Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2013

Το Λιμάνι της Αγωνίας (On the Waterfront),

Κυριακές στο πανί
 
Διοργάνωση: Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών

Ώρα προβολών: 8.30 μ. μ.
Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δημήτρης Χατζής»
Είσοδος Ελεύθερη
Αφιέρωμα στον Ηλία Καζάν
Κυριακή 6 Οκτωβρίου
Το Λιμάνι της Αγωνίας (On the Waterfront), 1954, 108 λεπτά
Ο ειδικός συνεργάτης του Πνευματικού Κέντρου, Παναγιώτης Κράββαρης, αναφέρει στο κείμενό του σχετικά με την ταινία:

Ο Τέρι Μαλόι, ο χαρακτήρας του Μάρλον Μπράντο κοιτάζοντας με πόνο τον αδερφό του στο πίσω μέρος ενός ταξί, όταν ο τελευταίος τον απειλεί να μην καταθέσει στο δικαστήριο ενάντια στους διεφθαρμένους συνδικαλιστές των λιμενεργατών του Χόμποκεν στο Νιου Τζέρσεϋ, ξεσπά «Θα μπορούσα να είχα κύρος, να ήμουν ένας αγωνιστής, θα μπορούσα να ήμουν κάποιος, αντί για ένας αλήτης που είμαι τώρα». Τελευταία ο Τέρι παίρνει εύκολες δουλειές από το συνδικάτο λόγω του αδερφού του, που είναι το δεξί χέρι του αφεντικού, αλλά και βοηθώντας απερίσκεπτα στις δολοφονίες εργατών που εναντιώνονται στο πως τα πράγματα λειτουργούν στο λιμάνι. Υπήρξε ένας ικανός μποξέρ, που μπορούσε να γίνει πρωταθλητής, αν δεν ενέδιδε στα κυκλώματα των στημένων αγώνων. Και τώρα, όταν δολοφονείται ένας αθώος εργάτης, που είναι ο αδερφός της όμορφης και ευγενικής Έντι, η ενοχή τον βαραίνει καθώς αυτή τον κοιτάζει ερωτευμένη στα μάτια, ρωτώντας τον αν είναι ένας από αυτούς.
Όπως λέει και ο Καζάν, πρόκειται για μια ιστορία ενός απλού ανθρώπου που έχει αισθήματα ενοχής και ψάχνει την λύτρωση. Ο ίδιος ο σκηνοθέτης ταυτίζεται με τον Τέρι Μαλόι, γιατί και ο ίδιος κατηγορήθηκε ότι μίλησε στην επιτροπή αντιαμερικανικών ενεργειών του Μακάρθυ, όταν αυτή είχε εξαπολύσει το αντικομμουνιστικό της κυνήγι. Παρ’ όλα αυτά, οι συνδικαλιστές δεν είναι κομμουνιστές, όπως αρχικά ζητούσε ο παραγωγός της Κολούμπια Χάρι Κον, που τελικά δεν έκανε την ταινία, και ο Καζάν κάνει μια ταινία εναντίωσης στην αδικία μέσα από τη μεταστροφή ενός ενόχου. Το γύρισμα γίνεται σε πραγματικές τοποθεσίες και ο συνδυασμός της σκληρότητας και της έντονης επιθυμίας για τρυφερότητα του Μπράντο, οδηγεί την μέθοδο Στανισλάφσκι του Actors Studio σε κάτι καινούργιο, που είναι το προσωπικό, ιδιαίτερο στυλ του μεγάλου ηθοποιού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου