Σάββατο 11 Απριλίου 2015

Οι πασχαλιές δεν άνθισαν φέτος

Photo: Νίκος ΔήμουΝίκος Δήμου Νίκος Δήμου
Κάθε χρόνο, εδώ και δεκαετίες, κάνω Πάσχα δίπλα σε δύο μεγάλες, φουντωμένες πασχαλιές. Το χρώμα τους είναι σχεδόν κιτς και η μυρωδιά τους σε ζαλίζει.
Φέτος, πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, οι πασχαλιές δεν άνθισαν. Καλά-καλά ούτε φύλλα δεν έχουν βγάλει. Κάτι μικροσκοπικά πράσινα προβάλλουν από μερικά ξερόκλαδα. (Η φωτογραφία είναι από πρόπερσι).
Θα φταίει ο καιρός και το κρύο που μέχρι την Μεγάλη Παρασκευή πάγωναν τα πάντα. Ή μήπως τις παρακλαδέψαμε πρόωρα; Πάντως, ούτε χρώμα ούτε μυρωδιά.
Κάτι μου λέει πάντως ότι τα φυτά επηρεάστηκαν από τη γενικότερη αναμονή, από το μούδιασμα όλης της χώρας. Όλοι κάνουμε τα παραδοσιακά, τα συνηθισμένα, με ένα ερώτημα να μας τρώει βαθιά: Πού πάμε; Πώς θα βγούμε από το αδιέξοδο; Αυτή η Λαμπρή είναι μία σκέτη απορία.
Ακόμα και εκείνοι που ψήφισαν την κυβέρνηση, ακόμα και οι περισσότεροι που, χωρίς να την ψηφίσουν, σήμερα την στηρίζουν, διακατέχονται από την ίδια αβυσσαλέα αβεβαιότητα. Κάπου νιώθουμε πως έχουμε χάσει πριν καν πολεμήσουμε. Έχουμε χάσει χρόνο. Πολύ σωστά είπε ο Σταύρος Θεοδωράκης: «Μέχρι να αποφασίσουν αν θα πάμε σε ρήξη ή συμβιβασμό, η χώρα θα έχει γκρεμιστεί».
Εμείς δεν έχουμε άλλη επιλογή παρά να γιορτάσουμε το παραδοσιακό μας Πάσχα, έστω και χωρίς πασχαλιές, έστω και χωρίς σιγουριές. Τουλάχιστον ο καιρός έφτιαξε – κι όσο λάμπει ο ήλιος υπάρχει ακόμα ελπίδα…
Καλή Πασχαλιά, συμπολίτες!

ΠΗΓΗ:
 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΑΛΑΡΑΣ - Η ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ-ΠΑΣΧΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Δικαστική απόφαση - βόμβα για τις συντάξεις και τα Ταμεία

ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ «ΕΘΝΟΥΣ»

Δικαστική απόφαση - βόμβα για τις συντάξεις και τα Ταμεία

Δικαστική απόφαση - βόμβα για τις συντάξεις και τα Ταμεία
Στο μικροσκόπιο του Συμβουλίου της Επικρατείας έχουν μπει οι τελευταίες περικοπές σε κύριες και επικουρικές συντάξεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους», στην πιλοτική δίκη που διεξάγεται, υπερισχύουν οι απόψεις περί αντισυνταγματικότητας των σχετικών μνημονιακών νόμων.
Αν η θέση αυτή επιβεβαιωθεί με την έκδοση της απόφασης, τα Ταμεία θα επιβαρυνθούν τουλάχιστον κατά 2,8 δισ. ευρώ ετησίως. Κι αυτό γιατί οι συντάξεις θα πρέπει να επιστρέψουν σε επίπεδα προ περικοπών, επομένως η επιβάρυνση θα είναι τεράστια για τα ασφαλιστικά ταμεία που έτσι κι αλλιώς καταρρέουν.
Όσοι συνταξιούχοι έχουν προσφύγει, που είναι γύρω στους 15, θα δικαιωθούν και μάλιστα αναδρομικά, γεγονός που σημαίνει ότι θα δουν τις αποδοχές τους να επιστρέφουν στα προ του 2012, επίπεδα.
Αναδρομική θα είναι και ισχύ για όσους έχουν προσφύγει σε διοικητικά δικαστήρια σε χαμηλότερο βαθμό και περιμένουν την απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας η οποία θα δημιουργήσει δεδικασμένο.
Αναφορικά με εκείνους που δεν έχουν προσφύγει στη δικαιοσύνη, θα δικαιωθούν μεν, αλλά θα δουν από εδώ και πέρα τις συντάξεις τους να αυξάνονται, δεν θα ισχύ δηλαδή για αυτούς η αναδρομικότητα.
Πρόκειται για τον νόμο 4093/2012 που προέβλεπε περικοπές των συντάξεων άνω των 1.000 ευρώ 5 έως 15%, κατάργηση δώρων και επιδόματος αδείας, κάτι που τότε είχε όφελος στα ασφαλιστικά ταμεία 2,8 δισεκατομμύρια ευρώ.
Μπλόκο
Την ίδια στιγμή, μια τέτοια απόφαση θα προκαλέσει και «μπλόκο» στις διαπραγματεύσεις με τους δανειστές. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το βασικό «αγκάθι» για να κλείσει η συμφωνία πριν το τέλος του Απριλίου είναι ότι οι εταίροι απαιτούν νέες μειώσεις στις συντάξεις. Ένα τέτοιο σενάριο ήρθε στο φως και μετά τη συνάντηση του Γ. Βαρουφάκη με την Κρ. Λαγκάρντ όπου ειπώθηκε ότι το ΔΝΤ απαιτεί μειώσεις συντάξεων και αλλαγές στον ΦΠΑ.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι με ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομικών την Μ. Παρασκευή διέψευσε σενάρια περί αιτήματος του ΔΝΤ για μειώσεις μισθών. Συγκεκριμένα η ανακοίνωση αναφέρει ότι «το υπουργείο Οικονομικών διαψεύδει κατηγορηματικά το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας Αγορά, που κυκλοφορεί αύριο, ότι το ΔΝΤ ζήτησε από τον υπουργό Γιάνη Βαρουφάκη νέες μειώσεις στις κύριες συντάξεις, στη συνάντηση που είχε με την Κριστίν Λαγκάρντ την Κυριακή στην Ουάσιγκτον». Παρά ταύτα μόλις χθες ο Δ. Στρατούλης είπε στο Mega ότι ζητήθηκαν εκ νέου μειώσεις στις συντάξεις.
Σε κάθε περίπτωση, η απόφαση – βόμβα του ανωτάτου δικαστηρίου μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως όπλο της ελληνικής κυβέρνησης στις διαπραγματεύσεις. Διότι θα μπορεί να επικαλεστεί αδυναμία να εφαρμόσει νέες μειώσεις όταν και οι παλιές έχουν κριθεί αντισυνταγματικές.
Όμως, τα δύσκολα για την κυβέρνηση θα αρχίσουν από τη στιγμή που θα πρέπει ν καλύψει την «τρύπα» των 2,8 δις ευρώ στα ταμεία.
ΠΗΓΗ:  Ημερησία

Παρασκευή 10 Απριλίου 2015

Με μέτρο οι πασχαλιάτικες λιχουδιές, για να αποφύγουμε τα ...απρόοπτα, συνιστούν οι ειδικοί

 
Είναι αλήθεια ότι πολύ δύσκολα μπορεί να αντισταθεί κανείς στις παραδοσιακές πασχαλιάτικες λιχουδιές. Τα κουλουράκια, τα τσουρέκια, τα αυγά, το κοκορέτσι, τα γαρδουμπάκια, ο οβελίας στη σούβλα και η ξεροψημένη πετσούλα του που γίνεται το «μήλο της έριδος» για τους ψήστες, αλλά και όσους συμμετέχουν σε όλη αυτή την ομολογουμένως ...κοπιαστική διαδικασία συμβάλλοντας μόνο... τρώγοντας, αποτελούν βόμβες κατά της υγείας, ειδικά αν υπάρχει υπερκατανάλωση.
Και ναι μεν αυτό το γνωρίζουν άπαντες, ωστόσο πάντα βρίσκουμε τις δικαιολογίες που μας ...απελευθερώνουν, απαλλάσσοντάς μας από φόβους και τύψεις. «Μια φορά δεν πειράζει», είναι η συνηθισμένη δικαιολογία των πιο προβληματισμένων, ενώ για τους πιο μερακλήδες δεν τίθεται καν θέμα, υποστηρίζουν μάλιστα ότι «όλα τα ωραία είναι και ανθυγιεινά».
Η αλήθεια, όμως, είναι ότι οι πασχαλιάτικες λιχουδιές δεν είναι τόσο αθώες για την υγεία μας, με τους επιστήμονες να συστήνουν προσοχή στις διατροφικές υπερβολές, που συνηθίζουμε να κάνουμε αυτές τις μέρες και εξηγούν ότι η αυξημένη συσσώρευση λιπαρών σε συνδυασμό με την υπερκατανάλωση αλκοόλ, μπορεί να οδηγήσουν στην εκδήλωση εμφράγματος ή εγκεφαλικού επεισοδίου. 

ΠΗΓΗ:  amna logo

Ο κος υπουργός και ο "μαγικός αυλός"

Ο υπουργός Παιδείας αφού πρώτα χρησιμοποίησε το "μαγικό αυλό" της αξιοκρατίας, της διαφάνειας και των κρυστάλλινων επιλογών στις θέσεις των Περιφερειακών Διευθυντών ... μετά κάτι ζήλεψε από το παραμύθι του Πινόκιο.
 

Μια φορά και έναν καιρό σε μια χώρα την Ελλάδα ο λαός της που πέρναγε πολλά δεινά, αποφάσισε να την κυβερνήσει επιτέλους μια αριστερή κυβέρνηση που όταν ήταν στην αντιπολίτευση οι βουλευτές της και τα στελέχη της, φώναζαν σε όλους τους τόνους για κοινωνική δικαιοσύνη , για αξιοκρατία στο δημόσιο τομέα, για να πάψουμε να είμαστε μια "χώρα των αξιοποιημένων αναξιοτήτων και των αναξιοποίητων αξιών" , για κατάργηση της ευνοιοκρατίας και της κομματοκρατίας.

Ο λαός λοιπόν αποφάσισε να γλυτώσει από τους άλλους που τόσα χρόνια τον κυβερνούσαν και να δοκιμάσει τη νέα, φρέσκια, με κοινωνικές και ηθικές αξίες κυβέρνηση.
Όλοι είπαν τέρμα στο ρουσφέτι και την κομματοκρατία -κατάλοιπο της περιόδου της τουρκοκρατίας-που αποτελούσε το κλειδί για την ανάδειξη και την καταξίωση στη χώρα αυτή.
Οι γονείς πλέον δεν θα έδιναν συμβουλές στα παιδιά τους όπως "Παιδί μου κοίταξε γύρω σου και πρόσεχε ποιος πάει μπροστά, και ποιος προκόβει.
Άσε τις δικαιοσύνες και τις αξιοκρατίες, αυτά είναι για τους κουτούς."
Τι απογοήτευση όμως!!!!
Ο υπουργός Παιδείας αφού πρώτα χρησιμοποίησε το "μαγικό αυλό" της αξιοκρατίας, της διαφάνειας και των κρυστάλλινων επιλογών στις θέσεις των Περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης και έσπευσαν όλοι όσοι πίστεψαν στις όμορφες αυτές νότες (453 αιτήσεις) να τον ακολουθήσουν, μετά κάτι ζήλεψε από το παραμύθι του Πινόκιο.
Τις δηλώσεις του τις άκουσε και τις διάβασε όλη η Ελλάδα.
Δεν αρκούν οι καλές προθέσεις, αλλά η γενναιότητα να τις κάνεις πράξη.
Η αξιοκρατία παραβιάζεται και πάλι ως φιλοσοφία και ως πράξη, από μια αριστερή κυβέρνηση στο βωμό των κομματικών σκοπιμοτήτων και της ημετεροκρατίας και μάλιστα στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης.
Η αναξιοκρατία και η ευνοιοκρατία ως αντίθετες έννοιες της αξιοκρατίας , όχι μόνο δεν προάγουν το ύψιστο δημόσιο συμφέρον, αλλά αντίθετα ενθαρρύνουν την φαυλοκρατία.
Αν δεν υπάρχει αξιοκρατία στην εξουσία είναι οξύμωρο και υποκριτικό και τελικά ανέφικτο να παραπέμπεται η αναζήτησή της σε οποιαδήποτε άλλο κατώτερο κρατικό επίπεδο.
Κρίμα κε Υπουργέ, το παραμύθι της κοινωνικής δικαιοσύνης και της αξιοκρατίας τελείωσε πολύ γρήγορα.
Δεν αφουγκραστήκατε καν τις αγωνιώδεις φωνές των εκπαιδευτικών που όλες αυτές τις μέρες σας παρότρυναν να μην περιθωριοποιήσετε τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα των υποψηφίων, να είστε δίκαιος και κρυστάλλινος.
Οδηγήσατε για άλλη μια φορά με το "μαγικό σας αυλό" τους ανθρώπους με προσόντα να πνιγούν στο ποτάμι της αναξιοκρατίας και της κομματοκρατίας.
Θα μου πείτε δεν τρέχει και τίποτα αυτοί την έχουν πατήσει τόσες πολλές φορές στη χώρα αυτή, τι έγινε να την πατήσουν και άλλη μια φορά.
Δυστυχώς το καλό τέλος είναι μόνο για τα παραμύθια και μάλιστα για τα παραμύθια της Χαλιμάς.
Ντ. Δαν.
ΠΗΓΗ:  http://www.esos.gr/arthra/37821/o-kos-ypoyrgos-kai-o-magikos-aylos

H ζωή εν τάφω - Γλυκερία

Γιατί κύριε υπουργέ της Παιδείας;

 Ανακοινώθηκε την Πέμπτη 9 Απριλίου από το υπουργείο Παιδείας ο διορισμός των 13 νέων περιφερειακών διευθυντών Εκπαίδευσης και η παύση των μέχρι σήμερα υπηρετούντων. Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, έτσι και τώρα οι περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης, όπως και οι γενικοί ή ειδικοί γραμματείς, οι πρόεδροι ή διευθύνοντες σύμβουλοι οργανισμών, είναι κατά βάση μια πολιτική επιλογή της εκάστοτε κυβέρνησης.
Το ενδιαφέρον, ωστόσο, δεν είναι αυτό. Το ενδιαφέρον είναι η τύχη των προσώπων τα οποία αντικαθίστανται στις θέσεις αυτές σε κάθε αλλαγή πολιτικής ηγεσίας. Το 2010 με μια πρωτοφανή ρύθμιση της πρώην υπουργού Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου, η οποία ξεσήκωσε διαμαρτυρίες τόσο από την αντιπολίτευση και καταγγελίες από τα εκπαιδευτικά συνδικάτα, αποφασίστηκε «εκπαιδευτικοί που έχουν διοριστεί σε θέσεις γενικών ή ειδικών γραμματέων και περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, καθώς και προέδρων ή διευθύνοντων συμβούλων φορέων που εποπτεύονται από το Υπουργείο αυτό, μετά τη λύση της σχέσης εργασίας τους στις παραπάνω θέσεις και έως την επιλογή νέων στελεχών εκπαίδευσης, υπηρετούν ως στελέχη παιδαγωγικής καθοδήγησης σε περιοχές που επιθυμούν, εκτελώντας καθήκοντα σχολικών συμβούλων της ειδικότητάς τους, τα οποία τους ανατίθενται από τον οικείο περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του προϊσταμένου του Τμήματος Επιστημονικής − Παιδαγωγικής Καθοδήγησης» (άρθρο 26 παρ. 14, του Ν.3879/2010 - ΦΕΚ 78 τ. Α’).
Στις 18 Φεβρουαρίου 2015, δηλαδή πριν από ένα περίπου μήνα, η ΟΛΜΕ με επιστολή της προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ζήτησε να καταργηθεί η διάταξη του ν. 3879/10, σύμφωνα με την οποία τοποθετούνται οι περιφερειακοί διευθυντές Εκπαίδευσης, οι γενικοί ή ειδικοί γραμματείς, οι πρόεδροι ή διευθύνοντες Σύμβουλοι οργανισμών κατ’ εξαίρεση, μετά την αποχώρησή τους από τη θέση τους, ως σχολικοί σύμβουλοι. Στην επιστολή της αυτή η ΟΛΜΕ θεωρεί απαράδεκτη και προκλητική τη διάταξη του ν. 3879/10 (άρθρ. 26, παρ. 14) καθώς με αυτή επιβραβεύονται στελέχη που επιλέγονται με κομματικά κριτήρια από τον εκάστοτε υπουργό Παιδείας.

Δυστυχώς το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας με το διορισμό των 13 νέων περιφερειακών διευθυντών Εκπαίδευσης στην τελευταία του παράγραφο αναφέρει: «Για τους αποχωρούντες περιφερειακούς διευθυντές Εκπαίδευσης ισχύει η διάταξη του άρθρου 26 παρ. 14, του Ν.3879/2010 (ΦΕΚ 78 τ. Α’)».

Δηλαδή, η απαράδεκτη και αντιεκπαιδευτική ρύθμιση της Διαμαντοπούλου διατηρείται και οι πρώην περιφερειακοί διευθυντές Εκπαίδευσης, όχι μόνο δεν γυρίζουν, μετά την παύση από τη θέση τους, στα σχολεία που υπηρετούσαν, αλλά αναγορεύονται σε σχολικοί σύμβουλοι!
Ακόμη και αν δεν πάρει κανείς υπόψη ότι οι εκπαιδευτικοί αυτοί, οι περισσότεροι, δεν έχουν τα τυπικά προσόντα (απαιτείται διδακτορικό) για τη θέση του σχολικού συμβούλου, η βασική ερώτηση που έρχεται αβίαστα στο στόμα των χιλιάδων εκπαιδευτικών αλλά και των σωματείων τους είναι: Γιατί κ. υπουργέ διατηρείτε μια αντιεκπαιδευτική ρύθμιση; Γιατί επιβραβεύετε τα στελέχη εκείνα που τέσσερα χρόνια τώρα εφάρμοσαν με τους πιο σκληρούς όρους την πολιτική που διάλυσε τη δημόσια εκπαίδευση και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών; Ποιο, ακριβώς, είναι το μήνυμα που στέλνεται στους εκπαιδευτικούς που αναπνέουν την κιμωλία στις σχολικές τάξεις; Μήπως ότι το κράτος έχει συνέχεια;
ΠΗΓΗ:  http://www.efsyn.gr/sites/efsyn.gr/themes/efsyn/images/logo_efsyn_footer.png

Πέμπτη 9 Απριλίου 2015

Οι 13 νέοι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Υπογράφηκε από τον Αναπληρωτή υπουργό Παιδείας Τάσο Κουράκη η απόφαση διορισμού των ακόλουθων εκπαιδευτικών στις 13 θέσεις Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, κατόπιν αιτήσεως τους, ως εξής:
1. Κεραμάρη Παναγιώτη του Σταματίου εκπαιδευτικό Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ11, στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, με έδρα την Κομοτηνή.
2. Ανανιάδη Παναγιώτη του Ζαχαρία, εκπαιδευτικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κλάδου ΠΕ04.05, στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, με έδρα τη Θεσσαλονίκη.
3. Κωνσταντόπουλο Κωνσταντίνο του Αντωνίου, εκπαιδευτικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ11, στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Δυτικής Μακεδονίας, με έδρα την Κοζάνη.
4. Φωτεινού Αγγελική του Θεοδώρου, εκπαιδευτικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κλάδου ΠΕ02, στη θέση της Περιφερειακής Διευθύντριας Εκπαίδευσης Ηπείρου, με έδρα τα Ιωάννινα.
5. Αναστασοπούλου Ελένη του Χρήστου, εκπαιδευτικό Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κλάδου ΠΕ60, στη θέση της Περιφερειακής Διευθύντριας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, με έδρα την Λάρισα.
6. Γκούση Κωνσταντίνο του Θεοδώρου, εκπαιδευτικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κλάδου ΠΕ19, στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, με έδρα την Κέρκυρα.
7. Γιαννόπουλο Κωνσταντίνο του Γεωργίου, εκπαιδευτικό Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ70, στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, με έδρα την Πάτρα.
8. Δημητρίου Χρήστο του Ιωάννη, εκπαιδευτικό Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κλάδου ΠΕ70 στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας, με έδρα την Λαμία.
9. Λόντο Χαράλαμπο του Χρήστου, εκπαιδευτικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ03, στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής, με έδρα την Αθήνα.
10. Πετρόπουλο Παναγιώτη του Νικολάου, εκπαιδευτικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κλάδου ΠΕ20, στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, με έδρα την Τρίπολη.
11. Καλάργαλη Αριστείδη του Ιωάννη, εκπαιδευτικό Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ70, στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου, με έδρα τη Μυτιλήνη.
12. Καραγιάννη Βασίλειο του Γεωργίου, εκπαιδευτικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ04 , στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, με έδρα την Ερμούπολη.
13. Τερζάκη Γεώργιο του Μιχαήλ, εκπαιδευτικό Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ70, στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης, με έδρα το Ηράκλειο.
Με την έναρξη ισχύος της παρούσης παύονται οι μέχρι σήμερα υπηρετούντες Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι οποίοι διορίστηκαν με την αριθμ Φ.350.2/1/32/Δ1/2-1-2013 «Διορισμός Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης» Υπουργική Απόφαση.
Για τους αποχωρούντες Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης ισχύει η διάταξη του άρθρου 26 παρ. 14, του Ν.3879/2010 (ΦΕΚ 78 τ. Α’), με την οποία τους δίνεται η δυνατότητα να γίνουν Σχολικοί Σύμβουλοι.
ΠΗΓΗ:

Πολυδιάστατη πολιτική


Πολλή συμπάθεια και πολλές υποσχέσεις για το μέλλον αποκόμισε από το ταξίδι του στη Μόσχα ο Αλέξης Τσίπρας. Η συνάντησή του με τον Ρώσο ηγέτη της πρώην υπερδύναμης μπορεί να χαρακτηριστεί αποδοτική, αλλά τα σχέδια των δύο πλευρών θέλουν αρκετό χρόνο για να υλοποιηθούν. Γιατί είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι ο αγωγός φυσικού αερίου θα κατασκευαστεί σε λίγες εβδομάδες. Για να γίνουν οι ρωσικές επενδύσεις στην Ελλάδα, τις οποίες ο ίδιος ο πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν εξήγγειλε, θα πρέπει να προηγηθούν δημόσιοι μειοδοτικοί διαγωνισμοί. Και μέχρι τώρα τίποτε δεν έχει σχεδιαστεί, αφού η νέα ελληνική κυβέρνηση ψάχνει ακόμη να βρει τον δρόμο της.
Οσο για τις ελληνορωσικές εταιρείες που θα προωθήσουν τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα στη μεγάλη αγορά της Ρωσίας, κι αυτές χρόνο χρειάζονται για να συσταθούν, αλλά και την κατάλληλη νομική μορφή ώστε να μπορέσει η Ρωσία να ξεπεράσει το εμπάργκο που έχει επιβάλει η ίδια στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Γιατί πήγε, λοιπόν, στη Ρωσία τώρα ο Ελληνας πρωθυπουργός; Είναι σαφές ότι ο στόχος του ταξιδιού του ήταν κυρίως πολιτικός. Με την κίνησή του αυτήν, ο Αλέξης Τσίπρας ήθελε να στείλει ένα ξεκάθαρο μήνυμα στους Ευρωπαίους και Αμερικανούς εταίρους ότι δεν πρόκειται να δεχτεί περιορισμούς στις κινήσεις του.
Το είπε άλλωστε ευθέως, απαντώντας στους επικριτές του εντός και εκτός της χώρας: «Η Ελλάδα είναι μια κυρίαρχη χώρα με αδιαπραγμάτευτο το δικαίωμά της να ασκεί πολυδιάστατη και ενεργητική εξωτερική πολιτική και να αξιοποιεί τον γεωπολιτικό της ρόλο». Βεβαίως φρόντισε να επαναλάβει, εν όψει και της κρίσιμης διαπραγμάτευσης στο Eurogroup της 24ης Απριλίου, ότι η Ελλάδα σέβεται «απόλυτα τις δεσμεύσεις της σε όλους τους διεθνείς οργανισμούς όπου συμμετέχει».
Αρα, διακινδύνευσε κάποια πράγματα ο πρωθυπουργός με την επιλογή του αυτή και έλαβε κάποιες υποσχέσεις. Περιμένουμε να δούμε όχι μόνο τα αποτελέσματα, αλλά και τις επόμενες κινήσεις του, που θα επιβεβαιώνουν μια πραγματικά πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική.
ΠΗΓΗ:  http://www.efsyn.gr/sites/efsyn.gr/themes/efsyn/images/logo_efsyn_footer.png

Καταβλήθηκε η δόση ύψους 448 εκατ. ευρώ προς το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο


Καταβλήθηκε η δόση ύψους 448 εκατ. ευρώ προς το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο 

Η Αθήνα πλήρωσε κανονικά τα 448 εκατ. ευρώ της δόσεως προς το ΔΝΤ για το πρώτο πακέτο βοήθειας που είχε λάβει η χώρα μας το 2010, όπως δήλωσαν πηγές του ΥΠΟΙΚ στο πρακτορείο Bloomberg αλλά και στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Στόχος της κυβέρνησης, στο εξής, είναι η συμφωνία με τους δανειστές, στο Eurogroup που είναι προγραμματισμένο για τις 24 Απριλίου.

Ειδικότερα, το δρόμο για να γίνεται μερική εκταμίευση των δόσεων, όσο προχωρούν οι διαπραγματεύσεις με τους τρεις «θεσμούς» φαίνεται πως άνοιξε το χθεσινό Euroworking group για την Ελλάδα, εγκρίνοντας το σχέδιο Βαρουφάκη για κατάτμηση της αξιολόγησης που θα επιτρέψει, εμμέσως, και τμηματικές καταβολές χρημάτων προς τη χώρα μας.


Στο πλαίσιο αυτό η ελληνική πλευρά θεωρεί ότι έγινε πρόοδος στην χθεσινή συνεδρίαση του Euroworking Group ενώ θα συνεχιστούν οι συζητήσεις  με τους εκπροσώπους των θεσμών στις Βρυξέλλες και στα τεχνικά κλιμάκια στην Αθήνα ώστε μία κατ αρχήν συμφωνία να προκύψει πριν τις 24 του μήνα. Η ελληνική κυβέρνηση δηλώνει ότι οι υποχρεώσεις της χώρας θα καλυφθούν κανονικά και ότι έχει χρήματα μέχρι και τον Μάιο.
 ΠΗΓΗ:

Αλλάζει ο νόμος για τις μετεγγραφές στα ΑΕΙ

Αλλάζει ο νόμος για τις μετεγγραφές στα ΑΕΙ

Νέο νομοθετικό πλαίσιο για τις μετεγγραφές προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας Αρ. Μπαλτάς, ενώ ξεκαθάρισε ότι η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) για τις μετεγγραφές των φοιτητών δεν αφορά αυτές που έχουν ήδη γίνει στα υπόλοιπα τμήματα των ΑΕΙ, αλλά μόνο τις δύο αρχιτεκτονικές σχολές που προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη.

Οι πρυτάνεις του Πανεπιστημίου Αθηνών και του ΕΜΠ διαβεβαίωσαν το υπουργείο Παιδείας ότι θα προχωρήσουν κανονικά οι μετεγγραφές
Οι πρυτάνεις του Πανεπιστημίου Αθηνών και του ΕΜΠ διαβεβαίωσαν το υπουργείο Παιδείας ότι θα προχωρήσουν κανονικά οι μετεγγραφές

Ο υπουργός Παιδείας, σε μια προσπάθεια να καθησυχάσει τους χιλιάδες γονείς και φοιτητές που αγωνιούν, προέτρεψε τις διοικητικές αρχές των υπολοίπων ΑΕΙ να συνεχίσουν απρόσκοπτα τις μετεγγραφές, αν και όπως είπε «αναγνωρίζει το πρόβλημα που έχουν προκαλέσει οι εξωφρενικοί, έξω από κάθε ακαδημαϊκή λογική -όπως και εκ των υστέρων αποδεικνύεται- χειρισμοί των προηγούμενων ηγεσιών του υπουργείου».
ΠΗΓΗ:  ethnos.gr
  • Λεπτομέρειες στην έντυπη έκδοση του Εθνους

Τετάρτη 8 Απριλίου 2015

Μέχρι τις 30 Ιουνίου οι φορολογικές δηλώσεις

 
Μέχρι την 30/06/2015 θα πρέπει να υποβληθούν φέτος οι φορολογικές δηλώσεις με την πρώτη δόση εξόφλησης του φόρου να καταβάλλεται ως τις 31/07/2015, τη δεύτερη ως τις 30/09/2015 και την τρίτη δόση έως τις 30/11/2015 ανεξαρτήτως της ημερομηνίας υποβολής της δήλωσης.
Αυτό υπενθυμίζει με ανακοίνωσή της η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων. Παράλληλα με απόφαση της Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων Κατερίνας Σαββαΐδου, ορίστηκε ο τύπος της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων φορολογικού έτους 2014, καθώς και των λοιπών εντύπων που συνυποβάλλονται με αυτή (έντυπο Ε2-αναλυτική κατάσταση για τα μισθώματα ακίνητης περιουσίας και έντυπο Ε3-κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα).
Σημειώνει ότι η υποβολή όλων των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος (αρχικών, τροποποιητικών, εμπρόθεσμων και εκπρόθεσμων) καθώς και των εντύπων Ε2, Ε3 μαζί με την κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης, γίνεται υποχρεωτικά μέσω διαδικτύου στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες taxisnet.

ΠΗΓΗ: amna logo


Μεταθέσεις Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) και Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε., σχολικού έτους 2015-2016

ypdvmth main foto 2015Δελτίο Τύπου
Μεταθέσεις Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) και Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε., σχολικού έτους 2015-2016


Από το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνονται οι μεταθέσεις Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. έτους 2015.
Οι μετατιθέμενοι από Σ.Μ.Ε.Α.Ε. σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και ΚΕ.Δ.Δ.Υ. καλούνται να παρουσιαστούν στην αρμόδια Δ/νση Εκπ/σης και ΚΕ.Δ.Δ.Υ. της περιοχής μετάθεσής τους, την επομένη της λήξης του διδακτικού έτους της βαθμίδας στην οποία ανήκουν. Οι μετατιθέμενοι από ΚΕ.Δ.Δ.Υ. σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. καθώς και οι μετατιθέμενοι από ΚΕ.Δ.Δ.Υ. σε ΚΕ.Δ.Δ.Υ. καλούνται να παρουσιαστούν στη θέση μετάθεσής τους την επόμενη της λήξης του σχολικού έτους (31 Αυγούστου).
Για το δελτίο τύπου πατήστε εδώ.
Για την Υπουργική Απόφαση και τους πίνακες πατήστε εδώ.

Ημέρα του Έθνους των Ρομά




Η 8η Απριλίου αποτελεί μέρα γιορτής για τους τσιγγάνους όλου του κόσμου, με παρελάσεις, πορείες και συγκεντρώσεις, σε τουλάχιστον 150 πόλεις του κόσμου, εις ανάμνηση του Πρώτου Παγκόσμιου Συνεδρίου τους, που έγινε στο Λονδίνο στις 8 Απριλίου 1971 και έθεσε τις βάσεις για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους από τη διεθνή κοινότητα.
Οι Τσιγγάνοι (Ρομά, όπως αυτοαποκαλούνται) είναι ένα έθνος 15.000.000 ψυχών, χωρίς κρατική υπόσταση, με βαρύ φόρο αίματος στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης και ρατσιστική αντιμετώπιση στα μέρη όπου ζουν.

ΔΟΕ: ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ 84ης Γενικής Συνέλευσης 21 - 24 Ιουνίου 2015


Αριθ. Πρωτ.1494
Αθήνα  23/3/2015
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.



ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
                Σύμφωνα με τα άρθρα 33, 34, 37, 38, 40 του Καταστατικού της Δ.Ο.Ε., καλούμε τους Αντιπροσώπους των Συλλόγων - Μελών της, στην 84η Τακτική Γενική Συνέλευση του Κλάδου, από 21 έως 24 Ιουνίου 2015, στην Αθήνα, για λήψη αποφάσεων στα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης. Οι εργασίες της Γενικής Συνέλευσης θα αρχίσουν στις 9.00 π.μ. της Κυριακής 21 Ιουνίου και θα ολοκληρωθούν   την Τετάρτη  24 Ιουνίου 2015.
Η Γενική Συνέλευση, σύμφωνα με το άρθρο 37, παραγρ. 1 του Καταστατικού της Δ.Ο.Ε., βρίσκεται σε απαρτία, αν παραβρίσκεται σ’ αυτή το ½ του συνόλου των Αντιπροσώπων  των οικονομικά τακτοποιημένων μελών της Δ.Ο.Ε., ανεξάρτητα από ποια μέλη προέρχονται οι παρόντες.
                Σας αποστέλλουμε την προσωρινή Η.Δ., καθώς και τις εισηγήσεις της ΔΟΕ στα θέματά της. Οι Σύλλογοι,  μέσα σε ένα μήνα, το αργότερο ως τις 27 Απριλίου 2015)  θα πρέπει να αποστείλουν τις προτάσεις τους, για να εγγραφούν ως θέματα στην Οριστική Ημερήσια Διάταξη (Άρθρο 35 του Καταστατικού της Δ.Ο.Ε.).



ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ
84ης Γενικής Συνέλευσης
21 - 24  Ιουνίου 2015

Τρίτη 7 Απριλίου 2015

Σχετικά με τις επικείμενες μεταθέσεις – του 2015 - των εκπαιδευτικών Π.Ε. Οι βάσεις της περσινής σχολικής χρονιάς.






Τηλ :  6974750402

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Με αφορμή ερωτήματά σας για τις μεταθέσεις του 2015 σας υπενθυμίζω τα εξής:
1. Το σύνολο των αιτήσεων μετάθεσης εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ανέρχεται σε 6030. Από αυτές οι 5866 αιτήσεις αφορούν μεταθέσεις εκπαιδευτικών Π.Ε. από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ γενικής εκπαίδευσης και 164 ειδικής αγωγής. Συγκεκριμένα οι 5866 αιτήσεις κατανέμονται ως εξής:
Π.Ε.70 3012

Π.Ε.19,20 157

Π.Ε.60 1003

Π.Ε.05 96

Π.Ε.11 873

Π.Ε.07 37

Π.Ε.06 499

Π.Ε.32 2
Π.Ε.16 160

Π.Ε.08 27

2. Σύμφωνα με απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου παιδείας οι μεταθέσεις του 2015 θα πραγματοποιηθούν μετά τη λήξη του θέματος των μετατάξεων. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι στα οργανικά κενά θα συνυπολογισθούν και οι παραιτήσεις που θα γίνουν 20 με 30 του Απρίλη 2015.
3. Αμέσως μετά το Πάσχα θα συνεδριάσει το ΚΥΣΠΕ για να εξετάσει τις ειδικές κατηγορίες ,τις αμφισβητούμενες αιτήσεις, την ειδική αγωγή, τα διαπολιτισμικά ,τις ενστάσεις κλπ ,έτσι ώστε όλα να είναι έτοιμα για να "τρέξει" το σύστημα μόλις λήξει το θέμα των μετατάξεων. Εκτίμησή μου είναι πως οι μεταθέσεις θα ανακοινωθούν τέλος Μαΐου-αρχές Ιουνίου. 
4. Σας κοινοποιώ τους πίνακες με τα στατιστικά και τις βάσεις των μεταθέσεων της περσινής χρονιάς, επισημαίνοντας ότι οι βάσεις αυτές είναι ενδεικτικές, αφού κάθε χρόνο διαμορφώνονται διαφορετικά ανάλογα με τα κενά της κάθε περιοχής και τον αριθμό των αιτήσεων. Αναλυτικά την περσινή χρονιά (2014) υποβλήθηκαν συνολικά 6.747 αιτήσεις μετάθεσης. Ο συνολικός αριθμός των αιτήσεων που ικανοποιήθηκαν ανήλθε στις 2.802 ποσοστό 41,53%. Στην Ειδική Αγωγή το ποσοστό ήταν ακόμη μεγαλύτερο. Από τις 160 αιτήσεις που υποβλήθηκαν ικανοποιήθηκαν οι 102, ποσοστό 63,75%.


Α. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ 2014

Ένα βραβείο για «Το άρωμα των λουλουδιών»


Με μία γιαννιώτικη επιτυχία από το Δημοτικό Σχολείο Κατσικά, ολοκληρώθηκε η διαδικασία της κριτικής αξιολόγησης των μαθητικών ταινιών που συμμετείχαν στον 5ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους «Ένας Πλανήτης… μια ευκαιρία», τον οποίο συνδιοργανώνουν η ΝΕΡΙΤ, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων και το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας.
Σκοπός του διαγωνισμού ήταν να δοθεί στους μαθητές η ευκαιρία να εκφραστούν καλλιτεχνικά, να γίνουν δημιουργοί, να εξοικειωθούν με τη «γλώσσα» της κινηματογραφικής αφήγησης και να αποκτήσουν δεξιότητες οπτικοακουστικής αγωγής. Ακόμη να γίνουν κριτές, μελετητές και ερευνητές του περιβάλλοντός τους και να ευαισθητοποιηθούν ως προς την ανάγκη προστασίας του πλανήτη και εξασφάλισης όρων αξιοπρεπούς διαβίωσης για όλους τους κατοίκους του. Οι συμμετέχοντες υπέβαλαν ταινίες μικρού μήκους διάρκειας μέχρι 10΄, ενώ υπήρχαν ξεχωριστές κατηγορίες στον διαγωνισμό για τα εξώφυλλα των ταινιών των μαθητών (ως προς την καλλιτεχνική τους αξία) και για την πρωτότυπη μουσική που γράφτηκε για τις μαθητικές ταινίες. Το Δημοτικό Σχολείο Κατσικά Ιωαννίνων πέτυχε διπλή διάκριση. Κατέκτησε το 1ο Βραβείο του Διαγωνισμού (1η θέση) με το stop motion animation «Το άρωμα των λουλουδιών» στην κατηγορία animation του διαγωνισμού. Οι μαθητές εντοπίζουν τις ανθρώπινες παρεμβάσεις στη φύση και τα πιθανά προβλήματα που προκύπτουν από την αρνητική επίδραση που αυτές ασκούν στα διάφορα οικοσυστήματα. Το βιβλίο της Αναστασίας Περιστεράκη-Ψυχογιού, «Το άρωμα των λουλουδιών», λειτουργεί ως σενάριο του animation. Απέσπασε όμως, και το 3ο Βραβείο του Διαγωνισμού (3η θέση) στην κατηγορία πρωτότυπης μουσικής. Το animation γυρίστηκε στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος «Το άρωμα των λουλουδιών» από τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου Άγγελο Κοσμά και Χρήστο Παππά. Πρωταγωνιστές είναι τα ίδια τα παιδιά των δύο τμημάτων της περσινής σχολικής χρονιάς Ε1 και ΣΤ1 Τάξης του Σχολείου ενώ το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε φέτος. Για τις κατασκευές, τις φωνές που ακούγονται, την ερμηνεία του τραγουδιού και τη φωτογράφιση συνεργάστηκαν οι μαθητές: Μπαλά Νάσια, Πάτση Ελευθερία, Σταύρου Ασπασία, Τσιούρης Λευτέρης, Καλιακάτσος Λάμπρος, Κοσμά Χριστίνα, Βάββας Κλέαρχος, Πολύζος Μάριος Κουτσουρούδα Μάρα, Λισγάρας Κωνσταντίνος, Λέκκας Ηρακλής, Τσίπη Μαριάνθη Τίνας Χάρης, Φώτου Νίκος, Αρμότσι Κων/νος, Γιάπρου Λήδα, Δάλλα Μαριάννα, Παππά Δώρα, Σχίζα Έφη, Xότζα Ορνέλα, Τσιάβος Γιώργος, Λάμπρος Ορέστης, Χαβέλας Στέφανος, Κοσμάς Γεώργιος, Αντώνη-Βλάχου Ιωάννα, Βράκα Ρουθ, Γκούρα Σοφία, Γκρύμσι Ρετζίνα, Κατσακούλας Αργύρης, Κουκούδη Μαρία, Κουτσούκι Παύλος, Μπαλάσκας Βασίλης, Μπαλτζόη Ευσταθία, Νάκος Σταύρος Ξιούρα Σταματία, Παλιάτσος Γιώργος, Παππά Μαρία, Παππάς Βασίλης, Τζιάλλας Σπύρος, Τσουρά Ειρήνη, Χαμίσης Στέφανος Οι συντελεστές Το σενάριο του animation είναι βασισμένο στο βιβλίο: «Το άρωμα των λουλουδιών», συγγραφέας: Αναστασία Περιστεράκη - Ψυχογιού. Τον σχεδιασμό, τη διδασκαλία και την επιμέλεια του animation επιμελείται ο εκπαιδευτικός του Σχολείου Άγγελος Κοσμάς. Την τεχνική υποστήριξη και το μοντάζ πραγματοποίησε το φωτογραφείο του Δημήτρη Βαφιά. Η μουσική σύνθεση του τραγουδιού ανήκει στον Τάσο Μακρογιαννόπουλο (Θεολόγος-Μουσικός). Σύμβουλος για το animation ήταν η Kate Vlakeska, ενώ σημαντικό ρόλο για την πραγματοποίηση αυτού του προγράμματος έπαιξε και το Σεμινάριο – Εργαστήριο «Διαδικασία Δημιουργίας Ταινιών Κινουμένων Σχεδίων (Animation) με θέματα Εμπνευσμένα από το Περιβάλλον» του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κόνιτσας – Πραμάντων (2013). Υπεύθυνοι προγράμματος ήταν οι δάσκαλοι των τάξεων Άγγελος Κοσμάς και Χρήστος Παππάς. Συνεργάστηκαν ακόμα, οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου Ελένη Βλαχογιάννη (Μουσικός), Φωτεινή Νούτσου (Πληροφορική), Ευαγγελία Γεωργονίκου (Εικαστικός), Μυρτώ Σκαπινάκη (Θεατρική Αγωγή). Τέλος, την επιμέλεια για τους αγγλικούς υπότιτλους έχει ο Χρήστος Τζώρτζης. Σημαντική ήταν και η βοήθεια του Διευθυντή του Σχολείου Αναστάσιου Κοσίνα αλλά και των εκπαιδευτικών του Σχολείου. Υπενθυμίζουμε ότι το Δημ. Σχολείο Κατσικά είχε βραβευτεί με το 2ο Βραβείο για την ταινία μικρού μήκους «Πορτραίτα» στον ίδιο διαγωνισμό το 2013. Στο διαγωνισμό κατετέθησαν συνολικά 244 ταινίες μικρού μήκους. Οι καλύτερες μαθητικές ταινίες θα βραβευθούν σε ειδική εκδήλωση στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και θα προβληθούν από τις διαδικτυακές πλατφόρμες της ΝΕΡΙΤ (www.nerit.gr) και της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης (www.edutv. gr). Η τελετή βράβευσης θα γίνει στις 11 Μαΐου στο Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων στις 12:00μμ.
ΠΗΓΗ: 

Συμμετοχή στη διαδήλωση – πικετοφορία τη Μ. Πέμπτη

 
xreos 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. μαζί με την Πρωτοβουλία για τη Διαγραφή του Χρέους καλεί τους εργαζόμενους στο Δημόσιο να συμμετέχουν στη διαδήλωση – πικετοφορία που θα γίνει τη Μεγάλη Πέμπτη, 9 Απριλίου 2015 και ώρα 6:30μ.μ., στα Χαυτεία στα πλαίσια διαμαρτυρίας για την καταβολή από την ελληνική Κυβέρνηση της δόσης των 460 εκατομμυρίων ευρώ στο ΔΝΤ την ίδια ημέρα.
Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.:
  • Καλεί τις Ομοσπονδίες να στηρίξουν την κινητοποίηση και να πλαισιώσουν την Πρωτοβουλία για τη Διαγραφή του Χρέους.
  • Ζητά τη Διαγραφή του Χρέους γιατί αποτελεί όρο για την επιβίωση της χώρας, του λαού και των εργαζόμενων.
  • Απαιτεί να μη δοθεί ούτε ένα ευρώ για την «εξυπηρέτηση» του χρέους.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

07/04/2015 ΕΚΔΟΣΗ ΒΕΒΑΙΩΣΕΩΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ Α’ ΚΑΙ Β' ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΤΠΕ

news pistopoihsi
Σε συνέχεια της από 07/11/2014 σχετικής ανακοίνωσης γίνεται γνωστό ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία έκδοσης των Βεβαιώσεων Πιστοποίησης Α και Β επιπέδου ΤΠΕ για τους εκπαιδευτικούς που ολοκλήρωσαν επιτυχώς τις αντίστοιχες δοκιμασίες πιστοποίησης των παρακάτω περιόδων:
  • 3ης περιόδου πιστοποίησης Α’ επιπέδου ΤΠΕ (Μάιος – Ιούλιος 2012)
  • 4ης περιόδου πιστοποίησης Α’ επιπέδου ΤΠΕ (Ιούνιος – Ιούλιος 2013),
  • 2ης περιόδου πιστοποίησης Β' Επιπέδου ΤΠΕ (Δεκέμβριος 2011 - Φεβρουάριος 2012) και
  • 3ης περιόδου πιστοποίησης Β' Επιπέδου ΤΠΕ (Μάιος – Σεπτέμβριος 2013)
στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» του Ε.Π. «Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ, η οποία υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ελληνικού Δημοσίου.
Οι πρωτότυπες Βεβαιώσεις Πιστοποίησης πρόκειται να αποσταλούν από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), τελικό δικαιούχο της Πράξης, στις οικείες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης των δικαιούχων εκπαιδευτικών. Θα ακολουθήσει σχετική ενημέρωση με νεώτερη ανακοίνωση.
Παράλληλα, για διευκόλυνση των δικαιούχων εκπαιδευτικών, διατίθενται μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος της Πράξης (http://b-epipedo2.cti.gr/mis) με χρήση των προσωπικών τους κωδικών, «ψηφιοποιημένα αντίγραφα» των πρωτοτύπων Βεβαιώσεων Πιστοποίησης (Επιλογή: «Αποτέλεσμα Πιστοποίησης Α' (ή Β’) Επιπέδου Τ.Π.Ε.» -> «Εκτύπωση «ψηφιοποιημένου αντιγράφου» πρωτότυπης Βεβαίωσης Πιστοποίησης»), για χρήση σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Δευτέρα 6 Απριλίου 2015

Νέο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ - ΤΕΙ, με νέο πρόγραμμα σπουδών και 5 επιστημονικά πεδία

Στη δημοσιότητα έδωσε το υπουργείο Παιδείας το νέο σύστημα εισαγωγής για τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ που θα ισχύσει το σχολικό έτος 2015-16.
Όπως ανακοινώθηκε οι νέες νομοθετικές ρυθμίσεις στις οποίες θα προβεί όσον αφορά το εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ το σχολικό έτος 2015-16 θα γίνουν για τους παρακάτω λόγους:

1. Με το σύστημα του Νέου Λυκείου, οι μαθητές της Γ΄ Τάξης είχαν δυνατότητα πρόσβασης σε πολύ περιορισμένο αριθμό τμημάτων, αφού οι επιλογές τους περιορίζονταν μόνο σε ένα επιστημονικό πεδίο. Εξαιτίας αυτού του εγκλωβισμού των υποψηφίων σε πολύ μικρό αριθμό τμημάτων, θα αποκλείονταν χιλιάδες νέοι και νέες από την Τριτοβάθμια εκπαίδευση, παρότι μπορεί να είχαν επιτύχει υψηλή βαθμολογία στις εξετάσεις. Παράλληλα, αυτή η ρύθμιση θα έπληττε εκτός από τους μαθητές/τριες και τα ίδια τα Πανεπιστήμια, καθώς ήταν εξαιρετικά πιθανό να στερούνταν φοιτητές/τριες με πολύ υψηλές επιδόσεις, οι οποίοι δεν θα κατάφερναν να εισαχθούν στο ένα και μοναδικό επιστημονικό πεδίο στο οποίο μπορούσαν να είναι υποψήφιοι.

2. Υπήρχαν όμως και σοβαροί τεχνικοί λόγοι που επέβαλαν τις νέες ρυθμίσεις. Λόγω καθυστέρησης του έργου των επιστημονικών επιτροπών του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής που είχε σημειωθεί ήδη πριν από την αλλαγή της ηγεσίας του ΥΠΟΠΑΙΘ, δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η σύνταξη των  προγραμμάτων σπουδών όλων των μαθημάτων της Γ΄ τάξης του Νέου Λυκείου και δεν έχουν καν ξεκινήσει οι διαδικασίες συγγραφής και κρίσης των αντίστοιχων σχολικών εγχειριδίων. Συνεπώς, δεν είναι εφικτή η εφαρμογή της νομοθεσίας του Νέου Λυκείου για τη Γ΄ Λυκείου. Να σημειωθεί ότι σε όλη την εκπαιδευτική διαδικασία και ακόμα περισσότερο σε αυτήν την τάξη απαιτείται έγκαιρη ενημέρωση και προετοιμασία των μαθητών/τριών καθώς και  έγκαιρη και επαρκής ενημέρωση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που αναλαμβάνουν τη διδασκαλία νέων προγραμμάτων σπουδών και σχολικών εγχειριδίων.

3. Επίσης δεν ήταν δυνατόν να διατηρηθεί ανέπαφο το σύστημα εισαγωγής της φετινής Γ΄ Ημερήσιου ΓΕΛ και Δ΄ Εσπερινού ΓΕΛ -για τις οποίες υπάρχουν βέβαια εγκεκριμένα προγράμματα σπουδών και σχολικά εγχειρίδια- επειδή θα αιφνιδιάζονταν οι υποψήφιοι του σχ. έτους 2015-16 για τους εξής λόγους:  ενώ γνώριζαν ότι θα έδιναν Πανελλαδικές εξετάσεις σε τέσσερα (4) μαθήματα, θα έπρεπε να προετοιμαστούν για έξι ή επτά και βέβαια οι υπάρχουσες κατευθύνσεις (Θεωρητική, Θετική και Τεχνολογική) απαιτούσαν διαφορετικό συνδυασμό πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων για τα επιστημονικά πεδία από εκείνον που τους είχε ήδη ανακοινωθεί. Για παράδειγμα, οι υποψήφιοι των Ιατρικών σχολών σύμφωνα με το σημερινό σύστημα θα έπρεπε να εξετασθούν υποχρεωτικά και στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, ενώ αυτό το μάθημα δεν περιλαμβανόταν στα τέσσερα μαθήματα που τους είχαν γίνει ήδη γνωστά ως πανελλαδικώς εξεταζόμενα για αυτές τις σχολές. Με τις νέες ρυθμίσεις είναι στη δική τους επιλογή αν θα εξετασθούν και στα Μαθηματικά, για να αυξήσουν τα επιστημονικά πεδία πρόσβασης.

4. Επιπλέον, στο ισχύον μέχρι φέτος σύστημα εισαγωγής έχουν παρατηρηθεί στρεβλώσεις που θεωρήθηκε αναγκαίο να αντιμετωπισθούν, όπως για παράδειγμα, η δυνατότητα να εισαχθεί κάποιος σε Χημικό τμήμα, χωρίς να έχει διδαχθεί και εξετασθεί στο μάθημα της Χημείας Κατεύθυνσης.

Ο στόχος της νέας νομοθετικής ρύθμισης είναι να θεραπευτούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα κενά και οι δυσλειτουργίες του πρόσφατα νομοθετημένου συστήματος εισαγωγής, καθώς και του ισχύοντος μέχρι σήμερα. Διευκρινίζεται ότι οι ρυθμίσεις για τα ΕΠΑΛ δεν έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί, επειδή αναμένεται η σχετική πρόταση του ΙΕΠ, όπως προβλέπει ο νόμος.

Πιο συγκεκριμένα:
1. Όσον αφορά στη δομή του ωρολογίου προγράμματος διαμορφώνονται τρεις ομάδες προσανατολισμού: Ανθρωπιστικών Σπουδών, Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής. Συνολικά οι μαθητές/τριες θα παρακολουθούν 32 διδακτικές ώρες την εβδομάδα στη Γ τάξη του Ημερήσιου ΓΕΛ και 25 ώρες στη Δ΄ τάξη του Εσπερινού ΓΕΛ.

2. Για όλα τα γνωστικά αντικείμενα (Μαθήματα Γενικής Παιδείας, Μαθήματα Προσανατολισμού και Μαθήματα Επιλογής) θα ακολουθηθούν προγράμματα σπουδών ήδη εγκεκριμένα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ή το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που αντιστοιχούν σε επίσης ήδη εγκεκριμένα σχολικά εγχειρίδια. Ειδικά για τα Λατινικά Θεωρητικού προσανατολισμού και τη Χημεία Θετικού προσανατολισμού επιστημονικές ομάδες που έχουν συγκροτηθεί εργάζονται για την προσαρμογή της διδακτέας ύλης, καθώς η διδασκαλία τους δεν προβλεπόταν στο πρόγραμμα του Νέου Λυκείου για τη φετινή Β΄ Τάξη.

3. Το ωρολόγιο πρόγραμμα των Μαθημάτων Προσανατολισμού της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου συνολικά περιλαμβάνει 15 ώρες. Τα διδασκόμενα μαθήματα είναι πέντε (5) αλλά δεν είναι και τα πέντε πανελλαδικώς εξεταζόμενα. Ανά ομάδα προσανατολισμού το πρόγραμμα είναι το εξής:

Διδασκόμενα Μαθήματα Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών: Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία Κατεύθυνσης, Λατινικά, Λογοτεχνία Κατεύθυνσης, Κοινωνιολογία

Διδασκόμενα Μαθήματα Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών: Μαθηματικά Κατεύθυνσης, Φυσική Κατεύθυνσης, Χημεία Κατεύθυνσης, Βιολογία Κατεύθυνσης, ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον)

Διδασκόμενα Μαθήματα Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής: Μαθηματικά Κατεύθυνσης, ΑΟΘ (Αρχές Οικονομικής Θεωρίας), Ιστορία Κατεύθυνσης, ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον). Κοινωνιολογία

4. Τα Επιστημονικά πεδία ορίζονται ως εξής:
1ο Επιστημονικό πεδίο (Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές  Σπουδές)
2ο  Επιστημονικό πεδίο (Τεχνολογικές και Θετικές Σπουδές)
3ο  Επιστημονικό πεδίο (Σπουδές Υγείας και Ζωής)
4ο  Επιστημονικό πεδίο (Παιδαγωγικές Σπουδές)
5ο  Επιστημονικό πεδίο (Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής)
Με υπουργική απόφαση θα καταταχθούν τα Τμήματα  ΑΕΙ και ΑΤΕΙ στα παραπάνω Επιστημονικά Πεδία.

5. Στις Εξετάσεις Εισαγωγής του σχολικού έτους 2015-16  δίνονται στους μαθητές και στις μαθήτριες οι εξής δυνατότητες:
α. Να δώσουν εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα και να είναι υποψήφιοι/ες σε ένα μόνο Επιστημονικό Πεδίο, όπως προβλεπόταν από το πρόσφατα νομοθετημένο σύστημα εισαγωγής (Ν.4186/2013).
β. Αν οι υποψήφιοι/ες επιθυμούν να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε ένα δεύτερο Επιστημονικό Πεδίο, θα πρέπει να επιλέξουν και ένα 5ο μάθημα (Γενικής Παιδείας ή Ομάδας Προσανατολισμού), όπως αυτά περιγράφονται στους πίνακες που ακολουθούν.

6. Όλοι οι υποψήφιοι, ανεξάρτητα από την ομάδα προσανατολισμού, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν από τρία επιστημονικά πεδία το ένα ή τα δύο επιστημονικά πεδία στα οποία θα έχουν πρόσβαση.

7. Στον υπολογισμό των μορίων, δύο από τα τέσσερα μαθήματα που θα αντιστοιχούν σε ένα Επιστημονικό Πεδίο θα έχουν αυξημένο συντελεστή βαρύτητας, που θα ορισθεί με υπουργική απόφαση.

8. Στο 4ο επιστημονικό πεδίο η πρόσβαση είναι εφικτή από όλες τις ομάδες προσανατολισμού.

Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα

Κάθε ομάδα Προσανατολισμού έχει τρία κοινά μαθήματα που απαιτούνται σε όλα τα επιστημονικά πεδία όπου έχει πρόσβαση η Ομάδα Προσανατολισμού. Το τέταρτο μάθημα αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο. Με ένα διαφορετικό τέταρτο μάθημα ανοίγεται η δυνατότητα πρόσβασης σε δεύτερο επιστημονικό πεδίο. Κάθε Ομάδα Προσανατολισμού παρέχει τρεις επιλογές από τις οποίες κάθε υποψήφιος μπορεί να επιλέξει μία ή δύο.

Τα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ανά ομάδα προσανατολισμού και ανά επιστημονικό πεδίο περιγράφονται αναλυτικά:

Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών
Ν. Γλώσσα, Αρχαία, Ιστορία
Λατινικά > Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Βιολογία Γενικής Παιδείας > Επιστήμες Υγείας
Μαθηματικά Γενικής Παιδείας > Επιστήμες Εκπαίδευσης

Σύμφωνα με το παραπάνω:
α. Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στα Λατινικά της Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στο 1ο Επιστημονικό  Πεδίο.
β. Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση με μειωμένα μόρια στο 3ο Επιστημονικό  Πεδίο.
γ. Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο  4ο Επιστημονικό Πεδίο.

Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών
Ν. Γλώσσα, Φυσική, Χημεία
Μαθηματικά > Θετικές Επιστήμες
Βιολογία > Επιστήμες Υγείας
Ιστορία Γενικής Παιδείας > Επιστήμες Εκπαίδευσης

Σύμφωνα με το παραπάνω:
α. Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν στα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στα Τμήματα του 2ου Επιστημονικού Πεδίου.
β. Αν οι υποψήφιοι εκτός από  τα τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν στη Βιολογία Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στο  3ο Επιστημονικό Πεδίο.
γ. Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν και στην Ιστορία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.

Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής
Έκθεση, Μαθηματικά, ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον)
ΑΟΘ (Αρχές Οικονομικής Θεωρίας) > Οικονομικές - Πληροφορικής
Βιολογία Γενικής Παιδείας > Επιστήμες Υγείας
Ιστορία Γενικής Παιδείας > Επιστήμες Εκπαίδευσης

Σύμφωνα με το παραπάνω:
α. Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση με μειωμένα μόρια στο 3ο Επιστημονικό  Πεδίο.
β. Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στην Ιστορία Κατεύθυνσης, τότε έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό  Πεδίο.
γ. Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), τότε έχουν πρόσβαση στο 5ο Επιστημονικό Πεδίο.
ΠΗΓΗ: