Τρίτη 23 Απριλίου 2013

«Φρένο» από ΠΑΣΟΚ στο Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Ενώ ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος βρίσκεται στο πάρα πέντε να αποστείλει το Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης , προς επεξεργασία, στο Συμβούλιο της Επικρατείας , το ΠΑΣΟΚ με ανακοίνωση διατυπώνει τις εξής ενστάσεις:
Α. Το προτεινόμενο,  απ το υπουργείο Παιδείας σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, έχει μονομερώς ελεγκτικό-εποπτικό χαρακτήρα, δεν συνδέεται με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, δεν επικεντρώνεται στην τρέχουσα επαγγελματική τους δυνατότητα στην τάξη, αλλά δίνει μεγάλη έμφαση στα τυπικά προσόντα και σε ποικίλης προέλευσης “χαρτιά”.
Β. Ταυτόχρονα εισάγει διαδικασίες χρονοβόρες, γραφειοκρατικές και μη εφαρμόσιμες, ενώ χαρακτηρίζεται από προχειρότητα, ασάφειες, νομοθετικές ατέλειες, αστοχίες και παραλείψεις.
ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ
Το τελικό Προεδρικό Διάταγμα έχει μικροαλλαγές σε σχέση με αυτό  που στις 20 Ιανουαρίου ο υπουργός Παιδείας δημοσιοποίησε ζητώντας τις απόψεις των εμπλεκόμενων φορέων. ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΧΩΡΙΣ ΤΙΣ ΜΙΚΡΟΑΛΛΑΓΕΣ

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ

Η Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Εύη Χριστοφιλοπούλου και ο Γραμματέας του Τομέα Παιδείας ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Νικηφόρος συναντήθηκαν σήμερα με στελέχη της Εκπαίδευσης στα γραφεία του Κινήματος. Τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν η πορεία της πρότασης νόμου που έχει καταθέσει το ΠΑΣΟΚ για το Νέο και το Τεχνολογικό Λύκειο, η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου καθώς και άλλα ζητήματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Πρόταση νόμου ΠΑΣΟΚ για το Νέο και το Τεχνολογικό Λύκειο Είναι γνωστό ότι το ΠΑΣΟΚ έχει καταθέσει στη Βουλή, εδώ και τέσσερις μήνες, πρόταση Νόμου για το Γενικό και το Τεχνολογικό Λύκειο, καθώς και για το σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, παρά το γεγονός ότι αποδέχεται την ανάγκη άμεσης αλλαγής του νομοθετικού πλαισίου, μεταθέτει συνεχώς τον χρόνο κατάθεσης σχετικού νομοσχεδίου, με ορατό τον κίνδυνο να χαθεί άλλη μια σχολική χρονιά. Αυτές τις μέρες, για παράδειγμα, άρχισαν οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, χωρίς κανείς να γνωρίζει το νέο πλαίσιο λειτουργίας, ιδιαίτερα της Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Θυμίζουμε ότι, με ευθύνη και της ΝΔ, τα συγκεκριμένα θέματα δεν συζητήθηκαν πριν από ένα χρόνο στη Βουλή, επί κυβερνήσεως Λουκά Παπαδήμου, με τη δικαιολογία ότι η κυβέρνηση αυτή ήταν «ειδικού σκοπού». Καλούμε τον Υπουργό Παιδείας να πάρει άμεσα την νομοθετική πρωτοβουλία που επανειλημμένα έχει εξαγγείλει, αξιοποιώντας την πρόταση ΠΑΣΟΚ, η οποία δεν είναι η αρχική δική του θέση αλλά είναι προϊόν εξαντλητικού διαλόγου και πολύ σοβαρής διεπιστημονικής και διακομματικής δουλειάς. Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου για τη βελτίωση, όχι για την τιμωρία των εκπαιδευτικών Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος, των δομών και των στελεχών του, του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού, συνδέεται άρρηκτα με τη βελτίωση της ποιότητας και την αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης, επομένως έχει βαρύνουσα σημασία για την κοινωνία και τη χώρα.
Το "Νέο σχολείο", το οποίο άρχισε να υλοποιείται το 2010 και στοχεύει συνολικά στην αναβάθμιση της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, έδωσε προτεραιότητα στον προγραμματισμό και στην αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας, με το σκεπτικό ότι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού δεν αποτελεί αυτοσκοπό αλλά μέσο για τη βελτίωσή του. Θεωρούμε θετική εξέλιξη την πρωτοβουλία της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στη γενίκευση της αυτοαξιολόγησης, στην ίδρυση ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ). Παρ’ όλα αυτά το ΠΑΣΟΚ έχει ενστάσεις τόσο απέναντι στη λογική που διέπει το σχέδιο ΠΔ για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού όσο και σε πολλές από με τις επιμέρους διατάξεις του. Η κριτική μας εστιάζεται κυρίως στα εξής σημεία:
• Το προτεινόμενο σύστημα αξιολόγησης έχει μονομερώς ελεγκτικό-εποπτικό χαρακτήρα, δεν συνδέεται με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, δεν επικεντρώνεται στην τρέχουσα επαγγελματική τους δυνατότητα στην τάξη, αλλά δίνει μεγάλη έμφαση στα τυπικά προσόντα και σε ποικίλης προέλευσης “χαρτιά”.
• Ταυτόχρονα εισάγει διαδικασίες χρονοβόρες, γραφειοκρατικές και μη εφαρμόσιμες, ενώ χαρακτηρίζεται από προχειρότητα, ασάφειες, νομοθετικές ατέλειες, αστοχίες και παραλείψεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου