ΠΡΟΣ
1. Δ.Σ. ΔΟΕ
2. Δ.Σ. ΟΛΜΕ
3. Αιρετούς ΚΥΣΠΕ
4. ΠΕΣΣ
Αγαπητοί συνάδελφοι
Σχετικά με το θέμα που προέκυψε τις τελευταίες ημέρες, αναφορικά με τους «κατά παραγγελία» μεταπτυχιακούς τίτλους, θα ήθελα να συνεισφέρω κι εγώ στη συγκεκριμένη συζήτηση κάνοντας τις εξής παρατηρήσεις:
1. Μεταπτυχιακά προγράμματα με δίδακτρα «τρέχουν» και σε ελληνικά πανεπιστημιακά ιδρύματα. Συνεπώς, αν και άστοχα, μπορεί κάποιος συνειρμικά να υποστηρίξει ότι και στην ημεδαπή «αγοράζονται» τίτλοι σπουδών.
2. Η καταβολή διδάκτρων δεν «αναβαθμίζει» ούτε «υποβαθμίζει» την ποιότητα του περιεχομένου σπουδών ενός μεταπτυχιακού προγράμματος και συνεπώς δεν αποτελεί εχέγγυο ποιότητας των μαθημάτων και των ερευνητικών δράσεων του προγράμματος
3. Η καταβολή διδάκτρων αποτελεί αναμφισβήτητα περιοριστικό κριτήριο για όσους δεν έχουν τη δυνατότητα να τα «καταβάλλουν» (τους πιο αδύναμους δηλ. οικονομικά) και όσους δεν μπορούν να επιτύχουν σε κάποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης μέσω υποτροφίας
4. Παρατηρείται συχνά μεταξύ των κατόχων τίτλων σπουδών μία τάση απαξίωσης, με μόνο κριτήριο την εντοπιότητα(?) των πανεπιστημίων. Οι κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων της αλλοδαπής «μειώνουν» τους κατόχους μεταπτυχιακών τίτλων της ημεδαπής και οι της ημεδαπής αυτούς της αλλοδαπής!!!
5. Τα έγκριτα αγγλοσαξονικά πανεπιστήμια, πριν την εγγραφή ενός υποψήφιου μεταπτυχιακού φοιτητή στο πρόγραμμα, απαιτούν ως προϋπόθεση αποδοχής της αίτησής του, πέραν των προπτυχιακών σπουδών και πιστοποίηση γνώσης της αγγλικής γλώσσας. Γι αυτό ο υποψήφιος καταθέτει τα πιστοποιητικά που κατέχει π.χ. Proficiency of Cambridge ή Michigan ή συμμετέχει σε ειδικές εξετάσεις όπως IELTS, TOEFL.
6. Θα μπορούσε η κάθε επιτροπή αξιολόγησης να ζητά από τους κατόχους μεταπτυχιακών τίτλων της αλλοδαπής, να «βεβαιώσουν» το επίπεδο που αυτοί είχαν, όσον αφορά στο βαθμό κατοχής της ξένης γλώσσας, πριν την έναρξη των σπουδών, καταθέτοντας σχετικά πιστοποιητικά ή τις βαθμολογίες τους στις σχετικές, προ της εισαγωγής τους, εξετάσεις IELTS, TOEFL, κτλ.
7. Δεν είναι δυνατόν σε μία συνέντευξη να εκτιμηθεί και να αξιολογηθεί το εύρος γνώσης μιας ξένης γλώσσας σε όλα τα πεδία (speaking, listening, writing, reading). Αυτό που ίσως στοιχειωδώς μπορεί να «εκτιμηθεί», είναι το επικοινωνιακό-χρηστικό επίπεδο κατοχής μιας γλώσσας. Επικοινωνιακά μπορεί να σταθεί κι ένας αγγλόφωνος (native English speaker), ο οποίος δεν έχει φοιτήσει καν στο δημοτικό σχολείο.
8. Σε πολλά αγγλοσαξονικά πανεπιστήμια, υπάρχει μια διαβάθμιση των μεταπτυχιακών τίτλων με βασικό κριτήριο το εύρος και την ποιότητα της έρευνας που προϋποθέτει η απόκτησή τους. Έτσι υπάρχουν καθαρά ερευνητικά μεταπτυχιακά προγράμματα (by research only), συνδυασμός έρευνας και μαθημάτων (by thesis and coursework) και μεταπτυχιακά χωρίς έρευνα (by coursework only). «Ανώτερα» θεωρούνται τα αποκλειστικά ερευνητικά μεταπτυχιακά προγράμματα, τα οποία είναι πιο κοντά στην εκπόνηση διδακτορικής διατριβής (διαφοροποιείται η έκταση και το «πρωτογενές» της έρευνας), γι αυτό και ο υποψήφιος μελετάει όλα τα διαθέσιμα dissertation abstracts πριν την έναρξη της έρευνας.
9. Ζητήματα επίσης που πρέπει να συζητηθούν είναι, εάν σε συγκεκριμένα παιδαγωγικά τμήματα ή σχολές εκπονήθηκε σε μικρό χρονικό διάστημα υπερβολικά μεγάλος αριθμός διδακτορικών ή εάν υπήρξαν περιπτώσεις πανεπιστημιακών που επέβλεπαν κατά την ίδια χρονική φάση μεγάλο αριθμό υποψήφιων διδακτόρων.
10. Τέλος η παρουσίαση του θέματος από πολλά ΜΜΕ:
1. «προκαλεί» το δημόσιο αίσθημα, κλονίζει την εμπιστοσύνη των πολιτών και ιδιαίτερα των γονέων προς τους δασκάλους των παιδιών μας και συνεπώς προς το δημόσιο σχολείο, σε μια φάση κρίσιμη για τη δημόσια εκπαίδευση αλλά και την ευρύτερη ελλαδική κοινωνία και
2. «δείχνει» ότι αρκετοί εκπαιδευτικοί διαθέτουν οικονομική ευχέρεια που δεν είναι συμβατή με τους χαμηλούς τους μισθούς!!!
Συνεπώς χρειάζεται οι καταγγελίες να είναι στοιχειοθετημένες και επώνυμες για να μην επιτρέπουν γενικεύσεις και αφορισμούς.
Να είστε καλά
Δρ Κωνσταντίνος Δαραής
τηλ: 6948761868
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου