θα την αποφασίσει η κυβέρνηση κεντρικά.
Στην ερώτηση εάν η κυβέρνηση σκοπεύει να υιοθετήσει προτάσεις του Ο.Ο.Σ.Α. όπως οι πενταετείς συμβάσεις αναπληρωτών, ο κ. υπουργός απάντησε ότι αυτό το έχει αποκλείσει ήδη με δήλωσή του.
Προσλήψεις αναπληρωτών: Για τον προγραμματισμό των προσλήψεων αναπληρωτών,  ανακοινώθηκε από τον κ. υπουργό  ότι τόσο το χρονοδιάγραμμα όσο και ο αριθμός θα είναι αντίστοιχα του περσινού με κονδύλια από το ΕΣΠΑ για την πρωτοβάθμια. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τόνισε την ανάγκη της πραγματοποίησης του κύριου όγκου των προσλήψεων σε μία φάση, καθώς και  ότι η παράλληλη στήριξη όπου ένας εκπαιδευτικός υποστηρίζει τρεις ή και περισσότερους μαθητές απλά δεν λειτουργεί και δεν ενισχύει τους μαθητές. Η απάντηση ήταν, όμως, ότι θα λειτουργήσει με τον ίδιο τρόπο και φέτος.
Εξίσωση  των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μόνιμων εκπαιδευτικών: Για το ζήτημα της εξίσωσης των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μόνιμων εκπαιδευτικών ο κ. υπουργός επικαλέστηκε ως τροχοπέδη τον τύπο συμβάσεων του ΕΣΠΑ που  δεν είναι δυνατόν να τροποποιηθεί μέχρι και το 2021. Ουσιαστικά δηλαδή απάντησε πως δεν θα υπάρξει καμία θετική εξέλιξη στο θέμα.
Στέγαση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών:   Η μόνη απάντηση του υπουργού ήταν η δέσμευση να επιδιώξει συνάντηση με τη συμμετοχή του ιδίου, της Δ.Ο.Ε., του Υπουργού Εσωτερικών και τους Δήμων που εμπλέκονται ώστε να βρεθούν λύσεις.
Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση:  Ο υπουργός αφού επιβεβαίωσε τα όσα μας είχε ανακοινώσει ο Γ.Γ. αναφέρθηκε σε συστηματικό σχεδιασμό με ορίζοντα την τριετία με συνεχή πίεση προς τους Δήμους σε σχέση με το κτιριακό, χωρίς να εξηγήσει τι είδους πιέσεις θα ασκηθούν και τι χρήματα θα διατεθούν από το κράτος!  Ανέφερε επίσης   ότι αυξήθηκε φέτος ο συνολικός αριθμός των vouchers που αφορούν παιδιά ηλικίας κάτω των 4 ετών, για εγγραφή τους στους παιδικούς σταθμούς και ότι όχι μόνο δεν υπήρξε πρόβλημα μείωσης παιδιών και απώλειας θέσεων εργασίας   αλλά συνέβη ακριβώς το αντίθετο.
Αποτίμηση εκπαιδευτικού έργου: Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ζήτησε από τον υπουργό να ξεκαθαρίσει τη στάση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου για τη διαδικασία του προγραμματισμού και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου εν όψει της έκδοσης της σχετικής υπουργικής απόφαση.  Η ΔΟΕ έθεσε συγκεκριμένα το ζήτημα των θεματικών αξόνων που δεν πρέπει να έχουν χαρακτηριστικά που θα οδηγούν σε αξιολογικές φόρμες (τη στιγμή που το Ι.Ε.Π. ζητάει τις προτάσεις μας κάτι που δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να γίνει αν δεν υπάρξει ξεκάθαρο τοπίο), το  θέμα της έλλειψης αρμοδιότητας του σχολικού συμβουλίου για εμπλοκή στην εκπαιδευτική διαδικασία καθώς και το ζήτημα του ρόλου του Συντονιστή σε σχέση με τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του συλλόγου διδασκόντων που σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να παραπέμπει σε μονοπρόσωπο αξιολογικό όργανο.
Ο υπουργός δήλωσε ότι δεν πρόκειται η αυτοαξιολόγηση να συνδεθεί με τιμωρητική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και έτοιμος να δει όλα αυτά τα ζητήματα στη βάση της κατάθεσης προτάσεων εκ μέρους της Δ.Ο.Ε.
Επαναφορά  του σταθερού υποδιευθυντή – υπεύθυνου ολοήμερο: Η ΔΟΕ έθεσε   την αποδεδειγμένη ανάγκη επαναφοράς του σταθερού υποδιευθυντή – υπεύθυνου ολοήμερου, η οποία προσέκρουσε στην επίκληση δημοσιονομικών περιορισμών.
Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη : Σε σχέση με το πιλοτικό πρόγραμμα του Ι.Ε.Π. «Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη»  για το οποίο υπήρξε, έπειτα από πολλές αντιδράσεις και έντονο διάλογο, συμφωνία  μεταξσύ υπουργείου και Δ.Ο.Ε., ο Υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα αρχίσει η εφαρμογή του με την τήρηση των όρων που συμφωνήθηκαν.
Διπλοβάρδια: Η ΔΟΕ έθεσε το ζήτημα των ανεπαρκών κτιριακών υποδομών που κρατούν, ακόμη και σήμερα, σχολεία σε λειτουργία βάρδιας πρωί – απόγευμα  καθώς και της ορθής χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων. Πέρα από την έκφραση της επιθυμίας του για επίλυση των παραπάνω, ο υπουργός, στην ουσία,   είπε ότι δεν μπορεί να έχει σαφή εικόνα για τη λειτουργία των σχολικών επιτροπών  και ζήτησε τη συμβολή της Δ.Ο.Ε. για την ανάδειξη και επίλυση των προβλημάτων.
Επιμόρφωση  των εκπαιδευτικών: Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έθεσε και πάλι το ζήτημα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών παίρνοντας την απάντηση, δίχως σαφείς λεπτομέρειες, ότι υπάρχει προγραμματισμός επιμορφωτικών δράσεων με την πρόθεση να έχουν και διαδραστικό – συμμετοχικό χαρακτήρα.
Αναμοριοδότηση: Τέλος, για το θέμα της αναμοριοδότησης ο κ. υπουργός μας ανακοίνωσε ότι είναι σχεδόν έτοιμη η σχετική απόφαση.
Ο πρόεδρος της ΔΟΕ δήλωσε στο esos  πως η συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου ήταν, κατά το καθιερωμένο, μια συνάντηση που δεν έδωσε απαντήσεις στα χρόνια προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης. 
ΠΗΓΗ:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου