Τετάρτη 18 Ιουνίου 2014

Θεόδωρος Παπαγιάννης: Επιστροφή στο Ελληνικό - Ταινία τεκμηρίωσης

 
Την ταινία τεκμηρίωσης Θεόδωρος Παπαγιάννης: Επιστροφή στο Ελληνικό προβάλλει το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών την Πέμπτη 19 Ιουνίου και ώρα 9 μ.μ. στον Πολιτιστικό Πολυχώρο «Δ. Χατζής» σε σκηνοθεσία και φωτογραφία Παναγιώτη Κράββαρη.
            Σχετικά με την ταινία αναφέρει ο Π. Κράββαρης: «Ο γλύπτης Θεόδωρος Παπαγιάννης μαζεύει φίλους, συνεργάτες και παλιούς μαθητές του στη γενέτειρά του, το χωριό Ελληνικό στην Ήπειρο, και φτιάχνει μια πορεία γλυπτών από την είσοδο του χωριού προς το ιστορικό μοναστήρι της Τσούκας. Οι γλύπτες εμπνέονται από τις μνήμες της ζωής στην ύπαιθρο και το φυσικό τοπίο, ενώ ο τόπος προσφέρει και τα υλικά: Η διάσπαρτη πέτρα, άχρηστα μέταλλα από μάντρες ανακυκλώσιμων υλικών, μάρμαρα που γίνονται δωρεά από μαρμαράδικα των Ιωαννίνων, μετατρέπονται μέσα σε 20 μέρες σε έργα τέχνης που γίνονται δωρεά στην κοινότητα. Μαζί με το μουσείο που ίδρυσε πριν 4 χρόνια στο παλιό πετρόκτιστο δημοτικό σχολείο που πήγε και αυτός μαθητής, ο Θεόδωρος Παπαγιάννης δημιουργεί ένα υπαίθριο γλυπτικό πάρκο στήνοντας ένα χώρο τέχνης μοναδικό στην Ελλάδα».
            Θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό, παρουσία του σκηνοθέτη και του γλύπτη Σπύρου Λισγάρα.
            Η είσοδος είναι ελεύθερη. 

  Αρχική

Το μαγεμένο δάσος, Σχολή Κλασικού και Σύγχρονου Χορού του Π.Κ.Δ.Ι.

Η  Σχολή Κλασικού και Σύγχρονου Χορού του Πνευματικού Κέντρου Δήμου Ιωαννιτών παρουσιάζει την παράσταση χορού Το μαγεμένο δάσος σε χορογραφίες των: Έλενας Ανδρεάδη, Τζίνας Βίκα, Λάουρας Τσιάτη, Ελεονόρας Ηλία και Διονυσίας  Φειδοπούλου, την Πέμπτη 19 Ιουνίου και ώρα 8:30 μ.μ. στην αίθουσα «Β. Πυρσινέλλας».
            Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη. 

 
  Αρχική

Υπουργείο Παιδείας: Διαδικασίες για την υποβολή Μηχανογραφικών Δελτίων (Μ.Δ.) 2014

Δελτίο Τύπου
ypdvmth thumb other250 0Διαδικασίες για την υποβολή Μηχανογραφικών Δελτίων (Μ.Δ.) 2014

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι οι διαδικασίες για την υποβολή των Μηχανογραφικών Δελτίων (Μ.Δ.) 2014 ξεκινούν από την Τετάρτη 18-6-2014 και ολοκληρώνονται τη Δευτέρα 14-7-2014. Πιο συγκεκριμένα:
  1. Από την Τετάρτη 18-6-2014 όλοι οι υποψήφιοι που θα υποβάλουν Μ.Δ. πρέπει να προσέλθουν στο Λύκειό τους, ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ αντίστοιχα, για να δημιουργήσουν τον προσωπικό κωδικό ασφάλειας (password), τον οποίον θα χρησιμοποιήσουν στην πορεία για την ηλεκτρονική υποβολή του Μ.Δ.
  2. Από την Τρίτη 24-6-2014 αρχίζει η λειτουργία της ηλεκτρονικής εφαρμογής για την υποβολή του Μ.Δ. Οι υποψήφιοι με το password που θα έχουν δημιουργήσει και τον 8ψήφιο κωδικό εξετάσεων που ήδη έχουν, μπορούν να επισκέπτονται την ηλεκτρονική διεύθυνση  http://exams.it.minedu.gov.gr και να επεξεργάζονται το Μ.Δ. Από τις 24-6-2014 ως την ανακοίνωση των βαθμών, οι υποψήφιοι θα μπορούν να ενημερώνονται, να μελετούν το Μ.Δ. και άλλα στοιχεία και να κάνουν μόνο πρόχειρο Μ.Δ. (ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ).
  3. Από την ανακοίνωση των βαθμών των ΓΕΛ ή των ΕΠΑΛ αντίστοιχα, ως και τη Δευτέρα 14-7-2014, όλοι οι υποψήφιοι στην ίδια ηλεκτρονική διεύθυνση θα πρέπει να κλειδώσουν το τελικό τους Μ.Δ. (επιλέγοντας ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ). Μετά την οριστικοποίηση, το Μ.Δ. καταχωρίζεται στη βάση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και καμμία τροποποίηση από τον υποψήφιο δεν είναι πλέον δυνατή. Ο υποψήφιος καλό είναι να εκτυπώσει ή/και να αποθηκεύσει στον υπολογιστή του το οριστικοποιημένο Μ.Δ. (που θα έχει αποκτήσει αυτόματα και αριθμό πρωτοκόλλου), ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορεί να δει τις τελικές προτιμήσεις του.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Α. Μηχανογραφικό δελτίο μπορούν να υποβάλουν:
- όσοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ του 2014 και εφόσον κατέχουν ή αποκτούν απολυτήριο.
- όσοι απόφοιτοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερησίων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ τα έτη 2012 ή 2013, διεκδικώντας το 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση. Όσοι απόφοιτοι είναι υποψήφιοι για το 10%, συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής με τα μόρια που είχαν επιτύχει στην τελευταία τους εξέταση. Οι υποψήφιοι αυτοί δεν έχουν τη δυνατότητα ή δικαίωμα να εξεταστούν ξανά σε ειδικό μάθημα ή στα αγωνίσματα για τα ΤΕΦΑΑ, αλλά συνυπολογίζονται τα μόρια που είχαν επιτύχει στην τελευταία τους εξέταση.
Β. Για οποιαδήποτε πληροφορία, υποστήριξη, ακόμα και χρήση υπολογιστή που τυχόν δεν διαθέτουν, οι υποψήφιοι θα απευθύνονται στα Λύκειά τους, τα οποία θα λειτουργούν αρκετές μέρες.
Γ. Εφιστάται η προσοχή σε όλους τους υποψηφίους για την εμπρόθεσμη υποβολή και οριστικοποίηση του μηχανογραφικού δελτίου, γιατί αλλιώς θα αποκλειστούν από την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για φέτος.
Δ. Οι ειδικές περιπτώσεις υποψηφίων (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, κοινωνικά κριτήρια) έχουν καταργηθεί και άρα δεν απαιτείται κανένα σχετικό δικαιολογητικό. Μετά την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι υποψήφιοι θα διεκδικούν τη μεταφορά της θέσης τους.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.


ΔΟΕ προς Υπ. Παιδείας: να υπάρξει άμεσα μέριμνα ώστε οι αποσπασμένοι συνάδελφοι να αναλάβουν υπηρεσία στους τόπους που υπηρετούν



Αρ. Πρωτ:918
Αθήνα 18/6/2013

Προς
1. Υφυπουργό Παιδείας αρμόδιο για θέματα Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
2. Τους Δ/ντές Π.Ε. όλης της Χώρας
Κοιν.
Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Ανακοίνωση
Συνάδελφοι,
  Στην εξαιρετικά δύσκολη οικονομική συγκυρία που διανύουμε και την οποία οι εκπαιδευτικοί βιώνουν με τον πιο τραγικό τρόπο αδυνατώντας να αντιμετωπίσουν ακόμη και στοιχειώδεις ανάγκες διαβίωσης, είναι τραγικό να υποβάλλονται σε επιπλέον οικονομικές θυσίες για γραφειοκρατικούς, καθαρά, λόγους.
  Ζητάμε να υπάρξει άμεσα μέριμνα ώστε οι αποσπασμένοι συνάδελφοι να αναλάβουν υπηρεσία στους τόπους που υπηρετούν και να αποστείλουν την ανάληψη υπηρεσίας τους στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης όπου ανήκουν οργανικά με φαξ χωρίς να υποχρεωθούν σε επιπλέον οικονομικά έξοδα τα οποία δεν μπορούν να αντέξουν.
  Την ίδια αντιμετώπιση ζητάμε να έχουν και οι εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν τον Ιανουάριο - Φεβρουάριο και συνέχισαν να υπηρετούν στις θέσεις όπου είχαν προσληφθεί ως αναπληρωτές.
  Η αλληλεγγύη και η συναδελφικότητα είναι παράγοντες που πάντα χαρακτήριζαν τον κόσμο

Τρίτη 17 Ιουνίου 2014

Προς παράταση της προθεσμίας για τις φορολογικές δηλώσεις

Προς παράταση της προθεσμίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, που λήγει στις 30 Ιουνίου, προσανατολίζεται το υπουργείο Οικονομικών. Σύμφωνα με πληροφορίες, το επικρατέστερο σενάριο προβλέπει παράταση της προθεσμίας προς το τέλος Ιουλίου. Επίσης, θέμα ημερών φαίνεται να είναι η κατάθεση τροπολογίας στη Βουλή με την οποία θα απαλλάσσονται από την καταβολή προστίμου (100 ευρώ) όσοι υπέβαλαν το έντυπο Ε9 πέραν της 31 Μαΐου που έληγε η αρχική προθεσμία λόγω της παράτασης που έδωσε το υπουργείο Οικονομικών.

ΠΗΓΗ:  amna logo

Λοβέρδος: Να επανεξεταστεί το μέτρο της διαθεσιμότητας

«ΕΝΤΙΜΗ ΛΥΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥΣ»

«Το θέμα της διαθεσιμότητας πρέπει να επανεξεταστεί γιατί δεν έχει φέρει αποτελέσματα», δήλωσε σήμερα ο Ανδρέας Λοβέρδος.

Λοβέρδος: Να επανεξεταστεί το μέτρο της διαθεσιμότητας
Ο κ. Λοβέρδος, μιλώντας στον ΣΚΑΙ, πρόσθεσε πως το θέμα των διαθεσιμοτήτων διοικητικών υπαλλήλων των Πανεπιστημίων «λύθηκε έντιμα».

Επίσης, σημείωσε ότι θα επανεξεταστεί και το ζήτημα της Τράπεζας Θεμάτων αφού βγουν και οι βαθμολογίες των μαθητών και διευκρίνισε πως δεν είπε ποτέ ότι θα καταργηθεί.
Η πρώην υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, μιλώντας επίσης στον Σκάι, είπε ότι οι αλλαγές στην Παιδεία πρέπει να έχουν ευρύτερη συναίνεση, κι όταν αρχίσει ο κάθε υπουργός αυτά που φαντάζεται να τα κάνει μόνος του, αποβαίνει σε βάρος των μαθητών.
Στο μεταξύ, οξύτατη κριτική στον Ανδρέα Λοβέρδο εξαπέλυσε μέσω του Βήμα fm ο Θεόδωρος Πάγκαλος, λέγοντας ότι «ορισμένοι δεν βάζουν μυαλό, κοροϊδεύουν τους πολίτες και κάνουν αυτά που έκαναν πάντα».
Αναφερόμενος στην αξιολόγηση στα πανεπιστήμια, ο κ. Πάγκαλος σημείωσε ότι αυτοί που τους αξιολόγησαν είναι «αυτοί που διόρισαν αυτούς τους άχρηστους».
ΠΗΓΗ:  ethnos.gr

Εκατό ημέρες από την εξαφάνιστη της πτήσης MH370

«Εκατό ήμερες μετά, η εξαφάνιση της πτήσης MH370 είναι ένας μεγάλος πόνος στην καρδιά όλων των Μαλαισιανών και όλου του κόσμου. Δεν μπορούμε και δεν πρόκειται να σταματήσουμε (τις έρευνες) μέχρι να εντοπιστεί», διαβεβαίωσε ο μαλαισιανός υπουργός Μεταφορών Χισαμουντίν Χουσέιν.
Η Μαλαισία «δεν μπορεί και δεν πρόκειται να εγκαταλείψει» τις οικογένειες των επιβατών, υπογράμμισε.
Το Σάββατο ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας Νατζίμπ Ραζάκ έγραψε στον λογαριασμό του στο Twitter ότι η εκατοστή ημέρα από την εξαφάνιση του Boeing 777 είναι μια ημέρα μνήμης για «όλους όσοι βρίσκονταν στο αεροσκάφος και τις οικογένειες τους. Η Μαλαισία παραμένει δεσμευμένη στις προσπάθειες εντοπισμού» της πτήσης MH370.
Το Μπόινγκ της Malaysia Airlines αναχώρησε στις 8 Μαρτίου από την Κουάλα Λουμπούρ με 239 επιβαίνοντες και προορισμό το Πεκίνο όταν, αφού για άγνωστους λόγους άλλαξε πορεία, κατέπεσε στον Ινδικό Ωκεανό.
Μέχρι στιγμής και παρά τις ευρύτατες έρευνες δεν έχει εντοπιστεί.

Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Δεν αλλάζει το ημερολογιακό διδακτικό έτος-Τα σχολεία θα ανοίξουν 11 Σεπτεμβρίου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Τα σχολεία θα ανοίξουν όπως πέρσι και πρόπερσι, διότι θέλουμε να προλάβουμε να ολοκληρώσουμε τις διαδικασίες μεταθέσεων, αποσπάσεων, αναπληρώσεων δασκάλων και καθηγητών, ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος και σημείωσε τα εξής:
Α.Υπήρχε μία σκέψη από την προηγούμενη ηγεσία να ξεκινήσει μία εβδομάδα νωρίτερα η νέα σχολική χρονιά. Σε λίγο θα πάρουμε απόφαση. Η καθυστέρηση που υπήρξε στις μεταθέσεις παρήγαγε δυσκολίες στις αποσπάσεις και όλα αυτά με την σειρά τους παράγουν δυσκολίες στην έναρξη της σχολικής χρονιάς. Αυτά πρέπει να διευθετηθούν από εμάς τώρα. Νομίζω λογικότερο είναι να μείνουμε στα περσινά ημερολογιακά όρια. 
Β.Η τοποθέτησή μου στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει τον χαρακτήρα να υπάρξει ηρεμία στο χώρο. Να ασχοληθούμε με την παιδεία και όχι με τα οικονομικά της παιδείας, τα οποία έφτασαν σε ακραία όρια συγκρατήσεων. Φέτος για πρώτη φορά ο αριθμός των κενών θέσεων δασκάλων και καθηγητών στα σχολεία θα ξεπεράσει τις 20.000. Φέτος έχουμε ένα κύμα συνταξιοδοτήσεων που φτάνει τις 9.000 και μιλάμε για εκπαιδευτικούς, όχι για υπαλλήλους. Με αυτά τα προβλήματα πρέπει να ασχοληθούμε, με τα προβλήματα που έχουν να κάνουν με την εκπαίδευση και την παιδεία. Η κρίση μας προσανατόλισε να σκεφτόμαστε μονομερώς στα θέματα της διοίκησης της παιδείας και όχι με την παιδεία την ίδια.
ΠΗΓΗ: 

Δευτέρα 16 Ιουνίου 2014

ΠΛHPHΣ MIΣΘOΣ και για τα stage

APEIOΣ ΠAΓOΣ: απόφαση-σταθμός 
«Eπρεπε να αμείβονται όπως οι τακτικοί υπάλληλοι στις ίδιες θέσεις»
*14 μισθοί, ασφάλιση, επιδόματα και οδοιπορικά για όλους * Mπορούν να αναγνωρίσουν στο IKA το διάστημα που εργάστηκαν
TO δρόμο για τη διεκδίκηση πλήρους μισθού και ασφάλισης ανοίγει απόφαση του Aρείου Πάγου για χιλιάδες εργαζομένους των προγραμμάτων stage σε φορείς και υπηρεσίες του Δημοσίου. Aναγνωρίζει ότι οι συμβάσεις δεν αφορούσαν ούτε εργασιακή εμπειρία ούτε μαθητεία, αλλά παρείχαν εξαρτημένη εργασία με επαναλαμβανόμενες συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Δεν τίθεται ζήτημα επαναπρόσληψης, αλλά αναγνωρίζεται ότι θα έπρεπε να αμείβονται με μισθό αντίστοιχο των τακτικών υπαλλήλων των ίδιων θέσεων σε δήμους, περιφέρειες και δημόσιες υπηρεσίες. Tου ΠAΣXAΛH KOPΩNAIOY

Ποιοι μετέχουν (τελικά) στο Δημοτικό Συμβούλιο Ιωαννίνων


Οριστικοποιήθηκε η σύνθεση μετά τη διόρθωση της πρώτης απόφασης του Πρωτοδικείου - Στο Μπιζάνι η τρίτη έδρα της παράταξης Νάτση
Πριν καν κατατεθεί κάποια ένσταση από τους ενδιαφερόμενους συμβούλους ή τις ενδιαφερόμενες παρατάξεις, το Πρωτοδικείο Ιωαννίνων προχώρησε στη διόρθωση της απόφασης που εξέδωσε την Τρίτη, με την οποία καθόρισε την κατανομή των εδρών στο νέο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Ιωαννιτών.
Το οφθαλμοφανές λάθος που ανακαλύφθηκε από την πρώτη στιγμή, από τους δημοσιογράφους όμως και όχι από το Πρωτοδικείο ή τις παρατάξεις, δεν ήταν δυνατό να μη διορθωθεί και αυτό έγινε και επίσημα από το Πρωτοδικείο που κατανέμει την τρίτη έδρα της παράταξης Νάτση στην Δ.Ε Μπιζανίου και όχι σε αυτήν του Περάματος.
Έτσι, εκτός από τον επικεφαλής Λ. Νάτση και τον Γ. Στέφο η παράταξη εκλέγει ως τρίτη δημοτική σύμβουλο τη Σεβαστή Μπακαλούμη από τη Δ.Ε Μπιζανίου.
Εκείνος που την «πληρώνει» είναι ο πρώτος σε ψήφους της Ανεξάρτητης Δημοτικής Πρωτοπορίας στην ίδια ενότητα, Αχ. Σίντος ο οποίος δεν εκλέγεται.
Αντιθέτως, εκλέγεται κανονικά από την παράταξη Γκόντα στην Δ.Ε Περάματος ο Λ. Τζίμας που «πλήρωνε» το πρώτο λάθος της απόφασης του Πρωτοδικείου.
Αλλαγή υπήρξε ωστόσο και στην Δ.Ε Παμβώτιδος για την παράταξη Μπέγκα, αφού εκλέγεται εκτός του Γ. Βίννη, η Αλεξάνδρα Μπέγκα και όχι η Ειρήνη Βαρτζιώτη.
Στην πρώτη καταμέτρηση η δεύτερη είχε περισσότερες ψήφους από την πρώτη, όμως ακολούθησε ένσταση, έγινε επανακαταμέτρηση και η έδρα κατέληξε στην κα. Μπέγκα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ από την Ελευθερία
ΠΗΓΗ: 

T a b u l a R a s a. Αίτιο ή αποτέλεσμα του ελληνικού πολιτικού αμοραλισμού;

Του Χρήστου Παπαδημητρίου.

        Κοινωνιολόγου-Οικονομολόγου.

        Πρόεδρου ΤΚ Πύργου-Κόνιτσας.                                                            

*T a b u l a   R a s a.

Αίτιο ή αποτέλεσμα του ελληνικού πολιτικού αμοραλισμού;


Με αφορμή την επικείμενη εκλογή Προέδρου Της Ελληνικής Δημοκρατίας και την ανήκεστο «πολιτική ίωση» των επαγγελματιών της πολιτικής να τους απασχολεί η διαδικασία μόνο ως αριθμητικό μέγεθος, και να αδιαφορούν πλήρως για το τι σημαίνει αυτό το «παιχνίδι» τους για την αξιοπιστία του θεσμού για τον οποίο δήθεν κόπτονται.
Και βέβαια σε σχέση και με το μέγεθος της εκλογικής αποχής, η οποία από όρος της πολιτικής διαδικασίας εξελίχτηκε με «ακούσιες τεχνικές» και μεθόδους σε θέση της προβοκατόρικης συζήτησης όσον αφορά το από πού αντλεί δύναμη και νομιμοποίηση ο φασισμός.
Βεβαίως εσύ αγαπητέ αναγνώστη γνωρίζεις την πραγματικότητα, ότι τον Γιάννη Aγιάννη τον έσπρωξε η πείνα στο κλέψιμο της φρατζόλας, και βεβαίως ότι τον έλληνα και σημερινό Γιάννη Aγιάννη σπρώχνει στους κόλπους της αντίδρασης η αδυναμία του χορτάτου να καταλάβει τι σημαίνει πείνα, και δυστυχώς η αδυναμία των “φερόμενων” ως δημοκρατών  να εξηγήσουν γιατί απλά ενεργούν εν λευκώ στις επιταγές τρίτων.


Είναι σαφές ότι το πραγματικό γεγονός που προκαλεί ανησυχία δεν είναι τα όποια ποσοστά αποχής του εκλογικού σώματος, αλλά πρωτίστως η ηλικιακή διάρθρωση των πολιτών που στέκονται με αρνητική διάθεση απέναντι στο θεμελιώδες μέγεθος της Δημοκρατίας, αυτό της εκλογικής διαδικασίας.

Η αποχή αναμφίβολα αποτελεί ανάχωμα για την εξέλιξη της Δημοκρατίας, αν μείνουμε δε στην επί σκοπώ αριθμολογία, στην ανόητη και πολλές φορές «κατευθυνόμενη και προβοκατόρικη κουβέντα» στα κανάλια, και στην επιφανειακή άποψη «περί καναπέδων», τότε ελλοχεύει ο κίνδυνος της κοινωνικοποίησης σε αντιδημοκρατικές συμπεριφορές, τις οποίες η δημοκρατία των ηλικιωμένων από κάθε άποψη πολιτικών δεν θα μπορέσει να τιθασεύει, με απρόβλεπτες συνταγματικές συνέπειες στο εγγύς μέλλον.

Η ανεξέλεγκτη πολιτική συμπεριφορά που δημιούργησε, αυτή την προβληματική είναι ίσως η πρώτη φορά στην πολιτική ιστορία της χώρας μας, που οδηγεί αβίαστα στο συμπέρασμα η «πολιτική» να βάλλεται τόσο σφοδρά, και οι «πολιτικοί» να περιχαρακώνονται σε κλειστές κάστες και επαγγελματικές ομάδες με ότι αυτό συνεπάγεται μέσα και έξω από την Ελλάδα - να συμπεριφέρονται δηλ. ως να μην κατανοούν το εφιαλτικό τοπίο που προέκυψε από συγκεκριμένες «πολιτικές», όχι μόνο για την οικονομία, αλλά και για τον κοινωνικό ιστό γενικότερα, όπως για παράδειγμα η συμπεριφορά της αποχής από τις εκλογές αποτελεί καρκίνωμα για την επιβίωση και εξέλιξη του Δημοκρατικού μας Πολιτεύματος.

Θλιβερό το φαινόμενο της ανεπάρκειας των ανθρώπων της πολιτικής, αλλά καταγεγραμμένο πλέον με νούμερα, δεν είναι αυθαίρετο αυτό που προκύπτει ως συμπέρασμα ότι συμπεριφορές και πρακτικές αγγίζουν τα όρια της tabula rasa, υπό την έννοια της πολιτικής ενέργειας χωρίς πολιτική ευθύνη καθότι κατέστη η εκτελεστική εξουσία εκτελεστικό όργανο τρίτων θεσμικών και μη θεσμικών παραγόντων.

Επικίνδυνο όμως είναι ως φαινόμενο πολύ περισσότερο για την ανάπτυξη της Δημοκρατίας, τον πολιτικό μας βίο, η και πάλι καταγεγραμμένη άποψη στην συνείδηση των πολιτών ή σωστότερα των ενεργών πολιτών, των οποίων έχει με αυτές τις συμπεριφορές και πρακτικές των «πολιτικών» περιθωριοποιηθεί η πολιτική των προσωπικότητα, και αδρανοποιηθεί η πολιτική των σκέψη και άποψη, ότι η αποχή δεν είναι το αίτιο, αλλά το αποτέλεσμα μιας βαθειά νοσηρής κατάστασης στα πολιτικά πράγματα της χώρας.

Αν από εδώ δεν ξεκινήσει η επανατοποθέτηση και η ανάταξη των φθαρμένων πολιτικών συμπεριφορών η αποχή θα συνεχίζεται, αν δηλαδή δεν αλλάξουν τακτική να βλέπουν το δέντρο και όχι το δάσος, αν δηλαδή δεν αντιληφθούν ότι δεν είναι αναντικατάστατοι, αν δηλαδή δεν σταματήσουν να φυτεύουν δέντρα στην άμμο, αν δηλαδή δεν καταλάβουν ότι τα κόμματα έχουν λόγο ύπαρξης όταν έχουν αναφορές στο πεζοδρόμιο και στους πολίτες.

Αποτελεί κοινό τόπο επίσης ότι η αρνητική ή η θετική άποψη του πολίτη όσον αφορά τον πολιτικό αποτελεί βασική παράμετρο για την ποιότητα και την ανάπτυξη η συρρίκνωση της Δημοκρατίας.

Η πολιτική άποψη και σκέψη για να προαχθεί πρέπει να υφίσταται πολιτικός χώρος, για να υπάρχει πολιτικός χώρος απαιτείται να τον στηρίζουν πολιτικές οντότητες ήθους και δυναμικής, και με αυτή την δημοκρατική πραγματικότητα ο λαός μας έχει αποδείξει ότι συμφωνεί απολύτως, κατά συνέπεια τον αδικεί αυτή η διαχέουσα άποψη περί μη συμμετοχής στα της πολιτικής ενασχόλησης.

Η άσκηση της εξουσίας τα προηγούμενα χρόνια αγνόησε την πολιτική βούληση των πολιτών, η οποία διαμορφώνεται συνήθως με πολιτικές λόγων, ασκήθηκε πέρα και έξω από κάθε λογική, αγνοώντας επιδεκτικά η κατ άλλους προσβάλλοντας χαρακτηριστικά την κοινωνική επιταγή.

Αυτή η κατάσταση της πολιτικής αδιαφορίας του κόσμου εκ της πολιτικής συμπεριφοράς των πολιτικών, αποτελεί κατά την άποψη μου αρνητικό σύμπτωμα και ανασταλτικό παράγοντα της επιβίωσης και παραπέρα εξέλιξης της Δημοκρατίας

Αυτή η πολιτική αδιαφορία μετατρέπεται πολύ σύντομα με συγκεκριμένες ιστορικές μεθόδους και πολιτικές σε πολιτική διαμαρτυρία, σε πολιτική αλχημεία, σε πολιτικό και δημοκρατικό εκτροχιασμό.

Αν λοιπόν συνεχίσουν έτσι να διάγουν τον πολιτικό τους βίο με αλαζονεία και αμετροέπεια και συνεχίσουν να θεωρούν την παρουσία τους στην πολιτική αναντικατάστατη να βλέπουν το όποιο δέντρο και όχι το κοινωνικό δάσος και το τι συμβαίνει στο πεζοδρόμιο θα οδηγήσουν με μαθηματική ακρίβεια την δημοκρατία σε περιπέτειες.

Η παρατήρηση, και η περιγραφή του γεγονότος, σε ένα κείμενο που απευθύνεται σε πολίτες, ολοκληρώνεται συνήθως με πρόταση, δηλαδή δεν αρκεί για τον αναγνώστη, αλλά και για τον γράφοντα μόνο άποψη, η μόνο μακροσκελής περιγραφή και αναφορά.

Η πρόταση σαφής, ότι αν δεν επιχειρηθεί η πολιτική επανατοποθέτηση σε σχέση με το ποιο είναι το ζητούμενο ο «πολιτικός» και η επιβίωσή του, ή η «πολιτική», ο πολίτης θα επιμένει στην μη συμμετοχή, ο νέος να μην τον ενδιαφέρει το πολιτικό γίγνεσθαι, η αποχή να μεγαλώνει και το πιο επικίνδυνο η κοινωνία να μπολιάζεται με άκρως αντιδημοκρατικές παραφυάδες του τύπου των διάφορων «χρυσών και ελληνικών αυγών»

«Αυτό που δεν έπρεπε, και δεν πρέπει να ξανασυμβεί στο μέλλον είναι αυτή η αδιανόητη και αχαρακτήριστη προσβολή του πολιτικού μας υπόβαθρου, από τους ασχολούμενους με την πολιτική διαχείριση της εξουσίας, οι οποίοι αλαζονικά αγνόησαν και αγνοούν την θεμελιώδη αρχή της πολιτικής επιστήμης και ορολογίας ότι η «πολιτική» είναι μια συνεχής διαδικασία στο χρόνο εξέλιξης της Δημοκρατίας, και οφείλει ως εκ τούτου να την υπηρετεί έχοντας σήμερα ιδιαίτερα υπ όψιν του ότι η φαύλη διαχείριση των κοινών θα τον οδηγεί στο μέλλον εκεί που οδηγείται και ο πολίτης όταν παρανομεί, καθότι μια ευνομούμενη και σύγχρονα θεσμοθετημένη Δημοκρατία δεν μπορεί να προστατεύει με ειδικούς νόμους «μικρούς πολιτικούς» που επειδή βρέθηκαν στο χώρο της πολιτικής θεώρησαν και θεωρούν ότι η «Πολιτική» τελειώνει με τον «πολιτικό» .

*Ο τίτλος Τabula rasa υπονοεί την «λευκή διάθεση» για την εν λευκώ διαχείριση των ζητημάτων της ανάταξης της χώρας.

·         Η παραπάνω αναφορά αποτελεί κατά τίτλο και κείμενο πρώτη γραφή.

·         Επισημαίνεται για την αξιοπιστία εντύπου και γράφοντος.

·         Κείμενο στοχευόμενης γραφής στο θέμα «πολιτική εκτελεστική εξουσία», έχοντας υπ όψιν ότι άλλο πράγμα έχω την παραπάνω εξουσία, άλλο πράγμα την  ασκώ, και άλλο πράγμα τι με ενδιαφέρει από την άσκησή της



Ευχαριστώ θερμά.

Ατομική αξιολόγηση και σχολικοί σύμβουλοι: η έννοια της προσωπικής στάσης

Του Γιάννη Σταύρου*

Οποιοδήποτε σύστημα αξιολόγησης – ή και άλλων εκπαιδευτικών αλλαγών – εντάσσεται και ερμηνεύεται στο συγκεκριμένο κοινωνικό πλαίσιο για το οποίο θεσπίστηκε και το οποίο καλείται να υπηρετήσει. Κατά γενική ομολογία το πλαίσιο που διαμορφώνεται στην κοινωνία μας και στην εκπαίδευση είναι ιδιαίτερα αρνητικό (αφαίρεση δικαιωμάτων, περικοπές προσωπικού, υποχρηματοδότηση, συμπτύξεις σχολείων-τμημάτων, ανταγωνισμός, διαρκείς εξετάσεις, αριστεία κλπ.). Αυτό το νέο περιβάλλον καλείται το σχολείο και ο εκπαιδευτικός να υπηρετήσει και επομένως η αξιολόγηση εντασσόμενη σε αυτό το πλαίσιο λειτουργεί επικουρικά και ενισχυτικά ως προς αυτό.
    Ο ρόλος των σχολικών συμβούλων σε ένα τέτοιο περιβάλλον μεταλλάσσεται ραγδαία καθώς αυτοί μετατρέπονται από επιστημονικοί συνεργάτες-σύμβουλοι των εκπαιδευτικών σε ελεγκτές-αξιολογητές-επιθεωρητές. Γι’ αυτό και στις τάξεις των σχ. συμβούλων καταγράφεται έντονος προβληματισμός ο οποίος εκφράζεται με επιφυλάξεις, αντιρρήσεις ή/και αντιδράσεις, άλλοτε ανοιχτά (δημοσιεύσεις) άλλοτε ζωντανά σε διάφορες συναντήσεις. Ωστόσο δεν βρήκε συλλογική έκφραση από τα επιστημονικά και συνδικαλιστικά όργανα καθώς ούτε η Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων (ΠΕΣΣ) ούτε οι συνδικαλιστικές ομοσπονδίες (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ) είχαν ξεκάθαρη θέση ως προς τη στάση που έπρεπε να κρατήσουν οι σχολικοί σύμβουλοι. Η ΠΕΣΣ, εξάλλου, πριν λίγες μέρες με απόφαση του Δ.Σ. τάχθηκε κατ’ αρχήν θετικά για την αξιολόγηση, προτείνοντας γενικά βελτιώσεις στο Π.Δ.152. Το πώς και κάτω από ποιες συνθήκες πάρθηκε αυτή η απόφαση όπως και το αν και πόσο αυτή αντιστοιχεί με τις διαθέσεις των σχολικών συμβούλων είναι μερικά από τα ερωτήματα που περιμένουν απάντηση.
    Οι απόψεις των σχολικών συμβούλων που ως τώρα έχουν δημοσιευτεί - είτε ατομικά είτε ομαδικά - έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: επικρίνουν - και καλώς - το ΠΔ 152 κυρίως σε ότι αφορά στην αξιοποίηση του αποτελέσματος της αξιολόγησης, καθώς και στην μετατροπή του ρόλου του σχολικού συμβούλου. Δεν αμφισβητούν όμως αυτή καθ’ αυτή την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Πρέπει, ωστόσο, να γίνει σαφές ότι ακόμα κι αν αποσυνδεθεί η αξιολόγηση από την βαθμολογική – μισθολογική εξέλιξη και τις απολύσεις, ο επιθεωρητισμός θα παραμείνει, δεν αναιρείται. Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού εισάγεται ανεξάρτητα από την διαχείριση του αποτελέσματός της. Με άλλα λόγια ο αξιολογητής θα ακολουθεί όλο το πλαίσιο της αξιολόγησης (αξιολογική περίοδος, ενημέρωση αξιολογούμενου, παρακολούθηση διδασκαλιών, αξιολόγηση, εκθέσεις κλπ.) ανεξάρτητα από το πώς αυτή θα αξιοποιηθεί. Τον σχολικό σύμβουλο που γνωρίσαμε να τον ξεχάσουμε, ακόμα κι αν, προσωρινά, κρατήσει τον τίτλο. Δεν μπορεί να είναι σύμβουλος και αξιολογητής παράλληλα.
    Το ΠΔ 152 δεν μπορεί να βελτιωθεί. Εντάσσεται σε μια φιλοσοφία και υπηρετεί ένα μοντέλο ξένο και αποκρουστικό στην ελληνική εκπαίδευση, πρωτόγνωρα σκληρό ακόμα και για τα δεδομένα των συντηρητικότερων χωρών της Δύσης. Μετατρέπει τον σχολικό σύμβουλο σε τιμωρό, αλλοιώνει τη βάση της συνεργασίας, την ουσία, τη φύση του ρόλου και του έργου των σχολικών συμβούλων. Ανατρέπει την απαραίτητη σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ εκπαιδευτικού και σχολικού συμβούλου με καταστρεπτικές συνέπειες για την συνεργασία, την εμπιστοσύνη, την διασφάλιση παιδαγωγικού κλίματος. Εισάγει στο σχολείο τον ανταγωνισμό, το αλληλοφάγωμα, τις διακρίσεις. Αν εφαρμοστεί θα έχει οικτρά αποτελέσματα. Και τότε θα εμφανιστούν αρκετοί πρόθυμοι για τη … νεκροψία.
    Ορισμένες επισημάνσεις:
-    Η Αυτοαξιολόγηση δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί ως αυτόνομη διαδικασία καθώς εντάσσεται στην ίδια φιλοσοφία, πηγάζει από τον ίδιο νόμο, είναι μέρος της ατομικής αξιολόγησης. Επομένως κι όσοι ήταν θετικοί ως προς την αυτοαξιολόγηση έχουν πολλούς λόγους τώρα να είναι δισταχτικοί ή αρνητικοί.
-    Δεν υπάρχει αξιολόγηση στο “όλον” σύστημα όπως λέγεται ή συστημική αξιολόγηση. Η εκπαιδευτική πολιτική δεν αξιολογείται από τους υπαλλήλους της. Αποτελεί συνειδητή πολιτική επιλογή της εκάστοτε κυβέρνησης η οποία σχετίζεται με τους στόχους της πολιτικής εξουσίας, τον τύπο προσωπικότητας που επιχειρεί να διαμορφώσει μέσα από την εκπαίδευση. Γι' αυτό και η εκπαιδευτική πολιτική δεν μπορεί να αξιολογηθεί όπως - αφελώς - ζητείται αλλά αυτή διαμορφώνεται από την δυναμική και την κατεύθυνση μιας κοινωνίας, από τις αντιπαραθέσεις και τους συσχετισμούς που αναπτύσσονται όπως, εξάλλου, συμβαίνει και με άλλους τομείς της κοινωνίας.
-    Η εθελοντική αξιολόγηση, η οποία είναι πιθανό να εφαρμοστεί από Σεπτέμβρη, αποτελεί εφαρμογή της αξιολόγησης. Με εκβιαστικό τρόπο γίνεται εκμετάλλευση της ανάγκης των εκπαιδευτικών να ξεφρακάρουν από την πόρτα της εισόδου στον επόμενο βαθμό. Φαινομενικά ανώδυνη και … δημοκρατική, αλλά χωρίς καμιά αμφιβολία, στο βαθμό που αυτή γίνει αποδεκτή, η γενίκευσή της είναι δεδομένη.
    Μπροστά σε αυτή την πραγματικότητα καλείται ο καθένας (εκπαιδευτικός, δ/ντής, σύμβουλος) να πάρει τις αποφάσεις του. Βεβαίως, υπό προϋποθέσεις, η προσωπική στάση, ιδιαίτερα όταν κανείς είναι ψηλά στην ιεραρχία, μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο, να γίνει παράδειγμα ικανό να εμπνεύσει, να διαμορφώσει συνθήκες μαζικής αντίδρασης και επομένως ελπίδες ανατροπής. Ωστόσο, παραμένει προσωπική στάση η οποία πηγάζει από την προσωπικότητα, την ιδεολογία, τις ηθικές αξίες του καθενός πιθανόν και από άλλους παράγοντες. Και είναι αλήθεια πως η αξιολόγηση όπως και κάθε αντιδραστική εξέλιξη, δεν ανατρέπεται ατομικά αλλά συλλογικά.
Παρά τις προσπάθειες που έγιναν, αυτό που ακόμα αναζητείται σε επίπεδο σχολικών συμβούλων είναι η συλλογική έκφραση όσων είναι αντίθετοι με την αξιολόγηση, όσων έχουν κοινή οπτική ως προς τις συνέπειες που θα προκύψουν από την εφαρμογή της κι αισθάνονται την ανάγκη να συμβάλλουν στην αποτροπή της. Κι όσο αυτά είναι υπό αναζήτηση τόσο πιεζόμενοι οι σχολικοί σύμβουλοι θα υποχωρούν, θα συμβιβάζονται, θα ενσωματώνονται με αρκετούς όμως να διαφωνούν, να εναντιώνονται, να συγκρούονται, να αρνούνται και γιατί όχι να παραιτούνται. Ας μην θεωρείται, πάντως, δεδομένη τη στάση όλων των Σχολικών Συμβούλων ούτε από την ηγεσία της ΠΕΣΣ ούτε –κυρίως- από το Υπουργείο.
Ραντεβού στα … σχολεία
* Ο Γιάννης Σταύρου είναι Σχολικός Σύμβουλος της Α/θμιας Εκπαίδευσης στο Νομό Θεσπρωτίας

Κυριακή 15 Ιουνίου 2014

Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Λείπουν 22.000 εκπαιδευτικοί-Υπάρχει κίνδυνος να μην ανοίξουν τα σχολεία το Σεπτέμβριο

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Για το νέο σχολικό  έτος 2014-2015 λείπουν 22.000 δάσκαλοι και καθηγητές και ο αριθμός μπορεί να φτάσει τις 24.000, αποκάλυψε ο νέος υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος , σε συνέντευξή του στο Mega  και σημείωσε πως «Υπάρχει κίνδυνος να μην ανοίξουν τα σχολεία το Σεπτέμβριο».
«Δεν θα υπάρχουν δάσκαλοι και καθηγητές στα σχολεία, αν αυτοί δεν αναπληρωθούν. Ο αριθμός είναι εξωφρενικά μεγάλος και πιο μεγάλος από ποτέ» υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας και τόνισε:
Α.Φέτος οι συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών, όπως ενημερώνομαι, ίσως φτάσουν τις 9.500 ξεπερνώντας τις 6.500 που ήταν πέρσι και πρόπερσι.
Β.Ο βασικός μου πονοκέφαλος αυτή την στιγμή είναι ότι επειδή για διοικητικούς λόγους υπάρχει καθυστέρηση της διενέργειας των μεταθέσεων των δασκάλων και των καθηγητών στα σχολεία, στα γυμνάσια και τα λύκεια, αν δεν δουλέψουμε 24 ώρες το 24ωρο, υπάρχει κίνδυνος να μην ανοίξουν τα σχολεία.
ΠΗΓΗ: 

Πρεμιέρα χθες για τη θεατρική ομάδα "εξ έδρας"




Πρεμιέρα έκανε χθες βράδυ η Θεατρική Ομάδα των Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης Ιωαννίνων "εξ έδρας"  με την ξεκαρδιστική & πάντα επίκαιρη κωμωδία του Δ. Ψαθά "ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΘΑΥΜΑΤΩΝ!!! 
Κατάμεστο Καμπέρειο θέατρο και το κοινό στο τέλος με το παρατεταμένο χειροκρότημα επιβράβευσε τους συντελεστές με τον καλύτερο τρόπο.
Συγχαρητήρια κι από μας και να ενημερώσουμε ότι η παράσταση επαναλαμβάνεται κι απόψε την ίδια ώρα (9μμ) στο Καμπέρειο Θέατρο Ιωαννίνων.
 Λίγα λόγια για το έργο:

Κι όμως, η πρόκριση δεν έχει χαθεί!



του Δημήτρη Κωτσέλη
 Μπορεί το βαρύ 3-0 στην πρεμιέρα του Μουντιάλ να μείωσε αρχικά τις ελπίδες της Εθνικής μας ομάδας για πρόκριση στους «16» του Παγκοσμίου Κυπέλλου, όμως κάτι η εμφάνιση που αφήνει σημάδια ζωής, κάτι η ήττα των Ιαπώνων, μας δείχνουν έναν ευδιάκριτο δρόμο πρόκρισης, ο οποίος χρειάζεται και τύχη, αλλά σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται από μας.
Μέσα σε ένα γήπεδο με περισσότερους από σαράντα χιλιάδες Κολομβιανούς φιλάθλους, η Εθνική δεν άντεξε στην πίεση και πραγματοποίησε την χειρότερη δυνατή πρεμιέρα από άποψη αποτελέσματος. Ωστόσο, παρά το γρήγορο γκολ που δέχτηκε, κατάφερε να ισορροπήσει την αναμέτρηση έστω κι αν οι επιθετικές της προσπάθειες δεν μετατράπηκαν σε γκολ και κάπου εκεί κρίθηκε και ο αγώνας, με την Κολομβία να τιμωρεί την αναποτελεσματικότητα της ελληνικής ομάδας.
Ωστόσο, δεδομένου ότι το 90% των ομάδων που ηττώνται στην πρεμιέρα των Παγκοσμίων Κυπέλλων χάνουν το τρένο της πρόκρισης, το ερώτημα που προκύπτει είναι πώς μπορεί η «γαλανόλευκη» να διεκδικήσει αυτές τις λιγοστές ελπίδες της; Μετά και τη νίκη-ανατροπή της Ακτής Ελεφαντοστού επί της Ιαπωνίας τα σενάρια έχουν περιοριστεί. Η Εθνική από εδώ και πέρα προφανώς μπορεί να μαζέψει 0, 1, 2, 3, 4 ή 6 βαθμούς. Το αρνητικό, δεδομένου ότι στις διοργανώσεις της FIFA μετράνε στις ισοβαθμίες τα γκολ, είναι πως υπάρχει πιθανό σενάριο όπου στην τριπλή ισοβαθμία με Ακτή Ελεφαντοστού και Κολομβία μένουμε εκτός συνέχειας ακόμα και με το μέγιστο της βαθμολογικής συγκομιδής!
Αυτό όμως που έχει τη μεγαλύτερη αξία για την Εθνική, πέρα από την δική της φυσικά αγωνιστική ανασύνταξη κόντρα στην Ιαπωνία στις 19 του μήνα στο Νατάλ, είναι το παιχνίδι της Ακτής με την Κολομβία το οποίο διεξάγεται την ίδια ημέρα, αλλά τέσσερις ώρες νωρίτερα. Βγαίνοντας στον αγωνιστικό χώρο του «Αρένα Ντας Ντούνας», η Εθνική θα γνωρίζει σε μεγάλο βαθμό τις πιθανότητες πρόκρισής της. Και εξηγούμαι: Αν η Κολομβία νικήσει την Ακτή, τότε ακόμα και με ισοπαλία με την Ιαπωνία η Εθνική παραμένει στο κόλπο, με τη λογική να νικήσει την Ακτή Ελεφαντοστού στη Φορταλέζα. Αν η Κολομβία μείνει στην ισοπαλία με την Ακτή, τότε μία «γαλανόλευκη» νίκη επί της Ιαπωνίας, θα την φέρει μόλις μία νίκη μακριά από την πρόκριση, την οποία θα εξασφαλίζει νικώντας στην τρίτη αγωνιστική τους Αφρικανούς.
Τέλος, το χειρότερο σενάριο για την Ελλάδα είναι να διπλασιάσει στην δεύτερη αγωνιστική των ομίλων τις νίκες της η Ακτή Ελεφαντοστού. Τότε η Ελλάδα θα πρέπει είτε να προκριθεί εις βάρος των Κολομβιανών, είτε να καλύψει το -3 των γκολ, τα οποία θα την… πνίξουν σε μία αρκετά πιθανή τριπλή ισοβαθμία στους 6, αν δηλαδή οι Ιάπωνες χάσουν και τα τρία παιχνίδια.
Συνοψίζοντας, η Εθνική παρά την ήττα διατηρεί τις ελπίδες πρόκρισής της, οι οποίες θα πολλαπλασιαστούν αν η Κολομβία συνεχίσει νικηφόρα κόντρα στους Αφρικανούς. Όπως και να έχει, η ομάδα του Σάντος θα πρέπει να κρατήσει τα θετικά του αγώνα με την Κολομβία και να διεκδικήσει στη συνέχεια της διοργάνωσης – αν μη τι άλλο – να δώσει λίγη χαρά τόσο στους εκατομμύρια Έλληνες που την παρακολουθούν από τους τηλεοπτικούς δέκτες τους, τόσο σε εκείνους τους εκατοντάδες που την ακολούθησαν, από κάθε γωνιά του πλανήτη, στη Βραζιλία, δίνοντας την δική τους γαλανόλευκη απόχρωση στο παιχνίδι με τους Λατινοαμερικάνους…

*Ο Δημήτρης Κωτσέλης είναι δημοσιογράφος. 

ΠΗΓΗ:

Να ζητήσουν συγγνώμη από την Ελλάδα ΔΝΤ και Λαγκάρντ

WALL STREET JOURNAL

Να ζητήσουν συγγνώμη από την Ελλάδα ΔΝΤ και Λαγκάρντ
Σημαντικά λάθη στην διαχείριση της "ελληνικής υπόθεσης" με κορυφαία την άρνηση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου να πιστέψει ότι η Ελλάδα θα πετύχαινε πρωτογενές πλεόνασμα το 2013, διαπιστώνει ο Σάιμον Νίξον, εκ των κορυφαίων αρθρογράφων της αμερικανικής εφημερίδας Wall Street Journal. Προσθέτει δε ότι το ΔΝΤ και προσωπικά η Κριστίν Λαγκάρντ οφείλουν μια συγνώμη από την Ελλάδα για τις άστοχες κινήσεις και προβλέψεις τους που είχαν σοβαρό αντίκτυπο στη χώρα και καθυστέρησαν την επιστροφή της στις αγορές.
Στο άρθρο του στην εφημερίδα, ο Νίξον επισημαίνει χαρακτηριστικά: «Την περασμένη εβδομάδα, η Κριστίν Λαγκάρντ ζήτησε συγγνώμη από τη Βρετανία. Είναι κρίμα που το αφεντικό του ΔΝΤ δεν έδειξε την ίδια αβροφροσύνη απέναντι στην Ελλάδα αυτή την εβδομάδα».
Όπως εξηγεί, η προειδοποίηση του ΔΝΤ ότι η βρετανική κυβέρνηση «παίζει με τη φωτιά» με τη στρατηγική της λιτότητας, δεν προκάλεσε ζημιά, με δεδομένο ότι η οικονομία της χώρας βιώνει μια εντυπωσιακή ανάκαμψη. Αλλά τα λάθη που έκανε στην περίπτωση της Ελλάδας το ΔΝΤ πέρυσι, είχαν πραγματικές συνέπειες.
Εάν η Αθήνα είχε υποχωρήσει μπροστά στην απαίτηση του ΔΝΤ για περαιτέρω μέτρα, προκειμένου να μειωθεί το «φανταστικό έλλειμμα», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, είναι σχεδόν σίγουρο ότι η Ελλάδα θα αντιμετώπιζε έναν έβδομο χρόνο ύφεσης.
ΠΗΓΗ:  Ημερησία

Πολυνομία, ο αόρατος «εχθρός» της χώρας

ΤΗΣ ΛΙΝΑΣ ΓΙΑΝΝΑΡΟΥ

Σάββατο 14 Ιουνίου 2014

Λοβέρδος: Θα βρούμε λύση

Ανακήρυξη Υποψηφίων για το Αξίωμα του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

13 Ιουν. 2014
Το Συμβούλιο του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στη συνεδρίασή του, σήμερα 13 Ιουνίου 2014, επέλεξε ως επικρατέστερους Υποψηφίους για το Αξίωμα του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων τους κ.κ.:

1. Γεώργιο Λεοντάρη (12 ψήφοι)
2. Ισαάκ Λαγαρή (11 ψήφοι)
3. Γεώργιο Καψάλη (10 ψήφοι).


Καθηγητής Π.Ν. Σουκάκος
Πρόεδρος Συμβουλίου Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
 

Ξανά στο ΣτΕ για τη διαθεσιμότητα στα Πανεπιστήμια

ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΚΑΙ ΜΕΤΣΟΒΙΟ

Ξανά στο ΣτΕ για τη διαθεσιμότητα στα Πανεπιστήμια
Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν ξανά το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, ζητώντας για δεύτερη φορά την ακύρωση των υπουργικών αποφάσεων με τις οποίες καταργήθηκαν οργανικές θέσεις διοικητικού προσωπικού και οι εργαζόμενοί τους τέθηκαν σε διαθεσιμότητα.
Τα δύο ΑΕΙ έχουν ήδη προσφύγει από το τέλος του περασμένου έτους στο ΣτΕ για το ζήτημα αυτό και οι προσφυγές τους έχουν μεν συζητηθεί στην Ολομέλεια του ΣτΕ τον περασμένο Ιανουάριο, αλλά δεν έχουν δημοσιευθεί ακόμη οι σχετικές αποφάσεις.
Στη συνέχεια, ενώ αναμένεται η έκδοση των αποφάσεων της Ολομέλειας του ΣτΕ εκδόθηκαν νέες υπουργικές αποφάσεις για το ίδιο θέμα, αλλά αυτή τη δεύτερη φορά καταργήθηκε μικρότερος αριθμός οργανικών θέσεων διοικητικών υπαλλήλων.
Κατόπιν αυτών, τα δύο ΑΕΙ κατέθεσαν νέες προσφυγές στο ΣτΕ, ζητώντας και πάλι την ακύρωση των νέων υπουργικών αποφάσεων.
Στις προσφυγές τους τα ΑΕΙ υποστηρίζουν, μεταξύ των άλλων, ότι το καθεστώς της μείωσης των διοικητικών υπαλλήλων και η θέση τους σε καθεστώς διαθεσιμότητας, είναι αντίθετο στις επιταγές του άρθρου 16 του Συντάγματος που κατοχυρώνει το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ.
Ακόμη, είναι αντισυνταγματικές καθώς τα θέματα αυτά δεν μπορούν να ρυθμιστούν με υπουργικές αποφάσεις, αλλά με την έκδοση Προεδρικών Διαταγμάτων.
Τέλος, όπως αναφέρουν, αυτές οι επίμαχες υπουργικές αποφάσεις είναι παράνομες, καθώς δεν δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Οι εργαζόμενοι στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών θα αποφασίσουν τη Δευτέρα για το μέλλον των κινητοποιήσεών τους αντιδρώντας στο μέτρο της διαθεσιμότητας.
Στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο οι διοικητικοί υπάλληλοι πήραν την Πέμπτη απόφαση για επ' αόριστον κλείσιμο, εν αναμονή των αποφάσεων της κυβέρνησης.
Το θέμα της διαθεσιμότητας των διοικητικών υπαλλήλων έχει προκαλέσει πεδίο τριβής και για την κυβέρνηση, καθώς ο νέος υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος επιδιώκει να περάσουν σε καθεστώς διαθεσιμότητας λιγότεροι υπάλληλοι, διαφωνώντας με τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκο Μητσοτάκη.
Η κυβέρνηση προσπαθεί να ξεπεράσει το «αγκάθι» αυτό, δίνοντας πενθήμερη παράταση στο καθεστώς διαθεσιμότητας των 341 διοικητικών υπαλλήλων των ΑΕΙ, που λήγει την Κυριακή 15 Ιουνίου, με τροπολογία που κατέθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Η παράταση, σύμφωνα με το Μέγαρο Μαξίμου, κρίθηκε απαραίτητη, για να ενημερωθεί και να αξιολογήσει τα δεδομένα ο νέος υπουργός Παιδείας, καθώς και να δοθεί επαρκής χρόνος στους ενδιαφερόμενους να υποβάλλουν αιτήσεις μετά τη δημοσίευση της σχετικής ανακοίνωσης.
ΠΗΓΗ:  Ημερησία