Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου 2017

Άγνωστη λέξη το σχολείο για 3,5 εκατομμύρια προσφυγόπουλα


http://www.athensvoice.gr/sites/default/files/styles/article_final_page/public/field/news/images/371458-767324.jpg?itok=x5wa5pe0 

Ο αγώνας για επιβίωση δεν περιλαμβάνει εκπαίδευση, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΗΕ
AV Logo
Περισσότερα από 3,5 εκατομμύρια παιδιά προσφύγων -ηλικίας από πέντε έως 17 ετών- δεν είχαν την ευκαιρία να μπουν σε σχολικές τάξεις κατά την περσινή χρονιά, διαπιστώνει η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες σε σχετική έκθεσή της. Περίπου 1,5 εκατομμύριο προσφυγόπουλα δεν πήγαν σε δημοτικά σχολεία, ενώ 2 εκατομμύρια έφηβοι δεν φοίτησαν στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, 91% των παιδιών φοιτούν σε δημοτικά σχολεία, ωστόσο για τα προσφυγόπουλα το ποσοστό είναι πολύ χαμηλότερο και αγγίζει το 61%. Θετικό, πάντως, είναι το γεγονός ότι το συγκεκριμένο ποσοστό αυξήθηκε σε σχέση με το ό,τι ίσχυε έναν χρόνο πριν που κυμαινόταν στο 50%.
Στις μεγαλύτερες βαθμίδες εκπαίδευσης τα νούμερα πέφτουν ακόμα περισσότερο, καθώς μόλις το 23% των εφήβων πηγαίνουν σε δευτεροβάθμια σχολεία, την ώρα που το σχετικό ποσοστό στα παιδιά παγκοσμίως είναι 84%. Όσο για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση, το ποσοστό των παιδιών παγκοσμίως είναι 36% και στα προσφυγόπουλα μόλις 1%.
Χειρότερα για τα κορίτσια
Σε περισσότερο μειονεκτική θέση βρίσκονται τα κορίτσια, καθώς για κάθε 10 αγόρια προσφύγων σε δημοτικά σχολεία αντιστοιχούν λιγότερα από 8 κορίτσια, ενώ στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση αντιστοιχούν λιγότερα από επτά κορίτσια για κάθε 10 αγόρια.
Η έκθεση αναδεικνύει, επίσης, τη σημασία της ποιοτικής διδασκαλίας και της εκπαίδευσης των διδασκόντων. Οι καλοί δάσκαλοι είναι αυτοί που καταφέρνουν να εργαστούν σε συχνά πολύ δύσκολες συνθήκες με κακές υποδομές, ανεπαρκές εκπαιδευτικό υλικό και υπερπλήρεις αίθουσες διδασκαλίας.
Στηρίξτε την εκπαίδευση των παιδιών
Η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες ζητά η εκπαίδευση να θεωρηθεί θεμελιώδης για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης των προσφύγων και να υποστηριχθεί από μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και αξιόπιστη χρηματοδότηση. Επίσης, προτρέπει τις κυβερνήσεις να συμπεριλάβουν τους πρόσφυγες στα εθνικά εκπαιδευτικά τους συστήματα ως την πιο αποτελεσματική, δίκαιη και βιώσιμη απάντηση.
Σε μήνυμά της η Μαλάλα Γιουσαφζάι, η νεαρή Πακιστανή ακτιβίστρια, που αγωνίζεται για το δικαίωμα των κοριτσιών στην εκπαίδευση στη χώρα της, αναφέρει ότι «περισσότερα παιδιά από ποτέ περνούν τα σχολικά τους χρόνια ως πρόσφυγες και κάποια από αυτά χάνουν όλη τη σχολική εκπαίδευσή τους λόγω των πολέμων στις χώρες τους» και συμπληρώνει: «Το κλειδί για το μέλλον τους, για την εκ νέου ανοικοδόμηση των χωρών τους και για τη μεγαλύτερη σταθερότητα σε όλο τον κόσμο, είναι η εκπαίδευση».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου