Πρόεδρος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ιωαννίνων

Πρόεδρος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ιωαννίνων, αναπληρωματικός αιρετός Κ.Υ.Σ.Π.Ε., τηλ.: 6932817359, e-mail: stefsintos@gmail.com

Σάββατο, 1 Ιουλίου 2017

«Η κυβέρνηση συνεχίζει το καταστροφικό της έργο στην Παιδεία»


 

Με σκληρή γλώσσα, η βουλευτής της ΝΔ και τομεάρχης Παιδείας Νίκη Κεραμέως, στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, επικρίνει την κυβέρνηση τόσο για το νομοσχέδιο για την ανώτατη εκπαίδευση όσο και για τις αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια.
Η κυβέρνηση «δέσμια των ιδεοληπτικών της αγκυλώσεων συνεχίζει το καταστροφικό της έργο» και προωθεί «ένα νομοθέτημα που επιφέρει καίρια πλήγματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση»,. λέει η κ. Κεραμέως.
Η βουλευτής της ΝΔ παράλληλα αναλύει τις βασικές πτυχές της πρότασης του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ενώ για τις αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που εξαγγέλλει η κυβέρνηση λέει ότι συνιστούν «άλλο ένα αμιγώς επικοινωνιακό τέχνασμα χωρίς για την ώρα καμία βάση και περιεχόμενο».
Επιπλέον η κ. Κεραμέως επιτίθεται στην κυβέρνηση και για τα θέματα της οικονομίας και επαναλαμβάνει το αίτημα της ΝΔ για πρόωρες εκλογές.
Η συνέντευξη της βουλευτού της ΝΔ και τομεάρχη Παιδείας Νίκης Κεραμέως στον Νίκο Αρμένη για το Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων έχει ως εξής:


Ερ. Κυρία Κεραμέως, θα ξεκινήσω από τα θέματα του τομέα σας. Ο πρωθυπουργός στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο ξεκαθάρισε ότι σύντομα θα έρθει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την ανώτατη εκπαίδευση. Ένα νομοσχέδιο το οποίο ήδη έχετε δηλώσει ότι θα καταψηφίσετε και κατηγορείτε την κυβέρνηση για καταστροφικό έργο. Μα δεν έχει τίποτα σωστό δηλαδή αυτό το νομοσχέδιο; Κάτι στο οποίο θα μπορούσατε να συμφωνήσετε με την κυβέρνηση;

Απ. Πρόκειται περί ενός νομοσχεδίου που μας γυρνάει δεκαετίες πίσω, που χαρακτηρίζεται από συγκεντρωτισμό και εσωστρέφεια. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ, δέσμια των ιδεοληπτικών της αγκυλώσεων, συνεχίζει το καταστροφικό έργο της στον τομέα της Παιδείας με ένα νομοθέτημα που επιφέρει καίρια πλήγματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ενδεικτικά, επαναφέρει μια παρωχημένη και επικίνδυνη αντίληψη για το ακαδημαϊκό άσυλο, εισάγει ένα ασφυκτικό, υπέρμετρα περιοριστικό και γραφειοκρατικό πλαίσιο για τα μεταπτυχιακά προγράμματα, καταδικάζοντάς τα σε παρακμή, αν όχι σε αφανισμό, καταργεί θεσμούς λογοδοσίας και διαφάνειας, αποδιοργανώνει τη λειτουργία της πρυτανείας με απώτερο στόχο τον κομματικό έλεγχο των Ιδρυμάτων, αποψιλώνει από αρμοδιότητες την Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση, θεσμοθετεί τα Ακαδημαϊκά Συμβούλια Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας σε κάθε διοικητική περιφέρεια θίγοντας το αυτοδιοίκητο των Ιδρυμάτων και εκθέτοντάς τα σε πολιτικές- κομματικές σκοπιμότητες. Ακόμη και αν το νομοσχέδιο περιείχε κάποια θετικά σημεία, αυτά θα καταποντίζονταν ανάμεσα στα τόσα δεινά που επιφέρει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθιστώντας αδύνατη τη σύμφωνη γνώμη μας.

Ερ. Και η δική σας αντιπρόταση ποια είναι; Φαντάζομαι, θα συμφωνείτε ότι χρειάζονται αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση.

Απ. Εμείς οραματιζόμαστε αυτόνομα και εξωστρεφή Ιδρύματα, με αποτελεσματικές δομές και διαδικασίες, με εγγυήσεις διαφάνειας και λογοδοσίας, που θα συναγωνίζονται επάξια τα καλύτερα διεθνώς. Οραματιζόμαστε την Ελλάδα περιφερειακό κέντρο ανώτατης εκπαίδευσης. Οι προτάσεις της ΝΔ, που θα παρουσιάσουμε σύντομα αναλυτικά, θέτουν σε απόλυτη προτεραιότητα την παροχή υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικού προϊόντος, βασισμένου στις αρχές της αυτονομίας, της αξιοκρατίας και της αριστείας. Εντός αυτού του αξιακού πλαισίου, μεταξύ άλλων, προτείνουμε:
- Σύνδεση της εκπαίδευσης και της έρευνας με την παραγωγική διαδικασία, π.χ. συνεργασία μεταξύ πανεπιστημίων και νεοφυών επιχειρήσεων.
- Αξιοποίηση και διεύρυνση των χρηματοδοτικών εργαλείων για την επίλυση χρόνιων ζητημάτων, π.χ. μέσω συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.
- Ενίσχυση της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
- Ενίσχυση της εξωστρέφειας των Πανεπιστημίων και των συνεργασιών με ιδρύματα του εξωτερικού, π.χ. ίδρυση ξενόγλωσσων προγραμμάτων.
- Διαρκή τακτική αξιολόγηση των προγραμμάτων σπουδών, των διδασκόντων και των ιδρυμάτων, καθώς και πιστοποίηση από μια ισχυρή Ανεξάρτητη Αρχή.
- Ουσιαστική ενίσχυση της αυτονομίας και αυτοδιοίκησης των Ιδρυμάτων.
- Και βεβαίως, δυνατότητα σύστασης μη κρατικών πανεπιστημίων, υπό αυστηρές προϋποθέσεις και κριτήρια.

Ερ. Αλλά και στον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια η κυβέρνηση ετοιμάζει αλλαγές. Η δική σας θέση επ΄ αυτού ποια είναι;

Απ. Οι αλλαγές που ετοιμάζει η κυβέρνηση για τον τρόπο εισαγωγής στα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης συνιστούν άλλο ένα αμιγώς ψηφοθηρικό τέχνασμα, χωρίς για την ώρα καμία βάση και περιεχόμενο. Αν μη τι άλλο, θα αναμέναμε ότι μία τέτοιας εμβέλειας ριζική τροποποίηση -όπως η κατάργηση των πανελλαδικών- θα βασιζόταν πάνω σε συγκεκριμένη εναλλακτική πρόταση εισαγωγής στην τριτοβάθμια. Δυστυχώς επιβεβαιώθηκε ότι η κυβέρνηση δεν είναι σε θέση να παρουσιάσει απολύτως καμία. Αποτελεί κοινή παραδοχή ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις χαρακτηρίζονται από κάποια τρωτά σημεία, όπως για παράδειγμα η έμφαση στην αποστήθιση σε βάρος της κριτικής γνώσης και η αποτύπωση της στιγμής, υπάρχουν, όμως, και θετικά στοιχεία. Είναι ένα από τα λίγα πλήρως αδιάβλητα συστήματα της χώρας, ενώ είναι και σε μεγάλο βαθμό αξιόπιστο, καθώς συνήθως οι καλοί μαθητές επιτυγχάνουν την εισαγωγή τους στις ανώτατες σχολές. Πρέπει, λοιπόν, να διατηρήσουμε τα θετικά σημεία και να θεραπεύσουμε τα τρωτά. Ένας τρόπος θα ήταν ενδεχομένως να συνυπολογίζεται σε κάποιο ποσοστό και η επίδοση του μαθητή κατά τα τρία χρόνια φοίτησης στο Λύκειο, προκειμένου αφ' ενός να αξιολογείται η μαθητική πορεία του και όχι μόνο η επίδοση στις πανελλαδικές, αφ' ετέρου να δοθεί εκ νέου στο Λύκειο ο παιδαγωγικός, αυτόνομός του χαρακτήρας και να ενισχυθεί ο εκπαιδευτικός του ρόλος. Σε κάθε περίπτωση, χρειάζονται συνετές λύσεις και προσεκτικά, σταδιακά βήματα, δεδομένου μάλιστα ότι κάθε αλλαγή του εκπαιδευτικού συστήματος επηρεάζει χιλιάδες οικογένειες.

Ερ. Έχει γίνει μεγάλη κουβέντα και για το μάθημα των θρησκευτικών. Πρόσφατα έγινε γνωστό ότι από τη νέα διδακτική ύλη «κόπηκαν» κάποια τραγούδια μετά από σχετικό αίτημα της Εκκλησίας. Η ΝΔ πώς βλέπει αυτή τη διαδικασία του καθορισμού της διδακτικής ύλης στα νέα θρησκευτικά μετά από συνεννόηση με την Εκκλησία;

Απ. Κανένας δεν θα είχε αντίρρηση σε έναν εκσυγχρονισμό και σε μία αναμόρφωση του μαθήματος των θρησκευτικών, αν οι όποιες αποφάσεις λαμβάνονταν κατόπιν συνεννόησης με την Εκκλησία, όπως εξ αρχής υποστήριξε η Νέα Δημοκρατία. Δεν μπορεί να υποβαθμίζεται ο ρόλος της Εκκλησίας αλλά και η διδασκαλία για την Ορθόδοξη πίστη, την οποία ασπάζεται η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων. Η απαξιωτική άρνηση κάθε διαλόγου και η περίτεχνα σχεδιαζόμενη υποτιθέμενη σύγκρουση με την Εκκλησία προκαλεί άγονες διχαστικές αντιπαραθέσεις, την πολυτέλεια των οποίων δεν έχει η χώρα. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ επιχειρεί σταθερά και συνειδητά να διχάσει και να πολώσει, εκμεταλλευόμενη το ειδικό βάρος, για την ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και κοινωνία εν γένει, ορισμένων μαθημάτων, όπως τα θρησκευτικά και η ιστορία, χρησιμοποιώντας τα ως επικοινωνιακά πυροτεχνήματα. Η κυβέρνηση δεν επιδιώκει ουσιαστική βελτίωση και εκσυγχρονισμό της διδακτέας ύλης, αλλά αποπροσανατολισμό από τα πραγματικά προβλήματα που η ίδια προκαλεί ή διογκώνει. Ενδεικτικά, θυμίζω ότι επί υπουργίας κ. Φίλη, η κυβέρνηση επέλεξε «όλως τυχαίως» να φέρει στη δημοσιότητα το σχεδιασμό του μαθήματος των θρησκευτικών αμέσως μόλις αποκαλύφθηκε το κυβερνητικό φιάσκο με τις τηλεοπτικές άδειες και τα βοσκοτόπια στην Ιθάκη.

Ερ. Να έρθουμε και στα ζητήματα της οικονομίας. Όλο το χρόνο επικρίνατε την κυβέρνηση γιατί δεν είχε κλείσει η β' αξιολόγηση, και τώρα την επικρίνετε επειδή την έκλεισε. Το Μαξίμου σας κατηγορεί ότι δεν σας ενδιαφέρει η προσπάθεια να βγούμε από την κρίση, και εσείς κατηγορείτε την κυβέρνηση ότι το μόνο που την ενδιαφέρει είναι οι καρέκλες της εξουσίας. Μέσα σε αυτό το κλίμα θεωρείτε ότι μπορούμε να πάμε παρακάτω ως χώρα και να δημιουργηθούν οι συνθήκες για να ξεπεράσουμε επιτέλους το πρόβλημα;

Απ. Η Νέα Δημοκρατία επέμενε ότι πρέπει να κλείσει άμεσα η δεύτερη αξιολόγηση, όπως και η πρώτη, διότι διαφορετικά η χώρα θα οδηγούνταν σε άτακτη χρεωκοπία. Καίτοι θεωρούμε ασφαλώς θετική έκβαση την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, δεν μπορούμε να μη στηλιτεύσουμε το γεγονός ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ αποδέχτηκε μία συμφωνία που επέβαλε ένα τέταρτο, επαχθέστατο, αχρείαστο μέχρι πρότινος Μνημόνιο. Τέταρτο, γιατί κανένα από τα νέα μέτρα που ψηφίστηκαν δεν εμπεριέχονται στο μνημόνιο του 2015. Επαχθέστατο, γιατί επιβάλλει νέα μέτρα 5,1 δισ., κυρίως μέσω περικοπής συντάξεων και μείωσης αφορολόγητου, σε πολίτες που έχουν εξαντλήσει κάθε φοροδοτική ικανότητα, ενώ περικόπτει και σημαντικά κοινωνικά επιδόματα, επιδεινώνοντας έτι περαιτέρω την κατάσταση ευπαθών κοινωνικών ομάδων που έχουν πληγεί σημαντικά από την κυβερνητική πολιτική τα τελευταία 2,5 χρόνια. Αχρείαστο, γιατί μέχρι πρότινος δεν απαιτούνταν αυτά τα νέα μέτρα, που είναι αποτέλεσμα των καθυστερήσεων της κυβέρνησης στην ολοκλήρωση της αξιολόγησης και της πλήρους αναξιοπιστίας της.
Όπως έχει πολλάκις αποδείξει, η Νέα Δημοκρατία δεν είναι αξιωματική αντιπολίτευση του «όχι σε όλα», όπως υπήρξε παγίως ο ΣΥΡΙΖΑ. Ως υπεύθυνη πολιτική δύναμη, όταν θεωρούμε ότι μία κυβερνητική πρωτοβουλία κινείται στη σωστή κατεύθυνση -αν και ομολογουμένως σπάνια- τη στηρίζουμε. Για να πάει παρακάτω η χώρα, να δημιουργηθούν ευνοϊκές συνθήκες για ανάπτυξη και προοπτική και να ξεπεράσουμε ουσιαστικά, δομικά προβλήματα της ελληνικής οικονομίας, η αλλαγή πολιτικής σελίδας είναι μονόδρομος.

Ερ. Επίμονα, καθημερινά, ζητάτε εκλογές. Το Μαξίμου σας κατηγορεί ότι το κάνετε με μοναδικό κριτήριο τις δημοσκοπήσεις. Λένε μάλιστα στην κυβέρνηση ότι τις δημοσκοπήσεις δεν τις διαβάζετε σωστά, ότι η ΝΔ δεν έχει ...ρεύμα. Τελικά γιατί ζητάτε εκλογές συνέχεια κυρία Κεραμέως και τι απαντάτε στην κυβέρνηση για τις δημοσκοπήσεις..;

Απ. Η Νέα Δημοκρατία θεωρεί ότι κάθε ημέρα παραμονής της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ στην εξουσία στοιχίζει στους πολίτες πολύ περισσότερο από το κόστος μίας εκλογικής αναμέτρησης, καθώς η ζημία που συντελείται στη χώρα είναι τεράστια. Όχι μόνο στα δημοσιονομικά του κράτους και του κάθε πολίτη, όχι μόνο σε κύρος και αξιοπιστία, αλλά και σε καίριους τομείς όπως η Παιδεία, η Δημόσια Ασφάλεια, τα ΜΜΕ, η Δικαιοσύνη. Η απόλυτη ανάγκη για άμεση αλλαγή μίγματος δημοσιονομικής πολιτικής, για στροφή από την φοροκαταιγίδα της κυβέρνησης σε αναπτυξιακές πολιτικές στήριξης της επιχειρηματικότητας και δημιουργίας θέσεων εργασίας, γίνεται ακόμη εμφανέστερη μετά την εφαρμογή των νέων μέτρων, που ήδη εξαντλούν την κοινωνία. Όσο για τις δημοσκοπήσεις, συνιστούν ασφαλώς μία αποτύπωση της στιγμής και ως τέτοια πρέπει να εκλαμβάνονται, αν και είναι εμφανές ότι το κλίμα έχει αναστραφεί πλήρως από το 2015, καθώς οι πολίτες έχουν αντιληφθεί ότι η ανερμάτιστη, ανεύθυνη πολιτική των ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ επιβαρύνει υπέρμετρα την καθημερινότητά τους. Σε κάθε περίπτωση, η Νέα Δημοκρατία επουδενί δεν εφησυχάζει, και συνεχίζει δυναμικά τον αγώνα της για την αλλαγή πολιτικής σελίδας που χρειάζεται τόσο πολύ ο τόπος.

ΠΗΓΗ:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου