Στέφανος Σίντος

Πρόεδρος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ιωαννίνων, αναπληρωματικός αιρετός Κ.Υ.Σ.Π.Ε., τηλ.: 6932817359, e-mail: stefsintos@gmail.com

Δευτέρα, 13 Φεβρουαρίου 2017

Η ΠΕΚ για τις Γενικές Συνελεύσεις του κλάδου μας


ανθισμένα κλαδιά αμυγδαλιάς σε Ποτήρι - Vincent van Gogh 1888Ανθισμένα κλαδιά αμυγδαλιάς σε ποτήρι – Vincent van Gogh 1888 

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ)

Η συγκυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ. είναι μια αντιλαϊκή κυβέρνηση που ανέβηκε στην εξουσία δημαγωγώντας, ενώ είχε κάνει σημαία της την εξέγερση κατά των μνημονίων και την «με ένα Νόμο, με ένα Άρθρο, τον πρώτο Νόμο κατάργησή τους».
Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. αποκαλύφθηκε πλήρως. Η δήθεν αντίστασή του με τη διγλωσσία και με την ψεύτικη φραστική αντίθεσή του στους δανειστές αποδείχτηκε ότι ήταν η μεγάλη πολιτική απάτη αυτής της περιόδου. Η όλη πολιτική του βαθαίνει την κρίση της χώρας!
Η συγκυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ.

· «Αντιστάθηκε» μόνο στο φαντασιακό στερέωμα του στενά κομματικού πυρήνα της, ενώ η όλη αντίδρασή της ήταν η χρονική καθυστέρηση στις διαπραγματεύσεις, και το μόνο που απέφερε ήταν ένα πρόσθετο κόστος στην οικονομία μας της τάξης των 76 δις. ευρώ!
· Εφαρμόζει πιστά το μνημόνιο που ψήφισε, και καθορίζει την πολιτική της στην εκπαίδευση αποκλειστικά με βάση την εργαλειοθήκη του Ο.Ο.Σ.Α. θεωρώντας μάλιστα αυτή την πολιτική ως «μεταρρύθμιση»!
· Αποδομεί τη δημόσια εκπαίδευση τόσο με τη μείωση των δαπανών της όσο και με τις θεσμικές παρεμβάσεις της.
· Εμπαίζει συνειδητά και ασύστολα τον ελληνικό λαό και την εκπαιδευτική κοινότητα επί δύο χρόνια ότι θα καταργήσει τις Πανελλαδικές εξετάσεις!
· Δημαγωγεί και εμπαίζει τους εκπαιδευτικούς σε όλα τα ζητήματα.
· Μειώνει διαρκώς τους μισθούς και τις συντάξεις.
· Εφαρμόζει αυτόματους δημοσιονομικούς περιορισμούς με τους «κόφτες».
· Θεσπίζει όλο και πιο νέα μέτρα συνεχούς φοροεπιδρομής στους εργαζόμενους.
· Δεν έχει κάνει ούτε έναν μόνιμο διορισμό, παρά τις συνεχείς δημαγωγικές υποσχέσεις της για διορισμό 20.000 εκπαιδευτικών.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο να διαμορφωθεί ένα ελάχιστο αλλά βασικό πλαίσιο των αιτημάτων μας ως πεδίο διεκδίκησης, γιατί χωρίς διεκδίκηση δεν μπορεί να υπάρξει συνδικαλισμός. Και παράλληλα ως μορφή διακήρυξης να ανοίξουμε διάλογο στα σχολεία και στους συναδέλφους αλλά και στην κοινωνία.
Δεν επιζητούμε οποιαδήποτε επιβεβαίωση της καθαρότητας ή της μοναδικότητας των θέσεών μας. Εμείς θέλουμε να κριθούμε επ’ αυτού του πλαισίου, και είμαστε αποφασισμένοι να συμβάλλουμε με μετριοπάθεια στη διαμόρφωση σύνθεσης απόψεων – αλλιώς δεν έχει κανένα νόημα ο συνδικαλισμός.
Αγωνιζόμαστε:
· Ενάντια σε κάθε νεοφιλελεύθερη οικονομική πολιτική, που υπονομεύει το μέλλον των εργαζόμενων και την ανάπτυξη της χώρας.
· Για την κατάργηση όλων των μνημονίων και των δεσμεύσεών τους, που αποδομούν τη λειτουργία της εκπαίδευσης και των σχολείων.
· Για την ολόπλευρη – θεσμική και οικονομική – ανάπτυξη της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας, η οποία είναι αναγκαίος όρος για την κοινωνική και οικονομική πρόοδο του λαού μας.
· Για τη στήριξη του εκπαιδευτικού στο πολύπλευρο και δύσκολο έργο του, γιατί ο εκπαιδευτικός είναι η δρώσα και δημιουργική δύναμη της παιδείας και της μόρφωσης των νέων μας.
· Για την ουσιαστική ένταξη των προσφυγόπαιδων στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, όχι μόνο ως έκφραση αλληλεγγύης αλλά και κυρίως ως βασικό στοιχείο του ανθρωπιστικού περιεχομένου του σχολείου και της αγωνιστικής κουλτούρας του κινήματός μας.
Τα αιτήματά μας
· Κανένας εκπαιδευτικός με μισθό κάτω των 1000 ευρώ με ανάλογες αποδοχές στις συντάξεις.
· Να γίνουν διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών, ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες των σχολείων.
· Να σταματήσει η περιοριστική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας απέναντι στη λειτουργία των σχολείων, να αρθούν όλα τα μέτρα περιορισμού και να ανοίξει διάλογος για την ολόπλευρη ανάπτυξη της θεσμικής εκπαίδευσης.
· Το «Εθνικό Απολυτήριο» σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να οδηγεί σε ακρωτηριασμό του Γενικού Λυκείου ούτε στην κατάργηση του Επαγγελματικού Λυκείου.
· Να μην καταργηθεί η Επαγγελματική εκπαίδευση μετασχηματιζόμενη σε Κατάρτιση, αλλά να αναπτυχθεί έτσι ώστε να δίνει δημιουργική προοπτική στους μαθητές.
· Το Σύστημα πρόσβασης των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να είναι αντικειμενικό, και μόνο οι εθνικού επιπέδου εξετάσεις μπορούν να το διασφαλίσουν.
Είμαστε σταθερά και αταλάντευτα υπέρ του διαλόγου με τους θεσμούς της πολιτείας. Απαιτούμε όμως ο Υπουργός να σταματήσει τον εμπαιγμό και τη δημαγωγία. Να μην κρύβεται πίσω από τα επικοινωνιακά τεχνάσματα, γιατί είναι διάφανα και αποκαλυπτικά. Να ξεκαθαρίσει την πολιτική θέση του για: α) την ενίσχυση των εκπαιδευτικών με συγκεκριμένα μέτρα, β) το Εθνικό Απολυτήριο, γ) για την Επαγγελματική εκπαίδευση και δ) για τους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών. Με αυτές τις προϋποθέσεις ο διάλογος έχει νόημα!
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Δεν μπορούμε να είμαστε παρατηρητές των εκπαιδευτικών εξελίξεων, επειδή το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ επέλεξε αυτό το ρόλο, για να μην ενοχλεί τη συγκυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ.
Το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης και του επαγγέλματός μας – και σήμερα και αύριο – πρέπει να κρίνεται και με βάση τις θέσεις του κλάδου μας και με την αγωνιστική κουλτούρα του κινήματός μας.
Κανένας μας δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν γνωρίζει τι διακυβεύεται σήμερα.
· Δεν μπορούμε να αφήνουμε τη ζωή μας και το μέλλον του επαγγέλματός μας στα σχέδια των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών της αριστεροακροδεξιάς συγκυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α – ΑΝ.ΕΛ.
· Δεν μπορούμε να διαπαιδαγωγούμε τους μαθητές μας στα πεδία της χειραφέτησης και της ελευθερίας, όταν εμείς αφηνόμαστε στην τύχη των χειραγωγήσεων των κάθε λογής εξουσιών ή μένουμε σε ρόλο παρατηρητή.

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου